Ik heb een nieuwe woning waar ik ook een nieuwe Panasonic WP ( Mono Bloc - WH-WDG07LE5 ) heb voor circa 120m2 vloerverwarming.
Via de Aquarea Service Cloud merk ik op dat het pomp debiet steeds circa 22-23 l/min is , ongeacht of er vraag is naar warmte of niet. Het probleem is dat ingebouwde circulatie pomp ( Wilo Yono Pico ) relatief veel lawaai maakt. Ik hoor 's nachts dikwijls een zoomend geluid ( terwijl er weinig of geen warmte aanvraag is ).
Ik heb de Panasonic binnenunit nu even open gedaan en ik heb gemerkt dat Wilo circulatie pomp op de maximale verschildruk constant stond ( volledig naar rechts gedraaid ). Ik heb de de knop een beetje terug gedraaid en het debiet is nu verlaagd naar circa 16-17l/m . Het zoomend geluid lijkt nu ook verdwenen.
Mijn vraag: Ik begrijp dat de Panasonic unit normaal het water debiet moet kunnen sturen op een variabele manier ? In de settings heb ik al gezien dat er een optie "Debiet Pomp" ΔT is met een bijhorende hexadecimale waarde ( 0x75 ). Ik heb dit al aangepast naar 0x65 en 0x55 , maar dit maakt geen verschil en het pomp debiet lijkt altijd contant op 16-17l ( tot gisteren 22-23l/ ).
Moet ik die regelaar op de Wilo circulatiepomp nu naar links draaien zodat diie op "verschildruk variabel" komt te staan ? Wat zou de reden zijn dat het pomp debiet steeds constant blijft ?
Via de Aquarea Service Cloud merk ik op dat het pomp debiet steeds circa 22-23 l/min is , ongeacht of er vraag is naar warmte of niet. Het probleem is dat ingebouwde circulatie pomp ( Wilo Yono Pico ) relatief veel lawaai maakt. Ik hoor 's nachts dikwijls een zoomend geluid ( terwijl er weinig of geen warmte aanvraag is ).
Ik heb de Panasonic binnenunit nu even open gedaan en ik heb gemerkt dat Wilo circulatie pomp op de maximale verschildruk constant stond ( volledig naar rechts gedraaid ). Ik heb de de knop een beetje terug gedraaid en het debiet is nu verlaagd naar circa 16-17l/m . Het zoomend geluid lijkt nu ook verdwenen.
Mijn vraag: Ik begrijp dat de Panasonic unit normaal het water debiet moet kunnen sturen op een variabele manier ? In de settings heb ik al gezien dat er een optie "Debiet Pomp" ΔT is met een bijhorende hexadecimale waarde ( 0x75 ). Ik heb dit al aangepast naar 0x65 en 0x55 , maar dit maakt geen verschil en het pomp debiet lijkt altijd contant op 16-17l ( tot gisteren 22-23l/ ).
Moet ik die regelaar op de Wilo circulatiepomp nu naar links draaien zodat diie op "verschildruk variabel" komt te staan ? Wat zou de reden zijn dat het pomp debiet steeds constant blijft ?
[ Voor 11% gewijzigd door Pinker009 op 06-02-2026 11:04 ]
/f/image/UWLG0KrZA6QF0LZzSlqvjolQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IUoz4YCC37KoHXhxzQypETYa.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/LxuIVi7TeTLVyQOvzd5tcINJ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lUnjl91cNl6ZN0dT1xG6dZgC.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/6uVAg411Kus0yPl6vwnyHXdr.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/RiIw0Q15C1yuxbEltC96jdAf.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/rQHxKCu1P5BKxmPxeYQ7sWdL.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6ONzR637EZ8FZNAw9tTKxnPE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2P6Tj0XXHwncaVgX0rtyQAPL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j9LR4tEWTarjRwMWEcCozD14.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LZElAx2lvUBDKMhJdhToPsOL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lOU1qT1fjb0vhlXm1kqUuajd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gkiQLi9z7rJZ3ajWBF8uGPbP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vc2Yog2me6r8uD4fbEU5jxvm.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Wj8An9NRIpWG4PMDUZzDhk7A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OrIJ4Krcm4WT8e2F1B7SfPVz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E70c8WAYL3h1CVrQvYRSFcv4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iPjN4TwfyE0hPNMMcqUVNxd8.jpg?f=fotoalbum_large)