Begin van de maand had ik mijn series L bi-block uitgezet omdat ik tijdje weg was, en ik (naïef) geen vorst verwachtte. Temperatuur is hier (in Polen) toch rond het vriespunt geweest. Gelukkig heb ik (op jullie advies, dank daarvoor 😊) kraantjes die alles laten leeglopen zodra het onder de 3 graden komt, dus prima!
Nu bij thuiskomst de verwachte H21 water pressure melding (waterdruk staat ook op 0, prima). Nu (met warm weer) water weer bijgevuld, alle analoge meters staan weer netjes op 1.8 bar (en niet bewogen afgelopen 24 uur, dus geen lek 😊). Alleen de pana interface geeft nog 0.00 bar aan, en bij inschakelen draait het allemaal een paar minuten, compressor en ventilator op buiten unit schakelen ook in, pomp draait netjes 30l/m (ik krijg zelfs een mooie COP van 9 op mijn display), maar waterdruk blijft op 0, en na een paar minuten weer H21 water pressure error.
Heeft iemand een suggestie? Waar wordt de waterdruk gemeten in de bi-block? Binnen of buiten?
(Ook als ik het ontluchtings-knopje indruk in de buitenunit spuit het water eruit, dus druk is er zeker!)