Ik heb een heel bijzonder probleem, ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.
Ik heb een WH-SDC0509L3E5 binnenunit, een WH-WDG09LE5 buitenunit en een boilervat via een 3-wegklep (de standaard Honeywell). Geen buffervat. De warmtepomp draait al bijna twee jaar.
Vandaag merkte ik op dat bij de DHW-run de pomp ‘pendelt’. Hij draait een tiental seconde dan staat ie een tiental seconde stil (niet met stopwatch getimed overigens. Maar op zich niks aan de hand, alles werkt.
Pas geleden heb ik de filters schoongemaakt. Ik heb twee magneetfilters in serie. Een voordat deze de binnenunit ingaat, en de magneetfilter in de unit. Deze heb ik een week of twee geleden schoongemaakt. Waarom twee: ik had er al eentje voorgemonteerd, wachtende op een J-serie, maar die is toen gewisseld voor een L.
Wat is er nu aan de hand: vandaag heb ik de filters nogmaals schoongemaakt in de hoop dat pendelen van de cv-pomp te voorkomen. Er kwam wel wat viezigheid uit. Echter als ik de warmtepomp nu aanzet dan schiet deze na een minuut of 10 in DHW-stand op foutmelding H62. Help, wat nu?!
Wat heb ik allemaal al gedaan:
• Filters nogmaals leeggespoeld.
• Ontluchtingprogramma al 2 keer 30 minuten gedraaid.
• Flow gecheckt, deze is helemaal in orde, zowel voor DHW- als Room-stand van de 3-wegklep.
• Meteen na de H62-melding de unit gereset en de flow gecheckt, helemaal in orde, er zit dus niks verstopt.
o Flow is gelimiteerd op ca 25 l/min, die haalt ie goed
o Bij Ontluchting schiet ie door naar ca 35 l/min
o Gewoon een normale/goede flow voor mijn systeem
o De sensor werkt dus ook gewoon
• Het gebeurt alleen bij DHW-programma, niet wanneer de ruimte wordt verwarmd.
Zie deze afbeelding wat er met de flow gebeurd bij een DHW-run:
/f/image/52hIZiFSnBfEyHGca7pWAcmS.png?f=fotoalbum_large)
Rond 19:07 de DHW-run gestart, rond 19:15 de foutmelding en uitschakeling.
Enig idee wat ik nog kan doen?