Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 142 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Karp schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:41:
Ik wil misschien wel beginnen met CMFs kopen. Wat is de makkelijkste/beste manier om een complete set CMFs 24 of 25 te kopen?
Ik koop ze zelf tegenwoordig altijd bij Jan's steen of A2 toys. Beide prima, ze zijn een beetje afwisselend qua prijs.
Die twee hebben s25 allebei nog voor net geen €43.
S24 is al ouder dus moeilijker nog voor die prijs te vinden.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben alweer een stuk verder met de UCS Gunship. Bouwen gaat erg langzaam met alle bricks op 1 hoop.

Achterste gedeelt evan de romp klaar, samen met het mechanisme voor de deuren,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hypn5lAM6O2tqSXGxKI7c6NLFpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pr11oY0OPDDxOGDv1FdG5V1E.jpg?f=user_large

Hier is de bovenkant van de romp af. Jammer dat de kleur van de canopy weer eens anders is dan de Lego bricks. De bouwtechniek is wel erg cool, de bovenkant zit maar met 1 technic as vast aan de rest, maar toch is het solide en nergens een spleet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDqzZDj6jNvGZ9YB3YCsud0i_VA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r8J2morWuuDX6fr0tJAYsEFt.jpg?f=user_large

Dit is de eerste achterdeur. Wel grappug is dat je niet beide deuren na elkaar bouwt, maar er komt nu eerst een stuk van de vleugel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1ZyK8HiP34HoXcy1RBhIp_8E3I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VSTA6dkVtg90vogm8JZmk8WC.jpg?f=user_large

Die 'raketten' kunnen rond draaien. Maar niet omhoog, dus ik weet niet precies hoe je die zou kunnen afvuren. Maar goed, het is een Lego model he?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5OUEkklgTukph2fDpKENu0F0WbY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/neKwJaj9ttIotAxyWW1ApOhj.jpg?f=user_large

Ik ben nu dus bij stap 12 aangekomen. Dit weekend maar weer verder bouwen. Ding is echt groot. Niet zo groot als een star destroyer, maar wel meer volume.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 15-03-2024 17:21 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Haay schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:26:
Ik was vorige week jarig en mocht mijn traditionele verjaardagscadeau (gebouw uit de Modular buildings serie) van mijn lieve vrouw in ontvangst nemen:
[Afbeelding]

Inmiddels al een paar genummerde zakjes gebouwd en wederom genieten :)

Mijn collectie Modular gebouwen bestaat nu uit de volgende gebouwen (op chronologische volgorde):
- Pet Shop
- Parisian Restaurant
- Detective's Office
- Brick Bank
- Assembly Square
- Downtown Diner
- Corner Garage
- Bookshop
- Police Station

En nog op voorraad voor toekomstige verjaardagen :D :
- Boutique Hotel
- Jazz Club
Goede smaak, ik heb ze allemaal gebouwd *O* En het museum nog in doos om gebouwd te worden oOo

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:09

Crazy D

I think we should take a look.

Typewriter is ondertussen af. Dat was inderdaad een erg leuke build, veel technische dingetjes, echt bizar hoe het in elkaar zit. En heerlijk nostalgisch :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Alexel
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-10 22:17
aReaRe schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:49:
[...]

Goede smaak, ik heb ze allemaal gebouwd *O* En het museum nog in doos om gebouwd te worden oOo
Inderdaad leuk om die huisjes te bouwen en verzamelen! Ik ben er ook aan verslingerd. 😄Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFQ027z-CevUQxHy_I930bfaEiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9CzG1EFAxLV3epB4dRseE0l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
Hier de oude lego van mij van zolder gehaald. Kinderen zijn blij. Spot de moderne invloed 🙃Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pt4yc-kaXnvrsiAvjrbVi7KQ6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XP96rfc1g3OhH99oNNAHw4wH.jpg?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37

QuattroNL

It is I.

Ik zie een geel/blauwe Technic kiepwagen :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
QuattroNL schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:16:
[...]

Ik zie een geel/blauwe Technic kiepwagen :9
En de rijbanen mét fietspaden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:16
Alexel schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:18:
[...]

Inderdaad leuk om die huisjes te bouwen en verzamelen! Ik ben er ook aan verslingerd. 😄[Afbeelding]
Mooi neergezet zo! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Op 1 april verschijnt er een grote ideas set, thema is Dungeons&Dragons:
Eerste beelden LEGO Ideas 21348 Dungeons & Dragons: Red Dragon’s Tale

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/03/LEGO-Ideas-21348-Dungeons-Dragons-Red-Dragons-Tale-1.jpg

De achterkant van de doos is te vinden in het artikel.
joetjuub filmpje met meer uitleg <-- is wel nogal een ratelaar itt Jangbricks met z'n radiostem.

En nog een wazige foto van een GWP die bij deze set hoort, ik speel het spel zelf niet, maar ik veronderstel dat dit item dient om dobbelstenen te 'gooien'?
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/03/LEGO-6510864.webp
Setnummer: 21348
Naam: Dungeons & Dragons: Red Dragon’s Tale
Thema: Ideas
Aantal stenen: 3745
Aantal minifiguren: 6
Prijs: €359,99 in LEGO Shop NL | BE
Releasedatum: 1 april 2024
Aanbevolen leeftijd: 18+
Ik wens de liefhebbers alvast veel plezier, ik vermoed dat het fijn zal zijn om Lego te kunnen integreren in D&D sessies :9

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:26
Ik wil hier van elk kind een portret maken met ronde dots(4*4 per stuk dus 12000 stenen). Inmiddels hebben we er zelf al 5000 via andere sets (kopen voor de dots en overige zelf op bricklink zetten) en andere manieren. Van de overigen zullen we toch moeten gaan kopen.
Nu is grote hoeveelheden dots op bricklink kopen relatief duur ( de gemiddelde prijs per steen is laag waardoor je bij veel stores niet terecht kan). Bij legoland Kopenhagen kon je volgens mij elke soort steen relatief goedkoop krijgen toch? Maar dat is wel vrij rijden, iemand anders nog goede ideeën hoe deze het goedkoopste te krijgen?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 10:44
Is Pick-a-Brick online geen optie? Vreemd genoeg zijn de Round Tiles onder een aantal nummers te vinden (98138, 35380, 35381 & 39797).

[ Voor 74% gewijzigd door zezke op 17-03-2024 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
zezke schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:18:
Is Pick-a-Brick online geen optie? Vreemd genoeg zijn de Round Tiles onder een aantal nummers te vinden (98138, 35380, 35381 & 39797).
Zeker een goede optie, maar max 999 per soort per keer (ja bepaalde kleuren zijn er veel meer), en 4 cent per item. Is alsnog €200. In Duitsland is het toch op gewicht heb ik ergens gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 09:04
Kapoen schreef op zondag 17 maart 2024 @ 07:38:

spoiler:

joetjuub filmpje met meer uitleg <-- is wel nogal een ratelaar itt Jangbricks met z'n radiostem.

En nog een wazige foto van een GWP die bij deze set hoort, ik speel het spel zelf niet, maar ik veronderstel dat dit item dient om dobbelstenen te 'gooien'?
spoiler:

[...]

Ik wens de liefhebbers alvast veel plezier, ik vermoed dat het fijn zal zijn om Lego te kunnen integreren in D&D sessies :9
Die GWP is een
spoiler:
Mimic, een bekende soort monsters in D&D

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mM9P9d94aGU3y49SNvQankgF7kY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZrThXS6lIZLH8Eek1gufTzWl.png?f=fotoalbum_large

Die GWP zal te klein zijn om dobbelstenen in te gooien, maar wellicht wel een plek om je set dobbelstenen in te bewaren ofzo.

Die D&D set ziet er wel mooi uit, maar wel weer behoorlijk aan de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ruurd v. schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:21:
[...]

Die GWP is een
spoiler:
Mimic, een bekende soort monsters in D&D

spoiler:

Die GWP zal te klein zijn om dobbelstenen in te gooien, maar wellicht wel een plek om je set dobbelstenen in te bewaren ofzo.

Die D&D set ziet er wel mooi uit, maar wel weer behoorlijk aan de prijs!
Bedankt voor de informatie _/-\o_
Zelfs voor mij als leek in het D&D gebeuren zie ik meteen waarom dit soort monsters 'problematisch' is >:)

Ja de prijszetting lijkt me wel stevig, maar ik kan niet inschatten hoeveel de D&D franchise waard is (tov Disney, Marvel,...). Voor mij lijkt het allezinds een kwestie van tijd voor de duurste set in mijn collectie (10255 Assembly Square aan €250) voorbij zal gestoken worden als ik naar de prijzen kijk van nieuwere grote sets :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:19
Kapoen schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:12:
[...]

Ja de prijszetting lijkt me wel stevig, maar ik kan niet inschatten hoeveel de D&D franchise waard is (tov Disney, Marvel,...).
Er zitten bij D&D ook genoeg volwassen 'nerds' met een voorliefde voor beeldjes, figuurtjes en andere hebbedingetjes. Een mooie lego set in de vitrine zou bij velen niet uit de toon vallen. De totale afzetmarkt zal wel een stuk kleiner zijn dan Disney/Marvel, maar het is zeker wel een interessante niche markt voor Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mat.hi.as schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:21:
[...]

Er zitten bij D&D ook genoeg volwassen 'nerds' met een voorliefde voor beeldjes, figuurtjes en andere hebbedingetjes. Een mooie lego set in de vitrine zou bij velen niet uit de toon vallen. De totale afzetmarkt zal wel een stuk kleiner zijn dan Disney/Marvel, maar het is zeker wel een interessante niche markt voor Lego.
Lego lijkt me sowieso al een 'logische partner' bij het spelen van D&D, ik kan me prima inbeelden dat vele liefhebbers verhalen hebben afgewerkt met behulp van Lego bouwsels.

Daarom hoop ik ook dat deze set de D&D fans een 'double whammy' van functie en display biedt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:58
Hier kriebelt het ook een beetje qua D&D-behoeftes. Met een kind van 7 heb ik geen behoefte om full blow D&D te spelen, maar denken jullie dat Heroica misschien leuk is? Een soort D&D-light?
(en misschien ook wel te customizen/uitbreiden, ik heb het nooit gespeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:36
Karp schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:00:
Hier kriebelt het ook een beetje qua D&D-behoeftes. Met een kind van 7 heb ik geen behoefte om full blow D&D te spelen, maar denken jullie dat Heroica misschien leuk is? Een soort D&D-light?
offtopic:
D&D kun je zo groot of klein maken als je zelf wilt. Er zijn ook adventures die je in 1 of 2 sessies kunt spelen.
Zelfde geldt voor materialen: het enige wat je écht nodig hebt aan materialen is een guide, character sheets en dobbelstenen (en een DM met tijd om zaken voor te bereiden). Zaken als miniaturen en kant en klare maps etc. zijn nice to have maar niet essentieel.

Ik speel al een tijdje een (simpel) avontuur met vrienden en de grootste uitdaging is de agenda’s op elkaar afgestemd krijgen. ;)

scintillating

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:09
Had zin om iets te bouwen maar wilde de backlog nog niet aanspreken. Dan maar een set uit de oude doos 😄 vind de bouwbeschrijvingen toch wel wat leuker / uitdagenderAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2drgSWRLjn6gFcp3aHRXvlzRek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4DzSztiKtk0pzZ04EKiIQGK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-CgGaSYidGoRIPRwgklegfEK9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0oiuTkcQ5COhLZOFOn4i1VX2.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk bedacht van ze. Te groot voor naast de A-frame cabin maar bedenk er wel iets anders leuks voor :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
D. Ninjai schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:15:
[Afbeelding]

Leuk bedacht van ze. Te groot voor naast de A-frame cabin maar bedenk er wel iets anders leuks voor :p
Misschien is dit een idee? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:18

Amphiebietje

In de blubber

hemiparo schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:35:
[...]

En de rijbanen mét fietspaden!
De rijbanen met fietspaden zijn inmiddels ook zo'n 30 jaar oud minimaal... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:40
Snowhite0901 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:05:
Ik wil hier van elk kind een portret maken met ronde dots(4*4 per stuk dus 12000 stenen). Inmiddels hebben we er zelf al 5000 via andere sets (kopen voor de dots en overige zelf op bricklink zetten) en andere manieren. Van de overigen zullen we toch moeten gaan kopen.
Nu is grote hoeveelheden dots op bricklink kopen relatief duur ( de gemiddelde prijs per steen is laag waardoor je bij veel stores niet terecht kan). Bij legoland Kopenhagen kon je volgens mij elke soort steen relatief goedkoop krijgen toch? Maar dat is wel vrij rijden, iemand anders nog goede ideeën hoe deze het goedkoopste te krijgen?
Dan moet ik direct aan de wereldkaart denken. Maar weet niet welke kleuren je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
jip_86 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:44:
[...]

Dan moet ik direct aan de wereldkaart denken. Maar weet niet welke kleuren je zoekt.
Die hebben we al ;) maar die kleuren zijn niet echt voor portretten. Hebben al gekeken naar Elvis maar die zijn tweedehands zeer aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 10:30
caspervc schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:09:
Hier de oude lego van mij van zolder gehaald. Kinderen zijn blij. Spot de moderne invloed 🙃[Afbeelding]
Wat voor set is dat gele kasteel (alleen voorgevel) en de kiosk helemaal rechts? Ik heb het idee dat wij die vroeger ook hadden, maar dat kan ik niet meer nakijken. Was dat niet een speciale set?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rinusch
  • Laatst online: 26-09 13:51
Physx schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:12:
Dan maar een set uit de oude doos 😄 vind de bouwbeschrijvingen toch wel wat leuker / uitdagender
Ik ben dus niet de enige die bij de nieuwe sets (vnl Lego Technic) de instructies te ver versimpelt vind nee?
De oude instructies boden nog wel eens ruig veel puzzelwerk, maar nu zie ik toch net ff te vaak een instructie voorbijkomen voor het doordrukken van een pinnetje of het plaatsen van een enkele connector.
De boekjes zouden zoveel dunner kunnen....

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
Archer_VC10 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:54:
[...]

Wat voor set is dat gele kasteel (alleen voorgevel) en de kiosk helemaal rechts? Ik heb het idee dat wij die vroeger ook hadden, maar dat kan ik niet meer nakijken. Was dat niet een speciale set?
Deze? Dat was een set die je via Unox kom sparen lang, lang geleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPzkuaWZlNHQ-KSV_k5ckGbeTPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OiD1ktSyjsbvF3LBEVfjjj2K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2mZXTD8aLU3cAJcGekPrvmBO6w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uQFJCfQRF3ajVRbWLlWNJeST.jpg?f=user_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
caspervc schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:36:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is inderdaad de Nederlandse uitgave , er is ook een algemene uitgave van. Die van jou is nog in goede staat , heb deze set ook en die heb ik als kind helemaal kapot gespeeld :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Same here, heb die Unox set ook.
Grappig is dat die van mij een typefout heeft. Ik heb namelijk een bordje "Soap met worst" :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:09
Durf te vragen :@
<knip] Vraag en aanbod mag niet via dit subforum.
Dank u vriendelijk

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 18-03-2024 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
D. Ninjai schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:15:
[Afbeelding]

Die is echt gaaf! Ze zijn echt goed bezig met 3-in-1.

Bij LEGO zelf gekocht of al een scherpe retail prijs elders kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 10:39

JoeZuCK

_Fonz > all.

Is LEGO Insiders kapot ofzo? Niets laad bij mij (blijft rondjes draaien).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:03
Vandaag de A-frame cabin afgebouwd. Leuke build en tevreden met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/js4kfvtrJ87aTBzcmfdF3PAx8Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwGMViFWtfg794W6fCji4Thc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWvExAombVgnSItvs3DzbgBo3fE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8jpqVCavqJNLXjOBqbDKmCN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 23:37

QuattroNL

It is I.

Quote en reactie verwijderd: V&A is 'n deur verder.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 23-03-2024 20:11 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-10 20:01
Goedenavond allen,
Voor ons zoontje zijn verjaardag hebben we de passagierstrein 60337 gekocht.
Wat een mooie set zeg..
Echter de batterijen zijn zo op, in de hub gaan 6x AAA batterijen. :X
Nu heb ik gezocht naar een vervanger die opgeladen kan worden, dan kom ik op de
zeldzame en dure oplaadbare Batterijbox 8878 van Lego
Maar ook iets van Cada, de JV1031 7.4V Accubox
Waarvan ik niet weet hoe het dan gaat met de aansluitingen van de bedrading in de tein.

Tips en raad zijn zeer welkom :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 23:31
@Dragonfly83 , zijn gewone oplaadbare batterijen geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:29
Dragonfly83 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 07:20:
Goedenavond allen,
Wat een mooie set zeg..
Waarvan ik niet weet hoe het dan gaat met de aansluitingen van de bedrading in de tein.

Wij hebben gewoon een aantal AA en AAA oplaadbare batterijen gekocht voor al het speelgoed.

Ik heb gisteren met m'n dochtertje de auto van bowser in elkaar gezet, die was 20 euro maar biedt een hoop leuks. Hij functioneert net als in het spel en als je de figuurtjes erin zet start de motor, gieren de banden of toetert de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
Goedenavond allen,
Wat een mooie set zeg..

Advies: koop oplaadbare batterijen. Bij voorkeur van het type ‘eneloop’. Deze lopen niet snel leeg. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar die van Ikea (LADDA) zijn volgens mij van dit type.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:01
Gim schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:55:
[...]

Die is echt gaaf! Ze zijn echt goed bezig met 3-in-1.

Bij LEGO zelf gekocht of al een scherpe retail prijs elders kunnen vinden?
Eens!

Niet bij Lego gekocht maar bij de bekende winkel in Gouda. Was zelfs duurder maar dacht gun het hun ook een keertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 23:39
meesje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 07:47:
[...]

Advies: koop oplaadbare batterijen. Bij voorkeur van het type ‘eneloop’. Deze lopen niet snel leeg. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar die van Ikea (LADDA) zijn volgens mij van dit type.
Deze hebben wij idd, inclusief lader van de Ikea. Wij zijn tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Tc99m schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:27:
[...]

offtopic:
D&D kun je zo groot of klein maken als je zelf wilt. Er zijn ook adventures die je in 1 of 2 sessies kunt spelen.
Zelfde geldt voor materialen: het enige wat je écht nodig hebt aan materialen is een guide, character sheets en dobbelstenen (en een DM met tijd om zaken voor te bereiden). Zaken als miniaturen en kant en klare maps etc. zijn nice to have maar niet essentieel.

Ik speel al een tijdje een (simpel) avontuur met vrienden en de grootste uitdaging is de agenda’s op elkaar afgestemd krijgen. ;)
Waarschijnlijk heb je groot gelijk, maar ik weet niet of ik de tijd en energie heb om het zo aan te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:36
Karp schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:46:
[...]

Waarschijnlijk heb je groot gelijk, maar ik weet niet of ik de tijd en energie heb om het zo aan te pakken!
Zorg dat een vriend DM wil zijn (of word vrienden met iemand die wel vaker DM is), dan hoef je alleen maar aan te schuiven. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Tc99m schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Zorg dat een vriend DM wil zijn (of word vrienden met iemand die wel vaker DM is), dan hoef je alleen maar aan te schuiven. ;)
Bied je je nu aan als vrijwilliger? 😄

Ik geloof dat ik die optie heb op dit moment. Zo werkte het vroeger wel voor mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:07
Karp schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:00:
Ik heb de meeste Heroica sets al op zolder staan voor wanneer mijn zoontje oud genoeg is, maar uit alles wat ik er over gelezen heb zijn de regels niet al te best. Op het internet zwerven wel alternatieve regelsets rond, maar ik heb ze allemaal nog niet geprobeerd.

offtopic:
Je zou ook nog naar het Avonturen Handboek en/of Verhalenvlam kunnen kijken. Dat richt zich op kinderen vanaf 6 jaar en is ook nog eens in het Nederlands. Als je ergens voor een mooi bedrag Heroquest uit 1989 kan vinden dan is dat ook nog een mooi spel voor die leeftijd. Het is ook in het Nederlands en komt met fantastische miniaturen die je later ook voor "gewoon" D&D kan gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/qvzJHIyxWP-_wwGnhVffYg__imagepage/img/CReKIl032I9FfAckg8gRPbJ5bQ0=/fit-in/900x600/filters:no_upscale():strip_icc()/pic2391046.jpg

Er is hier een D&D topic overigens, misschien kunnen mensen je daar beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
[...]

Ja, dat was hem! Dank, weer een stukje jeugdsentiment opgehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 09:07
[...]

Ha bedantk, dat maakt een heleboel duidelijk in onze bak met lego. Deze hebben wij dus vroeger ook gehad zo te zien, en ook nog wat met shell erop. Kijken of ik het nog compleet kan bouwen zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:47
dan kom ik op de

Beide battery boxes werken iig niet met die trein, andere soort stekker. De Lego battery box is zeldzaam, omdat dit het oude elektronica systeem is. Dat was Power Functions, nu hebben we PoweredUp.

Zoals andere al zeiden: oplaadbare batterijen (van Ikea).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kwam deze tegen, alleen vind ik ze er te realistisch uit zien op een LEGO model.

https://www.etsy.com/list...ons-senna-f1-mclaren-mp44

Wacht nog wel even af wat modders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

TheDeeGee schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:38:
Kwam deze tegen, alleen vind ik ze er te realistisch uit zien op een LEGO model.

Aardig wat geld voor 4 wielen. :X

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:09:
[...]

Aardig wat geld voor 4 wielen. :X
Jah, ook dat nog.

Misschien dat ik gewoon een hackjob ga doen met echte LEGO onderdelen.

2x 56904 (smalle band)
2x 15413 (breede band)

En dan aan elkaar lijmen...

En dan natuurlijk de voorbanden vervangen met 15413 voor een regen look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

TheDeeGee schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:45:
[...]

Jah, ook dat nog.

2x 56904 (smalle band)
2x 15413 (breede band)

Jammer dat we zo moeten klooien, Lego had gewoon even iets meer geld uit moeten geven en de set kloppend te maken. Maar dit is met alle F1 modellen helemaal ruk, alle banden zijn net zo breed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@TheDeeGee Goeie vondst, maar idd erg duur. Heb je al eens naar de 6594 gekeken? Die is 28mm breed.

Het Gunship is ook af. Wat een enorm moster. Tafel is 140x90 en hij past er maar net op :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFbn-jr720jzpuOR1pBMQQWchD0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qDzyfGiFv16EOlHglcFosN6B.jpg?f=user_large

Ik had wel verwacht dat die pods in de cargobay zouden kunnen vouwen, maar dat gaat niet helemaal. Het voorste scharnier zou andersom moeten zitten, maar na 2,3 keer checken hoort het toch zo te zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bV2BnDXHIYrS5aT_94c03MAlhkY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e526AfPiKK96Aefw4tNe09Wy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyG7mFytsYcPCsGDcT9sK1s6L20=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8UtgTYnPpcxONE6ARm2Rn5nS.jpg?f=user_large

Deurtje open.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUoJ-EQnnyS6DafWzvDfHOXNWNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/APCyVRa01n6DTP8oQ3ZFuCtB.jpg?f=user_large

Hier kan nog een klep open.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25Tjh1l2btYf7wQQNRxRUJFOzks=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/94tXttvYIzMOPHJoW4Hc9dvZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHg7INHBcUDl0YOoIwsgSRdoL6Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vgWbBZ1wdiBVrF9MEKKRBw9U.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:47
TheDeeGee schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:45:
[...]

Jah, ook dat nog.

2x 56904 (smalle band)
2x 15413 (breede band)

Vanuitgaande dat het vooral als showmodel in de kast zal staan: een brede zwarte sticker over de gehele band van de set (wellicht met stukje zwart rond karton aan de binnenkant van de velg zodat het daar ook meer een "band" lijkt) en klaar?

Twee banden naast elkaar zou ik persoonlijk meer half-assed vinden dan mijn bovengenoemde oplossing en Lego aan elkaar lijmen is vloeken in de kerk (hebben we niks geleerd van de Lego Movie?! ;) )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:10:
Jammer dat we zo moeten klooien, Lego had gewoon even iets meer geld uit moeten geven en de set kloppend te maken. Maar dit is met alle F1 modellen helemaal ruk, alle banden zijn net zo breed.
Maakte me er kortgeleden ook druk om. Mezelf echter twee keuzes gegeven; ik zet me er overheen en het is wat het is of ik laat de set links liggen. Uiteindelijk gekozen voor het laatste. Genoeg andere sets die wel kloppen of niet hoeven te kloppen 8)

Als je moet gaan klooien door zelf onderdelen te 3D printen, banden te verlijmen of tapen of non-LEGO onderdelen aanschaft, het resultaat is dat je geen volledig LEGO set meer hebt staan. Blijft toch iets waar je je dan aan blijft storen i.p.v. dat je kunt zeggen... wow, wat is er toch mogelijk met LEGO ;) Dan kan ik net zo goed, zoals iemand al opmerkte, beter een of ander kloppend model set aanschaffen ;) LEGO gaat er hooguit van leren als iedereen de set volledig negeerde, maar zowel het eerste als het tweede zie ik niet gebeuren :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 18-03-2024 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gim schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:46:
[...]

Maakte me er kortgeleden ook druk om. Mezelf echter twee keuzes gegeven; ik zet me er overheen en het is wat het is of ik laat de set links liggen. Uiteindelijk gekozen voor het laatste.

Als je moet gaan klooien door zelf onderdelen te 3D printen, banden te verlijmen of tapen of non-LEGO onderdelen aanschaft, het resultaat is dat je geen volledig LEGO set meer hebt staan. Blijft toch iets waar je je dan aan blijft storen i.p.v. dat je kunt zeggen... wow, wat is er toch mogelijk met LEGO ;) Dan kan ik net zo goed, zoals iemand al opmerkte, beter een of ander kloppend model set aanschaffen ;) LEGO gaat er hooguit van leren als iedereen de set volledig negeerde, maar zowel het eerste als het tweede zie ik niet gebeuren :P
Ik heb mezelf dezelfde keuzes voorgelegd, ik ben eroverheen gestapt, maar snap goed dat mensen de sets links laten liggen.

Bij de Speedchampion Mclaren vond ik het nog het minst vervelend en ik ben ook het meest tevreden over de uitwerking van de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-10 12:52
zonoskar schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:32:
@TheDeeGee Goeie vondst, maar idd erg duur. Heb je al eens naar de 6594 gekeken? Die is 28mm breed.

Het Gunship is ook af. Wat een enorm moster. Tafel is 140x90 en hij past er maar net op :)

[Afbeelding]

Ik had wel verwacht dat die pods in de cargobay zouden kunnen vouwen, maar dat gaat niet helemaal. Het voorste scharnier zou andersom moeten zitten, maar na 2,3 keer checken hoort het toch zo te zitten.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deurtje open.
[Afbeelding]

Hier kan nog een klep open.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een bakbeest. Heb hem zelf hier ook nog staan om te bouwen, maar vanwege de ruimte die hij inneemt nog niet aan begonnen.

ps Wist niet dat D-O al gebouwd was ten tijde van de Clone Wars ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Boingo schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:15:
ps Wist niet dat D-O al gebouwd was ten tijde van de Clone Wars ;)
Haha, scherp oog. Ik heb de set gehuurd en ik mis dus de Phase-1 commander minifig, maar er zat wel een D-O bij. En nog een aantal extra blokjes die helemaal niet in de set horen, zoals een regenton en een rode 2x3 brick.

Ik vind de set ook te groot, daarom heb ik hem gehuurd. Ik heb een zoekopdracht staan voor de 75021, de beste 'kleine' gunship set, maar daar vragen ze dus (gebruikt, met doos en minifigs, maar dus zoms zo geel als wat) net zoveel voor als voor deze 75309 (new, sealed) die 3x groter is. Weird. Alleen de minifigs van de 75021 zijn al 100 euro op bricklink (used).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Goedenavond allen,
Wat een mooie set zeg..

De al genoemde Ikea Ladda is een goede. Pak wel de batterijen met de hoogste beschikbare capaciteit (2450 mAh iirc), anders blijf je bijladen :+
Wat ik wel gemerkt heb is dat ze totaal een iets lager voltage leveren (7,2v vs 9v), waardoor de trein dan een iets lagere topsnelheid heeft en wat minder wagons kan trekken. Maar idd, stuk goedkoper als een accupak. En ja, die zijn er ook. Ik weet dat 2T toys ze heeft liggen. Maar reken op 40+ euro voor alleen het accupack.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
The Eagle schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:32:
[...]

De al genoemde Ikea Ladda is een goede. Pak wel de batterijen met de hoogste beschikbare capaciteit (2450 mAh iirc), anders blijf je bijladen :+
Wat ik wel gemerkt heb is dat ze totaal een iets lager voltage leveren (7,2v vs 9v), waardoor de trein dan een iets lagere topsnelheid heeft en wat minder wagons kan trekken. Maar idd, stuk goedkoper als een accupak. En ja, die zijn er ook. Ik weet dat 2T toys ze heeft liggen. Maar reken op 40+ euro voor alleen het accupack.
Lager voltage is normaal voor oplaadbaar toch? Niet-oplaadbaar is 1.5V en oplaadbaar 1.2V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Karp schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:37:
[...]

Lager voltage is normaal voor oplaadbaar toch? Niet-oplaadbaar is 1.5V en oplaadbaar 1.2V?
Klopt, maar als de batterij vol is opgeladen, kom je ook gewoon op ongeveer 1,5V, je merkt echter wel dat de kracht van een oplaadbare batterij minder is inderdaad. In mijn Delorean, heb ik iets van 40 lampjes zitten ofzo, maar ook een lampje wat loopt, die doet het niet met een oplaadbare batterij, maar wel met een Duracell.

Zou het eens moeten meten of een niet oplaadbare batterij boven de 1,5 volt uitkomt.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:06:
[...]

Vanuitgaande dat het vooral als showmodel in de kast zal staan: een brede zwarte sticker over de gehele band van de set (wellicht met stukje zwart rond karton aan de binnenkant van de velg zodat het daar ook meer een "band" lijkt) en klaar?

Twee banden naast elkaar zou ik persoonlijk meer half-assed vinden dan mijn bovengenoemde oplossing en Lego aan elkaar lijmen is vloeken in de kerk (hebben we niks geleerd van de Lego Movie?! ;) )
Het kan ook nog met dubbelzijdig plakband ^^

En ja, zwart karton aan de binnenkant had ik ook al in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 10-10 10:39

JoeZuCK

_Fonz > all.

Is Bricklink Designer Program (4) een lachertje aan het worden? Ik vind het maar erg fishy.. 3 designs van makers die in series 1 al een set uitverkozen hebben gekregen en een set van Hanwas die al jaren geleden uitgekauwd was.

Nou ja die trein is natuurlijk hartstikke welkom hehehe.

[ Voor 21% gewijzigd door JoeZuCK op 18-03-2024 20:07 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:29
Ik had schijnbaar nog een verjaardagscadeau tegoed van mijn zwager, dus kreeg gisteren deze doos in mijn handen geduwd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jb_3eU1owqm8EFUaVBV_s-6iBMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUm6nbCHHyu88hfTxuYSXMzl.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de bouw gedaan. Zitten heel wat leuke en vernuftige zaken in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3crWTBTSC1kewApSOGdRyBF1CY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eovsFTy2SjGY1KjIVXT3UYbH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtX0SgUK_qYYsa7Zio3_8IO9DTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqupqb6rz9IcvPRltig6xkJx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrfhoW-kGpkDUUNw6x_7zL-ZShg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfUjlJ8xsQJQ4unFH9FtWzIK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8-QI2_XCNngsGfXXom4XS843Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewjCqQmOgfWf3XmIzph45df3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJl9vLciQIQZSWh7_j6XPCcYdio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wg8yH1WOhG7a808zvIpO8UuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCPPgLRy16QbxT6Er0ISM61nXek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUonWm2rZQfhL95BSGe84jPU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/698PcCH24ej9NEEsjgQ0O93qUSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9Pyw4ja3qhJgQRJ5M8CZyoI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRXfcm_lSjdm-waHgGWUeo5oexI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmh4HqwsLl9m9Qricqjzzd0O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SKWSNqpdKyYFVWGuyRoG_1yj_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNoHYmO7saEJTnjvHlB1RRSq.jpg?f=fotoalbum_large

En toen was hij af!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUIQU_0umSoNi-z67a7DtFyqQ6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0tTa8xXtYv1od2vM0exZDVC.jpg?f=fotoalbum_large

Kan hij mooi naast de 3 in 1 camera die ik laatst zelf gekocht heb :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20
Mijn inzending voor de Space Pirates Contest van Eurobricks (Categorie A: Design and build a group of six (6) space pirate themed minifigs):

MetalBeard 9000's Crew

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hA83ezJFrSb1gOzy7P1o-pk0X1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NijbsQMHU9V7jbhAD4vGncSK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjT-6Ijy6YQToxgcOzYQUSwc2f0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvkP2Q6xKJzeIbi85ADhOpkV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29zMwT9izAdgJe-KB5CXKJ4hPRI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AI7wNVJNsrywYOLtuQtJlBLK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGWwPUO1jD4QQQpD1fwOrptWVbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ni4iCVpIjlU9kFztw6Tkvq7W.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6pZd1qAYsyHIrotpf2v0gmQGqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axx3xOLrEksWuPrly2VgA3Uk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mc-yeeyhf9rlagUZbfAA0UHvIpk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0uMYTh90K4K9xKFaI0zgLGk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NmFgVSuIYYnGD0ZhKmn36rjUKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UG6nejLP38AFM7nRzblVA6j5.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
PdeBie schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:23:
Ik had schijnbaar nog een verjaardagscadeau tegoed van mijn zwager, dus kreeg gisteren deze doos in mijn handen geduwd :)

[Afbeelding]

Vandaag de bouw gedaan. Zitten heel wat leuke en vernuftige zaken in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En toen was hij af!

[Afbeelding]

Kan hij mooi naast de 3 in 1 camera die ik laatst zelf gekocht heb :)
Ergens wel een beetje jammer dat je de post niet afsloot met een foto via de Polaroid zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
JoeZuCK schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:57:
Is Bricklink Designer Program (4) een lachertje aan het worden? Ik vind het maar erg fishy.. 3 designs van makers die in series 1 al een set uitverkozen hebben gekregen en een set van Hanwas die al jaren geleden uitgekauwd was.

Nou ja die trein is natuurlijk hartstikke welkom hehehe.
Tja ze zullen vast kijken naar de hoeveelheid stemmen. Vind het opzich wel aardige setjes, niet echt origineel verder, maar het zullen wel sets zijn die lego verkoopbaar en winstgevend vind.

Denk dat ik deze ronde over ga slaan omdat in ronde 2 en 3 een paar leuke set voor mij zitten.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Archer_VC10
[...]

Kijk nou wat ik tegenkom op een oude familiefoto van een sinterklaasavond... 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wpUi_pQ7gSbDajYx51WpE-ByXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IpU13D09wcbXDiEiGtzW4nOV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:51

NoTimeRemains

I know

Kapoen schreef op zondag 17 maart 2024 @ 07:38:

spoiler:

spoiler:

[...]

t kriebelt behoorlijk moet ik zeggen, sowieso gaan die CMF figures er komen want dat vind ik wel leuk voor de IRL sessies ipv een HeroForge poppetje. Het voelt voor mij behoorlijk als FOMO als ik deze voorbij laat gaan, maar ik hoef em niet dag 1.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
Februari 2025 gaat pijn doen aan de creditcard. Twee kasteelthema-sets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nQOj6HblQfrLDmufNct1STvM9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83uOPbIIee5twhAeqisWJHYI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Prosac op 19-03-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:03
NoTimeRemains schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:19:
[...]

t kriebelt behoorlijk moet ik zeggen, sowieso gaan die CMF figures er komen want dat vind ik wel leuk voor de IRL sessies ipv een HeroForge poppetje. Het voelt voor mij behoorlijk als FOMO als ik deze voorbij laat gaan, maar ik hoef em niet dag 1.
Mijn vriendin zit al klaar, die appte vanochtend al dat de timer op de site stond.
Voor de minifigs heb ik nog een vraag uitstaan om wat losse te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 22:43
Prosac schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:25:
Februari 2025 gaat pijn doen aan de creditcard. Twee kasteelthema-sets.

[Afbeelding]
Die Forestmen set gaat er zeker komen. Die siege vind ik dan weer niet zo boeiend. Meer als je een heel setting wilt bouwen.

Ronde ervoor trouwens wel een mooi kasteel met soort van haventje.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
KW25 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:54:
[...]

Die Forestmen set gaat er zeker komen. Die siege vind ik dan weer niet zo boeiend. Meer als je een heel setting wilt bouwen.

Ronde ervoor trouwens wel een mooi kasteel met soort van haventje.
Dat zit in deze zelfde ronde toch? Ik zie geen andere ronde met een kasteel & haven?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:03
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/03/LEGO-Ideas-21348-Dungeons-Dragons-Red-Dragons-Tale-2.webp

Nu ook officieel gepresenteerd.
Voor LEGO Ideas 21348 Dungeons & Dragons: Red Dragon’s Tale heeft Wizards of the Coast een op maat gemaakt avontuur ontwikkeld. Dit boek kun je gratis downloaden in het LEGO Insiders Rewards Center en er zal ook een fysieke paperback worden aangeboden voor 2700 Insiders-punten.
https://www.bricktastic.n...s-21348-dungeons-dragons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 22:43
Prosac schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Dat zit in deze zelfde ronde toch? Ik zie geen andere ronde met een kasteel & haven?
Ik zie het inderdaad, mijn fout. Forestmen is een ronde later.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:55

rammes

koekebakker 1e klas

Ik weet he-le-maal niets van dungeons en dragons. maar met een beetje tweaken staat dit mooi bij de kastelen en ridders

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
KW25 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:56:
[...]

Ik zie het inderdaad, mijn fout. Forestmen is een ronde later.
eerder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:59
rammes schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:57:
[...]

Ik weet he-le-maal niets van dungeons en dragons. maar met een beetje tweaken staat dit mooi bij de kastelen en ridders
Same here. Geen aansluiting bij DnD, maar ik had wel interesse richting kastelen &ridders.

Echter voor de prijs van 360e laat ik deze voorbij gaan.
Dit jaar zijn er ook nog 2 andere items in de Bricklink series waar ik meer interesse in heb, en hopelijk minder prijzig zijn.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 13:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 15:41
TheDeeGee schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:38:

De prijs hiervan is nu zelfs verhoogd naar €95. Maar wel inclusief verzendkosten 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
cordonbleu schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:52:
[...]

De prijs hiervan is nu zelfs verhoogd naar €95. Maar wel inclusief verzendkosten 7(8)7
Damn...

Ik koop wel een paar bandjes van LEGO zelf en lijm ze aan elkaar, dan hou ik i.i.g. de LEGO look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35
Mad-Matt schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:10:
[...]

Iedereen is nu alle mogelijke Lego banden aan het passen ;)

Ik denk dat de meeste ook geen volledig kloppend modelbouw set verwachten, maar een mooie benadering en herkenning met Lego blokjes. Juist de wielen bij F1 is een iconische factor en vooral als het min of meer als display set wordt gepresenteerd van een legendarische coureur. Ik begrijp de kritiek wel, toch is het best een mooie set. Op de banden na dan :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pab Brussel 2024-03-19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGN405HNPXHMgFIZaZKoGsiDXVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibybGnfcQ5pXi0IIfY6nGoPh.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Die glijbaan blijft blijkbaar altijd in het assortiment :)
Zou dat zo’n populair element zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:45
Verkoopt volgens mij voor geen meter, hoeveel passen er in een doosje? 2 of 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:49

vhal

ಠ_ಠ

Sinds wanneer zijn er LEGO Dark Souls sets :+ :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 16:36
Wat doen jullie eigenlijk met de lege dozen. Mijn zolder begint een beetje vol te raken namelijk. De set die ik zelf bouw gaan vervolgens naar mn zoontje, maar die dozen liggen maar te verstoffen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
janvanmil schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 08:32:
Wat doen jullie eigenlijk met de lege dozen. Mijn zolder begint een beetje vol te raken namelijk. De set die ik zelf bouw gaan vervolgens naar mn zoontje, maar die dozen liggen maar te verstoffen.
Sommige dozen (met name van grote 18+ sets) houd ik heel. Maar omdat de zolder wel erg vol begon te raken, heb ik het merendeel plat gemaakt. Met een stanleymes snij ik de lijmlagen door en vervolgens passen er ontzettend veel dozen op de vierkante meter. Ik druk de drukstukken nooit door bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:07
Ik gooi ze vrijwel allemaal weg, met uitzondering van wat grote sets zoals Barracuda Bay.
Het avontuur lijkt er nog niet op te staan helaas, ik ben wel benieuwd wat ze er van hebben gebakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:17
Tot nu toe alle dozen weggedaan behalve die van de Technic 1:8 sets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boingo
Ik bewaar ze eigenlijk allemaal

Kunnen er best wel wat in achter de kasten op zolder ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:05
Ik heb ze na een tijd lang alles bewaren zo allemaal weggedaan.

Eerst ook platgemaakt (met name de grotere) en die bewaard, maar toch ook dat begon te veel plek in beslag te nemen en ik zag de meerwaarde er niet van in, dus alles weggegooid. En het was schrikbarend veel.. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:09
Krijg je met eventuele doorverkoop niet meer als de doos ook aanwezig is denken jullie?

Heb er zelf ook veel, en neemt ook teveel ruimte is. Maar lego is niks vergeleken met playmobil qua de grootte van dozen. Afschuwelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Reinier

\o/

Popcorna schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:34:
Krijg je met eventuele doorverkoop niet meer als de doos ook aanwezig is denken jullie?
Ja, soms wel.
Dit onderwerp is al heel vaak besproken in deze topicreeks ;)

Ik koop zelf primair niet voor de handel/verkoop. En pleur dus alle dozen weg. Ik heb wel vaker gehad dat ik toch een (grote) set verkoop en daar relatief weinig voor krijg, bijv. vergeleken met de vraagprijzen op MP en Bricklink inclusief doos. Vind ik niet verschrikkelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boingo
Popcorna schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:34:

Heb er zelf ook veel, en neemt ook teveel ruimte is. Maar lego is niks vergeleken met playmobil qua de grootte van dozen. Afschuwelijk.
Ik weet niet of je er echt meer voor krijgt, uiteraard wel met oudere zeldzame sets. Heb zelf het originele El Dorado fort een jaartje geleden verkocht en de koper was juist heel blij met de originele ( en nog goede ) doos. Als ik puur naar mezelf kijk, ik koop wel eerder een tweedehands set als deze inclusief een goede doos is.
Waarschijnlijk het idee dat de eigenaar zuiniger is geweest op zijn of haar lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-09 09:43
Ik gooi ze zelf ook niet weg mocht ik ze later door willen verkopen... Doe ik sowieso niet veel... Dozen van consoles/PC hardware etc bewaar ik ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik koop niet met het idee van verkoop/handel, maar ik bewaar wel de nodige dozen. Ik heb graag de spulletjes compleet. Netjes platmaken en ergens in een verloren hoekje opstapelen. En mocht ik dan toch overgaan tot verkoop, omdat ik bijvoorbeeld ruimte wil krijgen voor andere sets dan is m'n ervaring dusver wel dat mensen happiger zijn wanneer er een doos bij zit.

Dus zolang het me niet in de weg staat, hou ik dozen aan. Ik bewaar niet alle dozen. Genoeg City and Friends en kleine Creator sets waarbij ik echt geen moeite neem om al die dozen te bewaren; op een enkele na allemaal weg. Veel van die sets liggen sowieso door elkaar in een bak en veel dozen zijn ook met teveel enthousiasme open gemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
Mijn ervaring met het hebben van de verpakking is dat het sowieso makkelijker verkoopt. Dit betreft niet alleen Lego, maar ook bv kinderkleding en -schoenen die mijn vrouw via Vinted aanbiedt. Als je de doos of de plastic verpakking (met kaartjes) nog hebt, is het zo weg. En nee, ze verkoopt het echt niet als nieuw, maar gewoon netjes als gebruikt. :)
Indien een verpakking niet te groot is, bewaar ik deze altijd. Bijvoorbeeld van mijn Apple en smarthome producten. De dozen van LEGO ook. Zelfs van de tig City sets. Deze zullen ooit bij verkoop niet veel geld opleveren, maar ik vermoed dat het wel makkelijker verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Laatst online: 10-10 13:39
meesje schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:13:
Mijn ervaring met het hebben van de verpakking is dat het sowieso makkelijker verkoopt. Dit betreft niet alleen Lego, maar ook bv kinderkleding en -schoenen die mijn vrouw via Vinted aanbiedt. Als je de doos of de plastic verpakking (met kaartjes) nog hebt, is het zo weg. En nee, ze verkoopt het echt niet als nieuw, maar gewoon netjes als gebruikt. :)
Indien een verpakking niet te groot is, bewaar ik deze altijd. Bijvoorbeeld van mijn Apple en smarthome producten. De dozen van LEGO ook. Zelfs van de tig City sets. Deze zullen ooit bij verkoop niet veel geld opleveren, maar ik vermoed dat het wel makkelijker verkoopt.
Van City, met name de kleinere (motor, vliegtuigje etc) bewaar ik alleen het boekje. Mocht ik die willen verkopen dan wordt dat gewoon bulk. Van de grotere sets bewaar ik wel de doos. Maar eigenlijk heb ik daar steeds minder zin in ivm de ruimte. Dan maar wat langer te koop aanbieden of een paar euro minder krijgen. Ik koop het niet als investering.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

33 jaar en nu pas voor het eerst een set (de helm van Darth Vader) aan het bouwen. Moet ik me nu schamen?
Pagina: 1 ... 10 ... 142 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .