Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:13
Gim schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:14:
[...]

Ziet er erg leuk uit! :) Al eerder gezien, maar begin hem de laatste tijd meer te waarderen.

Ik zag dat ie voor €159 of zo te koop staat. Misschien dat ik hem toch aan mn wishlist toevoeg. Moet er wel eerst wat LEGO de deur uit. Qua prijs gezien dat ie ooit €139 was, ook weer niet zoveel minder.
Ik was eerst ook niet zo enthousiast. Toen zag ik hem idd voor rond dat bedrag te koop tijdens black friday en wel gekocht. Ben er heel enthousiast over. Dus kan hem aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:58

SomerenV

It's something!

Popcorna schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:16:
Mooi voor bij de SC's en de bowser auto _O_
Wagens van Mario Kart met formaatje SC zou echt heel gaaf zijn. Gewoon leuke setjes van een euro of 25. Met ~250 steentjes kun je leuke dingen doen en dan blijft het verzamelaspect ook leuk.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

SomerenV schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:41:
[...]

Wagens van Mario Kart met formaatje SC zou echt heel gaaf zijn. Gewoon leuke setjes van een euro of 25. Met ~250 steentjes kun je leuke dingen doen en dan blijft het verzamelaspect ook leuk.
Dat lijkt me dus niet het geval als er een Mario figuur met lcd scherm in moet kunnen passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010

SomerenV

It's something!

L23 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:46:
[...]

Dat lijkt me dus niet het geval als er een Mario figuur met lcd scherm in moet kunnen passen?
De Bowser-wagen kost ook maar 30 euro en Bowser is aanzienlijk groter dan een minifig :p Dus het zou kunnen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

SomerenV schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:47:
[...]

De Bowser-wagen kost ook maar 30 euro en Bowser is aanzienlijk groter dan een minifig :p Dus het zou kunnen.
Ja ok, qua prijs kan het zeker en dat is een leuk setje. Hoe staat die in verhouding tot de Speed Champions?

Edit: Ah, wist niet dat daar een Mario figuur in kan. Dus dan zou je qua Mario Kart zulke sets kunnen verwachten. Al zou ik zelf ook graag Yoshi en andere figuren zien. Overigens laat de teaser zoals ik eerder al zei deze Mario figuur zien, minifig verwacht ik daarom niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHBoFbh0mxNZaGT89A_LDYcc9Vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Hbf68BNgaM5gG6vTgfpEj2I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door L23 op 09-03-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 21:01
Eindelijk een start kunnen maken aan de Mercedes F1. Verschrikkelijk dat er bijna 100 stickers geplakt moeten gaan worden, verstand op nul en plakken. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRXfh2bhMEduFRXEr0SXOQar82o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVXQGONUDgnhT1uf86Vhn4N0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsyEYbBVxCOweNa2x9KeSn5u1EA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttwJgII29puIQy8h5HGKVXDI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIf7vYJqBqlc4cL7Vc_Q93cFqmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yipxIztsDgHgn5EdTcXu9b1E.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32

D75

Na het bouwen van set 77012 Figher plane chase toch even de beroemde scene nagebouwd....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZdDxfTY25ppiIM47Oj2Ota8sr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGZbsMzfxgEoocRmbU3vs4NF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door D75 op 09-03-2024 21:38 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:06

rammes

koekebakker 1e klas

D75 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:38:
Na het bouwen van set 77012 Figher plane chase toch even de beroemde scene nagebouwd....

[Afbeelding]
GAAF! maak nog eens een foto dat de minifigs elkaar goed aankijken zo leuk!

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:01
Firetrooper schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:47:
Afgelopen week een eigen modular creatie afgemaakt. Smal gebouw met een fietsenwinkel en een leuk dakterras. Te vinden op rebrickable

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind ik, als fietsliefhebber, echt een leuke build. Zou me eens moeten verdiepen hoe je best de steentjes besteld voor zo'n zaken, want zo'n setjes zijn toch leuke toevoegingen aan de collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CznntwztDnilehSuistu_hJjs5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yaid6HpjhWTtrZn0j57LFNNq.jpg?f=user_large
Ging kijken voor de polybags van de MoC challenge kom ik thuis met deze 31120. Ik begin een Lego probleem te krijgen geloof ik. :+

Ben bang dat ik hem nog een paar keer moet kopen als ik de alternatieve builds met meerdere op rebrickable zie :9~

[ Voor 9% gewijzigd door jip_86 op 09-03-2024 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daedalus81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-06 16:28
Boingo schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:25:
[...]

Heb e.a. Even bekeken, alleen de cantina zonder enige side builds is 46x28 cm.
Maar wat dacht je van onderstaande opstelling ?

[Afbeelding]

Ik heb een doos weggezet op 66cm , en de diepte is nu maar iets van 34 cm

[Afbeelding]

Moet je alleen nog een plek vinden voor de side builds.
wow bedankt voor de moeite. lijkt me idd nog goed zo.
lol nog meer twijfels :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:17
L23 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:09:
[...]

Ik vind Mario Kart erg leuk, maar weet niet of ik hier op zit te wachten. Mario karts met minifigures lijkt me tof. Maar ik zie in de teaser die Mario met LCD scherm. Maar ben benieuwd, mogelijk toch toffe kart builds.
Mogelijk is die teaser een afleiding en gaan ze voor de Pedro Pascal/SNL versie? >:)

Bestaat er al geen minifig van Pedro Pascal in the Mandalorian sets? (serieuze vraag, ik ken niets van SW sets), maar dat zou dus al een meevaller zijn :P

Dystopian Mario sets, moet kunnen :9

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 10-03-2024 08:35 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-06 16:21
SomerenV schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:47:
[...]

Die Bowser auto is alleen vandaag €19.99 bij Bol. :D

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

De AT-AT is binnen en inmiddels een begin gemaakt. Gaat sneller dan verwacht , heb al bijna 1 van de 4 dozen gebouwd. Erg vermakelijk hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvX4_1EmvKlXgehj58pZsbIYwlg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J8IQppG1CaDyw1DcWZRKLFxp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SIukGTjUGS1IqmdSPNd9t_VQaE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hjuPVwrLFpo2ztOpCF9yda0l.jpg?f=user_large

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03

NoTimeRemains

I know

page404 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:50:
De AT-AT is binnen en inmiddels een begin gemaakt. Gaat sneller dan verwacht , heb al bijna 1 van de 4 dozen gebouwd. Erg vermakelijk hoor :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik ben eigk niet van de Star Wars grond voertuigen maar ik zou toch zo graag een Hoth diorama willen bouwen. A-Wing met kabel, AT-ATs, etc... ooit

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:38

page404

Website says no

NoTimeRemains schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:44:
[...]

ik ben eigk niet van de Star Wars grond voertuigen maar ik zou toch zo graag een Hoth diorama willen bouwen. A-Wing met kabel, AT-ATs, etc... ooit
That would be a sight… dat je 3 of 4 van die molochen hebt staan met nog een heleboel andere sets :D moeten ze wel dezelfde schaal hebben natuurlijk :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41

J2S

page404 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:20:
[...]

That would be a sight… dat je 3 of 4 van die molochen hebt staan met nog een heleboel andere sets :D moeten ze wel dezelfde schaal hebben natuurlijk :)
Het is ook mogelijk wat forced perspective te introduceren. (2 van) deze op de voorgrond, en daar achter een kleinere schaal ofzo.

Dan kan je wat meer kwijt in het diorama. Maar een diorama waar dit ding ook maar een beetje tot recht komt, wordt sowieso groot :p

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32

D75

rammes schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:48:
[...]

GAAF! maak nog eens een foto dat de minifigs elkaar goed aankijken zo leuk!
Dat doen ze al in deze foto :-)

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Popcorna schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:49:
[...]

Die Bowser auto is alleen vandaag €19.99 bij Bol. :D
Of vandaag nog steeds €22,50 bij Intertoys voor wie er langs heeft gegrepen bij Bol (niet meer leverbaar). Een geinig setje :+ Zal wel behoorlijk afsteken tegen de machtige Bowser set (71411) :P

Met de groter Bowser ook nog eens kijken of ie er goed uitziet met die 3-in-1 retro camera (31147) in z'n klauwen. De LEGO NES console vind ik net iets te duur voor slechts een geinig kiekje :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rinusch
  • Laatst online: 28-05 18:40
In het kader van te lang thuiszitten en toch wat te doen te hebben een huur-abonnement gestart v lego modellen.
Gelijk groot uitgepakt en voor de Lego Technic Bugatti Chiron gegaan.
Maar mein gott wat een werk. Afijn 16 uur later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ol6wKNmNe_beHQvmY5ibhAAiWPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjJwo2J8BK96ocWbvTijIaFY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEqukzModLATLghRXaW-kqdpKVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArV6dkgqFZDKEIqREd3t47tu.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas zijn die huurmodellen redelijk uitgewoond, maar het is een goed betaalbaar alternatief, al met al best tevreden over.
(en sorry v bende op bureau ^^ )

[Edit: zie net dat kabeltje bij deur los zit door optillen, fixed it :P ]

[ Voor 3% gewijzigd door Rinusch op 11-03-2024 08:38 ]

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Rinusch schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:37:
In het kader van te lang thuiszitten en toch wat te doen te hebben een huur-abonnement gestart v lego modellen.
Gelijk groot uitgepakt en voor de Lego Technic Bugatti Chiron gegaan.
Maar mein gott wat een werk. Afijn 16 uur later:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas zijn die huurmodellen redelijk uitgewoond, maar het is een goed betaalbaar alternatief, al met al best tevreden over.
(en sorry v bende op bureau ^^ )

[Edit: zie net dat kabeltje bij deur los zit door optillen, fixed it :P ]
Heh, toevallig, ik heb 'm gisteren uit elkaar zitten peuteren om ruimte in de kast te maken voor andere modellen. Wat een gepiel, m'n vingers zijn er nog beurs van. :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:49

Eurionair

Senior Destructor

Rinusch schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:37:

Gewoon nieuwsgierigheid , wat moet ik me concreet voorstellen bij uitgewoond ? Vies , krassen , slechte verbindingen ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Vissa66 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:08:
Eindelijk een start kunnen maken aan de Mercedes F1. Verschrikkelijk dat er bijna 100 stickers geplakt moeten gaan worden, verstand op nul en plakken. :+
Het plakken van stickers vind ik nog niet zo verschrikkelijk, al gaat er behoorlijk wat tijd en geduld in zitten om het netjes naar wens te krijgen, maar ik vind het wel jammer wanneer de stickers na verloop van tijd al beginnen los te laten. Met diverse (Technic) sets al gemerkt. Gewoon dat de zijkantjes wat beginnen los te laten. Ziet er dan wat slordig uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 11-03-2024 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rinusch
  • Laatst online: 28-05 18:40
Eurionair schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:25:
[...]

Gewoon nieuwsgierigheid , wat moet ik me concreet voorstellen bij uitgewoond ? Vies , krassen , slechte verbindingen ?
voornamelijk gewoon heel veel gebruikssporen, Losse verbindingen, krassen, breukjes in kwetsbare onderdelen, dat soort dingen

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vissa66 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Stickers zijn al jaren een doorn in m'n oog bij Lego. Voor het geld dat je betaald zouden er toch best wat meer bedrukte steentjes in mogen zitten.

(Een tijdje terug een set van Bluebrixx (Star Trek) en ALLES was bedrukt, zat geen sticker op, erg prettig)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
Mad-Matt schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:04:
[...]

Stickers zijn al jaren een doorn in m'n oog bij Lego. Voor het geld dat je betaald zouden er toch best wat meer bedrukte steentjes in mogen zitten.

(Een tijdje terug een set van Bluebrixx (Star Trek) en ALLES was bedrukt, zat geen sticker op, erg prettig)
Aan de andere kant ook wel fijn als je niet perse van de stickers gebruik wil maken. Of een alternative build ermee wil doen.

Valt voor beide kanten wat te zeggen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:18

MEJ

Afgelopen dagen de Aston Martin DB5 uit de creator expert lijn gebouwd. Deze samen met de 10248 Ferrari waren de 2 auto’s welke retired zijn en ik graag aan de collectie wilde toevoegen. Wil ze nieuw hebben en de Ferrari gaat voor €300+ dus deze gaat (voorlopig) aan mij voorbij.

De DB5 past ook qua verhoudingen in lijn met de rest en heeft leuke functies. Welke ik waarschijnlijk allemaal maar 1 keer gebruikt heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8113oHbFakQIsunipQ7FLCc_lfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIkSyvhneXzZ5iXFwYCjFFsZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3MnsNhoY2LMwJuVovpK7jIzRz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLmmOn7aGDhwGC8wJ63QbjRF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Agk1_G5_oJmewQSZ2vrl_y_xtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIWjv1jJ0FVgMJdYuel4AjB2.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:40
Blijft toch jammer dat er zoveel mooie wagens zijn die inmiddels uit de handel zijn. Als iemand die nu begint met de hobby, komen er zo regelmatig items voorbij die ik graag had willen kopen, maar inmiddels uit de handel zijn.

Voorbeelden:
Avengers Helicarrier
Porsche GT3RS
En de bovenstaande Aston Martin DB5

En nee, die scalperprijzen ga ik niet betalen.

Zou gaaf zijn als Lego zo af en toe een extra run van retired artikelen zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@XFlame Je kan ze ook 2dehands kopen. Je mist dan de NIB ervaring, maar het scheelt een hoop geld. De DB5 kun je wel vinden voor 150-180 euro. De F40 uit dezelfde lijn gaat voor 250 helaas.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

kneusteun schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Aan de andere kant ook wel fijn als je niet perse van de stickers gebruik wil maken. Of een alternative build ermee wil doen.

Valt voor beide kanten wat te zeggen.
Voor kleinere sets helemaal mee eens.
Maar voor Creator Expert sets ben ik volledig voor bedrukte steentjes. 99% ervan staat gebouwd in een kast.
zonoskar schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:42:
@XFlame Je kan ze ook 2dehands kopen. Je mist dan de NIB ervaring, maar het scheelt een hoop geld. De DB5 kun je wel vinden voor 150-180 euro. De F40 uit dezelfde lijn gaat voor 250 helaas.
Sommige 2e hands prijzen zijn echt belachelijk.
En dan nu bedenken dat ik de F40 in een kist achter het schot op zolder heb liggen omdat ik geen goed plekje ervoor heb en hem niet bij de andere auto's vind passen qua schaal.

[ Voor 37% gewijzigd door Mad-Matt op 11-03-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 15:57
Mad-Matt schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:55:
[...]

Voor kleinere sets helemaal mee eens.
Maar voor Creator Expert sets ben ik volledig voor bedrukte steentjes. 99% ervan staat gebouwd in een kast.
Ga dan voor een dubbele uitgave:
1) met stickers
2) bedrukt

Dan heb je als klant zelf de keuze welke variant je wilt, desnoods maak je die met stickers iets goedkoper, en die met bedrukking (want daadwerkelijk specifieke/ unieke steentjes voor die set vanuit Lego perspectief) iets duurder. Win win lijkt mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Wat de Creator Expert voertuigen betreft, ben ik gelukkig op een goed moment uit de Dark Ages gekomen. De F40 destijds voor een prijs gekocht bij Intertoys waar je tegenwoordig alleen maar van kunt dromen.

Het worden er alleen zoveel als je je voorneemt om ze allemaal aan te schaffen :o Gelukkig doe ik dat niet.

De F40, de Mustang, de Porsche, De T1. Stuk voor stuk leuke sets en ook goed te plaatsen in een vitrinekast omdat ze doorgaans niet zo hoog zijn.... ruimte voor een extra schapje in de kast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
MEJ schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:45:
Afgelopen dagen de Aston Martin DB5 uit de creator expert lijn gebouwd. Deze samen met de 10248 Ferrari waren de 2 auto’s welke retired zijn en ik graag aan de collectie wilde toevoegen. Wil ze nieuw hebben en de Ferrari gaat voor €300+ dus deze gaat (voorlopig) aan mij voorbij.

De DB5 past ook qua verhoudingen in lijn met de rest en heeft leuke functies. Welke ik waarschijnlijk allemaal maar 1 keer gebruikt heb.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de mustang zelf ook, maar wat ik toch jammer vind aan de meeste auto's zijn de koplampen. Dat zichtbare 'dopje' in het midden stoort mij zó erg dat ik de Porsche er om heb laten staan. Kunnen ze daar nu echt niet iets beters op verzinnen? Gewoon een half-rond 'bolletje' wat precies op een 2x2 steentje past ofzo? Dat zou dan weliswaar weer superlastig los te halen zijn als die midden op een 4x4 geplaatst wordt, maar dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Deze zag ik 1-2 jaar geleden bij ideas.lego.com voorbij komen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nm5WRpN0FaYx0KPFhKh-36VW6e4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJSZmQDqS9Gaw64stF5LjJMn.jpg?f=fotoalbum_large

Super vet, hebben!

Zag ik vorige week dat ze de miniversie hebben uitgebracht:
https://www.lego.com/nl-n...h-and-moon-in-orbit-42179\
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNkEmcW4S0DHGXubjQ93JezU6gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNb7uECYpGe0S8VFhsQLMCDR.jpg?f=fotoalbum_large

Niet zo vet, wel goed genoeg. Dus die maar besteld in in elkaar gezet 8)

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgxbaUHXWUr49u8lV0i_HdZlVSE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P229pUtnbmwiJkQIciWBmrjk.jpg?f=user_large

Ik ben begonnen met de UCS Gunship 75309. Gehuurd bij bouwsteenwinkel.nl. Bij het uitpakken sloeg de paniek een beetje toe, alles op kleur gesorteerd. Aaaahh. 2 grote zakken witte stenen, vind daartussen maar eens het blokje wat je nodig hebt... Ik heb de grote plates en bricks er al uitgehaald, anders wordt het helemaal een issue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tVgb6Qz1D5uTf0QaAu0cafjFrQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uULY8tXDAMVo8x48ruCg6iJU.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 11-03-2024 19:06 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

DaWizza schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:38:
Deze zag ik 1-2 jaar geleden bij ideas.lego.com voorbij komen:[Afbeelding]

Super vet, hebben!

[Afbeelding]

ik was zwaar teleurgesteld toen ik het uieindelijke model zag.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:56
XFlame schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:04:
Blijft toch jammer dat er zoveel mooie wagens zijn die inmiddels uit de handel zijn. Als iemand die nu begint met de hobby, komen er zo regelmatig items voorbij die ik graag had willen kopen, maar inmiddels uit de handel zijn.

Voorbeelden:
Avengers Helicarrier

Zou gaaf zijn als Lego zo af en toe een extra run van retired artikelen zou doen.
De geruchten zijn dat er in augustus een micro Helicarrier komt (ik denk dan ala de kleine Millennium Falcon die net uit is). De originele Helicarrier UCS is inmiddels ook alweer 10 jaar oud, dus wellicht dat ze binnenkort toch weer eens komen met een updated UCS (ala de Falcon na dik 10 jaar).

[Afbeelding]

Van het weekend toevallig in persoon kunnen bekijken en ik geloof dat hier de vraag was of het netjes de maanstanden en maanden volgt. Blijken dus gewoon stickertjes op de ringen onder de zon te zitten voor de maanden en op de ring voor de aarde de maanstanden (was mij nog niet opgevallen 8)7). Ik had al verteld dat de gear ratio neer komt op 364.5 dagen, dus het geheel is best dicht in de buurt. Wat mij ook nog verteld is en ook goed zichtbaar was, is dat het kleine frame waar de aarde op draait zijn hoek gelijk houdt met de zon, waardoor je dus ook lente, zomer, herfst en winter kan herleiden voor de continenten. Ik heb begrepen dat veel van deze modellen dat achterwege laten, dus een plusje voor de set d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Deze zag ik 1-2 jaar geleden bij ideas.lego.com voorbij komen:[Afbeelding]

Super vet, hebben!
Die heeft al een paar keer de 10K gehaald en nog steeds niet opgepakt door lego....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-06 14:44

ID5

Maar eens wat muziek bij het filmpje gezet van 2022 en geupload:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Laatst online: 17:59
jbdeiman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:01:
[...]

Ga dan voor een dubbele uitgave:
1) met stickers
2) bedrukt

Dan heb je als klant zelf de keuze welke variant je wilt, desnoods maak je die met stickers iets goedkoper, en die met bedrukking (want daadwerkelijk specifieke/ unieke steentjes voor die set vanuit Lego perspectief) iets duurder. Win win lijkt mij ;)
De boekhouder wil je even spreken.
(daarna waarschijnlijk de contactpersoon voor de retail, de manager logistiek , de manager marketing en nog een paar andere collega's :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 15:57
Holzschuh schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:41:
[...]

(daarna waarschijnlijk de contactpersoon voor de retail, de manager logistiek , de manager marketing en nog een paar andere collega's :+ )
Met boekhouder bedoel je je vrouw / vriendin denk ik, omdat jij dan nog meer geld uit wilt geven aan Lego?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:40
jbdeiman schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:43:
[...]

Met boekhouder bedoel je je vrouw / vriendin denk ik, omdat jij dan nog meer geld uit wilt geven aan Lego?
Nee, hij bedoelt de boekhouder van Lego, omdat het een nogal prijzig en lastig te managen idee is voor een multinational van formaat Lego. Waarvan je je kunt afvragen of de extra investering uberhaupt rendeert. (Hint; het antwoord is nee ;-))

[ Voor 14% gewijzigd door ThaRoof op 12-03-2024 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Laatst online: 17:59
ThaRoof schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:50:
[...]

Nee, hij bedoelt de boekhouder van Lego, omdat het een nogal prijzig en lastig te managen idee is voor een multinational van formaat Lego. Waarvan je je kunt afvragen of de extra investering uberhaupt rendeert. (Hint; het antwoord is nee ;-))
Dit inderdaad. Ik zit in die hoek op kantoor en bij dit idee gaan zoveel alarmbellen af :)

Enige werkbare idee dat ik zou kunnen bedenken is dat je voor bepaalde modellen losse setjes via lego.com verkoopt waar de stenen bedrukt zijn. Marge op de originele set blijft op "orde" en wat extra euro's cashen van die mensen die dit willen. Past helemaal in de huidige bedrijfsvoering van Lego.
Wie al aardig wat euro's aftikt voor een set waar (bijna alle) details stickers zijn dan kan er nog wel een 20-30 euro bij voor de prints >:)
jbdeiman schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:43:
[...]
Zoals uit mijn antwoord blijkt ben ik wat kritisch over de gekozen richting van Lego's bedrijfsmodel. Koop beduidend minder Deense steentjes. Maar geloof dat mijn vrouw liever wat Lego had gehad vs. een Duits kasteel met 4 uitbreidingen 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Holzschuh op 12-03-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
rammes schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:20:
[...]

ik was zwaar teleurgesteld toen ik het uieindelijke model zag.
Het model zelf is niet geweldig mooi, de techniek erachter is wel tof gedaan (zoals @AppieNL zegt).
Soms gaat functie boven esthetiek, dit kan ook nog ergens op de kast. Die andere is moeilijk te plaatsen ;)

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Holzschuh schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:41:
[...]

Ja, want 2 dezelfde sets in een verschillende kleur is ook niet mogelijk volgens die boekhouder. Oh wacht....
ThaRoof schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:50:
[...]

Wij hebben allemaal geen enkel idee wat de bedrijfsvoering van Lego allemaal kan en niet kan en welke investering wel of niet rendabel is. Dus die hint is totaal uit de lucht gegrepen.

Het idee van die klomp staat me wel aan, maar dat doet https://www.steindrucker.com/ al.

[ Voor 44% gewijzigd door zonoskar op 12-03-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 09:23
Gim schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:06:
Wat de Creator Expert voertuigen betreft, ben ik gelukkig op een goed moment uit de Dark Ages gekomen. De F40 destijds voor een prijs gekocht bij Intertoys waar je tegenwoordig alleen maar van kunt dromen.

Het worden er alleen zoveel als je je voorneemt om ze allemaal aan te schaffen :o Gelukkig doe ik dat niet.

De F40, de Mustang, de Porsche, De T1. Stuk voor stuk leuke sets en ook goed te plaatsen in een vitrinekast omdat ze doorgaans niet zo hoog zijn.... ruimte voor een extra schapje in de kast :+
Idem voor mij. Toen ik eind 2015 uit mijn Lego Dark Ages kwam kon ik de MINI Cooper (10242) als eerste uit de serie aanschaffen, direct gevolgd door de Ferrari F40 (10248). Jarenlang heb ik elk nieuw model in die serie Creator Expert auto's gekocht, maar ben afgehaakt met de T2 Camper Van waar ik gewoon niks mee had. En sindsdien ben ik kritischer welk model ik wel of niet koop. Zo heb ik de Land Rover Defender bv. aan me voorbij laten gaan, en de McLaren MP4/4 heb ik ook niks mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:50
Ik had dat met de modulars.
Uit de dark age gekomen doordat ik voor m'n zoon een brandweerkazerne zocht en op 10197 uitkwam :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:17

Zyron

BWRAAAAP

Popcorna schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:04:
Iemand een idee waar LEGO 30683 Speed Champions Polybag aan te schaffen is? Ben bij de ToyChamp geweest, maar helaas.
Ik heb deze helaas ook nog niet gevonden, ik hoop dat iemand er al wel zicht op heeft..

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zyron schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:52:
[...]

Ik heb deze helaas ook nog niet gevonden, ik hoop dat iemand er al wel zicht op heeft..
https://www.jb-spielwaren...la-1-car-polybag/a-30683/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-06 16:21
Zyron schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:52:
[...]

Op Duitse sites wel, maar bijvoorbeeld op Bol, €13 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:51
Popcorna schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:50:
[...]

Op Duitse sites wel, maar bijvoorbeeld op Bol, €13 :')
Deliveries abroad:
We charge shipping costs abroad at a flat rate
Europe / EU:
flat rate 7,99€

Koop je er 5 stuks, doe je er 4 op MP voor een 10tje (staat nu ook 1 op voor een 10tje) en dan heb je die van jou lekker gratis ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Crazy D

I think we should take a look.

Het is alweer een tijd geleden, blijkbaar was de behoefte om lego pakketten in elkaar te zetten ook een stukje vluchtgedrag, maar goed, laten we het hier even bij het relevante houden:
ik heb de Nintendo set in elkaar gezet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIX7owZWtg8__z1GkPhhGeswcms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTtoRMcuVY43XuRtPwV2qLps.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMxLNHJ8EelO1g0KtzdI9lDjJ5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVwvXFS2OuMqq4bSb5bxrxus.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HA7Ud0Q76w6Q-UiDrX3aKK07vis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAJCSzFLm1IWO65P4vDcQBev.jpg?f=fotoalbum_large

Superleuk om te doen. Vooral ook omdat je stukjes uit je jeugd opgebouwd ziet worden, en aan de tv zit nog een zwengelding om de wereld onder Mario zijn voeten voorbij te laten komen. Erg geinig.

En begonnen met de typemachine: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3cyfy6kFLEBd0YX3ReFyNWOkOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DYLs0dv6IwNvKOFKEqsSmtc.jpg?f=fotoalbum_large

Iets saaier om te bouwen, wat meer repeterend werk maar dat is wel lekker om het hoofd even leeg te maken. En toch ook wel mega nieuwsgierig hoe het mechaniek uitgevoerd wordt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:02
Crazy D schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:41:
Het is alweer een tijd geleden, blijkbaar was de behoefte om lego pakketten in elkaar te zetten ook een stukje vluchtgedrag, maar goed, laten we het hier even bij het relevante houden:
ik heb de Nintendo set in elkaar gezet :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Superleuk om te doen. Vooral ook omdat je stukjes uit je jeugd opgebouwd ziet worden, en aan de tv zit nog een zwengelding om de wereld onder Mario zijn voeten voorbij te laten komen. Erg geinig.

En begonnen met de typemachine: [Afbeelding]

Iets saaier om te bouwen, wat meer repeterend werk maar dat is wel lekker om het hoofd even leeg te maken. En toch ook wel mega nieuwsgierig hoe het mechaniek uitgevoerd wordt.
NES ben ik ook mee bezig, verrassend leuke set!

En de typewriter heb ik een tijdje terug gemaakt. Zo te zien ben je het saaie stuk voorbij. Een van de leukste bouwervaringen vind ik! Dus komt goed!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De komende technic 4x4 set wordt schijnbaar een Mercedes G500. Ik hoop een beetje op deze kleur (bright yellow).

Afbeeldingslocatie: https://assets.whichcar.com.au/image/upload/s---BEG4sbY--/ar_2.304921968787515,c_fill,f_auto,q_auto:good/c_scale,w_2700/v1/archive/motor/2016/11/22/83470/2016-Mercedes-G500-4x4-Squared-main.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 17:44

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ben recent begonnen met het bouwen van de DRB 52 (moc via Rebrickable). Leek me een leuke stap om eens een WW2 diorama te maken (mits de trein beetje goed bevalt qua Mini-fig scale). Was sowieso van plan om deze trein nog wat meer details te geven, wellicht wat stickers, verlichting en wat andere cosmetische onderdelen.

Bouwwerk zelf was leuk om in elkaar te zetten, maar de instructies waren soms wat puzzelen. Ook worden er vaak meerdere onderdelen genoemd die niet benodigd waren en sommige onderdelen staan niet vermeld. Des al niet te min, ben ik erg tevreden. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrGnX1nLgKaGhgBiqJvsROoc53c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Juhx0oBXnRDn6DjWEhPPX8Kr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPqYkABlKUNLGGWWjr4c5gbYPDw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcA0LeynzIKjTwG9R44mKP04.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8Wu2wW44gBFg5yzDaC3aSUVTp0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbAdQWChcNFfzaojC2rLkIWs.jpg?f=fotoalbum_tile

De tender volgt nog overigens, moet nog even wachten op wat extra onderdelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Crazy D schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:41:
En begonnen met de typemachine: [Afbeelding]

Ik heb bij het bouwen van dat ding ergens in het begin een fout gemaat, waardoor het mechaniek niet werkte. Kom je natuurlijk pas heel laat achter! Dus dat ding weer grotendeels uit elkaar gehaald en (geen idee wat ik de eerste keer fout heb gedaan...) weer goed in elkaar gezet. Het was echt een fantastisch ding om te bouwen (nadat je die herhalende delen voorbij bent)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Crazy D

I think we should take a look.

Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:43:
[...]

Ik heb bij het bouwen van dat ding ergens in het begin een fout gemaat, waardoor het mechaniek niet werkte. Kom je natuurlijk pas heel laat achter! Dus dat ding weer grotendeels uit elkaar gehaald en (geen idee wat ik de eerste keer fout heb gedaan...) weer goed in elkaar gezet. Het was echt een fantastisch ding om te bouwen (nadat je die herhalende delen voorbij bent)
Ja ben nu wat meer bij het binnenwerk aangekomen, het 'hamertje' zit er al valt ie niet automatisch terug. Misschien een paar steentjes iets te strak op elkaar gezet of zo, nou ja ik ga het wel zien. Maar het wordt nu idd wel wat interessanter.

Wat alleen niet snap: waarom zit niet alles van 1 stap gewoon in 1 zakje |:( Heb je zakje 5 met een klein zakje erin. Kom je een paar pagina's verder, ontbreken er steentjes... is er dus nog een zakje 5 8)7 Ik zit aan de eettafel naast mijn kantoor :P Ik heb niet de ruimte om alles uit te stallen :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:08

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zonoskar schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 23:16:
De komende technic 4x4 set wordt schijnbaar een Mercedes G500. Ik hoop een beetje op deze kleur (bright yellow).

[Afbeelding]
ow das leuk.....net zo'n iconische wagen als de LaRo d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:00
Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:43:
[...]

Dit hebben wij bij de R2D2 ook... Zit het ding in elkaar. Staat nergens aangegeven hoe de middelste poot naar beneden komt. Online opgezocht en een filmpje gevonden, maar dat werkte dus niet. Uiteindelijk de poot omlaag weten te krijgen, en toen kregen we hem niet meer terug zonder moeilijk doen. Nu komt ie weer niet naar beneden.

In de handleiding kom ik ook nergens een moment tegen waarbij je dit moet testen o.i.d. Die moet dus ook uit elkaar...

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 13-03-2024 08:37 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:03
Zijn er hier misschien fans die een Lego Ideas project willen steunen? Ik ken de bouwer niet, kreeg het doorgestuurd, en het is iets uit mijn vakgebied: een vliegtuigmotor testcel: https://ideas.lego.com/s/p:ba18f40f8a124c04b6c5862ce92c53aa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair
  • Laatst online: 16:49

Eurionair

Senior Destructor

Archer_VC10 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:28:
Zijn er hier misschien fans die een Lego Ideas project willen steunen? Ik ken de bouwer niet, kreeg het doorgestuurd, en het is iets uit mijn vakgebied: een vliegtuigmotor testcel: https://ideas.lego.com/s/p:ba18f40f8a124c04b6c5862ce92c53aa
Hier een filmpje met de bouwer : YouTube: LEGO Ideas Vliegtuigmotor! Interview met de ontwerper

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:18

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Archer_VC10 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:28:
Da's toch dat ding wat al in een vitrine staat bij Play2Day in Gouda?

Edit: had YouTube link nog niet gekeken, ja dus....

[ Voor 6% gewijzigd door Stormtrooper op 13-03-2024 09:42 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:03
Blijkbaar staat hij daar... dat wist ik dan weer niet 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heeft iemand deze banden al eens geprobeerd op de McLaren Icons auto?

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/11/6594.png

Deze zijn 49.5x28mm terwijl de standaard bandjes 50x22mm zijn. Er zit wel een profiel op, maar ik denk dat ik dat zou verkiezen boven te smalle banden. Misschien kunnen er dan voor de standaard 49.5x20mm banden. Het enige probleem is dat de velgen voor die 49.5x28mm niet in de goede kleur beschikbaar zijn, ook niet in zwart. Wit is de enige optie,

/edit: Anders kun je deze wielen nog printen: https://www.printables.co...-lego-10330-mclaren-senna

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 13-03-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik stoorde mij aan de opening van de NES… de klep die dus niet helemaal afsluit.

Dus dat hebben we maar even opgelost :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ts1MICCg_3I2iM1n1irkJyiUss0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHxD2oCLhwDbLHhrrQPcOciC.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuW3aRzlQxFMikEMGRFsWtCGWYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHDrx0acqeLzDraGmrKurWTk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Thalaron op 13-03-2024 13:31 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Thalaron schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:44:
Ik stoorde mij aan de opening van de NES… de klep die dus niet helemaal afsluit.

Dus dat hebben we maar even opgelost :)

[Afbeelding]
En stoor je je nu niet aan de omgewisselde teksten? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Frank_79 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:20:
[...]

En stoor je je nu niet aan de omgewisselde teksten? :P
Welke omgewisselde teksten? :+

Was inderdaad wat te snel haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Past perfect naast de Saturnus V. Hoewel.... Ik denk dat er een nieuwe kast moet komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

De Saturn V van mij hangt nog steeds aan het plafond en is nog steeds niet naar beneden gevallen :P

Ben benieuwd hoe deze naast de Saturn V staat. Maar de set is ook een stuk duurder. Weet niet of ik die launchpad erbij zo interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

De Saturn moet een ontgeel badje eerst krijgen, jemig wat verkleuren die witte steentjes.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
rammes schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:31:
De Saturn moet een ontgeel badje eerst krijgen, jemig wat verkleuren die witte steentjes.
De mijne (de heruitgave) ligt nog nieuw in doos op zolder. Straks in de nieuwe woning ga ik deze waarschijnlijk bouwen. Maar eerst even kijken wat de prijs (verkoop) dan doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

meesje schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:22:
[...]

De mijne (de heruitgave) ligt nog nieuw in doos op zolder. Straks in de nieuwe woning ga ik deze waarschijnlijk bouwen. Maar eerst even kijken wat de prijs (verkoop) dan doet. :)
De prijs doet het al goed, maar wellicht gaat het nog verder omhoog.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 17:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYGHsuuhkMYTez689MALIY2vruw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wcUQ0Z9gZKruUlUSoFeolq9.jpg?f=fotoalbum_large

This one sparked joy! Prijs kwaliteit technisch ook een topdeal. Nu nog een fatsoenlijk geprijsde display case vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:51
zonoskar schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:49:
Heeft iemand deze banden al eens geprobeerd op de McLaren Icons auto?

[Afbeelding]

Deze zijn 49.5x28mm terwijl de standaard bandjes 50x22mm zijn. Er zit wel een profiel op, maar ik denk dat ik dat zou verkiezen boven te smalle banden. Misschien kunnen er dan voor de standaard 49.5x20mm banden. Het enige probleem is dat de velgen voor die 49.5x28mm niet in de goede kleur beschikbaar zijn, ook niet in zwart. Wit is de enige optie,

/edit: Anders kun je deze wielen nog printen: https://www.printables.co...-lego-10330-mclaren-senna
Ik zou er zeker graag bredere achterbanden opzetten. Heb ook al de moc voor de neus toegepast zodat deze mooi overloopt en heb een Marlboro/Goodyear sticker set besteld. Dus nu blijven nog de banden over.

Ik heb alleen geen 3D printer... Zou ze dus ergens moeten kopen, maar heb nog geen aanbieder gezien.

Of zijn er wellicht hier Tweakers met een 3D printer die deze wielen van Printables kan proberen en (tegen vergoeding uiteraard) zou willen opsturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Brammos85 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 19:46:
[Afbeelding]

This one sparked joy! Prijs kwaliteit technisch ook een topdeal. Nu nog een fatsoenlijk geprijsde display case vinden!
Hey toevallig ik heb deze dinsdag gebouwd, echt prachtig en 0 stickers :9

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:12

Arno

PF5A

[Afbeelding]

heb je ook de extensie via rebrickable? Die voegt echt toe aan het geheel :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Arno schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:40:
[...]

heb je ook de extensie via rebrickable? Die voegt echt toe aan het geheel :)
Wat mis ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:44
Op rebrickable staat een MOC die deze set nog wat meer uitbreid

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-161358.jpg/1000x800.jpg?1697330084.5937881
https://rebrickable.com/m...-76419-expansion/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Wow! Maar ik vond het kasteel toch het leukste deel om te bouwen en dat mis je hier een beetje. En dat kost ook weer een fortuin en waar ga je zo'n groot ding weer neerzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]

Mee eens, ik heb enorm genoten van deze set. Meer dan ik van het grote kasteel heb genoten.
Ik heb van Ali een lichtsetje geplukt en dat staat ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:12

Arno

PF5A

https://rebrickable.com/m...rounds-expansion/#details

Deze heb ik aangekocht, maar die van milo526 ziet er ook gaaf uit!

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:39
Mad-Matt schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:39:
[...]

Mee eens, ik heb enorm genoten van deze set. Meer dan ik van het grote kasteel heb genoten.
Ik heb van Ali een lichtsetje geplukt en dat staat ook erg goed.
Heb je een foto van de lichtset?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zunrob schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Heb je een foto van de lichtset?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rMgnPYW/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WnV3cLQ/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Erg leuke uitbreiding, maar als ik het spul dan bij Bricklink bij elkaar puzzel, dan kom ik op een kostprijs van ruim 500 euro. Das nie grappig nie.

Kan best dat mijn Bricklink-skills niet fantastisch zijn, maar dan nog zal het niet voor 10ct per steentje lukken denk ik...

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bra-Jo schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:23:
[...]

Erg leuke uitbreiding, maar als ik het spul dan bij Bricklink bij elkaar puzzel, dan kom ik op een kostprijs van ruim 500 euro. Das nie grappig nie.

Kan best dat mijn Bricklink-skills niet fantastisch zijn, maar dan nog zal het niet voor 10ct per steentje lukken denk ik...
En de grootste uitbreiding zit achter het kasteel, dus dan zie je het nog niet echt lekker.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 04-06 21:01
De Mercedes is ook weer af. Leuke build! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYwfhJFU05gNs__8NwwykmUBzak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74doFy5cyDI5bUsu86mlUG4u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYXBGa2EsRUY9hX9DHiFfcsNDPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbIFLU6MTxlOLJoblfm8vAk0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3ZRlAk9xu1GTRgJfebEFb1NgtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEf0EPYYxIlW2BrxZEtqJ960.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NND83aiowpwhG7eEJOaGfZn9Qr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KycNfY18cGRw32nvQ0hFwk4P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dv9z1QWvTyeZaazBsn_rYfNrk1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDaD9xQdphQfUKkpp1wMGFZu.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 09:23
Ik was vorige week jarig en mocht mijn traditionele verjaardagscadeau (gebouw uit de Modular buildings serie) van mijn lieve vrouw in ontvangst nemen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S9Tz65VzxeAXpRWYsMreg_muEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpiwHQrHcJZFt7ah1iQez5T7.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels al een paar genummerde zakjes gebouwd en wederom genieten :)

Mijn collectie Modular gebouwen bestaat nu uit de volgende gebouwen (op chronologische volgorde):
- Pet Shop
- Parisian Restaurant
- Detective's Office
- Brick Bank
- Assembly Square
- Downtown Diner
- Corner Garage
- Bookshop
- Police Station

En nog op voorraad voor toekomstige verjaardagen :D :
- Boutique Hotel
- Jazz Club

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:26:
Ik was vorige week jarig en mocht mijn traditionele verjaardagscadeau (gebouw uit de Modular buildings serie) van mijn lieve vrouw in ontvangst nemen:
[Afbeelding]

Inmiddels al een paar genummerde zakjes gebouwd en wederom genieten :)

Mijn collectie Modular gebouwen bestaat nu uit de volgende gebouwen (op chronologische volgorde):
- Pet Shop
- Parisian Restaurant
- Detective's Office
- Brick Bank
- Assembly Square
- Downtown Diner
- Corner Garage
- Bookshop
- Police Station

En nog op voorraad voor toekomstige verjaardagen :D :
- Boutique Hotel
- Jazz Club
Mooi lijstje aan gebouwen :Y En alsnog gefeliciteerd *O*

Je vrouw is nog zoekende naar een goede aanbieding voor de allernieuwste modular? :+ Maar die is dan gepland voor je verjaardag in 2027? ;) Ik kan hier thuis wel vragen om een modulair gebouw voor m'n verjaardag, maar ik vermoed dat ik die niet krijg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Haay schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:26:
Gefeliciteerd ongeveer leeftijdsgenoot! :+

Enne...mooie collectie inmiddels!
Van de eerste 4 heb ik alleen het PR. Die andere 3, en dan zeker de Brickbank, zijn ook heel gaaf. Ik doe al een tijd geen moeite meer die ook nog te willen, veel te prijzig allemaal (en het scheelt: heb er ook geen ruimte meer voor).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 16:39
Gave set.
Ik heb de McLaren 2022 versie. Ook leuke build om te maken. Zit te wachten tot er hopelijk ooit een RB versie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Gefeliciteerd ongeveer leeftijdsgenoot! :+

Enne...mooie collectie inmiddels!
Van de eerste 4 heb ik alleen het PR. Die andere 3, en dan zeker de Brickbank, zijn ook heel gaaf. Ik doe al een tijd geen moeite meer die ook nog te willen, veel te prijzig allemaal (en het scheelt: heb er ook geen ruimte meer voor).
En de gebouwen na de eerste vier heb je wel allemaal? Nog steeds een mooie collectie dan :)

Ik heb zelf Parisian Restaurant, Palace Cinema, Bookshop en Boutique Hotel staan. Genoeg sets ertussen die ontbreken :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:12:
[...]

En de gebouwen na de eerste vier heb je wel allemaal? Nog steeds een mooie collectie dan :)
Yup!

Foto uit den ouden doosch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR4v5Ac-lgnE1nRk8NqSttLtwZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7Hhj44dBJBihfAPxCN3pgyT.jpg?f=fotoalbum_large
Jazzclub is inmiddels ook toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:59:
[...]

Yup!

Foto uit den ouden doosch:
[Afbeelding]
Jazzclub is inmiddels ook toegevoegd.
Thanks! Een 2e set van Bookshop gekocht? Ziet er uit als de grote broertjes van mijn gebouwen :) Ik heb ze gewoon gehouden zoals ze zijn, omdat ik denk dat ze dan beter aansluiten bij Parisian Restaurant en Boutique hotel.

De Jazzclub lijkt me van de ene kant een leuke build, maar dan zou mijn beperkte straatje al gelijk 2 gebouwen hebben met zo'n (lang) uithangbord. Moet er eens wat foto's op na slaan om te zien hoe het staat in de diverse opstellingen.

Ik bedenk me trouwens net dat ik ook nog de Assembly Square heb, maar die staat niet in elkaar.... ruimtegebrek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 14:37
Ik wil misschien wel beginnen met CMFs kopen. Wat is de makkelijkste/beste manier om een complete set CMFs 24 of 25 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Thanks! Een 2e set van Bookshop gekocht? Ziet er uit als de grote broertjes van mijn gebouwen :) Ik heb ze gewoon gehouden zoals ze zijn, omdat ik denk dat ze dan beter aansluiten bij Parisian Restaurant en Boutique hotel.
Idd, tijd terug een 2e hands BS gekocht voor weinig. Vond de BS eigenlijk veel te klein/laag.
Was leuk om met het vergroten te experimenteren.

Maar vermoedelijk bouw ik de BS toch weer terug naar het origineel, hij is nu van kleinste van de klas opgeklommen naar de grootste.
Als je torenspitsen en schoorstenen niet meerekent is het Police Station het hoogste gebouw (van degene die ik heb althans).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Karp schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:41:
Ik wil misschien wel beginnen met CMFs kopen. Wat is de makkelijkste/beste manier om een complete set CMFs 24 of 25 te kopen?
Wellicht is er nog een aanbieder in één van de Facebook LEGO verkoop groepen die nog een volledige set heeft liggen. Of anders zijn er misschien nog wel een paar (online) nederlandse winkels die een volledige set aanbieden. En natuurlijk kun je marktplaats nog proberen. Zoeken op het serienummer.

Want wat vragen ze ervoor.... 12 poppetjes, zo'n 45-50 euro of zo? Althans zo'n prijzen staan me bij van een paar series nadat er nog maar 12 figuurtjes in zaten.

Ik zocht net op "CMF serie 25" met Google en kwam uit bij Goodbricks. Deze staat ook in het lijstje bij Brickwatch (toch altijd prettig als een site ergens bekend is (en met een waardering). Ik zag ook nog een site genaamd Unieke Bricks maar die ken ik zelf niet. Maar beide zaten zo rond de 47 euro (excl. verzending).

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 15-03-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 14:37
Gim schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:51:
[...]

Wellicht is er nog een aanbieder in één van de Facebook LEGO verkoop groepen die nog een volledige set heeft liggen. Of anders zijn er misschien nog wel een paar (online) nederlandse winkels die een volledige set aanbieden. En natuurlijk kun je marktplaats nog proberen. Zoeken op het serienummer.

Want wat vragen ze ervoor.... 12 poppetjes, zo'n 45-50 euro of zo? Althans zo'n prijzen staan me bij van een paar series nadat er nog maar 12 figuurtjes in zaten.

Ik zocht net op "CMF serie 25" met Google en kwam uit bij Goodbricks. Deze staat ook in het lijstje bij Brickwatch (toch altijd prettig als een site ergens bekend is (en met een waardering). Ik zag ook nog een site genaamd Unieke Bricks maar die ken ik zelf niet. Maar beide zaten zo rond de 47 euro (excl. verzending).
Facebook heb ik niet, maar ik zal eens kijken in verschillende winkels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Karp schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:05:
[...]

Facebook heb ik niet, maar ik zal eens kijken in verschillende winkels!
En je zou evt. ook nog kunnen kijken bij Bricklink of Brickowl. Wellicht dat daar ook nog een NL verkoper zit die de hele set voordelig verkoopt.

Bij Losse minifiguren worden ook nog meerdere complete series verkocht, maar die prijzen zijn echt te hoog.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18
Ondertussen de Peugeot 8x8 LeMans afgebouwd.😁
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGYmu7WgUHeWebRSBjx0L_i7Ltg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBwdRa2vD7uDbrywAZGbUvcH.jpg?f=fotoalbum_large

Het volgende projectje wat ik na de aankondiging al wist dat ik deze moest hebben.🫣😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JniYIrfIKfy2zwtfQT56fdeAJsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgLEsgm0fvQdSvDYidIZ22CT.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 9 ... 118 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .