Dat klinkt goed, en vraagt sowieso om een foto!Metal Mark schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:05:
Vanavond de McLaren F1 Speed Champion gebouwd. En ik heb maar een advies, kopen!! Wat een gave set en zo goed in elkaar. Past prima bij de rest van de collectie!
Vandaag een feestje gevierd, dus de Audi S1 e-tron en BMW's cadeau gekregen
Grote verrassing was echter dat er vandaag ook een pakketje bezorgd werd met de McLaren F1
Zonder afzender erop lol
Net begonnen met het eerste zakje van de Audi S1 e-tron.
Dit was voor mij het eerste papieren zakje, moet zeggen dat het wat lastiger is om goed te zien of het zakje wel helemaal leeg is.
Build echt heel leuk, de achterkant zit heel mooi in elkaar.
Ook al een aantal nieuwe onderdelen gespot, altijd leuk.
Wat me wel opviel, het lijkt dat het boekje dunner papier gebruikt?
Ook de stickers leken anders, en lieten snel een lijmspoor na op het onderdeel na schuiven.
Dit heb ik niet eerder zo gezien.
Foto's:

Grote verrassing was echter dat er vandaag ook een pakketje bezorgd werd met de McLaren F1
Zonder afzender erop lol
Dit was voor mij het eerste papieren zakje, moet zeggen dat het wat lastiger is om goed te zien of het zakje wel helemaal leeg is.
Ook de stickers leken anders, en lieten snel een lijmspoor na op het onderdeel na schuiven.
Foto's:

Het heeft even geduurd maar ik ben niet bepaald een snelle bouwer...soms zitten er dagen tussen dat een set half afgemaakt ergens ligt terwijl er wel weer nieuwe sets magisch in huis verschijnen...
Maar goed, de UCS X Wing is klaar. De vleugels waren wel een beetje saai om te maken maar verder zit de set wel aardig in elkaar. Het enige wat een beetje jammer is is het gat tussen de vleugels als deze uitgeklapt zijn en dat R2 een beetje onderbemeten is qua grootte. Als laatste is de standaard wel een beetje matig qua ontwerp. De steentjes voor de officiële fix zaten er niet bij maar met 2 zwarte technic pins uit de voorraad kom je er ook wel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yrCR3bE3Oee5kn4a0Lre9hUl.jpg?f=user_large)
Nu het volgende project, de Imperial Cruiser gekocht op MP voor een erg zacht prijsje maar deze moet nog wel uit elkaar gehaald en gesorteerd worden want deze was in grote brokken uit elkaar gehaald en in 5 ziplock zakjes gestopt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vilWHcmTgtedhP7hL8dkjy1c.jpg?f=user_large)
Het ging mijn voornamelijk om de minifigs in deze set en dan met name deze bad guy. De cruiser zelf is niet echt mijn favoriet qua design maar ik ben wel benieuwd hoe de bouw verder is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZyaZbmIr9zcrztJ0UTBkrDhE.jpg?f=user_large)
En als laatste had ik deze nog, ik noem d'r gekscherend maar Bo-Karen Kryze
Maar goed, de UCS X Wing is klaar. De vleugels waren wel een beetje saai om te maken maar verder zit de set wel aardig in elkaar. Het enige wat een beetje jammer is is het gat tussen de vleugels als deze uitgeklapt zijn en dat R2 een beetje onderbemeten is qua grootte. Als laatste is de standaard wel een beetje matig qua ontwerp. De steentjes voor de officiële fix zaten er niet bij maar met 2 zwarte technic pins uit de voorraad kom je er ook wel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yrCR3bE3Oee5kn4a0Lre9hUl.jpg?f=user_large)
Nu het volgende project, de Imperial Cruiser gekocht op MP voor een erg zacht prijsje maar deze moet nog wel uit elkaar gehaald en gesorteerd worden want deze was in grote brokken uit elkaar gehaald en in 5 ziplock zakjes gestopt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vilWHcmTgtedhP7hL8dkjy1c.jpg?f=user_large)
Het ging mijn voornamelijk om de minifigs in deze set en dan met name deze bad guy. De cruiser zelf is niet echt mijn favoriet qua design maar ik ben wel benieuwd hoe de bouw verder is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZyaZbmIr9zcrztJ0UTBkrDhE.jpg?f=user_large)
En als laatste had ik deze nog, ik noem d'r gekscherend maar Bo-Karen Kryze
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YYfDRMP2MdVL2uz1EEFXVfvh.jpg?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 02-03-2024 09:07 ]
Hij staat er mooi bij :-)zunrob schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:45:
[...]
Dat klinkt goed, en vraagt sowieso om een foto!
:strip_exif()/f/image/f4VZcziSqQ1egX0vtAt4ayq0.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke van de F1 wagens is de beste?
Nice! Ik had hem ook in de pre order maar gecanceld.Reinier schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:29:
Deze is ook klaar. Zit vernuftig in elkaar.
[Afbeelding]
Ben voor deze gegaan! Van de week alles binnen gekregen, en binnenkort bouwen.
https://rebrickable.com/m...arth-moon-and-sun-orrery/
Die is ook leuk ja, van Jason Allemann.TripleQ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:31:
[...]
Nice! Ik had hem ook in de pre order maar gecanceld.
Ben voor deze gegaan! Van de week alles binnen gekregen, en binnenkort bouwen.
https://rebrickable.com/m...arth-moon-and-sun-orrery/
Worden ook illegaal op Amazon verkocht
Gefeliciteerd trouwens
Is deze ook leuk om met een zes jarige te bouwen?Reinier schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:29:
[Afbeelding]
PhD i.o.
De McLaren met stipt. Zit heel goed in elkaar en vind hem net wat mooier dan de Mercedes.
Heb bijna alle nieuwe Speed Champions in elkaar, alleen de M Hybrid nog, maar wat was die M4 een genot om te bouwen zeg... Dat is ook gelijk mijn favoriet. Dacht dat ik dit de minste vond, maar de details en bouwtechniek zijn echt top.
De F1 en Hoonitron was ook super, de Dark Horse vond ik ronduit kut om te bouwen.
De F1 en Hoonitron was ook super, de Dark Horse vond ik ronduit kut om te bouwen.
Misschien wel. Mijn zoon van vier was er te jong voor. Het moet allemaal vrij precies.Maximus schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:55:
[...]
Is deze ook leuk om met een zes jarige te bouwen?
Toen hij af was vond meneer het wel fantastisch.
Ben benieuwd hoe jij je stickers schuift?JBplap schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 00:16:
Vandaag een feestje gevierd, dus de Audi S1 e-tron en BMW's cadeau gekregen![]()
Grote verrassing was echter dat er vandaag ook een pakketje bezorgd werd met de McLaren F1![]()
Zonder afzender erop lol
Foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(En nog gefeliciteerd! (?))
Tijd voor een extra kast...Popcorna schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:17:
De collectie tot nu toe
[Afbeelding]
Inclusief de zelfgemaakte steuntjes, natuurlijk Dom Toretto net even anders
Hebben jullie wel eens baseplates gesneden? Ik heb op mijn tafel nog 4 studs over en die ruimte ook nodig
nu zijn er baseplates van 4 x 20, maar die worden niet meer gemaakt. Ik zou ook eigenlijk 4 x 32 of 4 x 16 willen hebben, maar dat is er niet. Een baseplate opofferen is een stuk goedkoper.
Meermaals. Rijtje bouwen van blokjes waarlangs je wilt snijden (wees bereid ze op te geven, soms snijd je ze stuk), en dan met een mesje er langs. Werkt prima met een keukenmesje van Ikea, klein stanley mesje, of als het je allemaal niet boeit een mooi Japans koksmes ;-)Zenomyscus schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:15:
Hebben jullie wel eens baseplates gesneden? Ik heb op mijn tafel nog 4 studs over en die ruimte ook nodignu zijn er baseplates van 4 x 20, maar die worden niet meer gemaakt. Ik zou ook eigenlijk 4 x 32 of 4 x 16 willen hebben, maar dat is er niet. Een baseplate opofferen is een stuk goedkoper.
Drie keer er langs en je breekt het zo af.
Leg het geheel wel ff op een houten plaat die mag beschadigen ;-)
Gisteren de Mclaren van Senna binnen gekregen. Zojuist gebouwd en moet zeggen dat het een leuke build is. Met net geen 700 steentjes is deze vrij snel in elkaar gezet.
Positief:
- Stuur is gekoppeld aan de wielen en dus draaibaar.
- Het achtergedeelte boven de motor is weg te halen zodat je de motor kan zien.
- De standaard is een leuke toevoeging zodat de auto gepresenteerd word.
Minder positief:
- Waarom zijn er enkele blokjes kant en klaar bedrukt en moeten er ook nog een hoop voorzien worden van een sticker..
- Wielen kloppen niet. De achterwielen zijn irl wel wat breder..
Positief:
Minder positief:
- Waarom zijn er enkele blokjes kant en klaar bedrukt en moeten er ook nog een hoop voorzien worden van een sticker..
:strip_exif()/f/image/1UuJtFGjKJEs1HPtQOngeo7L.jpg?f=fotoalbum_large)
Lukas heeft de neus van de McLaren gefixt. Ziet er een stuk beter uit. Nu nog iemand die achterwielen kan printen in een beetje kwaliteit.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik bouw eigenlijk alleen dingen op minifigure schaal, maar deze set krijg ik echt jeuk van om daar een keer van af te wijken.Brutuss schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:07:
Gisteren de Mclaren van Senna binnen gekregen. Zojuist gebouwd en moet zeggen dat het een leuke build is. Met net geen 700 steentjes is deze vrij snel in elkaar gezet.
Positief:
Minder positief:
[Afbeelding]
Die wielen komt hopelijk idd wel iets voor, dat vraagt er om.
Oké ik heb iets wilds gedaan. Sta al jaren naar de Star Wars AT-AT 75313 te apegapen en heb nu maar besloten hem te bestellen. Kost wat centen maar hoop er wel met het gezin veel plezier van te hebben. Bij interesse zal ik wat foto’s posten als hij binnen is
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Onlangs had ik 'de verpletterende stuntuitdaging' gekocht, vooral omdat iets met bepaalde stenen wilde testen en er een motor bij zat. Mijn dochter is dol op voertuigen. Ze loopt nu sinds een week elke dag met die motor rond, haha. Bij die set zitten ook een hoop stenen waar ik zelf niks mee kan, zoals de glow in the dark sterren.
Ik herinnerde echter dat mijn partner vroeger glow in the dark sterren op haar plafond had en ze dat zo leuk vond. Dus ik heb de stenen vastgelijmd aan het plafond voor mijn dochter
Ideaal dat lego!
Ik herinnerde echter dat mijn partner vroeger glow in the dark sterren op haar plafond had en ze dat zo leuk vond. Dus ik heb de stenen vastgelijmd aan het plafond voor mijn dochter
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Hebben jullie nog tips welke UV-folie ik het beste kan toepassen op de ramen van mijn nieuwe Lego room?
Om nog even terug te komen aan mijn bezoek aan de Lego winkel in Essen. Die is in tegenstelling veel andere Lego winkels ruim(vierkant en breed ipv rechthoeking en small) en daardoor een stuk rustiger. Echter staat er ook niet echt iets speciaals opgesteld behalve de standaard sets en dan ook nog eens weinig/geen Technic sets opgebouwd.
Wat mij vooral op viel was het verschil in prijzen met de Smyths winkel iets verderop in Essen. Natuurlijk weet je dat het verschil er is door online te kijken maar om op dezelfde dag dezelfde sets zoveel duurder bij Lego te zien...
Wat mij vooral op viel was het verschil in prijzen met de Smyths winkel iets verderop in Essen. Natuurlijk weet je dat het verschil er is door online te kijken maar om op dezelfde dag dezelfde sets zoveel duurder bij Lego te zien...
Bij Lego krijg je wel VIP punten natuurlijk.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verschil tussen MSRP en prijzen van derden. Is met nagenoeg alles zo behalve videokaarten (en vast nog wel paar andere dingenla_fusion schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:48:
Bij lego zelf krijg je wel betere klantenservice (n=2), VIP punten (zoals hierboven vermeldt) en eventuele GWP's, ook in de fysieke winkel.
Ik zoek de NASA Mars Rover Perseverance - polybag (30682), iemand nog tips waar deze voor een normale prijs te krijgen is?
https://zaptoys.nl/produc...-mars-rover-perseverance/Danielson schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:06:
Ik zoek de NASA Mars Rover Perseverance - polybag (30682), iemand nog tips waar deze voor een normale prijs te krijgen is?
* Cass Casey heeft, buiten F1, geen interesse in auto's
* Cass Casey houdt zichzelf voor geen Speed Champions te kopen daarom
GoT Lego fans: SPEED CHAMPIONS ZIJN FANTASTISCH!1!!1!
* Cass Casey ,,,
:fill(white):strip_exif()/f/image/C41IX7aPrhwI3kBlhqXNQjga.png?f=user_large)
Ik haat jullie allemaal!
Voor mijn volgende verjaardag vraag ik een ruggengraat...
* Cass Casey ,,,
:fill(white):strip_exif()/f/image/C41IX7aPrhwI3kBlhqXNQjga.png?f=user_large)
Ik haat jullie allemaal!
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Eerst belangrijk: welke soort glas zit er in het raam? Hr++ glas vindt de meeste soorten folie niet leuk als het aan de binnenkant zit van het raam. Dat creëert een risico op een thermische breuk.almightyarjen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:43:
Hebben jullie nog tips welke UV-folie ik het beste kan toepassen op de ramen van mijn nieuwe Lego room?
Lego heeft aangekondigd dat ze vanaf 1 juni ook een set hebben met een ruggegraat
Ey!! Macarena \o/
Haha, wat betreft Speed Champions: ik kon mijzelf ook niet inhouden bij de Kruidvat 2+1 gratis actie. Dus de Ferrari 812, Pagani Utopia en de Skyline 2F2F komen mijn kant op...Cass Casey schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:28:
* Cass Casey ,,,
[Afbeelding]
Ik haat jullie allemaal!
Sodeju, goede tip!AppieNL schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:28:
[...]
Eerst belangrijk: welke soort glas zit er in het raam? Hr++ glas vindt de meeste soorten folie niet leuk als het aan de binnenkant zit van het raam. Dat creëert een risico op een thermische breuk.
I know maar om het dan fysiek zo het verschil te zien.. dat had ik niet verwacht dat het zo groot zou zijn.RubjeMazter schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:39:
[...]
Verschil tussen MSRP en prijzen van derden. Is met nagenoeg alles zo behalve videokaarten (en vast nog wel paar andere dingen).
Bij lego zelf krijg je wel betere klantenservice (n=2), VIP punten (zoals hierboven vermeldt) en eventuele GWP's, ook in de fysieke winkel.
Deze is toch niet door de ideas selectie geraakt?RaZ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:29:
Lego heeft aangekondigd dat ze vanaf 1 juni ook een set hebben met een ruggegraat

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik wilde (alwéér) Bricklink roepen, maar de enige NL shop die hem heeft is diezelfde Zaptoys
Succes met de 200 stickers op de BMWCass Casey schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:28:
* Cass Casey ,,,
[Afbeelding]
Ik haat jullie allemaal!

Doe jezelf een lol en ga voor screens aan de buitenkant. Houdt ook de warmte buiten, scheelt zo een graad of 3 in de zomer. Is het verschil tussen wel en niet kunnen hobbyen als het warm is. En wat niet verwarmd is hoef je ook niet te koelenalmightyarjen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:45:
[...]
Sodeju, goede tip!Ja, het is HR++ glas...
* The Eagle heeft een paar jaar terug zo'n ding op zijn dakraam boven zijn bureau gemonteerd (op het zuiden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik had ook gelijk bij Bricklink gekeken en zag Zaptoys er tussen staan, waarvan ik wist dat die een webshop hebbenReinier schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:07:
[...]
Ik wilde (alwéér) Bricklink roepen, maar de enige NL shop die hem heeft is diezelfde Zaptoys
Ik wil ook screens, ik ben alleen bang dat dan die screens 24/7 dicht staan. In de winter vind ik het geen probleem als het zonnetje naar binnen schijnt, maar heb wel problemen met de UV die daarbij meekomt (uiteraard een stuk minder krachtig dan in de zomer, maar toch)The Eagle schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:26:
[...]
Doe jezelf een lol en ga voor screens aan de buitenkant. Houdt ook de warmte buiten, scheelt zo een graad of 3 in de zomer. Is het verschil tussen wel en niet kunnen hobbyen als het warm is. En wat niet verwarmd is hoef je ook niet te koelen
* The Eagle heeft een paar jaar terug zo'n ding op zijn dakraam boven zijn bureau gemonteerd (op het zuiden) en dat maakt echt het verschil tussen een werkplek en plek waar je zsm weg wilt
Screens heb je in meerdere graden van lichtdoorlatendheid. 100% tegenhouden doe je het niet ben ik bang. Maar als jij perse een UV bestendig iets wilt met beschermende folie: kun je niet gewoon een perspex / polycarbonaat / plexiglas voorzetraam maken (uiteraard op gepaste afstand van je HR++11!!!111++ glas), en daar evt die folie tegenaan plakken?almightyarjen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:48:
[...]
Ik had ook gelijk bij Bricklink gekeken en zag Zaptoys er tussen staan, waarvan ik wist dat die een webshop hebben
[...]
Ik wil ook screens, ik ben alleen bang dat dan die screens 24/7 dicht staan. In de winter vind ik het geen probleem als het zonnetje naar binnen schijnt, maar heb wel problemen met de UV die daarbij meekomt (uiteraard een stuk minder krachtig dan in de zomer, maar toch)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zou deze voldoen?RaZ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:29:
https://brickset.com/sets/21320-1/Dinosaur-Fossils
Per toeval is er vandaag een aannemer langsgeweest om een offerte op te maken voor screens.The Eagle schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:56:
[...]
Screens heb je in meerdere graden van lichtdoorlatendheid. 100% tegenhouden doe je het niet ben ik bang. Maar als jij perse een UV bestendig iets wilt met beschermende folie: kun je niet gewoon een perspex / polycarbonaat / plexiglas voorzetraam maken (uiteraard op gepaste afstand van je HR++11!!!111++ glas), en daar evt die folie tegenaan plakken?
Hij gaf aan dat ze in hun assortiment screens hebben die 1%, 2% of 10% lichtdoorlatend zijn.
Voor mijn thuiswerkbureau heb ik gekozen voor 10% lichtdoorlatend. Dat zou ook een verschil van 6 à 7 graden opleveren op warmere dagen. Ik ben geneigd dat te geloven, in het kantoor waar ik werk hebben we ook zo'n soort screens en ik merk het effect meteen wanneer deze naar beneden komen.
Voor mijn slaapkamer heb ik echter gekozen voor 0%, daar moet het pikkedonker zijn.
Na jarenlang 's nachts gewerkt te hebben slaap ik vrij slecht, en in de zomer is er veel te vroeg licht (mijn kamer is pal oost gericht). Dat was technisch ook mogelijk blijkbaar
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Uitstekend moment om te beginnen met Home Assistant.almightyarjen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:48:
[...]
[...]
Ik wil ook screens, ik ben alleen bang dat dan die screens 24/7 dicht staan. In de winter vind ik het geen probleem als het zonnetje naar binnen schijnt, maar heb wel problemen met de UV die daarbij meekomt (uiteraard een stuk minder krachtig dan in de zomer, maar toch)
Nomen nescio
We gaan wellicht wat offtopic, maar dat van die graden verschil kan ik bevestigen. 1 zomer in mijn nieuwbouwhuis zonder screens: tot wel 28 graden binnen. De afgelopen zomer had ik screens en maximaal 21 graden binnen gehad. Ik zou ze iedereen aan willen raden.Kapoen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:16:
[...]
Per toeval is er vandaag een aannemer langsgeweest om een offerte op te maken voor screens.
Hij gaf aan dat ze in hun assortiment screens hebben die 1%, 2% of 10% lichtdoorlatend zijn.
Voor mijn thuiswerkbureau heb ik gekozen voor 10% lichtdoorlatend. Dat zou ook een verschil van 6 à 7 graden opleveren op warmere dagen. Ik ben geneigd dat te geloven, in het kantoor waar ik werk hebben we ook zo'n soort screens en ik merk het effect meteen wanneer deze naar beneden komen.
Voor mijn slaapkamer heb ik echter gekozen voor 0%, daar moet het pikkedonker zijn.
Na jarenlang 's nachts gewerkt te hebben slaap ik vrij slecht, en in de zomer is er veel te vroeg licht (mijn kamer is pal oost gericht). Dat was technisch ook mogelijk blijkbaar
Heel gaaf, ik had hem een paar dagen terug gezien en rondgestuurd aan een paar fanaten.Dagg schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:21:
Voor wie inspiratie wil hebben of geen zin in zijn of haar kinderen heeft om voor/mee te bouwen:
[YouTube: Building a Cat-Sized Lego Train]
De trein/tram die ik met mijn zoontje maakte is van een iets minder hoogstaand kaliber
:strip_exif()/f/image/W4TAswQb26ulRCXf0hsdDSol.jpg?f=fotoalbum_large)
Toevallig dit weekend ook in elkaar gezetReinier schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:29:
[Afbeelding]
Nu even een paar weken aan de studie, als ik de volgende module haal komt de MTS in huis
Onlangs via marktplaats de Tumbler 76240 sealed gekocht voor €175. Afgelopen week met 2 zakjes per dag gebouwd. Veel zwart en een echte display set. Ik heb er weer van genoten en blij met eindresultaat.
:strip_exif()/f/image/tkaniiXEqWgkq90MF6DTYJya.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EepIex2G3LCUoRA4CHBLPHXO.jpg?f=fotoalbum_large)
En om de Tumbler een plekje in de Billy kast te kunnen geven moest er ruimte gemaakt worden. Dit heb ik gedaan door nog een Billy kast te kopen. De oxberg deuren die op de kast zaten met de 1:8 technic auto’s vond ik niet helemaal mooi ogen met zo’n brede rand. Na even zoeken zag ik de hogbo deuren van IKEA en die hebben een veel smaller profiel. Die dus gekocht en op de 1e kast geplaatst. De oxberg deuren voor de nieuwe Billy kast gebruikt en daar staan tot nu toe de creator expert/ icons en speed champions in. Lijkt voorlopig voldoende maar liggen nog veel grote sets op de plank. Binnenkort meer.
:strip_exif()/f/image/zu5VThBSviyGIr950q5KxBdP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tkaniiXEqWgkq90MF6DTYJya.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EepIex2G3LCUoRA4CHBLPHXO.jpg?f=fotoalbum_large)
En om de Tumbler een plekje in de Billy kast te kunnen geven moest er ruimte gemaakt worden. Dit heb ik gedaan door nog een Billy kast te kopen. De oxberg deuren die op de kast zaten met de 1:8 technic auto’s vond ik niet helemaal mooi ogen met zo’n brede rand. Na even zoeken zag ik de hogbo deuren van IKEA en die hebben een veel smaller profiel. Die dus gekocht en op de 1e kast geplaatst. De oxberg deuren voor de nieuwe Billy kast gebruikt en daar staan tot nu toe de creator expert/ icons en speed champions in. Lijkt voorlopig voldoende maar liggen nog veel grote sets op de plank. Binnenkort meer.
:strip_exif()/f/image/zu5VThBSviyGIr950q5KxBdP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bd888epDeuC6pNSgEnFpA4jc.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
Deze is momenteel nog "in review"Kapoen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:04:
[...]
Deze is toch niet door de ideas selectie geraakt?![]()
[Afbeelding]
https://ideas.lego.com/projects/8c353ed9-db1e-4ec5-ad2e-4c7344fbc1ad
Ik heb die combinatie ook alleen dan in het zwart. Alleen alledrie al bijna volMEJ schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:08:

[ Voor 11% gewijzigd door RubjeMazter op 05-03-2024 14:54 ]
Iemand een idee waar LEGO 30683 Speed Champions Polybag aan te schaffen is? Ben bij de ToyChamp geweest, maar helaas.
Ik ben bezig met de Ferrari Daytona SP3. Inmiddels is de eerste doos gebouwd, dat is het chassis, een deel van de motor, de zuigers en de wielophanging.
Prachtige set, nu al!
Alleen ben ik benieuwd of ik een #fail heb
De achterwielen en voorwielen zitten niet op dezelfde hoogte, terwijl de wielen wel even groot lijken op afbeeldingen. Ziet er heel vreemd uit. Klopt het wel?
De voorwielophanging sloot wel perfect aan op de voorkant van de auto. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Ik bouw liever nu (stap 340ish) een stukje om, dan over 800 stappen
Prachtige set, nu al!

De achterwielen en voorwielen zitten niet op dezelfde hoogte, terwijl de wielen wel even groot lijken op afbeeldingen. Ziet er heel vreemd uit. Klopt het wel?
De voorwielophanging sloot wel perfect aan op de voorkant van de auto. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Ik bouw liever nu (stap 340ish) een stukje om, dan over 800 stappen
De neus print ziet er ook niet uit, dat hoort een V te zijn.zonoskar schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:34:
Lukas heeft de neus van de McLaren gefixt. Ziet er een stuk beter uit. Nu nog iemand die achterwielen kan printen in een beetje kwaliteit.
[YouTube: McLaren MP4/4 & Ayrton Senna LEGO ICONS 10330 MOD]
Maar goed, er zullen nog wel veel meer mods komen want er is genoeg mis met dit model.
Die V zal wellicht niet mogen omdat t dan teveel begint te lijken op t logo van Marlboro? Neem aan dat LEGO elk gedoe probeert te voorkomen.TheDeeGee schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:37:
[...]
De neus print ziet er ook niet uit, dat hoort een V te zijn.
Maar goed, er zullen nog wel veel meer mods komen want er is genoeg mis met dit model.
Maar ja, echt wel zonde. Voor nu blijft de set op mn wishlist, maar er moet toch wat goed nieuws komen dat ie op de to-buy list komt. Anders blijf je je toch storen aan de tekortkomingen. En als display eyecatcher zal t waarschijnlijk steeds eindigen in "moest dat niet zo...", "klopt dit wel...."
[ Voor 26% gewijzigd door Gim op 06-03-2024 08:44 ]
Nee hoor, geen fail. Ik heb hem toevallig afgelopen weekend ook afgemaakt en had dezelfde twijfel. Voor lijkt 1 stud hoger te zitten dan achter, maar met de body panels er op is het uiteindelijk allemaal goed gekomen.PromWarMachine schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:34:
Ik ben bezig met de Ferrari Daytona SP3. Inmiddels is de eerste doos gebouwd, dat is het chassis, een deel van de motor, de zuigers en de wielophanging.
Prachtige set, nu al!
Ergens snap ik de behoefte voor verbetering, anderzijds denk ik dat je beter een modelauto kunt aanschaffen als je op zoek bent naar perfectie.Gim schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:41:
[...]
Die V zal wellicht niet mogen omdat t dan teveel begint te lijken op t logo van Marlboro? Neem aan dat LEGO elk gedoe probeert te voorkomen.
Maar ja, echt wel zonde. Voor nu blijft de set op mn wishlist, maar er moet toch wat goed nieuws komen dat ie op de to-buy list komt. Anders blijf je je toch storen aan de tekortkomingen. En als display eyecatcher zal t waarschijnlijk steeds eindigen in "moest dat niet zo...", "klopt dit wel...."
Het model zit momenteel wel erg solide in elkaar en overleeft het spelen van mijn 4-jarige zoon, ik ben bang (gezien mijn ervaringen met allerlei MOCs) dat je die stevigheid best snel zal verliezen als je aan die neus gaat sleutelen.
Ik vind het ook met al zijn tekortkomingen gewoon een gave set. De achterbanden zijn wel een duidelijk verbeterpunt, maar persoonlijk voel ik niet de behoefte om daar nou heel veel geld aan uit te gaan geven. Hij staat erg leuk in de Lego F1 collectie die ik inmiddels heb, en dat dat wat afwijkt van de realiteit kan ik prima mee leven.
Er zijn wel custom makers die dat voor je kunnen oplossen.Gim schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:41:
[...]
Die V zal wellicht niet mogen omdat t dan teveel begint te lijken op t logo van Marlboro? Neem aan dat LEGO elk gedoe probeert te voorkomen.
Ik snap je punt. En nee, ik hou t bij LEGO maar is gewoon een kleine teleurstelling vanwege de banden vooral. Komt wel goed en anders gewoon een andere setThaRoof schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:07:
[...]
Ergens snap ik de behoefte voor verbetering, anderzijds denk ik dat je beter een modelauto kunt aanschaffen als je op zoek bent naar perfectie.
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 06-03-2024 19:45 ]
:strip_exif()/f/image/ZlJL8Gj5wrMnIbmNbFiBIoaS.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn zoontje werd afgelopen week 5 jaar en is enorm verwend met o.a. Lego. Morgen gaan we de rest bouwen.
En ik denk dat papa ook iets leuks uit de kast trekt
EDIT: Wat is een goede plek om je collectie bij te houden?
[ Voor 5% gewijzigd door NoTimeRemains op 07-03-2024 12:07 ]
This is the Way.
Onlangs 2 spacesetjes en het Chinese Restaurant aangeschaft.
Zeer leuke sets!
Als verzamelaar van de modulars vind ik het Chinees Restaurant een topper.
De helft van de prijs van een modular, maar gelijkwaardige buildervaring. Misschien komt er later nog wel eens een tweede.
:strip_exif()/f/image/vqbZXpQzvPS8KQvnVoE7QPnC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ander vraagje, iemand ervaring met het verkopen van dure stukken?
Heb nog een Fire Brigade 10197 sealed te koop staan, maar de prijs die je zou verwachten van Bricklink (€550 à €600), krijg je die eigenlijk ooit?
Zelf zou ik het er ook niet aan kunnen geven eerlijk gezegd.
Zeer leuke sets!
Als verzamelaar van de modulars vind ik het Chinees Restaurant een topper.
De helft van de prijs van een modular, maar gelijkwaardige buildervaring. Misschien komt er later nog wel eens een tweede.
:strip_exif()/f/image/vqbZXpQzvPS8KQvnVoE7QPnC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ander vraagje, iemand ervaring met het verkopen van dure stukken?
Heb nog een Fire Brigade 10197 sealed te koop staan, maar de prijs die je zou verwachten van Bricklink (€550 à €600), krijg je die eigenlijk ooit?
Zelf zou ik het er ook niet aan kunnen geven eerlijk gezegd.
https://brickset.com/ werkt daar erg fijn voorNoTimeRemains schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:59:
[ Voor 46% gewijzigd door TepelStreeltje op 07-03-2024 12:10 ]
Battle.net Spud#2543
Ik gebruik zelf https://www.brickeconomy.com/ hiervoor.NoTimeRemains schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:59:
[Afbeelding]
Mijn zoontje werd afgelopen week 5 jaar en is enorm verwend met o.a. Lego. Morgen gaan we de rest bouwen.
En ik denk dat papa ook iets leuks uit de kast trekt
Ik gebruik https://www.rebrickable.com daarvoor.NoTimeRemains schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:59:
Gisteren de Speed Champions McLaren F1 set in elkaar gezet. Héle gave set, met leuke bouwtechnieken. Ook knap hoe gedetailleerd het wagentje is qua vormen en rondingen. De stickers heb ik me minder aan gestoord dan ik initieel had verwacht moet ik zeggen. Hopelijk komen er meer F1-sets (naast de AM-set die in de zomer uit moet komen). Ik wil gewoon heel de grid hebben nu
:strip_exif()/f/image/bilsDcpYnYn6GLYqO6vKC5jB.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand nog geïnteresseerd in een mooi schilderij voor op de hobby kamer ? 
:strip_exif()/f/image/dPEcwVkWxnHuP9Sj5rTEvhPf.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf 1 april beschikbaar Verkoop € 299.99
via : https://brickset.com/arti...m-city-skyline-announced!
:strip_exif()/f/image/dPEcwVkWxnHuP9Sj5rTEvhPf.jpg?f=fotoalbum_large)
heeft er iemand hier toevallig de lego star wars mos eisley cantina set? (75290)
ik wil deze al een tijdje kopen maar weet niet of ik hem gezet krijg.
ik heb een vitrinekast met breedte 66cm en diepte 36cm (ikea milsbo)
ik kan online niet goed uit aan de afmetingen. open gaat hij niet passen maar wat zijn de maten als deze toe is?
of kan men deze wat uiteen halen?
ik heb gezien dat je aan de zijkant wat sidebuilds kan loskoppelen.
ik zou erg blij zijn als iemand hier mij wat maten of fotos kan bezorgen
mvg
ik kan online niet goed uit aan de afmetingen. open gaat hij niet passen maar wat zijn de maten als deze toe is?
mvg
daedalus81 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:22:
heeft er iemand hier toevallig de lego star wars mos eisley cantina set? (75290)
mvg
Thomas meet hem hier op. Ik zou niet de hele video kijken, hij is niet echt te spreken over de set.
Dat is deze "held der steine" toch nooit over Lego sets....Thomas meet hem hier op. Ik zou niet de hele video kijken, hij is niet echt te spreken over de set.
( sinds hij op last van Lego zijn winkel moest sluiten )
Heb hem, maar staat niet gebouwd.daedalus81 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:22:
mvg
De sidebuilds zoals de antennes en dewback ruimte kunnen inderdaad los.
De cantina zelf is dacht ik 32 studs op iets meer dan 40, dus dat moet passen.
Anders download je de instructies en probeer de grondplaat eens na te bouwen in de kast.
In tegenstelling tot Held Der Steine vond ik hem leuk, maar ik bouw dan ook graag gebouwen op minifig scale (UCS zegt me verder weinig).
Ik had het leuker gevonden als dat ze i.p.v. de tekst BATMAN -> Het logo van de schijnwerper boven het frame uit hadden laten steken. Leuke set maar voor die prijs niets voor mij (als in; Dan liever een andere set).Flabergasted schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:22:
[Afbeelding]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
300 euro?Flabergasted schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:22:
Neus!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Zijn winkel is niet gesloten, hij moest alleen in zijn filmpjes duidelijker aangeven dat iets echt Lego en namaak Lego is. En hij is daarom geen Lego dealer meer, al verkoopt hij wel nog Lego sets. Maar alleen de sets die hij goed vindt.Flabergasted schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:43:
[...]
Dat is deze "held der steine" toch nooit over Lego sets....![]()
Anyways, hij overdrijft enorm, maar dat lijken alle Duitse youtubers te doen de laatste tijd. Maar hij heeft soms ook goede punten. Zo is het niet te begrijpen dat Mercedes AMG akkoord gegaan is met de nieuwe W14 1:8 Technic set, met een aantal overduidelijke flaters (veel te smalle achterbanden, vloer die geen poging doet om een venturi te vormen, bolling in de neus, DRS "feature"), als ze net uit een project met CaDA komen waar een van de beste Lego compatible sets uitgekomen is (de 1:8 AMG One). Ik wil wel eens weten hoe dat gegaan is. Je kan mij niet vertellen dat Mercedes niet gezien heeft dat de achterbanden van de F1 bolide zo smal waren. En ze hebben hun naam er wel aan verbonden, dus de Lego faal straalt ook op hen af.
/edit: Die McLaren set hierboven is ook een goed voorbeeld. Waarom neemt Lego een rood onderdeel en drukt er wit op zodat het roze wordt, in plaats van een wit onderdeel en drukt daar rood op. Dat kunnen ze in ieder geval wel.
[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 07-03-2024 23:09 ]
Ik heb zojuist de moc van Lukas RS Design toegepast op de MP4/4. Ziet er echt veel beter uit zo. Begrijp niet dat Lego dit niet zelf zo ontworpen heeft. Maargoed, er zijn wel meer dingen mis met deze set, zoals de banden en zoals hierboven beschreven de 'wit' bedrukte neus.
Nu nog even wachten tot de Marlboro en Goodyear stickers binnenkomen. Maakt hem toch wat meer echt.
En dan daarna nog hopen dat er iemand bredere banden op de markt gaat brengen. Dan is ie af.
https://rebrickable.com/m...ront-section-mod/#details
:strip_exif()/f/image/RMQaWyMiy5Pk5GcrjB85OQTx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2xHZBVq4aNIGIQL7YZcdfma1.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog even wachten tot de Marlboro en Goodyear stickers binnenkomen. Maakt hem toch wat meer echt.
En dan daarna nog hopen dat er iemand bredere banden op de markt gaat brengen. Dan is ie af.
https://rebrickable.com/m...ront-section-mod/#details
:strip_exif()/f/image/RMQaWyMiy5Pk5GcrjB85OQTx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2xHZBVq4aNIGIQL7YZcdfma1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PdZfLtdZqW9lw5nNQCmi9cHE.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij is anders heel erg te spreken over de nieuwe City Space sets.Flabergasted schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:43:
[...]
Dat is deze "held der steine" toch nooit over Lego sets....![]()
Voor mijn gevoel komt dat door Lego die een kleine Oostenrijkse winkel het leven zo zuur heeft gemaakt dat die zijn zaak moest sluiten. Het gekozen bedrijfsmodel van Lego stoot daar nogal wat mensen tegen de borst. Zorgt wel voor mooie en betaalbaardere alternatieven. Concurrentie is goedzonoskar schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:07:
[...]
Anyways, hij overdrijft enorm, maar dat lijken alle Duitse youtubers te doen de laatste tijd.
daedalus81 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:22:
mvg
:strip_exif()/f/image/ckluTwHCXE32doTRyFyDNfGn.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hem hier gebouwd staan op een IKEA Besta, die is 120 breed & 40 cm diep.
Maar misschien heb je hier iets aan....
:strip_exif()/f/image/I0FjYUh8oEJU4CPdh3ZUciea.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fL19zlK8sxcQLp2XQbMdhc23.jpg?f=fotoalbum_large)
De 2 kleinere gebouwen kun je loskoppelen net als de 2 moister vaporator's en de drinkbak voor de Dewback.
Is een leuke set van een iconische scene
Ik ben geen fan van DC.. maar als ze dit nu van Marvel deden:Flabergasted schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:22:
[Afbeelding]
- Asgard
Of iets anders waarin ze alles combineren (Battle of New York)
Instand buy!!
- The Neo and Only -
Ik denk dat het vooral komt doordat Lego "het systeem" belangrijk vindt. Ook bij de Chiron set kreeg Bugatti niet zijn zin met de banden. Lego's reden: dan valt het niet meer in "het systeem". Wat precies het systeem is bij banden? Geen idee, maar het is er blijkbaar. Misschien moet het altijd X verhouding kleiner zijn dan de dichtstbijzijnde diameter in studs voor wielkasten.zonoskar schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:07:
Zo is het niet te begrijpen dat Mercedes AMG akkoord gegaan is met de nieuwe W14 1:8 Technic set, met een aantal overduidelijke flaters (veel te smalle achterbanden, vloer die geen poging doet om een venturi te vormen, bolling in de neus, DRS "feature"), als ze net uit een project met CaDA komen waar een van de beste Lego compatible sets uitgekomen is (de 1:8 AMG One). Ik wil wel eens weten hoe dat gegaan is. Je kan mij niet vertellen dat Mercedes niet gezien heeft dat de achterbanden van de F1 bolide zo smal waren. En ze hebben hun naam er wel aan verbonden, dus de Lego faal straalt ook op hen af.
Dat Mercedes bij CaDa meer voor elkaar heeft gekregen is ook te zien aan de luchtinlaat op het dak. Het is exact "the look", maar Lego zou zo'n groot onderdeel dat verder voor weinig anders is te gebruiken niet produceren, die maken dan een luchtinlaat zoals bij de Lego Technic Peugeot set gemaakt van kleinere onderdelen om het te benaderen.
En aan het einde van de dag, Mercedes hangt ook aan de Lego set maar wat graag zijn naam. Ook met al die fouten. Het is namelijk nog steeds Lego, de marktleider (voorlopig?) van bouwstenen. En zoals altijd, ookal is het een set gericht op volwassen, kopen/krijgen kinderen ook deze set, want ze zien hem sneller in een speelgoedwinkel of webwinkel dan de gemiddelde CaDa set. En kinderen maken zich ook veel minder druk om de fouten, dus voor Mercedes prima reclame.
Nu zullen deze slicks banden voornamelijk (of alleen?) voor F1 racewagens worden gebruikt en mij lijkt dat LEGO nog wel meer F1 racewagens gaat uitbrengen. Dan hebben ze toch hun hergebruik?AppieNL schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:02:
[...]
Ik denk dat het vooral komt doordat Lego "het systeem" belangrijk vindt. Ook bij de Chiron set kreeg Bugatti niet zijn zin met de banden. Lego's reden: dan valt het niet meer in "het systeem". Wat precies het systeem is bij banden? Geen idee, maar het is er blijkbaar. Misschien moet het altijd X verhouding kleiner zijn dan de dichtstbijzijnde diameter in studs voor wielkasten.
Dat Mercedes bij CaDa meer voor elkaar heeft gekregen is ook te zien aan de luchtinlaat op het dak. Het is exact "the look", maar Lego zou zo'n groot onderdeel dat verder voor weinig anders is te gebruiken niet produceren, die maken dan een luchtinlaat zoals bij de Lego Technic Peugeot set gemaakt van kleinere onderdelen om het te benaderen.
En aan het einde van de dag, Mercedes hangt ook aan de Lego set maar wat graag zijn naam. Ook met al die fouten. Het is namelijk nog steeds Lego, de marktleider (voorlopig?) van bouwstenen. En zoals altijd, ookal is het een set gericht op volwassen, kopen/krijgen kinderen ook deze set, want ze zien hem sneller in een speelgoedwinkel of webwinkel dan de gemiddelde CaDa set. En kinderen maken zich ook veel minder druk om de fouten, dus voor Mercedes prima reclame.
Ze moeten alleen zorgen voor een nieuwe mal voor productie (te duur?). Qua productie aantallen halveren ze gewoon die smalle band, zodat ze opslagruimte over houden voor de bredere banden. En halveren gaat ook prima want ze hebben ook nog maar 2 banden per auto nodig (per maat!)
Ik denk er waarschijnlijk te simpel over
Hergebruik zal inderdaad wel goed zitten met sets die nog uit gaan komen, maar dat is dus niet de enige criteria, het systeem speelt ook een rol en blijkbaar passen die bredere banden (nog niet) in het systeem. Hoewel ik de set hier in doos heb liggen sinds vorige week, heb ik de Senna F1 auto nog niet gebouwd, maar de velg waar het dunne laagje rubber overheen is getrokken, lijkt mij op de standaard maat velg voor 43 tot 56mm Technic bandjes, die is zo'n 2,5 studs breed. De mini Claass (of Gele Rubicon jeep) bandjes voor die velg zijn net ietsje breder dan 3 studs, dat zijn geloof ik de breedste banden die ze op die velg hebben. Maar het is toch een nieuwe velg met rubber? Ja, maar blijkbaar hangen ze ook daarvoor nog "in het systeem"Gim schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:14:
[...]
Nu zullen deze slicks banden voornamelijk (of alleen?) voor F1 racewagens worden gebruikt en mij lijkt dat LEGO nog wel meer F1 racewagens gaat uitbrengen. Dan hebben ze toch hun hergebruik?
Dan moeten ze dus 2 mallen maken (smal en breed), daarnaast zijn bredere banden meer opslagruimte, want brederZe moeten alleen zorgen voor een nieuwe mal voor productie (te duur?). Qua productie aantallen halveren ze gewoon die smalle band, zodat ze opslagruimte over houden voor de bredere banden. En halveren gaat ook prima want ze hebben ook nog maar 2 banden per auto nodig (per maat!)![]()
Ik denk er waarschijnlijk te simpel over
Daarnaast kan ook meespelen hoeveel nieuwe onderdelen een designer mag introduceren voor een nieuwe set, waarbij ook de simpele vuistregel op lijkt te gaan: hoe groter de set, hoe meer nieuwe dingen. Ook voor printed onderdelen. Bij een set van €80 zal dat budget al wat lager liggen en toch heeft de Senna F1 nieuwe soort wishbones en dus de velgen, best veel voor zo'n setje en dan ook nog enkele printed onderdelen (is ook extra opslag). Had Lego die printed onderdelen (en de opslag) voor een nieuwe slick mal en de opslagruimte daarvoor gebruiken? Allicht.
Voor de goede orde, ik vind het ook jammer dat de achterbanden niet breder zijn, maar dat het model is zoals het is, kan ik prima mee leven. Uiteindelijk, ook bij MOC's, is er altijd iets dat niet is zoals je eigenlijk wilt. Wil je het exact hebben zoals het is, moet je modelbouw gaan doen en geen Lego. Lego is altijd een compromis, zoeken naar de beste oplossing met wat je krijgt van Lego, dat is gewoon onderdeel van de hobby, ook bij sets.
thnxzonoskar schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:26:
[...]
[YouTube: Nur für schmerzfreie Fans - LEGO® 75290 Star Wars Mos Eisley Cantina]
Thomas meet hem hier op. Ik zou niet de hele video kijken, hij is niet echt te spreken over de set.
de breedte is dus 39cm met de afneembare stukken.
effe kijken hoeveel cm eraf gaat.
is spijtig dat ik hem open niet in de kast krijg.
zo toe is het niet zo mooi om te zetten vrees ik
wat is de breedte van de set zonder de sidebuilds? dus de dewback en aan de sidebuild andere kant eraf?Boingo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:30:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb hem hier gebouwd staan op een IKEA Besta, die is 120 breed & 40 cm diep.
Maar misschien heb je hier iets aan....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De 2 kleinere gebouwen kun je loskoppelen net als de 2 moister vaporator's en de drinkbak voor de Dewback.
Is een leuke set van een iconische scene
de kleinere buildings kan je makkelijk zetten. maar de cantina zelf gaat volgens mij niet mooi zijn om te zetten. ik denk te vol/druk in mijn kast.
Zal morgen even meten. Als ik het niet vergeet met al die sportende kinderen hier.daedalus81 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:49:
[...]
wat is de breedte van de set zonder de sidebuilds? dus de dewback en aan de sidebuild andere kant eraf?
de kleinere buildings kan je makkelijk zetten. maar de cantina zelf gaat volgens mij niet mooi zijn om te zetten. ik denk te vol/druk in mijn kast.
veel dankBoingo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:47:
[...]
Zal morgen even meten. Als ik het niet vergeet met al die sportende kinderen hier.
Afgelopen week een eigen modular creatie afgemaakt. Smal gebouw met een fietsenwinkel en een leuk dakterras. Te vinden op rebrickable
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ziet er erg leuk uit!jordy89 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:15:
Op dit moment bezig met de bouw van de A-frame cabin. Erg leuke build tot nu toe met leuke bouwtechnieken.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zag dat ie voor €159 of zo te koop staat. Misschien dat ik hem toch aan mn wishlist toevoeg. Moet er wel eerst wat LEGO de deur uit. Qua prijs gezien dat ie ooit €139 was, ook weer niet zoveel minder.
Iemand nog tips voor goedkope display cases? Wil de 76419 Harry Potter Castle in een display case zetten maar die dingen zijn zo idioot duur!
Nu pas?? Hier zit iedereen toch op te wachten!
"Shut up and take my money!"RubjeMazter schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:00:
[...]
En dan ook pas 2025............
Ik vind Mario Kart erg leuk, maar weet niet of ik hier op zit te wachten. Mario karts met minifigures lijkt me tof. Maar ik zie in de teaser die Mario met LCD scherm. Maar ben benieuwd, mogelijk toch toffe kart builds.RubjeMazter schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:00:
[...]
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"