2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
nou echt he,, hoe dan?? ik heb idee dat op mp soms20 euro per kilo wordt gevraagd
Betekend dit ook out with the old? Ik wilde nog wel zo'n piraat scorenmeesje schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:58:
Vanaf 1 maart nieuwe set in LEGO House verkrijgbaar. Bron
Ik wilde eigenlijk de grote Millennium Falcon, maar die kan ik niet goed kwijt, vindt mijn vrouw niet echt mooi en die was ook ietsepietsje duurder…
De buit van dit weekend;
:strip_exif()/f/image/PTlmDOz4ZtN1PSXDWdCK0nF3.jpg?f=fotoalbum_large)
En omdat de plantjes op de vensterbank het steeds niet overleven ook nog wat kunstplanten erbij genomen.
:strip_exif()/f/image/oW92C5f04SPlQpwgoi5nyXrX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4jUoSjDTBAuW5VuVjwcWbRSw.jpg?f=fotoalbum_large)
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
(De Villain Icons staat nu op de plek waar de boom eerst stond, en ik wil de tribute camera er naast gaan zetten, zitten volgens mij minder afbreekbare stukken aan...)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Helpt dat plantje op de voorgrond tegen muggen en vliegen? Zoja dan schaf ik me tegen de zomer ook enkele exemplaren aanThalaron schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:34:
En omdat de plantjes op de vensterbank het steeds niet overleven ook nog wat kunstplanten erbij genomen.
[Afbeelding]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik voel met je mee, ik de Liebherr LR 13000 kraan uit elkaar gehaaldWailing_Banshee schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:50:
..M'n vingertoppen zijn nu wat gevoelig...
Hier hetzelfde ideeThalaron schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:34:
Zo… hier ook een druk LEGO weekend achter de rug. Net ook nog even een extra set gekocht voor wanneer mijn vrouw slaagt voor een aankomend examen (of om de frustratie van zich af te bouwen): LEGO Star Wars 75308 R2-D2.
Ik wilde eigenlijk de grote Millennium Falcon, maar die kan ik niet goed kwijt, vindt mijn vrouw niet echt mooi en die was ook ietsepietsje duurder…
De buit van dit weekend;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alleen de piranha plant had honger
:strip_exif()/f/image/AMczBOSzClpDZIv2g6VacBw2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoop van wel maar ik vrees van nietKapoen schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:07:
[...]
Helpt dat plantje op de voorgrond tegen muggen en vliegen? Zoja dan schaf ik me tegen de zomer ook enkele exemplaren aan
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Weet nu wel zeker dat het die 50 euro meer dan waard is. Dit zijn alleen de star wars figuren die ik tot nu toe heb opgebouwd.
Als ik bricklink moet geloven zijn die Grand Admiral Thrawb en Kanan Jarrus samen al 150 euro waard
:strip_exif()/f/image/dB6Tw9BYKH94FN4642q4pqmJ.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hoop coole minifiguren, wist niet dat Lego ook Ewoks had gemaakt. Die GA Thrawn heb ik vorige week pas voor het eerst gezien in Ashoka, van welke set is deze geweest?Rene schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:11:
Kleine update uit mijn «bulk lot». Ben nu bijna klaar met het sorterer van minifigures (mis nog een paar delen dus zal heel de bende nog een keer doorspitten).
Weet nu wel zeker dat het die 50 euro meer dan waard is. Dit zijn alleen de star wars figuren die ik tot nu toe heb opgebouwd.
Als ik bricklink moet geloven zijn die Grand Admiral Thrawb en Kanan Jarrus samen al 150 euro waard.
[Afbeelding]
En wat wil jij ervoor hebbenRene schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:11:
Kleine update uit mijn «bulk lot». Ben nu bijna klaar met het sorterer van minifigures (mis nog een paar delen dus zal heel de bende nog een keer doorspitten).
Als ik bricklink moet geloven zijn die Grand Admiral Thrawb en Kanan Jarrus samen al 150 euro waard.
[Afbeelding]
Ik heb 75308 rond de feestdagen opgebouwd en vond die R2D2 echt een hele leuke build, lekker gevarieerd. Veel plezier!Thalaron schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:34:
Zo… hier ook een druk LEGO weekend achter de rug. Net ook nog even een extra set gekocht voor wanneer mijn vrouw slaagt voor een aankomend examen (of om de frustratie van zich af te bouwen): LEGO Star Wars 75308 R2-D2.
:strip_exif()/f/image/rcpOrsh2UkWh57BaQ2v1f7P4.jpg?f=fotoalbum_large)
Lego MOC Challenge - Februari
De maand is weer bijna voorbij, de inzendingen zijn binnen en er kan dus vanaf heden gestemd worden op de gepinde posts.Het was dit keer blijkbaar een vrij lastige challenge, want er waren veel aankondigen van mensen die mee wilde doen, maar uiteindelijk zijn er maar 5 inzendingen. Desalniettemin zijn het stuk voor stuk zeer geslaagde MOC's. Happy voting!
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
ik zag er onlangs 1 voorbij komen waar al 1k plus geboden was op 35kg.leosand schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:01:
[...]
nou echt he,, hoe dan?? ik heb idee dat op mp soms20 euro per kilo wordt gevraagd
Dit betreft bepaalde layout & stappen. Het is zelfs zo dat bij de Kersenbloesem meer onderdeeltjes gebruikt worden dan online te zien is (vooral de kleine bruine takjes).
Is dit normaal?
Worden sets voor verschillende markten veranderd of waarom is de instructie online anders?

Die laatste foto ga ik wellicht nog eens herdoen, er zijn wat bit-lights onderweg en zou die koplampen willen laten oplichten voor extra sfeer
Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/
Kan je zoiets niet insturen bij Lego Ideas?
Deels omdat er heel vaak fouten in de gedrukte instructies zitten die er in de online-versies uitgehaald zijn. Maar dat verklaart niet wat jij noemt.Tijll schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:13:
Het is me opgevallen dat de instructies van bijvoorbeeld de Kersenbloesem 40725 op papier anders zijn vergeleken met de PDF online via Lego.
Dit betreft bepaalde layout & stappen. Het is zelfs zo dat bij de Kersenbloesem meer onderdeeltjes gebruikt worden dan online te zien is (vooral de kleine bruine takjes).
Is dit normaal?
Worden sets voor verschillende markten veranderd of waarom is de instructie online anders?
Heel gaaf zeg! Dat setje heb ik ook en nu ben ik echt jaloers op dioramaVirox schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:35:
Ik vond dat de lego set "Dilophosaurs Ambush" #76958 wat meer inkleding kon gebruiken, dus heb ik mijn eigen diorama gebouwd
hoi
Thrawn komt uit set 75170 de Phantom 2 , uitgebracht als set van de animatie serie Star Wars Rebels. Hierin speelt Thrawn vanaf seizoen 3 een hoofdrol.Ook de eerste versie van de Ghost 75053 komt uit deze serie. Echt een aanrader.Secsytime schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:13:
[...]
Hoop coole minifiguren, wist niet dat Lego ook Ewoks had gemaakt. Die GA Thrawn heb ik vorige week pas voor het eerst gezien in Ashoka, van welke set is deze geweest?
Hoeveel Ewoks wil je hebben
:strip_exif()/f/image/07VbwGTF047948B5jUiSiWlK.jpg?f=fotoalbum_large)
Wow, dat is een mooie set!Boingo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:04:
[...]
Thrawn komt uit set 75170 de Phantom 2 , uitgebracht als set van de animatie serie Star Wars Rebels. Hierin speelt Thrawn vanaf seizoen 3 een hoofdrol.Ook de eerste versie van de Ghost 75053 komt uit deze serie. Echt een aanrader.
Hoeveel Ewoks wil je hebben![]()
[Afbeelding]
Bijzonder dat je gekochte bulk voor 50 euro weg is gegaan, sommige personen weten niet beter….Rene schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:11:
[Afbeelding]
Minifigs en hun waarde is altijd wel een lastige, het wil niet gelijk zeggen dat je het bedrag er makkelijk voor krijgt als je hem verkoopt.
Maar ze komen beide uit de 75170, alleen Chopper ontbreekt zo te zien. Dit jaar komt Thrawn wel uit als minifig in een Ahsoka set, of dit een unieke wordt is nog niet bekend. Het kan zomaar zijn dat LEGO lui is en de oude minifig herbruikt….
Zag nog een Amidala minifig, echter blijft de sw0387 wel mijn ultieme holy grail onder de Star Wars minifigs…wist ik maar beter in 2012
Ze is zeker een beautyvhal schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:03:
[...]
Bijzonder dat je gekochte bulk voor 50 euro weg is gegaan, sommige personen weten niet beter….
Minifigs en hun waarde is altijd wel een lastige, het wil niet gelijk zeggen dat je het bedrag er makkelijk voor krijgt als je hem verkoopt.
Maar ze komen beide uit de 75170, alleen Chopper ontbreekt zo te zien. Dit jaar komt Thrawn wel uit als minifig in een Ahsoka set, of dit een unieke wordt is nog niet bekend. Het kan zomaar zijn dat LEGO lui is en de oude minifig herbruikt….
Zag nog een Amidala minifig, echter blijft de sw0387 wel mijn ultieme holy grail onder de Star Wars minifigs…wist ik maar beter in 2012
:strip_exif()/f/image/EmmUUrn1PbpFMsWAbxVnWC45.jpg?f=fotoalbum_large)
50€ zou een no-brainer zijn met de huidige prijzen....Boingo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:17:
[...]
Ze is zeker een beautyBen blij dat ik haar voor de Lego gekte die is ontstaan door Covid al had gekocht. Toen vond ik € 50,- heel veel voor een fig.
[Afbeelding]
Trouwens, die black haired Kanan Jarrus (sw0577) die je daar hebt is misschien nog wel unieker
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 28-02-2024 15:55 ]
Dat was voor mij een hele mooie verassing , ik kocht een originele Ghost + Phantom en Phantom 2 en daar zat hij gewoon bij !!vhal schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:54:
[...]
50€ zou een no-brainer zijn met de huidige prijzen....![]()
Trouwens, die black haired Kanan Jarrus (sw0577) die je daar hebt is misschien nog wel unieker(maar dan niet zo zeer om het uiterlijk...)
Ik had er nog nooit van gehoord of een gezien, maar na wat uitzoek werk kwam ik erachter wat voor een zeldzaamheid hij is. Mijn mooiste vondst ooit.
Maar als je praat over mooie figuren, nee daarbij staat deze niet in de top. Dan heb ikzelf liever Boushh maar dat heeft dan weer te maken met dat Return of the Jedi mijn eerste Star Wars film was

Zelfs camerabewegingen worden nagebootst

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Dit lukte allemaal aardig waardoor ik nu begonnen ben om zelf te starten met wat kleine MOC builds. De eerste is nu net af en staat op rebrickable.
Mijn idee is om in dezelfde grootte verschillende scenario’s uit te beelden, nu een aantal kasteel thema’s en daarna misschien nog een Viking of iets in die hoek.
/f/image/4fSnnHcvTRI5v9Syw88eRDtz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pe0dcyhOwG8Z5wyCrc5HWPtl.png?f=fotoalbum_large)
Zijn die foto's van Studio 2.0? Want dat ziet er goed uit!Firetrooper schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:50:
Een tijdje terug ben begonnen met bricklink studio 2.0 om een Modular vanuit het Ideas platform na te bouwen (want had niet gewonnen en de instructies zijn daarna niet gepubliceerd).
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Als mijn ogen het goed hebben is de set in stud.io gemaakt en in Blender ge-rendered.Dennis van der Stelt schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:24:
[...]
Zijn die foto's van Studio 2.0? Want dat ziet er goed uit!
Gemaakt in studio 2.0 (voorheen stud.io?), ook de renders komen daaruit.Tijll schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 06:40:
[...]
Als mijn ogen het goed hebben is de set in stud.io gemaakt en in Blender ge-rendered.
Water-Escape
Volgens mij niet vanuit een actie die je zelf kan doen. Wellicht LEGO mailen wat opties zijn?water_escape schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:04:
Is het mogelijk Insider punten over te dragen van 1 account naar een ander account?
PhD i.o.
even klantenservice bellenwater_escape schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:04:
Is het mogelijk Insider punten over te dragen van 1 account naar een ander account?
Je kunt wel de punten omzetten naar Insider rewards (korting of GWP's) en deze gebruiken bij de bestelling van het andere account. Korting codes zijn stapelbaar, GWP code beperkt tot 1 per bestelling. In het verleden wel eens gedaan, ik weet niet of dit nog steeds mogelijk is.water_escape schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:04:
[ Voor 11% gewijzigd door BeZaX op 29-02-2024 10:10 ]
Het is hier vaker besproken, maar ik weet dus even niet meer zeker of je een VIP/Insiders korting ook bij een andere account kunt gebruiken dan waarop je de code hebt aangevraagd... Maar de helpdesk van de webshops weet het vast wel.BeZaX schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:08:
[...]
Je kunt wel de punten omzetten naar Insider rewards (korting of GWP's) en deze gebruiken bij de bestelling van het andere account. Korting codes zijn stapelbaar, GWP code beperkt tot 1 per bestelling. In het verleden wel eens gedaan, ik weet niet of dit nog steeds mogelijk is.
Nadeel van het omzetten naar kortingscodes is wel dat je nog een restje punten kunt overhouden dat je niet meer voor een reward kunt inzetten.
scintillating
Wil het museum kopen maar heb nog veel bol.com kado kaarten
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Bij Intertoys komt deze morgen beschikbaar.Maikjuh schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:38:
Wanneer komen de modulars meestal beschikbaar voor winkels buiten Lego?
Wil het museum kopen maar heb nog veel bol.com kado kaarten
En bij Bol.com op 5 maart (Zie website) via paperbricks, maar wel duurder dan Lego zelf.
[ Voor 12% gewijzigd door BurnsMM op 29-02-2024 11:47 ]
email adres is inderdaad voldoende, have (not too expensive) fun!la_fusion schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:38:
Komend weekend staat een trip naar Essen op het programma en hoewel niet perse van plan, is de kans aanwezig dat ik zonder lege handen de Lego winkel daar uitloop. Is het aandragen van het email adres voldoende voor de VIP toevoegingen of wat hebben jullie daar mee gedaan recent?
Wat wij doen is een printscreen maken van de barcode waar wij vip punten etc op willen hebben.la_fusion schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:38:
Komend weekend staat een trip naar Essen op het programma en hoewel niet perse van plan, is de kans aanwezig dat ik zonder lege handen de Lego winkel daar uitloop. Is het aandragen van het email adres voldoende voor de VIP toevoegingen of wat hebben jullie daar mee gedaan recent?
Barcode kan gevonden worden in Vip/insider account van diegene.
Laat het zien op je telefoon en ze kunnen deze scannen bij het afrekenen.
[ Voor 5% gewijzigd door leech1984 op 29-02-2024 12:58 ]
PSN: Leech1984
Mocht je een iPhone hebben kun je ook je Insiders kaart toevoegen aan je wallet.la_fusion schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:38:
Android ook. Dus "Mocht je een smartphone hebben kun je ook je Insiders kaart toevoegen aan je wallet. :)"RBH schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:42:
[...]
Mocht je een iPhone hebben kun je ook je Insiders kaart toevoegen aan je wallet.
Ik heb 'm op m'n mobiel digitaal aangevraagd en er werd meteen voorgesteld de kaart aan wallet toe te voegen. Wel zo makkelijk in de winkel.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Die €107,80 doet me al pijn, maar ja dat is de pech van iets sparen.
Ah ok, wist ik niet. Nou, dat dus!Dennis van der Stelt schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:55:
[...]
Android ook. Dus "Mocht je een smartphone hebben kun je ook je Insiders kaart toevoegen aan je wallet. :)"
Ik heb 'm op m'n mobiel digitaal aangevraagd en er werd meteen voorgesteld de kaart aan wallet toe te voegen. Wel zo makkelijk in de winkel.
Prima shop, al vaker iets besteld en is gewoon betrouwbaar.Popcorna schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:01:
Morgen komen de nieuwe Speed Champions uit, heb een webshop gevonden waar ze tesamen €107,80 kosten en volgens de website morgen ook geleverd worden. (Mister bricks, iemand ervaring?) Die andere webshop zijn ze pas de 9e leverbaar, en via LEGO zelf vind ik de nieuwe prijs te duur.
Volgens mij vraag je dit nu voor de 2e keerPopcorna schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:01:
Morgen komen de nieuwe Speed Champions uit, heb een webshop gevonden waar ze tesamen €107,80 kosten en volgens de website morgen ook geleverd worden. (Mister bricks, iemand ervaring?) Die andere webshop zijn ze pas de 9e leverbaar, en via LEGO zelf vind ik de nieuwe prijs te duur.
Daarnaast past deze vraag imo beter in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.
Trustpilot over goodbricks
Daarnaast valt de prijs mee, ze zijn, zoals eerder ook al klonk vaak genoeg in de aanbieding bij de intertoys en/of kruidvat. Je dient dan alleen wel wat geduld te hebben
Eerdere vraag ging over een andere webshop, maar daarbij is de levertijd langer dan een week. Thanks voor antwoord, en ook vorig antwoord.RubjeMazter schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:05:
[...]
Volgens mij vraag je dit nu voor de 2e keer
Daarnaast past deze vraag imo beter in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.
Trustpilot over goodbricks
Daarnaast valt de prijs mee, ze zijn, zoals eerder ook al klonk vaak genoeg in de aanbieding bij de intertoys en/of kruidvat. Je dient dan alleen wel wat geduld te hebben
Excuus, goodbricks of misterbricks, wel degelijk een verschilPopcorna schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:06:
[...]
Eerdere vraag ging over een andere webshop, maar daarbij is de levertijd langer dan een week. Thanks voor antwoord, en ook vorig antwoord.

Ik heb hier vanochtend ook 2 SC sets besteld die morgen pas uit komen. Stonden gewoon op voorraad en levering is morgen. We gaan het morgen zien.Popcorna schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:01:
De website is prima, heb er al vaker besteld,Popcorna schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:01:
Bedankt voor de tip btw, heb ze nu ook al besteld
Las weinig tot geen slechte recensies. Heb ze ook bestelderazer33 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:23:
[...]
De website is prima, heb er al vaker besteld,
Bedankt voor de tip btw, heb ze nu ook al besteld
Ik ben erg benieuwd. Ik hoor het graag!Vissa66 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:13:
Ben benieuwd naar hoe deze in elkaar zit in vergelijking met de Mclaren.
[Afbeelding]
de mclaren is wel stukje kleiner hoor!Vissa66 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:13:
[Afbeelding]

https://www.lego.com/nl-n...-mp4-4-ayrton-senna-10330
of bedoel je die andere mclaren
Die andere McLaren is nog een stukje kleiner...himlims_ schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:30:
[...]
de mclaren is wel stukje kleiner hoor!
[Afbeelding]
https://www.lego.com/nl-n...-mp4-4-ayrton-senna-10330
of bedoel je die andere mclaren![]()
/f/image/jpBcpxlIhcPqZOwlutmDxK5F.webp?f=fotoalbum_large)
Of bedoel je die andere McLaren

Of bedoelde je die andere Mclaren
[ Voor 9% gewijzigd door ReVision. op 29-02-2024 16:08 ]
hoi
Ik zou wat easter eggs in deze set stoppen (zoals Lego deed met de kikker in de T-Rex set): een (kapotte) Bose koptelefoon, een e-mail (met diagrammetjes), zandzakken, dat soort fratsenVissa66 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:13:
[Afbeelding]
O nee toch niet...meesje schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:59:
Haha, nu hebben we ze allemaal wel gehad. En nu door.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qvGT0Nw8d0m63kQWZQ397Sw3.jpg?f=user_large)
Nou ja, afgelopen seizoen was de W14 een redelijke shitbox dus genoeg easteregg inspiratie lijkt mij....AppieNL schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:26:
[...]
Ik zou wat easter eggs in deze set stoppen (zoals Lego deed met de kikker in de T-Rex set): een (kapotte) Bose koptelefoon, een e-mail (met diagrammetjes), zandzakken, dat soort fratsen
https://www.bricklink.com...cName=6275030#T=S&C=88&O={%22color%22:88,%22iconly%22:0}
[ Voor 39% gewijzigd door vhal op 29-02-2024 17:39 ]
*foto verwijderd, ik moet beter lezen*
LEGO Ideas 21351 The Nightmare Before Christmas
Eergister de nieuwe star wars sets via Proshop gekocht.
75375, 75376, 75379 en 75387 gekocht, scheelt zo'n 65 euro tov Lego's eigen website.
[ Voor 42% gewijzigd door Ruud.k op 29-02-2024 22:44 ]
Lego MOC Challenge
De uitslag van de MOC Challenge van februari is bekend!🥇@zonoskar | 🥈@Phontana | 🥉@JBplap |
![]() | ![]() | ![]() |
En ook de nieuwe challenge voor maart staat inmiddels online:
Tweakers Lego MOC Challenge 28 – maart 2024
Deze keer gaan we niet aan de slag met 1 set, maar met 3 sets tegelijk!
Oke, wel kleine setjes.
Allemaal mee doen!

Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
De foto's in dit stukje op Bouwsteentjes zijn wel van de Ideas-inzending, de beelden van de definitieve set zijn nog niet bekend.Ruud.k schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:59:
Ben niet snel hyped voor een non star wars set, maar dit gaat een directe koop worden.
[Afbeelding]
75375, 75376, 75379 en 75387 gekocht, scheelt zo'n 65 euro tov Lego's eigen website.
scintillating
Eerst maar eens zien wat Lego er van maakt. Het ontwerp van de Ideas is erg mooi, maar Lego doet het vaak toch heel anders (lees: minder).Ruud.k schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:59:
Ben niet snel hyped voor een non star wars set, maar dit gaat een directe koop worden.
[Afbeelding]
Nomen nescio
Alleen die nieuwe McLaren F1 SC polybag heb ik nergens gevonden nog helaas.
[ Voor 37% gewijzigd door Popcorna op 01-03-2024 08:55 ]
Eeuwige roem, hahaPazo schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:13:Lego MOC Challenge
De uitslag van de MOC Challenge van februari is bekend!
🥇@zonoskar 🥈@Phontana 🥉@JBplap [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En ook de nieuwe challenge voor maart staat inmiddels online:
Tweakers Lego MOC Challenge 28 – maart 2024
Deze keer gaan we niet aan de slag met 1 set, maar met 3 sets tegelijk!
Oke, wel kleine setjes.
Allemaal mee doen!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
En naar welke kijk je het meeste uit?Popcorna schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:51:
De nieuwe Speed Champions zijn allemaal onderweg met bezorger
Alleen die nieuwe McLaren F1 SC polybag heb ik nergens gevonden nog helaas.
Ik zag vanochtend in ieder geval nog een filmpje (RacingBrick?) van de Dark Horse (Ford). Zelfs de stickers waren dik in orde omdat ze matchen met de kleur van de steentjes. Als er dan toch stickers zijn, wel zo fijn dat ze deugen
Maar "allemaal onderweg"? Zijn ze dan ergens al voordelig te koop (25% korting o.i.d.)?
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 01-03-2024 09:52 ]
De HoonitronGim schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:51:
[...]
En naar welke kijk je het meeste uit?
Ik zag vanochtend in ieder geval nog een filmpje (RacingBrick?) van de Dark Horse (Ford). Zelfs de stickers waren dik in orde omdat ze matchen met de kleur van de steentjes. Als er dan toch stickers zijn, wel zo fijn dat ze deugen
Maar "allemaal onderweg"? Zijn ze dan ergens al voordelig te koop (25% korting o.i.d.)?
Heb ze alle 5 bij MrBricks gekocht voor €107,80
Ik hoop dat er een paar fatsoenlijke minifig uitvoeringen tussen zitten en dat ze ook Mayor en Oogie Boogie erbij hebben zitten, naast Dr. Finklestein en de 3 "trick or treaters". Als er dan toch misschien maar één set van Nightmare Before Christmas komt, dan horen die er ook bij. En een semi-transparante ZeroRuud.k schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:59:
*foto verwijderd, ik moet beter lezen*
[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 01-03-2024 11:14 ]
Zou gaaf zijn als je die zou kunnen automatiseren op basis van echte tijd + datum van vandaag en de stand van de maan icm een engine of iets. Ik ga de MOC's in de gaten houden.. dit is wel een gave build.Reinier schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:50:
Eens kijken of ik een uurtje bouwtijd kan regelen vandaag of morgen
42179
[Afbeelding]
Tweede exemplaar is bedoeld voor onze sterrenwacht.
Laat je weten hoe de build was?
- The Neo and Only -
Goed idee! Ga ik over nadenkenNeoFoX schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:23:
[...]
Zou gaaf zijn als je die zou kunnen automatiseren op basis van echte tijd + datum van vandaag en de stand van de maan icm een engine of iets. Ik ga de MOC's in de gaten houden.. dit is wel een gave build.
Ben ongeveer halverwege, build is op zich nog niet zo bijzonder. Ik heb de nauwkeurigheid ook nog niet nagerekend (jaar/dag/maanfases).
:fill(white):strip_exif()/f/image/bfB6POXGbzGb6T7VlywKz7E0.png?f=user_large)
Ik vond het hondje van Hidden Side wel een aardige benadering van Zero voor bij mijn Jack en Sally uit de CMF Disney 2 serie. Tot er een betere isGim schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:08:
[...]
Ik hoop dat er een paar fatsoenlijke minifig uitvoeringen tussen zitten en dat ze ook Mayor en Oogie Boogie erbij hebben zitten, naast Dr. Finklestein en de 3 "trick or treaters". Als er dan toch misschien maar één set van Nightmare Before Christmas komt, dan horen die er ook bij. En een semi-transparante ZeroDan vragen ze er maar een paar euro meer voor.
Alleen de snuit moet iets anders, maar dat moet geen probleem zijn als ze een nieuwe mal willen maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Poekie op 01-03-2024 12:17 ]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
De gearing in het model is 364.5 dagen, dus die komt al aardig in de buurt. Ik kan me herinneren uit het topic op Eurobricks dat er maar een kleine aanpassing nodig was om op 365.25 uit te komen. De maan durf ik niet te zeggen hoe accuraat die is.NeoFoX schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:23:
[...]
Zou gaaf zijn als je die zou kunnen automatiseren op basis van echte tijd + datum van vandaag en de stand van de maan icm een engine of iets. Ik ga de MOC's in de gaten houden.. dit is wel een gave build.
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 01-03-2024 12:35 ]
Achja
Weer de set kopen bij Intertoys, en die dan terug sturen naar de andere winkelPopcorna schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:55:
Voel me nog bezeikt nu qua Speed Champions. Via Intertoys is de hele maart wave nu €95 euro
Vallen gelijk in een actie.
Achja

Kan je in ieder geval meteen beginnen met bouwen.
Haha, zou kunnen maar de moeite niet. Als ik zelf de retour moet betalen blijft er €5 over ofzo. Dan drink ik maar een pilsje minder van het weekend om dit te kunnen overzieniketot schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:07:
[...]
Weer de set kopen bij Intertoys, en die dan terug sturen naar de andere winkel![]()
Kan je in ieder geval meteen beginnen met bouwen.
Ik heb 1664 punten. 2700 - 1664 = 1036. 1036/20 = ~52.Ottooo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:52:
Mocht iemand nog een aankoop plannen via lego.com en genoeg insider punten hebben, dan kan je nu via jouw Lego Insiders pagina een promocode aanvragen voor de micro ninjago city set. Als je die code (binnen 60 dagen) toevoegt aan een bestelling, dan krijg je deze erbij:
[Afbeelding]
Ok. Ik moet dus 52 boekjes vinden om in te scannen!
Mjah. Mij staat wel bij dat in het forum toch gezegd is dat dit soort sets al snel ergens in de aanbieding komt. Te denken aan bijv. de Kruidvat acties waarbij je 3 haalt, 2 betaald of iets dergelijks. Als je sets zo snel mogelijk wil ná release dan betaal je doorgaans gewoon meer dan nodig is.Popcorna schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:55:
Voel me nog bezeikt nu qua Speed Champions. Via Intertoys is de hele maart wave nu €95 euro
Vallen gelijk in een actie.
Achja
Ik zie nu dat de Senna ICONS sets ook al gelijk €12 van de prijs af haalt (bij Intertoys). Klinkt sowieso als dat het mogelijk moet zijn om nog meer van die prijs af te krijgen met een beetje geduld.
Ach zie het zo... je hebt ze in ieder geval in huis
Dat is geen fout van Lego, dat komt overeen met de werkelijke QC die ze bij Ford in de fabriek ook hanteren. Stuur standaard scheef, naden langs je dashboard etc.Popcorna schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:49:
Ben met de Ford bezig. Veel fouten qua zakjes. Een steentje van zakje 2, stap 39 zit in zak 3. Uit zakje 1 blijven heel veel onderdelen over voor later in de build.
Op naar zakje nummero 8 en door met de omgeving.
:strip_exif()/f/image/ahcFl1Xwt1rPFntBLodEyVJR.jpg?f=fotoalbum_large)
En opeens krijg ik weer een geweldig idee. Ik geloof er veel telefooncellen in Londen zijn omgebouwd zodat het werkhokjes zijn, met een tafeltje, stopcontact om daar in te kunnen werken. Nu kan ik kijken of ik daar een eigen module voor kan bouwen.
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 01-03-2024 16:19 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
:strip_exif()/f/image/9WLuEmVsQTyHLXwbYxjwtklM.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe limited edition van Lego House.
Helaas gaan wij dit jaar niet naar Denemarken...
Maar hoop dat iemand van jullie deze voor mij kan halen en wanneer weer in Nederland deze opsturen?
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Gaaf, ik zat al een tijdje op deze GWP te wachten.Ottooo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:52:
Mocht iemand nog een aankoop plannen via lego.com en genoeg insider punten hebben, dan kan je nu via jouw Lego Insiders pagina een promocode aanvragen voor de micro ninjago city set. Als je die code (binnen 60 dagen) toevoegt aan een bestelling, dan krijg je deze erbij:
[Afbeelding]
Dacht dat hij net zoals de Houses of the World bij aankoop van 250,- euro zou zijn, maar dit is veel beter.
Wees je ervan bewust dat ze dit jaar alle 4 komen, bijna 11k punten nodig dus

[ Voor 6% gewijzigd door JBplap op 01-03-2024 16:46 ]
De eend en het Lego House zelf zijn naast deze genummerde serie ook exclusief, maar House is tegenwoordig wel via de online Lego store te koop.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Gebeurt niet vaak dat ik oprecht kan genieten van een scherpe post. Dit is er zo een..Den_S85 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:59:
[...]
Dat is geen fout van Lego, dat komt overeen met de werkelijke QC die ze bij Ford in de fabriek ook hanteren. Stuur standaard scheef, naden langs je dashboard etc.
Het probleem is daarom ook omcirkeld;pixels66 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:16:
[...]
Gebeurt niet vaak dat ik oprecht kan genieten van een scherpe post. Dit is er zo een..
/f/image/TxHGYKaKP8kVZJaPwMZaBA2x.png?f=fotoalbum_large)
Daily driver; MB R171 SLK280
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"