Zitten Volgens mij kortingskaarten in bepaalde boekjes. Ff in dit topic zoekenPadje87 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:04:
Heeft iemand nog een tip voor korting op Lego House Billund? Zonder korting is het ongeveer 180eu met 4 personen
En af:
:strip_exif()/f/image/GeSXpzERApNIs3xO3MC4UJh5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3MfF7GiCA899hG8OCsXbbb3a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/izOksmYBwlHmFblDGgqi4mdZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Vrienden die op bezoek kwamen konden de verleiding niet weerstaan om ook even wat zakjes mee te bouwen!
:strip_exif()/f/image/GeSXpzERApNIs3xO3MC4UJh5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3MfF7GiCA899hG8OCsXbbb3a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/izOksmYBwlHmFblDGgqi4mdZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Vrienden die op bezoek kwamen konden de verleiding niet weerstaan om ook even wat zakjes mee te bouwen!
[ Voor 13% gewijzigd door Yonix op 18-02-2024 19:36 ]
Toch wel een imposant ding. Ik heb de set ook maar (nog) nooit gebouwd. In plaats daarvan heb ik de @Sato moc gebouwd.Yonix schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:36:
En af:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
offtopic:
tijdje al niets van Sato gezien hier?
Daily driver; MB R171 SLK280
Vet ding, heb ik verleden jaar ook besteld maar de desbetreffende webshop bleek achteraf een scammer.Yonix schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:36:
En af:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het was even zoeken maar ik neem aan deze;mir4dor schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:44:
[...]
Toch wel een imposant ding. Ik heb de set ook maar (nog) nooit gebouwd. In plaats daarvan heb ik de @Sato moc gebouwd.
offtopic:
https://rebrickable.com/m...alternaterebrick/#details
If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I
Staat ook in mijn post. Het woordje moc is gelinktsjunnie schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:51:
Het was even zoeken maar ik neem aan deze;
https://rebrickable.com/m...alternaterebrick/#details
Daily driver; MB R171 SLK280
NoTimeRemains schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:58:
De kinderen waren heerlijk aan hun LEGO aan het prutsen dus ik dacht waarom ik niet? Mijn Star Wars backlog was al behoorlijk aan het groeien en ik had door allerlei omstandigheden al een hele tijd niet meer gebouwd. Dus ik heb 75347 Tie Bomber uit de kast getrokken.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/eYVjhT0CHpe3NnTOtJsQFapN.jpg?f=fotoalbum_large)
En de Tie Bomber is af!
Hopelijk brengt Lego ook binnenkort een nieuwe Tie Advanced uit, kan Daddy Vader in z'n eigen kist. En een nieuwe A-Wing / B-Wing / Y-Wing in deze schaal zou fijn zijn!
This is the Way.
Exqusez moi, ik had "@sato moc" als een enkele link aangezien en op @sato geklikt.mir4dor schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:18:
[...]
Staat ook in mijn post. Het woordje moc is gelinkt

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I
Er zijn ook verhuurders die tegen een (soms heel stevig, soms gering) bedrag de boel voor je afbreken.Timx2 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:49:
Net voor de eerste keer een grote set afgebroken, namelijk: Hogwarts Castle 71043. Heeft me 3,5 uur gekost. Mijn vingers en nagels kunnen wel wat rust gebruiken nu 😅.
Moet zeggen dat het afbreken ook wel weer voldoening geeft. Deze set mag nu de verkoop in 🙂.
Ik weet nu wel zeker dat ik nooit een set zal gaan huren. Zo leuk vond ik het ook weer niet😜.
Kaartjes combineren met legolandPadje87 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:04:
Heeft iemand nog een tip voor korting op Lego House Billund? Zonder korting is het ongeveer 180eu met 4 personen
En anders houdt het op, vrees ik. Ik heb er nog nooit korting voor gevonden.
Is wel écht de moeite. Vermaak mezelf er beter dan in Legoland ...
Sooooowwwww, die is vet!mir4dor schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:44:
[...]
Toch wel een imposant ding. Ik heb de set ook maar (nog) nooit gebouwd. In plaats daarvan heb ik de @Sato moc gebouwd.
offtopic:
Ik heb mijn ECTO verkocht, ga hem voor deze MOC wel weer aan mijn brickwatch toevoegen ...
Soms is dat rebrickable ook echt een vreselijke website, he
[ Voor 3% gewijzigd door ThaRoof op 18-02-2024 22:04 ]
Kaartjes kopen met insiders punten is een erg goede deal meen ik me te herinneren!Padje87 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:04:
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ik ga in de mei-vakantie met het gezin, ik heb via de Tui (we gaan vliegen en verblijven op Lalandia) resortpassen.Padje87 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:04:
Goedkoop nee, maar ach we zijn maar één keer 12,5 jaar getrouwd.Boek een LEGOLAND Billund Resortpas (22 maart - 3 november 2024) met onbeperkt toegang tot LEGOLAND park, GIVSKUD Zoo en WOW Park. Kosten: € 110 p.p
Lego park is iets anders dan t lego house... Daar heb je dan geen tickets voorArosa schreef op zondag 18 februari 2024 @ 22:32:
[...]
Ik ga in de mei-vakantie met het gezin, ik heb via de Tui (we gaan vliegen en verblijven op Lalandia) resortpassen.
[...]
Goedkoop nee, maar ach we zijn maar één keer 12,5 jaar getrouwd.
De filmpjes van de nieuwe speed champions druppelen binnen
en
Edit:
en
Edit:
[ Voor 20% gewijzigd door Popcorna op 19-02-2024 07:35 ]
Klopt... Ben inmiddels begonnen, maar wat een zoekwerk naar elk blokje zeg. Leuk! ;-)meesje schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:11:
[...]
@Dennis van der Stelt Ik heb het vermoeden dat je deze wil bouwen.
Alleen moet ik af en toe wat blokjes overslaan omdat ik ze niet heb. Snel bestellen of naar de Lego store om 3e erbij te halen.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
De classic space GWP is inmiddels weg.
Ik zou het doen!
Hij zou in twee waves komen: eerst tot de 18e voor insiders en vanaf de 19e voor iedereen. Komt hij misschien ergens vandaag nog beschikbaar voor iedereen? Of was hij al vanaf vannacht voor iedereen beschikbaar en gelijk vanmorgen 'uitverkocht'?rammes schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:20:
De classic space GWP is inmiddels weg.
Dat moet je niet afzonderlijk van elkaar zien, die promotie loopt gewoon door. Op de productpagina is ook te zien dat er geen voorraad meer is.sparow schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:47:
[...]
Hij zou in twee waves komen: eerst tot de 18e voor insiders en vanaf de 19e voor iedereen. Komt hij misschien ergens vandaag nog beschikbaar voor iedereen? Of was hij al vanaf vannacht voor iedereen beschikbaar en gelijk vanmorgen 'uitverkocht'?
Is er een reden om géén Insider te worden? Ik vind het nou niet zo'n exclusief clubje haha. Iedereen kan zich gewoon gratis aanmelden. Het eerste wat ik gedaan heb toen ik Lego kocht was aanmelden als Insider voor die 20 extra puntjes per set. En dus die promoties.
Een beetje Kragle ;-)TiMMieJ schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:59:
Hier eindelijk de falcon af gebouwd. Nu aan het kijken naar de UCS AT-AT voor er naast. Ben de falcon nu aan het wallmounten maar nog goed op zoek hoe ik de platen vast zet.
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
<knip> V&A via het forum is niet toegestaan.
[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 19-02-2024 18:20 ]
Dat laatste dan inderdaad. Als het de 19e voor iedereen beschikbaar was dan is dat gelijk om 12 uur nachts.sparow schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:47:
[...]
Hij zou in twee waves komen: eerst tot de 18e voor insiders en vanaf de 19e voor iedereen. Komt hij misschien ergens vandaag nog beschikbaar voor iedereen? Of was hij al vanaf vannacht voor iedereen beschikbaar en gelijk vanmorgen 'uitverkocht'?
Als Insider heb je een ongeschreven, impliciete verplichting om met enige frequentie LEGO producten af te nemen bij de webshop of winkels van LEGO en ook elke aankoop te rechtvaardigen met legitieme redenen, die vooral, bovenal en feitelijk alleen jezelf moeten overtuigen. Dus echt wel iets waar je eerst over moet nadenken! Het kan je huwelijk of relatie kostenRobinblitz schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:56:
Is er een reden om géén Insider te worden? Ik vind het nou niet zo'n exclusief clubje haha. Iedereen kan zich gewoon gratis aanmelden. Het eerste wat ik gedaan heb toen ik Lego kocht was aanmelden als Insider voor die 20 extra puntjes per set. En dus die promoties.
Maar dat doet die van jouw ook niet? Je gebruikt meer studs voor klemkracht, maar klemkracht zal op den duur met zo'n trein eronder toch falen.Zenomyscus schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:16:
de creatie uit Lego Ideas gaat niet zonder lijm blijven hangen
Ik stel voor de je in het dak van de trein Technic bricks gebruikt en 1 van deze erin hangt

Of zijn grotere broer met 60 tandjes.
Daarnaast zou ik ook de Technic bricks in het dak verbinden met liftarms aan Technic bricks in de vloer, zodat je het probleem van klemkracht niet verplaatst, maar elimineert. Hoewel zo'n dak met tig studs naar de zijwanden natuurlijk wel belachlijk veel klemkracht zal hebben, dus het hoeft niet per se, maar Lego system turntables met 4-8 studs klemmen lijkt mij echt te weinig op de lange termijn.
De oplossing van de Lego Ideas inzending met de dunne wieltjes lijkt mij het meest netjes, maar ook daar een liftarm in de hoogte om het zooitje te locken. Het lijkt me trouwens wel dat die wieltjes "achter" het hekje horen op die renders, want zo rijdt die er zo van af?
Ach, daarom hebben we beiden ons eigen accountGim schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:25:
[...]Dus echt wel iets waar je eerst over moet nadenken! Het kan je huwelijk of relatie kosten
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Inmiddels wat gezocht en hier gevonden in stap 12 hoe je de platen kan fixeren. Nog even wat bricks bestellen dus omdat te regelen.TiMMieJ schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:59:
Hier eindelijk de falcon af gebouwd. Nu aan het kijken naar de UCS AT-AT voor er naast. Ben de falcon nu aan het wallmounten maar nog goed op zoek hoe ik de platen vast zet.
https://www.instructables...ennium-Falcon-Wall-Mount/
Deze mount heb ik niet gedaan. Ik heb de methode van firanbricks gevolgd. Je kan de falcon direct met 2 plankdragers van 15x20CM ophangen zonder die vieze plank er onder
[ Voor 15% gewijzigd door TiMMieJ op 20-02-2024 09:22 ]
Zijn er mensen die verhuistips voor gebouwde modellen hebben? Ik heb een aantal modellen (o.a. UCS sandcrawler en UCS slave 1), maar het lijkt me niet handig om die zo maar in een doos te knallen.
Niet in de doos knallen, maar er voorzichtig inleggen en van te voren in een plastic zak verpakken.edofso schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:06:
Zijn er mensen die verhuistips voor gebouwde modellen hebben? Ik heb een aantal modellen (o.a. UCS sandcrawler en UCS slave 1), maar het lijkt me niet handig om die zo maar in een doos te knallen.
vooral de zak er om heen is belangrijk want kleine onderdelen willen wel eens loslaten en door een doos glippen. En vervolgens opvullen met papier/karton ofzo.L23 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:20:
[...]
Niet in de doos knallen, maar er voorzichtig inleggen en van te voren in een plastic zak verpakken.
Ik heb ook nog 'makkelijk demonteerbare delen' er op voorhand al afgehaald (bijvoorbeeld de vleugels van de ucs x-wing, ook de vleugels/zijpanelen van de ucs tie fighter, de tracks & het hoofd van wall-e etc) en die ook in aparte zakken in een (stevige) doos gestoken.
Dit om te vermijden dat ze bij transport alsnog uit elkaar vallen, en in mijn geval bespaarde dit ook een hoop ruimte, met 'minimale' tijd nodig voor herbouw.
Dit om te vermijden dat ze bij transport alsnog uit elkaar vallen, en in mijn geval bespaarde dit ook een hoop ruimte, met 'minimale' tijd nodig voor herbouw.
Ik heb inderdaad in een plastic opbergdoos met bubbelplastic gedaan en is heel overgekomen met ca. 40km rijden en de nodige drempelsTheDudez schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 11:24:
[...]
vooral de zak er om heen is belangrijk want kleine onderdelen willen wel eens loslaten en door een doos glippen. En vervolgens opvullen met papier/karton ofzo.
Wel had ik van de Slave I de "vleugels" er afgehaald
[ Voor 6% gewijzigd door Andries155 op 20-02-2024 13:15 ]
Bedankt voor de antwoorden, ga waar mogelijk de grote delen eraf klikken, in een zak stoppen en opvullen met oud papier.
@himlims_ als het goed is krijg ik de Dune Ornithopter
@himlims_ als het goed is krijg ik de Dune Ornithopter

Van het weekend al het Lego Space 1978-1992 boek gekregen. Wel een aanrader. Ondanks dat je er geen Classic Space minifigure bij krijgt zoals bij Lego Minifigure A Visual History ben je er een stuk langer zoet mee. Tot nu toe iets van 10 pagina's gelezen, veel feitjes en mooie foto's. Ook grappig dat er onder andere een afbeelding van een advertentie uit de Nederlandse Donald Duck uit 1985 in staat.himlims_ schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:43:
@L23 @edofso gefeliciteerdwat voor leuke lego sets komen er vandaag bij?
Eldorado Fort is binnen, maar die laat ik nog even in de Lego omdoos. En Blacktron Cruiser, gekocht via Bricklink, kwam net binnen.
:strip_exif()/f/image/FxfexhAmXimz7W8N0jjdgaYp.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet mijn foto's, heb ze van Facebook. Maar dit maakt het toch wel een overweging om deze set, Parisian Street, ook nog even aan te schaffen. ;-)
:strip_exif()/f/image/gBOXJN1ZtSZWSr5LtYsdUXGW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vwx5zOGCDaQPKCvH5kOPDG2O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gBOXJN1ZtSZWSr5LtYsdUXGW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vwx5zOGCDaQPKCvH5kOPDG2O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GsYUaDPaC0BXNKHqJXjzFZHv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 20-02-2024 16:45 ]
Ziet er leuk uit zo! Ik moet me inhouden, 2x train shed was al duur zat!Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:44:
Niet mijn foto's, heb ze van Facebook. Maar dit maakt het toch wel een overweging om deze set, Parisian Street, ook nog even aan te schaffen. ;-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tevens tvp, helemaal niet door gehad dat er een nieuw topic was, druk met klussen in het nieuwe huis. Nieuwe Lego room is nog kaal, Lego collectie al wel ingepakt, 4 dagen druk mee geweest

Inmiddels ben ik begonnen aan de Rode Londense telefooncel (21347)
Zoals je ziet heb ik de telefoon af (de moderne versie), en moet enkel het dak op de cel, en de omgeving erbij.
Ik ga morgen eens kijken welke steentjes ik nog nodig heb om de ouderwetse telefoon volgens de handleiding te maken. Een deel van die onderdelen wordt in de moderne versie gemaakt, en ik wil beiden hebben als modulair onderdeel. Zo te zien gaan de kosten nog wel meevallen, denk ik
.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Zoals je ziet heb ik de telefoon af (de moderne versie), en moet enkel het dak op de cel, en de omgeving erbij.
Ik ga morgen eens kijken welke steentjes ik nog nodig heb om de ouderwetse telefoon volgens de handleiding te maken. Een deel van die onderdelen wordt in de moderne versie gemaakt, en ik wil beiden hebben als modulair onderdeel. Zo te zien gaan de kosten nog wel meevallen, denk ik
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Gaaf! Hoe heb je de Falcon tot nu toe gemonteerd aan de wand?TiMMieJ schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:59:
[Afbeelding]
Heel simpel! Ik heb via instagram van Firanbricks zijn tutorial gevolgd door middel van de plank beugels.RBH schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:52:
[...]
Gaaf! Hoe heb je de Falcon tot nu toe gemonteerd aan de wand?
Met 2 van deze plankdragers https://www.gamma.nl/asso...Cd5oQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
15x20 CM kun je deze na het weg halen van 2 plaatjes aan de onderkant tussen het frame schuiven en rust de falcon op de onderste zwarte frame balken van de falcon. Daar tussen kan je dan nog iets van een tiewrap ofzo doen dat de falcon er niet af kan schuiven.
Dat is inderdaad behoorlijk simpel ja, thanks!TiMMieJ schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:06:
[...]
Heel simpel! Ik heb via instagram van Firanbricks zijn tutorial gevolgd door middel van de plank beugels.
Met 2 van deze plankdragers https://www.gamma.nl/asso...Cd5oQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
15x20 CM kun je deze na het weg halen van 2 plaatjes aan de onderkant tussen het frame schuiven en rust de falcon op de onderste zwarte frame balken van de falcon. Daar tussen kan je dan nog iets van een tiewrap ofzo doen dat de falcon er niet af kan schuiven.
Leuke review van het middeleeuwse plein, lijken wel een hoop stickers in te zitten
https://bouwsteentjes.inf...332-medieval-town-square/
Dat lijkt niet zo, dat is zodr86 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:24:
Leuke review van het middeleeuwse plein, lijken wel een hoop stickers in te zitten
Eerste filmpje van de McLaren, nu staan er van alle nieuwe filmpjes erop.
heel gaaf, vooral de positionering tov hotel boutique. het begint te kriebelen...Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Memories of yesterday, will grow, but never die
Blijft maar oplopen. De set zit nu al op de €60 op Bricklink en +/- 50eu op marktplaats. Mijn schatting komt aardig in de buurt.dr86 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:33:
[...]
70,- lijkt mij wel heel optimistisch, de meeste gwp setjes staan rond de 40 op marktplaats
Als je ook nog even een week of 2 wacht en via bricklink koopt dan is de prijs ook al wat lager.
De forestmen hideout staat nu op marktplaats voor 45/50 te koop omdat iedereen zn prijzen gelijk trekt. Op bricklink kan je m voor 35,- vinden.
Krankzinnig voor het aantal pieces. Vind 25euro voor een speed champions al max, laat staan 60euro voor een GWP met hetzelfde aantal pieces als eerdere genoemde SC.
klopt, afgelopen twee jaar zijn vrij stil geweest op gebied van eigen creaties/alternate builds.mir4dor schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:44:
[...]
offtopic:
Zijn meerdere redenen voor, de voornaamste is simpelweg gebrek aan tijd/zin door veranderingen in het leven.
Geen rede tot zorgen hoor, gaat prima met mij. Hoop ergens in de komende maanden mijn huis weer helemaal op orde te hebben en dan rustig aan terug naar eigen creaties/alternate builds.
Momenteel wat sets aan het bouwen in de avonden, backlog wegwerken en wennen aan de blokjes
Ik ben inderdaad ook bang dat de onderkant van de metro gewoon losbreekt van het dak. Dus zal ik er een kooi van technic bricks binnenin moeten bouwen. Maar dat is prima, juist een leuke puzzel.AppieNL schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:34:
[...]
Maar dat doet die van jouw ook niet? Je gebruikt meer studs voor klemkracht, maar klemkracht zal op den duur met zo'n trein eronder toch falen.
Ik stel voor de je in het dak van de trein Technic bricks gebruikt en 1 van deze erin hangt
[Afbeelding]
Of zijn grotere broer met 60 tandjes.
Daarnaast zou ik ook de Technic bricks in het dak verbinden met liftarms aan Technic bricks in de vloer, zodat je het probleem van klemkracht niet verplaatst, maar elimineert. Hoewel zo'n dak met tig studs naar de zijwanden natuurlijk wel belachlijk veel klemkracht zal hebben, dus het hoeft niet per se, maar Lego system turntables met 4-8 studs klemmen lijkt mij echt te weinig op de lange termijn.
De oplossing van de Lego Ideas inzending met de dunne wieltjes lijkt mij het meest netjes, maar ook daar een liftarm in de hoogte om het zooitje te locken. Het lijkt me trouwens wel dat die wieltjes "achter" het hekje horen op die renders, want zo rijdt die er zo van af?
Het onderdeel die je linkte kende ik nog niet, maar dat is eigenlijk een perfect onderdeel. Ik heb hem hier dus nog niet in huis, maar ik vraag me wel af hoeveel gewicht er onder die draaischijf kan hangen. Hij lijkt me daar niet voor bedoeld. Heb jij enig idee of je er bij wijze van een pak suiker onder kan hangen?
Ik heb dit nog eens bekeken en dit lijkt me inderdaad de beste oplossing. Sterker nog, ik denk dat ik eruit ben wat betreft de ophanging. Ik zal het binnenkort eens uitwerken als ik iets meer tijd heb (net vader geworden van een prematuur kindje). Kort samengevat zijn er rails met een lenge van 4 studs waar in het midden 2x2 studs ruimte is. Met een bearing steentje en technic bricks kun je daar precies doorheen naar boven toe. De metro komt dan met wielen aan beide zijdes van onderen af.JBplap schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:23:
[...]
Kun je niet beide kanten van de rail gebruiken?
Dus een soort van U ophanging?
Lijkt me veel compacter dan 2 rails naast elkaar.
Die rail van 4 lang wissel ik dan af met een standaard rail waar niets doorheen kan. Beide rusten dan op die 'plate with hole', ook wel een bearing element genoemd bij lego zelf.
Goeie vraag, ik heb er geen antwoord op. Bij sets krijg je dit onderdeel in 2 stukken die je in elkaar moet klikken en dit is 1 van die onderdelen die na klikken nagenoeg niet meer normaal uit elkaar te trekken is, dus het kan wel wat hebben?Zenomyscus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:27:
[...]
Ik heb hem hier dus nog niet in huis, maar ik vraag me wel af hoeveel gewicht er onder die draaischijf kan hangen. Hij lijkt me daar niet voor bedoeld. Heb jij enig idee of je er bij wijze van een pak suiker onder kan hangen?
Edit:
For science! Een kilo rijst ook goed?
:strip_exif()/f/image/W2OL4d9sSXYTEimn9DyfcqZb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ding kan ook nog prima draaien met de zak er in.
Fotootje van de testopstelling zelf:
:strip_exif()/f/image/m0WCHFhIbH59hKfysNYnPlDc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door AppieNL op 21-02-2024 21:07 ]
Wauw! Wat een service! Dat onderdeel komt gelijk op de lijst. Zijn grotere broer heeft een vrij groot gat in het midden, daar zou je zelfs van onderaf kunnen komen met een beam. Dan rust de metro op het onderste deel van de draaischijf ipv dat hij uit elkaar getrokken wordt. Maar dat is helemaal niet nodig als er een pak rijst aan blijft hangen. Want zo zwaar is de metro niet en ik ga hem op minimaal 2 punten ophangen. Eventueel maak ik hem wat kleiner dan 32 studs lang, maar dat is vooral nodig om de bochten makkelijker te maken. De rails hebben alleen scherpe bochten helaas.AppieNL schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:58:
[...]
Goeie vraag, ik heb er geen antwoord op. Bij sets krijg je dit onderdeel in 2 stukken die je in elkaar moet klikken en dit is 1 van die onderdelen die na klikken nagenoeg niet meer normaal uit elkaar te trekken is, dus het kan wel wat hebben?
Edit:
For science! Een kilo rijst ook goed?![]()
[Afbeelding]
Ding kan ook nog prima draaien met de zak er in.
Fotootje van de testopstelling zelf:
[Afbeelding]
Hopelijk kan ik binnenkort weer wat stenen bestellen en verder bouwen. Al duurt het soms een maand voordat ze binnen zijn.
Het valt mij op dat bij de Ideas versie de rails erg versimpelt en klein is geworden. In het echt hangt die metro aan een vrij brede balk, zodat voor de twee richtingen beide kanten gebruikt kunnen worden, welke weer aan grote portalen hangt. Mijns inziens kan je daardoor best een grotere oplossing voor je ophangprobleem kiezen. Voor de techniek verwijs ik je wel weer naar anderenZenomyscus schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:16:
Wat zouden jullie doen / aanraden? Misschien hebben jullie nog tips om de metro beter te laten hangen? In mijn probeersels had ik op 1 punt een ophanging gemaakt, maar dat kunnen er ook 2 worden.
Heel tof, ik hou sowieso van de meer Europees georiënteerde lego steden met steegjes en smallere straatjes. De “Amerikaanse”’steden vind ik vaak veel te veel wegen hebben naar verhouden en uiteraard in grid systeem. Dit heeft meer sfeerDennis van der Stelt schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook ik heb er aan moeten geloven: de 40712 Micro Rocket Launchpad GWP (E 46,- betaald via MP).
Nu tijd om de rest van mijn Space Classic's te voorschijn te toveren (en weer te gaan bouwen).
Nu tijd om de rest van mijn Space Classic's te voorschijn te toveren (en weer te gaan bouwen).
:strip_exif()/f/image/Y0Eqby70M3iPQVtl0ftxMSvP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 22-02-2024 15:19 ]
Dat is een goede opmerking! Ik ben m'n stad aan het vormen met modulars en ben er nog niet uit over hoe ik de straten ga vormen. Heb al wat geprobeerd, maar die "Amerikaanse straten" vind ik ook qua ruimte in m'n kamer te breed. Elke modular heeft al een stoepje, dan komt er nog een heel zwik stoep en dan de straat.Alopio schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:06:
Heel tof, ik hou sowieso van de meer Europees georiënteerde lego steden met steegjes en smallere straatjes. De “Amerikaanse”’steden vind ik vaak veel te veel wegen hebben naar verhouden en uiteraard in grid systeem. Dit heeft meer sfeer
Als iemand ideeën heeft over hoe je betere straten kunt maken? Links of foto's of wat dan ook. Ik gebruik MILS plates.
Zeker in een kleinere stad nemen wegen onnodig veel ruimte in. Denk eens aan meer “autovrije” zones, zoals een winkelstraat of een plein zoals op de foto met de parijse straat.Dennis van der Stelt schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:36:
[...]
Dat is een goede opmerking! Ik ben m'n stad aan het vormen met modulars en ben er nog niet uit over hoe ik de straten ga vormen. Heb al wat geprobeerd, maar die "Amerikaanse straten" vind ik ook qua ruimte in m'n kamer te breed. Elke modular heeft al een stoepje, dan komt er nog een heel zwik stoep en dan de straat.
Als iemand ideeën heeft over hoe je betere straten kunt maken? Links of foto's of wat dan ook. Ik gebruik MILS plates.
Ook een optie is smallere (eenrichtings) wegen, zeker als je de nieuwe wegenplaten gebruikt kan dat prima. Brick Build wegen kosten veel onderdelen en geld, maar wel mooi. Zo kan je een stenen weg maken bv.
Voor inspiratie kan je ook naar fotos van Europese binnensteden gebruiken. Zeker de oudere steden, die zijn logischerwijs veel minder berekend en geschikt voor autos, dus minder weg.
De micro rocket launchpad vlot verkocht via marktplaats, maakt weer een beetje de schade van de laatste aankoop goed
Twee van de sets die ik laatst gekocht heb, zijn in beslag genomen... De mini rocket launchpad en de papegaaien zijn confisceerd door m'n partner zodat hij ze kan bouwen
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
M'n partner heeft niet zoveel met Lego, dus er wordt niets in beslag genomen gelukkig :-) Ze laat me wel lekker m'n gang gaan en vind het ook prima als er Lego modellen staan door het huis.
Dit weekend ga ik denk ik met de Polaroid camera aan de slag. M'n vader, eind vorig jaar overleden, heeft 40 jaar bij Polaroid gewerkt, dus voor mij is dat wel een speciale set. Misschien dat ik hem in de kast zet met, in plaats van de Lego "Polaroid" een echte Polaroid foto van m'n pa of zo. Of ik pas de Lego foto aan met een eigen foto.
Dit weekend ga ik denk ik met de Polaroid camera aan de slag. M'n vader, eind vorig jaar overleden, heeft 40 jaar bij Polaroid gewerkt, dus voor mij is dat wel een speciale set. Misschien dat ik hem in de kast zet met, in plaats van de Lego "Polaroid" een echte Polaroid foto van m'n pa of zo. Of ik pas de Lego foto aan met een eigen foto.
[ Voor 4% gewijzigd door krietjur op 23-02-2024 08:27 ]
Zodra je van gezamelijk geld LEGO sets gaat kopen, komt er misschien wel beslagleggingkrietjur schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:20:
M'n partner heeft niet zoveel met Lego, dus er wordt niets in beslag genomen gelukkig :-) Ze laat me wel lekker m'n gang gaan en vind het ook prima als er Lego modellen staan door het huis.
Spijtig te horen van je vader. Mooie gedachte met de set en de foto!Dit weekend ga ik denk ik met de Polaroid camera aan de slag. M'n vader, eind vorig jaar overleden, heeft 40 jaar bij Polaroid gewerkt, dus voor mij is dat wel een speciale set. Misschien dat ik hem in de kast zet met, in plaats van de Lego "Polaroid" een echte Polaroid foto van m'n pa of zo. Of ik pas de Lego foto aan met een eigen foto.
Ofschoon mijn vader nog leeft heb ik ook een bepaalde set gekocht vanwege hem. Toch iets speciaals.
Dat was het ergste, ik heb het van mijn eigen zakgeld gekocht! (maar hij had die papegaaien ook op z'n lijstje staanGim schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:42:
[...]
Zodra je van gezamelijk geld LEGO sets gaat kopen, komt er misschien wel beslaglegging
Komt wel goed, ik heb toch nog een backlog staan
Bij ons is alle geld gezamelijk ;-) Maar ik zeur niet over haar aankopen, zij niet over de mijne.Gim schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:42:
[...]
Zodra je van gezamelijk geld LEGO sets gaat kopen, komt er misschien wel beslaglegging
Hier heb ik gewoon een keiharde enabler in huis hahaha. Die pikt t niet in maar koopt soms wel een doos voor me buiten speciale gelegenheden "want ik dacht dat je die wel leuk zou vinden".
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Heb zelf twee slaapkamers die nog vrij waren verbouwd tot hobby/verzamelinghutten. Die van mij met Lego en Funkopops, en van de vrouw met vitrinekasten vol tasjes en rekken met schoenen en allerlei zooi.
We komen ook amper in die kamer van de ander, lekker rustig ook.
Heb wel voor moederdag al met de zoon een lego orchidee gekocht, misschien wakkert dat interesse aan. Voor vaderdag hoef ik trouwens geen tasje, of een paar hakkenschoenen.
We komen ook amper in die kamer van de ander, lekker rustig ook.
Heb wel voor moederdag al met de zoon een lego orchidee gekocht, misschien wakkert dat interesse aan. Voor vaderdag hoef ik trouwens geen tasje, of een paar hakkenschoenen.
Een tijdje terug hier Optimus Prime gekocht. Zo'n beetje gelijktijdig een tweetal wandplanken boven de TV gehangen. Daar staat Optimus nu, en een setje Lego cacti 
Mijn zoon had er een space shuttle (soort lego achtig iets) staan. Die is inmiddels naar zijn kamer. Dus ik zit me sterk te beraden wat ik er nu neer zal gaan zetten....
Mrs Eagle vond aan het begin dat Optimus daar maar tijdelijk moest staan. Staat er al een half jaar ofzo, en ik krijg geen klachten
Dat ze er zonder krukje zelf nit eens bij kan helpt denk ik ook
Mijn zoon had er een space shuttle (soort lego achtig iets) staan. Die is inmiddels naar zijn kamer. Dus ik zit me sterk te beraden wat ik er nu neer zal gaan zetten....
Mrs Eagle vond aan het begin dat Optimus daar maar tijdelijk moest staan. Staat er al een half jaar ofzo, en ik krijg geen klachten
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Er zijn vast andere manieren om iets van een plank te krijgenThe Eagle schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:51:
Maar een half jaar zegt niks over of ze het wel of niet vergeten is. Op de meest onverwachte moment kunnen ze het ineens tegen je gebruiken
[ Voor 21% gewijzigd door Sircuri op 23-02-2024 11:50 ]
Signature van nature
Ik heb vorige week de Super Mario Piranha plant gekregen & gebouwd. Leuk displaystuk, maar het bouwen an-sich was niet zo interessant. Behalve de kop... die zit dan wel weer gaaf in elkaar.
Soms heb je een gelukje, ik kwam de Lego set Royal Joust (6095) van 24 jaar geleden tegen op marktplaats voor 10 euro in een nog gesloten doos. Toch even twijfelen of ik deze wel zou open maken, ik schat dat deze ongeopend een waarde heeft van 150-200 euro. Heb de doos voorzichtig open gemaakt, de zakjes blijven nog even dicht.
:strip_exif()/f/image/HWsa6N40heByoYHD25JTitBy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HWsa6N40heByoYHD25JTitBy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uRzr5cUnT2tLGmWkdNsb7yh1.jpg?f=fotoalbum_large)
@Dennis van der Stelt en @Alopio, persoonlijk vond ik deze straat ook erg leuk:
https://flickr.com/photos/martijnvdlinden/48778287722/
Niet van mij overigens.
https://flickr.com/photos/martijnvdlinden/48778287722/
Niet van mij overigens.
Zo had Lego hem uit moeten brengen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Voor 30,- bonnen ingezet?Yonix schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:37:
Raar, net de Senna McLaren en Speed Champion McLaren besteld bij Lego met ‘VIP korting’ voor € 76,98, maar PayPal laat € 106,98 zien. Raar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is normaal, met uiteindelijk afschrijven gaat het goed.
Jup, 30 euro aan bonnen. Maandag even de afschrijving in de gaten gouden.JBplap schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:40:
[...]
Voor 30,- bonnen ingezet?
Dit is normaal, met uiteindelijk afschrijven gaat het goed.
Gemiste kans van LEGO. Als de wielen in orde waren geweest was t een instant buy geweest, maar nu niet.zonoskar schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 19:18:
[YouTube: Fixing LEGO's McLaren MP4/4 mistake: The tire upgrade test]
Zo had Lego hem uit moeten brengen.
De nieuwe speed champions f1 wagen stoort me echter nog meer. De wielen ogen daar alle vier te klein (radius). Even los van de ophanging voor. Het zal niet mogelijk zijn geweest op die schaal, maar hoe de wielen daar aan de body vast zitten ziet niet echt uit.
De Senna set zal er vermoedelijk wel komen, maar ik wacht nu tot er een hap uit de prijs is.
Waarschijnlijk niemand, want die worden pas vanaf 1 maart verkocht. Pre-orderen op webshops kan al welTestDummie schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:05:
Is iemand toevallig al in het wild de Perseverance Polybag tegengekomen (Lego 30682)? Ik zoek deze namelijk als cadeautje
[Afbeelding]
Ey!! Macarena \o/
Ik had er twee nodig (1 cadeautje, 1 voor mezelf), dus hij staat hier al weer bijna twee weken. Ik had ze gekocht bij Made in Billund. In de winkels heb ik ze niet gezien, maar daar is überhaupt geen duidelijke lijn in te ontdekken heb ik het idee.RaZ schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:01:
[...]
Waarschijnlijk niemand, want die worden pas vanaf 1 maart verkocht. Pre-orderen op webshops kan al wel
Ik wil die ook graag hebben (zoals meerdere leuke Polybags), maar niet voor die prijspekelveld schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:28:
[...]
Ik had er twee nodig (1 cadeautje, 1 voor mezelf), dus hij staat hier al weer bijna twee weken. Ik had ze gekocht bij Made in Billund. In de winkels heb ik ze niet gezien, maar daar is überhaupt geen duidelijke lijn in te ontdekken heb ik het idee.
Ik wacht wel tot ik een betere prijs tegen kom
Ey!! Macarena \o/
her en der zijn wel kortingscodes te vinden; lokale supermarkt krantje, bij hotel/restaurant etc. vond het zeker de moeite waardPadje87 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:04:
Heb voor het eerst Lego overgenomen van iemand zonder doos, het voelt raar kan ik je zeggen als iemand die een doos vewaarder is
Lego heeft voor de Kawasaki motor nieuwe onderdelen gemaakt voor mini zuigers
:strip_exif()/f/image/Gqt3jhciWIn9r751wtPj29dF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bGkJPIOd570bKAzHzIeDodHn.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze gaan dus ook netjes weer naar beneden zonder de zwaartekracht
Komt uit deze review video (geen idee welke taal)
YouTube: Lego Technic 42170 Kawasaki Ninja H2R / Recenzja
:strip_exif()/f/image/Gqt3jhciWIn9r751wtPj29dF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bGkJPIOd570bKAzHzIeDodHn.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze gaan dus ook netjes weer naar beneden zonder de zwaartekracht

Komt uit deze review video (geen idee welke taal)
YouTube: Lego Technic 42170 Kawasaki Ninja H2R / Recenzja
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 24-02-2024 18:32 ]
De gehele Speed Champions lineup van 1 maart is nu te preorderen bij GoodBricks voor €105,80. De dark horse is nog eens meer afgeprijsd. Is dit te vertrouwen?
Of gewoon afwachten na release? Ik vind €26,99 sowieso veel te duur voor bijvoorbeeld de singlepacks, weet niet of ze deze prijzen ook hanteren na release.
Of gewoon afwachten na release? Ik vind €26,99 sowieso veel te duur voor bijvoorbeeld de singlepacks, weet niet of ze deze prijzen ook hanteren na release.
Vaak zie je ze kort daarop met korting via b.v.b. Kruidvat. Anders Brickwatch en volgen maar.Popcorna schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:12:
De gehele Speed Champions lineup van 1 maart is nu te preorderen bij GoodBricks voor €105,80. De dark horse is nog eens meer afgeprijsd. Is dit te vertrouwen?
PhD i.o.
Ik ben begonnen met het inpakken van de Lego verzameling voor de verhuizing, videotje van gemaakt 
TLDR: het was meer dan ik dacht
Ik zag deze video deze ochtend verschijnen op je kanaal, een fijne manier om mijn zondag in te zetten met een kopje koffie erbijalmightyarjen schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:51:
Ik ben begonnen met het inpakken van de Lego verzameling voor de verhuizing, videotje van gemaakt
[YouTube: Preparing and moving an insane Lego collection pt. 1]
Leuke video, heel herkenbaar (ivg mijn eigen verhuis 2 jaar geleden).
Ik wou dat ik ook gedacht had aan het wikkelen van kastjes/laden in folie, ik kwam helaas niet verder dan mijn parts collectie in heel veel diepvrieszakjes te steken

Veel succes met de verhuis en vooral veel plezier met je nieuwe Lego/man cave
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 25-02-2024 09:03 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Thanks! En in diepvrieszakjes... that must have taken a whileKapoen schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:58:
[...]
Ik zag deze video deze ochtend verschijnen op je kanaal, een fijne manier om mijn zondag in te zetten met een kopje koffie erbij![]()
Leuke video, heel herkenbaar (ivg mijn eigen verhuis 2 jaar geleden).
Ik wou dat ik ook gedacht had aan het wikkelen van kastjes/laden in folie, ik kwam helaas niet verder dan mijn parts collectie in heel veel diepvrieszakjes te steken
Veel succes met de verhuis en vooral veel plezier met je nieuwe Lego/man cave
Zeker weten, en het helpt ook niet dat die dingen gemakkelijk scheuren.almightyarjen schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:10:
[...]
Thanks! En in diepvrieszakjes... that must have taken a while
Alsof die zakjes niet gemaakt zijn om Lego te vervoeren... wie had dat gedacht?

Je punt over het verkleinen van je collectie vond ik ook interessant, ik loop daar namelijk ook tegenaan.
Ik ben al langer aan het denken om zeker een deel van de grotere sets (zelfs nog niet opengedaan) te verkopen, want de kans dat ik ze ga opbouwen is klein.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb nog nooit een SC voor de adviesprijs gekochtPopcorna schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:12:
Intertoys en zeker Kruidvat hebben standaard al een lagere prijs en ook regelmatig aanbiedingen zoals 2+1 gratis.
Geduld is een schone zaak
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Indrukwekkend!almightyarjen schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:51:
[YouTube: Preparing and moving an insane Lego collection pt. 1]
Gelijk nog een keer naar de trein layout 2022 en ‘80 filmpjes gekeken. Bij de 2022 vind ik erg tof hoe je aanvullende electronica/techniek gebruikt. En het jaren ‘80 filmpje is een feest van herkenning. Niet dat ik vroeger als kind de 7740 en 7745 had. Ik had ‘maar’ de 7710 en later de 220v aanvullingen en extra wissels, seinen, etc. Maar man, wat heb ik vroeger staan dromen bij de grotere treinen, in de speelgoed winkel maar ook boekjes en folders.
Straks in de nieuwe woning hoop ik een keertje weer aan de slag te kunnen gaan met de 60197 en 60198 Powered-Up treinen (eigenlijk van de oudste, maar die kijkt er nu niet naar om). En kijken of ik e.e.a. kan automatiseren met extra PU elementen en de app.
Ik moet nog een tweede 60197 kopen. En de laatste twee treinen staan ook nog op mijn wensenlijst.
We hebben weer wat te doen 🫣🫣🫣. Voor ca 50 euro bijna 40 kilo Lego opgehaald…
De vrouw was er niet hee blij mee maar de kids vinden het prachtig. Deze week eens alles doorspitten, waarbij de eerste ronde alle minifigs en accessoires apart worden gezet…
De vrouw was er niet hee blij mee maar de kids vinden het prachtig. Deze week eens alles doorspitten, waarbij de eerste ronde alle minifigs en accessoires apart worden gezet…
:strip_exif()/f/image/urSXzHfjhXUgRV1LjbQBYTla.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Zo, da's een mooie deal!Rene schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:41:
Voor ca 50 euro bijna 40 kilo Lego opgehaald…
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Hier al iemand ervaring met de Keybrick One?
Net een lego trein gekocht voor m'n zoontje, en ik denk dat dat batterijen wisselen snel gaat vervelen...
Net een lego trein gekocht voor m'n zoontje, en ik denk dat dat batterijen wisselen snel gaat vervelen...
In NL niet, maar er staan er tig op Bticklink. Uit DE laten komen?TestDummie schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:05:
Is iemand toevallig al in het wild de Perseverance Polybag tegengekomen (Lego 30682)? Ik zoek deze namelijk als cadeautje
[Afbeelding]
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"