Goede deal, maar ik denk dat hij nog wel een keer goedkoper wordt. Bij Toychamp is hij al eens 239 geweest. Dat kun je op Brickwatch zien bij de winkels waar hij niet meer leverbaar is en in het aanbiedingentopic op dit forum is die aanbieding toen ook langs gekomen. Ik denk dat hij nog wel een keer naar de 25 procent korting gaat.Dennis schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:29:
[...]
National History Museum is trouwens € 242,- na verrekenen van de kortingen bij Intertoys op de beurs, mocht iemand daar nog interesse in hebben. Dat is lager dan de laagste prijs ooit volgens Brickwatch.
Ik ben twee dagen naar Lego World geweest
Dat is omdat mijn 2 zoons iets te groot leeftijdsverschil hebben en ik ze allebei een dag 1op1 gun
We hebben op beide dagen 90% in en bij de bouwbakken gezeten, doordat we zo opgingen in het bouwen ging de drukte min of meer langs je af
Dus als je even met meer steentjes dan thuis wil bouwen zeker een aanraden!
Leuk was ook de stunt baan waar je met je zelfgebouwde Technic opwind auto kon stunten
We hadden ons eigen eten en drinken mee dus meer tijd om te bouwen en geld over voor nog meer Lego
Hier een aantal van onze creaties
:strip_exif()/f/image/IsK9IT9LOqOUbirMJeuSU03c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9dgfck4j2A4WwYSCzmQOMSHL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tona6OWXZWNGc64NwRoBvAJd.jpg?f=fotoalbum_large)

Dat is omdat mijn 2 zoons iets te groot leeftijdsverschil hebben en ik ze allebei een dag 1op1 gun
We hebben op beide dagen 90% in en bij de bouwbakken gezeten, doordat we zo opgingen in het bouwen ging de drukte min of meer langs je af
Dus als je even met meer steentjes dan thuis wil bouwen zeker een aanraden!
Leuk was ook de stunt baan waar je met je zelfgebouwde Technic opwind auto kon stunten
We hadden ons eigen eten en drinken mee dus meer tijd om te bouwen en geld over voor nog meer Lego
Hier een aantal van onze creaties
:strip_exif()/f/image/IsK9IT9LOqOUbirMJeuSU03c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9dgfck4j2A4WwYSCzmQOMSHL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tona6OWXZWNGc64NwRoBvAJd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J0JuksvNBwXmBzxvUbXXhjoj.jpg?f=fotoalbum_large)
mijn zoontje en ik gaan dinsdag naar Utrecht. Vandaag heeft jij een grote set lego verkocht zodat hij genoeg heeft gespaard voor 10333 Barad Dûr. Nu staan we op het punt de set te bestellen, maar ik vraag me af of we beter op disndag kunnen wachten om hem in de Lego shop te halen. Wie kan daar iets over zeggen?
€630 was de oude adviesprijs, dus is eigenlijk nooit in de aanbieding geweest (of het is buiten Brickwatch's weten om).Binnetie schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:13:
[...]
Betrouwbaar of niet, ik heb het in m'n agenda gezet. Ben die dag toch vrij
Ik zag dat de laagste prijs ooit 630 euro was, dat is niet heel erg veel verschil met de huidige prijs. Je zou dan haast verwachten dat er een keer een aanbieding komt met een betere prijs.
@107mb
Barud dur lijkt nog aardig exclusief voor de Lego Shop te zijn. Wil je een soort van korting kan je hem beter bestellen wanneer er dubbele VIP Insider punten zijn. En die actie komt vast wel weer in de komende maand, iig voor Black Friday
Jammer, want het blijft een hoop geld.AppieNL schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:44:
[...]
€630 was de oude adviesprijs, dus is eigenlijk nooit in de aanbieding geweest (of het is buiten Brickwatch's weten om).
@107mb
Barud dur lijkt nog aardig exclusief voor de Lego Shop te zijn. Wil je een soort van korting kan je hem beter bestellen wanneer er dubbele VIP Insider punten zijn. En die actie komt vast wel weer in de komende maand, iig voor Black Friday
Ik zit naar zo'n verlichtingsset te kijken, klopt het dat je een deel van hun bouwhandleiding moet volgens (en die van Lego zelf moet overslaan) om de verlichting aan te brengen?
Handleiding: https://guides.lightmybri..._Light_And_Build_PRT1.pdf
Dat hangt er van af. De oudere (LMB 1.0) kits zijn gemaakt dat je ze na het bouwen van je LEGO set aanbrengt. Eerlijk: dat was vrij frustrerend. Je had net alles gemaakt en dan mocht je weer alles opengooien om er kabels door te trekken.Binnetie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:11:
[...]
Jammer, want het blijft een hoop geld.
Ik zit naar zo'n verlichtingsset te kijken, klopt het dat je een deel van hun bouwhandleiding moet volgens (en die van Lego zelf moet overslaan) om de verlichting aan te brengen?
Handleiding: https://guides.lightmybri..._Light_And_Build_PRT1.pdf
De nieuwere LMB 2.0 kits hebben de keuze: of na de feiten de kabels integreren of hun handleiding volgen en tijdens het bouwen de verlichting inbouwen. Daarnaast zijn de LMB 2.0 kabels ook gewoon gemakkelijker weg te werken imo.
Zijn er hier mensen met, liefst recente, positieve ervaringen bij brickmo.com? Die doen zowel Lego als de "alternatieve" steentjes.
ik vind slechts een enkele hit op "brickmo" maar niet heel recent.
[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 28-10-2024 10:33 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Je kan deze vraag wellicht beter hier stellen:Fraggert schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:31:
Zijn er hier mensen met, liefst recente, positieve ervaringen bij brickmo.com? Die doen zowel Lego als de "alternatieve" steentjes.
Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops
verhip, dat is een goeie, thanksXFlame schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:53:
[...]
Je kan deze vraag wellicht beter hier stellen:
Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops
Dankjewel voor de uitleg.zezke schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:26:
[...]
Dat hangt er van af. De oudere (LMB 1.0) kits zijn gemaakt dat je ze na het bouwen van je LEGO set aanbrengt. Eerlijk: dat was vrij frustrerend. Je had net alles gemaakt en dan mocht je weer alles opengooien om er kabels door te trekken.
De nieuwere LMB 2.0 kits hebben de keuze: of na de feiten de kabels integreren of hun handleiding volgen en tijdens het bouwen de verlichting inbouwen. Daarnaast zijn de LMB 2.0 kabels ook gewoon gemakkelijker weg te werken imo.
Nu las ik ook dat ze adviseren om geen powerbank te gebruiken. De plek waar ik hem graag wil neerzetten is buiten bereik van een stopcontact (of ik moet met kabels over de muur gaan werken). Iemand ervaring met het gebruik van een powerbank voor de verlichting?
Via stopcontact kan ik hem wel mooi schakelen wanneer hij uit of aan moet, bijvoorbeeld om 2.20 uur, het moment dat hij in tweeën brak...
[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 28-10-2024 11:46 ]
Waar heb je dat advies gelezen? LMB verkoopt namelijk zelf powerbanks en ik zie niet echt in wat het probleem zou kunnen zijn met 5V van een powerbank tov 5V van een stopcontact.
Ik las het bij de beschrijving: https://www.lightmybricks...os=1&_sid=9fad872d5&_ss=r (maar dit ging dan om de 1.0 versie). Bij de LMB 2.0 staat het niet genoemd.zezke schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:04:
Waar heb je dat advies gelezen? LMB verkoopt namelijk zelf powerbanks en ik zie niet echt in wat het probleem zou kunnen zijn met 5V van een powerbank tov 5V van een stopcontact.
https://www.nu.nl/economi...neemt-intertoys-over.html
Misschien wel een beetje verwacht. Ben benieuwd. Het mooie aan de Toychamp vestiging in Groningen vind ik dat ze ook modellen gebouwd hebben staan. Leuk als intertoys dat ook zou gaan doen. Geeft wel wat meer sfeer.
Wel minder concurrentie. Dat is jammer.
Misschien wel een beetje verwacht. Ben benieuwd. Het mooie aan de Toychamp vestiging in Groningen vind ik dat ze ook modellen gebouwd hebben staan. Leuk als intertoys dat ook zou gaan doen. Geeft wel wat meer sfeer.
Iemand heeft de nieuwe Classic Batmobile aangepast zodat ie meer lijkt op de TV serie. En een V8 toegevoegd, stuur inrichting en deuren die open kunnen. Alles wat Lego achterwegen gelaten had dus. Hij heeft wel ongeveer 1100 extra onderdelen nodig
Kun je naagaan wat de set anders gekost zou hebben (bricklink zegt 106 euro voor alle extra onderdelen).
Anyways, dit is wel een MOC die op mijn lijstje staat. Maar eerst de set maar eens kopen...

https://rebrickable.com/m...es-batmobile-mod/#details

Anyways, dit is wel een MOC die op mijn lijstje staat. Maar eerst de set maar eens kopen...

https://rebrickable.com/m...es-batmobile-mod/#details
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 28-10-2024 16:36 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
In Heerhugowaard staan inderdaad redelijk wat gebouwde modellen.pier-nl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:29:
Trekt wel meer mensen
Icons: 10335 The Endurance Ship op Black Friday beschikbaar?
/f/image/dguuaQ7w7uHjlqzQD3xQQC2m.webp?f=fotoalbum_large)
bron
Ziet er erg gaaf uit, die ga ik zeker halen!
/f/image/dguuaQ7w7uHjlqzQD3xQQC2m.webp?f=fotoalbum_large)
bron
Ziet er zeker gaaf uit. 260 euro, 3011 steentjes.LvanW schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:03:
Icons: 10335 The Endurance Ship op Black Friday beschikbaar?
[Afbeelding]
bron
In Assen staan bij de Intertoys diverse gebouwde modellen. O.a. Concorde en een aantal City-sets, zo uit mijn hoofd. Ligt misschien ook aan de grootte van de winkel? Groningen Vismarkt is maar een kleine winkel bijvoorbeeld.pier-nl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:29:
in het artikel staat dat de formules van beide winkels niet verandert, betekend dit dat intertoys blijft bestaan? er zal dan niks in de winkel veranderen denk ik.pier-nl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:29:
Wat betekend dit voor de franchise nemers?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Vandaag Lego House weer bezocht. Ons laatste bezoek was juli 2023.
Leuk om te zien dat er weer wat nieuwe experiences zijn bij gekomen en heerlijk om te zien hoe onze zoons (3 en 5 jaar) zich urenlang vermaken met duplo en legoblokjes.
Ook ik blijf het een geweldig uitje vinden, leuker dan Legoland, en vrouwlief was ook niet weg te slaan bij de bakken vol lego.
Als klap op de vuurpijl bleek de set die ik jaren geleden heb laten staan omdat ik hem niet de meest boeiende vond, de Dinosaurussen, toch weer in de winkel te staan. Die meegenomen en nu alle Lego House Exclusives in bezit. Je zul het maar als hobby hebben, he …
:strip_exif()/f/image/fc1XJ6gLD3uMWF0Wf2GP8Ugx.jpg?f=fotoalbum_large)
Books are my passion GWP ook nog mee gekregen. We zitten nog een weekje in Denemarken. Als het weer zo herfstachtig blijft sluit ik een tweede bezoek deze week niet uit
Leuk om te zien dat er weer wat nieuwe experiences zijn bij gekomen en heerlijk om te zien hoe onze zoons (3 en 5 jaar) zich urenlang vermaken met duplo en legoblokjes.
Ook ik blijf het een geweldig uitje vinden, leuker dan Legoland, en vrouwlief was ook niet weg te slaan bij de bakken vol lego.
Als klap op de vuurpijl bleek de set die ik jaren geleden heb laten staan omdat ik hem niet de meest boeiende vond, de Dinosaurussen, toch weer in de winkel te staan. Die meegenomen en nu alle Lego House Exclusives in bezit. Je zul het maar als hobby hebben, he …
:strip_exif()/f/image/fc1XJ6gLD3uMWF0Wf2GP8Ugx.jpg?f=fotoalbum_large)
Books are my passion GWP ook nog mee gekregen. We zitten nog een weekje in Denemarken. Als het weer zo herfstachtig blijft sluit ik een tweede bezoek deze week niet uit
Er verandert niks dus verandert er niks. Nou ja, enige wat nu verandert is dat Intertoys nu een andere eigenaar heeft.gielie schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:49:
[...]
in het artikel staat dat de formules van beide winkels niet verandert, betekend dit dat intertoys blijft bestaan? er zal dan niks in de winkel veranderen denk ik.
Wat betekend dit voor de franchise nemers?
Met de overname van Dreamland hier in België merk ik vooral dat er veel minder goede Lego-aanbiedingen zijn. Er is hier ook geen concurrentie meer. Dat gaan jullie in Nederland waarschijnlijk ook wel merken. Dus toch een verandering…😠
Star Wars is ook "A long time ago...", dus past prima bij elkaar.Boingo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:42:
En weer 2 mooie aanvullingen op mijn Star Wars & Speedchamps verzameling :
[Afbeelding]
Oh wacht…. 😇
Goede keuze, die Blacksmith is echt een hele leuke buildBoingo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:42:
[Afbeelding]
Oh wacht…. 😇
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Intertoys heeft af en toe leuke aanbiedingen die dan eigenlijk direct worden gematched door Bol/Amazon. Over het algemeen zijn hun aanbiedingen een paar euro boven die van Bol/Amazon in Nederland. De laatste maanden heeft ToyChamp ook goede aanbiedingen die nog wel eens beter zijn dan die van Bol/Amazon in Nederland. Dus ik durf niet te zeggen welke kant het op gaat, ja minder concurrentie, maar ook een betere onderhandelingspositie met Lego, want een groot gedeelte van de Nederlandse en Belgische fysieke speelgoedwinkels zijn dan in hun beheer.luukske schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:32:
Met de overname van Dreamland hier in België merk ik vooral dat er veel minder goede Lego-aanbiedingen zijn. Er is hier ook geen concurrentie meer. Dat gaan jullie in Nederland waarschijnlijk ook wel merken. Dus toch een verandering…😠
Vandaag een leuke dag gehad met mijn dochters in LEGO World!
We waren mooi op tijd, en goed te doen. Even later wat drukker, maar nog steeds goed te doen.
Jammer dat de "build a minifigure" erg beperkt was wat betreft de keuzes, maar ondanks dat toch weer wat leuke figs erbij!
Ook het laseren van de stenen ging stukken sneller dan het graveren afgelopen jaren!
Verder lekker gebouwd op de diverse plekken.
Tevens kregen ze rond 16:00 de vraag om te helpen afbreken voor een zakje LEGO, toen gingen ze los. En wouden helpen op alle plekken waar gebouwd kon worden waardoor ze met een aantal polybags in de pocket tevreden naar huis konden gaan.
Ook nog even in de Store geweest, en daar nog een blauwe space torso kunnen scoren!!!
Op naar volgend jaar!
We waren mooi op tijd, en goed te doen. Even later wat drukker, maar nog steeds goed te doen.
Jammer dat de "build a minifigure" erg beperkt was wat betreft de keuzes, maar ondanks dat toch weer wat leuke figs erbij!
Ook het laseren van de stenen ging stukken sneller dan het graveren afgelopen jaren!
Verder lekker gebouwd op de diverse plekken.
Tevens kregen ze rond 16:00 de vraag om te helpen afbreken voor een zakje LEGO, toen gingen ze los. En wouden helpen op alle plekken waar gebouwd kon worden waardoor ze met een aantal polybags in de pocket tevreden naar huis konden gaan.
Ook nog even in de Store geweest, en daar nog een blauwe space torso kunnen scoren!!!
Op naar volgend jaar!
Mooie typoRene schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:41:
En toen hadden we opeens 3 millenium flacons![]()
De kids en ik zijn het met elkaar eens, de witte is het gaafste van de 3![]()
[Afbeelding]
Neem aan dat je ze niet met water gaat vullen though
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd.
[ Voor 110% gewijzigd door Gim op 29-10-2024 11:34 ]
Dus bij alles wat er gezegd wordt van het tegenovergesteld uit gaan? Aparte aanpak. Ok. Als de Intertoys niet was verkocht en je ging wachten dan is er is ook wel verandering.Gim schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:15:
[...]
Als ze zeggen dat er niks verandert, dan interpreteer ik dat meestal met "het verandert in eerste instantie niet, maar vervolgens komende de veranderingen die genoodzaakt genomen moeten worden"
Toch een filiaal locatie overbodig, toch een naamswijziging, toch organisatie wijziging. Gewoon wachten op een verandering.
Maar nu op dit moment hebben Intertoys en ToyChamp aangegeven geen plannen te hebben om de bestaande formules te veranderen. En ook de directie van Intertoys, bestaande uit CEO Eddy Assies en financieel directeur Jan Nap, blijft onveranderd.
Wellicht nog een Ebon Hawk (Knights of the Old Republic) MOC er bij?Rene schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:41:
[Afbeelding]
Prima, als je je ervaringen maar deelt in het kleine 'Bouwsteentjes' topicdjmuggs schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:56:
Ik heb besloten vreemd te gaan kwa kleine bouwsteentjes, morgen komen ze binnen
Gaaf om ze naast elkaar te zien!Rene schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:41:
[Afbeelding]
Dan val alleen wel op dat de "neus/punt" van de witte variant wel een stuk spitser is dan van de andere versies.
Ik heb op het moment alleen nog de witte, maar ik wil eigenlijk deze combinatie (wit, grijs, zwart) hebben (maar goed, er staat nog veel meer op mijn verlanglijstje, dus ik moet prioriteiten stellen...)
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Bij overnames in het bedrijfsleven is dat helemaal geen "aparte aanpak". Dit is een standaard manier van bedrijfsvoering. Eerst overnemen, zeggen dat er niks veranderd, ondertussen inventariseren wat je kan snijden en 1-3 jaar later dat uitvoeren.L23 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:21:
[...]
Dus bij alles wat er gezegd wordt van het tegenovergesteld uit gaan? Aparte aanpak. Ok.
Gebeurd het altijd? Nee, maar vaak genoeg bij dit soort overnames om daar eerder vanuit te gaan dan het bericht van de partij die de overname doet klakkeloos te vertrouwen.
Eens dat dat dat redelijk standaard is. Op zich wel positief dat het niet een overname door een of andere investeringsmaatschappij is die vooral op korte termijn winst is gericht. Overname door een familiebedrijf mag je uit gaan van iets langere termijn visie (iets achterlaten voor de volgende generatie).
(Ik doe daarbij de aanname dat het familiebedrijf nog grotendeels in handen is van de betreffende familie)
(Ik doe daarbij de aanname dat het familiebedrijf nog grotendeels in handen is van de betreffende familie)
"A long time ago in a galaxy far, far away....."L23 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:01:
[...]
Star Wars is ook "A long time ago...", dus past prima bij elkaar.
Jij kent je klassiekers....meeste mensen beginnen met "in a galaxy fa away"
Nog even over de lichtset voor ik de knoop doorhak om te bestellen 
Ik ga voor de 2.0 versie: https://www.lightmybricks...os=2&_sid=c3aa69994&_ss=r
Zijn er nog componenten extra nog voor deze lichtset? Een powerbank heb ik nog wel, maar is verder alles compleet qua kabeltjes een USB kabel naar de powerbank? Iemand daar ervaring mee?
Zonde als ik nog wat moet na bestellen.
Zijn er nog componenten extra nog voor deze lichtset? Een powerbank heb ik nog wel, maar is verder alles compleet qua kabeltjes een USB kabel naar de powerbank? Iemand daar ervaring mee?
Wat een geld maar wel heel gaaf. Ik zit er zelf ook naarte kijken maar wat ik mij afvroeg, zijn de bouw instructies ergens te vinden of krijg je die pas als je iets besteld hebt. Zelf zou ik een soort van bewegingssensor er op willen hebben.Binnetie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:35:
Nog even over de lichtset voor ik de knoop doorhak om te bestellen
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Die staan hier: http://lmb.mobi/pp-10294 (bij beschrijving van het product).gielie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:40:
[...]
Wat een geld maar wel heel gaaf. Ik zit er zelf ook naarte kijken maar wat ik mij afvroeg, zijn de bouw instructies ergens te vinden of krijg je die pas als je iets besteld hebt. Zelf zou ik een soort van bewegingssensor er op willen hebben.
Het is een hele berg geld en eigenlijk niet te verantwoorden. Maar besloten om mijn telefoon die ik al 2 maand in bestelling heb te annuleren en daarvan deze set te kopen. Dus het doet me ergens geen pijn omdat het geld al uitgegeven was
Wat is het voordeel van zo'n kit t.o.v. een willekeurig aliexpress kitje van een paar tientjes?
€250 is wel bizar veel geld voor een paar LEDjes

Goed dat je dit aanhaalt. Bij LMB heb je ook een handleiding tijdens het bouwen hoe je de lichtjes en kabels wegwerkt.Cheezus schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:01:
Wat is het voordeel van zo'n kit t.o.v. een willekeurig aliexpress kitje van een paar tientjes?
Bij AliExpress heb je dat niet (tenminste de setjes die ik zag). Dat wordt een gepuzzel en geknoei. En ik ken mezelf, dan ga ik het niet afmaken.
De handleiding die ik bij LMB zie is gewoon duidelijk en ik las dat het echt kwaliteit is. Bij goedkopere setjes zie je verkleuringen van lichtjes of sneller uitval.
De link naar de handleidingen heb ik net van jeBinnetie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:19:
[...]
Goed dat je dit aanhaalt. Bij LMB heb je ook een handleiding tijdens het bouwen hoe je de lichtjes en kabels wegwerkt.
Bij AliExpress heb je dat niet (tenminste de setjes die ik zag). Dat wordt een gepuzzel en geknoei. En ik ken mezelf, dan ga ik het niet afmaken.
De handleiding die ik bij LMB zie is gewoon duidelijk en ik las dat het echt kwaliteit is. Bij goedkopere setjes zie je verkleuringen van lichtjes of sneller uitval.
Ik heb iig nav de handleiding van LMB wat ledjes besteld in China om de Burrow van Harry Potter te verlichten, kosten 30 euro.
IMHO 0,0 het is een stom ledje. Maakt ook weinig uit bij welke set die hoort. Mijn tip; zoek op temu/ali naar modular light kits. En koop er een handje vol van 7-9€.Cheezus schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:01:
Ik bouw dezelfde al jaren in, in diverse sets. Boeiend dat er geen boekje bij zit …
250€ gekkenwerk
Als ik zoiets nu zou moeten kopen of maken ging ik richting intratuin, kocht ik het kleinste setje led slingers dat ze hadden en een klein boortje om wat blokjes te doorboren en done.
Die 250 heb ik snel verdiend, en die voering moet toch ergens vandaan komen
Die 250 heb ik snel verdiend, en die voering moet toch ergens vandaan komen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Een kit voor een specifieke set kopen zie ik de meerwaarde wel van: in plaats van losse LEDjes krijg je een aantal strings met LEDjes met kabellengtes precies op maat en de juiste kleur (bijvoorbeeld bij voertuigen). Ik heb zelf diverse kits bij EASYLITE op aliexpress gehaald: daar zit ook een handleiding bij en ik heb nog nooit een defect gehad. Wel af en toe wat LEDjes achterwege gelaten of dichtgebouwd om het naar eigen smaak aan te passenhimlims_ schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:25:
[...]
IMHO 0,0 het is een stom ledje. Maakt ook weinig uit bij welke set die hoort. Mijn tip; zoek op temu/ali naar modular light kits. En koop er een handje vol van 7-9€.
Ik bouw dezelfde al jaren in, in diverse sets. Boeiend dat er geen boekje bij zit …
250€ gekkenwerk
Heb je een voorbeeld waar en wat je dan koopt? Is dat met kabeltjes etc? Ik heb zelf 0 verstand van elektronica of solderen.himlims_ schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:25:
[...]
IMHO 0,0 het is een stom ledje. Maakt ook weinig uit bij welke set die hoort. Mijn tip; zoek op temu/ali naar modular light kits. En koop er een handje vol van 7-9€.
250€ gekkenwerk
https://nl.aliexpress.com...79176144.1005003582833166Binnetie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:32:
[...]
Heb je een voorbeeld waar en wat je dan koopt? Is dat met kabeltjes etc? Ik heb zelf 0 verstand van elektronica of solderen.
Alles zit gewoon met stekkertjes in elkaar, uiteindelijk voedt je de boel met een batterijboxje (included) of een eigen powerbank.
Je kunt ook gewoon losse lampjes/onderdelen kopen van hetzelfde systeem om zelf lampjes zoveel lampjes als je wil in een set te stoppen. Je hoeft geen verstand van solderen/elektronica te hebben, je hoeft alleen een beetje verstand te hebben dat je niet als een lompe beer aan die draadjes/lampjes gaat trekken. Hoewel ik nog nooit wat heb gesloopt blijft het natuurlijk wel een beetje fragiel met zulke kleine onderdelen
Ik heb mijn reactie al verwijderd. Ik heb er ook geen verstand vanL23 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:21:
Dus bij alles wat er gezegd wordt van het tegenovergesteld uit gaan? Aparte aanpak. Ok. Als de Intertoys niet was verkocht en je ging wachten dan is er is ook wel verandering.
Maar nu op dit moment hebben Intertoys en ToyChamp aangegeven geen plannen te hebben om de bestaande formules te veranderen. En ook de directie van Intertoys, bestaande uit CEO Eddy Assies en financieel directeur Jan Nap, blijft onveranderd.
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 29-10-2024 12:38 ]
Dubbele post. Mag verwijderd worden.
[ Voor 193% gewijzigd door Gim op 29-10-2024 12:39 ]
Hij is inderdaad erg leuk, ik heb hem al een tijdje op de kast staan. Toevallig kwam ik laatst een groot aantal leuke alternatieve builds tegen op Rebrickable. Ik heb ze hier nog niet voorbij zien komen, maar er zitten wel een paar erg geslaagde builds tussen wat mij betreft: Razor Crest, Star Destroyer, Venator en Light Cruiser. Ik denk dat ik er daar wel een aantal van ga proberenBrammos85 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:50:
[Afbeelding]
Leuke build, maar jeetje wat instabiel allemaal. Meerdere keren gehad dat er eerder gebouwde stukken afbraken en reparatie weer erg veel tijd kostte. Eindresultaat is top, maar dit ding gaat veilig achter glas om verdere schade te voorkomen 😇
Er gaan behoorlijk wat onderdelen verdwijnen uit de PAB op de lego site. Overzicht staat hier:
https://www.newelementary...brick-retiring-parts.html
Voor de gene die nog een bestelling de deur uit willen doen wellicht goed om te weten.
https://www.newelementary...brick-retiring-parts.html
Voor de gene die nog een bestelling de deur uit willen doen wellicht goed om te weten.
Had deze builds al eens voorbij zien komen in een groep op Facebook. Moet ik nog eens uitzoeken hoe dat werkt met aanschaffen. Lijken me erg leuke projectjes.Phontana schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:27:
[...]
Hij is inderdaad erg leuk, ik heb hem al een tijdje op de kast staan. Toevallig kwam ik laatst een groot aantal leuke alternatieve builds tegen op Rebrickable. Ik heb ze hier nog niet voorbij zien komen, maar er zitten wel een paar erg geslaagde builds tussen wat mij betreft: Razor Crest, Star Destroyer, Venator en Light Cruiser. Ik denk dat ik er daar wel een aantal van ga proberen.
accountje aanmaken en betalen met Ideal, makkelijker kan haast nietBoingo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:03:
[...]
Had deze builds al eens voorbij zien komen in een groep op Facebook. Moet ik nog eens uitzoeken hoe dat werkt met aanschaffen. Lijken me erg leuke projectjes.
Je kunt ook je eigen sets opvoeren zodat je makkelijk kan zien of je een MOC kunt bouwen, j ekunt MOC's liken zodat je ze later makkelijk als favoriet kunt terugvinden om ze later te kopen, je kunt favoriete MOCbuilders volgen etc etc.
De MOC's staan in je account te benaderen maar ik zet de PDF's op mijn tablet/PC zodat ik ze veilg heb staan zonder afhankelijk te zijn van het hosten bij een derde.
[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 29-10-2024 14:09 ]
Nu moet ik 2x de McLaren P1 kopen, check deze vette McLaren W1 MOC:

Er moet alleen voor 120 euro aan onderdelen bij (op dit moment bij 11 winkels, dus ook nog eens 50 euro verzendkosten oid). Hopelijk komt die pick-a-brick wantedlist optie snel naar nederland, dan is bestellen bij Lego een stuk makkelijker.

Er moet alleen voor 120 euro aan onderdelen bij (op dit moment bij 11 winkels, dus ook nog eens 50 euro verzendkosten oid). Hopelijk komt die pick-a-brick wantedlist optie snel naar nederland, dan is bestellen bij Lego een stuk makkelijker.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Oh echt, gaat dat met Ideal? Ik dacht dat ik daar weer een creditcard of Paypal voor moest hebben. En ja ik ben een oude lul en nee heb geen Paypal.Fraggert schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:08:
[...]
accountje aanmaken en betalen met Ideal, makkelijker kan haast niet![]()
Je kunt ook je eigen sets opvoeren zodat je makkelijk kan zien of je een MOC kunt bouwen, j ekunt MOC's liken zodat je ze later makkelijk als favoriet kunt terugvinden om ze later te kopen, je kunt favoriete MOCbuilders volgen etc etc.
De MOC's staan in je account te benaderen maar ik zet de PDF's op mijn tablet/PC zodat ik ze veilg heb staan zonder afhankelijk te zijn van het hosten bij een derde.
weet trouwens niet of ik blij moet zijn met het feit dat je met Ideal kan betalen...
Mijn eerste MOC betaalde ik ruim een jaar terug met een CC, maar vorige week nog een MOC gekocht en toen kon ik met Ideal betalenBoingo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:49:
[...]
Oh echt, gaat dat met Ideal? Ik dacht dat ik daar weer een creditcard of Paypal voor moest hebben. En ja ik ben een oude lul en nee heb geen Paypal.
weet trouwens niet of ik blij moet zijn met het feit dat je met Ideal kan betalen...
en ja.....die lage drempel mag eigenlijk geen drempel meer heten zo
[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 29-10-2024 15:04 ]
Volgens mij bedoel je hem niet zo, maar deze klinkt zo best onvriendelijkL23 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:26:
[...]
Prima, als je je ervaringen maar deelt in het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Wat is er precies onvriendelijk aan? De naam van het topic heb ik niet bedacht.42erik schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:00:
[...]
Volgens mij bedoel je hem niet zo, maar deze klinkt zo best onvriendelijk
Om een vraag van mezelf te beantwoorden, ja, je kan lego world in en uit. Je krijgt een stempel (met de meest kwaadaardige inkt ooit... Mijn hand lijkt rigor mortis te hebben
)
Leuk om weer eens te zijn, veel grote landschappen met sets erin verwerkt, best veel indrukwekkende mocs. De gbc waren weer erg mooi, en druk. Ook mocs die in hun tekst vertellen gemotoriseerd te zijn, maar dat vervolgens niet laten zien...
Maar wat dacht degene die een moc maakt nav een film van een kunstenaar die met een pistool door een stad loopt... En vervolgens die film aanzet... Op een kinderevent?
Leuk om weer eens te zijn, veel grote landschappen met sets erin verwerkt, best veel indrukwekkende mocs. De gbc waren weer erg mooi, en druk. Ook mocs die in hun tekst vertellen gemotoriseerd te zijn, maar dat vervolgens niet laten zien...
Maar wat dacht degene die een moc maakt nav een film van een kunstenaar die met een pistool door een stad loopt... En vervolgens die film aanzet... Op een kinderevent?
Ik bedoelde de Topic naam niet, maar het kwam op mij over als "prima, als je maar ergens anders heen gaat"L23 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:05:
[...]
Wat is er precies onvriendelijk aan? De naam van het topic heb ik niet bedacht.
Zo zei ik het anders niet. Maar Blue Brixx kan mooi besproken worden in het kleine 'Bouwsteentjes' topic toch? Wellicht was mijn reactie rechttoe rechtaan, maar onvriendelijk wil ik het niet noemen42erik schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:17:
[...]
Ik bedoelde de Topic naam niet, maar het kwam op mij over als "prima, als je maar ergens anders heen gaat"
Net de Porsche 10295 bij Intertoys besteld voor €107,50. Ik heb nog niet eerder een MOC overwogen, maar de rijkspolitie Porsche MOC ziet er nice uit qua build.
Verder mijn neefjes alvast voorzien van de nieuwste SC 76920, 76923, 76934. Dus ik weet wat ik op pakjesavond in elkaar mag gaan zetten. Het is nu drie jaar op rij inmiddels traditie dat ik ze de nieuwste SC meegeef en als er dan een leuke actie bij Kruidvat of Trekpleister is sla ik toe.
Verder mijn neefjes alvast voorzien van de nieuwste SC 76920, 76923, 76934. Dus ik weet wat ik op pakjesavond in elkaar mag gaan zetten. Het is nu drie jaar op rij inmiddels traditie dat ik ze de nieuwste SC meegeef en als er dan een leuke actie bij Kruidvat of Trekpleister is sla ik toe.
ik weet dat de MOC (fysiek/doos) verkocht wordt bij lego retailer in nijmegen; bouwsteentjes heet die toko volgens mijJoosie200 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:54:
Net de Porsche 10295 bij Intertoys besteld voor €107,50. Ik heb nog niet eerder een MOC overwogen, maar de rijkspolitie Porsche MOC ziet er nice uit qua build.
Ik kon het niet laten:

Ey!! Macarena \o/
Typfout? Zo nee, hoe krijg je hem voor die prijs?Joosie200 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:54:
Net de Porsche 10295 bij Intertoys besteld voor €107,50.
Die ga ik noteren.himlims_ schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:07:
[...]
ik weet dat de MOC (fysiek/doos) verkocht wordt bij lego retailer in nijmegen; bouwsteentjes heet die toko volgens mij
Je kon gebruik maken van een kortingscode lego festival die boven de 100 euro je 20 euro korting gaf. Of dat vergelijkbaar is met die Intertoys kraskaarten van eerder geen idee. Maar binnen een half uur was die kortingscode alweer ongeldig gemaakt.defusion schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:08:
[...]
Typfout? Zo nee, hoe krijg je hem voor die prijs?
bouwsteentjes is 'van' @Haay , ik bedoel; blokkenpiloot [..] (lijkt er bijna op)Joosie200 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:11:
[...]
Die ga ik noteren.
[...]
Je kon gebruik maken van een kortingscode lego festival die boven de 100 euro je 20 euro korting gaf. Of dat vergelijkbaar is met die Intertoys kraskaarten van eerder geen idee. Maar binnen een half uur was die kortingscode alweer ongeldig gemaakt.
https://blokkenpiloot.nl/
(ik zou ze mailen/bellen om te vragen of ze die moc-uitbreiding/kit nog hebben. vorige maand nog wel)
Tijdens legoworldl, in jaarbeurs Urecht, de notre-dame gekocht.
Op zolder heb ik nog drie technics sets liggen. Deze stonden eerst op de planning. Maar de notre-dame gaat nu als eerst gebouwd worden.
Ik ben een langzame bouwer en doe lego voornamelijk in de winter.
Ik zal afentoe wat foto's toevoegen van het bouw proces. Wellicht dat mensen dat leuk vinden.
:strip_exif()/f/image/jaFZxepbay0M8eI7c7CSPWQi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2CSOljpmCpV3hROmaXx4MBc8.jpg?f=fotoalbum_large)
Op zolder heb ik nog drie technics sets liggen. Deze stonden eerst op de planning. Maar de notre-dame gaat nu als eerst gebouwd worden.
Ik ben een langzame bouwer en doe lego voornamelijk in de winter.
Ik zal afentoe wat foto's toevoegen van het bouw proces. Wellicht dat mensen dat leuk vinden.
:strip_exif()/f/image/jaFZxepbay0M8eI7c7CSPWQi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2CSOljpmCpV3hROmaXx4MBc8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b0CWL5Y3yHydP7Mvtr9USeFi.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren het Mushroom House binnen gekregen en in de avond de eerste 2 (of eigenlijk 4) zakjes gedaan. Ik ben verliefd
:strip_exif()/f/image/V4lfJFWaGtA7McSbSKMzf9t2.jpg?f=fotoalbum_large)
LEGO mist in mijn ogen echt dit soort thema's. Onschuldig, fantasierijk en je zou eventueel zelfs iets kunnen implementeren waarbij je tijdens het bouwen iets leert over flora en fauna. Een beetje zoals je wel eens ziet bij duurdere Icons-set, waarbij her en der informatie te vinden is in het instructieboekje. Datzelfde kun je prima ook doen als het gaat om planten, insecten en dieren.
Maar ik ben nu al helemaal happy met deze set. Meer van dit aub!
:strip_exif()/f/image/V4lfJFWaGtA7McSbSKMzf9t2.jpg?f=fotoalbum_large)
LEGO mist in mijn ogen echt dit soort thema's. Onschuldig, fantasierijk en je zou eventueel zelfs iets kunnen implementeren waarbij je tijdens het bouwen iets leert over flora en fauna. Een beetje zoals je wel eens ziet bij duurdere Icons-set, waarbij her en der informatie te vinden is in het instructieboekje. Datzelfde kun je prima ook doen als het gaat om planten, insecten en dieren.
OK, mijn interpretatie was anders, maar goed te lezen dat het iig niet zo bedoeld wasL23 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:37:
[...]
Zo zei ik het anders niet. Maar Blue Brixx kan mooi besproken worden in het kleine 'Bouwsteentjes' topic toch? Wellicht was mijn reactie rechttoe rechtaan, maar onvriendelijk wil ik het niet noemen
Is de tekst nu ook beter leesbaar? Die gegraveerde teksten van vorig jaar waren zo goed als onleesbaar.PurpleBlue schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:50:
Behalve de gullwing deuren, wat is hier nu wezenlijk anders aan dan de P1? Zelfs de lijnen van de W1 zijn nagenoeg identiek aan de P1 als ik het zo zie.zonoskar schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:26:
Nu moet ik 2x de McLaren P1 kopen, check deze vette McLaren W1 MOC:
Buiten die van mij, wie deed dit nog meer dan? Mijn autootjes reden eigenlijk alleen op verzoek of wanneer ik zin had (de kleine autootjes, de grote was sowieso niet te doen op mijn tafel). Het dichtklappen van de raket kon ik ook geen "kinderfunctie" van maken (ofwel het is zeer makkelijk te slopen). Dus ook die functie hanteerde ik. En soms ben ik er gewoon niet, pak wel eens thee of sowieso de lunch, tja, dan laat niemand het zien42erik schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:11:
Ook mocs die in hun tekst vertellen gemotoriseerd te zijn, maar dat vervolgens niet laten zien...
Vandaag ook al pijnlijk moeten constateren dat mijn PF remote niet hufterproof genoeg was en dit toch in de verkeerde richting te gebruiken was, wat flinke schade kan veroorzaken aan de motor, gelukkig zag ik het vrij snel dat het veranderd was.
Ja, echt wtf, die snapte ik ook niet.Maar wat dacht degene die een moc maakt nav een film van een kunstenaar die met een pistool door een stad loopt... En vervolgens die film aanzet... Op een kinderevent?
Ik heb ooit, jaren geleden, een tijdje meegewerkt aan https://bouwsteentjes.info/ door reviews van Lego sets voor de website te schrijven. Maar het is nooit 'van' mij geweest.himlims_ schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:34:
bouwsteentjes is 'van' @Haay , ik bedoel; blokkenpiloot [..] (lijkt er bijna op)
https://blokkenpiloot.nl/
(ik zou ze mailen/bellen om te vragen of ze die moc-uitbreiding/kit nog hebben. vorige maand nog wel)
Overigens zag ik die Intertoys kortingscode vandaag ook voorbij komen op Pepper. Was gelukkig in de gelegenheid snel te handelen en heb daarmee mooi de Lego Star Wars C-3PO kunnen scoren voor €91,99
[ Voor 25% gewijzigd door Haay op 29-10-2024 19:31 ]
MOC Challenge oktober
De MOC Challenge van oktober is aan zijn einde gekomen, de inzendingen zijn bekend.Vanaf heden kan er gestemd worden op de gepinde posts. Stemmen kan tot donderdag 31 oktober 21:00, kort daarna zal de winnaar bekend gemaakt worden. Happy voting!
Er is inmiddels al een idee gepost voor de challenge van november. Maar mocht je ook een idee hebben, schroom niet om het te laten weten. En anders zeker mee doen voor de challenge van november!
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Ik weet niet meer wie of wat dat wasAppieNL schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:18:
[...]
Behalve de gullwing deuren, wat is hier nu wezenlijk anders aan dan de P1? Zelfs de lijnen van de W1 zijn nagenoeg identiek aan de P1 als ik het zo zie.
[...]
Buiten die van mij, wie deed dit nog meer dan? Mijn autootjes reden eigenlijk alleen op verzoek of wanneer ik zin had (de kleine autootjes, de grote was sowieso niet te doen op mijn tafel). Het dichtklappen van de raket kon ik ook geen "kinderfunctie" van maken (ofwel het is zeer makkelijk te slopen). Dus ook die functie hanteerde ik. En soms ben ik er gewoon niet, pak wel eens thee of sowieso de lunch, tja, dan laat niemand het zien![]()
Vandaag ook al pijnlijk moeten constateren dat mijn PF remote niet hufterproof genoeg was en dit toch in de verkeerde richting te gebruiken was, wat flinke schade kan veroorzaken aan de motor, gelukkig zag ik het vrij snel dat het veranderd was.
[...]
Ja, echt wtf, die snapte ik ook niet.
In de Apenheul kwam ik deze tegen, wel Lego-logo, geen setnummer op de doos
Maar kennelijk is het 5009127 bij lego.nl, goedkoopst voor €35 via brickwatch, en scoort 7.3 bij boardgamegeek
Maar kennelijk is het 5009127 bij lego.nl, goedkoopst voor €35 via brickwatch, en scoort 7.3 bij boardgamegeek
/f/image/G4swmX06hpl6pvkonjhZXQ5n.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Mappy op 30-10-2024 00:31 ]
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Zag hem ook bij de intertoys staan. Leek me wel geinig met de kids.Mappy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 00:15:
In de Apenheul kwam ik deze tegen, wel Lego-logo, geen setnummer op de doos![]()
[Afbeelding]
He die hebben ze afgekeken van mijn Lege Snailrider van veel jaren terug:SomerenV schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:03:
Gisteren het Mushroom House binnen gekregen en in de avond de eerste 2 (of eigenlijk 4) zakjes gedaan. Ik ben verliefd![]()
[Afbeelding]
knip...

Ik een paar maanden toevallig een vooraankondiging tegen toen ik met een ander LEGO bordspel in mijn handen stond en wilde weten of dat wat was (het was niet zoveel soeps dus ik ben vergeten om welk spel het ging).Mappy schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 00:15:
In de Apenheul kwam ik deze tegen, wel Lego-logo, geen setnummer op de doos![]()
[Afbeelding]
Maar hij is maar ietsjes duurder dan dat bij de lokale spelletjesboer, dus ik kijk even als we de volgende keer in de buurt van mijn ouderlijk huis zijn
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik maakte een paar weken geleden nog de oude blacksmithBoingo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:42:
[Afbeelding]
Oh wacht…. 😇

Hij heeft goede zaken gedaan zo te zien
[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-10-2024 10:05 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Voordat je geld uitgeeft: er zitten foto's rondom bij, je kan een heel eind komen met je eigen ervaring en die plaatjes! Natuurlijk mag je (alsnog) ook de designer belonen voor z'n moeiteBoingo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:03:
Had deze builds al eens voorbij zien komen in een groep op Facebook. Moet ik nog eens uitzoeken hoe dat werkt met aanschaffen. Lijken me erg leuke projectjes.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Wel grappig dat deze (in 1984!) ook als modular is gemaakt, ik neem even aan dat de technic bricks onderop daarvoor bedoeld zijn?bonzz.netninja schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:05:
Ik maakte een paar weken geleden nog de oude blacksmith
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ZovmywbPZIu0eyaONnndCvu0.png?f=user_large)
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Niet geheel verdiept in de twee setjes. Kwam er zodoende achter dat het stuur bij de 812 niet goed zit t.o.v. de bestuurder. Wel jammer; kijken of daar een nette fix voor is. Met de F40 gelukkig wel correct. Leuke build dusverGim schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:13:
Huize Gim is hiermee twee Ferrari's rijker; F40 en 812 Competizione
jaaahhh jaaah, sorry castle serie en jeugd is nogal een ding. Maar bijna alle sets hadden deze technic onderdelen op de uiteinden, zo kon je enorme kastelen maken.mawashigeri schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:24:
[...]
Wel grappig dat deze (in 1984!) ook als modular is gemaakt, ik neem even aan dat de technic bricks onderop daarvoor bedoeld zijn?
[Afbeelding]
Vandaag naar Legoworld geweest. Idee is erg leuk en er is heel veel om te zien en doen voor kinderen. Ik vond het wel echt veel te druk en zijn daarom ook na 2.5 uur weer naar huis gegaan.
Laatste dag van de Bricklink Designer Program series 3 en nog 3 ontwerpen zijn niet uitverkocht. De "Lost City" inzending is nog niet eens over de helft. Eigenlijk best vreemd, want het is geen slechte set denk ik. Misschien wordt ie wel heel veel waard omdat er zo weinig van gemaakt zijn. Ik heb alleen de caravan gekocht, de rest vond ik te duur en past niet bij mijn collectie (voornamelijk Technic). Het is jammer dat Technic inzendingen het nooit halen, geen idee waarom.
Zou mooi zijn als iemand spijt krijgt van zijn order en de caravan zonder winstoogmerk door wil verkopenzonoskar schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:45:
Laatste dag van de Bricklink Designer Program series 3 en nog 3 ontwerpen zijn niet uitverkocht. De "Lost City" inzending is nog niet eens over de helft. Eigenlijk best vreemd, want het is geen slechte set denk ik. Misschien wordt ie wel heel veel waard omdat er zo weinig van gemaakt zijn. Ik heb alleen de caravan gekocht, de rest vond ik te duur en past niet bij mijn collectie (voornamelijk Technic). Het is jammer dat Technic inzendingen het nooit halen, geen idee waarom.
En als antwoord op je post, wellicht dat de rest het ook te duur vond of niet vond passen.
Mij spreken ze niet echt aan, en zeker niet voor 200+ per item. Helaas wordt LEGO echt steeds duurder. Ik heb een MOC gevonden van 246 unieke items, totaal rond de 3000 redelijk standaard steentjes, en die is van 200 naar 250 en nu 320 euro gegaan. En dan is de grootste leverancier nog in de aanbieding met 15% korting. Voorlopig laat ik deze MOC lekker even gaan.zonoskar schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:45:
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Dat spel twijfelen we ook nog wel over.Tarin schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:04:
[...]
Ik een paar maanden toevallig een vooraankondiging tegen toen ik met een ander LEGO bordspel in mijn handen stond en wilde weten of dat wat was (het was niet zoveel soeps dus ik ben vergeten om welk spel het ging).
Maar hij is maar ietsjes duurder dan dat bij de lokale spelletjesboer, dus ik kijk even als we de volgende keer in de buurt van mijn ouderlijk huis zijn.
Doe trouwens Daan de groeten.
Ik baal nog steeds dat Lego weinig heeft gedaan met Heroica. Al was het maar uitgebreidere regels en toepassingen. Maar valt me ook op dat er niemand is die er wat mee doet zeg maar op internet.
Verbaast mij niks dat de Lost City niet zo goed doet. Van binnen is ie saai en leeg, en de ruimtes zijn te krap om te verkennen of om er zelf wat leuks van te maken. Ik mis boobytraps en denk dat ie ook teveel concurrentie heeft van het castle thema.zonoskar schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:45:
Wel zuur voor de designer.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/52PsYdBazHQ5hmurQFjX8ebT.jpg?f=user_large)
Mijn dochter van drie heeft dit van de 40516 everybody is awesome gemaakt. Ik reken het goed, en een pluim voor creativiteit. Hij stond op de 'normale manier' opgebouwd in de vitrine. Haha
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Denk dat ik een nieuwe favoriete winkel heb, bij Cranenbroek de Lego 42161 Huracan gekocht voor €20
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"