Bij mij dus ook niet, totdat ik de website afsloot met de set in m’n wagentje, en daarna weer opende. Toen stond er wel 3150pukvg schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:56:
Vreemd, bij mij lijken er geen dubbele punten te zitten op nieuwe bricklink designer program bestellingen. Heb je hem niet per ongeluk twee keer besteld?
en je weet zeker dat die 3150 punten voor 1 exemplaar art of chocolate is? Bij mij stond er 1575, na refreshen zag ik ook 3150 staan, maar toen was er ineens een exemplaar toegevoegd, dus 2x art of chocolate.ThaRoof schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:31:
[...]
Bij mij dus ook niet, totdat ik de website afsloot met de set in m’n wagentje, en daarna weer opende. Toen stond er wel 3150
Ik weet nog niet zeker of ik deze koop, maar hij heeft voor mij wel meer kans dan de museum modular. Leuk dat de hele originele cast van de 90's cartoon erbij zit, maar zie ik het nou goed dat Jubilee ontbreekt maar wel een Iceman?Karp schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:13:
Lego 76294 The X-mansion is uitgelekt. Die komt op 1 november officieel geloof ik?
[Afbeelding]
Lijkt wel heel erg op museum. Hoewel ik graag alles van modular heb, sla ik deze denk ik over. (adviesprijs is ook 329.99. Moeite waard om over te slaan.)
Edit: nog wat meer plaatjes van https://www.reddit.com/r/LEGOMarvelLeaks/
/f/image/mty6LjAQc44WCt8zNsYv5Bfw.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HEltzgCcOoTu92bum7ZZ8VU1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LKJve5q02eRzbBjuJo4aG1uG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/owxUzS7u3wTrlGAkp6v7Msek.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat close-ups van poppetjes (tov een eerder lek)
:strip_exif()/f/image/eXcgaJqDhWaIvmk2ijFvPsaE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bgegEMZ4r1lqKNqBU6qrtDtc.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien dat Gambit 2 haarstukjes krijgt.
[ Voor 61% gewijzigd door AppieNL op 16-10-2024 14:52 ]
Aaah, gewoon meer toevoegen tot je genoeg punten hebt. Dat kan ook natuurlijk!Justie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:25:
[...]
en je weet zeker dat die 3150 punten voor 1 exemplaar art of chocolate is? Bij mij stond er 1575, na refreshen zag ik ook 3150 staan, maar toen was er ineens een exemplaar toegevoegd, dus 2x art of chocolate.
Die is zeker mooi! Heb ook getwijfeld om die te doen maar uiteindelijk voor de Harbour Master gegaan omdat die perfect past bij de oude viswinkel en de vuurtoren. Als ik eenmaal begin aan een winterdorp dan loop ik leegHaay schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:38:
Heb even zitten twijfelen maar de knoop doorgehakt en Bricklink Series-3 The Art of Chocolate besteld. Ik vind het ontwerp gewoon zo mooi, en het past prachtig in een Winter Village setting. Mooi voor kerst 2025 !
En mooi dubbele Insider punten gescoord, hoewel die pas volgend jaar bij verzending toegekend zullen worden. Maar ruim 3000 punten is toch mooi meegenomen.
Caravan helaas misgelopen, die ging heel hard. Voor volgend jaar kijk ik uit naar het Transsylvanië kasteel.
Ik zie eigenlijk 2 'red flags' voor mij:AppieNL schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:34:
[...]
Ik weet nog niet zeker of ik deze koop, maar hij heeft voor mij wel meer kans dan de museum modular. Leuk dat de hele originele cast van de 90's cartoon erbij zit, maar zie ik het nou goed dat Jubilee ontbreekt maar wel een Iceman?
- de kamers lijken wel pashokjes, zo klein als ze zijn
- details opgelost met stickers ipv prints
Met name die laatste vind ik erg jammer, want bij de modulars bedrukken ze ook alles. Voor dit soort displaysets en in deze prijsklasse vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
Denk dat iedereen wel over eens is dat bedrukt “mooier” is dan een sticker. Dat gezegd hebben; heb ik weinig moeite met stickers - liever dat een modular 30-50€ goedkoper wordt met stickers ipv bedrukt.Makaja schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:35:
[...]
Ik zie eigenlijk 2 'red flags' voor mij:
- de kamers lijken wel pashokjes, zo klein als ze zijn
- details opgelost met stickers ipv prints
Met name die laatste vind ik erg jammer, want bij de modulars bedrukken ze ook alles. Voor dit soort displaysets en in deze prijsklasse vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
Ik denk dat het om die reden bij Marvell ook meer stickers zijn(?)
Stickers worden na verloop van tijd lelijk: ze gaan krullen, laten lossen en ook komt de achtergrondkleur van de sticker vaak niet overeen met de kleur van de steen waar het opgeplakt moet worden. Ik plak ze dan ook niet.himlims_ schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:37:
[...]
Denk dat iedereen wel over eens is dat bedrukt “mooier” is dan een sticker. Dat gezegd hebben; heb ik weinig moeite met stickers - liever dat een modular 30-50€ goedkoper wordt met stickers ipv bedrukt.
Ik denk dat het om die reden bij Marvell ook meer stickers zijn(?)
Overigens is deze set met €330,- een flink stuk duurder dan de modulars. Het museum is nu te koop voor €270.
Tijdens de bestelling zag ik 1575 punten stan, maar toen de bestelling voltooid was zag ik dat ik er 3150 punten voor zou krijgen. Maar dat zou zo maar een glitch op de Lego website kunnen zijn. Ik kan het in de bevestigingsemail en op de Lego website bij mijn Insiders niet terugvinden.Justie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:25:
en je weet zeker dat die 3150 punten voor 1 exemplaar art of chocolate is? Bij mij stond er 1575, na refreshen zag ik ook 3150 staan, maar toen was er ineens een exemplaar toegevoegd, dus 2x art of chocolate.
Toch nog maar een Star Wars Cantina opgepikt. Blijkbaar verkoopt die in verschillende landen al uit.
En nu met 2x punten en GWP is de prijs best aardig.
Die heb ik ook besteld, idd best een prima deal met 2x vip punten en een GWP.Ruud.k schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:18:
Toch nog maar een Star Wars Cantina opgepikt. Blijkbaar verkoopt die in verschillende landen al uit.
Die verdomde fomo ook altijd, door jullie heb ik hem nu ook besteld.schumi1986 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 23:00:
[...]
Die heb ik ook besteld, idd best een prima deal met 2x vip punten en een GWP.

Heb nog de hele dag om te bedenken hoe ik dat thuis weer ga uitleggen
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Hahagielie schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:16:
[...]
Die verdomde fomo ook altijd, door jullie heb ik hem nu ook besteld.![]()
Heb nog de hele dag om te bedenken hoe ik dat thuis weer ga uitleggen
Zeggen dat je de bakkerij voor je vriend(in) hebt besteld en dat je de cantina als GWP erbij kreeg
Dat begrijp ik, dat is een erg leuke buildSB! schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:00:
Morgen komt bij mij de Home Alone set binnen. Erg zin in om die te gaan bouwen.
Paar Speed Champions (zonder sticker-terreur) en Marvel Miles Morales auto

Niet echt een Speed Champion, wel een auto'tje voor de prijs van een Speed Champion
Edit: Omdat de foto niet echt goed gelukt is, maar even een nieuwe gemaakt, dan zie je de details wat beter:

Niet echt een Speed Champion, wel een auto'tje voor de prijs van een Speed Champion
Edit: Omdat de foto niet echt goed gelukt is, maar even een nieuwe gemaakt, dan zie je de details wat beter:

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 17-10-2024 12:34 ]
Ey!! Macarena \o/
Heeft iemand wel eens iets besteld bij de webshop van WLWYB? Zo ja, wat zijn de ervaringen geweest met de levertijd?
Signature van nature
Dat had je beter in dit topic kunnen vragen: Lego bestellingen en ervaringen met (web)shopsSircuri schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:36:
Heeft iemand wel eens iets besteld bij de webshop van WLWYB? Zo ja, wat zijn de ervaringen geweest met de levertijd?
Ey!! Macarena \o/
Zonder stickers op een deken en dan zo onderbelicht, dat doet ze geen recht imho. Ziet er heel plain uit zo en de modellen zijn moeilijk te herkennen.RaZ schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
M'n fototoestel heeft wat kuren. Van de 10 foto's lukt er maar 1, die gaat dit jaar nog vervangen wordenKW25 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:40:
[...]
Zonder stickers op een deken en dan zo onderbelicht, dat doet ze geen recht imho. Ziet er heel plain uit zo en de modellen zijn moeilijk te herkennen.
Het is eerder gewoon een post van: kijk, deze past er prima bij.
Dat de foto niet zo heel goed gelukt is, houdt niet in dat er misschien wel mensen denken, he, die haal ik er ook nog even bij, die Marvel gaat binnenkort ook end-of-life.
[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 17-10-2024 13:57 ]
Ey!! Macarena \o/
Toch maar de knoop doorgehakt en mijn eerste Lego trein besteld. Lijkt me wel leuk om mee te spelen met de kinderen
Hier ook, voor "het grote adventproject". Heel benieuwd!SB! schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:00:
Morgen komt bij mij de Home Alone set binnen. Erg zin in om die te gaan bouwen.
Veel plezier!
Haha, herkenbaar. Onze zoon van 3 bleef maar de vrachttrein aanwijzen in het Lego boekje. Vorige week waren er wel redelijke acties bij de Bol en heb deze set ook maar gekocht. Nu nog een keuze maken tussen 5 dec en kerst. Stiekem vind ik het zelf maar al te mooiAdmiral Freebee schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:45:
Toch maar de knoop doorgehakt en mijn eerste Lego trein besteld. Lijkt me wel leuk om mee te spelen met de kinderen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M9tVHO5VCgzcyy10583j2Yur.jpg?f=user_large)
Toch maar overstag gegaan en de laatste SCs besteld die nu mooi geprijsd waren. Ik moet nu alleen de Aston Martin double pack nog, hopelijk komt die nog ooit in de aanbieding bij Intertoys.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die is nu in de aanbieding daar, *maar* 46.99 ipv 49.99zonoskar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:57:
Ik moet nu alleen de Aston Martin double pack nog, hopelijk komt die nog ooit in de aanbieding bij Intertoys.
Ik wacht daar ook nog opzonoskar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:57:
[Afbeelding]
Toch maar overstag gegaan en de laatste SCs besteld die nu mooi geprijsd waren. Ik moet nu alleen de Aston Martin double pack nog, hopelijk komt die nog ooit in de aanbieding bij Intertoys.
En 25% korting op 49,99 wordt het 37,50. Ik wacht nog wel eventjesRubjeMazter schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:42:
[...]
Die is nu in de aanbieding daar, *maar* 46.99 ipv 49.99
[ Voor 16% gewijzigd door RaZ op 17-10-2024 14:45 ]
Ey!! Macarena \o/
Zal mij benieuwen gezien 't een exclusieve set is. Maar ik heb 'm al dus ik hoef me nu niet meer druk te maken om de prijzen in de toekomstRaZ schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:43:
[...]
En 25% korting op 49,99 wordt het 37,50. Ik wacht nog wel eventjes
Ik heb 'm destijds meegenomen met de 'punten' die je kon sparen bij intertoys, volgens mij voor ~€ 300 aan lego, kreeg er 'zegeltjes' bij, en kon meteen die aston martin set meenemen. Niet eens gerealiseerd dat het een exclusive was destijds.
Ik heb een berichtje gewaagd aan LEGO m.b.t. de dubbele Insiders punten en bricklink bestellingen, het antwoord:
Helaas zijn de dubbele insiders-punten niet geldig voor BrickLink-bestellingen. Ze komen echter wel in aanmerking voor de normale insiders-punten!
Weten we dat ook weer!
Helaas zijn de dubbele insiders-punten niet geldig voor BrickLink-bestellingen. Ze komen echter wel in aanmerking voor de normale insiders-punten!
Weten we dat ook weer!
Ik heb 'm i.c.m. de 20 euro kortingscode gehaald die je kon krijgen met een andere spaaractie bij zedefusion schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:59:
Ik heb 'm destijds meegenomen met de 'punten' die je kon sparen bij intertoys, volgens mij voor ~€ 300 aan lego, kreeg er 'zegeltjes' bij, en kon meteen die aston martin set meenemen. Niet eens gerealiseerd dat het een exclusive was destijds.
Na lang twijfelen toch de Harbormaster besteld. Zeker gezien de volgende merchantboat en een aantal BDP inzendingen die er al zijn
Vreemd, een paar jaar geleden heb ik ook Bricklink bestelling gedaan en kreeg toen wel dubbele punten.RubjeMazter schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:05:
Ik heb een berichtje gewaagd aan LEGO m.b.t. de dubbele Insiders punten en bricklink bestellingen, het antwoord:
Weten we dat ook weer!
Hij is er: De Pimp up my McLaren P1. JB70 heeft weer zijn best gedaan om de Lego set te verbeteren.

Verbeteringen:
- Hand of God besturing met Ackerman geo.
- Hand of God shifter + indicator
- Verbeterde versnellingsbak
- Kan niet meer schakelen van 7 naar 1.
- Deur mechanisme verbeterd, minder vrijving.
- Verbeterde kleuren.
Nu is het nog wachten totdat iemand (ws astyanax) de neus aanpakt. Die moet eigenlijk 1 tot 2 studs langer zijn.

Verbeteringen:
- Verbeterde kleuren.
Nu is het nog wachten totdat iemand (ws astyanax) de neus aanpakt. Die moet eigenlijk 1 tot 2 studs langer zijn.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
zonoskar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:55:
Hij is er: De Pimp up my McLaren P1. JB70 heeft weer zijn best gedaan om de Lego set te verbeteren.
[Afbeelding]
Verbeteringen:
- Verbeterde kleuren.
Nu de stand van het stuur nog aanpassen.
Dat is en blijft toch wel zo'n raar gezicht.
Even een ander oud Lego setje.
Incompleet gekocht op bricklink van een verkoper uit zweden. Gewassen, weken in het beetje zon wat er nog is met waterstofperoxide (1 blokje vergeten
), compleet gemaakt en stickers geplakt die er nog bij zaten.
Leuke unieke set, daarna gekeken naar nog meer ferries, schrok van de prijzen
Deze gaat even een tijdje op de showplank
.
:strip_exif()/f/image/OOP9j1IFoEZZTqluggeUG9fv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WEYCU8rbA44uuqDUd4lVIXJK.jpg?f=fotoalbum_large)
Gevonden, daar ligt die in de winkel!
Incompleet gekocht op bricklink van een verkoper uit zweden. Gewassen, weken in het beetje zon wat er nog is met waterstofperoxide (1 blokje vergeten

Leuke unieke set, daarna gekeken naar nog meer ferries, schrok van de prijzen
:strip_exif()/f/image/OOP9j1IFoEZZTqluggeUG9fv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WEYCU8rbA44uuqDUd4lVIXJK.jpg?f=fotoalbum_large)
Gevonden, daar ligt die in de winkel!

[ Voor 5% gewijzigd door Ingelogd op 18-10-2024 20:59 ]
Toevallig nu al voor 37,50 bij Intertoys!zonoskar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:57:
[Afbeelding]
Nice! Die ligt hier ook nog op zolder, 25 jaar geleden op zelf op de boot gekochtIngelogd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:44:
Incompleet gekocht op bricklink van een verkoper uit zweden. Gewassen, weken in het beetje zon wat er nog is met waterstofperoxide (1 blokje vergeten), compleet gemaakt en stickers geplakt die er nog bij zaten.
Leuke unieke set, daarna gekeken naar nog meer ferries, schrok van de prijzenDeze gaat even een tijdje op de showplank
.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
zo die is helemaal bijzonder! Welk nummer is dit eigenlijk?Ingelogd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:44:
Incompleet gekocht op bricklink van een verkoper uit zweden. Gewassen, weken in het beetje zon wat er nog is met waterstofperoxide (1 blokje vergeten), compleet gemaakt en stickers geplakt die er nog bij zaten.
Leuke unieke set, daarna gekeken naar nog meer ferries, schrok van de prijzenDeze gaat even een tijdje op de showplank
.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij hebben een nieuwere, die alleen te koop was op een cruiseschip. Een vriend had 'em meegenomen, dus dat was super aardig.
Maar dat verklaart iig de relatief hoge prijs voor een simpele set, want niet alleen moet je dus aan boord van zo een drijvende Petri dish zien te komen, er zijn ook nog twee verschillende : 40227 en 40318
Zelf ben ik dan nog het meest geïnteresseerd in de 3 SC's voor. Als kleinigheid voor onder de kerstboom wil ik er daar eentje van doen.RaZ schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar de Ferrari F40 had meen ik redelijk wat kritiek gekregen? En wat betreft sticker terreur, de Pagani had toch betrekkelijk weinig stickers? Het enige wat de Pagani heeft is dat ie erg grijs is
Had je dat niet ff wat eerder kunnen zeggen?RaZ schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:43:
En 25% korting op 49,99 wordt het 37,50. Ik wacht nog wel eventjes
Nu dus 37,50. Week geleden 46,99
Heb er maar een mailtje aan gewaagd
[ Voor 7% gewijzigd door RubjeMazter op 18-10-2024 10:12 ]
1548HelloIamAldo schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:15:
[...]
zo die is helemaal bijzonder! Welk nummer is dit eigenlijk?
Kritiek op de F40? Geen idee. Ik vind het een gaaf modelGim schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:55:
[...]
Zelf ben ik dan nog het meest geïnteresseerd in de 3 SC's voor. Als kleinigheid voor onder de kerstboom wil ik er daar eentje van doen.
Maar de Ferrari F40 had meen ik redelijk wat kritiek gekregen? En wat betreft sticker terreur, de Pagani had toch betrekkelijk weinig stickers? Het enige wat de Pagani heeft is dat ie erg grijs isDenk dat m'n voorkeur uitgaat naar 1) Pagani 2) Audi 3) F40 in die volgorde.
Die Lambo V12 Vision is opzich ook wel grappig, alleen is het een wat broos setje, die valt gewoon uit elkaar als je er boos naar kijkt
Een Lambo Avantador, gifgroen, en dan wapper ik wel weer met m'n pinpas als ze er daar een van maken

Ik ben net een jaartje die SC's aan het kopen/verzamelen, en nu las ik dat Lego volgend jaar met F1 speed champions gaat komen, van elk team een auto. Nu heb ik niks met F1, en 10 auto'tjes en dan met 25% korting zit je ook al snel aan de 190 euro. Kopen doe ik ze toch wel hoor, ik vind alleen de F1 auto's die er nu al zijn sowieso minder mooi/leuk dan de (street legal) sportwagens.
Ey!! Macarena \o/
echt ongelooflijk maar heb ook niets meer kunnen vinden.
ik heb denk ik zon 7 a 8 dozen doorgescant met de app bij meerdere winkels maar bij alle was die ene eruit,
echt

dus sorry,
Met het plaatsen van een bestelling bij LEGO (of Intertoys) de nodige doosjes erbij bestellen, die scannen en dan alle CMF die je niet nodig hebt (gratis) retourneren? Alleen zot dat je zover moet gaan, maar de prijzen op Bricklink zijn ook zot.leosand schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:41:
[...]
ik heb denk ik zon 7 a 8 dozen doorgescant met de app bij meerdere winkels maar bij alle was die ene eruit,
echtbij 1 winkel toychamp stonden er 3,5 doos en dacht dar geluk te hebben maar nee.
dus sorry,
[ Voor 64% gewijzigd door Gim op 18-10-2024 16:14 ]
Recent dit pareltje vanaf Marktplaats te pakken gekregen
Een gebruikte set waar ik 75eu op bood. Vervolgens ging de verkoper daar tegenin dat hij dat echt teveel vond. Het was een hele puzzel volgens hem om alles uit te zoeken, en weer in elkaar te krijgen, dus 25eu was echt wel genoeg! Dat liet ik me natuurlijk geen twee keer zeggen.
De set was wel een groter zooitje en wat viezer dan ik had gehoopt, maar voor dat geld mag ik zeker niet zeuren. Binnenkort eens gaan puzzelen dus! (En hopen dat hij compleet is...)
De set was wel een groter zooitje en wat viezer dan ik had gehoopt, maar voor dat geld mag ik zeker niet zeuren. Binnenkort eens gaan puzzelen dus! (En hopen dat hij compleet is...)
:strip_exif()/f/image/xB9WjfRXocWMfYzxSK5TDvrM.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dat niet het hele idee van Lego?iDutch schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:12:
Het was een hele puzzel volgens hem om alles uit te zoeken, en weer in elkaar te krijgen,

Veel plezier
Ik dacht wat leuk, ga kijken voor andere "ferries" setjes. Meteen genezen na het zien van de prijzen.HelloIamAldo schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:15:
[...]
zo die is helemaal bijzonder! Welk nummer is dit eigenlijk?
Wij hebben een nieuwere, die alleen te koop was op een cruiseschip. Een vriend had 'em meegenomen, dus dat was super aardig.
Maar dat verklaart iig de relatief hoge prijs voor een simpele set, want niet alleen moet je dus aan boord van zo een drijvende Petri dish zien te komen, er zijn ook nog twee verschillende : 40227 en 40318
Ik wist trouwens nog niet eens dat Lego van die exclusieve sets maakte speciaal voor die rederijen.
Zijn mooie souvenirs, jammer dat ze daarmee gestopt zijn.
De 40227/40318 zijn de laatste.
Lijken dezelfde, kan geen verschil zien

[ Voor 10% gewijzigd door Ingelogd op 18-10-2024 18:01 ]
25 euro is natuurlijk geen geld! Dan mag er zelfs nog wel een steentje ontbreken. Wat ik echter niet snap, is dat het vies is. Dat onze Duplo van 7-8 jaar oud wat vies is, kan ik me iets bij voorstellen, maar een set voor volwassenen…iDutch schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:12:
Recent dit pareltje vanaf Marktplaats te pakken gekregenEen gebruikte set waar ik 75eu op bood. Vervolgens ging de verkoper daar tegenin dat hij dat echt teveel vond. Het was een hele puzzel volgens hem om alles uit te zoeken, en weer in elkaar te krijgen, dus 25eu was echt wel genoeg! Dat liet ik me natuurlijk geen twee keer zeggen.
[Afbeelding]
Een half jaar niet afstoffen + hond of kat kan toch behoorlijk vervuilen hoor, of misschien stond 'ie wel in de keuken, dan kan je je lol helemaal op.meesje schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:02:
[...]
25 euro is natuurlijk geen geld! Dan mag er zelfs nog wel een steentje ontbreken. Wat ik echter niet snap, is dat het vies is. Dat onze Duplo van 7-8 jaar oud wat vies is, kan ik me iets bij voorstellen, maar een set voor volwassenen…
Ik was zelf geschrokken van mijn eigen jeugd-Lego, dat was me toch smerig!
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Of tijdens t bouwen wat vette chips of chocola eten. Viezigheid en plakkerigheid is snel bereikt als t je niet boeitmawashigeri schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:36:
[...]
Een half jaar niet afstoffen + hond of kat kan toch behoorlijk vervuilen hoor, of misschien stond 'ie wel in de keuken, dan kan je je lol helemaal op.
Ik was zelf geschrokken van mijn eigen jeugd-Lego, dat was me toch smerig!
Maar inderdaad t niet afstoffen... Kan best rap gaan als je de lego vergeet in je huishouden.
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 18-10-2024 19:58 ]
Deze is nu toevallig in de aanbieding 😀zonoskar schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:57:
[Afbeelding]
Ship does not float Heerlijke tekstIngelogd schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:56:
[...]
De 40227/40318 zijn de laatste.
Lijken dezelfde, kan geen verschil zien![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zit zelfs leeftijdsverschil op, wonderlijke verschillenzoeker.
Veel van de boten van LEGO van tegenwoordig kunnen wel drijven, dus zo gek is die tekst niet
Ik was deze week eens even de inzendingen voor de 6e serie van het Bricklink Designer Program aan het bekijken en beoordelen en kwam toen deze prachtige Bazaar tegen. Echt heel mooi gedaan (vind ik).
Nu eens even een maandje wachten om te kijken of deze tot de vijf winnende ontwerpen behoort, maar ben zelf alvast begonnen om het ontwerp te reverse-engineeren
. Dat is nog best een uitdaging, maar het houdt me een beetje van de straat.
Nu eens even een maandje wachten om te kijken of deze tot de vijf winnende ontwerpen behoort, maar ben zelf alvast begonnen om het ontwerp te reverse-engineeren
Goed, ik moet een andere Lego Speed Champions inkoop strategie gaan bedenken.
Huidige is: Koop alleen online als je het wil en laagste ooit inclusief verzenden of koop het laagste ooit/ goede aanbieding als het in je woonplaats in de winkel ligt.
Dat online gaat redelijk gezien de verzendkosten...
Verdomme Toychamp, Kruidvat en Intertoys! Je bent zo makkelijk even in de winkel om te kijken of het "toevallig" op voorraad ligt.
Bij Toychamp moesten ze de Mercedes set uit het Magazijn halen en de prijzen handmatig aanpassen wat resulteerde in € 31,12 per set, BMW zat er ook bij...
( Intertoys nog niet geweest maar de Aston Martin set lonkt snoei hard... )
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vjreMwuYGD4Hd1cmUCBP8ugv.jpg?f=user_large)
En nou komen volgend jaar ook nog de F1 sets.... Waarom ben ik hier aan begonnen?
Moet wel zeggen dat ik ook deze beide builds erg tof vond, helaas veel stickers op de F1 maar dat is logisch, Merc G wagon verrassend weinig.
Rest zal ook wel leuk zijn maar zie op tegen de vele stickers van de BMW en Nascar, ga denk ik eerst maar voor stickerloos.
Huidige is: Koop alleen online als je het wil en laagste ooit inclusief verzenden of koop het laagste ooit/ goede aanbieding als het in je woonplaats in de winkel ligt.
Dat online gaat redelijk gezien de verzendkosten...
Verdomme Toychamp, Kruidvat en Intertoys! Je bent zo makkelijk even in de winkel om te kijken of het "toevallig" op voorraad ligt.
Bij Toychamp moesten ze de Mercedes set uit het Magazijn halen en de prijzen handmatig aanpassen wat resulteerde in € 31,12 per set, BMW zat er ook bij...
( Intertoys nog niet geweest maar de Aston Martin set lonkt snoei hard... )
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vjreMwuYGD4Hd1cmUCBP8ugv.jpg?f=user_large)
En nou komen volgend jaar ook nog de F1 sets.... Waarom ben ik hier aan begonnen?
Moet wel zeggen dat ik ook deze beide builds erg tof vond, helaas veel stickers op de F1 maar dat is logisch, Merc G wagon verrassend weinig.
Rest zal ook wel leuk zijn maar zie op tegen de vele stickers van de BMW en Nascar, ga denk ik eerst maar voor stickerloos.
Meende deze alleen nog met leaks voorbij hebben zien komen, maar deze is dus officieel:
LEGO (76294) X-men mansion
Pfff, 56 stickers...RubjeMazter schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:19:
Meende deze alleen nog met leaks voorbij hebben zien komen, maar deze is dus officieel:
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Op basis van een truck uit de game Mudrunner Expeditions, de Albatross, een nieuwe MOC van mij:
20241018_112215 by Appie NL, on Flickr
De truck in de game:
hq720 by Appie NL, on Flickr
De truck heeft de volgende functies:
- 6WD
- Voor- en achteras stuurt
- V8 fake engine
- Lier voor en achter (met een kleine gearbox kan je kiezen welke de motor aandrijft)
Nog wat meer foto's
20241018_112242 by Appie NL, on Flickr
Tussen de 2 achterste assen zitten dus "brandstof tanks", het balletje bovenop ("de tankdop") fungeert als aanknop voor de hub.
Dikke V8 was een must
20241018_112507 by Appie NL, on Flickr
"Technic fig compatible"
20241018_112418 by Appie NL, on Flickr
Ik ben heel blij met de vering. Maximum travel voordat de wagen gaat kantelen. Op de eerste 2 assen zit 1 hard spring per wiel, de achteras heeft 2 hard springs per wiel, want daar zit aardig wat gewicht met de hub voor de as en de overhang aan de achterkant met de motor voor de lier.
20241018_113801 by Appie NL, on Flickr
20241018_112320 by Appie NL, on Flickr
Als ik de batterijen wil verwisselen moet ik 2 liftarms weghalen en een stuk van de aandrijfas (die ik zo gebouwd heb dat ik die makkelijk eruit kan trekken, maar het model zelf niet
)

De truck in de game:

- 6WD
- V8 fake engine
- Lier voor en achter (met een kleine gearbox kan je kiezen welke de motor aandrijft)
Nog wat meer foto's

Tussen de 2 achterste assen zitten dus "brandstof tanks", het balletje bovenop ("de tankdop") fungeert als aanknop voor de hub.
Dikke V8 was een must

"Technic fig compatible"

Ik ben heel blij met de vering. Maximum travel voordat de wagen gaat kantelen. Op de eerste 2 assen zit 1 hard spring per wiel, de achteras heeft 2 hard springs per wiel, want daar zit aardig wat gewicht met de hub voor de as en de overhang aan de achterkant met de motor voor de lier.

Als ik de batterijen wil verwisselen moet ik 2 liftarms weghalen en een stuk van de aandrijfas (die ik zo gebouwd heb dat ik die makkelijk eruit kan trekken, maar het model zelf niet
Vet hoor! Die motorkap/spatborden/a-stijlen/cabine ziet er super goed uit. Laadbak is een beetje simpel saai maar dat is natuurlijk de aard van het beestje. Als display zou iets van lading het wat aantrekkelijker maken 
Onderkant ook netjes afgewerkt, als het een set was zou ik hem kopen
Onderkant ook netjes afgewerkt, als het een set was zou ik hem kopen
@AppieNL hoeveel en welke motoren zitten hier in. Echt een fantastisch bouwwerk.
Stadia was beter....
Dank jullie wel 
@Cheezus ik ben idd nog van plan wat lading te maken, ook voor het rekje bovenop. De zwaardere vering achter komt daar ook leuk mee uit dat die ook daadwerkelijk wat lading kan tillen zonder door zijn vering te zakken.
@artificial_sun
Er zitten de volgende motors in:
- 2 PoweredUp XL voor de aandrijving onder de cabine. Hoewel het verschil klein is met L-motors, kunnen deze net wat langer op vol vermogen draaien, wat natuurlijk ideaal is voor dit type truck. En de mounting points op deze motors zijn ideaal.
- 1 PoweredUp L-motor voor het sturen. Deze zit tussen de stoelen onder de middenconsole.
- 1 PoweredUp L-motor voor de lier. Deze zit achter de laatste as.
En dus de Technic hub tussen de achterste 2 assen om het allemaal van stroom te voorzien.
@Cheezus ik ben idd nog van plan wat lading te maken, ook voor het rekje bovenop. De zwaardere vering achter komt daar ook leuk mee uit dat die ook daadwerkelijk wat lading kan tillen zonder door zijn vering te zakken.
@artificial_sun
Er zitten de volgende motors in:
- 2 PoweredUp XL voor de aandrijving onder de cabine. Hoewel het verschil klein is met L-motors, kunnen deze net wat langer op vol vermogen draaien, wat natuurlijk ideaal is voor dit type truck. En de mounting points op deze motors zijn ideaal.
- 1 PoweredUp L-motor voor het sturen. Deze zit tussen de stoelen onder de middenconsole.
- 1 PoweredUp L-motor voor de lier. Deze zit achter de laatste as.
En dus de Technic hub tussen de achterste 2 assen om het allemaal van stroom te voorzien.
Hier wat meer achtergrond-info over deze prachtige set: (in het Duits)Dennis schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:57:
Ik was deze week eens even de inzendingen voor de 6e serie van het Bricklink Designer Program aan het bekijken en beoordelen en kwam toen deze prachtige Bazaar tegen. Echt heel mooi gedaan (vind ik).
Nu eens even een maandje wachten om te kijken of deze tot de vijf winnende ontwerpen behoort, maar ben zelf alvast begonnen om het ontwerp te reverse-engineeren. Dat is nog best een uitdaging, maar het houdt me een beetje van de straat.
https://www.stonewars.de/...esigner-program-series-6/
Zo, de laatste bestelling is inmiddels ook binnen, en voor nu ben ik wel even klaar, want dit is van de afgelopen 2 weken:

(En excuses voor een onscherpe foto, dat is sowieso mijn ding niet
)
23 auto'tjes van 551 voor 413,25 = 18 euro per auto'tje (17,97)
Nu douchen, en door naar de bank voor een lening, want deze dodo is blut

(En excuses voor een onscherpe foto, dat is sowieso mijn ding niet
Ey!! Macarena \o/
DamnPopcorna schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:58:
[Afbeelding]
Heb de gehele 8 studs collectie compleet, laatste set met korting via Intertoys gekocht 🎉🎉
Ey!! Macarena \o/
Niet flauw bedoeld hoor, maar met zulke onscherpe foto's kan je het net zo goed niet plaatsenRaZ schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:52:
Zo, de laatste bestelling is inmiddels ook binnen, en voor nu ben ik wel even klaar, want dit is van de afgelopen 2 weken:
[Afbeelding]
(En excuses voor een onscherpe foto, dat is sowieso mijn ding niet)
Een onscherpe foto waar je alles op kan zien, was een stuk makkelijker dan alle productfoto's van Lego.com hier te gaan deeplinkenL23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:19:
[...]
Niet flauw bedoeld hoor, maar met zulke onscherpe foto's kan je het net zo goed niet plaatsenJe gaf al aan dat je camera stuk was, maar toch. Op marktplaats kan ik ook niks met zulke foto's.
Ik neem aan dat iedereen wel kan zien welke sets ik gekocht heb, of dat nu een scherpe foto of een onscherpe foto is van een paar dozen
Ey!! Macarena \o/
@AppieNL meesterlijke MOC
En dan natuurlijk de vraag…..kan ik deze maken met de 42070 6x6 towtruck? Is de handleiding hiervoor te koop bij je? Of staat deze zelfs op Rebrickable?
Deze is echt heel gaaf
En dan natuurlijk de vraag…..kan ik deze maken met de 42070 6x6 towtruck? Is de handleiding hiervoor te koop bij je? Of staat deze zelfs op Rebrickable?
Deze is echt heel gaaf
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
@Fraggert
Dank je wel.
Deze is niet te maken met de 42070 Tow truck. Je komt denk ik verder als je 1x de Mercedes Zetros hebt (en dan gewoon de aandrijfmotors vervangt voor de L's uit die set en voor de lier de M-motor pakt. De bandjes zijn namelijk van de Zetros (81mm), de bandjes van de 42070 zijn een slagje groter (105mm geloof ik). Ik heb die bandenmaat wel overwogen, maar om het ding nog een beetje laag in gewicht te houden ben ik voor de 81mm bandjes gegaan.
Voor het beetje dark azure onderdelen dat in deze truck zit en de 42070 is niet de moeite denk ik om de 42070 te kopen (als je hem al hebt, is het anders). En als de kleur niet bevalt, volgens mij kan die vrij makkelijk naar wit, oranje, zwart, geel worden veranderd. Ik heb niet echt speciale onderdelen gebruikt. Voor Dark Azure was het wel puzzelen met sommige oplossingen, want niet alles is bechikbaar in Dark Azure, maar ja, ik wilde per se die kleur
Ik heb geen handleiding, ik zal ter zijne tijd allicht een Stud.io file maken, maar daar ga ik geen timeframe op plakken. Een handleiding gaat er van mijn hand iig niet komen (sorry). Teveel werk, maar als iemand anders het aan de hand van de Stud.io file wil maken, wil ik er daar wel aan meehelpen (met tekst en uitleg, ik maak nog steeds de instructie niet
)
Dank je wel.
Deze is niet te maken met de 42070 Tow truck. Je komt denk ik verder als je 1x de Mercedes Zetros hebt (en dan gewoon de aandrijfmotors vervangt voor de L's uit die set en voor de lier de M-motor pakt. De bandjes zijn namelijk van de Zetros (81mm), de bandjes van de 42070 zijn een slagje groter (105mm geloof ik). Ik heb die bandenmaat wel overwogen, maar om het ding nog een beetje laag in gewicht te houden ben ik voor de 81mm bandjes gegaan.
Voor het beetje dark azure onderdelen dat in deze truck zit en de 42070 is niet de moeite denk ik om de 42070 te kopen (als je hem al hebt, is het anders). En als de kleur niet bevalt, volgens mij kan die vrij makkelijk naar wit, oranje, zwart, geel worden veranderd. Ik heb niet echt speciale onderdelen gebruikt. Voor Dark Azure was het wel puzzelen met sommige oplossingen, want niet alles is bechikbaar in Dark Azure, maar ja, ik wilde per se die kleur
Ik heb geen handleiding, ik zal ter zijne tijd allicht een Stud.io file maken, maar daar ga ik geen timeframe op plakken. Een handleiding gaat er van mijn hand iig niet komen (sorry). Teveel werk, maar als iemand anders het aan de hand van de Stud.io file wil maken, wil ik er daar wel aan meehelpen (met tekst en uitleg, ik maak nog steeds de instructie niet
Wat een gave creatie man, helemaal super!AppieNL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:27:
Op basis van een truck uit de game Mudrunner Expeditions, de Albatross, een nieuwe MOC van mij:
[Afbeelding]20241018_112215 by Appie NL, on Flickr
De truck in de game:
[Afbeelding]hq720 by Appie NL, on Flickr
- 6WD
- V8 fake engine
Nog wat meer foto's
[Afbeelding]20241018_112242 by Appie NL, on Flickr
Dikke V8 was een must![]()
[Afbeelding]20241018_112507 by Appie NL, on Flickr
"Technic fig compatible"
[Afbeelding]20241018_112418 by Appie NL, on Flickr
[Afbeelding]20241018_113801 by Appie NL, on Flickr
[Afbeelding]20241018_112320 by Appie NL, on Flickr
Als ik de batterijen wil verwisselen moet ik 2 liftarms weghalen en een stuk van de aandrijfas (die ik zo gebouwd heb dat ik die makkelijk eruit kan trekken, maar het model zelf niet)
Je geeft aan dat er weinig verschil zit tussen. L en XL motoren, dat de XL langer op vol vermogen kan draaien. Heeft dit met warmte ontwikkeling te maken? Wordt de L eerder thermisch beperkt?
@almightyarjen
Dank je wel.
Wat ik begreep uit de testjes van Philo (https://www.philohome.com/tech.htm, vooral de gedeeltes van de motors en de batterij test geven duidelijkheid) zit het vooral in wat de motors kunnen vragen van de hub. De motors zelf zijn niet zo zeer de beperkende factor, maar de hub.
Een PoweredUp Technic hub heeft blijkbaar per zijde een chipje zitten waarbij per kanaal aan die zijde 520mA kan worden geslurpt voordat de Technic hub ingrijpt en de stroom afknijpt naar de motor. Dus in totaal op de hele hub heb je ietsje meer dan 2A en heb je net zoveel als bij het oude Power Functions, daarbij greep de batterij box ook in iets boven 2A, maar daar kon je er dus zoveel aanhangen als je wilde, zolang de combinatie van wat draaide aan motortjes maar niet boven die 2A uitkwam.
Op basis van de tabelletjes van Philo kan een PoweredUp L-motor op 9v al die 520mA aantikken van zijn kanaal als die belast wordt, dus triggert de beveiliging van de hub. De PoweredUp XL op 9V trekt 470mA als die belast wordt en triggert dus nog niks. Philo heeft ook een educated guess gemaakt wanneer de PoweredUp L-motor zal stoppen als die niet beperkt zou zijn door de hub en dat was als die meer dan 1.4A moet slurpen en voor de PoweredUp XL is dat bij meer dan 1.1A. Dus aan de motortjes zelf zal het niet echt liggen. Hoewel bij de PoweredUp M-motor er wel een thermal protection in zit die al triggert bij 400mA, dus die is lager dan wat een hub aan zou kunnen. Daarbij zal de warmteafvoer wel een rol spelen. Van de L en XL heeft Philo daar geen gegevens van volgens mij, maar op basis van de load testjes zou ik denken dat die iig boven de grens van de hub liggen. Lego is denk ik gewoon nog wat verder gegaan met zijn veiligheidsmaatregelen om de spullen te beschermen.
Dank je wel.
Wat ik begreep uit de testjes van Philo (https://www.philohome.com/tech.htm, vooral de gedeeltes van de motors en de batterij test geven duidelijkheid) zit het vooral in wat de motors kunnen vragen van de hub. De motors zelf zijn niet zo zeer de beperkende factor, maar de hub.
Een PoweredUp Technic hub heeft blijkbaar per zijde een chipje zitten waarbij per kanaal aan die zijde 520mA kan worden geslurpt voordat de Technic hub ingrijpt en de stroom afknijpt naar de motor. Dus in totaal op de hele hub heb je ietsje meer dan 2A en heb je net zoveel als bij het oude Power Functions, daarbij greep de batterij box ook in iets boven 2A, maar daar kon je er dus zoveel aanhangen als je wilde, zolang de combinatie van wat draaide aan motortjes maar niet boven die 2A uitkwam.
Op basis van de tabelletjes van Philo kan een PoweredUp L-motor op 9v al die 520mA aantikken van zijn kanaal als die belast wordt, dus triggert de beveiliging van de hub. De PoweredUp XL op 9V trekt 470mA als die belast wordt en triggert dus nog niks. Philo heeft ook een educated guess gemaakt wanneer de PoweredUp L-motor zal stoppen als die niet beperkt zou zijn door de hub en dat was als die meer dan 1.4A moet slurpen en voor de PoweredUp XL is dat bij meer dan 1.1A. Dus aan de motortjes zelf zal het niet echt liggen. Hoewel bij de PoweredUp M-motor er wel een thermal protection in zit die al triggert bij 400mA, dus die is lager dan wat een hub aan zou kunnen. Daarbij zal de warmteafvoer wel een rol spelen. Van de L en XL heeft Philo daar geen gegevens van volgens mij, maar op basis van de load testjes zou ik denken dat die iig boven de grens van de hub liggen. Lego is denk ik gewoon nog wat verder gegaan met zijn veiligheidsmaatregelen om de spullen te beschermen.
[ Voor 11% gewijzigd door AppieNL op 19-10-2024 18:23 ]
Volkomen begrijpelijk kerel, ik had de stille hoop en de overtuiging dat je een MOC-designer was.AppieNL schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:54:
@Fraggert
Dank je wel.
Ik heb geen handleiding, ik zal ter zijne tijd allicht een Stud.io file maken, maar daar ga ik geen timeframe op plakken. Een handleiding gaat er van mijn hand iig niet komen (sorry). Teveel werk, maar als iemand anders het aan de hand van de Stud.io file wil maken, wil ik er daar wel aan meehelpen (met tekst en uitleg, ik maak nog steeds de instructie niet)
Maak je zoiets dan gewoon, met die Albatross als voorbeeld, gewoon helemaal als scratchbuild?
Er staat wel een MOC(je) van mij op Rebrickable, met dank aan @GerritvdG die vroeg aan mij of hij hier instructies voor mocht maken, een kleine wheel loader: https://rebrickable.com/m...ini-wheel-loader/#details
Ik bouw het inderdaad vanaf scratch, gewoon met steentjes, niet digitaal (ik vind het best leuk om een build te digitaliseren, maar niet eerst digitaal en dan fysiek). In het geval van een auto kies ik vaak eerst de bandenmaat waarbij ik hoop dat de lading functies die ik er in wil hebben ook gaat passen. Bij de meeste MOCs sneuvelen altijd wel een paar wensen, ook bij deze truck (geen diff locks of 2-speed gearbox bijvoorbeeld). Dan ga ik een beetje bepalen waar ik dingen wil hebben. In het geval van zo'n RC dingetje als dit, waar laat ik de motors? En dan gewoon puzzelen. Een ding dat ik wel heb gemerkt bij mijzelf is dat ik van binnen naar buiten moet bouwen. Ik kan niet zoals sommige bouwers eerst een body maken en daar een chassis inbouwen met 8-speed gearbox en weet ik wat nog meer, al zo'n lege huls hebben liggen werkt voor mij gewoon beperkend. Bij het bouwen van een chassis kijk ik wel altijd naar waar ik bodywork wil hebben uiteindelijk, maar ik kan het dus niet andersom
Ik bouw het inderdaad vanaf scratch, gewoon met steentjes, niet digitaal (ik vind het best leuk om een build te digitaliseren, maar niet eerst digitaal en dan fysiek). In het geval van een auto kies ik vaak eerst de bandenmaat waarbij ik hoop dat de lading functies die ik er in wil hebben ook gaat passen. Bij de meeste MOCs sneuvelen altijd wel een paar wensen, ook bij deze truck (geen diff locks of 2-speed gearbox bijvoorbeeld). Dan ga ik een beetje bepalen waar ik dingen wil hebben. In het geval van zo'n RC dingetje als dit, waar laat ik de motors? En dan gewoon puzzelen. Een ding dat ik wel heb gemerkt bij mijzelf is dat ik van binnen naar buiten moet bouwen. Ik kan niet zoals sommige bouwers eerst een body maken en daar een chassis inbouwen met 8-speed gearbox en weet ik wat nog meer, al zo'n lege huls hebben liggen werkt voor mij gewoon beperkend. Bij het bouwen van een chassis kijk ik wel altijd naar waar ik bodywork wil hebben uiteindelijk, maar ik kan het dus niet andersom
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 19-10-2024 18:21 ]
RustâghL23 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:19:
Niet flauw bedoeld hoor, maar met zulke onscherpe foto's kan je het net zo goed niet plaatsenJe gaf al aan dat je camera stuk was, maar toch. Op marktplaats kan ik ook niks met zulke foto's.

Foto is idd wazig maar wat maakt het uit, het gaat niet om de details want 'iedereen' kan ook van een wazige foto wel de betreffende setjes herkennen. Het is geen MOC of een nieuwe set oid waar je zeker wel de details wil zien.
@RaZ : je hebt er wel in 1 keer wat geld op stukgeslagen
Heb je wel ruimte om ze allemaal neer te zetten?
Da's vaak uiteindelijk wel een dingetje.
Veel plezier met bouwen!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Doe zelf rustigQuattroNL schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:22:
[...]
Rustâgh![]()
Foto is idd wazig maar wat maakt het uit, het gaat niet om de details want 'iedereen' kan ook van een wazige foto wel de betreffende setjes herkennen. Het is geen MOC of een nieuwe set oid waar je zeker wel de details wil zien.
@RaZ : je hebt er wel in 1 keer wat geld op stukgeslagen![]()
Veel plezier met bouwen!
Wat een gaaf ding! Jammer dat Lego zelf geen vergelijkbare Technic sets meer uit brengt.AppieNL schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:27:
[Afbeelding]20241018_112215 by Appie NL, on Flickr
De truck in de game:
[Afbeelding]hq720 by Appie NL, on Flickr
- 6WD
- V8 fake engine
Nog wat meer foto's
[Afbeelding]20241018_112242 by Appie NL, on Flickr
Dikke V8 was een must![]()
[Afbeelding]20241018_112507 by Appie NL, on Flickr
"Technic fig compatible"
[Afbeelding]20241018_112418 by Appie NL, on Flickr
[Afbeelding]20241018_113801 by Appie NL, on Flickr
[Afbeelding]20241018_112320 by Appie NL, on Flickr
Als ik de batterijen wil verwisselen moet ik 2 liftarms weghalen en een stuk van de aandrijfas (die ik zo gebouwd heb dat ik die makkelijk eruit kan trekken, maar het model zelf niet)
Kostte wat, maar dan heb je ook echt watQuattroNL schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:22:
[...]
@RaZ : je hebt er wel in 1 keer wat geld op stukgeslagen![]()
Veel plezier met bouwen!
Ruimte genoeg
Ey!! Macarena \o/
@dddddaaf
Nou, de Zetros kan een hoop van wat deze MOC ook kan. En de Zetros heeft wel een diff lock (maar geen lier
). Hj is geloof ik inmiddels wel end of life (bij Lego.com zelf tenminste).
Nou, de Zetros kan een hoop van wat deze MOC ook kan. En de Zetros heeft wel een diff lock (maar geen lier
Het punt is alleen dat je niet alles kan zien... Je kunt ze herkennen als je de set kent, ok, maar ik ken lang niet elke speed champion, dus heb bij sommige geeen idee waar ik naar kijkRaZ schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:24:
[...]
Een onscherpe foto waar je alles op kan zien, was een stuk makkelijker dan alle productfoto's van Lego.com hier te gaan deeplinkenOf de links opsommen van wat ik gekocht heb
Ik neem aan dat iedereen wel kan zien welke sets ik gekocht heb, of dat nu een scherpe foto of een onscherpe foto is van een paar dozenIk vind dat wat minder belangrijk als jij dat vindt blijkbaar
Hebben mensen hier ervaring met LEGO verlichting?
Zijn er LEGO lichtset merken welke beter of slechter zijn? Of zijn er specifieke dingen waarop ik zou kunnen letten?
Ik zou het eens willen proberen bij de Hogwarts Castle and Grounds.
https://www.lightmybricks...arts-castle-grounds-76419
https://gameofbricks.eu/c...d-grounds-76419-light-kit
https://www.briksmax.com/...-castle-and-grounds-76419
Light My Bricks lijkt mij zwaar overpriced. Alleen dat was wel 't merk wat ikzelf toevallig al kende. Ook lijkt het dat bij Light My Bricks ik niet enkel genoeg heb aan de lichtset alleen ook nog 2 andere producten nodig ga hebben?
Zijn er LEGO lichtset merken welke beter of slechter zijn? Of zijn er specifieke dingen waarop ik zou kunnen letten?
Light My Bricks lijkt mij zwaar overpriced. Alleen dat was wel 't merk wat ikzelf toevallig al kende. Ook lijkt het dat bij Light My Bricks ik niet enkel genoeg heb aan de lichtset alleen ook nog 2 andere producten nodig ga hebben?
Ik gebruik altijd gameofbricks. Werkt prima. Wel altijd een gepriegel om er in te krijgen.Chip. schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:37:
Knap man, dat is wel next level hoorAppieNL schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:13:
Er staat wel een MOC(je) van mij op Rebrickable, met dank aan @GerritvdG die vroeg aan mij of hij hier instructies voor mocht maken, een kleine wheel loader: https://rebrickable.com/m...ini-wheel-loader/#details
Heel af en toe zie je LMB nog wel op marktplaats voorbij komen, misschien kun je daar even op zoeken en de zoekopdracht bewaren zodat je notificaties krijgt bij nieuwe advertenties.Chip. schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:37:
Heeft iemand al de Fortnite lego in elkaar gezet?
Mijn zoontje speelt afentoe Fortnite en vind het geweldig, lego is een andere hobby van ons samen. Is de Fortnite lego beetje de moeite waard?
de Battebus vind ik wat tegenvallen, maar de figuren zijn wel weer gaaf.
Mijn zoontje speelt afentoe Fortnite en vind het geweldig, lego is een andere hobby van ons samen. Is de Fortnite lego beetje de moeite waard?
Mijn Marvel gekke tiener vond deze wel erg tof (ze heeft Sanctum Sanctorum ook).AppieNL schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:34:
[...]
Ik weet nog niet zeker of ik deze koop, maar hij heeft voor mij wel meer kans dan de museum modular. Leuk dat de hele originele cast van de 90's cartoon erbij zit, maar zie ik het nou goed dat Jubilee ontbreekt maar wel een Iceman?
Edit: nog wat meer plaatjes van https://www.reddit.com/r/LEGOMarvelLeaks/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat close-ups van poppetjes (tov een eerder lek)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien dat Gambit 2 haarstukjes krijgt.
Zou dit betekenen dat er dit jaar geen nieuwe modular komt? (want ik vond het een beetje het museum met Marvel saus) Of heb ik dat gemist?
Nintendo speler sinds '94.
Modulars staan los van de Marvel gebouwen. Geruchten zijn geloof ik dat de modular dit jaar (1 dec dacht ik?) een B&B/Inn huis zal zijn met een klein cafeetje.
Volgens de laatste geruchten zal het toch weer gewoon 1 januari worden (alleen afgelopen jaar was de uitzondering met 1 dec)AppieNL schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:38:
Modulars staan los van de Marvel gebouwen. Geruchten zijn geloof ik dat de modular dit jaar (1 dec dacht ik?) een B&B/Inn huis zal zijn met een klein cafeetje.
Wil iemand al zijn Cat D11 (de 42131) kwijt?
Die nog steeds staat met stip op #1 bij me op de wishlist.
Ik heb mijn Liebherr 42100 ff uitgeleend aan een maatje die wel wat ontspanning kan gebruiken en toen ging het toch ook weer ff kriebelen.
Ik heb mijn Liebherr 42100 ff uitgeleend aan een maatje die wel wat ontspanning kan gebruiken en toen ging het toch ook weer ff kriebelen.
Kan moeilijk inschatten hoe populair Fortnite Lego is, maar … volgens mij is die serie aflopend. Ik had niet direct indruk dat het heel succesvol was - maar zeker niet zo’n flop als avatarmelst90 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:01:

Als niet Fortnite speler, vond ik die bus stiekem wel best gaaf. Kijk op Brickwatch voor actuele prijzen, en history. Mogelijk kan het je helpen met aankopen
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 20-10-2024 13:56 ]
Nadat je de 42100 terug hebt, gewoon deze bouwen https://rebrickable.com/m...err-pr-776-dozer/#details (ik heb hem wel eens eerder gelinkt geloof ik). Kan meer dan de Cat D11 en is nog goedkoper ook om alleen de instructies te kopen. M_Longer maakt altijd geweldige B-modellen.Fraggert schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:34:
Wil iemand al zijn Cat D11 (de 42131) kwijt?Die nog steeds staat met stip op #1 bij me op de wishlist.
Ikzelf niet maar een vrij bekende LEGO reviewer op YouTube (Tiago) heeft er wel een positieve mening over.melst90 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:01:
Die MOC heb ik al in bezit en gebouwdAppieNL schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:02:
[...]
Nadat je de 42100 terug hebt, gewoon deze bouwen https://rebrickable.com/m...err-pr-776-dozer/#details (ik heb hem wel eens eerder gelinkt geloof ik). Kan meer dan de Cat D11 en is nog goedkoper ook om alleen de instructies te kopen. M_Longer maakt altijd geweldige B-modellen.
En deze ook https://rebrickable.com/m...th-6-attachments/#details
ik gebruik verder de functies ook niet, voor de leut heb ik een zwik AA’s in de 42100 gedaan maar na een meter heen en weer en een rondje schranken op de rupsen is dat voor mij wel klaar
Maar die CAT vind ik gewoon echt gaaf
Super bedankt dat je dat wilde doen. Helaas!leosand schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:41:
[...]
echtbij 1 winkel toychamp stonden er 3,5 doos en dacht dar geluk te hebben maar nee.
dus sorry,
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Is dat in te schatten met sets van slechts 3 maanden oud?himlims_ schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:55:
[...]
Kan moeilijk inschatten hoe populair Fortnite Lego is, maar … volgens mij is die serie aflopend. Ik had niet direct indruk dat het heel succesvol was - maar zeker niet zo’n flop als avatar
Als niet Fortnite speler, vond ik die bus stiekem wel best gaaf. Kijk op Brickwatch voor actuele prijzen, en history. Mogelijk kan het je helpen met aankopen
Edit: Bij geen interesse en kennis over de serie er beter niks over zeggen?
[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 20-10-2024 20:37 ]
Na drie maanden is het toch te vroeg om al te concluderen dat een thema aflopend is?himlims_ schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:55:
[...]
Kan moeilijk inschatten hoe populair Fortnite Lego is, maar … volgens mij is die serie aflopend. Ik had niet direct indruk dat het heel succesvol was - maar zeker niet zo’n flop als avatar
Edit: @L23 Excuses, ik had jouw reactie niet gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 20-10-2024 15:47 ]
Ik heb de Rivendell-set met Light My Bricks verlicht. Enorm priegelwerk, maar het zit wel heel doordacht in elkaar. De verschillende delen van de build zijn ook eenvoudig los te koppelen. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook watChip. schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:37:
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"