Is er een mogelijkheid om via lego.com met korting aan te kopen? Zijn er soms acties op? Heb heel wat waardebonnen gekregen.
Lego heeft alleen hun eigen spaarpunten via het insiders-programma.Hurtebise schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:46:
Is er een mogelijkheid om via lego.com met korting aan te kopen? Zijn er soms acties op? Heb heel wat waardebonnen gekregen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wat bedoel je precies? Af en toe zijn er sets die bij lego.com met korting worden verkocht. En sets die retired zijn vaak aan einde looptijd ook met korting.Hurtebise schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:46:
Soms is er ook wel eens wat in de aanbieding (met 0 insider punten).
Star wars in mei bijv. Maar dan nog is het voor non-exclusieve sets goedkoper om elders in de aanbieding te kopen.
Ben nog niet zo lang weer into lego, maar vermoed met black friday dat er wel weer wat komt?
Star wars in mei bijv. Maar dan nog is het voor non-exclusieve sets goedkoper om elders in de aanbieding te kopen.
Ben nog niet zo lang weer into lego, maar vermoed met black friday dat er wel weer wat komt?
Dank voor de reacties i.v.m. Lego.com. Idd afwachten wat BF brengt
Zie aanbiedingen topic?Hurtebise schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:46:
Over algemeen ga je “de beste deals” niet via Lego zelf vinden. Maar gekregen waardebonnen betekend meer korting dan ooit via Amazon gaat krijgen
Reactie weggehaald. Te wollig antwoord42erik schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:09:
[...]
Ik krijg een melding dat er een reactie is, maar krijg alleen dit te zien?
Vorig jaar waren de acties bij bol etc vóór black friday beter dan met bf.defusion schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:02:
Soms is er ook wel eens wat in de aanbieding (met 0 insider punten).
Lekker met zoon 60408 aan het bouwen. Ziet er echt goed uit voor zon kleine set. Past ook goed bij zijn grote technic broer als hij straks klaar is
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Zo klinkt het bijna als een beleggingRaZ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:20:
Het is echt bizar wat de prijzen van Lego doet. Ik ben zelf veels te laat ingestapt voor die Speed Champions.
Levert meer op dan goud
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ey!! Macarena \o/
Mijn vrouw is helemaal gek van Harry Potter en heeft zoals ik al eens eerder schreef vrijwel alle Lego Harry Potter sets. Nu kwam ik vanmiddag in een boekhandel toevallig dit boek tegen en dat leek me een leuk cadeau. Dus alvast voor een paar euro de Engelse versie als e-book gekocht en doorheen gebladerd.
Daarin staat een leuk ontwerp van de handtas van Hermelien. Het grappige van het boek is dat er alleen plaatjes in staan, maar geen lijsten van steentjes dus je moet je eigen fantasie en kennis gebruiken.
Dus maar eens aan de slag gegaan met Lego Studio (voor het eerst) en de handtas helemaal nagemaakt.
/f/image/sprQKsQmUeMinAWS7iUe90IL.png?f=fotoalbum_medium)
Binnenkort maar eens het boek kopen en via de Lego Pick a Brick een paar steentjes bestellen en dat mag meneer
dan in december cadeau geven. Als dat geen succes wordt...
.
Daarin staat een leuk ontwerp van de handtas van Hermelien. Het grappige van het boek is dat er alleen plaatjes in staan, maar geen lijsten van steentjes dus je moet je eigen fantasie en kennis gebruiken.
Dus maar eens aan de slag gegaan met Lego Studio (voor het eerst) en de handtas helemaal nagemaakt.
/f/image/sprQKsQmUeMinAWS7iUe90IL.png?f=fotoalbum_medium)
Binnenkort maar eens het boek kopen en via de Lego Pick a Brick een paar steentjes bestellen en dat mag meneer

Er is een goedkopere optie dan pick a brick: bricklinkDennis schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:01:
Mijn vrouw is helemaal gek van Harry Potter en heeft zoals ik al eens eerder schreef vrijwel alle Lego Harry Potter sets. Nu kwam ik vanmiddag in een boekhandel toevallig dit boek tegen en dat leek me een leuk cadeau. Dus alvast voor een paar euro de Engelse versie als e-book gekocht en doorheen gebladerd.
[Afbeelding]
Binnenkort maar eens het boek kopen en via de Lego Pick a Brick een paar steentjes bestellen en dat mag meneerdan in december cadeau geven. Als dat geen succes wordt...
.
*Edit maar wel echt een tof cadeau!
En als je vervolgens op bricklink zoekt naar “bulk” (100-250-500stk) kan prijs van 100 bricks zomaar 1 euro zijn.Snowhite0901 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:51:
[...]
Er is een goedkopere optie dan pick a brick: bricklink
*Edit maar wel echt een tof cadeau!
“Geen idee of random-brick-x nodig heb, maar voor prijs van 1ct gaan ze mee”
Overigens kan pick-a-brick wall in Lego store soms voordeliger zijn dan bricklink. Vergelijk ze altijd beide
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 12-10-2024 20:08 ]
Probleem is alleen dat je dan geluk moet hebben dat precies degene die je moet hebben (en dat is voor dit cadeau zo) daar moet zijnhimlims_ schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:08:
[...]
En als je vervolgens op bricklink zoekt naar “bulk” (100-250-500stk) kan prijs van 100 bricks zomaar 1 euro zijn.
“Geen idee of random-brick-x nodig heb, maar voor prijs van 1ct gaan ze mee”
Overigens kan pick-a-brick wall in Lego store soms voordeliger zijn dan bricklink. Vergelijk ze altijd beide
Bricklinken moet toch wel te doen zijn bij 1 winkel? Of bedoel je dat niet? Lijkt qua verschillende soorten onderdelen wel mee te vallen.Snowhite0901 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:52:
[...]
Probleem is alleen dat je dan geluk moet hebben dat precies degene die je moet hebben (en dat is voor dit cadeau zo) daar moet zijn
Hij had het over de pick a brick wall:)L23 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:03:
[...]
Bricklinken moet toch wel te doen zijn bij 1 winkel? Of bedoel je dat niet? Lijkt qua verschillende soorten onderdelen wel mee te vallen.
Kan je ergens zien hoelang je Lego punten nog geldig zijn? Ik heb er nog 11k en zou zonde zijn als ze verlopen…
Je krijgt voor zover ik weet automatisch een emailtje met 'ze vervallen over x dagen/maanden', als je die nog niet hebt gehad zijn ze volgens mij nog wel ff geldigLocoShady schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:51:
Kan je ergens zien hoelang je Lego punten nog geldig zijn? Ik heb er nog 11k en zou zonde zijn als ze verlopen…
Edit: ik zie dat ze 18 maand geldig zijn. Dus als je 18 maand niks erbij doet of eraf haalt vervallen ze. Je zou dus elke 17 maand een QR code kunnen scannen en daarmee je punten kunnen laten staan denk ik.
[ Voor 20% gewijzigd door RubjeMazter op 12-10-2024 22:41 ]
Dank voor jullie adviezen over Bricklink, ben er inderdaad wel bekend mee en moet even kijken wat ik wil. Als het inderdaad bij één winkel zo te krijgen is scheelt dat een hoop geld (mits in nieuwstaat ook natuurlijk).
En dat Lego Studio is best wel leuk, vanavond maar even een ander ontwerp uit het boek nagetekend
. Denk dat iemand begin december erg blij gaat worden
.
En dat Lego Studio is best wel leuk, vanavond maar even een ander ontwerp uit het boek nagetekend
/f/image/mMzLFeZbVBqAsjIGog6SMGBo.png?f=fotoalbum_medium)
Is niet altijd goedkoper. Onderdelen die maar beperkt zitten in sets (1-2 per set bijvoorbeeld of sowieso maar in 1 set) zijn vaak duur op bricklink. Daarnaast heb je door dit soort aanbod op Bricklink dus ook dat je vaak bij meerdere verkopers je onderdelen moet bestellen, omdat ze er maar een paar in voorraad hebben per verkoper.Snowhite0901 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:51:
[...]
Er is een goedkopere optie dan pick a brick: bricklink
PaB heeft dat probleem niet en kan je er zoveel bestellen als je wilt van zulke onderdelen en dus vaak ook voor een lagere prijs. De enige kanttekening is gloednieuwe onderdelen uit nieuwe sets, die verlaagt Lego op PaB pas na 6 maanden of zo. Waarschijnlijk om de verkoop van de nieuwe sets te stimuleren.
Ik heb trouwens weer een tabblad voor de collectie:
https://tkelcreations.blogspot.com/p/blog-page_24.html
Lekker makkelijk klooien met Pythagoras. Groene (?) stipjes is op de hele studs, gele op de halve stud en de open zwarte cirkeltjes zijn "binnen de Lego marge".
Lekker makkelijk klooien met Pythagoras. Groene (?) stipjes is op de hele studs, gele op de halve stud en de open zwarte cirkeltjes zijn "binnen de Lego marge".
Daar snap ik maar weinig van die postAppieNL schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:34:
Ik heb trouwens weer een tabblad voor de collectie:
Je beweegt je cursor naar de stipjes en dan krijg je te zien welke lengtes/afstanden de 2 andere zijdes van de driehoek moeten zijn.
Ik zit vaak genoeg te klooien met schuine liftarms waarbij ik dan nog even moet berekenen of het wel van Pythagoras mag (en dus voor Lego "in system" is). Het "in de marge" probeer ik te vermijden, maar is wel eens nuttig.
Voor nog leukere combinaties met 3x5 L-liftarms bijvoorbeeld kijk ik ook nog wel eens naar dit topic: https://www.eurobricks.co...145219-tip-a-perfect-fit/
En uit dat topic ook deze: https://brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=193780
[ Voor 20% gewijzigd door AppieNL op 13-10-2024 11:48 ]
Zo, lelijkste Speed Champions ook in elkaar gezet. De Chevvy Camaro. Sticker-terreur, en wat mij te veel teletubby-kleurtjes, en een hele lelijke platte motorkap. Een kont die eigenlijk ook nergens op slaat. De neus/grill vind ik wel heel geslaagd.
Laat ik eens kijken of er al een MOC is voor die Camaro, en ja die is er. Klik

Een normale realistische motorkap en wat andere kleuren (al had die best gewoon prima in het geel gekund, zonder die Nascar onzin). Een paar stubtiele aanpassingen en het lijkt er gewoon veel beter op.

Een normale realistische motorkap en wat andere kleuren (al had die best gewoon prima in het geel gekund, zonder die Nascar onzin). Een paar stubtiele aanpassingen en het lijkt er gewoon veel beter op.
Ey!! Macarena \o/
orgineel lijkt meer op een nascar auto dan de mocRaZ schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:34:
Zo, lelijkste Speed Champions ook in elkaar gezet. De Chevvy Camaro. Sticker-terreur, en wat mij te veel teletubby-kleurtjes, en een hele lelijke platte motorkap. Een kont die eigenlijk ook nergens op slaat. De neus/grill vind ik wel heel geslaagd.
[Afbeelding]

Je kan daar Pythagorese drietallen in Lego visualiseren, we doen even net of halfjes (met jumper plates) ook meetellen.
In het Nederlands: hoe kan ik Lego gebruiken met niet rechte hoeken en toch weer op een nopje uitkomen.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Vandaag de laatste drie zakjes gebouwd om de kop en staart af te maken van de Tuxedo cat. Aan de minifig is te zien dat het best een flinke kat is. Geslaagde build en als bonus kan je voor een open mond en gele ogen gaan. Nu nog een mooie plekje vinden.
:strip_exif()/f/image/e3G1WY98iSDGCZKHKIVdJKTS.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk, kleurrijk, klein en simpel. Vorige week 31136 op Amazon gescoord voor 16,83 euro:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VATTHKN2HRV4J1arhzqs3IRt.jpg?f=user_large)
Miste wel een stukje lego voor de nek, maar creatief opgelost en weer door, niemand die het ziet
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VATTHKN2HRV4J1arhzqs3IRt.jpg?f=user_large)
Miste wel een stukje lego voor de nek, maar creatief opgelost en weer door, niemand die het ziet
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Juist, dat zeg ik toch. Die hele Nascar onzin met teletubby-kleurtjes en al die stickers had gewoon wat mij betreft echt niet nodig geweest.himlims_ schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:20:
[...]
orgineel lijkt meer op een nascar auto dan de moczeg niet dat orgineel mooi is
maar heeft meer van nascar weg
De stijl van de moc uit m'n vorige post, en dan gewoon 1 kleur, bijvoorbeeld Toyota GR Supra-geel. Helaas is die Supra al end-of-life en verwacht ik niet dat ik voor een prijsje zo rond de 17 a 18 euro nog een 2de te kunnen scoren om daar die Camaro van te maken (de prijs zal eerder stijgen dan zakken)
Zie hier een Supra en de Camaro bij elkaar waar de stickers nog niet opgeplakt zijn.

Dat jij zegt dat die moc niet op de Nascar uitvoering lijkt heb je gelijk, dat is namelijk het hele idee erachter, opbokken met die toverballenkleurtje en stickers
Edit: Ik heb als 45+ zonder kinderen geen vergaarbakken vol met Lego in huis waar ik ongelimiteerd steentjes uit kan jatten
[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 13-10-2024 16:20 ]
Ey!! Macarena \o/
Leuke ideeën!RaZ schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:15:
[...]
Juist, dat zeg ik toch. Die hele Nascar onzin met teletubby-kleurtjes en al die stickers had gewoon wat mij betreft echt niet nodig geweest.
De stijl van de moc uit m'n vorige post, en dan gewoon 1 kleur, bijvoorbeeld Toyota GR Supra-geel. Helaas is die Supra al end-of-life en verwacht ik niet dat ik voor een prijsje zo rond de 17 a 18 euro nog een 2de te kunnen scoren om daar die Camaro van te maken (de prijs zal eerder stijgen dan zakken)![]()
Zie hier een Supra en de Camaro bij elkaar waar de stickers nog niet opgeplakt zijn.
[Afbeelding]
Dat jij zegt dat die moc niet op de Nascar uitvoering lijkt heb je gelijk, dat is namelijk het hele idee erachter, opbokken met die toverballenkleurtje en stickers
Edit: Ik heb als 45+ zonder kinderen geen vergaarbakken vol met Lego in huis waar ik ongelimiteerd steentjes uit kan jattenAl kan ik wel gewoon wat Classic dozen scoren om de moc's te kunnen maken
Ik moet de Nascar nog maken en heb nog een 2e Supra liggen (ooit voor een paar euro van iemand overgenomen).
Ik ga eens kijken hoe ver ik kom
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dan heb je gewoon een gele (2 tone zwarte) Camaro, zoals Sam Witwicky ook had in de film Transformers. Ik vind de Nascar-versie gewoon tegenvallen, het had zoveel beter kunnen zijn. Maar Lego heeft al een Bumblebee in het assortimentQuattroNL schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:17:
[...]
Leuke ideeën!
Ik moet de Nascar nog maken en heb nog een 2e Supra liggen (ooit voor een paar euro van iemand overgenomen).
Ik ga eens kijken hoe ver ik kom
Ey!! Macarena \o/
Ik lees al eventjes mee in dit topic nadat ik een paar maanden geleden ben gestart met de bouw van een technic Lego set, die ik te leen kreeg om te kijken of ik Lego leuk vind.
In de tussentijd, omdat ik het toch wel erg leuk vind, Home Alone aangeschaft en daar vandaag mee begonnen.
Ik hoop niet dat deze hobby teveel uit de klauwen gaat lopen
.
In de tussentijd, omdat ik het toch wel erg leuk vind, Home Alone aangeschaft en daar vandaag mee begonnen.
Ik hoop niet dat deze hobby teveel uit de klauwen gaat lopen
Hahaha. Helaas. Je bent aan het bouwen geslagen dus officieel verlorenReflection schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:21:
Ik hoop niet dat deze hobby teveel uit de klauwen gaat lopen.
*one of us, one of us, one of us*
:strip_exif()/f/image/eWjh5oAxZEuuNxvMoy0t9EMV.jpg?f=fotoalbum_large)
Met Prime deze meegepakt. Werkende vuilniswagen die de bak daadwerkelijk oppakt en leegt, briljant!
Het zou zo maar is kunnen. Ik kijk nu al naar de Vuurtoren, de Piano, de Volvo truck met de kraan achterop en zo heb ik er nog wel een paar gezien dat ik dacht: wil ik!Brammos85 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:27:
[...]
Hahaha. Helaas. Je bent aan het bouwen geslagen dus officieel verloren
[Afbeelding]
Met Prime deze meegepakt. Werkende vuilniswagen die de bak daadwerkelijk oppakt en leegt, briljant!
Zeg maar dat tegen je goed gevulde bankrekening & het college geld van je kinderenReflection schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:30:
[...]
Het zou zo maar is kunnen. Ik kijk nu al naar de Vuurtoren, de Piano, de Volvo truck met de kraan achterop en zo heb ik er nog wel een paar gezien dat ik dacht: wil ik!

En welkom bij de club!
Nieuw subtopic: show je Build a Minifigure (BAM). Ik zit heel dicht bij een Lego-winkel dus ik scoor af en toe wat minifiguren als excuus voor mezelf om er langs te mogen gaan.
De buit van augustus: the dark knight en zijn zeemanskoor.
:strip_exif()/f/image/YgcX6R2mglrsO7mtDLkpcbV7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZkYi0yhkth4FreGfrj4goBl8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Apbx4e5VJAotKxuaT4YgqmEV.jpg?f=fotoalbum_large)
The dark knight is geen BAM, maar komt uit de polybag 30653 Batman 1992. Ze gaan met zijn allen de binnenstad (on)veilig maken.
:strip_exif()/f/image/YgcX6R2mglrsO7mtDLkpcbV7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZkYi0yhkth4FreGfrj4goBl8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Apbx4e5VJAotKxuaT4YgqmEV.jpg?f=fotoalbum_large)
The dark knight is geen BAM, maar komt uit de polybag 30653 Batman 1992. Ze gaan met zijn allen de binnenstad (on)veilig maken.
Geinig dat die er ook zijn. Eigenlijk verdient het wel zijn eigen grote technic build met een leuk binnenwerk om ook nog wat afval te verwerken. Benieuwd of dat nog in de pijplijn zit.Brammos85 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:27:
[...]
Hahaha. Helaas. Je bent aan het bouwen geslagen dus officieel verloren
[Afbeelding]
Je had beter meer polybags kunnen kopen dan die koorknaapjesPlasticFan schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:07:
Nieuw subtopic: show je Build a Minifigure (BAM). Ik zit heel dicht bij een Lego-winkel dus ik scoor af en toe wat minifiguren als excuus voor mezelf om er langs te mogen gaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

2 polybags en je hebt een iets wat stabieler muurtje/dak, en mijn batman houdt jouw batman gewoon tegen met z'n minons (straatterreurmuziekanten
Ey!! Macarena \o/
Bij mij miste een stukje van de bloem. Aangezien ze altijd zeggen dat je beter twee papegaaien kunt hebben, heb ik de roze toen ook maar gekochtCLB schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:15:
Leuk, kleurrijk, klein en simpel. Vorige week 31136 op Amazon gescoord voor 16,83 euro:
[Afbeelding: Exotische papegaai 31136]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Haha, ja die bestaat ook nog natuurlijk, misschien vliegt 'ie hier ook ooit rondWailing_Banshee schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 07:42:
Bij mij miste een stukje van de bloem. Aangezien ze altijd zeggen dat je beter twee papegaaien kunt hebben, heb ik de roze toen ook maar gekocht
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb deze nog een tijd gezocht voor een diorama, maar die prijzen waren echt giga hoog geworden.Boingo schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:09:
Het was eigenlijk mijn bedoeling dat ik zaterdag al mijn T47 zou openmaken, maar door omstandigheden pas gisterenavond aan kunnen beginnen.
Had hem al een hele tijd staan, maar stelde het bouwen telkens uit. Nu toch opengemaakt en de eerste 2 zakjes zijn gedaan. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik was net te laat om hem nog in de winkel te kopen, maar heb niet veel meer dan de adviesprijs betaald. Heb veel UCS sets nog kunnen aanschaffen voor de Lego gekte is begonnen. Heeft me heel veel geld bespaard.kneusteun schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:10:
[...]
Ik heb deze nog een tijd gezocht voor een diorama, maar die prijzen waren echt giga hoog geworden.
Maar ehh... een UCS snowspeeder in een diorama??
Ben opzoek naar een handjevol random minifigs. Ik kan niet zo snel vinden welke sites dit verkoopt. (gezocht naar marktplaats etc)
Hebben jullie ideeën waar ik dat kan vinden? Het mogen de meest simpele/goedkope minifigs zijn maar wel van lego zelf.
Hebben jullie ideeën waar ik dat kan vinden? Het mogen de meest simpele/goedkope minifigs zijn maar wel van lego zelf.
Hoe goedkoop/hoeveel? In een winkel kun je er 3 maken/kopen voor 8 euro als ik het goed zeg?corporalnl schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:14:
Ben opzoek naar een handjevol random minifigs. Ik kan niet zo snel vinden welke sites dit verkoopt. (gezocht naar marktplaats etc)
Stuk of 10. Gaat puur om wat simpele minifigs. (die optie van 3 maken had ik inderdaad ook gevonden)Karp schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:17:
[...]
Hoe goedkoop/hoeveel? In een winkel kun je er 3 maken/kopen voor 8 euro als ik het goed zeg?
Maar ik denk dat ik het beste via marktplaats of bricklink wat simpele kan gaan zoeken.
Nou het is zo ver, mijn kleine meid (3,5) is nu écht over naar Lego.
Ze had tot nu toe enkel twee hele kleine setjes van Moana/Vaiana en Frozen (zo'n doosje van €8 oid), maar ze was nu constant de Lego van haar broer aan het claimen om mee te spelen. Ook toen ik mijn set van The Office bouwde wilde ze graag meespelen in "het huis".
Dus even op MP gekeken en Friends is een leuke serie met veel huizen, dus deze gisteren opgehaald en gebouwd. Ze was toen ze beneden kwam vanmorgen helemaal blij en lekker "huis" aan het spelen.
:strip_exif()/f/image/Eax8LLSQ7O85vszQsOfwMkfT.jpg?f=fotoalbum_large)
Meteen bij adres 1 nog een set meegenomen en vervolgens naar adres 2 om een verzameling over te nemen voor een mooi prijsje, met een Frozen-kasteel en nog meer Friends setjes. Al met al heeft ze nu een flinke bak vol, al krijgt ze voorlopig enkele deze set nog.
Iemand tips om de Lego van zoon en dochter te scheiden?
Ze had tot nu toe enkel twee hele kleine setjes van Moana/Vaiana en Frozen (zo'n doosje van €8 oid), maar ze was nu constant de Lego van haar broer aan het claimen om mee te spelen. Ook toen ik mijn set van The Office bouwde wilde ze graag meespelen in "het huis".
Dus even op MP gekeken en Friends is een leuke serie met veel huizen, dus deze gisteren opgehaald en gebouwd. Ze was toen ze beneden kwam vanmorgen helemaal blij en lekker "huis" aan het spelen.
:strip_exif()/f/image/Eax8LLSQ7O85vszQsOfwMkfT.jpg?f=fotoalbum_large)
Meteen bij adres 1 nog een set meegenomen en vervolgens naar adres 2 om een verzameling over te nemen voor een mooi prijsje, met een Frozen-kasteel en nog meer Friends setjes. Al met al heeft ze nu een flinke bak vol, al krijgt ze voorlopig enkele deze set nog.
Iemand tips om de Lego van zoon en dochter te scheiden?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Lego mag ook weleens gaan kijken naar en nieuw concept mbt de Lego CMF series. Mijn zoontje probeert als sinds de strat van de laatste serie de Ridder draak oid te bemachtigen maar bij iedere winkel is ie steevast te laat. De hele serie is overal nog makkelijk te verkrijgen maar de Ridder is overal uitgevist en staat voor het dubbele of meer op marktplaats. Gisteren in Zoetermeer samen met hem nog twee doosjes vol zitten scannen.
De lol is er eigenlijk ook wel af zo.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Al die moeite is makkelijk de 4 euro waard die je meer betaald op marktplaats lijkt me.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
ben daar ook compleet mee gestopt; ik vond het wel zijn charme hebben - dat voelen van die zakjes naar gewenste figuresCobb schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:38:
Lego mag ook weleens gaan kijken naar en nieuw concept mbt de Lego CMF series. Mijn zoontje probeert als sinds de strat van de laatste serie de Ridder draak oid te bemachtigen maar bij iedere winkel is ie steevast te laat. De hele serie is overal nog makkelijk te verkrijgen maar de Ridder is overal uitgevist en staat voor het dubbele of meer op marktplaats. Gisteren in Zoetermeer samen met hem nog twee doosjes vol zitten scannen.
maar omdat vaak zonder thuis kom was ook ik er klaar mee; koop ze 'gewoon' online of bij lokale retailer die ze uitgezocht heeft. En jah, dan betaal liever 1-2euro meer, dan een dag zonder resultaat
@zonoskar Tuurlijk maar leuk is anders, en ik gun die scalpers het niet.
@himlims_ bij de gewone webshop vaak uitverkocht. En met verzenden wel erg gortig. Niet 1 of 2 euro meer.
@himlims_ bij de gewone webshop vaak uitverkocht. En met verzenden wel erg gortig. Niet 1 of 2 euro meer.
/f/image/6QB4dqLJ9HJfad6k1E5YjnJC.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 77% gewijzigd door Cobb op 14-10-2024 13:51 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Hier in Noorwegen is het gelukkig niet zo een gekte. Daar vind je genoeg van die doosjes in de aanbieding.Cobb schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:38:
Vorige week nog alle vampire knights uit een bak gevist... 6 stuks voor 2,5 euro per stuk. Daarna gelijk verkocht voor 50 euro
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
ik wil hier wel even kijken voor je.Cobb schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:38:
je bedoeld deze:
Dragonborn Paladin?
stonden bij toychamp genoeg dozen
Hier bij de intertoys ook gewoon alles nog aanwezig.
Toychamp heeft er ook gewoon mega veel liggen nog.
Dus het kan niet zo moeilijk zijn
Welkom, deze hobby gaat je geld kostenReflection schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:21:
Ik lees al eventjes mee in dit topic nadat ik een paar maanden geleden ben gestart met de bouw van een technic Lego set, die ik te leen kreeg om te kijken of ik Lego leuk vind.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yy1W1NGlRdY9GLTtdS1TOmH4.jpg?f=user_large)
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Dat kan dus wel, ik heb 1x geluk gehad bij Kruidvat dat ze net een nieuwe omdoos achter de kassa hadden neergezet, maar bij de andere winkels worden wel degelijk die Dragonborn Paladin er telkens uitgevist.kneusteun schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:43:
Hier bij de intertoys ook gewoon alles nog aanwezig.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ja als je wilt!leosand schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:06:
[...]
ik wil hier wel even kijken voor je.
je bedoeld deze:
Dragonborn Paladin?
stonden bij toychamp genoeg dozen
Helaas joh...Reflection schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:21:
Ik ben modular buildings aan het sparen, maar het is allemaal begonnen met Star Wars Lego. Slave 1 van Boba Fett was de eerste die ik ineens ergens in Duitsland in grote winkel zag staan. Toen meer gekocht. Inmiddels heb ik Millenium Falcon en AT-AT staan en alle UCS sinds Slave 1, zolang het maar originele trilogie is.
Ik heb net Jabba's sail barge gekocht. En ineens was A-Frame cabin in de aanbieding, die ik al langer wilde hebben en dit jaar ook nog eens uit productie gaat. Dus ook maar aangeschaft. Maar ik had al Atari 2600 omdat die echt goed in de aanbieding was laatste. En Nintendo deze maand ook ineens! Dus deze maand al bijna € 1000 aan Lego uitgegeven. Ouch.
En toen kwam Avengers Tower in aanbieding voor € 375, dat is €125 onder nieuwprijs. Geluk bij ongeluk (?) is die meteen uitverkocht bij ToyChamp. Dus die is het niet geworden. Maar Botanic Garden komt binnenkort uit en einde van het jaar ook nog nieuwe modular building. En ik wil echt super, super graag de construction yard van Bricklink, die minimaal € 500 gaat kosten, waarschijnlijk een al opgebouwde versie. We zullen zien.
Maar geld kost het :-) Succes!
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Ach, zolang je er geen droog brood door hoeft te eten, een eventuele partner het ook prima vindt en je/jullie het geld er voor over hebben (het er aan uit willen geven) is het wel prima toch?
Plaatsgebrek gaat op den duur vaak wel een dingetje worden....
Ikea is dan tijdelijk je vriend maar als de volgende stap de makelaar gaat worden dan wordt het tijd voor wat zelfreflectie
Plaatsgebrek gaat op den duur vaak wel een dingetje worden....
Ikea is dan tijdelijk je vriend maar als de volgende stap de makelaar gaat worden dan wordt het tijd voor wat zelfreflectie

Ondanks alle tumult wat je online leest, zeer leuke build.Ophidian schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:47:
Nieuw jaar, nieuwe set
[Afbeelding]
Mijn vrouw had hem stiekem al aangeschaft voor mijn verjaardag gisteren.
PhD i.o.
Tumult over?Maximus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:02:
[...]
Ondanks alle tumult wat je online leest, zeer leuke build.
Minder mooie kleuren qua bricks, dat het niet past qua kleurgebruik in de overige huisjes die we hebben gehad in de series, dat het weinig nieuws brengt. Zie Eurobricks.
Vond het een zeer leuke build, vooral ook de luchtballon.
PhD i.o.
Over de Santa's Post Office winter set. De een vind dit, de ander vind dat. Het is maar net waar iemand een probleem van wil maken. Als hij niet tof is, koop hem dan niet of verander hem naar wens. Geld, niet besteed aan een nieuwe set, hou je over voor andere sets of losse steentjes
Denk dat er genoeg mensen zijn die hem leuk vinden of kopen en uiteindelijk toch leuk vinden
Detail, als de beurs het toelaatQuattroNL schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:34:
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Net de moc van Building with bricks op basis van de Bugatti afgerond. Dat was een heel karwei want er klopte op heel veel plekken niks van de handleiding. Dus lekker puzzelen om het dan alsnog op de juiste plek te krijgen. Veel leuker dan die veel te makkelijke handleidingen van lego zelf.
Wat ook niet mee hielp was die kleine rakker op de foto.. Die houdt ook van Lego.
Wat ook niet mee hielp was die kleine rakker op de foto.. Die houdt ook van Lego.
:strip_exif()/f/image/4KtKZnZJFrzWNfBABH9XzxC9.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk heb ik direct na release van die CMF Space serie ook geen zin gehad in het uitzoeken in de winkel. Dus lekker via bricklink al mijn favorieten voor hooguit 50 cent meer gekocht.himlims_ schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:47:
[...]
maar omdat vaak zonder thuis kom was ook ik er klaar mee; koop ze 'gewoon' online of bij lokale retailer die ze uitgezocht heeft. En jah, dan betaal liever 1-2euro meer, dan een dag zonder resultaat
Moet je dat toevallig x4 bouwen?schumi1986 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:17:
[Afbeelding]
Gashaard aan betekend dat het weer tijd is om verder te gaan met LEGO. Verder bouwen daar waar ik afgelopen winter gestopt was
Wie o wie weet welke mooie set dit is?
Toevallig een AT-AT?
Jij gaat door voor de wasmachine
Zag dat deze binnenkort al uit de handel gaat, zonde zeg..
Ondanks dat het aantal steentjes nog best redelijk in lijn is met eerdere kerstsets, lijkt de set me wat aan de kleine kant. Dat valt me vooral een beetje tegen als ik de plaatjes zo zie. Toch maar een keertje in een Lego Store gaan kijken hoe hij in het echt uitvalt.Ophidian schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:47:
Nieuw jaar, nieuwe set
[Afbeelding]
Mijn vrouw had hem stiekem al aangeschaft voor mijn verjaardag gisteren.
Ik heb recent geleerd dat 21330 Home Alone werkt als een adventkalender. 24 zakjes met een logische volgorde.
Nu heb ik het volgende plan voor m'n oudste:
1. Lego 21330 Home Alone kopen (✅ vandaag via lego.com met dubbele punten)
2. Weekend van 29/30 november Home Alone 1 aanzetten. Helaas alleen ondertiteld, en niet beschikbaar met Nederlandse stemmen.
3. Vanaf 1 december elke dag 1 zakje laten bouwen
4. Met kerst Home Alone 2 kijken
Ik kijk er nu al naar uit!
Nu heb ik het volgende plan voor m'n oudste:
1. Lego 21330 Home Alone kopen (✅ vandaag via lego.com met dubbele punten)
2. Weekend van 29/30 november Home Alone 1 aanzetten. Helaas alleen ondertiteld, en niet beschikbaar met Nederlandse stemmen.
3. Vanaf 1 december elke dag 1 zakje laten bouwen
4. Met kerst Home Alone 2 kijken
Ik kijk er nu al naar uit!
Deze gedachte had ik ook, totdat ik hem afgelopen weekend in de winkel zag staan. Is toch nog best een set van formaat. Hij is zelfs breder dan de skithut van vorig jaar, maar op de foto's lijkt dat behoorlijk te vertekenen.vanenkelen schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:45:
[...]
Ondanks dat het aantal steentjes nog best redelijk in lijn is met eerdere kerstsets, lijkt de set me wat aan de kleine kant. Dat valt me vooral een beetje tegen als ik de plaatjes zo zie. Toch maar een keertje in een Lego Store gaan kijken hoe hij in het echt uitvalt.
4 verschillende browser op 2 apparaten en 2 verbindingen... maar het lukt me even niet de "kies je korting"-sectie bij insiders-beloningen te laden. Hebben er meer daar last van?
Werkt hier ook niet.Karp schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:26:
4 verschillende browser op 2 apparaten en 2 verbindingen... maar het lukt me even niet de "kies je korting"-sectie bij insiders-beloningen te laden. Hebben er meer daar last van?
Kan het nog gekker? Ja, natuurlijk kan het nog gekkerRaZ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:32:
Ook maar even m'n nieuwe aanwinsten showen van deze week
[Afbeelding]

Dan deze nog scoren als ie in de aanbieding is: Aston Martin safety car en AMR23 (76925), en laat 2025 maar komen
Behalve dat sticker-terreur, misschien eens een cursus gaan doen vanwege flits-terreur

Ey!! Macarena \o/
Werkt hier gewoonKarp schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:26:
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Pi-hole of iets vergelijkbaars actief?Karp schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:26:
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Hmm.. Ik kom net weer wat tegen, ook Lego, maar geen Speed Champion. Wel een leuke auto van 8 studs breedt, die er prima bij past:

Stom dat ik die pas nu tegen ben gekomen. Edit: Kon het niet laten, en maar besteld. Doei geld

Stom dat ik die pas nu tegen ben gekomen. Edit: Kon het niet laten, en maar besteld. Doei geld

[ Voor 9% gewijzigd door RaZ op 15-10-2024 14:47 ]
Ey!! Macarena \o/
Dit is voor mij een van de laatste die ik moet van deze jaargang. Volgens mij is deze zo'n beetje alleen bij Intertoys te halen... Nog niet ontdekt ze deze regelmatig in de aanbieding gooien... Fomo bekruipt me beetje, wil wel de jaargang compleet hebben....RaZ schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:05:
[...]
Kan het nog gekker? Ja, natuurlijk kan het nog gekker
[Afbeelding]
Dan deze nog scoren als ie in de aanbieding is: Aston Martin safety car en AMR23 (76925), en laat 2025 maar komen
Battle.net Spud#2543
Dat was bij de 76909 Mercedes-AMG F1 W12 E Performance & Mercedes-AMG Project One ook zo. Ik verwacht dat die Aston ook wel dit jaar nog voor 25% bij de Intertoys 37,50 dan en nog geen 18,75 voor een auto'tje is een prima prijsje danTepelStreeltje schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:21:
[...]
Dit is voor mij een van de laatste die ik moet van deze jaargang. Volgens mij is deze zo'n beetje alleen bij Intertoys te halen... Nog niet ontdekt ze deze regelmatig in de aanbieding gooien... Fomo bekruipt me beetje, wil wel de jaargang compleet hebben....
Ey!! Macarena \o/
Ik kreeg steeds de verdubbeling van punten niet te zien. Nu wel. Dus ieder even zijn eigen probleemKarp schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:50:
[...]
Ah vervelend, wilde vandaag nog wat kopen maar daarbij wel punten inzetten
[ Voor 41% gewijzigd door Gim op 15-10-2024 20:16 ]
Lego 76294 The X-mansion is uitgelekt. Die komt op 1 november officieel geloof ik?
:fill(white):strip_exif()/f/image/jvfizPdBDF4xyu9E96kdwklI.png?f=user_large)
Lijkt wel heel erg op museum. Hoewel ik graag alles van modular heb, sla ik deze denk ik over. (adviesprijs is ook 329.99. Moeite waard om over te slaan.)
En als ik het goed begrijp komt er op 1 november een IDEAS Botanical Garden. Dan is er eind november Black Friday bij Lego. Meestal wat goeie acties, en kortingsbonnen voor minder punten.
En 1 december komt de nieuwe modular uit?
Ik heb net home alone gekocht. Ik ben straks failliet op de 1e dag van december denk ik 🥺
:fill(white):strip_exif()/f/image/jvfizPdBDF4xyu9E96kdwklI.png?f=user_large)
Lijkt wel heel erg op museum. Hoewel ik graag alles van modular heb, sla ik deze denk ik over. (adviesprijs is ook 329.99. Moeite waard om over te slaan.)
En als ik het goed begrijp komt er op 1 november een IDEAS Botanical Garden. Dan is er eind november Black Friday bij Lego. Meestal wat goeie acties, en kortingsbonnen voor minder punten.
Ik heb net home alone gekocht. Ik ben straks failliet op de 1e dag van december denk ik 🥺
Oooooh. en Bricklink series 2 gaat ook verzonden worden in deze periode! Gelukkig daar "alleen maar" Mushroom House besteld.Karp schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:13:
Lego 76294 The X-mansion is uitgelekt. Die komt op 1 november officieel geloof ik?
[Afbeelding]
Jammer zeg dat Toychamp de prijs voor de McLaren heeft verhoogd. Die staat hier hoog op het lijstje. Hij was 349,99 euro en daar kreeg je 25% korting op. Totaal werd het dan 262,49 euro. Ik heb mis gegrepen. Nu hebben ze de prijs naar 449,99 euro gebracht en dan krijg je daar 25% korting op. (nu uitverkocht).
Ik ben bang dat we de prijs van 262,49 niet meer terug gaan zien....
Gewoon geduld hebben. Ik heb alle voorgangers kunnen kopen voor onder de 275,-, ook de Ferrari. Dus ik verwacht dat er uiteindelijk wel een keer een aanbieding komt, die in die richting gaat. Gezien de overeenkomsten met de Ferrari en Lamborghini, is dat ook mijn richtprijs: ruim onder de 300,- anders sla ik over...Justie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:58:
Jammer zeg dat Toychamp de prijs voor de McLaren heeft verhoogd. Die staat hier hoog op het lijstje. Hij was 349,99 euro en daar kreeg je 25% korting op. Totaal werd het dan 262,49 euro. Ik heb mis gegrepen. Nu hebben ze de prijs naar 449,99 euro gebracht en dan krijg je daar 25% korting op. (nu uitverkocht).
Was ook alleen in de winkels, online was die sowieso al uitverkocht.Justie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:58:
Dus zou je niet te druk maken dat je nu mis hebt gegrepen, was echt uitzonderlijk.
Heb zelf ook alle supercars voor rond de 260 uit de winkel gehaald, gewoon goed in de gaten houden.
(Overigens was de Ferrari een 2e kansje van Bol, wat kleine beschadigingen op de doos, maar verder nieuw)
Battle.net Spud#2543
Heb even zitten twijfelen maar de knoop doorgehakt en Bricklink Series-3 The Art of Chocolate besteld. Ik vind het ontwerp gewoon zo mooi, en het past prachtig in een Winter Village setting. Mooi voor kerst 2025 ! 
En mooi dubbele Insider punten gescoord, hoewel die pas volgend jaar bij verzending toegekend zullen worden. Maar ruim 3000 punten is toch mooi meegenomen.
En mooi dubbele Insider punten gescoord, hoewel die pas volgend jaar bij verzending toegekend zullen worden. Maar ruim 3000 punten is toch mooi meegenomen.
[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 16-10-2024 11:39 ]
Dat is interessant. Nog niet uitverkocht, dus kan ik daar dan de conclusie uit trekken dat als men nu de originele order annuleert en opnieuw besteld, je dus ook mee profiteert van de dubbele punten die er origineel niet bij zaten?Haay schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:38:
Heb even zitten twijfelen maar de knoop doorgehakt en Bricklink Series-3 The Art of Chocolate besteld. Ik vind het ontwerp gewoon zo mooi, en het past prachtig in een Winter Village setting. Mooi voor kerst 2025 !
Vreemd, bij mij lijken er geen dubbele punten te zitten op nieuwe bricklink designer program bestellingen. Heb je hem niet per ongeluk twee keer besteld?
Dat vraag ik mij ook af, en werkt dat ook in combinatie met een andere set? Heb namelijk ook camping adventure besteldDaffie85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:12:
[...]
Dat is interessant. Nog niet uitverkocht, dus kan ik daar dan de conclusie uit trekken dat als men nu de originele order annuleert en opnieuw besteld, je dus ook mee profiteert van de dubbele punten die er origineel niet bij zaten?
(Of is dit meer voor het bestellingen & ervaring met webshops topic?)
Die conclusie zou je kunnen trekken, maar zo werkt het helaas niet ;-)Daffie85 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:12:
[...]
Dat is interessant. Nog niet uitverkocht, dus kan ik daar dan de conclusie uit trekken dat als men nu de originele order annuleert en opnieuw besteld, je dus ook mee profiteert van de dubbele punten die er origineel niet bij zaten?
Je krijgt de GWP ook niet
EDIT: Heuh, na een refresh van mijn winkelwagentje krijg ik ze wel ...
/f/image/tBHrCVi7iT7SZqIeHaTFDJul.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door ThaRoof op 16-10-2024 13:20 ]
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"