Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 51 ... 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 18:02
Haay schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:15:
[...]

Had een beetje hetzelfde. Lang zitten dubben over de A-Frame Cabin. Lijkt me erg leuk om te bouwen en ziet er ook erg leuk uit. Maar de ruimte om Lego sets te plaatsen in mijn huis is, sinds ik eind 2015 begonnen ben met Lego voor mezelf kopen en bouwen en op display zetten, inmiddels wel een beetje uitgeput. :o

Nu heb ik de Old Fishing Store wel op een plank staan, maar eigenlijk heb ik heel weinig met die set. Ik vond het geen bijzonder (uitdagende) bouw. Voelde voor mij toch meer als een officiële (door LEGO uitgegeven) MOC dan als een echt LEGO ontwerp. Dus.... Ik heb besloten mijn Old Fishing Store af te breken en als tweedehands te verkopen en een andere liefhebber er blij mee te maken. En dan heb ik weer een plekje vrij voor die A-Frame Cabin :D
Daar kun je wel 4 A Frame Cabin voor kopen :D

Ik heb net dezelfde als jij... was niet van plan om te kopen. Beetje gestopt met Lego zeg maar... maar nu twijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03
[...]

Had een beetje hetzelfde. Lang zitten dubben over de A-Frame Cabin. Lijkt me erg leuk om te bouwen en ziet er ook erg leuk uit. Maar de ruimte om Lego sets te plaatsen in mijn huis is, sinds ik eind 2015 begonnen ben met Lego voor mezelf kopen en bouwen en op display zetten, inmiddels wel een beetje uitgeput. :o

Nu heb ik de Old Fishing Store wel op een plank staan, maar eigenlijk heb ik heel weinig met die set. Ik vond het geen bijzonder (uitdagende) bouw. Voelde voor mij toch meer als een officiële (door LEGO uitgegeven) MOC dan als een echt LEGO ontwerp. Dus.... Ik heb besloten mijn Old Fishing Store af te breken en als tweedehands te verkopen en een andere liefhebber er blij mee te maken. En dan heb ik weer een plekje vrij voor die A-Frame Cabin :D
Daar ga je vast iemand blij mee maken!

Niet bang voor gebroken onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22

NoTimeRemains

I know

[...]

A-Frame is nu in de aanbieding bij Bol.com

Old Fishing Store is wel echt een vette set vind ik maar ook niet mijn cup of tea

This is the Way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Afstand nemen van old fishing store gaat hem hier niet zo snel worden. Die vind ik juist leuk staan, samen met de steiger uitbreiding en dat bootje van Hidden Side.

Daarom, nog wat tijd nodig om te bedenken :p

Misschien toch de creator 3-in-1 piraten schip eruit straks of destiny's bounty.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 19-10 19:11
Karp schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:33:
Daar ga je vast iemand blij mee maken!

Niet bang voor gebroken onderdelen?
Ik zal eerst de set achterstevoren uit elkaar gaan halen, en als er dan bruine onderdelen breken ga ik die vervangen voordat ik de set als compleet beschouw en met schoon geweten kan verkopen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLHnRZNB8ohJM3gAW0yJhEEgfJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWAjnidHXAjvTSE9Jcd5Hdam.jpg?f=fotoalbum_large

Meegenomen van Cranenbroek voor €54 samen, denk wel een mooi koopje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVzeqzAiJTXcu7obDX_BPNO0vtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nc16W11bGDAMzvUtbytmgogI.jpg?f=fotoalbum_large

Voor het eerst in tijden weer iets om in elkaar te lego'en.
Bij kruidvat met de 2e halve prijs actie voor 37,50 gekocht.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:07
Klaar! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QlEvUVvyfp590j4kJZrGl8Rs-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MC6sVHdbw2psw43zp98aNlcK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tSiojdULmeBIJ10FftlJqPCA9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CM27r3cb7GRI4ENjIfziKmIq.jpg?f=fotoalbum_large

Echt een toffe build en, wat mij betreft, een koopje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:40:
[...]

Ik zal eerst de set achterstevoren uit elkaar gaan halen, en als er dan bruine onderdelen breken ga ik die vervangen voordat ik de set als compleet beschouw en met schoon geweten kan verkopen. :)
Goede aanpak. Ik maak ook eerst foto's van de gebouwde set en alles wat er verder nog bij hoort aan boekjes of whatever, dan afbreken, is er wat stuk of missend dan eerst vervangen en daarna te koop aanbieden.

Maar wat er al gezegd wordt, met die set ga je mensen blij maken. Een bouwer dan wel een handelaar, je ziet t niet altijd aan de mens :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:02

rammes

koekebakker 1e klas

Een stemmetje in mij roept vanavond, "je moet iets van StarWars kopen" .. dus maar es ff rondneuzen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Gim schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:36:
[...]
Maar wat er al gezegd wordt, met die set ga je mensen blij maken. Een bouwer dan wel een handelaar, je ziet t niet altijd aan de mens :)
Soms koop ik zoveel dat ik het zelfs niet eens weet 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

rammes schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:39:
Een stemmetje in mij roept vanavond, "je moet iets van StarWars kopen" .. dus maar es ff rondneuzen.
Geef toe aan dat stemmetje :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCzRNPYemPMkLkCWj7WRgA2xJ-A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yy1W1NGlRdY9GLTtdS1TOmH4.jpg?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:00
Zo nal ang twijfelen ook hier gevallen voor de LEGO sets. Van de week een set van Star Wars, de X wing, gezien en het spookte zo door mijn hoofd dus toch maar gekocht. Nu alleen niet te veel doorslaan en te veel gaan kopen. Wel ook wat leuke kleine sets gezien om kado te krijgen voor Kerst etc.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itIrjhpGEGJB_VNc0kwHORvhEMs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/aSaf81yYQj6f1tpR99sGgVpr.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pS_rQdJ1RCMvzyRHc5fsP97-rs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvjFEKYLX4U9aayK3n3Zn1xh.jpg?f=fotoalbum_large

Grappige set met een mooie beweging, morgen eens een motortje op zetten 😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LNIdYC2rr_6GNN0AIzMfh4SUzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHtavxLIFHfCu1diBoFLexWK.jpg?f=fotoalbum_large
Mini-me is ziek thuis en begonnen aan een/de AT-AT die er al even stond
Wat en bizar grote build...

Wel cool om te zien hoe het gaat qua build! (dit is sub-doos 1)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Woodsy schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

Ik ben niet de originele poster, maar heb wel ervaring met het huren. Deze set kost bij een van de bekendere zaken 10,75 per week, met een minimum huuperiode van 2 weken. Daarnaast zijn er kosten voor het lidmaatschap (tussen de 15 en 30 euro per jaar).

Het is een mooie oplossing, maar dat je soms steentjes mist herken ik wel. Het ligt vooral aan het thema. Lego sets die overduidelijk zich richten op volwassenen zijn vaak in betere staat en (redelijk) volledig. Met mijn zoontje heb ik ook een aantal kindersets gehuurd, maar daar zijn we mee gestopt. Die waren dermate onvolledig dat het simpelweg niet af te bouwen is.

Meer informatie: https://bouwsteenwinkel.nl/lego-verhuur-bussum/hoe-werkt-het.

Wij wonen overigens vlakbij en gaan fysiek langs. Anders komen er verzendkosten bij (die weer mede afhankelijk zijn van je lidmaatschap).
Serieus? Die sets worden gewoon onvolledig geleverd? Ik ging ervan uit dat zo'n verhuurder dat welcontroleerde, maar blijkbaar niet...

Dank voor de info dan ga ik hier maar niet eens aan beginnen :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-10 12:10
Ik had dat toen ik van de week de nieuwe Ghostbusters film zag, ik moest de Ecto 1 kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10 15:20
42erik schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:57:
[...]

Serieus? Die sets worden gewoon onvolledig geleverd? Ik ging ervan uit dat zo'n verhuurder dat welcontroleerde, maar blijkbaar niet...

Verschilt van verhuurder tot verhuurder. Je kan ook het gewicht meten. Exclusief doos/bak, zo kan je snel weten of t klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:33
[...]

Zoals met alles heb je ook rotte appels bij deze markt. Je zou verwachten inderdaad dat de verhuurder de zaken checked voor ze worden door verhuurd. Ik kan mij ook voorstellen dat je als verhuurder die kwaliteitscontrole ook wel eens niet doet en dan kun je dit soort dingen krijgen. Het zegt uiteindelijk ook iets over de gene die het huurt. Hoe kun je iets terug sturen als je weet dat het niet volledig is? Iets als een gala jurk huren voor een avondje, vervolgens helemaal bezatten en de jurk ondergekotst en al terug sturen met 'nooit gedragen' of iets.. 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 20:44

_Arthur

blub

Mooie weer met een bestelling bij Lego.com met bezorging door DPD, doos gewoon voor de deur gepleurt -zonder- ook maar enige notificatie van bezorging. Verzenddoos vochtig omdat het een dag buiten heeft gestaan (gelukkig wel onder een afdakje). De lego dozen zelf gelukkig geen vochtschade.

Wat een horken verzendpartij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
_Arthur schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:42:
Mooie weer met een bestelling bij Lego.com met bezorging door DPD, doos gewoon voor de deur gepleurt -zonder- ook maar enige notificatie van bezorging. Verzenddoos vochtig omdat het een dag buiten heeft gestaan (gelukkig wel onder een afdakje). De lego dozen zelf gelukkig geen vochtschade.

Wat een horken verzendpartij.
Koppel je dit ook aan lego? Als iedereen dat doet verandert er misschien iets.
Zelf hier overigens geen problemen met DPD, is echt heel bezorger/plaats afhankelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 20:44

_Arthur

blub

geenstijl schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:55:
[...]
Zelf hier overigens geen problemen met DPD, is echt heel bezorger/plaats afhankelijk.
Zowel klacht bij DPD en Lego ingedient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
geenstijl schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:55:
[...]
Eens, hangt enorm af van de regio/bezorger. Zekerheidshalve laat ik de meeste pakketten echter gewoon afleveren bij een afleverpunt om dit soort gedoe te voorkomen. En ook al kun je bij het plaatsen van je bestelling bij LEGO niet kiezen voor een afhaalpunt, dit kan wel bij DPD zodra je bericht krijgt dat ze een pakket ontvangen hebben voor levering.

*EDIT* Maar... laten afleveren bij een afhaalpunt biedt nog altijd geen 100% garantie dat het goed gaat :X Zojuist een DPD pakket opgehaald en de omdoos onderkant was over een lengte van 20-25cm gapend open gescheurd en aan de bovenkant ook nog behoorlijk beschadigd. Lijkt erop dat de bestelling zelf warempel onbeschadigd en compleet is gebleven, maar dat bekijk ik dadelijk nog even goed :/

[ Voor 23% gewijzigd door Gim op 10-10-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
procaliber schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:06:
[...]

Ik had dat toen ik van de week de nieuwe Ghostbusters film zag, ik moest de Ecto 1 kopen :P
Leuke set! Wel controleren of je geen krassen op de ruiten hebt. Helaas had ik hier pech mee, maar heeft LEGO keurig een aantal ruit onderdelen opnieuw gestuurd.

Zover ik begrijp hebben ze bij wat recente sets de (grote) ruiten wel apart verpakt in de doos.

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 10-10-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Laatst online: 17-10 12:10
Gim schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:13:
[...]

Leuke set! Wel controleren of je geen krassen op de ruiten hebt. Helaas had ik hier pech mee, maar heeft LEGO keurig een aantal ruit onderdelen opnieuw gestuurd.

Zover ik begrijp hebben ze bij wat recente sets de (grote) ruiten wel apart verpakt in de doos.
Bedankt voor de tip! Ik ga dat gelijk bekijken als ik de hem binnen heb. Kan nog wel even duren voordat ik hem ga bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
mawashigeri schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Zoals al eerder aangehaald: zo'n beetje alle onderdelen in deze sets zijn vrij standaard, en ook de minifgs zijn gewoon (in stukjes) te bestellen. Over enige tijd zijn de part-lists bekend en dan kan je je bestaande verzameling uitbreiden met de extra's die je nodig hebt om de boel te bouwen!
Niet doodstaren op complete sets, het zijn letterlijk bouwstenen!
Ja eens, alleen is los bestellen volgens mij wel veel duurder bij die grote sets. Dit is al eens langs gekomen hier.

Tenzij je al een groot deel zelf hebt uiteraard.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Karp
Ik vind de modulars leuk, en daardoor ook de Modular Construction Site van eerdere bricklink-selectie. (Alleen voor de prijs die er nu voor gevraagd wordt, stuk minder leuk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shOBoMdTQvlouNTb9tVknghiYUY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ArvVoRj779tQ9FTFl4OJFDO3.png?f=fotoalbum_large

Nu kwam ik recent deze tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqOTtYzg6Ru3_RUM_KgJGASrj1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/36dSB8PiU0PrlJzwS9CaBLXf.png?f=fotoalbum_large

Misschien is dat wel een goed alternatief. Hijskraan krijg ik vandaag al in de post. Losse onderdelen goedkoper dan de "officiele" modular. En dan heb je 96x32studs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05
dr86 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:25:
Ja eens, alleen is los bestellen volgens mij wel veel duurder bij die grote sets. Dit is al eens langs gekomen hier.

Tenzij je al een groot deel zelf hebt uiteraard.
Klopt, ik doe inderdaad net alsof je al een flinke hoeveelheid Lego hebt. Niet alles hoeft nieuw te zijn natuurlijk en dan kan je voor de grote aantallen (soms) bij bricklink je slag slaan.
Wel een stuk omslachtiger uiteraard, ik kan me ook goed voorstellen dat je dan maar wat extra uitgeeft.

Iets anders dat ik doe is geregeld op Marktplaats kijken in een radius van 3-5km, als er iets bruikbaars is voor een leuk bedrag dan kan ik er gewoon naartoe lopen of fietsen om het op te halen!

Gisteren 42049 opgehaald voor 9 euro:Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt6685583551cab98f/42049.jpg
Lelijk ding, maar ik had extra wielen nodig en de rest van de onderdelen komen altijd wel van pas. Zit ook een mooie turntable in!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Maar @Haay, echt zeker dat je de oude viswinkel weg doet? ;)

Ik heb de A Frame set hier nu voor me liggen in verzegelde doos. De outdoor setting, het gedetailleerde interieur en ook dat met die Mjölnir hamers... mooi en leuk gedaan allemaal. En ik zie ook wel mogelijkheden voor een winterse setting, dus dat is nog een plusje erbij.

Ik was nog enigszins in dubio, maar het besluit is er. Cabin A-Frame is een blijver *O*

De Icons Camaro gaat wel terug. Ofschoon ik echt nog wel weer een auto had willen bouwen, gaat m'n interesse toch veel meer uit naar de Cabin met al z'n details.

[ Voor 247% gewijzigd door Gim op 11-10-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 19:50
Karp schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:34:

[Afbeelding]

Misschien is dat wel een goed alternatief. Hijskraan krijg ik vandaag al in de post. Losse onderdelen goedkoper dan de "officiele" modular. En dan heb je 96x32studs!
Oh, tof. Heb je een link? Is daar een partlist / instruction voor?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Webgnome schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:21:
[...]

Zoals met alles heb je ook rotte appels bij deze markt. Je zou verwachten inderdaad dat de verhuurder de zaken checked voor ze worden door verhuurd. Ik kan mij ook voorstellen dat je als verhuurder die kwaliteitscontrole ook wel eens niet doet en dan kun je dit soort dingen krijgen. Het zegt uiteindelijk ook iets over de gene die het huurt. Hoe kun je iets terug sturen als je weet dat het niet volledig is? Iets als een gala jurk huren voor een avondje, vervolgens helemaal bezatten en de jurk ondergekotst en al terug sturen met 'nooit gedragen' of iets.. 8)7
Ik ga niet verwachten dat de verhuurder alle onderdelen controleert. Het zijn er in deze set 5500 stuks. Daar ben je echt wel een dag of 2 mee bezig om dat allemaal na te tellen. Dus ik verwacht dat de vorige huurder alle ontbrekende blokjes noteert en dat de verhuurder deze dan er extra bij doet.

Dit zijn de blokjes die ik nog over had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xV4X7EfxjACPoFnC_Kr39n49S34=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nIGrNKUB4612qQyKxmFPLqdw.jpg?f=user_large

Een aantal daarvan zijn omdat ik een blokje niet kon monteren door andere ontbrekende onderdelen, maar die 6x6 dark tan plate zit niet eens in de lijst van onderdelen van deze set. Er zit zelfs een 2x2 inverted tile met sticker bij, die sticker zit helemaal niet in de set. En het kan zijn dat ik hier en daar een verkeerde kleur gebruikt heb en daardoor op een andere plek een blokje mistte in die kleur. De handleiding is niet heel erg goed op dat gebied. Vooral brown en dark brown zijn vrij moeilijk te onderscheiden, maar ook het verschil tussen dark grey en dark tan en groen, licht groen, lichter groen en lichtst groen vond ik lastig te zien.

Enne... die gitaar? Geen idee of dat zelfs Lego is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 19:50

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Veneficus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:37:
[...]

Oh, tof. Heb je een link? Is daar een partlist / instruction voor?
https://rebrickable.com/mocs/MOC-194970/

Ik vind de "grond" niet helemaal m'n ding. Maar ik weet niet of je zo'n model ook in kan laden in stud.io ofzo? Of het makkelijk aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:54
Karp schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:58:
[...]

https://rebrickable.com/mocs/MOC-194970/

Ik vind de "grond" niet helemaal m'n ding. Maar ik weet niet of je zo'n model ook in kan laden in stud.io ofzo? Of het makkelijk aan te passen is.
Als je de handleiding hebt zou je de grond in elk geval makkelijk via Studio na kunnen bouwen en aan kunnen passen.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mawashigeri
zonoskar schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:41:
Enne... die gitaar? Geen idee of dat zelfs Lego is.
Hey gringo: Afbeeldingslocatie: https://www.bricklink.com/SL/col16-13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:41:
[...]
Ik ga niet verwachten dat de verhuurder alle onderdelen controleert. Het zijn er in deze set 5500 stuks. Daar ben je echt wel een dag of 2 mee bezig om dat allemaal na te tellen. Dus ik verwacht dat de vorige huurder alle ontbrekende blokjes noteert en dat de verhuurder deze dan er extra bij doet.
Er zijn ook verhuurders die een afbreekservice bieden. De een tegen uurloon, een ander voor 17.50 max ofzo ( ook voor de titanic :D)
Gelukkig zijn er dus niet alleen verhuurders die ermee willen verdienen, maar ook liefhebbers die anderen ook het plezier van het bouwen willen gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Laatst online: 14:44
En wat is het geworden ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boingo
raymondw schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:49:
[...]

[Afbeelding]
Mini-me is ziek thuis en begonnen aan een/de AT-AT die er al even stond
Wat en bizar grote build...

Wel cool om te zien hoe het gaat qua build! (dit is sub-doos 1)
Hij is echt indrukwekkend als hij af is, daar ga je geen spijt van krijgen !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sJGaEWiCz2PDvkYAti2nhZYei4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0iPO0ttBJI3EOmPIR8eF5E9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ik vind de modulars leuk, en daardoor ook de Modular Construction Site van eerdere bricklink-selectie. (Alleen voor de prijs die er nu voor gevraagd wordt, stuk minder leuk)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Persoonlijk vind ik deze dan leuker:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-109185/221488.jpg/1000x800.jpg?1726818816.8991241

https://rebrickable.com/m...onstruction-site/#details

Heb hem zelf nog in onderdelen liggen en moet ik nog een keer bouwen.
Wel heel iets aangepast want er zaten een paar hele dure onderdelen in die je toch niet ziet. (voor oa pijpleidingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 16:53
Ik vroeg me af wat hij kost als je onderdelen los besteld en of alles dan te krijgen is. Ik wil deze zo extreem graag in mijn stad.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Boingo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:55:
[...]

Hij is echt indrukwekkend als hij af is, daar ga je geen spijt van krijgen !!

[Afbeelding]
Het is de tweede set in dit formaat, we gaan morgen kijken voor een vitrinekast met glas :*)
Er staat nu Lego en andere blokjes door het hele huis, straks een btje bij elkaar.

Doos 2 met de poten is nu open.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Ik vroeg me af wat hij kost als je onderdelen los besteld en of alles dan te krijgen is. Ik wil deze zo extreem graag in mijn stad.
Ik heb er toen naar gekeken, maar als je alles wilt bestellen kom je een stuk duurder uit dat de 2e hands prijzen nu helaas.
Goed marktplaats in de gaten blijven houden, soms kun je een keer geluk hebben. Zelf heb ik hem recent kunnen kopen voor een prijs die ik acceptabel vond. (Wel een stuk boven de nieuwprijs)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als een set nieuw in doos is, of als je er vertrouwen in hebt dat de huidige eigenaar er zuinig op is geweest, dan kan een markplaats koop best geslaagd zijn.

Ik heb een paar maanden geleden de Pirates of Barracuda Bay gekocht en inderdaad ook voor meer dan de nieuwprijs in 2020. Maar als je gaat berekenen wat de inflatie was sinds de set niet meer te koop is, dan was de 250 euro die ik ervoor betaald heb eerder dit jaar bijna hezelfde waard dit jaar als de 200 euro nieuwprijs in 2020.
(Volgens berekenhet is 200 euro in 2020 gelijk aan 244 euro in 2024; jammer dan voor mijn 6 euro).

Dus als je de inflatie mee rekent, is het dan nog zo'n ramp dat je een paar euro meer betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:39
Ik heb zelf nog de UCS AT-AT en de UCS Venator liggen... De Venator kan ik misschien nog ergens kwijt maar de AT-AT waarschijnlijk niet. Zonde. Ik bewaar hem alsnog mocht ik plek hebben. (Zijn beide nog gesealed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Jakkus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Als je de handleiding hebt zou je de grond in elk geval makkelijk via Studio na kunnen bouwen en aan kunnen passen.
Ja, zoiets dacht ik ook al. Maar misschien denk ik te ingewikkeld!

Ik dacht:
- Instructies kopen
- Bouwen in Studio
- Aanpassen naar wens (evt iets met dure onderdelen doen)
- Bestellen op Bricklink
- Echt bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
JBplap schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:58:
[...]

[Afbeelding]

Wel heel iets aangepast want er zaten een paar hele dure onderdelen in die je toch niet ziet. (voor oa pijpleidingen)
Toen ik "mijne" tegenkwam heb ik die inderdaad ook gebookmarkt! Spreekt me wel aan, bouwplaats in een rijtje modulars.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Boingo
Robinblitz schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:26:
Ik heb zelf nog de UCS AT-AT en de UCS Venator liggen... De Venator kan ik misschien nog ergens kwijt maar de AT-AT waarschijnlijk niet. Zonde. Ik bewaar hem alsnog mocht ik plek hebben. (Zijn beide nog gesealed)
Haha , backlog en ruimte gebrek... heel herkenbare dingen hier. Heb zelf weer wat dingen op marktplaats staan / verkocht en dus weer wat ruimte. Bouw de laatste tijd alleen wat kleinere sets, maar nu zin om weer eens een wat grotere set te gaan bouwen.
Heb nog keuze zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNe8UzPlj8xL1o-y6-9harleWWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCKqpo0HiRDVuoJhS4dqWnnP.jpg?f=fotoalbum_large

snowspeeder --> Tantive --> Y-wing Eerst de kleinste bouwen, als het een beetje meezit kan ik van het weekend beginnen met de snowspeeder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Boingo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:22:
snowspeeder --> Tantive --> Y-wing Eerst de kleinste bouwen, als het een beetje meezit kan ik van het weekend beginnen met de snowspeeder.
Mooie sets, en ik kan het weten. Zo staat het bij mij boven mijn bureautafel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tf2vwkrf6ix5HIRyakpAwOXdVi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVoGHSALnJjvqzwFAAA8CD3i.jpg?f=fotoalbum_large
Robinblitz schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:26:
Ik heb de UCS AT-AT en de UCS Millennium Falcon nieuw in de doos staan, met ook geen ruimte om ze ergens te plaatsen. Maar gelukkig is het geen voedsel en bederven die sets niet. Misschien wanneer de kinderen t.z.t het huis uit gaan kan ik een kamer claimen als Lego kamer en ze daar dan plaatsen :*)
Gim schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:27:
Maar @Haay, echt zeker dat je de oude viswinkel weg doet? ;)
Het is al wat jaar geleden maar ik kan me herinneren dat ik het bouwen van de oude viswinkel niet erg boeiend vond. Weinig interessante bouwtechnieken en voornamelijk erg recht-toe-recht-aan blokjes stapelen. Ik ben juist meer gecharmeerd van de ingenieuze bouwtechnieken die echte LEGO ontwerpers bedenken en in hun ontwerpen stoppen. De oude viswinkel is zo ongeveer één op één overgenomen van het ontwerp van de Lego Ideas bedenker Robert Bontenbal. Veel details, maar niet erg spannend allemaal. Tja, smaken verschillen en gelukkig maar. Ik zal de viswinkel niet missen en als iemand anders er juist erg blij van wordt, dan maakt dat de wereld toch weer een klein stukje beter. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Haay op 10-10-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:39
Boingo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:22:
[...]

Haha , backlog en ruimte gebrek... heel herkenbare dingen hier. Heb zelf weer wat dingen op marktplaats staan / verkocht en dus weer wat ruimte.

[Afbeelding]

Mocht ik de AT-AT niet kwijt kunnen wacht ik in ieder geval met verkopen tot hij retired is. Zou eind dit jaar moeten zijn. De doos staat al een half jaar in storage, dus die laatste paar maanden kan ook nog wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
Haay schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:35:
[...]

Mooie sets, en ik kan het weten. Zo staat het bij mij boven mijn bureautafel :)

[Afbeelding]

[...]

Ik heb de UCS AT-AT en de UCS Millennium Falcon nieuw in de doos staan, met ook geen ruimte om ze ergens te plaatsen. Maar gelukkig is het geen voedsel en bederven die sets niet. Misschien wanneer de kinderen t.z.t het huis uit gaan kan ik een kamer claimen als Lego kamer en ze daar dan plaatsen :*)
Wicked Brick stand voor de snowspeeder toch? Nice !!

Vind hem zo mooier als display i.p.v de originele Lego standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Boingo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:42:
Wicked Brick stand voor de snowspeeder toch? Nice !!

Vind hem zo mooier als display i.p.v de originele Lego standaard.
Ja, klopt. Idem voor de standaard van de UCS Slave-1 die ook van Wicked Brick is. Maakt het wel mooi inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
JBplap schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:58:
[...]

[Afbeelding]

Dat is een mooie, bedankt voor de tip _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 15:07
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Heb ik gedaan, er zitten voor zover ik kan herinneren geen hele zeldzamen stenen in. Mocht je em gaan bricklinken dan zou ik hem eerst nabouwen in Stud.io en een aantal dingen weglaten. Vooral in de facade zitten wat gekke blokjes die je uiteindelijk niet (of amper) ziet.

Geen idee wat de totaalprijs van bricklinken is geweest, ik was in die tijd onderdelen voor meerdere sets aan het bestellen dus een echt overzicht heb ik niet.

Je kan inventory hier zien: https://www.bricklink.com...gitem.page?S=910008-1#T=I

Uit m'n hoofd:

30377 kan prima in het zwart, deze wordt gebruikt om de laatste ladder aan de hijskraan te maken (trap is volgens mij ook zwart, dus zwarte armen kan dan prima).

35480 in light bluish gray komt 22 keer voor, maar uiteindelijk zie je die niet omdat het in een tussenlaag gebruikt wordt

54200 in wit wordt gebruikt in de facade maar zie je niet/amper

Foto's:

MarkH NL in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"

[ Voor 6% gewijzigd door MarkH NL op 10-10-2024 15:53 ]

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:21:
[...]

Mee eens dat de vorige huurder niet de meest nette is, maar aan het eind van het verhaal heb ik met die geen contract/verhuur. Dat heb ik met de verhuurder. Als die dan een berg onderdelen niet mee levert, is dat zijn ding. Waarschijnlijk kun je zelfs je geld (deels) terugkrijgen, want hij levert niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

BSW stuurt netjes na als je aangeeft als je wat mist. Dus dat doen ze wel goed :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 18:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Arno schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:12:
BSW stuurt netjes na als je aangeeft als je wat mist. Dus dat doen ze wel goed :)
De set moet morgen afgebroken worden voor de terugreis anders was dat wellicht een idee. Op het dakje na is het allemaal klein spul wat er mist, dus geen groot probleem. Het is meer frustrerend dat je super lang naar een onderdeel zoekt wat er dan niet blijkt te zijn. Ik heb ook al 3 onderdelen "teruggevonden" omdat ik elders een verkeerde kleur gebruikt had. Maar de rest blijft weg.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:36
Beetje laat, maar de prachtige Big Boy van Lego Ideas is niet goedgekeurd voor productie :(

https://ideas.lego.com/pr...1d-4938-bc4c-8d75b4cf15de

Ik had me stiekem al zitten verheugen op de set, maar helaas. Als hij toch z'n bouwtekening kon delen...

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

HJTP schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:37:
Beetje laat, maar de prachtige Big Boy van Lego Ideas is niet goedgekeurd voor productie :(

https://ideas.lego.com/pr...1d-4938-bc4c-8d75b4cf15de

Ik had me stiekem al zitten verheugen op de set, maar helaas. Als hij toch z'n bouwtekening kon delen...
Zou niet uitsluiten dat Lego zelf met iets vergelijkbaars komt. Maar misschien is dat terug te herleiden naar die “bruine” trein van laatst. Geen idee of die populair was

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 19:28
Hey @rammes pssst. Starwars kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:17
[...]

Ik zou het proberen. En dan kijken wat je ervan vindt. Ik wilde simpelweg aangeven dat mijn ervaring wisselend is. Zo hebben wij thuis het Harry Potter kasteel gebouwd, niet de kleinste set, en die was in perfecte staat. De vorige huurder had zelfs de onderdelen weer o.b.v. de originele zakjes gesorteerd (meestal is het op kleur). Ook enkele andere grote sets, die wij zelf nooit hadden gekocht maar wel graag een keertje wilde bouwen (bijv. te duur, te groot, leuk om te bouwen maar niet om mee te spelen), konden we voor een mooi prijsje huren.

Mijn negatieve ervaringen waren met de kleinere City sets. Soms kan je gewoon pech hebben met diegene die de set voor je had gehuurd. In principe zit er een lijstje bij waarop je kunt aangeven wat mist. Dat vullen ze dan aan. Ook kunnen ze onderdelen nasturen als je mailt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:47
Ben nog steeds aan het wachten op mijn peugeot prototype. Hopelijk morgen... maar moet vanuit Denemarken komen schijnbaar (besteld bij proshop). Staat al de hele dag op 'aangekomen op depot' maar nog geen verandering... Duimen dat er morgen wat beweging in komt!

En omdat ze bij de kruidvat aanbieding hadden... Maar een mooie kamerplant gekocht... van lego uiteraard. Heeft me weer uurtje bezig gehouden. Wou het eigenlijk cadeau doen, maar vond het te leuk om niet zelf te maken. Misschien dat ik morgen maar terug ga en er nog een koop om cadeau te doen... en mezelf die met de andere kleur te kopen..? O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xXIxj5KYP1x8Gy52WiUsdza37E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mpDvhof1r1lZLQ2zq90wrvYO.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 10-10-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 18:02
Dat zijn wel een hoop tabbladen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38
Loader schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:54:
Dat zijn bookmarks, geen tabbladen B)
Ik heb die Japanse kers nog in de doos, moet hem nog bouwen :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Loader schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:54:
Staan hier iets van 20 tabbladen open voor alleen Bricklink onderdelen "die ik nog eens moet bestellen" of misschien interessant zijn voor een huidige build. Tel er waarschijnlijk nog eens 20 bij op voor Google zoekresultaten omtrent technieken of informatie over het uiterlijk van een model. Iets van 10 tabbladen van Eurobricks topics. Nog eens 5 voor wat Brickwatch dingetjes. En dat zijn dan de tabbladen alleen voor Lego :)

Ooit zal ik het eens opschonen, maar niet nu :D

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 11-10-2024 00:04 ]

Acties:
  • +83 Henk 'm!

• DistractedBldr
  • Laatst online: 09-10 23:20
Hoi allemaal! Ik doe weer mee aan Bricklink Designer Program Series 6 en dit is mijn inzending: Samurai Castle!

Een volledige modulair Japans kasteel geïnspireerd op Ninja, het sub-thema van Castle uit de jaren 90 met sets als 6093 Flying Ninja Fortress. Een van mijn favoriete thema's uit mijn jeugd.

Het kasteel bevat o.a. een katana-smid, een troonkamer met verschillende details, een kelder met gevangenis en een kleine toren met leefruimte voor de samurai. De set bestaat in totaal uit ruim 3100 onderdelen.

Ik hoor graag jullie mening en mochten jullie de set leuk vinden, dan kan je hier stemmen! Via de link kan je ook meer afbeeldingen zien. Dank alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcWYPVtww0ZbEs8NEKgr0oPfgro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V2IowvZZDJ8TZ6JNi4s7Nwdt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5H7op9jPdvR3LKKkbbSTwWjxmJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1VLDOEB8QjH7oIQlsIYpAZ8d.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuX3Ro6xeF7IJr_ZuI2FfvEAd5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3UnOokhnC51wAK84PhBRsrRY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2BWOpGUT0adqt3vr2UCIxZiYyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r8XvNUGfUlN4a61LJDxulrUv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ook maar even m'n nieuwe aanwinsten showen van deze week 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Y4aPZL9rTNp7O85RVLKy4Clk.jpg

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• buurman3
  • Laatst online: 15:56
RaZ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:32:

[Afbeelding]
Daar was de kinderbijslag van Q4 niet voor bedoeld hè 😉

Maarre mooi spul!!

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 13:29

D75

Nog twee viking MOCs gemaakt

1) Vikings - To the castle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7eNViprE_xk5ERWVdxEppOcB30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C1hk1xvAMw43koXJmrLYR2ly.jpg?f=user_large

2) Vikings - The castle siege

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwHPVw9jL1JNx0Cdw_dJ3FSiPUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5eniMW7KTbA8Nylzns14QDew.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Kjn7vXFCBs71H1OEZzm-dfjNRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qbg65HoefNbFiah1yhoXOye1.jpg?f=user_large

Veel meer foto's hier te vinden: https://www.flickr.com/ph...albums/72177720318362100/

[ Voor 17% gewijzigd door D75 op 11-10-2024 14:19 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:47
D75 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:01:
Nog twee viking MOCs gemaakt

1) Vikings - To the castle

[Afbeelding]

2) Vikings - The castle siege

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Veel meer foto's hier te vinden: https://www.flickr.com/ph...albums/72177720318362100/
Wauw, dit vind ik echt next level Lego bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:47

[Afbeelding]
Mooi. Zelf overweeg ik de F40 en Countach. Dat vind ik echt iconische auto’s.
De McLaren F1 ook wel gaaf, maar ik wacht wel even tot maart (?) 2025 tot de hele F1 serie uit komt. Komt er dan een nieuwe McLaren of blijft deze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:30:
[...]

Mooi. Zelf overweeg ik de F40 en Countach. Dat vind ik echt iconische auto’s.
De McLaren F1 ook wel gaaf, maar ik wacht wel even tot maart (?) 2025 tot de hele F1 serie uit komt. Komt er dan een nieuwe McLaren of blijft deze?
Met de Countach wel rekening ermee houden dat de witte kleur op het dakpaneel (de ruit) afwijkt van 't verdere wit van de auto. Het heeft mij verder niet gestopt met het kopen en bouwen ervan, maar gewoon dat je het weet mocht je je aan dit soort kleur verschillen storen :)

https://www.reddit.com/r/...lor_is_there_a_fix_to_it/
Haay schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:35:
Tja, smaken verschillen en gelukkig maar. Ik zal de viswinkel niet missen en als iemand anders er juist erg blij van wordt, dan maakt dat de wereld toch weer een klein stukje beter. :)
En gelijk heb je! Was ook met een knipoog bedoeld ;) En hier heeft A-Frame gewonnen van Camaro *O*

[ Voor 21% gewijzigd door Gim op 11-10-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Toch wel zuur, echter kan ik het wel begrijpen dat je niet bij elk pakket 2000 of meer steentjes gaat controleren, lijkt mij onbegonnen werk. Echter steekproefgewijs de boel doorlopen of iig op zijn minst periodiek de steentjes controleren zou wel mogen in mijn optiek (misschien doen ze dat al, geen ervaring met lego huren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:19
magnifor schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:05:
[...]

Toch wel zuur, echter kan ik het wel begrijpen dat je niet bij elk pakket 2000 of meer steentjes gaat controleren, lijkt mij onbegonnen werk. Echter steekproefgewijs de boel doorlopen of iig op zijn minst periodiek de steentjes controleren zou wel mogen in mijn optiek (misschien doen ze dat al, geen ervaring met lego huren)
Ik lees dat veel mensen er begrip voor hebben, nou ik niet, dit is toch je product wat je verhuurd en het moet gewoon volledig zijn en als je daar niet aan wil beginnen moet je iets anders gaan doen wmb.

persoonlijk nog nooit iets gehuurd trouwens, met de ervaringen hier zou ik er niet aan beginnen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boingo

[Afbeelding]
Er zijn dus meer gekkies zoals ik.. 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• buurman3
  • Laatst online: 15:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VOhFaGuJOTPCH8SFsBSf2T5E0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yC8y0FmDYMXn71UKh9roYp4A.jpg?f=fotoalbum_large

😃✅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Hier ook voor de zekerheid vermelden mochten mensen ze nog hebben:
De kortingscodes van 20,- per 100,- bij Intertoys verlopen vandaag, ik heb mijne vanochtend ingezet ;)

Binnenkort ook maar eens een fotootje delen van de setup :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Boingo schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

Er zijn dus meer gekkies zoals ik.. 8)7
Ik had ze al, en van die heb ik er nu dus 2 :P

En maandag verwacht ik nog deze 2 duo-packs (net bestelt):
76924 Mercedes-AMG G 63 en Mercedes-AMG SL 63
76922 BMW M4 GT3 & BMW M Hybrid V8

Die aanbieding loopt tot de 20ste, en volgens de reclame op TV, komt er volgende week weer een nieuwe lading speelgoed, en dan hoop ik deze daar ook te kunnen scoren voor niet duur: Aston Martin safety car en AMR23 (76925) (en dan ook 2 stuks)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 07:16

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Laatste vakantiedag, en m'n project is afgerond: jeugdherinneringen terug in oude glorie, naast de moderne "miniatuur" op basis van de 31146 (en de "overhauled" mod om de trailer te verlagen)

Volgende project: betere foto's maken :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGwDN46w3kQtUpvKSZxtnRw4D7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdMqdAOpuoBuu1KgIiuE4R8P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUEJWtgVpPDIRObd6x2GuIdRqY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0A5jgYg3jp1plM7G98VLAUP6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dshl9iJwIpvWcAAndq_zjcQWkhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6f3EpokhRvAmwLm5RtVKJ6yB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlWsKPxA09aVPWwWvdDgSSe5Spo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqeKKqPyzGZ95Qu9MbnKsQjF.jpg?f=fotoalbum_large

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Tijd om eens actief mee te doen, ik lees al heel lang mee. Laatst hebben we hier een MOC gemaakt van 60344 en 2x 60346 plus losse onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHz1b8U1yLPwoemY7PwB8GrCYfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTiUUQHXZ0aIshJHE8X9DsaA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5mF9032ET-KarJHYagQHtdgGNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWtxQm1RHVg5zEMZwjDRU7BJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o32KwInf-06pWgbZGauBbpj5Hec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCjjVR4H3kXqpdsuAYEMfZMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRsfjTN3cGctKhVrjzJsm2RiGkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obOT9K0Lv8JzZXhOYa8jbHoi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ5knyFZcermEfkrpmR_IR0Wes8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7C5JMhnvfjvwIxIhI3qtU89.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

APClll schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:24:
Laatste vakantiedag, en m'n project is afgerond: jeugdherinneringen terug in oude glorie, naast de moderne "miniatuur" op basis van de 31146 (en de "overhauled" mod om de trailer te verlagen)

Volgende project: betere foto's maken :/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien haal ik die ook nog wel, samen met die creator t-rex (de kleine variant).

Als ik kijk naar het nieuwe van Lego, vind ik sommige sets echt giga lelijk, vergeleken met de wat oudere sets.

Truck met rescue-heli anno nu:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/LnyzPGGn0x5r/4Qk27Kx/550x329.jpg

Truck met rescue-heli van ±15 jaar terug:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcSqic0nvhIpmMF9xeaYZWrpLiykJCRcbxxyMjVWRIDQYckB4aUAmOo3auaeEj9fHhYai6ivrYqPMpPbosOo9rIGFN6TRV2D8GVhbTBnFhZHqycSS_I6ICAX9w

Die oranje lego-trein van ook ±15 jaar terug is veel mooier dan de trein die je nu kan kopen. En je hebt er eigenlijk 2 nodig om 1 trein te maken. Ik ga alleen geen 700 euro uitgeven om 1 toffe treinset te maken 8)7
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcTegREevInPrySu7amkMmluAjTRc-89_Oh93EThlxCx49CP9gAvl6-TwjfwmndfcUnmucXGtnNZESpd6n8YsvA7xlMzbWF0jeidiJt3Jf8

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:32
RaZ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Misschien haal ik die ook nog wel, samen met die creator t-rex (de kleine variant).

Als ik kijk naar het nieuwe van Lego, vind ik sommige sets echt giga lelijk, vergeleken met de wat oudere sets.

[Afbeelding]
Ja, maar dat is ook een van de allerergste sets die er momenteel zijn: weer grote schaaldelen, veel te kleine wielen onder de trailer (die ook nog eens niets voorstel...), en het detail niveau van de trailer is ook om te janken.

Gemiddelde prijs lag bij 20,-, maar zelfs voor die prijs zou ik hem laten liggen, alleen al uit principe, omdat Lego bij deze set echt alles eraan heeft gedaan, om te bezuinigen op de steentjes.

Maar ben het wel met je eens: dat ze dit durven uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:14
Makaja schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:55:
[...]

Ja, maar dat is ook een van de allerergste sets die er momenteel zijn: weer grote schaaldelen, veel te kleine wielen onder de trailer (die ook nog eens niets voorstel...), en het detail niveau van de trailer is ook om te janken.

Gemiddelde prijs lag bij 20,-, maar zelfs voor die prijs zou ik hem laten liggen, alleen al uit principe, omdat Lego bij deze set echt alles eraan heeft gedaan, om te bezuinigen op de steentjes.

Maar ben het wel met je eens: dat ze dit durven uitbrengen...
Het is wel een 5+ set, die oude was 5-12 jaar, daar zit ook nog wel verschil in.
De kleine sets hebben gewoon veel grote onderdelen en van die schaaldelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die oranje lego-trein van ook ±15 jaar terug is veel mooier dan de trein die je nu kan kopen. En je hebt er eigenlijk 2 nodig om 1 trein te maken. Ik ga alleen geen 700 euro uitgeven om 1 toffe treinset te maken 8)7
[Afbeelding]
Ik heb hier een dubbele HE met motorisering staan. Staat beetje stof te trekken. Moeten eigenlijk ook twee motoren in, want met dubbele lengte is ie te zwaar voor een enkele :+
Wist niet dat ze alweer zo veel waard geworden waren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is echt bizar wat de prijzen van Lego doet. Ik ben zelf veels te laat ingestapt voor die Speed Champions. Deze wil ik ook nog heel graag: https://www.brickwatch.ne...udi-Sport-quattro-S1.html maar niet voor die prijs (45 euro momenteel, al zag ik die ook al een keer voor 75 euro 8)7 )

En deze kan ik ook wel op m'n buik schrijven gok ik zo: https://www.brickwatch.ne...96/Nissan-GT-R-NISMO.html

Deze 2 vind ik toch wel hele mooie sets.

Misschien die Quattro toch maar scoren, in de hoop dat ik waar ik er 2 van heb, voor een zelfde prijs kan verpatsen om soort van quitte te spelen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
[...]
[Afbeelding]
Bah nu voel ik me oud, ik herken deze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
RaZ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:20:
Het is echt bizar wat de prijzen van Lego doet. Ik ben zelf veels te laat ingestapt voor die Speed Champions. Deze wil ik ook nog heel graag: https://www.brickwatch.ne...udi-Sport-quattro-S1.html maar niet voor die prijs (45 euro momenteel, al zag ik die ook al een keer voor 75 euro 8)7 )
Pff, dat is inderdaad niet leuk. Vreemd genoeg zitten er vrijwel geen speciale onderdelen in, zelfs de stickersheet en het mannetje zijn heel betaalbaar (beiden 2 euro) en de instructies kosten 20ct. Drie prints van minder dan 10ct/stuk.
Bij elkaar scharrelen op Bricklink en/of uit eigen verzameling is wel flink klussen natuurlijk, dat loont alleen als je nog flink wat meer sets zo gaat samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
magnifor schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:05:
[...]

Ik kan dat niet begrijpen. Je besluit die sets ter verhuur aan te bieden en als ze terugkomen weer te verhuren, maar weigert te bekijken of een set volledig is....? Sorry, maar je klant verwacht een volledige set, niet een set die onvolledig is omdat jij het niet controleert. Ik zou oprecht mijn geld terugvragen, er wordt immers niet geleverd waar ik voor betaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
42erik schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:17:
[...]

Ik kan dat niet begrijpen. Je besluit die sets ter verhuur aan te bieden en als ze terugkomen weer te verhuren, maar weigert te bekijken of een set volledig is....? Sorry, maar je klant verwacht een volledige set, niet een set die onvolledig is omdat jij het niet controleert. Ik zou oprecht mijn geld terugvragen, er wordt immers niet geleverd waar ik voor betaal
Strikt genomen heb je gelijk, maar als ze dat echt zouden doen moet de huurprijs minimaal verdubbelen! Er gaat idioot veel tijd zitten in natellen dus daar heeft iemand dan een dagtaak aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het kan veel kosteneffectiever dan telkens natellen. Denk dat natellen simpelweg te duur is in arbeid, en de huur dan fors omhoog moet. Maar gewoon nasturen wat ontbreekt, en huurperiode kosteloos verlengen, lijkt mij bijna altijd een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

defusion schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:25:
Het kan veel kosteneffectiever dan telkens natellen. Denk dat natellen simpelweg te duur is in arbeid, en de huur dan fors omhoog moet. Maar gewoon nasturen wat ontbreekt, en huurperiode kosteloos verlengen, lijkt mij bijna altijd een prima oplossing.
Natellen hoeft in principe ook niet eens, als je een nauwkeurige weegschaal hebt.
Doen ze bij lego zelf ook als ze de dozen vullen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
The Eagle schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:41:
Natellen hoeft in principe ook niet eens, als je een nauwkeurige weegschaal hebt.
Doen ze bij lego zelf ook als ze de dozen vullen.
Dan weet je dat er een paar onderdelen missen op een 3000+ onderdelen set... nu beginnen je problemen pas! Wegen is nog een hele kunst; als het allemaal in losse zakjes verpakt zit moet je ook daar werk in steken.
Voordeel is natuurlijk wel dat je de vorige huurder direct kan aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mawashigeri schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:45:
[...]

Dan weet je dat er een paar onderdelen missen op een 3000+ onderdelen set... nu beginnen je problemen pas! Wegen is nog een hele kunst; als het allemaal in losse zakjes verpakt zit moet je ook daar werk in steken.
Je moet ergens beginnen ja. Werkt ook het beste als je daar mee begint als de doos nieuw is.
Maar zolang je zelf telkens de zelfde zakjes gebruikt kun je met zakje en al wegen. Doe je dat niet, dan per inhoud van het zakje wegen. Bij afwijkingen moet je dan alsnog de hele set doen natuurlijk. Maar veel minder variabelen en afwijkingen veel sneller gedetecteerd. Ipv telkens alle dozen los per steentje nalopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
MiaBella schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:52:
Lego Micro Ninjago sets voor minder Insiders punten te koop in het LEGO Insiders Rewards Centre

Codes voor de Micro Ninjago sets kunnen al een tijdje worden gekocht met Insiders punten en aan je bestelling worden toegevoegd. Deze kosten voorheen meer punten maar zijn nu allemaal in prijs gereduceerd naar 1800 punten (twv 12,-):

40703 was voorheen 2700 Insiders punten (twv 18,-)
40704/40705/40706 waren voorheen 2300 Insiders punten (twv 15,-).

Let op, je kunt wel maar 1 code per bestelling gebruiken, wil je ze dus alle 4 dan zul je ook 4 losse bestellingen moeten plaatsen!
Code(s) zijn 60 dagen geldig

[Afbeelding]
Opmerkelijk! Komen ze er slecht vanaf?

Ik heb ook overwogen ze te verzamelen, maar ik denk echt dat het een kleurenbende is met alle 4 bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

@Karp je hebt in het oude Lego topic gepost ;)
Karp in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Hoe je dat voor elkaar gekregen hebt terwijl het topic gesloten is, is mij een raadsel.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:16

L23

Superkiwi schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:15:
Hoe je dat voor elkaar gekregen hebt terwijl het topic gesloten is, is mij een raadsel.
Zag het ook. Maar een mod heeft het volgens mij verplaatst van het aanbiedingen topic naar het verkeerde Lego Topic deel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ah ja, voor de mods is het ook vrijdagavond natuurlijk :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Superkiwi schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:15:
Knap wat ik allemaal kan heh?

(Het was een mod)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
mawashigeri schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:45:
[...]

Bijzonder dat het leveren van een onvolledige set wordt goed gepraat met "ja, maar controle is veel werk". Dat weet je als bedrijf vantevoren, als je dat niet wil doen, dan moet je niet gaan verhuren. Nu lever je gewoon een falend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
.

[ Voor 136% gewijzigd door Gim op 12-10-2024 12:59 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 144 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .