Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 03:50

spok9

Groen...

rammes schreef op zondag 1 september 2024 @ 06:57:
iemand de nieuwe classic space torso al ergens te koop gezien?
Op z’n vroegst vanaf vandaag toch? Ik ga dinsdag poolshoogte nemen in Utrecht in ieder geval :)

offtopic:
Wie nog Lego Intertoys punten zoekt moet even in VA kijken :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:19

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Is het gebruikelijk dat minifiuren op Bricklink altijd zonder assecoires komen?

Marktplaats is soms zo gek nog niet als je de goede prijzen eruit vist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Xqlus1ve schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:34:
Is het gebruikelijk dat minifiuren op Bricklink altijd zonder assecoires komen?

Marktplaats is soms zo gek nog niet als je de goede prijzen eruit vist.
CMF minifiguren zijn vaak tweemaal gelist, minifiguur only én de complete ‘set’ met stand en accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:19

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

spok9 schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:25:
[...]

CMF minifiguren zijn vaak tweemaal gelist, minifiguur only én de complete ‘set’ met stand en accessoires.
Ah die moet ik ff onthouden voor de volgende keer, bedankt (y)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20
Het was weer een productieve ochtend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXw90bvhyrt8znXLc7fKyN-V6UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJgVjScsmEq9eLDjgZZjjRmZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKArBEYuEi3V67S5FvEB8_lDxDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYiCefH4Sv2uZV0wTMvDGdH4.jpg?f=fotoalbum_large

• Lego 76001
• Lego 76004

Volgende week maar eens kijken of we de ‘T1 Camper’ (10220) uit de berg blokjes kunnen laten herrijzen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:24
<knip> Zie topic-warning.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 01-09-2024 23:06 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:18

MEJ

Deze week de meest recente speed champions single packs gekocht bij de Kruidvat met de lopende actie. Elke avond eentje gebouwd!

Heb inmiddels via YouTube stands gemaakt zodat er 3 op elkaar kunnen staan zodat er meer op 1 Billy plank passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTimG8Ya7S4ktJctglaZ5BXvNO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84avV3xnnyVKTbjklJitm2wq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2SukDVEzdWbaYFecbpO0xhTOU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdIpCoBH6cLASUwyEnuoVBw1.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 18:02
Hmm. hier mis ik wat. Komt er een nieuwe kleur space man?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Klein beetje context?

Ik gok dat je op de (donker)blauwe doelt

Afbeeldingslocatie: https://hallofbricks.shop/cdn/shop/files/lego_torso_classic_space_dark_blue.png?v=1711861645&width=1200

Volgens mij een her uitgave van oud figure - maar is hier op forum vast wel iemand die mij corrigeert :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:03
Loader schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:59:
[...]

Hmm. hier mis ik wat. Komt er een nieuwe kleur space man?
Op langere termijn zeker wel, zie mijn oudere post ivm een aankomend ideas set.

Ik geloof dat men hier vorige week ook nog sprak over een nieuwe kleur/torso in de Build-A-Minifigure selectie van Lego winkels.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

himlims_ schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:08:
[...]

Klein beetje context?

[Afbeelding]

Volgens mij een her uitgave van oud figure - maar is hier op forum vast wel iemand die mij corrigeert :+
De BAM figuur heeft wel gele handjes, zie:
https://www.instagram.com...o3pwMJ/?hl=en&img_index=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-10 12:57
MEJ schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:31:
Deze week de meest recente speed champions single packs gekocht bij de Kruidvat met de lopende actie. Elke avond eentje gebouwd!

Heb inmiddels via YouTube stands gemaakt zodat er 3 op elkaar kunnen staan zodat er meer op 1 Billy plank passen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben geïnteresseerd in die stand. Heb je linkje naar het filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 13:24
Ik ben ook wel benieuwd wanneer waar die torso's beschikbaar zijn. Volgens mij is het niet persé zo dat ze gelijk op de eerste dag in de BAM bakken liggen, toch? Als iemand ze ergens gesignaleerd heeft dan hoor ik het ook graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:04

QuattroNL

It is I.

Leuk zo'n classic space torso maar dan wil ik er natuurlijk wel een classic spacefig van maken.
De beentjes zal geen probleem zijn, net als de handjes.
Een d-blauwe helm bestaat maar is niet heel goedkoop.
D-blauwe airtanks kan je volgens mij vergeten. Althans, op BL kan ik 'm niet vinden.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
QuattroNL schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:01:
[...]

Leuk zo'n classic space torso maar dan wil ik er natuurlijk wel een classic spacefig van maken.
De beentjes zal geen probleem zijn, net als de handjes.
Een d-blauwe helm bestaat maar is niet heel goedkoop.
D-blauwe airtanks kan je volgens mij vergeten. Althans, op BL kan ik 'm niet vinden.
Klopt, er zijn geen donkerblauwe airtanks. Enige opties zijn zwarte of blauwe airtanks (ik vind zwart het beste staan). En nu maar wachten op donkerblauwe airtanks. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:02
sparow schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:53:
[...]

Klopt, er zijn geen donkerblauwe airtanks. Enige opties zijn zwarte of blauwe airtanks (ik vind zwart het beste staan). En nu maar wachten op donkerblauwe airtanks. ;)
Gewoon binnen zetten die dude! Haar er op en geen luchttanks - gewoon in afgesloten auto's, vaartuigen en verblijfsruimten, dan moet je ineens luchtsluizen gaan bouwen en dat is gaaf :)

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

Ik dacht ik doe 'ns wat anders om m'n laatste aanwinst te showen. Duurde wat langer dan ik van plan was.. 8)7

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-10 12:11
Als Zelda fan kon ik hem ondanks de belachelijke prijs toch niet laten liggen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfKfSIZTcKt8LJc__WHN5LnzaOA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SA2fm5t952sPbp3zg5NTgGDR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 14:56

key

40746 Santa's delivery Truck is ook bekend.
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/09/LEGO-40746-Santas-Delivery-Truck.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/09/LEGO-40746-Santas-Delivery-Truck-2.png
Prijs zou € 19.99 worden. Wellicht leuk voor mensen die van de kerst serie houden

[ Voor 23% gewijzigd door key op 03-09-2024 11:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mawashigeri
key schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prijs zou € 19.99 worden. Wellicht leuk voor mensen die van de kerst serie houden
Doet mij denken aan die oude adventurer auto's
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/5918-1.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Kapoen schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:05:
[...]

Op langere termijn zeker wel, zie mijn oudere post ivm een aankomend ideas set.

Ik geloof dat men hier vorige week ook nog sprak over een nieuwe kleur/torso in de Build-A-Minifigure selectie van Lego winkels.
Dank ! Dat zijn ook mooie kleuren zo. Nu maar afwachten.
himlims_ schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:08:
[...]

Klein beetje context?

[Afbeelding]

Mocht iemand ze tegenkomen, zou je dan 1 voor mij willen meenemen? Ik kom door omstandigheden bijna niet meer langs een lego winkel en om dan speciaal ervoor te reizen, wat mij meer dan een uur kost, enkel voor 1 torso..

Ik heb tot nu toe elke kleur spaceman die uitgebracht is, dus mag deze eigenlijk ook niet ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet helemaal overtuigd van deze truck; de voorkant prima, de achterkant vind ik echt minder. En met de layout ruimte die ik heb denk ik dat Santa maar gewoon als vanouds met z'n slee de cadeautjes moet rondbrengen.

Natuurlijk wel mooi voor andere WV liefhebbers, die hem wel leuk en geslaagd vinden en misschien nog geen slee (of trein) hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 03-09-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:49
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als dit betekent dat de Winter Village set dit jaar ook weer een 'Noordpool' type set wordt (zoals het Elf Clubhuis een paar jaar geleden), dan wordt het wel weer een easy pass voor mij - ik hou het bij een 'echt' winterdorpje en niet té fantasierijk. Komt me ook goed uit want mijn woonkamer wordt langzamerhand te klein. :P

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Gim schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:26:
[...]

Niet helemaal overtuigd van deze truck; de voorkant prima, de achterkant vind ik echt minder. En met de layout ruimte die ik heb denk ik dat Santa maar gewoon als vanouds met z'n slee de cadeautjes moet rondbrengen.

Natuurlijk wel mooi voor andere WV liefhebbers, die hem wel leuk en geslaagd vinden en misschien nog geen slee (of trein) hebben :)
Mijn WV heeft een bus, trein én een tram, een bizarre hoeveelheid OV-verbindingen voor een inwonersaantal van nog geen 30 minifigs. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:28:
[...]

Als dit betekent dat de Winter Village set dit jaar ook weer een 'Noordpool' type set wordt (zoals het Elf Clubhuis een paar jaar geleden), dan wordt het wel weer een easy pass voor mij - ik hou het bij een 'echt' winterdorpje en niet té fantasierijk. Komt me ook goed uit want mijn woonkamer wordt langzamerhand te klein. :P
Als je de elven deed weghalen had je met het Clubhuis toch nog steeds een fraai huisje? :)

Er schijnt dit jaar trouwens iets van een Hot Air Balloon Ride set te komen. Klinkt niet als 'fantasierijk', maar eerder als attractie. Zijn dergelijke ballonvaarten ergens op de wereld iets wat écht bij hun kerst hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12

Cheezus

Luiaard

Gim schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:26:
[...]

Gelukkig heb ik de normale variant al :)
Afbeeldingslocatie: https://www.brickizimo-toys.com/12284-large_default/winter-village-post-office.jpg

Ik heb geen behoefte aan die kerstman/elfjes spullen in m'n winterdorp dus dit scheelt me weer een set aanschaffen.. de hot-air balloon van dit jaar kan ik ook lekker overslaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:30:
[...]

Mijn WV heeft een bus, trein én een tram, een bizarre hoeveelheid OV-verbindingen voor een inwonersaantal van nog geen 30 minifigs. ;)
Klinkt realistisch! Je hebt of een wintersport village of gewoon een super toeristische village. Weinig echte inwoners, maar veel verkeerszaken geregeld voor die massa stroom aan minifiguren die het gehucht bezoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12

Cheezus

Luiaard

Gim schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:33:
[...]

Er schijnt dit jaar trouwens iets van een Hot Air Balloon Ride set te komen. Klinkt niet als 'fantasierijk', maar eerder als attractie. Zijn dergelijke ballonvaarten ergens op de wereld iets wat écht bij hun kerst hoort?
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/icons-2024s-winter-village-set-will-be-10339-hot-air-v0-0rv91f7r3had1.jpeg?width=1510&format=pjpg&auto=webp&s=89b16519fc2bdbb99552b3c728697102bf32f7c5

Ook een easy pass voor mij :)

edit:
Te snel gegoogled, dit is niet de officiële set.. toch klinkt het niet als iets wat ik in m'n dorp wil hebben :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cheezus op 03-09-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 11:46
Cheezus schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:38:
[...]

[Afbeelding]

Ook een easy pass voor mij :)

edit:
Te snel gegoogled, dit is niet de officiële set.. toch klinkt het niet als iets wat ik in m'n dorp wil hebben :)
wellicht handig om hem onder een spoiler te gooien? Ik zit enorm op de set te wachten, wist ook al dat het een luchtbalon o.i.d. is dus ik maakte direct de aaname dit is hem. Daarna je kleine lettertjes gelezen, toch jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Dus én een truck én een ballon voor de cadeaus? Pakketdienst heeft het er maar druk mee dat ze zo moeten uitbreiden :+

Maar ofschoon het er geinig uit ziet is zoiets een pass voor mij. Geen idee waar een ballon deel uitmaakt van kerstverhalen of tradities, maar ik heb er niks mee. Dan geef me toch maar een fantasierijke slee met rendieren :)

[ Voor 43% gewijzigd door Gim op 03-09-2024 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 11:17
Ik heb tijdens mijn vakantie de Atari 2600 gebouwd en dat was echt een feest zeg. Na de X-Wing en nog wat andere builds die wel heel repetitief zijn af en toe, was de Atari 2600 echt leuk om te bouwen.

Het mechanisme om de bovenkant uit te kunnen schuiven en dat dan de speelkamer naar boven komt is ook erg goed gemaakt.

Verder ziet de Atari 2600 er goed uit. Ben nog naar console museum in Zwolle geweest om te vergelijken en ziet er heel getrouw uit. Tof dat je ook de joystick achterin kunt duwen.

Al met al een hele leuke set. Een klein probleem; nu moet ik ook de Nintendo hebben ;-)

Klein filmpje

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 03-09-2024 12:52 . Reden: link toegevoegd ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 13:29

D75

sparow schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:44:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd wanneer waar die torso's beschikbaar zijn. Volgens mij is het niet persé zo dat ze gelijk op de eerste dag in de BAM bakken liggen, toch? Als iemand ze ergens gesignaleerd heeft dan hoor ik het ook graag. :)
Net in Legowinkel Utrecht gescoord... Daar zitten ze in de BaM.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Loader schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:25:
[...]
Dank ! Dat zijn ook mooie kleuren zo. Nu maar afwachten.
We krijgen helaas wel maar slechts één van die kleuren (toch in de context van de ideas set),
en ik heb even rondgesnuffeld maar nog geen winnaar van die selectie gevonden.

Het wordt dus een gevalletje 'wait and see' jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
D75 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:52:
[...]

Net in Legowinkel Utrecht gescoord... Daar zitten ze in de BaM.
Kun je nog paar meenemen voor de mensen hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 13:29

D75

Loader schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:08:
[...]

Sorry.. alweer thuis.
Zat net pas dit forum weer te lezen, na paar dagen niet.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Gim schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:33:
[...]

Als je de elven deed weghalen had je met het Clubhuis toch nog steeds een fraai huisje? :)

Nee, ik vond het ontwerp van het huisje met het spitse dak en die deur niet echt in de wat meer realistische stijl van de meeste (niet alle) sets in de jaren daarvoor, en het daarom niet passen in mijn dorp. Maar ik vond het geen probleem om hem over te slaan, scheelde geld + ruimte.

Voor dit jaar is het gerucht van een luchtballon inderdaad erg hardnekkig, maar sinds de afbeelding van die post-auto is gelekt, is ook het rumoer dat de nieuwe sets 'santa's post office' (waar al dan niet een luchtballon in is verwerkt) gaat worden. Medio september wordt de set meestal aangekondigd, dus we gaan het binnenkort zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 03-09-2024 13:20 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-10 22:29
daantjuh68 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:43:
[...]

wellicht handig om hem onder een spoiler te gooien? Ik zit enorm op de set te wachten, wist ook al dat het een luchtbalon o.i.d. is dus ik maakte direct de aaname dit is hem. Daarna je kleine lettertjes gelezen, toch jammer :P
Dit is niet de set die we allemaal (niet) gaan kopen dit najaar😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

De blauwe Spaceman torso staat ook hoog op mijn lijstje.

Hopelijk lukt het me om tijdens de vakantie even langs een Lego store te rijden. (ook weer minimaal een uur rijden)

Vanuit mijn woonplaats is de dichtstbijzijnde Lego store al snel 1.5 uur rijden naar de dichtsbijzijnde. Iets te gortig voor een torso.
Zou iemand er een van de hand willen doen tegen een schappelijke prijs, dan hoor ik het graag.

Helaas ook al te laat met bestellen van de Oranje torso op PAB. Lego al gemaild als deze nog terug komt. Ze geven aan dit zelf ook niet te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 16-10 19:42
key schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:43:

Hopelijk lukt het me om tijdens de vakantie even langs een Lego store te rijden. (ook weer minimaal een uur rijden)

Vanuit mijn woonplaats is de dichtstbijzijnde Lego store al snel 1.5 uur rijden naar de dichtsbijzijnde. Iets te gortig voor een torso.
Zou iemand er een van de hand willen doen tegen een schappelijke prijs, dan hoor ik het graag.

Helaas ook al te laat met bestellen van de Oranje torso op PAB. Lego al gemaild als deze nog terug komt. Ze geven aan dit zelf ook niet te weten.
maar de oranje is via bricklink beschikbaar, vanaf 5,99 op marktplaats wordt de blauwe aangeboden voor 5 euro en 1 iemand op bricklink ( uit Amerika) maakt verzend weer duur helaas.

ik probeer dit weekend langs lego shop dld te gaan ook dik 2 uur rijden maar je moet er wat voor over hebben.
eens kijken of ik meer kan meenemen.
die bam gaat toch per 3 in zon verpakking?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-10 11:56

Arno

PF5A

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1dLieEpdMAxnwmjfUFKrASwiOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SA3N6xLIYKV6THk5EFhK2UZ8.jpg?f=fotoalbum_large
Deze week de 76218 (sanctum sanctorum) gebouwd, leuke set om een keer te bouwen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Ik heb net op via marktplaats 4 blauwe torso gekocht, voor 5 euro per stuk. ( voor mij goedkoper dan naar utrecht reizen )

Waarom 4?

Omdat die helmen, die kosten 7.50 per stuk ,via bricklink en minimale besteding is 25 euro ( plus fee en shipping )

Dan nog die handjes, 20 cent per stuk ( + fee en shipping )

Die broek moet ik nog zoeken en hoofd ook.

Dan heb ik 4 complete en kijk ik of er interesse is in de overige 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Loader schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:18:
Ik heb net op via marktplaats 4 blauwe torso gekocht, voor 5 euro per stuk. ( voor mij goedkoper dan naar utrecht reizen )

Waarom 4?

Omdat die helmen, die kosten 7.50 per stuk ,via bricklink en minimale besteding is 25 euro ( plus fee en shipping )

Volgens mij heeft pick a brick deze. Earth Blue? € 0.46. 4162916
De Classic hoofdjes kosten daar ook niet veel. € 0.27 9336
Helm is niet beschikbaar, alleen een nieuwer model niet de classic.

Ik hoop dat net als veel andere onderdelen van BAM ze binnenkort ook op PAB komen. Ik laat mijn huidige bestelling dus nog maar even in het winkelmandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:01
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk! Wel jammer van de stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:01
Tc99m schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:28:
[...]

Ik verwacht het niet gezien deze set ‘hot air balloon ride heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-10 23:45

L23

Waarom 4?

Is toch de verkeerde helm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Loader schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:08:
[...]

Sorry ik zie het ook te laat :( Volgende week weer op kantoor, dus als mensen verzoekjes hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor sommige kleuren handjes is het handiger om torso's met handjes te kopen, dan heb je er meteen 2 en heb je een gratis torso. Voor zwarte handjes zijn er iig veel goedkope torso's te koop. Moet je even zoeken welke je nodig hebt en misschien is het goedkoper op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
key schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:45:
[...]

Volgens mij heeft pick a brick deze. Earth Blue? € 0.46. 4162916
De Classic hoofdjes kosten daar ook niet veel. € 0.27 9336
Helm is niet beschikbaar, alleen een nieuwer model niet de classic.

Ik hoop dat net als veel andere onderdelen van BAM ze binnenkort ook op PAB komen. Ik laat mijn huidige bestelling dus nog maar even in het winkelmandje.
De kleur is toch meer dark blue dan earth blue.

De helm is geen klassieke space helm, alleen een 'motor' helm. Dat is ook zo bij de kleur groen. En bij grijs ook.

Eerst was paarse helm alleen in motor helm te krijgen maar later via zo'n vip zakje ofzo ook in space uitvoering. Net als de airtank bij oranje en paars.
L23 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:10:
[...]

Is toch de verkeerde helm?
Er is geen klassieke space helm in deze kleur te krijgen.
FReaKaNDeLL schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:09:
[...]

Voor sommige kleuren handjes is het handiger om torso's met handjes te kopen, dan heb je er meteen 2 en heb je een gratis torso. Voor zwarte handjes zijn er iig veel goedkope torso's te koop. Moet je even zoeken welke je nodig hebt en misschien is het goedkoper op die manier.
Waarom zwarte handjes? Je wil ze toch allemaal in dezelfde kleur hebben? Ik zal kijken naar de torso's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Loader schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:39:
[...]

Er is geen klassieke space helm in deze kleur te krijgen.
Klopt. Maar dan zou ik eerder een van de andere helmen kiezen die ook in deze kleur beschikbaar zijn. Ik weet even niet de namen, maar die recente M-Tron minifigure, daar is ook een donker blauwe kleur van beschikbaar. En anders zou ik wachten tot de klassieke space helm wel in die kleur beschikbaar is.

Maar zie wel even wat ik er de komende tijd van maak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
[...]
De helm is geen klassieke space helm, alleen een 'motor' helm. Dat is ook zo bij de kleur groen. En bij grijs ook.

Waarom zwarte handjes? Je wil ze toch allemaal in dezelfde kleur hebben? Ik zal kijken naar de torso's.
Groen is ondertussen wel te krijgen : Green LEGO Classic Space helmet finally coming in 2024

Het is een onderdeel van deze set : 80054 Megapolis City, en nog beter nieuws is dat deze te vinden is op de online pick-a-brick dienst van Lego voor €0,31 (althans hier in België).
MINI HELMET, NO. 243
ID: 6466286/50665
Qty in set: 1
0,31 €

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Kapoen schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:26:
[...]

Groen is ondertussen wel te krijgen : Green LEGO Classic Space helmet finally coming in 2024

Het is een onderdeel van deze set : 80054 Megapolis City, en nog beter nieuws is dat deze te vinden is op de online pick-a-brick dienst van Lego voor €0,31 (althans hier in België).

[...]
Kijk eens aan... dat wist ik niet! _/-\o_

Eerlijk gezegd, ik ben hier niet meer zo actief als vroeger. Werd beetje gek van dus nam ik wat afstand.
Ik zal kijken of ik hem kan krijgen via bricklink.

Ik kan niets meer kopen via online pick a brick. Blijkbaar ben ik daar geblokkeerd en ze komen er alsmaar niet achter waarom, al 2 jaar nu. Maar goed, ik laat het zo en kijk of ik op andere manier eraan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Tijdje geleden op een legobeurs de 21109 kunnen kopen voor 50 euro met zegel. Ligt er nu een paar maanden maar weet nog niet of ik hem wil openen of verzegeld laat.
Maarja groene spaceman hoort naast de andere te staan.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iDutch
  • Laatst online: 08:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OS-V6Gc8BjsxsZQt5SgPPzSuES8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvf8cEgaKzjnSLKIpnqfht2A.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een fantastische minifigures zeg! Super afwisselende accessoires en veel mogelijkheden voor een mix and match :) Binnenkort nog een paar extra halen denk ik zo!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Arno schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:59:
[Afbeelding]
Deze week de 76218 (sanctum sanctorum) gebouwd, leuke set om een keer te bouwen :)
Die staat ook nog op mijn lijstje! :D

Hier hebben mijn vrouw en zoontje de ‘Volkswagen T1 Camper’ gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5695QeGf6I8MeVxLuF3uCx81Q70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wou7H3D4EFeSTOEnCtg1TBa5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:48
Ben na m’n ‘zomerstop’ weer eens begonnen met bouwen. Ik gebruik daarvoor de Builder app op een (Apple) iPad. Echter gaat het scherm daarvan na x-tijd uit. Ik meende te herinneren dat deze voorheen altijd aan bleef bij deze app.
Is er wat veranderd of klopt mijn gedachte niet?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:07
Burning_Tyre schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:53:
Ben na m’n ‘zomerstop’ weer eens begonnen met bouwen. Ik gebruik daarvoor de Builder app op een (Apple) iPad. Echter gaat het scherm daarvan na x-tijd uit. Ik meende te herinneren dat deze voorheen altijd aan bleef bij deze app.
Is er wat veranderd of klopt mijn gedachte niet?
Gebruik de app ook en mijn tablet blijft inderdaad gewoon aan... niets daarvoor in de instellingen van de ipad of app aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

De zwarte handjes was een voorbeeld, omdat er veel torso's zijn met zwarte handjes. Met donkerblauwe handjes weet ik het niet, maar het zou alsnog goedkoper kunnen zijn om 1 torso te kopen met donkerblauwe handjes ipv 2 losse handjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

FReaKaNDeLL schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:26:
[...]

De zwarte handjes was een voorbeeld, omdat er veel torso's zijn met zwarte handjes. Met donkerblauwe handjes weet ik het niet, maar het zou alsnog goedkoper kunnen zijn om 1 torso te kopen met donkerblauwe handjes ipv 2 losse handjes.
Moet de kleur nog even bekijken van de torso. Maar sommige China figuren hebben blauwe handjes. Heb ooit zo een vleermuis gekocht voor de vleugels (voor de classic batman motor die ik na bouwde)
Kijk dus even in je onderdelen doosje.

Een blauwe helm nieuwe stijl is wel aan te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-10 11:56

Arno

PF5A

Yonix schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:36:
[...]

Die staat ook nog op mijn lijstje! :D

Hier hebben mijn vrouw en zoontje de ‘Volkswagen T1 Camper’ gebouwd.

[Afbeelding]
Ja same, net zoals Marvel Avengers toren - 76269. Tegenwoordig huur ik ze, scheelt veel geld en opslagruimte :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
https://ideas.lego.com/bl...em_x9seMTH9M02dbBO9ERuugQ

De volgende ideas ronde is binnen. Tenminste, de genomineerden.

Tintin raket is leuk, al is die lanceerinrichting niet echt nodig vind ik. En Thing bij Wednesday :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
42erik schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:48:
https://ideas.lego.com/bl...em_x9seMTH9M02dbBO9ERuugQ

De volgende ideas ronde is binnen. Tenminste, de genomineerden.

Tintin raket is leuk, al is die lanceerinrichting niet echt nodig vind ik. En Thing bij Wednesday :D
Die Iron Giant! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 17-10 17:59

Maximus

There is no substitute

Snoopy en Bob Ross zijn wel de leukste van de genomineerden. Ben benieuwd, want meestal komen er sets uit dat ik denk ... meh.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Maximus schreef op woensdag 4 september 2024 @ 06:51:
Snoopy en Bob Ross zijn wel de leukste van de genomineerden. Ben benieuwd, want meestal komen er sets uit dat ik denk ... meh.
Die Bob Ross is echt leuk gedaan. Ik vind Snoopy dan juist weer oersaai. Maar op zich is dat dan wel weer correct.. :+
Ik zelf vind die Magic Lantern wel goed gelukt en ook die power plant. Dat is een keer iets anders.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:28
Dan ben ik toch meer voor de walkman >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14

almightyarjen

When does the hurting stop?

De hydro powerplant is erg leuk ook!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:49

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik vind de Tugboat leuk :)

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/4df341a5-09f9-4ff8-b526-c45f28bc1de7/resize:950:633/webp

Ik heb meer met Technic, maar dit is wel een charmant modelletje d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door Fraggert op 04-09-2024 10:19 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:50
iDutch schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:34:
[Afbeelding]

Wat een fantastische minifigures zeg! Super afwisselende accessoires en veel mogelijkheden voor een mix and match :) Binnenkort nog een paar extra halen denk ik zo!
Als het goed is komt mijn set vanmiddag binnen. Heb je ze ergens besteld of leggen ze net als bij die Space CMF set weer in de Kruidvat? In dat laatste geval ga ik namelijk nog wat extra Dragonborn halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDutch
ErikT738 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:40:
[...]

Als het goed is komt mijn set vanmiddag binnen. Heb je ze ergens besteld of leggen ze net als bij die Space CMF set weer in de Kruidvat? In dat laatste geval ga ik namelijk nog wat extra Dragonborn halen :P
Ik had een compleet setje bij 'Unieke Bricks' besteld. Geen idee waar ze al in de winkels liggen helaas. Veel plezier alvast en succes met zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
key schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:05:
[...]

Moet de kleur nog even bekijken van de torso. Maar sommige China figuren hebben blauwe handjes. Heb ooit zo een vleermuis gekocht voor de vleugels (voor de classic batman motor die ik na bouwde)
Kijk dus even in je onderdelen doosje.

Een blauwe helm nieuwe stijl is wel aan te komen.
Ik was vanmorgen in Leidschendam, maar met moeite heb ik nog wat donkerblauwe space torso's kunnen vinden. Ze zijn de afgelopen dagen aardig eruit gevist. Neem aan dat zoiets nog weer wordt aangevuld? Ook die bruine katten bij de heks waren zo goed als op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 16-10 19:42
key schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:43:

die oranje is er weer in de online shop:
https://www.lego.com/nl-n...ick?query=mini+upper+5062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Thanks! _/-\o_

Edit: Aaaannnnd it’s gone :(

[ Voor 6% gewijzigd door spok9 op 04-09-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Jammer, vanmorgen nog gekeken maar waren ze niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

key schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:17:
Jammer, vanmorgen nog gekeken maar waren ze niet beschikbaar
Vorige keer waren ze best wel even beschikbaar, nu in een oogwenk weer weg. Misschien een glitch? Laten we het hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

sparow schreef op woensdag 4 september 2024 @ 12:18:
[...]

Ik was vanmorgen in Leidschendam, maar met moeite heb ik nog wat donkerblauwe space torso's kunnen vinden. Ze zijn de afgelopen dagen aardig eruit gevist. Neem aan dat zoiets nog weer wordt aangevuld? Ook die bruine katten bij de heks waren zo goed als op.
Je kan er gewoon naar vragen, ze hebben nog een doos vol achter staan waarschijnlijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• key

key

Vandaag ook Over the Moon bekend gemaakt.
Ondanks het space thema sla ik deze heel graag over.
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/03/LEGO-Icons-10391-Over-the-Moon-with-Pharrell-Williams-3.webp

Net al het gerucht dat er in 2025 een F1 mini figure serie zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:33
key schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:32:
[Afbeelding]

Wat een verschrikkelijke set zeg

En dat gerucht over die F1 figures is ook niet best.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

KW25 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:36:
[...]

Wat een verschrikkelijke set zeg

En dat gerucht over die F1 figures is ook niet best.
Geen fan van F1 of is er een andere reden dat het niet best is? :P

Die set Over The Moon ziet er op zich prima uit, maar spreekt me qua Space thema niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:04

rammes

koekebakker 1e klas

die pick a brick site en ik zijn geen vrienden, welke zoekopdrachten moet ik daar ingeven als ik iets van oranje bv beentjes zoek?!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

rammes schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:45:
die pick a brick site en ik zijn geen vrienden, welke zoekopdrachten moet ik daar ingeven als ik iets van oranje bv beentjes zoek?!
“Mini lower part”

https://www.lego.com/nl-n...ower+part&colorFamily=106

[ Voor 16% gewijzigd door spok9 op 04-09-2024 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
Die over the moon is wel cool zeg. Die sidebuild met “my friends”. Hoeft er dan niet perse bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

key schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:32:
[Afbeelding]

Ik vind die raket nog wel wat hebben, maar dat rare my phriends ding er bij... Zie dat het een Pharell Williams themed set is. Ik koop 'm ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 00:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind die raket ook wel leuk eigenlijk (maareh, 110 euro, WTF?). F1 minifigs lijken me ook wel cool.

Nu de Creator Expert (Icons) Batmobile is aangekondigd heb ik nog even snel de kleine variant gehaald voor de normale prijs. Staan leuk naast elkaar leek mij. Alleen bij deze set ook geen Robin minifig. Heeft Lego iets tegen dit karakter? Bij de grote batmobile zit alleen Batman, eigenlijk best een grote blunder van Lego als je het mij vraagt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Blwug9qnBRCIOX6_YvWn4dxXf8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Que57lVIj6hfKWShh1SNd7Ai.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 04-09-2024 14:21 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
spok9 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:23:
[...]

Je kan er gewoon naar vragen, ze hebben nog een doos vol achter staan waarschijnlijk!
Gevraagd, maar ze zeiden dat de laatste weg was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:33
L23 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:41:
[...]

Geen fan van F1 of is er een andere reden dat het niet best is? :P

Die set Over The Moon ziet er op zich prima uit, maar spreekt me qua Space thema niet aan.
Die F1 minigures worden hoofdjes en helmpjes vast op een mini bolide.

Geef met dan maar setjes als de Mclaren F1 Speed Champion

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

KW25 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:55:
[...]

Die F1 minigures worden hoofdjes en helmpjes vast op een mini bolide.

Geef met dan maar setjes als de Mclaren F1 Speed Champion
Duidelijk, ja dat lijkt mij ook niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDutch
zonoskar schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:13:
Ik vind die raket ook wel leuk eigenlijk (maareh, 110 euro, WTF?). F1 minifigs lijken me ook wel cool.

Nu de Creator Expert (Icons) Batmobile is aangekondigd heb ik nog even snel de kleine variant gehaald voor de normale prijs. Staan leuk naast elkaar leek mij. Alleen bij deze set ook geen Robin minifig. Heeft Lego iets tegen dit karakter? Bij de grote batmobile zit alleen Batman, eigenlijk best een grote blunder van Lego als je het mij vraagt.

[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd waar je deze kleine versie voor een normale prijs hebt kunnen kopen. Goedkoopste prijs ooit via Brickwatch 25eu, nu bij één webshop voor het drievoudige bedrag verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:04

QuattroNL

It is I.

iDutch schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:37:
[...]

Ik ben wel benieuwd waar je deze kleine versie voor een normale prijs hebt kunnen kopen. Goedkoopste prijs ooit via Brickwatch 25eu, nu bij één webshop voor het drievoudige bedrag verkrijgbaar.
Ik kijk (ook) altijd op Marktplaats. Daar is de goedkoopste nieuw in doos 35,-

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 18:46
Zodra het weer wat slechter wordt kan ik ook weer aan de bak. Ben benieuwd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEvVbNTNBJCwTXQckasdt3ouf_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwljuoUSwglOmK98s1XTD7Gb.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Had voor mijn zoontje en mijzelf nog een leuke D&D-mini figure willen halen, maar trof alleen lege dozen aan.

Fricking scalpers. :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 00:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, was inderdaad via marktplaats, van "Bricks for the sea". Mijn volgende set is ook binnen, zou eigenlijk pas vrijdag komen, maar de DPD heeft extra zijn/haar best gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhE7HhlrfedFSiobpQ-s3WfsiYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOjbb6YhSrCPAEnykDbmhZZO.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog wachten op de bricklink bestellingen om te ontkleuren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-10 19:33
Yonix schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:09:
Had voor mijn zoontje en mijzelf nog een leuke D&D-mini figure willen halen, maar trof alleen lege dozen aan.

Fricking scalpers. :')
of iedereen wou gewoon een set compleet hebben?
Als lego het niet "blind" verkoopt dan is het "verzamel effect" ook weg.

En als ze gewoon restock doen komt het heus wel goed, maar D&D + lego wie had er verwacht dat er mensen met geld zijn die lego en D&D tof vinden? ;)

Het was trouwens ook niet heel moeilijk met de qr codes een setje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

De app van Falcon bricks werkt normaal altijd goed met scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
kneusteun schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:32:
of iedereen wou gewoon een set compleet hebben?
Als lego het niet "blind" verkoopt dan is het "verzamel effect" ook weg.
Verzamel je ook staatsloterijloten (bij wijze van spreken)? Lego zijn absolute **kels met deze verkoopmethode.
Familiewaarden waar de zon nooit schijnt.

[ Voor 3% gewijzigd door mawashigeri op 04-09-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-10 14:32
mawashigeri schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:17:
[...]

Verzamel je ook staatsloterijloten? Lego zijn absolute **kels met deze verkoopmethode.
Wat is het probleem? Je kunt toch zo een hele doos Dungeons en dragons cmf bestellen? Kost even 120 euro maar de figuren die je dubbel hebt zou je weer kunnen slijten natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:25
[...]

Verzamel je ook staatsloterijloten? Lego zijn absolute **kels met deze verkoopmethode.
Elke beslissing heeft z'n redenen, soms kan je beter even stilstaan en nadenken wat er allemaal nog meer een rol kan spelen dan meteen grijpen naar het cliché "ze willen gewoon veel geld verdienen en ons naaien".

Zo gek vind ik het niet namelijk, ze maken misschien wel van elk poppetje een miljoen exemplaren.
Maar ze weten nooit exact welke heel populair worden, en willen wel "complete sets" aanbieden (dus niet dat 1 specifiek poppetje dat maar 1x in de 1000 doosjes zit om het artificieel zeldzaam te maken, dát is pas asociaal).
Als ze het niet anoniem verkopen lopen ze het risico dat ze blijven zitten met vele duizenden zwaar onpopulaire poppetjes, terwijl de populaire op zijn. Consument boos, Lego zit met kosten, alleen maar verliezers...voor hetzelfde geld stoppen ze ermee en dan heb je helemaal niks meer te kopen.

Dus dan maar anoniem in doosjes, met een work-around voor de diehards (vroeger voelen, nu scannen, anders een speciaalshop bezoeken of personeel vragen). Zo kan Lego én complete sets aanbieden zonder aan de zeldzaamheid te klooien, heeft op zich iedereen een kans, is er spanning bij het doosje openen, maar anderzijds doen ze echt niet moeilijk als je aangeeft er nog maar 1-2 te zoeken en geen zin hebt om tientallen dubbele exemplaren te kopen.

Maarja gewoon alles stom vinden wat niet direct aansluit bij je eigen voorkeuren is natuurlijk wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-10 19:33
[...]

Ik ben het helemaal met u eens, ik haat deze techniek ook, maar waarom moet ik nu staatsloterijloten gaan verzamelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:57

SuBBaSS

-has Ryzen

Vissa66 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:32:
Zodra het weer wat slechter wordt kan ik ook weer aan de bak. Ben benieuwd. :)

[Afbeelding]
Die linker ligt morgen als het goed is ook thuis op mij te wachten.
Niet dat poezenbeest natuurlijk, wat een schoonheden!

Ik ga de komende tijd heel wat tijd over hebben en heb mezelf de P1 kado gedaan. 8)
Ben sinds dit jaar weer aan de LEGO en deze machine kon ik niet aan me voorbij laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Het is toch niet anders dan panini vroeger met zijn stickers deed? Of flippos? Een deel van de fun is het verzamelen en de hoop op eentje die je nog niet hebt

Dat de volwassene legofans nu meteen een scanner erbij pakken... (wat ikzelf tegelijk ook gedaan heb, ergens is dekhet missen van de verrassing dan jammer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:04

rammes

koekebakker 1e klas

ik zien het probleem niet, je kunt een complete set (dus geen doos) gewoon online bestellen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
Wij (volwassenen) kunnen nog vrij gemakkelijk een rationele keuze maken en/of hebben genoeg geld om gelijk een omdoos van 3 sets te kopen. Voor kinderen is 48 euro toch echt een groot bedrag, volgens mij waren die panini plaatjes vele malen goedkoper en door de relatief grote aantallen makkelijk ruilbaar. Even opgezocht: 80ct voor 5 stickers (ook duur, maar in elk geval nog een fatsoenlijke zakgeldprijs).
Hier worden door volwassenen met scanners de goeie figuurtjes er al uitgepikt zodat een kind telkens met een operazangeres naar huis gaat. Het gok element staat me erg tegen en juist een bedrijf als Lego met hun familiewaarden claims zou daar dus niet aan mee moeten doen.
We hoeven ook niet te pretenderen dat Lego niet vooraf weet wat populair is. Ze weten precies dat iedereen een geit en een space-baby wil, of forrest-men/kasteelbewoners/ridders etc. Bij D&D is het misschien iets anders, dat zal vaak om hele sets gaan en is van nature wat meer op volwassenen gericht.
Zelfs als ze het niet precies weten: na een paar weken is het volledig duidelijk welke minifigs goed lopen, dus daarvan maken ze er dan meer voor de rest van het jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door mawashigeri op 04-09-2024 21:21 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 144 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .