Volgens mij heb je de serie dan 2x? Want het is een overdoos.dvdheiden schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:06:
Volgens mij doet MisterBricks dat, zie bijv. https://misterbricks.nl/l...dragons-complete-box.html
Kan ook bij heel veel andere kleinere LEGO-winkels, o.a. 2TToys en Otten Speelgoed in Den Bosch.Notlupus schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:02:
Kan iemand me herinneren wat die site was waar je een hele set minifigs compleet kon bestellen? Ik weet dat het hier eerder werd gepost, ik kan de URL helaas niet meer vinden. Het is sowieso niet Minifigures Plus want die shippen niet naar Europa.
Het was https://www.jans-steen.com/nieuw/minifiguren/Helaas nog niet de D&D set beschikbaar, ik weet dat deze pas 1 September uit komt maar had gehoopt te kunnen preorderen.
scintillating
Ik woon in Finland en helaas is gisteren de enige lokale Lego winkel gesloten, dus het moet online. Ik zal de eerder genoemde websites eens nakijken.Tc99m schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:38:
[...]
Kan ook bij heel veel andere kleinere LEGO-winkels, o.a. 2TToys en Otten Speelgoed in Den Bosch.
Een doos van 36 met gemiddeld 3 stuks van elk. Voor €115 is dat geen slechte deal, al moet ik dan wel de rest kunnen verkopen. Zal vast lukken, maar ik ben redelijk lui...Frantic schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:08:
[...]
Volgens mij heb je de serie dan 2x? Want het is een overdoos.
[ Voor 33% gewijzigd door Notlupus op 22-08-2024 16:30 ]
ik ben t met je eens, koop regelmatig via MP en ja er mist wel eens wat maar hoe erg ik dat vind is zeer afhankelijk van de prijs. Ook hoe het op de foto staat zegt al veel en ja ik rij er ook wel eens naar toe en zeg dan nee als het echt te gek is.Angeloonie schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:09:
[...]
Niet mee eens, ik koop nagenoeg al mijn Technic sets op MP (~40) en je kunt echt enorm besparen, ik koop soms voor nog geen 50% voor de BL Used-prijs en eigenlijk consistent nooit meer dan 75%.
Ja er mist af en toe wel eens iets, en soms is het wat stoffig, maar voor die paar euro af en toe wat extra onderdelen bestellen is ook niet zo spannend.
Als ik het totaalplaatje naast elkaar zet heb ik op al die sets ongeveer 65% van de BL Used prijs betaald.
En daar zitten dan dus sets tussen waar ik bijv. €125 ipv €275 voor betaald heb.
Teleurstellingen? Tot nu toe echt niet...
This is the Way.
Volgens mij kun je bij allebei ook online bestellen. Ik noem deze winkels omdat ik zelf in Den Bosch woon en ze dus kenNotlupus schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:29:
[...]
Ik woon in Finland en helaas is gisteren de enige lokale Lego winkel gesloten, dus het moet online. Ik zal de eerder genoemde websites eens nakijken.
scintillating
Dat schaap

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lijkt mij typisch iets uit de Doenes winkel in Den Burg? Daar heb ik ooit een I love Texel minifig gekocht
Correct ende juist! Ik heb ook zo'n minifig. Mijn dochter heeft deze gecustomized:vhal schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:36:
[...]
Lijkt mij typisch iets uit de Doenes winkel in Den Burg? Daar heb ik ooit een I love Texel minifig gekocht
:strip_exif()/f/image/BB5Xb11x970Y3zFT1ql42BfG.jpg?f=fotoalbum_large)
Tof filmpje (28 min) van Business Insider op YouTube. De titel dekt de lading niet helemaal (maar klikt wel lekker natuurlijk) het gaat over meer dan alleen "pricing": een heel mooi overzicht van de historie en een inspirerende quote dat meer niet altijd beter is 
Spreek je AT-AT echt uit als @ @ (20;44)?pi! schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:51:
Tof filmpje (28 min) van Business Insider op YouTube. De titel dekt de lading niet helemaal (maar klikt wel lekker natuurlijk) het gaat over meer dan alleen "pricing": een heel mooi overzicht van de historie en een inspirerende quote dat meer niet altijd beter is
[YouTube: Why Lego Is So Expensive | So Expensive | Business Insider]
Net even opgezocht en schijnbaar is @ @ de juiste uitspraak, wat eigenlijk nergens op slaat want hoe zit het dan met de AT-ST? Is dat dan 'Et St'?RubjeMazter schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:50:
[...]
Spreek je AT-AT echt uit als @ @ (20;44)?
Maar goed, ik zeg ook nog steeds stug wai-fai in plaats van het idiote wie-fie dus what do I know
I was today years old.... But brain says no...SomerenV schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 02:03:
[...]
Net even opgezocht en schijnbaar is @ @ de juiste uitspraak, wat eigenlijk nergens op slaat want hoe zit het dan met de AT-ST? Is dat dan 'Et St'?Ik zeg altijd Ey-Tee Ey-Tee.
Maar goed, ik zeg ook nog steeds stug wai-fai in plaats van het idiote wie-fie dus what do I know
Ej, daar zijn wij een paar weken geleden ook geweestReinier schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:00:
[...]
Correct ende juist! Ik heb ook zo'n minifig. Mijn dochter heeft deze gecustomized:
[Afbeelding]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
In wat voor soort vazen houden jullie de bloemensets? Bouwen jullie MOCs of gebruiken jullie echte vazen? En in het geval van die laatste, welke?
Hier staan ze in diverse glazen vazen en zelfs in een weckpot
Afgaande op een aantal reacties bij een YT video (ik meen racingbrick) dacht ik dat dit juist wél weer eens een geweldige set was. Niet teveel afgaan op een source dusPsyx88 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:52:
@FeaR
42145 had heel veel potentie, maar viel helaas heel erg tegen. Veel slack in het systeem waardoor de functies niet heel zichtbaar zijn.
(En ja, reactie op een oude post)
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 24-08-2024 14:27 ]
Vandaag de kleine variant (Lego 21103) maar weer eens bouwen.Yonix schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:29:
[...]
Af!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt een heel toffe build! Blijf me toch telkens weer verbazen hoe creatief en ingenieus de ontwerpers zijn!
:strip_exif()/f/image/ZLhRweO48DiRAsRw6T28XShX.jpg?f=fotoalbum_large)
Update:
En klaar!
:strip_exif()/f/image/gBlfRurAqw48ezpRlAXh9qyk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oNzEMYgN52MQXI4Bd04f8IxG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sE1LXB9WR5uKK5iKfwZY8jFR.jpg?f=fotoalbum_large)
Kom er net, na al die jaren, achter dat mijn ‘Flux Capacitor’ een misprint heeft (typfout ‘sheild’):
:strip_exif()/f/image/MpBalwk22ikNlRLMvHdxsCKk.jpg?f=fotoalbum_large)
Anyhow, deze kan bij de kleine man op zijn kamer.
Nu mijn knieën rust geven.
[ Voor 21% gewijzigd door Yonix op 25-08-2024 12:07 ]
Worden de sets 6074 en 6075 voor 1000 dollar per stuk verkocht?
https://www.bricklink.com...item.page?S=6075-1#T=S&O={%22cond%22:%22N%22,%22ii%22:0,%22iconly%22:0}procaliber schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:28:
[...]
Worden wel voor die prijs aangeboden..
Op marktplaats tussen de 100-200 euro. Ik hoef ze ook voor die prijs nietprocaliber schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:28:
[...]
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Misschien zijn die sets in deze staat in de VS zeldzamer als hier? + Is het natuurlijk ook, de vraag of ze het voor deze getaxeerde waarde kunnen verkopen.meesje schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:02:
[...]
Is het echt 10K usd waard? Lijkt mij best veel.
Ze overdrijven ook altijd erg graag in dit soort programma's. Zo kochten ze bij Pawn Stars ooit een gesealde boosterbox van magic the gathering voor 25.000 dollar en daar kwam een dure kaart uit de begintijd uit. Volgens hen 150.000 euro waard, terwijl die specifieke kaart nooit boven de 30.000 dollar had gekost.korenpc schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:33:
[...]
Misschien zijn die sets in deze staat in de VS zeldzamer als hier? + Is het natuurlijk ook, de vraag of ze het voor deze getaxeerde waarde kunnen verkopen.
Heb nu verschillende apps voor scannen van qr codes voor minifiguren. Echter geen van alle werken.
Geeft er hier iemand eentje die wel werkt?
Ik heb op een iPhone de app Minifig Scan. Tot nu toe werkt die prima.
:strip_exif()/f/image/bp95q9u4khpRe7e29rruCGhR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg de reply/post niet meer gevonden; er was iemand die vroeg hoe de LEGO flowers te tonen..?
Opties;
1. moc vaas gebouwd met LEGO bokjes
2. Standaard / niet LEGO vaas
3. Lego vaas via set (Japans is mooie, orchidee oom aardig?
Zie mijn foto; wij hebben praktisch alle LEGO bloemen in een “normale” vaas staan.
Van afstand lijkt net echt… met LEGO kun je mooie dingen maken, maar een echt ergonomisch en visueel aantrekkelijke vaas acht ik praktisch onmogelijk - er zijn paar sets waarbij je een vaas bouwt, maar vind die vaak net niet goed genoeg.
Daarom staan al onze LEGO bloemen in een reguliere vaas en net zoals bij normale bloemen; zoek een passende vaas!! Meeste hebben we bij de kringloop gekocht voor paar €.
[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 25-08-2024 22:41 ]
Welke serie probeer je te scannen?Versaevel schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:25:
Heb nu verschillende apps voor scannen van qr codes voor minifiguren. Echter geen van alle werken.
scintillating
Lijkt me sterk. Ze zeggen toch niet voor niets iets als; “easy xx dollar all day everyday”Prosac schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:02:
[...]
Ze overdrijven ook altijd erg graag in dit soort programma's. Zo kochten ze bij Pawn Stars ooit een gesealde boosterbox van magic the gathering voor 25.000 dollar en daar kwam een dure kaart uit de begintijd uit. Volgens hen 150.000 euro waard, terwijl die specifieke kaart nooit boven de 30.000 dollar had gekost.
Serie 26, ik weet dat de overige niet op de app werken. Ook de D&D serie lukt niet met de app die ik nu heb.....
Welke minifig zoek je?Versaevel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 06:08:
[...]
Serie 26, ik weet dat de overige niet op de app werken. Ook de D&D serie lukt niet met de app die ik nu heb.....
Water-Escape
ik kreeg de indruk dat het ging om scannen van figure-verpakking, om zo te zien welke er in een gesloten doosje zit. maar kan ook gaan om het vinden van figure welke reeds uitgepakt is
Hmm, ik gebruik Minifig Scan voor iOS en die werkte prima op serie 26 (al is het wel een tijdje geleden, misschien heeft een update van de app iets stuk gemaakt). Anders even een berichtje sturen naar de ontwikkelaars?Versaevel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 06:08:
[...]
Zal vanavond als ik thuis ben eens kijken of het scannen van de doosjes nog lukt.
[ Voor 15% gewijzigd door Tc99m op 26-08-2024 09:39 ]
scintillating
Ik ging er vanuit dat hij de QR-code op de doosjes scant jahimlims_ schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:26:
[...]
ik kreeg de indruk dat het ging om scannen van figure-verpakking, om zo te zien welke er in een gesloten doosje zit. maar kan ook gaan om het vinden van figure welke reeds uitgepakt is
Het nut van een app die al uitgepakte minifigs scant en identificeert ontgaat me een beetje
scintillating
Als je een verzameling ongesorteerd koopt is brickognize.com onmisbaar.Tc99m schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:39:
[...]
Ik ging er vanuit dat hij de QR-code op de doosjes scant ja![]()
Het nut van een app die al uitgepakte minifigs scant en identificeert ontgaat me een beetje
Op Android heb ik Brick Search en die werkt (wel even je vinger op de gewone streepjescode houden voor de zekerheid) prima.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik heb een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier in het topic.
Onlangs is 42175 Volvo FMX truck & EC230 elektrische graafmachine gereleased.
Lego adviesprijs is €199,99, maar momenteel wel verkrijgbaar bij amazon.de voor €149,99. Bij dit soort van dozen, is dat zowat de minimumprijs die je gaat tegenkomen, uitzonderlijke promoties even niet meegerekend? Of gaat deze sowieso ergens de volgende maanden nog wat goedkoper worden.
Ik kan nog wel even wachten maar had deze doos toch graag voor het einde van het jaar gekocht.
Als ik het goed zie is er voor deze doos geen B model. Bij de eerste 3 Volvo dozen (42030, 42053 en 42081) waren er B modellen, bij 41114 niet. Met B model koop ik de doos dubbel zodat ik beide modellen naast elkaar kan zetten.
Lego adviesprijs is €199,99, maar momenteel wel verkrijgbaar bij amazon.de voor €149,99. Bij dit soort van dozen, is dat zowat de minimumprijs die je gaat tegenkomen, uitzonderlijke promoties even niet meegerekend? Of gaat deze sowieso ergens de volgende maanden nog wat goedkoper worden.
Ik kan nog wel even wachten maar had deze doos toch graag voor het einde van het jaar gekocht.
Als ik het goed zie is er voor deze doos geen B model. Bij de eerste 3 Volvo dozen (42030, 42053 en 42081) waren er B modellen, bij 41114 niet. Met B model koop ik de doos dubbel zodat ik beide modellen naast elkaar kan zetten.
Amazon.de, dus dan komt het neer op €152,50 met de verzendkosten. Natuurlijk heeft niemand hier een glazen bol, maar ik kan me voorstellen dat ie nog wel iets goedkoper te krijgen moet zijn. Maar waarom "uitzonderlijke" promoties niet meegerekend? Wat bedoel je daar precies mee? Kleine actie voorraden waar je snel bij moet zijn, zoals de "hoge korting" bij Bol.com? Of Amazon coupon kortingen voor een select gezelschap?Youk schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:37:
Ik heb een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier in het topic.
Mij stond bij dat in September of Oktober vaker aanbiedingen kwamen met December in zicht. In Oktober is er ook nog een Lego World. Ik weet niet of dat ook nog wat kan doen met aanbiedingen. En kwam er niet nog een LEGO Masters seizoen op TV? Dat geeft wellicht ook nog een weekje aanbiedingen op Technic modellen. Intertoys had zoiets toch vaker?
Was LEGO niet zo goed als gestopt met B modellen? Althans zoiets stond me bij. En we hebben natuurlijk altijd nog Rebrickable voor B, C, D en E modellen
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 26-08-2024 12:31 ]
@Gim, geen verzendkosten voor deze bestelling bij mij.
Met uitzonderlijke promoties denk ik eerder aan uitverkopen en van die dingen met misschien wel extreem lage prijzen, maar totaal niet te voorspellen.
Mijn vraag hier was vooral bedoeld naar de normale prijszettingscurve van dit soort van dozen. Zoals je zelf aangeeft dus in september of oktober meer kans op nog iets lagere prijs met het eindejaar in het vizier.
Met uitzonderlijke promoties denk ik eerder aan uitverkopen en van die dingen met misschien wel extreem lage prijzen, maar totaal niet te voorspellen.
Mijn vraag hier was vooral bedoeld naar de normale prijszettingscurve van dit soort van dozen. Zoals je zelf aangeeft dus in september of oktober meer kans op nog iets lagere prijs met het eindejaar in het vizier.
@Youk vergeet ook black friday niet. 25% korting is redelijk, maar meeste komt uiteindelijk wel ergens tussen de 30-40% uit.
Eerste beelde van de nieuw Icons Batmobile zijn er.
Ziet er goed uit:
https://www.bricktastic.n...batmobile-eerste-beelden/
Ziet er goed uit:
Die is leuk !!key schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:35:
Ziet er goed uit:
Tof! Die past vast mooi op de plank naast de BTTF Deloreankey schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:35:
Ziet er goed uit:
hoi
Of de Ecto-1ReVision. schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:21:
[...]
Tof! Die past vast mooi op de plank naast de BTTF Delorean
Dammit. Heb ik zo naast de BTTF DeLorean (met misprint) en de Ecto-1 weer eentje in de backlog staankey schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:35:
Ziet er goed uit:

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mijn vrouw, en stiekem ik eigenlijk ook wel, vind de nieuwe Harry Potter serie van Lego toch wel erg leuk. Dus we zijn eigenlijk van alles aan het verzamelen om uiteindelijk alle bekende gebouwen bij elkaar te sprokkelen.
Nieuwste aanwinst:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/99xqgaBkKp8uyp2cmd7nBEk6.jpg?f=user_large)
Inmiddels gebouwd, best leuke build. Het spoor kan uiteraard ook aansluiten op ander spoor van lego, dus inmiddels ligt er al een treinbaan door de kamer waar de kids mee aan het spelen zijn
We zijn ook bezig met de (nieuwe) modulaire serie van het kasteel.
Daar hebben we inmiddels de eerste 4 van binnen (kasteel, boothuis, uilentoren en toverdrankklas):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4ce7UqLIw01e7KJIHjZrJHjx.jpg?f=user_large)
Daarnaast staat ook inmiddels Hagrids huisje op (nog geen foto van).

Binnenkort komt het huis 'The Burrow' uit, die moet er ook komen natuurlijk.
Ik verwacht richting kerst iets van een 'kerstdorp' in Harry Potter style
Nieuwste aanwinst:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/99xqgaBkKp8uyp2cmd7nBEk6.jpg?f=user_large)
Inmiddels gebouwd, best leuke build. Het spoor kan uiteraard ook aansluiten op ander spoor van lego, dus inmiddels ligt er al een treinbaan door de kamer waar de kids mee aan het spelen zijn
Daar hebben we inmiddels de eerste 4 van binnen (kasteel, boothuis, uilentoren en toverdrankklas):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4ce7UqLIw01e7KJIHjZrJHjx.jpg?f=user_large)

Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
De nieuwe "The Burrow" die in september uit komt is van de collectors series, 75980 Aanval op het nest zou misschien beter passen bij deze andere sets (al is deze officieel "uit de handel"), heb je daar naar gekeken?Pazo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:54:
Mijn vrouw, en stiekem ik eigenlijk ook wel, vind de nieuwe Harry Potter serie van Lego toch wel erg leuk. Dus we zijn eigenlijk van alles aan het verzamelen om uiteindelijk alle bekende gebouwen bij elkaar te sprokkelen.
Nieuwste aanwinst:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.lego.com/nl-n...ttack-on-the-burrow-75980
Ja dat is wel een lastige. Die 75980 lijkt er wat beter bij te passen in het geheel, maar de nieuwe versie zijn we ook wel gecharmeerd van. Kostenplaatje is er ook wel naar, verwacht rond de €250milo526 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:01:
[...]
De nieuwe "The Burrow" die in september uit komt is van de collectors series, 75980 Aanval op het nest zou misschien beter passen bij deze andere sets (al is deze officieel "uit de handel"), heb je daar naar gekeken?
https://www.lego.com/nl-n...ttack-on-the-burrow-75980
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Mijn zoontje, 5 jaar, heeft zojuist de Lego City (mini-) Monster Truck (60402) gebouwd.
Echt een ontzettend tof autootje waarmee hij zorgeloos hard kan racen door de kamer vanwege de grote wielen die ook moeiteloos over een tapijt rollen. Ook fijn om nog eens voorbedrukte steentjes i.p.v. stickers te zien. Wel zo fijn voor kindjes die zelf bouwen.
Echt een ontzettend tof autootje waarmee hij zorgeloos hard kan racen door de kamer vanwege de grote wielen die ook moeiteloos over een tapijt rollen. Ook fijn om nog eens voorbedrukte steentjes i.p.v. stickers te zien. Wel zo fijn voor kindjes die zelf bouwen.
PSN ID = Jorco
Oh wauw, die is tof! Ik heb de kleine versie al, maar deze gaat er ook komen.key schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:35:
Ziet er goed uit:
Dat zijn fraaie tractorbanden, zeer goed voor een relatief betaalbare set. Zo te zien botst de auto doorgaans met de banden tegen de muren en stoelen? Lekker vrijuit raggen dusJorco schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:36:
Mijn zoontje, 5 jaar, heeft zojuist de Lego City (mini-) Monster Truck (60402) gebouwd.
Bij Bricktastic zijn de foto's van die pagina verdwenen maar ze staan nog wel bij Manners:key schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:35:
Ziet er goed uit:

En als je de mini-versie (76188) ook hebt past die er goed naast

@Pazo Ik vind het jammer dat ze bij LEGO constant de Harry Potter-lijn rehashen. Dit is nu al de derde keer ofzo dat ze met praktisch dezelfde sets komen waarmee je Zweinstein kunt maken. Dan zie ik liever dat ze stoppen met die lijn en wat nieuws introduceren. Star Wars heeft een beetje hetzelfde probleem met om de zoveel tijd een nieuwe X-Wing en Tie Fighter. Op een gegeven moment heb je dat wel gezien.
maar de generaties na jou niet?! denk dat het de voornaamste reden is; oude sets minder goed verkrijgbaar, nieuwe generatie harry/starwars fans [..] en onderaan de streept blijft het verkopen.SomerenV schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:35:
@Pazo Ik vind het jammer dat ze bij LEGO constant de Harry Potter-lijn rehashen. Dit is nu al de derde keer ofzo dat ze met praktisch dezelfde sets komen waarmee je Zweinstein kunt maken. Dan zie ik liever dat ze stoppen met die lijn en wat nieuws introduceren. Star Wars heeft een beetje hetzelfde probleem met om de zoveel tijd een nieuwe X-Wing en Tie Fighter. Op een gegeven moment heb je dat wel gezien.
Met die gedachte kun je tot in de oneindigheid door gaan met het uitbrengen van min of meer dezelfde sets. Minimal effort, maximum profithimlims_ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:37:
[...]
maar de generaties na jou niet?! denk dat het de voornaamste reden is; oude sets minder goed verkrijgbaar, nieuwe generatie harry/starwars fans [..] en onderaan de streept blijft het verkopen.
De voorkant vind ik persoonlijk wat plomp overkomen. De originele heeft dit ook, maar minder aanwezig.Haay schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:42:
[...]
Bij Bricktastic zijn de foto's van die pagina verdwenen maar ze staan nog wel bij Manners:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En als je de mini-versie (76188) ook hebt past die er goed naast![]()
[Afbeelding]
Wellicht komt er een mod.
Deze komt er, zodra er een mooie aanbieding is, absoluut. Ik heb de kleine versie gelukkig ook. Zit nog te kijken om de iets afwijkende versie uit de batcave set te bricklinken.
Dat is toch altijd al het concept van Lego geweest?SomerenV schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:44:
[...]
Met die gedachte kun je tot in de oneindigheid door gaan met het uitbrengen van min of meer dezelfde sets. Minimal effort, maximum profit
In mijn jeugd kwamen ook met regelmaat nieuwe town sets uit die min of meer hetzelfde waren (om de zoveel tijd een nieuwe brandweerkazerne etc.).
En af en toe een (niet in mijn ogen) revolutie door van 12v treinen over te gaan naar 9v.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Dat is wat nu, zeker bij Star Wars en Harry Potter, dus ook gebeurt. En in mindere mate ook bij Marvel, ik heb dat ruimteschip van de Guardians of the Galaxy ook al in meerdere iteraties voorbij zien komen.SomerenV schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:44:
[...]
Met die gedachte kun je tot in de oneindigheid door gaan met het uitbrengen van min of meer dezelfde sets. Minimal effort, maximum profit
Aan de ene kant vind ik het net zoals jij zegt stom (want dat kasteel is nu al drie keer in modulaire vorm uitgebracht). Aan de andere kant zijn er ook weer nieuwe type stenen en kleuren, en die kun je dan weer in een nieuw ontwerp toepassen. Bij LEGO zullen ze ook wel de afweging maken of de ontwikkelkosten van een nieuwe set hoger zijn dan weer een nieuwe productierun van een bestaande set starten (misschien kost dat wel meer omdat ze bepaalde stenen dan in een lagere oplage moeten produceren omdat ze die niet in andere sets kunnen gebruiken ofzo).
scintillating
ach; er komt ieder jaar een nieuw huisje/auto/brandweer/politie etc. uit, volgens mij al sinds 1970SomerenV schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:44:
[...]
Als het een troost is: de designers van Star Wars sets vinden het ook niet leuk om weer een bestaande set opnieuw te ontwerpen (op basis van een interview paar jaar geleden).SomerenV schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:44:
[...]
Een nutteloos weetje dat ik van de week heb geleerd: Er zijn 79 (!!!) verschillende Harry Potter poppetjes sinds de eerste Harry Potter set. Voor de duidelijkheid: alleen van dat ventje dus, niet de hele cast.
Niet de hele cast, maar wel een hele kast? 😄AppieNL schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:41:
[...]
Als het een troost is: de designers van Star Wars sets vinden het ook niet leuk om weer een bestaande set opnieuw te ontwerpen (op basis van een interview paar jaar geleden).
Een nutteloos weetje dat ik van de week heb geleerd: Er zijn 79 (!!!) verschillende Harry Potter poppetjes sinds de eerste Harry Potter set. Voor de duidelijkheid: alleen van dat ventje dus, niet de hele cast.
Niet normaal. Lijkt me ook niks, al die herhaling. Kan me voorstellen dat je met een politiebureau oid meer kan varieren door de jaren heen. Maar een SW-schip verandert niet. En er komen geen nieuwe HP-films of ontwerpen op de markt. Je kan hooguit nieuwe technieken en onderdelen toepassen.
Nog even hierop terugkomend omdat ik 'toevallig' een treinmotor in mijn hand had: bij mij zitten de wielen erg goed vast op de as en inderdaad zitten de assen zelf heel losjes in de motor - dat laatste is by design.zunrob schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:09:
Gister waren de kindjes aan het spelen met de 60198 trein, toen ik opeens hoorde dat de motor wel geluid maakte maar de trein geen kant op ging. Bleek dat de zwarte assen die door de motor gaan en waar vervolgens de wielen op zitten er vanzelf uitgelopen waren. Heb ze nu weer terug geschoven maar ik verwacht dat dit binnenkort weer gebeurt. Is hier iets aan te doen?
Als de wielen ook op een nieuw asje erg los zitten zou ik even contact met Lego opnemen, want dat is niet goed, anders het 6L asje vervangen.
De zijschorten op de motor helpen overigens niet om de assen binnen te houden bij mijn versie (39886) - zo te zien op de plaatjes de oudere (2871) ook niet.
De zomer is voorbij, en dus is er weer tijd om 's avonds wat te Lego'en. Ik hoop de komende weken mijn aanpassingen aan de hoek van mijn El Dorado Fortress set af te maken.
En...ik heb me dit jaar tot nu toe kunnen inhouden (geen D&D set en zowaar golf 1 van Bricklink kunnen weerstaan), maar zowaar wordt mijn eerste set van het jaar volgende week bezorgd.
Medieval Village is coming my way (samen met een doos D&D figuren).
@Jakkus jij had de 'tan' stenen vervangen door een andere kleur. Heb jij by any chance een lijstje van de onderdelen die je hebt vervangen beschikbaar?
Dan kan ik alvast gaan kijken wat ik zelf heb liggen en wat ik eventueel moet gaan shoppen.
En...ik heb me dit jaar tot nu toe kunnen inhouden (geen D&D set en zowaar golf 1 van Bricklink kunnen weerstaan), maar zowaar wordt mijn eerste set van het jaar volgende week bezorgd.
@Jakkus jij had de 'tan' stenen vervangen door een andere kleur. Heb jij by any chance een lijstje van de onderdelen die je hebt vervangen beschikbaar?
Dan kan ik alvast gaan kijken wat ik zelf heb liggen en wat ik eventueel moet gaan shoppen.
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Zeker! Hier is een .xml parts list, als het goed is kun je die importeren in Bricklink:Stappieterug schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:54:
De zomer is voorbij, en dus is er weer tijd om 's avonds wat te Lego'en. Ik hoop de komende weken mijn aanpassingen aan de hoek van mijn El Dorado Fortress set af te maken.
https://bricksafe.com/fil...ieval%20Town%20Square.xml
Het zijn de onderdelen die ik destijds heb besteld. Ik hield uiteindelijk nog wel wat over.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
. Verkeerde topic.
[ Voor 95% gewijzigd door TheDudez op 28-08-2024 17:53 ]
Over terugkerende zaken.. kijk voor de grap eens naar de Lego City voertuigen van +/- 15-20 euro. Het ene jaar is het een ijsjes truck, jaar erna een hamburger truck etc. Allemaal dezelfde basis alleen wat andere kleuren + decoratie. Stel je voor dat ze dat in het echt ook zouden doen... o wacht
Erg gaaf om te zien! Neem je ons mee in de snot- en andere creatieve bouwtechnieken van deze set?
Enkel wat illegale techniekenhimlims_ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:24:
[...]
Erg gaaf om te zien! Neem je ons mee in de snot- en andere creatieve bouwtechnieken van deze set?
:strip_exif()/f/image/OxEmy3x4f5hRpBdiLk6NsTOD.jpg?f=fotoalbum_large)
Tiles tussen studs is toch een legale bouwtechniek?KrusT schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:04:
[...]
Enkel wat illegale technieken![]()
[Afbeelding]
als het in een handleiding staat is het legitiem toch? imho maakt het weinig uit hoe en op welke creatieve manier blokjes misbruikt worden; als het past, dan past hetKrusT schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:04:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 29-08-2024 08:27 ]
Nee hoor, een tegel met groef mag juist wel.KrusT schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:04:
[...]
[Afbeelding]
Een paar jaar eerder deden ze dat nog wel met groefloze tegels en platen, dat is zeker een slecht idee.
Cool. Die heb ik hier ook liggen. Maar ik kreeg deze ergens in de jaren 80 voor mijn verjaardag (nieuw).
Signature van nature
had je ook toevallig ook foto gemaakt van de build minifigure bak?roeleboel schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:53:
Pick-a-Brick Brussel 2024-08-29
[Afbeelding]
de BAM.
begreep dat er nieuwe kleur van spaceman tussen zou komen. in ieder geval de torso (wss september)

[ Voor 16% gewijzigd door leosand op 29-08-2024 14:42 ]
Weet iemand toevallig of er in de boekjes van Lego, versie najaar nog een kortingscode aanwezig is voor Legoland/ Legohouse?
4800Wp - 225° ZW - 12°
In de catalogus juli-december 2024 staat een kortingscode voor 2 kaartjes voor de prijs van 1Padje87 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:47:
Weet iemand toevallig of er in de boekjes van Lego, versie najaar nog een kortingscode aanwezig is voor Legoland/ Legohouse?
Hoe frequent verandert de muur en is ie voor elke winkel gelijk?roeleboel schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:53:
Pick-a-Brick Brussel 2024-08-29
[Afbeelding]
Ik heb exact die vraag een paar weken terug aan een medewerkster gesteld en het idee is dat er 1x per week een lading vanuit Lego binnen komt, maar de dag is niet te voorspellen.daantjuh68 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:56:
[...]
Hoe frequent verandert de muur en is ie voor elke winkel gelijk?
Zo kan het ook dat er een bepaalde week niets binnen komt en ze de week er op 2 leveringen hebben...
Het aanbod is wel degelijk verschillend tussen de verschillende winkels, zie bijvoorbeeld https://www.pabfinder.com/ voor die info.
De BAM is Brussel is puur een aantal bakken, er hangt niet naast wat er precies in zou kunnen/moeten zittenleosand schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:23:
[...]
had je ook toevallig ook foto gemaakt van de build minifigure bak?
de BAM.
begreep dat er nieuwe kleur van spaceman tussen zou komen. in ieder geval de torso (wss september)
Dus als het niet vanboven ligt zou het niet op de foto staan...
Verder staan daar bijna altijd mensen aan te zoeken, mijn middagpauze is al aan de krappe kant voor de pab, de bam ga ik er niet bijnemen: dan ga ik iedere keer een setje moeten meenemen voor de kinderen van mijn baas en dat wordt wat duur vrees ik
Foldertjes/kranten lokaal staat some ietsPadje87 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:47:
Tip van flip: je kunt gratis naar lego land …. Er is een (onbekende) mogelijkheid waarbij je 1-2uur legoland “gratis” kan bezoeken . Voorwaarden is dat je voor x bedrag aan LEGO koopt. En als je snel bent, kun je enkele highlights van park mee pakken(!) je moet dan bij de kassa specifiek informeren naar deze winkel optie. Je betaald volle prijs; ben je binnen 90/120min terug bij entree en heb je voor 20 bitcoins aan lego gekocht, krijg je prijs van entreekaarten terug
Ik heb een season pass voor legoland (Dk) mag je van me gebruiken (dm me)
Ps: lego house voelt/is redelijk prijzig, maar zeker de moeite waard (misschien meer dan park) maar is sterk afhankelijk van je samenstelling (ga je allen/partner of met kids)
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 29-08-2024 23:19 ]
Wist ik niet. Weer iets bijgeleerd.vhal schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:24:
[...]
Tiles tussen studs is toch een legale bouwtechniek?
Verder is inzake techniek weinig in deze set te vinden.
Nostalgisch des te meer.
20 bitcoin? Meer dan een miljoen Euro? Dan betaal ik toch liever de ticketshimlims_ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 23:17:
[...]
Je betaald volle prijs; ben je binnen 90/120min terug bij entree en heb je voor 20 bitcoins aan lego gekocht, krijg je prijs van entreekaarten terug
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Geen idee of dit hier mag, of in het aanbiedingen topic moet, maarrrrrPadje87 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:47:
Via https://www.legoland.dk/en/tickets-passes/tickets/discounts/
Code 24080209
2 dagkaartjes voor 499 DKK
In het hoogseizoen is dit een mooie deal. In het laagseizoen (oktober bijv.) valt de besparing wel weer tegen.
Ik heb mijn TGV-MOCs van vorig jaar er weer even bij gepakt, zowel fysiek als in Studio:
:fill(white):strip_exif()/f/image/0VSlg3vMvn6YJUIW9wvp2P7o.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/69jbvZauA7jYM44oVG6hvCzK.png?f=user_large)
Leuk tijdverdrijf maar alle varianten echt bouwen gaat wel in de papieren lopen
:fill(white):strip_exif()/f/image/0VSlg3vMvn6YJUIW9wvp2P7o.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/69jbvZauA7jYM44oVG6hvCzK.png?f=user_large)
Leuk! Vier breed zo te zien, en stationair? Ik ben aan het proberen een zo mooi mogelijk Jacobs draaistel te maken voor de 60197 waarbij ook de 'vouwbalgen' meedoen... de basis is simpel te maken, maar gevulde gaten tussen rijtuigen in scherpe bochten is nog niet zo simpel.Reinier schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:37:
Ik heb mijn TGV-MOCs van vorig jaar er weer even bij gepakt, zowel fysiek als in Studio:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, vier breed en dat is een uitdagingmawashigeri schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:27:
[...]
Leuk! Vier breed zo te zien, en stationair? Ik ben aan het proberen een zo mooi mogelijk Jacobs draaistel te maken voor de 60197 waarbij ook de 'vouwbalgen' meedoen... de basis is simpel te maken, maar gevulde gaten tussen rijtuigen in scherpe bochten is nog niet zo simpel.
Foto's van je 60197-mod
@Padje87 Wij zagen de kortingsbonnen zelfs bij een doos eieren voorbij komen in Denemarken. We kwamen er uiteindelijk in om.
2 jaar geleden hebben we een abonnement genomen (2 goedkopere en 1 duurdere vanwege de 25% korting op een doos Lego) omdat we in het Lalandia park er naast zaten in een huisje. Dan konden we er in wanneer we wilden. Haalden dat er makkelijk uit.
2 jaar geleden hebben we een abonnement genomen (2 goedkopere en 1 duurdere vanwege de 25% korting op een doos Lego) omdat we in het Lalandia park er naast zaten in een huisje. Dan konden we er in wanneer we wilden. Haalden dat er makkelijk uit.
Legoland Duitsland is dat toch anders: daar moet je binnen 45 minuten weer buiten staan, en krijg je entree terug. Kan je snel wat elementen meenemen uit de Fabrik of het Minifiguratelier of een van de andere winkelshimlims_ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 23:17:
[...]
Tip van flip: je kunt gratis naar lego land …. Er is een (onbekende) mogelijkheid waarbij je 1-2uur legoland “gratis” kan bezoeken . Voorwaarden is dat je voor x bedrag aan LEGO koopt. En als je snel bent, kun je enkele highlights van park mee pakken(!) je moet dan bij de kassa specifiek informeren naar deze winkel optie. Je betaald volle prijs; ben je binnen 90/120min terug bij entree en heb je voor 20 bitcoins aan lego gekocht, krijg je prijs van entreekaarten terug
En vandaag was de ECTO-1 aan de beurt:Yonix schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 08:58:
[...]
Vandaag de kleine variant (Lego 21103) maar weer eens bouwen.![]()
[Afbeelding]
Update:
En klaar!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kom er net, na al die jaren, achter dat mijn ‘Flux Capacitor’ een misprint heeft (typfout ‘sheild’):
[Afbeelding]
Anyhow, deze kan bij de kleine man op zijn kamer.![]()
Nu mijn knieën rust geven.
:strip_exif()/f/image/kMsW6OvA8XafmBQjiQlhWMKC.jpg?f=fotoalbum_large)
Wacht nog steeds op K.I.T.T.
Paard Vader
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
iemand de nieuwe classic space torso al ergens te koop gezien?
Ik zou het doen!
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"