Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mawashigeri schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:14:
Wij (volwassenen) kunnen nog vrij gemakkelijk een rationele keuze maken en/of hebben genoeg geld om gelijk een omdoos van 3 sets te kopen. Voor kinderen is 48 euro toch echt een groot bedrag, volgens mij waren die panini plaatjes vele malen goedkoper en door de relatief grote aantallen makkelijk ruilbaar. Even opgezocht: 80ct voor 5 stickers (ook duur, maar in elk geval nog een fatsoenlijke zakgeldprijs).
Het transformers boek wat ik destijds vol kreeg (Ha, de memories...) , had sowieso een sticker nummer 224. Dan ben je al 35 verder ook. Ik kan niet vinden hoeveel het er precies waren
Hier worden door volwassenen met scanners de goeie figuurtjes er al uitgepikt zodat een kind telkens met een operazangeres naar huis gaat.
Dat kun je moeilijk Lego kwalijk nemen lijkt me
Het gok element staat me erg tegen en juist een bedrijf als Lego met hun familiewaarden claims zou daar dus niet aan mee moeten doen.
OK, dus je hebt gewoon iets tegen gokken. Dat kan. Maar om dan zo lomp uit de hoek te komen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Mijn vrouw wilde van iemand hier in Zwolle een complete serie D&D minifigs kopen. Weken geleden al gereserveerd. Krijg eergisteren een seintje dat het binnen is. Zou het vandaag ophalen. Zegt ie dat hij 2 complete dozen minifigs heeft gekocht direct van LEGO, maar van 2 dozen (elk 36 stuks) niet 1 complete serie wist samen te stellen, dus de koop afblies. Hij vroeg overigens 37 euro per complete serie.

Ik vind het heel hard te geloven...

[ Voor 31% gewijzigd door JoeZuCK op 04-09-2024 21:45 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10
42erik schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:31:
OK, dus je hebt gewoon iets tegen gokken. Dat kan. Maar om dan zo lomp uit de hoek te komen...?
Familiebedrijf met hoge standaarden, zeggen ze zelf. Daar wordt ik inderdaad vocaal van.
En nu hou ik er over op, straks worden wij nog boos op elkaar en dat is zeker niet nodig!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
JoeZuCK schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:34:
Mijn vrouw wilde van iemand hier in Zwolle een complete serie D&D minifigs kopen. Weken geleden al gereserveerd. Krijg eergisteren een seintje dat het binnen is. Zou het vandaag ophalen. Zegt ie dat hij 2 complete dozen minifigs heeft gekocht direct van LEGO, maar van 2 dozen (elk 36 stuks) niet 1 complete serie wist samen te stellen, dus de koop afblies. Hij vroeg overigens 37 euro per complete serie.

Zelf een nieuwe doos en heb zelf 3 complete sets, wat volgens mij normaal ook de bedoeling is.

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-10 13:44
42erik schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:48:
https://ideas.lego.com/bl...em_x9seMTH9M02dbBO9ERuugQ

De volgende ideas ronde is binnen. Tenminste, de genomineerden.

Tintin raket is leuk, al is die lanceerinrichting niet echt nodig vind ik. En Thing bij Wednesday :D
Mooie ideeën zitten daar tussen, blijf het knap vinden hoe mensen die dingen thuis zo in elkaar kunnen knutselen. Alleen hoe zo'n Coldplay display erdoorheen komt... :?

Genoeg zaken met een Disney licentie, dat lukt ze wel. Snoopy zit al bij een ander merk dus of Lego daar genoeg geld uit denkt te kunnen halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 17-10 08:51

Wailing_Banshee

You're Next

Vissa66 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:32:
Zodra het weer wat slechter wordt kan ik ook weer aan de bak. Ben benieuwd. :)

[Afbeelding]
Onze katten zijn ook altijd gelukkig als er weer nieuwe lego komt :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:51

Ik heb ze gisteren binnen gekregen en ik heb gewoon drie complete sets, dus het klinkt als bullshit. Hij mist zeker precies de Dragonborn en andere gewilde minifigs?

Edit - als hij gewoon kleine doosjes bij Lego heeft besteld dan klopt het wel, maar dat is gewoon een beetje dom.

[ Voor 7% gewijzigd door ErikT738 op 05-09-2024 09:01 ]

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:44

Ik zag gister iemand op Reddit langs komen die dit ook had; die had in 1 doos 5 dragonborn en 1 vogelmannetje. https://www.reddit.com/r/..._doesnt_always_mean_will/

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 18:46
Wailing_Banshee schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:32:
[...]

Onze katten zijn ook altijd gelukkig als er weer nieuwe lego komt :D
Ik hoef de doos maar neer te zetten en binnen 5 seconde zitten ze erop, erin of eronder. :+

M3P 24'

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:55
Ik zie inmiddels twee Tweakers die een doos hebben besteld en daardoor drie volledige sets hebben. Op Reddit zijn de posts wisselend. Waarschijnlijk ga ik toch mijn mede-Tweakers maar volgen. Ik zou wel balen als een doos geen complete set(s) bevat. De commercie slaat soms al door. Niet alleen vanuit Lego maar ook vooral vanuit de 'markt' voor Lego.

@Dagarkin en @ErikT738 zijn jullie voor de doos via Proshop gegaan (met korting)?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Op bricklink kan je toch ook de missende losse units kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-10 20:14
Ik heb bij Proshop een doos D&D figs besteld, gisteren binnen gekregen en alles gescand, volgens de scan zouden het gewoon 3 complete sets moeten zijn. Heb verder nog niks open gemaakt tot op heden.

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52
Woodsy schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:21:
Ik zie inmiddels twee Tweakers die een doos hebben besteld en daardoor drie volledige sets hebben. Op Reddit zijn de posts wisselend. Waarschijnlijk ga ik toch mijn mede-Tweakers maar volgen. Ik zou wel balen als een doos geen complete set(s) bevat. De commercie slaat soms al door. Niet alleen vanuit Lego maar ook vooral vanuit de 'markt' voor Lego.

@Dagarkin en @ErikT738 zijn jullie voor de doos via Proshop gegaan (met korting)?
Welke korting?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:26
Die actie is vgm alweer afgelopen.

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:55
https://bouwsteentjes.inf...-amp-dragons-minifigures/

Een doos LEGO Dungeons & Dragons bevat 36 Minifigures. Een volle doos LEGO Dungeons & Dragons Minifigures kost momenteel €105 exclusief verzendkosten (€6,99). De aanbieding is geldig bij Proshop en het betreft de laagste prijs tot nu toe voor een volle doos. Je bespaart met deze aanbieding bijna €40 op de verkoopadviesprijs, waardoor je nog maar €2,91 per figuur betaalt. Je vindt de LEGO D&D Minifigures hier bij Proshop.

[ Voor 49% gewijzigd door Woodsy op 05-09-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Nu online

Zelf via goodbricks, dan een vroege preorder, waarbij de prijs inc (verzenden) ongeveer uitkwam op 105.

https://misterbricks.nl/l...dragons-complete-box.html

Hier nog voor 115 en een vertrouwde site.

[ Voor 10% gewijzigd door Dagarkin op 05-09-2024 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738

Inclusief verzending was ik bij Proshop € 113,99 kwijt.

• mawashigeri
ErikT738 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:20:
[...]

Inclusief verzending was ik bij Proshop € 113,99 kwijt.
... en mocht je de space CMF serie 26 ook willen (en enig vertrouwen in de markt hebben): die is ~84 euro daar voor een 3-pak, dus per minifig ineens bijna schappelijk!

Voor mij heeft 26 weinig highlights: baby&robonurse is leuk, M:Tron is goed en iceplanet+pinguin is grappig.
Ik zie dat de hele serie op Bricklink voor EUR 33 te krijgen is in NL, dus er zijn er meer die er zo over denken.

Edit: ik zie dat Orion wel een heel gaaf schild heeft!

[ Voor 4% gewijzigd door mawashigeri op 05-09-2024 16:12 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:25

NoTimeRemains

I know

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YFVCQmrb1RhQQMGBsMtuVqqDFM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZtUpkipZA6urbGTl0AaTI2K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/838cpiJeX6IEqwpicigajpiyJWo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9YqBY7dqhNxTkjPiWOSezj5.jpg?f=fotoalbum_tile

Volledige doos van Proshop en ik heb 3 complete sets

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE8zdylL0ICl4gb8LVSyh82Pk_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pcR42XTRqBhGMNFF6kHZsJb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door NoTimeRemains op 05-09-2024 16:48 ]

This is the Way.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
Nice.

Ik wil ook graag een hele serie, maar om dan zo'n hele doos te bestellen lijkt me best omslachtig!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Karp schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:07:
Nice.

Ik wil ook graag een hele serie, maar om dan zo'n hele doos te bestellen lijkt me best omslachtig!
ik heb samen gedaan met 2 leden van een van m'n D&D groepen dan is t niet zo lastig. Je kan ook een complete set kopen.

This is the Way.

• mawashigeri
Nice.

Ik heb dat met serie 24 gedaan en de ander 2 dozen op marktplaats gezet voor 44 euro excl. verzenden.
Afhalers zijn dan goedkoper uit dan in de winkel (en zeker compleet), terwijl DHL versturen op vrijwel de winkelprijs uitkomt. Iedereen die een hele serie wil blij. Wel een beetje geduld nodig uiteraard.
D&D heeft op de langere duur natuurlijk ook potentie om in prijs te stijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door mawashigeri op 05-09-2024 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:08
Nice.

Ik had hier een volledige serie besteld, leuke en fijne winkel is mijn ervaring. Zie dat de verzenddatum momenteel wat verder in de toekomst ligt, maar is wellicht geen probleem voor je.

https://uniekebricks.nl/l...s/lego-71047-minifiguren/

• ErikT738
mawashigeri schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:10:
[...]

... en mocht je de space CMF serie 26 ook willen (en enig vertrouwen in de markt hebben): die is ~84 euro daar voor een 3-pak, dus per minifig ineens bijna schappelijk!

Voor mij heeft 26 weinig highlights: baby&robonurse is leuk, M:Tron is goed en iceplanet+pinguin is grappig.
Ik zie dat de hele serie op Bricklink voor EUR 33 te krijgen is in NL, dus er zijn er meer die er zo over denken.

Edit: ik zie dat Orion wel een heel gaaf schild heeft!
Space heeft voor 3 euro per stuk bij de Kruidvat gelegen, dus daar heb ik alles wat ik wilde hebben wel van gevonden.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52
Hier ook de hele doos :) 1 setje voor de collectie, de rest op de stapel om te ruilen/verkopen. Stapel begint wel groot te worden.

Moet zeggen dat ik de D&D figures leuker vind dan gedacht. Mind Flayer is erg nice gedaan!

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 11:16

CORVETTE

---- American V8 ---

Weer vele aanklachten vanuit Lego op de rest van de concurrenten:

Ik neem aan dat jullie dit al weten :

YouTube: LEGO® greift COBI an? Erstmalig Cobi Produkte von LEGO abgemahnt!

Voor Wie geen Duits kan : Lego heeft in de EU op een of andere manier de rechten van een aantal stenen gekregen. En is werkelijk alles en iedereen weer aan het aanklagen.

De grote Duitse kanalen gaan hier zeker over berichten. Maar lees vooral de reacties onder de video. Ze hadden al een slechte reputatie maar dit zal het nog erger maken .

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Ja ook weer pakketen van custom builders in beslag genomen.
Mensen die originele lego kopen en laten pad printen voor custom builds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:59

L23

CORVETTE schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:12:

Voor Wie geen Duits kan : Lego heeft in de EU op een of andere manier de rechten van een aantal stenen gekregen. En is werkelijk alles en iedereen weer aan het aanklagen.

De grote Duitse kanalen gaan hier zeker over berichten. Maar lees vooral de reacties onder de video. Ze hadden al een slechte reputatie maar dit zal het nog erger maken .
Ik krijg er af en toe wel wat over mee, maar vind het persoonlijk niet zo interessant (voor dit topic). Maar goed, ik koop zelf alleen Lego.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:36

Als je patenten krijgt, moet je ze altijd verdedigen, anders vervallen ze. Dat is hoe patenten werken. Dat ze daardoor bij het publiek (dat hoogstwaarschijnlijk toch al geen Lego koopt, maar andere steentjes) een slechte reputatie krijgen, zal Lego aan hun kont roesten. Nintendo werkt net zo en verkoopt nog steeds als een malle.

"Op een of andere manier rechten van een aantal tal stenen gekregen", tja, Apple heeft een patent op een swipe techniek en Google vast wel weer een ander achterlijk patent om Apple dwars te zitten. Ook dit is hoe patenten soms werken.

Niet iets groter maken dan het eigenlijk is, dit is hoe het bedrijfsleven werkt.

Als custom builders Lego stenen aanpassen en namen van bedrijven erop zetten die geen deals hebben met Lego zoals HA Bricks, is het ook terecht dat Lego daar achteraan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

AppieNL schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:23:
[...]

Als je patenten krijgt, moet je ze altijd verdedigen, anders vervallen ze. Dat is hoe patenten werken.
Fout: dat is hoe merkrecht werkt, niet hoe patenten werken.

Merkrecht vereist dat je achter alles aan gaat dat 'een eventuele verwarring kan veroorzaken' over welk merk het is.
Bij patenten is het zo dat als het miniscuul (maar wel genoeg) afwijkt het patent niet meer van toepassing is.
Je 'kan' ook geen patent krijgen over iets dat al eerder bestaat (in de praktijk worden patenten standaard toegekend en zal de tegenpartij 'prior art' moeten aantonen via de rechtbank met de nodige kosten)

Patenten verkrijg je voor een periode van max 20 jaar (als ik me niet vergis) zolang je de rekening daarvan betaalt, merkrecht is oneindig qua duur maar vervalt als je het niet voldoende verdedigt.

[ Voor 54% gewijzigd door roeleboel op 06-09-2024 10:50 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
AppieNL schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:23:
[...]

Als je patenten krijgt, moet je ze altijd verdedigen, anders vervallen ze. Dat is hoe patenten werken. Dat ze daardoor bij het publiek (dat hoogstwaarschijnlijk toch al geen Lego koopt, maar andere steentjes) een slechte reputatie krijgen, zal Lego aan hun kont roesten. Nintendo werkt net zo en verkoopt nog steeds als een malle.

"Op een of andere manier rechten van een aantal tal stenen gekregen", tja, Apple heeft een patent op een swipe techniek en Google vast wel weer een ander achterlijk patent om Apple dwars te zitten. Ook dit is hoe patenten soms werken.

Niet iets groter maken dan het eigenlijk is, dit is hoe het bedrijfsleven werkt.

Als custom builders Lego stenen aanpassen en namen van bedrijven erop zetten die geen deals hebben met Lego zoals HA Bricks, is het ook terecht dat Lego daar achteraan gaat.
Het gaat hier niet om patenten, maar om '3D design' copyright (of zoiets) en merkenrecht in het algemeen. Voor minifigs kan ik me er iets bij voorstellen (Lego heeft dat tenslotte groot gemaakt), maar voor veel steentjes die in de basis een noodzakelijke vorm hebben om technisch in het systeem te passen niet.
Weinig aan te doen, dat is hoe de EU IP wetgeving in elkaar steekt. Net als met patenten zijn dat soort beschermingsconstructies met opzet bedacht in nauwe samenwerking met de lobby van grote bedrijven.

Bij die custom builds is het inderdaad vaak dat ze met de merknaam Lego adverteren terwijl Lego geen invloed op de kwaliteit heeft. Daar kan je om lachen als je de kleurechtheid van huidige Lego ziet, maar in de basis snap ik dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:28:
Volledige doos van Proshop en ik heb 3 complete sets

[Afbeelding]
Ik vind de serie wel lekker divers en leuk eruit zien, maar ik heb heel weinig kennis van D&D. Heeft LEGO met deze serie nu echt super zijn best gedaan met top resultaat of mist een D&D liefhebber toch wel wat hoofdrol spelers in deze serie die er echt bij hadden moeten zitten in plaats van bepaalde figuurtjes/personages die er wél in zitten? Gewoon nieuwsgierig :)

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 06-09-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

Tarin

Just plain weird.

Gim schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:14:
[...]

Ik vind de serie wel lekker divers en leuk eruit zien, maar ik heb heel weinig kennis van D&D. Heeft LEGO met deze serie nu echt super zijn best gedaan met top resultaat of mist een D&D liefhebber toch wel wat hoofdrol spelers in deze serie die er echt bij hadden moeten zitten in plaats van bepaalde figuurtjes/personages die er wél in zitten? Gewoon nieuwsgierig :)

(Deze serie spreekt me wel meer aan dan de space serie die we hiervoor zagen; gewoon leukere figuurtjes).
Ik ben ook geen DnD-kenner; volg/volgde een paar actual play podcasts, maar puur van wat ik aan fanart en boekomslagen gezien heb herken ik hier een Dragonborn, een Tiefling, een mind flayer, ... en qua klasses bard, ranger, barbarian/fighter... Naast dat de serie er inderdaad leuk en gevarieerd uit ziet past hij zo te zien ook echt bij het bronmateriaal. Men was ook behoorlijk te spreken over die grote DnD-set, toch?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:28

Ik heb niet de hele video bekeken en mijn Duits is niet perfect, dus wellicht begrijp ik het verkeerd, maar als COBI een kopie maakt van een ontwerp waar intellectueel eigendom van LEGO op rust, dan staat LEGO geheel in haar recht om COBI via de rechter te sommeren om te stoppen.

Ik ben geen COBI-hater o.i.d (sterker nog, ik vind het echt prima dat er ook andere fabrikanten zijn van 'bouwstenen' met originele ontwerpen - dus geen chinese clones - en ben met name fan van sommige Bluebrixx-sets), maar dat is gewoon hoe het werkt. COBI had ook iets beter haar huiswerk kunnen doen, want dat er bepaalde stenen zijn waar nog patent/IP op rust, is echt al jaren bekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Tc99m op 06-09-2024 12:34 ]

scintillating

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voor iedereen die de D&D minifig serie compleet wil:
Bij de kruidvat hebben ze momenteel een actie met 2e halve prijs.
Doosjes zijn 3,49 per stuk, maar met korting 2,60 per stuk.

Ga naar de Kruidvat met de Minifig Scan op je telefoon, en scan de code onderop de doosjes, je ziet dan direct welke het is. Dan even de 12 bij elkaar zoeken ;)

Link naar Apple Store: https://apps.apple.com/pl/app/minifig-scan/id6475598662
Link naar Play Store: https://play.google.com/s...s.minifigscan&hl=en&pli=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGcS2xwq_5370x5yxy2J8QPLmUk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0EotIsacYLZU7kpJ3h8nHF1s.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Angeloonie op 06-09-2024 12:35 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
roeleboel schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 10:45:
[...]

Fout: dat is hoe merkrecht werkt, niet hoe patenten werken.

<knip>
Helder, weer wat geleerd. Maar zoals @mawashigeri aangeeft, gaat het hierbij dus blijkbaar wel om merkrecht en niet patenten (wat trouwens in de eerste plaats een aanname van mij was toen Corvette "rechten gekregen" zei).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 18:02
Angeloonie schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:34:

Ga naar de Kruidvat met de Minifig Scan op je telefoon, en scan de code onderop de doosjes, je ziet dan direct welke het is. Dan even de 12 bij elkaar zoeken ;)

[Afbeelding]
Hier bij kruidvat nog niets...

Maar die minifig scan, werkt die ook offline?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:49

QuattroNL

It is I.

Loader schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:40:
[...]
Maar die minifig scan, werkt die ook offline?
Gezien de reacties bij die app in de Play store kan dat ja.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Gim schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:14:
[...]

Een aantal figs zijn personages uit bekender avonturen:
- De vampier is uit Wikipedia: Curse of Strahd
- De octopus (mind flayer) is een main villain uit Baldurs Gate 3 en is ook een beroemd monster
- De rode tovenaar is een necromancer genaamd Wikipedia: Szass Tam en is de bad guy uit de film
- de roodharige tovenares is Tasha Wikipedia: Tasha's Cauldron of Everything en zij is beroemd en berucht binnen D&D en ze staat op de voorkant van een uitbreidingsboek.
- De lady of pain zei mij niets eigk
maar de andere mini figs zijn leuke toevoegingen en ik ga ze zeker gebruiken tijdens mijn sessies.

Uiteindelijk komt de grote set hier ook wel maar ik wacht nog even op een prijsdaling.

This is the Way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:51
The lady of pain komt uit de planescape campaign setting. Ik moest die per sé hebben.

Aan de ene kant omdat ik mooie avonturen in die campaing setting heb beleeft. En aan de andere kant omdat het de vreemde eend in de bijt is. Ze doen naar mijn weten al tich jaar bijna niks meer met de planescape campaign setting. En dan haar als poppetje uitgeven is best een verassing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YjXb8MkO9vFowjLkkZWC1ytnHI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jt3fotqs8FA4XHa1APiDqgEo.jpg?f=user_large

Edit: ik zie net dat ze er weer wat van hebben uitgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Edgenumber op 06-09-2024 15:10 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
De Pixar lamp ideas set is nu definitief goedgekeurd (was nog in limbo tijdens de meest recente selectie): Revealing an exciting update on the Disney Pixar Luxo Jr. submission!

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/2ebf723a-d9aa-4a42-b1e8-21b2373a8740/resize:950:633/webp

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Kapoen schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:41:
De Pixar lamp ideas set is nu definitief goedgekeurd (was nog in limbo tijdens de meest recente selectie): Revealing an exciting update on the Disney Pixar Luxo Jr. submission!

[Afbeelding]
Nice! Ben benieuwd naar 't uiteindelijke model :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:03:
[...]

Een aantal figs zijn personages uit bekender avonturen:
- De vampier is uit Wikipedia: Curse of Strahd
- De octopus (mind flayer) is een main villain uit Baldurs Gate 3 en is ook een beroemd monster
- De rode tovenaar is een necromancer genaamd Wikipedia: Szass Tam en is de bad guy uit de film
- de roodharige tovenares is Tasha Wikipedia: Tasha's Cauldron of Everything en zij is beroemd en berucht binnen D&D en ze staat op de voorkant van een uitbreidingsboek.
- De lady of pain zei mij niets eigk
maar de andere mini figs zijn leuke toevoegingen en ik ga ze zeker gebruiken tijdens mijn sessies.

Uiteindelijk komt de grote set hier ook wel maar ik wacht nog even op een prijsdaling.
Als niet D&D-er vind ik Tasha en die druide wel een leuk figuurtje. Mind Flayer moet ik aan Stranger Things denken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04
Verplaatst naar lego aanbiedingen topic.

[ Voor 74% gewijzigd door Viper_4111 op 06-09-2024 18:10 ]

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bezig met de LRV set 42182. Ik vind het een super coole set, maar de build is in het begin een beetje eenvoudig en saai. Ik heb de astronaut al gepast, maar die is toch wel te groot, best jammer. Ik heb zelfs de benen al een stud of 2 korter gemaakt en gezorgd dat de heupen meer kunnen roteren zodat de benen 90 graden tov de torso gebogen kunnen worden.

Ik ben to zo ver gekomen, je kan het inklappen al proberen, dat zit echt wel vernuftig in elkaar. Ik heb nog overwogen de tan connectoren op elke hoek door witte te vervangen, maar dit geeft een functie aan (net als de rode toiletrollen) en ik vind het ook wel leuk om dit een soort van roest te laten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-l2qV5sGFCV8nb4b8YU4w64cxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T4HSmwKbihls80OR5Ljhsbq3.jpg?f=fotoalbum_large
(even door de witte pins heenkijken, die zijn alt-Lego want Lego maakt die dingen niet in het wit).

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 06-09-2024 21:17 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:11

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

zonoskar schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:14:
(even door de witte pins heenkijken, die zijn alt-Lego want Lego maakt die dingen niet in het wit).
foei foei! ik heb ook weleens modder naar mij gesmeten gekregen in dit topic omdat ik niet officiele lego gebruikte in een lego set :P

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:48
Ik zou nog foto’s plaatsen die laten zien waar in huis hier de Lego staat. Bij dezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEfSeBJ28cmhS0KIpKMAZJTL6NM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcDt4paCv2SQDxhtB6Sk0rg9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyYwKjR3SXAA3RhKfst625CwMv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R2KMjSkmDTFsTKrW5mEpJv1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2_imfmPX3ICac42-Kr6OK4Db_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9M3e4E7UiBRBELTNSLiWcQW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMG-BoLe896_D8xSnjgULMxTU5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U71VAXgHE7AwUJQtLGjb2fba.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4amckmOU3V0N0F8j_Yw7dVNuu80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BN5pttrmim4NvoCidQUyZMjj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUFxrdtRaerOvJzeb4R6xVPeKpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IxxlaaPbLdJ4nvKwROd8ObGP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfCcnZSXncxl-n5UvRPlcoHNcdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJfgIqausVRG2OjzDaom6b25.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18qFbCX9Fd-4nH5DfQ7X5ywwlsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QZ1EkuIGygxZAckcn9ucWvy.jpg?f=fotoalbum_large

En nog heel wat dichte dozen op zolder. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 07-09-2024 11:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RubjeMazter
Yonix schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 11:13:
Ik zou nog foto’s plaatsen die laten zien waar in huis hier de Lego staat. Bij dezen:

...

Dank! Dit kan ik als argument gebruiken dat er bij ons wel wat meer op de begane grond kan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
RubjeMazter schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 11:42:
[...]

Dank! Dit kan ik als argument gebruiken dat er bij ons wel wat meer op de begane grond kan :P
Ik kan ook wel foto's van onze huiskamer maken, maar ik ben blij dat ik het allemaal stapsgewijs in de kamer(s) heb geintroduceerd, want als ik mijn vrouw deze foto's had laten zien was ze nooit akkoord gegaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-10 12:10

[Afbeelding]
Waar heb je deze klokkast vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:48
procaliber schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:55:
[...]

Waar heb je deze klokkast vandaan?
Destijds (2011) gekocht bij IKEA: https://ikeamuseum.com/en...-pendel-floor-clock-2009/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:29
Prosac schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 13:33:
[...]

Ik kan ook wel foto's van onze huiskamer maken, maar ik ben blij dat ik het allemaal stapsgewijs in de kamer(s) heb geintroduceerd, want als ik mijn vrouw deze foto's had laten zien was ze nooit akkoord gegaan. :+
Haha inderdaad zeg, verder geen decoratie alleen maar Lego. Ieder zn ding zeg maar.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:35

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prachtig allemaal.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23

L23

Inmiddels ook de donkerblauwe Classic Space torso in bezit. Nu wachten tot de juiste kleur helm en zuurstoftank uitgebracht worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rd9IEcD9aPLxyRmWbBqRm0XW-xM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQaJ9SmeLOGEpAVH3I7J7doP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq23FZtOgfpo69K1OjIkfxEMs0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtRLoarvb5zwHcNVqr4Ka20v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door L23 op 07-09-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie

[Afbeelding]
Bedankt voor de tips, heb net een heel setje gehaald voor 31,50. Dacht er nog aan om een 2de set erbij te doen voor de handel, niet gedaan, ik laat ze liggen voor andere liefhebbers.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
L23 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 16:47:
Inmiddels ook de donkerblauwe Classic Space torso in bezit. Nu wachten tot de juiste kleur helm en zuurstoftank uitgebracht worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er is wel een donkerblauwe motorhelm (2446) te koop, niet idioot duur zelfs.
Deze zat bij "Knights Kingdom II - Jayko Plain Torso, Gold Pattern Armor, Dark Blue Hips", verborgen onder het vizier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

mawashigeri schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:43:
[...]

Er is wel een donkerblauwe motorhelm (2446) te koop, niet idioot duur zelfs.
Deze zat bij "Knights Kingdom II - Jayko Plain Torso, Gold Pattern Armor, Dark Blue Hips", verborgen onder het vizier
Ja weet ik, maar ik vind dat persoonlijk niet mooi staan. Dan kan ik net zo goed de andere donkerblauwe helmpjes in de foto gebruiken. Ik wacht geduldig op de echte Classic Space helm.

Ik vind dat overigens al best duur worden voor een helmpje en er is ook geen Nederlandse verkoper op Bricklink momenteel. Maar goed, niks mis mee om de donderblauwe motorhelm te gebruiken. Maar net zoals met grijs wacht ik geduldig af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik begrijp niet dat die classic Space helmen voorkeur hebben boven de (90's) helmen met vizier, die heb ik altijd al mooier gevonden.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

almightyarjen schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 19:09:
Ik begrijp niet dat die classic Space helmen voorkeur hebben boven de (90's) helmen met vizier, die heb ik altijd al mooier gevonden.
Ook mooi, maar dan bij de jaren 90 Space sets :p Zo zou ik een Classic Space helm ook weer niet mooi vinden staan bij Blacktron, Space Police, M:Tron en Ice Planet. Dat zijn de sets waar ik mee ben opgegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-10 12:10
Ah jammer niet meer te koop, misschien komt ie nog eens op MP voorbij :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
almightyarjen schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 19:09:
Indertijd vond ik het heel cool dat er ineens vizieren op de helm konden, maar uiteindelijk wint toch de nostalgie het. Ik vond het ook ontzettend grappig dat ze in de Lego Movie Benny de juiste klassieke helm gegeven hadden.

spoiler:
dus met het kinstuk kapot _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJERGKQ04AhbRRumxdgbDb87scs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t25L8zf1L8tkdFtAeD3BOZzk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

hoe hebben jullie je mini figs ter display staan?

op etsy heb je wel van die shadow box dingen maar om nou 130 piek neer te tellen dat is mij als zunige hollander toch iets te gek (dat is gewoon een flinke Lego set). Hebben jullie goedkopere alternatieven?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:40
NoTimeRemains schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:52:

op etsy heb je wel van die shadow box dingen maar om nou 130 piek neer te tellen dat is mij als zunige hollander toch iets te gek (dat is gewoon een flinke Lego set). Hebben jullie goedkopere alternatieven?
Zelf gebruik ik van die minifig stands van lego zelf om de minifigs op een rij bij de set te zetten. Losse minifigs zonder set staan ook op zo'n stand maar dan in een andere kast :P

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

IKEA heeft diverse formaten diepere lijstjes, waar je met een donorblokje en wat lijm je minifigs stofvrij neer kan zetten. Zie ook RichardG in "Het Grote Lego Topic - Deel 8". Zo'n tribune is natuurlijk ook leuk maar gaat door het grotere volume automatisch duurder worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 08-09-2024 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Tarin schreef op zondag 8 september 2024 @ 07:12:
[...]

IKEA heeft diverse formaten diepere lijstjes, waar je met een donorblokje en wat lijm je minifigs stofvrij neer kan zetten. Zie ook RichardG in "Het Grote Lego Topic - Deel 8". Zo'n tribune is natuurlijk ook leuk maar gaat door het grotere volume automatisch duurder worden.
Gebruik het liefst zo'n 93095 paneeltje om de voetjes te sparen. Technisch gezien wel illegaal geloof ik omdat het middenschotje een tiende mm dikker is dan de ruimte tussen de benen, maar die minimale extra kracht op de heupen lijkt me minder ernstig dan gescheurde voeten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLj3sN_vql1XdLvOLVWYdx-QnsY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/30NC0YcM5MuqbDjMMWmGsQPg.png?f=user_large

[edit] Trouwens, er zijn ook (soort van) flexibele noppenstrips met noppen te koop. Misschien is dat nog wel een betere oplossing - heeft iemand dat uitgeprobeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgwIVia5o0u9Mwhs3GR2Zj4t8I0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a1xrROhTTf2sYrAyrTVhnk6T.webp?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door mawashigeri op 08-09-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

50x50 baseplate tegen de muur aan en dan veel, heel veel, van deze

Afbeeldingslocatie: https://bricksandgo.com/3061-large_default/lego-3956-angle-bracket-plate-2x2-light-bluish-gray.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
mawashigeri schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:17:
[...]

Gebruik het liefst zo'n 93095 paneeltje om de voetjes te sparen. Technisch gezien wel illegaal geloof ik omdat het middenschotje een tiende mm dikker is dan de ruimte tussen de benen, maar die minimale extra kracht op de heupen lijkt me minder ernstig dan gescheurde voeten!
[Afbeelding]

[edit] Trouwens, er zijn ook (soort van) flexibele noppenstrips met noppen te koop. Misschien is dat nog wel een betere oplossing - heeft iemand dat uitgeprobeerd?
[Afbeelding]
Voetjes sparen? Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
42erik schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:01:
[...]

50x50 baseplate tegen de muur aan en dan veel, heel veel, van deze

[Afbeelding]
Met sommige minifiguren voldoet een diepte van twee alleen niet. Figuren met staarten of rare hoofden of vleugels of whatever willen wel eens meer vergen. Of zet je dan een 2x3 plate erop? Staat ie wel hoger dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
42erik schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:02:
[...]

Voetjes sparen? Wat bedoel je?
Bij modernere minifiguren willen de voetjes nog wel eens splijten. Boeit niet zo veel als het een monochroom onderstel is, maar bij bedrukte beentjes wil je dat liever niet.
Ik heb het bij oude minifiguren (ouder dan 2003) overigens nog nooit zelf gezien, het kan/zal ook weer te maken hebben met de manier van ABS granules kleuren.

[edit] Ik zie ook geregeld hetzelfde effect bij de 'headlight brick' 4070, deze lijkt van onder op een minifig voet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nL9y8NlPHMPc9QVp9GefrmM2OY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/39hznlAemjF5QGmilPHMIofs.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door mawashigeri op 08-09-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gim schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:04:
[...]

Met sommige minifiguren voldoet een diepte van twee alleen niet. Figuren met staarten of rare hoofden of vleugels of whatever willen wel eens meer vergen. Of zet je dan een 2x3 plate erop? Staat ie wel hoger dan de rest.
Vaak kom je ermee weg om ze dan wat schuin te zetten, dus op 1 been en dan wat draaien. Dan waren er nog 4 over en die staan op een 2x3 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
mawashigeri schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:05:
[...]

Bij modernere minifiguren willen de voetjes nog wel eens splijten. Boeit niet zo veel als het een monochroom onderstel is, maar bij bedrukte beentjes wil je dat liever niet.
Ik heb het bij oude minifiguren (ouder dan 2003) overigens nog nooit zelf gezien, het kan/zal ook weer te maken hebben met de manier van ABS granules kleuren.

[edit] Ik zie ook geregeld hetzelfde effect bij de 'headlight brick' 4070, deze lijkt van onder op een minifig voet.
[Afbeelding]
Echt nog nooit last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Recentelijk gelezen dat lego wederom over gaat op nieuwe vorm van plastic productie; met gerecycled plastic - kwalitatief zou weinig uit maken, maar productie procedure gaat qua kosten omhoog

(Krijg artikel niet meer gevonden)

Hebben we daar iets over gehoord? Of heb ik fake News zitten lezen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Laatst online: 16:51

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
Het lijkt een moeizame weg, zie bericht van precies een jaar geleden...
Als ze er in slagen zonder de kwaliteit aan te tasten ben ik helemaal voor.

Nog een achtergrond artikel van vorig jaar hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
himlims_ schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:43:
Recentelijk gelezen dat lego wederom over gaat op nieuwe vorm van plastic productie; met gerecycled plastic - kwalitatief zou weinig uit maken, maar productie procedure gaat qua kosten omhoog

(Krijg artikel niet meer gevonden)

Hebben we daar iets over gehoord? Of heb ik fake News zitten lezen?
bedoel je deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

In het boekje van het Bonsaiboompje staat ook wat informatie over het gebruik van polyethyleen gemaakt van rietsuiker; de groene en witte takjes en worteldelen zijn daarvan gemaakt, in plaats van ruwe olie. Is een ander proces dan wat hierboven besproken wordt, maar Lego is al een tijd bezig met het afbouwen van de afhankelijkheid van aardolie.
Artikeltje uit 2018 daarover, 6 jaar geleden alweer.

[ Voor 21% gewijzigd door Tarin op 09-09-2024 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Tarin schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:28:
In het boekje van het Bonsaiboompje staat ook wat informatie over het gebruik van polyethyleen gemaakt van rietsuiker; de groene takjes zijn daarvan gemaakt, in plaats van ruwe olie. Is een ander proces dan wat hierboven besproken wordt, maar Lego is al een tijd bezig met het afbouwen van de afhankelijkheid van aardolie.
Artikeltje uit 2018 daarover, 6 jaar geleden alweer.
Bij toeval ontdekt met blacklight dat niet alle stenen gelijk zijn.
Dus diegene die bij gewoon licht exact gelijk zijn zijn totaal verschillend onder blacklight, dus je zou denken dat er al verschillende soorten zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
De reden dat "plant" onderdelen al jaren "milieuvriendelijker" plastic hebben dan andere onderdelen, is omdat het bij die onderdelen niet erg is dat het plastic zachter wordt dan gewone Lego onderdelen, want het zal in principe nooit gebruikt worden om een constructie te dragen. Blijkbaar moet deze resin dus de oplossing worden voor gewone steentjes.

En wat schattig dat ze dan vermelden dat het niet wordt door berekend aan de klant, alsof we niet weten dat een (slim) bedrijf zoiets al doorberekend voordat de stijgende kosten daadwerkelijk plaatsvinden (iets met de prijsverhogingen van bestaande sets de afgelopen 2 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

[Afbeelding]
Inmiddels 3 voor 9 euro geworden, die actie. Nog steeds goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
42erik schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:20:
[...]

Inmiddels 3 voor 9 euro geworden, die actie. Nog steeds goed
Het is wel echt hit & miss. 3 kruidvat filialen bezocht, maar helemaal niks. Ook helemaal geen voorraad gehad naar hun zeggen of de betreffende medewerkster wist er niks vanaf.

Bij twee Intertoys filialen geweest, maar dat waren alleen leeggeplunderde dozen.

Ofschoon de QR code het makkelijk maakt, maakt de QR code het misschien ook wel weer 'te' makkelijk voor sommigen. Je moet er nog sneller dan voorheen bij zijn of veel geluk hebben dat je op het juiste moment zo'n winkel binnenstapt.

Ben dan al snel geneigd om te zeggen, betaal wel een aantal euro extra en haal ze online. Online worden ze massaal voor zo'n €44 aangeboden. Meer betalen voor wat zekerheid en minder gedoe. Het "voelen" in de winkels was ook gedoe, maar dat had nog een bepaalde charme :)

Mopper... wanneer had ik ook alweer besloten dat ik minifiguren leuk vind :X

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 09-09-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gim schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:47:
[...]

Het is wel echt hit & miss. 3 kruidvat filialen bezocht, maar helemaal niks. Ook helemaal geen voorraad gehad naar hun zeggen of de betreffende medewerkster wist er niks vanaf.

Bij twee Intertoys filialen geweest, maar dat waren alleen leeggeplunderde dozen.

Ofschoon de QR code het makkelijk maakt, maakt de QR code het misschien ook wel weer 'te' makkelijk voor sommigen. Je moet er nog sneller dan voorheen bij zijn of veel geluk hebben dat je op het juiste moment zo'n winkel binnenstapt.

Ben dan al snel geneigd om te zeggen, betaal wel een aantal euro extra en haal ze online. Online worden ze massaal voor zo'n €44 aangeboden. Meer betalen voor wat zekerheid en minder gedoe. Het "voelen" in de winkels was ook gedoe, maar dat had nog een bepaalde charme :)

Oh, hier 2 winkels gehad, 1 met 4 doosjes, ander geen.

Tja, scanner... Vroeger vroeg de medewerker van de Lego store aan me welke ik nog miste en kreeg ik die aangereikt... Scheelde me veel dubbele Muppets, de andere volledige serie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
42erik schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:23:
[...]

Oh, hier 2 winkels gehad, 1 met 4 doosjes, ander geen.

Tja, scanner... Vroeger vroeg de medewerker van de Lego store aan me welke ik nog miste en kreeg ik die aangereikt... Scheelde me veel dubbele Muppets, de andere volledige serie
En serieus.... net toch nog een filiaal geprobeerd. Zij hadden net een nieuwe vracht binnengekregen waaronder een volledig nieuwe doos aan minifiguren. Volhouder wint :Y Volgende keer maar eens eerder navragen bij een filiaal op welke dag dat ze beleverd worden :+

En ja, met die QR code gaat het echt bizar snel 8)7 Alle 12 exemplaren binnen no-time gescand. Het haalt ook wel weer de fun eruit, maar ik zat nu krap in tijd (had eigenlijk niet verwacht iets aan te treffen) Twee apps geprobeerd en ze gaven beide hetzelfde resultaat, dus ik neem aan dat het goed is gegaan :)

Nog bedankt voor de 3 voor €9 mededeling _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 09-09-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanW
Hier (Wageningen) hadden ze de DnD figures ook niet bij de Kruidvat, wel bij de Intertoys; die werden toevallig net bijgevuld.

Ik heb zelf meegedaan met iemand anders die zo'n doos van 36 kocht.

Op Bricklink kan je een complete set kopen voor rond de 40 euro trouwens.

Zijn wel erg gaaf overigens, vooral die dragonborn is erg mooi gedaan, niet gek dat deze zo gewild is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
LvanW schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:59:
Zijn wel erg gaaf overigens, vooral die dragonborn is erg mooi gedaan, niet gek dat deze zo gewild is.
Ik ben totaal niet thuis in D&D, maar heb ondertussen wel de nodige Youtube filmpjes zitten bekijken met allemaal close-ups. Af en toe een discussie tussen de reacties van hoe het ene figuurtje net wat beter had mogen zijn met D&D in het achterhoofd, maar doorgaans leken de mensen wel erg lovend. Ik bekijk ze maar gewoon voor wat ze zijn, los van D&D :)

Ik heb een paar échte favorieten en een paar die me minder doen, maar toch bezweken voor de hele serie. Ik wil ook wat meer met fotografie met minifiguren gaan doen, dus dan is er vast wat leuks te verzinnen hiermee :) En figuren nemen minder ruimte in beslag dan de diverse sets :P

[ Voor 35% gewijzigd door Gim op 09-09-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Gim schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:47:
[...]

Was van het weekend even in een klein Duits speelgoed winkeltje, en mijn vriendin zocht specifiek een paar figs, kassa mevrouw ging vrolijk helpen met scannen.

En wij waren de eerste die er uberhaupt naar vroegen, dus misschien handige tip om in een dorp of iets even te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 16:25

Ottooo

Vuurvlieg

Ik ben van plan om een aantal minifigures bij elkaar te zoeken (en hier en daar een paar kleine aanpassingen te doen) om aan mijn DnD-groep te kunnen geven. Weet iemand of ze bij de Lego store Utrecht mee willen werken met het QR code scannen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LvanW
Ottooo schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:48:
Ik ben van plan om een aantal minifigures bij elkaar te zoeken (en hier en daar een paar kleine aanpassingen te doen) om aan mijn DnD-groep te kunnen geven. Weet iemand of ze bij de Lego store Utrecht mee willen werken met het QR code scannen? :)
Toen ik in de Lego store Utrecht Space minifiguren aan het scannen was bood een medewerkster aan te helpen met scannen en even achter te kijken of ze nog degenen hadden die niet in het rek hingen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:39

Superkiwi

Hoi doei

Tijd om een 'klassiekertje' te bouwen :)
De banden in deze set zijn wel een pak beter dan die van de grote technic F1 wagens; deze zien er tenminste uit als slicks en voelen echt als hard rubber.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiJGqdBppbxxhglVmh9NRNlVlYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UN9XDfg2zNGd9TecpVrz3Hiy.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Laatst online: 15:20
ook in die tijd werd er op zacht rubber gereden hoor. Tijd voor nog een moc

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 15:07
Baalde dat ik deze had gemist dus uiteindelijk maar gebricklinkd. Op zich wel okay build, alleen sommige stukken bevatten best veel onnodige onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMpFVXVbyk62IcSRGak8VK1kmxQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnSmRyVR7CYwvhyCHocXABmp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irDRajxws9yoWwLuzt6ScW8f40w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIdkYfE0otcEwfoC3Xj0k9Np.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7P5n6OomXI0slhThSCuscG_uzF8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6nh4AuA0DRtNBQv7Cb9laaS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCNmNUF6gcmI_Xw5siNye6kXBV8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2bWd4mogrs2H9b51JjL9wFd.jpg?f=fotoalbum_tile

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-10 13:20
MarkH NL schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:18:
Baalde dat ik deze had gemist dus uiteindelijk maar gebricklinkd. Op zich wel okay build, alleen sommige stukken bevatten best veel onnodige onderdelen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel erg leuk, misschien kan je een instructie en bestellijst maken zonder onnodige onderdelen? O-)
Wat koste dit om te bricklinken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
2Bond schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:20:
[...]

Wel erg leuk, misschien kan je een instructie en bestellijst maken zonder onnodige onderdelen? O-)
Wat koste dit om te bricklinken?
Kosten gaan we t maar niet over hebben haha :+

Denk dat als je deze zelf zou opbouwen in stud.io en meteen stenen vervangt je een deel kunt overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 18:02
Leuk om te zien dat vele mensen die D&D figuren leuk vinden. Zelf hoef ik ze niet te sparen want die passen niet zo goed in een eventuele lego stadsplan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Loader schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:29:
Leuk om te zien dat vele mensen die D&D figuren leuk vinden. Zelf hoef ik ze niet te sparen want die passen niet zo goed in een eventuele lego stadsplan.
Hoekje met LARP, klaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:46
mawashigeri schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:17:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPYzGZFXabjRxwWtcac84Qdhz90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLjvyzxpNefrQLEKmPAWAwQt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKRUCjH9U6Kw3Sn7uLZDkbEdYBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDO3r8MobkxQXlHhx6lG6sh9.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de ene kant minifigs op z'n blokje, aan de andere kant sleutelhangers aan een grijpblokje

Werkt prima en grijp goed vast in de beentjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Een D&D verkleedfeestje in een huis of op straat? :P
Ik twijfel zelf of ik zo'n setje van 12 wil halen of niet. Zien er op zich wel leuk uit maar heb niks bijzonders met D&D

[ Voor 16% gewijzigd door RubjeMazter op 09-09-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 11:17
MarkH NL schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:28:
[...]
Kosten gaan we t maar niet over hebben haha :+
Op Marktplaats gaat hij voor rond de 600? Heb je meer of minder betaald?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
Dennis van der Stelt schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:54:
[...]

Op Marktplaats gaat hij voor rond de 600? Heb je meer of minder betaald?
Lastig inschatten, heb 5-6 sets tegelijkertijd gebricklinked dus bestelde steeds van alles een beetje. Denk dat ik wel minder heb betaald want veel steentjes zijn niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik moet nog bedenken hoe ze een rol kunnen spelen in een winterdorp :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
Vorige week zijn wij naar Lego House en Lego Park geweest in Billund. Een erg leuke ervaring voor de kleine. We hadden de perfecte timing omdat we net naar de vakantieperiodes waren en het echt super rustig was. Konden overal op ons gemakje in. De langste wachttijd die wij hebben gezien is 15 minuten over de hele dag. Mocht er iemand ook binnenkort heen gaan. Boek aub niet een tafel bij Mini Chef. Het concept is 'leuk', maar het eten vonden wij echt zo slecht dat het niet de moeite waard is. En dan met 3 man een totaal van 95 euro betalen, had ik liever anders besteed. De koers stond ook slecht, setjes die normaal 25 euro kosten waren nu 33 euro omgerekend. Zagen dan ook maar een handjevol mensen echt iets kopen. Desondanks wel een leuke trip, maar het is wel een one-time-experience.
Pagina: 1 ... 43 ... 144 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .