Ik vind hem ook al niet zo lijkend
Die bus is geen Londen exclusive, aangezien ik hem uit Duitsland heb[...]
Geen garantie dat ze nog te krijgen zijn, maar ik heb er ooit 40308 Lester en 40220 London Bus gekocht.
[ Voor 5% gewijzigd door 42erik op 06-05-2024 19:29 ]
Ah nu maken de leaks van de zwarte MF en Tie X-Wings en X-Tie fighters sense
This is the Way.
Het is wel een geniaal makkelijke manier om een shitload aan 'nieuwe' sets te verzinnenNoTimeRemains schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:45:
[YouTube: LEGO Star Wars: Rebuild the Galaxy | Teaser Trailer | Disney+]
Darth Jar Jar!
Mesa going to hurt yousa! Hilarisch, ik heb er nog steeds binnenpret vanNoTimeRemains schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:45:
[YouTube: LEGO Star Wars: Rebuild the Galaxy | Teaser Trailer | Disney+]

Ik had niet meteen door wat het was eerlijk gezegd, dacht dat het voor een game was ipv korte serie. En dat er sets van komen is ook een welkome verrassing.
ik ben op 1 januari naar de london shop gegaan. de london bus in mini formaat was er toen nog wel, lester heb ik niet meer gezien. De winkel zelf is ook groot en mooi aangekleed!Kapoen schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:01:
[...]
Geen brandweerwagens in de set?![]()
[...]
Geen garantie dat ze nog te krijgen zijn, maar ik heb er ooit 40308 Lester en 40220 London Bus gekocht.
Deze is echt gaaf, die gaat er zeker komen.zonoskar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:25:
Die blauwe batmobile ziet er echt niet uit. Misschien in het zwart, maar waarom blauw?
Anyways, de nieuwe Star Wars set is ook bekend. Het gerucht ging eersta dat het een death star playset was, maar het is gewoon een heruitgave van de star destroyer 75055 met nieuwe minifigs lijkt het wel.
[Afbeelding]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
LEGO store hadden mensen dus al genoemd; Lester afhankelijk van voorraad en mini rode bus, al is die soms bij andere winkels ook te krijgen.rammes schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:25:
Weet iemand of in de LEGO store in Londen nog exclusieve heeft? Minifigs ofzo?
Hamley's had altijd nog een exclusive Royal Guard met zo'n grote berenmuts. Hangt in overvloed bij de kassa's op de LEGO afdeling van Hamley's (helemaal bovenin).
[ Voor 8% gewijzigd door Poekie op 07-05-2024 14:20 . Reden: Linkje naar Royal Guard geplaatst ]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik wilde ook Hamley's noemen maar ik had die zelfde royal guard van Playmobil gezien, wist niet meer of er ook een Lego variant was.Poekie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:19:
[...]
LEGO store hadden mensen dus al genoemd; Lester afhankelijk van voorraad en mini rode bus, al is die soms bij andere winkels ook te krijgen.
Hamley's had altijd nog een exclusive Royal Guard met zo'n grote berenmuts. Hangt in overvloed bij de kassa's op de LEGO afdeling van Hamley's (helemaal bovenin).
Deze set blijft jeuken dus zal er zeker nog eens komen. Klopt het dat er zo veel stickers bij zitten? Lukt bij mij vaak niet zo goed, iets met te weinig geduld...H.Boss schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:21:
Net mijn Batman: De animatieserie Gotham City™ afgerond. Supertoffe en mooie build!
Klopt helemaal. Twee stickervellen. Maar geduld is een schone zaak. Dat heb je sowieso nodig bij deze build, want het zijn aardig wat bricks.hemiparo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:34:
[...]
Deze set blijft jeuken dus zal er zeker nog eens komen. Klopt het dat er zo veel stickers bij zitten? Lukt bij mij vaak niet zo goed, iets met te weinig geduld...
Bij mijn LEGO Icons Ghostbusters ECTO-1 10274 build heb ik de stickers bijvoorbeeld wel weggelaten. Want dat maakt het dus alleen maar mooier. Maar bij deze Batman build is het zonder stickers echt niet mooi, omdat het bepaalde gebouwen herkenbaar maakt.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Sticker op t puntje van een aardappelschilmesje plakken, dan kan je de sticker snel en nauwkeurig plaatsenhemiparo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:34:
[...]
Deze set blijft jeuken dus zal er zeker nog eens komen. Klopt het dat er zo veel stickers bij zitten? Lukt bij mij vaak niet zo goed, iets met te weinig geduld...
hemiparo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:34:
[...]
Of de achterkant van je brick separatorBrilsmurfffje schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:53:
[...]
Sticker op t puntje van een aardappelschilmesje plakken, dan kan je de sticker snel en nauwkeurig plaatsen
scintillating
https://www.lego.com/nl-nl/product/notre-dame-de-paris-21061
Denk wel dat ik hem ga kopen trouwens.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Signature van nature
Zal vast ook wel verhuurd gaan worden hier en daar, lijkt me dan een prima oplossing voor je?Sircuri schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:18:
Behoorlijk aan het twijfelen over deze set. Heb aantal jaar geleden de Tower Bridge gekocht en dat was leuk 1 keer, maar nu is het een sta-in-de-weg en moet ik hem eigenlijk zien te verkopen. Ben bang dat deze set vergelijkbaar is. Eentonig en veel herhaling.
Deze komt op 1 juni uit. Normaal ben ik niet van de Architecture-gebouwen, maar deze vind ik erg mooi!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ben wel benieuwd naar de vlammende MOCsJakkus schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:09:
[YouTube: LEGO Designer explains Notre Dame]
Deze komt op 1 juni uit. Normaal ben ik niet van de Architecture-gebouwen, maar deze vind ik erg mooi!

This is the Way.
Ja, precies. Dat zei mijn zoon ook al. Als deze set mij tegen die tijd nog boeit, dan hoop ik hem ergens te kunnen huren ja.toolkist schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:05:
[...]
Zal vast ook wel verhuurd gaan worden hier en daar, lijkt me dan een prima oplossing voor je?
Signature van nature

Zit nog te wachten op mijn TIE advanced en GWP's (gaat niet zo snel in Noorwegen) en er weer een mailtje opduikt met 'aanbiedingen' van de lokale dozenschuiver....
Toch maar weer wat besteld:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jNKps5hIbEo27l4IYbbu2I8n.jpg?f=user_large)
Aangezien mijn X-wing UCS ook een kleinere versie heeft past het mooi met een kleine TIE interceptor...
Het begint een vervelende hobby te worden

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik heb inmiddels besloten alleen nog maar bijzondere aanbiedingen of met een interessante GWP te kopen.Rene schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:33:
Ik heb de laatste tijd moeite mezelf in te houden meg Lego aankopen, hebben meer mensen hier last van? Ondertussen denk ik al 20 ongebouwde sets opgespaard en zelfs de vrouw begint zich nu af te vragen of dat nodig is...
Op brickwatch hou ik een lijstje bij voor de aanbiedingen en speciale aandacht heb ik voor de EOL sets, dat ik die nog wel tijdig haal bij een mooie prijs.
Onze gangkast is inmiddels een lego-winkel (aldus mijn ega) omdat ik me vanaf de periode dat je lekker buiten kunt zijn niet meer met lego bouwen bezig houdt, wel met kopen trouwens.
Ben nu wel aan het kijken of ik niet nóg wat gerichter kan kopen, alleen star wars ep 3/4/5 bijvoorbeeld of de landrover niet halen omdat ik dan alleen voor tv/film voertuigen ga.
Wat dat betreft doet mijn vrouw het wel goed: Alleen Harry Potter sets. En het nieuwe modulaire kasteel slaat ze waarschijnlijk ook over.
Geen zorgen! Er komt een moment van besef dat je je afvraagt waar je in godsnaam alles kwijt komt en waar je de afgelopen jaren mee bezig bent geweest. Vervolgens is marktplaats je vriend en leer je dat Lego, uitzonderingen daar gelaten, helemaal niet (veel) meer waard wordt als je de inflatie door de jaren heen meerekent.Rene schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:33:
Ik heb de laatste tijd moeite mezelf in te houden meg Lego aankopen, hebben meer mensen hier last van? Ondertussen denk ik al 20 ongebouwde sets opgespaard en zelfs de vrouw begint zich nu af te vragen of dat nodig is...
Zit nog te wachten op mijn TIE advanced en GWP's (gaat niet zo snel in Noorwegen) en er weer een mailtje opduikt met 'aanbiedingen' van de lokale dozenschuiver....
Toch maar weer wat besteld:
[Afbeelding]
Aangezien mijn X-wing UCS ook een kleinere versie heeft past het mooi met een kleine TIE interceptor...
Het begint een vervelende hobby te worden![]()
![]()
Uiteindelijk kies je een paar ‘echt’ leuke sets of thema en houd je het daarbij😉.
Bron: mijn eigen netwerk en ikzelf😬.
En hoe lang duurt het voordat je dat inzicht krijgt...Timx2 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:52:
[...]
Geen zorgen! Er komt een moment van besef dat je je afvraagt waar je in godsnaam alles kwijt komt en waar je de afgelopen jaren mee bezig bent geweest. Vervolgens is marktplaats je vriend en leer je dat Lego, uitzonderingen daar gelaten, helemaal niet (veel) meer waard wordt als je de inflatie door de jaren heen meerekent.
Uiteindelijk kies je een paar ‘echt’ leuke sets of thema en houd je het daarbij😉.
Minimaal 20 jaarBoingo schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:40:
[...]
En hoe lang duurt het voordat je dat inzicht krijgt...
*waves* Hola!Rene schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:33:
Nee, ik zit ook meteen vast aan de verzamel gekte na een herintroductie vorig jaar tot Lego. Deel van het probleem is dat je niet alleen naar het nieuwe kijkt maar ook naar wat er nog beschikbaar is van de afgelopen paar jaar, de keuze is dus reuze. Als je daar wat stevige aanbiedingen bij optelt heb ik ook een enorme backlog opgebouwd.
Gebouwde sets allemaal ten toon zetten is onmogelijk bij mij, dus het meeste gaat na bouwen (wat ik toch het leukste vind) en wordt toegevoegd aan de parts collectie. Af en toe blijft iets een aantal weken/maanden staan, maar dat is heel erg beperkt.
Wat ik recent ben gaan doen is een Excel lijst gaan bij houden wat Lego heeft uitgebracht de afgelopen paar jaar per serie, wat EOL is, wat nog verkrijgbaar is (tegen flinke korting) en daar stevig aan het bestellen geslagen.

Ik ben dus voornamelijk aan het kijken naar onderdeeltjes en minifigs, hoe makkelijk zijn die te krijgen buiten de set om (nieuw) en wat kosten ze, wat zijn de verzendkosten, etc?
Ik verwacht dat ik uiteindelijk voornamelijk uit de steentjes muur ga verzamelen, met wellicht wat voordelige sets (steentjes vs prijs) en wellicht sets koop voor de minifigs. Het ligt natuurlijk allemaal aan de prijs (en beschikbare ruimte). Het zal voor mij ook iets meer een geduld kwestie worden, want vorig jaar een enorme berg lego (nieuw) besteld met 50-60% korting of de collectie opgebouwd met Intertoys spaaracties korting, nog meer korting en gratis sets...
Daarnaast zal er vast een moment komen waarbij ik zeg, heb ik echt nog een variant van het Dart Vader minifig nodig, naast de zes varianten die ik al heb? Ga ik €30+ uitgeven voor dat ene exclusieve onderdeeltje of ga ik creatief wezen met een onderdeeltje dat er op lijkt?
En niet te vergeten, geld uitgeven aan goeie MOC handleidingen, zodat sets nog vaker gebruikt kunnen worden...
De "browser" scanner werkte geweldig. BedanktSomerenV schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:48:
@Gim ik heb gewoon een website gebruikt, maar die werkte echt perfect. Overigens de eerste keer dat ik dit gebruik. Normaal ben ik niet zo van de CMF's maar deze serie kon ik niet laten schieten
Floating astronaut, Tourist Alien en android met roze baby. Die laatste vooral vanwege de baby
:strip_exif()/f/image/tEsfXmXXEAL44tfUFbn15hdu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ze wel, maar wat er nou zo tof is aan de baby astronaut begrijp ik nietGim schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:01:
[...]
De "browser" scanner werkte geweldig. BedanktBij de Kruidvat de figuurtjes gescoord die ik het leukste vond à €2,99.
Astronaut, Tourist Alien en android met roze baby. Die laatste vooral vanwege de baby![]()
[Afbeelding]
Viel me op dat bij de Kruidvat al flink geplunderd was maandag, zaten geen Ice Planet, M-Tron en Blacktron meer tussen. De Astronaut leek niet erg populair, maar die vind ik juist wel tof vanwege de vele onderdelen. Die plate met Classic Space logo print is ook mooi voor een MOC te gebruiken.
Ik kwam er gewoon toevallig bij uit in de Kruidvat, maar hier lag het hele schap vol, dus het heeft zo moeten zijnL23 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:12:
[...]
Ik heb ze wel, maar wat er nou zo tof is aan de baby astronaut begrijp ik nietVind de Android zelf toffer.
Viel me op dat bij de Kruidvat al flink geplunderd was maandag, zaten geen Ice Planet, M-Tron en Blacktron meer tussen. De Astronaut leek niet erg populair, maar die vind ik juist wel tof vanwege de vele onderdelen. Die plate met Classic Space logo print is ook mooi voor een MOC te gebruiken.
De Floating Astronaut lag hier maar 1x in de schappen. Alle figuren gescand. De andere figuren vond ik 2-3x tot 4x zelfs.
Ik heb in mijn jeugd wel iets van classic space gehad, maar dus alleen met van die standaard astronautjes. Het hele blacktron e.d. zegt me vrij weinig
Wellicht dat ik daardoor ook meer heb met zon realistische Astronaut. Hij heeft veel onderdelen maar dat was niet DE reden om hem te hebben. De alien was in ieder geval favoriet kan mooi mee op vakantie
[ Voor 24% gewijzigd door Gim op 08-05-2024 14:44 ]
Ik sta er van te kijken dat de Kruidvat deze überhaupt heeft. Het enige wat ik er ooit heb gevonden qua CMF zijn die geflopte Vidiyo poppetjes, en toen ging ik er eigenlijk van uit dat het om een goedkope restpartij zou gaan.L23 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:12:
[...]
Ik heb ze wel, maar wat er nou zo tof is aan de baby astronaut begrijp ik nietVind de Android zelf toffer.
Ze hebben het wel eens eerder gedaan, maar begreep dat Series 25 bijvoorbeeld niet te koop is geweest. Het stond in de folder dat Series 26 Space deze week voor €2,99 in de winkels ligt, niet online. Lijkt ook een tijdelijk iets te zijn gezien de prijs.ErikT738 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:42:
[...]
Ik sta er van te kijken dat de Kruidvat deze überhaupt heeft. Het enige wat ik er ooit heb gevonden qua CMF zijn die geflopte Vidiyo poppetjes, en toen ging ik er eigenlijk van uit dat het om een goedkope restpartij zou gaan.
De vorige serie had Kruidvat ook liggen destijds, al kwam ik toen veel minder doosjes tegen. Kruidvat doet denk ik gewoon nog meer mee met de kleine setjes van nu die makkelijk verkopen. Dus naast wat kleine Technic, speed champions en creator doosjes, ook polybags en minifiguren.ErikT738 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:42:
[...]
Ik sta er van te kijken dat de Kruidvat deze überhaupt heeft. Het enige wat ik er ooit heb gevonden qua CMF zijn die geflopte Vidiyo poppetjes, en toen ging ik er eigenlijk van uit dat het om een goedkope restpartij zou gaan.
Daar ben je dan wel ff mee bezig ben ik bangcherrycoke schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:20:
[Afbeelding]
jaa binnen, eerst millenium falcon repareren die is gevallen tijdens het verplaatsen.

Hangt er vanaf welke van de zoveel het is
Nvm ik kijk niet goed, gaat waarschijnlijk om degene op de foto

[ Voor 13% gewijzigd door RubjeMazter op 08-05-2024 15:19 ]
De Kruitvat hier in 't dorp is echt heel erg hit & mis qua LEGO. Komt vaak niet verder dan een minimaal schap(je) met wat kleine setjes. Ik schiet er soms wel 's binnen maar ze hebben zelden iets dat het meenemen waard is. Voor CMF's hoef ik er niet eens te gaan kijkenErikT738 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:42:
[...]
@Gim Fijn dat het goed werkte! 3 euro per stuk is ook een nice koopje. Hier heb ik overigens een aantal generaties aan normale astronauten. Misschien een keertje bij elkaar zoeken en bij elkaar zetten.
Ik snap die baby astronauten ook niet echt, wel geinig maar niet persé Lego. Sowieso hoe vaker ik naar de CMF26 kijk, hoe minder die ik die eigenlijk vind. Die Imposter en Robot Butler zijn ook niet heel boeiend.L23 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:12:
[...]
Weet iemand trouwens wanneer Lion's Castle eruit gaat? Heb een tijdje gehoopt op een korting maar heb dat nog niet gezien helaas. Wil de set toch wel graag hebben.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ik ben de CMF26 serie wel meer gaan waarderen. In eerste instantie alleen geïnteresseerd in Ice Planet, M-Tron en Blacktron. Ik vind nu alleen de Imposter en Flying Saucer Costume Fan niet boeiend. Voor mij tot nu toe wel de beste serie.KW25 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:24:
[...]
Ik snap die baby astronauten ook niet echt, wel geinig maar niet persé Lego. Sowieso hoe vaker ik naar de CMF26 kijk, hoe minder die ik die eigenlijk vind. Die Imposter en Robot Butler zijn ook niet heel boeiend.
Maargoed dat komt waarschijnlijk omdat jij(wij) biased zijn naar kerkenJakkus schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:09:
[YouTube: LEGO Designer explains Notre Dame]
Volgens een Google Doc op Reddit waarvoor blijkbaar info van Lego gebruikt wordt gaat die eruit op 31 december 2025:KW25 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:24:
[...]
Weet iemand trouwens wanneer Lion's Castle eruit gaat? Heb een tijdje gehoopt op een korting maar heb dat nog niet gezien helaas. Wil de set toch wel graag hebben.
https://www.reddit.com/r/...Vaw1I7_B4pIPo18vuJrC10VCb
Ik denk niet dat je veel korting kan verwachten gezien het een Lego exclusive is... Ik ga hem zelf denk ik kopen als er weer dubbele vip punten zijn.
Ik zag ergens op instagram zo’n online t-shirt winkel, die hadden het classic space logo met de death star ipv de planeet en een x-wing als ruimteschip. Was erg tof.Danielson schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:44:
Ik moet het even met iemand delen!
Het Classic Space minifige virus heeft me te pakken, combineer dat met een paar andere hobby’s van me zoals 3D tekenen en 3D printen en dan krijg je:
(Eerste prototype, hij moet nog opnieuw met wat finetuning!)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit wordt dan een display voor al mijn Classic Space minifigures!Het logo komt aan die paal!
Leuk idee! Maar mijn Illustrator skills moeten dan nog iets omhoog!neanderthaler schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:23:
[...]
Ik zag ergens op instagram zo’n online t-shirt winkel, die hadden het classic space logo met de death star ipv de planeet en een x-wing als ruimteschip. Was erg tof.
Origineel is beterDCNY schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:23:
[Afbeelding]
https://www.lego.com/nl-nl/product/mona-lisa-31213
Mehh, deze gaat er niet komen…

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Wat ook veel helpt is helemaal niks om Star wars geven, dan vallen er heel erg veel sets afTimx2 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:52:
[...]
Geen zorgen! Er komt een moment van besef dat je je afvraagt waar je in godsnaam alles kwijt komt en waar je de afgelopen jaren mee bezig bent geweest. Vervolgens is marktplaats je vriend en leer je dat Lego, uitzonderingen daar gelaten, helemaal niet (veel) meer waard wordt als je de inflatie door de jaren heen meerekent.
Bron: * toolkist
Als ik niet aan Star Wars deed, had ik waarschijnlijk de Space serie. Harry Potter serie, SC en technich auto's begonnen, Lego is gewoon te leuk op vele thema'stoolkist schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:11:
[...]
Wat ook veel helpt is helemaal niks om Star wars geven, dan vallen er heel erg veel sets af
Bron: * toolkist
Ik had hier zoveel hoop voor na de prachtige great wave, maar deze is echt afschuwelijk. Zonde!DCNY schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:23:
[Afbeelding]
https://www.lego.com/nl-nl/product/mona-lisa-31213
Mehh, deze gaat er niet komen…
https://www.geeksoutfit.c.../bricks-and-ships-t-shirtneanderthaler schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:23:
[...]
Ik zag ergens op instagram zo’n online t-shirt winkel, die hadden het classic space logo met de death star ipv de planeet en een x-wing als ruimteschip. Was erg tof.
Deze dus
Die is eigenlijk best leuk!
En dan valt 29 dollar incl versturen me nog wel mee.
Tof verjaardagskado!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Eerste Kruidvat die ik probeerde had twee rijen vol liggen. De hele serie in één keer kunnen scoren en van de classic versies nog eentje extra
Ik zou het doen!
:strip_exif()/f/image/ODVjLnFTGf9CVyFFyFGVvRlR.jpg?f=fotoalbum_large)
lijkt me een hele handige tool, vooral voor om mijn werk, geef iedereen zo'n ding en ik word een stuk minder gevraagd om uit te leggen welk lego stukje dat is (werk oa op een bedrijf voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt en mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking)
Ik heb er ook he-le-maal niets mee, maar niemand is hetzelfde dus er zal wel een markt voor zijnDomotek schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:03:
Die objecten sets vind ik maar niks. Dat is echt zoals een puzzel dan.
Daar hebben ze al aan gedacht. Je kan je telefoon er in stoppen om zo een radio te simuleren.rammes schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:31:
Daar moet toch makkelijk een werkend Dab radiootje van te maken zijn
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Deze heeft de Power Functions V2 receiver met 2x PF Large motoren en 1x Servo motor voor het sturen.
Ik heb ook nog een tweede remote.
Voordat hij in elkaar ging had ik wat getest, had ik al een probleem, maar dat leek later opgelost te zijn of ik heb het niet goed gecheckt.
Situatie is dat de motoren opzich zelf werken, ook nu dat ze in de set zitten. Als ik ze rechtstreeks op de accu aansluit werkt het prima. Maar niet op de receiver. Dus hij gaat niet voor of achteruit.
De servo sturing werkt prima, dus ook via dezelfde receiver.
Ik zie dat de receiver wel knippert als ik vooruit of achteruit doe, met beide remotes.
Als ik dan de draadjes omwissel, dan werken de motoren ook. Echter lopen ze volgens mij iets minder hard en klinken anders, want het is de servo uitgang.
De servo zit dan op de andere uitgang, en stuurt dan nog maar 1 kant op. Dat is volgens mij allemaal logisch gevolg van dat je de servo links moet plaatsen op de uitgang die daarvoor bedoelt is.
Iemand een idee?
Ik denk dat ik moet proberen om van iemand een (V2?) receiver proberen uit te wisselen. Ik wil eigenlijk liever niet iets kopen als ik niet zeker weet of het de receiver is.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ik ga er toch even vanuit dat het om V1 receivers gaat. Heb zelf ook nog nooit de V2 receivers gezien; waren niet zo'n groot succes geloof ik? Verder kan ik je er overigens niet mee helpen.!null schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:46:
Even een technisch lego vraagje. Ik heb een tweede hands 4x4 Crawler set 9398 op de kop getikt.
Deze heeft de Power Functions V2 receiver met 2x PF Large motoren en 1x Servo motor voor het sturen.
Ik heb ook nog een tweede remote.
Voordat hij in elkaar ging had ik wat getest, had ik al een probleem, maar dat leek later opgelost te zijn of ik heb het niet goed gecheckt.
Iemand een idee?
Ik denk dat ik moet proberen om van iemand een (V2?) receiver proberen uit te wisselen. Ik wil eigenlijk liever niet iets kopen als ik niet zeker weet of het de receiver is.
https://bricks.stackexcha...dely-produced-or-are-they
[ Voor 48% gewijzigd door Gim op 10-05-2024 08:44 ]
wat @Gim zegt, maar misschien is het wel makkelijker om andere motoren op de receiver te proberen, mogelijk is één van de motoren beschadigd en trekt teveel vermogen. Als de V2 receiver stuk is, zit je inderdaad in een lastiger pakket.!null schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:46:
,,,
Iemand een idee?
ik heb nilks met bureaumatten, maar deze is besteld, thanks!johnb52 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:36:
zat gisteren op rebrickable te kijken en kwam dit tegen:
[Afbeelding]
lijkt me een hele handige tool, vooral voor om mijn werk, geef iedereen zo'n ding en ik word een stuk minder gevraagd om uit te leggen welk lego stukje dat is (werk oa op een bedrijf voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt en mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking)
Deze zijn wel wat zeldzamer maar kunnen wel meer vermogen aan. Wat ook geschikt is voor deze set.
Het is de betere variant, tenminste als hij het doet
Volgens mij moet ik hem wel, in ieder geval voor de test, de V1 receiver kunnen draaien met de grotere motoren. Maar de V1 receiver zal snel afslaan vanwege het iets grotere vermogen.
Staan receiver en remote wel op hetzelfde kanaal?
Nou, ik weet niet hoe dat copyright-technisch zit natuurlijk...maar allicht kun je vragen of je dit plaatje mag laten drukken op een paar placematsjohnb52 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:36:
zat gisteren op rebrickable te kijken en kwam dit tegen:
[Afbeelding]
als je even je verhaal afsteekt en dit plaatje is door iemand gemaakt voor de gein mag dat vast wel.
"Nee" heb je.......
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Van dit setje worden overigens veel MOCs aangeboden.
(@ Rebrickable)
/f/image/B4seYQwrptyE97HgNJicRuUr.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/CI40BnteNo4ZOhetxuE1J8HO.png?f=user_large)
In set 75367 (de Venator) van ruim €600,-, zit Clone Trooper Captain Rex als exclusive minifig. Dat had tot gevolg dat de waarde van poppetje toch best aardig was (Bricklink geeft een waarde vanaf 30 tot 100 euro).
Op 1 juni komt set 75391 uit, met als adviesprijs €12,99.
Hierin zit dezelfde niet-meer-zo-exclusieve minifig. Lijkt me een vervelende gebeurtenis, als je verzamelaar bent...
Of je nu de motoren of servo omwisselt op de receiver mag niets uitmaken. Beide zouden moeten werken. Het aansluiten links of rechts is in de bouwinstructie zo vermeld dat de remote klopt met de aansturing van de auto.!null schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:46:
De servo zit dan op de andere uitgang, en stuurt dan nog maar 1 kant op. Dat is volgens mij allemaal logisch gevolg van dat je de servo links moet plaatsen op de uitgang die daarvoor bedoelt is.
Iemand een idee?
De 9398 is inderdaad met een V2 receiver uitgebracht.
Er is een 2de versie van de 9398 uitgebracht en die had een aanpassing in stap 53 van de bouwinstructies. Als je bij de 1st versie het onderdeel er verkeerd om inzette dan kan de motor voor de aandrijving niet ronddraaien. In Versie 2 (huidige bouwinstructie te vinden op Lego.com) is het onderdeel vervangen door een ander waardoor de motor niet meer geblokkeerd kan worden.
Het verhaal wat je meld over het enkel naar links sturen op de Servo heeft helaas met de servo te maken.
Er is op internet wel het een en ander te vinden over het niet goed functioneren van de servo. Ik heb zelf helaas ook een aantal servo's die niet goed functioneren en die ik met de hierna volgende link heb kunnen oplossen: YouTube: Why Do Lego Servo Motors Glitch? And How to Fix Them
Om te checken of je receiver defect is zou je nogmaals de batterijen box rechtstreeks op de rijmoteren en de servo kunnen aansluiten.
Als je de schakelaar op de box van links naar recht schuift zouden de rijmotoren de auto naar voor an naar achteren moeten laten rijden. Als de rijmotoren niet draaien check dan of er geen blokkade in je constructie is.
Voor de servo geldt een ander verhaal. De servo kan in diverse standen staan.
Als je deze op de batterijen box aansluit zal de servo bij het het van links naar rechts schuiven van de schakelaar op de box enkel de 2 uiterste standen kunnen aannemen.
Dit betekend dat de wielen of helemaal naar links of helemaal naar rechts gaan staan.
Als dit werkt is mogelijk je receiver stuk. Als ze enkel 1 kant op gaan dan geld het hiervoor genoemde servo verhaal.
Voor de 9398 met de remote heb je niet perse de Lego servo nodig dit kan ook prima opgelost worden met een Chinese clone....
Even een korte uitleg over de receiver:
De receiver stuurt een signaal naar de servo in verschillende standen.
De receiver stuur standaard de -9 en + 9 volt naar de servo. Naast deze 2 signalen wordt er een stuur signaal meegestuurd.
Met de Lego Power Functions Trein remote kan je de servo in diverse standen zetten.
De batterijen box kan dit niet.
Als de receiver het signaal krijgt van de remote om naar links te gaan gaat de servo helemaal naar links (de servo krijgt dan -9 Volt via het stuur signaal). Stuur je naar rechts op de remote dan zou de servo helemaal naar rechts moeten gaan (de servo krijgt dan +9 volt via het stuur signaal).
Als de remote weer in het midden terug is krijgt de servo een stuur signaal van 0 volt en gaat de servo terug naar de midden stand.
Hier kun je wat meer info terug vinden: https://www.philohome.com/pfservo/pfservo.htm
Succes met trouble shooten...
Op verschillende Lego fora en Youtube kanalen heb ik hier al de nodige klachten over gehoord richting Lego. In de instructies van de Venator staat ook letterlijk dat het minifiguurtje exclusief voor deze set is, beetje zuur (voor verzamelaars) als Lego het zelfde minifiguurtje dan bij een dergelijk goedkkop setjes gaat meeleveren.Makaja schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:07:
[Afbeelding]
In set 75367 (de Venator) van ruim €600,-, zit Clone Trooper Captain Rex als exclusive minifig. Dat had tot gevolg dat de waarde van poppetje toch best aardig was (Bricklink geeft een waarde vanaf 30 tot 100 euro).
Hierin zit dezelfde niet-meer-zo-exclusieve minifig. Lijkt me een vervelende gebeurtenis, als je verzamelaar bent...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Op mijn andere werk kan ik beschikken over een complete drukkerij, dus drukken op een rol en daarna lamineren moet vast wel lukkenFraggert schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:34:
[...]
Nou, ik weet niet hoe dat copyright-technisch zit natuurlijk...maar allicht kun je vragen of je dit plaatje mag laten drukken op een paar placemats![]()
als je even je verhaal afsteekt en dit plaatje is door iemand gemaakt voor de gein mag dat vast wel.
"Nee" heb je.......
Dat is niet netjes inderdaad. In alle andere gevallen is het 'gewoon' pech imo. Ik heb zelf nog nooit een set gekocht om later te verkopen, ik heb alleen wel wat GWPs die ikzelf niet interessant genoeg vind maar wel bewaar (danwel voor mn dochter als ze ouder is danwel voor later verkoop) maar verder niet._Dune_ schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:31:
[...]
In de instructies van de Venator staat ook letterlijk dat het minifiguurtje exclusief voor deze set is, beetje zuur (voor verzamelaars) als Lego het zelfde minifiguurtje dan bij een dergelijk goedkkop setjes gaat meeleveren.
Maar is het destijds ook geadverteerd als een exclusieve minifig?Makaja schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:07:
[Afbeelding]
Ik zie er in de omschrijving van de Venator op de webshop nl. niks over terug (kan zijn dat dit inmiddels is aangepast natuurlijk).
scintillating
Ja en dat klopt ook helemaal met afstandsbediening met stuurwiel aan zijkant op blauw.MikeTwo9398 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:24:
[...]
Of je nu de motoren of servo omwisselt op de receiver mag niets uitmaken. Beide zouden moeten werken. Het aansluiten links of rechts is in de bouwinstructie zo vermeld dat de remote klopt met de aansturing van de auto.
Even gekeken, ik zie daar niks bijzonders, en de wielen draaien ook gewoon rond als je de motoren rechtstreeks op het accuutje doet.De 9398 is inderdaad met een V2 receiver uitgebracht.
Er is een 2de versie van de 9398 uitgebracht en die had een aanpassing in stap 53 van de bouwinstructies. Als je bij de 1st versie het onderdeel er verkeerd om inzette dan kan de motor voor de aandrijving niet ronddraaien. In Versie 2 (huidige bouwinstructie te vinden op Lego.com) is het onderdeel vervangen door een ander waardoor de motor niet meer geblokkeerd kan worden.
Als ik alles aansluit zoals het hoort, werkt de servo sturing gewoon naar links en rechts. Helemaal zoals het hoort. Alleen dan gaat hij niet vooruit of achteruit.Het verhaal wat je meld over het enkel naar links sturen op de Servo heeft helaas met de servo te maken.
Er is op internet wel het een en ander te vinden over het niet goed functioneren van de servo. Ik heb zelf helaas ook een aantal servo's die niet goed functioneren en die ik met de hierna volgende link heb kunnen oplossen: YouTube: Why Do Lego Servo Motors Glitch? And How to Fix Them
Wissel ik expres de rode en blauwe om op de ontvanger, gaat hij wel vooruit en achteruit, alleen stuurt hij dan maar 1 kant op. Volgens mij is er gewoon iets mis met het rode kanaal op de ontvanger.
En niks met de servo.
Ja dit had ik gecheckt zoals gezegd, motoren werken prima en alles draait mee.Om te checken of je receiver defect is zou je nogmaals de batterijen box rechtstreeks op de rijmoteren en de servo kunnen aansluiten.
Als je de schakelaar op de box van links naar recht schuift zouden de rijmotoren de auto naar voor an naar achteren moeten laten rijden. Als de rijmotoren niet draaien check dan of er geen blokkade in je constructie is.
In principe zou de ontvanger op zowel blauw als rood -9 of +9 moeten kunnen toch?Voor de servo geldt een ander verhaal. De servo kan in diverse standen staan.
Als je deze op de batterijen box aansluit zal de servo bij het het van links naar rechts schuiven van de schakelaar op de box enkel de 2 uiterste standen kunnen aannemen.
Dit betekend dat de wielen of helemaal naar links of helemaal naar rechts gaan staan.
Als dit werkt is mogelijk je receiver stuk. Als ze enkel 1 kant op gaan dan geld het hiervoor genoemde servo verhaal.
Voor de 9398 met de remote heb je niet perse de Lego servo nodig dit kan ook prima opgelost worden met een Chinese clone....
Even een korte uitleg over de receiver:
De receiver stuurt een signaal naar de servo in verschillende standen.
De receiver stuur standaard de -9 en + 9 volt naar de servo. Naast deze 2 signalen wordt er een stuur signaal meegestuurd.
De ontvanger maakt geen onderscheid daarin, alleen de bouwinstructie etc natuurlijk.
Bedankt, ik was inderdaad ook al op die website terecht gekomen.Met de Lego Power Functions Trein remote kan je de servo in diverse standen zetten.
De batterijen box kan dit niet.
Als de receiver het signaal krijgt van de remote om naar links te gaan gaat de servo helemaal naar links (de servo krijgt dan -9 Volt via het stuur signaal). Stuur je naar rechts op de remote dan zou de servo helemaal naar rechts moeten gaan (de servo krijgt dan +9 volt via het stuur signaal).
Als de remote weer in het midden terug is krijgt de servo een stuur signaal van 0 volt en gaat de servo terug naar de midden stand.
Hier kun je wat meer info terug vinden: https://www.philohome.com/pfservo/pfservo.htm
Succes met trouble shooten...
Vooralsnog denk ik echt dat de ontvanger maar half werkt. Want alles werkt afzonderlijk van elkaar, behalve de rode uitgang van de ontvanger.
Ik zou een draadje moeten open knippen en kijken wat er gebeurt op de lijn. Maar ik denk eigenlijk dat de ontvanger niet goed vermogen door kan sturen op het rode kanaal.
Ik denk dat ik maar een andere ontvanger moet kopen, liefst V2. Mocht dat het niet zijn, heb ik in ieder geval een tweede ontvanger voor in de toekomst.
Ik zag er ook youtubers over mopperen en kan het me voorstellen, maar ben er eigenlijk wel blij mee. Sowieso omdat ik die wel wil zonder hoge prijs of kolossale venator.Makaja schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:07:
[Afbeelding]
Maar ook: tegen speculeren helpt enige onvoorspelbaarheid van lego wel. Net zoals toen de saturn heruitgegeven werd. Dat soort dingen werkt goed tegen het hamsteren van sets en weer verkopen nadat ze uit productie zijn.
Echt bekocht ben je niet als je ook echt die venator wil en op het goede moment koopt met punten of gwp.
Ja, als ik jouw verhaal zo lees dan moet het wel de receiver zijn.!null schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:15:
Ik denk dat ik maar een andere ontvanger moet kopen, liefst V2. Mocht dat het niet zijn, heb ik in ieder geval een tweede ontvanger voor in de toekomst.
Bedankt voor het meedenken. Ik ga er eentje online bestellen.MikeTwo9398 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:36:
[...]
Ja, als ik jouw verhaal zo lees dan moet het wel de receiver zijn.
Blijkbaar is destijds dat er inderdaad bij gezegd. Kan het nu niet terugvinden op de site van Lego, en helaas ook niet via de Wayback-machine, maar verschillende bronnen melden dat het toen exclusief voor deze set was. Zie onder Steinküste en Held der Steinen op Youtube....Tc99m schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:05:
[...]
Maar is het destijds ook geadverteerd als een exclusieve minifig?
Ik zie er in de omschrijving van de Venator op de webshop nl. niks over terug (kan zijn dat dit inmiddels is aangepast natuurlijk).
Makaja schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:53:
[...]
Blijkbaar is destijds dat er inderdaad bij gezegd. Kan het nu niet terugvinden op de site van Lego, en helaas ook niet via de Wayback-machine, maar verschillende bronnen melden dat het toen exclusief voor deze set was. Zie onder Steinküste en Held der Steinen op Youtube....
De Venator heeft een heel uitgebreide instructie met allemaal weetjes, daarin wordt het ook vermeld.Tc99m schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:05:
[...]
Maar is het destijds ook geadverteerd als een exclusieve minifig?
[ Voor 32% gewijzigd door _Dune_ op 10-05-2024 14:44 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Klopt, het staat nog steeds in de pdf handleiding op de lego site (pagina 8):_Dune_ schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:44:
[...]
De Venator heeft een heel uitgebreide instructie met allemaal weetjes, daarin wordt het ook vermeld.
/f/image/HzWsX3uFcYKU5VG2sOhz9sZp.png?f=fotoalbum_large)
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
_Dune_ schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:44:
[...]
[...]
De Venator heeft een heel uitgebreide instructie met allemaal weetjes, daarin wordt het ook vermeld.
Ah ja. Ik snap dat je daardoor zou kunnen afleiden dat de minifigure exclusief zou blijven, maar ik zie het zelf als dat het op het moment van schrijven (inmiddels meer dan een half jaar geleden) een exclusieve minifig was, en persoonlijk vind ik het dan ook weer geen verplichting aan de kant van LEGO om de minifigures “voor altijd” exclusief te houden omdat het in een handleiding heeft gestaan.gws24 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:59:
[...]
Klopt, het staat nog steeds in de pdf handleiding op de lego site (pagina 8):
[Afbeelding]
Het zou anders zijn als ze er mee zouden adverteren (al vind ik dan nog steeds niet dat ze een minifig in de toekomst niet alsnog in een andere vorm mogen uitbrengen, al zou er dan wel iets meer tijd dan een half jaar tussen moeten zitten).
Maar goed, als je voor €100+ die minifig hebt aangeschaft via Bricklink snap ik goed dat je je bekocht voelt, ook al is dat nu eenmaal het risico van de tweedehandsmarkt.
scintillating
Lego is zich wel bewust van de verzamelaars (soms?Tc99m schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:10:
[...]
[...]
Ah ja. Ik snap dat je daardoor zou kunnen afleiden dat de minifigure exclusief zou blijven, maar ik zie het zelf als dat het op het moment van schrijven (inmiddels meer dan een half jaar geleden) een exclusieve minifig was, en persoonlijk vind ik het dan ook weer geen verplichting aan de kant van LEGO om de minifigures “voor altijd” exclusief te houden omdat het in een handleiding heeft gestaan.
Het zou anders zijn als ze er mee zouden adverteren (al vind ik dan nog steeds niet dat ze een minifig in de toekomst niet alsnog in een andere vorm mogen uitbrengen, al zou er dan wel iets meer tijd dan een half jaar tussen moeten zitten).
Maar goed, als je voor €100+ die minifig hebt aangeschaft via Bricklink snap ik goed dat je je bekocht voelt, ook al is dat nu eenmaal het risico van de tweedehandsmarkt.

Nu dat is wat ik ervan gelezen heb indertijd, het kan zijn dat ik puur commerciële bedoelingen verwar met een geste naar de AFOL gemeenschap
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik ben het er in het algemeen niet mee eens dat bepaalde figuren achter een behoorlijke 'paywall' zitten.Makaja schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:07:
[Afbeelding]
Van mij mogen ze overal re-releases van maken, terwijl ik een collectie heb, van ik gok zo'n 2k of meer.
Dat ze zo'n fan-favorite als Rex in zo'n set deden was sowieso al een fout imo.
Maar dat ze het geadverteerd hebben als een exclusive, maar vervolgens die keutel intrekken is wel zuur.
Zelfde met die Falcon diorama kerst set, zou enkel te krijgen zijn van begin Okt tot eind Dec. Uiteindelijk was die ook tot Feb of Maart te krijgen. Dus wat Lego belooft neem ik doorgaans met een korrel zout.
Aan de andere kant kan je er prima op verdienen, ik kocht voor een paar tientjes een enorme lading Lego, daar zaten een shitload Star Wars minifigures in. Uiteindelijk alles verkocht voor 400 euro, dat was een prima manier om nu makkelijk de Tie Advanced te verantwoorden.
:strip_exif()/f/image/RoTWZss0DTtWNpC3J3fDkcbh.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
:strip_exif()/f/image/qY3rG8BH2nZpkGpohMS1CH5n.jpg?f=fotoalbum_large)
De winkel waar ik het missende onderdeel bestelde (het raam van de cockpit) had toevallig ook een M-Tron minifig met jetpack, dus die ook meteen besteld.
:strip_exif()/f/image/LjhN8TUcKsrrUCHn0pWJJVuS.jpg?f=fotoalbum_large)
Van de andere kant slaat het nergens op dat we het hier hebben over exclusieve minifigures in speelgoedsets (van regelmatig honderden euro's). Minifigs die vervolgens voor belachelijke bedragen van de hand gaan. We hebben het nog altijd over iets wat in de basis gewoon speelgoed isRuud.k schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:12:
[...]
Ik ben het er in het algemeen niet mee eens dat bepaalde figuren achter een behoorlijke 'paywall' zitten.
Van mij mogen ze overal re-releases van maken, terwijl ik een collectie heb, van ik gok zo'n 2k of meer.
Dat ze zo'n fan-favorite als Rex in zo'n set deden was sowieso al een fout imo.
Maar dat ze het geadverteerd hebben als een exclusive, maar vervolgens die keutel intrekken is wel zuur.
Zelfde met die Falcon diorama kerst set, zou enkel te krijgen zijn van begin Okt tot eind Dec. Uiteindelijk was die ook tot Feb of Maart te krijgen. Dus wat Lego belooft neem ik doorgaans met een korrel zout.

Er zijn ook gewoon kids bij die graag een Rex willen hebben en never nooit niet een €650 set kunnen betalen of een minifig van €100+...
Volgens het woordenboek kan 'exclusief' immers ook betekenen: Zeer bijzonder en duur... En dat klopte ook voor die set!
Gaaf man! Ben blij voor jeSomerenV schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:33:
Omdat ik nu een M-Tron minifig (die van de nieuwe CMF-lijn) erbij heb en ik maar één M-Tron setje heb was ik op zoek naar wat uitbreiding, maar ik kwam tijdens die zoektocht de Ice-Sat V tegen voor 18 euro. Steentjes zouden wat smerig zijn, en er ontbrak een raampje. Foto's gevraagd, maar dat zag er prima uit dus gewoon besteld. Het viel me allemaal echt reuze mee. Sure, sommige steentjes waren wat viezig, maar ik heb wel gekkere dingen gezien. Een handjevol steentjes was verkleurd, maar niks wat waterstofperoxide niet kan fixen. Één steentje was best geel, dus die moet morgen nog. Al met al heel blij met deze set waar ik me als kind echt heel vaak aan vergaapt heb![]()
[Afbeelding]
De winkel waar ik het missende onderdeel bestelde (het raam van de cockpit) had toevallig ook een M-Tron minifig met jetpack, dus die ook meteen besteld.
[Afbeelding]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
[ Voor 91% gewijzigd door NotSoSteady op 10-05-2024 22:46 ]
Snap je verhaal eigenlijk niet zo goed, de Venator kost 600+ momenteel, heel veel geld, dus exclusief, maar de minifiguur kost nu 10+ en dus niet meer zo exclusief, maar je zegt dat exclusief eigenlijk niet goed is, want iedereen moet hetzelfde kunnen aanschaffen, ongeacht wat de grote van de portemonnee is. Dus de Venator zou in in jouw redenatie ook een zeer goedkope prijs moeten hebben zodat die voor iedereen beschikbaar is, toch?Cergorach schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:13:
Ik vind het eigenlijk maar goed dat niets exclusief blijft en als mensen het op dat moment exclusief willen hebben en daar grof geld voor willen neerleggen, prima, hun keuze. De big arse Venerator blijft op het wenslijstje staan bij mij, ook al zal ik vast het kleinere setje ook aanschaffen.
Er zijn ook gewoon kids bij die graag een Rex willen hebben en never nooit niet een €650 set kunnen betalen of een minifig van €100+...
Volgens het woordenboek kan 'exclusief' immers ook betekenen: Zeer bijzonder en duur... En dat klopte ook voor die set!
Snap je de dilemma?
Het had zo simpel kunnen zijn voor Lego, 1 arm, 1 ARM

Begrijp me niet verkeerd, ik wens iedereen het beste, maar we leven nou eenmaal in een materialische wereld, als je vind dat dat niet goed is dan kan je maar beter stoppen met Lego
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
oeh oeh, vertelzonoskar schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:40:
Het is trouwens niet de eerste keer dat Lego een minifig uit een dure set in een jaar later in een microfighter/advent kalender stopt.
Eentje die ik nog herinner: in de UCS Gunship zit een commander phase 1, die later in een battlepack en een advent kalender kwam. Ik weet alleen niet of toen ook vermeld werd dat deze exclusief voor de USC set was.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
En toen kwam Lego ineens met een heruitgave die wel voor iedereen te koop was. Ineens was het exclusieve stuk speelgoed geen €1500 meer waard, maar zal het tientjeswerk zijn geworden. Maar ik heb geen seconde Illneverfinanciallyrecoverfromthis.jpg gedacht, maar alleen, “wat leuk, nu heeft iedereen die hetzelfde gevoel krijgt bij het zien van die windmolen als ik de kans om hem ook te bouwen en neer te zetten”.
Een verzamelaar of iemand met een liefde voor Lego zal echt 0,0 problemen hebben met een heruitgave van een exclusief stukje speelgoed. Maar die rare gokkers en scalpers met diepe zakken die geen speelgoed zien maar investeringen en dachten lekker makkelijk winst te maken, die zullen wel mopperen, ja. Maar fuck die lui met een roestige hark. Hopelijk gaan die nu andere markten om te verstoren zoeken. Laat speelgoed alsjeblieft speelgoed blijven en laat mensen die van Lego houden er net zo’n fijn gevoel van krijgen als wij er allemaal van krijgen. En als je een verzamelaar bent en net €100 hebt uitgegeven aan een minifig die je nu voor €1 kunt kopen: dan heb je nog steeds precíes wat je wilde kopen voor de prijs die jíj het waard vond. Er is dus voor jou niks veranderd, maar voor een veelvoud aan mensen zoals jou is die ineens óók bereikbaar geworden.
Een heruitgave van een exclusieve set speelgoed is win-win-win. Er verliest echt niemand.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
De figuur in set €650 is veel geld, in de €13 set is niet veel geld. Iedereen win!Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:46:
Snap je verhaal eigenlijk niet zo goed, de Venator kost 600+ momenteel, heel veel geld, dus exclusief, maar de minifiguur kost nu 10+ en dus niet meer zo exclusief, maar je zegt dat exclusief eigenlijk niet goed is, want iedereen moet hetzelfde kunnen aanschaffen, ongeacht wat de grote van de portemonnee is. Dus de Venator zou in in jouw redenatie ook een zeer goedkope prijs moeten hebben zodat die voor iedereen beschikbaar is, toch?
Een minifig is een karakter. En nog een vrij belangrijk karakter ook uit het SW universum. Dergelijke karakters moeten niet enkel achter een paywall van €650 zitten. Was een net iets andere armprint goed genoeg geweest? Wellicht voor een aantal, maar anderen zouden nog steeds klagen. Can't please everyone.
Dat de lego onderdelen set van van een paar duizend onderdelen buiten het budget van kinderen is geprijsd, so be it. Net als de Millenium Falcon, At-At, dropship, etc. een veel kleinere set die veel beter betaalbaar is, of tenminste gekocht zou kunnen worden door sparen/verjaardag/feestdag.
Ik zal niet zeggen dat Lego pricing geheel geen issue is voor mij, maar heb ook de Millenium Falcon en de AT-AT set liggen. Net nog een aantal USC sets aangeschaft tijdens de recente sales omdat ze EOL zouden zijn dit jaar en we nog effe tijd hebben met de besproken €650 set.
Dat toen een paar verzamelaars/handelaars meer hebben betaald dan nu nodig, jammer, maar kan daar niet zo heel veel meelij mee hebben. Ik denk ook dat de mensen die niet de intentie hebben om de boel door te verkopen hier veel sneller vrede mee hebben dan zij die dat wel van plan zijn. En dat is diens risico.
Ik denk dat dit averechts kan werken voor Lego, voor sommige is niet enkel het UCS model maar ook de figuren die erbij zitten de charme van zo'n set. Als de exclusiviteit er van af is is men ook minder geneigd zoiets te kopen. Je wilt immers waar voor je geld of beloond worden voor het grote bedrag wat je ervoor moet neer leggen.Cergorach schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:57:
[...]
De figuur in set €650 is veel geld, in de €13 set is niet veel geld. Iedereen win!
Een minifig is een karakter. En nog een vrij belangrijk karakter ook uit het SW universum. Dergelijke karakters moeten niet enkel achter een paywall van €650 zitten. Was een net iets andere armprint goed genoeg geweest? Wellicht voor een aantal, maar anderen zouden nog steeds klagen. Can't please everyone.
Dat de lego onderdelen set van van een paar duizend onderdelen buiten het budget van kinderen is geprijsd, so be it. Net als de Millenium Falcon, At-At, dropship, etc. een veel kleinere set die veel beter betaalbaar is, of tenminste gekocht zou kunnen worden door sparen/verjaardag/feestdag.
Ik zal niet zeggen dat Lego pricing geheel geen issue is voor mij, maar heb ook de Millenium Falcon en de AT-AT set liggen. Net nog een aantal USC sets aangeschaft tijdens de recente sales omdat ze EOL zouden zijn dit jaar en we nog effe tijd hebben met de besproken €650 set.
Dat toen een paar verzamelaars/handelaars meer hebben betaald dan nu nodig, jammer, maar kan daar niet zo heel veel meelij mee hebben. Ik denk ook dat de mensen die niet de intentie hebben om de boel door te verkopen hier veel sneller vrede mee hebben dan zij die dat wel van plan zijn. En dat is diens risico.
De Venator komt er dit jaar bij mij in voor een leuke prijs, de Micro set met Rex heb ik al gepreordered. Maar ook ik had graag een exclusiever minifiguur gezien.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"