Pooping Bunny
Een
ruim maandje geleden kwam ik op het idee om LEGO 'Pooping Bunny' van JKbrickworks te bouwen. En vanavond werd het tijd om eens aan het werk te gaan!
Dit is een re-make van het LEGO-konijn uit doos 31133, die door Jason Allemann bedacht is. Dit konijn ziet er schattig uit, en kan in tegenstelling tot de officiële LEGO-doos ook keuteltjes poepen. Je hoeft enkel op zijn kop te drukken. In zijn buik is plaats om drie keutels te plaatsen. Volgens de video van Jason kan je hier ook kleine bonbonnetjes voor gebruiken. Leuk om te serveren als er visite is...
Het bouwen heeft mij een ruim uurtje gekost, en ik vind hem leuker dan het echte LEGO model, omdat deze er wat robuuster uitziet. Het konijn uit de officiële doos heeft wat fragielere pootjes die niet mooi afgewerkt zijn. Door de poephouding heb je hier geen last van
De extra steentjes heb ik bij BrickLink vandaan, waar ik ze makkelijk kon importeren vanuit het model van Jason Allemann dat op
Rebrickable.com staat.
Hier de LEGO-doos die ik gebruikt heb, waar volgens Rebrickable 54 procent van de bricks gebruikt worden in zowel het officiële model als de MOC van Jason Allemann. Momenteel heb ik tiental steentjes over, maar gelukkig kon ik nog wel hiervan de wortel en het bloemblaadje uit de officiële set bouwen. Deze steentjes waren precies nog over, maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht met deze kleuren.
Dit was een leuk avondje plezier

.
En hier hoort natuurlijk een echte actie-video bij:
Ik ga nog eens een mooiere keutel ontwerpen, want als een konijn in werkelijkheid zulke keutels uitpoept..... Dat kan nooit gezond zijn...
[
Voor 4% gewijzigd door
AW_Bos op 03-05-2024 00:01
]