Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
ErikT738 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:21:
Deze is ook wel mooi zeg... Vooral dat zeil! Wel jammer dat het waarschijnlijk weer een hele dure set gaat worden omdat het Harry Potter is. Misschien dat ik 'm haal als ie ooit flink in de aanbieding is.
[Afbeelding]
Naar verluidt €139,99.

De overige sets zijn ook getoond.

https://www.bricktastic.n...rd_Tournament_The_Arrival

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/03/LEGO-Harry-Potter-76433-Mandrake-8.jpeg

:*)

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 02-05-2024 09:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
Op Bricktastic.nl staat een artikel met nieuwe City sets, daar staan wel enkele mooie dingen tussen (imho uiteraard). Nog veel meer sets en foto's staan in het artikel zelf.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/01/LEGO-City-60440-LEGO-Delivery-Truck-1-e1714626999169.webp
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/01/LEGO-City-60422-Harbour-1.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/01/LEGO-City-60420-Construction-Excavator-4.jpeg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Kapoen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:12:
Op Bricktastic.nl staat een artikel met nieuwe City sets, daar staan wel enkele mooie dingen tussen (imho uiteraard). Nog veel meer sets en foto's staan in het artikel zelf.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
👀 👀 👀

Tof!

Met een kleine bouwvakker in huis komen die graafmachine en/of hijskraan er vast. En die haven is tof!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:35
Tijll schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:51:
Leuke releases zo rond de zomer. Jesko ziet er tof uit, speed champions zien er over het algemeen goed uit. Ben benieuwd wat de Monkie Kids lineup nog gaat brengen.
Had je deze dan al gezien? :) (kasteel/toren, power truck, beast en mech)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

NoTimeRemains

I know

ik moet echt stoppen in dit topic te kijken...

Het idee was om alleen maar Star Wars te kopen (ok voor de kinderen dan andere thema's) nu heb ik al wat uitstapjes gemaakt maar dat schip van het Triwizard toernooi jeukt wel. Net als al die NASA sets.

Dit kost me klauwen met geld :(

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:15
NoTimeRemains schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:58:
ik moet echt stoppen in dit topic te kijken...

Het idee was om alleen maar Star Wars te kopen (ok voor de kinderen dan andere thema's) nu heb ik al wat uitstapjes gemaakt maar dat schip van het Triwizard toernooi jeukt wel. Net als al die NASA sets.

Dit kost me klauwen met geld :(
Als je alleen Star Wars koopt ben je al kapitalen kwijt :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
Het scheelt al een heel stuk als je niet alles bij launch in huis haalt maar op aanbiedingen wacht bij LEGO zelf of via een derde partij O-) het komt dan alleen een beetje aan op timing en wilskracht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
RubjeMazter schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:19:
[...]

Het scheelt al een heel stuk als je niet alles bij launch in huis haalt maar op aanbiedingen wacht bij LEGO zelf of via een derde partij O-) het komt dan alleen een beetje aan op timing en wilskracht :+
Of een grote backlog opbouwen :+
Omdat de UCS X-wing van vorig jaar hier nog steeds in de doos zit, wacht ik met de Tie Interceptor nog wel een tijdje tot er een mooie aanbieding is. Die X-wing kan je nu ook 50/60 euro goedkoper krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
Prosac schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:23:
[...]
Of een grote backlog opbouwen :+
Dat helpt inderdaad ook :D heb nu ook een backlog maar geen tijd om het in elkaar te zetten :X er ligt nu ook al bijna een week de gebouwde stap 1 van de BMW motor (42130) op de keukentafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
RubjeMazter schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:19:
[...]

En dan bij sommige sets wordt het dan alleen nog maar duurder :(
Dan kan je er beter wel meteen advies voor neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
kneusteun schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:06:
[...]

En dan bij sommige sets wordt het dan alleen nog maar duurder :(
Dan kan je er beter wel meteen advies voor neerleggen.
Hebben ze weer prijsverhogingen aangekondigd? Meest recente die ik me nog kan herinneren is die van de 1:8 technic auto's en de speed champions, verder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
RubjeMazter schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:07:
[...]

Hebben ze weer prijsverhogingen aangekondigd? Meest recente die ik me nog kan herinneren is die van de 1:8 technic auto's en de speed champions, verder niet.
Ik bedoel meer dat sommige gewilde sets door resellers worden opgekocht...
Dus dan is het vrij snel weg allemaal en kan je op MP er het dubbele voor neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Elke LEGO vrachtwagen wordt een collectersitem.
zucht

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:05
kneusteun schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:11:
[...]

Dus dan is het vrij snel weg allemaal en kan je op MP er het dubbele voor neerleggen.
Klopt, maar ook genoeg sets die minder worden. Zie bijv. de IJsvogel. Advies was 50 euro, inmiddels voor 35 te krijgen.

Tis een beetje koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
XFlame schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:12:
[...]

Klopt, maar ook genoeg sets die minder worden. Zie bijv. de IJsvogel. Advies was 50 euro, inmiddels voor 35 te krijgen.

Tis een beetje koffiedik kijken.
Jup, maar als er iets met een licentie is wat ook al hyped is dan weet je dat er een kans is dat het snel weg is.
Maar lego heeft dat dan weer in de hand met oplage hoeveelheid. Dus vraag me wel eens af hoe dat achter de schermen allemaal geregeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
rammes schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:11:
[...]

zucht
Ik vraag me vooral af...... zijn dat stickers of niet?

En ja, kan me goed voorstellen dat het een collector's item wordt. Leuk hebbeding zowel voor spelen als neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:49
Gim schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:24:
[...]

Ik vraag me vooral af...... zijn dat stickers of niet?

En ja, kan me goed voorstellen dat het een collector's item wordt. Leuk hebbeding zowel voor spelen als neerzetten.
Lego city voertuigen hebben over het algemeen altijd stickers. Alle city setjes die ik hier heb kwamen met stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:05
[...]

zucht
Is dat zo? Heb me daar nooit in verdiept, maar ik vind deze nieuwe best wel tof uitzien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:42

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er komen inderdaad mooie City sets uit. Beide construction sets vind ik tof, ook de haven, en de lego vrachtwagen. Maar ook hier: man, wat een geld! Een vrachtwagen van 100 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

Dat gaat pas echt spelen als een set niet meer door Lego gemaakt wordt, de meeste sets zijn gewoon zo'n 2 jaar beschikbaar voor adviesprijs en bij andere retailers vaak ook wel goedkoper.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:50:
[...]

Er komen inderdaad mooie City sets uit. Beide construction sets vind ik tof, ook de haven, en de lego vrachtwagen. Maar ook hier: man, wat een geld! Een vrachtwagen van 100 euro.
Ja ik vind de prijs van de vrachtwagen ook nogal ehm... 'stevig', gezien je voor 10 euro meer blijkbaar een haven met boot krijgt :o

Nuja op City sets zijn er meestal wel mooie kortingen te krijgen mits genoeg geduld.
[...]

zucht
Hoe bedoel je precies? De vorige Lego trucks in de City catalogus:
- 3221 Lego City Truck uit 2010
- 60097 City Square uit 2015 bevat een kleine vrachtwagen

Ik heb niet direct zicht op andere uitgaves in de normale lijnen van sets.

Voor zover ik weet is dit de enige echte collectable, met een zeer beperkte oplage:
- 4000022 Lego Truck Show

[ Voor 41% gewijzigd door Kapoen op 02-05-2024 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Ik zie nu ook die G-wagon... kak nu moet ik die ook kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 16:43
RubjeMazter schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:50:
[...]

No way dat die pagode €29,- is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zal wel een 1 ontbreken, €129 voor 1600 steentjes klinkt geloofwaardiger. (edit bij de Mech trouwens hetzelfde denk ik, is vast ook €129)

[ Voor 30% gewijzigd door AppieNL op 02-05-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
Tijll schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:51:

En wat me is opgevallen, denk dat de Lego-Kerst community heel blij gaat zijn, we krijgen eindelijk de gecancelde Mrs Claus minifigure (GWP 40489) in de nieuwe Advent Kalender :D
Dan ben ik wel benieuwd: is die dan speciaal? In de calendar van vorig jaar zat ook een mrs Claus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
1 augustus komt er ook een star destroyer in die nieuwere scale aan volgens de geruchten.
Lijkt me dat dan in lijn is met die nieuwe falcon die wat handzamer is.
https://www.lego.com/nl-n...IGH_PRIORITY&gad_source=1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
RubjeMazter schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:32:
[...]

Had ze nog niet gezien. Paddestoel set is erg leuk gedaan :D wellicht dat ik deze bestel.
Die is zeker heel gaaf, die gaat hier zeker wel komen. Leuk voor in het bos met deze 2 cmf's erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHkkIu9FxRhFostT8TFOW8xV5So=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6lmW19SSPxtX1hJVYyNwDiM.jpg?f=fotoalbum_large

Ominous Isle is ook gaaf, maar aangezien alles verzamelen geen optie is, laat ik het piraten thema maar varen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:21

Arno

PF5A

kneusteun schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:36:
1 augustus komt er ook een star destroyer in die nieuwere scale aan volgens de geruchten.
Ik heb vorige week in Praag een Falcon gezien uit 2007 (set 10179, dan 84cm lang x 56cm breed x 21cm hoog). Deze kost nu online al snel 4k :D

Wel een moddervette set :9

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Arno schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:49:
[...]
Ik heb vorige week in Praag een Falcon gezien uit 2007 (set 10179, dan 84cm lang x 56cm breed x 21cm hoog). Deze kost nu online al snel 4k :D

Wel een moddervette set :9
Ken inderdaad iemand die dat ding heeft.
Ik ben juist blij dat ze nu wat minder groot worden.
Het past allemaal niet meer....

Leuk misschien als je 1 flinke set hebt, maar als je meerdere van dat soort units kwijt moet dan wordt het snel lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

kneusteun schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:52:
[...]

Leuk misschien als je 1 flinke set hebt, maar als je meerdere van dat soort units kwijt moet dan wordt het snel lastig.
Ik heb hier de Falcon uit 2017. Niet de 'echte' van LEGO overigens, waar ik achteraf gezien eigenlijk wel blij mee ben. Hij is heel vet om te bouwen en als display piece te gebruiken, maar hij is wel echt idioot groot. Daarna met het afbreken heb je twee opties: volgens de stappen terug uit afbreken zodat alles in het juiste zakje terecht komt, of gewoon alles op de grote hoop gooien. Als je alles netjes wilt sorteren per zakje ben je echt idioot veel tijd kwijt, en heel eerlijk... geen idee of ik het ooit nog opnieuw op zou willen bouwen. Voor de verkoop is het misschien wel een pluspunt, al zou je dan alsnog best wat verlies maken nu. Dan zou je moeten wachten met de verkoop tot de set uit de handel is. Alles op de grote hoop is het snelste, maar da's zo'n enorme berg grijs dat opnieuw gaan bouwen dan echt hel op aarde is :+

Na die set ben ik best hard afgeknapt op grote sets. 200 euro is een beetje m'n max nu in uitzonderlijke gevallen, maar ik merk dat ik nog altijd het meeste geniet van de kleinere sets. Dan kun je een mooie verzameling opbouwen en die bij elkaar uitstallen zonder dat je nogal wat vierkante meters aan ruimte nodig hebt. Soms afbreken en later opnieuw opbouwen is dat ook gewoon een stuk leuker om te doen.

Vandaag overigens even bij de Intertoys binnengeschoten. Rondgekeken, maar zag nergens een plekje met CMF's. Even gevraagd bij de kassa waarop de dame zei dat ze gisteren binnen waren gekomen en nog op de rolcontainer stonden :+ Even mee naar achteren gelopen (wel nog gewoon in de winkel zelf), zij heeft de doos er tussenuit gevist en open gemaakt en ik kon op m'n gemakje de doosjes scannen. Zij wist overigens niet dat dat mogelijk was, dus die heeft ook meteen wat nieuws geleerd. Nu hebben m'n classic minifigs moderne vriendjes O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rePsXd7IGVJ9aUwUJjo3aKvwq54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2wtY6oMo6kIqLidTq5NSzqF.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast ook nog de alien toerist, android met baby en astronaut meegenomen :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
[...]

Ik kan zo geen set bedenken anders dan de resellers die dezelfde prijs hanteren als LEGO zelf. Heb je een voorbeeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Zenomyscus schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:40:
[...]

Lego city voertuigen hebben over het algemeen altijd stickers. Alle city setjes die ik hier heb kwamen met stickers.
Ik heb dit jaar 2 City sets gekocht (Burger Truck 60404 en Interstellar Spaceship 60430) en die hebben allebei (nieuwe) prints en geen enkele sticker.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:59

TheDudez

Usenet stofzuiger!

kneusteun schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:36:
Die is er all https://www.lego.com/nl-n...uper-star-destroyer-75356 ? of snap ik je niet.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Dat is een Super Star Destroyer, geen 'gewone' (medium? :+ ) Star Destroyer. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Tc99m schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:13:
[...]

Dat is een Super Star Destroyer, geen 'gewone' (medium? :+ ) Star Destroyer. ;)
Thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
RubjeMazter schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Ik kan zo geen set bedenken anders dan de resellers die dezelfde prijs hanteren als LEGO zelf. Heb je een voorbeeld? :)
Zoals laatst de D&D GWP bijvoorbeeld.
Had er 1 via lego en 1 snel nog op MP gescoord.
Nu gaan ze voor rond de 100 euro (althans laatste keer dat ik keek)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
kneusteun schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:19:
[...]

Zoals laatst de D&D GWP bijvoorbeeld.
Had er 1 via lego en 1 snel nog op MP gescoord.
Nu gaan ze voor rond de 100 euro (althans laatste keer dat ik keek)
Maar daar zit sowieso geen 'echte' prijs aan anders dan de adviesprijs die er voor jan joker bij staat :P
Ik heb 't ook al uit m'n hoofd gezet om te bestellen voor bepaalde GWP's, daarbij vind ik ze ook 9/10 keer niet interessant. Heb daarnaast ook nog nooit de noodzaak gevoeld om op marktplaats of ergens anders een GWP te ronselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
SomerenV schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:03:
Vandaag overigens even bij de Intertoys binnengeschoten. Rondgekeken, maar zag nergens een plekje met CMF's. Even gevraagd bij de kassa waarop de dame zei dat ze gisteren binnen waren gekomen en nog op de rolcontainer stonden :+ Even mee naar achteren gelopen (wel nog gewoon in de winkel zelf), zij heeft de doos er tussenuit gevist en open gemaakt en ik kon op m'n gemakje de doosjes scannen. Zij wist overigens niet dat dat mogelijk was, dus die heeft ook meteen wat nieuws geleerd. Nu hebben m'n classic minifigs moderne vriendjes O+
Welk OS heb je op je telefoon en welke app gebruik je er precies voor?

Ik had er twee voor Android gebruikt met de vorige serie, maar het resultaat daarbij was wisselend. Eén app deed helemaal niks. De andere app wel, maar problematische daarmee was dat er in de doos twee soorten QR zaten, waarvan er maar eentje werkte. Het was overigens geen samenvoeging van twee dozen; in één doos had LEGO doosjes van 2 soorten QR gestopt.

Uiteindelijk eentje succesvol gescand en de rest gewoon maar blind buy gedaan.... wat heel onverwacht maar gelukkig heel gunstig uitpakte :+

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 02-05-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@Gim ik heb gewoon een website gebruikt, maar die werkte echt perfect. Overigens de eerste keer dat ik dit gebruik. Normaal ben ik niet zo van de CMF's maar deze serie kon ik niet laten schieten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Direct kopen bij 1st day release anders FOMO.

Gelukkig heb ik maar n paar dingen die ik echt graag wil kopen. Modulars Botanical Lego house excluvice en schilderijen die ik mooi vind, de schilderijen met alleen maar tiles die koop ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door johnb52 op 02-05-2024 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:03

L23

Gim schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:41:
[...]

Ik had er twee voor Android gebruikt met de vorige serie, maar het resultaat daarbij was wisselend. Eén app deed helemaal niks. De andere app wel, maar problematische daarmee was dat er in de doos twee soorten QR zaten, waarvan er maar eentje werkte. Het was overigens geen samenvoeging van twee dozen; in één doos had LEGO doosjes van 2 soorten QR gestopt.
Bij Serie 25 had je inderdaad twee verschillende QR codes, maar bij Serie 26 Space kon ik ze allemaal scannen. Gebruik zelf Bricksearch app op iOS. Dat werkt prima, maar was gisteren erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

SomerenV schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:48:
@Gim ik heb gewoon een website gebruikt, maar die werkte echt perfect. Overigens de eerste keer dat ik dit gebruik. Normaal ben ik niet zo van de CMF's maar deze serie kon ik niet laten schieten _/-\o_
Inderdaad een toffe serie. Ga je voor een complete serie of heb je de leukste minifiguren gekocht? Ik vind ze op de fan in vliegende schotelpak en bedrieger na eigenlijk allemaal wel tof. Maar M-Tron, Blacktron en Ice Planet doen het erg goed qua nostalgie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:51
kneusteun schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:52:

Dat is ook precies de mening van Tiago Catarino (ex LEGO Designer) over de nieuwe midi-scale Star Wars schepen tegenover de grote UCS sets:

Hij gooit z'n UCS MF zelfs kapot om als 'used' te verkopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Het is net bekend geworden welke nieuwe Lego Ideas sets uit de review zijn goedgekeurd! :)B

https://ideas.lego.com/bl...a6-4521-921d-7567869881d9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
Haay schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:46:
[...]

Dat is ook precies de mening van Tiago Catarino (ex LEGO Designer) over de nieuwe midi-scale Star Wars schepen tegenover de grote UCS sets:

Hij gooit z'n UCS MF zelfs kapot om als 'used' te verkopen!
Beetje vaag. De set is echt super, super tof. Ik heb de AT-AT ook en daarnaast A-Wing, R2D2, X-Wing, Slave 1 en landspeeder. Neemt inderdaad wel ruimte in. Misschien gooi ik landspeeder kapot om ruimte te maken voor Tie Interceptor die nu gebouwd wordt. Maar Falcon is zo extreem tof, die ga ik nooit wegdoen. Heb juist miniscale falcon gekocht om erbij te zetten.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
TestDummie schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:54:
Het is net bekend geworden welke nieuwe Lego Ideas sets uit de review zijn goedgekeurd! :)B

https://ideas.lego.com/bl...a6-4521-921d-7567869881d9
Bij de Belgische inzending (die kauwgumballen machine) staat er nog iets anders interessant bij:
In conjunction with approving this submission, we're excited that we'll be able to include a variety of fun Minifigures in this upcoming LEGO Ideas set. As a result, we'll be designing a few new Minifigures that will be included. BUT we will need your help to determine aspects of two of them. In the coming weeks, we'll therefore launch 2 separate fan votes where you'll get to vote for:

1) a new Classic Spaceman colour

2) a new Castle faction emblem
Alleen al uit puur chauvinisme zou ik deze set moeten kopen :P

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/2b261bb3-9556-4979-89e8-b390cf160337/resize:1600:900/legacy

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 02-05-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Kapoen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:57:
[...]

Bij de Belgische inzending (die kauwgumballen machine) staat er nog iets anders interessant bij:

[...]

[Afbeelding]
Ben benieuwd wat voor kleur het gaat worden. Bright Light Blue zou ik in ieder geval nog wel een logische keuze vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 02-05-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:59
Kapoen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:57:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Wat tof! Slim gedaan ook van Lego... een nieuwe Classic Space minifig zorgt weer voor heel wat extra verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
rammes schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:18:
Damn dit is een gave set! deze gaat op de bestellijst.

[Afbeelding]
Vooral leuk dat die in te klappen is.

Even door de foto’s scrollen dan zie je wat er nog meer bij zit: https://www.lego.com/en-u...-roving-vehicle-lrv-42182

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die Harbour set is een beetje een remaster van 6541 en 6542.

De kleine boot van 6541 met de kraan van 6542.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

L23 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:24:
[...]

Inderdaad een toffe serie. Ga je voor een complete serie of heb je de leukste minifiguren gekocht? Ik vind ze op de fan in vliegende schotelpak en bedrieger na eigenlijk allemaal wel tof. Maar M-Tron, Blacktron en Ice Planet doen het erg goed qua nostalgie.
Nee, ik heb nu wat ik wil hebben in principe. Misschien nog die 50's scifi chick (Retro Space Heroine) maar dan heb ik wat ik wil hebben. Het ging mij vooral om de M-Tron, Blacktron, Ice Planet en die ruimte toerist. De astronaut vond ik cool omdat ik daar ook al meer van heb, en die spacebaby met Android is gewoon grappig :+

Nu heb ik wel weer een reden om m'n verzameling M-Tron en Ice Planet uit te breiden O-) Vooral M-Tron is dringend toe aan uitbreiding want daar heb ik alleen de Pulsar Charger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

SomerenV schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:42:
[...]

Nee, ik heb nu wat ik wil hebben in principe. Misschien nog die 50's scifi chick (Retro Space Heroine) maar dan heb ik wat ik wil hebben. Het ging mij vooral om de M-Tron, Blacktron, Ice Planet en die ruimte toerist. De astronaut vond ik cool omdat ik daar ook al meer van heb, en die spacebaby met Android is gewoon grappig :+

Nu heb ik wel weer een reden om m'n verzameling M-Tron en Ice Planet uit te breiden O-) Vooral M-Tron is dringend toe aan uitbreiding want daar heb ik alleen de Pulsar Charger van.
Die heb ik ook. Ik heb van M-Tron, Blacktron en Ice Planet alleen de kleinste sets :p Ook wel eens gekeken of ik dat wil uitbreiden of onderdelen voor een MOC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

L23 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:46:
[...]

Die heb ik ook. Ik heb van M-Trom, Blacktron en Ice Planet alleen de kleinste sets :p Ook wel eens gekeken of ik dat wil uitbreiden of onderdelen voor een MOC.
Ik zat hier een beetje met hetzelfde dilemma. Ik had die Pulsar Charger, van Ice Planet de Ice Tunnelator en Celestial Sled, van Space Police 2 de Galactic Chief en Sonar Security en van Blacktron 2 de Super Nova II.

Toen kwam er de Galaxy Explorer bij, maar die vond ik in z'n eentje wat eenzaam dus heb ik de Crater Crawler, Explorer Vehicle, Lunar Rocket Launcher en Radar Truck op de kop getikt. Classic Space heb ik zelf nooit actief meegemaakt, maar ik vind de sets een bepaalde esthetiek hebben die me heel erg aanspreekt. Dan doel ik vooral op de échte Classic Space, dus niet de subthema's die later kwamen, al vind ik die ook gewoon erg tof maar wel op hun eigen manier.

Daarna besloten dat ik mijn al bestaande klassieke thema's uit wilde breiden voor een wat completer Spacethema display en de Spectral Starguider, Rebel Hunter en Sonar Snooper gekocht.

Zeker de wat minder grote sets zijn op Bricklink best betaalbaar, en soms kom je op Marktplaats ook nog wel wat leuks tegen. Van de nieuwe Space-sets heb ik trouwens de mech, dat vliegtuigje en zo'n voertuig met 6 wielen. Maar da's allemaal leuk uit te stallen zonder dat het idioot veel ruimte in beslag neemt, en door de kleurtjes oogt het nog leuk ook. Eerst had ik best wat Star Wars staan, maar ik was helemaal uitgekeken op het voornamelijk grijze en witte kleurenpalet :+

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 02-05-2024 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:14
RubjeMazter schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Nu voor het eerst :D, super gave sets

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:49
Tc99m schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:10:
[...]

Ik heb dit jaar 2 City sets gekocht (Burger Truck 60404 en Interstellar Spaceship 60430) en die hebben allebei (nieuwe) prints en geen enkele sticker.
Ah! Heel fijn, ik hou niet zo van stickers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20

Pierre

Van nature lui!

Deze kwam ik net tegen op reddit https://www.lego.com/en-u...-roving-vehicle-lrv-42182
Maan auto van Apollo 17

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L23

L23

SomerenV schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:56:
[...]

Ik zat hier een beetje met hetzelfde dilemma. Ik had die Pulsar Charger, van Ice Planet de Ice Tunnelator en Celestial Sled, van Space Police 2 de Galactic Chief en Sonar Security en van Blacktron 2 de Super Nova II.

Toen kwam er de Galaxy Explorer bij, maar die vond ik in z'n eentje wat eenzaam dus heb ik de Crater Crawler, Explorer Vehicle, Lunar Rocket Launcher en Radar Truck op de kop getikt. Classic Space heb ik zelf nooit actief meegemaakt, maar ik vind de sets een bepaalde esthetiek hebben die me heel erg aanspreekt. Dan doel ik vooral op de échte Classic Space, dus niet de subthema's die later kwamen, al vind ik die ook gewoon erg tof maar wel op hun eigen manier.

Daarna besloten dat ik mijn al bestaande klassieke thema's uit wilde breiden voor een wat completer Spacethema display en de Spectral Starguider, Rebel Hunter en Sonar Snooper gekocht.

Zeker de wat minder grote sets zijn op Bricklink best betaalbaar, en soms kom je op Marktplaats ook nog wel wat leuks tegen. Van de nieuwe Space-sets heb ik trouwens de mech, dat vliegtuigje en zo'n voertuig met 6 wielen. Maar da's allemaal leuk uit te stallen zonder dat het idioot veel ruimte in beslag neemt, en door de kleurtjes oogt het nog leuk ook. Eerst had ik best wat Star Wars staan, maar ik was helemaal uitgekeken op het voornamelijk grijze en witte kleurenpalet :+
Kwam er laatst achter dat ik de doosjes nog heb. Zaten meerdere doosjes van kleine sets in de grote trein doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbt2fl9PZdOUDh3Mu4iYk9_DRBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hk1h0V8WvexES0NucHqys1B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ClaPSMNACgTpvdLBGZJp1cU6pE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lj5EglnWjiQWYftNjS0FVi9t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 18:17

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Friends doet het ook weer goed!
https://jaysbrickblog.com...nture-filled-summer-camp/

En 3-in-1 zie ik ook wel zitten!
https://www.thebrickfan.c...dern-home-31153-revealed/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDoc-FgZEXCAZYVPj_8PiTBIyiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpHVgZjx9S7awmFssnmDQ9a9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Karp op 02-05-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 14-09 19:00
Weet iemand of het normaal is dat de 6 pack van de nieuwe minifiguren serie niet direct uit komt?

In de vs is hij al te koop maar hier niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Deadsy schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:27:
Weet iemand of het normaal is dat de 6 pack van de nieuwe minifiguren serie niet direct uit komt?

In de vs is hij al te koop maar hier niet.
Voorgaande Series hadden ook geen 6 pack hier in Nederland? Ik heb het een aantal Series terug een keer gezien dat er een 6 pack te koop was, maar die was toen snel weer verdwenen.

Ik verwacht dus niet dat die 6 pack hier later nog wel uitkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 02-05-2024 20:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-A-Brick Brussel 2024-05-02
Vanaf volgende week even vakantie, dus de volgende update zal wat later zijn dan gewoonlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/va0wnToYI5q_rWsi7uY6SOhxaN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szhjrr96cyOb5qCg5IAy59GJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:34
Ik moet het even met iemand delen!

Het Classic Space minifige virus heeft me te pakken, combineer dat met een paar andere hobby’s van me zoals 3D tekenen en 3D printen en dan krijg je:

(Eerste prototype, hij moet nog opnieuw met wat finetuning!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0JJC01X3esUJEggQ6yYtP5dUQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6iBKiY9VGHHichkx7glxYkB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzugdgIwmhMsTldmLvmWl0gCHRA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gOw3O9GYVVBtfon5DYsbpmmr.png?f=user_large

Dit wordt dan een display voor al mijn Classic Space minifigures! 8) Het logo komt aan die paal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:50
Was nog een beetje aan het twijfelen om de Mos Eisley Cantina te bestellen bij Lego maar zag dat deze nu op nalevering stond dus toch maar snel besteld :p

Geweldige set en deze zal vast niet meer voor een betere prijs als 305,- (15 euro aan VIP points) te koop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

AppieNL schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:48:
@Zenomyscus
Gewoon wat bouwvakker minifigs neerzetten, kraantje, bulldozer en het is "af" :)

Noem het Utrecht Amsterdam, is ook altijd een eeuwige bouwput ;)
FTFY O-)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:07

Secsytime

Automagisch

Die Friends sets zijn echt mooi zeg!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:20
Hmmm, ik heb weer eens teveel geld uitgegeven :X

De Medieval Town Square stond al een tijdje op m'n verlanglijst, en vanmiddag dacht ik, laat ik hem maar eens een keer bestellen.
En het is May the 4th, en de Ghost en Phantom II stond ook al een tijdje op m'n verlanglijstje, dus die ging ook m'n winkelmandje in.
En toen dacht ik, nu heb ik diverse cadeau's want ik heb voor boven de €160 aan Star Wars Lego gekocht :Y
Maar ik kon €35 korting krijgen op de Ghost en Phantom II, dus dat maar toegepast....
Maar dan gaat het totaal bedrag van het Star Wars Lego natuurlijk weer naar beneden ;(
Dus toen ook maar een Clone Trooper™ & Battle Droid™ Battle Pack erbij besteld, om weer terug te komen op m'n minimale inleg aan Star Wars Lego :+

Achja, heb ik in ieder geval weer wat punten bij elkaar gesprokkeld voor als ik eind deze maand een kasteeltje ga bestellen :X

Resultaat...
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltff9868a23b96ca47/10332_boxprod_v39.png
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt486f925c4d4925cc/30680_Prod.png
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt8a5e42de0be08592/5008818.png.png
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt712eb8c1cfe30d24/75372_alt1.png
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blte7748e8d6b2bdb6e/40686_Box1_v39.png
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltd1ab1e6e34719af9/75357_alt1.png

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Pooping Bunny

Een ruim maandje geleden kwam ik op het idee om LEGO 'Pooping Bunny' van JKbrickworks te bouwen. En vanavond werd het tijd om eens aan het werk te gaan! :D

Dit is een re-make van het LEGO-konijn uit doos 31133, die door Jason Allemann bedacht is. Dit konijn ziet er schattig uit, en kan in tegenstelling tot de officiële LEGO-doos ook keuteltjes poepen. Je hoeft enkel op zijn kop te drukken. In zijn buik is plaats om drie keutels te plaatsen. Volgens de video van Jason kan je hier ook kleine bonbonnetjes voor gebruiken. Leuk om te serveren als er visite is... :+

Het bouwen heeft mij een ruim uurtje gekost, en ik vind hem leuker dan het echte LEGO model, omdat deze er wat robuuster uitziet. Het konijn uit de officiële doos heeft wat fragielere pootjes die niet mooi afgewerkt zijn. Door de poephouding heb je hier geen last van ;)

De extra steentjes heb ik bij BrickLink vandaan, waar ik ze makkelijk kon importeren vanuit het model van Jason Allemann dat op Rebrickable.com staat.

Het eindresultaat

Het torso in aanbouwHet kontje van het konijntje met het schattige staartjeDe keuteldispenser zit in de buik verwerkt.
De buik is mooi afgewerkt met een klepje.En Flappie is klaar om te keutelen. De natuurlijke ingrediënten liggen al klaar... :PHier gaan de keutels dus in.

Hier de LEGO-doos die ik gebruikt heb, waar volgens Rebrickable 54 procent van de bricks gebruikt worden in zowel het officiële model als de MOC van Jason Allemann. Momenteel heb ik tiental steentjes over, maar gelukkig kon ik nog wel hiervan de wortel en het bloemblaadje uit de officiële set bouwen. Deze steentjes waren precies nog over, maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht met deze kleuren. ;)

Dit was een leuk avondje plezier :).

De originele LEGO-doos welke ik hiervoor gebruikt heb.

En hier hoort natuurlijk een echte actie-video bij:

Ik ga nog eens een mooiere keutel ontwerpen, want als een konijn in werkelijkheid zulke keutels uitpoept..... Dat kan nooit gezond zijn... :+

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 03-05-2024 00:01 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prosac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:35

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

De Venator is nu voor 499 te koop, zeer aantrekkelijk maar mij gevoel zegt dat hij nog wel 30 a 40 euro kan zakken. twijfels :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Net Mos Eisley Catina besteld bij Proshop voor 285 euro. Kon me dit keer niet beheersen. :'( *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:37
Net ook even bij de Intertoys de Ice Planet, M-Tron en Blacktron minifigure gehaald. Denk dat er een aantal voor zijn geweest want was nog goed zoeken.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Precies wat ik al dacht bij deze set. Mooie grote displayset, maar veel herhaling bij het bouwen. En ik heb toch geen ruimte om 'm neer te zetten, en daarnaast is de maanrover ook net te bestellen. Ik weet wel welke set ik ga kopen. Of tenminste, voor m'n verjaardag vraag. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• buurman3
  • Laatst online: 14-09 20:44
Nog Ninjago fans hier? Er komt een hele gave titan mech aan:

https://www.lego.com/nl-n...s-titan-dragon-mech-71821

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt66a8770ccb975155/71821_boxprod_v39_sha.png

Nu missen we alleen nog een echte titan mech van Kai geloof ik :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Vandaag met de kleine man naar Hoorn geweest.
In het museum van de 20e Eeuw is er de lego tentoonstelling 90 jaar lego.

Een groot deel ervan is vanuit Grootegast, maar ook een groot deel van de collectie die ooit van de A-Tembo eigenaar is geweest.

Blikken van herkenning en van die had/heb ik ook nog ergens liggen....

Niet groot, wel veel. Aanrader vind ik persoonlijk....

@almightyarjen

Jou treinstation staat er ook (half) werkend te zien👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Ben maar weer eens op zoek naar de 75810 Stranger Things upside down. Op mp word ik er nog niet vrolijk van.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Versaevel schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:38:

Een groot deel ervan is vanuit Grootegast, maar ook een groot deel van de collectie die ooit van de A-Tembo eigenaar is geweest.

@almightyarjen

@almightyarjen kan je beter typen :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Versaevel schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:38:

@almightyarjen

Ah, ze hebben hem dus half aan de praat gekregen... Ik had een tijd geleden al een vraag vanuit hun hoe dat ding werkte ivm deuren, liften en roltrappen. Heb ze toen de Arduino source code gegeven. Ik wil er altijd nog een keer langs, maar het ligt niet echt om de hoek voor mij :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 14-09 19:00
buurman3 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:10:
Nog Ninjago fans hier? Er komt een hele gave titan mech aan:

https://www.lego.com/nl-n...s-titan-dragon-mech-71821

[Afbeelding]

Nu missen we alleen nog een echte titan mech van Kai geloof ik :)
Heb niets met Ninjago.
Maar zet deze misschien toch op mijn lijst.
Een ander hoofd er op en een betere body en je hebt een top mech

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Op reddit had iemand een Star Wars AT-AT besteld en kreeg vervolgens een verkeerde set toegezonden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnPp3yCeDrcz_TuXME5nEWlqs3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQXxOdaQBAHvVDHX20Nf1LIW.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bHKybYVypRqnhd-JQjMqvv6e3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0PXhfI5wSDMoRwqYLH6IgBT.jpg?f=fotoalbum_large

8 uren later berichte er iemand anders op reddit 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uNLM9m1p-4oRaXwbsljFpQVzuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRfErfyO6jdyNsapaLg1Gm28.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-D2LImya_Tf0u7ggWKDzdGLwi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0EIU68HO0QIDmtOz1rODfQO.jpg?f=fotoalbum_large

Wie weet welk nummer deze heeft. Ik kan er niet achter komen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Versaevel schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:57:
[Afbeelding]

Wie weet welk nummer deze heeft. Ik kan er niet achter komen helaas.
In de Brickset databank vind ik het setje terug met een speciale nomenclatuur:
SWMF: Millennium Falcon.
SWMF-1, een set uit 2017.

Er staat trouwens een drukfout in de screenshot, er ontbreekt een 'n' in MilleNNium ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 04-05-2024 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Weet iemand of in de LEGO store in Londen nog exclusieve heeft? Minifigs ofzo?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Nu online
Kapoen schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:03:
[...]

In de Brickset databank vind ik het setje terug met een speciale nomenclatuur:
SWMF: Millennium Falcon.
SWMF-1, een set uit 2017.

Er staat trouwens een drukfout in de screenshot, er ontbreekt een 'n' in MilleNNium ;)
Deze had ik inderdaad gezien, inclusief drukfout. Maar nergens een nummer te vinden 😬

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Versaevel schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:25:
[...]

Deze had ik inderdaad gezien, inclusief drukfout. Maar nergens een nummer te vinden 😬
Hoezo geen nummer te vinden? Who you gonna calll ??

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/Zy0ZDLKyDRBJ/m5860p/550x378.jpg

:+

Kon het echt niet laten >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
fieldnote schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:42:
Op reddit had iemand een Star Wars AT-AT besteld en kreeg vervolgens een verkeerde set toegezonden

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb zelf wel eens extra sets in de doos gehad. Na contact met lego heb ik die teruggestuurd en als dank de waarde van de sets als punten gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

verkeerde tabblad

[ Voor 90% gewijzigd door aReaRe op 04-05-2024 23:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
aReaRe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:53:
Maandag levering.

[Afbeelding]

Om de caravan horizontaal te krijgen :)

Flat-Jack Camper 2.0 nivelleringskussen 6000 kg
Heb je 6000kg aan Lego? :X

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pjot1 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:55:
[...]

Heb je 6000kg aan Lego? :X
verkeerde tabblad :X

[ Voor 31% gewijzigd door aReaRe op 04-05-2024 23:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56
Gaan we niet allemaal een beetje die richting op... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Volgens mij heb ik deze nog niet voorbij zien komen hier, Batman sets voor juni:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzf_sSwPRD91G6PP0CbiiyjdP8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbbHXzVURjD9x3StilV4kzGx.jpg?f=fotoalbum_large
Batman Animated Series batmobile.
Gelukkig kunnen die (belachelijk oversized) guns er makkelijk af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKYPL4iQCabsUWDfi_U2Nn4Hba0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Siarxae0t7foDvFUUthMb3vb.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe batpod met poppetje blijkbaar.

Bron (met nog 2 setjes)

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 05-05-2024 23:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:26
fieldnote schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:42:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is waarschijnlijk nep. Is een trend op Reddit om dit soort dingen te doen waarbij het op dezelfde persoon is of twee mensen een grapje maken. Afgelopen weekend iets van vier van dat soort posts gezien, van messen/SD kaart tot aan verlichting/kussens. Ook iemand die klaagde over het gras van de buren (ze laten bloemen groeien voor insecten, wat erg!) en een dag later de zogenaamde buurman die weer klaagde (ze maaien al het gras!).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die blauwe batmobile ziet er echt niet uit. Misschien in het zwart, maar waarom blauw?

Anyways, de nieuwe Star Wars set is ook bekend. Het gerucht ging eersta dat het een death star playset was, maar het is gewoon een heruitgave van de star destroyer 75055 met nieuwe minifigs lijkt het wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/05/LEGO-Star-Wars-75394-Imperial-Star-Destroyer-3.webp

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
zonoskar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:25:
Die blauwe batmobile ziet er echt niet uit. Misschien in het zwart, maar waarom blauw?

Anyways, de nieuwe Star Wars set is ook bekend. Het gerucht ging eersta dat het een death star playset was, maar het is gewoon een heruitgave van de star destroyer 75055 met nieuwe minifigs lijkt het wel.

[Afbeelding]
Is de kleinere schaal, deze was vorige week reeds gelekt

Edit: wel leuk dat je nu de inside kan zien.
En de minifigs zijn ook wel een plus.

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 06-05-2024 12:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03:43
De nieuwe Lego Architect vindt ik zelf ook tof eruit zien.

https://www.bricktastic.n...4-beschikbaar-afbeelding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Informaticus89
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:12
Die is ook wel heel erg vet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:57
AppieNL schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:52:
Volgens mij heb ik deze nog niet voorbij zien komen hier, Batman sets voor juni:
[Afbeelding]
Batman Animated Series batmobile.
Gelukkig kunnen die (belachelijk oversized) guns er makkelijk af.

[Afbeelding]
Nieuwe batpod met poppetje blijkbaar.

Bron (met nog 2 setjes)
Ik heb die serie van voor tot achter gezien destijds, maar die auto was in mijn herinnering echt zwart en niet blauw.. :?

En die guns kan ik me ook niet herinneren als standaarduitrusting.

[ Voor 3% gewijzigd door Malfunctions op 06-05-2024 13:02 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:56
Oh, cool! Dat is de baby versie van deze: https://rebrickable.com/m...ilding-dimension/#details

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OqjlLpd0CpXmCP09-cVEB6EgVQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Eu0cTqh8x3ggE3tNbpSFGgb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SP1btyr1UBqxMdtHPP75_XE8hB4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oz3ENOoiFCcXVCpyQmE3hVH0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMncRDfubNAyX9pwRmukABj2nR4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIzi0XpiyHn84qtknknDqQZ2.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben lekker aan het bouwen geweest vanmiddag, aan het Middeleeuws Stadsplein. Deze drie gebouwtjes horen aan elkaar, maar ik heb er een los gehouden, dat vind ik zelf een stuk mooier staan.
Vooral de binnenkant van de kaasboerderij vind ik erg mooi gedaan!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
zonoskar schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:25:
Malfunctions schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Ik heb die serie van voor tot achter gezien destijds, maar die auto was in mijn herinnering echt zwart en niet blauw.. :?

En die guns kan ik me ook niet herinneren als standaarduitrusting.
Mij staat nog wel donkerblauw bij en een snelle Google laat ook zien dat de glans/lichtval op de wagen donkerblauw is. Maar er zijn ook shots dat die gewoon zwart is. Er zijn speelgoed uitvoeringen in zowel zwart als donkerblauw, dus wie zal het zeggen?

Ik vind het donkerblauw wel cool.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Geen brandweerwagens in de set? >:) :P
rammes schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:25:
Weet iemand of in de LEGO store in Londen nog exclusieve heeft? Minifigs ofzo?
Geen garantie dat ze nog te krijgen zijn, maar ik heb er ooit 40308 Lester en 40220 London Bus gekocht.

[ Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 06-05-2024 19:08 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 138 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .