Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierovic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 21:08
spok9 schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:12:
[...]

Nice! Waar?

Is dit een willekeurige score, of met QR-code’s gecheckt?
Top 1 toys te Drachten. en met de Brick Search App ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
XFlame schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:26:
Ik snap sommige van de Lambo sets niet. Vanwaar de keuze voor specifieke modellen? Eerst de Sian, nu weer een vaag model. Waarom geen Revuelto, hun kopstuk? In het knaloranje of geel, zoals ze hem overal promoten.

Lijkt mij een gemiste kans, maar wellicht dat ik het niet begrijp.
Zal wel een bepaalde licensing cost aanzitten voor Lego.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Cool! Ik zit er ook met smart op te wachten, maar heeft iemand deze baseplates al gespot op Brinklink? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Grappig stukje in de krant :)

"The Great Lego Spill 1997"

https://www.ad.nl/buitenl...me-lego-octopus~ac6558bc/

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 29-04-2024 11:15 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Had hij hem niet beter kunnen kopen voor 70 cent ipv er 2 jaar naar te zoeken? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Danielson op 29-04-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kapoen schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:40:
Lego levensles door Terry Crews:
Die moest ik toch even googlen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
zonoskar schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:18:
[...]

Die moest ik toch even googlen.
Ik geloof dat hij vroeger American Football speelde, daarna allerlei acteerwerk en presentaties heeft gedaan (of nog steeds?).
Verder heb ik hem ook al eens zien opduiken als gastjury in de Amerikaanse versie van Lego Masters.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49714122353_b4d3d9fb1c_b.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
Danielson schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:16:
[...]

Had hij hem niet beter kunnen kopen voor 70 cent ipv er 2 jaar naar te zoeken? :?
Ik snap het ook niet. Misschien dat het verhaal erachter genoeg waard is om er zoveel moeite voor te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@zonoskar @Kapoen

Hij speelt o.a. in Brooklyn 99, dus als je nog een leuke (maar flauwe) serie zoekt kun je hem daar zijn ding zien doen :)
Danielson schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:16:
[...]

ja, maar hier zit natuurlijk wel een leuk verhaal achter :)

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 29-04-2024 11:28 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40
Beetje in een rabbit hole gedoken vanochtend.

Er is een (vind ik) best wel toffe Ninjago set. Lego 71819 - Altaar van de Stenen Draak:
https://www.lego.com/nl-nl/product/dragon-stone-shrine-71819

Blijkbaar is deze verspreid onder youtubers/bloggers/etc met een speciale basis:
https://jaysbrickblog.com...agons-rising-mystery-box/

Deze heeft op rebrickable gestaan, is verwijderd, en wordt nu (gratis) aangeboden via gumroad:
https://bricktum.gumroad.com/l/71819baseplate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kapoen schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:40:
Lego levensles door Terry Crews:

[Afbeelding]

Kwam deze per toeval tegen op feesboek in één of andere Star Wars groep (waar ik niet op geabboneerd ben, maar toch notificaties van krijg blijkbaar).
Ben ik nou te cynisch of zijn er meerderen die het gevoel hebben dat hij gewoon aan het influencen is en die set van Lego heeft gekregen om te promoten? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:40

Secsytime

Automagisch

almightyarjen schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:06:
[...]

Ben ik nou te cynisch of zijn er meerderen die het gevoel hebben dat hij gewoon aan het influencen is en die set van Lego heeft gekregen om te promoten? :?
Alles op social media is nep. Daarom zit ik niet op social media 🤷🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:57
[...]

Het kan zomaar, maar Terry Crews is een van de weinige bekende Amerikanen die bij mij vrij authentiek overkomt. Dus wil ik nog naïef zijn en hem het voordeel van de twijfel geven.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 14:06
[...]

Waarom zou hij een set promoten die retired is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Kapoen schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:23:
[...]

Ik geloof dat hij vroeger American Football speelde, daarna allerlei acteerwerk en presentaties heeft gedaan (of nog steeds?).
Verder heb ik hem ook al eens zien opduiken als gastjury in de Amerikaanse versie van Lego Masters.

[Afbeelding]
Klopt! Met een schitterende rol in White Chicks!

Ook heeft hij in een aflevering gespeeld van Tales of the Walking Dead.

YouTube: White Chicks - A Thousand Miles Latrell Scene (Terry Crews) in HD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Robinblitz schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:29:
[...]

Waarom zou hij een set promoten die retired is...?
Blijkbaar betreft dit een oud bericht uit 2019:
Terry Crews Finishes A Star Wars Lego Set And Uses The Opportunity To Teach Us An Important Lesson

Terry Crews and his Tie Fighter <- bericht op reddit van het Lego topic.

Mijn excuses voor de verwarring, ik heb geen idee waarom dat bericht dan nu juist op feesboek verschijnt.
Waarschijnlijk een repost, en ik heb te weinig onderzoek gedaan omwille van mijn jeugdige omstuimigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:24
Was al gemeld dat de artemis set op de site van lego staat?
https://www.lego.com/nl-n...space-launch-system-10341

Welke GWP komt daarbij als je 15 mei besteld? Vind het wel nog een beste prijs voor de omvang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
2Bond schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:22:
Was al gemeld dat de artemis set op de site van lego staat?
https://www.lego.com/nl-n...space-launch-system-10341

Welke GWP komt daarbij als je 15 mei besteld? Vind het wel nog een beste prijs voor de omvang.
Zie dit bericht van @NotSoSteady en @rammes *edit* ff ter nuance, dit betreft een gerucht dat op bricktastic.nl verscheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/660bb067eac2b638fcb3a5aae49d45466b8d80b9/?url=https%3A%2F%2Fwww.bricktastic.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FLEGO-40687-Alien-Space-Diner-1.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 29-04-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
zijn die minifig hoofdjes nieuw? voor de rest niets volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

johnb52 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:43:
zijn die minifig hoofdjes nieuw? voor de rest niets volgens mij
Er zijn er zoveel van, vast al een keer gebruikt in een andere set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Een witte en een oranje minifigure toch? Sorry, kleurenblind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Danielson schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:52:
Een witte en een oranje minifigure toch? Sorry, kleurenblind...
white and orange classic space minifig hebben we al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
johnb52 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:54:
[...]

Die staan hier idd ook al! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
johnb52 schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:54:
[...]

De witte is inderdaad nog te krijgen via de grote Galaxy Explorer set (ik zie die althans nog verkrijgbaar in Dreamland). De oranje versie zat alleen in een boek van DK vziw, dus voor verzamelaars die het boek niet meer kunnen krijgen is dit misschien nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Op het Eurobricks Forum staat een "mogelijke" teaser leak van de Icons Countach.

Ik zeg "mogelijke" omdat het van een onbekende website komt, maar de foto ziet er niet fake uit en helemaal in de LEGO design stijl, inclusief nieuwe velgen (extra breed achter). Velg achter lijkt een speciale mold te zijn voor dubbele banden (20+14), is redelijk goed te zien omdat de spaken zo diep in de velg zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door TheDeeGee op 29-04-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58
TheDeeGee schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:09:
Op het Eurobricks Forum staat een "mogelijke" teaser leak van de Icons Countach.

Ik zeg "mogelijke" omdat het van een onbekende website komt, maar de foto ziet er niet fake uit en helemaal in de LEGO design stijl, inclusief nieuwe velgen (extra breed achter). Velg achter lijkt een speciale mold te zijn voor dubbele banden (20+14), is redelijk goed te zien omdat de spaken zo diep in de velg zitten.
Even rondgekeken op Eurobricks. Ik gok dat dit het plaatje in kwestie is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrZSigc5mNhXJ3OJlQOZgJbTuYk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p4dJDuIpONagFW0HJvpHz27Z.png?f=user_large
?

De bron is inderdaad een beetje vaag, maar wie weet.

Hoeft denk ik ook niet per se een nieuwe brede velg te betekenen (maar wel een nieuwe velg). De diepe Mustang rims achterstevoren geven ook zo'n diep effect (zoals de MOC van Firas ook laat zien), daarachter zo'n 14mm brede velg voor dat extra bandje zie ik Lego zo doen.

[ Voor 58% gewijzigd door AppieNL op 29-04-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:32:
[...]

Even rondgekeken op Eurobricks. Ik gok dat dit het plaatje in kwestie is:
[Afbeelding]
?

De bron is inderdaad een beetje vaag, maar wie weet.

Hoeft denk ik ook niet per se een nieuwe brede velg te betekenen (maar wel een nieuwe velg). De diepe Mustang rims achterstevoren geven ook zo'n diep effect (zoals de MOC van Firas ook laat zien), daarachter zo'n 14mm brede velg voor dat extra bandje zie ik Lego zo doen.
De velg is wel erg diep, zou zomaar een extra breede kunnen zijn voor twee banden (20+14).

[ Voor 26% gewijzigd door TheDeeGee op 29-04-2024 16:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qb1o1DBjOh2ThOUO52SSN2KCM2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jee4wQDYvLmGWx6csiROPMbw.jpg?f=user_large
De standaard wielen zien er toch ook vrij diep uit? Maar extra brede banden zou goed nieuws voor de 10330 McLaren zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
Kapoen schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:21:
[...]

De witte is inderdaad nog te krijgen via de grote Galaxy Explorer set (ik zie die althans nog verkrijgbaar in Dreamland). De oranje versie zat alleen in een boek van DK vziw, dus voor verzamelaars die het boek niet meer kunnen krijgen is dit misschien nog een optie.
Alleen hebben ze in de GWP set geen airtanks... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
TheDeeGee schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:54:
[...]

De velg is wel erg diep, zou zomaar een extra breede kunnen zijn voor twee banden (20+14).
Zoals ik al aangaf, ben ik dus van mening dat die niet dieper is dan de Mustang velg. Dat is puur op basis van het plaatje, daarnaast vind ik een redesign van de Mustang velg met daarchter een dunne velg+band voor de Countach veel logischer en praktischer dan 1 velg waar 2 bandjes opgezet moeten worden. Zowel voor de productie als de instructies.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Eindelijk weer eens een set uit elkaar gehaald en er een MOC van gemaakt, dit keer de zoveelste van de 42082 welke een kraan is geworden volgens https://rebrickable.com/m...ori/gravel-crane/#details.

Mooie bouw, niet altijd even makkelijk en in eerste instantie kon de kraan niet ronddraaien maar na wat prutsen werkt nu alles. Ronddraaien, bak open en dicht, arm omhoog en omlaag en de bak omhoog en omlaag. Toch knap werk om dat allemaal met 1 motor voor elkaar te krijgen. Ik verzin het niet in ieder geval ik probeer het slechts te bouwen. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEunSL2Jh3pYxCGItoY-TWYeqxE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wk5R9nUOZo0SesRqw4JHZm52.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVnnwUvXD_t0pPgZV9a28pm8lEU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXxWFix01CMe9R2KNk0tXnCU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8KoztM2glgblsjSnWmC1F1rsLQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwBQKjGsTjRVcJcpR63EebzH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCPlA3QsptnvcuYR8pm3QAShpqM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/553IexifIBJ8khMbEbj53Vuw.jpg?f=fotoalbum_tile

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Kapoen schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:21:
[...]

Ik heb die oranje minifig recent nog gewoon gekregen bij het minifiguren boek van Lego. Verkrijgbaar op bol.com

De kortingscodes voor may the 4th zijn ook beschikbaar. Die 80 euro voor Moss Eisley Cantina is wel verleidelijk.. maar waar zet ik dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24
Prosac schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:38:
De kortingscodes voor may the 4th zijn ook beschikbaar. Die 80 euro voor Moss Eisley Cantina is wel verleidelijk.. maar waar zet ik dat ding?
Hoe ik het doe, je bouwt hem, laat hem even staan voor foto's op het bureau en haal het dan weer uitelkaar, sla de bricks op voor volgende projecten. Do it for the minifigs! ;)

Ik heb de Cantina al op een EOL lijst voorbij zien komen voor 2024...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Cergorach schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:39:
[...]

Hoe ik het doe, je bouwt hem, laat hem even staan voor foto's op het bureau en haal het dan weer uitelkaar, sla de bricks op voor volgende projecten. Do it for the minifigs! ;)

Ik heb de Cantina al op een EOL lijst voorbij zien komen voor 2024...
Ja.. voor mij is het FOMO en stiekem ook wel een beetje de gedachte “wat nou als dat ding straks 1000 euro waard is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]
Ik heb er twee :) één zoals het model is en een tweede voor extra (MOC) gebouwen, een derde kwa onderdelen is niet eens zo gek. Overigens schijnt deze set er eind dit jaar er uit te gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

[...]De kortingscodes voor may the 4th zijn ook beschikbaar. Die 80 euro voor Moss Eisley Cantina is wel verleidelijk.. maar waar zet ik dat ding?
Ik las: die Mos Eisley Cantina voor €80 8)7

Ik twijfel over de UCS X-Wing (75355) voor €189, maar nu zie ik dat laagste prijs ooit €159 is geweest en bij Bol.com nu €179 is, even wachten nog dus :) (GWP doen me niet zoveel...)

[ Voor 0% gewijzigd door Canis Lupus op 30-04-2024 10:55 . Reden: Typo: UCX ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:39
Vraagje voor jullie!

Ik heb de afgelopen jaren flink wat sets gekocht en ivm downsizen wil ik er een paar van de hand gaan doen.
Het zijn nogal wat sets die nog nieuw in doos zijn en inmiddels al even niet meer te koop zijn.
Deze zou ik willen verkopen (het is nooit gekocht er winst op te maken, maar ben er simpelweg niet aan toe gekomen :+ ).

Nu zag ik dat er een aparte V&A is voor spullen die niet bij de normale sectie passen (zoals Lego), maar op welke plekken verkopen jullie sets (naast Marktplaats?)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:55
champion16 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:01:
op welke plekken verkopen jullie sets (naast Marktplaats?)?
Nieuw in doos in principe Marktplaats (als je niet de hoofdprijs wilt, raak je het daar zeker kwijt), Nieuw in doos komt bij maar zelden voor, meestal recente sets die ik na opbouwen alweer verkoop, ook dan Marktplaats. Gebouwd en wel en wat oudere sets / niet gegarandeerd compleet plaats ik ook wel eens wat in lokale verkooppunten (Facebook, buurt en kerk apps) maar dat is als ik verwacht er niet veel voor te kunnen ontvangen, in dat geval gun ik het een plaatsgenoot het.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vraagje voor jullie!

Ik heb de afgelopen jaren flink wat sets gekocht en ivm downsizen wil ik er een paar van de hand gaan doen.
Het zijn nogal wat sets die nog nieuw in doos zijn en inmiddels al even niet meer te koop zijn.
Deze zou ik willen verkopen (het is nooit gekocht er winst op te maken, maar ben er simpelweg niet aan toe gekomen :+ ).

Nu zag ik dat er een aparte V&A is voor spullen die niet bij de normale sectie passen (zoals Lego), maar op welke plekken verkopen jullie sets (naast Marktplaats?)?
Heb zelf de beste ervaringen met v&a hier op tweakers. Marktplaats is marktplaats...
Zou ze vooral eerst aan de medetweakers aanbieden ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vraagje voor jullie!

Facebook LEGO verkoopgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24
Preview van het €150 Lego Star Wars boek:
YouTube: LEGO Star Wars The Force of Creativity Book REVIEW | Deluxe Edition

1 mei preorder, pas 1 juli beschikbaar.

Edit:
Ik hoor net dat er maar 1 troop transport per huishouden zou worden uitgegeven: "Eén set per huishouden", daar schiet Lego zichzelf een beetje mee in het voetje verwacht ik...

Daarnaast hoorde ik de gast in bovenstaande preview praten over dat er misschien (zijn speculatie) een niet limited edition versie zou uitkomen van het boek. Ik denk ook dat ik daar op ga wachten...

[ Voor 46% gewijzigd door Cergorach op 30-04-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Cergorach schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:51:

Edit:
Ik hoor net dat er maar 1 troop transport per huishouden zou worden uitgegeven: "Eén set per huishouden", daar schiet Lego zichzelf een beetje mee in het voetje verwacht ik...

Daarnaast hoorde ik de gast in bovenstaande preview praten over dat er misschien (zijn speculatie) een niet limited edition versie zou uitkomen van het boek. Ik denk ook dat ik daar op ga wachten...
Weet niet of ik je verkeerd begrijp maar.... als LEGO toestaat dat een huishouden slechts één exemplaar van een gelimiteerde reeks mag ontvangen, dan is dat niet gelijk verkeerd. Waarom zou je er als huishouden er namelijk meer nodig hebben? Als cadeau voor iemand of toch vooral om een extra exemplaar te hebben om duurder door te verkopen? En gelimiteerd, dus LEGO zal vast z'n voorraad kunnen wegwerken. En het zal echt wel mogelijk zijn om meer exemplaren te bemachtigen als je echt wil ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 30-04-2024 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat Star Wars boek is toch niet gelimiteerd? Er staat niets bij over een gelimiteerd aantal exemplaren, zoals wel bij het Ferrari boek van vorig jaar.

Ik wou dat Lego zoiets uitbracht:

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/LukasRS/mclaren-mp46-1-to-8-scale/M13.jpg/750x750p.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/LukasRS/mclaren-mp46-1-to-8-scale/M12.jpg/750x750p.jpg
Zie: https://rebrickable.com/m...f1-mp46-18-scale/#details Onderdelen via bricklink kosten zo'n 400 euro (ex verzenden). Valt eigenlijk nog wel mee, aangezien er ook 2 dure banden bij zitten (banden kosten 50 euro per stuk).

[ Voor 62% gewijzigd door zonoskar op 30-04-2024 16:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Classic Space helmet is nu beschikbaar in groen op de Lego website Pick a Brick.

https://www.lego.com/nl-n...-brick?designNumber=50665

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:49
TepelStreeltje schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:30:
[...]

Heb zelf de beste ervaringen met v&a hier op tweakers. Marktplaats is marktplaats...
Zou ze vooral eerst aan de medetweakers aanbieden ;)
Dat is dan weer grappig, ik had een Lego House exclusive hier op Tweakers staan, zonder winstoogmerk. Nagenoeg 0 reactie. Marktplaats werkt voor mij beter. Lowballers en ander gespuis negeren en geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
L23 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:16:
Classic Space helmet is nu beschikbaar in groen op de Lego website Pick a Brick.

https://www.lego.com/nl-n...-brick?designNumber=50665
Kijk, dat is nice. Nu de rest van de figure nog. :P En het grijze helmpje. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:23
Waarom wordt mijn legostad altijd zo'n chaos?

Ooit ben ik begonnen met dit.

Nu dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQuvWUnv38ow3Dl_pLbf6HBeR40=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8F85D8Msht6Bdvkocqesjiof.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYtCHd7L55KkxSPX6bRbf4iq7Go=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lX0PQcMWrImlmowJqtBxHSN.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben niet zo goed in dingen afmaken merk ik. Verschillende gebouwen zijn nog niet af. De wegen zijn niet compleet. Een strand is nog niet af. Ik ben begonnen aan een tunnel met een bergwand, maar ook die is niet af. Mijn hangende metro is een WIP.

Ik vind het vooral leuk om over allerlei ideeen na te denken, in mijn hoofd is het al helemaal compleet. Dan koop ik daar weer wat onderdelen voor en maak ik het half af.

Nu ik erover nadenk heb ik dat wel vaker :+ Mijn collegas moeten me soms pushen dingen af te maken, ik ga liever naar het volgende. Zodra ik het bedacht heb is het programmeren alleen maar overhead. Dat laatste gevoel heb ik met lego niet, maar toch blijf ik slecht in dingen afmaken. Er is alleen niemand die me corrigeert, dus ik vrees dat de stad nog wel even een chaos is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AppieNL
@Zenomyscus
Gewoon wat bouwvakker minifigs neerzetten, kraantje, bulldozer en het is "af" :)

Noem het Utrecht, is ook altijd een eeuwige bouwput ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

sparow schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:56:
[...]

Kijk, dat is nice. Nu de rest van de figure nog. :P En het grijze helmpje. :)
De rest van de figure is er al en heb ik in huis :P Grijze helmpje hoop ik ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:12:
Dat Star Wars boek is toch niet gelimiteerd? Er staat niets bij over een gelimiteerd aantal exemplaren, zoals wel bij het Ferrari boek van vorig jaar.
Er staat bij de artikel beschrijving op de LEGO site toch letterlijk:
Star Wars™ cadeau voor volwassen fans – trakteer jezelf of geef dit boek voor verzamelaars in gelimiteerde oplage cadeau aan een andere volwassen fan van LEGO® Star Wars bouwsets, ervaringen en videogames
Natuurlijk wel de vraag hoe groot de oplage is. 5.000.000 exemplaren is ook een limiet ;) Maar ja dan konden ze het bij elke set erbij zetten, dus neem aan dat het niet zo'n grote oplage is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 30-04-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:35
Gim schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:57:
[...]
Natuurlijk wel de vraag hoe groot de oplage is. 5.000.000 exemplaren is ook een limiet ;)
Dat is iets anders :P alles is gelimiteerde oplage maar bij 99 van de 100 sets staat een "max x per bestelling". Dat zou er niet bij staan heb ik begrepen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Van 20-07 tot 05-08 zijn we in Denemarken te vinden en zojuist heb ik de kaarten besteld voor Legoland en Lego House (inclusief Mini Chef):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARqNO2tq5TNCaniVaWRfarCESig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QtA4UITr5tM6044VhyJf08fF.jpg?f=fotoalbum_large

Zin in! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie: https://rebrickable.com/m...f1-mp46-18-scale/#details Onderdelen via bricklink kosten zo'n 400 euro (ex verzenden). Valt eigenlijk nog wel mee, aangezien er ook 2 dure banden bij zitten (banden kosten 50 euro per stuk).
Hmmm een "UCS" Mclaren. Bijna 2900 onderdelen voor maar €300 (even zonder die 2 bandjes)? Dat zijn bijna normale Lego prijzen :) De bandjes heb ik toevallig (ooit een BMW F1 op marktplaats gescoord voor €60 :D) en als ik zo de parts-list doorkijk, ligt hier ook wel 90% van de onderdelen. Deze ga ik even onthouden, dank voor de link.

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 30-04-2024 22:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:29

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft Lego ooit gedaan, deze lijkt erop :9 . Ik heb de 5540 nog ergens liggen, heb meteen replica stickers besteld, tijd om weer is te bouwen en plaats gemaakt voor tijdelijk ere plaatsje op het bureau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdZE7jMHw7HbfZ1Of1zj9t3t4pw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c2wceMFophnbg1jeRuws0M5R.jpg?f=user_large
Foto geleend uit post van @djmuggs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:07
Zenomyscus schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:23:
Waarom wordt mijn legostad altijd zo'n chaos?

Ooit ben ik begonnen met dit.

Nu dit:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik ben niet zo goed in dingen afmaken merk ik. Verschillende gebouwen zijn nog niet af. De wegen zijn niet compleet. Een strand is nog niet af. Ik ben begonnen aan een tunnel met een bergwand, maar ook die is niet af. Mijn hangende metro is een WIP.

Ik vind het vooral leuk om over allerlei ideeen na te denken, in mijn hoofd is het al helemaal compleet. Dan koop ik daar weer wat onderdelen voor en maak ik het half af.

Nu ik erover nadenk heb ik dat wel vaker :+ Mijn collegas moeten me soms pushen dingen af te maken, ik ga liever naar het volgende. Zodra ik het bedacht heb is het programmeren alleen maar overhead. Dat laatste gevoel heb ik met lego niet, maar toch blijf ik slecht in dingen afmaken. Er is alleen niemand die me corrigeert, dus ik vrees dat de stad nog wel even een chaos is.
Ik vind het er wel leuk en levendig uitzien! Het belangrijkste is dat je er zelf plezier in hebt. Het moet ook niet gaan voelen als je werk, hier hóeft het niet af ;) Toffe ideeën trouwens!

Als je wel wat gestructureerder aan de stad wil werken kan het misschien helpen om een plan te maken, en doelen op te schrijven die je een voor een af kunt werken. Maar dat je er dan wel van mag afwijken :)

Zelf ben ik op het moment bezig met een middeleeuwse tafel (ik zal straks even een afbeelding toevoegen aan deze post). Daar moet ook nog een heleboel aan gebeuren! Maar stukje bij beetje wordt hij meer gevuld :)

Edit: hier is de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqHy4DKvQCW6jyuy4-PUtiEqSKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKIBhDjX0UaM7GKvDHQeZdXy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Jakkus op 01-05-2024 11:58 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ingelogd schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 23:15:
Ik heb de 5540 nog ergens liggen, heb meteen replica stickers besteld, tijd om weer is te bouwen en plaats gemaakt voor tijdelijk ere plaatsje op het bureau.

[Afbeelding]
Foto geleend uit post van @djmuggs
Verhip, dat is waar ook.. die moet ik ook ergens hebben liggen in onderdelen _/-\o_

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:55
De nieuwe Speed Champions sets voor aankomende zomer

https://www.bricktastic.n...en-in-juni-augustus-2024/

Vind ze op eerste oog niet erg mooi allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicomo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 07:30
Popcorna schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:49:

De Aston Martin F1 is een kopie van de McLaren F1, alleen de kleur en stickers zijn anders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

De eerste reeks dit jaar was zeker een stuk beter ofschoon het dan ook vooral de F1 Mclaren, Ford Mustang Dark Horse en Audi e-tron waren die de hoogste ogen gooiden.

Beetje jammer dat er wéér een F1 wagen bij zit. Doet me een beetje terugdenken aan de witte Porsche die vervolgens in een groene uitvoering in een duo pack werd uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
nicomo schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:56:
[...]

De Aston Martin F1 is een kopie van de McLaren F1, alleen de kleur en stickers zijn anders :'(
To be fair: de real life McLaren en Aston F1 auto hebben nagenoeg hetzelfde concept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Gim schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:30:
[...]
Beetje jammer dat er wéér een F1 wagen bij zit. Doet me een beetje terugdenken aan de witte Porsche die vervolgens in een groene uitvoering in een duo pack werd uitgebracht.
Dat was toen net andersom. Toen iedereen het duopack had gekocht vanwege die groene Porsche, en de moderne versie er op de koop toenam, kwam ineens een witte los op de markt. Wel slim van LEGO. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005

Mee eens. Ongetwijfeld kan het niet anders, maar het eerste dat me opviel, zijn de grote stickers voor de koplampen van de zwarte Mercedes AMG G. Dit vind ik niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
meesje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:59:
[...]

Mee eens. Ongetwijfeld kan het niet anders, maar het eerste dat me opviel, zijn de grote stickers voor de koplampen van de zwarte Mercedes AMG G. Dit vind ik niet mooi.
Over stickers gesproken, hoe doen jullie dat? Bij mijn oudere sets bladderen alle stickers inmiddels af en ik vind dat geen gezicht. De sets die ik afgelopen jaar tot aan nu heb gemaakt heb ik de stickers niet geplakt tenzij het er anders écht niet uitzag maar vraag me af hoe lang deze goed blijven.
Plakken jullie wel/niet en zijn er dingen waarmee je de levensduur van de stickers kan verlengen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
Cergorach schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:51:

Edit:

Dat vermelden ze altijd bij de GWP , ik weet echter uit ervaring dat ze daar de afgelopen jaren zich niet aan hebben gehouden. Ik maakte gewoon meerdere bestellingen die het streefbedrag haalde en kreeg dan ook meerdere exemplaren.
Dit jaar heb ik het netjes gehouden en slechts 1 bestelling gedaan, maar ik kan me echter niet voorstellen dat ze het nu in eens anders doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:34
Ik plak ze niet meer, heb het vroeger wel gedaan maar dat was nog in de tijd dat stickers over meer dan 1 blokje heen gingen. Ik zeg altijd tegen mijzelf als ik straks een definitief plekje voor de set heb (stofvrij) dan wil ik nog opnieuw gaan nadenken over stickers plakken.

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Jakkus schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:04:
[...]

Ik vind het er wel leuk en levendig uitzien! Het belangrijkste is dat je er zelf plezier in hebt. Het moet ook niet gaan voelen als je werk, hier hóeft het niet af ;) Toffe ideeën trouwens!

Als je wel wat gestructureerder aan de stad wil werken kan het misschien helpen om een plan te maken, en doelen op te schrijven die je een voor een af kunt werken. Maar dat je er dan wel van mag afwijken :)

Zelf ben ik op het moment bezig met een middeleeuwse tafel (ik zal straks even een afbeelding toevoegen aan deze post). Daar moet ook nog een heleboel aan gebeuren! Maar stukje bij beetje wordt hij meer gevuld :)

Edit: hier is de foto.
[Afbeelding]
Is dat een MOC van de Middeleeuwse Smid? Ga je de nieuwe Middeleeuwse Stadsplein ook halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sariel heeft overigens ook al vrij veel foto's van de Technic sets die in aug uitkomen (niet van de supercar set helaas):

De rover ziet er best gaaf uit.

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 01-05-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
RubjeMazter schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:05:
[...]

Over stickers gesproken, hoe doen jullie dat? Bij mijn oudere sets bladderen alle stickers inmiddels af en ik vind dat geen gezicht. De sets die ik afgelopen jaar tot aan nu heb gemaakt heb ik de stickers niet geplakt tenzij het er anders écht niet uitzag maar vraag me af hoe lang deze goed blijven.
Plakken jullie wel/niet en zijn er dingen waarmee je de levensduur van de stickers kan verlengen o.i.d.?
Ik ben pas recent begonnen met een collectie speed champions, dus kan nog weinig zeggen over levensduur, maar heb ze dus gewoon geplakt omdat er anders toch wat mist.

Zijn de stickers eigenlijk niet los verkrijgbaar? (Afgezien van mensen die pakjes uit elkaar halen en in losse onderdelen verkopen)
Dat zou wat mij betreft prima zijn als ze over een paar jaar toch loslaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
zonoskar schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:17:
Sariel heeft overigens ook al vrij veel foto's van de Technic sets die in aug uitkomen (niet van de supercar set helaas):

[YouTube: LEGO Technic: August 2024 Sets]
De rover ziet er best gaaf uit.
Ik begrijp dat er aan YT filmpjes verdiend wordt, maar in dit geval vind ik het geen enkele toegevoegde waarde hebben t.o.v. bv https://www.bricktastic.n...omer-2024-eerste-beelden/
Een website heb je binnen 10 sec. gescand en nu moet je 2 minuten naar een filmpje kijken.

De rover vind ik overigens er ook gaaf uitzien. De prijs is wel wat hoog, maar gezien de wielen/spatborden zitten in deze set denk ik wel wat dure onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
RubjeMazter schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:05:
[...]

Stickers plak ik het liefst niet op mijn sets. Voor de sets van de kids doe ik het wel. Gelukkig vind de oudste Minecraft erg leuk. :) Deze hebben geen stickers, net als de Creator 3in1 of 4+ sets.
Ik weet niet hoe je best om kunt gaan met stickers. Ooit wel eens voorbij zien komen dat stickers van recente set als vroegtijdig los lieten. O ja, de redelijk populaire Ecto-1 (roest stickers).
Behalve bij bv de bricklink winkels kun je geen reserve stickervellen kopen. Wel zijn er volgens mij webwinkels die zelf stickervellen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Ik zie op Ebay allemaal verkopers uit de Verenigde Staten lego space keychain lights verkopen. Maar ik heb het product verder nog nergens gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fH6GY3xlTZCNQgqcUoFvVau2DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dy0zIHM8DpcwiKSlNaMmUIK5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
https://www.bricklink.com...age?G=LGL-KE10blue#T=S&O={%22iconly%22:0}
Als ik die prijzen zo zie dan laat maar :(
Vind die blauwe wel heel vet! jeugd herinnering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

kneusteun schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:45:
https://www.bricklink.com...age?G=LGL-KE10blue#T=S&O={%22iconly%22:0}
Als ik die prijzen zo zie dan laat maar :(
Vind die blauwe wel heel vet! jeugd herinnering :)
Er zijn door de jaren meerdere keren sleutelhangers van uit gebracht. Maar deze zijn nieuw gezien het nieuwe Space logo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
L23 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:14:
[...]

Is dat een MOC van de Middeleeuwse Smid? Ga je de nieuwe Middeleeuwse Stadsplein ook halen?
Dat is inderdaad een MOC, deze:
https://rebrickable.com/m...-medieval-castle/#details
Van kasteel 31120, de Middeleeuwse smid en het Bonsaiboompje.

Het Middeleeuwse Stadsplein is in aanbouw :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Een reminder: we zijn inmiddels op de helft van de Lego MOC Challenge met set 31120! Wie mee willen doen hebben nog een maand om een mooie creatie te maken en een foto op te sturen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORPYt9B1hK5nY4yv7VBlT6XxM8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vWtCC0E1qDBsJmQtyzkaul1s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:38:
Ik zie op Ebay allemaal verkopers uit de Verenigde Staten lego space keychain lights verkopen. Maar ik heb het product verder nog nergens gezien.

[Afbeelding]
Was vorige week in Miami en heb ze daar inderdaad ruim op voorraad gezien bij de Target.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999

rammes

koekebakker 1e klas

waarom is die torso zo raar, dat heb ik nog nooit bij een minifig sleutelhanger gezien

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

rammes schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:49:
waarom is die torso zo raar, dat heb ik nog nooit bij een minifig sleutelhanger gezien
Batterij, er zit een lichtje in het voetje, toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Torso ziet er normaal uit, inderdaad vanwege het ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:57
Volgens mij is dat het knopje wat je indrukt om het lampje te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
meesje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Ik begrijp dat er aan YT filmpjes verdiend wordt, maar in dit geval vind ik het geen enkele toegevoegde waarde hebben t.o.v. bv https://www.bricktastic.n...omer-2024-eerste-beelden/
Een website heb je binnen 10 sec. gescand en nu moet je 2 minuten naar een filmpje kijken.

De rover vind ik overigens er ook gaaf uitzien. De prijs is wel wat hoog, maar gezien de wielen/spatborden zitten in deze set denk ik wel wat dure onderdelen.
Persoonlijk kijk ik dat soort filmpjes al niet eens meer ("New Lego leaks" en dat soort onzin). Een hoop gezwets voordat er een plaatje in beeld komt wat imo gewoon veel prettiger kijkt in een artikel op een website.

Wat betreft het Porsche wagentje met lichtjes en "de snelste PoweredUp auto". Dit is de hub met oplaadbare accu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6nv_9BR2XYtiyuMg-e2ihF0y1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E18sSHHoy1X2cEgIa86CdIdv.jpg?f=fotoalbum_large
Op Eurobricks hadden ze al foto's en daarin was te zien dat de accu 3.6V is. Het schijnt dat er wel motors inzitten die tussen de 3-6V zo'n 6600rpm kunnen doen, maar het is dus even afwachten.

De servo voorop voor het sturen en het lijkt alsof je die eraf kan klikken. De 4 gaatjes boven die voorste motor (en 2 gaatjes achter) zijn voor een soort van fiber optic systeem voor de lampjes.

Ik weet nog niet zo goed wat ik van de hub moet vinden. Het lijkt net een Boost hub, maar dan met net ietsje meer. Maar 1 zo'n blok voor alle elektronica in zo'n RC wagentje vind ik ook weer een beetje lui en doet me denken aan de luie RC wagentjes uit de early 00's met zo'n groot elektronica blok waar je 3 onderdelen opklikt en tadaa: auto.

Dat gezegd hebbende, voor MOC's zie ik wel opties, maar dan voor dingen aandrijven/verlichten op een grotere schaal, zoals 1:8 auto's, daarvoor is dit best een compacte oplossing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:54
Ik vind de looks van de Porsche best wel tof en best goed lijkend op het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daedalus81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09 14:05
op vele sites zie ik dat er sets zijn met x4 vip points. (star wars days)
maar dit is nergens terug te vinden op de lego site.
is dit enkel in amerika?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Leuke releases zo rond de zomer. Jesko ziet er tof uit, speed champions zien er over het algemeen goed uit. Ben benieuwd wat de Monkie Kids lineup nog gaat brengen.

En wat me is opgevallen, denk dat de Lego-Kerst community heel blij gaat zijn, we krijgen eindelijk de gecancelde Mrs Claus minifigure (GWP 40489) in de nieuwe Advent Kalender :D

Advent Kalender
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dL2b4nYlKJXt54Wx3plX07TBcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IAnGD7QdjdKVMrq5hAFi6zGX.png?f=fotoalbum_large

Cancelled GWP
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLnmt-YRBdzaiG6MRxEd0y5IlMA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bzRhuMWLROKnFyMsPj2OMyxE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tijll op 01-05-2024 21:13 ]

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:09
Tijll schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 19:51:
Leuke releases zo rond de zomer. Jesko ziet er tof uit, speed champions zien er over het algemeen goed uit. Ben benieuwd wat de Monkie Kids lineup nog gaat brengen.

En wat me is opgevallen, denk dat de Lego-Kerst community heel blij gaat zijn, we krijgen eindelijk de gecancelde Mrs Claus minifigure (GWP 40489) in de nieuwe Advent Kalender :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor de anderen in dit topic die zelf de adventskalender willen kopen is het misschien wel aardig om de afbeelding van de inhoud even tussen spoilertags te zetten. ;) Kerst is nog ver weg maar toch.

scintillating

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ik wil het woord k*rst de komende 7 maanden nog niet horen!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
6 juni gaat de pre order open voor de nieuwe Bricklink sets

https://www.bricklink.com...rogram/series-2/main.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 13-09 05:25
daedalus81 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:45:
op vele sites zie ik dat er sets zijn met x4 vip points. (star wars days)
maar dit is nergens terug te vinden op de lego site.
is dit enkel in amerika?
Je krijgt wel 2X op geselecteerde items, maar de 4X voor o.a. de X-Wing zie ik ook niet. Dat is wel jammer, die heb ik nl. vanmiddag gehaald. Samen met 2X de TIE Interceptor. Nog gekker was overigens dat er in de winkel een korting stond voor de X-Wing, maar die hebben ze niet gerekend. Ik had er geen erg in, omdat ik 't niet met eigen geld betaalde, maar als prijs voor conferentie binnenkort.

Misschien toch maar 's navragen want wel erg knullig dat die niet gerekend is.

Dus als je TIE Interceptor of X-Wing wilt winnen, kom ff langs op Techorama België ;-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 18:36

spok9

Groen...

Valt me nu pas op dat het alle vijf Nederlandse inzendingen zijn _/-\o_

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
spok9 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:13:
[...]

Valt me nu pas op dat het alle vijf Nederlandse inzendingen zijn _/-\o_
Nee, dat is jouw land. Dat geeft aan welke valuta ze laten zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Leuk die LEGO Minifigures Series 26 Space. Deze 4 zijn mijn favoriet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGqfwfR5isSYwE_7EWuhCxQ7qJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DBzW939jrRQfwVUlzx47Tlr.jpg?f=fotoalbum_large

M-Tron ziet er goed uit op de missende visor na. Blacktron heeft een mooie torso, geen idee waarom het een mutant moet zijn. Ice Planet ziet er tof uit, alleen mis ik de Trans-neon orange visor. Het is Lego, dus naar eigen smaak aan te passen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iz9oXgToURGlkACXQMVFRQJJG8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPtNuryuFdylqwmjZjomw9WP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/op0YTxmaKDs9FdCKSIvC4HMjOZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBaSggLjJ1yzziDevFbtBBz7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCQJeh_rfLNEioHusbUumm4zwLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqGW12JiYtB9Ut1KMRMmLgUq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pbQhcabIEXAqmQcOtZEqz5EdZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3J7DZGmAlGcuc53LgEvMWJR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gU54nWK5-MG_J2SzXQ4paDctuu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0fkLISnOZlNQ1iLB3L5Aiob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Had ze nog niet gezien. Paddestoel set is erg leuk gedaan :D wellicht dat ik deze bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:34
Leuk!

Iemand die weet of deze ook op een zondag open is? of misschien een telefoonnummer. Kan het tot nu toe niet vinden helaas.

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:59

vectormatic

Warlock of the doorlock

Arosa schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:16:
Ik vind de looks van de Porsche best wel tof en best goed lijkend op het origineel.
Ik vind em ook wel tof er uit zien, ben benieuwd of ie kwa schaal bij de ford gt aansluit.

Daarnaast hoop ik dat ie kwa onderdelen niks nieuws/super zeldzaams heeft, dan is zelf de body bricklinken en er een gewone fake engine in bouwen te doen :)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Damn dit is een gave set! deze gaat op de bestellijst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taP5tYDO6jfwL8TI3kNcoqMSc9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHp8AiK2tACElbuH7TUDurlS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54
rammes schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:18:

[Afbeelding]
Ja, niet alleen jij maar ook lego lijkt dat te vinden gezien het prijskaartje... :'(
Aan de andere kant, als het Technic is komt het vaak in de reguliere winkels en is het vast wel met 40÷ korting te koop tzt. Dan is het acceptabel :).

[ Voor 13% gewijzigd door HBSVDK op 01-05-2024 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
HBSVDK schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:20:
[...]

Ja, niet alleen jij maar ook lego lijkt dat te vinden gezien het prijskaartje... :'(
Aan de andere kant, als het Technic is komt het vaak in de reguliere winkels en is het vast wel met 40÷ korting te koop tzt. Dan is het acceptabel :).
Ik heb inderdaad een tijdje geleden de 42158 Nasa Mars Rover met korting (€60 ipv €95) gekocht, in een grootwarenhuis dan nog :P .

Dus ik vermoed dat het Nasa label/franchise allezinds geen reden is om geen mooie kortingen te vinden ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Deze is ook wel mooi zeg... Vooral dat zeil! Wel jammer dat het waarschijnlijk weer een hele dure set gaat worden omdat het Harry Potter is. Misschien dat ik 'm haal als ie ooit flink in de aanbieding is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8j8W9dgEI7W7QklsmfDERVT-RA4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FeNeI1RTCGrAt2G8RGVVNrnb.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rammes schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:18:

[Afbeelding]
Hoe kan ik m'n wishlist nu leeg houden als ze met dit soort sets komen? :'(
Pagina: 1 ... 17 ... 138 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .