Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:27
Remy!!!! schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:52:
De afgelopen dagen een project opgepakt wat ik al een tijdje aan het uitstellen was, het verder sorteren en 'labelen' van de lades. Nog niet helemaal klaar, en mogelijk heb ik nog een ladekast of 2 nodig, maar het einde is in zicht :9
En ik moet zeggen, de Iris ladekasten zijn wel echt fijn, maar erg jammer dat je niet makkelijk de lades eruit kan halen. Het kan wel als je het frame uit elkaar haalt, maar dan haal je ook weer een stuk stevigheid weg. En je kan ook de uitsparingen aan de zijkant van de lades verwijderen en dan heb je als bijkomend voordeel dat de lades iets verder open kunnen, maar dan heb je met het verplaatsen wel meer kans dat de lades er snel uitvallen.
Laatst ook al bij Toolstation een aantal inzetbakjes gehaald, zodra ik iets verder ben met sorteren haal ik er nog een aantal bij om de kleinere onderdelen wat beter te kunnen sorteren.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Gebruik je nog bepaald soort inzetbakjes? Ik ben nog op zoek naar goede bakjes die er in passen. Hou nu vaak veel ruimte over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
jordy89 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:42:
[...]

Gebruik je nog bepaald soort inzetbakjes? Ik ben nog op zoek naar goede bakjes die er in passen. Hou nu vaak veel ruimte over.
Ik gebruik nu deze en deze. Maar ik houd alsnog redelijk wat ruimte over.
2 Bakjes naast elkaar is geen probleem, maar dan blijft er nog wat ruimte aan de voorkant over, wat net iets te klein is voor 1 bakje (zie 3e foto).
Als je de foto's bekijkt zijn de bakjes op foto 1 helemaal naar voren geschoven, en op foto 2 helemaal naar achteren.
Het voordeel dat ik nu heb is dat de bakjes er makkelijk uit gaan, als ze langer waren geweest was dat misschien een probleem geweest?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JK_lVmMztQSin1Eni3_Zsd-sfs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oo7qFrYWbUQx5BoPO5xthtzk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KO8yoroejI5xxsbUKsTYJ9Lo3Bc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LEpwHf5FgYYD8moxuUwUfSKa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFDetpjk4nG1C8Hqu-mveqNmy7Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIEFlXfvll38UJ2zf1Iv7NvY.jpg?f=fotoalbum_tile

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33
Een vraag voor de kenner! Bij de minifigures series 26 zitten nieuwe gave baseplates, zijn die nieuw of al ergens te vinden op Bricklink? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24

almightyarjen

When does the hurting stop?

Danielson schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:10:
Een vraag voor de kenner! Bij de minifigures series 26 zitten nieuwe gave baseplates, zijn die nieuw of al ergens te vinden op Bricklink? :)
Zijn dat niet gewoon deze dingen die ook bij de andere series zaten?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33
almightyarjen schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:45:
[...]

Zijn dat niet gewoon deze dingen die ook bij de andere series zaten?
Bijna hetzelfde, maar dan met sterrenpatroon erop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Remy!!!! schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:48:
[...]

Ik gebruik nu deze en deze. Maar ik houd alsnog redelijk wat ruimte over.
2 Bakjes naast elkaar is geen probleem, maar dan blijft er nog wat ruimte aan de voorkant over, wat net iets te klein is voor 1 bakje (zie 3e foto).
Als je de foto's bekijkt zijn de bakjes op foto 1 helemaal naar voren geschoven, en op foto 2 helemaal naar achteren.
Het voordeel dat ik nu heb is dat de bakjes er makkelijk uit gaan, als ze langer waren geweest was dat misschien een probleem geweest?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dank voor de uitleg! Ik heb ongeveer hetzelfde maar gebruik dan hard plastic bakjes. Zoiets als dit: https://www.amazon.nl/Lif...c512f37428c3757a0ec395db3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
jordy89 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:59:
[...]

Dank voor de uitleg! Ik heb ongeveer hetzelfde maar gebruik dan hard plastic bakjes. Zoiets als dit: https://www.amazon.nl/Lif...c512f37428c3757a0ec395db3
Kan je er daar wel 3 van kwijt in een iris lade?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
Remy!!!! schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:00:
[...]

Kan je er daar wel 3 van kwijt in een iris lade?
Ik ben er nu nog mee bezig, maar op dit moment is het zo.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VfAKWUyPVXI2hlkdS8u0eUQCXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AR27ERmG58ohxsFs4Li496Sg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQpxdQ-9DbeP13l8dw5M-ysI8yA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LSAeuPldcLsocnXSjnulgrWG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Deze passen precies in een 4x6 raster in een Iris lade. Je moet we de uitstulpingen aan de zijkant van de lades er af knippen als je de lades er nog helemaal uit wilt kunnen halen (lades zijn niet meer ver genoeg in te duwen aan de zijkant door de inzetbakjes).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kImtawH2BS9ooHEgHmTguGxEir0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0nqICdZ0FLoDs2faBFiPgOq.jpg?f=fotoalbum_large
Grijs is bijv. 1x2 rastermaat en geel 2x2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 16:36
Er komt ook begin mei een nieuw Lego Star Wars boek uit "The Force of Creativity", niet goedkoop @€150, maar ik ben het zeker aan het overwegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wl0CRiMauP64LITDsJ8HK0c9v8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tbAGagsiQMAoj6hfhHcMp0X9.png?f=fotoalbum_large

Bron:
https://www.lego.com/nl-n...rce-of-creativity-5008878

[ Voor 41% gewijzigd door Cergorach op 25-04-2024 10:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik begrijp dat jullie @johnb52 graag willen helpen, maar dit is echt offtopic :). Ik heb de boel daarom ook verplaatst richting de trashcan. Jullie kunnen @johnb52 vast een DM sturen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-09 15:30
Cergorach schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:59:
Er komt ook begin mei een nieuw Lego Star Wars boek uit "The Force of Creativity", niet goedkoop @€150, maar ik ben het zeker aan het overwegen:

[Afbeelding]

Bron:
Even voor degene die denken ik bestel ( reserveer ) dit boek op 1 mei. Het boek telt niet mee voor de GWP's van het May the 4th event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Boingo schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:12:
Even voor degene die denken ik bestel ( reserveer ) dit boek op 1 mei. Het boek telt niet mee voor de GWP's van het May the 4th event.
Het is goed dat je dit zegt, want dat was mijn gedachte ook achter dit boek direct te preorderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-09 15:30
Of het boek wel meetelt voor de ( nog niet bevestigde ) dubbele VIP points actie is mij niet bekend. Maar bij de GWP staat het boek uitgesloten in de kleine letters op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21

[Afbeelding]

Bron:
Sjee, dit is alleen een boek? Zitten hier geen stenen bij? Wat een belachelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
stijnislike schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:09:
[...]

Sjee, dit is alleen een boek? Zitten hier geen stenen bij? Wat een belachelijke prijs.
Tja, collector item ;)

Exclusief LEGO product van het geliefde thema Star Wars in gelimiteerde oplage. Zal vast in prijs stijgen naderhand als de hype groot genoeg is :)

Mooie is dat je het niet hoeft te kopen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 25-04-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Net zoals het Ferrari boek.

Misschien zullen ze straks wel n paperback versie uitbrengen, als de hardcover op is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:09
[...]

Als de prijs belachelijk is (wat geheel subjectief is) dan komt ie wel in de sale ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cergorach
Dat ligt er aan, als je bv. bij de bijenkorf kijkt naar koffietafelboeken dan varieert de prijs tussen €20 en €155:
https://www.debijenkorf.n.../boeken/koffietafelboeken

Dergelijke glossy hardcover boeken zijn al niet cheap in productie, laat staan als je een niet al te hoge oplage verwacht (zoals hier duidelijk het geval is). En afhankelijk van het onderwerp, kwaliteit, etc. kunnen daar ook behoorlijke kosten aan vastzitten, wat een issue is als de oplage laag is.

Als een fullcolor hardcover D&D boek van hetzelfde formaat en pagecount al een MSRP van €60 heeft, dan wordt iets luxers en exclusievers meteen al een heel stuk duurder.

Ik ga absoluut niet zeggen dat het goedkoop is, verre van! Maar hopelijk verbaasd het je niets dat sommigen het wel overwegen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Gevonden op Reddit /r/Lego:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEkscyHKikHf_N6YjsWSkynuZVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LD24dNs5Cr8zs0qgbW0jTaHg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsA8KMLR1zsOhU-wDE-wHUV_NpY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d62phLYJQDlcj0Zx8AFuLsAD.jpg?f=user_large

Mijn mening: van grote afstand ziet het er wel mooi uit (maar dan kun je een 'foto' van de Melkweg ook in een lijst ophangen). Dichterbij vind ik het foeilelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Haay op 25-04-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:59
Dit koopt toch niemand? De "normale" pixel art sets zijn al niche, maar door de 3D onderdelen is deze ook nog eens lelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
Is dit een verlate 1 april grap? Afschuwelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:20

L23

Ziet er wel geinig uit. Maar de 3D onderdelen voegen naar mijn idee niks toe. Zelf alleen 21226 Art Project gekocht en gebouwd vanwege de Classic Space Figure, maar vindt de art sets verder niet leuk om te bouwen.

The Milky Way bestaat waarschijnlijk uit 15 van die 16 x 16 platen, dat is 6 meer dan Art Project. De set bestaat uit grotere stenen dan Art Project en daardoor sneller te bouwen.

[ Voor 30% gewijzigd door L23 op 25-04-2024 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:08
Ik dacht even dat het AI was. Maar zelfs AI zou het mooier maken. Wat een misbaksel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:41
Concept is leuk, uitvoering minder... Ik was erg enthousiast bij de geruchten van deze set maar nu, meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Voor als je echt helemaal niets te doen hebt, alles in een bak gooien en je bent wel ff zoet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:55
ErikT738 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:20:
[...]

Dit koopt toch niemand? De "normale" pixel art sets zijn al niche, maar door de 3D onderdelen is deze ook nog eens lelijker.
Ik vind het op basis van een foto van een doos nog lastig te zeggen, alhoewel ik het een leuk concept vind. Ik wacht de definitieve beelden af.

En je hoeft niet iedere set leuk te vinden... ;) Dat wil ook niet zeggen dat het niet verkoopt. Blijkbaar loopt het Art thema goed genoeg om er steeds weer iets nieuws in uit te brengen, ik denk dat LEGO hiermee ook juist andere kopers dan de 'klassieke' LEGO-fans mee wil aanspreken.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

jip_86 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:01:
Voor als je echt helemaal niets te doen hebt, alles in een bak gooien en je bent wel ff zoet :+
Dat geldt toch voor alle lego sets? Al begrijp ik er persoonlijk niks van wat daar nou leuk aan is. Maar ik heb genoeg te doen qua Lego backlog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
ErikT738 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:20:
[...]

euh ik wel :) al vind ik de prijs wat duur.

maar ik vind zeker wel wat hebben, denk dat dit zeker potentie heeft om meer kunst te maken met Lego.
en daar een richting mee te openen.
Die werken van Ernesto als je erboven op staat ook vreemd maar van afstand heel mooi en vinden ook veel mensen mooi.

ik heb the wave ook, van dicht bij inderdaad rarig maar van afstand mooi en leuk praat stuk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:19:
[...]

Dat geldt toch voor alle lego sets? Al begrijp ik er persoonlijk niks van wat daar nou leuk aan is. Maar ik heb genoeg te doen qua Lego backlog :p
Deze heeft toch wel een vrij hoog gehalte met allemaal verschillende kleine priegelstukjes die net wat anders zijn allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:37

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
You are here.

Geweldig! ;)

En hoewel ik de initiële foto's ook niet super eruit vind zien, ziet het er wel heel tof uit onder bepaalde hoeken (maar het lijkt ook alleen onder bepaalde hoeken). Ik denk dat de grootste uitdaging van deze set zal zitten in het bouwen ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Cergorach schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat de grootste uitdaging van deze set zal zitten in het bouwen ervan...
Wat voor uitdaging zie je in deze set? Bijzondere bouwtechnieken? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

Ik zie in bovenstaande link ook NASA Artemis ruimtelanceersysteem. Ondanks de grotere (en duurdere) set is de raket zelf wel een stuk kleiner dan de NASA Apollo Saturn V.

Saturn V is ca. 100 cm hoog. Het ruimtelanceersysteem van de Artemis is ca. 70 cm hoog.

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 25-04-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
L23 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:40:
Wat voor uitdaging zie je in deze set? Bijzondere bouwtechnieken? :P
Ik verwacht een heel hoog gehalte van 'zoek de verschillen' met kleine onderdeeltjes en kleuren die heel erg op elkaar lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Cergorach schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:02:
[...]

Ik verwacht een heel hoog gehalte van 'zoek de verschillen' met kleine onderdeeltjes en kleuren die heel erg op elkaar lijken...
Bij Lego set 21226 Art Project bouwde je eerst een kleurenstrook die genummerd is. En dan bouw je per brick plaat van 16 bij 16. Bij elke steen die je moet plaatsen staat dan ook een nummer bij. Verwacht bij deze set dezelfde werkwijze.

https://www.lego.com/cdn/...t.bi.core.pdf/6389844.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 25-04-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:32:
[...]

Bij Lego set 21226 Art Project bouwde je eerst een kleurenstrook die genummerd is. En dan bouw je per brick plaat van 16 bij 16. Bij elke steen die je moet plaatsen staat dan ook een nummer bij. Verwacht bij deze set dezelfde werkwijze.

https://www.lego.com/cdn/...t.bi.core.pdf/6389844.pdf
Sowieso al opgeknipt in 5 delen volgens het artikel:
The set is made from 5 different panels, each with its own building instructions booklet so a group of friends or loved ones can create this astronomical build together.
Daarbinnen wellicht nog wel meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

jip_86 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:55:
[...]

Sowieso al opgeknipt in 5 delen volgens het artikel:

[...]

Daarbinnen wellicht nog wel meer :)
Het zijn 15 platen van 16 bij 16. Je ziet op de doos inderdaad dat ze er 3 aan elkaar gekoppeld hebben zodat het 5 delen zijn. Er zitten 5 instructieboekjes in de set dus je kan het met 5 man samen bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

Ik wil dat boek eigenlijk best wel, maar had ook via bricklink al een aantal sets besteld. die gaan een aanslag plegen op mijn creditcard als ze in Juli geleverd worden. Dat was ik even vergeten ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:01

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[Afbeelding]

Bron:
Eigenlijk een belachelijke prijs, de boeken van DK zijn minstens net zo mooi en kosten circa 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Xqlus1ve schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:37:
[...]

Eigenlijk een belachelijke prijs, de boeken van DK zijn minstens net zo mooi en kosten circa 40 euro.
Vind 150 inderdaad een beetje een stretch.. de helft was misschien nog te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:36

QuattroNL

It is I.

Secsytime schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:31:
[...]

Vind 150 inderdaad een beetje een stretch.. de helft was misschien nog te verantwoorden.
Met de hoge prijs creëren ze ook exclusiviteit.
Als dat boek 75 ofzo zou zijn dan koopt 'iedereen' 'm wel.

Lijkt me een gaaf boek maar voor die prijs laat ik 'm wel aan me voorbij gaan.
(en dus werkt hun strategie)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 21:03
Flinke longshot dit maar wie niet waagt wie niet wint toch!

Weet iemand of er ergens bouw instructies zijn te krijgen van de orignele Oriënt-Express ideas versie? Deze dus: https://ideas.lego.com/pr...62-413a-9432-ce1d3a98c61a

Ik vind de versie die uiteindelijk is uitgebracht niet de moeite waard, maar dit originele idee daarentegen wel. Maar krijg er geen instructies van gevonden, niet op de bekende sites in ieder geval.

Gelijkende modellen mogen overigens ook!

Nogmaals, denk niet dat ze te krijgen zijn maar ik denk ik waag het er hier eens op.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
dit:

https://rebrickable.com/s...t+express&search_type=all

[ Voor 51% gewijzigd door johnb52 op 26-04-2024 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel
Die heb ik inderdaad even apart gehouden, ontzettend gaaf ontwerp! Vond persoonlijk de groene kleur wel mooier, maar goed niet iedere originele versie was groen natuurlijk :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-09 14:41
Alonso lijkt op z’n insta de nieuwe Speed Champions te tonen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0XkJ-tS3jaVH1KX6yTlLMdZJzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/me7p3mKH9Ys08QAdvZiAGrFK.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt me niet heel verrassend gezien de McLaren, maar op deze 3 pixels lijken wel harde (witte) banden ipv de gele mediums die de McLaren heeft

[ Voor 14% gewijzigd door ThaRoof op 26-04-2024 19:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Net voor 95 euro, deze tweedehands op kunnen halen. Blij mee :).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8CXpSWZr/IMG-7715.jpg

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ThaRoof schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:31:
Alonso lijkt op z’n insta de nieuwe Speed Champions te tonen

[Afbeelding]

Lijkt me niet heel verrassend gezien de McLaren, maar op deze 3 pixels lijken wel harde (witte) banden ipv de gele mediums die de McLaren heeft
Nice. Nu nog een Mercedes met rode softs en de compounds zijn compleet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik weet dat er wat minder snuggere mensen rondlopen op deze bol, maar dat LEGO deze disclaimer toevoegt, gaat toch wel wat ver…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKPuTi80lcttLk2gFQ_kXp57BvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1KP85L2Q9ELz3bLOonXBcoH.jpg?f=fotoalbum_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Xoco5bjA2QPifmW888qWHvl6nw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TCurjjgq8lpqpcSlxdXugIcy.jpg?f=user_large
75348 is ook klaar. Nu nog een betaalbare Tie Advanced...

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
NoTimeRemains schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:12:
[Afbeelding]
In gedachten hoor ik gewoon dat typische 'screech?' geluid van die Tie Fighters wanneer ik deze foto zie :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:31:
[...]

Nice. Nu nog een Mercedes met rode softs en de compounds zijn compleet.
Mag ik dan ook een ferrari op wets/inters? Zet ik er zelf wel softs op :p

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:41
knip, offtopic

Waar zijn alle foto's van leuke stadjes zoals bijvoorbeeld van @jakkus.
Hoe staat het met de terminals en leuke trein video's van @almightyarjen

En zelf het gemiep met foto's van @zonoskar is verdwenen.

Maar goed, ipv lopen zemelen gaat ik maar weer gewoon lezen af en toe en lekker verder met mijn eigen bouwsels....

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 29-04-2024 09:50 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@Versaevel Je begint lekker positief…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:41
Er wordt genoeg gebouwd hoor, wees maar niet bevreesd :) en er zijn meer dan die 3 in dit topic ;)
Ik zal ook eens een foto delen als ik 't niet vergeet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
RubjeMazter schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:35:
Er wordt genoeg gebouwd hoor, wees maar niet bevreesd :) en er zijn meer dan die 3 in dit topic ;)
Ik zal ook eens een foto delen als ik 't niet vergeet :P
Ik weet, dat er meer dan 3 zijn, maar deze 3 posten geregeld leuke foto's en video's en dat mis ik.....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• johnb52
Dit heeft mijn dochter van 12 in een avondje in elkaar gezet, wie kan de 4 extra steentjes spotten, zit op 2 plaatsen op t schilderijAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK5cqZIITUr5AYaOWEpioe8wuwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JULE0tXsyZddbH8UQM4QUbvR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Versaevel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:42:
[...]

Ik weet, dat er meer dan 3 zijn, maar deze 3 posten geregeld leuke foto's en video's en dat mis ik.....
Daarom valt ook mijn post extra op😎

Ben bezig met een bricklink winkeltje op te zetten, maar door NAH gaat t zeker niet snel...

Als mijn dochter weer wat af heeft gemaakt post ik het hier

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Versaevel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:46:
Na een ban weer ff gluren, maar wat een drama eigenlijk.
Niets meer eigenlijk.

Waar zijn alle foto's van leuke stadjes zoals bijvoorbeeld van @jakkus.
Hoe staat het met de terminals en leuke trein video's van @almightyarjen

Maar goed, ipv lopen zemelen gaat ik maar weer gewoon lezen af en toe en lekker verder met mijn eigen bouwsels....
In plaats van alleen wat lezen en verder gaan met je eigen bouwsels zou je zelf ook foto's kunnen delen enzovoort. Wie weet lukt het je om andere mensen te motiveren en enthousiasmeren om ook gezellig on-topic bij te dragen, naar jouw verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Gim schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:58:
[...]

In plaats van alleen wat lezen en verder gaan met je eigen bouwsels zou je zelf ook foto's kunnen delen enzovoort. Wie weet lukt het je om andere mensen te motiveren en enthousiasmeren om ook gezellig on-topic bij te dragen, naar jouw verwachting.
En dat is dus de reden waar ik een ban voor heb gekregen, gaat ik niet verder op in, maar delen doet ik dus niet meer zelf.

Maar daarom vond ik het wel leuk om naar andere bouwsels, stadjes en video's te kijken en dat is wat ik mis.

Er staan veel foto's van ik ben deze doos aan het bouwen en ik ben nu bij zakje 4, maar weinig foto's van ik heb dit gemaakt en zijn er op/aanmerkingen om dit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
johnb52 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:47:
[...]

Daarom valt ook mijn post extra op😎

Ben bezig met een bricklink winkeltje op te zetten, maar door NAH gaat t zeker niet snel...

Als mijn dochter weer wat af heeft gemaakt post ik het hier
Ik zie er 2 en een poes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Klopt! Dat is snel gespot van je!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Versaevel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:04:
Er staan veel foto's van ik ben deze doos aan het bouwen en ik ben nu bij zakje 4, maar weinig foto's van ik heb dit gemaakt en zijn er op/aanmerkingen om dit te verbeteren.
Tja, dan kan het zijn dat dit forum gewoon niet helemaal voldoet voor jou. Jammer? Misschien, maar het is wat het is. Zo ben ik ook meer liefhebber van de ene LEGO vlogger/reviewer/influencer/enthusiast youtube kanaal dan de andere; afhankelijk van content.

Misschien dat er nog andere sites zijn die je wat meer bieden en voor jou een mooie aanvulling zijn op deze site. Of een Facebook groep? Er zijn allicht wel groepen of sites waar ze actiever zijn met MOCs en verbeteringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

@Versaevel Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cesdEpu3aslXsxBJRSVJgq1U1nY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gvt4YvpQqXXTePo5Tmtdc5ft.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dat gemaakt :+ Maar soms wordt er nou eenmaal minder gebouwd door mensen, en soms wat meer. Ik ben nu ook minder met Lego bezig dan in sommige andere perioden van het jaar.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnb52
Gim schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:13:
[...]

Tja, dan kan het zijn dat dit forum gewoon niet helemaal voldoet voor jou. Jammer? Misschien, maar het is wat het is
Ik denk dat er maar 1 of 2 personen nodig zijn om het plezier van het lezen en posten van een ander kunnen verzieken.

Beste modjes. Laat dit aub staan, zodat iedereen ervan kan leren en zich dan verbeteren

Back on topic!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-09 14:41
vectormatic schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:25:
[...]

Mag ik dan ook een ferrari op wets/inters? Zet ik er zelf wel softs op :p
We are checking.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Versaevel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:41:
[...]

Zo komt het inderdaad over, maar als ik ff teruglees en terug kijk in dit topic, kom ik in dit deel eerlijk gezegt weinig tot niets tegen.

Vind ik jammer....
Wat er in dit topic wordt gedeeld is heel divers: van foto’s van een dichte set tot eigen bouwsels. Zelf vind ik een foto van een doos wat minder interessant, maar helemaal prima als men blij is met een gekochte set en dit hier deelt. In mijn jeugd had ik een Lego stad met 12v trein. Van foto’s van treinen en een Lego stad word ik dan ook wel blij. Daarnaast vind ik een foto van een mini-fig op ski’s in de sneeuw ook erg leuk om te zien. De absolute top vind ik zelf verzonnen Moc’s. Echter een gebouwde Moc van rebrickable vind ik ook gaaf. Dit topic blijft bij mij nog wel in mijn bookmarks staan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[Afbeelding]
Die staat ook nog op mijn lijstje, al hoop ik stiekem dat dat volgend jaar de nieuwe UCS wordt.

De Tie Striker is trouwens een aanrader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Versaevel schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:46:
Ik miep nog genoeg geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[Afbeelding]
Je moet ook nog een Tie striker en een Tie defender :) Die laatste wil ik ook nog eentje. Een normale Tie fighter en de Tie bomber heb ik ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7K7w1m69hRubTnxMy4hOwHAby4M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HpREaXBnQTry0wI9qHOoC1T0.jpg?f=user_large
(Ik heb ook nog ergens een Kylo Ren Tie fighter staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:29
https://www.nu.nl/opmerke...-1997-van-schip-viel.html
Valt me qua prijs eigenlijk nog wel mee als ik op bricklink kijk. Of ik zit naar het verkeerde onderdeel te kijken (6086).

Maar gratis lego vinden is altijd een pluspunt 😎

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:37

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Op de kleedjesmarkt had mijn vader een "LEGO Star Wars 75297 Resistance X-Wing" gespot. Alles compleet en doos aanwezig.

Zelf heb ik wat kleine setjes van Lego Friends voor mijn dochter meegenomen. Moet ik nog wel even uitzoeken maar op zicht zaten de bijzondere onderdelen er wel in.

Bij de kruidvat-actie heb ik nog twee speed champion wagens meegenomen, de Ferrari en Ford Mustang.

Zodra ik weer thuis ben en alle oude Lego in elkaar staat zal ik eens een foto posten.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:04:
Op de kleedjesmarkt had mijn vader een "LEGO Star Wars 75297 Resistance X-Wing" gespot. Alles compleet en doos aanwezig.

Zelf heb ik wat kleine setjes van Lego Friends voor mijn dochter meegenomen. Moet ik nog wel even uitzoeken maar op zicht zaten de bijzondere onderdelen er wel in.

Bij de kruidvat-actie heb ik nog twee speed champion wagens meegenomen, de Ferrari en Ford Mustang.

Zodra ik weer thuis ben en alle oude Lego in elkaar staat zal ik eens een foto posten.
De Ford Mustang ga ik denk ik nog halen. Meeste value voor het geld, schijnbaar leuke bouw technieken en bescheiden met stickers. En ik vind hem er ook wel stoer uitzien. Mooi blauw en getinte ramen.

Dan gelijk een setje om wat mee te MOC-cen :) Even wat ontspanning. Is alweer even geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

sh4d0wman schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:04:

Op de vrijmarkt hier was genoeg Lego te vinden maar niets wat ik echt interessant vond. Iemand vroeg 50 eu voor een vrij grote Lego Friends set, helaas was onderhandelen ook geen optie want mevrouw had er heel veel voor betaald. Nou succes dan met terug naar huis nemen. Amper Star Wars spul gezien.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

NoTimeRemains schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:39:
[...]

Op de vrijmarkt hier was genoeg Lego te vinden maar niets wat ik echt interessant vond. Iemand vroeg 50 eu voor een vrij grote Lego Friends set, helaas was onderhandelen ook geen optie want mevrouw had er heel veel voor betaald. Nou succes dan met terug naar huis nemen. Amper Star Wars spul gezien.
Bij de vrijmarkt hierzo ook redelijk wat sets gezien, maar nogal wat mensen wilden er de nieuwprijs voor hebben of zelfs meer. Natuurlijk verkocht het niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 18:18

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Michel schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:07:
Flinke longshot dit maar wie niet waagt wie niet wint toch!

Weet iemand of er ergens bouw instructies zijn te krijgen van de orignele Oriënt-Express ideas versie? Deze dus: https://ideas.lego.com/pr...62-413a-9432-ce1d3a98c61a

Ik vind de versie die uiteindelijk is uitgebracht niet de moeite waard, maar dit originele idee daarentegen wel. Maar krijg er geen instructies van gevonden, niet op de bekende sites in ieder geval.

Gelijkende modellen mogen overigens ook!

Nogmaals, denk niet dat ze te krijgen zijn maar ik denk ik waag het er hier eens op.

Thanks!
Oeh ja, dat zou inderdaad tof zijn. Zag van een ander merk ook een hele toffe variant, maar blijf toch liever bij origineel Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 18:18

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Heel vet, maar ouch…. Hij begint met 2x de reguliere Oriënt Express en dan nog ruim 200 euro aan losse steentjes.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24

almightyarjen

When does the hurting stop?

(@Versaevel) Ik ben bezig met klussen na verhuizing en tussendoor de nieuwe Legokamer inrichten.

Ter voorbereiding van het verhuizen heb ik al aardig wat Lego verkocht, voornamelijk backlog. Nu ik mijn gebouwde sets aan het terugplaatsen ben in de kasten krijg ik echt een gevoel van "wat moet ik met al die zooi" :D Dus bezig met nog een saneringsslag, ik heb veel city setjes die ik nauwelijks gebruik, some ter aankleding van een video e.d., daar gaat een deel van weg. Wat een werk allemaal man :')

Huidige status Lego kamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwNsTy9HfAha_AZeV_8E_JvhM2c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlZugmrMJNPRv0GrDHgtOPNQ.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BSHcn4UbzHX4hJ2d_JacJJN_TE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hn8ijBlDy6qKOZ4n9wjnSS2K.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4pDlptyNua53i8nMLzCngxm_HU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y01weesZndL8DZk8rzVzfnQb.jpg?f=fotoalbum_medium

En dan heb ik nog twee kasten in een andere kamer met dozen met (voornamelijk) winter village sets, ongebouwde 90's sets, baseplates, enz :X

[ Voor 3% gewijzigd door almightyarjen op 28-04-2024 09:36 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Vraagje t.o.v. Starwars 4 mei, om in aanmerking te komen voor de gratis set, de 40686 troop carrier, moet ik voor ten minste 160 euro aan Starwars spullen kopen.
Kan dat alleen bij lego.com of kan dat ook bij de plaatselijke speelgoedwinkel of bij b.v. Amazon.nl?

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Mijn zoontje wordt dit jaar 11 en gisteren met koningsdag heeft hij een boel oud speelgoed wat hij niet meer gebruikt uitgezocht en verkocht op de vrijmarkt.

Nu staat er op zijn kamer nog een boel oude lego, sets van mij die ik vroeger had. Deze sets heb ik al die jaren bewaard zodat ooit mijn (eventuele) kinderen er van konden genieten. Dat doel is inmiddels succesvol behaald, de sets zijn ooit uit elkaar gehaald en hebben we samen weer opgebouwd toen hij een jaar of 7 was.

Omdat zowel mijn zoontje als ik er geen belang meer bij hebben en hij aan het opruimen is geslagen, is het tijd om er afscheid van te gaan nemen.

Voor de grap eens gekeken wat er tegenwoordig voor gevraagd wordt en daar schrok ik best van. Vooral een oud piratenschip (6286) gaat voor behoorlijk wat centen over de balie.

Dus eerst eens op zolder gekeken of ik de dozen nog had, en ja, die zijn er nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMx17acMWKLv5B9dNU4tZErzRpk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5q9LJ7XxIfkHowgEBv0taGWV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMmyYuTa9Ev_CzYqNLnx6-htO5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZpdfVYTeMoG5US3hLA3ubOKU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4A1ZzCiTBsQCx7Gwbjr9uRLg9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/koCMUeyvaUXOHzUFEv50pvoM.jpg?f=user_large

Heb binnenkort twee weken vakantie en ga dan alles eens uitzoeken, een deel ligt in bakken en een ander deel staat nog in elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fy334vA_IPUDYatY5j0h5ogV998=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8eyxaj6NAfH4hRJnUSaHezvU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKphr7F94RfE7HftVHTBIvUot4g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cZIo2KmwUPjuuMccE4zYUnGv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWQfNIRSXUolEM7IoNPAMLLTquI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/co09N6XnIXMOdnNeU8AFJGLY.jpg?f=user_large

Ik heb goede hoop dat het nog wel compleet te krijgen is. Had destijds ook een piraten eiland en enkele kleine sets met wat bootjes en haaien, dus minifiguren en zwaardjes enzo genoeg. Doel is om in ieder geval de twee schepen compleet te krijgen.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 06:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

FrambozenTaart schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:19:
Mijn zoontje wordt dit jaar 11 en gisteren met koningsdag heeft hij een boel oud speelgoed wat hij niet meer gebruikt uitgezocht en verkocht op de vrijmarkt.

Nu staat er op zijn kamer nog een boel oude lego, sets van mij die ik vroeger had. Deze sets heb ik al die jaren bewaard zodat ooit mijn (eventuele) kinderen er van konden genieten. Dat doel is inmiddels succesvol behaald, de sets zijn ooit uit elkaar gehaald en hebben we samen weer opgebouwd toen hij een jaar of 7 was.

Omdat zowel mijn zoontje als ik er geen belang meer bij hebben en hij aan het opruimen is geslagen, is het tijd om er afscheid van te gaan nemen.

Voor de grap eens gekeken wat er tegenwoordig voor gevraagd wordt en daar schrok ik best van. Vooral een oud piratenschip (6286) gaat voor behoorlijk wat centen over de balie.

Dus eerst eens op zolder gekeken of ik de dozen nog had, en ja, die zijn er nog.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb binnenkort twee weken vakantie en ga dan alles eens uitzoeken, een deel ligt in bakken en een ander deel staat nog in elkaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb goede hoop dat het nog wel compleet te krijgen is. Had destijds ook een piraten eiland en enkele kleine sets met wat bootjes en haaien, dus minifiguren en zwaardjes enzo genoeg. Doel is om in ieder geval de twee schepen compleet te krijgen.
_/-\o_ ah tof! Ik heb ze vroeger (voor veel te weinig...) verkocht. nu nog steeds spijt van.
Als ze compleet en netjes zijn, kan je inderdaad nog best wel veel krijgen voor de piraten sets!!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:46:
[...]

_/-\o_ ah tof! Ik heb ze vroeger (voor veel te weinig...) verkocht. nu nog steeds spijt van.
Als ze compleet en netjes zijn, kan je inderdaad nog best wel veel krijgen voor de piraten sets!!
Ja klopt, die zijn dus best wel wat 'waard'.

Sowieso goed om te weten, zodat ik het niet gratis weggeef aan de kringloop of een facebook ruilgroep oid :+

Eerst maar eens kijken hoe compleet het allemaal nog is, en dan eens bedenken of ik het ga bewaren of verkopen.

De set heeft in ieder geval zijn tijd consumerende waarde behaald op deze manier _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
sorcees schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:19:
Vraagje t.o.v. Starwars 4 mei, om in aanmerking te komen voor de gratis set, de 40686 troop carrier, moet ik voor ten minste 160 euro aan Starwars spullen kopen.
Kan dat alleen bij lego.com of kan dat ook bij de plaatselijke speelgoedwinkel of bij b.v. Amazon.nl?
Alleen bij Lego zelf, de GWP is ook alleen daar te verkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 06:37

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@FrambozenTaart ik had ook een paar sets en kan je vertellen dat vlaggen best duur zijn tweedehands :X 2 maal gebroken clipjes.... gouden munten waren ook een lastig onderdeel. Hopelijk is alles compleet. Tof dat je nog dozen hebt!

De Piraten kleuren houden zich gelukkig beter dan mijn Lego City witte politie collectie :D

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
FrambozenTaart schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:54:
[...]

Ja klopt, die zijn dus best wel wat 'waard'.

Sowieso goed om te weten, zodat ik het niet gratis weggeef aan de kringloop of een facebook ruilgroep oid :+

Eerst maar eens kijken hoe compleet het allemaal nog is, en dan eens bedenken of ik het ga bewaren of verkopen.

De set heeft in ieder geval zijn tijd consumerende waarde behaald op deze manier _O-
Een aantal van die piraten setjes had ik ook (helaas zonder de doos) bij mij waren ze na bijna 30 jaar niet helemaal compleet meer, dus heb toen het een en ander wat ik miste besteld op bricklink.

Ga ze zelf niet verkopen, maar mocht je dat doen en je kan ze zo compleet maken voor een paar euro's dan kan het je wellicht wat meer opleveren.

Sowieso handig om de setnummers op marktplaats op te zoeken, dan weet je een beetje wat de waarde kan zijn (vraagprijs is natuurlijk niet gelijk aan het bieden)

Die 6286 met doos wordt op marktplaats al 500,- voor geboden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door dr86 op 28-04-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
iets anders, ik zie dat IDEAS weer een fanvote heeft die bijna af loopt, alleen ik zie nergens de sets die mee doen, kijk ik verkeerd of is er gewoon niks ingestuurd?

https://bouwsteentjes.inf...-we-could-turn-back-time/

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:27:
@FrambozenTaart ik had ook een paar sets en kan je vertellen dat vlaggen best duur zijn tweedehands :X 2 maal gebroken clipjes.... gouden munten waren ook een lastig onderdeel. Hopelijk is alles compleet. Tof dat je nog dozen hebt!

De Piraten kleuren houden zich gelukkig beter dan mijn Lego City witte politie collectie :D
De vlaggen zijn er nog, en heel. Sommige onderdelen zijn wel een beetje vergeeld. Ook al wat muntjes, zwaarden, 4 blauwe lantaarns, tientallen wapens en schatkisten gevonden, maar er staan nog 4 Ikea bakken vol lego waar ik nog doorheen mag.

Nu ben ik nogal een verzamelaar van diverse spullen, dus het gesprek met de vrouw ging vanmorgen al zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoJPVoN4w4EBvUKNKF6xhxo9PD8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u7bKQAOcGW3J9SPP7YB1zDrA.jpg?f=user_large

Die ziet de bui al hangen dat ik weer iets heb om te verzamelen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pierovic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:08
Gister gelukkig al een paar doosjes kunnen bemachtiggen. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzU1nBkqs-gTn0VCENpqTwVXhow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EChxOoTPu5JHE5UbUzHqHgRI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2ZnutLvHlnNgq7ospn3lZCXFPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFyO1dUk7BXCyBiZ8Jk2uBqA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6U0yS8N59NjGje-Xx-BZPny6lQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exAc91ZjRQXkfUGhs6od9VM7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnYWnd1qnTP8AjbHNDni5BWBisw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9nIuYvfC0b3twzZ2Ce2jJBOT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQmHd5gceYT9yHEfB06YBOUoxK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lAnFQlrsgxoqigc1yF9FD6l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENWPVp4lW0XJCpymYQv_P0cYmHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nn5OwfqgBOnE3fTKn2k6CCQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 18:36

spok9

Groen...

Nice! Waar?

Is dit een willekeurige score, of met QR-code’s gecheckt?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:49
spok9 schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:12:
[...]
Is dit een willekeurige score, of met QR-code’s gecheckt?
Ik stond laatst in een winkel rustig wat QR codes te scannen. Sprak me ineens iemand aan die echt met open mond stond te kijken alsof ik de holy grail had ontdekt :*) :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Leaks van de nieuwe Mercedes Speed Champions set:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1mb7n4ywzrwc1.jpeg

De geruchten gaan ook dat de nieuwe Technic 4x4 set een Merceds G500 gaat zijn. Hopelijk niet in het zwart zoals in die SC set. Iets wat Lego wel vaker doet met SC en dan een grotere set in dezelfde kleur. Ik hoop nog steeds op een G500 in dat felle geel wat je online veel ziet.

Oja, de nieuwe Lambo SC is ook gelekt:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/we-have-the-first-photo-of-the-new-lamborghini-vision-gt-v0-eowrff90q6xc1.jpeg?auto=webp&s=76a042c2c0862718c6a6e80e6e6ee5e6b4f0fe79

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:32
Die G klasse is gaaf, maarja als ik nu ook nog aan de SC ga beginnen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 18:36

spok9

Groen...

Cyclonist schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:51:
[...]

Ik stond laatst in een winkel rustig wat QR codes te scannen. Sprak me ineens iemand aan die echt met open mond stond te kijken alsof ik de holy grail had ontdekt :*) :D
Haha ik had dat een moeder mij vroeg wat ik aan het doen was, vervolgens voor haar zoontje de door hem gewilde minifig eruit gepikt :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:51
zonoskar schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:49:

[Afbeelding]

De geruchten gaan ook dat de nieuwe Technic 4x4 set een Merceds G500 gaat zijn. Hopelijk niet in het zwart zoals in die SC set. Iets wat Lego wel vaker doet met SC en dan een grotere set in dezelfde kleur. Ik hoop nog steeds op een G500 in dat felle geel wat je online veel ziet.

[Afbeelding]
Ik ben behoorlijk teleurgesteld met de leak van de Mercedes Speed Champions set. De set oogt als een enorme achteruitgang. Voelt een beetje aan als de 6-stud era, ben ik de enige?

De lamborghini daarentegen vind ik wel perfect gelukt.

(enorme edit, vergeten bericht te quoten 8)7)

[ Voor 62% gewijzigd door Tijll op 28-04-2024 23:05 ]

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Tijll schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:04:
[...]

De set oogt als een enorme achteruitgang. Voelt een beetje aan als de 6-stud era, ben ik de enige?
Als iemand die alleen maar een paar 6-wijd Speed Champions heeft: Hey! Nou vind ik die leak van de Mercedes set ook niks, maar we hoeven niet te gaan schelden ;)

Ik heb niks tegen de (meeste) 8-wijd wagentjes trouwens, maar de 5-wijd Mini Cooper Speed Champion>>>>>>>>>>>>alles van 6 en 8-wijd Speed Champions. Dat andere Dakar gedrocht van de moderne Mini Cooper zit nog in zakjes, maar dat kleintje was de set meer dan waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:09
Tijll schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:04:
[...]

Ik ben behoorlijk teleurgesteld met de leak van de Mercedes Speed Champions set. De set oogt als een enorme achteruitgang. Voelt een beetje aan als de 6-stud era, ben ik de enige?

De lamborghini daarentegen vind ik wel perfect gelukt.

(enorme edit, vergeten bericht te quoten 8)7)
Vind het juist wel leuk dat het een wat "normalere" auto is ipv altijd race autos.

Niet dat ik die race autos niet allemaal heb, maar toch, beetje variatie is leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
zonoskar schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die G-klasse ziet er (afgezien van de grille, heel tof!) uit alsof mijn zoontje hem in elkaar heeft geknutseld. En die Lambo is weer een stickerfestijn, maar dat kon ook niet anders. Wel tof om een keer iets anders dan een McLaren in de super-/hypercar te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
Ik snap sommige van de Lambo sets niet. Vanwaar de keuze voor specifieke modellen? Eerst de Sian, nu weer een vaag model. Waarom geen Revuelto, hun kopstuk? In het knaloranje of geel, zoals ze hem overal promoten.

Lijkt mij een gemiste kans, maar wellicht dat ik het niet begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
vanenkelen schreef op zondag 28 april 2024 @ 08:32:
[...]

Oeh ja, dat zou inderdaad tof zijn. Zag van een ander merk ook een hele toffe variant, maar blijf toch liever bij origineel Lego.
Hier hetzelfde! Vandaar de hoop dat iemand wellicht dit ontwerp verder heeft uitgewerkt, maar ook dan zal het een stevige prijs hebben aan losse onderdelen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
Lego levensles door Terry Crews:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/439149836_849565390549187_4141006871260688657_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=SfEalmKebrsQ7kNvgHgplFR&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=00_AfAM6vrx0LvtSjxelDX6_kYHmIvL5dPu72aPcsApDntUpQ&oe=66350B9D

Kwam deze per toeval tegen op feesboek in één of andere Star Wars groep (waar ik niet op geabboneerd ben, maar toch notificaties van krijg blijkbaar).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Pagina: 1 ... 16 ... 138 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .