Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
The Eagle schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:36:
Die F40 is lekker in waarde gestegen idd. Destijds gekocht omdat papa ook iets moest verzinnen dat ie van Sinterklaas kreeg :+
Maar nooit aan toegekomen om te bouwen.
Verkopen doe ik niet, heb wel meer in de backlog zitten dat flink in waarde is gestegen (BTTF met vermoedelijke misprint steen, Wall-E zonder fix, plus paar winter sets (trein, station). Om maar eens wat te noemen.
En ja, kan er flink geld voor beuren en iets anders voor kopen. Maar als ik een set wil kopen van 500 euro dan doe ik dat, dus die winst is geen issue. Bouwen is veel te leuk, dus ooit komt het er wel van :)

Dus hier, teaser voor jullie :P

[Afbeelding]
Ik volg je niet. In mijn ogen zijn er twee opties: (1) bouwen of (2) verkopen. Een derde optie zou zijn: op zolder bewaren. Maar uiteindelijk resulteert dat ooit in optie 1 of 2.
Je geeft dan dat open maken (dus bouwen) geen optie is, maar je gaat ‘m niet verkopen…. Schiet mij maar lek, volgens mij zijn je reacties tegenstrijdig aan elkaar. Ik heb zo’n vermoeden dat je het zelf ook niet meer weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:59:
[...]

Ik volg je niet. In mijn ogen zijn er twee opties: (1) bouwen of (2) verkopen. Een derde optie zou zijn: op zolder bewaren. Maar uiteindelijk resulteert dat ooit in optie 1 of 2.
Je geeft dan dat open maken (dus bouwen) geen optie is, maar je gaat ‘m niet verkopen…. Schiet mij maar lek, volgens mij zijn je reacties tegenstrijdig aan elkaar. Ik heb zo’n vermoeden dat je het zelf ook niet meer weet. :)
Nou eigenlijk zeg je het zelf. Voor nu is het dus optie drie ;) Al het andere doet er pas toe in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 12-04-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd :)

Doen ze bij lego zelf ook btw. Ooit van de Vault gehoord? Alle sets ooit nieuw in doos. Beetje zelfde principe. Als ik nu zou willen tentoonstellen kan ik ook gewoon doos met inhoud neerzetten :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
The Eagle schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:22:
Dat idd :)

Doen ze bij lego zelf ook btw. Ooit van de Vault gehoord? Alle sets ooit nieuw in doos. Beetje zelfde principe. Als ik nu zou willen tentoonstellen kan ik ook gewoon doos met inhoud neerzetten :+
Ik geloof dat ze in "The Vault" bij Lego niet eens elke set hebben. Maar goed, je gesealde F40 set wordt dus een erfenis voor de kinderen? ;)

Hoort dan alsnog een (gesealde) Countach bij als die uitkomt :)

Mochten de kinderen hem dus ooit alsnog bouwen, kunnen ze gelijk ze de bandjes even in water onderdompelen, het rubber is waarschijnlijk inmiddels wel een beetje uitgedroogd. Zo was het iig bij een set die ik in 2015-16 kocht en sinds 2003-4 sealed bij iemand op de plank heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:09

Secsytime

Automagisch

The Eagle schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:36:
Die F40 is lekker in waarde gestegen idd. Destijds gekocht omdat papa ook iets moest verzinnen dat ie van Sinterklaas kreeg :+
Maar nooit aan toegekomen om te bouwen.
Verkopen doe ik niet, heb wel meer in de backlog zitten dat flink in waarde is gestegen (BTTF met vermoedelijke misprint steen, Wall-E zonder fix, plus paar winter sets (trein, station). Om maar eens wat te noemen.
En ja, kan er flink geld voor beuren en iets anders voor kopen. Maar als ik een set wil kopen van 500 euro dan doe ik dat, dus die winst is geen issue. Bouwen is veel te leuk, dus ooit komt het er wel van :)

Dus hier, teaser voor jullie :P

[Afbeelding]
Tsjah, mooie set. Maar is die 500 euro mooi?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51
Gevonden op feesboek :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVEyHa28hWGKkM1voaSRauNh0qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFdC85osJxmByMd395YGl7cG.jpg?f=fotoalbum_large

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:20

L23

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
UCS Tie Interceptor, ja hoor, kom maar door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRjIZFaePt58i1jbfE1ObbcvRCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wghq4k5MEQ4wMYbp9P14fq7x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfFG4h4zr0mS3HV5bOzdySoZM18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5wt0fpTueofLuTpsPWV4j9KV.png?f=fotoalbum_large

En dan bij 160 euro deze GWP erbij. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8zZ8PWm1Fh5v3UU4Fi2zk-PFg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCJLGDrOWLwyOPW0kMAakntV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Prosac op 15-04-2024 20:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
Ik vind die podracer diorama ook erg tof!
https://www.lego.com/nl-n...spa-podrace-diorama-75380

[ Voor 44% gewijzigd door kneusteun op 15-04-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

Prosac schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:19:

[Afbeelding]
€230 :X :X :X

Ik vind het best een cool ding, en een aardig formaatje om eens een UCS uit te proberen, maar 230 euro voor een set van dat formaat... no thanks.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:01

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

vectormatic schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:31:
[...]

€230 :X :X :X

Ik vind het best een cool ding, en een aardig formaatje om eens een UCS uit te proberen, maar 230 euro voor een set van dat formaat... no thanks.
20 stenen minder dan de X-Wing UCS en 10 euro goedkoper. De meeste kopen hem met fixe korting, verwacht deze wel op te kunnen pikken voor circa 140 a 150 eur. Niemand dwingt je om hem bij de release te kopen hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 20:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

Xqlus1ve schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:37:
[...]

20 stenen minder dan de X-Wing UCS en 10 euro goedkoper. De meeste kopen hem met fixe korting, verwacht deze wel op te kunnen pikken voor circa 140 a 150 eur. Niemand dwingt je om hem bij de release te kopen hé.
Klopt, ik had me nog niet zo verdiept in de UCS x-wing kwa prijs geschiedenis, ik had niet persee verwacht dat UCS sets ook zulke kortingen krijgen.

Voor 140-150 is het best een optie

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik zie wel wat ik begin mei allemaal op pik. De X-wing UCS ligt hier ook nog keurig ingepakt in de kast. :')

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLFf1s1l_BzB731u76A7CxfiKRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnFBwMvZaWiNcxPPjhsCux6i.jpg?f=fotoalbum_large

Als je jarig bent en de oudste iets in elkaar knutselt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dan bij 160 euro deze GWP erbij. :)

[Afbeelding]
Die gaat er komen, zeker met die GWP erbij.

Tijd om wat oude sets te verkopen. (Blijkt dat ik nog wat zooi via MP heb gekocht wat nog wel wat waard is, pharao sets)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:55
Holzschuh schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:29:
[Afbeelding]

Als je jarig bent en de oudste iets in elkaar knutselt :9~
Heel origineel. Gefeliciteerd!

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 15:53
Xqlus1ve schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:37:
[...]

Ja precies dit. Die Xwing zie ik nergens voor list price. De planning was wel deze naast de Xwing te displayen, dus maar even zien hoe lang ik de zelfbeheersing kan rekken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-09 15:30
De nieuwe Brickheadz van Episode I zijn ook weer een mooie aanvulling op de verzameling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnK2ZHNLyZQ6URBt4sdRNZw1_ls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ve6zyU7WrjFwMoL6W4IXbkh.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

NoTimeRemains

I know

De Interceptor is schitterend, jammer dat ze niet voor de Emperor's Royal Guard zijn gegaan. Verdere dingen vind ik tegenvallen.

This is the Way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick a Brick 2024-04-16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyA6e4proJlpUDcREHArqyYQkLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPFVOi8iQJEEDuTelHt7Y3GM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:36

QuattroNL

It is I.

Oef gaaf!
Die hoort eigenlijk wel naast de UCS Tie Fighter te staan. Maarja...plek :|
Heb de laatste UCS X-wing ook nog in de backlog, die moet ik ook ophangen omdat een sta-plek niet meer voorhanden is (daar staat nu de UCS Snowspeeder).
Gaat een mooi SW UCS quartet worden zo :9
(nee de MF gaat er niet komen....over plek gesproken 8)7 )
Mad-Matt schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:31:
[...]
Tijd om wat oude sets te verkopen....
Ja goeie, dat moet ik ook maar eens gaan doen.
Geeft ruimte, zowel fysiek als financieel. Dat laatste meer om het naar mrs. QuattroNL te verantwoorden :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 23:06

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Zit dat wagenwiel nog steeds met plakband vast? Ik dacht het op de vorige update ook al te zien, maar als het nu nog steeds zo zit, is 't blijkbaar geen noodoplossing meer :P

Dat wiel is toch vast wel met (een combinatie van) de andere "nu verkrijgbare" items vast te zetten? :9

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:31
APClll schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:10:
[...]

Zit dat wagenwiel nog steeds met plakband vast? Ik dacht het op de vorige update ook al te zien, maar als het nu nog steeds zo zit, is 't blijkbaar geen noodoplossing meer :P

Dat wiel is toch vast wel met (een combinatie van) de andere "nu verkrijgbare" items vast te zetten? :9
met de 2e van rechts en 3e van boven moet t lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:17
Waar is de winkel ook alweer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zenomyscus schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:32:
[...]

Waar is de winkel ook alweer?
Hij post meestal die van Brussel. Dus ik vermoed nu hetzelfde.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

zonoskar schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:09:
[...]

Hij post meestal die van Brussel. Dus ik vermoed nu hetzelfde.
@Zenomyscus inderdaad Brussel, ik werk daar dicht in de buurt

[ Voor 6% gewijzigd door roeleboel op 16-04-2024 19:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
Wanneer sturen ze die glijbanen eens retour aan Lego?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Denk dat ze die beter los kunnen verkopen dan terugsturen. Ik heb me n tijdje geleden ook afgevraagd waarom ze die nog steeds hebben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
Leuk een lego topic! Zit helaas een maandje thuis i.v.m. overspanning en daar komt in elk geval nog zeker een maand bij dus op zoek naar bezigheidstherapie. Na 2 grote puzzels ben ik daar wel even klaar mee en zit nu te overwegen een keer een van de grotere legosets te kopen. Nou lijkt me de Milennium Falcon gaaf want Star Wars vond ik als kind heel leuk, maar de Titanic lijkt me ook een mooie set. Die zie ik ook weer als mooiere toevoeging in een toekomstige kast op een van de kamers boven. Maar die prijzen :o Marktplaats scheelt weer iets, maar met zo'n grote set heeft nieuw toch de voorkeur. In de tijd dat ik het even laat bezinken hier ook eens mee lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Southern Sun schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:59:
Leuk een lego topic! Zit helaas een maandje thuis i.v.m. overspanning en daar komt in elk geval nog zeker een maand bij dus op zoek naar bezigheidstherapie. Na 2 grote puzzels ben ik daar wel even klaar mee en zit nu te overwegen een keer een van de grotere legosets te kopen. Nou lijkt me de Milennium Falcon gaaf want Star Wars vond ik als kind heel leuk, maar de Titanic lijkt me ook een mooie set. Die zie ik ook weer als mooiere toevoeging in een toekomstige kast op een van de kamers boven. Maar die prijzen :o Marktplaats scheelt weer iets, maar met zo'n grote set heeft nieuw toch de voorkeur. In de tijd dat ik het even laat bezinken hier ook eens mee lezen :)
LEGO sets huren een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:44
Vervelend om te lezen van je overspannenheid.

Als het je puur te doen is om te bouwen, is huren wellicht dan een optie? Er zijn wat lokale zaakjes waar dat kan, zou je kunnen Googlen op basis van je locatie.

Edit: Souljah was me voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
souljah1h schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:06:
[...]

LEGO sets huren een optie?
Oh ja goede tip, vergeten te vermelden, maar die heb ik ook nog niet uitgesloten inderdaad. Hoewel ik vermoedelijk toch in elk geval 1 set aanschaf ;) Dat wordt dan denk ik toch de Titanic en dan de Falcon een keertje huren.

[ Voor 11% gewijzigd door Southern Sun op 17-04-2024 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Southern Sun schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:07:
Oh ja goede tip, vergeten te vermelden, maar die heb ik ook nog niet uitgesloten inderdaad. Hoewel ik vermoedelijk toch in elk geval 1 set aanschaf ;) Dat wordt dan denk ik toch de Titanic en dan de Falcon een keertje huren.
Ik kan je de Titanic absoluut aanraden! Zeker wanneer je er voor kiest om één nummer (van de genummerde zakjes) per dag te bouwen, dan kun je er zo anderhalve maand mee zoet zijn. Je doet gemiddeld ongeveer 20-30 minuten per nummer. Voordeel hiervan is dat bepaalde wat meer repetitieve stappen niet saai worden omdat je je beperkt tot één nummer per dag, en je elke dag weer uitkijkt naar het volgende zakje (de volgende zakjes van hetzelfde nummer) dat je mag openen.

Verder is de Titanic een prachtig model dat heel goed staat op display en positieve reacties van bezoekers ontlokt. Perfect om bovenop een boekenkast te plaatsen, mits er voldoende ruimte tussen boekenkast en plafond is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:58:
Wanneer sturen ze die glijbanen eens retour aan Lego?
ja maar... maar... euhm... GBCs! :P

Alle stokheid op een gekje, ik vraag me inderdaad ook af waarom dat element beschikbaar blijft op de PaB.
Is dit trouwens specifiek voor de winkel in Brussel, of hebben andere winkels deze ook nog in het assortiment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:33
Kapoen schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:30:
[...]

ja maar... maar... euhm... GBCs! :P

Alle stokheid op een gekje, ik vraag me inderdaad ook af waarom dat element beschikbaar blijft op de PaB.
Is dit trouwens specifiek voor de winkel in Brussel, of hebben andere winkels deze ook nog in het assortiment?
Als ik mij niet vergis, dan lagen ze ook in de PaB muur in Essen, Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Oeh die ziet er gaaf uit inderdaad! *noteert op wish list.

Ik heb de Titanic nog even uitgesteld, liep net in de winkel tegen de Loop Coaster aan, die leek me ook leuk dus daar gaan we mee beginnen :) Veel uitnodigend spul toch allemaal bij elkaar.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:05
Mijn zoon heeft iets gebouwd waarbij hij vroeg of ik foto's wilde delen ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPhhOZ5FKkVgrKz-UmcH7_uQYo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVEfBge3gf3XCByMPDlp8fB2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2U_xGDrgwI8voL3ug-rqXleOjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0CNK5uIHR3hqB6pin9UIOLH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OI7-gNpjGhhTs2D_dUxTwYckw_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcJasG4OFrLAo2RX3zqdIiCv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcXHaXYDBUJ8prv-lrb3mBpUIAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UueJSEyYGj3Qrb08BgqrNj8.jpg?f=fotoalbum_large

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 15:41
gr8-jen schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:45:
Mijn zoon heeft iets gebouwd waarbij hun vroeg of ik foto's wilde delen ;) [Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk gemaakt :D

@zonoskar O-) :D
Die andere creatie is wat meer in lijn met wat je mooi vind denk ik :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RubjeMazter schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:01:
[...]

Leuk gemaakt :D

@zonoskar O-) :D
Die andere creatie is wat meer in lijn met wat je mooi vind denk ik :)
Ik heb niets tegen kleurtjes hoor. Alleen in een 18+ display set vind ik ze misstaan.

Ik vind deze bijv heel erg tof:

Afbeeldingslocatie: https://laughingsquid.com/wp-content/uploads/2018/01/multicolored-lego-millennium-falcon-7.jpg?w=750

[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 17-04-2024 14:19 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
Pinpas zegt: ‘AU’

[ Voor 4% gewijzigd door Dagg op 17-04-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

gr8-jen schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:45:
Mijn zoon heeft iets gebouwd waarbij hun vroeg of ik foto's wilde delen ;) [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met die laatste 2 foto's zie ik jouw zoon wel bij Tesla gaan werken straks, ziet er een stuk beter uit dan hun SUV / Truck :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Inderdaad, denk dat dit wel een first-day aankoop gaat worden :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
Ik hoop dat die dezelfde schaal heeft als de Saturn V.
En dat er over een paar jaar ook nog een Falcon 9 bij komt te staan!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Dagg op 17-04-2024 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:42

Case_C

[Team Carrack]

3600 stukjes veelal kleine? Hoop wel rond of onder de €300,- maar dat zit er vast niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Ziet er HEEL indrukwekkend uit zo met die lanceertoren. Aan de andere kant is vooral die lanceertoren vrees ik ook ontzettend repeterend in het bouwen. Lijkt me niet echt een -leuke- set om te bouwen... Maar wel indrukwekkend, dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Case_C schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:17:
[...]

3600 stukjes veelal kleine? Hoop wel rond of onder de €300,- maar dat zit er vast niet in.
Schijnt €259 te worden, zie de link van @Dagg

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 17-04-2024 15:21 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ik weet niet of het een bruikbaar idee is voor jou, maar soms gooi ik de onderdelen van een aantal kleine setjes in een schotel en vervolgens klik ik een hele avond rustig door terwijl ik TV kijk.

Een oudere foto waar ik het idee beter toon (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozO2Fy5d4jh2Mn7Sbs5lnIQEQEM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuLty17JPKkr3YFzJBwB8tBr.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo kan je veel langer plezier halen uit kleinere sets vind ik, en je hoeft dus niet meteen een Titanic of Millenium Falcon aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
260 euro voor een launchpad met raket. Ik vind hem tof.
Witte kop eraf en je kan een space shuttle eraan koppelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Ahh de eerste foto 8) Die gaat er zeker komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Binnenkort heb ik wat ruimte om mijn 9V Light & Sound collectie mooi neer te zetten, echter kunnen deze wel een wasbeurt gebruiken.

Ik heb ervaring met waterstofperoxide om de vergeelde blokjes weer mooi wit te maken.
Ik vraag mij alleen af of iemand ervaring heeft met de 9V onderdelen.
Mijn idee is dat het wel kan, als ik ze daarna snel droogmaak, en met IPA(Isopropylalcohol) schoonmaak.
(de lampjes & geluidsblokjes laat ik voor wat het is)

Gaat om deze plate's:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/LwMAAOSwVr9kUwwG/s-l400.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.ricardostatic.ch/images/9cc625bc-9bff-4904-b2b8-f09bd7ffe17a/t_1000x750/10x-lego-2x8-electric-9v-plate

Ook de batterijbox kan tot zekere hoogte uit elkaar (linker & rechter deel kunnen er uit, maar de connectie strips niet)
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/LS6OFRojPyGW_Ir8XB7z6VlK_eA4rczg2Q9J5BQjZsg.jpg?auto=webp&s=ad86f82b0c6dfba475e3d9784379f26757b0255d

Echter, heeft iemand ervaring met de 9V bricks & waterstofperoxide?

Ook iemand ervaring met "electroplate" van deze onderdelen?
Ik heb een rode batterijbox van de 6484 welke lichte oxidatie / corrosie heeft. Deze vervangen is een dure optie ;)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42
Voor de liefhebbers: gratis instructies om van de 42110 Land Rover een Humvee te maken:

https://rebrickable.com/m...xeu/42110-humvee/#details

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-177684.jpg/1000x800.jpg?1713033086.787593

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 17:51
Dat zuigt. Maar overspanning was voor mij destijds (~12 jaar geleden) ook de trigger om weer Lego te gaan kopen, dus is er toch nog iets goeds van gekomen (en minder goed: een legere portemonnee ;) ).
Ik ben net klaar met de Lion Knights' Castle, en dat is eerlijk waar de beste set tot nu toe. Die is met enorm veel oog voor detail gemaakt, en is een soort showcase van wat Lego nu kan.
Voor iets minder geld is de Space Shuttle Discovery ook een verrassend leuke bouwervaring. En nog iets goedkoper de Ornithopter (Dune), als is die wel heel erg veel Technic en niet zo mooi afgewerkt.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 16:36
Ik zat vorig jaar op het randje van en even relaxed Lego bouwen hielp enorm! Ik ben begonnen met de Lego Optimus Prime, twee zakjes per dag om te ontspannen (Geen TV, geen muziek, niets anders om me heen, alleen Lego). Is zo een enorme set een goed idee om mee te beginnen?

Sommige Technic sets zijn ook geweldig! Goed voor het brein. Vergeet ook niet dat je zwaar betaald voor gelicenseerde IPs, zoals Star Wars of Marvel.

Ben je aan het rondkijken, maak gebruik van Brickwatch. De Millenium Falcon heeft bij bv. BRICKshop 20% korting, scheelt toch €170.

https://www.brickwatch.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

PurpleBlue schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:35:
Binnenkort heb ik wat ruimte om mijn 9V Light & Sound collectie mooi neer te zetten, echter kunnen deze wel een wasbeurt gebruiken.

Ik heb ervaring met waterstofperoxide om de vergeelde blokjes weer mooi wit te maken.
Ik vraag mij alleen af of iemand ervaring heeft met de 9V onderdelen.
Mijn idee is dat het wel kan, als ik ze daarna snel droogmaak, en met IPA(Isopropylalcohol) schoonmaak.
(de lampjes & geluidsblokjes laat ik voor wat het is)

Gaat om deze plate's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ook de batterijbox kan tot zekere hoogte uit elkaar (linker & rechter deel kunnen er uit, maar de connectie strips niet)
[Afbeelding]

Echter, heeft iemand ervaring met de 9V bricks & waterstofperoxide?

Ook iemand ervaring met "electroplate" van deze onderdelen?
Ik heb een rode batterijbox van de 6484 welke lichte oxidatie / corrosie heeft. Deze vervangen is een dure optie ;)
Ik heb ervaring met 12V treinrails en waterstofperoxide. Dat gaat goed, als je de onderdelen maar wel goed afdroogt als ze uit de oplossing komen. bij 12V middengeleiders was dat een uitdaging aangezien de geleiders hol zijn, perfect job voor mijn compressor :D De compressorlucht droogde de buitenkant ook retesnel dus als je zo'n ding hebt staan, gebruik hem voor het afdrogen zou ik zeggen :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 12-09 10:25

artificial_sun

Mazda Rx7

Man Lego is weer echt mijn fomo aan het triggeren.

Ik heb middennacht de D&D set besteld, dus ik heb er de Mimic en het Boek erbij. Ondertussen ben ik onderdelen aan het verzamelen om de Baldur's Gate 3 karakters in minifigures te maken.

En nu had ik dus de onderdelen van de Mimic in bricklink gegooid en dan ben je voor 20 euro klaar. Dan kan ik de GWP dicht houden. Lastig hoor

Stadia was beter....

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Had mijn zoon (zeven jaar) beloofd deze op internet te zetten. Ze zijn hier momenteel wegenwerken aan het uitvoeren, vandaar de inspiratie ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GklBxbf7b5RHBVex7y5ejsvoQ0U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XzlYWifiPb5ntkHctbbWnfeW.jpg?f=user_large

Ik denk dat er meer dan 50 jaar verschil is tussen het oudste en het nieuwste blokje :)
(oh ja ... hij heeft het volledig alleen gebouwd)

[ Voor 16% gewijzigd door andorig op 20-04-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

PurpleBlue schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:35:
Probeer eens de nieuwe Retrobright vapor methode, dan worden de blokjes een stuk minder nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

andorig schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:17:
Had mijn zoon (acht jaar) beloofd deze op internet te zetten. Ze zijn hier momenteel wegenwerken aan het uitvoeren, vandaar de inspiratie ...

[Afbeelding]

Ik denk dat er meer dan 50 jaar verschil is tussen het oudste en het nieuwste blokje :)
(oh ja ... hij heeft het volledig alleen gebouwd)
Dit roept herinneringen op :P :$
Bij "wegenbouw" en "blauw-met-wit" en dan ook nog eens rode wielen, moet ik meteen terugdenken aan die jaren-80 cementmixer-vrachtauto die ik altijd had willen hebben, maar nooit gekregen heb O-) (6682)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Iemand de minifigures series 26 al in het wild gespot of is het echt wachten tot 1 mei? :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Eerste afbeelding LEGO Icons 10341 NASA Artemis Space Launch System(17-04-2024)
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2024/03/LEGO-Icons-10341-NASA-Artemis-Space-Launch-System.jpeg

Ik snap het niet. Vind het ding maar saai qua kleuren, ziet er repetitief uit qua bouwen en veel kleine onderdelen dus extreem groot zal het model niet zijn. Maar toch vind ik hem cool.

Vandaag binnen gekregen, dit weekend lekker bouwen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzF4o4pOV-szJe58zeIduCsuPAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duaKToCJAcAXHc2ALJPE9YAG.jpg?f=fotoalbum_large

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:09

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

davidov schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:23:
[...]
Voor een eerste foto ben je toch echt 2 dagen te laat :X
Ach, het was toch deels een verkapte post op mijn nieuwe aanwinst te showen :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 15:41
FeaR schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:02:
[...]

Dat mag dus ni... Oh nee mag wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:09
FeaR schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:02:
[...]

Dat las ik ook tussen de regels door :D
Enjoy! En vergeet niet een foto te plaatsen van de bouw of het resultaat! :Y

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fieldnote
De John Deere MOC is klaar en staat mooi naast de Lego Claas 42054 :) Was erg leuk om te bouwen maar er gaat toch niets boven de oude vertrouwde papieren bouwinstructies

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-q660NHsl9eDhCdT2cBpeyZvIMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCN6BxikI4m6cl2J2KdhtFp0.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clNYaAYm4T9Lgh6SWRse9uI1z8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfXax3caE4LPoGUsijFrvFeh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

Gerucht over een nieuwe SPACE GWP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENJ7xhoDCOJTrkT6FFblJIZInfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LiE7L73PoiNpwllk89uh5CtT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

rammes schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:42:
Gerucht over een nieuwe SPACE GWP.
Een oranje spacefig! *O* d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ja, maar die hebben we al :(. en ze hebben geen airtanks.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

jep, no airtanks. Ze zitten ook binnen, maar toch.

[ Voor 49% gewijzigd door rammes op 19-04-2024 21:09 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

rammes schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 20:16:
[...]

ja, maar die hebben we al :(. en ze hebben geen airtanks.
Laat ik nou heel toevallig álleen zo'n oranje airtank hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
FeaR schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:20:
Eerste afbeelding LEGO Icons 10341 NASA Artemis Space Launch System(17-04-2024)
[Afbeelding]

Ik snap het niet. Vind het ding maar saai qua kleuren, ziet er repetitief uit qua bouwen en veel kleine onderdelen dus extreem groot zal het model niet zijn. Maar toch vind ik hem cool.

Vandaag binnen gekregen, dit weekend lekker bouwen:
[Afbeelding]
SLS saai qua kleuren? Zo is hij in het echt ook, dus kan Lego dat toch moeilijk gaan veranderen?

Maar wat mij opvalt maar misschien is het de foto, de boosters lijken te klein te zijn. Als je de SLS bekijkt horen de boosters meer dan 50% van de SLS te zijn, maar dat lijkt bij de lego variant niet het geval. Ik wacht even de officiele aankondiging af, want ik wil hem eigenlijk ook wel naast de Saturn V maar moet hij wel kloppen (en zelfde schaal zijn) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:54
Vind hem helaas wat te cartoony voor space. Had liever een heruitgave van een oude set gehad, zoals de hiervoor hebben gedaan met bv de blacktron cruiser of dat mini space center van laatst.

Scheelt weer fomo dit gelukkig.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:33
Ik ben van plan om de McLaren F1 en Mercedes F1 aan de muur op te hangen en ben op zoek naar speciaal gemaakte beugels. Prijs is niet belangrijk. Het moet er vooral goed en degelijk uit zien. Iemand goede ervaringen em wellicht zelf deze sets aan de muur hangen? 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

fieldnote schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:34:
De John Deere MOC is klaar en staat mooi naast de Lego Claas 42054 :) Was erg leuk om te bouwen maar er gaat toch niets boven de oude vertrouwde papieren bouwinstructies
Geinig, maar die mening deel ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
KW25 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:35:
[...]

Vind hem helaas wat te cartoony voor space. Had liever een heruitgave van een oude set gehad, zoals de hiervoor hebben gedaan met bv de blacktron cruiser of dat mini space center van laatst.

Scheelt weer fomo dit gelukkig.
Wat voor mij vooral ontbreekt, als je dan toch Classic Space style minifigs in de set doet, is een bouwwerk dat een tribute brengt aan dat tijdperk (Zoals de Blacktron Cruiser en de mini space center of nog wat verder terug Benny's Space squad setje). Wanneer hebben we ooit een set gehad in de 70's/80's met een alien diner?

[ Voor 34% gewijzigd door AppieNL op 20-04-2024 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 01:26:
[...]

Wat voor mij vooral ontbreekt, als je dan toch Classic Space style minifigs in de set doet, is een bouwwerk dat een tribute brengt aan dat tijdperk (Zoals de Blacktron Cruiser en de mini space center of nog wat verder terug Benny's Space squad setje). Wanneer hebben we ooit een set gehad in de 70's/80's met een alien diner?
Deze GWP doet me denken (vanwege de alien) aan dit setje dat in mei zal verschijnen:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/40715-1/40715_alt1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/40715-1/40715_alt2.jpg

Er zit een classic space minifig in (met verkeerde tanks? :P ) en een klein voertuig in de stijl van.
De rest van het setje vloekt met dat thema, maar ik vind het wel iets hebben. De GWP vind ik ook grappig,
misschien komt die er wel (hangt af van de aankoopdrempel of bricklink prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Laatst online: 21:30
Goedemiddag allen. Kent iemand een website waarbij ik de allerlaagste prijzen kan checken voor lego technic? Tweakers price watch lukt helaas niet. Zijn er ook bepaalde periodes voor de sales of iets dergelijks?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nietdatikweet schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:31:
Goedemiddag allen. Kent iemand een website waarbij ik de allerlaagste prijzen kan checken voor lego technic? Tweakers price watch lukt helaas niet. Zijn er ook bepaalde periodes voor de sales of iets dergelijks?
Voor een pricewatch kan je deze site gebruiken: https://www.brickwatch.net/nl-NL/

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
De afgelopen dagen een project opgepakt wat ik al een tijdje aan het uitstellen was, het verder sorteren en 'labelen' van de lades. Nog niet helemaal klaar, en mogelijk heb ik nog een ladekast of 2 nodig, maar het einde is in zicht :9
En ik moet zeggen, de Iris ladekasten zijn wel echt fijn, maar erg jammer dat je niet makkelijk de lades eruit kan halen. Het kan wel als je het frame uit elkaar haalt, maar dan haal je ook weer een stuk stevigheid weg. En je kan ook de uitsparingen aan de zijkant van de lades verwijderen en dan heb je als bijkomend voordeel dat de lades iets verder open kunnen, maar dan heb je met het verplaatsen wel meer kans dat de lades er snel uitvallen.
Laatst ook al bij Toolstation een aantal inzetbakjes gehaald, zodra ik iets verder ben met sorteren haal ik er nog een aantal bij om de kleinere onderdelen wat beter te kunnen sorteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipPH-tPky0P0nNlh9fPKsQ0YM3s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZnrFRQDtId9CwWIfMEYBRqN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvzIy2cix5VtRVtNH-ZuJf0N4LQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRMJ6nEpgAAlxZIOK31uiYq3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlRFjev0XidUzTb3Iv5HA_jOvm0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbIDnK25cvULo391Ab8lZDQ9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w93LXFq-OBNNLTTWUuVYwprLfPQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2b556w5Zc64TvoHEba23p11.jpg?f=fotoalbum_tile

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Remy!!!! schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:52:
de Iris ladekasten zijn wel echt fijn, maar erg jammer dat je niet makkelijk de lades eruit kan halen.
Huh? Dat gaat juist vrij makkelijk. Elke lade heeft aan de bovenkant 2 kleine haakjes de (jij noemt die denk ik de uitsparingen?) op zo'n 3/4 diepte. Als je de lade open doet tot die niet verder gaat en dan de bovenkant van de lade naar binnen duwt zodat die haakjes binnen het frame van de kast komen, kan de hele lade er zo uit. Zit genoeg flex op.

Zelf ben ik ook de lades aan het (her)organiseren en gewoon een hele lade zo kunnen verhuizen naar een andere Iris kast is erg fijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:21
AppieNL schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:19:
[...]

Huh? Dat gaat juist vrij makkelijk. Elke lade heeft aan de bovenkant 2 kleine haakjes de (jij noemt die denk ik de uitsparingen?) op zo'n 3/4 diepte. Als je de lade open doet tot die niet verder gaat en dan de bovenkant van de lade naar binnen duwt zodat die haakjes binnen het frame van de kast komen, kan de hele lade er zo uit. Zit genoeg flex op.

Zelf ben ik ook de lades aan het (her)organiseren en gewoon een hele lade zo kunnen verhuizen naar een andere Iris kast is erg fijn.
Uhm.... :X Ik ga in een hoekje zitten schamen :o
Je kan ze op die manier idd makkelijk wisselen, thnx! _/-\o_

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Laatst online: 13-09 19:05
Denken jullie dat er volgende week nog goede aanbiedingen komen voor starwars sets (may4th)wil zelf nog de Millennium Falcon™ (75375, R2-D2™ (75379) en deze nieuwe lijkt me ook gaaf
Droideka™ (75381)..allemaal mooie kleinere sets wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 14:06
djerror schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:54:
Denken jullie dat er volgende week nog goede aanbiedingen komen voor starwars sets (may4th)wil zelf nog de Millennium Falcon™ (75375, R2-D2™ (75379) en deze nieuwe lijkt me ook gaaf
Geen kortingen (of naja, indirect) sommige sets krijgen op de Lego store x2 VIP punten en sommige sets 4x VIP punten. En uiteraard komen er May the 4th goodies zoals een recreation van de 2001 Droid Carrier in een 25 jaar Lego Star Wars & 25 Jaar Phantom Menace verpakking. Al moet je hier wel eerst €160 voor neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
ah check jammer wel..hou brickwatch wel even in de gaten ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-09 15:30
djerror schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:54:
Wat Robinblitz al aangeeft, dat zijn de bekende acties van Lego zelf. Ik verwacht dat andere retailers ook nog wel met diverse aanbiedingen zullen komen.
Andere jaren iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Boingo schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:11:
[...]

Wat Robinblitz al aangeeft, dat zijn de bekende acties van Lego zelf. Ik verwacht dat andere retailers ook nog wel met diverse aanbiedingen zullen komen.
Andere jaren iig wel
ah ok ja daar was ik even benieuwd naar thanks :-)..ik voeg de sets even toe aan brickwatch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
Ik kreeg de vraag om een 'lego tafel' te maken voor mijn neefje, ben benieuwd of meer mensen dit hebben hier voor kinderen en of er mooie/leuke voorbeelden zijn. Mochten jullie ze hebben dan zie ik ze graag! Daarnaast een andere vraag, ik heb nog wel wegplaten van vroeger, komen die maten een beetje overeen met de platen van tegenwoordig? Dan baseer ik de breedte/diepte een beetje op die maten. Zegmaar 2 of 3 wegplaten diep en 5 of 6 breed (noem maar wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
almightyarjen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:17:
[...]

Ik heb ervaring met 12V treinrails en waterstofperoxide. Dat gaat goed, als je de onderdelen maar wel goed afdroogt als ze uit de oplossing komen. bij 12V middengeleiders was dat een uitdaging aangezien de geleiders hol zijn, perfect job voor mijn compressor :D De compressorlucht droogde de buitenkant ook retesnel dus als je zo'n ding hebt staan, gebruik hem voor het afdrogen zou ik zeggen :Y
Dank!
Ik zal het anders eerst wel proberen met een "simpele witte" box, die zijn niet zo duur als de rode, of witte met 9V print mocht het mis gaan :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

einz schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:09:
Ik kreeg de vraag om een 'lego tafel' te maken voor mijn neefje, ben benieuwd of meer mensen dit hebben hier voor kinderen en of er mooie/leuke voorbeelden zijn. Mochten jullie ze hebben dan zie ik ze graag! Daarnaast een andere vraag, ik heb nog wel wegplaten van vroeger, komen die maten een beetje overeen met de platen van tegenwoordig? Dan baseer ik de breedte/diepte een beetje op die maten. Zegmaar 2 of 3 wegplaten diep en 5 of 6 breed (noem maar wat).
Wegplaten gebruiken ze niet meer :)

Maar wat je doet: haal een plaat wit gefineerd spaanplaat. Paar latjes er omheen als opstaande rand, en vier zwenkwieltjes er onder. Schuif je zo bij junior onder het bed, kan ie zijn spullen laten staan als ie gaat slapen en het staat niet in de weg. Kan zelfs een trein op lopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
The Eagle schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:53:
[...]

Wegplaten gebruiken ze niet meer :)

Maar wat je doet: haal een plaat wit gefineerd spaanplaat. Paar latjes er omheen als opstaande rand, en vier zwenkwieltjes er onder. Schuif je zo bij junior onder het bed, kan ie zijn spullen laten staan als ie gaat slapen en het staat niet in de weg. Kan zelfs een trein op lopen :)
Dat begreep ik inderdaad, maar was even benieuwd of de maten nog hetzelfde zijn... lijkt me van wel? Ik zag bij hem van die vierkante plaatjes liggen, ik denk dat die precies de helft zijn van een wegplaat? Dan kan ik ze nog steeds als maat gebruiken.

Plank onder bed is natuurlijk een idee, maar graag wilden ze een wat hogere tafel. De ruimte is er wel voor. Zelf had ik vroeger ook een prachtige tafel gemaakt door m'n vader maar dat is wat too much. Deze had aan weerszijden allemaal sorteerbakjes. Een uitschuifbaar paneel om op te bouwen en een grote basis voor de stad. Was ook nog eens in hoogte verstelbaar en had spotjes :D Mooie tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

einz schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:27:
[...]

Dat begreep ik inderdaad, maar was even benieuwd of de maten nog hetzelfde zijn... lijkt me van wel? Ik zag bij hem van die vierkante plaatjes liggen, ik denk dat die precies de helft zijn van een wegplaat? Dan kan ik ze nog steeds als maat gebruiken.
Geen idee eerlijk gezegd. Even uit mijn hoofd is een wegenplaat 32*32 noppen.

Zou minimaal 5*3 wegenplaten aanhouden qua grootte. Daar past als het goed is ook een treinbaan op :)
Plank onder bed is natuurlijk een idee, maar graag wilden ze een wat hogere tafel. De ruimte is er wel voor. Zelf had ik vroeger ook een prachtige tafel gemaakt door m'n vader maar dat is wat too much. Deze had aan weerszijden allemaal sorteerbakjes. Een uitschuifbaar paneel om op te bouwen en een grote basis voor de stad. Was ook nog eens in hoogte verstelbaar en had spotjes :D Mooie tijden.
Doe je er toch een paar opklapbare schragen onder?
Sorteerbakjes aan weerszijden kun je vrij simpel met een French cleat maken, haal je ze er zo af ook :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 22-04-2024 20:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 12-09 10:25

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik de Mimic in losse onderdelen moet kopen en dan mijn GWP dicht moet laten 7(8)7

En ik zit dan op Bricklink te scrollen ennkom steeds meer items tegen om mijn D&D - BG3 cast te maken.

Dit is momenteel mijn work in progress:

Baldur's Gate 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vpn8T6fHM9TH5KNEpCqOPVCVZI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFXi6xv7TZqc0e13EKbDHDyC.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_82wcjcvktw_2lrL-xBN7giwOc8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9TrplFqCIosxNqezwZJMZlI.jpg?f=fotoalbum_small

Ik heb voor Karlach nog een ander lijfje liggen (bovenlijf Ultimate Lavaria, onderlijf Vidiyo Metal dragon) en voor Gale had ik ander haar besteld (helaas reageert de Bricklink verkoper niet op mijn bericht)

Stadia was beter....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• johnb52
einz schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:09: mooie/leuke voorbeelden zijn. Mochten jullie ze hebben dan zie ik ze graag!
https://thejoysofboys.com/diy-lego-tables/

Genoeg voorbeelden voor n avondje lezen.

Wegplaten zijn 32x32 noppen breed/lang. De base plate die ze nu nog steeds gebruiken zijn ook (onder andere) dezelfde maat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren de 76224 Batman auto in elkaar gezet. Qua bouwtechnieken niets bijzonders. Qua kleuren weer enorme zooi, maar gelukkig zie je er niets van. De achterwielen zien er wel heel erg traktor uit en de minifigs zijn een beetje ondermaats, maar goed (Batman toch wel met cape, maar bijv geen prints op de armen of benen). Toch een best mooie set. En hij heeft van die pop-up mitrailleurs, net als in de film :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9pivLDUzsrlNWC59U49AcGvrRU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wE3UOJxkO9n2kGFa3nAVKc4s.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NGfec52oWXQYm3pEypTC8411Ro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jP4XuG5fYBpMu9qGK3xPDZ4K.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkwdK8Jr1Gr2GeVbIPPvwq6foZk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8BY0m8LMnqaSbVEUk4oOjh9s.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7Mhb6KXdnf-P2sKS15YNZVDXkg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t8PxB6PI1GI5njHpBCQWTbA2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6kDRc2LHLrvRUrKN4oqQJOSvis=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GlCcz2ll6hCfMGPYS8mrWD9F.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUAV_ZLQ-w031HntaagkSBs5ktE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y5GE1Jxk2bP5CrNP7yfHuwzt.jpg?f=user_large

Naast de oudere broer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdH3SWiHiE4jOXuK7U59gc0AiHQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mq0cjEqHRlxxx4rhhKZVzEp9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fieldnote
Het blijft een gaaf ding om te zien die Batmobile!

Zat net wat Lego sets te bekijken en bij het vergelijken viel het verschil in prijs per steen op van deze twee sets die beide 300 euro kosten. De 'Gemotoriseerde vuurtoren' heeft 2065 stenen en het 'Natuurhistorisch museum' heeft er 4014 dat is bijna het dubbele wat zou hiervoor de reden kunnen zijn?

https://www.lego.com/nl-n...otorised-lighthouse-21335
https://www.lego.com/nl-n...ural-history-museum-10326

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnb52
Lighthouse heeft een ronddraaiend licht met een fresnellens-element – een batterijhouder (6380609), medium motor (6290183) en kabel met lichtjes (6238858) zorgen voor het ronddraaiende licht van de vuurtoren en de gloeiende open haard in het huisje, dat zij dure elementen. Wellicht is hij ook ergens anders verkrijgbaar voor een lagere prijs.

https://www.brickwatch.ne...Motorised-Lighthouse.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
fieldnote schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:55:
Zat net wat Lego sets te bekijken en bij het vergelijken viel het verschil in prijs per steen op van deze twee sets die beide 300 euro kosten. De 'Gemotoriseerde vuurtoren' heeft 2065 stenen en het 'Natuurhistorisch museum' heeft er 4014 dat is bijna het dubbele wat zou hiervoor de reden kunnen zijn?
Wat in ieder geval een van de redenen zal zijn is dat er in de Lighthouse verlichting, een motor en een batterijbox zitten. Die tellen als drie stuks mee, maar zullen uiteraard veel kostbaarder zijn dan drie willekeurige lego blokjes. Vaak zie je ook nog verschillen tussen sets in de grootte van de blokjes, licentiekosten.
Pagina: 1 ... 15 ... 138 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .