Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 128 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb zo’n vermoeden dat hij niet de grote set bedoelt. Als 50 euro te veel is, dan is 360 zeker te veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:40

Secsytime

Automagisch

Ging om de specifieke GWP bij de D&D set. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:33

Reinier

\o/

barktus schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:10:
[...]

Heb het zojuist geprobeerd, werkt mooi. Enige wat ik mis in de aangave van het aantal dat je van iets nodig hebt. Heb je daar nog een goede truck voor? :P

Edit: al gevonden, kan met rebrickable. :)
Ik begrijp niet wat je bedoelt, want "part out" zet elk onderdeel met het juiste aantal in je lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:13
Secsytime schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:50:
[...]

Ging om de specifieke GWP bij de D&D set. ;)
Jup.
Die is dus bij veel sets ook niet meegeleverd als GWP, er was blijkbaar veel te weinig voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25

Maximus

There is no substitute

Is er behoudens het gerucht al meer bekend over de nieuwe Artemis I set? Meer dan mogelijk op 15 mei een release kom ik niet. Iemand anders al meer gezien / gehoord?

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Reinier schreef op zondag 7 april 2024 @ 18:52:
[...]

Ik begrijp niet wat je bedoelt, want "part out" zet elk onderdeel met het juiste aantal in je lijst :)
Deed die bij mij dus niet. Kan ook aan de set liggen, misschien staat daar een fout in. Maar via rebrickable lukte het ook. :)

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-07 12:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhSagakZKV05Jxgd9FrOMYG6i9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuQJtfwdn4Xec2nt2ucfDYHT.jpg?f=fotoalbum_large

De X-wing is af en staat op de Lego zolder. Zoals al eerder gezegd was dit best wel ff een uitdaging. 2000+ steentjes uitzoeken en bouwen. Maar het is gelukt en mijn angst van missende stenen (tweede hands gekocht via marktplaats) bleek ongegrond.
Heb alleen zelf de standaard moeten aanpassen ivm de bekende losschietende steentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Boingo schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:50:
[Afbeelding]

De X-wing is af en staat op de Lego zolder. Zoals al eerder gezegd was dit best wel ff een uitdaging. 2000+ steentjes uitzoeken en bouwen. Maar het is gelukt en mijn angst van missende stenen (tweede hands gekocht via marktplaats) bleek ongegrond.
Heb alleen zelf de standaard moeten aanpassen ivm de bekende losschietende steentjes.
Ik had die Luke nodig voor een diorama, maar die zat alleen bij deze set en vond dat best duur voor een mini fig.
Maar dat is wel de mooiste versie met die dual color mold bij de benen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37
CMilena schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:14:
Hoe bewaren jullie instructieboekjes?

Ik ben ooit begonnen met een map en insteekhoezen, maar nu ik een aantal grotere sets heb en er af en toe hele boekwerken tussen zitten voldoet die map niet meer. Ik overweeg een plastic opbergbox te halen, maar wellicht hebben jullie nog mooie oplossingen te delen? :)
Ik gebruik Samla boxen van de Ikea :)
Je kan anders nog ladekastjes overwegen (Iris bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 15:34

Wailing_Banshee

You're Next

CMilena schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:14:
Hoe bewaren jullie instructieboekjes?

Ik ben ooit begonnen met een map en insteekhoezen, maar nu ik een aantal grotere sets heb en er af en toe hele boekwerken tussen zitten voldoet die map niet meer. Ik overweeg een plastic opbergbox te halen, maar wellicht hebben jullie nog mooie oplossingen te delen? :)
roeger deed mijn vader ze in een ordner (hij had een administratiekantoor aan huis, dus er waren bij ons altijd wel ordners te vinden :p). Maar tegenwoordig zijn het vaak hele boekwerken, dus lastig om daar gaatjes in te maken met zo'n gaatjesmaker...

Ze liggen bij ons gewoon in de kast.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik gebruik https://www.ikea.com/nl/n...doos-met-deksel-20551091/ (maar dan een voorloper die iets hoger is). Kost ook niet de wereld en is van karton, dus beter voor het milieu dan plastic bakken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 14:58
Voor wie de kop wil aanpassen van de ijsvogel is er een moc die het hoofd wat groter maakt. Ik ga deze zelf proberen, moet je volgens de bedenker wel wat aanpassingen doen in het lijf en reserve onderdelen om genoeg steentjes te hebben.

Rechts het origineel en links de aangepaste kop:
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/peme/10331---kingfisher/LEGO-Icons-10331-Kingfisher-Bird-MOD.jpg/683x585p.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:46

QuattroNL

It is I.

Wailing_Banshee schreef op maandag 8 april 2024 @ 07:49:
[...]

roeger deed mijn vader ze in een ordner (hij had een administratiekantoor aan huis, dus er waren bij ons altijd wel ordners te vinden :p). Maar tegenwoordig zijn het vaak hele boekwerken, dus lastig om daar gaatjes in te maken met zo'n gaatjesmaker...

Ze liggen bij ons gewoon in de kast.
Gaatjes in de boekjes? :o :?
Ik ga daar wellicht wat ver in maar ik vind dat altijd jammer.
Het liefst hou ik de grotere zelfs in het plastic (en bouw ik idd vanaf de laptop)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-07 12:05
QuattroNL schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:20:
[...]

Het liefst hou ik de grotere zelfs in het plastic (en bouw ik idd vanaf de laptop)
Je bent echt niet de enige O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:03
[...]

Maar dan kan je er ook niet even lekker doorheen bladeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

40 jaar geleden waren het meestal geen boeken, maar eerder blaadjes :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

Die/deed ik ook vaak genoeg, maar dan met een tablet. Met de instructieboekjes waarbij echt alles donker of zwart oogt bij minder goed licht dan ook handig want je kunt inzoomen enzovoort om t goed te zien. Althans, daar had ik weleens last van (en baat bij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dagg schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:53:
Voor wie de kop wil aanpassen van de ijsvogel is er een moc die het hoofd wat groter maakt. Ik ga deze zelf proberen, moet je volgens de bedenker wel wat aanpassingen doen in het lijf en reserve onderdelen om genoeg steentjes te hebben.

[Afbeelding]
Dat ziet er zoveel beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:22
Gim schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:23:
[...]

Die/deed ik ook vaak genoeg, maar dan met een tablet. Met de instructieboekjes waarbij echt alles donker of zwart oogt bij minder goed licht dan ook handig want je kunt inzoomen enzovoort om t goed te zien. Althans, daar had ik weleens last van (en baat bij).
Zeg me dat je oud bent zonder te zeggen dat je oud bent :+ :P

Ik gebruik eigenlijk altijd de boekjes, tenzij het een B-model betreft welke alleen online staan (bijv. die van de 43132). En natuurlijk MOC's, die uitdraaien vind ik ook zo wat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RubjeMazter schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:57:
[...]

Zeg me dat je oud bent zonder te zeggen dat je oud bent :+ :P

Ik gebruik eigenlijk altijd de boekjes, tenzij het een B-model betreft welke alleen online staan (bijv. die van de 43132). En natuurlijk MOC's, die uitdraaien vind ik ook zo wat :+
Nou ja, vooral gezegend met slechte ogen :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 16:24
Gim schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:00:
[...]

Ik denk dat het probleem met onduidelijke kleuren in de papieren boekjes wel iets is waar meer mensen last van ondervinden (ik toch allezinds). Zwart/donkergrijs, rood/roodbruin/bruinrood/..., 1x1 in grijs, donkergrijs, zilver,...

Ik heb al vaak een brick separator moeten gebruiken om een fout van 10 bladzijden eerder te corrigeren |:( :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
Gerucht, maar if true: TAKE MY FUCKIN MONEY!
https://bouwsteentjes.inf...ssic-tv-series-batmobile/

Ik heb al de Tumbler en de 1989 Batmobile en ik heb ze alle 3 ook in het klein, maar deze in het groot ontbreekt nog. Complete set go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Lijkt me niet vreemd, de licentie is volgens mij niet heel duur en ze hebben immers al zo veel batman dingen gedaan.

Wel benieuwd of ze de rondingen beetje weten te volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
City Space combi-pack is officieel, adviesprijs €29,99
https://brickset.com/arti...rers-pack-official-images
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nB5zHmlsTULyUDG-nt8EiTLo7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwYKXwhlFxl9TR7jKp7kDmZS.jpg?f=fotoalbum_large
Ik vind die kleinere setjes ook wel geinig, dus leuke combi pack imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:50
AppieNL schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:50:
Gerucht, maar if true: TAKE MY FUCKIN MONEY!
https://bouwsteentjes.inf...ssic-tv-series-batmobile/

Ik heb al de Tumbler en de 1989 Batmobile en ik heb ze alle 3 ook in het klein, maar deze in het groot ontbreekt nog. Complete set go!
Please be true! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:00:
[...]

Ik heb ooit begrepen dat 25% van de mannen een genetische afwijking heeft waardoor bepaalde tinten groen, bruin, donkerrood niet uit elkaar te houden zijn. Ik heb het ook en vind het dus ook wel eens ruk bij sets, zo ook bij die boomhuis set, maar ook I Am Groot set laatst (had 2 1x4 plates te vroeg gebruikt die net wat lichter waren dan de anderen in de set, kon het torso weer half uit elkaar).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Ik heb laatst 4x 31205 gekocht (Lego Art Batman Jim Lee). Niet zo zeer omdat ik de Batman art zo geweldig vindt (hoewel ik ze vast nog eens zal maken), maar omdat je er kneiter veel andere art mee kan maken. Deze persoon op Instagram gaat er iig behoorlijk mee aan de gang (maar verkoopt de ontwerpen voor $10 per stuk), maar er zit van alles tussen van Turtles, Marvel, Star Wars, DBZ, noem maar op. Een gedeelte van de ontwerpen staan ook gratis op Rebrickable (https://rebrickable.com/users/KSZD/mocs/).

Maar goed, ik wilde het zelf ook wel proberen te maken en in Stud.io zit sinds een tijdje een mosaic maker, waarbij je ook bestaande sets kan importeren die dan als kleurenpalet kunnen dienen. Als onderwerp heb ik Taylor Swift gekozen, want KCZD had daar ook al een leuk design mee. Ik heb hetzelfde formaat gekozen (48 bij 96 studs) en dit is dusver het digitale ontwerp.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53641278939_86d63ae77a_c.jpgTayLegoArtTest by Appie NL, on Flickr
Ik vind hem best geslaagd, maar als ik Stud.io de vrije hand geef door "alle bestaande kleuren" te selecteren, krijg je je toch net wat meer subtiele contrast overgangen (vooral oranje erbij), waardoor de hele afbeelding toch net wat meer popt. Batman heeft wit, light aqua, tan, nougat, dark orange, red, reddish brown en zwart als opties van licht naar donker. De achtergrond (en de ogen) is trouwens dark blue, maar die krijg ik bij de render er niet lekker uit, geen idee waarom, vooral het dark blue van de achtergrond werd behoorlijk vaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schouten352
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:38
AppieNL schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:19:
Ik heb laatst 4x 31205 gekocht (Lego Art Batman Jim Lee). Niet zo zeer omdat ik de Batman art zo geweldig vindt (hoewel ik ze vast nog eens zal maken), maar omdat je er kneiter veel andere art mee kan maken. Deze persoon op Instagram gaat er iig behoorlijk mee aan de gang (maar verkoopt de ontwerpen voor $10 per stuk), maar er zit van alles tussen van Turtles, Marvel, Star Wars, DBZ, noem maar op. Een gedeelte van de ontwerpen staan ook gratis op Rebrickable (https://rebrickable.com/users/KSZD/mocs/).

Maar goed, ik wilde het zelf ook wel proberen te maken en in Stud.io zit sinds een tijdje een mosaic maker, waarbij je ook bestaande sets kan importeren die dan als kleurenpalet kunnen dienen. Als onderwerp heb ik Taylor Swift gekozen, want KCZD had daar ook al een leuk design mee. Ik heb hetzelfde formaat gekozen (48 bij 96 studs) en dit is dusver het digitale ontwerp.
[Afbeelding]TayLegoArtTest by Appie NL, on Flickr
Ik vind hem best geslaagd, maar als ik Stud.io de vrije hand geef door "alle bestaande kleuren" te selecteren, krijg je je toch net wat meer subtiele contrast overgangen (vooral oranje erbij), waardoor de hele afbeelding toch net wat meer popt. Batman heeft wit, light aqua, tan, nougat, dark orange, red, reddish brown en zwart als opties van licht naar donker. De achtergrond (en de ogen) is trouwens dark blue, maar die krijg ik bij de render er niet lekker uit, geen idee waarom, vooral het dark blue van de achtergrond werd behoorlijk vaal.
Grappig. Mij vallen vooral die twee paarsige stukjes op bij de lippen die er behoorlijk uitspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ja, die vind ik ook best apart. Ik snap eigenlijk ook niet waarom de mosaic maker in Stud.io ze daar wilde, maar ik had ze laten zitten, pas ik nog aan. Ik denk ook eigenlijk dat ik het tan op haar linker wang iets verder naar boven laat lopen, want de overgang naar lichter zit op de foto wel meer richting haar ogen.

In het programma kan je sliders gebruiken voor contrast, brightness en zo. Default is 10% brightness en 100% contrast, maar dan was er heel veel dark orange en rood, dat vond ik niet mooi. Dit is 46% contrast en 26% brightness, maar dat maakt dus soms iets te licht dat het contrast weg is.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:09

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGb1fwwQ3jWlcHOYfdSPQLoFtuY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zBcnmaZ1WPISGTnDT07ThxeM.jpg?f=user_large

:+ als je je verveelt maar geen nieuwe set wilt bouwen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:01
Ik wilde gisteravond weer verder gaan met de Mustang nadat ik in de kerstvakantie moest stoppen wegens ontbrekende onderdelen. Deze waren intussen binnen gekomen via Lego, dus ik ging er gisteren vol goede moed voor zitten.

Kom ik 3 bladzijden verder in de handleiding tot de ontdekking dat er nog meer onderdelen missen. Die heb ik dus ook maar weer besteld.

Sinds ik weer wat sets heb gekocht heb ik hier nooit last van gehad (als kind ook nooit), maar bij de Mustang is het flink raak. Gelukkig heb ik geen haast met bouwen, maar het is wel jammer.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:37
Malfunctions schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:46:
Ik wilde gisteravond weer verder gaan met de Mustang nadat ik in de kerstvakantie moest stoppen wegens ontbrekende onderdelen. Deze waren intussen binnen gekomen via Lego, dus ik ging er gisteren vol goede moed voor zitten.

Kom ik 3 bladzijden verder in de handleiding tot de ontdekking dat er nog meer onderdelen missen. Die heb ik dus ook maar weer besteld.

Sinds ik weer wat sets heb gekocht heb ik hier nooit last van gehad (als kind ook nooit), maar bij de Mustang is het flink raak. Gelukkig heb ik geen haast met bouwen, maar het is wel jammer.
Dat is toch wel heel uitzonderlijk (en vervelend)! Mist er niet een zakje ofzo?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
@Tc99m Nee, daar lijkt het niet op. Er missen gewoon een paar dingen in de zakjes. Het totaal staat nu op 6. Eerst 2x dezelfde 2x2 plate met 45 graden hoek en nu 4x dezelfde 2x2 plates.

Foutje bij de quality control denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-07 22:01
Malfunctions schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:12:
@Tc99m Nee, daar lijkt het niet op. Er missen gewoon een paar dingen in de zakjes. Het totaal staat nu op 6. Eerst 2x dezelfde 2x2 plate met 45 graden hoek en nu 4x dezelfde 2x2 plates.

Foutje bij de quality control denk ik.
Ik heb ook een aantal keren zo gezeten, maar elke keer bleek er toch nog een tweede zakje te zijn met hetzelfde nummer. :F

Heb wel eens een ontbrekend steentje gehad, maar eigenlijk nooit meer dan 1. Gelukkig is lego erg makkelijk met het nasturen van ontbrekende stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ruurd v. schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:12:
[...]

Heb wel eens een ontbrekend steentje gehad, maar eigenlijk nooit meer dan 1. Gelukkig is lego erg makkelijk met het nasturen van ontbrekende stukjes.
Nou, dat viel mij tegen hoor. Ik miste een stuk of 8 stukjes in m'n boomhut. Had ook aangegeven dat dat waarschijnlijk kwam omdat er stukjes in zaten die helemaal niet in de boomhut thuis hoorden en ik had een torso dubbel. Uiteindelijk stuurden ze niets want "het waren teveel stukjes" en daarmee waarschijnlijk verdacht ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:05
vhal schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:21:
That's just wrong....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

vhal schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:21:
[Afbeelding]

hahahahaha _O- _O- _O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-07 22:01
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:51:
[...]

Nou, dat viel mij tegen hoor. Ik miste een stuk of 8 stukjes in m'n boomhut. Had ook aangegeven dat dat waarschijnlijk kwam omdat er stukjes in zaten die helemaal niet in de boomhut thuis hoorden en ik had een torso dubbel. Uiteindelijk stuurden ze niets want "het waren teveel stukjes" en daarmee waarschijnlijk verdacht ofzo...
Mmm, dat is balen!

De enige keer dat ik meerdere stukjes heb nabesteld was vanwege enorm afwijkende kleur (3 stukjes van de bladeren bij Super Mario piranha plant) of enorme scheve print (4 stukjes met witte streep aan de zijkant bij de Creator Expert Ford Mustang). Ik heb in beide gevallen niet eens een foto hoeven te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Laatst online: 08:04
[...]

Wij misten bij de boomhut een compleet zakje. Het automatisch nabestel systeem accepteerde dat ook niet. Maar na direct contact met Lego werd alles netjes opgelost en nagestuurd.

Afgelopen week ontbraken er 4 steentjes via een pick a brick order. Ook daar binnen dag een reactie dat wij de ontbrekende steentjes nagestuurd krijgen.

Niets dan waardering voor de klantenservice van Lego.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-brick Brussel 2024-04-09

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eu9dkKU1iInf7fi11-VS3BLmp6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQx9inZxiVrvmiMGRPcL9DWL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RubjeMazter
Heel erg mooi gestolen van Reddit, met de titel 'hoe houden jullie bij waar je bent in een build':Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAIclnEfm303FU2LSbLZzQm91Og=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yZWklLCM8InrIVpHIoLQO4GP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Nadat ik afgelopen weekend klaar was met het sorteren op kleur, was het tijd voor een "eerste" build. Ik snap nu nog beter waarom op kleur sorteren niet de beste sorteer optie is, maar dit is wat er mogelijk is met de ruimte, dus so be it. :p

Ik heb gekozen voor de 8235, waarvan helaas geen handleiding online stond in de lego app. Op internet was deze gelukkig wel te vinden.

Al met al toch een kleine drie uur bezig geweest: onderdelen zoeken, bricklink updaten en uiteindelijk bouwen. Ik héb me vermaakt. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8CyGnCDn/IMG-7070.jpg

En nee, ik heb nog geen zin gevonden om alle stenen schoon te maken. :+
RubjeMazter schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:09:
Heel erg mooi gestolen van Reddit, met de titel 'hoe houden jullie bij waar je bent in een build':[Afbeelding]
Ouch!

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Heel erg mooi gestolen van Reddit, met de titel 'hoe houden jullie bij waar je bent in een build':[Afbeelding]
Het is nog de Mimic GWP ook :D Hoe verpest ik de verkoopbaarheid in enkele seconden door het boekje te verneuken :') (straks post die nog dat de bouw verlijmd? :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:43:
[...]

Het is nog de Mimic GWP ook :D Hoe verpest ik de verkoopbaarheid in enkele seconden door het boekje te verneuken :') (straks post die nog dat de bouw verlijmd? :D)
Want het doosje en zakje gescheurd maakt het minder erg? :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AppieNL
Ja, dat zag ik ook (nou ja het doosje, het kapotte ziplock zakje was me niet opgevallen). Ach, het is in ieder geval wat minder belangrijk? Sets zijn zonder doosje of zakjes nog prima te bouwen, een verneukt boekje of verlijmde Lego is toch van een andere orde denk ik ;)

In other news:
Coole nieuwe Dreamzzz sets
https://brickset.com/arti...er-dreamzzz-sets-revealed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DI9qWQ-hUvQlfbFdfXy4xJ_OW6A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SI0KTqWs4lfBpGiknFYQ17hY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgiIyRSuiDP90yDy9U8WrK09R_M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vtNGRhWClj6A7jxSZ56sLmrW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5U0YIo-sGyybBI1bsb3y5dqGkjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bGWcVqlpTCT3sD4VW8tbJMJf.jpg?f=user_large
Ik vind ze alledrie cool, maar de mech nog net wat cooler dan de andere 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:15
AppieNL schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:20:
Ja, dat zag ik ook (nou ja het doosje, het kapotte ziplock zakje was me niet opgevallen). Ach, het is in ieder geval wat minder belangrijk? Sets zijn zonder doosje of zakjes nog prima te bouwen, een verneukt boekje of verlijmde Lego is toch van een andere orde denk ik ;)

In other news:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind die dinosaurus wel extreem leuk. Doet ook een beetje denken aan dino-riders van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:43:
[...]

Tja als ik die instelling had, dan waren al mijn boekjes van mn jaren 90 setjes nog aanwezig, denk dat ik 3 kwart kwijt ben (weggegooid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdwoord
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-01 12:47

vdwoord

Classic Space

AppieNL schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:20:

In other news:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind de mech juist een beetje meh.. ik snap sowieso niet waarom overal een mech van moet komen. komt een beetje over als goedkoop scoren..
Die vogel en die dino daarentegen vind ik erg mooi. Ben sowieso erg gecharmeerd van het Dreamzzz thema :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:44

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik denk dat team kleurenkots misselijk wordt van de Dreamzzz sets. Net als die Nexo knights, daar ben ik momenteel in aan het duiken omdat ik "bekende" D&D figuren aan het samenstellen ben voor bij de grote D&D set.

Ik vind ze wel gaaf, als kind was ik helemaal los op gegaan op die Dreamzzz lego

Stadia was beter....

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:06
Ik heb persoonlijk niks met Dreamzzz, maar ik vind het wel benadrukken met wat Lego eigenlijk was voor mij als kind: alles kan, alles mag, laat je verbeelding leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik mis eigenlijk nog een tube lijm in de foto. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 10:25
[...]

Geen idee, bij de piratenachtbaan zat er een zakje dubbbel in en mistte er een zakje, maar omdat die niet genummerd waren had ik (nadat ik een stukje mistte) iets verder gebouwd en kwam ik tot de conclusie dat ik meer dan een enkel stukje. Na contact zei de dame van lego dat ze dacht dat zakje 'x' (nummer weet ik zo niet) waarschijnlijk mistte, en dat ik zakje 'y' dan waarschijnlijk dubbel zou zijn. Dus het aantal onderdelen zegt niet zoveel denk ik (waren er behoorlijk wat in elk geval.
Als het allemaal losse stukjes uit losse zakjes zijn, kan ik het me wel voorstellen dat ze dat verdacht vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

jbdeiman schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:39:
[...]
Als het allemaal losse stukjes uit losse zakjes zijn, kan ik het me wel voorstellen dat ze dat verdacht vinden.
Dat kon ik dus niet aangeven, want ik gooi alles altijd bij elkaar in een grote bak voordat ik begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 10:25
Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:42:
[...]

Dat kon ik dus niet aangeven, want ik gooi alles altijd bij elkaar in een grote bak voordat ik begin.
Ik kon het ook niet aangeven, want er zijn waren geen genummerde zakjes in die set. Kwam erop neer dat ik zei: Ik mis 'x' van deze stukjes, 'y van deze stukjes' en dat ze bij lego aangaven dat ik dan een heel zakje mistte waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-07 17:39
Als het al serieus bedoeld is... maar wie stapjes van 4 blokjes niet kan bijhouden hoor je toch niet de bij doelgroep? :F
Niet dat Lego gaat denken dat 1 blokje per stap ook kan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Holzschuh schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:09:
[...]

Als het al serieus bedoeld is... maar wie stapjes van 4 blokjes niet kan bijhouden hoor je toch niet de bij doelgroep? :F
Niet dat Lego gaat denken dat 1 blokje per stap ook kan 8)7
Nou... laatst kwam m'n nichtje (17) langs en die had de Speed Champions Countach in elkaar gezet, vroeg ze aan mij, omdat ik 'm ook had, hoe lang ik er mee bezig was geweest. Ik deed er 20 min over, zij anderhalf uur. Ze moest hem 3x uit elkaar halen gaf ze aan omdat ze 't overzicht niet meer had :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
Hoe vaak bouwt ze? Lego bouwen is ook voor een aardig gedeelte gewoon oefenen met bouwtechnieken. Als je eenmaal handigheid in hebt, gaat het ook vlotter.

Bonuspunten trouwens dat ze wel door bleef bouwen met 3x afbreken :)

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 10-04-2024 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
AppieNL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:31:
Hoe vaak bouwt ze? Lego bouwen is ook voor een aardig gedeelte gewoon oefenen met bouwtechnieken. Als je eenmaal handigheid in hebt, gaat het ook vlotter.

Bonuspunten trouwens dat ze wel door bleef bouwen met 3x afbreken :)
Je moet natuurlijk ergens beginnen, volgens mij was dit haar eerste set. Maar ik vond het een goed punt voor het perspectief m.b.t. ervaren bouwers en minder ervaren bouwers. Ik vind de instructies ook te makkelijk eigenlijk, maar zo bleek dat het niet voor iedereen eenvoudig te interpreteren is :)

Ik heb haar toen doorverwezen naar brickwatch voor prijsindicaties en kortingen, daar werd ze wel blij van dus 'we' hebben er weer eentje bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-07 17:39
Laatst had hier toch iemand een oudere set opnieuw opgebouwd. In 18 plaatjes of iets dergelijks?

Wij konden het ook 30 jaar geleden. Kun je een mooie filosofische discussie houden hoe het komt dat het met de instructies van tegenwoordig toch niet te makkelijk is geworden. Oprecht benieuwd naar de eventuele verklaringen hiervoor.
Even N=3 maar mijn dochters hebben er nooit problemen mee gehad, maar mijn zoon kon ook makkelijk een hele bladzijde missen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:31
Heb de Speed champions dodge set 76904 eindelijk in bezit. Nu nog alleen de 76905 (Ford GT en Bronco), en de Jaguar Formula E Panasonic Jaguar Racing GEN2 van set 76898.
Dan heb ik de hele 8 studs wide collectie tot nu toe compleet _O_

Bijna onmogelijk te bemachtigen, net als de SC mclaren F1 polybag

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RubjeMazter schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:34:
[...]

Nou... laatst kwam m'n nichtje (17) langs en die had de Speed Champions Countach in elkaar gezet, vroeg ze aan mij, omdat ik 'm ook had, hoe lang ik er mee bezig was geweest. Ik deed er 20 min over, zij anderhalf uur. Ze moest hem 3x uit elkaar halen gaf ze aan omdat ze 't overzicht niet meer had :X
Dus jij hebt maar 20 minuten plezier van een auto'tje van nog geen 20 euro, en je nichtie anderhalf uur. :P

Je nichtje heeft dus meer bang for buck dan jij :+

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
RaZ schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:45:
[...]

Dus jij hebt maar 20 minuten plezier van een auto'tje van nog geen 20 euro, en je nichtie anderhalf uur. :P

Je nichtje heeft dus meer bang for buck dan jij :+
Ik denk alleen dat mijn plezier-ratio wel wat hoger lag dan bij haar :P maar je hebt gelijk :) ik heb ooit eens een bruine pin in de Chiron aan het begin verwisseld met een donkergrijze waardoor ik een donkergrijze mistte op 3/4e in de build en ik een bruine over had... been there done that :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

20 min is ook wel een beetje snel. Normaal gaan die SC setjes in 30 min :)

[ Voor 170% gewijzigd door zonoskar op 10-04-2024 15:37 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:31
zonoskar schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:32:
20 min is ook wel een beetje snel. Normaal gaan die SC setjes in 30 min :)
Dan ben je nog snel, op mijn gemakje rond de 45 minuten altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 14:58
Dagg schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:53:

[Afbeelding]
Ik ben niet helemaal overtuigd, het lijkt net of de ijsvogel is aangevallen door een kat. De vleugels zijn nu wel een beetje kaal/klein:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4XHG6UViLj3cEyMwu92pl5q1Gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvPcBkAtjrggU0mERFKlTSwq.jpg?f=fotoalbum_large

Bij stap 75 uit de originele handleiding moet je twee i.p.v. drie slopes gebruiken want anders kom je er voor het hoofd één te kort. Dit staat niet in de handleiding van de moc.

Ik ga nog even bedenken wat ik ga doen, extra onderdelen bestellen voor de vleugels en misschien een aanpassing aan het hoofd, de connector is niet heel goed afgedicht aan de rechter zijde nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 08:02
Legoland Deutschland heeft als gróót pluspunt de Fabrik-shop, waar je legostenen kunt kopen tegen vaste prijs (10€ per 100g). Dan is er nog het miniatuurland met mooie diorama's (buiten). De rest van het park is leuk om even 'gezien' te hebben als volwassene.

Hoe zit dat met Legoland Billund? Ik denk na over een bezoek, maar ik vraag me af of het de moeite waard is om óók dit park te bezoeken ipv alleen Lego House. Wat vinden jullie? Gemiste kans of mee eens? Met kinderen zou het een ander verhaal zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07 01:08
Dat zijn voornamelijk gewone attracties met een lego sausje eroverheen.

https://www.legoland.de/e...e-park/rides-attractions/?

was je ook in de lego factory tour geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 20:28
Cyclonist schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:15:
Legoland Deutschland heeft als gróót pluspunt de Fabrik-shop, waar je legostenen kunt kopen tegen vaste prijs (10€ per 100g). Dan is er nog het miniatuurland met mooie diorama's (buiten). De rest van het park is leuk om even 'gezien' te hebben als volwassene.

Hoe zit dat met Legoland Billund? Ik denk na over een bezoek, maar ik vraag me af of het de moeite waard is om óók dit park te bezoeken ipv alleen Lego House. Wat vinden jullie? Gemiste kans of mee eens? Met kinderen zou het een ander verhaal zijn natuurlijk.
Ik zou het bij Lego House houden, Legoland is met name leuk voor kinderen. Ik was er in een paar uur uitgekeken, niet echt de prijs waard als je geen kinderen mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:16

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

kan je de Fabrk Shop in zonder het park te betreden (lees zonder ticket)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:10

Ik vind Lego House zelfs met kinderen leuker dan Legoland. Lego House komt mijns inziens veel dichter bij de echte Lego experience. Legoland is leuk als je een achtbaan in wil met een Lego thema, maar het spelen, bouwen, frutselen en rommelen met Lego doe je in Lego House.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
Xqlus1ve schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:35:
[...]

kan je de Fabrk Shop in zonder het park te betreden (lees zonder ticket)?
Nee. En ook Ja.

Fabrik shop staat midden in het park. Dus je moet wel entree betalen. Ik heb gehoord en gelezen dat je je entreegeld terug geld terug krijgt als je binnen 45 minuten het park weer verlaat... Dat zou ik, als ik jou was, navragen per email aan t park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:33
Snel vraagje tussendoor. Voor de CMF serie 26, waar kan je makkelijk bepaalde figures kopen? Of is de enige optie het scannen van de doosjes met de app? Wil er graag een paar hebben, maar hoef niet de hele serie namelijk.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
KW25 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:39:
Snel vraagje tussendoor. Voor de CMF serie 26, waar kan je makkelijk bepaalde figures kopen? Of is de enige optie het scannen van de doosjes met de app? Wil er graag een paar hebben, maar hoef niet de hele serie namelijk.
Als je bereid bent een meerkost te dragen zou ik aanraden om via bricklink te zoeken naar invidiuele minifigs. Er zijn ook zat andere webshops die minifigs los verkopen, maar ook met een extra kost uiteraard.
*edit* enkele voorbeelden:
- https://losseminifiguren.nl/
- https://www.valuebrick.at/
Holzschuh schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:42:
Wij konden het ook 30 jaar geleden. Kun je een mooie filosofische discussie houden hoe het komt dat het met de instructies van tegenwoordig toch niet te makkelijk is geworden. Oprecht benieuwd naar de eventuele verklaringen hiervoor.
Niet zozeer een filosofische verklaring, maar de complexiteit van de sets is enorm toegenomen sinds 'vroeger'.
In mijn jeugdjaren ('80-'90) was Lego eerder 'verticaal' qua bouwervaring, heel veel technieken kwamen erop neer dat je elementen stapelt. Tegenwoordig bevatten veel sets de zogenaamde S.N.O.T. (studs not on top) technieken, dus je elementen gaan letterlijk alle richtingen uit.

[ Voor 43% gewijzigd door Kapoen op 11-04-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Of naar een winkel waar ze ze los verkopen, tegen de normale prijs, of een hele doos kopen, thuis scannen, en de rest terug brengen...

Zo zijn er zat opties om je cmfs te scoren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:08

MEJ

Het is een gerucht maar van mij mag hij er zeker komen! Icons Lamborghini Countach. Ja ik weet van het rebrickable model.

https://bouwsteentjes.inf...337-lamborghini-countach/

Wordt voor mij toch een leuk lego jaar met de 1:8 McLaren, 4x4, Classic Batmobile en de Lambo!

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
MEJ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:23:
Wordt voor mij toch een leuk lego jaar met de 1:8 McLaren, 4x4, Classic Batmobile en de Lambo!
Dankzij de eerdere post van @AppieNL en die van jou zit ik weer met die stokoude intro in mijn hoofd:

nananananananana... leader Batman!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
KW25 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:39:
Voor CMF 25 had ik laatst een aantal via Marktplaats gekocht.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Het is een gerucht maar van mij mag hij er zeker komen! Icons Lamborghini Countach. Ja ik weet van het rebrickable model.

Als ze dan maar wel het 500 model nemen met de gigantische spoiler. Daar had ik vroeger een schaalmodel van. O+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Hopelijk kunnen we er ook een witte Porsche van bouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:52
Malfunctions schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:39:
[...]

Als ze dan maar wel het 500 model nemen met de gigantische spoiler. Daar had ik vroeger een schaalmodel van. O+
Het nummer in het model "500" heeft betrekking op de motor configuratie en heeft niets te maken met de optionele spoiler(s). Wil je dan ook de optionele voor spoiler ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3iHiwf8DODfZ8kERqBYKRwmYq0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6gwNA0sVKcI8EEMuaxbL2ZGV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Instant buy voor mij!
Mag de eerste versie, de LP400, zijn (heerlijk basic, het oermodel) maar de LP5000QV oogt stoerder (meer spoilers e.d.).

Wel jammer dat ie wit is (al oogt een Countach daarin wel het meest gaaf) maar ik heb de MOC van de Icons 911 ook al staan.
Maargoed, niet klagen maar kopen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 08:02
johnb52 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 01:46:
Dat zijn voornamelijk gewone attracties met een lego sausje eroverheen.

https://www.legoland.de/e...e-park/rides-attractions/?

was je ook in de lego factory tour geweest?
Thanks, ook aan de anderen voor input :) Ik denk dat ik dan alleen Lego House bezoek in Billund.

De Fabrik-show/tour in Günzburg niet gedaan, was het de moeite waard? Ik dacht 'dat doe ik later nog wel' maar toen niet meer aan gedacht ;) Ik heb een jaarkaart genomen voor mijn bezoek, je kunt dan ook eenmalig (per kalenderjaar) kortingsbonnen ophalen voor 20% korting op één aankoop (bijvoorbeeld je hele Fabrik-aanschaf) én 25% korting op één aankoop naar keuze (in mijn geval het Lion Knights Castle: 100€ korting).

Mocht je een keer in de buurt zijn, tijdens b.v. autovakantie richting het zuiden, dan is het zeker een leuke tussenstop zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 21:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ugh, dat zou voor mij wel een nobrainer zijn. Witte Countach, droomwagen uit mijn jeugd. Klein nadeel: heb de F40 nog misb liggen. Die is inmiddels wel iets teveel waard geworden om open te maken, maar moet er eigenlijk wel naast staan :X

Fun fact over de Countach btw: met meer dan schoenmaat 38 schijnt het problematisch rijden te zijn. Wielkast en middentunnel zijn nogal breed, beetje weinig ruimte voor de pedalen :+

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 11-04-2024 22:40 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
QuattroNL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:25:
[...]

Instant buy voor mij!
Mag de eerste versie, de LP400, zijn (heerlijk basic, het oermodel) maar de LP5000QV oogt stoerder (meer spoilers e.d.).
Aangezien de Camaro en de Porsche met extra onderdelen kwamen om het model net even anders te maken, waarom niet beide? Vooral als het verschil maar een paar spoilertjes is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

AppieNL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:05:
[...]

Aangezien de Camaro en de Porsche met extra onderdelen kwamen om het model net even anders te maken, waarom niet beide? Vooral als het verschil maar een paar spoilertjes is.
Ja graag, ik ben voor!

Ik vermoed dat het wel een witte wordt, is gewoon de mooiste kleur op een Countach.
En waarom niet, zowel de 911 als de DB5 als de F40 kwamen in dezelfde kleuren in zowel een Speedchampion versie als een Creator/Icons versie uit.
Als het (ook/alleen) een LP400 wordt dan wordt het geen witte maar een typisch jaren 80 kleur (groen, rood, blauw, geel).

Is het al juli? :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Voor het eerst ben ik een MOC aan het bouwen speciaal hiervoor de lego 42157 gekocht die (smaken verschillen) mij niet echt aansprak maar de MOC daarentegen wel! Voor een klein bedrag de handleiding gekocht en bouwt erg leuk! De aansluiting van de luchtslangen was wel even uitzoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ijzfh5wErLOPIWpA-6irrcsnYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TH94RVIy5z4SLdAU3FwJlRll.jpg?f=fotoalbum_large

Link naar de MOC https://rebrickable.com/m...42157-log-loader/#details
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/M_longer/42157-alt/log-loader/00.jpg/683x546p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29

Woooohhhh, nice if true! :*) Heb de laatste maanden weinig Lego gekocht, maar een Lego Icons Lamborghini en een Classic Batmobile die past bij de grote Batmobile 1989 en Tumbler sets zijn beiden must-have aankopen voor mij! :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de Countach MOC al staan, dus ik weet niet wat Lego met deze set wil? Hij moet echt wel een stuk beter zijn dan de MOC wil ik hem aanschaffen. Maar dan is ie 180 euro. Dat terwijl de classic Batmobile met 300 extra onderdelen maar 150 euro gaat kosten, met licentie van DC. Die laatste komt er zeker, de Lambo waarschijnlijk niet, zeker als hij ook wit is. Zeker ook nu ik de V12 aanpassing heb gedaan, ziet de motorruimte er een stuk beter uit dan in de MOC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/3Zz8O7Lqfmd2iHzJWYGPdJjk.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 12-04-2024 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:43:
Ik heb de Countach MOC al staan, dus ik weet niet wat Lego met deze set wil?
Uhhh, verkopen? Je kan niet van Lego verwachten dat ze rekening gaan houden met MOC's toch? Ik bedoel, dan kunnen ze net zo goed gewoon stoppen met nieuwe sets uitbrengen en alleen nog losse steentjes gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:43:
Ik heb de Countach MOC al staan, dus ik weet niet wat Lego met deze set wil? Hij moet echt wel een stuk beter zijn dan de MOC wil ik hem aanschaffen. Maar dan is ie 180 euro. Dat terwijl de classic Batmobile met 300 extra onderdelen maar 150 euro gaat kosten, met licentie van DC. Die laatste komt er zeker, de Lambo waarschijnlijk niet, zeker als hij ook wit is. Zeker ook nu ik de V12 aanpassing heb gedaan, ziet de motorruimte er een stuk beter uit dan in de MOC:

[Afbeelding]
De lego versie zal vast wel een voorruit krijgen met de juiste vorm, wat al een heel verschil maakt met de MOC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

TheDeeGee schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:02:
[...]

De lego versie zal vast wel een voorruit krijgen met de juiste vorm, wat al een heel verschil maakt met de MOC.
Oja, die voorruit heb ik ook aangepast. Maar dat kan ik hier niet laten zien omdat dat eentje van gobricks is, die wel 1 euro kost, ipv de Lego variant van 50 euro.

Ik had eigenlijk liever een Ferrari Testarossa gezien. In het wit (Miami Vice). Dat had me ws wel 180 euro waard geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
The Eagle schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:17:
[...]
Klein nadeel: heb de F40 nog misb liggen. Die is inmiddels wel iets teveel waard geworden om open te maken, maar moet er eigenlijk wel naast staan :X
Ik krijg net een berichtje van je F40 Lego set, hij zegt: "bouw me... bouw me.... BOUW ME!!!"

Maar even serieus, bouw hem gewoon. De F40 heeft nog steeds de leukste bouwtechnieken van alle Creator auto's (imo). Technic stijl technieken met gewoon Lego, echt prachtig.

Een tweedehands is vast ook nog steeds meer dan de MSRP. Gewoon bouwen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
[...]

Ugh, dat zou voor mij wel een nobrainer zijn. Witte Countach, droomwagen uit mijn jeugd. Klein nadeel: heb de F40 nog misb liggen. Die is inmiddels wel iets teveel waard geworden om open te maken, maar moet er eigenlijk wel naast staan :X

Fun fact over de Countach btw: met meer dan schoenmaat 38 schijnt het problematisch rijden te zijn. Wielkast en middentunnel zijn nogal breed, beetje weinig ruimte voor de pedalen :+
Mocht je de F40 toch willen bouwen kan ik je de volgende MOD aanraden. Standaard is ie veel te vierkant vanwege de lengte.

https://rebrickable.com/m...-ferrari-f40-mod/#details

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

[...]
heb de F40 nog misb liggen.
Je mag 'm ook aan mij verkopen, maak ik 'm wel open. En dan wil ik er zelfs de Lego adviesprijs voor betalen, doe ik niet zo moeilijk over oOo *O*

:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:58
[...]

Klein nadeel: heb de F40 nog misb liggen. Die is inmiddels wel iets teveel waard geworden om open te maken, maar moet er eigenlijk wel naast staan :X
Verkopen en een al gebouwde terugkopen. Verzamelaar blij, en jij blij. En weer extra budget voor een nieuwe set :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[Ugh, dat zou voor mij wel een nobrainer zijn. Witte Countach, droomwagen uit mijn jeugd. Klein nadeel: heb de F40 nog misb liggen. Die is inmiddels wel iets teveel waard geworden om open te maken, maar moet er eigenlijk wel naast staan :X
Gewoon even verstand op nul zetten, naar de doos toesnellen en de doos open maken. Daarna even beseffen wat je gedaan hebt, diep ademhalen en "what have I done" mompelen en dan nadat je bonkende hartslag en algehele paniekaanval voorbij zijn de open doos alvast trots op de tafel zetten.

Dan komt vanzelf het moment dat je heerlijk kunt bouwen en genieten van de set.

Gewoon doen! :) YOLO en nog wat van die kreten....

Nadenken over wat een set tegenwoordig kost maakt teveel kapot. Je hebt de set als t goed is voor een mooie prijs gekocht, hou die prijs in je achterhoofd.

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 12-04-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 16:25

Maximus

There is no substitute

Gim schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:55:
[...]

Gewoon even verstand op nul zetten, naar de doos toesnellen en de doos open maken. Daarna even beseffen wat je gedaan hebt, diep ademhalen en "what have I done" mompelen en dan nadat je bonkende hartslag en algehele paniekaanval voorbij zijn de open doos alvast trots op de tafel zetten.

Dan komt vanzelf het moment dat je heerlijk kunt bouwen en genieten van de set.

Gewoon doen! :) YOLO en nog wat van die kreten....

Nadenken over wat een set tegenwoordig kost maakt teveel kapot. Je hebt de set als t goed is voor een mooie prijs gekocht, hou die prijs in je achterhoofd.
Daarbij is de F40 ook gewoon een geweldige build. Ook zonder de aanpassingen die je kunt doen om de achterkant een stud langer te maken. Alleen de motor vond ik al geweldig.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@The Eagle Waarschijnlijk ben ik de enige, maar als ik op bricklink de prijzen van de F40 zie, dan zou ik deze verkopen en de opbrengst gebruiken voor een nieuwe grote set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:27
meesje schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:24:
@The Eagle Waarschijnlijk ben ik de enige, maar als ik op bricklink de prijzen van de F40 zie, dan zou ik deze verkopen en de opbrengst gebruiken voor een nieuwe grote set.
Ik ook! Als hij al zo lang in de doos staat, mis je hem vast niet maar je voelt m wel terug in de portemonnee :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 21:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die F40 is lekker in waarde gestegen idd. Destijds gekocht omdat papa ook iets moest verzinnen dat ie van Sinterklaas kreeg :+
Maar nooit aan toegekomen om te bouwen.
Verkopen doe ik niet, heb wel meer in de backlog zitten dat flink in waarde is gestegen (BTTF met vermoedelijke misprint steen, Wall-E zonder fix, plus paar winter sets (trein, station). Om maar eens wat te noemen.
En ja, kan er flink geld voor beuren en iets anders voor kopen. Maar als ik een set wil kopen van 500 euro dan doe ik dat, dus die winst is geen issue. Bouwen is veel te leuk, dus ooit komt het er wel van :)

Dus hier, teaser voor jullie :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mygyUgT1I02ougdWqNanxt9m9ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nl7x1jpckyXywwDMPAVrhNwW.jpg?f=fotoalbum_large

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 14 ... 128 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .