Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9oH1PXRN1MfFMKcQmOGq8pWJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uU5PU9McgDcWzFgy5TOs4gO3.jpg?f=user_large)
Spuitbus RAL9010 bleek vrijwel dezelfde kleur te zijn als het Lego wit. Hoewel de lak te dof eruit gekomen is (te vochtig en koud om te spuiten eigenlijk), ziet het er nu al beter uit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xfSLa1tnR6mzVMBHFMQDuBQ2.jpg?f=user_large)
Nu nog de nosejob. Dan is hij zoals Lego hem had moeten uitbrengen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WyAj0qeLKEAHyySa70Z2l8m4.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
in mijn ogen heb je Lego uitgespeeld en ben je toe aan Revellzonoskar schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:04:
De Senna McLaren is bijna af. Ik vond de 2 open studs op de airbox heel erg vreemd staan, ook omdat ze lager zaten dan de steen ernaast, dus ik heb er een tile op gedaan, ziet er beter uit IMHO.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Spuitbus RAL9010 bleek vrijwel dezelfde kleur te zijn als het Lego wit. Hoewel de lak te dof eruit gekomen is (te vochtig en koud om te spuiten eigenlijk), ziet het er nu al beter uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.model-kits.nl...g-112-mclaren-mp4-4-1988/
sorry..... ik moest gniffelenfishman schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:37:
[...]
in mijn ogen heb je Lego uitgespeeld en ben je toe aan Revell
https://www.model-kits.nl...g-112-mclaren-mp4-4-1988/
Hebben we een keer geen kleurenkots is het wéér niet goedzonoskar schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:47:
Het uitpakken van die minion set vond ik wel erg ongelofelijk, alleen maar gele stenen. No way dat Lego dat zou uitbrengen.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Toegegeven, het ziet er wel erg tof uit zozonoskar schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:04:
De Senna McLaren is bijna af. Ik vond de 2 open studs op de airbox heel erg vreemd staan, ook omdat ze lager zaten dan de steen ernaast, dus ik heb er een tile op gedaan, ziet er beter uit IMHO.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ook
@Gim Ik geloof niet dat Lego zich iets aantrekt van kritiek. Alleen de verkoopcijfers boeit hen heb ik het idee.Alhoewel, er was ook veel kritiek op de banden van de 1:8 McLaren F1 en daar hebben ze wel wat aan gedaan. Helaas nog niet helemaal goed, maar vooruitgang is er wel.
Dus ik hoop op een Ferrari (F1/87) of Williams (FW12) in deze serie/schaal (een Benneton zal wel teveel stickers worden
[ Voor 63% gewijzigd door zonoskar op 02-04-2024 14:22 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Gisteren waren we bij de Intertoys en hij zag deze staan. Met een (achteraf gezien verkeerd) prijskaartje van € 59,99. Heel erg tof natuurlijk en hij stopt hem in zijn mandje. 5 euro boven budget, maar dat fixt papa wel. Bij de kassa krijg ik te horen dat het € 120,- was. Dus sip manneke en ik al op mijn achterste poten (bij wijze van). Maar gelukkig een hele lieve manager, die snel het verkeerde kaartje weghaalde en zijn verlies nam zoals het hoort. Complimenten dus! En een blij kind die deze set voor € 60,- gescoord heeft!
Ben zelf niet van de Avatar films, maar de Lego sets zijn echt mooi. Inclusief deze boom. Hebben hem hier ook staan, gaaf ding. En mooie prijs! Mooi dat de manager zijn verlies heeft genomen!Paultje3181 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:58:
Gisteren heeft mijn zoontje een hele mooie slag geslagen en dat moet ik even kwijt. Hij is net 7 geworden, maar een mooie uitdagende set erbij:[Afbeelding]
Gisteren waren we bij de Intertoys en hij zag deze staan. Met een (achteraf gezien verkeerd) prijskaartje van € 59,99. Heel erg tof natuurlijk en hij stopt hem in zijn mandje. 5 euro boven budget, maar dat fixt papa wel. Bij de kassa krijg ik te horen dat het € 120,- was. Dus sip manneke en ik al op mijn achterste poten (bij wijze van). Maar gelukkig een hele lieve manager, die snel het verkeerde kaartje weghaalde en zijn verlies nam zoals het hoort. Complimenten dus! En een blij kind die deze set voor € 60,- gescoord heeft!
Twee nieuwe 'space' setjes die op 1 mei verschijnen, en allezinds al in de databank van Brickset zijn geraakt.
https://brickset.com/article/107755/new-space-sets-revealed!
Meer foto's en prijzen in het artikel zelf.

De minifig in de onderste set heeft een classic space torso.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Dit komt aardig overeen met de normale "mixed blocks" sets. En dan in space thema. Ga er vanuit dat t echt is.Kapoen schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:54:
Mijn verontschuldigingen indien dit toch een aprilvis blijkt te zijn, maar dan is het wel een heel overtuigende
Twee nieuwe 'space' setjes die op 1 mei verschijnen, en allezinds al in de databank van Brickset zijn geraakt.
https://brickset.com/article/107755/new-space-sets-revealed!
Meer foto's en prijzen in het artikel zelf.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De minifig in de onderste set heeft een classic space torso.
Leuke setjes!
Heb al gekeken naar de Maersk-triple-E i.v.m. het werk van de vrouw, maar die lijkt me nogal recht toe recht aan.

My middle finger salutes you.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hiS3zlK87wGn6UxQSuoBoqRG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w0C7L3wBpAYIZX7kecBEfGjG.jpg?f=user_large)
Eigenliojk heb ik alleen de 1x2 slope er onderuit gehaald. Om de neus omhoog te houden heb ik een 1x2 plate onder de neus gezet, maar daarmee staat het iets op spanning, dus waarschijnlijk daarom dat Lego het zo niet doet. Maar ik vind dit ook wel aardig uitzien. Nu hou ik ermee op, promise

Nou ja, de art is wel erg leuk gedaan. Het is jammer dat de set zo achterlijk duur is, want anders had ik 'm wel gekocht. Misschien dat ze in China nog knock-offs van dat mooie Displacer Beast schild gaan maken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/6aeltfj9qktQpPS3vm4VHFCd.png?f=user_large)
Voor €250 en sets die gaan van een Technic supercar tot een groot schip heb je genoeg keuze. Je kunt ook kiezen voor een leuk modular gebouw of een Icons auto. Is ook maar net waar zelf je voorkeur naar uit gaat.barktus schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:26:
De Lamborghini is klaar, erg veel plezier beleefd met bouwen. Nu zoek ik tips voor een volgende set, zo rond de 200/250 euro. Mag ook tweedehands zijn.
Heb al gekeken naar de Maersk-triple-E i.v.m. het werk van de vrouw, maar die lijkt me nogal recht toe recht aan.
[Afbeelding]
ziet er wel gaaf uit, maar niet voor die prijs, helaas.ErikT738 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:33:
Het D&D avontuur wat bij de nieuwe Lego set hoort staat gratis online in de VIP store, en om om één of andere reden is het super dodelijk en zo goed als onwinbaar voor de spelers![]()
Nou ja, de art is wel erg leuk gedaan. Het is jammer dat de set zo achterlijk duur is, want anders had ik 'm wel gekocht. Misschien dat ze in China nog knock-offs van dat mooie Displacer Beast schild gaan maken.
[Afbeelding]
en die mimic chest is volgens mij al uitverkocht, als ik de shop mag geloven (komt niet meer in je winkelmand als je de d&d set selecteert).
dus blijkbaar is of de voorraad heel laag, of de set is toch harder gedaan dan de prijs deed vermoeden.
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Mocht ik over een paar maanden de doos nog ingepakt hebben staan kan ik hem met Boek en GWP waarschijnlijk zonder verlies verkopen..
De D&D CMF's koop ik daarentegen zonder enige twijfel. Waarschijnlijk een hele doos, zodat ik zonder gezeur 12 verschillende heb, en ik de andere sets compleet kan verkopen.
Stadia was beter....
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
schuurpapier lijkt me handiger in dat geval...The Eagle schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:29:
Vwb die slicks op de F1 wagen: zou je daar niet gewone Lego banden voor kunnen pakken, en dan zelf afslijten tot kaal met iets als een boormachine en een beitel ofzo?
Ik heb dus echt geen idee, al lijkt iets anders dan een auto me wel leuk. Heb ook zitten kijken naar de cat bulldozer.Gim schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:34:
[...]
Voor €250 en sets die gaan van een Technic supercar tot een groot schip heb je genoeg keuze. Je kunt ook kiezen voor een leuk modular gebouw of een Icons auto. Is ook maar net waar zelf je voorkeur naar uit gaat.
Minifig for scale

en nog eentje op de stand:

Echt een prachtig model en hele leuke build, al was hij niet echt moeilijk. Deze komt mooi op display in de vitrinekast
[ Voor 13% gewijzigd door ReVision. op 03-04-2024 12:42 ]
hoi
:strip_exif()/f/image/7X1z1zYIRUp965GFJiSaYhFL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jl5pT4egaaAf5PPljCRZAMfD.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu als grote set (2000+ parts) alleen nog de batwing in backlog maar niet direct een goede plek voor nog. In een Billy kast moet ik teveel plaats opofferen. Voor de grote sets nu vooral wachten op de nieuwe 1:8 supercar en de 4x4.
Als tussendoortje de 3 nieuwe single packs speed champions bij de Kruidvat gehaald.
:strip_exif()/f/image/4st5GMGjviCM2YMIw8VpuyiZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
Snel hoor, ik doe al een aantal jaar over de bouw... Te druk met vanalles, scheelt wel aanzienlijk qua kosten hobbies:).MEJ schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:54:
En hij staat!😉 De 1989 Batmobile is af en hoort samen met de 1:8 supercars bij mijn favorieten. Wilde hem het liefst zo snel mogelijk gebouwd zien maar heb me kunnen inhouden en de 24 zakjes verdeeld over 4 avondjes. Zo heb ik toch nog wat langer kunnen genieten van het tot stand komen van eindresultaat. Staat nu mooi bij de Tumbler in de Billy kast.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu als grote set (2000+ parts) alleen nog de batwing in backlog maar niet direct een goede plek voor nog. In een Billy kast moet ik teveel plaats opofferen. Voor de grote sets nu vooral wachten op de nieuwe 1:8 supercar en de 4x4.
Als tussendoortje de 3 nieuwe single packs speed champions bij de Kruidvat gehaald.
[Afbeelding]
Hier gaat het ook jaren per bouwen van een set, maar kosten van de Lego hobby zijn nog steeds zeer hoog. Misschien dat de goedgevulde zolder daar iets mee te maken heeftHBSVDK schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:15:
[...]
Snel hoor, ik doe al een aantal jaar over de bouw... Te druk met vanalles, scheelt wel aanzienlijk qua kosten hobbies:).
Tip van Flip: die Batwing kun je ook heel mooi aan de muur hangen, als je er plek voor hebt.MEJ schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:54:
Nu als grote set (2000+ parts) alleen nog de batwing in backlog maar niet direct een goede plek voor nog. In een Billy kast moet ik teveel plaats opofferen.
Nomen nescio
Hier maken ze dus een patroon met de nieuwe 1x2 tiles met notch. Een witte en een rode. Lijkt wel een vlag.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2S3MuXHrg3JSm07w3lEhvR4t.jpg?f=user_large)
En dan komen er 2 tiles op een 2x3 plate overheen zodat je het nooit meer ziet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KCM87GY9Mc87nbA6z6CcpeCL.jpg?f=user_large)
Ik wil ik kijken in hoeverre ik mijn oude sets, zoals bijvoorbeeld de scanner truck kan maken en wat ik eventueel moet bestellen.
Het wit is helaas enorm verkleurd, ook al heeft het altijd donker gestaan. Maar dat mag de pret niet drukken. Als iemand een tip heeft om dat te herstellen, dan houd ik mezelf uiteraard aanbevolen.

Ik kwam ook al wat onderdelen tegen die ooit van mijn vader geweest zijn. Dat zijn echt oude stukjes zoals bijvoorbeeld deze.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Aangezien ik wel eens lees dat het na een waterstofperoxide met zonlicht behandeling alsnog (harder) vergeelt en het sowieso de steentjes zachter maakt: gewoon niet doen? Of nieuwe onderdelen bestellen op bricklink die wel wit zijn. Of als je de bestaande onderdelen toch wil behandelen: waterstofperoxide kopen bij de Kruidvat (3% spul is al genoeg geloof ik), onderdelen in een bakje leggen (helemaal ondergedompeld) en dan een paar uur in de zon leggen tot het weer wit is.barktus schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:03:
Het wit is helaas enorm verkleurd, ook al heeft het altijd donker gestaan. Maar dat mag de pret niet drukken. Als iemand een tip heeft om dat te herstellen, dan houd ik mezelf uiteraard aanbevolen.
Bij mijn 10187 Beetle is het donkerblauw wel nog goed, maar bij het lichtblauw is ook een soort van gelig/groen gekomen op stenen waar teveel contact met de zon was.
Nu is het de kunst om bij het bouwen ze steeds zo te gebruiken dat het niet zichtbaar is

LEGO heeft met de SC Koenigsegg Jesko ook een Easter Egg geplaatst. Wel leuk dat ze dit soort geintjes uithalen.zonoskar schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:34:
Soms kan Lego ook leuk zijn. Ik zat de BMW Speed Champion set te bouwen, kom ik een constructie tegen waarvan je je afvraagt, huh? Waarom doet Lego dit nou? Maar een leuke easter egg in de build waar ze ook gewoon een 2x2 plate hadden kunnen gebruiken.
Hier maken ze dus een patroon met de nieuwe 1x2 tiles met notch. Een witte en een rode. Lijkt wel een vlag.
[Afbeelding]
En dan komen er 2 tiles op een 2x3 plate overheen zodat je het nooit meer ziet.
[Afbeelding]
Zit die er nu al niet meer bij?kneusteun schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:10:
Die mimic die bij de D&D set zat als gift gaat nu al voor 100 euro tweedehands op bricklink
Die hele set was gister al uitverkocht.
Dus ja de grote set en de mimic zijn sold out.
Lijkt me heerlijk om dat te kunnen zeggen over een set van 360 euro.Cergorach schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:45:
misschien had ik er gewoon 3x moeten bestellen... Maar ruimte...
Niet dat ik mag klagen, heb vanmorgen het museum opgehaald bij het DPD-punt, incl de retro foodtruck voor mij, en het bloemenhekje erbij voor m'n vrouw. Wat een joekel van een doos zeg, heerlijk.
Vlaggen..... zijn duur
Als troost voor het eerst in 25 jaar maar Lego gekocht gekregen (de Porsche was een aanbieding):

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Wat ontzettend irritant zeg, allemaal om fomo te veroorzaken. Ik heb zo'n hekel aan al die psychologische spelletjes van al die K** bedrijven.kneusteun schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:23:
[...]
Die hele set was gister al uitverkocht.
Dus ja de grote set en de mimic zijn sold out.
Zie trouwens op de Lego website de Uitbreidingsset voor ruimteverkenners waar ze de sets Interstellair ruimteschip, Ruimtebouwmecha en Ruimtezweefmotor bundelen. Verkrijgbaar vanaf 1 mei. De Ruimtezweefmotor (30663) was eerder al uitgebracht als klein setje, maar niet te koop in Nederland.
/f/image/PzGo3aEozjckeEHPSDNyu3ld.webp?f=fotoalbum_large)
Ey!! Macarena \o/
Ik kon het tot dusver nergens vinden, in ieder geval niet overal verkrijgbaar. Heb de ruimtezweefmotor gisteren besteld via Bricklink, lijkt me wel een tof setje.RaZ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:30:
@L23 Ik heb 3 dagen geleden anders wel de Ruimtezweefmotor (30663) gekocht in Utrecht. Samen met de NASA Mars Rover (30682)
Die is wel leuk ja. Als je die gaat bouwen, kom je waarschijnlijk wel tot de zelfde conclusie als ik, want ik mis namelijk wel iets, iets heel kleins. Maar daar kom je vanzelf wel achterL23 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:44:
[...]
Ik kon het tot dusver nergens vinden, in ieder geval niet overal verkrijgbaar. Heb de ruimtezweefmotor gisteren besteld via Bricklink, lijkt me wel een tof setje.
Ey!! Macarena \o/
Ik ben benieuwd, maar als ik naar de onderdelen kijk mis ik een stuur. Dat is inderdaad wel raarRaZ schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:49:
[...]
Die is wel leuk ja. Als je die gaat bouwen, kom je waarschijnlijk wel tot de zelfde conclusie als ik, want ik mis namelijk wel iets, iets heel kleins. Maar daar kom je vanzelf wel achter
Gewoon een ontwerper die fan was van Firefly.L23 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:21:
[...]
Ik ben benieuwd, maar als ik naar de onderdelen kijk mis ik een stuur. Dat is inderdaad wel raar

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Voor wie het ook gemist hebbenQuattroNL schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:06:
Zometeen bij Beau op RTL4: o.a. de nederlandse bedenker van de D&D set.
https://www.rtl.nl/beau/v...=web&utm_id=shareVideoURL
Same, heb nog wel een tweede mimic gescoord gelukkig 👌Cergorach schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:45:
Ik heb mijn D&D set met Mimic net binnengekregen, maar heb hem ook direct besteld nadat deze om 1:03 te bestellen was op 1 april. De D&D set zelf is nog te bestellen, maar pas leverbaar na 11 april, de GWP Mimic set is al op. Er zit nu een limiet op van 3 per persoon bestellen. Normaal is dat 5 stuks op de Lego site, misschien had ik er gewoon 3x moeten bestellen... Maar ruimte...
Wat een frustratie.Secsytime schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:10:
[...]
Wat ontzettend irritant zeg, allemaal om fomo te veroorzaken. Ik heb zo'n hekel aan al die psychologische spelletjes van al die K** bedrijven.
Bedrijven zijn er om winst te maken… dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen.
En de set was prima te bestellen als je hem echt wou hebben.
En laten we eerlijk zijn Lego heeft een enorme fanbase net als d&d, en dan is de doelgroep allemaal al wat ouder dus ook wat centen… iedereen zag toch aankomen dat deze set hard zou gaan?
Niet iedereen zit elke seconde achter de pc om een lego set te bestellen. Het bewust proberen te manipuleren van klanten door fomo te veroorzaken vind ik toch wel echt een kwalijke zaak. Jij blijkbaar niet, “want een bedrijf moet winst maken”.kneusteun schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 06:32:
[...]
Wat een frustratie.
Bedrijven zijn er om winst te maken… dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen.
En de set was prima te bestellen als je hem echt wou hebben.
En laten we eerlijk zijn Lego heeft een enorme fanbase net als d&d, en dan is de doelgroep allemaal al wat ouder dus ook wat centen… iedereen zag toch aankomen dat deze set hard zou gaan?
Ik zit zeker niet elke seconde achter de pc.Secsytime schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:21:
[...]
Niet iedereen zit elke seconde achter de pc om een lego set te bestellen. Het bewust proberen te manipuleren van klanten door fomo te veroorzaken vind ik toch wel echt een kwalijke zaak. Jij blijkbaar niet, “want een bedrijf moet winst maken”.
Gewoon s’ochtends kalm naar de site en besteld. Geen geouwehoer en klaar.
Dat was ook echt niet moeilijk toch?
En ja ik ben wel wat meer gewend, andere hobby is sneakers. Dat is 10000x erger.
Als consument heb je gewoon vrije wil
Zo ging het toch ook?Cyclonist schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:29:
Ik zou het wel netjes vinden als alle VIP leden (Insiders, sorry) een voucher zouden krijgen om er één te bemachtigen met GWP voor x dagen. En dat daarna de verkoop begint op de website. Verzenden pas als de officiële verkoop begint. Dat is toch niet zo moeilijk?
[ Voor 76% gewijzigd door kneusteun op 06-04-2024 12:37 ]
Kijk, nou zijn we bezig met goede standpuntenkneusteun schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:35:
Edit: eigenlijk moeten ze reclames ook afschaffen, ze creëren alleen maar hype en fomo
Reclame heb ik inderdaad ook een hekel aan, dat mensen nog normale tv kijken of geen adblock hebben 🤷🏼kneusteun schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:35:
Edit: eigenlijk moeten ze reclames ook afschaffen, ze creëren alleen maar hype en fomo
Als ik iets nodig heb dan koop ik het wel, ik hoef niet beïnvloed te worden.
Je “moet” ook niet beïnvloed worden, alleen gebeurd dat vaker dan dat je denkt.
En om bedrijven te verbieden om aan marketing te doen komt wel een beetje eng over…
Kortom als je het zo erg vind dat LEGO (of welk merk) dit doet dan kun je beter wegblijven bij het merk, het niet meer ondersteunen.
Wel had Lego nog een een mooie timer voor je gemaakt, waardoor je dus precies wist vanaf wanneer je het kan kopen etc.
Ik snap de frustratie heel goed, maar om nu te roepen dat we bedrijven niet meer aan marketing mogen laten doen is beetje apart.
Ik weet nog dat Lego minifigs die nooit meer zouden uitkomen toch nog weer bij een set in deed… veel mensen ook weer over de zeik want die hadden al veel te veel betaald in resell 😂
Als voorafje de mimic in elkaar gezet.
:strip_exif()/f/image/ZJOYTlIQFwgYeuIqYGtG2UlZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd of er meer D&D sets komen nu deze blijkbaar goed verkoopt. Zou mooi zijn als er ook wat kleinere setjes komen en niet alleen van die hele dure, bijv. één dungeon/locatie en een paar monsters erbij.
Die linker woontoren is wel een 'uitdaging' om te bouwen, zoveel kleine steentjes.Reinier schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:35:
Deze vandaag cadeau gekregen. Heel gaaf! Ik vond hem zelf te duur
[Afbeelding]
De koppelpoort had van mij ook in een iets bruinere kleur gemogen. Maar al met al wel een leuk display model! (Ik heb em ook)
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Grappig, alleen jammer dat het geen Lego is, dus je post zal vast wel gebricked wordenReinier schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:35:
[Afbeelding]
Ey!! Macarena \o/
Het is geen officiële Lego set, maar het zijn wel echte Lego steentjesRaZ schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:06:
[...]
Grappig, alleen jammer dat het geen Lego is, dus je post zal vast wel gebricked worden
De reactie die ik wist dat zou komenRaZ schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:06:
[...]
Grappig, alleen jammer dat het geen Lego is, dus je post zal vast wel gebricked worden
Inderdaad wél echte LEGO.
Koppelpoort is wel erg rood, maar als ex-bewoner van de 13e verdieping van Het Caisson (die woontoren in Vathorst) wil ik dit setje nu stiekem ook wel hebben …Reinier schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:35:
[Afbeelding]
Weet je dat zeker? Ik zie op de foto geen enkele stud het woord LegoRemy!!!! schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:07:
[...]
Het is geen officiële Lego set, maar het zijn wel echte Lego steentjes
Ey!! Macarena \o/
RaZ schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:10:
[...]
Weet je dat zeker? Ik zie op de foto geen enkele stud het woord LegoOf is dat er voor het gemak vanaf gephotoshopped?
:strip_exif()/f/image/smogl5jeJV0P9VeLQxB0du7Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja mee eens, die had wel een bruintint kunnen krijgen (nougat, dark tan, zoiets).ThaRoof schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:10:
[...]
Koppelpoort is wel erg rood, maar als ex-bewoner van de 13e verdieping van Het Caisson (die woontoren in Vathorst) wil ik dit setje nu stiekem ook wel hebben …
Ik had namelijk op alles studs het woord LEGO verwacht zoals dat op alle Lego zo is. Kijkend naar die toren links waar dat er niet op staat op je vorige foto, net als rechts waar er 3 plantjes op geklikt zijn voor het water
My bad, blijkbaar maakt Lego ook steentjes zonder die tekst, habe ich niet gewust, ofzo
Ey!! Macarena \o/
Ja de foto is wel maf, daar is het niet op te zien. Ik heb de doos opengemaakt en gecheckt, het is echt 100% the real deal.RaZ schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:21:
[...]
Ik had namelijk op alles studs het woord LEGO verwacht zoals dat op alle Lego zo is. Kijkend naar die toren links waar dat er niet op staat op je vorige foto, net als rechts waar er 3 plantjes op geklikt zijn voor het water
My bad, blijkbaar maakt Lego ook steentjes zonder die tekst, habe ich niet gewust, ofzo
Anders had ik het linea recta in de Kliko gesmeten
Dat zou zonde zijn.Reinier schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:40:
[...]
Ja de foto is wel maf, daar is het niet op te zien. Ik heb de doos opengemaakt en gecheckt, het is echt 100% the real deal.
Anders had ik het linea recta in de Kliko gesmeten

Ey!! Macarena \o/
Oh ja ik ook!RaZ schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:43:
[...]
Dat zou zonde zijn.Al vind ik het wel een leuke set, vooral die trein. Mocht er ooit eentje komen van Utrecht Centraal met een zwikkie van die treintjes scoor ik die ook
Heb wel de Dom. Hoewel, dat is alleen de handleiding en wat geprinte steentjes.
Hoe heb je dat gedaan? Ben zelf ook bezig namelijksh4d0wman schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:25:
Zo, alle oude sets uitgezocht en een definitieve excel file met missende onderdelen gemaakt.
Vlaggen..... zijn duurDe grote piratenvlag en die van de soldaten hebben afgebroken clipjes (Sabre Island & Forbidden Island) Een missende gouden munt was in Europa ook niet meer te vinden.
![]()
Als troost voor het eerst in 25 jaar maar Lego gekocht gekregen (de Porsche was een aanbieding):
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/zOrGtwFKpz6a4RqDL1xxn028.jpg?f=fotoalbum_large)
Trouwens, wij gaan deze zomer een rondje Denemarken doen en zullen ook een stop maken bij Legoland en Lego House. Hebben jullie nog tips en tricks m.b.t. deze bezoeken? Misschien dingen die we moeten zien / bezoeken of organisatorisch, zoals kaartjes bestellen?
Mini chef is echt een aanrader, wel vooraf reserveren!Yonix schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:33:
Mijn zoon heeft vanochtend geleerd dat je de Lego-sets, zo nu en dan, goed moet afstoffen.![]()
[Afbeelding]
Trouwens, wij gaan deze zomer een rondje Denemarken doen en zullen ook een stop maken bij Legoland en Lego House. Hebben jullie nog tips en tricks m.b.t. deze bezoeken? Misschien dingen die we moeten zien / bezoeken of organisatorisch, zoals kaartjes bestellen?
Tweakers Lego MOC Challenge 29 - april en mei 2024
In de maanden maart en april gaan we bouwen met een grote set: 31120 - Middeleeuws Kasteel
/f/image/vWtCC0E1qDBsJmQtyzkaul1s.png?f=fotoalbum_large)
Mocht je mee willen doen maar de set niet hebben, dan kun je digitaal meebouwen met Lego Studio. Lees hier hoe je een set kunt importeren, zodat je met alleen de stenen van die set kunt bouwen in Studio.
We zijn benieuwd naar wat jullie ervan gaan maken!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Voor de eerste keer Lego House… ja, doen! Maar heel eerlijk, het is leuk om een keer daar te eten, maar het is vies duur en middelmatig qua eten.Secsytime schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:51:
[...]
Mini chef is echt een aanrader, wel vooraf reserveren!
De ervaring daarentegen met kleine kinderen, priceless.
Oh, zorg ervoor dat je lege broekzakken hebt voor de minifigs. Maar dat zei ik niet harop
[ Voor 11% gewijzigd door Den_S85 op 06-04-2024 21:56 ]
219,- voor een volwassene en 130,- voor een kind valt bij mij ook onder de categorie vies duur hoorjohnb52 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 22:19:
Vies duur vind ik niet. Het is de normale prijs daar in een gemiddeld restaurant.
Of is dit in Deense kronen? Dan valt 't wel mee, 29,- volwassene en 17,- kind
[ Voor 21% gewijzigd door RubjeMazter op 07-04-2024 09:32 ]
Is in kronen denk ik.RubjeMazter schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:29:
[...]
219,- voor een volwassene en 130,- voor een kind valt bij mij ook onder de categorie vies duur hoor
We waren als 2 volwassenen en 1 kind ongeveer 100 euro kwijt. Waarbij al het eten en drinken biologisch is. De kwaliteit is niet bijzonder, maar voor kids is het wel echt een beleving!
Dat is in kronen natuurlijkRubjeMazter schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:29:
[...]
219,- voor een volwassene en 130,- voor een kind valt bij mij ook onder de categorie vies duur hoor
@Yonix Mini Chef zeker doen voor de ervaring, hartstikke leuk. Er zit ook een bakker ergens in buurt waar je evt. broodjes kan halen. Je kan gewoon in en uit lopen.
Voor Legoland zit een “1 kind gratis” bon in de Lego catalogus, maar zitten wel wat datum restricties op. Je kan de catalogus even online opzoeken en kijken.
Daarnaast zijn er combi tickets voor bezoek Lego House en Legoland binnen een bepaalde tijd daaromheen.
Lego House vooraf reserveren, als je weet wanneer je wil gaan meteen doen, het loopt echt vol.
Verder is het al vaker voorbij gekomen, dus een zoektocht in het vorige topic kan ook nog goede tips opleveren
Mocht je twijfelen tussen Lego House en Legoland. Legoland is ‘gewoon’ een pretpark, maar dan in Lego stijl. Lego House is wel echt een ultimate brand experience, zit echt mooi in elkaar en ook leerzaam. Ben er twee keer geweest met kinderen van 3 en 7 (daarvoor 2 en 6) en beide keren vonden ze het fantastisch.
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Van sommige sets had ik het nummer of een bouwtekening. Anderen hadden vaak redelijk unieke onderdelen of minifigs waar je in combinatie met Google afbeeldingen wel op een set uit kwam.barktus schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:32:
[...]
Hoe heb je dat gedaan? Ben zelf ook bezig namelijk
Dan op rebrickable de set invoeren en de part-list opvragen. Graven door je Lego berg..... Ontbrekende onderdelen opslaan en daarna op bricklink kijken wat er te koop is.
Tot op heden zijn er maar enkele sets die ik niet compleet kan krijgen. Natuurlijk kun je dan altijd nog een andere incomplete set kopen maar dat is mij het geld (nog) niet waard.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Waarom in Excel? Als ik sets uitzoek maak ik een Wanted List aan op Bricklink (met "part out set") en houd daarin bij wat ik gevonden heb. En zolang wanted qty <> have qty ben je niet compleet.sh4d0wman schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:25:
Zo, alle oude sets uitgezocht en een definitieve excel file met missende onderdelen gemaakt.
Werkt goed.
Is er nog een manier om wat onderdelen van deze oorlogsmisdaad te redden of kan ik 'm beter weggooien en dezelfde set Marktplaatsen? Mijn zoontje heeft de set natuurlijk al gezien nu
Edit - ik heb besloten 'm weg te gooien, bij nadere inspectie blijkt veel al gebroken.
[ Voor 11% gewijzigd door ErikT738 op 07-04-2024 12:44 ]
Daar zet ik alle sets in die ik heb met bouwjaar, prijzen, compleet/incompleet en andere zaken die ik belangrijk vind bv of de set verkleurd is.
De onderdelen idd op jouw manier.
[ Voor 94% gewijzigd door SeatRider op 08-04-2024 13:26 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik ben ooit begonnen met een map en insteekhoezen, maar nu ik een aantal grotere sets heb en er af en toe hele boekwerken tussen zitten voldoet die map niet meer. Ik overweeg een plastic opbergbox te halen, maar wellicht hebben jullie nog mooie oplossingen te delen?
Fomo...? Ik kan hem gewoon nu nog steeds bestellen anders, dus er is niet zoveel te missing out hoor.Secsytime schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:21:
[...]
Niet iedereen zit elke seconde achter de pc om een lego set te bestellen. Het bewust proberen te manipuleren van klanten door fomo te veroorzaken vind ik toch wel echt een kwalijke zaak. Jij blijkbaar niet, “want een bedrijf moet winst maken”.
Waar kan jij hem nog bestellen dan?42erik schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:33:
[...]
Fomo...? Ik kan hem gewoon nu nog steeds bestellen anders, dus er is niet zoveel te missing out hoor.
Maat van me is nog steeds flink aan het zoeken, maar wil er niet de 50 euro voor betalen wat mensen op marktplaats vragen.
Die kun je beter even via marktplaats op “bieden” zetten want dat kan je nog verbazen wat dat kan opleveren. Beetje afhankelijk van de set natuurlijk.SeatRider schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:57:
Na ze jaren bewaard te hebben ga ik toch maar afscheid nemen van ongeveer 45 lege dozen van voornamelijk modulars en supercars. Is dat (voor iemand hier) nog iets waard, voordat ik het bij het oud papier gooi?
Ik kan evt foto's mailen.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
can confirm that! ik was vrijdagavond bij de lego store in wijnegem en daar lagen de mimic setjes nog volop. zag er toen nog minstens 10 liggen..AppieNL schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:34:
Allicht dat ze inmiddels ook daar op zijn: maar GWP's zijn vaak langer beschikbaar bij fysieke Lego Stores dan de website, dus als je een GWP wilt die al voor 8 uur 's ochtends op de release dag is uitverkocht (geen idee of dat nu het geval was bij de Mimic) en je hebt zo'n fysieke Lego Store in de buurt, kan je daar nog een poging wagen.
Dat is een hele goede, ga ik doen! Heb heel veel verkleurde witte stenen, misschien dat ik die nog eens vervang. Aan de andere kant, dit is mijn lego van vroeger en dat is me ook best wat waard.sh4d0wman schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:23:
[...]
Van sommige sets had ik het nummer of een bouwtekening. Anderen hadden vaak redelijk unieke onderdelen of minifigs waar je in combinatie met Google afbeeldingen wel op een set uit kwam.
Dan op rebrickable de set invoeren en de part-list opvragen. Graven door je Lego berg..... Ontbrekende onderdelen opslaan en daarna op bricklink kijken wat er te koop is.
Tot op heden zijn er maar enkele sets die ik niet compleet kan krijgen. Natuurlijk kun je dan altijd nog een andere incomplete set kopen maar dat is mij het geld (nog) niet waard.
Dus als ik je goed begrijp kan je de onderdelen van een set "importeren" en daarna aangeven welke onderdelen je hebt. Zodat je ziet wat je tekort komt?Reinier schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:51:
[...]
Waarom in Excel? Als ik sets uitzoek maak ik een Wanted List aan op Bricklink (met "part out set") en houd daarin bij wat ik gevonden heb. En zolang wanted qty <> have qty ben je niet compleet.
Werkt goed.
Ja, je kunt alle onderdelen van een set op een wanted list zetten en bijhouden welke je hebt.barktus schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:31:
[...]
Dus als ik je goed begrijp kan je de onderdelen van een set "importeren" en daarna aangeven welke onderdelen je hebt. Zodat je ziet wat je tekort komt?
/f/image/vNA7fdeds2LJdNWhv3brmGdn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Reinier op 07-04-2024 17:41 ]
Heb het zojuist geprobeerd, werkt mooi. Enige wat ik mis in de aangave van het aantal dat je van iets nodig hebt. Heb je daar nog een goede truck voor?Reinier schreef op zondag 7 april 2024 @ 17:34:
[...]
Ja, je kunt alle onderdelen van een set op een wanted list zetten en bijhouden welke je hebt.
[Afbeelding]
Edit: al gevonden, kan met rebrickable.
[ Voor 3% gewijzigd door barktus op 07-04-2024 18:17 ]
Gewoon hier, bij Lego zelf https://www.lego.com/nl-n...s-red-dragon-s-tale-21348kneusteun schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:57:
[...]
Waar kan jij hem nog bestellen dan?
Maat van me is nog steeds flink aan het zoeken, maar wil er niet de 50 euro voor betalen wat mensen op marktplaats vragen.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"