Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:43

Secsytime

Automagisch

<knip> Quote en reactie verwijderd, off-topic en reactie op V&A-poging.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 25-03-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:07
Den_S85 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:42:
[...]

Oberhausen is inderdaad leuk om een keer geweest te zijn (met de kids in mijn geval), maar ook niet meer dan dat.
Hoe is deze t.o.v. Scheveningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:53
Cyclonist schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:29:
[...]

Hoe is deze t.o.v. Scheveningen?
Scheveningen vinden wij leuker. Er is in Scheveningen bijvoorbeeld een heel pleintje Lego Friends om mee te spelen. De workshop om een Lego model te bouwen is voor onze kinderen in het Nederlands natuurlijk ook net even iets makkelijker te volgen dan in het Duits :+

In Oberhausen kun je gewoon aan alles zien dat het al een flink aantal jaren in gebruik is en wel een beetje liefde en aandacht kan gebruiken.

Bij beide geldt wel, ga gelijk met openingstijd naar binnen, dan is het nog een beetje rustig. Als je midden op de dag heen gaat is het een grote chaos van spelende ouders met kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23
Ik kijk erg uit naar de DnD-set op 1 april. Als dit klopt, ben ik ook erg blij met de GWPs. (Ik wilde al graag die foodtruck)
Misschien bestel ik dan de 10332 Medieval Town Square ook (ernaast).

https://www.reddit.com/r/...m_giftwithpurchases_from/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:33
Kapoen schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:32:
[...]

Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken. Disney is natuurlijk wel een grote partner van Lego als leverancier van franchises. Hoe gaat Lego in de toekomst daarmee concurreren?
Ik denk dat dit voor beide partijen gewoon heel profitabel is, dat zie ik niet snel veranderen. Disney verzint of heeft IP's en Lego maakt wel setjes. Beide partijen hebben fans van jong tot oud dus dit is bijna gratis geld. Ik zou er vanaf blijven :).

Maar die enkele film, of Lego Fortnite. Dat is voor mijn gevoel nog lang geen entertainment.
En om de appjes van Lego nu een succes te noemen, het is allemaal zo restrictief. Zeker de appjes voor Technic waarmee de afstandsbediening is vervangen :F.

Als financial vind ik het wel jammer dat ze als familiebedrijf niet zover in detail hoeven te gaan.
Ik had onderstaande laatst gelezen en het ziet er allemaal niet direct slecht uit, het mist gewoon wat detail en uiteindelijk bepaald de woordkeuze en presentatievorm hoe het resultaat uitziet.

2023 resultaten blog

Ik zou bijvoorbeeld wel eens de groei en omzet/winst willen zien van de verschillende series. Het marketingpraatje in dat artikel heeft het de hele tijd over kinderen dit, en kinderen dat. Maar daar moeten ze het gevecht aan met de beeldschermen en ondanks mijn enthousiasme zie ik dat Lego dat gevecht hier in huis verloren heeft. Het trekt niet genoeg. :/ (n=1). En we weten ook wel dat wij hier als volwassenen een flinke duit in het zakje doen met setjes die ook wat duurder zijn dan de gemiddelde kinderset.
En die lagere winst die wordt toegeschreven aan de categorie PP&E en Intangible Assets. Die zou ik wel uitgeknipt willen zien. Dat soort kosten worden normaal verdeeld over een langere periode dus of dit volledig hieraan toe te wijzen valt.

Beroepsdeformatie zeg maar 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Holzschuh op 26-03-2024 08:23 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
Ik ben lekker in de middeleeuwse sferen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErHrushiamECy_5YwfcOzSZHyFA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaBYakZBMMkEJOMNrVOKQMSk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hP9BmzI5cHn84mBL_PGSIW47Zkw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yac0ilWHNuCO65gNVX4BR5Zh.jpg?f=fotoalbum_tile

Afgelopen tijd heb ik eerst de Falconer's Fortress-moc van Gr33tje13 gebouwd. Heel veel oog voor detail, hij zit ontzettend mooi in elkaar. Hier en daar wel wat illegale bouwtechnieken, waardoor onderdelen teveel onder spanning komen te staan, maar over het algemeen valt daar omheen te bouwen.

Daarna heb ik het Leeuwenridderskasteel weer opgebouwd. Dat is naar mijn mening echt een van de mooiste sets die Lego heeft uitgebracht! Heel erg leuk om te bouwen, en over elk detail is nagedacht. Het enige dat ik eerder minder mooi vond was de loopbrug, maar op Rebrickable heb ik een kleine aanpassing gevonden die de loopbrug met niet al te veel extra onderdelen een stuk mooier maakt! Het hele kasteel ziet er daardoor beter uit.

Volgende set om te bouwen wordt de Medieval Village. Ik heb gehoord dat die niet zo goed is als het Leeuwenridderskasteel, maar hij zal vast nog steeds leuk zijn om te bouwen. Ik ben benieuwd! Verder wil ik nog wat kleine mocs uitproberen van Mijbricks, zoals deze en deze. Zo ontstaat langzaam aan een heel middeleeuws landschap :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008

Oxigeon

En zo is dat!

Hier vandaag de McLaren (42141)https://www.bol.com/nl/nl...lATg.2_11.12.ProductImage op de kop getikt bij ons bolle Blauwe mannetje. Vind hem eigenlijk iets aan de prijzige (€129) kant maar als F1 liefhebber mag deze eigenlijk niet ontbreken. Vind deze toch een stuk mooier dan die Mercedes die er net is of nog moet uitkomen. Vind de vorm van die Mercedes niet echt zo mooi.

Aangezien mijn oudste kiddo (5 jaar) lego en Max Verstappen ook leuk vind ga ik eens proberen om deze met hem te maken. Al is Technic een stukje lastiger dan de "gewone" City of andere lego.

Verder heb ik nog een Duplo trein waarvan de batterij klep steeds los laat. Meerdere mensen hier last van of moet ik LEGO zelf maar eens gaan stalken met dit probleem? Probleem is dat als mijn kleinste van 3 jaar die trein ook maar lichtjes laat vallen de batterijen weer door de woonkamer liggen. Lijkt wel alsof de schroefdraad in de trein op is of de schroeven "te kort zijn".

[ Voor 7% gewijzigd door Oxigeon op 26-03-2024 09:50 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:41
Oxigeon schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:49:
Verder heb ik nog een Duplo trein waarvan de batterij klep steeds los laat. Meerdere mensen hier last van of moet ik LEGO zelf maar eens gaan stalken met dit probleem? Probleem is dat als mijn kleinste van 3 jaar die trein ook maar lichtjes laat vallen de batterijen weer door de woonkamer liggen. Lijkt wel alsof de schroefdraad in de trein op is of de schroeven "te kort zijn".
Ja!!! Wij hebben die oranje en ervaren dit ook!
Nog niet de moeite genomen om dit aan te kaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-06 22:00
Holzschuh schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:22:
[...]

Ik denk dat dit voor beide partijen gewoon heel profitabel is, dat zie ik niet snel veranderen. Disney verzint of heeft IP's en Lego maakt wel setjes. Beide partijen hebben fans van jong tot oud dus dit is bijna gratis geld. Ik zou er vanaf blijven :).

Maar die enkele film, of Lego Fortnite. Dat is voor mijn gevoel nog lang geen entertainment.
En om de appjes van Lego nu een succes te noemen, het is allemaal zo restrictief. Zeker de appjes voor Technic waarmee de afstandsbediening is vervangen :F.

Als financial vind ik het wel jammer dat ze als familiebedrijf niet zover in detail hoeven te gaan.
Ik had onderstaande laatst gelezen en het ziet er allemaal niet direct slecht uit, het mist gewoon wat detail en uiteindelijk bepaald de woordkeuze en presentatievorm hoe het resultaat uitziet.

2023 resultaten blog

Ik zou bijvoorbeeld wel eens de groei en omzet/winst willen zien van de verschillende series. Het marketingpraatje in dat artikel heeft het de hele tijd over kinderen dit, en kinderen dat. Maar daar moeten ze het gevecht aan met de beeldschermen en ondanks mijn enthousiasme zie ik dat Lego dat gevecht hier in huis verloren heeft. Het trekt niet genoeg. :/ (n=1). En we weten ook wel dat wij hier als volwassenen een flinke duit in het zakje doen met setjes die ook wat duurder zijn dan de gemiddelde kinderset.
En die lagere winst die wordt toegeschreven aan de categorie PP&E en Intangible Assets. Die zou ik wel uitgeknipt willen zien. Dat soort kosten worden normaal verdeeld over een langere periode dus of dit volledig hieraan toe te wijzen valt.

Beroepsdeformatie zeg maar 7(8)7
Als ik in mijn eigen omgeving rondkijk bij vrienden en familie met kinderen, zie ik toch een hoop speelgoed in huis liggen. Zoals dat FT-filmpje al zegt, er is ook een tegenbeweging van ouders die vinden dat hun kinderen juist met fysiek speelgoed moeten spelen, en uiteindelijk zijn ouders toch de personen die het meeste bepalen wat er wordt aangeschaft.

Of er dan mee gespeeld wordt is een tweede, maar aan de andere kant: ik ben zelf opgegroeid in de jaren '90 en toen werd ook gezegd dat de Nintendo 64 en PS het einde van de fysieke speelgoedmarkt zouden inluiden. Is niet gebeurd en ook het feit dat bijv. zo'n LEGO world in de jaarbeurs en LEGO themaparken onverminderd populair zijn, en dat je in de brand stores soms over de koppen kunt lopen, plus dat de verkopen van LEGO door de jaren heen is gestegen, is voor mij wel bevestiging dat LEGO 'de jeugd' nog steeds aanspreekt.

Een vriend van me werkt voor de marketingafdeling van LEGO Benelux, en hoewel hij me heel weinig wil/mag vertellen (los van mij jaloers maken met de enorme korting die hij krijgt) heeft hij wel aangegeven dat AFOLs (in ieder geval in onze regio) zeker niet de grootste klantengroep zijn. Ze geven individueel misschien wel meer uit, maar de kinderen (of i.i.g. sets gericht op die leeftijden) "winnen" het gewoon ruim qua totale verkopen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Jakkus schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:03:

[Afbeelding][Afbeelding]

Afgelopen tijd heb ik eerst de Falconer's Fortress-moc van Gr33tje13 gebouwd. Heel veel oog voor detail, hij zit ontzettend mooi in elkaar. Hier en daar wel wat illegale bouwtechnieken, waardoor onderdelen teveel onder spanning komen te staan, maar over het algemeen valt daar omheen te bouwen.

Daarna heb ik het Leeuwenridderskasteel weer opgebouwd. Dat is naar mijn mening echt een van de mooiste sets die Lego heeft uitgebracht! Heel erg leuk om te bouwen, en over elk detail is nagedacht. Het enige dat ik eerder minder mooi vond was de loopbrug, maar op Rebrickable heb ik een kleine aanpassing gevonden die de loopbrug met niet al te veel extra onderdelen een stuk mooier maakt! Het hele kasteel ziet er daardoor beter uit.

Volgende set om te bouwen wordt de Medieval Village. Ik heb gehoord dat die niet zo goed is als het Leeuwenridderskasteel, maar hij zal vast nog steeds leuk zijn om te bouwen. Ik ben benieuwd! Verder wil ik nog wat kleine mocs uitproberen van Mijbricks, zoals deze en deze. Zo ontstaat langzaam aan een heel middeleeuws landschap :)
Ik moest even zoeken, maar de "originele ramp" van 10305 heeft geen plates maar slopes, en mist kantelen. Zeg ik dat goed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mssfC6A00OeKumsuoScJiLG8fEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TDynxqoGTGG7R3l1ZZP1G4eo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
CKSotos schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:58:
[...]

Ja!!! Wij hebben die oranje en ervaren dit ook!
Nog niet de moeite genomen om dit aan te kaarten!
Schroefdraad versleten, keertje te hard aangedraaid. De bus eindigt dus langere schroef werkt niet. Openmaken, en heel voorzichtig met een heatgun de bus een beetje vervormen. Rest wel afschermen anders vervormt er teveel mee.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-06 22:37
Karp schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Ik moest even zoeken, maar de "originele ramp" van 10305 heeft geen plates maar slopes, en mist kantelen. Zeg ik dat goed?

[Afbeelding]
yup, en vergeleken met de rest van het kasteel ziet dat er uit al haastwerk (/geen geld meer voor verdere afwerking).

de afwerking die je in de foto van Jakkes ziet is de modification.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Tc99m schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:26:
[...]Of er dan mee gespeeld wordt is een tweede, maar aan de andere kant: ik ben zelf opgegroeid in de jaren '90 en toen werd ook gezegd dat de Nintendo 64 en PS het einde van de fysieke speelgoedmarkt zouden inluiden. Is niet gebeurd en ook het feit dat bijv. zo'n LEGO world in de jaarbeurs en LEGO themaparken onverminderd populair zijn, en dat je in de brand stores soms over de koppen kunt lopen, plus dat de verkopen van LEGO door de jaren heen is gestegen, is voor mij wel bevestiging dat LEGO 'de jeugd' nog steeds aanspreekt.
Het spreekt zeker nog aan, daar twijfel ik geen moment aan. Het is ook een van de weinige producten die in de kern hetzelfde is gebleven vs. 40 jaar geleden; bouwblokjes. En dat helpt omdat de ouders nostalgische gevoelens hebben en het meegeven aan het nageslacht.
Tc99m schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:26:
[...]Een vriend van me werkt voor de marketingafdeling van LEGO Benelux, en hoewel hij me heel weinig wil/mag vertellen (los van mij jaloers maken met de enorme korting die hij krijgt) heeft hij wel aangegeven dat AFOLs (in ieder geval in onze regio) zeker niet de grootste klantengroep zijn. Ze geven individueel misschien wel meer uit, maar de kinderen (of i.i.g. sets gericht op die leeftijden) "winnen" het gewoon ruim qua totale verkopen.
We gaan het als normale stervelingen vast nooit weten maar ben dan benieuwd naar hoe ze meten en welke data ze hebben. Puur op leeftijd van een set zou ik zo'n uitspraak niet durven maken. SW, HP en Marvel zullen vast op kinderen gericht zijn voor een groot deel. Maar dat maakt niet dat alle verkopen aan kinderen zijn (zeker SW). Omdat die meneer in dat filmpje tot 20x kwam in AFOL vs. kinderen. (maar dan weten we ook weer niet hoe, wat en waar hij gemeten heeft).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
Karp schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:43:
[...]

[Afbeelding]
Klopt, dat is inderdaad het origineel. Hier is een eerdere foto van mij, naast die ik net heb gepost. Daar zie je het verschil :) Links het origineel, rechts met de aanpassing voor de loopbrug.
(Grappig genoeg uit precies dezelfde hoek genomen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qcuu4SfMZ3tWiYaDzqM3QJoxBsM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClpmBAnRqBkjZJpv6gG4WagV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hP9BmzI5cHn84mBL_PGSIW47Zkw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yac0ilWHNuCO65gNVX4BR5Zh.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Misschien toch eens kijken of het me lukt een bricklink bestelling te doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12:01
Jakkus schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:03:

[Afbeelding][Afbeelding]

Geslaagde aanpassing, die ramp. Daar ga ik ook eens naar kijken.
Ik heb net toch toegehapt op de aanbieding bij de Intertoys voor een 3e 3-in-1 kasteel zodat ik de Black Falcon Knights Castle MOC kan maken.

Over de Medieval Village twijfel ik best wel. Ik vind het een leuke set om te zien, maar baal een beetje van zoveel stickers, en ik vind het showcase formaat een beetje tegenvallen voor het geld dat ie moet kosten. Ik wacht daar sowieso voor op een aanbieding.

Die 2e MOC van MIJbricks die je linkt heb ik momenteel naast mijn Lion Knight staan. Geeft een leuke combi, zal een fotootje schieten als ik weer thuis ben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Oh nee, ik heb een backlog(je). Nooit gedacht dat het ooit zover zou komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWtOntVuHmqyUJaOjP9FxNQgR5s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0zSuXJZFsi5BqvP69HJGexnf.jpg?f=user_large

Voor de McLaren zijn nog geprintte bandjes onderweg. Die zouden er morgen moeten zijn. Alleen de Dark Horse voor Lego adviesprijs, de rest met een lekker korting (Batman en Groot tegen vrijwel laagste prijs ooit).

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 26-03-2024 13:57 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Holzschuh schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:36:

We gaan het als normale stervelingen vast nooit weten maar ben dan benieuwd naar hoe ze meten en welke data ze hebben.
Ze hebben sowieso hun eigen Lego Stores in zo'n beetje elk land waar ze actief zijn, daar kunnen ze al aardig wat data vandaan trekken. Natuurlijk is dit maar een deel van de klanten die Lego kopen (helemaal tegenwoordig met webwinkels, maar ook daar hebben ze hun eigen webwinkel), maar het is nog steeds data. Daarnaast kan nog zoveel anoniem zijn als je eenmaal wat data hebt, kan je als koper toch in groepje geplaatst worden. Ook bij bol.com of Intertoys. Simpel voorbeeld: je hebt een "anonieme" bonus kaart van de AH, maar ook daarvan ziet AH wat je wel en niet koopt. Zodra er een patroon is, wordt je in een hokje geplaatst waar soortgelijke (niet anonieme) kopers in zitten. Bol.com heeft geen bonuskaart nodig, want die hebben al je gegevens al en zien wat je (en anderen) koopt en spelen daar op in en bestellen vervolgens bij Lego wat ze willen hebben om te verkopen en zo ziet Lego weer wat loopt en niet.

Ik heb ooit begrepen trouwens dat thema's als Star Wars wel goed verkopen en in de top 3 van thema's zijn te vinden, maar City is en blijft de nummer 1 (Technic is #3 of 4). En hoeveel AFOLs ken jij die vooral/alleen City kopen? Op een enkel setje na (hoi City Spaceship setje) zie ik ze hier nauwelijks/niet voorbij komen iig. Harry Potter en Marvel, hoewel beide goede thema's, hebben minder omzet dan Star Wars, iig toen ik dit las (voor 2019 of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05:59
zonoskar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:55:
Oh nee, ik heb een backlog(je). Nooit gedacht dat het ooit zover zou komen.

[Afbeelding]

Voor de McLaren zijn nog geprintte bandjes onderweg. Die zouden er morgen moeten zijn. Alleen de Dark Horse voor Lego adviesprijs, de rest met een lekker korting (Batman en Groot tegen vrijwel laagste prijs ooit).
Dark Horse was toevallig deze week in de aanbieding bij Kruidvat. Die van mij komt donderdag binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Mistraller schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Schroefdraad versleten, keertje te hard aangedraaid. De bus eindigt dus langere schroef werkt niet. Openmaken, en heel voorzichtig met een heatgun de bus een beetje vervormen. Rest wel afschermen anders vervormt er teveel mee.
Ja, dit zal het zijn. Ik snap niet dat LEGO hier niet een metalen busje in heeft gezet zoals bij zoveel speelgoed, juist om dit te voorkomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 22:42
Nooit gedacht dat ik na m'n kinderjaren (nu 37) nog aan de LEGO zou gaan. Vroeger hadden we het niet heel ruim, dus de mooiste sets gingen vaak aan ons voorbij.
Half jaar terug de nieuwe Hogwarts and Grounds set in de aanbieding gekocht. Sindsdien helemaal 'hooked'. Ik kan iedereen ondertussen zelfs Ninjago de serie aanbevelen 😂. Laatst ook Pirates of Barracuda Bay weten te bemachtigen, dat is toch wel een soort van kinderwens die in vervulling ging. M'n zoontje is helaas nog iets te jong voor de kleine stukjes, maar kan niet wachten om mee te doen 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
zunrob schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:16:
[...]

Ja, dit zal het zijn. Ik snap niet dat LEGO hier niet een metalen busje in heeft gezet zoals bij zoveel speelgoed, juist om dit te voorkomen.
Als je toch zo begint, dan snap ik niet waarom ze op de motor geen messing tandwiel hebben gezet. Dat zou wereldwijd vele duizenden treintjes hebben gescheeld. Ook in de nieuwe locs zit een flut nylon tandwiel. Merkt alleen niemand want voor die tijd zijn ze allang uitgevallen op de wiel problemen.

Schroefjes bij speelgoed zitten bij speelgoed meestal in een kunststof bus. Dat vind ik dan weer minder gek. Is ook geen probleem dat ik opvallend vaak zie.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Karp
AppieNL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:05:
[...]

En hoeveel AFOLs ken jij die vooral/alleen City kopen? Op een enkel setje na (hoi City Spaceship setje) zie ik ze hier nauwelijks/niet voorbij komen iig. Harry Potter en Marvel, hoewel beide goede thema's, hebben minder omzet dan Star Wars, iig toen ik dit las (voor 2019 of zo).
Ik heb 0 Star Wars sets, en verschillende City sets. Laat mij maar lekker huisjes bouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-06 22:00
Holzschuh schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:36:
[...]

We gaan het als normale stervelingen vast nooit weten maar ben dan benieuwd naar hoe ze meten en welke data ze hebben. Puur op leeftijd van een set zou ik zo'n uitspraak niet durven maken. SW, HP en Marvel zullen vast op kinderen gericht zijn voor een groot deel. Maar dat maakt niet dat alle verkopen aan kinderen zijn (zeker SW). Omdat die meneer in dat filmpje tot 20x kwam in AFOL vs. kinderen. (maar dan weten we ook weer niet hoe, wat en waar hij gemeten heeft).
Ik wil het best eens navragen (voor zover ze daar iets over willen delen), maar ik neem aan dat ze wel op meerdere manieren klantonderzoek doen en niet alleen kijken naar puur de verkoopcijfers.

scintillating

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:31
Weer een stukje verder, wat een apparaat wordt dat zeg! Leuker dan ik had gedacht. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRSEm4jVblTp6aV79T5NktCBQKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QBFV59z3fXI7biE1jtBKZcn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAmSPUMBHf3Dmlq_WN_YG7OlnNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iB0RoZ0YrlMDZloaFo0liuuB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pp8PjumlAAaRBhijA0SnVox_oDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jL0IBbo5sUJ9wferS8uDkuWD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dthhazd9Za8S0P0r8qcYIJGrDkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uH60ATj6ah9MbHe5tVFMiIZ7.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 20:57

artificial_sun

Mazda Rx7

Karp schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:14:
Ik kijk erg uit naar de DnD-set op 1 april. Als dit klopt, ben ik ook erg blij met de GWPs. (Ik wilde al graag die foodtruck)
Misschien bestel ik dan de 10332 Medieval Town Square ook (ernaast).

https://www.reddit.com/r/...m_giftwithpurchases_from/
Dat zou mooi zijn, ik ga voor het eerst in een paar jaar weer Lego kopen voor mezelf. (De creator Mustang was mijn eerste en laatste set sinds mijn kindertijd) dus wil maximaal profiteren :P

Mijn vrouw heeft wel eens wat gekocht voor de kerst en de kinderen dus ik heb genoeg punten voor het DND boek erbij te bestellen. Eigenlijk heb ik nooit gekeken hoe die insider punten werken?

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Misschien dat ik dan toch ook maar de Speed Champion F1 McLaren haal. Leuk bij elkaar en denk dat de SC ook geslaagder is dan de Icons wagen 8) De F1 McLaren ziet er IMHO trouwens beter uit dan de Mercedes, afgaand op een vergelijkingsvideo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xtBTZ_8Gth8yMxpCLc2CcDXakM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcupRWFwxfBSYzp17FuYjgmL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 27-03-2024 13:32 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had eens zin in een wat uitdagendere build. Dus een set uit 1980 gepakt om in elkaar te zetten. Dit gaat in 18 bouwstappen geloof ik, je moet je hoofd er echt bijhouden :)

Nu de ploeg nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBG5v8lp0YBlYEm5TGM5KCY5tw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fIi44zSyyB9bY1ISWtwSR98a.jpg?f=user_large

(Ja, hij is wat verkleurd helaas)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05:59
zonoskar schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:22:
Ik had eens zin in een wat uitdagendere build. Dus een set uit 1980 gepakt om in elkaar te zetten. Dit gaat in 18 bouwstappen geloof ik, je moet je hoofd er echt bijhouden :)

Nu de ploeg nog.

[Afbeelding]

Kan hem ook weleens onder de douche zetten, volgens mij zorgt het stof voor de meeste verkleuring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

XFlame schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Kan hem ook weleens onder de douche zetten, volgens mij zorgt het stof voor de meeste verkleuring :+
Dat dacht ik tijdens de bouw ook al :) Je kan ook een nieuwe kopen op bricklink.com voor 1500 euro. Slik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:37

Reinier

\o/

Na de achtpuntige ijskristallen hebben we nu weer een zespotige spin :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbAb6JAgJLswOyTnvVwvIBvB1EA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5pTKneMmdWOmNRhKeTlI7Es.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:39
Reinier schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:43:

[Afbeelding]
Jammer inderdaad, want voor de rest is Lego Dreamzz ontzettend realistisch :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:37

Reinier

\o/

DCNY schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:45:
[...]

Jammer inderdaad, want voor de rest is Lego Dreamzz ontzettend realistisch :')
Ja nogal :P

Misschien moet ik me er eens in verdiepen. Mijn zoon vroeg om uitleg, wat is het idee van een groen slijmmannetje, een soort konijnachtige godheid plus dus die spin :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:28

L23

Reinier schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Ja nogal :P

Misschien moet ik me er eens in verdiepen. Mijn zoon vroeg om uitleg, wat is het idee van een groen slijmmannetje, een soort konijnachtige godheid plus dus die spin :D
Er is een serie van op Youtube en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:53
Gim schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:15:
Misschien dat ik dan toch ook maar de Speed Champion F1 McLaren haal. Leuk bij elkaar en denk dat de SC ook geslaagder is dan de Icons wagen 8) De F1 McLaren ziet er IMHO trouwens beter uit dan de Mercedes, afgaand op een vergelijkingsvideo.

[Afbeelding]
Waar heb je deze ergens gekocht?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-06 14:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebB-h2W0fXvgGAUCvyDn6WRY1YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLD5NDamgaOEaH6CWMjkhDXI.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwste setje, UCS x-wing. Gevonden voor een prikkie op marktplaats.
Ik kom er nu achter hoe verwend ik ben met al die verschillende zakjes in een set tegenwoordig.
Nu old-school het juiste steentje zoeken tussen 2000 andere…

Maar ach het houdt je bezig… stap 1 ✅

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Reinier schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:43:

[Afbeelding]
Lego Dreamzzz is echt geweldig. Mijn kinderen vinden al die fantasievoertuigen en beesten fantastisch en is in de kern precies wat lego is: Je kan er gewoon alles mee maken, zo gek mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:04

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:22:

Nu de ploeg nog.

[Afbeelding]

Gaaf dat oude spul _/-\o_

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Popcorna schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:54:
Van een maat overgenomen. Die had er een paar via marktplaats o.i.d. Niet in de winkel. Kostte wel meer dan de €4, waarvoor ik vaker polybags in de winkel zie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gisteren weer lekker met Lego bezig geweest. Er pasten net geen 3 modulars naast elkaar in m'n nieuwe Ikea Billy, maar ik kreeg hier de tip om de hoek-modulars 1 stud in te korten (dat is toch stoep) en dan past het wel.

Dus laatst 3 nieuwe baseplates gehaald om de originele baseplates te kunnen bewaren. Ik had verwacht te moeten gaan kloten met een hobbymesje, maar de keukenschaar kwam er prima doorheen. :)

Vervolgens het overzetten van de modulars. Begonnen met het boetiekhotel, die ging op zich redelijk vlot. Alleen is dat een wat nieuwere, dus die had ook op de begane grond een volledig interieur + vloer.

Toen de stenen bank. De kluis in de stenen bank werkt goed, al het geld lag er na 7 jaar nog steeds in! Verder duurde die wat langer, omdat ik er halverwege achterkwam dat ik de vloer 1 stud verkeerd had overgezet, dus die kon ik nog een keer doen. :+

Als laatste de coffeecorner. Die vloer bestaat uit 2 kleinere baseplates, en geen interieur, dus zo gepiept dacht ik. Nah, die stoeprand bestaat uit een mosaic van 1x1 steentjes ipv de 2x2 tegels, dus als nog even lang bezig geweest.

Maar het resultaat mag er zijn. Heb nu weer ruimte vrijgemaakt hiermee om het nieuwe museum kwijt te kunnen. Die natuurlijk net niet naast Assembly Square past op 1 plank in een Billy. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Ah, zonde!

Er is een update over de GWPs van April:
https://www.reddit.com/r/...legocom_giftwithpurchase/

DnD-GWP bij DnD-set (niet onverwacht) maar het prachtige retro busje alleen bij aankoop van een modular 😑

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Karp schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:31:
Ah, zonde!

Er is een update over de GWPs van April:
https://www.reddit.com/r/...legocom_giftwithpurchase/

DnD-GWP bij DnD-set (niet onverwacht) maar het prachtige retro busje alleen bij aankoop van een modular 😑
Ah, mazzeltje voor mij. Ik heb nu wel ruimte voor het museum, maar had 'm nog niet gekocht. En ik zie dat er (naast dat busje) ook nog een GWP voor m'n vrouw dan ook bij zit. Dat helpt toch met de WAF. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 16:56
Karp schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:31:
maar het prachtige retro busje alleen bij aankoop van een modular 😑
Dat is heel jammer. :(
Deze serie valt mij ietwat tegen, of ik hoopte misschien op wat anders. De enige die ik leuk vind is eigenlijk de roze classic space baby. en misschien de astrounaut. Met de rest heb ik eigenlijk niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:49
Vind deze set eigenlijk een beetje tegenvallen. Iets teveel mutant naar mijn smaak. Had gehoopt op een iets meer classic benadering van de M-Tron, Ice-Tron en Blacktron. Ga ze wel aanschaffen alsnog.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag zijn de 3D geprintte wielen voor de Senna McLaren set 10330 binnen gekomen. Ik moet zeggen, voor een PLA print zijn ze erg goed. Aabn het loopvlak zie je niet dat het een 3D print is, alleen aan de zijkanten en de velg is een beetje te zien dat het geprint is. De achterkant is niet heel mooi, maar meer omdat de textuur en de glans anders is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYgyVi3n7q-hLCIi3ih3eSae0Ro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ufCM7bsE4raNy0GewQ4MwZ9q.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJzR0ueBcqMYak-xkr3zfKITLzo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cRPbmJJdMHJ7xaWNHV4BeANj.jpg?f=user_large

De letters lijken met de hand te zijn geschilderd, dus niet zo strak als een afdruk. Maar wel 10x beter dan ik het zou kunnen. Dus erg blij mee. Nu de set nog in elkaar zetten. Onderweg zijn nog een paar Lego wielen om te kijken of die ook goed passen, maar die hebben wel profiel, dus zouden dan meer regenbanden kunnen zijn.

/edit: Ze staan ook wel leuk onder de AC Cobra MOC op basis van de Porsche 911
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ajc3HQ8zJfXbSsyw7i7x4V62OcQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i6oLvUO2QNIAdLrnJtKRenac.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 28-03-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:15
zonoskar schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:12:
Vandaag zijn de 3D geprintte wielen voor de Senna McLaren set 10330 binnen gekomen. Ik moet zeggen, voor een PLA print zijn ze erg goed. Aabn het loopvlak zie je niet dat het een 3D print is, alleen aan de zijkanten en de velg is een beetje te zien dat het geprint is. De achterkant is niet heel mooi, maar meer omdat de textuur en de glans anders is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De letters lijken met de hand te zijn geschilderd, dus niet zo strak als een afdruk. Maar wel 10x beter dan ik het zou kunnen. Dus erg blij mee. Nu de set nog in elkaar zetten. Onderweg zijn nog een paar Lego wielen om te kijken of die ook goed passen, maar die hebben wel profiel, dus zouden dan meer regenbanden kunnen zijn.
Er zit relief in die letters toch? Vermoedelijk zijn ze geprint en later wit geverfd, of geprint in een andere kleur materiaal. Verder ziet het er goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi dat je er blij mee bent.
Persoonlijk vind ik het het geld absoluut niet waard.
(Mede vanwege het printgedeelte op de voorkant van de velg.)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick Brussel 2024-03-28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bj8wrCN1vyTX2tSx67k1NUMfUGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBW9zbBNKAguwQaKEqjh6MO1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mad-Matt schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Mooi dat je er blij mee bent.
Persoonlijk vind ik het het geld absoluut niet waard.
(Mede vanwege het printgedeelte op de voorkant van de velg.)
Dat is inderdaad wat minder. Maar dit setje kostte 14 euro incl verzenden. Ik vond het dat wel waard (foto's op Marktplaats lieten dit 'probleem' al zien).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 19:49

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ze ook binnen vandaag. Vind ze wel geslaagd voor een tientje. Maakt het model direct vele malen realistischer. Nu nog even wachten op de rest van de stickerset die ik besteld heb (Marlboro en Goodyear stickers).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKasXrpclyMmKE1vjYzh08i-ql0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4S0iEM0o4FrL76hBmt8GnbKG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:09

MEJ

De Piranha Plant is ook weer af. Leuk voor even tussendoor van alle grote sets. Weinig uitdaging qua bouw maar staat leuk naast Bowser. Kijken of ik het ?-blok nog kan scoren voordat die eruit gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt_FMFD5JbnCyAQ6EatgaDeVY8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpe7AcazmGhcDPns4PAdRVVB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5cPMM0qn2a_JU1vJTarLiLfHXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8U7NWKsrFj3g3OvlhbpGE4h.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond beginnen aan een nieuwe set. Onlangs sealed via marktplaats kunnen kopen. Erg veel zin in!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fGrRm79qN8xsXr9AzwQtokRaaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVxaH2V1IY4BMehkuIoENHCH.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nice @cordonbleu ! Om de set nog verder te verbeteren zit ik te denken om die witte prints op de neus en mtoorkap over te spuiten. Ja, doodzonde, ik weet het. Maar dat roze stoort me bijna nog erger dan de wielen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
zonoskar schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:38:
Nice @cordonbleu ! Om de set nog verder te verbeteren zit ik te denken om die witte prints op de neus en mtoorkap over te spuiten. Ja, doodzonde, ik weet het. Maar dat roze stoort me bijna nog erger dan de wielen :)
Snap wat je bedoelt. Daar stoor ik me ook ontzettend aan. Net als dat de neus niet mooi in een rechte lijn loopt, maar in een knik. Dat heb ik met een moc al opgelost.

Voor dat roze deel op de neus zijn dus ook sticker sets. Net zoals ik op de achtervleugel al Marlboro heb. Ik ben nog even in afwachting van een andere stickerset die nog bezorgd moet worden. Ik heb nu namelijk onderstaande, maar daar vind ik de tekst Marlboro voor de neus net te klein. Op die andere stickers is dat wat groter, ook voor de zijkanten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_L6c35B7AoA1gidxlAtzgnmfJXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8moYdbdJYqc1APoppz97Rdwv.jpg?f=fotoalbum_large

Zo komt het er uit te zien uiteindelijk, alleen dan dus zonder knik in de neus en met geprinte wielen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHB1pWpKWmUFup_x0DEZFVNagrM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dmDA0kQELiffQvoyaXUYjFlE.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door cordonbleu op 28-03-2024 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
.

[ Voor 99% gewijzigd door cordonbleu op 28-03-2024 18:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-06 15:11
Kwam het toevallig tegen op Facebook en wilde het jullie niet onthouden;
Op de expositie “90 jaar LEGO” toont het Museum van de 20e Eeuw in 3 zalen een unieke collectie die de hele periode van de speelgoedfabrikant beslaat. Van het eerste houten speelgoed tot de eerste plastic steentjes, van de bouwdozen uit de afgelopen decennia tot succesvolle thema’s als Star Wars, Ninja en Harry Potter, maar ook vele treinen, vliegtuigen en auto’s. Grote bouwwerken zoals het Vrijheidsbeeld en de Eifeltoren, maar ook veel piraten, heel veel piraten die soms bewegen of zingen. De Taj Mahal staat er, net zoals de Tower Bridge en de Millenium Falcon. Vanwege het succes, al meer dan 130.000 bezoekers, is de tentoonstelling verlengd tot eind 2024.
Grootste LEGO-verzameling Europa
Door de overname van misschien wel de grootste LEGO-verzameling van Europa kan het Museum van de 20e Eeuw een prachtige tentoonstelling laten zien die voor jong en oud interessant is. Honderden minifiguren zijn er te zien, maar ook modellen van maar liefst twee meter hoog. Er zijn diorama’s met licht, geluid en bewegende onderdelen, maar ook staat er een enorme postkoets met Lucky Luke en de Daltons te pronken. De hele ontwikkeling van LEGO komt dit jubileumjaar aan bod, van het houten eendje op wieltjes tot de eerste plastic steentjes uit 1949. De collectie omvat dozen, bouwwerken en thema’s uit de hele periode, zoals Space, Castle, City, Technic en Fabuland.
LEGO in Nederland
Vanaf 1957 worden de LEGO bouwsteentjes ook in Nederland verkocht. Vanaf 1960 wordt het steeds populairder, onder meer door de komst van een trein in 1964 en in 1966 zelfs een trein die op batterijen rijdt. In 1969 wordt Duplo geïntroduceerd voor peuters en kleuters. Vanaf 1974 verschijnen de eerste LEGO figuren die je zelf in elkaar steekt. In 1978 komen de lachende figuurtjes zoals we ze nu nog kennen. Het nog populaire piratenthema komt in 1989 voor het eerst op de markt.
Kijken én bouwen
Natuurlijk is er niet alleen veel LEGO te zien. Kinderen en hun (groot) ouders kunnen ook uitgebreid bouwen met duizenden LEGO bouwstenen. Naast de LEGO-tentoonstelling is een grote bouw- en speelhoek waar een ieder met Duplo en LEGO aan de slag kan. Terwijl grote LEGO-figuren toekijken en (groot)ouders ook een kopje koffie of thee kunnen nuttigen in de naastgelegen horeca.
Expositie LEGO verlengd tot eind 2024
De tentoonstelling “90 jaar LEGO” is tot eind 2024 te zien in het Museum van de 20e Eeuw. Het museum is gevestigd in een voormalige gevangenis op het Oostereiland bij de haven van Hoorn. De vaste collectie is een ware reis door de tijd. Niet voor niets hanteert het museum de slogan “Feest der Herkenning”. Kijk voor alle informatie over openingstijden, parkeren en entree op www.MuseumHoorn.nl De Museumkaart geeft gratis entree.
https://m.museumhoorn.nl/?#!/agenda/211674

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 13:31
Loopcoaster ☑️

Vermakelijke build! Mechanisme is ook gaaf gedaan dat met 1 handeling het karretje naar boven wordt gebracht en tegen wordt gehouden voordat de lift weer beneden is. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVULF8qw8GGZvLDfcseQ0AjD6Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqTGhQRCE9NpEjkGv7yiM8zv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTyjccpqIjdJC6lo_NIuQ1kwoXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNnefUpvLEvSo5ZVoBBsoHET.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D268WdxfBGYdTLFJNsZ8QoJIFkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbWoWZPQ35nrTySdWKFBYYe0.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Virox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:58
Virox schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:35:
Ik vond dat de lego set "Dilophosaurs Ambush" #76958 wat meer inkleding kon gebruiken, dus heb ik mijn eigen diorama gebouwd :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die laatste foto ga ik wellicht nog eens herdoen, er zijn wat bit-lights onderweg en zou die koplampen willen laten oplichten voor extra sfeer 8)
Bij deze een tweede poging, maar nu met verlichting 8)
Het geeft de MOC toch direct een heel andere sfeer.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricksafe.com/files/Viroxken/dilophosaurus-ambush/Dilophosaurus%20Ambush%20-%20009.jpg

Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Virox schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:17:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor de fijne jeugdherinnering (ik heb de film gezien in de bioscoop toen ik 12 jaar was), ik wil spontaan de filmmuziek beluisteren :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 21:04
Vissa66 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:25:
Loopcoaster ☑️

Vermakelijke build! Mechanisme is ook gaaf gedaan dat met 1 handeling het karretje naar boven wordt gebracht en tegen wordt gehouden voordat de lift weer beneden is. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toffe set. Ik twijfel nog steeds of dit wat is, maar nu ik alle grote Technic machines heb gehad ben ik toe aan de volgende build. Dit zou wel wat kunnen zijn dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zonoskar schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:41:
[...]

Dat is inderdaad wat minder. Maar dit setje kostte 14 euro incl verzenden. Ik vond het dat wel waard (foto's op Marktplaats lieten dit 'probleem' al zien).
Oh, dat vind ik het wel waard. Zag ergens iets van 50€ voorbij komen. Goede aanschaf dan!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:52

almightyarjen

When does the hurting stop?

[...]

[Afbeelding]
Mooi gemaakt! d:)b

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
Ik heb expres de laatste tijd het Lego topic vermeden, want het maakt me te enthousiast en te hebberig wat betreft Lego, eerst maar eens m'n enorme berg sets door werken voordat ik meer koop! The best laid plans...

Gister heb ik me niet kunnen inhouden en heb bij Bol.com de X-Men X-Jet besteld van Lego. Ik ben geen SUPER Marvel fan, maar de X-Men Animated series uit de begin jaren '90 heeft een speciaal plekje en deze set komt direct uit die tekenfilm serie. Ik heb al een Wolverine, de Magneto uit deze set kan me niet echt bekoren, maar een Cyclops en een Rogue... Yes please!

Vanochtend binnen gekregen en alleen al de doos waarin het is verpakt valt bijzonder tegen, erg klein, de daadwerkelijke Lego doos is nog kleiner en dat voor een Lego set van €85 (MSRP). Het heeft ook slechts 359 stenen en vier figuurtjes. Zelfs voor de Bol.com prijs van €59 (dus ruim 30% korting) is dit echt nog teveel geld voor wat deze set bied. Als ik kijk naar de sets van afgelopen jaar van Marvel rond deze zelfde prijs dan zaten daar veel meer steentjes in. Als ik kijk naar andere Marvel sets rond deze prijs van dit jaar zie ik effectief een enorme 'verborgen' prijsverhoging.

De bouw van de set is zeer zeker niet verkeerd, maar als ik dat vergelijk van de vorig jaar uitgekomen Galaxy Explorer (MSRP €100) dan is het verschil enorm, wat je krijgt voor je geld en hoeveel leuker de bouw was van het Lego speelgoed van eigen IP.

Nu verwacht ik volgende week ook niet super sterk te zijn wanneer de Lego D&D set uitkomt (op 1 april), die lijkt qua prijs en het aantal steentjes in dezelfde categorie te liggen als de Daily Buggle, maar beiden zitten behoorlijk onder de eigen Lego IP sets qua steentjes, zoals de Ninjago City sets... Ik ben over de streep getrokken door de Mimic GWP en het D&D adventure wat je erbij krijgt... => D&D nerd!

Bron:
https://www.lego.com/nl-nl/product/x-men-x-jet-76281
https://www.lego.com/nl-n...ungeons-and-dragons/about
https://www.lego.com/nl-n...s-red-dragon-s-tale-21348

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 14:08

Crazy D

I think we should take a look.

Ik ben ondertussen begonnen met de Pac-Man speelkast. Zakje 5 is gebouwd. Vind m wel leuk maar vooral ook lekker retro, bijna alle blokjes die erin zitten ken ik nog van 40 jaar terug :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Cergorach schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:15:
Ik heb expres de laatste tijd het Lego topic vermeden, want het maakt me te enthousiast en te hebberig wat betreft Lego, eerst maar eens m'n enorme berg sets door werken voordat ik meer koop! The best laid plans...
Dat zeg ik nu ook altijd tegen mezelf... O-)
Ooit zal dat wel eens lukken (hoop ik! :P )

Ik heb hier nog een Wall-E van 2015 in de backlog, en alle modulars vanaf de Assembly Square :o

*edit* gek genoeg vliegen kleinere setjes er wel sneller door bij mij. Dat komt omdat ik de kleinere doosjes meestal per 3 open, in een schotel kap en lekker in de zetel bij het kijken van TV in elkaar zet.
De grootste sets kan ik ondanks een dedicated Lego room nog altijd niet echt kwijt zoals ik het zou willen 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Kapoen op 29-03-2024 14:34 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006

Pazo

Mroaw?

Lego MOC Challenge
De maand loopt weer ten einde, de inzendingen staan klaar om jullie stem te ontvangen.

Vanaf heden kunnen jullie stemmen op de gepinde posts. Succes allemaal!

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-06 21:34
Cergorach schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:15:

Vanochtend binnen gekregen en alleen al de doos waarin het is verpakt valt bijzonder tegen, erg klein, de daadwerkelijke Lego doos is nog kleiner en dat voor een Lego set van €85 (MSRP). Het heeft ook slechts 359 stenen en vier figuurtjes. Zelfs voor de Bol.com prijs van €59 (dus ruim 30% korting) is dit echt nog teveel geld voor wat deze set bied. Als ik kijk naar de sets van afgelopen jaar van Marvel rond deze zelfde prijs dan zaten daar veel meer steentjes in. Als ik kijk naar andere Marvel sets rond deze prijs van dit jaar zie ik effectief een enorme 'verborgen' prijsverhoging.
Misschien voor aankoop eerst een review van de set bekijken.
"Jangbricks"
of
"Held der Steine": YouTube: Der schlechteste Deal des Jahres 2024: LEGO® 76281 X-Men X-Jet mit 3...

[ Voor 19% gewijzigd door MiaBella op 29-03-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
MiaBella schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:28:
[...]

"Jangbricks"
of
"Held der Steine": YouTube: Der schlechteste Deal des Jahres 2024: LEGO® 76281 X-Men X-Jet mit 3...
@Cergorach Ook al zie je een klein kind op de Lego product foto’s, denk ik dat jij exact de doelgroep bent voor deze set. De animatieserie lijkt me voornamelijk gericht op nostalgie. Tja, dan kan de prijs wat omhoog. :)
Ik zie overigens dat deze set best wat grote bricks heeft, wat de set ook gelijk wat duurder maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb ook een Lego alternatief ontvangen voor de banden van de Senna McLaren set 10330:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfSyWwEuf-EPDXqywbDUZ0f2KGk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v1GTzXBl3VJ6SRArhctfquTN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCY2Siq1WGrX_sqReEgG4zTqS1c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A9dxrUu7Csg7Y0ReOzCAQL4S.jpg?f=user_large

De achterbanden zijn niet precies zo breed als de geprinte banden, maar het scheelt niet veel. Alleen jammer dat er profiel op zit. De smalle banden zijn de bekende, uit de 10265 Mustang en de 10295 Porsche. Ook weer jammer dat het profiel niet matcht met de brede banden. De achterbanden zijn de 6594, uit een ver verleden. Maar ze zijn toch niet echt super duur. Het setje van 4 was 10.57 euro incl verzenden. Het enige nadeel is dat de veklgen die bij de 6594 horen niet in zwart te krijgen zijn. Alleen in het wit hebben ze dezelfde kleur als de nieuwere wielen. De 6495 hebben wel een grappig feature. De wang van de band heeft 2 maten. Aan de ene kant is de wang wat hoger dan aan de andere kant. Daarom passen deze banden ook echt alleen op zijn eigen velg. Maar je kan dus kiezen of je een low-profile band of een dikke wang wilt zien.

Dus nu de 10330 bouwen en kijken welke het mooist staan. Ik heb ook nog een berg zwarte onderdelen besteld om de kleuren wat te verwijderen, maar dat is niet echt nodig heb ik al gezien in diverse reviews. Kan hem later makkelijk ombouwen als ik het toch op de heupen krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 20:19
Popcorna schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:54:
[...]

Ik heb deze vandaag voor 4 euro bij de Intertoys gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
meesje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:16:
[...]

@Cergorach Ook al zie je een klein kind op de Lego product foto’s, denk ik dat jij exact de doelgroep bent voor deze set. De animatieserie lijkt me voornamelijk gericht op nostalgie. Tja, dan kan de prijs wat omhoog. :)
Ik zie overigens dat deze set best wat grote bricks heeft, wat de set ook gelijk wat duurder maakt.
Perfect voorbeeld waar de kostprijs niet relevant is maar hoeveel er maximaal gevraagd kan worden.
En nostalgie is een slechte raadgever :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 21:40
MEJ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:26:
De Piranha Plant is ook weer af. Leuk voor even tussendoor van alle grote sets. Weinig uitdaging qua bouw maar staat leuk naast Bowser. Kijken of ik het ?-blok nog kan scoren voordat die eruit gaat.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanavond beginnen aan een nieuwe set. Onlangs sealed via marktplaats kunnen kopen. Erg veel zin in!!
[Afbeelding]
Die Batmobile is echt geweldig, een van mijn favoriete LEGO-sets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:24
Gewoon voor de leuk, de Fortnite Supply llama (uitgedeeld op de GDC):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImEbVIjaoBJ1s8XGoOdCmc9LjSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyFBrknJRWjt4O6HNr9Yf7EF.jpg?f=fotoalbum_large

Zie dat deze net anders is dan diegene die Lego zelf tweete

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:22
MEJ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:26:
[Afbeelding]
Blijft, voor mij als ‘Batman-fan’, de meest toffe build ooit! 8) Hij staat al jaren te shinen in de huiskamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJsBGzZh2DBwUiXXnNBDaEAY0sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvFcKiMmu4aOe6K03LYqtk2M.jpg?f=fotoalbum_large

De Batwing, die ik persoonlijk iets minder leuk vond om te bouwen, staat hier op zolder en moet ik nog maar eens een keer aan een muur hangen hier. :P

Maaruh, wat mocht je neertellen voor de Batmobile? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:07
Yonix schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:35:
[...]

Blijft, voor mij als ‘Batman-fan’, de meest toffe build ooit! 8) Hij staat al jaren te shinen in de huiskamer:
Gaaf ding! Best een enorm apparaat :D

Over shinen gesproken, hoe zorgen jullie ervoor dat dat zo blijft? Ik heb deze week even drie modulars staan afstoffen met een kwast, ben je toch even zoet mee :*) Kiezen jullie een plek die minder vatbaar is, of toch vitrinekast?

[ Voor 7% gewijzigd door Cyclonist op 30-03-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:09

MEJ

[...]

[Afbeelding]

De Batwing, die ik persoonlijk iets minder leuk vond om te bouwen, staat hier op zolder en moet ik nog maar eens een keer aan een muur hangen hier. :P

Maaruh, wat mocht je neertellen voor de Batmobile? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk. :)
Ik heb er €320 voor betaald, nieuw in doos. Zelfs voor dat bedrag even rustig moeten afwachten. Veel gaan tussen €350 en €400.

De batwing (€180) heb ik ook gekocht maar moet ik eerst kijken hoe ik die kan ‘displayen’.

[ Voor 5% gewijzigd door MEJ op 30-03-2024 12:08 ]

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Pazo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:32:
Lego MOC Challenge
De maand loopt weer ten einde, de inzendingen staan klaar om jullie stem te ontvangen.

Vanaf heden kunnen jullie stemmen op de gepinde posts. Succes allemaal!
Ik geef jullie ditmaal allemaal een like, want iedereen die meedoet met deze challenges verdient het :)

Creativiteit en participatie mag beloond worden d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:43

Secsytime

Automagisch

[...]

[Afbeelding]

Vind het ook echt een prachtding, maar inderdaad die prijzen die ju gevraagd worden.. ik wacht wel tot ze een nieuwe uitbrengen. Geen fomo hier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik kwam pas geleden een mooie MOC tegen met de naam Pooping Bunny....

Werkelijk gewoon té briljant, en die moet ik in huis halen. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat je op de deze link de bouw-handleiding kan downloaden, en de brickslist kan zien en downloaden. Ook kwam ik erachter dat je een groot deel van de bestaande officiële LEGO-set 31133 dit konijn kan nabouwen, waarmee je nog ongeveer de helft aan bricks zelf moet inkopen. Op deze link staan welke onderdelen je dan nog nodig hebt. Kortom: 45.6% extra onderdelen. :D

En bij de Kruidvat is het originele konijn te koop voor 13,49 euro. Flinke kassakorting! Dus voor wie een (poepend) konijn in huis wil halen..... *D

Even terug naar mijn vraag: Ik heb ik inmiddels de lijst met extra bricks via ReBrickable geïmporteerd in BrickLink in een nieuwe wishlist. Nu zie ik dat ik van de 47 bricks, er maar max. 46 bij één Nederlandse verkoper kan bestellen. Hoe weet ik nu op Bricklink welke brick ik dan nog mis?

Update:
Als je ze bestelt en in je mandje gooit, dan blijven de resterende blokjes over voor een nieuwe bestelling.
Super handig :)

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 30-03-2024 22:41 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MEJ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Ik heb er €320 voor betaald, nieuw in doos. Zelfs voor dat bedrag even rustig moeten afwachten. Veel gaan tussen €350 en €400.

De batwing (€180) heb ik ook gekocht maar moet ik eerst kijken hoe ik die kan ‘displayen’.
Is niet slecht. Als je de onderdelen op bricklink los koopt betaal je 550 euro, of 440 euro zonder de minifigs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50
MiaBella schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:28:
"Jangbricks"
of
Ik wist al dat er maar ~350 onderdeeltjes inzaten, tov de prijs hoeft een reviewer me niet te vertellen dat een slechte deal is. Maar het weten en het ervaren is niet hetzelfde. Dat betekend trouwens niet dat ik de set niet gekocht zou hebben, maar het is wellicht even handig om je teleurstelling te delen omdat voor anderen het wellicht wel een groot issue zou kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm, ik vind het er echt niet goed uitzien, eerlijk gezegd.
Wat opschuren/opvullen?
Cyclonist schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:45:
[...]

Gaaf ding! Best een enorm apparaat :D

Over shinen gesproken, hoe zorgen jullie ervoor dat dat zo blijft? Ik heb deze week even drie modulars staan afstoffen met een kwast, ben je toch even zoet mee :*) Kiezen jullie een plek die minder vatbaar is, of toch vitrinekast?
Zelf gebruik ik een kwast en de stofzuiger op de laagste stand met een gerecupereerd visnetje over.
Zit op een opzetstuk dat ik gemaakt met de 3D-printer, maar gewoon vasthouden kan ook.
Een draagbare, olieloze compressor heb ik ook staan, maar maakt een teringherrie.

Deze week nog de batmobile verkocht voor €325 euro, toch geen plaats en tevreden genoeg met het kleine model.
Gaat wel per direct naar de DnD-set :9~

[ Voor 20% gewijzigd door KrusT op 31-03-2024 12:19 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
Enkele weken geleden heb ik de Lego uit m'n kinderjaren bij mijn ouders van zolder gehaald om de Technic bulldozer 8853, die ik als 8-jarige voor Sinterklaas kreeg, nog eens te bouwen. De 8862 was indertijd echter dé set die je als 8-jarige wou hebben en laat die nou net (incompleet) voor 5 tientjes in de buurt te koop staan. Een wasbeurt en een paar bricklink bestellingen later en ze staan gebroederlijk naast mekaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBNcmAZk1xQkSkA0G2krdWH81O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBhaQVcnRFTtdjhmSVJ0TrXK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006

Pazo

Mroaw?

Uitslag MOC Challenge
De uitslag van de 28ste MOC Challenge is bekend.
Gefeliciteerd @Lyz @krietjur @Pat911 *O*

🥇@Lyz 🥈@krietjur 🥉@Pat911
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/xWXjv4cTewuKHjWnP7vr0KdT.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/sgTWC7WvmUCwkC2Wzm4EMd6v.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/UidP4wQldE8dZURIy0rEKFnJ.jpg

Voor nu nog even geen volgende / april challenge. Persoonlijk krijg ik even een drukke tijd voor de boeg ivm een verbouwing, en in het MOC discussietopic is ook naar voren gekomen om de frequentie wat te verminderen (niet meer iedere maand), zodat er later bij een nieuwe challenge hopelijk wat meer animo is (want die is de afgelopen maanden wat teruggelopen).

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:52

almightyarjen

When does the hurting stop?

dddddaaf schreef op zondag 31 maart 2024 @ 15:10:
Enkele weken geleden heb ik de Lego uit m'n kinderjaren bij mijn ouders van zolder gehaald om de Technic bulldozer 8853, die ik als 8-jarige voor Sinterklaas kreeg, nog eens te bouwen. De 8862 was indertijd echter dé set die je als 8-jarige wou hebben en laat die nou net (incompleet) voor 5 tientjes in de buurt te koop staan. Een wasbeurt en een paar bricklink bestellingen later en ze staan gebroederlijk naast mekaar.

[Afbeelding]
Altijd mooi om nooit gerealiseerde dromen werkelijkheid zien te worden! d:)b

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Voor de F1 fans:

Heeft ook recaps van de eerste 2 races. Best leuk in elkaar gezet.

[ Voor 29% gewijzigd door AppieNL op 31-03-2024 22:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

KrusT schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:12:
Hmm, ik vind het er echt niet goed uitzien, eerlijk gezegd.
Wat opschuren/opvullen?
Op de foto ziet het er minder goed uit, de camera maakt het zwart erg licht. In het echt zie je niet echt veel van de 3D print structuren.

Ik heb de set in elkaar gezet. De standaard wielen zijn echt lame, maar voelen wel erg goed aan, lekker wat gewicht zit er in. Ik heb zelfs de stickers geplakt :) Maar goed, de 2 alternatieven die ik heb staan hieronder:

Standaard Lego wielen en de oudere 6594:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdT8Rzn9vTZQpnI0QBtjsYg4CYA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GyUYIuVzvjRzYWB3kynjXoTg.jpg?f=user_large
Als die voorwielen nou ongeveer hetzelfde profiel zouden hebben, was dit best een goede optie IMHO. Ik heb ook geprobeerd met de 10330 wielen uit deze set, maar die glimmen, terwijl de 6594 mat zijn.

De 3D print wielen zien er het best uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AnSWNmL180RoC9o89XAjufKWFA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a0MDnErDv1q3YfCx8IOSmnCD.jpg?f=user_large

Al passen ze niet perfect op de standaard as. Het wiel loopt aan en met een extra half bush zit hij maar half op de as. Als ik een 5L as met stop neem is deze net wat te lang. Een 4.5L asje zou perfect zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 01-04-2024 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
zonoskar schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:24:
[...]

Op de foto ziet het er minder goed uit, de camera maakt het zwart erg licht. In het echt zie je niet echt veel van de 3D print structuren.

Ik heb de set in elkaar gezet. De standaard wielen zijn echt lame, maar voelen wel erg goed aan, lekker wat gewicht zit er in. Ik heb zelfs de stickers geplakt :) Maar goed, de 2 alternatieven die ik heb staan hieronder:

Standaard Lego wielen en de oudere 6594:
[Afbeelding]
Als die voorwielen nou ongeveer hetzelfde profiel zouden hebben, was dit best een goede optie IMHO. Ik heb ook geprobeerd met de 10330 wielen uit deze set, maar die glimmen, terwijl de 6594 mat zijn.

De 3D print wielen zien er het best uit.
[Afbeelding]

Al passen ze niet perfect op de standaard as. Het wiel loopt aan en met een extra half bush zit hij maar half op de as. Als ik een 5L as met stop neem is deze net wat te lang. Een 4.5L asje zou perfect zijn :)
Heb dat laatste ook. Ach ik laat ze maar aanlopen. Het is tenslotte toch een display set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Alle promo codes die ik kan vinden zijn verlopen. Kennen jullie nog nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Voor wie HBO Max heeft. Last week tonight van John Oliver begint met een Lego tintje.

Ergens in USA heeft een politiebureau verdachten op haar socials onherkenbaar gemaakt door er Lego hoofden op te plakken.
Vond Lego niet leuk _O-

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 20:38

RC2

Resistance is futile

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 20-06 17:50
Voor zo'n lage prijs is dit voor mij echt een nostalgische no-brainer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onSThkqSjq4R7rfOdhowYdL_9NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEzI7hw1HAt5SWB5wJcJthmf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 16:51

NoTimeRemains

I know

[...]

[Afbeelding]
ik zou graag alle drie de auto's willen maar die sets zijn zo duur door de dino's echt belachelijk (zeg ik als Star Wars fan).

This is the Way.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 16:29
Dat is niet eens het beste plaatje om de hoogte te vergelijken. Dit ook _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dY-t9OZfcIghBEZaZTWVJizXr3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxDtt92vkdlMGl1Dsx2MLeoe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 09:06
Jammer dat het een 1 april grap is..zou wel gaaf zijn z'on minion in de hoek van je kamer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 14:16

QuattroNL

It is I.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 15:33

Sméagol

Master of Mayhem

QuattroNL schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:25:
[...]
Vind deze ook best wel hilarisch
Ik wou net zeggen, maar je knipt net die foto van de handleiding er uit, wat ik nou net grappig vond. :+

De grap had compleet geweest als ze een adviesprijs hadden vermeld, maar daar hadden ze de ballen blijkbaar niet voor. :+

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbviRcawZ2vW_3lDibv4T1xKwoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cB8iVohfbkrCsxpSEOaqdTKf.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe minifig voor bij mijn olie schilderij.
En vanochtend heeft mijn vriendin de D&D set besteld 👍 (nee geen 1 April grap 😂)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het uitpakken van die minion set vond ik wel erg ongelofelijk, alleen maar gele stenen. No way dat Lego dat zou uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 14:16

QuattroNL

It is I.

Sméagol schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:29:
[...]
De grap had compleet geweest als ze een adviesprijs hadden vermeld, maar daar hadden ze de ballen blijkbaar niet voor. :+
Als ze er een prijs bij hadden gezet dan zou die set dus te koop zijn. En geheid dat er gekken een bestelling hadden willen plaatsen.
Valt me al mee dat ze er een setnr aan gehangen hebben :+

Vindum wel leuk bedacht _/-\o_

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Pagina: 1 ... 12 ... 121 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .