Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 110 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:53
Xqlus1ve schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:37:
Ik denk dat dit averechts kan werken voor Lego, voor sommige is niet enkel het UCS model maar ook de figuren die erbij zitten de charme van zo'n set. Als de exclusiviteit er van af is is men ook minder geneigd zoiets te kopen. Je wilt immers waar voor je geld of beloond worden voor het grote bedrag wat je ervoor moet neer leggen.
Misschien... Ik denk dat Lego zich moet concentreren op de kwaliteit van hun sets en dat kunnen ze ook gewoon, zonder exclusiviteitsgimmicks. Er is redelijk recent al een moment geweest dat velen hebben gezegd, sorry Lego met deze prijzen kap ik ermee! Ik denk dat je daarmee veel meer mensen wegjaagt dan met fomo ongein. Dergelijke ongein kan men ook maar tot op zekere hoogte doen voordat men de deksel op de kop krijgt. Een ander hobby bedrijf wat zich in dezelfde ruimte begeeft (en concurreert met Lego in dezelfde pool consumenten geld) heeft ook al een paar keer in de afgelopen 40 jaar teveel gewild en daar zwaar op moeten bijsturen.

En hoewel bv. de meeste 15+ jaar oude UCS sets behoorlijk wat opleveren zie je bv. dat een 10188: Death Star (met exclusieve figuurtjes) slechts ~50% op MSRP oplevert na 16 jaar, zelfs de 4-8 jaar oude 75159: Death Star doet het nog beter. Andere sets zijn nu wel x4 waard, maar het is echt koffiedik kijken. Het zou zomaar kunnen dat een Venator na 8 jaar een re-release krijgt, zoals ook is gebeurd met andere sets.

De realisatie moet er in blijven dat dit eigenlijk kinder speelgoed is en de redenen dat volwassenen oudere kinderen het nu kopen tegen hoge prijzen is vaak nostalgie, omdat men er vroeger mee heeft gespeeld. Als de nieuwe generaties jonge kinderen niet opgroeien met Lego omdat het onbetaalbaar is geworden en/of omdat men er een naar na-smaakje aan over heeft gehouden omdat men diens favoriete karakter nooit zou kunnen betalen omdat het in een peperdure set zat... Dan heeft Lego in de toekomst gewoon een probleem.

Niet ieder kind heeft immers ouders of een familie lid welke een Lego verzamel tik heeft, laat staan dat men mag spelen met peperdure sets die ondertussen €1000+ opleveren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Gim schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:41:
[...]

Ik ga er toch even vanuit dat het om V1 receivers gaat. Heb zelf ook nog nooit de V2 receivers gezien; waren niet zo'n groot succes geloof ik? Verder kan ik je er overigens niet mee helpen.

https://bricks.stackexcha...dely-produced-or-are-they
Het is niet zo zeer dat het geen succes was. De V2 reciever had een specifiek doel: de 9398 met 2x L-motors op hetzelfde kanaal en een servo op het andere kanaal kunnen laten crawlen. Sindsdien heeft Lego die situatie eigenlijk gewoon vermeden door de aandrijving te doen met 1 XL (zoals de 42030 of de 42070) waardoor de V2 niet meer "nodig" was.

Daarnaast had de V2 ook zijn eigen beperkingen zoals het aansturen van 4x M-motor op 1 reciever dat problematisch kon zijn. Uit een eigen test is ook gebleken dat een setup van een V2 reciever met 2x XL op 1 kanaal van de reciever voor de aandriving een model meer power kon leveren dan dezelfde setup met een V1 reciever.

Dus hoewel Lego de V2 nauwelijks heeft gebruikt in sets is/was het voor mij bij eigen crawler autootjes altijd de go-to reciever omdat het gewoon meer aan kon (de enige beperking is dan nog de beveiliging van de battery box).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:21
_Dune_ schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:31:
[...]

Op verschillende Lego fora en Youtube kanalen heb ik hier al de nodige klachten over gehoord richting Lego. In de instructies van de Venator staat ook letterlijk dat het minifiguurtje exclusief voor deze set is, beetje zuur (voor verzamelaars) als Lego het zelfde minifiguurtje dan bij een dergelijk goedkkop setjes gaat meeleveren.
Ik heb inderdaad de Venator en vind het best wel zuur omdat het overal geadverteerd werd dat het exclusief zou zijn... Helemaal met pauldron, arm printing etc... En dan nu komt hij ineens in een €13 set...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 09:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xUIhSipw9K_Ub9k-casR_-u2Ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bu3uBcJFKwkCgRMVqpHzUE11.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTSxVOXd5FSAyP9h4XHqU7oypmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cOfSnfJZ4Pmcz9TfAbG2Foz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvJokcWgahgZMhuen5m29kMYx_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqHDw9fC4o3E8AB5kafS3Hzo.jpg?f=fotoalbum_large

na het sierlijk neerstorten van de Millenium Falcon heb ik hem in 3 dagen weer helemaal opgebouwd, ik denk dat hij 99% weer klopt. heb ik alle mini figs ook weer compleet?

lesson learned, pak hem niet op via de zijkanten maar plaats je handen eronder.

nu nog een stand voor dat ding, iemand een idee?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:20
cherrycoke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

na het sierlijk neerstorten van de Millenium Falcon heb ik hem in 3 dagen weer helemaal opgebouwd, ik denk dat hij 99% weer klopt. heb ik alle mini figs ook weer compleet?

lesson learned, pak hem niet op via de zijkanten maar plaats je handen eronder.

nu nog een stand voor dat ding, iemand een idee?
ik heb deze: https://rebrickable.com/m...ium-falcon-75192/#details
Gaat al jaren goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eq8mcJsG3fo7zDESGraXP8n0q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RCf6I0RLPRXC26pwSXd7vCM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:08

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fV0ooIGCA064Vx5DlqakpXu5Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsKbMZ406d8jkJINBkWH7GYU.jpg?f=fotoalbum_large

Die heb ik ook, maar dan met nep Lego via Ali, de stand bedoel ik dan natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 09:01
Hebben jullie dat in je eentje op zon een stand gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:03:
[...]

[Afbeelding]

Die heb ik ook, maar dan met nep Lego via Ali, de stand bedoel ik dan natuurlijk ;)
Niet dat ik verwacht dat het gebeurd, maar als ik ergens niet op zou besparen is wel het wel de standaard die mijn set van €600-850 (naar gelang je korting bij aankoop) op zijn plek moet houden, maar you do you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cherrycoke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:07:
Hebben jullie dat in je eentje op zon een stand gekregen?
Ja, maar maar makkelijk is het zeker niet.
AppieNL schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:10:
[...]

Niet dat ik verwacht dat het gebeurd, maar als ik ergens niet op zou besparen is wel het wel de standaard die mijn set van €600-850 (naar gelang je korting bij aankoop) op zijn plek moet houden, maar you do you.
Heb hem al talloze keren op getilt en verplaatst, het geeft geen krimp. Het is een MOC hé, niet door Lego gedesigned en goedgekeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Zeker, Efferman kan prima dat soort dingen ontwerpen, maar om daarbij liftarms en pins te gebruiken waarbij de speling marges niet per se zo nauwkeurig zijn als bij Lego? Nee. Ik heb dingen die ik heb gebouwd als een tank ook wel eens uit elkaar gehaald na 2-4 jaar en bij sommige pinnetjes merk je dan gewoon dat ze niet meer zo grippy zijn als de andere die ongebruikt in de la liggen, ze zijn nog prima bruikbaar, maar je merkt wel een minimaal verschil. En dit zijn dan nog dingen waarbij ik er niet een schip van 5+ kilo op laat rusten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

AppieNL schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:44:
Zeker, Efferman kan prima dat soort dingen ontwerpen, maar om daarbij liftarms en pins te gebruiken waarbij de speling marges niet per se zo nauwkeurig zijn als bij Lego? Nee. Ik heb dingen die ik heb gebouwd als een tank ook wel eens uit elkaar gehaald na 2-4 jaar en bij sommige pinnetjes merk je dan gewoon dat ze niet meer zo grippy zijn als de andere die ongebruikt in de la liggen, ze zijn nog prima bruikbaar, maar je merkt wel een minimaal verschil. En dit zijn dan nog dingen waarbij ik er niet een schip van 5+ kilo op laat rusten.
12kg+ :+

Heb meer vertrouwen in mijn Ali stand van de MF dan de originele Lego standvan mij Star Destroyer. Dat gezegd hebben is tot nu toe de informatie van Efferman gebaseerd op jouw mening zover ik kan lezen maar ben ik ook van mening dat de Efferman stand erg sterk/solide is gezien hoe hij de MF draagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:54
Xqlus1ve schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:57:
[...]

12kg+ :+

Heb meer vertrouwen in mijn Ali stand van de MF dan de originele Lego standvan mij Star Destroyer. Dat gezegd hebben is tot nu toe de informatie van Efferman gebaseerd op jouw mening zover ik kan lezen maar ben ik ook van mening dat de Efferman stand erg sterk/solide is gezien hoe hij de MF draagt.
Lol dat snap Ik! De stand van mijn UCS X-wing is ook van waardeloze kwaliteit. Als je naar de X-wing kijkt schiet de stand al uit elkaar. Slechtste stand ooit :X

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

AppieNL schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:04:
[...]

Het is niet zo zeer dat het geen succes was. De V2 reciever had een specifiek doel: de 9398 met 2x L-motors op hetzelfde kanaal en een servo op het andere kanaal kunnen laten crawlen. Sindsdien heeft Lego die situatie eigenlijk gewoon vermeden door de aandrijving te doen met 1 XL (zoals de 42030 of de 42070) waardoor de V2 niet meer "nodig" was.

Daarnaast had de V2 ook zijn eigen beperkingen zoals het aansturen van 4x M-motor op 1 reciever dat problematisch kon zijn. Uit een eigen test is ook gebleken dat een setup van een V2 reciever met 2x XL op 1 kanaal van de reciever voor de aandriving een model meer power kon leveren dan dezelfde setup met een V1 reciever.

Dus hoewel Lego de V2 nauwelijks heeft gebruikt in sets is/was het voor mij bij eigen crawler autootjes altijd de go-to reciever omdat het gewoon meer aan kon (de enige beperking is dan nog de beveiliging van de battery box).
Ik geef je helemaal geliik, Lego zou voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Maar laat ik een ander voorbeeld geven, waarom zou een BMW M3 motor in een BMW 118i moeten zitten voor dezelfde prijs? Of een Tamiya RC wagen van 1000 eur+ dezelfde onderdelen als een Tamiya plastic zelfbouw model van 20 eur bevatten?

Of het Parfum luchtje van Britney Spears en Dior ala 100eur luchtje dezelfde prijs moeten hebben, want het moet toch voor iedereen betaalbaar zijn? Of een tas van Gucci de prijs van Eastpak? Als iedereen een Bugatti Veyron kon kopen, dan kocht niemand hem meer if you catch my drift...

Ik werk ergens hard voor, wil mijzelf ergens voor belonen, en wil iets speciaals, als dat 'speciaals' teniet wordt gedaan ga ik het wel ergens anders zoeken. Ben ik materialistisch ingesteld, schuldig :|

Dat Lego items heeft waar ik warm van wordt, bijvoorbeeld UCS sets met exclusieve figuren, tja dan beloont dat alleen maar meer natuurlijk. Of het voor Lego beter is? Geen idee, misschien verkopen ze wel beter als ze minder aan exclusiviteit doen. Ik ben van mening dat beide tegelijk kan.

Snap dat voor de minder bedeelden dit als een welkome verassing is, voor vele een teleurstelling :+

[ Voor 3% gewijzigd door Xqlus1ve op 11-05-2024 23:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:23

SomerenV

It's something!

Maar gaat het je dan om de UCS-set waar de daadwerkelijke waarde in zit, want veel steentjes, of gaat het je om een exclusieve minifig die bij die set zit? Die minifig bevat exact hetzelfde plastic als alle andere minifigs, dus je vergelijkingen gaan een beetje mank. Het is niet alsof er in de dure sets poppetjes van carbon of titanium zitten zeg maar. Het enige wat afwijkt is het printje, en soms een onderdeeltje. Als een hele LEGO-set z'n waarde in jouw ogen vooral te danken heeft aan een exclusief poppetje dan is het misschien tijd voor een andere hobby :+

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 12-05-2024 00:19 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SomerenV schreef op zondag 12 mei 2024 @ 00:19:
Maar gaat het je dan om de UCS-set waar de daadwerkelijke waarde in zit, want veel steentjes, of gaat het je om een exclusieve minifig die bij die set zit? Die minifig bevat exact hetzelfde plastic als alle andere minifigs, dus je vergelijkingen gaan een beetje mank. Het is niet alsof er in de dure sets poppetjes van carbon of titanium zitten zeg maar. Het enige wat afwijkt is het printje, en soms een onderdeeltje. Als een hele LEGO-set z'n waarde in jouw ogen vooral te danken heeft aan een exclusief poppetje dan is het misschien tijd voor een andere hobby :+
Het gaat niet direct om dat ééne poppetje. Ik vind het ook belachelijk dat sommige personen denken dat zo'n poppetje tientallen euro's waard zou moeten zijn of in sommige gevallen nog veel meer, echter als je adverteert met exclusifitijd dan hang je er wel een speciale waarde aan.

Wat Lego hier doet is in principe gewoon fout. Zij had er ook voor kunnen kiezen in de 13 euro set, wat een andere doelgroep betreft, een iets andere print te gebruiken. Lego is inmiddels niet alleen kinderspeelgoed meer sinds zij serieus op AFOL/18+ is gaan richten, dat is nu eenmaal een groep met andere verwachtingen, helemaal als je bepaalde uitingen doet in jouw reclame en aanrpijsing van sets, zoals met de Venator is gedaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

SomerenV schreef op zondag 12 mei 2024 @ 00:19:
Het gaat toch om het totaal plaatje, als ik een UCS set koop zie ik daar ook graag UCS set minifugeren bij. Als ik een Porsche GT3RS koop verwacht ik daar ook GT3RS onderdelen bij te krijgen bij mij aankoop. Ik wou dat men eens kap met praten in euro's als investering. tot nu toe heb ik nul sets verkocht, en zijn ze allemaal gebouwd (soms meerdere keren) en ter display, als een hobbie, want mijn hobbie is bouwen!. ik ben gvd geen handelaar |:(

Mijn hobbie is prima maar verwacht wel waar voor mijn geld (beloning), nogmaals, zoals jij dat zegt als Lego dat niet meer wilt doen, dan is het inderdaad tijd om een (aan) andere hobbie te zoeken geld aan te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:01
Is de rode vos (31154) een exclusieve set o.i.d.? Ik zie deze alleen bij LEGO zelf of bij Amazon (welke ik graag vermijdt) en wacht eigenlijk op een aanbieding. Set is inmiddels 4 maand op de markt wat ook niet heel lang is, maar toch. Wellicht toch maar bij LEGO zelf bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
RubjeMazter schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:32:
Is de rode vos (31154) een exclusieve set o.i.d.? Ik zie deze alleen bij LEGO zelf of bij Amazon (welke ik graag vermijdt) en wacht eigenlijk op een aanbieding. Set is inmiddels 4 maand op de markt wat ook niet heel lang is, maar toch. Wellicht toch maar bij LEGO zelf bestellen?
Dit begon ik me ook al af te vragen. De giraffe set is op diverse plekken te koop voor €44 ipv de adviesprijs van €65 waardoor ik echt "teveel" ga betalen wanneer ik de €49 betaal die zowel bij Amazon als Lego staat, maar ja.... Wanneer komt ie elders :?

Bij amazon.nl was ie overigens ook niet te koop in t begin. Diverse Amazon sites te koop behalve die van Nederland.

De giraffe set is verder ook geslaagd en voor €44 een nette prijs, maar ja ... De vos heeft toch de voorkeur. Leuke builds lijken t me ook. Ook beter te plaatsen dan zon hoge giraffe die helaas geen knikkende poten heeft.

Wellicht toch even geduld hebben nog.

[ Voor 54% gewijzigd door Gim op 12-05-2024 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:56:
[...]

Ik geef je helemaal geliik, Lego zou voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Maar laat ik een ander voorbeeld geven, waarom zou een BMW M3 motor in een BMW 118i moeten zitten voor dezelfde prijs? Of een Tamiya RC wagen van 1000 eur+ dezelfde onderdelen als een Tamiya plastic zelfbouw model van 20 eur bevatten?

Of het Parfum luchtje van Britney Spears en Dior ala 100eur luchtje dezelfde prijs moeten hebben, want het moet toch voor iedereen betaalbaar zijn? Of een tas van Gucci de prijs van Eastpak? Als iedereen een Bugatti Veyron kon kopen, dan kocht niemand hem meer if you catch my drift...

Ik werk ergens hard voor, wil mijzelf ergens voor belonen, en wil iets speciaals, als dat 'speciaals' teniet wordt gedaan ga ik het wel ergens anders zoeken. Ben ik materialistisch ingesteld, schuldig :|

Dat Lego items heeft waar ik warm van wordt, bijvoorbeeld UCS sets met exclusieve figuren, tja dan beloont dat alleen maar meer natuurlijk. Of het voor Lego beter is? Geen idee, misschien verkopen ze wel beter als ze minder aan exclusiviteit doen. Ik ben van mening dat beide tegelijk kan.

Snap dat voor de minder bedeelden dit als een welkome verassing is, voor vele een teleurstelling :+
Mij ontgaat even wat mijn verhaal over de V2 reciever heeft te maken met de vergelijkingen in jouw verhaal. Als het gaat om het verhaal van je UCS Falcon met de degelijk ontworpen standaard maar van goedkope blokjes, daarbij kwam bij mij wel de vergelijking in me op alsof je thuiskomertjes monteert onder een Rolls Royce ;)

Mocht het wel om de V2 reciever gaan. De V2 reciever uitfaseren na de 9398 zal vast ook het kostenplaatje een rol hebben meegespeeld van het onderhouden van de productie van 2 recievers (aangezien elke voor- en nadelen heeft voor bepaalde user functies). Het printplaatje in de V2 reciever zal nauwelijks duurder zijn, dus de kosten zullen meer zitten in de logistiek. Het zou ook kunnen dat de V1 reciever na de 9398 een upgrade heeft gekregen qua printplaatje en dat die nu ook de V2 dingen kan zonder ten kosten te gaan van wat de V1 kon en ze dus terug konden naar de productie van 1 reciever. Ik heb dit nooit getest en ik denk anderen ook niet.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:27
Alle vergeelde blokjes in de waterstofperoxide weer wit gemaakt, replica stickersetje besteld, is het nu tijd voor de 5540 set weer op te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xE-yv0oLPiv5qN4RbaoXuF6jwCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azx5CngSb3Q80CBu5Hao25Vt.jpg?f=fotoalbum_large

De witte blokjes waren behoorlijk gelig en een wiel is wat brozer geworden (randje afgebroken). Ben benieuwd hoe lang het wit blijft. Aantal grijze zijn ook niet meer grijs :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ingelogd schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:22:
Alle vergeelde blokjes in de waterstofperoxide weer wit gemaakt
Waar haal jij je waterstofperoxide? De 120ml flesjes van de kruitvat is natuurlijk te klein en dan moet ik meteen een schap leeg kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
FReaKaNDeLL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Waar haal jij je waterstofperoxide? De 120ml flesjes van de kruitvat is natuurlijk te klein en dan moet ik meteen een schap leeg kopen.
Bij de DA bestel ik wel is in de winkel een liter fles (3% waterstofperoxide) €3.54 (wel 2,95 ophaalkosten, omdat ik in de winkel bestel willen ze het wel is wegstrepen). In de winkel liggen inderdaad alleen die kleine flesjes.

3% werkt bij mij goed, ik doe het in een doorzichtig bakje wat ik afsluit met folie. Ook de blokjes die niet volledig ondergedompeld waren zijn ook ontkleurd, had ik niet verwacht. Het was ook ideaal zon weer om dit te doen.

Ik heb nog 2/3 fles over, is kijken wat ik nog meer ga ontgelen 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Ingelogd op 12-05-2024 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:23

SomerenV

It's something!

FReaKaNDeLL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Je kunt het het beste hier bestellen.

Flesje van de Kruidvat is een euro volgens mij, voor 110ml á 3 procent. Voor 14 euro (inclusief verzenden) heb je 9 keer zoveel waterstofperoxide met een 4x sterkere concentratie, dus in feite heb je voor 14 euro 36x zoveel vergeleken met wat je bij de kruidvat koopt. Maar het voordeel van 12% is dat je gemakkelijk best een grote hoeveelheid kunt maken zonder het al te ver te verdunnen. In 2 of 3 liter van dat spul kun je best wat LEGO kwijt en door de nog steeds hogere concentratie werkt het sneller dan het spul van de Kruidvat.

Je moet het wel doen op een warme zomerdag met een felle zon. Dan is het met een paar uurtje klaar (wel tussendoor een beetje roeren).

Je kunt ook meteen 5 liter van het spul kopen voor 27 euro inclusief verzenden. 27x wat je bij de Kruidvat betaalt voor (als je het verdunt naar 3%) 180 keer zoveel waterstofperoxide :D

[ Voor 16% gewijzigd door SomerenV op 12-05-2024 21:33 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

AppieNL schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:51:
[...]

Mij ontgaat even wat mijn verhaal over de V2 reciever heeft te maken met de vergelijkingen in jouw verhaal. Als het gaat om het verhaal van je UCS Falcon met de degelijk ontworpen standaard maar van goedkope blokjes, daarbij kwam bij mij wel de vergelijking in me op alsof je thuiskomertjes monteert onder een Rolls Royce ;)

Mocht het wel om de V2 reciever gaan. De V2 reciever uitfaseren na de 9398 zal vast ook het kostenplaatje een rol hebben meegespeeld van het onderhouden van de productie van 2 recievers (aangezien elke voor- en nadelen heeft voor bepaalde user functies). Het printplaatje in de V2 reciever zal nauwelijks duurder zijn, dus de kosten zullen meer zitten in de logistiek. Het zou ook kunnen dat de V1 reciever na de 9398 een upgrade heeft gekregen qua printplaatje en dat die nu ook de V2 dingen kan zonder ten kosten te gaan van wat de V1 kon en ze dus terug konden naar de productie van 1 reciever. Ik heb dit nooit getest en ik denk anderen ook niet.
Je haalt nu dingen volledig door de war, deze post betrefte exclusieve onderdelen / minifiguren in dure sets vs sets voor kinderen onder de 100 eur.

Je kan trouwens ook overdrijven, nogmaals mijn Ali set stand is vele male steviger als de originele lego stand van de Star Destroyer of de X-wing. Hij zit er tevens al een jaar of 4 onder zonder issues, ben er erg tevreden over en zoals vele andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ingelogd schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:55:
[...]

Bij de DA bestel ik wel is in de winkel een liter fles (3% waterstofperoxide) €3.54 (wel 2,95 ophaalkosten, omdat ik in de winkel bestel willen ze het wel is wegstrepen). In de winkel liggen inderdaad alleen die kleine flesjes.

3% werkt bij mij goed, ik doe het in een doorzichtig bakje wat ik afsluit met folie. Ook de blokjes die niet volledig ondergedompeld waren zijn ook ontkleurd, had ik niet verwacht. Het was ook ideaal zon weer om dit te doen.

Ik heb nog 2/3 fles over, is kijken wat ik nog meer ga ontgelen 8)
Ja, deze gebruik ik ook. Of 9%, nou weet ik het ff niet zeker. Anyway, werkt veel beter/sneller dan 3%. Wel met handschoenen werken, anders worden je handen wit :X

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ingelogd schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:22:
Alle vergeelde blokjes in de waterstofperoxide weer wit gemaakt, replica stickersetje besteld, is het nu tijd voor de 5540 set weer op te bouwen.

[Afbeelding]

De witte blokjes waren behoorlijk gelig en een wiel is wat brozer geworden (randje afgebroken). Ben benieuwd hoe lang het wit blijft. Aantal grijze zijn ook niet meer grijs :o .
Heb die ook nog ergens op zolder! Vond het destijds als joch een ontzettend gaaf model!
Zou'm weer eens bijeen moeten zien te sprokkelen O+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:02:
[...]

Je haalt nu dingen volledig door de war, deze post betrefte exclusieve onderdelen / minifiguren in dure sets vs sets voor kinderen onder de 100 eur.
Dat was mij duidelijk, maar jij quote mijn reply. Een reply van mij die daar helemaal niet over gaat (en anders mag je mij uitleggen hoe wel). Dus ik dacht eerder dat jij wat door elkaar haalde dan ik en dat je de verkeerde had gequoot.
Je kan trouwens ook overdrijven
En ik vind dat ik niet overdrijf en daar laat ik het bij, want dit schuurt inmiddels wel heel erg aan tegen een onderwerp voor het andere topic.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rene
TIE Interceptor UCS staat ook in elkaar. Past prima naast de UCS X-wing.

Paar side by side plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdbfHF1c6mXr43EYxdnfdZ8SOLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhGVLyzjJX0GPZu0I1XyxIY0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaEEXmxcBjr8_XV_fTzIlp-GmBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7iqp2AKzRglnr9xbUUVy2Q0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOrkTtwA6G2SzAcKjFucebZ43iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mkfRbUsLoXFwMdJlDCV5WDx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:28
Rene schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:57:
Daarom koop ik geen sets voor de minifigures. Heb hier ook een imperial light cruiser staan, daar was de Dark trooper exclusive en ging voor 30+ euro over de toonbank. Opeens zat die in een andere set (en dan gelijk 3 stuks). Kan me er niet druk over maken. Moff Gideon idem dito, deze is vooralsnog exclusive.

Aan de andere kant kan je er prima op verdienen, ik kocht voor een paar tientjes een enorme lading Lego, daar zaten een shitload Star Wars minifigures in. Uiteindelijk alles verkocht voor 400 euro, dat was een prima manier om nu makkelijk de Tie Advanced te verantwoorden.

[Afbeelding]
Was met de shocktrooper ook, was een "exclusive"
Nu ineens waren ze bij lego magazine in Polen bijgevoegd, resultaat was een enorme run op die magazines 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:16

Wailing_Banshee

You're Next

Nou weet ik waar hij me aan doet doenken....

Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/static/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2013/8/14/1376454995271/The-original-Ecce-Homo-st-010.jpg?width=620&dpr=2&s=none

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand welke set set is?

Gezocht op medical, hospital boat etc.. alleen krijg hem niet gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfN_zWZbt7tqVITiaE5KrTD1bRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXRJU15bojtZaOpke6G0xtQB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Chip. op 13-05-2024 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:18
Chip. schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:02:
Weet iemand welke set set is?

Gezocht op medical, hospital boat etc.. alleen krijg hem niet gevonden.

[Afbeelding]
Is het wel Lego? Ik zie geen logo'tjes op de nopjes en vind de sticker erg lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Karp schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Is het wel Lego? Ik zie geen logo'tjes op de nopjes en vind de sticker erg lelijk
Je hebt helemaal gelijk, was mij nog niet opgevallen. Is helemaal geen LEGO blijkt 😅. Excuus. Was oude meuk wat ik heb gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:47
Ik zag gisteren een filmpje op YT, waarbij geconstateerd werd, dat Lego zich momenteel met name richt op de AFOL markt, en dat dit ten koste gaat van de speel-sets. Je ziet dat ook in de winkels terug: steeds meer ruimte wordt ingenomen, door de bekende zwarte dozen, en sets van 200,- of meer. Ik ken weinig kinderen die dat soort sets kunnen betalen.

Nu ben ik zelf ook deel van die doelgroep, want ik heb het er wel voor over en ben dus mede-schuldig. Alleen lijkt het er dus wel op, dat Lego steeds vaker zich richt op verzamelaars en volwassenen, en dat het speelgoed-aspect toch minder aandacht krijgt. Persoonlijk denk ik dat je dat ook terugziet in de kwaliteit van de kinder-sets, en het feit dat de 18+ sets eigenlijk voornamelijk gaan over hoe het eruitziet, getuige ook de bonte binnenkant van die sets.

Maar de observatie dat er dus steeds meer ruimte wordt ingenomen door die 18+ sets, te koste van de speelsets, vond ik wel een interessante gedachte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:53
Makaja schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:10:
Ik zag gisteren een filmpje op YT, waarbij geconstateerd werd, dat Lego zich momenteel met name richt op de AFOL markt, en dat dit ten koste gaat van de speel-sets.
Ik denk dat dit wel meevalt.
Als ik kijk naar de Ninjago sets van 2024 (exclusief de kleine zakjes en GWPs), dan hebben we 10 sets van minder dan €20, vier sets van meer dan €100, waarvan er twee €120 zijn, eentje €150 en nog een €250. DIt tov van SW UCS sets van €850... Daarnaast nog 8 sets tussen de €20 en de €100.

Dat is het eerste half jaar aan alleen Ninjago releases. Hoeveel geld denk je dat kids hebben en/of krijgen? En dit is slechts een serie van de vele Lego thema's!

Als je echter geduldig en slim inkoopt (iets waar kinderen niet bekend om staan), kan je veel voordeliger inkopen. Gister een heel berg sub €20 setjes besteld met 50%-60% korting... Zelfs met die enorme korting, denk je dat het doorsnee kind in een half jaar al deze Ninjago sets kan kopen/krijgen? En daar zit geen enkele zwarte doos tussen!

Ja, er best wel wat schappen zwarte Lego dozen als ik de Intertoys inloop. Maar vergeet niet dat dit ook vaak Technic sets zijn for Speed Champions, etc. En ja, de USC sets of de enorme Technic sets zijn gericht op ouderen, maar dat zijn juist vaak ook de ouders die voor hun kind of nichtje/neefje even komen shoppen en wellicht de deur uitlopen met een set voor zichzelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Meer focus op AFOL's: volgens mij is dat een logisch gevolg van de "evolutie" van Lego. 20 jaar geleden was Lego speelgoed, een AFOL markt bestond er niet want "Lego is voor kinderen" was de algemene gedachte. Dit is sinds een aantal jaren (was al begonnen voor Corona, maar de epidemie heeft voor een stroomversnelling gezorgd) aan het veranderen: Lego zit voor volwassenen niet meer in een taboe sfeer. Lego is een commercieel bedrijf en heeft nu twee typen markten: kinderen en volwassenen (en een grijs gebied ertussen wat ik even buiten beschouwing laat).

Het budget van een kind is gering: eenmaal, misschien tweemaal per jaar een wat "grote set" krijgen van hun ouders krijgen en that's it. Het budget voor een volwassene is veel hoger, die koopt misschien nog vaker een set, maar voornamelijk (veel) duurdere sets. Dus logisch dat Lego zich daar op focust, daar is veel meer geld te verdienen! Het zou mij niets verbazen als we in een transitieperiode zitten waarbij het aandeel AFOL sets nog een tijd lang blijft groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:08
Ja ik ben blij met meer sets gericht op volwassenen, immers meer keus voor ons. Echter moeten ze de focus niet gaan verliezen op de speelsets.
Immers als er minder kinderen op jonge leeftijd spelen met Lego, zullen deze op latere leeftijd ook minder snel de Adult sets gaan kopen. Het is en blijft kinderspeelgoed.
heb trouwens een leuke discussie gemist over de exclusiviteit van SW minifigs lees ik

[ Voor 13% gewijzigd door Boingo op 13-05-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:58
Recentelijk (+/- afgelopen 2 jaar) zijn de city sets ook behoorlijk in kwaliteit vooruit zijn gegaan. Denk niet zozeer dat de focus ligt op het een (AFOL) of het ander (Kinder gericht), maar meer dat de algemene kwaliteit voor beide vooruit is gegaan. Meer verschillende steentjes, betere bouwsels & leukere technieken.

Enige probleem wat ik misschien voor de toekomst zie, is dat de rekken inderdaad tè gevuld raken met de 18+ sets in een Speelgoedwinkel. Misschien Adult-Only stores?

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Tijll schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:16:
Misschien Adult-Only stores?
Dát zijn weer hele andere 'winkels' :+
Betwijfel of je daar Lego gaat vinden (alhoewel, van Lego kan je alles maken...).

Enniewee, we dwalen af :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07
Ohoh, keuzes keuzes. 1 juni komt de Notre Dame uit. Ik heb met een vriendin afgesproken om tijdens een HP marathon het grote Harry Potter kasteel te bouwen (de kleine heb ik al), dus die moet er nog komen.

En nu gaat er ook een gerucht dat er in november een Lego model van Endurance gaat komen.
bron: https://www.bricktastic.n...uit-op-black-friday-2024/

En even een update hoe het er nu bij staat (klik voor groot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AH_a3KzvTqaAyMCGoo_X1Mdms5Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddXJTX06d5Pz7gQnY08A7qcS.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWaJAd92AZWefJAxaeZLUsKNWDo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spKTgjIQNmemO1DV0XVfPF0x.jpg?f=fotoalbum_medium

De Lego 42098 Autotransporter staat buiten beeld, die gaat uit elkaar voor verkoop. De 42078 Mack Anthem staat ook op de nominatie om te vertrekken. De 42130 BMW M1000 was ff geen plek meer voor, die staat ook elders.

[ Voor 64% gewijzigd door FastFred op 13-05-2024 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-05 12:14

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Heeft dat niet ook te maken met programma's als legomasters? Denk dat dat echt wel een vlucht heeft genomen (en dan ook nog een keer de pandemie erover heen). Zou wel eens als een katalysator gewerkt kunnen hebben.

Als ik het tempo van nieuwe releases alleen al hier in dit topic bij hou, dan komt er ook behoorlijk wat uit.. Van starwars tot bloemetjes en van motors tot eifeltorens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Boingo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:15:
Ja ik ben blij met meer sets gericht op volwassenen, immers meer keus voor ons. Echter moeten ze de focus niet gaan verliezen op de speelsets.
Immers als er minder kinderen op jonge leeftijd spelen met Lego, zullen deze op latere leeftijd ook minder snel de Adult sets gaan kopen. Het is en blijft kinderspeelgoed.
Ik denk dat dit een reëel risico is, voor een negatieve koers, waarbij het bedrijf zich richt op de dure 18+ sets. Het is een beetje vergelijkbaar met de situatie van 20 of 25 jaar geleden, waarbij er steeds grotere elementen gebruikt werden in sets, die maar 1 toepassing hadden. Dat heeft toen geleid tot bijna de ondergang van het merk, en is door destijds de nieuwe CEO teruggedraaid en weer teruggebracht naar de basis.

[ Voor 5% gewijzigd door Makaja op 13-05-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:09
Tijll schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:16:
Recentelijk (+/- afgelopen 2 jaar) zijn de city sets ook behoorlijk in kwaliteit vooruit zijn gegaan. Denk niet zozeer dat de focus ligt op het een (AFOL) of het ander (Kinder gericht), maar meer dat de algemene kwaliteit voor beide vooruit is gegaan. Meer verschillende steentjes, betere bouwsels & leukere technieken.

Enige probleem wat ik misschien voor de toekomst zie, is dat de rekken inderdaad tè gevuld raken met de 18+ sets in een Speelgoedwinkel. Misschien Adult-Only stores?
De city sets zijn er misschien in 'kwaliteit' op vooruit gegaan, maar voor die 'kwaliteit' zijn meer steentjes gebruikt, waardoor de sets duurder worden.

De City zomersets van 2024 bestaan uit 13 sets, waarvan er 6! 100 Euro of meer kosten. Waarom moet een cartransporter, hijskraan of Lego-truck in het city assortiment 100 Euro kosten? Is dat om de sets ook visueel aantrekkelijk te maken voor de AFOL, die in z'n Lego-room een Lego stad heeft staan?
Kinderen zijn ook blij met minder gedetailleerde sets die meer gericht zijn op het spelen dan uiterlijk. Als dat de sets goedkoper maakt en ze bijvoorbeeld een hijskraan en cartransporter kunnen krijgen ipv enkel 1 van de 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:44:
Maar @Xqlus1ve zegt toch dat die stand al tijden lang goed werkt en zelfs verplaatst is? Dan heeft die zich toch allang bewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vers van de pers op de FP:

nieuws: Leakers: Sony en LEGO werken aan Lego Horizon-project

Of was me het ontgaan dat dit el gelinkt was?
QuattroNL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:45:
[...]

Dát zijn weer hele andere 'winkels' :+
Betwijfel of je daar Lego gaat vinden (alhoewel, van Lego kan je alles maken...).

Enniewee, we dwalen af :9
"we"? :P :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:02
Fraggert schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:35:
Vers van de pers op de FP:

nieuws: Leakers: Sony en LEGO werken aan Lego Horizon-project

Of was me het ontgaan dat dit el gelinkt was?
Ik vermoed dat de prijs van de Tallboy gaat stijgen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:20
42erik schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:22:
[...]

Maar @Xqlus1ve zegt toch dat die stand al tijden lang goed werkt en zelfs verplaatst is? Dan heeft die zich toch allang bewezen?
Ik heb hem ook inclusief stand verhuist van Zaandam naar Heerhugowaard geen enkel probleem.
Zelfs er tegen aan tikken als die staat, geeft ie geen krimp.
Alternatief is op zoek gaan naar een plexiglas stand of iets dergelijks.
Maar die kan ook verouderen en broos worden.
Denk zelfs dat die eerder broos word dan Lego..

[ Voor 17% gewijzigd door Andries155 op 13-05-2024 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• D75
  • Laatst online: 16:03

D75

Een nieuwe MOC!!

The islanders - The visit of King Achu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbQGV8VoeEXC5OfxW6Ql1cp--kw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ezb72w1nnHtDjXYc2UNh2mlR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIbpoCMIAlKkH_9wuVTrGlxR6kE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oBQ9uQCxXZrHyxeWoQH923wY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFzc2Mr6nbGjo3IubxuMJNTUgio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FCirY937ca0ay1geH5lsNmE7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naZQxf3XW8wq99ht3gNODTOZ2JM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kbMpjuExQhIYonGyJkfZl6F9.jpg?f=user_large

Voor meer foto's zie hier:
https://www.flickr.com/ph...albums/72177720296233528/

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

D75 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:57:
Een nieuwe MOC!!

The islanders - The visit of King Achu

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor meer foto's zie hier:
https://www.flickr.com/ph...albums/72177720296233528/
Super mooi! d:)b Lang mee bezig geweest?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:02
Lijkt me erg gaaf meer Horizon sets, de Tallneck is erg mooi en op rebrickable staan ook veel mocs van vrijwel alle machines.

Paar dagen geleden nog deze fantastische Thunderjaw moc gezien op Reddit: https://www.reddit.com/r/...on_zero_dawn_the_hunting/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jxpimkkdus7d8wLlL92ZQyRxT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFF3qyaPldW4ffImfXg4N5lV.jpg?f=fotoalbum_large

Tremortusk zou ook gaaf zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Laatst online: 16:03

D75

almightyarjen schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:52:
[...]

Super mooi! d:)b Lang mee bezig geweest?
Valt mee kwa bouwtijd, maar wel qua doorlooptijd.
Er zijn meerdere iteraties gedaan (zeker wat betreft huisjes/rotsen en hun plaatsing).
Zoiets staat dan in de woonkamer en dan kijk ik het een paar dagen aan.. en dan doe ik wat modificaties, kijk het weer aan, wat modificaties etc.

Tot dat ik het helemaal OK vind... dan foto's maken... en de week erna afbreken.

[ Voor 9% gewijzigd door D75 op 13-05-2024 17:23 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Ingelogd
Ik presenteer in volle glorie model team F1 Racer 5540 8). Lang in de doos verstopt nu weer een ere plaatsje in de kast (tot de vergeling weer terugkomt). Werkend stuurwiel, gedetailleerde motorruimte, zelfs een beetje low rake.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyqzE8fljSOUk19NgZVuqtbQMjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sn3sfO2qESDUuJyMj47sip8w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RALp2dNtVi5p4XsIr6Z9DfDW8Uc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynEZKotVeY2QGxbaQLtC7YWw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4jqQScCU3NFvNHUh8S8WDzYmiI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f804LPtdYTEqltERqBj0lgvq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbU0OXQMELjRrsgn5Mq4fIpdaFY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voDCIKFMwKqAr4TlkR84sRGS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oehzeuKEzhuZjBtrwIEFAoZorSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Es0gkddL3LdTAEkhtBc0OV4s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vE9eV1PJLQNWaMoM1FrZ8QuwyM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5EEhDiQyZulV1YV1b53unSs.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
42erik schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:22:
[...]

Achteraf ja, zoals ik zei, ik zou het risico op voorhand niet genomen hebben en trouwens ook niet alleen omdat ik voor een set van 8000 stukjes en 12kg weinig tot geen vertrouwen heb in third party steentjes die het niet per se zo nauw nemen met de marges, zelfs bij een robuust ontwerp zoals die van Efferman, die natuurlijk 10x meer solide is dan de gemiddelde standaard bij een set maar ook omdat ik het gewoon een mierenneuk dingetje vind om op te bezuinigen bij een set van €600+.

Een voorbeeld van mijzelf van zo'n 10 jaar geleden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KaqZ_kHPd-KX12KXW9khy-ux8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3HkQjrsJH4J3GTuN9ID7pYa.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn versie van Sheepo's Mustang. Hij had hem origineel in het rood gebouwd (met zwarte of DBG streep). Ik wilde hem in het wit met blauwe streep. Zoals je ziet heb ik bespaard op de witte soft axles door die te vervangen door third party pneumatic hoses in het wit. De witte soft axles bestonden wel, maar waren duur.

Naar verloop van tijd begon me dit toch te jeuken. Die hele MOC vanaf nul kostte toen zo'n €550 en dan ga ik zo'n €50 besparen door voor dit te kiezen?

Enkele weken/maanden later stond hij er zo bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CoIPZz-hWZO_nV9RhosIutApZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crIF13UZq6anFJaGxQpPzTpH.jpg?f=fotoalbum_large
Met de juiste witte soft axles.

Aangezien dit dus al 10 jaar geleden jeukte, denk ik er nu nog zo over en als ik dus een standaard zie van third party spul onder een Lego set van €600+ denk ik 1 van de 2 volgende dingen: Had de Falcon third party gekocht of had de standaard gewoon van Lego onderdelen gemaakt. Met zoveel geld denk ik dan: gevalletje doe het goed of doe het niet. En dit is dus naast dat ik van mening ben dat ik bij voorbaat nul vertrouwen zou hebben in die steentjes en het absoluut niet ga testen met een Lego set van 12kg. Xqlus1v durft dat wel, chapeau.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Dit lees ik net op NU https://www.nu.nl/economi...erkoop-treinreplicas.html deze heer maakt echt hele mooie sets.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:26
Ingelogd schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:33:
Ik presenteer in volle glorie model team F1 Racer 5540 8). Lang in de doos verstopt nu weer een ere plaatsje in de kast (tot de vergeling weer terugkomt). Werkend stuurwiel, gedetailleerde motorruimte, zelfs een beetje low rake.
Leuk! Mijn wederhelft heeft deze set voor mij gekocht via facebook.
Dat mannetje is voor de leuk want die zit niet in die set toch?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik zat het net te lezen. Het schijnt echte Lego te zijn met eigen instructie die hij zelf in dozen met zakjes en al verkoopt. En Lego kan dat niet hebben en sleept hem voor de rechter..

Aangezien zijn site een beetje plat ligt, hier de Facebook link
https://www.facebook.com/profile.php?id=100042932083028

En een plaatje
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/d2D7USqSZ4o/maxresdefault.jpg

O+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
mir4dor schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:44:
[...]

Leuk! Mijn wederhelft heeft deze set voor mij gekocht via facebook.
Dat mannetje is voor de leuk want die zit niet in die set toch?
Poppetje is voor de show, niet in de set. Vroeger was ik echt fan van de technic poppetjes, veel avonturen mee beleefd :D.
Ze lopen hier nog steeds rond :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Nice! De rode steentjes ogen overigens ook nog erg goed. Ik heb het idee dat ze bij de mijne een stuk minder rood zijn geworden.

Moet hem ook nog eens een opfrisbeurt geven.

Maaruh, mooi resultaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:30
Ja, Habricks een bekende onder Lego trein fans. Maakt nu vrij brede modellen waardoor ze niet meer op de standaard radius Lego bochten past. De bochten moeten wat minder scherp zijn. Het zijn hele mooie modellen, maar je betaalt er ook veel geld voor. Zo uit mijn hoofd 400 euro voor een locomotief?

Gaat Lego straks ook blockbricks.com aanklagen?

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 13-05-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Alfa Novanta schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:13:
[...]

Ik zat het net te lezen. Het schijnt echte Lego te zijn met eigen instructie die hij zelf in dozen met zakjes en al verkoopt. En Lego kan dat niet hebben en sleept hem voor de rechter..
Sets verkopen mag in sommige gevallen geloof ik wel. Edwin Korstanje als ik me goed herinner voor een opdrachtgever setjes gemaakt (met echt Lego) die zij dan konden weggeven aan personeel/klanten van het bedrijf.

https://www.eurobricks.co...custom-construction-kits/

Het is inmiddels al weer jaren geleden dat ik de man eens gesproken heb, maar hij heeft zijn normale baan opgezegd toendertijd en bouwt sindsdien fulltime boten in schaal voor opdrachtgevers. Niet per se sets, maar vooral om in een vitrinekast bij de ingang te zetten bijvoorbeeld.

Maar goed, HA Bricks lijkt gewoon complete MOC's te verkopen? In de basis zou dit ook gewoon mogen lijkt me? Het is niet veel anders dan dat iemand het werk voor je doet op bricklink/Pick a brick. En vaak ben je daar nog langer mee bezig met uitzoeken welke shops wat te kopen voor een MOC van 2000+ steentjes dan het bouwen zelf :D Lego verdient hoe dan ook centen aan de sets van HA bricks. Misschien vinden ze het concurrentie voor de "UCS" trein sets?

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 13-05-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Gim schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:38:
[...]

Nice! De rode steentjes ogen overigens ook nog erg goed. Ik heb het idee dat ze bij de mijne een stuk minder rood zijn geworden.

Moet hem ook nog eens een opfrisbeurt geven.

Maaruh, mooi resultaat! :)
Vreemd eigenlijk dat de rode steentjes niks hebben geleden.
De witte en transparante steentjes waren aardig verkleurd. De velgen waren het ergst, net of die rechtstreeks uit de asbak kwamen. Een aantal grijze stenen zijn ook aan het verouderen, op de foto lastig te zien, die heb ik maar gelaten.

Replica stickersetje van brickstickershop.com maakte het helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
[...]

En een plaatje
[Afbeelding]

O+
Euh maar er zijn toch meerdere partijen die dat doen? Wel echt een mooie trein joh! Die wil ik ook wel kopen beter als die orient express

[ Voor 6% gewijzigd door Chip. op 13-05-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

En een plaatje
[Afbeelding]

O+
slim van lego hoor... 8)7 nu verkopen ze nog steentjes aan dit verhaal. Volgende stap is dat meneer zijn steentjes in alternatieve vorm bestelt en per set inpakt, dan verdient lego er niks meer aan en hebben ze ook geen poot om op te staan bij een klacht. Dit komt niet over als de beste keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:33:
[...]

Achteraf ja, zoals ik zei, ik zou het risico op voorhand niet genomen hebben
dat zeg je volgens mij nergens hoor
third party steentjes die het niet per se zo nauw nemen met de marges
en da's een vooroordeel, ze zitten eerder steviger dan lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 21:42
Misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik heb de Lego Star Wars Starship Collection gekocht, leuke sets en zien er heel tof uit.
Echter past de Invisible Hand niet in mijn Kallax kast 8)7
Scheelt circa 1,5 centimeter, dus ik denk dat ik weg kan komen als de standaard die erbij zit 1-2 blokjes korter is.

Zijn er tools waarmee ik kan zien waarmee ik kan experimenteren wat voor steentjes ik nodig ga hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:33:
[...]

Achteraf ja, zoals ik zei, ik zou het risico op voorhand niet genomen hebben
third party steentjes die het niet per se zo nauw nemen met de marges
omdat ik het gewoon een mierenneuk dingetje vind om op te bezuinigen bij een set van €600+.
ja, daar valt wat voor te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Rhapsody

In Metal We Trust

42erik schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:52:
[...]

slim van lego hoor... 8)7 nu verkopen ze nog steentjes aan dit verhaal. Volgende stap is dat meneer zijn steentjes in alternatieve vorm bestelt en per set inpakt, dan verdient lego er niks meer aan en hebben ze ook geen poot om op te staan bij een klacht. Dit komt niet over als de beste keuze
Zo werkt het natuurlijk niet helemaal. Als Lego dit toestaat, dan kunnen anderen dit ook gaan doen. Lego kan niet in staan voor de kwaliteit, maar hun naam wordt er wel aan verbonden.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rhapsody schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:04:
Zo werkt het natuurlijk niet helemaal. Als Lego dit toestaat, dan kunnen anderen dit ook gaan doen. Lego kan niet in staan voor de kwaliteit, maar hun naam wordt er wel aan verbonden.
ik vraag me ook wel af hoe dit werkt.
Lego heeft de steentjes verkocht en er aan verdient, vervolgens is het jouw eigendom.
Jij gaat er vervolgens iets leuks mee doen en zet het te koop en je verdient eraan. Gebeurt zoveel.

ik vergelijk het maar met hout van de Gamma waar ik een kast van timmer en hem als bouwpakket verkoop.
Gaat de Gamma dan ook bij mij aankloppen?

Of sokkenwol .. je koopt sokkenwol en breit er mooie sokken van en verkoopt die weer. Prima toch?

let wel, hij geeft een duidelijke disclaimer mee, dus garantie/kwaliteit e.d. hoef je niet bij Lego aan te kloppen.

ik heb geen idee maar ben benieuwd wat hieruit komt. B)

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-05-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ItMeAedri schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:54:
Misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik heb de Lego Star Wars Starship Collection gekocht, leuke sets en zien er heel tof uit.
Echter past de Invisible Hand niet in mijn Kallax kast 8)7
Scheelt circa 1,5 centimeter, dus ik denk dat ik weg kan komen als de standaard die erbij zit 1-2 blokjes korter is.

Zijn er tools waarmee ik kan zien waarmee ik kan experimenteren wat voor steentjes ik nodig ga hebben?
https://www.bricklink.com/v3/studio/download.page

deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Rhapsody schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:04:
[...]

maar dan zouden ontwerpen via rebrickable ook niet kunnen. En dat vinden ze wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
42erik schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:54:
[...]

Letterlijk? Nee, maar kom op, als ik in mijn eerste reply al aangeef dat ik angst heb om daarop te besparen, dan lijkt me dat toch wel vrij duidelijk?
Ik ging er ook eigenlijk wel vanuit dat ze in het algemeen steviger zouden zitten, echter, en dat weet je zelf ook wel, is het zeer waarschijnlijk dat het niet voor alle blokjes en pinnetjes geldt die je binnen krijgt. Zelfs als 95% wel goed is en steviger dan Lego, zou ik nog steeds liever de 100% van Lego hebben dat sowieso goed klemt. Nogmaals het gaat hier om een Lego set van €600+ en 12kg. De eerder door mij benoemde minimale fatigue na een paar jaar zal bij beide merken optreden lijkt me aangezien het beide ABS is en dan heb ik weinig vertrouwen in die 5% die minder is, zelfs als 95% het compenseert door steviger vast te zitten. Iets met de zwakste schakel in een constructie die vervolgens 12kg naar beneden laat donderen :'(

En voor de goede orde, de Falcon staat hier nog om gebouwd te worden en het plan is wel om deze standaard van Efferman daar bij te bouwen en ik ga er dus niet van uit, maar als die ooit instort met dus een 100% Lego standaard, ben ik de beroerdste niet om dat hier te posten ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
Alfa Novanta schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:18:
[...]

ik vraag me ook wel af hoe dit werkt.
Lego heeft de steentjes verkocht en er aan verdient, vervolgens is het jouw eigendom.
Jij gaat er vervolgens iets leuks mee doen en zet het te koop en je verdient eraan. Gebeurt zoveel.

ik vergelijk het maar met hout van de Gamma waar ik een kast van timmer en hem als bouwpakket verkoop.
Gaat de Gamma dan ook bij mij aankloppen?

Of sokkenwol .. je koopt sokkenwol en breit er mooie sokken van en verkoopt die weer. Prima toch?

let wel, hij geeft een duidelijke disclaimer mee, dus garantie/kwaliteit e.d. hoef je niet bij Lego aan te kloppen.

ik heb geen idee maar ben benieuwd wat hieruit komt. B)
Ik ben geen jurist en beschik niet over het fysieke product maar gaat het hier niet simpelweg om het feit dat de sets in een doos worden verkocht die wel heel erg lijken op de producten van Lego zelf : zwarte achtergrond, gekleurde rand aan onderkant en dan ook nog een logo bestaand uit een rood vlak.

En mij staat ook bij dat je als bedrijf ook actief je merkrecht dient te beschermen om te voorkomen dat dit “vervalt”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Wally2002 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 05:02:
[...]

Ik ben geen jurist en beschik niet over het fysieke product maar gaat het hier niet simpelweg om het feit dat de sets in een doos worden verkocht die wel heel erg lijken op de producten van Lego zelf : zwarte achtergrond, gekleurde rand aan onderkant en dan ook nog een logo bestaand uit een rood vlak.

En mij staat ook bij dat je als bedrijf ook actief je merkrecht dient te beschermen om te voorkomen dat dit “vervalt”.
Ik denk ook dat het zoiets is. Toen ik de doosjes zag, dacht ik direct: hee, een 18-plus/Icons set! Ze volgen heel erg het design dat LEGO zelf ook hanteert.

Er zijn heel veel bedrijfjes/eenpitters die zelf ontworpen sets verkopen. Dat is allemaal geen probleem, zo lang het maar niet te veel op een set van LEGO zelf lijkt, qua ontwerp als verpakking. Bedrijven moeten hun merkrecht (helaas) agressief beschermen, als ze in een paar gevallen coulant zijn, schept dat een precedent waar anderen misbruik van kunnen maken ("maar edelachtbare, waarom mag bedrijf X het wel en wij niet?").

Waarschijnlijk kan HA Bricks gewoon doorgaan met de verkoop als ze hun logo en het ontwerp van hun doosjes aanpassen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Wally2002 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 05:02:
[...]

En met een witte achtergrond lijkt het wel heel erg op de Bricklink sets, en met een gele achtergrond lijkt het wel erg op de oude Castle sets, en met een blauwe achtergrond lijkt het wel erg op de City sets...

Ik denk dat Lego uiteindelijk geen poot heeft om op te staan, maar dat ze toch wel zullen winnen omdat een willekeurige hobbyist niet de tijd, wil en middelen heeft om het tegen ze op te nemen. Een trieste zaak weer...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6d6oLDHdYaaez9tjAqWxMk14Ejo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ozXIcglN40trEP3DB5uq9tl.png?f=fotoalbum_large

Op Facebook zag ik de eerste beelden langskomen van de Barad Dûr-set die binnenkort uitkomt. Ik vind hem zelf nog niet heel erg overtuigen, hij is wat rommelig naar mijn smaak. Al zou ik hem vanwege de prijs sowieso niet kopen. Bij de Rivendell-set heb ik me als LOTR-fan tot nu toe ook in weten te houden, die vind ik persoonlijk een stuk mooier :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:02
Jakkus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:54:
[Afbeelding]

Op Facebook zag ik de eerste beelden langskomen van de Barad Dûr-set die binnenkort uitkomt. Ik vind hem zelf nog niet heel erg overtuigen, hij is wat rommelig naar mijn smaak. Al zou ik hem vanwege de prijs sowieso niet kopen. Bij de Rivendell-set heb ik me als LOTR-fan tot nu toe ook in weten te houden, die vind ik persoonlijk een stuk mooier :)
Oh die is gaaf!

*ziet prijs van 460 euro*

Oh... :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Jakkus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:54:
[Afbeelding]

Ik ben sowieso een beetje klaar met die Lego sets van meer dan tweehonderd euro. Ik heb er het geld niet meer voor over en ik heb er de plek niet voor om het neer te zetten. Ik zie liever mooie sets van tussen de veertig en tachtig euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
ErikT738 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:52:
[...]

En met een witte achtergrond lijkt het wel heel erg op de Bricklink sets, en met een gele achtergrond lijkt het wel erg op de oude Castle sets, en met een blauwe achtergrond lijkt het wel erg op de City sets...

Ik denk dat Lego uiteindelijk geen poot heeft om op te staan, maar dat ze toch wel zullen winnen omdat een willekeurige hobbyist niet de tijd, wil en middelen heeft om het tegen ze op te nemen. Een trieste zaak weer...
Het feit dat er legio bedrijfjes zijn die "eigen" legosets aanbieden bewijst dat dit niet het geval is. Je kunt niet ontkennen dat die dozen van HA Bricks wel heel erg lijken op het ontwerp van de 18+/Icons serie. Als je niet al te goed op het logo let, zou je bijna zeggen dát het een officiële set is, alleen de kleur van de streep onderaan klopt niet, maar dat zien alleen de mensen die bekend zijn met LEGO. Voor de gemiddelde consument zal het verschil lastig te zien zijn, en dat is waar de rechter in dit soort zaken naar gaat kijken.

Je kunt echt wel een doosje ontwerpen in de door jou genoemde kleuren dat voldoende onderscheidend is.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:08

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Oh... wat wilde ik die als kind graag hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
Tc99m schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:37:
[...]

Ik denk ook dat het zoiets is. Toen ik de doosjes zag, dacht ik direct: hee, een 18-plus/Icons set! Ze volgen heel erg het design dat LEGO zelf ook hanteert.
Zou het niet meer komen, doordat er ook letterlijk 'Lego' in die rode balk staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Makaja schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Zou het niet meer komen, doordat er ook letterlijk 'Lego' in die rode balk staat?
Ik ben geen merkenrechtspecialist maar dat zal wellicht ook meewegen.

scintillating

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18
Danielson schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:44:
Ik moet het even met iemand delen!

Het Classic Space minifige virus heeft me te pakken, combineer dat met een paar andere hobby’s van me zoals 3D tekenen en 3D printen en dan krijg je:

(Eerste prototype, hij moet nog opnieuw met wat finetuning!)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit wordt dan een display voor al mijn Classic Space minifigures! 8) Het logo komt aan die paal!
Het is toch een nieuw ontwerp geworden:

Large:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od37Jju1pnxXY7ANewnNgtB4IN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVlGMcHnv4weAlrzML4aocgh.jpg?f=fotoalbum_large

Medium:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVWO1BuA6Frw4d0kbYH8B81PS_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NpbbVv8wMVnFW5F26GCG5ZRU.jpg?f=fotoalbum_large

Small:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Hvlb-TUa4ARxDJTVHFVMx6iXqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sI6hNAo6xeaBnsjN6SbvZ9nz.jpg?f=fotoalbum_large

Erg leuk om te maken! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Danielson op 14-05-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 00:40:
[...]

Letterlijk? Nee, maar kom op, als ik in mijn eerste reply al aangeef dat ik angst heb om daarop te besparen, dan lijkt me dat toch wel vrij duidelijk?
"zoals ik al zei" maar het nergens zeggen maakt het er voor mij i.i.g. niet duidelijker op maar ok
[...]

Ik ging er ook eigenlijk wel vanuit dat ze in het algemeen steviger zouden zitten, echter, en dat weet je zelf ook wel, is het zeer waarschijnlijk dat het niet voor alle blokjes en pinnetjes geldt die je binnen krijgt. Zelfs als 95% wel goed is en steviger dan Lego, zou ik nog steeds liever de 100% van Lego hebben dat sowieso goed klemt.
Eh, nee, dat weet ik helemaal niet want het is namelijk gewoon niet waar. Afgelopen week een kleine 4000 steentjes geklikt, en 3 ervan waren wat losser. 0.075% ipv de 5% die jij vanuit je vooroordeel pusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Danielson schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Het is toch een nieuw ontwerp geworden:

Large:

[Afbeelding]

Medium:

[Afbeelding]

Small:

[Afbeelding]

Erg leuk om te maken! :)
ziet er leuk uit, maar is je witte op reis? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18
42erik schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:08:
[...]

ziet er leuk uit, maar is je witte op reis? :P
Ik heb ze allemaal op de groene na, sommigen zijn wat camerashuw! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
42erik schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:06:
[...]

"zoals ik al zei" maar het nergens zeggen maakt het er voor mij i.i.g. niet duidelijker op maar ok
Was je blijer geweest als ik had gezegd: "indirect geïmpliceerd" ipv "zoals ik zei"? Blijkbaar wel, maar goed.
Eh, nee, dat weet ik helemaal niet want het is namelijk gewoon niet waar. Afgelopen week een kleine 4000 steentjes geklikt, en 3 ervan waren wat losser. 0.075% ipv de 5% die jij vanuit je vooroordeel pusht.
Ik twijfelde nog na het posten aan het te editen naar 99,9%, want ik had al een vermoeden dat je daar over ging vallen en zie hier. Dus laat ik nu maar duidelijk neer zetten: zelfs als de kans 0,00001% is, zou ik het nog niet doen voor een model van 12kg. Ook met jouw verhaal is het namelijk nog steeds gewoon zo dat er dus bij die blokjes absoluut geen garantie is dat allemaal goed zit voor iedere klant. Ondertussen heeft Lego een trackrecord opgebouwd dat het gewoon goed zit met hun marges, voor elke klant. Dat vertrouw ik 12kg wel toe. Zoals ik al zei/geïmpliceerd heb (;)), die paar tientjes besparen om dat minimale risico te nemen is het mij niet waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubjeMazter
Huh? Iedereen heeft een eigen en persoonlijke voorkeur? Wie had dat gedacht :+

Ben zelf geen Marvel fan dus wellicht een beetje biased maar wat in de vrede is dit...
Dansende Groot (76297)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9M_YW0TDLtvI-GCtabnDWm9XSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cXr6TZAha9YLmSNSE5pmM1Bf.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
RubjeMazter schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:42:
Huh? Iedereen heeft een eigen en persoonlijke voorkeur? Wie had dat gedacht :+

Ben zelf geen Marvel fan dus wellicht een beetje biased maar wat in de vrede is dit...
Dansende Groot (76297)

[Afbeelding]
Dat is een (poging tot?) Lego versie van dit:

https://youtu.be/BEPbXYzE5_Y?si=lGnxHDMTYK5cGSxg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:32:
[...]

Was je blijer geweest als ik had gezegd: "indirect geïmpliceerd" ipv "zoals ik zei"? Blijkbaar wel, maar goed.

[...]

Ik twijfelde nog na het posten aan het te editen naar 99,9%, want ik had al een vermoeden dat je daar over ging vallen en zie hier. Dus laat ik nu maar duidelijk neer zetten: zelfs als de kans 0,00001% is, zou ik het nog niet doen voor een model van 12kg. Ook met jouw verhaal is het namelijk nog steeds gewoon zo dat er dus bij die blokjes absoluut geen garantie is dat allemaal goed zit voor iedere klant. Ondertussen heeft Lego een trackrecord opgebouwd dat het gewoon goed zit met hun marges, voor elke klant. Dat vertrouw ik 12kg wel toe. Zoals ik al zei/geïmpliceerd heb (;)), die paar tientjes besparen om dat minimale risico te nemen is het mij niet waard.
Meerdere zeggen dat die stand hartstikke stevig is, maar jij blijft problemen zoeken. Ik houd er maar mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
42erik schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:21:
[...]

Meerdere zeggen dat die stand hartstikke stevig is, maar jij blijft problemen zoeken. Ik houd er maar mee op
En zoals ik al zei in mijn eerste reply: "you do you" (richting Xqlus1ve dus). Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, zoals RubjeMazter ook al aangaf. Alsof ik niet een mening mag hebben voor mijzelf of zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:44

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Billund, 14 mei 2024 - Vandaag onthult de LEGO Groep in samenwerking met Warner Bros. Discovery Global Consumer Products, de LEGO® Icons Lord of the Rings: Barad-Dûr set, geïnspireerd op de bekroonde verfilmingen. De epische donkere toren en het Oog van Sauron in steenvorm hebben voor de fans veel verborgen schatten en verhaalverwijzingen uit Lord of the Rings.

Bereid je voor op een reis diep in het hart van Midden-aarde met de onthulling van de spectaculaire LEGO Icons Lord of the Rings: Barad-Dûr set. Met zijn imposante 5.471 stenen, brengt deze ontzagwekkende set de donkere toren van Mordor tot leven in prachtig detail, vol met spannende functies en geliefde personages uit Tolkiens tijdloze saga. De reis door de donkere toren gaat verder met de troonzaal - die een compartiment bevat dat opengaat om een kaart te onthullen. Ook is er een ladder op de bovenste verdieping van de toren die naar links en rechts kan worden bewogen.

Op de top ligt het Oog van Sauron dat in verschillende richtingen kan draaien en voorzien is van een lichtsteen om het oog te laten gloeien. Er zijn ook 10 minifiguren, waaronder Sauron™, Mond van Sauron™, Orc™, Frodo, Sam, Gollum™ en Gothmog.

Het bouwwerk is verdeeld in vier hoofddelen, waarbij het torengedeelte volledig modulair is. LEGO fans met meer dan één exemplaar van de set kunnen dit deel stapelen om een hogere toren te bouwen.

Bij aankoop tussen 1 en 7 juni ontvangt men een gratis LEGO® Icons The Lord of the Rings™: Fell Beast™ set met beweegbare vleugels en gewrichten en een Nazgul minifiguur.

De LEGO® Icons Lord of the Rings: Barad-Dûr set is verkrijgbaar voor LEGO Insiders vanaf 1 juni 2024 en voor iedereen vanaf 4 juni op www.LEGO.com/LOTR en in de LEGO Stores. De prijs van de set is €459,99.

LEGO® Icons Lord of the Rings: Barad-Dûr set
Specificaties
Leeftijd: 18+
Prijs: €459,99
Stenen: 5.471
Afmetingen: B: 30 cm, L: 45 cm, H: 83 cm

Lego - Barad Dur

Lego - Barad Dur

Lego - Barad Dur

Lego - Barad Dur

Lego - Barad Dur

Lego - Barad Dur

Lego - Barad Dur

Lego - Barad Dur

Lego - Barad Dur

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 14-05-2024 15:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Het bouwwerk is verdeeld in vier hoofddelen, waarbij het torengedeelte volledig modulair is. LEGO fans met meer dan één exemplaar van de set kunnen dit deel stapelen om een hogere toren te bouwen.
Ja die 7 gekken die er 3 kopen gaan lekker stapelen 8)7

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Daar mist de koptelefoon :P geinig als je van de films houdt I guess :) vond het maar een rare set toen ik 'm zag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:38
Hoeveel Groot's' gaan ze uitbrengen?
Groot in pot 76297
I'm Groot 76217
Venom Groot 76249

Persoonlijk vind ik de 76217 het leukste, die komt hier misschien nog wel een keer te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:02
Angeloonie schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:39:
[...]

Ja die 7 gekken die er 3 kopen gaan lekker stapelen 8)7
Hier een video met de reveal en uitleg door de designers: YouTube: LEGO Lord of the Rings BARAD-DÛR Review by Designer & Official Reveal!

Op 07:50 laten ze het "stapelen" zien. Ik vind hem er met wat extra segmenten wel imposanter uitzien.

Ga hem zelf niet kopen denk ik, wel leuk maar niet 460 euro-leuk, en zo'n grote zwarte pilaar is nou ook niet echt iets waar ik de hele tijd tegenaan wil kijken. Dan is de DnD set of Rivendell toch een stuk mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
De vraag is hoeveel unieke delen er in de stapelmodules zitten. Wellicht dat je voor een habbekrats via bricklink 1 of 2 modules extra kan bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:52
Dat stapelen snap ik niet helemaal. Je moet dan meerdere keren een set kopen waarvan je dan maar een klein deel gebruik om de toren op te hogen. En waarvan de inhoud van de toren dan hetzelfde is als het andere onderdeel.

Een beetje hetzelfde als twee of drie titanics te kopen om een Titanananic te bouwen.

Dat je een extra stuk er tussen bouw / moc begrijp ik wel. Maar daarvoor had de focus nu niet echt op modulair hoeven liggen.

Of krijgen we straks een gwk bij purchase zoals bij die HP bank dat je met de gwp hem uit kan breiden. Daar zie ik lego wel voor aan om de verkoop te boosten.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Pagina: 1 ... 20 ... 110 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .