Nou, met betrekking tot de verlichting in mijn Scania hierbij (voorlopig) even een laatste, grote update (met veel foto's).
En spoiler alert voor mensen met een zwak hart:
spoiler:Ja, er worden lego steentjes mishandeld.
Aan de slag gegaan met het inbouwen van de achterverlichting en richtingaanwijzers achter. Voordeel was al dat er dubbele steentjes op elkaar zitten, waardoor er dus een mogelijkheid is om er tussen een lampje te klemmen. Maar, omdat het draadje er ook doorheen moet, heb ik toch een klein stukje moeten uitsnijden, zodat het draadje eruit kan en de steentjes strak op elkaar kunnen.
En zo passen de twee steentjes strak op elkaar, met lichtje ertussen.
En door hetzelfde aan de andere kant te doen, geeft het dit als resultaat:
Daarna begon het grote aansluiten en wegwerken van alle kabels.
Kabels moesten verlengd worden, dus halverwege het chassis aansluitblokjes gemaakt.
Achter de cabine gaat alles bij elkaar komen.
Wel een heel gepriegel met die stekkertjes. Helaas zijn er ook meerdere lampjes gesneuveld, omdat bij het losmaken van het stekkertjes de kabeltjes braken (ook al probeerde ik het stekkertje zelf te pakken). Dat was best frustrerend, want helaas 2x de helft weer los moeten maken omdat het lampje / kabeltje vervangen moest worden. Maar uiteindelijk zat alles aangesloten, en was er ook plaats voor de batterij box.
Daarna alles er weer op en aan gezet om de boel weer op een vrachtwagen te laten lijken. Het heeft op zich wel wat dat er kabels zichtbaar door het chassis lopen.
Koplampen en achterlichten branden nu gelijktijdig.
En ook de knipperlichten linksvoor en linksachter knipperen tegelijk (alsmede aan de rechterkant natuurlijk).
En ze kunnen ook samen knipperen als waarschuwingslampen.
Blij mee
Voorlopig even genoeg gedaan aan de Scania. Heel misschien dat ik nog een keer op zoek ga naar zwaailampen voor op het dak. Maar ik ga nu eerst aan de slag met het verzamelen van steentjes voor de trailer, dat wordt het volgende project.