Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 174 175 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
TestDummie schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:29:
[Afbeelding]

Lego 77984 - Jurassic Park Jeep Wrangler

Zonet gespot op reddit.com/r/lego O-)

EDIT: En hier de bijbehorende promovideo op YouTube...

[YouTube: Lego 77984 Jeep Wrangler Rubicon #jurassicworld #jurassicpark €199,99]
Hebben!

Maar die prijs :(

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:21

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oe9uLLF-gNj7kNZD9GvPSWICYQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzkdK43TDFmJX1YC4BD1dCRE.jpg?f=fotoalbum_large

Soms krijg je inspiratie en... dat moet je benutten :+ Ik vermoed dat de arm niet zo blijft staan (het bovenste gedeelte althans), maar gelukkig heeft een render daar geen last van :D Schaal is 1:72, ongeveer. Microscale I guess?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Awesome, kom maar op met de instructies en partslist :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom niet gewoon op minifig schaal maar ook 4 studs breed zoals jaren 80/90 normaal was? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

The Eagle schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:26:
Waarom niet gewoon op minifig schaal maar ook 4 studs breed zoals jaren 80/90 normaal was? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNbrhpozDOhz_WEUWH6WWVAsqPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6uceyqXdj3EjyOyPWM5h3ag.jpg?f=fotoalbum_large
Zoals deze? :+
CLB schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:17:
Awesome, kom maar op met de instructies en partslist :D
Soon™

Nee, geen idee of en wanneer ik hier instructies van ga maken. Als ik dat doe wil ik het sowieso eerst zelf bouwen om te checken in hoeverre het allemaal klopt en stevig is. Maar dan nog neem ik graag de tijd, al komt dat meer doordat ik vaak meerdere dingen tegelijkertijd heb lopen, en dan hop ik van het een naar het ander na een paar weken. Gevolg van m'n ASS. Dus het kan goed zijn dat ik de interesse hierin weer verlies, en verder ga met iets anders. Zo moet ik m'n trein ook nog af maken :P

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Altijd goed, succes, keep us posted als je ermee doorgaat!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stukken beter @SomerenV :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:10
SomerenV schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:36:
[...]

[Afbeelding]
Zoals deze? :+

[...]

Soon™

Nee, geen idee of en wanneer ik hier instructies van ga maken. Als ik dat doe wil ik het sowieso eerst zelf bouwen om te checken in hoeverre het allemaal klopt en stevig is. Maar dan nog neem ik graag de tijd, al komt dat meer doordat ik vaak meerdere dingen tegelijkertijd heb lopen, en dan hop ik van het een naar het ander na een paar weken. Gevolg van m'n ASS. Dus het kan goed zijn dat ik de interesse hierin weer verlies, en verder ga met iets anders. Zo moet ik m'n trein ook nog af maken :P
Wat ik nooit begrijp, dit heb je digitaal gemaakt en dus nog niet in het echt, correct? Gaat dat nou sneller dan het fysiek maken? Ik heb zo’n programma wel eens geprobeerd maar ik kom altijd al snel tot de conclusie dat het sneller gaat om gewoon de losse onderdelen uit de kast te trekken en fysiek te gaan prutsen.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Kerngezond schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:49:
[...]

Wat ik nooit begrijp, dit heb je digitaal gemaakt en dus nog niet in het echt, correct? Gaat dat nou sneller dan het fysiek maken? Ik heb zo’n programma wel eens geprobeerd maar ik kom altijd al snel tot de conclusie dat het sneller gaat om gewoon de losse onderdelen uit de kast te trekken en fysiek te gaan prutsen.
Yes, dit is digitaal. Het heeft wel een learning curve, maar uiteindelijk kun je best vlot dingen bouwen en uitproberen. Het is alleen soms een beetje een gok of iets in het echt net zo goed werkt als digitaal. En losse onderdelen heb ik hier niet echt liggen, op spul uit de 90s na. Ik heb wel een hoop sets, maar die zijn als set afgebroken en opgeborgen. Dus hier niet een kamer met allerlei kastjes en lades vol met onderdelen. Dat zou ik echt heerlijk vinden, maar ik heb er de ruimte niet voor, maar ook het geld niet.

Dus ik ontwerp vooral digitaal en soms bestel ik de steentjes om iets in het echt te maken.
Ik heb ook wel echt een zwak voor 4 wide wagentjes waar een minifig in kan, maar je bent dan wel best beperkt in je opties qua design, wat ik jammer vind. Dus ik doe daar eigenlijk niet echt wat mee. Een tijdje terug heb ik wel deze ontworpen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbqX8hmgsYTjARC_dlliUejgnJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNVdIqFHbIetl117afx5PAdG.jpg?f=fotoalbum_large

Die is overigens wel 5 wide. Maar mijn doel is eigenlijk altijd om het speelbaar te houden én zo stevig mogelijk. Liever dat je kunt spelen met een setje dan dat het 100% accuraat is vind ik, aangezien het toch gewoon speelgoed blijft. En liever dat iets stevig is dan een 1:1 namaak. Soms zie je van die LEGO-modellen die er echt idioot goed uit zien, maar die te fragiel voor woorden zijn. Dat vind ik persoonlijk altijd wel zonde. LEGO moet je mee kunnen spelen (als kind zijnde).

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:10
SomerenV schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:15:
[...]

Yes, dit is digitaal. Het heeft wel een learning curve, maar uiteindelijk kun je best vlot dingen bouwen en uitproberen. Het is alleen soms een beetje een gok of iets in het echt net zo goed werkt als digitaal. En losse onderdelen heb ik hier niet echt liggen, op spul uit de 90s na. Ik heb wel een hoop sets, maar die zijn als set afgebroken en opgeborgen. Dus hier niet een kamer met allerlei kastjes en lades vol met onderdelen. Dat zou ik echt heerlijk vinden, maar ik heb er de ruimte niet voor, maar ook het geld niet.

Dus ik ontwerp vooral digitaal en soms bestel ik de steentjes om iets in het echt te maken.

[...]

Ik heb ook wel echt een zwak voor 4 wide wagentjes waar een minifig in kan, maar je bent dan wel best beperkt in je opties qua design, wat ik jammer vind. Dus ik doe daar eigenlijk niet echt wat mee. Een tijdje terug heb ik wel deze ontworpen:

[Afbeelding]

Die is overigens wel 5 wide. Maar mijn doel is eigenlijk altijd om het speelbaar te houden én zo stevig mogelijk. Liever dat je kunt spelen met een setje dan dat het 100% accuraat is vind ik, aangezien het toch gewoon speelgoed blijft. En liever dat iets stevig is dan een 1:1 namaak. Soms zie je van die LEGO-modellen die er echt idioot goed uit zien, maar die te fragiel voor woorden zijn. Dat vind ik persoonlijk altijd wel zonde. LEGO moet je mee kunnen spelen (als kind zijnde).
Ik snap wat je bedoelt. Hierin is mijn situatie wel anders. Het is mij gegeven dat ik elke maand wel wat geld opzij kan zetten voor LEGO en ik koop ook relatief veel losse LEGO en daarnaast heb ik ook iets meer ruimte. Dat gezegd hebbende heb ik wel ervaren dat juist veel kleine specifieke onderdeeltjes gewoon als extra onderdeeltjes komen uit opgebouwde sets. En verder is me opgevallen dat losse LEGO ook weer niet heel erg duur is als je een beetje slim shopt (bij bijvoorbeeld de PAB-muur). Al met al is het opbouwen van een inventaris mij makkelijker afgegaan dan ik verwacht had.

Wat betreft de speelbaarheid, daarin ben ik het helemaal met je eens. Ik wil een integrale LEGO-wereld bouwen op een paar tafels, maar er moet bij mij ook altijd ruimte blijven voor geintjes, verhaaltjes en het moet speelbaar blijven. Dat super realistische wat sommige bouwers nastreven vind ik maar saai. Niks is leuker dan een idyllisch stadje bouwen waar ook dinosaurussen rondlopen en een ruimteschip geparkeerd staat naast de hamburgertent. :P

Dat busje is trouwens erg leuk! Welk programma gebruik je eigenlijk voor het ontwerpen?
Pagina: 1 ... 174 175 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .