Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 175 ... 177 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
TestDummie schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 16:29:
[Afbeelding]

Lego 77984 - Jurassic Park Jeep Wrangler

Zonet gespot op reddit.com/r/lego O-)

EDIT: En hier de bijbehorende promovideo op YouTube...

[YouTube: Lego 77984 Jeep Wrangler Rubicon #jurassicworld #jurassicpark €199,99]
Hebben!

Maar die prijs :(

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:23

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oe9uLLF-gNj7kNZD9GvPSWICYQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzkdK43TDFmJX1YC4BD1dCRE.jpg?f=fotoalbum_large

Soms krijg je inspiratie en... dat moet je benutten :+ Ik vermoed dat de arm niet zo blijft staan (het bovenste gedeelte althans), maar gelukkig heeft een render daar geen last van :D Schaal is 1:72, ongeveer. Microscale I guess?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Awesome, kom maar op met de instructies en partslist :D

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom niet gewoon op minifig schaal maar ook 4 studs breed zoals jaren 80/90 normaal was? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

The Eagle schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:26:
Waarom niet gewoon op minifig schaal maar ook 4 studs breed zoals jaren 80/90 normaal was? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNbrhpozDOhz_WEUWH6WWVAsqPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6uceyqXdj3EjyOyPWM5h3ag.jpg?f=fotoalbum_large
Zoals deze? :+
CLB schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:17:
Awesome, kom maar op met de instructies en partslist :D
Soon™

Nee, geen idee of en wanneer ik hier instructies van ga maken. Als ik dat doe wil ik het sowieso eerst zelf bouwen om te checken in hoeverre het allemaal klopt en stevig is. Maar dan nog neem ik graag de tijd, al komt dat meer doordat ik vaak meerdere dingen tegelijkertijd heb lopen, en dan hop ik van het een naar het ander na een paar weken. Gevolg van m'n ASS. Dus het kan goed zijn dat ik de interesse hierin weer verlies, en verder ga met iets anders. Zo moet ik m'n trein ook nog af maken :P

• CLB
  • Niet online

CLB

Altijd goed, succes, keep us posted als je ermee doorgaat!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• The Eagle

The Eagle

Stukken beter @SomerenV :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:45
SomerenV schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:36:
[...]

[Afbeelding]
Zoals deze? :+

[...]

Soon™

Nee, geen idee of en wanneer ik hier instructies van ga maken. Als ik dat doe wil ik het sowieso eerst zelf bouwen om te checken in hoeverre het allemaal klopt en stevig is. Maar dan nog neem ik graag de tijd, al komt dat meer doordat ik vaak meerdere dingen tegelijkertijd heb lopen, en dan hop ik van het een naar het ander na een paar weken. Gevolg van m'n ASS. Dus het kan goed zijn dat ik de interesse hierin weer verlies, en verder ga met iets anders. Zo moet ik m'n trein ook nog af maken :P
Wat ik nooit begrijp, dit heb je digitaal gemaakt en dus nog niet in het echt, correct? Gaat dat nou sneller dan het fysiek maken? Ik heb zo’n programma wel eens geprobeerd maar ik kom altijd al snel tot de conclusie dat het sneller gaat om gewoon de losse onderdelen uit de kast te trekken en fysiek te gaan prutsen.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Kerngezond schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:49:
[...]

Wat ik nooit begrijp, dit heb je digitaal gemaakt en dus nog niet in het echt, correct? Gaat dat nou sneller dan het fysiek maken? Ik heb zo’n programma wel eens geprobeerd maar ik kom altijd al snel tot de conclusie dat het sneller gaat om gewoon de losse onderdelen uit de kast te trekken en fysiek te gaan prutsen.
Yes, dit is digitaal. Het heeft wel een learning curve, maar uiteindelijk kun je best vlot dingen bouwen en uitproberen. Het is alleen soms een beetje een gok of iets in het echt net zo goed werkt als digitaal. En losse onderdelen heb ik hier niet echt liggen, op spul uit de 90s na. Ik heb wel een hoop sets, maar die zijn als set afgebroken en opgeborgen. Dus hier niet een kamer met allerlei kastjes en lades vol met onderdelen. Dat zou ik echt heerlijk vinden, maar ik heb er de ruimte niet voor, maar ook het geld niet.

Dus ik ontwerp vooral digitaal en soms bestel ik de steentjes om iets in het echt te maken.
Ik heb ook wel echt een zwak voor 4 wide wagentjes waar een minifig in kan, maar je bent dan wel best beperkt in je opties qua design, wat ik jammer vind. Dus ik doe daar eigenlijk niet echt wat mee. Een tijdje terug heb ik wel deze ontworpen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbqX8hmgsYTjARC_dlliUejgnJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNVdIqFHbIetl117afx5PAdG.jpg?f=fotoalbum_large

Die is overigens wel 5 wide. Maar mijn doel is eigenlijk altijd om het speelbaar te houden én zo stevig mogelijk. Liever dat je kunt spelen met een setje dan dat het 100% accuraat is vind ik, aangezien het toch gewoon speelgoed blijft. En liever dat iets stevig is dan een 1:1 namaak. Soms zie je van die LEGO-modellen die er echt idioot goed uit zien, maar die te fragiel voor woorden zijn. Dat vind ik persoonlijk altijd wel zonde. LEGO moet je mee kunnen spelen (als kind zijnde).

• Kerngezond
SomerenV schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:15:
[...]

Yes, dit is digitaal. Het heeft wel een learning curve, maar uiteindelijk kun je best vlot dingen bouwen en uitproberen. Het is alleen soms een beetje een gok of iets in het echt net zo goed werkt als digitaal. En losse onderdelen heb ik hier niet echt liggen, op spul uit de 90s na. Ik heb wel een hoop sets, maar die zijn als set afgebroken en opgeborgen. Dus hier niet een kamer met allerlei kastjes en lades vol met onderdelen. Dat zou ik echt heerlijk vinden, maar ik heb er de ruimte niet voor, maar ook het geld niet.

Dus ik ontwerp vooral digitaal en soms bestel ik de steentjes om iets in het echt te maken.

[...]

Ik heb ook wel echt een zwak voor 4 wide wagentjes waar een minifig in kan, maar je bent dan wel best beperkt in je opties qua design, wat ik jammer vind. Dus ik doe daar eigenlijk niet echt wat mee. Een tijdje terug heb ik wel deze ontworpen:

[Afbeelding]

Die is overigens wel 5 wide. Maar mijn doel is eigenlijk altijd om het speelbaar te houden én zo stevig mogelijk. Liever dat je kunt spelen met een setje dan dat het 100% accuraat is vind ik, aangezien het toch gewoon speelgoed blijft. En liever dat iets stevig is dan een 1:1 namaak. Soms zie je van die LEGO-modellen die er echt idioot goed uit zien, maar die te fragiel voor woorden zijn. Dat vind ik persoonlijk altijd wel zonde. LEGO moet je mee kunnen spelen (als kind zijnde).
Ik snap wat je bedoelt. Hierin is mijn situatie wel anders. Het is mij gegeven dat ik elke maand wel wat geld opzij kan zetten voor LEGO en ik koop ook relatief veel losse LEGO en daarnaast heb ik ook iets meer ruimte. Dat gezegd hebbende heb ik wel ervaren dat juist veel kleine specifieke onderdeeltjes gewoon als extra onderdeeltjes komen uit opgebouwde sets. En verder is me opgevallen dat losse LEGO ook weer niet heel erg duur is als je een beetje slim shopt (bij bijvoorbeeld de PAB-muur). Al met al is het opbouwen van een inventaris mij makkelijker afgegaan dan ik verwacht had.

Wat betreft de speelbaarheid, daarin ben ik het helemaal met je eens. Ik wil een integrale LEGO-wereld bouwen op een paar tafels, maar er moet bij mij ook altijd ruimte blijven voor geintjes, verhaaltjes en het moet speelbaar blijven. Dat super realistische wat sommige bouwers nastreven vind ik maar saai. Niks is leuker dan een idyllisch stadje bouwen waar ook dinosaurussen rondlopen en een ruimteschip geparkeerd staat naast de hamburgertent. :P

Dat busje is trouwens erg leuk! Welk programma gebruik je eigenlijk voor het ontwerpen?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Weer wat Lego om te showen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLuv_cwmUTi01uKy3bXfTt87tsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRqsyYHIyioupyXcgr6lLO1K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjqjv1UXQMiKddYk20g-6HJVvDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kk4fQS7N4Zz9YZ4XZHZg5JxK.jpg?f=fotoalbum_large

De Batmobile uit ‘Batman V Superman’ stelt echt niets voor. Te duur voor wat je krijgt, imho. The Batman-versie is veel leuker om te bouwen, een build van SpeedChampion-kwaliteit. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVi3pQF4b5vDkm4-2x5IkJ164BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RimiU0ZcQ7p1cMkjTulKHLD.jpg?f=fotoalbum_large

‘Your cars are ready, master Wayne.’

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Kerngezond schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:01:
[...]

Ik snap wat je bedoelt. Hierin is mijn situatie wel anders. Het is mij gegeven dat ik elke maand wel wat geld opzij kan zetten voor LEGO en ik koop ook relatief veel losse LEGO en daarnaast heb ik ook iets meer ruimte. Dat gezegd hebbende heb ik wel ervaren dat juist veel kleine specifieke onderdeeltjes gewoon als extra onderdeeltjes komen uit opgebouwde sets. En verder is me opgevallen dat losse LEGO ook weer niet heel erg duur is als je een beetje slim shopt (bij bijvoorbeeld de PAB-muur). Al met al is het opbouwen van een inventaris mij makkelijker afgegaan dan ik verwacht had.

Dat busje is trouwens erg leuk! Welk programma gebruik je eigenlijk voor het ontwerpen?
Ik gebruik Bricklink Studio voor m'n digitale creaties. Renders haal ik nog even door Lightroom om het net iets meer oempf te geven. Nu ik dit gewend ben kan ik denk ik ook niet meer makkelijk naar een volledig 'analoge' manier van ontwerpen. Ik heb nu alle steentjes die bestaan, in alle kleuren, en kan zonder issues van alles proberen. Wat me wél chill lijkt is een combinatie van beide, waarbij ik primair digitaal ontwerp, maar sommige dingen in het echt uit kan testen om te kijken of het past, of het soepel kan bewegen, of iets blijft zitten, you name it.

Financieel gezien staat LEGO momenteel even op de achtergrond hier. Ouderschapsverlof is eraf, ik ben een dag minder gaan werken, en draai minder uren dan voorheen, dus ik heb even niet de luxe om zo nu en dan wat geld stuk te slaan op deze hobby. Maar dat komt ook wel weer.
Wat betreft de speelbaarheid, daarin ben ik het helemaal met je eens. Ik wil een integrale LEGO-wereld bouwen op een paar tafels, maar er moet bij mij ook altijd ruimte blijven voor geintjes, verhaaltjes en het moet speelbaar blijven. Dat super realistische wat sommige bouwers nastreven vind ik maar saai. Niks is leuker dan een idyllisch stadje bouwen waar ook dinosaurussen rondlopen en een ruimteschip geparkeerd staat naast de hamburgertent. :P
Hier staat de ruimtetoerist (alien met een zomeroutfit en camera) ook tussen de Mushroom-sets van Bricklink :D Echt een stadje heb ik overigens niet. Ik ben vooral van de themahoekjes. En ik heb dan een trein op m'n bureau staan. Binnenkort zal ik daar wel 's een foto van maken.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pS11k_gqKbRirCrMnTWhV-yppqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ogtLavr2D09aEgN9IMHEYax.jpg?f=fotoalbum_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Kerngezond
Bescheiden diorama gemaakt in een Billy-kast. Ik ga hem nog een keer wat mooier maken door hem wat meer aan te kleden maar dit wordt het idee. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ytocCeOjCQ4CRgZKUTqoS5IuR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKVazAgB2VjleocYsDc939Om.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXz5NqEkQ1jjhh8BxW7Q4qM6-RY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFFyRsF3pvLy7uTcgMCniIeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixg7M5YFrLjbmiz8hnmdFI_GGEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79IItq9qGBbik4FBuSQ5oXxi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aS_vQZG3kH18Do3JSMpUjxER1kI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHSi3GZLNQOB8o9y6cqlv2xX.jpg?f=fotoalbum_large

PS: Die oudere boef heet in mijn hoofd al De Baron. :D

• CLB
  • Niet online

CLB

Oei, wel leuk hoor, maar je ziet uiteraard duidelijk waarom Lego de set 99,99 euro laat kosten... Het had voor mij wel grootser en gedetailleerder mogen zijn allemaal.

Dan heb je dit dus al:
Dinosaurusfossielen: Triceratops schedel

Kom je met dit:
Dinosaurusfossielen: Triceratops

Dan is het wat mwah, in vergelijking met:
Dinosaurusfossielen: Tyrannosaurus rex

En officiële videoteaser en bewegend beeld: https://www.instagram.com...6V/?igsh=NmFoeTd4eWZpbzF]

Even wachten op de vergelijkingen qua grootte met de T-Rex voor mij, ben benieuwd. Anders Photoshop ik straks wel zelf wat alvast, op basis van de minifigs.

Volgens Lego is hun T-Rex een schaalmodel van een 13,5 meter lange dinosaurus en dat ding is 105 centimeter ofzo? De Triceratops van Lego is 8,9 meter noemen ze, dan hebben we het over een model van 69 centimeter als we het over dezelfde schaal van 1:12 hebben. In combinatie met die minifig van Gerry Harding op de afbeelding, twijfel ik daaraan.

Wat AI-hulp maakt er dit van;
Google Gemini - schaalmodel
Met de notitie: "Dat de T-Rex in vergelijking met de Triceratops te groot wordt weergegeven."

[ Voor 74% gewijzigd door CLB op 15-03-2026 22:56 ]

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:53
Lijkt vwb schaal met irl beesten wel te kloppen, dat vind ik er juist charmant aan.

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-04 23:16
Heeft er hier iemand ervaring met verlichting?

Ik wil mijn Scania zwaartransport trekker waarschijnlijk gaan voorzien van verlichting. Maar dan ook alles: dus koplampen, remlichten, knipperlichten, contourverlichting en zwaailichten. Ik heb een beetje zitten zoeken, en bijvoorbeeld Steentjeswereld lijkt wel te hebben wat ik zoek. O.a. ook controller en afstandsbediening om alles (afzonderlijk) aan te sturen. Maar.... als ik dan een beetje ga configureren naar wat ik nodig heb gaat de prijs ook richting de €100. Het mag op zich wel wat kosten, als het dan ook maar goed werkt. Iemand hier ervaring mee? Voor minder mag ook: misschien heeft iemand een goede ervaring met verlichting van Ali Express bijvoorbeeld?

EDIT: ik heb het gevoel dat deze op Ali hetzelfde verkoopt tegen een fractie van de prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door Pazo op 15-03-2026 19:29 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:11

JoeZuCK

_Fonz > all.

HelloIamAldo schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:02:
Lijkt vwb schaal met irl beesten wel te kloppen, dat vind ik er juist charmant aan.
Lijkt te kloppen? Welnee. Leg dat mannetje in de lengte weg tegen de kop van de Trex en dan zou hij er minstens al 3x inpassen. Stel irl ben je 1,80 dan zou de kop alleen al 5,40 meter zijn.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Archer_VC10
  • Laatst online: 04-04 21:53
Pazo schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:16:
EDIT: ik heb het gevoel dat deze op Ali hetzelfde verkoopt tegen een fractie van de prijs.
Blader even een paar pagina's terug in dit topic, er was niet al te lang geleden een mooi voorbeeld van een gesmolten steentje met dank aan goedkope Ali lampjes 8)

• Kerngezond
JoeZuCK schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:06:
[...]

Lijkt te kloppen? Welnee. Leg dat mannetje in de lengte weg tegen de kop van de Trex en dan zou hij er minstens al 3x inpassen. Stel irl ben je 1,80 dan zou de kop alleen al 5,40 meter zijn.
Ik denk dat HelloIamAldo bedoelt dat de dinosaurussen onderling qua schaal wel redelijk kloppen. Het is zeker zo dat ze in verhouding tot een LEGO-poppetje niet kloppen.

• HelloIamAldo
Kerngezond schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:58:
[...]

Ik denk dat HelloIamAldo bedoelt dat de dinosaurussen onderling qua schaal wel redelijk kloppen. Het is zeker zo dat ze in verhouding tot een LEGO-poppetje niet kloppen.
Dank je, dat bedoelde ik.

• Pazo
Archer_VC10 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:22:
[...]

Blader even een paar pagina's terug in dit topic, er was niet al te lang geleden een mooi voorbeeld van een gesmolten steentje met dank aan goedkope Ali lampjes 8)
haha, I see what you did there :)

Nee dat klopt, maar daarom vraag ik ook of er mensen zijn die ervaring hiermee hebben.
En wat steentjeswereld verkoopt is volgens mij exact hetzelfde als mijn link van Ali. Wellicht halen zij het daar ook vandaan. De reviews zijn veelbelovend.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

Verwijderd

Afgelopen zaterdag heb ik de Gameboy in elkaar gezet en vond het een leuke build. Het is een kleine set, maar wat een leuke bouwtechnieken. De kinderen vinden het ook leuk dat het schermpje kan bewegen en de cartridges vervangen kunnen worden, ondanks, of misschien wel dankzij, hun missende ervaring met dergelijke apparaten.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-04 14:16

Deathchant

Don't intend. Do!

Ben ik nou als Jurassic Park fan écht de enige die de keuzes van "welke set zullen we nu eens uitbrengen" net wat te gemakkelijk/saai vindt? Ja, die skeletten zijn cool, maar sinds de T.Rex Rampage zijn er eigenlijk geen coole adult sets meer uitgekomen. Je ziet veel "kinder" lego van JP enzo, maar echt goeie grotere sets...niet echt...
En nu kiezen ze dan voor de Jeep....Ook leuk enzo (niet voor die prijs btw, damn), maar er is zoveel moois om als grote set te maken, ipv een velociraptor, een Spinosaurus, de Indominus Rex of een andere coole, iconische dino....Ik krijg een beetje het gevoel alsof ze er een beetje van wegblijven, en dat de keuze voor een gebouw/voertuig makkelijker is....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
CLB schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:38:

Wat AI-hulp maakt er dit van;
[Afbeelding: Google Gemini - schaalmodel]
Met de notitie: "Dat de T-Rex in vergelijking met de Triceratops te groot wordt weergegeven."
Misschien is het wel een triceratops die nog wacht op de groeispurt :P

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-04 10:47

Wailing_Banshee

You're Next

TestDummie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:50:
[...]

Misschien is het wel een triceratops die nog wacht op de groeispurt :P
Maakt mij niet uit, ik vind hem qua schaal wel mooi, en hij gaat er zeker komen (heb ook beide schedels en de volledige T-rex en ook nog de oorspronkelijke dino-skeletten, wat mijn eerste set was als volwassene...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:44
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:34:
Afgelopen zaterdag heb ik de Gameboy in elkaar gezet en vond het een leuke build. Het is een kleine set, maar wat een leuke bouwtechnieken. De kinderen vinden het ook leuk dat het schermpje kan bewegen en de cartridges vervangen kunnen worden, ondanks, of misschien wel dankzij, hun missende ervaring met dergelijke apparaten.
Leuke build inderdaad! Wat mij opviel is dat de knoppen mechanisch.aanvoelen als de echte GB, althans, wat ik me herinner :)

Daily driver; MB R171 SLK280

• CLB
  • Niet online

CLB

Hier vast en zeker ook, ondanks het gemis aan details imo. Ik vind 'm inmiddels wel een stuk toffer, gisteren was het even: poeh. Ik wil tzt nog wel even kijken naar die twee zwarte staanders, zodat ze wat meer lijken op de T-Rex variant, dit oogt wel cheap. Skull van de triceratops heb ik niet, doet me altijd beetje twijfelen. Misschien wel leuk als losstaande unit, maar ik vind het weer geen match met de T-Rex-skull ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 17-03-2026 12:55 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iDutch schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:58:
[...]

Dank voor de melding en foto's! Laat ik daar nou net in de buurt zitten komend weekend :)
en? geweest?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Peter PV
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-04 20:50
Deathchant schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:35:
Ben ik nou als Jurassic Park fan écht de enige die de keuzes van "welke set zullen we nu eens uitbrengen" net wat te gemakkelijk/saai vindt? Ja, die skeletten zijn cool, maar sinds de T.Rex Rampage zijn er eigenlijk geen coole adult sets meer uitgekomen. Je ziet veel "kinder" lego van JP enzo, maar echt goeie grotere sets...niet echt...
En nu kiezen ze dan voor de Jeep....Ook leuk enzo (niet voor die prijs btw, damn), maar er is zoveel moois om als grote set te maken, ipv een velociraptor, een Spinosaurus, de Indominus Rex of een andere coole, iconische dino....Ik krijg een beetje het gevoel alsof ze er een beetje van wegblijven, en dat de keuze voor een gebouw/voertuig makkelijker is....
Het zijn natuurlijk wel de meest bekende dino's. Momenteel ben ik naar The Dinosaurs op Netflix aan het kijken en hebben ze de kleine Heterodontosaurus laten zien. Zo'n skelet zou wel erg klein worden. Als ze ooit de volledige "cast" uit Platvoet en zijn vriendjes maken, dan wordt het voor mij interessant, uit jeugdsentiment. Maar wegens plaatsgebrek laat ik de volledige skeletten op dit moment passeren. Beide schedels heb ik wel. En ook T. Rex in 2 groottes (uit T. Rex Chaos en T. Rex Rampage).
De Giraffatitan MOC staat hier ook. De kast staat al aardig vol zo.
Ik heb verder niets met de JP sets. De dino figuren doen me meer aan Playmobil denken dan aan Lego. Een Lego dino moet uit bricks bestaan!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:35:
Moet je even bij de buren langsgaan, daar hebben ze die. Ik heb hier indominus rex, indoraptor, velociraptor staan en nog een ankylosaurus en mososaurus in de doos zitten

• Kerngezond
Ik ben vooral benieuwd of er door die nieuwe Triceratops nog leuke MOC’s gaan ontstaan. Ik vond de Brachiosaurus wel leuk gemaakt. :P
https://rebrickable.com/m...hiosaurus-fossil/#details

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 19:35
Jazeker! Een mooie winkel die soms zelfs aanvoelt als een museum gezien de oude sets die ze aanbieden. Helaas vond ik het aanbod losse LEGO wel echt te verouderd om zelf veel mee te kunnen (echt jaren 80/90 aanbod). Verder waren er veel tweedehands sets duurder dan wanneer je ze nieuw bij een webshop zou kopen, of zou LEGO pick a brick goedkoper zijn dan de tweedehands voorverpakte onderdelen die werden aangeboden. Dus al met al met lege handen weer weggegaan wat vrij uniek is na een bezoek aan een LEGO winkel :(

• CLB
  • Niet online

CLB

Kerngezond schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:59:
Ik ben vooral benieuwd of er door die nieuwe Triceratops nog leuke MOC’s gaan ontstaan.
Ik vond de Brachiosaurus wel leuk gemaakt. :P
https://rebrickable.com/m...hiosaurus-fossil/#details
Die is wel heel mooi ja, afgezien van de kop dan vind ik, maar ik kan het zelf toch niet beter :+

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SomerenV schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:15:
[...]

[...]

[Afbeelding]

gave build - nog wat meer fotos van?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRR387oQ33iT9jBUeSXZG2WOLXg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r9gRAxPragfJ14mHkXXMu3bQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmvXKJyIgMDZ6fv-einZZMi7T8E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IUzDCXbKe45fZijIMx3LucrX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_phUbIx6GHb44OqP-80J6LyIWKQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KBOTg60jpKGE0eoZPxogmHTk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8N8wKQO1s5_5o6CY-W9wmgVBq5k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7hrHpCBrYD6QXt7FFV7AtfoL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/US2_Hs5dB0QMAnxEeKDAWSeYYpw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ICim0K0sKnyXmgtkxUhfKtUl.jpg?f=user_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-04 20:57

rammes

koekebakker 1e klas

Oeh Pan Am stewardessen :9

Ik zou het doen!

• mawashigeri
  • Laatst online: 09:53
Moderne monorail onderdelen?

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Mooi dat je qua Lego fansoorten naast de koopt-alle-sets, zeurt-overal-dat-er-geen-nieuwe-bionicles-opnieuw-komen, heeft-meerdere-F5-toetsen-versleten-aan-leak-websites en bid-dat-partner-vergiffenis-geeft-voor-nieuwste-aankoop er dus ook een doorzoekt-patent-databases-voor-nieuwe-onderdelen fansoort bestaat! _/-\o_

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:09
737freak schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:00:
Vandaag opgehaald. €100 via Marktplaats; 3.5 ct/piece.

[Afbeelding]
737freak schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:40:
[...]
Zeker! Deze gaat uit elkaar en ga ik gebruiken om de Jazz Club die ik al heb te verbreden naar 48 studs, als een semi-MOC. Althans, dat is het plan; kijken of dat wat wordt. ;)
Van 2 naar 1. Naja...1,5 ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orDX0d_kB6XTg7VPoQwm_VhxY1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwLiYfY72Vbd6tLdFkeP8bMS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUcXfFKrBEfq21fIUcoNXqc7VH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpK9ijk7xP1CgmCQqjw4ekZn.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk projectje. Beetje van Maggi, beetje van mijzelf. Jazz Club met 10 noppen verbreed en de Pizzeria met 6; komt perfect uit. :)

Bij beter (dag)licht nog maar even betere foto's maken ;)

• CLB
  • Niet online

CLB

Verse geruchten noemen dat:
- Er een Sagrada Familia-set komt van meer dan 12.000 steentjes #21065
- Er een New York skyline-set komt van +/- 1500 steentjes #21066

Die Sagrada-unit, dat wordt insane zeg...

• Archer_VC10
Misschien willen ze dat je over de bouw van een Lego Sagrada Familia ook 144 jaar doet?

Edit: Promo voor de DC-3 hieronder... lijkt een groter model te worden dan ik basis van de afbeeldingen van de doos dacht.
https://x.com/OnDisasters/status/2033942394836508869?s=20

[ Voor 51% gewijzigd door Archer_VC10 op 17-03-2026 22:44 ]

• Kerngezond
Archer_VC10 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:37:
Misschien willen ze dat je over de bouw van een Lego Sagrada Familia ook 144 jaar doet?
Misschien willen ze dat je hem met de hele familie bouwt. :P

• RoadRage
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04:29
Kerngezond schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:43:
[...]

Misschien willen ze dat je hem met de hele familie bouwt. :P
Sowieso met meerdere die meebetalen :P

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47
Eerlijk gezegd niet het hele filmpje elke minuut bekeken, maar hij laat alleen de patenten zien?

Paar maanden terug had RacingBrick een video over de nieuwe Education sets waar deze onderdelen inzitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_jSk1ieW9jjTtyUmg4nE-Xh8oY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LgukholiNy3B6SfCxcCVCfdk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSVNnHktGfY4VNS0znPdwD2kmEs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yyYqbIp8MexSjqH5qcBbiILk.jpg?f=user_large

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-03 03:17

Sméagol

Master of Mayhem

Was dit al voorbij gekomen?

Lego winkel Rotterdam opent 26-03-2026.

https://www.lego.com/nl-nl/stores/events/rotterdam-opening

Make lovecraft not warcraft.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:34
737freak schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:36:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuk projectje. Beetje van Maggi, beetje van mijzelf. Jazz Club met 10 noppen verbreed en de Pizzeria met 6; komt perfect uit. :)

Wat mooi gedaan! Ik vind beide gebouwen erg goed tot hun recht komen zo :) Dat bord aan de zijkant vind ik ook erg leuk bedacht!

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 18-03-2026 07:31 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• mawashigeri
AppieNL schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 23:45:
[...]

Eerlijk gezegd niet het hele filmpje elke minuut bekeken, maar hij laat alleen de patenten zien?

Paar maanden terug had RacingBrick een video over de nieuwe Education sets waar deze onderdelen inzitten.
[YouTube: SPIKE Retires, FLL Changes, AI Arrives, And Maybe… Monorail? LEGO’s New Direction]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inderdaad! Even gezocht, het is een educatie set #45522 van $529 :(
Misschien dat de losse onderdelen bestelbaar worden.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:52
Mooi ding maar 219,99 € voor 1903 steentjes lijkt mij nogal aan de hoge kant. Ik had eerder 150~180 € verwacht ;(

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Pin0
  • Niet online
Die 'monorail' stukken lijken mij gewoon alleen recht. Ik zie geen gebogen onderdelen om hoogte verschillen te maken zoals in de originele monorail onderdelen. Lijkt er meer op alsof het voor technic is bedoeld.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Pin0 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:00:
Die 'monorail' stukken lijken mij gewoon alleen recht. Ik zie geen gebogen onderdelen om hoogte verschillen te maken zoals in de originele monorail onderdelen. Lijkt er meer op alsof het voor technic is bedoeld.
vooralsnog lijken ze inderdaad allemaal plat, bochten zijn al wel gespot. Maar voor een monorail in een stad lijkt me dat al grotendeels genoeg, en waar nodig kun je natuurlijk net zoals treinen omhoog en naar beneden gaan. Zeker deze tracks kun je omhoog best wat gewicht trekken

• mawashigeri
Pin0 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:00:
Voor een tientje heb je een heteluchtpistool bij de Action, if you catch my drift })
Eerst even oefenen bij goedkope 'afval'platen!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Een maat van me (en tevens brandweerman) leek het wel gaaf om alle voertuigen van de kazerne te hebben, voor op de kazerne. Dus ik ben druk bezig met extra voertuigen maken. Ik ben ook met het idee aan het spelen de wagentjes te verkopen, in ieder geval tijdelijk, maar moet nog even kijken hoe en wat. Wat is bijvoorbeeld de beste manier om aan steentjes te komen? PAB is best prijzig en BL kan ook best aan de prijs zijn.

Maar hier zijn de wagen van de jeugdbrandweer van Someren/Asten en een oude Unimog van Someren, omdat ik dat gewoon altijd al een vet ding heb gevonden. Is helaas alweer een aantal jaar geleden uit dienst gegaan. 1:72 is wel echt een toffe schaal, en een stuk uitdagender dan het zo op het eerste oog lijkt. En je bent niet eindeloos bezig met finetunen en issues checken. Je bent enorm beperkt in je opties, wat best verfrissend is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2KIqEg-qSyEq32GyrgpkjMytho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNVsi24APQ9iJU3Z02Udjq9f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iFCnn9oVENzcdDdEErEWKivSEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnHQ7QVWx68JW2s7GmKIKGxB.jpg?f=fotoalbum_large
AppieNL schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 23:45:
[...]

[YouTube: SPIKE Retires, FLL Changes, AI Arrives, And Maybe… Monorail? LEGO’s New Direction]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zonde dit. Op Reddit werd ik er ook al op gewezen. Naja, hopelijk dat LEGO er meer mee gaat doen aangezien ze nu in ieder geval de basis voor een nieuwe monorail hebben.

@himlims_ Als je wilt kan ik de Studio file van die Volkswagen wel sturen vanavond. Meer afbeeldingen heb ik overigens niet.

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:09
737freak schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:36:

Jakkus schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 07:29:
[...]
Wat mooi gedaan! Ik vind beide gebouwen erg goed tot hun recht komen zo :) Dat bord aan de zijkant vind ik ook erg leuk bedacht!
Bedankt! :)

Bij deze de beloofde betere foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUG3YCuCyhG017f14tFx012NRp0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpEytLJ8L3sIpRAk2gOEsZWH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snjp04DIZzy_Xv2yf7jpfuvGtEE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9v53Bomk9fZGNGl25WhLpYi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MtGxS-Cw8Ha16kCuATWj6FF45U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfxUEpO0D7fUv6MaQJlroVth.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwv-G8wuogSS9p383zJqucnFQ94=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5J4uYo0YizFCAASmfrqy5BwK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1153xMJC407jOEQr2SUT4N5cEeM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRB5z4mVJI8RRlmlUkBIUqCW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xgkVOmruouSADsaBT_BzQNm6Bk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOzukCgMCaOgqhT1hpsQ1Uh0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFnMSY2NbJuCv4kF9mWTaWmGZJU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XU4ZcAcxRzyKA01qd2dhMxmu.jpg?f=fotoalbum_tile
Best wel veel onderdelen over van de 2e set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBT5LIEj4cMeTAnaw-C8yYAqGCM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8ojGbbjh6HS1RmL0aY0cDvv.jpg?f=fotoalbum_tile

:)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-04 16:47
Vandaag een leuke Pick a Brick bestelling binnen gehad. Classic spaceman verzameling begint redelijk compleet te worden 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jm4uedMIsonP7CMqjUBtRPR_gy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqmgCtGJi8GJh9Ar5cW647yY.jpg?f=fotoalbum_large

Wat nog ontbreekt en reeds onderweg is:
  • Pearl gold oxygen tanks
  • normale benen in bluish grey (i.p.v. mini die er nu onder zitten)
Elementen die lego nog moet uitbrengen
  • bright green torso met spaceman logo
  • light royal blue helm
Is wel een erg drukke display zo. Binnenkort maar eens kijken of we ze leuke plek kunnen geven met wat 80s sets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKx2Zo6Iyj_ZMDiuRKAsbYtfhYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcUAspJhgaFovJpQ904dJf6J.jpg?f=fotoalbum_large
Kleine selectie van wat ik tot nog toe heb kunnen opvissen uit mijn kisten lego. Best tijdrovend om uit te zoeken. Nu nog plek voor een mooi kast :D

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 03-04 23:29
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:34:
Hier heb ik hem ook gebouwd en verbaas mij er enigszins over dat de kinderen het na een paar dagen nog steeds leuk vinden om hem te pakken om er op te gamen. Veel heeft die Gameboy niet om het lijf als het af is. Wel een leuke om in elkaar te zetten!

• CLB
  • Niet online

CLB

Er wordt volgens geruchten gewerkt aan een "Disney Main Street USA"-set.
"Inclusief minifigures met Mickey-oren en Star Wars shirts", release in juni 2026.

Ben benieuwd!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Sir_Hendro schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:51:
[...]

Mooi ding maar 219,99 € voor 1903 steentjes lijkt mij nogal aan de hoge kant. Ik had eerder 150~180 € verwacht ;(
Ik vrees dat dit een beetje de nieuwe realiteit is. 9-10 cent per blokje is bijna nooit meer, zeker niet bij de (semi-) AFOL-sets, 11-12 cent lijkt de nieuwe norm...

Nomen nescio

• Archer_VC10
Ik zie op Twitter geruchten langskomen over Darth Vader en Yoda bustes, als vervanging/opvolger voor de reeks Star Wars helmen.
https://x.com/BlogsBrick/status/2034308654988419267
Wellicht geheel nep en alleen een gerucht, maar misschien ook niet (je weet het nooit tegenwoordig).

[ Voor 21% gewijzigd door Archer_VC10 op 19-03-2026 16:36 ]

• Kerngezond
Bra-Jo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:12:
[...]

Ik vrees dat dit een beetje de nieuwe realiteit is. 9-10 cent per blokje is bijna nooit meer, zeker niet bij de (semi-) AFOL-sets, 11-12 cent lijkt de nieuwe norm...
Ik begin langzamerhand echt het idee te krijgen dat het ook maar gewoon is wat de gek ervoor geeft. LEGO heeft ontdekt dat volwassenen geld uit kunnen geven dus maken ze de sets voor volwassenen duurder. Zelf heb ik een mazzeltje omdat ik juist een goedkope smaak heb. LEGO Friends is voor kinderen (voornamelijk meisjes) en blijkbaar letten de ouders daarvan nog wel op de centen want ik koop mijn sets nog gewoon voor 7 tot 9 cent per blokje.
Edit: typo.

• Tc99m
  • Laatst online: 10:41
CLB schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:17:
Er wordt volgens geruchten gewerkt aan een "Disney Main Street USA"-set.
"Inclusief minifigures met Mickey-oren en Star Wars shirts", release in juni 2026.

Ben benieuwd!
Zag dat gerucht ook voorbij komen, ook van een vrij betrouwbare bron op r/legoleak, dus er zal een dezer dagen wel een aankondiging aankomen... Ik ben benieuwd of het dan een minifig scale set wordt (a la Diagon Alley/Hogsmeade) die past bij het grote kasteel (71040/43222), of een kleiner formaat dat past bij de serie minikastelen (40478, 40720), maar als er inderdaad minifigs bij zitten zal het ook wel minifig scale worden.

Ik vraag me ook af wat ze dan met de interieurs gaan doen (alleen maar winkeltjes aan de binnenkant is niet zo spannend) en op welke Main Street (Disneyland of Magic Kingdom) ze het gaan baseren.

scintillating

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:02

NoTimeRemains

I know

Archer_VC10 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:36:
Ik zie op Twitter geruchten langskomen over Darth Vader en Yoda bustes, als vervanging/opvolger voor de reeks Star Wars helmen.
Wellicht geheel nep en alleen een gerucht, maar misschien ook niet (je weet het nooit tegenwoordig).
Ik zal deze bustes nooit kopen, maar jezus Yoda ziet er echt niet uit. :X

This is the Way.

• Tc99m
Archer_VC10 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:36:
Die zijn ook nog niet officieel aangekondigd maar wel via een webshop uitgelekt: https://www.bricktastic.n...vader-en-75438-yoda-bust/

Voor Marvel hadden ze eerder ook al bustes (je moet wat als je al overal een helm van hebt gemaakt...)

[ Voor 8% gewijzigd door Tc99m op 19-03-2026 16:58 ]

scintillating

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 17:05
Tc99m schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:57:
[...]

Die zijn ook nog niet officieel aangekondigd maar wel via een webshop uitgelekt: https://www.bricktastic.n...vader-en-75438-yoda-bust/

Voor Marvel hadden ze eerder ook al bustes (je moet wat als je al overal een helm van hebt gemaakt...)
Yoda _O-

• Tc99m
Bra-Jo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:12:
[...]

Bij die Pan Am set moeten ze waarschijnlijk een aantal licenties betalen (voor het vliegtuig en misschien ook nog voor het Pan Am beeldmerk).

LEGO wordt duurder, maar gelukkig zijn er nog recente sets die ruim onder de 9 cent per piece uitkomen (ook bij Ideas en Icons, bijvoorbeeld de Orange Cat of de Shopping Street modular). Maar ja, dan moet je wel echt op sets zonder licentie uit zijn, en ook sommige sets zonder licentie vallen soms duur uit helaas.

City en Friends zijn meestal ook wel rond de 8 cent per piece of lager, maar natuurlijk voor AFOLs niet zo interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 19-03-2026 17:06 ]

scintillating

• Pazo
Ik heb bij Ali wat lampjes besteld voor mijn Scania, verwacht ik volgende week in huis, dus dan maar eens kijken of we de nodige lampen kunnen inbouwen.

Verder heb ik vandaag de bouwinstructies gekocht van de Nooteboom MCO 121 semidieplader van Jaaptechnic.com.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzCCnhJ4ygqXgI1Lj4YwuSKDWyM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wwwLEsLljgraTDuP4yMJ9smk.jpg?f=user_large

Partlist geïmporteerd in Bricklink, dus het grote zoeken naar onderdelen kan weer beginnen.
Het ontwerp is al wat ouder, en er zit vooral veel classic Lego in, en wat minder Technic. Ik hoop het grootste gedeelte toch wel te kunnen verzamelen bij Blokjesland om de kosten wat te drukken.
Instructies even doorgebladerd, en ziet er goed uit, lijkt wat eenvoudiger / beter te doen dan de Scania, dus dat moet helemaal goed komen. Zin in d:)b

• TheDeeGee
  • Niet online
Mijn mod van de Ferrari F2004 is nu uit :)

https://rebrickable.com/m...e/f2004-enhanced/#details

• The Eagle

The Eagle

NoTimeRemains schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:57:
[...]

Ik zal deze bustes nooit kopen, maar jezus Yoda ziet er echt niet uit. :X
Dat deed ie van origine al niet :+
Maar verder eens als je zegt dat ie niet echt gelijkend is.

• The Eagle

The Eagle

Pazo schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:48:
Ik heb bij Ali wat lampjes besteld voor mijn Scania, verwacht ik volgende week in huis, dus dan maar eens kijken of we de nodige lampen kunnen inbouwen.

Verder heb ik vandaag de bouwinstructies gekocht van de Nooteboom MCO 121 semidieplader van Jaaptechnic.com.

[Afbeelding]

Partlist geïmporteerd in Bricklink, dus het grote zoeken naar onderdelen kan weer beginnen.
Het ontwerp is al wat ouder, en er zit vooral veel classic Lego in, en wat minder Technic. Ik hoop het grootste gedeelte toch wel te kunnen verzamelen bij Blokjesland om de kosten wat te drukken.
Instructies even doorgebladerd, en ziet er goed uit, lijkt wat eenvoudiger / beter te doen dan de Scania, dus dat moet helemaal goed komen. Zin in d:)b
Er hangt een heerlijke 80's vibe aan de cover van die instructie O+

• Pazo
The Eagle schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:47:
[...]

Er hangt een heerlijke 80's vibe aan de cover van die instructie O+
Ja wel een beetje. Rest van de instructies ook :)
Maar volgens zijn site heeft ie 'm in 2015 online gezet.

• sheane
  • Niet online
Weer een nieuwe aanwinst voor de Lego (Friends) stad hier *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODE0uAMTJ36ItmP287Q9RTCOKEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBBZk0Yap2OI3mOaTicz5rpk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAfBRYGj_Ly3WxyYdHHkIk72IA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOJDa0cD2QKPGDtJ2hSA2WlU.jpg?f=fotoalbum_large

• CLB
  • Niet online

CLB

Bricklink Designer Program 10 - 5 finalisten bekend

Firehouse by brickhunter - 2998 parts
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/4003/4003735.7AC2FAD3DFC51F6C.jpg

Kiosk by HostasBuilds - 729 parts
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/4010/4010143.0CAFFAD192B43469.jpg

The Joust (Medieval Tournament) by mocermommy - 3099 parts
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/4005/4005906.2949A911B3EB4D4F.jpg

The Space Café by rocknbricks31 - 2545 parts
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/3994/3994802.384A06218C51874D.jpg

Wild West Train Station by llucky - 3184 parts
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/3969/3969593.54132D9CFD3B1C32.png

Wat een grote sets allemaal, afgezien van de kiosk dan... Vast en zeker mooi, maar niet voor mij ;)

[ Voor 103% gewijzigd door CLB op 20-03-2026 20:44 ]

• HelloIamAldo
Die kiosk moet er hier komen.
1. hartjuh kiosken. Ademloos het boek Kiosk in de Stad gelezen. Groot liefhebber!
2. Ik zie veel kikkers!
3. Goede minifig schaal, misschien goed te combineren met mijn uit elkaar getrokken Parisian Café (die heeft een unieke net-niet schaal, maar wel veel leuke stukjes)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

sheane schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lego Friends is leuk! Ik hoop ook dat er een vervolg komt op Andrea's Modern Mansion. Een soort modular maar dan in modernere architectuur en vrolijkere kleuren. Bijvoorbeeld een "Leo's Luxorious Loft".

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:01
Eergisteren toch maar de Legend of Zelda set besteld. Gisteren binnengekregen. Best wat stukjes, maar moet mezelf inhouden dat het niet in een paar uur af is.

Toch hopelijk dit jaar de MF UCS maar eens gaan huren. Daar ben ik wel even zoet mee. :+

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:04
Ter inspiratie: Ik heb LittleBits (educatief circuitjes bouwen voor kinderen) verbonden met Technisch Lego power functions set.
Nou ja, eigenlijk is het een Mould King set, maar de bedrading/voltages is hetzelfde.

Nu kun je met de afstandsbediening toeteren en lichten aan zetten 8)

Dus het is van het lego accu blokje (of receiver) een output naar LittleBits stukken. Andersom zou ook leuk zijn, maar is wat moeilijker.
De Lego (en Mould King) doen allemaal 9v. Je kunt de permanente 9v gebruiken of de 9v die aan wordt gezet met afstandsbediening. In dat laatste geval moet je een diode gebruiken, want de 9v wordt omgedraaid (plus/min). Dat sluit je dan aan op de batterij input (9v naar 5v converter) van LittleBits.
Zonder diode zal het LittleBits power blokje het niet heel leuk vinden vermoed ik.

De ledjes van LittleBits schuiven zo in de lego gaatjes.
Voor wat verlichting kun je ook wel rechtstreeks wat bedraden (of gewoon kopen)
Maar met Little Bits kun je er nog veel meer van maken.

Dan nog over de Buggy zelf, het is Mould King set 18001 (Desert racer)
Ik had hem voor €39 en daarmee was het een leuk setje, al is het maar voor motoren+accu+controller.
Hij gaat ook keihard met bijna 25 km/u, waarbij sturen al bijna niet meer goed lukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCS2fsJHoYbGHqxLidLzIifqyDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLM7NB9mIkj6V239dFLnERiL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 21-03-2026 13:12 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• TheDeeGee
  • Niet online
STLT schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 20:16:
[...]

Of zagen :') .

Hoe doe jij dat met sets waar je onderdelen van vervangen hebt, bewaar je de originele onderdelen dan apart met het setnummer erop zodat je het nog terug kunt vinden?
Ik had hier al eens op gereageerd, maar bij deze foto's aangezien ik deze week de Icons ECTO-1 ontkleurd heb :)

Eerst in kleine zakjes per kleur/prints, daarna in een grote zak met label, en vervolgens in een Curver Handy+ opberg box.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/petHq2lhP4sDwda_8xhJwF93VqE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAgwlciOXMNXpnyAnV34ZsXm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRT6MDGpcWSt3krMmJ23hML-3Bo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzuAbARj1FcUv2hk8xbpGfIQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWrSd7pT56eE9zVtO0cm5F8UmwE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBKVJDwT79SEu0GFSHjZnhuG.jpg?f=fotoalbum_tile

• Kerngezond
sheane schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze staat nog bovenaan mijn wensenlijstje. Heb je hem ook daadwerkelijk in een stadje staan?

• Kerngezond
CLB schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een grote sets allemaal, afgezien van de kiosk dan... Vast en zeker mooi, maar niet voor mij ;)
Ik ben het met je eens. Het zijn best goeie sets maar het is niet voor mij. Heel misschien het restaurantje.

• sheane
  • Niet online
Kerngezond schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:27:
[...]

Deze staat nog bovenaan mijn wensenlijstje. Heb je hem ook daadwerkelijk in een stadje staan?
Joah, maar daar is onderhoud nodig haha. Wil de straten beter integreren i.p.v. de jaren 90 / 00 platen.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Kerngezond schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:28:
[...]

Ik ben het met je eens. Het zijn best goeie sets maar het is niet voor mij. Heel misschien het restaurantje.
Ik heb een beetje hetzelfde. Eerder heb ik al eens gezegd dat Bricklink te snel gaat met nieuwe series, maar het voelt ook allemaal een beetje same-ish aan. Veelal gebouwen, middeleeuwen of iets met treinen, en dan vaak ook met een focus op realisme. Nou snap ik dat dat best populaire thema's zijn, waar ik me op zich ook wel in kan vinden, maar toch... Van de afgelopen 4 series, dus 20 sets:

- 14(!!) gebouwen. (En dan wil LEGO niet dat er teveel kastelen ingezonden worden :') )
- Waarvan 3 middeleeuwen en 1 piraten.
- 1 schip
- 1 robotje
- 1 antiekmeubelset
- 1 trein (en 2 van de gebouwen zijn met rails)
- 1 luchtballon
- 1 pumpinkpatch

Gebouwen verzamel ik niet dus die vallen in principe af, de kastelen zijn me vaak te duur en dan moet de rest je ook maar net trekken, wat niet het geval is.

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 21-03-2026 16:25 ]

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
CLB schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hmm, niet direct super enthousiast. Die brandweerkazerne ziet er wel tof uit, maar heb de firebrigade al staan…. Gelukkig nog tijd genoeg om over na te denken.

• Kerngezond
sheane schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:33:
[...]

Joah, maar daar is onderhoud nodig haha. Wil de straten beter integreren i.p.v. de jaren 90 / 00 platen.
Haha, hier precies hetzelfde. Mijn stad is op dit moment nog een prachtige verzameling losse onderdelen. :D

• Kerngezond
SomerenV schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 16:25:
[...]

Ik heb een beetje hetzelfde. Eerder heb ik al eens gezegd dat Bricklink te snel gaat met nieuwe series, maar het voelt ook allemaal een beetje same-ish aan. Veelal gebouwen, middeleeuwen of iets met treinen, en dan vaak ook met een focus op realisme. Nou snap ik dat dat best populaire thema's zijn, waar ik me op zich ook wel in kan vinden, maar toch... Van de afgelopen 4 series, dus 20 sets:

- 14(!!) gebouwen. (En dan wil LEGO niet dat er teveel kastelen ingezonden worden :') )
- Waarvan 3 middeleeuwen en 1 piraten.
- 1 schip
- 1 robotje
- 1 antiekmeubelset
- 1 trein (en 2 van de gebouwen zijn met rails)
- 1 luchtballon
- 1 pumpinkpatch

Gebouwen verzamel ik niet dus die vallen in principe af, de kastelen zijn me vaak te duur en dan moet de rest je ook maar net trekken, wat niet het geval is.
Ik ben er eerlijk gezegd niet helemaal over uit wat ik ervan moet vinden. Veel van wat er door komt vind ik niet slecht. Ik verzamel ook wel gebouwen, alleen het is net effe allemaal niet mijn smaak. Wat me wel consequent tegenstaat is hoe groot de sets zijn. Daarmee zijn ze niet alleen duur, maar ik moet er ook plaats voor hebben.

• neevedr
  • Laatst online: 10:35

neevedr

Dat was ik niet!

De LEGO Vogels set #21301 is niet meer in de handel verkrijgbaar en alleen voor een veel te hoge prijs tweedehands te koop, maar ik vind het roodborstje zo leuk dus heb ik de steentjes maar los besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HAcKAxkjd2A3azAls4T9J4uMv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdEnHUR6UeSRjB97YKZesOB8.jpg?f=fotoalbum_large

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47
Weer een heerlijk filmpje (imo) van Brick Technology: file rijden!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb met de lentedeals deze gekocht en gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spJ9UJCcnRD4kCelDt4V0Di-yTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2awL4ybwsDm8GP7lEHeZFAg8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dp-syp2ApPneWiVklIEmxh_7hRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkO1BKPqJlGA0pdVigkW38mP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8hHUVjX-Qa88vpn51VxPQYC20o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWAMz3RRtSX9fnDMP75v88Y0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AB9lzgQ_yJbFQXs8zwh4NW-m-Eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Qu9okPyOHuNjiArDNM9NfR8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog nooit gehad dat ik een steentje miste....en laat ik nou net bij stap 283 het 2 blokkige witte steentje missen, en in plaats daarvan een 3 blokkig steentje erin hebben (wat de waterval net effe iets minder dynamisch maakt)....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55vLDvi6MCsOVU5pJhjozxiQTCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5A8jSAeuhBY5vA1uzqtez8bT.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het resultaat is wel prachtig! Wat een mooie set is dit zeg!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXRqwTHWvp64SEiYUEbOxouYKKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vp4lfWAi7vQrJKjeIr5dk0ju.jpg?f=fotoalbum_large

Deze kersenbloesem vond ik dan wel echt shit, priegelwerk en je moest er 8 in elkaar zetten! En dan dacht je dat je klaar was, en dan komen nog 2 pagina's met TADAA, NOG EENS 2x4 STUKS ERBIJ!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWbT8GJFWWJshd5749XqSMxtWX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZc95VrdR7iAJYuYBI31uwFN.jpg?f=fotoalbum_large

De diepte ook, heel mooi!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxcOMuRZH25BzVwY_T-sF-_GULQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJuwnrRqfdvpHi1Q8xeqZIc3.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:01:
Ik heb nog nooit gehad dat ik een steentje miste....en laat ik nou net bij stap 283 het 2 blokkige witte steentje missen, en in plaats daarvan een 3 blokkig steentje erin hebben (wat de waterval net effe iets minder dynamisch maakt)....
Volgens mij zit er aan de linkerkant van je waterval een 1x2 waar een 1x3 hoort te zitten.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Roeltjuh schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:49:
[...]

Volgens mij zit er aan de linkerkant van je waterval een 1x2 waar een 1x3 hoort te zitten.
Kun je me die aanwijzen op de foto?

• CLB
  • Niet online

CLB

Is een heel toffe set ja, staat hier ook op de wishlist!

• Kerngezond
AppieNL schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:54:
[YouTube: Lego Traffic Jam]
Haha, wat een heerlijk filmpje inderdaad! Geeft ook een leuk inkijkje de dynamiek van files en waarom rekeningrijden zo effectief is.

• Kerngezond
Deathchant schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:01:
Ik heb met de lentedeals deze gekocht en gebouwd:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar het resultaat is wel prachtig! Wat een mooie set is dit zeg!
[Afbeelding]

Deze kersenbloesem vond ik dan wel echt shit, priegelwerk en je moest er 8 in elkaar zetten! En dan dacht je dat je klaar was, en dan komen nog 2 pagina's met TADAA, NOG EENS 2x4 STUKS ERBIJ!!
[Afbeelding]

De diepte ook, heel mooi!
[Afbeelding]
Hij is prachtig inderdaad! Hij staat nog op een verlanglijstje maar ik vind ‘m toch steeds nog te duur. :'(

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:57:
[...]

Ik vond het een leuk zoekplaatje, dus ik heb ook even gespeurd, en inderdaad. Aan de onderkant van de waterval, links van het blauwe 1x4 blokje zit bij jou een stukje van 1x2 terwijl daar op de foto's van lego een 1x3 zit.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Het nadeel van goed bevriend zijn met een brandweerman... "Wel een mooi complete serie... nu de haakarmchassis nog"

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/DcmmTGo-_8QAAAAd/motherfucker-mother.gif

Hieronder zie je de WTS400 (is om minimaal 400 meter te overbruggen vanaf waterwinplaats naar de inzet) en een Haakarmvoertuig met Watertank. Die laatste was best uitdagend om te doen, mede door de haakarm, en door het uiteinde van de watertank, aangezien ik die details er perse in wilde hebben. Bij deze heb ik ook een beetje twijfel of de constructie wel stevig genoeg is. In de tussentijd ook bezig geweest met een website waar uiteindelijk alle wagentjes op komen te staan, maar die is nog enorm work in progress. Die deel ik wel als het (bijna) af is, als de mods dat toestaan tenminste, aangezien ik die site ook wil gaan gebruiken voor de tijdelijke verkoop van deze setjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwYlJ9jBRTQywx2JkzzMaZ_GD7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUkYentchVCRrZFVsd9n6zuw.jpg?f=fotoalbum_large
AppieNL schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:54:
[YouTube: Lego Traffic Jam]
Echt, hoe verzin je dit :+ Dit soort video's zijn wel altijd prachtig om te zien, ook hoe creatief dit soort mensen zijn in hun (vaak technische) oplossingen.
Kerngezond schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 17:10:
[...]

Ik ben er eerlijk gezegd niet helemaal over uit wat ik ervan moet vinden. Veel van wat er door komt vind ik niet slecht. Ik verzamel ook wel gebouwen, alleen het is net effe allemaal niet mijn smaak. Wat me wel consequent tegenstaat is hoe groot de sets zijn. Daarmee zijn ze niet alleen duur, maar ik moet er ook plaats voor hebben.
Vaak zitten er 1 of 2 goedkopere sets tussen, maar dan is het gat naar de rest vaak wel enorm. Van ~80 euro naar 200+ zeg maar. En het zijn inderdaad mooie sets, dat zeker. Genoeg getalenteerde bouwers op deze aardkloot om BDP van een constante stroom aan kwaliteit te voorzien. Maar het is wat ik zei, gewoon teveel en te snel, met teveel herhaling qua thema's.

• Kerngezond
SomerenV schreef op zondag 22 maart 2026 @ 00:28:
Vaak zitten er 1 of 2 goedkopere sets tussen, maar dan is het gat naar de rest vaak wel enorm. Van ~80 euro naar 200+ zeg maar. En het zijn inderdaad mooie sets, dat zeker. Genoeg getalenteerde bouwers op deze aardkloot om BDP van een constante stroom aan kwaliteit te voorzien. Maar het is wat ik zei, gewoon teveel en te snel, met teveel herhaling qua thema's.
Mee eens. Als ik een tip aan de ontwerpers zou mogen geven: vul dat gat tussen 80 en 200+ euro met eens een aantal wat kleinere gebouwtjes. Wat ik bijvoorbeeld nog steeds enorm leuke gebouwtjes vind zijn de twee gebouwtjes uit de Book Shop. Samen een volwaardig gezet maar los van elkaar ook heel leuk.

• APClll
  • Laatst online: 10:29

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

SomerenV schreef op zondag 22 maart 2026 @ 00:28:
Het nadeel van goed bevriend zijn met een brandweerman... "Wel een mooi complete serie... nu de haakarmchassis nog"

(...) Die laatste was best uitdagend om te doen, mede door de haakarm, en door het uiteinde van de watertank, aangezien ik die details er perse in wilde hebben. (...)
Je kon de verleiding dus weerstaan om gewoon het "kant en klare" systeem van de 6668 erin te plakken? :P
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/sets/6668-1/9515.jpg/1000x800p.jpg?1751398731.0686586

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:57:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YECs6F_Ho_Bxdf9SYz0v2RaYXZc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BN8ks64fK931qxnM50OGilc9.jpg?f=user_large

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jullie hebben gelijk @Roeltjuh en @wouter3 !! Goed gezien!! Ik was me totaal niet bewust dat ik verkeerd gebouwd had! Thanks!!

Pagina: 1 ... 175 ... 177 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .