Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 174 ... 177 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:44
Daar had ik er sowieso een aantal van vroeger, en de anderen komen mij zeer bekend voor omdat je als enthousiasteling natuurlijk de catalogus regelmatig doornam! Mooie vondst!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14

Cheezus

Luiaard

Pat911 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:58:
[...]

Ik heb het al vaker gezegd, maar met veel minder verschillende stukjes moest je veel creatiever zijn en meer fantasie hebben om iets te maken wat toch ergens op leek.
Aan de andere kant was het ook veel makkelijker om iets te maken wat vergelijkbaar was met een set. Tegenwoordig heb je zoveel verschillende steentjes en snot-technieken dat het eindresultaat van een set veel mooier is maar zelf iets vergelijkbaars maken is niet te doen.. Bij m'n kids merk ik dat ze naar mate ze wat ouder worden minder plezier hebben in het zelf bouwen omdat het eindresultaat nooit zo mooi wordt als de echte sets..

• PurpleBlue
  • Niet online
*O* Mijn pick-a-brick order van 12 januari is verstuurd! d:)b

Tevens de LEGO House tree af, en nu begonnen met de Dino's :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwjvUNS65eVVLcaNFRW8eTYaNQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Yx4v3SjuwjzjzQHbUGgiiaa.jpg?f=fotoalbum_large
Kapoen schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:08:
Deze winnaar in de categorie build your hobby wordt een GWP:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/124602_image.png
Weet iemand toevallig wanneer deze te verwachten is?

Zou graag nog de up-scaled spaceman willen aanschaffen, maar als er een leuke GWP of dubbele VIP aankomt, is het aantrekkelijker :)

[ Voor 33% gewijzigd door PurpleBlue op 09-03-2026 14:09 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PurpleBlue schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:44:
*O* Mijn pick-a-brick order van 12 januari is verstuurd! d:)b

Tevens de LEGO House tree af, en nu begonnen met de Dino's :)
[Afbeelding]

[...]

Weet iemand toevallig wanneer deze te verwachten is?

Zou graag nog de up-scaled spaceman willen aanschaffen, maar als er een leuke GWP of dubbele VIP aankomt, is het aantrekkelijker :)
was een indrukwekkende boom in lego house, damn [..] direct erg imposant

(zo langs die blokjes machine)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:48
Vandaag opgehaald. €100 via Marktplaats; 3.5 ct/piece.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmjP8_Fjsfgfum7OeCUmmdfw5Ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUmvsPxUMKKtZ2g9USbrnE4h.jpg?f=fotoalbum_large

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
737freak schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:00:

[Afbeelding]
€100? Dat is een hele mooie prijs.

Gebouwd en al gekocht? Zo ja, ga je hem dan nog afbreken om zelf nog t bouwplezier te hebben?

Ik heb hier ondertussen de seals van een andere modular maar eens doorgesneden. Nu moet ie wel gebouwd worden :+

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 09-03-2026 16:09 ]

• 737freak
Gim schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:07:
[...]

€100? Dat is een hele mooie prijs.

Gebouwd en al gekocht? Zo ja, ga je hem dan nog afbreken om zelf nog t bouwplezier te hebben?

Ik heb hier ondertussen de seals van een andere modular maar eens doorgesneden. Nu moet ie wel gebouwd worden :+
Zeker! Deze gaat uit elkaar en ga ik gebruiken om de Jazz Club die ik al heb te verbreden naar 48 studs, als een semi-MOC. Althans, dat is het plan; kijken of dat wat wordt. ;)

Seals doorsnijden is inderdaad het lastigste moment. Daarna gaat het wel weer :P

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:30

[Afbeelding]
Wauw goed bekeken zeg!
Met doos en boekje erbij zo te zien. Dan moesten ze er wel heel graag vanaf of is ie incompleet?

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:03

[Afbeelding]
antonvdijk schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:46:
[...]

Wauw goed bekeken zeg!
Met doos en boekje erbij zo te zien. Dan moesten ze er wel heel graag vanaf of is ie incompleet?
Even goed checken of er wel "LEGO" op alle steentjes staat ;)

scintillating

• 737freak
Tc99m schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:57:
[...]

[...]

Even goed checken of er wel "LEGO" op alle steentjes staat ;)
Uiteraard gecheckt en is netjes het geval ;)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22

Tarin

Just plain weird.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiVDRBHgGScF58pcJOvg9LluFHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hb0rgDls8oszt668hpd7UhHF.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben gisteren de BotW Deku Tree afgebouwd - mijn vrouw en onze dochter vonden het ook een leuke build. In vergelijking met de Bonsai-Boom meer afwisseling en minder grote hoeveelheden donkere stukjes (vonden we bij de Ornithopter ook een nadeel).
Er zitten een hoop kleine dingen uit het spel in, de Koroks en Hestu met zijn maracas zijn ook erg leuk :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:56

Fiber

Beaches are for storming.

Tc99m schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:32:
[...]

Wel grappig, ik heb nu een paar reviews gekeken/gelezen van LEGO reviewers en die zijn vooral negatief over het hele Smart Brick systeem, JangBricks was er zelfs zo zuur over dat ik de video heb afgezet.
Jerry komt niet uit het LEGO wereldje en hij is er veel neutraler over en geeft ze zelfs een compliment aan het einde over hoe ze het technisch in elkaar hebben gezet.

Overigens zie ik mezelf ook geen smartbrick-set kopen, en vind ik ook wel dat ze gekke keuzes hebben gemaakt, bijv. rondom de “stemmen”, maar vind ik het ook wel weer leuk dat ze dit bedacht hebben en het dat het qua techniek knap in elkaar zit.
Vraag me gezien de prijzen van de sets wel af of het goed gaat verkopen, aan de andere kant zie ik hier voor bijv. City sets heel veel leuke mogelijkheden in zitten.
Ik denk dat het pas echt leuk wordt als die smartbricks kunnen samenwerken met Lego Mindstorms. dan kan je leuke robotjes maken en zo. Geen idee of dat al kan of nog gaat komen. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:03

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tc99m schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:02:
[...]

Wow! :D Waarom vind ik nu nooit zoiets bij de kringloop... :p

Ik zou als kind (misschien nu nog wel steeds) echt zo blij zijn met al die printed slopes O+
Ik vind zoiets normaal ook nooit. Er lagen nog wat zakken met normaal lego, maar daar herkende ik niet veel van en zoveel normale bricks heb ik niet nodig, ik bouw voornamelijk technic.

Overigens dacht ik dat ik zelf ook al een 6880 had, maar die bleek toch minder compleet dan ik dacht. Maar daar had ik wel de gele minifig en de camera brick, dus nu heb ik wel een complete 6880.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:19

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tegen beter weten in de F1 wagen van Schumacher gekocht. Op Forwartstickers een alternatieve stickerset gekocht omdat ik de Marlboro versie wil hebben.

Maar wat een teleurstelling is dat stuurtje, gewoon een simpel ding met een Ferrari steentje erop gedrukt.
Hopelijk gaat hier iemand een 3D-geprint stuurtje voor maken.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Tc99m
Aangekondigd: 72050 Mario Kart - Luigi & Mach 8

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/130275_Sound%205.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/130275_Sound%2015.jpg

2234 stenen, €179.99, verkrijgbaar vanaf 1 april, nu al te pre-orderen

Volledige persbericht met meer afbeeldingen op Brickset

[ Voor 14% gewijzigd door Tc99m op 10-03-2026 15:39 ]

scintillating

• CLB
  • Niet online

CLB

Ruim je VGA-kabels nou eens op zeg!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:43
Tc99m schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:39:
Aangekondigd: 72050 Mario Kart - Luigi & Mach 8

[Afbeelding]

[Afbeelding]

2234 stenen, €179.99, verkrijgbaar vanaf 1 april, nu al te pre-orderen

Volledige persbericht met meer afbeeldingen op Brickset
Eindelijk, de teaser kwam al maanden voorbij.

Komt hier wel, hopelijk blijft t hierbij anders wordt t weer een dure serie :)

• Tc99m
CLB schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:50:
Ruim je VGA-kabels nou eens op zeg!
Je weet nooit wanneer je ze nog nodig hebt!1!!

scintillating

• Tc99m
DCNY schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:54:
[...]

Eindelijk, de teaser kwam al maanden voorbij.

Komt hier wel, hopelijk blijft t hierbij anders wordt t weer een dure serie :)
Als deze 't goed doet voorzie ik nog wel een Peach, Toad, Donkey Kong en Bowser.

scintillating

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:18
Tc99m schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:01:
[...]
Als deze 't goed doet voorzie ik nog wel een Peach, Toad, Donkey Kong en Bowser.
Yoshi!

• DCNY
Tc99m schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:01:
[...]
Ik hoop het. Mijn portemonnee en kastruimte hopen van niet :D

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nice die Luigi!

Ik vorder met de Classic Batmobile. De motor zit er in en de eerste deur ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-grSH5ZNtugKqptKjLgScLLus8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hJ1pdKfySwxOg1wPmxr1GUfA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YS02EkrmLM9ZFeaxbFkP-cYdPbM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I6dmHUMPJJr3rBdPQpPDvaxU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBljWhqfFfNwf9vtlxnE-Mc4mPg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K5WcIb5aJqiqZHtB06o6MLEv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htSkB0_dv_Rscl6VyN7gPUDmksk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2t9LIj8DSTs2uoWSYQGyNey3.jpg?f=user_large

De deur gaat wel een partij moeilijk open. Linse heeft een 1x1 round plate verstopt tussen de scharnieren en dit klemt een beetje. Het helpt om de deur dicht te houden, maar in dit stadium zorgt het er ook voor dat die 1x1 plate telkens er uit springt. Dus ik weet niet of die er in blijft mbij mij. Ik kijk het even aan totdat de zijjkant af is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• DCNY
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyLvBo6wDjmDQHLYhoQg1b-3VRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvyZGkEBYNmnrE4XJH3ETMx6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_SRFf4L3j3rkea54BKj-Ufa2xM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUdflDH2R3bayiWEo0n2LppT.jpg?f=fotoalbum_large

Nog meer aankondigingen op Mar10! Duurt alleen nog ff

• Tc99m
DCNY schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog meer aankondigingen op Mar10! Duurt alleen nog ff
De veel verzochte Mario minifig komt er dus echt!

Het gerucht dat ik op Instagram las is dat er een Super Mario CMF serie komt (met een Yoshi waar je de andere characters op kunt zetten).

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 10-03-2026 21:55 ]

scintillating

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:21
Een Mario minifig wordt een musthave. Zal wel alleen bij een dure set beschikbaar worden. Zelfde geldt voor de pokemon minifigs. Blijft dan toch wel jammer.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04 11:50
Mario minifig is een must, moet naast de king size mario

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiLEbEXCgus9nLMZ6zca-RCJXFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSrU3oDzn5Xsk3eMNZ5Fkfju.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

• Tc99m
KW25 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:37:
Een Mario minifig wordt een musthave. Zal wel alleen bij een dure set beschikbaar worden. Zelfde geldt voor de pokemon minifigs. Blijft dan toch wel jammer.
Het gerucht is dat er een CMF-serie komt, en als dat zo is zal Mario daar zeker bij zitten.

Verder is het een beetje de vraag of ze meer displaysets gaan maken zoals bij Zelda (+/- 1 set per jaar) of echt een lijn speelsets zoals bij Animal Crossing. Ik vermoed toch iets meer dat tweede, dus komen er hopelijk voor jou toch wel wat Mario-minifigs de markt op. ;)

scintillating

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 08:59

key

Dit weekend de Lego Ecto 1 idea's 21108 op de kop getikt voor 35 euro.
Helaas geen boekje of doos, maar voor de prijzen waar ze op marktplaats staan is hij het me niet waard.

Ik wist dat er enkele onderdelen missen. Met name op het dak. Niks schokkends en weer een reden om langs de Super Brick Store in Reuver te rijden. Altijd leuk om even door de bakken te rommelen.

Het trapje mist helaas ook, ik denk dat dat het moeilijkste zoeken wordt.
Ach voor 35 euro incl alle Mini figs en beprinte delen ben ik er blij mee.

Bij Kruidvat ook de Speed Champions Delorean gekocht voor 21 euro. Misschien niet te laagste prijs die er nog gaat komen, maarja hij stond er......

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sinds enkele weken zit hier een Lego retailer/reseller in het dorp.

Best leuke collectie, aardige opstelling, prijzen [...] maar ik ben er blij mee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y20nE4eHPW94jXW2rhsjCjdplHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xe25k5gJdI6nJcRoy6zwLBnw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVH_5wMJcI-u5CDZm8KTAzy8efA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqth1hQaeOXs8zvvXWikMspI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u08zNgF28RXzE4jbTQEgstSB9QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8NGJ21HXom8tzLVi8g83sIw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4YdfQWoFMGPmkyC9ZMxPznidIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRXKRQtevwFZnRgJxR6IUr23.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_rgXcA4OCt1gkDBu6LTwcdYvow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0xf4w2eO5BoJIg1nFJjj3SN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuqykzekkAM4GkhOZEl3O-MAZRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1KTz6UjVtd9ucorI4kTRxPM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkvCYnftpu7VEj8C_zX-WThEeCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4JnpwMP8yAtXIho2G10bqru.jpg?f=fotoalbum_large

//edit; dorp = oss

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 11-03-2026 09:09 ]

• Tc99m
himlims_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:07:

Best leuke collectie, aardige opstelling, prijzen [...] maar ik ben er blij mee :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

//edit; dorp = oss
Wat zijn die sets die in een 'normale' kartonnen doos zitten met een afbeelding voorop? Beschadigd/retouren ofzo?

scintillating

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

//edit; dorp = oss
Mooie winkel en ook een mooie website, de prijzen zijn niet echt gunstig.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:24

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

//edit; dorp = oss
Dank voor de melding en foto's! Laat ik daar nou net in de buurt zitten komend weekend :)

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

//edit; dorp = oss
kleine kanttekening als ik de website zo bekijk: het is een sociale werkplaats voor mensen met ASS (autisme spectrum).
ik kan me voorstellen dat ze om die reden niet kunnen concureren met een Amazon of iets dergelijks, maar vindt de prijzen niet afschrikwekkend duur. je "steunt" ze in zekere zin als je hier koopt.

[ Voor 0% gewijzigd door antonvdijk op 11-03-2026 10:40 . Reden: typo ]

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

antonvdijk schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:39:
[...]

kleine kanttekening als ik de website zo bekijk: het is een sociale werkplaats voor mensen met ASS (autisme spectrum).
ik kan me voorstellen dat ze om die reden niet kunnen concureren met een Amazon of iets dergelijks, maar vindt de prijzen niet afschrikwekkend duur. je "steunt" ze in zekere zin als je hier koopt.
Is dat niet onderdeel van, inplaats de hoofddoel?

Volgens mij doen ze gewoon beide.

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-04 22:43
antonvdijk schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:39:
[...]

Volgens mij zijn er best wat subsidies voor het aanbieden van een sociale werkplek. Dus personeel kost hun netto minder als het goed is. Dus zouden ze juist goed kunnen concurreren 🤪

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

iketot schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:48:
[...]

Volgens mij zijn er best wat subsidies voor het aanbieden van een sociale werkplek. Dus personeel kost hun netto minder als het goed is. Dus zouden ze juist goed kunnen concurreren 🤪
Sociale werkplaatsen zijn gewoon eeen goed verdienmodel hoor ;)

Maar als dat Oss is: rij eens naar 2T toys in Den Bosch. Meer voor minder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tc99m
The Eagle schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:57:
[...]

... of Otten in de binnenstad van Den Bosch!

2TToys is trouwens overgenomen en heet nu Labyrinth (al draait de webshop wel nog steeds op het oude domein).

scintillating

• CLB
  • Niet online

CLB

Voor de liefhebbers van Lego en One Piece:
One Piece - GumGum Fruit
Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2026/03/75647-Gum-Gum-Fruit-Set.png

Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2026/03/75647-Gum-Gum-Fruit-Interiors.png

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 11-03-2026 17:17 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/speed-champion-77264-jaguar-2-pack-august-from-lego-v0-jrdl0n8aoaog1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=aeb851f873a4cf2c1d3fa36f15df2754d9e6e368

Ook leuk :)

Ey!! Macarena \o/

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Ikke niet snappen.
De set op die foto is van 2019. Legoprijs 39,99. Reeds EOL.

Wordt het een re-release? Hoop het niet, die set was niet echt populair.

Of probeert iemand deze set voor 60,- te verkopen. Succes!
Of mis ik iets? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door QuattroNL op 11-03-2026 17:47 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

QuattroNL schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:47:
[...]

Ikke niet snappen.
De set op die foto is van 2019. Legoprijs 39,99. Reeds EOL.

Wordt het een re-release? Hoop het niet, die set was niet echt populair.

Of probeert iemand deze set voor 60,- te verkopen. Succes!
Of mis ik iets? 8)7
Nee, dat is een aankondiging van een duo-pack speed champions die in augustus in de winkel ligt met een foto van een oudere jaguar duo-pack ;)

En nee, geen re-release, gewoon een nieuwe met een oude foto ;)

Ey!! Macarena \o/

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:53:
De T-rex krijgt volgens geruchten een vriend in augustus, kom maar op!
Weer een groot dino-skelet #77984, 1924 steentjes, adviesprijs van $199,99...
En er komt ook nog een #77985 Triceratops Skeleton aldus de geruchten. 1154 blokjes met een prijs van 99,99 euro. Als dat klopt, gaat het waarschijnlijk niet om een match qua schaal met de T-Rex, dat zou toch wel erg jammer zijn zeg. #77984 wordt een Jurassic Park-jeep wordt er nu gezegd...

En er komt een PlayStation One van Lego, 1911 blokjes voor 159,99 euro.
Daarnaast gaan we nog een Mario Arcade Machine zien van 1367 bricks voor 169,99 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 12-03-2026 08:40 ]

• The Eagle

The Eagle

Tc99m schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:39:
[...]

... of Otten in de binnenstad van Den Bosch!

2TToys is trouwens overgenomen en heet nu Labyrinth (al draait de webshop wel nog steeds op het oude domein).
Otten ook leuk ja :) Alleen een bitch qua parkeren :X

2T overgenomen wist ik,maar referentie naar 2t omdat ze idd nog op die site draaien ;)
Winkel is ook een stuk groter geworden, magazijn is er bij getrokken.

Overname verbaast me niet overigens, vorige eigenaren vonden bouwen en kletsen veel te leuk dus daar regelmatig 5 min staan wachten op afrekenen terwijl men gewoon een lulverhaal met de klant voor me deed. Commercieel denken konden ze daar niet. Maar ze hadden wel echt alles, ook qua onderdelen. Dat is gelukkig niet veranderd voor zover ik kan inschatten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bij Reddit hebben ze de raket van Kuifje gevonden.

Edit: foto'tje erbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVFTnLFMmOjpoxD-Xohw7bDiU_I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OO2QH4WI0juNKkSypEFe8OWN.png?f=user_large

[ Voor 70% gewijzigd door Bra-Jo op 11-03-2026 20:48 ]

Nomen nescio

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:53
Bra-Jo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:42:

[Afbeelding]
Ik was hier heel benieuwd naar, maar deze ziet er zo op het eerste gezicht echt goed gelukt uit! En ook nog de minifigures erbij, die gaat er wel komen denk ik O+

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:10
komt die raket voor eind april uit denken jullie? Mijn pa is jarig en groot fan van Kuifje (heeft zn kamer vol staan met de gehele Atlas Kuifje Auto's serie)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Eagle schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:57:
[...]

Assortiment is duidelijk anders; precies wat met schrijft subsidie van gemeente. Daardoor ook veel gebruikte sets (ga de blokjes maar sorteren..bezigheidstherapie/ werkverschaffing)

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

HelloIamAldo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:16:
komt die raket voor eind april uit denken jullie? Mijn pa is jarig en groot fan van Kuifje (heeft zn kamer vol staan met de gehele Atlas Kuifje Auto's serie)
Zo te zien wel.

Nomen nescio

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 09:37

GeeBee

Oddball

Ik vind het een mooie raket, maar hij is mij te repetitief.
Sterker nog: Ik vind het een mooie raket, maar hij is mij te repetitief.

[ Voor 72% gewijzigd door GeeBee op 11-03-2026 22:28 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Tc99m
Bra-Jo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:42:

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, blij dat ze de lanceertoren die bij de IDEAS inzending zat weg hebben gelaten.

scintillating

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:23
Project Scania 10x4: Update
Hierbij even een update van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.

Ik heb een aantal aanpassingen gedaan, want ik ben nog steeds niet helemaal tevreden. Net name op het gebied van niet kunnen rijden. De trekker is te zwaar / het vermogen van de batterij unit te laag om het geheel fatsoenlijk te kunnen laten rijden (komt amper in beweging).

Ik heb eerst 1 motor eruit gesloopt, degene die de liftas aanstuurde. Die werkte helemaal niet. Probleem is dat de motor de gestuurde as in zijn vering omhoog moet trekken. Met 4 veren op die as is de motor daar helemaal niet sterk genoeg voor. Dus die functie werkt niet. En aangezien die motor ook onder de cabine zat, heb ik de eruit gehaald. Scheelt ook weer een klein beetje gewicht op de vooras.

Maar nog steeds niet genoeg. Met name de vooras werd door het gewicht van de cabine in zijn vering gedrukt. Voorwielen gingen daardoor scheef staan, en de bumper zat nog steeds bijna op de grond (ondanks ik er al 1 laagje onderuit had gehaald). Dus ik heb besloten om alle veringen eruit te halen, en te vervangen voor technic balken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDrBDsW3jrO9mtw51bZbZ9VAtYA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0dKoDb3r1Z0wPX3mo0pn3r6n.jpg?f=user_large
De veren zijn 6,5 studs, de technic balken 7 studs. Daardoor komt de hele wagen ook een halve stud hoger op zijn banden te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAXKPBEv67T6mMFQ50jvyyx8kjY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yhLTKfa8MIbYwyPzdgDdixiL.jpg?f=user_large

En na uurtje sleutelen alle 22 veren vervangen voor 22 technic balken.
Het geheel is daardoor een ook stug stugger / steviger geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ0r3oULXEk_yOp06ttAYOc8dLE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yP2IX2ipV0oZvdXiKsWmvFbD.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBVdMJaDEwK2AnkErSBpM2wAIvI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zm5DpxZY8jRKnNdcczWInHw9.jpg?f=fotoalbum_medium

Het grote voordeel is dat het geheel wat hoger op zijn wielen komt te staan, en meer bodemvrijheid is dan voorheen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9Vwlgf-vIf_avMI1700BZ4IYLc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SaHwEmtcaKCS0W5ubTWtBGk8.jpg?f=user_large

Daarna ook extra lange assen op de vooras ertussen gezet, om het doorbuigen / scheef staan van de wielen tegen te gaan. Nu dus op 4 punten vast ipv 3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fm8dJgN13wgQAcwTc1551faVeFY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rrzZrexltYmZjMtZPcz875pl.jpg?f=user_large

Maar de grootste wijziging is de batterij box en regelaars te vervangen voor een BuWizz. Die levert gewoon 3x meer vermogen dan de Lego box. Er zitten 4 uitgangen op die je afzonderlijk in de app kunt programmeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxJJrhSFZ4fySX0nzuKoEz_cx4U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/16KMKhmOEFLhbK19j56otsim.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3b0Su6bOYhd3cnkCo__2Rzixcik=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/doPblOXaegulp8oEaozrGe5Z.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdzH2m3eyycKgTeGWBWgu37ZtFA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7Zn6CFsYmTtjzFTpLgtTh2qO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTh6UXClOZoVgsI-DcCP-owEwck=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/G4bPQ2QQtc0h8xUh23CjsAtm.png?f=user_large

Wat een enorme verbetering is dat. De Lego motoren kunnen het dus prima aan, hebben die power gewoon in zich, maar ze moeten het wel krijgen. En dat krijgen ze dus niet van de standaard Lego batterij unit. Maar dus wel van deze BuWizz. Echt een aanrader!

Dus goed, zonder opbouw (alleen het chassis) kan ik bijna door de kamer scheuren zo snel als ie kan. Maar helaas moeten toch de wielkassen aangepast worden. Rechtdoor gaat prima, maar bij het sturen komen de stuurassen tegen de wielkassen aan en loopt de boel aan / vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXCwHdIDPsm9p9qoKDgpxLD8TAc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ojyGPJQxqcex5ePBAIGeskEk.jpg?f=user_large

Waarschijnlijk zal ik de wielkassen opnieuw moeten ontwerpen. Dat wordt nog wel een puzzel, maar ik wil het gewoon goed hebben wat er moeten nog een trailer achter komen en hele span moet wel door de kamer kunnen rijden :) Genoeg te doen dus nog, maar stapje voor stapje wordt ie steeds beter.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:02
GeeBee schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:24:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂

• Archer_VC10
Pazo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:47:
Hierbij even een update van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.
<Lang verhaal>
Ik mis een belangrijk element: wat is er met de mishandelde balken gebeurd? Curious minds want to know… ;)

• Pazo
Archer_VC10 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 07:36:
[...]

Ik mis een belangrijk element: wat is er met de mishandelde balken gebeurd? Curious minds want to know… ;)
Die zijn vervangen voor de goede! d:)b
Moest de boel zover uit elkaar halen dat ik die ook heb kunnen vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_7MOEa5lKEmM9uOtu37zyETrOE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ArCuSHNs7mTCwbwaALKWEBef.jpg?f=user_large

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens iemand op eurobricks wordt de volgende 1:8 Technic supercar definitief een Koenigsegg Sadair Spear. Hij brengt het heel overtuigend, maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar. Maar omdat er een maand geleden ook al geruchten gingen dat het een Koenigsegg zou worden lijkt het een done deal.

Afbeeldingslocatie: https://4kwallpapers.com/images/walls/thumbs_3t/22913.jpg
Bruin zou niet misstaan, maar dan vrees ik wel voor het brittle brown syndroom. Misschien grijs, of paars?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

GeeBee schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:24:
Ik moet zeggen, dat ben ik geheel met je eens. Ik zou zelfs willen zeggen, dat ben ik volledig met je eens. :+

Lol, moest hardop lachen om je comment :P

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Nog een rede waarom ik LEGO mix met andere merken (Gobricks).

Zo is de stance van de auto normaal, en gaat de ophanging na loop van tijd niet vervormen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJ_MV2NKRuScusb6ThZZRlLTWac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0v0wBBFi9kFXIf4gDoAKgIjj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UQ2VmzhAzHVL9Sm85C2NfpiQl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ly7ptecHE7z4OMapFJIF5MfL.jpg?f=fotoalbum_large

• AppieNL
zonoskar schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:42:
Volgens iemand op eurobricks wordt de volgende 1:8 Technic supercar definitief een Koenigsegg Sadair Spear. Hij brengt het heel overtuigend, maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar. Maar omdat er een maand geleden ook al geruchten gingen dat het een Koenigsegg zou worden lijkt het een done deal.

[Afbeelding]
Bruin zou niet misstaan, maar dan vrees ik wel voor het brittle brown syndroom. Misschien grijs, of paars?
Brittle brown zou zij opgelost sinds een paar jaar, maar ik zie sowieso liever een supercar in het paars dan in een kleur die ik in de wc zie liggen ;) (can't unsee? :D)

@Pazo de Lego motortjes zijn 12V motors, wat Buwizz geloof ik maximaal doet (of was het 11,3V?) Dus ja, de motortjes kunnen het prima aan, Lego doet het voor de veiligheid en levensduur van de motortjes op maximaal 9V.

Wat betreft vering aanpassen voor stijve assen, die vering is denk ik ook nog wel functioneel te krijgen met een andere hoek of desnoods een derde vering erbij, maar goed, als jij er zo content mee bent, prima toch.

De fenders die bij het sturen aanliepen, was al te zien bij de achteras in de video van de maker, hoopte nog dat er gewoon wat los zat. Ik ben benieuwd hoe je het gaat oplossen.

• Archer_VC10
Pazo schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:42:
[...]

Die zijn vervangen voor de goede! d:)b
Dank, met mij zullen velen nu weer rustig kunnen slapen! 8)

Even iets anders: een pop-up LEGO store in de terminal van Kuala Lumpur airport (T1) met wat kenmerkende gebouwen uit de stad, stukje natuur, een aantal airport themed settings en natuurlijk sets te koop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpKP2EYg32zXX8RLJ75KvAl-xrI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJUsYzjmmaow9NUrckgxOm8w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsBmWuHQgsBk9OOTdHZckMJtus4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X76XC88K9fYF8evI1aK0XHXi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXvfO-ykN5AYBUBrI_o4OcqsOf8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aS9bRDYAZPsRWOkcH7dDZV2N.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IX2NYhTbwDWy8G-oA8v_iSpRC0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7NmZUomtWmv8LVGVrl2d7nB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_z4WXInG7sK72j-NUIM0cR8UUo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HznodEPSyrv6vvt5VDLlCgF8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3aRLJOr2IDcUg6IFhPHW_dGeBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTsWZikI0IrzrUN3hJwSIN3j.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/330TFaUohQ0LXoeSjVfQBLOdjWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v55R0l16vbmKKG6mXH4R50Mw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYafQzzy7-P-xYAi13gLjKS8wG8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43QNZV52e2PUHyLyMUqrW8Kj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLNNUaA2AMZVhUbsu79AI-adOb8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Src0wNEbBgQsk16yS4liwgU5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7GX-v1uQwCIrbOL0LE-thAMeCA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWSpPNMeO5TMxHMKUxuJQBVz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwUnSUYnds5c0fzkELCa5JfbeSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z43dy1hxZu9fcVbRpSiCxK8W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00Tn3iRUo2xZOIR9fNXMIbdz_V8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRVDCoduTqvGJoHUXrmutSsr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yh97evbxnbQspcchO817q8C8k4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1w2aheee04fSuHEupWRhcPxv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-e-yopHNz4FQpMmMHt5snRI4Uas=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGj8ld9eTa5fxw3ifduuc5DT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWdsUyHS6JmE4PDWUHmfCKCtrLU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mceBoRuOkO7A7IXvLZbr7NZB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9hEwT6xj36yz-YhXt-jyG9or88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4aqoZ5nM6rAG4OMnsrVIKl8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LHvjnBU1-JdN5aHE0DRdKWqZSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uK25sw53iLA3Gj40waErr4Xh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwdnaoAqtx92mMfcEauKOG8Jhp4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXxHzaO5FlrIA8skuQgVHoqA.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 94% gewijzigd door Archer_VC10 op 12-03-2026 15:24 . Reden: Even wat foto's uit Maleisië toegevoegd. ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat betere afbeeldingen van Kuifje z'n raket: en veel spoilers te zien (daar).
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blta7772ebd71af9920/blt7f64bcf9a02deb90-21367_Prod.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=1200&height=1200&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltbe2cd31711c02080/blt7f64bcf9a02deb90-21367_WEB_SEC01_NOBG.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=1200&height=1200&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltb7962beb7a316892/blt7f64bcf9a02deb90-21367_Lifestyle_Cons_01.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=1200&height=1200&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt2cce12106b7ff96f/blt7f64bcf9a02deb90-21367_Lifestyle_Build_crop.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=1200&height=1200&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt5b04ab03da197014/blt7f64bcf9a02deb90-21367_Lifestyle_Envr_01.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=1200&height=1200&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt9dcaa4e9145df52c/blt7f64bcf9a02deb90-21367_Box5_v39_en-us.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=1200&height=1200&dpr=1

• Tc99m
Die arme Bobby moet het zonder helm doen op de maan. :+

Maar mooie set, had wel gehoopt op iets meer interieurs, maar goed, denk dat hij wel op m’n nice-to-have lijst komt, mooie displayset. Vraag me nog af of de panelen in de “stuurhut” prints of stickers zijn, kan het aan de foto’s niet duidelijk zien.

scintillating

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:27
Ik moet zeggen dat ie raket goed gelukt is, mooie display set!
Tc99m schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 17:12:
[...]
...
Vraag me nog af of de panelen in de “stuurhut” prints of stickers zijn, kan het aan de foto’s niet duidelijk zien.
Op een video van de unveiling dacht ik te horen dat het stickers zijn.

• AppieNL
zonoskar schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:42:

[Afbeelding]
Nog wat anders over deze auto: https://www.koenigsegg.co...cifications-sadairs-spear

De achtervleugel is dus "dynamisch en active", maar god-fuckin-damn wat doet imo die vleugel afbreuk aan de rest van de auto. Waar allerlei hypercars mooie achtervleugels hebben die net boven de body of helemaal in de body gaan in "rust stand" heb je hier een stereotype straatracer bakbeest van een achtervleugel.

Ik snap dat het doel van de auto een circuit auto is, maar ik weet nu al dat ik het ga modden. Zo lelijk vind ik die vleugel. Als Lego het zelf al niet doet, wordt hij bij mij sowieso in de body kleur zodat die al wat beter past en ik maak hem ietsje kleiner (minder zijkant en minder dikke main vleugel) zodat die ingetogener oogt zoals dit prototype plaatje van deze auto.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:32
Vet die kuifje raket :D

Al is die wel saai om te bouwen denk ik. Drie vinnen en heel veel witte/rode vakjes maken :|

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:15
Tc99m schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 17:12:
[...]

Vraag me nog af of de panelen in de “stuurhut” prints of stickers zijn, kan het aan de foto’s niet duidelijk zien.
Op de site zijn de foto's wat beter: 3 stickers; 2 voor de panelen en 1 voor het "tafel achtige ding", maar die zal je dus zelden zien of je moet de raket "open" displayen.

• Tc99m
davidov schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:06:
[...]

Op de site zijn de foto's wat beter: 3 stickers; 2 voor de panelen en 1 voor het "tafel achtige ding", maar die zal je dus zelden zien of je moet de raket "open" displayen.
Hmm, toch jammer (er was een tijd dat IDEAS sets altijd alleen prints hadden), die tijd is dus blijkbaar definitief voorbij (eerdere sets hadden ook al stickers). Maar goed, het is beperkt en ik kan me ook wel voorstellen dat printen aan de binnenkant van die ronde delen lastig is.

Ik zie nu trouwens de prijs 1283 onderdelen voor €159.99, 12,5 cent per piece. Zal wel door het IP en de minifigs komen (al ik het wel vijf keer hetzelfde torso), had voor mij ook een tientje of twee minder gemogen.

scintillating

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Linse Classic Batmobile is klaar. (gratis bouw instructies overigens).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tB3dhYIBIPuIPPD9EN3qVkMeoOw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaTBrOEGPx40vfdPQUHPQlQ9.jpg?f=user_large
(ja, dat is de maximale stuuruitslag...)

Het ziet er goed uit, vooral de spatborden zijn een stuk beter dan wat Lego verzonnen heeft. De deuren kunnen open, maar het gaat heel moeilijk doordat er een 1x1 round plate eigenlijk in de weg zit (by design). De motorkap kan open, maar de luchtinlaat van de motor blijft hangen achter een versteviging in de motorkap, dus dat gaat ook moeilijk. De banden vind ik ook een beetje te breed, maar deze zijn de enige banden die passen. De stuuruitslag is heel erg gelimiteerd, dus ook dat is niet top :) Maar ik had verwacht dat het model door al deze aanpassingen een stuk minder stabiel zou zijn, dit is niet het geval. Het voelt niet zo stabiel als de Lego versie, maar dat is te verwachten. De deuren kunnen immers open. Maar ik ben onder de indruk. Ik denk dat ik de 1x1 round plate uit de deuren haal en de versteviging in de motorkap ook zodat ze makkelijker open gaan. De stuuruitslag is helaas niet snel te fixen. En 1 bouwtechniek werkte niet voor mij, de batman logo's op de wielen bleven bij mij niet zitten, dus die heb ik weggelaten.

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 13-03-2026 09:58 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/nike-nike-air-max-95-neon-from-kupi-brick-news-v0-z95qwnebdnog1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6fadf6960bbcd1b90653b924e60f154882589e97

Meer foto's: https://www.reddit.com/r/...eon_from_kupi_brick_news/

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 13-03-2026 10:36 ]

Ey!! Macarena \o/

• Tc99m
Zag deze ook langs komen. De eerdere Nike-releases zijn dus blijkbaar succesvol genoeg geweest om een nieuwe ronde te releasen.

Persoonlijk zie ik de appeal niet zo, maar dat zal wel een generatiedingetje zijn, misschien voor tieners wel leuk. ;)

scintillating

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:58
En nu wachten op de Airmax 90 set in vergelijkbare stijl.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tc99m schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:26:
[...]

Wat zijn die sets die in een 'normale' kartonnen doos zitten met een afbeelding voorop? Beschadigd/retouren ofzo?
volgens mij gebruikte sets

Was bliksembezoek, post wat meer info later

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 13-03-2026 13:44 ]

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tc99m schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:54:
[...]

Zag deze ook langs komen. De eerdere Nike-releases zijn dus blijkbaar succesvol genoeg geweest om een nieuwe ronde te releasen.

Persoonlijk zie ik de appeal niet zo, maar dat zal wel een generatiedingetje zijn, misschien voor tieners wel leuk. ;)
Ik heb er helemaal niks mee, maar ik vind dat AIR wel erg mooi gedaan.

Nomen nescio

• The Eagle

The Eagle

Tc99m schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:54:
[...]

Ik wel. Maar dat komt ook omdat ik ze in 1995 zelf nieuw gekocht heb, en een jaar of 10 geleden nogmaals toen er een re-release van de OG kwam.
Mijn paartje (oudere foto, maar nog steeds in de zelfde vrijwel nieuwstaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzZ3ZfMZYWJyBwfHjXmsBb12-Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jONLBY7lzhTMlMHTn8DyzfMg.jpg?f=fotoalbum_large

Tieners zegt dit geen donder. Maar alles wat zijn jeugd in de jaren 90 had des te meer ;)

• Chiron
  • Laatst online: 03-04 11:47

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
The Eagle schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:49:
[...]

Ik wel. Maar dat komt ook omdat ik ze in 1995 zelf nieuw gekocht heb, en een jaar of 10 geleden nogmaals toen er een re-release van de OG kwam.
Mijn paartje (oudere foto, maar nog steeds in de zelfde vrijwel nieuwstaat:
[Afbeelding]

Tieners zegt dit geen donder. Maar alles wat zijn jeugd in de jaren 90 had des te meer ;)
Nike heeft onlangs juist de 95 weer gereleased, en deze lego set valt daar mee samen: https://sneakernews.com/2...air-max-95-neon-lego-set/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQB26o7hdiHalYJCrPP8HaIxS8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjusqfLyqy0bhm2qPy8taGKq.jpg?f=fotoalbum_large

Lego 77984 - Jurassic Park Jeep Wrangler

Zonet gespot op reddit.com/r/lego O-)

EDIT: En hier de bijbehorende promovideo op YouTube...

[ Voor 19% gewijzigd door TestDummie op 13-03-2026 16:35 ]

• AppieNL
En Lego heeft in de eerste paar seconden van dat Youtube filmpje nog een subtiele verwijzing verstopt naar de volgende (Triceratops) skelet set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XdcjS44kBqRvb3W3zyH9X2IZkU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/SD3qjaXCoCKgKE9uetarYCm1.webp?f=user_large

• CLB
  • Niet online

CLB

Had al geen kriebels toen ik het vandeweek meldde over die jeep.
En nu met beeld erbij gaat het helemaal niet kriebelen, prima dus, skip.

Wachten op betere beelden van de Triceratops wel, ziet er wat lompig uit nu ofzo.

• Archer_VC10
Archer_VC10 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:18:
[...]
Even iets anders: een pop-up LEGO store in de terminal van Kuala Lumpur airport (T1) ...
En om het verhaal compleet te krijgen, hierbij nog even twee foto's van de LEGO store in the Suria KLCC mall naast de Petronas Towers. Niet heel groot, geen unieke displays of sets, maar een aardig compleet aanbod. Ik heb niet gezocht of er meer LEGO winkels in de stad zaten, misschien heb ik de echte nu misgelopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Vbyejo4hbe-JqqB585qFQNOd1w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzLCRDYtkEOlsXNYJ4KCzNJR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFf2upb4xjjfnsBc9s1B0jmWKFk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHcZthBSOdpSRuhpIabO70Aq.jpg?f=fotoalbum_tile

• The Eagle

The Eagle

Chiron schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:00:
[...]

Nike heeft onlangs juist de 95 weer gereleased, en deze lego set valt daar mee samen: https://sneakernews.com/2...air-max-95-neon-lego-set/
Das dan de derde keer, in 2015 ook al (de mijne zijn van toen).
Hier geen vergelijk tussen de 1995 en 2015 versie (noot dat de 1995 wat verkleurd zijn mettertijd en ook de zool doorzichtig hoort te zijn): http://www.dunksrnice.com...ike-air-max-neon.html?m=1

Blijf aan de gang zo :+

• Pazo
Hierbij weer een update van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.
Pazo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:47:
Dus goed, zonder opbouw (alleen het chassis) kan ik bijna door de kamer scheuren zo snel als ie kan. Maar helaas moeten toch de wielkassen aangepast worden. Rechtdoor gaat prima, maar bij het sturen komen de stuurassen tegen de wielkassen aan en loopt de boel aan / vast.

[Afbeelding]

Waarschijnlijk zal ik de wielkassen opnieuw moeten ontwerpen. Dat wordt nog wel een puzzel, maar ik wil het gewoon goed hebben wat er moeten nog een trailer achter komen en hele span moet wel door de kamer kunnen rijden :) Genoeg te doen dus nog, maar stapje voor stapje wordt ie steeds beter.
Vanavond aan de slag gegaan met het aanlopen van de wielen in de wielkassen bij het sturen. Heel lang zitten dubbelen / puzzelen / dingen proberen om het anders te bouwen, maar het wilde maar niet lukken. De dikte van de verticale stijl waren dus 4 plates, en dat moest eigenlijk 3 plates zijn. Maar ja, met symetrische bogen aan beide kant kan je nooit op 3 plates dik komen. Uiterlijk een oplossing gevonden die ik eerder gebruikt heb: de zaag :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5Fj5igC2dDTJOmGz9XpXliG3W4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ysMA9I5i6es0u000MFCX8QVV.jpg?f=user_large

Ik heb 1 van de bogen op het uiteinde van 2 plates dik naar 1 gemaakt, zodat ik het totaal op 3 plates dik zou uitkomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtWRaQxwhxFMGxh5o5q2o76nr0w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RApnZ4fzIDP8TN0krQfVg1la.jpg?f=user_large

Links 3 plates dik, rechts 4 plates dik. Het valt eigenlijk amper op.

Resultaat: meer ruimte bij de stuuras waardoor deze niet meer aanloopt bij het sturen *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTceUicXlRK4Xh3aUXMUHx700JI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2JrWnimi9HLP0t5V5HC5jkfu.jpg?f=user_large

En ja, het geheel wil nu eindelijk redelijk goed rijden! Redelijk, want op onze gladde PVC vloer slippen de aangedreven assen een beetje door... Zonder cabine erop gaat het super, met cabine erop is het gewicht op de voorste 2 assen bijna te hoog waardoor de aangedreven assen slippen. Maar goed, met wat schoteldruk zou het beter moeten gaan, dus hopelijk met trailer ook.

Zal binnenkort een filmpje proberen te maken.

• Archer_VC10
Hij had net de verzaagde delen er uit weten te halen.... krijg je dit weer :X :)

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
Pazo schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 22:46:
Hierbij weer een update van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.

[...]

Vanavond aan de slag gegaan met het aanlopen van de wielen in de wielkassen bij het sturen. Heel lang zitten dubbelen / puzzelen / dingen proberen om het anders te bouwen, maar het wilde maar niet lukken. De dikte van de verticale stijl waren dus 4 plates, en dat moest eigenlijk 3 plates zijn. Maar ja, met symetrische bogen aan beide kant kan je nooit op 3 plates dik komen. Uiterlijk een oplossing gevonden die ik eerder gebruikt heb: de zaag :X

[Afbeelding]

Ik heb 1 van de bogen op het uiteinde van 2 plates dik naar 1 gemaakt, zodat ik het totaal op 3 plates dik zou uitkomen:

[Afbeelding]

Links 3 plates dik, rechts 4 plates dik. Het valt eigenlijk amper op.

Resultaat: meer ruimte bij de stuuras waardoor deze niet meer aanloopt bij het sturen *O*

[Afbeelding]

En ja, het geheel wil nu eindelijk redelijk goed rijden! Redelijk, want op onze gladde PVC vloer slippen de aangedreven assen een beetje door... Zonder cabine erop gaat het super, met cabine erop is het gewicht op de voorste 2 assen bijna te hoog waardoor de aangedreven assen slippen. Maar goed, met wat schoteldruk zou het beter moeten gaan, dus hopelijk met trailer ook.

Zal binnenkort een filmpje proberen te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KFj6Y1tUheiPoSf7TixyqhKy_E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/fACIEt9i9mm9W4ImhqT4j4kl.gif?f=user_large

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik gebruik non-Lego onderdelen in mijn builds om de kleuren te verwijderen, maar dit gaat zelfs mij te ver.

• Pazo
Haha. Ach ja, soms moeten dingen gebeuren om het beter te krijgen. De wielen lopen nu niet meer aan tijdens het sturen. Achteruit rijden gaat trouwens sneller / beter dan vooruit rijden. Het 'trekken' van de zware voorkant gaat kennelijk beter dan het 'duwen' van de voorkant door de aangedreven assen (dan slippen ze). Heb net wat filmpjes gemaakt, zal straks kijken wat / hoe ik die hier kan laten zien.

• AppieNL
Lego: oplossingen zoeken binnen de beschikbare steentjes wat uiteindelijk altijd uit zal komen op het compromis dat je het minst erg vindt.

Zagen: ga modelbouw doen.

Te lui om 2 onderdelen te verwijderen vond ik al belachelijk. Dit druist gewoon in tegen de principes van Lego.

Ik was benieuwd hoe je het ging oplossen, het zal dus geen verrassing zijn dat ik teleurgesteld ben in je "oplossing". Lego mission failed imo.

• Pazo
@AppieNL mag je vinden, ik vond dit de beste manier. ;)
Eigenlijk is dit ook een soort modelbouw. Model zal niet meer uit elkaar gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Pazo op 14-03-2026 12:05 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Ieder z'n ding toch, laat een ieder lekker bezig met Lego op zijn of haar manier zou ik zeggen :)

• AppieNL
Als oplossing zie bijvoorbeeld deze truck op de Modelbouw (ha!) show in Ede:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WwHgfRCYP1X6FA5kFaA7xevuVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mofsLCLiuFdTaQJKEenifra1.jpg?f=fotoalbum_large
De tweede as is ook sturend, maar in plaats van te zagen heeft deze bouwer bij de stuuras het spatbord boven in ongeveer een stud breder gemaakt dan bij de achterste twee assen. Kan dus dezelfde slopes gebruiken als die jij hebt verzaagd op alle assen, maar wel 1 sturend. Het enige wat jij daarvoor had hoeven doen is bij de stuuras een extra (halve) stud opschuiven naar achteren.

Ja, dan zijn al je spatborden niet meer perfect symmetrisch, maar dat zijn ze nu ook niet en zoals ik al zei, Lego is altijd een compromis.

Je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wilt met jouw Lego, maar idd dit gaat mij te ver.

• Tc99m
CLB schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:28:
Ieder z'n ding toch, laat een ieder lekker bezig met Lego op zijn of haar manier zou ik zeggen :)
Vooropgesteld, het zijn zijn onderdelen, dus hij mag er inderdaad mee doen wat hij wil (en ik snap gezien de duur van het project ook wel dat het soms makkelijker is om het zo op te lossen), maar als je in het Grote LEGO topic post over hoe je LEGO-onderdelen stuk maakt om het te laten passen, mag je ook wel wel wat commentaar verwachten op je ‘bouwstijl’. ;)

Ik kon ergens nog wel meekomen in het afzagen van de technic beam (gezien de uren die in het af- en weer opbouwen zouden zitten, en dat je het dan feitelijk ‘ombouwt’ naar een ander bestaand onderdeel), maar het structureel bijschaven/bijzagen van onderdelen omdat het niet werkt in je build (i.p.v. een andere oplossing zoeken) vind ik dan weer van een heel andere orde.

De uitdaging van met LEGO bouwen zit er voor mij (en ik denk voor de meeste AFOLs) juist in dat je op zoek gaat naar de mogelijkheden binnen het assortiment stenen dat beschikbaar is. Dat stimuleert creativiteit, je moet nadenken over wat wel en niet kan, dingen proberen en soms terug naar de tekentafel. Op het moment dat je letterlijk gaat schaven neem je shortcuts waardoor de “beperkingen” van LEGO worden omzeild.
Dan is het geen LEGO bouwen meer, maar inderdaad “normale” modelbouw, wat overigens ook weer op zijn eigen manier uitdagend is en ik wil daar zeker niet neerbuigend over doen. Ik vind het ook knap dat hij er al zoveel werk in heeft gestoken met een mooi resultaat, de gekozen oplossing heeft dan alleen in mijn ogen weinig meer met LEGO te maken.

scintillating

• Pazo
@Tc99m Ik snap je betoog, helemaal prima.
Uiteindelijk zijn het maar 4 steentjes op de bijna 4000 die aangepast zijn.

@AppieNL Die is van Jaap Technic, en die trailer wil ik waarschijnlijk ook gaan maken. Beschrijving kan je bij hem kopen.

Het opschuiven van 1 stud heb ik uiteraard geprobeerd, maar dat lukte niet / kreeg ik nog steeds niet passend. Het is lastig uit te leggen wat ik allemaal geprobeerd heb, ik denk dat ik zeker 2 uur aan het puzzelen ben geweest om het op een ander manier te doen, maar het lukte me niet.

Anyway, hierbij twee (LQ) gifjes van het rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIvYK8Sd6ZMeug7qy4StjpNSyGI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/frk8uOYv1zug3im8oKkiPThB.gif?f=user_large
Bij deze zie je dat het achteruit rijden makkelijker / sneller gaat dan het vooruit rijden. Omdat de wielen dus doorslippen.

Kan kan je bij dit tweede gifje goed zien, bij het sturen krijgen de aangedreven assen nog meer tegendruk en slippen ze door. Achteruitrijden en sturen gaat dan wel weer soepel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aetnONHeftvGdZyVlc0_zGqzKJM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/7IcCZROXH5R2skKUPvoSTTVv.gif?f=user_large

• Tc99m
Pazo schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:51:
@Tc99m Ik snap je betoog, helemaal prima.
Uiteindelijk zijn het maar 4 steentjes op de bijna 4000 die aangepast zijn.
Nogmaals, ik denk dat je een indrukwekkende build hebt gemaakt, dat je daar voor (een inderdaad heel klein deel) een onconventionele niet-LEGO oplossing hebt gekozen doet niks af aan het resultaat of aan de rest van je build. :)

Mijn ‘betoog’ (beknoptheid is niet mijn sterkste kant ;) ) was ook meer een reactie op de “ieder zijn ding” post dan op jouw build, hier in het LEGO topic moeten we dit soort juist gewoon (vriendelijk en positief) kunnen bespreken vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 14-03-2026 14:42 ]

scintillating

• CLB
  • Niet online

CLB

Zag net een Pikachu liggen bij de Kruidvat, stukken mooier dan die grote unit van Lego, maar begreep er niks van. Was die van 'Mega'. Wat tof dat ze dat ook in de winkel verkopen, nog nooit gezien zeg.

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:23
Ik ben de laatste maanden wat stilletjes geweest over mijn project om een grote Lego-stad te bouwen op een paar tafels. Dat komt omdat ik niet tevreden was over de lay-out en de tafels zelf maar ik had ook niet de tijd om dingen aan te passen. Zodoende heeft veel stil gelegen.
Intussen heb ik wat tafels aangepast en vooral ook wat tafelruimte erbij gemaakt. Het resultaat is schematisch gezien als volgt: Elk vakje is een standaard basisplaat van 32x32 nopjes. Getalletjes geven een grove indicatie voor hoogteverschil, kleurtjes een grove indicatie voor de functie (groen voor bebossing, grijs voor stedelijk, geel voor strand en blauw voor zee).

Tafel 1, de grote tafel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27PxX-ybl8WRpvwdmCXUJaH6y38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k2FtGcoSeBuccSMywQ1foJzD.png?f=fotoalbum_large

Tafel 2, een kleinere complementaire tafel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XE7dm0ty6i2tjR05wrTcCv9IlBA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Sj7OI7X3UAY7zOUSd19WvjDC.png?f=user_large

Tafel 3, een lanceerbasis voor raketten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m78k-JEQDDftDaTaliQ5LGo-WBY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wPcrV2oTPp40AORS6mtQoDXK.png?f=user_large

Tafel 4, een andere planeet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCQgL7cchI0qw4X_H2bJcHvsvhQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/azY3yMjSnHuLLcdIYUTiFMmb.png?f=user_large

Tafel 1 en 2 staan aan weerskanten van de kamer, maar er komt een dun plankje tussen met rails en autoweg. Dat plankje is makkelijk uitneembaar en zal meest van de tijd er ook niet in zitten omdat het een looproute blokkeert. :P
De insinuatie is dat tafel 3 alleen per schip bereikt kan worden.
De insinuatie is dat tafel 4 alleen per ruimteschip bereikt kan worden.

Hierna is de ruimte in huis wel een beetje op. Er komen nog wel wat kleinere plankjes bij voor kleinere projecten maar dat zal allemaal de hoogte in moeten. Die zullen ook niet groter zijn dan een drietal basisplaten. Denk daarbij aan een kleine asteroïdebasis, een besneeuwd bergdorpje, een ruimtestation, dat soort dingen. O-)

Foto's volgen nog zodra er ook daadwerkelijk Lego op staat. 8)

• Marsman83
  • Laatst online: 02-04 16:49
Ik heb een nieuwe favoriet onder de Speed Champions _/-\o_ :D .
Wat een gave bouw technieken, heerlijk om in elkaar te zetten en hij ziet er fantastisch uit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7jOKEIrgWX6-4Ff30vL_96R0cY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syliNX2mo9OzuQFUzbItsyBW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbMtKXTpsQtxvDyLj_wCEMBitBg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niDqF47U5hqt6p2d2fA5r5I7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_985On-xb-JPyHqagUO1vTyL70=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g46ox8ukA5b64tnTqTqehZrf.jpg?f=fotoalbum_tile
De nieuwe wielen maken het helemaal af!
Ik hoop dat ze die vaker gaan gebruiken, sinds de 8-wide vind ik de verhouding tussen de wielen en de rest op de een of andere manier niet echt kloppen.

• Tc99m
Kerngezond schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:06:
Hierna is de ruimte in huis wel een beetje op.
Dan pas?! ;)

Ben benieuwd naar het resultaat, succes!

scintillating

• Speedy
  • Laatst online: 07:51
Hier een tijdje terug Rivendell gebouwd, fantastische set en daarmee met een schuin oog kijken naar the Shire, maar wat Lego daar van heeft gemaakt mag geen naam hebben met die afgrijselijke bomen. Gelukkig is er iemand die daar een oplossing voor heeft bedacht wat het geheel de uitstraling geeft wat bij zo'n set past. De build was wat minder, maar het resultaat mag er zijn, aanrader voor iedereen die de Lego uitvoering overweegt/heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8FxndbnrUrYvgeV0pUVDpRMVsM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kCfAKmDV6xTVKwvRxyp6dwo4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4fxI2T0CpkuJ-Opp36Nbsi-xdM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G1KKJneydf0hkA67l8ew9U5A.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqemvdhHvE9eeFrTTbsk1zLyDg8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1O8YAVYaIvE06RB633Jun33A.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Speedy op 14-03-2026 16:00 ]

Flickr | Lego collectie

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Speedy schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:59:
Hier een tijdje terug Rivendell gebouwd, fantastische set en daarmee met een schuin oog kijken naar the Shire, maar wat Lego daar van heeft gemaakt mag geen naam hebben met die afgrijselijke bomen. Gelukkig is er iemand die daar een oplossing voor heeft bedacht wat het geheel de uitstraling geeft wat bij zo'n set past. De build was wat minder, maar het resultaat mag er zijn, aanrader voor iedereen die de Lego uitvoering overweegt/heeft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er veel beter uit! Hoeveel kost die upgrade ongeveer? :*)

Voor wie ook de specifieke MOC zoekt, het is deze! https://rebrickable.com/m...ire-lusher-trees/#details

• Speedy
  • Laatst online: 07:51
TestDummie schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:39:
[...]

Ziet er veel beter uit! Hoeveel kost die upgrade ongeveer? :*)

Voor wie ook de specifieke MOC zoekt, het is deze! https://rebrickable.com/m...ire-lusher-trees/#details
Het is inderdaad de lusher tree mod :)

Bij 3 Bricklink shops was ik 150 euro in totaal kwijt (bovenop de set zelf) voor nieuwe onderdelen.

Flickr | Lego collectie

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een Youtuber heeft ego even voorgedaan hoe je een Star Wars set met smart brick maakt zonder dat het eruit ziet als een 4+ set en ook zonder in te boeten aan functionaliteit van de smart brickTM.

Pagina: 1 ... 174 ... 177 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .