Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 169 170 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:46
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met het gebruik van Billy boekenkasten van IKEA met LEGO? En dan heb ik het specifiek over de combinatie met bodemplaten. Boekenkasten van IKEA hebben namelijk een breedte aan de binnenkant van 76 cm waardoor je net een paar millimeter tekort komt als je drie bodemplaten naast elkaar wil leggen. Welke trucjes gebruiken jullie om dit alsnog passend te maken?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

JBplap schreef op zondag 15 februari 2026 @ 00:16:
Nee, dit kan niet. Je kunt alleen de hele order annuleren.
Beter om dan 2 orders te plaatsen dus. Dan kun je er wel altijd 1 annuleren.
Thanks!
Kerngezond schreef op zondag 15 februari 2026 @ 02:41:
Welke trucjes gebruiken jullie om dit alsnog passend te maken?

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 15-02-2026 08:01 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:52
Kerngezond schreef op zondag 15 februari 2026 @ 02:41:
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met het gebruik van Billy boekenkasten van IKEA met LEGO? En dan heb ik het specifiek over de combinatie met bodemplaten. Boekenkasten van IKEA hebben namelijk een breedte aan de binnenkant van 76 cm waardoor je net een paar millimeter tekort komt als je drie bodemplaten naast elkaar wil leggen. Welke trucjes gebruiken jullie om dit alsnog passend te maken?
Leg. De. Zaag. Neer.

https://www.reddit.com/r/...rfect_lego_shelf_spacing/

Deze thread op Reddit het er precies over: oplossingen komen neer op minder strak aandraaien. Gezien het minimale verschil zal de stevigheid er maar een klein beetje onder lijden.

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:46
HelloIamAldo schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:46:
[...]

Leg. De. Zaag. Neer.

https://www.reddit.com/r/...rfect_lego_shelf_spacing/

Deze thread op Reddit het er precies over: oplossingen komen neer op minder strak aandraaien. Gezien het minimale verschil zal de stevigheid er maar een klein beetje onder lijden.
Ah, dit was de oplossing die ik nodig had! Gewoon een paar ringetjes ertussen doen wonderen! O+

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:06
Pazo schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:19:
Waar het Technic gedeelte oersterk is, is het classic gedeelte behoorlijk slap. Met name de bumper / grill en de deuren zijn erg fragiel. Hele stukken zitten vast met enkele studs waardoor ze er makkelijk afvallen. Zo zitten de deuren maar vast met 1 scharnier en bestaat deze uit 2 delen welke aan de binnenkant dmv enkele studs aan elkaar zitten. Ze braken regelmatig af tijdens het bouwen.
Ik heb een aantal Lego Technic 1:8 auto's gebouwd en voor mijn gevoel hebben die dat euvel ook, een binnenkant van Technic die oersterk is maar de buitenlaag zit niet zo heel stevig vast. Nu zijn het wel displaymodellen, dus het is niet heel erg, maar als ik ze een keer moet verplaatsen, is het toch met de hand eronder en zo optillen, want aan de buitenkant kan ik ze echt niet vastpakken tenzij ik een gat in de vloer wil van het Technic gedeelte en de rest van de auto door de hele kamer wil verspreiden. Maar dat is in zekere zin ook wel de aard van het beestje, aan de binnenkant kunnen er tientallen pinnen ingestoken worden om dingen vast te zetten zonder dat je het ziet maar aan de buitenkant is het vol in het zicht en moeten er concessies gemaakt worden.

Wel leuk om te lezen hoe je ervaring was en je ons mee hebt laten genieten.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Pazo Als je een echte batterijbox gebruikt en je gebruikt oplaadbare batterijen, kan het helpen om gewone niet-oplaadbare batterijen te proberen. Of 1.5V Lithium batterijen, check het filmpje van RacingBrick. Anders is inderdaad een Buwizz een optie, maar die zijn gauw 100 euro of meer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:22

Pazo

Mroaw?

@zonoskar bedankt voor de tip, zitten nu oplaadbare van de IKEA in. Maar ik ga er binnenkort eens induiken.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

Pagina: 1 ... 169 170 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .