Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat zijn jullie ervaringen met Pick-A-Brick op de LEGO website?
Ik zag onlangs dat iemand meer had ontvangen dan besteld?
Mijn ervaring is nog niet zo positief;
Heb eind december een order geplaatst, en was begin januari binnen en compleet.
Op 12 januari een bestelling geplaatst welke nu nog niet verzonden is. Begin februari gebeld, en kreeg te horen dat een 1 onderdeel niet op voorraad was.
begin feb een 3e order geplaatst, en deze gister ontvangen (incompleet)
Vanmorgen gebeld over incompleetheid en status de januari order.
Incomplete order: Items die op voorraad waren worden opnieuw verzonden.
Items die niet op voorraad zijn kon hij niet bestellen, en kreeg ik compensatie voor in vorm van VIP punten.
Deze moet ik zelf weer bestellen indien op voorraad.
Van de order van januari zijn er nu andere items niet op voorraad, waardoor ik daar op moet wachten.
Ze konden niet aangeven wat de verwachte levertijd was, of de order opsplitsen.
Het lijkt dus een handmatig proces, waardoor voorraadverschillen ontstaan als er fouten gemaakt worden.
Ook lijkt het systeem niet te "reserveren" waardoor je afhankelijk bent van de voorraad op dat moment.
Zodra de order op "in magazijn" staat, kunnen ze niets anders dan de hele order annuleren.
De medewerker kon de order dus niet splitsen, of een item annuleren, waardoor het wel verwerkt kon worden.
Op 12 januari een bestelling geplaatst welke nu nog niet verzonden is. Begin februari gebeld, en kreeg te horen dat een 1 onderdeel niet op voorraad was.
Items die niet op voorraad zijn kon hij niet bestellen, en kreeg ik compensatie voor in vorm van VIP punten.
Van de order van januari zijn er nu andere items niet op voorraad, waardoor ik daar op moet wachten.
Het lijkt dus een handmatig proces, waardoor voorraadverschillen ontstaan als er fouten gemaakt worden.
Ook lijkt het systeem niet te "reserveren" waardoor je afhankelijk bent van de voorraad op dat moment.
Zodra de order op "in magazijn" staat, kunnen ze niets anders dan de hele order annuleren.
De medewerker kon de order dus niet splitsen, of een item annuleren, waardoor het wel verwerkt kon worden.
Hier is 't ook hit & miss, en dan meer miss dan hit.
1: het uploadproces is enorm foutgevoelig en laat lang niet altijd weten dat er iets niet goed gegaan is. Gevolg is dat je wel 's steentjes besteld denkt te hebben, maar dat niet het geval is.
2: vaak ontbreken onderdelen of klopt de hoeveelheid niet (zowel teveel als te weinig).
3: vaak krijg je onderdelen die je niet besteld hebt.
4: bestellingen komen soms echt razendsnel binnen en andere keren tergend traag, dus niet heel betrouwbaar.
Het is fijn dat je losse onderdelen kunt bestellen, maar het is verre van een vlekkeloze service. Kinderziektes kan ik het niet meer noemen aangezien we die fase al lang voorbij zijn. Als ik een premium prijs betaal, en dat doe je want veel onderdelen zijn niet perse gunstig geprijsd, dan verwacht ik dat het gewoon klopt.
1: het uploadproces is enorm foutgevoelig en laat lang niet altijd weten dat er iets niet goed gegaan is. Gevolg is dat je wel 's steentjes besteld denkt te hebben, maar dat niet het geval is.
2: vaak ontbreken onderdelen of klopt de hoeveelheid niet (zowel teveel als te weinig).
3: vaak krijg je onderdelen die je niet besteld hebt.
4: bestellingen komen soms echt razendsnel binnen en andere keren tergend traag, dus niet heel betrouwbaar.
Het is fijn dat je losse onderdelen kunt bestellen, maar het is verre van een vlekkeloze service. Kinderziektes kan ik het niet meer noemen aangezien we die fase al lang voorbij zijn. Als ik een premium prijs betaal, en dat doe je want veel onderdelen zijn niet perse gunstig geprijsd, dan verwacht ik dat het gewoon klopt.
Nou heel toevallig gisteren een order geplaatst voor diverse minifig onderdelen. En kreeg vandaag de volgende mail:PurpleBlue schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:27:
Wat zijn jullie ervaringen met Pick-A-Brick op de LEGO website?
The LEGO® bricks listed below were more popular than we expected. Unfortunately, they're no longer available, so we've had to cancel them from your order.
We're really sorry about this disappointing news.
If these were replacements for lost parts, of course you won't be charged for them:
Credit or debit card payment: your bank will release the purchase amount for which we authorized your card when you placed your order.
Gift Card or Electronic Gift Card payment: we'll return the funds to your card.
Payment with Insiders points: we'll return the points to your Insiders account.
Kind regards,
Your LEGO Customer Service
SUMMARY
We've cancelled the following bricks:
How many 5
Part number: 6575571
Technical name
MINI UPPER PART, NO. 7872
Ik zou het doen!
Die had ik inderdaad ook te weinig ontvangen, net als deze toso
Ik zie dat 7872 uberhaubt niet meer beschikbaar is op de site.
[ Voor 8% gewijzigd door PurpleBlue op 18-02-2026 14:41 ]
Iemand nog op zoek naar een "Kunstfabriek" uit de vorige BrickLink serie?
Ik ga hem terugsturen omdat ik er toch geen plek voor kan maken, hoef er uiteraard geen winst op te maken.
Ik ga hem terugsturen omdat ik er toch geen plek voor kan maken, hoef er uiteraard geen winst op te maken.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"