Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 169 ... 175 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
De Tuxedo Cat in Hoog Catharijne is met pensioen… de LEGO Store heeft nu een waakhond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KevpMKUIfVTFs16O8OlIOJsJUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SYGWCvq85qNhgBKHQKVxIuE.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
gielie schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:08:
[...]

Ik kan niet zien wat je veranderd hebt. Maar echt Lego met een ander merk steentjes combineren, :?
Zijn maar een handje vol onderdelen, misschien net 1% van de hele set.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:43

SomerenV

It's something!

gielie schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:08:
[...]

Ik kan niet zien wat je veranderd hebt. Maar echt Lego met een ander merk steentjes combineren, :?
Daar voel je niks van :7 Hun parts list uploader werkt ook een stuk prettiger dan die van Lego als je het mij vraagt. Hun assortiment is groter én ze hebben sommige onderdelen in kleuren die lego niet heeft (voor die specifieke onderdelen).

Uiteindelijk is het toch allemaal hetzelfde plastic, alleen met een logo als grote verschil. Als je blind zou testen zou je het verschil niet voelen gok ik.

Edit: en sommige onderdelen kosten op LEGO.com of BL best een aardige duit. Dan zou de keuze voor mij ook makkelijk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 10-02-2026 21:37 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:04
Ik heb m'n Santa Fe Super Chief van vroegah weer opgebouwd. Destijds als kind veel mee gespeeld, en helaas is dat te zien. Vooral aan de stickers (en een beetje verkleuring).

Heeft er iemand ervaring met het rehabiliteren van Lego stickers? Of reproductie vervangende stickers?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pi21-mQAXaTdOsti9vcwNMbuMA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpHwkjgYTsZVbTmnJdesau1S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ISr3dZ8z3wlAZHapxMQEt9oFAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoUure4mYJb6BwRdpe653r0E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1yvfhH7o0eLUm4_G1faowA8A8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrBXRR2fjckOKGf06vJkli8S.jpg?f=fotoalbum_large

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:14
737freak schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:56:
Ik heb m'n Santa Fe Super Chief van vroegah weer opgebouwd. Destijds als kind veel mee gespeeld, en helaas is dat te zien. Vooral aan de stickers (en een beetje verkleuring).

Heeft er iemand ervaring met het rehabiliteren van Lego stickers? Of reproductie vervangende stickers?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zonder stickers kan ook, maar vervangen is best betaalbaar (6 euro)
Afbeeldingslocatie: https://www.brickstickershop.com//Files/6/94000/94651/ProductPhotos/900x900/1908531282.jpg.webp

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:44
PlasticFan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 07:11:
[...]

Mijn methode: je setlijst invoeren op Brickset. Die lijst kun je automatisch laten inlezen door Rebrickable (dus dat is altijd up to date). Op Rebrickable eventuele losse bulkaankopen van stenen toevoegen (doe ik alleen bij grotere hoeveelheden). En dan kun je van MOC's zien hoeveel % je kunt bouwen en welke stenen je nog nodig hebt. Rebrickable telt ook het aantal stenen.
Klinkt als een mooi systeem, maar voor mij gaat het niet goed werken ben ik bang. Een significant deel van mijn LEGO komt namelijk uit de muur van de LEGO-winkel en wat ik daar precies gekocht heb zal nooit meer te achterhalen zijn. ;)

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Tc99m schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:23:
De Tuxedo Cat in Hoog Catharijne is met pensioen… de LEGO Store heeft nu een waakhond

[Afbeelding]
Die muisjes hamsters zijn wel super schattig.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Xqlus1ve schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 06:58:
[...]

Die muisjes hamsters zijn wel super schattig.
Ja, je kunt gelijk zien dat de kat weg is, want de muizen hamsters lopen over die hond heen!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:14

Reinier

\o/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7DdDPjhLqAxKiXfMaSNlxXV4QQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOtPaYOKxVcWjUQQ4yXNKy33.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is arguably nog schattiger :)

• Tc99m
  • Nu online
Komt deze uit een set?

scintillating

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:28

DropjesLover

Dit dus ->

Soort van een must-have, maar tegelijkertijd die ook niet helemaal in de serie past.
Er zijn al verschillende formaten lego set van deze immers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PiWJdy5hkOL8igOcNYupXMPV_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNbijPJpOL5tXtOKmKHPBCJS.jpg?f=fotoalbum_large

Wel een leuke build.
Ik zit te kijken om na 20 jaar eens een paar neodynium magneetjes in te zetten om een houdertje te maken dat ie ook echt zweeft. Moet nog event tijd vinden om wat te 3D tekenen en printen :P

Ook een vraagje, wat is een betrouwbare manier om een set te verkopen?
Ik heb een 75252 Imperial Star Destroyer, nieuw/sealed in doos. Hij is, ook na onze verbouwing, domweg te groot (1m10 lang!) om ergens neer te zetten, en m'n vrouw wil hem niet in de vitrinekast in de woonkamer (raar maar waar), of ergens anders :/
Dus die heb ik al 4 jaar staan, maar ik wil er wel van af. Huidige prijs op bricklink bij Europese winkels is €1050 - 1100. Maar ik ben daar geen verkoper met een track record. Marktplaats heb ik weer weinig zin, gebruik ik sowieso niet graag voor zaken meer dan een paar honderd euro...
Fraggert schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:51:
[...]

Als ik wat sets zou willen verkopen buiten MP om dan wordt het voor mij:

Vraag & Aanbod overig
Daar staat hij al ([A] Lego 75252 Imperial Star Destroyer [€1095]), maar voor die waarde is ook t.net nogal een niche.

[ Voor 20% gewijzigd door DropjesLover op 11-02-2026 10:26 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Reinier

Reinier

\o/

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DropjesLover schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:47:

Ik heb een 75252 Imperial Star Destroyer, nieuw/sealed in doos. Hij is, ook na onze verbouwing, domweg te groot (1m10 lang!) om ergens neer te zetten, en m'n vrouw wil hem niet in de vitrinekast in de woonkamer (raar maar waar), of ergens anders :/
Dus die heb ik al 4 jaar staan, maar ik wil er wel van af. Huidige prijs op bricklink bij Europese winkels is €1050 - 1100. Maar ik ben daar geen verkoper met een track record. Marktplaats heb ik weer weinig zin, gebruik ik sowieso niet graag voor zaken meer dan een paar honderd euro...
Als ik wat sets zou willen verkopen buiten MP om dan wordt het voor mij:

Vraag & Aanbod overig

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Daar staat hij al ([A] Lego 75252 Imperial Star Destroyer [€1095]), maar voor die waarde is ook t.net nogal een niche.
ah juist, dat had ik niet gezien :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat is de reden dat Marktplaats geen optie is? Ik zat te denken aan eBay, mooi internationaal publiek?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CLB schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:32:
Wat is de reden dat Marktplaats geen optie is? Ik zat te denken aan eBay, mooi internationaal publiek?
101 berichtjes, Engels, half Nederlands, 80x onderboden, mensen kome afspraak niet na, komen niet opdagen of blablabla

Liever v&a

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja, dat begrijp ik allemaal, maar zo'n pronkstuk trekt wel een specifiek publiek aan imo. Gewoon proberen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

CLB schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:32:
Ebay account heb ik ook niet, en geen zin om het mogelijk naar de andere kant van de wereld te verschepen en onduidelijk of je je geld krijgt. Zelfde probleem als op bricklink verkopen, ik ben daar geen verkoper met goede rating. Plus dat ik Ebay al 10 jaar geleden afgezworen heb.
himlims_ schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:55:
[...]

101 berichtjes, Engels, half Nederlands, 80x onderboden, mensen kome afspraak niet na, komen niet opdagen of blablabla

Liever v&a
Dat, maar is okay wanneer het tot €200 gaat ofzo. €1k vind ik andere koek, ook met dubieuze betaling voorstellen, of net €1k in contanten zit ik ook niet op te wachten.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

himlims_ schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:55:
[...]

Liever v&a
wat ik al heel snel doe op MP is met 1 berichtje terug proberen een normale conversatie op gang te brengen, lukt dit niet dan blokkeer ik diegene meteen. Dan kan die je niet meer bereiken en ben je er vanaf.

voor de rest zou ik idd MP wel gewoon proberen als ik @DropjesLover was, strakke advertentie neerpenen met ook de zinsnede dat bij te lage biedingen of vervelende berichten je meteen geblokkeerd wordt.

Let even op je instellingen dat je niet die koperbescherming en andere fratsen aan heb staan. Ik zou ook alleen kiezen voor ophalen als verkoper. Als ik die set zou willen dan kwam ik die ook persoonlijk halen, zo groot is Nederland niet.. Maar goed, dat is altijd weer voer voor discussie...heb je alleen een fiets ofzo dan snap ik het wel.

Met een beetje geduld loop je vanzelf tegen een fatsoenlijke koper aan.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fraggert schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:04:
[...]

Let even op je instellingen dat je niet die koperbescherming en andere fratsen aan heb staan.
Voor zover ik weet is dat niet meer uit te zetten als verkoper als je voor verzenden kiest.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gunner schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:05:
[...]

Voor zover ik weet is dat niet meer uit te zetten als verkoper als je voor verzenden kiest.
ik heb geen idee, ik roep het maar even in elk geval, ik stuur niks op, ze komen het maar halen ;)

• CLB
  • Niet online

CLB

En als je overal 'beren op de weg ziet', dan schiet het ook niet op natuurlijk. Dit is geen aanval of wat dan ook, maar als je van zo'n mooi stuk Lego af wilt moet je toch wel iets kiezen van alle kwaden natuurlijk. Succes!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:30
Voor dit soort spullen zal je misschien ook niet 1 op 1 rekening moeten houden met de waarde die je precies ziet staan op een bricklink of dergelijke.
Dingen als investeringen zoals lego, andere artikelen zijn vaak wel een paar keer over de kop gegaan, maar dan komt t moeilijkste punt als je t wilt verkopen de juiste koper vinden.

In andere werelden, ( zoals pokemon) is bijvoorbeeld voor handelaren het gebruikelijk om tussen 70-90% van waarde te zitten afhankelijk hoe aantrekkelijk het product is/verkoopt. Marktplaats verkopen gaat prima. Gewoon in je advertentie zetten geen bullshit, betalen via tikkie. prijs is prijs, valt niet over te handelen. Als je dan ook gewoon reacties die toch iets proberen gelijk negeert, dan komt t vaak wel goed hoor.

Wellicht ook gewoon optie verzenden meegeven? risico op koper.

[ Voor 4% gewijzigd door dfbt op 11-02-2026 11:39 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Een niche voor die prijs? Ik geloof je gelijk :Y :P

Ey!! Macarena \o/

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:37

Auredium

Informaticus Chaoticus

Soort van een must-have, maar tegelijkertijd die ook niet helemaal in de serie past.
[Afbeelding]

Wel een leuke build.
Ik zit te kijken om na 20 jaar eens een paar neodynium magneetjes in te zetten om een houdertje te maken dat ie ook echt zweeft. Moet nog event tijd vinden om wat te 3D tekenen en printen :P

[...]

Zelf ook gebouwd alleen dan de eerste build. Erg leuk maar de achterklep was wel een kleine uitdaging, past nogal nauw.
Ik hoop dat we meer van dit soort builds krijgen. Ik zie het bijvoorbeeld wel zitten om Kit van Nightrider of het busje van The A-Team te bouwen. :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Auredium schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:48:
[...]

Zelf ook gebouwd alleen dan de eerste build. Erg leuk maar de achterklep was wel een kleine uitdaging, past nogal nauw.
Ik hoop dat we meer van dit soort builds krijgen. Ik zie het bijvoorbeeld wel zitten om Kit van Nightrider of het busje van The A-Team te bouwen. :)
In plaats van een Speed Champions een movies & series icons?
De zithoek van Friends is er ook al, evenals de Enterprise.

BThGvNeOA

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:37

Auredium

Informaticus Chaoticus

DropjesLover schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:40:
[...]

In plaats van een Speed Champions een movies & series icons?
De zithoek van Friends is er ook al, evenals de Enterprise.
Dat zou natuurlijk ook kunnen maar dan hoop ik wel op hetzelfde formaat als de speed champions om eerlijk te zijn. Maar ik hoop dat ze wel doorgaan met dit soort wagens. Ik vind de auto's van Fast en Furious of van James Bon ook wel leuk staan. Dus meer van deze soort auto's zou zeker niet mis staan in de line-up. Ik weet dat ze ook modellen hebben die een maat groter zijn maar dat is mij net wat te groot.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• STLT
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 06-03 22:30
Bedankt voor alle reacties over het opbergen van grote collecties stenen! Het is teveel om nu in 1 keer op te reageren, ik ga kijken of ik er zo even goed voor kan gaan zitten.

[...]

Gewoon, MP. Werkt voor mij echt meer dan prima. Maar ik kijk dan naar de prijzen op MP, niet op bricklink (die liggen meestal hoger) en als ik nu zie de dezelfde set nieuw aangeboden wordt voor 920 (en nog een stuk of 7 die onder jouw prijs zitten) dan zou ik daar zelf niet boven gaan zitten, zeker niet als ik er zelf een heel stuk minder voor neergelegd heb en er nu gewoon toch maar vanaf wil. Maar dat ben ik.
Wil je toch een stuk meer vangen dan zul je er ook nog wat meer moeite voor moeten doen en (veel meer) geduld voor moeten hebben. Uiteindelijk zal het vast ooit wel een keer verkopen.

Er zit ook een gek bij die hem zgan aanbiedt voor 1000 euro, terwijl er ook 4 van zulke voor rond de 700 euro staan. Tja, dan wil je hem niet echt verkopen denk ik dan.

Mijn geld zit in stenen... :')

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:43
ik heb niet alle delen gelezen of alle 674 pagina's.. dus sorry als deze vraag al eens voorbij is gekomen.

Ik heb een R2D2 (10225) staan, die door invloeden van mijn oude appartement redelijk vergeeld is en een hoop stof bevat.

De vraag is dus hoe kan ik het beste deze witte bricks weer een beetje witter maken, zonder al te veel vormverlies etc?
Is warm water met oxi-action of iets dergelijks een optie.. of zoals Lego zelf aangaf, warm water met soda....

alvast bedankt voor de antwoorden.

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MAdD schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:21:
ik heb niet alle delen gelezen of alle 674 pagina's.. dus sorry als deze vraag al eens voorbij is gekomen.

Ik heb een R2D2 (10225) staan, die door invloeden van mijn oude appartement redelijk vergeeld is en een hoop stof bevat.

De vraag is dus hoe kan ik het beste deze witte bricks weer een beetje witter maken, zonder al te veel vormverlies etc?
Is warm water met oxi-action of iets dergelijks een optie.. of zoals Lego zelf aangaf, warm water met soda....

waterstofperoxide

alternatief is via brickowl/rebrikable etcetera de onderdelen opzoeken en kijken of je die nieuw/nieuwer kunt aanschaffen en vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 11-02-2026 14:26 ]

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

STLT schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:54:
Bedankt voor alle reacties over het opbergen van grote collecties stenen! Het is teveel om nu in 1 keer op te reageren, ik ga kijken of ik er zo even goed voor kan gaan zitten.

[...]

Gewoon, MP. Werkt voor mij echt meer dan prima. Maar ik kijk dan naar de prijzen op MP, niet op bricklink (die liggen meestal hoger) en als ik nu zie de dezelfde set nieuw aangeboden wordt voor 920 (en nog een stuk of 7 die onder jouw prijs zitten) dan zou ik daar zelf niet boven gaan zitten, zeker niet als ik er zelf een heel stuk minder voor neergelegd heb en er nu gewoon toch maar vanaf wil. Maar dat ben ik.
Wil je toch een stuk meer vangen dan zul je er ook nog wat meer moeite voor moeten doen en (veel meer) geduld voor moeten hebben. Uiteindelijk zal het vast ooit wel een keer verkopen.

Er zit ook een gek bij die hem zgan aanbiedt voor 1000 euro, terwijl er ook 4 van zulke voor rond de 700 euro staan. Tja, dan wil je hem niet echt verkopen denk ik dan.
550-700 zijn gebruikte sets, de nieuw/sealed zijn 1000 of bieden ;)
MAdD schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:21:

Even googlen, ik had goede resultaten met onderdompelen in een glas met peroxide en in de zon zetten.

BThGvNeOA

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DropjesLover schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:27:
[...]

850 euro kan je van me krijgen ;) dan betaal ik al 150 euro meer dan de adviesprijs, en gun ik je je handelaars winst ;) (Maar je zal er denk ik geen 700 euro voor hebben betaalt, maar met 25% korting, en heeft die set je 530 euro gekost)

Maar daar zal je het denk ik niet voor doen, dus doen wij geen "zaken" :+

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 11-02-2026 14:32 ]

Ey!! Macarena \o/

• STLT
@sheane Het doel is vooral om stenen te kunnen terugvinden om ook grote mocs die op rebrickable staan te kunnen maken.

Goed punt dat het qua ruimte efficiënter is om een set ingepakt te laten (althanks, in zakjes op te bergen), dan is er vrijwel geen loze ruimte terwijl in lades van opbergsystemen dat wel altijd het geval zal zijn.

Die Alexkasten heb ik opgeslagen, ze zien er erg mooi uit en kunnen inderdaad ook nog als tafel dienen. Eens kijken hoe dat voor mij vergelijkt met de Iriskastjes die ik voorbij heb zien komen.

Kastjes met hele kleine laatjes wil ik eigenlijk niet aan (nog?), ik denk dat dat qua ruimte en qua kosten niet erg efficiënt is. Ik heb ook wel een paar sorteerdozen met vaste vakjes maar dat vind ik al helemaal niets, als ik dan dingen wel herindelen is het een zeer irritant gepriegel om alle stukjes eruit te krijgen.

@PlasticFan Ik vind sorteren soms echt wel leuk, maar het gesorteerde dan weer opbergen in de juiste bakjes een stuk minder. Dat komt waarschijnlijk ook wel voor een deel door mijn huidige opbergsysteem (gestapelde ondoorzichtige bakje met in stift wat erin moet zitten, en dat dan weer in dozen, nogal bewerkelijk), daarom wil ik ook iets anders, iets wat makkelijker werkt.

Het zal inderdaad toch nog wel een mix van systemen worden en met verschillende maten bakjes. Goed dat je dat hogere doel benoemt (en de beschikbare ruimte), dat is denk ik ook net het punt bij mij: ik ben daar nog niet uit. Ik vind zoveel sets zo mooi en zou ze echt jaren willen laten staan. Dat past niet, dus daar moet ik al een keuze in maken. Laat staan dat ik een echt landschap zou kunnen maken wat me wel heel gaaf lijkt, ja het kán wel, maar door de beperkte ruimte moet ik me dan heel erg beperken in de soort sets die daarin passen en dat wil ik dan weer niet, nog.

Edit, te vroeg op enter gedrukt. Ik ga straks wel weer verder met reageren :P

• STLT
DropjesLover schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:27:
[...]

Nee, zoals ik al schreef: dat zijn zgan sets (dus nee niet nieuw maar ook niet gebruikt zoals jij ze nu classificeert). Om het in MP-termen te houden, want daar ging het over. En de nieuwe gesealde staan er meerdere vanaf 920 aangeboden, wat ik al schreef, dus niet vanaf 1000. Ik begrijp niet waarom jij er iets anders van wil maken.
Maakt mij verder niet uit hoor, maar je vroeg om advies/meningen, daarom heb ik er even naar gekeken.

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-03 16:44
Auredium schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:48:
[...]

Ja, eentje van het A-Team zou ik ook geweldig vinden. Er zijn wat MOC's en volgens mij is ie ook al paar keer voorgesteld bij Ideas.. Hopelijk komt ie er eens door en wordt ie goed uitgewerkt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-03 22:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een schaamteloze promo:
https://beta.ideas.lego.c...36-46cb-93d3-3e2dd1e5244e

Amsterdam ArenA:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oeh, goed bezig :Y

Dat het dak dicht kan om dat rare schoonmaakmerk niet meer te kunnen zien, is wel een pluspunt :+ Arena? Nah, Sensation Stadium 8) Party on! :P

Ey!! Macarena \o/

• 737freak
Gaaf! Is de akoestiek van dit model ook realistisch met de werkelijkheid? :P

[ Voor 3% gewijzigd door 737freak op 11-02-2026 18:47 ]

• The Eagle

The Eagle

737freak schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:46:
[...]

Gaaf! Is de akoestiek van dit model ook realistisch met de werkelijkheid? :P
Brick klinkt nog steeds het zelfde als blik :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@The Eagle

Héél eerlijk:

Als fervent drager van een simpel "Rood-Wit' T-Shirt / Sweater met daarop alleen maar het getal "1913" geprint waarmee ik nog wel daar in de buurt van dat JCA gebouw rond kan lopen heb ik ondanks dat gegeven toch een welgemeende 'Support' uitgebracht.

d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 11-02-2026 22:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Kerngezond schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 02:18:
[...]
Klinkt als een mooi systeem, maar voor mij gaat het niet goed werken ben ik bang. Een significant deel van mijn LEGO komt namelijk uit de muur van de LEGO-winkel en wat ik daar precies gekocht heb zal nooit meer te achterhalen zijn. ;)
Mocht je het dan bij willen houden dan kan dat alleen met een telweegschaal.

[ Voor 9% gewijzigd door PlasticFan op 11-02-2026 20:17 ]

• PurpleBlue
  • Niet online
Vandaag de Piraat afgemaakt, en zijn de kids aan het puzzelen geslagen :+

Jammer van de 2 stickers op de set, maar toch weer een leuke build.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKgZgjk89BZn_U8Pz7p-rWbumQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qh0yc9rq5IN160C6SmRguMio.jpg?f=fotoalbum_large
(De minifigs zat er niet bij, en heb ik er zelf bij gezet ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_PC6ZKID_SXVeVmsCx6V64-8Ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qGUYNejd3GgazUeiljdpiHY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door PurpleBlue op 11-02-2026 22:48 ]

• Kerngezond
PlasticFan schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:11:
[...]

Mocht je het dan bij willen houden dan kan dat alleen met een telweegschaal.
Goede tip, nog niet aan gedacht. Dat zal zeker helpen. Ik moet nog maar eens nadenken over een goed systeem, maar uiteindelijk zal het toch neerkomen op een deels handmatige inventarisatie. LEGO komt bij mij echt overal vandaan: PAB-muur, PAB-online, extra onderdelen uit sets. En dan heb ik het dus nu alleen nog maar over de LEGO die op dit moment niet in een bouwsel zit. Want daarnaast heb ik natuurlijk nog sets die gewoon gebouwd zijn, maar de moeilijkste categorie van allemaal: mocs. Ik zie geen manier om die laatste categorie te inventariseren.

• Kerngezond
mawashigeri schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 00:39:
[...]

Zonder stickers kan ook, maar vervangen is best betaalbaar (6 euro)
[Afbeelding]
Bedankt voor deze tip! Ze hebben echt een rijk assortiment! :D

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het "Kraken attack" thema is nogal populair in https://www.bricklink.com/v3/designer-program/series-10/ Ik heb er al 3 gezien. Nog maar 20 paginas te gaan :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:36
Hier nog niet voorbij zien komen denk ik.
Er komt een nieuwe Maersk boot op 01/03/2026 naar de Lego store:

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt75f3034331587f49/bltc4e81aefa63718a7-40955_Prod.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=800&height=800&dpr=1

149,99€, 1513 stukjes, L60CM x H18CM x B12CM

[ Voor 6% gewijzigd door UnderAVoidSky op 12-02-2026 12:58 . Reden: toevoegen extra info ]

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-03 16:44
Super leuk! Ik heb er ooit nog eens een kartonnen versie van gemaakt, paar kartonnen papieren die uitgedeeld werden bij opening van het stadion (als ik mij goed herinner).

Hebben jullie bewust gekozen voor de eerste versie van het stadion en niet de huidige versie (met dikke lange zijde ipv dunne). Zojuist ook mijn support gegeven!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
UnderAVoidSky schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:57:
Hier nog niet voorbij zien komen denk ik.
Er komt een nieuwe Maersk boot op 01/03/2026 naar de Lego store:

[Afbeelding]

149,99€, 1513 stukjes, L60CM x H18CM x B12CM
Hopelijk dit keer alleen maar prints in plaats van stickers :P

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:57
TestDummie schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:54:
[...]

Hopelijk dit keer alleen maar prints in plaats van stickers :P
Als je de foto's op ware grootte bekijkt, zie je dat het helaas wel een stickerfestijn gaat worden...

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt5a67c439dbae9820/bltc4e81aefa63718a7-40955_WEB_SEC10.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=1200&height=1200&dpr=1

At the end of each great post, there is a disappointing signature

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-03 12:24
RichardG schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:59:
[...]

Als je de foto's op ware grootte bekijkt, zie je dat het helaas wel een stickerfestijn gaat worden...

[Afbeelding]
Gaaf ding wel! Jammer niet in de originele kleur Maersk blue. De oude durfde ik nooit te kopen ivm "brittle brown".

De containers lijken gelukkig geen stickers maar idd op andere plekken wel stickers. Zie ik nou zelfs een STAMP (Sticker Across Multiple Pieces) "ALL THE TO ZERO WAY" stuurboord vooraan?

• Calamor
  • Laatst online: 16-03 14:05
LvanW schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 16:05:
[...]

Gaaf ding wel! Jammer niet in de originele kleur Maersk blue. De oude durfde ik nooit te kopen ivm "brittle brown".

De containers lijken gelukkig geen stickers maar idd op andere plekken wel stickers. Zie ik nou zelfs een STAMP (Sticker Across Multiple Pieces) "ALL THE TO ZERO WAY" stuurboord vooraan?
Heb bij mij nergens last van. Heb de Triple E en de versie die er voor was. Deze vind ik niet zo mooi. En ben ook niet van plan om te kopen.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RichardG schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:59:
[...]

[Afbeelding]
Stickers plakken is een keuze he ;) Iets wat ik zelf dus niet doe :P

En omdat ik niet sticker, zijn mijn Speed Champions (en andere Lego sets) wat minder mooi. Stickers plakken kan altijd nog, want ik gooi ze niet weg :P

Ey!! Macarena \o/

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:11

Shin_Alu

Ranger/Ninja

[...]

Nee, zo te zien is dat gewoon een groter paneel / steen

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Tc99m
  • Nu online
[...]

Ik denk dat dat een print op een panel van 6 studs breed/3 bricks hoog is.

scintillating

• Kerngezond
RaZ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 16:12:
[...]

Stickers plakken is een keuze he ;) Iets wat ik zelf dus niet doe :P

En omdat ik niet sticker, zijn mijn Speed Champions (en andere Lego sets) wat minder mooi. Stickers plakken kan altijd nog, want ik gooi ze niet weg :P
Wat is eigenlijk de afweging om geen stickers te plakken? Let wel, ik ben geen fan van stickers en ik zou graag iets meer betalen om gewoon nette printjes te hebben, maar als ze nou eenmaal in een set zitten, waarom zou je ze dan niet plakken?

Dat gezegd hebbend, als je echt een hekel aan stickers hebt, is dit dan iets voor je?: https://www.steindrucker.com

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kerngezond schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:24:
[...]

Wat is eigenlijk de afweging om geen stickers te plakken? Let wel, ik ben geen fan van stickers en ik zou graag iets meer betalen om gewoon nette printjes te hebben, maar als ze nou eenmaal in een set zitten, waarom zou je ze dan niet plakken?

Dat gezegd hebbend, als je echt een hekel aan stickers hebt, is dit dan iets voor je?: https://www.steindrucker.com
Ik vind Lego bouwen leuk om te doen, en die Speed Champions hebben allemaal hele toffe bouwtechnieken, dus ik koop ze allemaal met uitzondering van de Formule 1 :P

Ze staan een paar dagen tot max een week in de woonkamer, en vervolgens berg ik het op in een doos, en gaat het de schuur in. Ik bewaar de doos, boekjes, stickervel(len). Het voegt gewoon voor mij persoonlijk niks toe. En stickers plakken kan altijd nog :P

Ik zou overigens ook meer betalen als alles bedrukt wordt ipv stickers hoor 8)

En komt ook nog bij dat ik er de ruimte niet voor heb, en dat ik een interrieur heb met grijs/zilver, antraciet en zwart. Ik hoef echt geen kauwgomballenkleurtjes in een vitrinekast te hebben in m'n woonkamer :P

Omdat ik alles bewaar, en ook de spare parts terug in de doos frommel, kan ik elke set die ik gebouwd heb altijd als 2de hands verpatsen mocht dat nodig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 12-02-2026 18:48 ]

Ey!! Macarena \o/

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
[...]

Mijn eerdere reactie ging er vooral om dat je niet honderden keren al die containers moet beplakken met een sticker O-)

• The Eagle

The Eagle

DennisZ88 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:31:
[...]

Super leuk! Ik heb er ooit nog eens een kartonnen versie van gemaakt, paar kartonnen papieren die uitgedeeld werden bij opening van het stadion (als ik mij goed herinner).

Hebben jullie bewust gekozen voor de eerste versie van het stadion en niet de huidige versie (met dikke lange zijde ipv dunne). Zojuist ook mijn support gegeven!
Geen idee, niet mijn creatie. Creators zijn Sander en Arne, die je wellicht ook kent van Lego Masters NL (werden tweede). Arne ken ik dan weer uit mijn jeugd.

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:49
[...]

Volgens mij niet. De MAERSK aan de achterkant is volgens mij ook 2 stickers.

Gecensureerd.

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-03 12:24
Ik denk dat ik het containerschip wel ga kopen en dan eens een mod voor de containers proberen zoals hier voor de vorige is gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CB0Aw92jf_0p_JeHICawra4hjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5kHiFNIsPgPrGwbCnyIFjIq.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er veel realistischer uit vind ik dan die grijze Maersk blokken.

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-03 22:00
PurpleBlue schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 22:43:
Vandaag de Piraat afgemaakt, en zijn de kids aan het puzzelen geslagen :+

Jammer van de 2 stickers op de set, maar toch weer een leuke build.

[Afbeelding]
(De minifigs zat er niet bij, en heb ik er zelf bij gezet ;) )

[Afbeelding]
Nice, heb hetzelfde gedaan. Beide met schatkaart.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

Wel een leuke build.

[...]

Catawiki

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
[...]

Vind het vreselijk gepriegel om stickers te plakken, vaak krijg je ze ook niet precies op de goede plek.
Zo heerlijk ik het vind om te bouwen, zo'n hekel heb ik aan die kleine stickertjes plakken.
Ik plak dus ook geen stickers :)

• CLB
  • Niet online

CLB

Soms heb je van die unieke kansen, die je gelijk bij de kladden moet grijpen, want die kom je nooit meer tegen. Ik zat al jaren op deze set te wachten, maar niet al teveel ruimte en budget zijn zaken waar ik toch wel veel rekening mee moest houden. Inmiddels jarenlang elke maand wat centen weggelegd, dus het budget was er. Ruimte blijft een dingetje, maar daar kom ik vast wel uit. Heb alles even in spoilertags gezet, want het is voor veel mensen, ook hier op Tweakers, de ultieme Legodroom. Van het weekend lekker het eerste zakje open- maken denk en dan rustig aan bouwen. Ben benieuwd hoe lang de totale bouw duurt, maar genieten zal ik!
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFmMoCiDOkPUlzICYWWlv8bJCDU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Yhb8WHWQHGuwSlnAoMAhtXCy.jpg?f=user_large
Voor 3,50 euro bij de Kruidvat, je moet wat heb...

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

CLB schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:30:
Soms heb je van die unieke kansen, die je gelijk bij de kladden moet grijpen, want die kom je nooit meer tegen. Ik zat al jaren op deze set te wachten, maar niet al teveel ruimte en budget zijn zaken waar ik toch wel veel rekening mee moest houden. Inmiddels jarenlang elke maand wat centen weggelegd, dus het budget was er. Ruimte blijft een dingetje, maar daar kom ik vast wel uit. Heb alles even in spoilertags gezet, want het is voor veel mensen, ook hier op Tweakers, de ultieme Legodroom. Van het weekend lekker het eerste zakje open- maken denk en dan rustig aan bouwen. Ben benieuwd hoe lang de totale bouw duurt, maar genieten zal ik!
spoiler:
Die kan ik straks ook ophalen *O* Ik heb er 6 besteld 8)

Ey!! Macarena \o/

• CLB
  • Niet online

CLB

RaZ schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:36:
Die kan ik straks ook ophalen *O* Ik heb er 6 besteld 8)
Wow, daar ben je de rest van het jaar mee zoet zeg...

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

CLB schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:37:
[...]

Wow, daar ben je de rest van het jaar mee zoet zeg...
Met de financiering terug betalen wel ja :+

Ey!! Macarena \o/

• 737freak
spoiler:
[Afbeelding]
Heet dit dan nog steeds een 'polybag'?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

737freak schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:23:
[...]

Heet dit dan nog steeds een 'polybag'?
Yup, want die dingen worden overal in plastic verkocht, behalve in de EU. Iets met milieu enzo.

Ik baal wel, want ik verzamel die dingen. En papier zal sneller scheuren en/of beschadigen dan de plastic variant.

Ey!! Macarena \o/

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

OMG, de nieuwe Razor Crest set gaat 150 euro kosten voor dit kleine ding (930 bricks)
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt34b27553596c6ef5/75447_Prod.png

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• mawashigeri
  • Laatst online: 00:14
zonoskar schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:55:
OMG, de nieuwe Razor Crest set gaat 150 euro kosten voor dit kleine ding (930 bricks)
[Afbeelding]
Daar staat wel tegenover dat 'ie vet lelijk is!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:44
zonoskar schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 21:55:
[Afbeelding]
Was al gepost en bediscussieert door @Archer_VC10
Kunnen we stoppen met dubbelposten?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• CLB
  • Niet online

CLB

Je bent lekker positief altijd d:)b
Ik heb geen europrijs gezien toen trouwens, leuk toch om nog een keer aan te halen.

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

gielie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:59:
[...]

Was al gepost en bediscussieert door @Archer_VC10
Kunnen we stoppen met dubbelposten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qk5UY4DxYUPx2Opo58R1UP6XDPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NKqTIGQAV9eLiD7iSnftSEes.png?f=fotoalbum_large

:+

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-03 21:48

Pazo

Mroaw?

Hij heeft een mooi plekje gekregen. Blijft een best indrukwekkend geheel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w433YitHXX_xmaCu3DzZzqffq6A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2gMAwanUpRvWksqExzFcJFZx.jpg?f=user_large

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
spoiler:
[Afbeelding]
Hopelijk zijn de twee figuren wel nog verdeeld over twee aparte genummerde zakjes, moet anders nog wel erg veel zoek en sorteerwerk zijn :P

200 fish found!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
LvanW schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:59:
Ik denk dat ik het containerschip wel ga kopen en dan eens een mod voor de containers proberen zoals hier voor de vorige is gedaan:
[Afbeelding]

Ziet er veel realistischer uit vind ik dan die grijze Maersk blokken.
Dat ziet er vele malen beter uit dan alleen maar grijze containers.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

TheDeeGee schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:25:
[...]

Dat ziet er vele malen beter uit dan alleen maar grijze containers.
Ik vind het design ook niet eens zo slecht, maar ~930 parts voor 150 euro is gewoon echt een hele slechte deal. Voor mijn gevoel zijn veel van de nieuwe Star Wars-sets behoorlijk verkleind terwijl ze juist stijgen qua prijs.

:N

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:07
@SomerenV
Volgens mij heeft TheDeeGee het in je quote over het Maersk containerschip. Die kost idd ook €150, maar heeft 1516 onderdelen en volgt dus de huidige standaard voor de adviesprijs.

Star Wars sets die als "overpriced" worden ervaren is al een tijdje aan de gang, niet dat je er niet over mag klagen, maar stem vooral met je portemonnee of wacht op een goede deal. Star Wars sets zijn met minimaal 25% korting wel 2x per jaar te scoren? Zit je rond de normale adviesprijs van bijvoorbeeld het Maersk containerschip per part? :')

• SomerenV

SomerenV

It's something!

AppieNL schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:43:
@SomerenV
Volgens mij heeft TheDeeGee het in je quote over het Maersk containerschip. Die kost idd ook €150, maar heeft 1516 onderdelen en volgt dus de huidige standaard voor de adviesprijs.

Star Wars sets die als "overpriced" worden ervaren is al een tijdje aan de gang, niet dat je er niet over mag klagen, maar stem vooral met je portemonnee of wacht op een goede deal. Star Wars sets zijn met minimaal 25% korting wel 2x per jaar te scoren? Zit je rond de normale adviesprijs van bijvoorbeeld het Maersk containerschip per part? :')
Oh verrek :+ Mijn gedachte bij het lezen van 'grijze containers' gingen meteen naar de motoren van de Razor Crest. Overigens ben ik gestopt met Star Wars. Niet omdat het overpriced was (toen althans nog niet), maar vooral omdat het grotendeels een grijze massa is, met soms hier en daar een beetje kleur.

Die Maersk vind ik wel tof, al is het niet mijn soort set. De brug op de oude Maersk-set vind ik overigens wel toffer gedaan. Die heeft detail door het gebruik van de steentjes, waarbij de nieuwe vooral detail heeft door gebruik van stickers.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

spoiler:
[Afbeelding]
Dat is echt een topset! Mooi kleurgebruik, originele bouwtechniek en het belangrijkste: geen stickers!

Ik kan dit type sets ook lastig weerstaan.

Serieuzer: hoe komt het dat de minifiguurtjes dezelfde prijs hebben? Zo'n polybag is toch veel meer value for money? Desondanks moet ik zeggen dat ik toch al drie doosjes van serie 28 heb gehaald. Zó leuk :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Project Scania 10x4: Showcase / review
Lange post incoming: Mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker is zo goed al klaar, tijd voor een showcase / review van deze MOC.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-244322/786510.png/1000x800.png?1766674408.318886
Eigenschappen
MOC via Rebrickable: SCANIA 770s 10x4 truck (fully red) van LingKong
Aantal steentjes: circa 3875
Gewicht: 3,7kg
Afmetingen: L54 x B17 x H24cm
Features: 6 motoren, 2 assen aangedreven, 3 assen gestuurd, 5 assen geveerd, 1 as als liftas, automatische schotel-sluiting, kantelbare cabine, te openen deuren.
Kosten: ca €650
Verzamelen van de steentjes
Via Rebrickable is een part list van deze MOC te bekijken / downloaden, als mede die in Bricklink te zetten. Via Bricklink kon ik goed bijhouden welke steentjes ik al had en welke ik nog moest. Omdat ik geen steentjes vanuit mijn bestaande sets wilde gebruiken, heb ik alles moeten aanschaffen. Als je alles via Bricklink zou bestellen, zou je ca €1450 kwijt zijn :+ Met de gedachte van ca €0,10 per steentje, was mijn doel om op circa €400-450 uit te komen. Helaas is dat niet gelukt.
Ik heb zeer veel steentjes kunnen halen bij Blokjesland in Ede. Met de uitgeprinte part list daar vele zaterdagen en vele uren zitten graven in bakken. Daar wordt alles op gewicht afgerekend, dus relatief goedkoop. Ik heb daar denk ik ca 70% van de steentjes vandaan kunnen halen. De overige 30% heb ik helaas toch allemaal moeten bestellen. Er zitten veel bijzondere / niet alledaagse steentjes in, vooral in het Technic gedeelte. Daar heb ik veel van moeten bestellen, en dan lopen de kosten snel op. Tevens zitten er ook 6 motoren, 3 receivers en een batterijhouder in, die drijven de kosten ook aardig op. Maar ik heb ook van bepaalde steentjes andere kleuren gepakt (chroom was erg duur, dus lichtgrijs voor genomen) om de kosten weer wat te drukken. Al met al liggen de totale kosten toch rond de €650,-
De bouwinstructies
2 pdf bestanden met totaal 995 stappen, voor €10,-. De instructies waren over het algemeen goed. Er staat bij elke stap welke en hoeveel steentjes je nodig hebt. Helaas ontbraken bij de asjes de lengtes. Dat dat was soms wel even goed opletten. Ander puntje was dat er soms steentjes een aantal stappen 'zweefden'. Ze zaten dus nog nergens aan vast, soms pas 10 stappen later, en in een extreme voorbeeld pas 184 stappen (!) verder. Daarmee was bouwvolgorde soms ook niet helemaal logisch, en zouden andere stappen eerder moeten komen wat het makkelijker zou maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abHMlZTLElyBluVPkktJGIsPpZk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ev2SqXTNVo2Hi3guPFAL0hay.jpg?f=user_large
Voorbeeld van zwevend stuk Lego. Pas in stap 592 kwam dit vast te zitten :+
Het bouwen zelf
Het bouwen zelf was natuurlijk het leukste. Met name het Technic gedeelte vond ik erg leuk. Ik sta echt versteld hoe deze persoon dit allemaal uitgedacht heeft. Het was erg gaaf om te zien hoe het chassis uiteindelijk vorm begon te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEA2MQDlh6Cv1K8PaWPbuO77Ge4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eISkO9dbsXPQR00B1FJvEns3.jpg?f=user_large

Wat ik ook al eerder heb aangegeven in tussentijdse updates hier, is dat er soms bepaalde (Technic) onderdelen op een manier vast moest komen te zitten, wat eigenlijk niet kon. Technic balken die gelijktijdig in zowel horizontale als verticale pinnen vastgezet moesten worden. In Studio ziet dat er waarschijnlijk prima uit, in de praktijk moest ik soms een deel afbreken om het om een andere manier aan te vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pz4eqjJJ3mba1aU8lFsjid59tGs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxNozOXPj6Kmw9EZ1TzdVgiV.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgZCzZ5IR4dDiRCLTiZIQBT_ReM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KiiWlb64ovRxPb6an4v5XFq.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XP3Xtcqmqi4KE5aqxTrBpSGOG24=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PY3cB1ye03zuUOwBFs7wD9vC.jpg?f=fotoalbum_medium
Drie voorbeelden van combinaties die eigenlijk niet kunnen zonder het een en ander af te moeten breken.

Ander puntje ter verbetering is dat er niets in de bouwinstructies stond over de motoren, in welk stand deze moesten staan of hoe de kabels moesten lopen. Dit was dus een uitzoekwerkje. Daarnaast was 1 van de kabels gewoon te kort en moest er een verlengkabel tussen komen. Voor sommige kabels was het hele puzzel om deze overal tussendoor te geleiden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lU23Kw6CoTiORmfYUe0L1pR_dAA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kca2Z11AzhmfNIlSCLzIRign.jpg?f=user_large

Waar het Technic gedeelte oersterk is, is het classic gedeelte behoorlijk slap. Met name de bumper / grill en de deuren zijn erg fragiel. Hele stukken zitten vast met enkele studs waardoor ze er makkelijk afvallen. Zo zitten de deuren maar vast met 1 scharnier en bestaat deze uit 2 delen welke aan de binnenkant dmv enkele studs aan elkaar zitten. Ze braken regelmatig af tijdens het bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ps9RNJCL8R8oXW6a3vXV72TkzGs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GdKQeVRx44FgdOZE4DzdpUWB.jpg?f=user_large
Modificaties
Ik heb inmiddels al een paar modificaties gedaan.

- Bumper opgehoogd. Deze lag op een mm na op de grond. Er kon gelukkig 1 laagje onderuit. Nog steeds laag, maar wel beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jple-hNOzaytzHKTQ2a9vDYNBjk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/n1mZdc3Qtouy475RkArP1Kzu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHFcZ1qdKB0q1JSrBN6BP-pjLM0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ybgBLT1ARes0j52f8xRfOPWX.jpg?f=user_large

- Aangedreven wielen verder naar buiten geplaatst.
De aangedreven wielen liepen aan. Ik heb aan de as 1 extra 'afstandshoudertje' kunnen plaatsen, en nu gaat het goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODltSBV0tn9iPuxRUGCC6CgD4ME=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyAvT4MqebXGx9Wqt4XWDL4l.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dG12dGcMRv0_J8_Yt1PZUSh3B8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWGOQ746Hb4Wu3I9CN3lWvYm.jpg?f=fotoalbum_medium
Links voor, rechts na de modificatie

- Lijmen
Ja sorry, een doodzone misschien, maar ik heb o.a. in de deuren en in de bumper een paar steentjes met secondelijm vastgelijmd. Nadat ze 25x eraf waren gevallen was ik er klaar mee. Model gaat toch niet meer uit elkaar en het zijn maar een paar steentjes.

- Zagen
Helaas was dat noodgedwongen, ik had in het begin tijdens de bouw van het chassis verkeerde (te lange) Technic balken gebruikt. En die kreeg ik er echt niet meer tussenuit, dus daar heb ik de zaag ingezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlKGvnHGu7O7N26EqM6jVfWc4w8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxUCJFE8hC4mFfey5PLocdSF.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kotxobEWdSGJkAHWFCo2pA7T4cA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyknOAlzjioTYJyiVLvKkR8H.jpg?f=fotoalbum_medium
Bouwfoto's
Hierbij een aantal foto's van tijdens de bouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Grtj2fAMkPv07m005yUYttNiKM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JmShnLR9eYVD8I9TSVkNBVR.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOdxXT--kNPoIknnPHQJ82--mpE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6q08oFQIuPddNhmTKDu1F3YT.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1UyQ0ioqr_ZLIJUSMUYbXVsXO8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kab8YYVMkC7Is6rdMOiz9s2V.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjwaiTqZcSeyKdJOp92Ly_RNSlo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9KsbwLclDXyzHHc0RjWJ29R.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I29rsgkw6QgKprrSBuQBFBzN7tw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJRvONWj2v2fEIU92T6M9FbP.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ddlke4Vi7SbkVsweqJq3-lqwiM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eISkO9dbsXPQR00B1FJvEns3.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-YMp17mLks9fRXXAnS95JE17Yc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkOlLOkxvPV7oK4axmkgrCBW.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHcUtI_rxGRco7bhVEDNdW9UBLk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMlwRLydGPvLCKBHq1SxwrO9.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zg4s3G80wuCv12ghmQBnsp5fwqs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDtP4m3roaEFUCNW0HnKP8fS.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di_7Ydy-FLmMd9Qx4hNjxZoYbZ4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mtb16AHvkOPLZ23bygUQGkCu.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lofuXOl40pI-J2WCMmSXcoTqnI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqIODXD6gWvKW5aoeSJJrgbm.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2ZyO5lm5oD0Uqh4v33fBhct_qI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdnRemDBjZabA8aXW4w7XkMV.jpg?f=fotoalbum_small
Het eindresultaat
En hierbij dan het eindresultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUJd8r1qH3udwe78mKwuYGhdmDY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dW4Hc7jXpTvVYKst5n3Zv14b.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wvBjuunvFRv_gta3lb-Wx2xh2k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rqP040k9S7DPxOweHSwfOP5k.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNSogsS_Tnxa6cWZ98f4oFVVbLc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceIIQiU0tbrGZQ8gzzXlpt8C.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0pmCRBuXO9sYPjsw2cWEGC5gxg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvFlCL2X23ue9idvRSgVWgxv.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUeTqQ3Uua_jX5UsZyQfsXGNonY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfMpS6Y4mJiM0ykGu1DmPguT.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUCrbgVNtifhlFUXZUFz_ZONckk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RS54DLsHzvfuojmnLpRFkUA.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q67Ek0wKl0rxe_C1kewsdK6h5uk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yL4gbL472VbQIbsAuTVfRfFa.jpg?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csKDqyoHPtBDLinc4C0HOMRWyd0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBXadCTFGLlUIjRQPX1Rkkvq.jpg?f=fotoalbum_small
En nu?
Er zijn nog een aantal dingen die ik wil doen / aanpakken:

- Rijden
Het model is zo zwaar, dat ie helaas amper rijdt. Er zijn 2 motoren die de aandrijving doen, en ze krijgen het gewicht van 3,7kg niet in beweging. Met een zetje rijdt het model wel, maar zodra je gaat sturen komt er meer weerstand en komt ie eigenlijk weer tot stilstand. Ik zit te denken om te kijken of ik er een extra motor zou kunnen bijplaatsen. Maar dat zal wel een hele puzzel worden. Dit vind ik wel erg jammer eigenlijk, ik gehoopt dat ik er lekker mee kon rondrijden, en later ook nog met een trailer. Maar dat gaat dus niet zomaar.

- Sturen
Bij scherp sturen lopen de wielen aan in de wielkassen. Wil kijken of daar nog wat in te verbeteren is.

- Verlichting
Ik wil er nog verlichting in gaan zetten. Dat de koplampen kunnen branden, evt contourverlichting en knipperlichten.

- Lampenbeugel op dak aanpassen
Ik vind de lampenbeugel op het dak niet zo geslaagd. Het is een gammel geheel, en de blauwe verbindingspinnen zijn zichtbaar (ook zo in de bouwinstructies). Daar wil ik wat anders voor gaan verzinnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAPMYpjY5XR5weFrszE2OYKxj6I=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynL5mo9dmQVggiOJA7jgLlV3.jpg?f=fotoalbum_small

- Trailer
Ik wil er uiteindelijk nog wel een dikke trailer achter hebben. Jaap Technic heeft twee hele mooie trailers. Een semi trailer en een ballasttrailer. Dat lijkt me wel wat. Maar goed, wordt het geheel nog zwaarder, dus rijden is dan nog lastiger...
Conclusie
Ik heb ontzettend veel plezier aan de MOC gehad. Er zijn wat verbeterpuntjes, maar al met al is het een ontzettend mooi en imposant model om te zien. Dat het rijden nog niet wil is wel een minpunt, en ik hoop dat nog op te lossen. Hier en daar is het model ook wat fragiel, wat met een dotje lijm dus wel op te lossen is, maar eigenlijk niet zou moeten. Ondanks dat ben ik er erg blij mee! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJeneom31ruNCcpzgnWesLzcRqg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OC1UJjC4VDIbfheKO9c7PVEi.jpg?f=user_large
Minifig for scale

[ Voor 200% gewijzigd door Pazo op 14-02-2026 20:36 ]

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• CLB
  • Niet online

CLB

Peanuts: Snoopy's Doghouse - 79,99 euro
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt46208f9cf7697208/21368_Prod.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=792&height=792&dpr=3

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt11e96dd749a54829/21368_Lifestyle_Envr_03.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=792&height=792&dpr=3

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt7e29f8a27c361055/21368_Lifestyle_Build_05.jpg?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=792&height=792&dpr=3

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 14-02-2026 20:39 ]

• Kerngezond
Ik ben normaal niet zo iemand die zeurt om hoge LEGO-prijzen, maar 80 euro hiervoor? :?

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:19
Kerngezond schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:46:
[...]

Ik ben normaal niet zo iemand die zeurt om hoge LEGO-prijzen, maar 80 euro hiervoor? :?
Qua piece count/IP license e.d. klopt het wel ongeveer, maar je ziet het er niet van af. Ik vind het ook erg duur, maar heb dan ook helemaal niets met Snoopy.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Xqlus1ve
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Beetje offtopic, maar toch ook niet.

Intussen hangen mijn minifiguren display's eindelijk aan de muur. Ik heb er 2 van Wicked Brick (UK) en 1 van BlackedBrick (PL). Ik zal hier mijn ervaring delen mocht men geintereseerd zijn.

Om te beginnen bij Wicked Brick (zoals sommige weten paste mijn eerste bestelde display voor geen meter, na veel email verkeer met vele fotos eindelijk een nieuwe gekregen, toch wel positief want had er een hard hoofd in).

Wicked Brick: 200 euro inclusief verzend kosten en belasting (Black Friday Deal, zat ook nog een gratis display bij voor 1 minifiguur)
- Aantal figuren: 150.
- Afmetingen: Breedte 78.1cm x Diepte 6.6cm x Hoogte 48.6cm
- Verpakkings materiaal: Universele doos, schuimrubbers beschermdelen rondom, bubbeltjesverpakking.
- Schroeven: Platte schroeven, reserve mee geleverd, inclusief zwarte wand montage schroeven / pluggen (schroevendraaier schiet er makkelijk van af en kan krassen veroorzaken).
- Beschermfolie: Vrij gemakkelijk te verwijderen.
- Staand of hangend: Enkel hangend.
- Deur: Met magneten (bij stoten kans dat de deur eraf valt).
- Montage: Vrij gemakkelijk, stalen bevestigingsblokken zijn universeel, nadeel is dat je op sommige plekken schroefgaten zie die ongebruikt zijn.
- Montage minifiguren: Ruime plek qua hoogte en diepte, zat plek om extra figuren of props te plaatsen, langere atributen is minder een probleem.
- Wand Montage: Omslachtig, je moet eerst de display tegen de muur aan hangen, dan met de schroeven monteren.
- Plankjes: Los erin schuiven, kan dat ze vallen is klein maar aanwezig, zwakker ontwerp, ze hangen wat door het gewicht van de plankjes en de minifiguren
- 1x1 studs: Merkloos, geen reserve aanwezig, al reeds gemonteerd (geen keuze voor lego studs bij een meerprijs)
- Probleemloos?: 1e keer een ramp, van alles moeten vijlen, 2e ging vlekkenloos (achterwand insert is bepalend of alles past).
prijs / kwaliteit: Veels te duur, ze hebben vooral naams bekendheid maar dit is ook wel gelijk de laatste keer dat ik er besteld heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsbTAyT7T1wxFZETxd-_ka04B1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55fcS2EigUqHIZWmUKvBLFmj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgexh_ohpewtPHjnzrpSHGLcS-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/amdEadybuGnrbpojNXpRFuJX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coU6-Ly-xeaIFyYtSg0UA1FJeAA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVhJ5BAIrgDkOuoAuF7pMV8P.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzxswUwfZt4BtJ87FMxGpCLCpwU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKwttcA0CBf4LhgdaaRRWF07.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSNMHqGTgMCq8-umA286AjCzIc8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAhFMhqI0X0xR3FXV7xwGcck.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ofj-r6Eg-G1S-2hmb5_0aHPK2GI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xh0mE2WUoVUYVPxcf9KzAhb.jpg?f=fotoalbum_tile
Blackedbrick: 136 euro inclusief verzend kosten en belasting
- Aantal figuren: 200.
- Afmetingen: Breedte 75cm, Diepte: 6cm, Hoogte 50cm
- Verpakkings materiaal: doos op maat, schuimrubbers beschermdelen rondom, bubbeltjesverpakking.
- Schroeven: Inbus, inbus-sleutel + reserve mee geleverd, inclusief zwarte wand montage schroeven / pluggen (nadeel is wel dat er een klein stukje muur te zien is in de display, hier heb ik wat isolatie tape gemonteerd op de muur).
- Beschermfolie: Wat lastiger te verwijderen, wel goed gemonteerd.
- Staand of hangend: Hangend en staand! Er zit een voet bijgeleverd met magneten.
- Deur: Met magneten (zit wat steviger op zijn plek, vertoont wel wat kleine scheurtjes rondom de magneten).
- Montage: Vrij gemakkelijk, stalen bevestigingsblokken zijn niet universeel, geen gapende schroefgaten achteraf.
- Montage minifiguren: Voldoende hoogte en diepte voor de meeste minifguren, minder ruimte voor additionele figuren of props. Lange atributen kunnen een issue zijn, een Mandalorian met range finder is wel zo'n beetje maximale.
- Wand Montage: Eerst schroeven monteren, display kan eraf en erop gehangen worden met de schroeven in de muur.
- Plankjes: Vooraf erin schuiven alvoren de zijplank afgemonteerd kan worden, steviger ontwerp, kunnen er niet uit vallen. Helaas wel wat moeijlijker figuren erbij plaatsen / eruit halen.
- 1x1 studs: Merkloos, geen reserve aanwezig, nog te monteren (geen keuze voor lego studs bij een meerprijs).
- Probleemloos?: Nee, moest de plankes een klein beetje bijvijlen om ze in de achterwand gemonteerd te krijgen, maar het mag geen naam hebben.
prijs / kwaliteit: Naar verwachting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwCEdyMS0zYAFliykS2ZffgU3rQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAZAQffDcFQPMdPaOuIwL6wn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zavq5YwkabrTzdH06wTI94hZCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxoXeHlYStIEVQBIXzoHCVGt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfXs1VHHrF_-E7XnDOGJwYkJpyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZ6inqkYGZRIQrUPMP5IiSjO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GA3624oxSoWn7fbKSyCWmsb1O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upFee6UcMBcT9gYWwwsu3oJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRins7FUtwNDQQjVhHEP3krqa9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vOWbfNIcyosE0Z1waitaxl0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDYhcprOYjxTSeDPn6Ux6TRiSO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xK9qZ6QDJ9viivgAvnX8GBLg.jpg?f=fotoalbum_large

Winnaar? BlackedBrick, duidelijk de winnaar in mijn ogen, nettere prijs, stevig en ergonomisch ontwerp, zowel staand en hangend, montage is veel meer over nagedacht. meer minifuguren.

TLDR: BlackedBrick GOED, Wicked Brick overpriced en matig :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrY0pdt7-cAu0NiZZ_0Fm-eaJPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8IMg8MoJvd9iUiV2nbSnKSK7.jpg?f=fotoalbum_large

Oh de schermfoldie van de BlackBrick display moet nog verwijderd wordt, deze is ook gewoon nog transparant.

• Reinier

Reinier

\o/

Afschuwelijk en veel te duur :)

Maar de groene en gele plantachtige onderdelen zijn leuk. Die kende ik nog niet.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:07
Ik heb niet zoveel met Snoopy, maar ik vind hem wel goed gelukt. De part count zie je er niet echt aan af, maar echt leuke set imo.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:36

Cheezus

Luiaard

Pazo schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:19:
..
Imposant apparaat :)

Qua RC zou ik er niet teveel moeite in stoppen: Lego is daar gewoon niet zo voor geschikt. Ik heb de 42056 maar na een paar uurtjes spelen zijn de assen en gaten in de liftarms al flink versleten. Met 4 KG zal dat vast niet beter gaan :P
Totdat Lego een oplossing met lagers verzint (zoiets: https://metal-technic-par...-metal-beam-bearing-block) zou ik het rijden alleen met treinen doen :)

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Pazo schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:19:
Lange post incoming: Mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker is zo goed al klaar, tijd voor een showcase / review van deze MOC.

[Afbeelding]
Eigenschappen
MOC via Rebrickable: SCANIA 770s 10x4 truck (fully red) van LingKong
Aantal steentjes: circa 3875
Gewicht: 3,7kg
Afmetingen: L54 x B17 x H24cm
Features: 6 motoren, 2 assen aangedreven, 3 assen gestuurd, 5 assen geveerd, 1 as als liftas, automatische schotel-sluiting, kantelbare cabine, te openen deuren.
Kosten: ca €650
Verzamelen van de steentjes
Via Rebrickable is een part list van deze MOC te bekijken / downloaden, als mede die in Bricklink te zetten. Via Bricklink kon ik goed bijhouden welke steentjes ik al had en welke ik nog moest. Omdat ik geen steentjes vanuit mijn bestaande sets wilde gebruiken, heb ik alles moeten aanschaffen. Als je alles via Bricklink zou bestellen, zou je ca €1450 kwijt zijn :+ Met de gedachte van ca €0,10 per steentje, was mijn doel om op circa €400-450 uit te komen. Helaas is dat niet gelukt.
Ik heb zeer veel steentjes kunnen halen bij Blokjesland in Ede. Met de uitgeprinte part list daar vele zaterdagen en vele uren zitten graven in bakken. Daar wordt alles op gewicht afgerekend, dus relatief goedkoop. Ik heb daar denk ik ca 70% van de steentjes vandaan kunnen halen. De overige 30% heb ik helaas toch allemaal moeten bestellen. Er zitten veel bijzondere / niet alledaagse steentjes in, vooral in het Technic gedeelte. Daar heb ik veel van moeten bestellen, en dan lopen de kosten snel op. Tevens zitten er ook 6 motoren, 3 receivers en een batterijhouder in, die drijven de kosten ook aardig op. Maar ik heb ook van bepaalde steentjes andere kleuren gepakt (chroom was erg duur, dus lichtgrijs voor genomen) om de kosten weer wat te drukken. Al met al liggen de totale kosten toch rond de €650,-
De bouwinstructies
2 pdf bestanden met totaal 995 stappen, voor €10,-. De instructies waren over het algemeen goed. Er staat bij elke stap welke en hoeveel steentjes je nodig hebt. Helaas ontbraken bij de asjes de lengtes. Dat dat was soms wel even goed opletten. Ander puntje was dat er soms steentjes een aantal stappen 'zweefden'. Ze zaten dus nog nergens aan vast, soms pas 10 stappen later, en in een extreme voorbeeld pas 184 stappen (!) verder. Daarmee was bouwvolgorde soms ook niet helemaal logisch, en zouden andere stappen eerder moeten komen wat het makkelijker zou maken.

[Afbeelding]
Voorbeeld van zwevend stuk Lego. Pas in stap 592 kwam dit vast te zitten :+
Het bouwen zelf
Het bouwen zelf was natuurlijk het leukste. Met name het Technic gedeelte vond ik erg leuk. Ik sta echt versteld hoe deze persoon dit allemaal uitgedacht heeft. Het was erg gaaf om te zien hoe het chassis uiteindelijk vorm begon te krijgen.

[Afbeelding]

Wat ik ook al eerder heb aangegeven in tussentijdse updates hier, is dat er soms bepaalde (Technic) onderdelen op een manier vast moest komen te zitten, wat eigenlijk niet kon. Technic balken die gelijktijdig in zowel horizontale als verticale pinnen vastgezet moesten worden. In Studio ziet dat er waarschijnlijk prima uit, in de praktijk moest ik soms een deel afbreken om het om een andere manier aan te vliegen.

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Drie voorbeelden van combinaties die eigenlijk niet kunnen zonder het een en ander af te moeten breken.

Ander puntje ter verbetering is dat er niets in de bouwinstructies stond over de motoren, in welk stand deze moesten staan of hoe de kabels moesten lopen. Dit was dus een uitzoekwerkje. Daarnaast was 1 van de kabels gewoon te kort en moest er een verlengkabel tussen komen. Voor sommige kabels was het hele puzzel om deze overal tussendoor te geleiden.

[Afbeelding]

Waar het Technic gedeelte oersterk is, is het classic gedeelte behoorlijk slap. Met name de bumper / grill en de deuren zijn erg fragiel. Hele stukken zitten vast met enkele studs waardoor ze er makkelijk afvallen. Zo zitten de deuren maar vast met 1 scharnier en bestaat deze uit 2 delen welke aan de binnenkant dmv enkele studs aan elkaar zitten. Ze braken regelmatig af tijdens het bouwen.

[Afbeelding]
Modificaties
Ik heb inmiddels al een paar modificaties gedaan.

- Bumper opgehoogd. Deze lag op een mm na op de grond. Er kon gelukkig 1 laagje onderuit. Nog steeds laag, maar wel beter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Aangedreven wielen verder naar buiten geplaatst.
De aangedreven wielen liepen aan. Ik heb aan de as 1 extra 'afstandshoudertje' kunnen plaatsen, en nu gaat het goed.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Links voor, rechts na de modificatie

- Lijmen
Ja sorry, een doodzone misschien, maar ik heb o.a. in de deuren en in de bumper een paar steentjes met secondelijm vastgelijmd. Nadat ze 25x eraf waren gevallen was ik er klaar mee. Model gaat toch niet meer uit elkaar en het zijn maar een paar steentjes.

- Zagen
Helaas was dat noodgedwongen, ik had in het begin tijdens de bouw van het chassis verkeerde (te lange) Technic balken gebruikt. En die kreeg ik er echt niet meer tussenuit, dus daar heb ik de zaag ingezet.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Bouwfoto's
Hierbij een aantal foto's van tijdens de bouw.

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het eindresultaat
En hierbij dan het eindresultaat!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En nu?
Er zijn nog een aantal dingen die ik wil doen / aanpakken:

- Rijden
Het model is zo zwaar, dat ie helaas amper rijdt. Er zijn 2 motoren die de aandrijving doen, en ze krijgen het gewicht van 3,7kg niet in beweging. Met een zetje rijdt het model wel, maar zodra je gaat sturen komt er meer weerstand en komt ie eigenlijk weer tot stilstand. Ik zit te denken om te kijken of ik er een extra motor zou kunnen bijplaatsen. Maar dat zal wel een hele puzzel worden. Dit vind ik wel erg jammer eigenlijk, ik gehoopt dat ik er lekker mee kon rondrijden, en later ook nog met een trailer. Maar dat gaat dus niet zomaar.

- Sturen
Bij scherp sturen lopen de wielen aan in de wielkassen. Wil kijken of daar nog wat in te verbeteren is.

- Verlichting
Ik wil er nog verlichting in gaan zetten. Dat de koplampen kunnen branden, evt contourverlichting en knipperlichten.

- Lampenbeugel op dak aanpassen
Ik vind de lampenbeugel op het dak niet zo geslaagd. Het is een gammel geheel, en de blauwe verbindingspinnen zijn zichtbaar (ook zo in de bouwinstructies). Daar wil ik wat anders voor gaan verzinnen.

[Afbeelding]

- Trailer
Ik wil er uiteindelijk nog wel een dikke trailer achter hebben. Jaap Technic heeft twee hele mooie trailers. Een semi trailer en een ballasttrailer. Dat lijkt me wel wat. Maar goed, wordt het geheel nog zwaarder, dus rijden is dan nog lastiger...
Conclusie
Ik heb ontzettend veel plezier aan de MOC gehad. Er zijn wat verbeterpuntjes, maar al met al is het een ontzettend mooi en imposant model om te zien. Dat het rijden nog niet wil is wel een minpunt, en ik hoop dat nog op te lossen. Hier en daar is het model ook wat fragiel, wat met een dotje lijm dus wel op te lossen is, maar eigenlijk niet zou moeten. Ondanks dat ben ik er erg blij mee! :*)

[Afbeelding]
Minifig for scale
Indrukwekkend project hoor!
Jammer van die aantal issues waar je tegen aan bent gelopen maar toch mooi opgelost.

Zit ik te denken; als je voor die trailer gaat. Kun je daar misschien lading opzetten in de vorm van één of meerdere containers. Prop je daar stiekem elektronica en batterijen in en zorg je voor een paar aangedreven assen onder de trailer. Kan je misschien toch rijden met het model.

Daily driver; MB R171 SLK280

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Cheezus schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:09:
[...]

Imposant apparaat :)

Qua RC zou ik er niet teveel moeite in stoppen: Lego is daar gewoon niet zo voor geschikt. Ik heb de 42056 maar na een paar uurtjes spelen zijn de assen en gaten in de liftarms al flink versleten. Met 4 KG zal dat vast niet beter gaan :P
Totdat Lego een oplossing met lagers verzint (zoiets: https://metal-technic-par...-metal-beam-bearing-block) zou ik het rijden alleen met treinen doen :)
Mbt rijden zei ik dit tegen mijn broer, die ook veel met Lego doet, en die gaf aan een Buwizz besturingsunit te nemen. Die schijnen veel meer vermogen te kunnen geven. Ken het niet, maar ik ga daar binnenkort eens naar kijken.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

mir4dor schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:19:
[...]

Indrukwekkend project hoor!
Jammer van die aantal issues waar je tegen aan bent gelopen maar toch mooi opgelost.

Zit ik te denken; als je voor die trailer gaat. Kun je daar misschien lading opzetten in de vorm van één of meerdere containers. Prop je daar stiekem elektronica en batterijen in en zorg je voor een paar aangedreven assen onder de trailer. Kan je misschien toch rijden met het model.
Dat is wel een idee ja. Een traileras aandrijven om mee te helpen.

• CLB
  • Niet online

CLB

Zeehond schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:28:
Hopelijk zijn de twee figuren wel nog verdeeld over twee aparte
genummerde zakjes, moet anders nog wel erg veel zoek en sorteerwerk zijn :P
Het was helaas niet gesorteerd in verschillende zakjes, dus ben de hele avond bezig geweest...
Moet zeggen dat het openen van zo'n zakje een echt fiasco is. Ik wilde 'm bewaren, net als mn dozen, dus wilde al een schaar pakken. Toen zag ik zo'n scheurlijntje, dus top, scheur dat hele zakje door de midden :X
Canaria schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:07:
Serieuzer: hoe komt het dat de minifiguurtjes dezelfde prijs hebben?
64 blokjes voor 3,49 euro is natuurlijk een mooie 'prijs per blokje' ja, zo wil ik het wel vaker zien.
Zaten trouwens ook nog 8 reserverblokjes bij, die ratio zou leuk zijn bij sets als Rivendell en dergelijke >:)

Geen zakje dus om reseve-onderdelen op te slaan, dus die zitten aan de achterkant en op de 'base' van de flamingo. En hij heeft een oranje staart wat niet hoort, die is na het maken van een fantastische foto deze weg.

Is ook niet te vinden in The Lego Builder-app, omdat het een polybag is? Jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWhESUW-HcoIZ2vMvEQlXS-Uj14=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VjI2WdPuq3w9uoaqATgHMdUn.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 14-02-2026 23:48 ]

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-03 17:30
Pfff.. Pantasy heeft eerder al een Snoopy licentie gehad. Deed het beter en goedkoper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFxnA0OaL4prJnVRTNjq7llZONA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ny6zTmUy3Kq4txW0WVXR4CI.jpg?f=fotoalbum_large

Dit dus

• Kerngezond
Remy!!!! schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:50:
[...]

Qua piece count/IP license e.d. klopt het wel ongeveer, maar je ziet het er niet van af. Ik vind het ook erg duur, maar heb dan ook helemaal niets met Snoopy.
Ik heb niet gekeken naar de kosten per blokje, maar het is inderdaad meer gewoon de algehele uitstraling die er nogal karig uitziet.

• JBplap
  • Niet online

JBplap