Bij deze hoort als GWP een Nazgul met een Fellbeast en Gandalf met paard en een staf met lichteffectAppieNL schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:35:
LoTR leak van Minas Tirith met video op reddit
1 juni release
8278 parts
Nog geen euro prijs, maar USA $600-650
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat info uit de video: het is een hybride schaal geworden waarbij wat minifig scenes verstopt zitten achter de microschaal façade.
Wat wordt de GWP die eigenlijk bij de set had moeten zitten of een losse koopbare set had moeten zijn? Geen idee, maar geheid dat er 1 komt voor de FOMO
Nazgul met Fellbeast was al de GWP bij de Barad-dûr set.
AppieNL schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:35:
LoTR leak van Minas Tirith met video op reddit
1 juni release
8278 parts
Nog geen euro prijs, maar USA $600-650
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat info uit de video: het is een hybride schaal geworden waarbij wat minifig scenes verstopt zitten achter de microschaal façade.
Wat wordt de GWP die eigenlijk bij de set had moeten zitten of een losse koopbare set had moeten zijn? Geen idee, maar geheid dat er 1 komt voor de FOMO
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RoHTy63QgAvUej9p43b2MIwD.jpg?f=user_large)
Als GWP of iets met de Witch King
Zingende Pippin in troonzaaltje? Gewoon alle iconische scènes uit de film als FOMO-inducing limited editions lanceren en de stad zelf als gigantische stapel witte steentjes in 1 zak mieteren?
Goed, genoeg cynisme van mij.
Goed, genoeg cynisme van mij.
Iemand hier die de Endurance (10335) heeft en een display case (80x50) gebruikt die niet ongeveer hetzelde kost als de set zelf…?
Kun je allicht in de 3D print hoek iets vinden?Rebel-Rebel schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:24:
Iemand hier die de Endurance (10335) heeft en een display case (80x50) gebruikt die niet ongeveer hetzelde kost als de set zelf…?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
leuke sets, jammer dat de minifigs anders worden ivm het smart gedeelte wat erin zit maar tegelijk een slimme set om geen smart bricks erbij te leveren, moet je alsnog andere sets erbij halen wil je het smart gedeelte kunnen gebruiken (slimme set voor lege dan om meer geld te verdienen, niet zon slimme set voor de gebruikers.)Archer_VC10 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:17:
Vier nieuwe Star Wars smart play sets die op 1 maart uitkomen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier zitten GEEN smart bricks bij, dus je hebt een andere set nodig voor de volledige functionaliteit.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ben ik niet met je eens.gielie schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:41:
[...]
leuke sets, jammer dat de minifigs anders worden ivm het smart gedeelte wat erin zit maar tegelijk een slimme set om geen smart bricks erbij te leveren, moet je alsnog andere sets erbij halen wil je het smart gedeelte kunnen gebruiken (slimme set voor lege dan om meer geld te verdienen, niet zon slimme set voor de gebruikers.)
Liever de Smart brick apart zodat alleen mensen die dat willen gebruiken deze hoeven te kopen. En je er bv ook 1 kunt kopen voor alle 4 sets samen. Als ze bij elke set hadden gezeten waren die sets veel duurder geworden.
Lego denkt nog steeds dat met hun 100+ euro Starwars sets gespeeld wordt...
/edit: De piece count van de Mos Eisley Cantina set kan ook niet per ongeluk zijn.
/edit: De piece count van de Mos Eisley Cantina set kan ook niet per ongeluk zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door zonoskar op 27-01-2026 13:08 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Haha, lol. Ik ben er nog steeds niet 100% van overtuigd dat dit geen geintje is.
https://rebrickable.com/sets/40973-1/crocs-multi
https://rebrickable.com/sets/40973-1/crocs-multi
Oei, die LoTR set is niet echt mooi. Net als The Shire is het 1 waas aan eentonigheid. En ik nog een plank gekocht een tijd terug voor die twee sets inclusief Rivendel en Barad Dur
Ik denk ook niet dat Sauron er de schoonheidsprijs mee probeerde te winnen;) Maar even serieus, ik vind die helm echt wel gaaf en goed gelukt. Lijkt toch super veel op het origineel?Orangelights23 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 03:29:
Oei, die LoTR set is niet echt mooi. Net als The Shire is het 1 waas aan eentonigheid. En ik nog een plank gekocht een tijd terug voor die twee sets inclusief Rivendel en Barad Dur
En tja, The Shire heeft huizen onder heuvels met gras bedekt, dan heb je veel groen in je set... Ik vond de bouwervaring echt wel leuk en hij staat ook mooi ter display.
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar op basis van twee vage plaatjes vind ik dat zelf toch wat lastig te beoordelen. Ik wacht de uiteindelijke foto's en de displays in de winkel even af.Orangelights23 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 03:29:
scintillating
Ik bedoelde de Barad-dûr set zelf, niet de helm. Die heb ik blijkbaar gemist trouwens, zal ik eens naar kijken. Barad-dûr vind ik een vette set doordat het er imposant uitziet, terwijl The Shire vooral eentonig is en ik meer variatie had verwacht qua gebruik van de kleur groen.iDutch schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:09:
[...]
Ik denk ook niet dat Sauron er de schoonheidsprijs mee probeerde te winnen;) Maar even serieus, ik vind die helm echt wel gaaf en goed gelukt. Lijkt toch super veel op het origineel?
En tja, The Shire heeft huizen onder heuvels met gras bedekt, dan heb je veel groen in je set... Ik vond de bouwervaring echt wel leuk en hij staat ook mooi ter display.
Project Scania 10x4
Een update mbt de bouw van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.Gisteravond weer lekker 3 uurtjes aan het bouwen geweest. Het blijft een enorm complex apparaat, ik moet goed scherp blijven. Komen wel weer wat foutjes / verkeerde bouwvolgordes in de bouwinstructies tegen.
Zoals deze:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5KiiWlb64ovRxPb6an4v5XFq.jpg?f=user_large)
Dat gaat niet. Nu was deze nog vrij makkelijk op te lossen.
Maar met deze ben ik een half uur bezig geweest:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AxNozOXPj6Kmw9EZ1TzdVgiV.jpg?f=user_large)
Dat gaat echt niet! Voor mijn gevoel het halve bouwwerk af moeten breken en een andere manier moeten aanvliegen om deze Technic balk op zijn plek te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt, maar ging niet van harte.
Wat ook niet handig is, is dat de kabels van de motoren niet afgebeeld staan. Dus hoe moet ik die kabels laten lopen? Het is maar een beetje gokken. Heb wel vooruit gekeken in de instructies, dus maar hopen dat ze een beetje logisch / goed uitkomen straks.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/m1jMqxlD1egNLh7gY6S6onVA.jpg?f=user_large)
Inmiddels bij stap 280 van 995 aangekomen. Het begint al een aardig apparaat te worden. Maar we zijn er nog lang niet
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dJRvONWj2v2fEIU92T6M9FbP.jpg?f=user_large)
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Supergaaf Pazo, wat een ding zeg.Pazo schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:46:Project Scania 10x4
Een update mbt de bouw van mijn Scania 10x4 zwaartransport trekker.
Gisteravond weer lekker 3 uurtjes aan het bouwen geweest. Het blijft een enorm complex apparaat, ik moet goed scherp blijven. Komen wel weer wat foutjes / verkeerde bouwvolgordes in de bouwinstructies tegen.
Zoals deze:
[Afbeelding]
Dat gaat niet. Nu was deze nog vrij makkelijk op te lossen.
Maar met deze ben ik een half uur bezig geweest:
[Afbeelding]
Dat gaat echt niet! Voor mijn gevoel het halve bouwwerk af moeten breken en om een andere manier moeten aanvliegen om deze Technic balk op zijn plek te krijgen. Uiteindelijk wel gelukt, maar ging niet van harte.
Wat ook niet handig is, is dat de kabels van de motoren niet afgebeeld staan. Dus hoe moet ik die kabels laten lopen? Het is maar een beetje gokken. Heb wel vooruit gekeken in de instructies, dus maar hopen dat ze een beetje logisch / goed uitkomen straks.
[Afbeelding]
Inmiddels bij stap 280 van 995 aangekomen. Het begint al een aardig apparaat te worden. Maar we zijn er nog lang niet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik herken die lastige bouw”foutjes” bij sommige mocs ook wel een beetje.
In theorie zou het allemaal moeten passen en ik denk dat studio het ook allemaal prima vind maar je moet sons halsbrekende toeren uithalen wil het spul in het gareel en op de plek komen.
Ook de routing van de kabels is bij sommige mocs idd niet lekker opgenomen. Soms lossen ze dat op om een foto in de pdf op te nemen.
Je zou even op rebrickable die suggestie kunnen doen, op dat soort tips wordt in de regel AFAIK positief op gereageerd.
Succes met de bouw verder 👍
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Misschien een beetje oftopic maar goed, kasten worden hier ook besproken:
Black Friday, WickedBrick 5x25 minifigure display gekocht. Gezien er vele bestelling zijn geweest bij WB is de levertijd opgeschoven naar Januari. Vorige week heb ik dan eindelijk mijn pakket in ontvangst mogen nemen.
Zat een deuk in de hoek van het pakket maar alles was dusdanig verpakt dat het perfect is aangekomen. Ik ben dus gelijk aan de slag gegaan om de display in elkaar te zetten echter kom ik tot stom verbazig dat eigenlijk niets goed past. De onder en bovenplaat van de display staan onder licht spanning en willen buigen. De minifuren platen passen niet goed in de achterwand (te breed), de front display cover met magneetjes, past niet, de middelste uitsparing past maar dan past links niet goed (of als je de paneel omdraait, recht niet goed). Ik heb van alles geprobeerd, schroeven los draaien om plaaten beter te kunnen monteren, platen omgedraaid (achter bodemplaat kan maar op 1 manier gemonteerd worden, zelfde geldt voor de achterplaat).
Nu heb ik getracht contact op te nemen met WB echter sta je dan 2 weken in de wachtrij. Heb inmiddels een 2e email gestuurd maar vrees dat dit een lang verhaal wordt. Wat ik vind dat er moet gebeuren is of uitleggen wat er incorrect gemonteerd is en dat het dan magisch wel past, of een nieuwe display, of mijn geld retour. Ik geef ze nog 1 week de tijd alvorens ik met mijn rechtsbijstand ga bellen.
Ik ben eigenlijk best wel boos, je betaald voor een premium product, echter voelt alles aan alsof het een beetje van aliexpress afkomt, inplaats mooie inbus schroeven heb je ouderwetse sleufschroeven, de metalen blokken waar de schroeven in gaan, daarvan is de helft mooi afgerond, de andere helft heeft scherpe hoeken, tijdens montage stuit je overal op spanning tegen, er wordt gepretendeerd dat dit 100% stofvrij is maar de panelen zullen nooit naadloos 100% afsluiten, etc.
Black Friday, WickedBrick 5x25 minifigure display gekocht. Gezien er vele bestelling zijn geweest bij WB is de levertijd opgeschoven naar Januari. Vorige week heb ik dan eindelijk mijn pakket in ontvangst mogen nemen.
Zat een deuk in de hoek van het pakket maar alles was dusdanig verpakt dat het perfect is aangekomen. Ik ben dus gelijk aan de slag gegaan om de display in elkaar te zetten echter kom ik tot stom verbazig dat eigenlijk niets goed past. De onder en bovenplaat van de display staan onder licht spanning en willen buigen. De minifuren platen passen niet goed in de achterwand (te breed), de front display cover met magneetjes, past niet, de middelste uitsparing past maar dan past links niet goed (of als je de paneel omdraait, recht niet goed). Ik heb van alles geprobeerd, schroeven los draaien om plaaten beter te kunnen monteren, platen omgedraaid (achter bodemplaat kan maar op 1 manier gemonteerd worden, zelfde geldt voor de achterplaat).
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ik ben eigenlijk best wel boos, je betaald voor een premium product, echter voelt alles aan alsof het een beetje van aliexpress afkomt, inplaats mooie inbus schroeven heb je ouderwetse sleufschroeven, de metalen blokken waar de schroeven in gaan, daarvan is de helft mooi afgerond, de andere helft heeft scherpe hoeken, tijdens montage stuit je overal op spanning tegen, er wordt gepretendeerd dat dit 100% stofvrij is maar de panelen zullen nooit naadloos 100% afsluiten, etc.
Overigens zijn de montageinstructies ook maar summier voor de issues die ik ondervindt.
Ja inderdaad, met het bouwen in Studio zou het wel OK zijn. Maar goed, hij heeft het model zelf ook gebouwd getuigende de foto's, neem aan dat ie het dan zelf ook tegenkomen zou moeten zijn.Fraggert schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:53:
In theorie zou het allemaal moeten passen en ik denk dat studio het ook allemaal prima vind maar je moet soms halsbrekende toeren uithalen wil het spul in het gareel en op de plek komen.
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline
Wow, balen zeg dat je ervaring zo slecht is met dit product. Heb ze vaker zien langskomen maar altijd laten gaan vanwege de prijs. Echt behoorlijk duur.Xqlus1ve schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:58:
Misschien een beetje oftopic maar goed, kasten worden hier ook besproken:
Zat een deuk in de hoek van het pakket maar alles was dusdanig verpakt dat het perfect is aangekomen. Ik ben dus gelijk aan de slag gegaan om de display in elkaar te zetten echter kom ik tot stom verbazig dat eigenlijk niets goed past. De onder en bovenplaat van de display staan onder licht spanning en willen buigen. De minifuren platen passen niet goed in de achterwand (te breed), de front display cover met magneetjes, past niet, de middelste uitsparing past maar dan past links niet goed (of als je de paneel omdraait, recht niet goed). Ik heb van alles geprobeerd, schroeven los draaien om plaaten beter te kunnen monteren, platen omgedraaid (achter bodemplaat kan maar op 1 manier gemonteerd worden, zelfde geldt voor de achterplaat).Nu heb ik getracht contact op te nemen met WB echter sta je dan 2 weken in de wachtrij. Heb inmiddels een 2e email gestuurd maar vrees dat dit een lang verhaal wordt. Wat ik vind dat er moet gebeuren is of uitleggen wat er incorrect gemonteerd is en dat het dan magisch wel past, of een nieuwe display, of mijn geld retour. Ik geef ze nog 1 week de tijd alvorens ik met mijn rechtsbijstand ga bellen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Toevallig zelf dinsdag deze gehaald.
https://www.smythstoys.co...n-ledverlichting/p/220532
Wel echt een plastic ding, maar met ledjes erin, best leuk. Nog even vullen en leuk plekje geven.
Succes met jou case.
PICS!iketot schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:01:
[...]
Wow, balen zeg dat je ervaring zo slecht is met dit product. Heb ze vaker zien langskomen maar altijd laten gaan vanwege de prijs. Echt behoorlijk duur.
Wel echt een plastic ding, maar met ledjes erin, best leuk. Nog even vullen en leuk plekje geven.
Succes met jou case.
Haha, ja moet hem eerst vullen! Zal binnenkort fotootje plaatsen als hij wat voller is
Dus je hebt 6x zoveel ontvangen? Dat is een prima meevaller zou ik zeggen,L23 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:30:
Ook trotse eigenaar van anderhalf nieuwe kleuren Classic space minifiguurtjes, de turquoise beentjes waren helaas op. Een bescheiden bestelling gedaan van 5 minifiguurtjes, maar Pick A Brick stuurt wel vaker extra stenen en onderdelen mee?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Die heb ik ook, maar zodra je 250+ minifiguren hebt waarvan ook nog eens vele een behoorlijke waarde beginnen te krijgen wil je een betere display.iketot schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:01:
[...]
Wow, balen zeg dat je ervaring zo slecht is met dit product. Heb ze vaker zien langskomen maar altijd laten gaan vanwege de prijs. Echt behoorlijk duur.
Succes met jou case.
Nu ik fotos bij mijn klacht heb gestuurd heb ik een reply gekregen van WB, ze gaan dit intern eerst oppakken, het zal mij benieuwen.
Gisteren mijn gouden en groene figs van PAB binnen gekregen. Had groene beentjes met print besteld gezien de versie zonder print niet te bestellen was. Ik heb geprobeerd de print te verwijderen met een gum. Het gaat maar het duurt vrij lang, en de ronding in de beentjes werken niet erg goed mee.CLB schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:27:
[...]
Vroeger kocht ik weleens telefoons met een logo van de provider, wat je eraf kon schuren met een simpel suikerklontje. Tegenwoordig zal dat niet werken bij een Lego-blokje gok ik, laat je 't tzt weten of het lukt?
Met wat tandpasta op een watje (wattenstaafje) gaat het redelijk goed. De print is er prima af gegaan zonder dat je er veel van ziet.
Gokje waard geweest, heb nu de groene beentjes onder mijn space gif gezien.
Verder een tijdje geleden voor weinig geld de groene (oude) futuron minifig op de kop getikt. Helaas zonder helm en airtanks. Zit nu even de classic space helm op, maar de juiste versie kom ik wel aan. De airtanks is een ander ding.
Niet echt een probleem, gezien het de 2de minifig is die ik er van heb.
Betreft deze:
(foto van mijn eerste volledige versie)
[ Voor 3% gewijzigd door key op 29-01-2026 14:13 ]
Het zijn idd wel hele aparte constructies zo. "Impossible Lego" ligt altijd op de loer bij MOCen (en sets ontwerpen). Misschien zette hij hem bij zijn build in een andere volgorde vast, maar wat ik vooral denk bij het zien van je foto's: net een ander pinnetje of asje en het had prima gekund, maar dan moet die alleen wel iemand hebben die een testbuild doet aan de hand van de instructies voordat die ze publiceert, die had dit toch ook wel ontdekt denk ik.Pazo schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:07:
[...]
Ja inderdaad, met het bouwen in Studio zou het wel OK zijn. Maar goed, hij heeft het model zelf ook gebouwd getuigende de foto's, neem aan dat ie het dan zelf ook tegenkomen zou moeten zijn.
Ik bestel wel vaker bij PAB, maar nooit extra steentjes er bij.L23 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:30:
Ook trotse eigenaar van anderhalf nieuwe kleuren Classic space minifiguurtjes, de turquoise beentjes waren helaas op. Een bescheiden bestelling gedaan van 5 minifiguurtjes, maar Pick A Brick stuurt wel vaker extra stenen en onderdelen mee?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De groene beentjes waren vanochtend op voorraad, toevallig 2 besteld omdat ik die ook 2 miste de laatste keer.
Nee, ik heb bij de bouwmarkt plexiglasplaten gehaald, deze zaag ik op maat en maak er op die manier een displaycase vanFraggert schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:39:
[...]
Kun je allicht in de 3D print hoek iets vinden?
Had je ook meer gouden en groene minifigs gekregen dan besteld?key schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 14:13:
[...]
Gisteren mijn gouden en groene figs van PAB binnen gekregen. Had groene beentjes met print besteld gezien de versie zonder print niet te bestellen was. Ik heb geprobeerd de print te verwijderen met een gum. Het gaat maar het duurt vrij lang, en de ronding in de beentjes werken niet erg goed mee.
Met wat tandpasta op een watje (wattenstaafje) gaat het redelijk goed. De print is er prima af gegaan zonder dat je er veel van ziet.
Gokje waard geweest, heb nu de groene beentjes onder mijn space gif gezien.
Verder een tijdje geleden voor weinig geld de groene (oude) futuron minifig op de kop getikt. Helaas zonder helm en airtanks. Zit nu even de classic space helm op, maar de juiste versie kom ik wel aan. De airtanks is een ander ding.
Niet echt een probleem, gezien het de 2de minifig is die ik er van heb.
Betreft deze: [Afbeelding] (foto van mijn eerste volledige versie)
Die Futuron minifigs zijn tof. De set 60446 Modulair Galactisch Ruimteschip heeft ook van die minifigs die daarop geïnspireerd zijn.
De set met de aller grootste sportheld is voor te bestellen, ga als een raket naar deze link want dit wil je hebben!
https://www.lego.com/nl-n...-michael-schumacher-11375
3 van beide besteld en ontvangen. Geen extra onderdelen.L23 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 17:51:
[...]
Had je ook meer gouden en groene minifigs gekregen dan besteld?
Die Futuron minifigs zijn tof. De set 60446 Modulair Galactisch Ruimteschip heeft ook van die minifigs die daarop geïnspireerd zijn.
Ook de lichtblauwe airtanks. Helaas kon ik geen lichtblauwe helm bestellen.
Die groene futuron zijn niet heel vaak te koop, dus gelukkig heb ik de 2de. Niet nodig, wel leuk.
De nieuwe stijl futuron kleuren heb ik ook allemaal. Alleen de education sets die pas uit zijn gekomen nog niet.
Ook nog op zoek naar het witte standbeeld met space logo en de Stardust Benny.
Je moet wat te zoeken hebben, onderdeel van het verzamelen.
Dit is wel echt een heel mooi model geworden zo. Ben benieuwd welke volgen. Gok zelf de volgende:schumi1986 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 17:51:
De set met de aller grootste sportheld is voor te bestellen, ga als een raket naar deze link want dit wil je hebben!
[Afbeelding]
- Lewis Hamilton
- Sebastian Vettel
- Fernando Alonso
- Max Verstappen(?)
- Kimi Raikkonen(?)
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Kimi met een ijsje!KW25 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:46:
[...]
Dit is wel echt een heel mooi model geworden zo. Ben benieuwd welke volgen. Gok zelf de volgende:
- Lewis Hamilton
- Sebastian Vettel
- Fernando Alonso
- Max Verstappen(?)
- Kimi Raikkonen(?)
Ik zou het doen!
En zonnebril!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Of doe eens gek, Fangio?KW25 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:46:
[...]
Dit is wel echt een heel mooi model geworden zo. Ben benieuwd welke volgen. Gok zelf de volgende:
- Lewis Hamilton
- Sebastian Vettel
- Fernando Alonso
- Max Verstappen(?)
- Kimi Raikkonen(?)
(Het zal vast 1 worden van die jij noemt, maar auto's van heel erg vroeger zou ik ook wel leuk vinden tussendoor. Komt vast sowieso wel na die 5.)
Ziet er mooi uit inderdaad, maar vind het persoonlijk wel irritant, die verschillende schalen. Groter dan speed of champions serie en een stuk kleiner dan de grote f1 modellen.
Ik zie het probleem niet zolang de schaal hetzelfde blijft binnen een serie van F1 auto's (Technic, Icons en Speed Champions) en dat doen ze. En als je de verschillende series bij elkaar in de kast zet (heb ik niet), is het toch ook wel grappig? Beetje Daltons idee
Moet het een en ander aan gemod worden zoals de vorige modellen, maar de basics zijn er.schumi1986 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 17:51:
[Afbeelding]
Damon Hill, kun je de scene naspelen dat Schumi hem van de baan rijdt toen die de auto kapot had en niet meer kon winnen (geen fan)KW25 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:46:
[...]
- Lewis Hamilton
- Sebastian Vettel
- Fernando Alonso
- Max Verstappen(?)
- Kimi Raikkonen(?)
Net gepresenteerd: Winnie the Pooh - 1399 steentjes - 149,99 euro

En Knorretje ook, kleinere set wel met 544 stenen

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 30-01-2026 09:32 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Spaceship!
LEGO 40921 Scaled-Up Blue Astronaut Minifigure revealed!
€59.99, 793 stenen, vanaf 1 maart verkrijgbaar
:strip_exif()/f/image/kFWzYhCM6uiLx7RVNnmnAcrm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kFWzYhCM6uiLx7RVNnmnAcrm.jpg?f=fotoalbum_large)
scintillating
Must have! Deze gaat er zeker komen. Past nog wel een maxi-fig bij de andere
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Er had wel ff een spoiler om het tweede plaatje gemogenTc99m schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:05:
Spaceship!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is een van de leukere dingen aan deze sets, in elk hoofd zit een easter egg.
Zoals hier gepost ben ik een beetje afgehaakt met Lego maar de space-maxifig doet het heel erg goed op mijn nostalgie meter
Als je op de link klikt zie je dat de robot én dat hij in het hoofd zit op de doos staat aangekondigdRubjeMazter schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:09:
[...]
Er had wel ff een spoiler om het tweede plaatje gemogen![]()
Dat is een van de leukere dingen aan deze sets, in elk hoofd zit een easter egg.
[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 30-01-2026 09:13 ]
scintillating
Ik vind een reactie bij dat artikel wel geinig:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er iemand is die dat maaktWhere's the cracked helmet alternative build?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Na Senna/McLaren (jaren 80), Mansell/Williams (jaren 90) en Schumacher/Ferrari (jaren 00) zouden inderdaad de jaren 10 een logische stap zijn. En dan kom je op Hamilton/Mercedes of Vettel/Red Bull (met denk Hamilton in een Mercedes als eerste keuze uit). Maar zelf zou ik een stap terug in de tijd naar jaren 70 mooier vinden. En dan kom je op Lauda/Ferrari of Fittipaldi/McLaren uit in mijn ogen.KW25 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:46:
[...]
- Lewis Hamilton
- Sebastian Vettel
- Fernando Alonso
- Max Verstappen(?)
- Kimi Raikkonen(?)
En natuurlijk zou een JPS Lotus ook heel stoer zijn!
Ik vind Poeh wel redelijk maar ik vind Knorretje bij deze twee sets beter gelukt. Ik ben echt een groot fan van Winnie de Poeh! De set van het huisje van Poeh is nog steeds een van mijn favoriete sets:CLB schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.lego.com/nl-nl/product/winnie-the-pooh-21326
Nog twee nieuwe sets trouwens, beide vanaf 1 maart:
11502 Sunflower Bouquet
686 stenen, €59.99

11510 Magnolia Branches
435 stenen, €49.99
11502 Sunflower Bouquet
686 stenen, €59.99

11510 Magnolia Branches
435 stenen, €49.99
scintillating
Die zonnebloemen zien er wel echt een stuk beter uit dan die uit 40524 in 2022.
scintillating
Ha kijk, Demogorgon onderdelenTc99m schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:51:
[Afbeelding]
11510 Magnolia Branches
435 stenen, €49.99
[Afbeelding]
Ik zat gisteren te twijfelen om een aantal doosjes van CMF series 21 en 27 te halen, om m'n Cyberpunk stad wat aan te vullen. Daarna toch maar even op Bricklink gekeken wat de minifigures zouden kosten als ik ze los zou kopen (en dan heb je iig zekerheid), en dat scheelde nogal behoorlijk! (niet onverwacht trouwens).
Dus nu een lading minifigures besteld, en nog wat 'gekke' onderdelen die ik vast wel kan gebruiken in m'n stad, maar het grappige is, ik had tevens een set gevonden die altijd al een beetje onderaan m'n verlanglijstje stond, maar nu voor erg weinig geld. De Stable of Dream Creatures voor maar €31! net iets goedkoper dan de laagste prijs ooit volgens Brickwatch.
De komende keren als ik Bricklink ga gebruiken ga ik zeker weer kijken of ze nog leuke sets voor erg weinig aanbieden.
Dus nu een lading minifigures besteld, en nog wat 'gekke' onderdelen die ik vast wel kan gebruiken in m'n stad, maar het grappige is, ik had tevens een set gevonden die altijd al een beetje onderaan m'n verlanglijstje stond, maar nu voor erg weinig geld. De Stable of Dream Creatures voor maar €31! net iets goedkoper dan de laagste prijs ooit volgens Brickwatch.
De komende keren als ik Bricklink ga gebruiken ga ik zeker weer kijken of ze nog leuke sets voor erg weinig aanbieden.
Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch
Ik had een scheve Benny smile faceplate ook leuk gevonden als die er extra bij zat. Gebroken helm hadden ze dan ook gelijk instructies voor kunnen bij doen.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:25:
Ik vind een reactie bij dat artikel wel geinig:
[...]
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er iemand is die dat maakt
Kampt LEGO met lever problemen naar shops dat iemand weet? Dus niet de webshop van LEGO richting consumenten, maar LEGO zelf naar retailers e.d.
Zo kwam het vandaag toevallig tot een gesprek dat iemand nog op zoek was naar Tudor Corner, dus ik verwees hem naar Intertoys door, maar daar is hij plots nergens meer voorradig en ook bij Brickwatch lijkt de set nog maar bij heel select aantal winkels te koop; de rest staat op 'niet meer leverbaar'. Nu lijkt me dit een set die echt nog niet EOL is, dus zijn er (ook met andere sets) leverproblemen? Of is LEGO verkoop van bepaalde gewilde sets weer volledig in eigen beheer aan het nemen?
Ik heb maar gezegd dat hij geduld moet hebben, maar vroeg me daarna toch af of er wat gaande is
Zo kwam het vandaag toevallig tot een gesprek dat iemand nog op zoek was naar Tudor Corner, dus ik verwees hem naar Intertoys door, maar daar is hij plots nergens meer voorradig en ook bij Brickwatch lijkt de set nog maar bij heel select aantal winkels te koop; de rest staat op 'niet meer leverbaar'. Nu lijkt me dit een set die echt nog niet EOL is, dus zijn er (ook met andere sets) leverproblemen? Of is LEGO verkoop van bepaalde gewilde sets weer volledig in eigen beheer aan het nemen?
Ik heb maar gezegd dat hij geduld moet hebben, maar vroeg me daarna toch af of er wat gaande is
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 30-01-2026 12:25 ]
Ik heb afgelopen week mijn PAB order binnen gekregen en buiten het feit dat ik een flink aantal blokjes miste viel mij op dat de lego blokjes anders aanvoelen. Ze lijken lichter en harder, sommige blokjes moest ik met kracht op elkaar drukken. Ze voelen totaal anders dan de blokjes uit de DeathStar die ik nu aan het bouwen ben.
Zijn er meer mensen die dit opgevallen is?
en over de 7 ontbrekende stenen, vrij irritant, nu kan ik niet verder maar heb inmiddels de bevestiging dat ze na gestuurd worden. trouwens niet eerder mee gemaakt dat ik iets miste, maar extra blokjes heb ik ook nog nooit gehad (zoals hierboven ergens die 6 x het aantal had ontvangen)
Zijn er meer mensen die dit opgevallen is?
en over de 7 ontbrekende stenen, vrij irritant, nu kan ik niet verder maar heb inmiddels de bevestiging dat ze na gestuurd worden. trouwens niet eerder mee gemaakt dat ik iets miste, maar extra blokjes heb ik ook nog nooit gehad (zoals hierboven ergens die 6 x het aantal had ontvangen)
Tudor corner specifiek is een aantal keer (lang) in de aanbieding geweest bij intertoys. Heb hem zelf in augustus ofzo gekocht, maar zag daarna nog 2-3x voor dezelfde prijs. Populaire set, misschien gewoon door de voorraad heen? Of om ruimte te maken voor eventuele nieuwe sets?Gim schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:22:
Kampt LEGO met lever problemen naar shops dat iemand weet? Dus niet de webshop van LEGO richting consumenten, maar LEGO zelf naar retailers e.d.
Ik vermoed gewoon een combinatie van slechte timing met voorraden bij retailers en beschikbaarheid/levering vanuit LEGO zelf. Het zijn grote dozen waarvan je er geen honderden per week verkoopt, en opslag is duur, dus hier hou je als retailer geen grote voorraad van aan. Deze set is nog lang niet EOL lijkt me.Gim schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:22:
Ik denk niet dat LEGO de verkoop van Icons en Exclusives (na de lanceerperiode) volledig in eigen hand gaat nemen. De bulk van hun verkoop verloopt via wederverkopers, via hun eigen kanalen bereiken ze lang niet zo'n breed publiek. Je wilt ook dat je product in webshops tussen de laptops en boeken staat, en fysiek in winkels is te bekijken.
scintillating
Oh wat leuk! Winnie is een must have. Knorretje voor de leuk om een keer te maken, tijdje naar te kijken en dan weer verkopen denk ik.CLB schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn geld zit in stenen... :')
Die zijn allebei erg mooi zegTc99m schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:51:
11502 Sunflower Bouquet
686 stenen, €59.99
[Afbeelding]
11510 Magnolia Branches
435 stenen, €49.99
[Afbeelding]
Mijn geld zit in stenen... :')
Heeft iemand de lego vase toevallig al ergens gespot?
https://brickset.com/sets/109865-1/LEGO-Flower-Vase
ik vind em er best mooit uitzien en ben wel fan van de botanical collection dus 1 of 2 hiervan zou leuk zijn, maar de release lijkt nogal beperkt
ik vind em er best mooit uitzien en ben wel fan van de botanical collection dus 1 of 2 hiervan zou leuk zijn, maar de release lijkt nogal beperkt
Volgens mij is die in Europa nooit op de markt gekomen, wat ik er online van kan vinden is die als een soort GWP in de Emiraten en andere landen in de regio weggegeven als je Botanical sets kocht, in januari '25 dus waarschijnlijk een soort Valentijnsactie. Nergens verkocht, je kunt hem wel via Bricklink krijgen: https://www.bricklink.com...item.page?G=109865#T=S&O={%22iconly%22:0}avdieren schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:32:
Als je een goedkoop neutraal vaasje zoekt voor de kleine bloemensets, dan kan ik deze vaasjes van HEMA aanraden (zijn voor geurstokjes bedoeld, maar werken ook goed met het formaat van de kleinere, losse bloemen):
https://www.hema.nl/wonen...-glas-bruin-13507541.html
https://www.hema.nl/wonen...transparant-13507515.html
Ik heb voor het 'oorspronkelijke' LEGO boeket deze vaas van IKEA gehaald:
https://www.ikea.com/nl/n...aas-helder-glas-10470991/
[ Voor 11% gewijzigd door Tc99m op 30-01-2026 13:50 ]
scintillating
Vroegah als kind veel met LEGO gespeeld. Nu kreeg ik van mijn ouders de bakken LEGO die nog bij hun thuis stonden. Die heb ik eens open gemaakt en al twee leuke (geheel compleet maar zonder doos) sets kunnen maken:
Forbidden Island (6270)
Castle Dragon Knights (6076)
Inmiddels ook het piratenschip (10365) gekocht en daar ga ik vanavond eens aan beginnen
Forbidden Island (6270)
Inmiddels ook het piratenschip (10365) gekocht en daar ga ik vanavond eens aan beginnen
Deel gerust foto's. Leuk om die oude sets te zienColeJ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:19:
Vroegah als kind veel met LEGO gespeeld. Nu kreeg ik van mijn ouders de bakken LEGO die nog bij hun thuis stonden. Die heb ik eens open gemaakt en al twee leuke (geheel compleet maar zonder doos) sets kunnen maken:
Forbidden Island (6270)
Je hebt er mogelijk geen drol aan;avdieren schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:32:
In Budapest (LEGO vriendelijke stad) de blokjes productie vind daarbuiten plaatst.

Nodige retailers, grote (niet officiële) winkel in westend winkelcentrum, en verspreid door de stad stuk of 4-5 speciaal zaakjes.
Geregeld dat daar iets leuks vind, wat in de Benelux minder snel aantref.
Even geleden stonden daar ook die plastic vazen, ik vond ze niet interessant genoeg. Maar nodige van die speciaal zaakjes hebben een BL store (maar versturen vaak standaard niet naar buitenland)
Je kunt de landfilter in de zoek opdracht aanpassen, en vervolgens direct aanschrijven voor zending naar Nld.
(Of plan een weekendje Budapest)
6076 zit ook nog in mijn bak met 'oude' LEGO; leuke set was dat, van bouwsels met geheime gangen enzo was ik als kind helemaal gek.ColeJ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:19:
Forbidden Island (6270)
scintillating
Tijdens de kerst wat bulk lego gekocht voor 25 euro, gok 4-5 kilo, kom ik vervolgens onderstaande minifiguur tegen bricklink Silver Centurion (Iron Man - Mark 33 Armor).
:strip_exif()/f/image/kkVdXL8ec3U1FmJmpF13kJbM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kkVdXL8ec3U1FmJmpF13kJbM.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo, Technic gedeelte zit er een zo'n beetje op. Nu begint de cabine langzaam vorm te krijgen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VkOlLOkxvPV7oK4axmkgrCBW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IgsHWpsfidiN7bB6uE86c9o1.jpg?f=user_large)
Alle motoren, regelaars en batterij houder zitten erin. Begint al een behoorlijk gewicht te worden.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VkOlLOkxvPV7oK4axmkgrCBW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IgsHWpsfidiN7bB6uE86c9o1.jpg?f=user_large)
Alle motoren, regelaars en batterij houder zitten erin. Begint al een behoorlijk gewicht te worden.
Helaas officieel nergens meer te koop, via Marktplaats nog wel voor rond de 100 euro.Kerngezond schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:46:
De set van het huisje van Poeh is nog steeds een van mijn favoriete sets:
https://www.lego.com/nl-nl/product/winnie-the-pooh-21326
Je laat me twijfelen... Bedankt
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb een batch aan "Plate 1x1 round trans clear" binnen gekregen echter valt mij iets op:
:strip_exif()/f/image/42dmEY0yVCtI3JEdpampUOnq.jpg?f=fotoalbum_large)
Komt dit vaker voor dat sommige helder transparant zijn, en andere gelig van kleur?
Edit; ze zijn verkocht als 'new'.
:strip_exif()/f/image/42dmEY0yVCtI3JEdpampUOnq.jpg?f=fotoalbum_large)
Komt dit vaker voor dat sommige helder transparant zijn, en andere gelig van kleur?
Ja dat kan kloppen.Xqlus1ve schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:17:
Heb een batch aan "Plate 1x1 round trans clear" binnen gekregen echter valt mij iets op:
[Afbeelding]
Ik zie het wel vaker bij met name transparante kleuren. En natuurlijk de bekende lime groene kleur.
Het zullen verschillende batches geweest zijn, mogelijk zelfs uit verschillende landen.
Het is niet fraai maar je ontkomt er niet aan ben ik bang.
Het is in ieder geval echte Lego zie ik
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Top, bedankt voor je reply. dan kan ik mijn bestelling afronden. Ze komen gelukkig op een plek waar ze niet goed zichtbaar zijnQuattroNL schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:27:
[...]
Ja dat kan kloppen.
Ik zie het wel vaker bij met name transparante kleuren. En natuurlijk de bekende lime groene kleur.
Het zullen verschillende batches geweest zijn, mogelijk zelfs uit verschillende landen.
Mijn oude transparante steentjes (dus niet de ramen!) zijn vaak ook wat vergeeld, maar nieuwe moeten toch echt transparant zijn. Het zou natuurlijk kunnen dat er een oudere batch 'nieuwe' steentjes bij zit die wat verkleurd is, maar de mix die je laat zien is nogal gevarieerd om het vriendelijk uit te drukken.Xqlus1ve schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:17:
[Afbeelding]
Ramen/cockpits e.d. lijken van een iets andere materiaalsamenstelling te zijn en verkleuren meestal niet.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ik vind het vooral extreem met Pearl gold. Daar ziet de variatie in kleur er soms echt niet uit.QuattroNL schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:27:
[...]
Ja dat kan kloppen.
Ik lees net pas (maar is al twee weken oud en had het hier nog niet gelezen volgens mij) dat die Smart Brick-sets hier helemaal niet gereleased worden. Lego wil een gefaseerde uitrol voor dat slimme steentje en de Benelux valt helemaal niet in de eerste golf.
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 31-01-2026 13:35 ]
Prima toch? Ik vraag me serieus af wie er op zit te wachten. Het is een leuke gimmick voor kinderen, maar als je de prijzen ziet van bijvoorbeeld de aangekondigde playsets van Star Wars... Goedkoopste is 50 euro voor een mager setje met nog geen 350 steentjes, zónder smart brick. Nog niet misschien.CLB schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:21:
Ik lees net pas (maar is al twee weken oud en het niet gelost volgens mij) dat die Smart Brick-sets hier helemaal niet gereleased worden. Lego wil een gefaseerde uitrol voor dat slimme steentje en de Benelux valt helemaal niet in de eerste golf.
Nomen nescio
Voor mij wel, maar ieder zo z'n ding, just the messenger
Net bij Kruitvat een stuk of zes gespotgielie schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:25:
[...]
dan is hij heel snel weer uitverkocht, maar ik denk dat hij (nog) niet beschikbaar is in NL, anders zou er wel nalevering staan. Ik kijk regelmatig en heb mij ook aangemeld als hij beschikbaar komt, nog geen reactie ontvangen.
[Afbeelding]
Nintendo speler sinds '94.
Ja, correct, hij wordt niet meer geproduceerd. Mijn timing met deze set was kantje boord. Hij ging begin 2024 uit productie, en dat is precies het moment waarop ik LEGO opnieuw ontdekt heb. Ik heb hem gekocht voor de adviesprijs en heb daar geen spijt van. De set staat symbolisch voor het opnieuw ontdekken van mijn LEGO hobby want hoewel ik bij aankoop sterk getwijfeld heb was ik verkocht toen ik eraan begon. Dat was daarmee het moment waarop ik de knoop doorhakte en besloot dat een hobby geld mocht kosten.CLB schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 08:21:
[...]
Helaas officieel nergens meer te koop, via Marktplaats nog wel voor rond de 100 euro.
Je laat me twijfelen... Bedankt
Het zal mij benieuwen , ik zie die smart-bricks als een versie 2.0 van de Mario-set met interactieve blokjes. soort doorontwikkeling daarvan. Opzich leuk, maar of het zo’n mega succes is.CLB schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:21:
Ik lees net pas (maar is al twee weken oud en had het hier nog niet gelezen volgens mij) dat die Smart Brick-sets hier helemaal niet gereleased worden. Lego wil een gefaseerde uitrol voor dat slimme steentje en de Benelux valt helemaal niet in de eerste golf.
Dat gezegd hebben;
als kind had een politieauto waarbij echte zwaailichten mogelijk waren;
https://www.reddit.com/r/lego/s/vBrYzp7kzz
en dat was ge-wel-dig! En deze smart-bricks lijken nog interactiever te zijn…. Dus zo iets “moet” haast wel een succes worden
Ja die politie autos waren gelijk waar ik ook aan dacht. Het is natuurlijke evolutie in de " we maken een steentje met effecten. "himlims_ schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:00:
[...]
Het zal mij benieuwen , ik zie die smart-bricks als een versie 2.0 van de Mario-set met interactieve blokjes. soort doorontwikkeling daarvan. Opzich leuk, maar of het zo’n mega succes is.
Dat gezegd hebben;
en dat was ge-wel-dig! En deze smart-bricks lijken nog interactiever te zijn…. Dus zo iets “moet” haast wel een succes worden
Vergeet ook deze niet: Celestial Stinger https://www.bricklink.com...-1#T=S&O={%22iconly%22:0}
En deze Frozen Duplo Castle https://www.bricklink.com...-1#T=S&O={%22iconly%22:0}
[ Voor 6% gewijzigd door sheane op 31-01-2026 20:44 ]
Update voor de container terminal: ik heb een monorail maintenance shed gebouwd, gebaseerd op de old train shed set van het BDP, maar dan 2x. Het is de bedoeling dat zo nu en dan een monorail automatisch naar de shed gaat voor "onderhoud". In de shed staat dan altijd al een andere monorail klaar die als vervanger kan dienen
Volgens mij wordt het pas echt leuk als creatieve bouwers er zelf coole dingen mee gaan doen in combinatie met bijvoorbeeld Mindstorms en motortjes en zo.himlims_ schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:00:
[...]
Het zal mij benieuwen , ik zie die smart-bricks als een versie 2.0 van de Mario-set met interactieve blokjes. soort doorontwikkeling daarvan. Opzich leuk, maar of het zo’n mega succes is.
Dat gezegd hebben;
Niet geheel gerelateerd, maar ik kwam deze video tegen: Een Lego fabriek die Lego autootjes bouwt:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Druk bezig met het Harry Potter bankgebouw.
Wat een gave draak!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KTtfKHYqAbvyKP3hJ0DMv8bq.jpg?f=user_large)
Wat een gave draak!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KTtfKHYqAbvyKP3hJ0DMv8bq.jpg?f=user_large)
LEGO heeft de onderdelen, dus waarom niet het juiste stuur?schumi1986 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 17:51:
[Afbeelding]
/f/image/4J37S8IVF521MWW01xryFEfi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ugUDYFAyyMwM0pH5yRGySN1P.png?f=fotoalbum_large)
Kan zelfs nog iets kleiner en ziet er alsnog goed uit.
Ja leuk, ik twijfel nog een beetje... Lijkt me wel leuker dan de nieuwe grote Poeh.Kerngezond schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 16:49:
Ja, correct, hij wordt niet meer geproduceerd. Mijn timing met deze set was kantje boord. Hij ging begin 2024 uit productie, en dat is precies het moment waarop ik LEGO opnieuw ontdekt heb. Ik heb hem gekocht voor de adviesprijs en heb daar geen spijt van. De set staat symbolisch voor het opnieuw ontdekken van mijn LEGO hobby want hoewel ik bij aankoop sterk getwijfeld heb was ik verkocht toen ik eraan begon. Dat was daarmee het moment waarop ik de knoop doorhakte en besloot dat een hobby geld mocht kosten.
Doe mij maar een Lotus 33 met Jim Clark, als we toch verder het verleden in gaanrafvhoof schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:27:
[...]
En natuurlijk zou een JPS Lotus ook heel stoer zijn!
Mooie set inderdaad, staat meteen op de verlanglijst hier.Tc99m schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:51:
11502 Sunflower Bouquet
686 stenen, €59.99
[Afbeelding]
Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.
Iemand ervaring met een verlichting setje van de Disney Pixar lamp?
Heb dat ding gekregen en schreeuwt gewoon om echt verlichting
Heb dat ding gekregen en schreeuwt gewoon om echt verlichting
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mijn Death Star is af, ik ben op 22 december 2025 ermee begonnen en heb om de zoveel dagen enkele zakjes gebouwd. Dit was voor mij de leukste build ever. Mijn enthousiasme voor Lego was wat minder geworden maar na de Death Star heb ik het weer helemaal te pakken. Ik kan hem iedereen aanraden. Plaatjes zeggen meer dan worden dus bij deze.
Ik heb wat extra figuren erin gezet, wie weet wie ze zijn?
Oja en een filmpje
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Oja en een filmpje
Ja, ik ben een slechte raadgever want ik ben er helemaal weg van, maar bij een echte winkel is hij nu bijna 1,5 keer de adviesprijs, dus als jij hem voor rond de € 100 kan krijgen zou ik het zeker doen.CLB schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:27:
[...]
Ja leuk, ik twijfel nog een beetje... Lijkt me wel lekker dan de nieuwe grote Poeh.
Ik ben zo blij met je reactie! Na m'n MF UCS fiasco me lang afgevraagd of een andere big-ass set me wél zou kunnen bevallen, en hoopte al dat de Death Star veel beter zou zijn. Nu weet ik het zeker! Deze gaat op het het verlanglijstje en mag meteen een paar plekken omhooggielie schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:43:
Mijn Death Star is af, ik ben op 22 december 2025 ermee begonnen en heb om de zoveel dagen enkele zakjes gebouwd. Dit was voor mij de leukste build ever. Mijn enthousiasme voor Lego was wat minder geworden maar na de Death Star heb ik het weer helemaal te pakken. Ik kan hem iedereen aanraden. Plaatjes zeggen meer dan worden dus bij deze.Ik heb wat extra figuren erin gezet, wie weet wie ze zijn?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Oja en een filmpje
[Video]
Ben wel benieuwd welk lichtsetje je hebt gebruikt, een beetje kleur en sfeer erin doet wonderen zie ik. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer op sites als Ali, en uit angst iets te bestellen wat dan tegenvalt uiteindelijk nooit gedaan. Mocht je de link oid nog hebben dan zou ik die maar al te graag willen weten
Ik heb losse lichtjes via Ali besteld met een remote 4 channel die verschillende instellingen aan kan.davidov schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:15:
[...]
Ik ben zo blij met je reactie! Na m'n MF UCS fiasco me lang afgevraagd of een andere big-ass set me wél zou kunnen bevallen, en hoopte al dat de Death Star veel beter zou zijn. Nu weet ik het zeker! Deze gaat op het het verlanglijstje en mag meteen een paar plekken omhoog![]()
Ben wel benieuwd welk lichtsetje je hebt gebruikt, een beetje kleur en sfeer erin doet wonderen zie ik. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer op sites als Ali, en uit angst iets te bestellen wat dan tegenvalt uiteindelijk nooit gedaan. Mocht je de link oid nog hebben dan zou ik die maar al te graag willen weten
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/MgJFITxiQ3Om67hw6XFFPGi3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7pFByKoAVugPwbKjfGMhkNhi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7UO1ju1towML0So0IWhd8tWF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xze3ksbp2OmJ9ailkQ5kN4cN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sREPpyjAqgkZ3JWmoUf11E1Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CNBcRw9EufmLc46QTn7Bll7o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qrVYxZmQrPN0vCFCdDAIY8Wg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nME7tZXkBAK0QWkhuKhp8bFA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tsrUoLQNPBOsMh16qk7CaXTD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1saiLlX19hBDZn3PTsy1OqXq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/V7Xjxa2QNW78luJYMiwCWA6h.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RuDVJVUdc6TXOCBQvONArK5z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sUsPNafZgCHzX6MPyGOIVuPq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/O8tLyL367ZUjSIPLN83AXw5z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zoRZxHLm8jA2SQ5tIJF5ysFT.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Hyk2OJNV8MjcjiNuOraipOAQ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EI2CAsmjjzaj22aKL3FQVjKa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kv4ffefFXcxLW6fmx61Eo0zh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/573996IlTLHErEnEmVjngK5Z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LkEzcXJxjAbYhGf1MYh9k4mW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/N6uooEN9gYjhuIM5AIkN2DFP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/s2fz7qLw6O9fXgE6ZDZKXlC0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/97YnqYMXeaRBQk1eOrMkoLhB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NoZkKxioQWo7rnQW9OQploCg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Sd7egKEGDVl06790HobuStvz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kXEQiekVrDgi7bamHCvTmqZh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mWNXrQ6DD6f75yysocd9kfLR.jpg?f=fotoalbum_large)