Project Scania 10x4
Hierbij een update mbt de bouw van mijn
Scania 10x4 zwaartransport trekker.
Inmiddels bij stap 180 van 995 (!) aangekomen. Wat enorm complex, maar ook supergave build. Ik sta echt versteld hoe dit allemaal bedacht is. Ik ben inmiddels wel een paar puntjes tegen gekomen:
- In de bouwinstructies staan geen lengtes van de asjes genoemd. En aangezien er 10 verschillende lengtes in de set voorkomen, is het best lastig om te zien of je nu een 3 of 4 nodig hebt bijvoorbeeld. De verhouding in de tekening laat dat ook niet altijd goed zien.
- Soms worden er steentjes getoond die vervolgens nog nergens aan vast zitten, dus nog zweven. En dan 3-4 bouwstappen verder ineens wel vast komen te zitten. De eerste keer zat ik enorm aan mijzelf te twijfelen en wel 10 minuten te kijken / zoeken of ik niet iets fout had gedaan in de vorige stappen.
- Soms moet je (met name) een Technic steentje vastzetten, die dan op 3 punten tegelijk vast moet komen te zitten, maar omdat het van 3 verschillende kanten komt, is het onmogelijk om die vast te krijgen. Op 1 punt heb ik gewoon een pinnetje moeten weglaten omdat het anders echt niet kon. Ander voorbeeld:
Dat steentje moet dus met 2 pinnen verticaal vast (rood), en gelijktijdig met 1 pin horizontaal vast (groen). Dat kan niet. Daarvoor heb ik het een en ander moeten losmaken om het voor elkaar te krijgen. In feite was de volgorde van de bouwstappen verkeerd.
Verder nog een paar foto's:
Gemotoriseerd, gestuurd en geveerd. Next level dit.