Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
:strip_exif()/f/image/97T3k6nv6BoXOYgD0jA5bKDQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TeGcZuYy4MG7vEfRizgQu3T4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cdsOdkawXa2B9uu71iiDaVTv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xxIusG32YhlVX1UwADECG6y9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet nog even naar een mooie en grotere kast in de woonkamer.. Dit is nog maar een gedeelte.. links boven op de kast staan een paar huizen...
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
NiceAnkh schreef op zondag 11 januari 2026 @ 12:00:
Hierbij nog even de mooie Enterprise set![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik moet nog even naar een mooie en grotere kast in de woonkamer.. Dit is nog maar een gedeelte.. links boven op de kast staan een paar huizen...
Zie ik het goed dat je een LED strip om de Enterprise heen hebt hangen? Of wat is dat precies?
Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik dacht naar een onafgemaakte ED209 te kijkenschumi1986 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 21:52:
Blijf mij toch elke keer verbazen dat die grote LEGO sets nog groter in het echt zijn dan ik mij had voorgesteld
Doet mij ook meteen weer denken aan de geweldige attractie in Walt Disney World Orlando : Rise of The Resistance waar je met een karretje onder een gigantische AT-AT door gaat
[Afbeelding]
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Het is dat mijn vrouw en ik faliekant tegen rolkoffers zijn, maar anders zou dit ook wel een leuke set voor ons zijn. Maar wij zijn van Team Rugzak/Duffelbag dus wachten we maar tot Lego die heeft. Of zelf maken misschien…CLB schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:59:
Altijd lekker zo'n hamburgertje mee op reis, inclusief reuzentandenborstel: [Afbeelding: Lego]
[Afbeelding: Lego]
Leuke combi van setjes wat mij betreft, staat hier mooi ergens in een klein raamkozijntje
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Is een kerstverlichtingssetje, waren de kerstboom aan het opruimen en heb die erop gehangen.Omni schreef op zondag 11 januari 2026 @ 12:44:
[...]
Nice![]()
Zie ik het goed dat je een LED strip om de Enterprise heen hebt hangen? Of wat is dat precies?
Zijn 3 AA batterijen, met allemaal simpele kleine LED lichtjes verdeelt over een stuk of 5 / 6 "stringen".
Vond het wel grappig, aangezien het een donker gedeelte is.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Misschien is dit wat voor de dame dan:Cass Casey schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:17:
Het is dat mijn vrouw en ik faliekant tegen rolkoffers zijn, maar anders zou dit ook wel een leuke set voor ons zijn. Maar wij zijn van Team Rugzak/Duffelbag dus wachten we maar tot Lego die heeft. Of zelf maken misschien…
CLB schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:25:
Ook twee nieuwe Wednesday-setjes aangekondigd:
- Appartement van Thing voor 79,99 euro met 828 stenen
:strip_exif()/f/image/Pw59I4pTA6wdaVQdZWxt4wkS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VgBEHOUbbmEjMJed0F5qOkFJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bmFZiN5QpxUxByTrDXKHggfK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QDNsAhLQKIB19hvG0EPAC4kA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0HnmKi1gXkiWirIgVnHB6fpL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iwEhN7QTOKXb0CwC4RFeOFsD.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij vinden hem erg gaaf en goed gelukt.
:strip_exif()/f/image/BtoVgURAbJLzi1ymGPVm2Gg1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/36vH5Ag1wZcNtQHDQUAEvFNA.jpg?f=fotoalbum_large)
De AT-AT die net uit is, is voor mijzelf maar de Harry Potter is voor mijn dochter haar verjaardag en daar gaat ,e vanavond mee aan de gang. Ik moet zeggen dat die er ook erg gaaf uitziet.
De AT-AT was weer een leuke bouwwerkje. En met de het beetje sneeuw wat er nog in de tuin ligt daar mooi gebruik van gemaakt.
:strip_exif()/f/image/cnmcm2DgYtTftBGhbqIv1mxM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3IOKtFnvNTNYAfm2FOrnmFRo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SGDeYGVrWSGQf4BC5ZYu7VGL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben onder tussen erg fan van deze mini versies. Scheelt een hoop ruimte en geld. Al zijn de grote versie ook erg gaaf om te bouwen.
Heel leuk setje, staat bij mij ook sinds dag 1 op de verlanglijst. Leuke foto's daar op HothSithlord76 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:10:
Gisteren deze 2 sets binnen gekregen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De AT-AT die net uit is, is voor mijzelf maar de Harry Potter is voor mijn dochter haar verjaardag en daar gaat ,e vanavond mee aan de gang. Ik moet zeggen dat die er ook erg gaaf uitziet.
De AT-AT was weer een leuke bouwwerkje. En met de het beetje sneeuw wat er nog in de tuin ligt daar mooi gebruik van gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben onder tussen erg fan van deze mini versies. Scheelt een hoop ruimte en geld. Al zijn de grote versie ook erg gaaf om te bouwen.
Vind hem wel echt zeer aan de prijs en wacht op een sale. Zo rond de 35-40 euro en hij komt hier ook bij zijn grote UCS broer te staan
Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.
Goede vraag, geen idee eigenlijk. Wat ik weet is dat je meerde onderdelen uit verschillende zakjes tegelijkertijd bouwt. Daarbij loopt de moeilijkheidsgraad uiteen.Barbapapa852 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:57:
Kan je de stappen van samen bouwen ook al zien zonder met 2 personen in een sessie te zitten ? Wil vooraf checken welke sets leuk zijn om samen te bouwen
Nu wist mijn zoontje van bijna 7 jaar oud zich prima te redden met deze set, maar dat zegt natuurlijk niets.
Tevens onthullen ze bij welke sets je ze kan kopen (Duur!)
Hopelijk komt die blauwe 2x2 tile met ronding voor op de neus nog eens een keer in blauw, dat zou het model wel compleet maken voor mij
Mocht je de mods soms willen toepassen kun je eventueel het model in Bricklink Studio ontleden
https://www.mediafire.com...iams_FW14B_Modded.io/file
Je hebt dus wel de mod van Bento Brick nodig, en deze is gratis --> https://rebrickable.com/m...ms-fw14b-upgrade/#details
/f/image/pJDCzpxHLPp7fktBFBqSwcwt.png?f=fotoalbum_large)
Leuke set vandaag ook mee bezig geweest samen met mijn zoontje. Hoewel 3 te klein is nog voor de aandacht, maar de mini Ironman vloog en rende door het huis heen.Yonix schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:49:
Zo, dat was een productieve ochtend, de Iron Man zit in elkaar.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij vinden hem erg gaaf en goed gelukt.Het samen bouwen via de ‘Build Together-functie’ in de app was wederom erg tof uitgevoerd, bij zo’n ‘grote’ set als deze was het nog leuker dan de DeLorean Speed Champion. Daar moest één van ons wel eens (lang) wachten.
Had jij ook problemen met de benen vast zetten? Ik heb wat ingetogen vlekjes laten gaan. Met name aan de achter kant onderaan vloog er steeds 1 blokje af en door de kamer.. maar nu hij op het voetstuk staat zit alles goed.
Untappd: Louwke80
Kleinzoon wil binnenkort met de trein spelen, dus dan moet je wel vantevoren zelf bouwen... Eh... controleren of alles compleet is
Verrassend goed, de minifigs hebben het koud zonder petjes, maar die liggen vast wel ergens tussen de nieuwere poppetjes.
Set 171
:strip_exif()/f/image/4Sgdpvyr0JZ0CoKLppZy67dv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/35RM9D9fL5Q2qvfw8q6MbQt9.jpg?f=fotoalbum_large)
Set 163
:strip_exif()/f/image/y8aXsSksn6KSsz9oi6NVPjI4.jpg?f=fotoalbum_large)
B-model
:strip_exif()/f/image/hvDim3nzyyOX6ToH86NH1Wap.jpg?f=fotoalbum_large)
A-model
En dan is het toch mooi dat je tegenwoordig alles los 2e hands verkrijgbaar is.
Als ik 16 losse buffers wil kopen "voor het mooi", dan kan dat gewoon.
Natuurlijk gaan we wel met de tijd mee. De 12V middenrails blijven in de doos
[ Voor 24% gewijzigd door GeeBee op 11-01-2026 20:14 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
De benen gingen zonder problem, de armen daarentegen.Louwke schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:10:
[...]
Leuke set vandaag ook mee bezig geweest samen met mijn zoontje. Hoewel 3 te klein is nog voor de aandacht, maar de mini Ironman vloog en rende door het huis heen.
Had jij ook problemen met de benen vast zetten? Ik heb wat ingetogen vlekjes laten gaan. Met name aan de achter kant onderaan vloog er steeds 1 blokje af en door de kamer.. maar nu hij op het voetstuk staat zit alles goed.
Ik moet bekennen dat ik "hee kijk, echte lego!" dacht toen ik je plaatjes zagGeeBee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:11:
Na al die nieuwe sets van jullie is het tijd voor wat nostalgia uit de tijd dat LEGO nog 3 cijferige sets had.
Kleinzoon wil binnenkort met de trein spelen, dus dan moet je wel vantevoren zelf bouwen... Eh... controleren of alles compleet is
Uiteindelijke resultaat is wel leuk geworden.
Het gaat om een PhotoStudio en een Reisbureau. (edit: Bij het toevoegen van de links zie ik eigenlijk pas dat het dezelfde designer is, maakt een hoop mooi spul zo te zien)
Photo studio:
:strip_exif()/f/image/godmxNHVGX5PlYyZKmMJnviL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dUTGoRju65zT4VUaxAvEXsrP.jpg?f=fotoalbum_large)
Reisbureau: :strip_exif()/f/image/qguhCYVNXaBPQKK2o5n5BbEU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ACs1XWq4z7qdNBr9r86014Md.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7AgasWzWXtPVHKJvgSHlIRW9.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat ik fotograferen etc er nog naast doe vind ik vooral die er leuk voor onze stad.
De bouw ervaring was wel een beetje gemixt, het ontwerp zat bij alle twee goed in elkaar maar het zoeken naar de stenen vond ik vooral aan het begin wel erg veel werk.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 11-01-2026 20:19 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Vroeger... toen je nog LEGO bouwde om er mee te spelen. Tegenwoordig is het meer bouwen om in de kast te zetten. Gelukkig dient de volgende generatie bouwers zich al ruimschoots aan!Bundin schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:04:
[...]
Ik moet bekennen dat ik "hee kijk, echte lego!" dacht toen ik je plaatjes zagIk ben oud, vermoed ik...
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Dat is heerlijke nostalgie voor mij, misschien wel een goed idee voor komend weekeinde als de beide wildebrassen komen logeren!GeeBee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:11:
Na al die nieuwe sets van jullie is het tijd voor wat nostalgia uit de tijd dat LEGO nog 3 cijferige sets had.
[...]
Overigens kon je vroeger ook gewoon losse onderdelen kopen bij Lego. Je vulde dan een formulier in die bij de catalogus zat, cheque van je ouders erbij in de enveloppe en een week of twee later kwamen de onderdelen!
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Mooi man, treinen uit de 70's laten rijden met BluetoothGeeBee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:11:
Verrassend goed, de minifigs hebben het koud zonder petjes, maar die liggen vast wel ergens tussen de nieuwere poppetjes.
Set 171
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Set 163
[Afbeelding]
B-model
[Afbeelding]
A-model
Natuurlijk gaan we wel met de tijd mee. De 12V middenrails blijven in de doos
[Afbeelding]
Maar ik snap niet waarom Lego daar voor 2 prints gekozen heeft op de 2x2 wedge plates. Nu zit er een oranje rand rond het zwarte gedeelte omdat de print niet tot het einde doorloopt.
Het was toch veel logischer om het zoals de onderste te doen, met 2 2x1 wedgeplates. Ja oke, 2 extra onderdelen, maar wel 2 unieke prints minder. Het is niet dat deze SC al zoveel onderdelen heeft, de Ferrari heeft er stukken meer bv.
Ligt er een beetje aan hoe je spelen definieert. Ik speel niet meer als een klein kind rollenspelletjes met LEGO-poppetjes na, maar het bouwen en fantaseren van een denkbeeldige wereld eromheen is iets wat ik nog steeds doe. Ik bouw een LEGO-stad op een grote tafel en daarbij ga ik zover dat ik in principe als doel heb dat elk LEGO-poppetje in meer of mindere mate een verhaaltje heeft over wie hij is en wat hij daar doet. Ik zie world building wel als een soort verlengstuk van de kinderlijke neiging tot verhaaltjes en werelden bedenken.GeeBee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:17:
[...]
Vroeger... toen je nog LEGO bouwde om er mee te spelen. Tegenwoordig is het meer bouwen om in de kast te zetten. Gelukkig dient de volgende generatie bouwers zich al ruimschoots aan!
Dit weekend heb ik een MOC gebouwd op basis van de Daytona SP3 supercar, een Ferrari 12Cilindri. De build was op zich vermakelijk, echter werkt de versnellingsbak niet, er is teveel weerstand bij het eerste tandwiel wat de schakelflippers aanstuurt. De vering werkt op zich wel, maar er is zo weinig ruimte onder de spatborden dat het er net zo goed niet op had hoeven zitten. Beetje jammer, maar daarvoor ziet het er wel cool uit en niet als een rally Ferrari. Maar goed het was een display model. Wel cool dat de versnellingsbak onder de motor zit aan de voorkant, ipv zoals Lego dit doet bij de achteras. De achterraam zit wat dubieus in elkaar (noppen in technic gaten proppen), maar verder vrij weinig vreemde bouwtechnieken, al zijn de deuren wel wat gammel. Ik kwam wel 2 9L liftarms te kort, beetje vreemd. Ik had mijn Daytona dan wel omgebouwd naar de pimped versie en een ontkleuringskuurtje gegeven, maar ik kon de originele 9L liftarms nergens meer vinden in mijn onderdelenbak. ook zat er een groot gat achter de voorspatborden, dat heb ik opgevuld met een zwarte 2L liftarm (geen rood meer beschikbaar).
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kLLFbWbZVuM0KqlHl8srpfDl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uuvNbe3xcZ6cO19Fu0LrTXBX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/a9fHhuPmEXbNKMmohmUb4ZMV.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/X7WFATXN6Yq1KIBXPfvEmQbI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KY3k5j3bpgxtRzNVAcnbCTOj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XMBGrJdmjbQFPQNYEWzEA9uM.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 12-01-2026 09:27 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Meerdere van ons zijn 'oud' vermoed ik. Het ligt er volgens mij vooral aan of je nu ook met nieuwe lego-sets bezig bent en je meegegroeid bent met de ontwikkelingen van lego (of er inmiddels aan gewend bent en van houdt) of niet.Bundin schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:04:
[...]
Ik moet bekennen dat ik "hee kijk, echte lego!" dacht toen ik je plaatjes zagIk ben oud, vermoed ik...
Toen ik na een paar decennia weer eens met lego begon dacht ik bij heel veel sets 'huh, dit is toch geen lego?' en toen iemand mij de modular Police Station liet zien dacht ik 'huh, dit is toch helemaal geen politiebureau? WTF?!'.
Totdat ik ging bouwen en zag wat een geweldig bouwtechnieken er gebruikt worden en hoe ik tijdens het bouwen telkens weer enorm verrast werd door wat ik nu weer aan het maken was (en het ook gewoon wél past dat een politiebureau in de stad in een oud gebouw met architectuur zit ipv in een eenvoudig en stereotypisch politiestationnetje). Dat je begint en nog geen idee hebt wat het gaat worden en dan ineens oh wauw, het wordt/is een ... Geweldige bouwervaringen en ja, ook dát is nu lego! En dat is behoorlijk veslavend.
Dus superblij dat lego zich zo ontwikkeld heeft en niet is blijven hangen in de superleuke, speelse, maar vooral eenvoudige kindersets.
[ Voor 6% gewijzigd door STLT op 12-01-2026 12:23 ]
Mijn geld zit in stenen... :')
de groene space benen zijn al uitverkocht.Xtuv schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:49:
Voor de liefhebbers: minifig-onderdelen uit IDEAS Minifigure Vending Machine zijn nu beschikbaar bij PAB Online: https://www.newelementary...ick-new-elements-for.html
[Afbeelding]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9WrIL5UCPlOhrE3IaEfia2Rq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zWqT8rgN1FODiGNfjOaseEe4.jpg?f=user_large)

/f/image/Lmj8YFWPlOG9p72pmu2EDFhc.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/FIuT1A9BEaRIgr7WzAJKEFax.png?f=fotoalbum_tile)