Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 159 160 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:19
gielie schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:01:
[...]

Ik vraag mij af waarom, de modellen zien er niet uit en de minifiguren hebben blijkbaar ook iets in zich om hier mee te kunnen werken. Gemaakt voor kinderen lijkt mij dus maar dan toch veel te duur?
Ik vraag me vooral af hoe die geluiden in de smart brick komen. Kun je de bricks zelf programmeren en geluid genereren ofzo? Hoe komt het dat TIE en X-Wing samen kunnen werken? En ga maar door. Zoveel vragen.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
gielie schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:01:
[...]

Ik vraag mij af waarom, de modellen zien er niet uit en de minifiguren hebben blijkbaar ook iets in zich om hier mee te kunnen werken. Gemaakt voor kinderen lijkt mij dus maar dan toch veel te duur?
Kinderen lijkt me inderdaad de primaire doelgroep. Ik weet niet wat de prijzen zijn. Maar menig City set is ook al best aan de prijs. En dan heb je niet eens een licentie.
Als ik naar mijn kinderen kijk, zij hebben helemaal niks met Star Wars, maar ook niet met Marvel. Ik vraag me dan altijd af van wat moet je met deze thema’s en dan voornamelijk de sets welke gericht zijn op kids gericht. Even een extreem voorbeeld: een 4+ Marvel setje, een kind van rond die leeftijd (vaak nog wat jonger) weten toch helemaal niet wie Spider-Man is? Laat ik het voor zekerheid nog maar even op ons gezin betrekken :) , mijn kinderen hebben daar in ieder geval geen flauw benul van. Wel bv Bluey.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09

RBH

Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:15:
[...]

Ik vraag me vooral af hoe die geluiden in de smart brick komen. Kun je de bricks zelf programmeren en geluid genereren ofzo? Hoe komt het dat TIE en X-Wing samen kunnen werken? En ga maar door. Zoveel vragen.
De Smart tags en/of de Smart minifigs vertellen de Smart Brick wat voor geluiden hij moet maken. Vermoedelijk zitten in die TIE en X-Wing set dus zowel tags als minifigs die de Brick aansturen en daarom die geluidjes maken. Ik denk dus dat als je Darth Vader in een X-Wing zet dat hij dan ook de Imperial March gaat draaien. Dit stuk van Bricktastic vond ik alles wel goed uitleggen: https://www.bricktastic.n...ve-sets-vanaf-maart-2026/

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:57
meesje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:16:
[...]

Kinderen lijkt me inderdaad de primaire doelgroep. Ik weet niet wat de prijzen zijn. Maar menig City set is ook al best aan de prijs. En dan heb je niet eens een licentie.
Als ik naar mijn kinderen kijk, zij hebben helemaal niks met Star Wars, maar ook niet met Marvel. Ik vraag me dan altijd af van wat moet je met deze thema’s en dan voornamelijk de sets welke gericht zijn op kids gericht. Even een extreem voorbeeld: een 4+ Marvel setje, een kind van rond die leeftijd (vaak nog wat jonger) weten toch helemaal niet wie Spider-Man is? Laat ik het voor zekerheid nog maar even op ons gezin betrekken :) , mijn kinderen hebben daar in ieder geval geen flauw benul van. Wel bv Bluey.
Ik zag ook een filmpje met een Smart Brick waarin die op een Creator dinosaurus en eend werden geplaatst, met bijpassende geluidseffecten, dus het wordt waarschijnlijk niet voorbehouden aan de IP-sets. Maar het is natuurlijk wel een logische zet om het in de marketing meer aan Star Wars te koppelen omdat dit wat meer tot de verbeelding spreekt.

En voor wat betreft Marvel en kinderen: Ik heb een neefje van 5 en die is al sinds z'n 3e enorm fan van Spider-Man (ook vanwege Spidey and His Amazing Friends denk ik), die heb ik met z'n verjaardag heel erg blij gemaakt met een doosje Spider-Man LEGO. Hij heeft ook een doos vol met Avengers-actiefiguren en weet precies wie welke Avenger is en wat diens superkrachten zijn.

scintillating

• Tc99m
Ik vind het hele Smart Play/Smart Brick gebeuren wel gaaf bedacht, het is natuurlijk even afwachten of het aanslaat (en hoeveel meer sets gaan kosten door zo'n Smart Brick en of klanten bereid zijn dat te slikken), maar ik vind het na Super Mario eigenlijk wel een logische vervolgstap voor TLG om te proberen.

Mooi ook hoe ze heel erg de nadruk leggen op spelen en bouwen in de fysieke wereld, er zit geen app o.i.d. bij, dus geen afleiding van schermen voor de kinderen, geen data die heimelijk wordt verzameld, en het heeft veel potentie voor originele, creatieve toepassingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tc99m op 06-01-2026 12:49 ]

scintillating

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Nieuwe brick is gewoon de volgende logische stap. Eigenlijk is het nu een light-brick en sound-brick in 1. En dan ook nog eens programmeerbaar denk ik, met nog een hele hoop extra functies.

Zou het tof vinden als je de kleuren kan instellen bijv. Genoeg opties voor spelen (auto/motot/f1 geluiden, bots geluiden, remmen enz, vliegen schieten etc etc)

Er zou ook in de nabije toekomst een Daft Punk piramide komen; die set zou alleen werken met diverse lichtjes en geluiden lijkt mij, daar is deze nieuwe brick echt ideaal voor.

Ik zeg; weg met oude light en soundbrick en kom maar door met dit leuke nieuwe speeltje/gimmick

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ben benieuwd, dit soort projecten hebben tot nu toe niet bijzonder goed uitgepakt voor LEGO. Wel verstandig dat ze het ditmaal koppelen aan Star Wars en later dit jaar Pokémon in plaats van een geheel nieuw thema, zoals Hidden Side. De prijzen zijn aan de hoge kant, maar hoeveel kinderen van 6, 7 of 8 kopen hun LEGO-sets überhaupt zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 06-01-2026 12:59 ]

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

[...]

Jij hebt niks met Star Wars en Marvel? De kinderen moeten het toch ergens van meekrijgen :P

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

mir4dor schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:17:
Ik heb de SC time machine ook direct gehaald, ik had m al als MOC.
Nu heb ik indertijd een mega bedrag (€ 25?) betaald voor die license plate. Ik zie dat die nieuwe iets lichter blauw is. Maakt verder ook niet uit, grappig dat deze plate opnieuw is uitgebracht.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
En ja, de Delorian sticker hangt scheef :+
Leuk! De rechter heb ik ook gebouwd. De Speed Champion set moet ik nog halen, maar komt zeker in huis.

• meesje
  • Nu online
L23 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:10:
[...]

Jij hebt niks met Star Wars en Marvel? De kinderen moeten het toch ergens van meekrijgen :P
Haha. Juist wel! Niet dat ik er Lego sets van heb.
De oudste vind alleen tig kanalen op YT interessant en de jongste kijkt naar kinderfilmpjes.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:02
Benieuwd naar de smart brick. Zie ook wel mogelijkheden voor de jaarlijkse winterset, mooie kerstboom oid :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En dat is grappig, want .....?

imho erg ongepast
#keepfightingmicheal

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 15:19
Tc99m schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:43:
[...]

Ik zag ook een filmpje met een Smart Brick waarin die op een Creator dinosaurus en eend werden geplaatst, met bijpassende geluidseffecten, dus het wordt waarschijnlijk niet voorbehouden aan de IP-sets. Maar het is natuurlijk wel een logische zet om het in de marketing meer aan Star Wars te koppelen omdat dit wat meer tot de verbeelding spreekt.
Dit heb ik inmiddels kunnen achterhalen uit verschillende bronnen en wat logisch redeneren:

De nieuwe Smart Brick werkt niet met geluidsbestanden die per set vastliggen, maar met vooraf geprogrammeerde gedrags- en geluidsmodellen in de firmware. De tags in minifigs of tiles bevatten alleen een eenvoudige ID die iets zegt over de context, bijvoorbeeld ‘snel voertuig’, ‘vliegend’, ‘emergency’ of ‘character’. Op basis daarvan kiest de Smart Brick intern een passend geluidsprofiel en genereert hij het geluid on-the-fly via een ingebouwde synthesizer.

Dat betekent wel dat alle mogelijke geluidsprofielen al in de brick moeten zitten op het moment dat hij geproduceerd of geüpdatet is. Functioneel kun je dus zeggen: een TIE-fighter-achtig motorgeluid zit al in de brick, alleen niet als een WAV-bestand maar als een parametrisch model. De tag geeft iets aan, waarna de firmware bepaalt welk geluid daarbij hoort.

Als LEGO later een nieuw, echt afwijkend profiel wil toevoegen (bijvoorbeeld een uniek Slave I-geluid), dan vereist dat een firmware-update. Oudere bricks zonder die update zullen zo’n object gewoon als een bestaand, generiek profiel behandelen. De flexibiliteit zit dus in de context en herbruikbaarheid, niet in onbeperkte uitbreidbaarheid. De intelligentie zit in de brick, maar wel binnen grenzen die LEGO vooraf definieert.

Mooiste zou zijn als er een SDK beschikbaar kwam, maar dat vraag ik me af. Ook vraag ik me af hoe boeiend dit is voor al mijn UCS sets die nooit gaan bewegen, anders dan afstoffen en verplaatsen, waarop hij "be careful moving me!" zou moeten zeggen ;-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Darkest Star
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:04
Alfa Novanta schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:53:
[...]

En dat is grappig, want .....?

imho erg ongepast
#keepfightingmicheal
Te vroeg?
Ik vond m wel grappig eigenlijk

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:49
75 sets zijn geselecteerd ter stemming in de volgende ideas ronde: 75 Product Ideas Qualify for the Third 2025 LEGO Ideas Review

Alle foto's staan in het artikel uiteraard, ik ga hier geen 75 ideas zetten :P

*edit* onderaan het artikel zie ik dat in de vorige ronde 146 ideas zitten, dus 'maar' de helft deze keer? >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 06-01-2026 15:14 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Darkest Star schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:19:
Te vroeg?
Laten we bij die McLaren F1 dan ook een hoofdje doen met een stuurstang er doorheen...

-O-

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:59
Kapoen schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:12:
75 sets zijn geselecteerd ter stemming in de volgende ideas ronde: 75 Product Ideas Qualify for the Third 2025 LEGO Ideas Review

Alle foto's staan in het artikel uiteraard, ik ga hier geen 75 ideas zetten :P

*edit* onderaan het artikel zie ik dat in de vorige ronde 146 ideas zitten, dus 'maar' de helft deze keer? >:)
Wel weer veel dezelfde ideas (of van hetzelfde/soortgelijke thema...)
Gelukkig zijn er nog wel een paar originel ideas tussen, die ook niet teveel op bestaande sets lijken.
Ik vind zelf de iMac G3 wel een leuke build. Maar dat ook wel t emaken met het feit dat ik op het omment ook bezig ben om een old-skool desktop (IBM compatible) te bouwen (van een ander, hier niet nader te noemen, blokjes merk; zie ook het andere topic hiervoor ;))

At the end of each great post, there is a disappointing signature

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34
Mijn vrouw werkt op een kinderdagverblijf, in de groep van peuters (2-4 jarigen), en daar is onder meerdere kinderen Spider-Man een populaire figuur! Hoe vaak zij al niet een verjaardagsmuts voor een kind heeft moeten maken met Spider-Man er op! :*)

• Tc99m
Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:03:
[...]

Dit heb ik inmiddels kunnen achterhalen uit verschillende bronnen en wat logisch redeneren:

[...]
Ik las ergens dat het waarschijnlijk wel mogelijk wordt om (ik dacht via Bluetooth) de Smart Brick te updaten met nieuwe interacties. Als dat klopt (kan even niet terugvinden waar ik het heb gelezen) is hij dus niet helemaal schermvrij, maar in ieder geval wel voor het 'normale' gebruik.

scintillating

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
iketot schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:23:
[...]

Is er een andere plek om het filmpje te bekijken? Is age restricted op 18+ en moet inloggen op X, maar heb geen account daar :P
Sorry, de meeste Twitter links werken gewoon, maar deze blijkbaar niet. Youtube werkt wel (ietsje langer dan de versie hierboven:
YouTube: Hands-On With New LEGO Smart Play Sets!

• Tc99m
NotSoSteady schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:59:
Ben benieuwd, dit soort projecten hebben tot nu toe niet bijzonder goed uitgepakt voor LEGO. Wel verstandig dat ze het ditmaal koppelen aan Star Wars en later dit jaar Pokémon in plaats van een geheel nieuw thema, zoals Hidden Side. De prijzen zijn aan de hoge kant, maar hoeveel kinderen van 6, 7 of 8 kopen hun LEGO-sets überhaupt zelf.
Welke projecten bedoel je dan? De techniek in Super Mario lijkt hier nog het meeste op en is toch behoorlijk succesvol gebleken (er blijven nieuwe sets van komen). En bijv. de Sound Brick wordt toch ook in vrij veel sets gebruikt. Doordat dit vrij generieke techniek is die je bij vrijwel alle thema's kan inzetten lijkt me de kans dat dit echt slecht uitpakt klein (al kan het ook lauw worden ontvangen en daardoor een stille dood sterven, maar dan is het nog niet direct een flop).

De enige échte flop in recente jaren op innovatie/technologie-gebied was denk ik VIDIYO. Zelfs Hidden Side heeft het nog twee jaar en meerdere waves uitgehouden - nog steeds erg jammer vind ik want de sets zaten goed in elkaar.

scintillating

• meesje
  • Nu online
Haay schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:44:
[...]

Mijn vrouw werkt op een kinderdagverblijf, in de groep van peuters (2-4 jarigen), en daar is onder meerdere kinderen Spider-Man een populaire figuur! Hoe vaak zij al niet een verjaardagsmuts voor een kind heeft moeten maken met Spider-Man er op! :*)
Jammer dat ik Spider-Man heb genoemd. Slecht voorbeeld. :) Laten we het dan maar op 4+ Star Wars sets houden. :)

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Darkest Star schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:19:
[...]

Te vroeg?
Dan is het zeker ook "wel grappig" om een SC te maken van Grosjean' monocoque/chassis... Ja, was sterk ongepast.
spoiler:
Tegelijkertijd zou ik er ook niet verbaasd over zijn met dat reizende commerciele F1 circus waar ze hem ten toon stellen... 8)7
Laten we hier weer terug gaan naar waar het topic voor bedoeld is: LEGO! En dan is het voor mij een hele simpele: Lego... Ferrari.... Schumacher: HEBBEN! _/-\o_ :9~ O+

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Jammer dat ik Spider-Man heb genoemd. Slecht voorbeeld. :) Laten we het dan maar op 4+ Star Wars sets houden. :)
Ik heb 3 jongens en in mijn gezin speelt de oudste met spulletjes die de jongste (zit 5 jaar tussen) dan ook wil. En dan zit er nog een middelste tussen die ook mee wil doen.

Dus sta ik Marvel zooi te kopen voor 2, 5 en 7 …

Kan me heel goed voorstellen dat dat in andere gezinnen met Star Wars of andere thema’s ook gebeurt.

En mijn kinderen weten door mijn Icons sets wat Transformers zijn zonder een film te hebben gezien. Zul je zien dat die jongste straks een Optimus Prime rugzak wil en de oudste een gele VW Kever.

[ Voor 16% gewijzigd door ThaRoof op 06-01-2026 17:10 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Tc99m schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:04:
[...]
Welke projecten bedoel je dan? De techniek in Super Mario lijkt hier nog het meeste op en is toch behoorlijk succesvol gebleken (er blijven nieuwe sets van komen). En bijv. de Sound Brick wordt toch ook in vrij veel sets gebruikt. Doordat dit vrij generieke techniek is die je bij vrijwel alle thema's kan inzetten lijkt me de kans dat dit echt slecht uitpakt klein (al kan het ook lauw worden ontvangen en daardoor een stille dood sterven, maar dan is het nog niet direct een flop).

De enige échte flop in recente jaren op innovatie/technologie-gebied was denk ik VIDIYO. Zelfs Hidden Side heeft het nog twee jaar en meerdere waves uitgehouden - nog steeds erg jammer vind ik want de sets zaten goed in elkaar.
Tja, dan hebben jij en ik waarschijnlijk een andere definitie van een flop. Als een geheel nieuw thema na twee jaar verdwijnt na alle investeringen dan zou ik dat niet scharen onder 'bijzonder goed uitgepakt'.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18

rammes

koekebakker 1e klas

Voor wie zijn BTTF Delorean graag in de vrachtwagen van Dr E Brown wil parkeren zijn hier de gratis bouwinstrukties.

https://rebrickable.com/m...-brown-value-van/#details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bUGjtlUQ7O2-yorJh5jHs7YmQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OX087ZhneJWgXKJm0G0PMOy7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SxGeXuMdOPvsidJB6OC9E7pcI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HxLpqovMdD06KBkWi9JgNJ7a.png?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:42

Arno

PF5A

Gave MOC, gelijk de steentjes besteld :9

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• zonoskar
  • Laatst online: 20:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik was bezig met mijn 'Fake' UCS Millennium Falcon, ik zal hem hier niet posten. Hij is af, inclusief de mods voor de uitlaat en de achterste platen, waardoor de grote ronde ventilatie poorten mooi in lijn zitten. Maar wat ik me afvraag, hoe displayen jullie jouw Falcon? Met de minifigs in het schip, of iets anders? Ik zag dat er een aantal grote plates over waren na de mod voor de achterste platen, dus ik heb daar een stand van gemaakt voor de minifigs. Die kan ik aan de UCS plaque vastmaken. Staat best mooi vind ik.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
rafvhoof schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:53:
[...]
spoiler:
Tegelijkertijd zou ik er ook niet verbaasd over zijn met dat reizende commerciele F1 circus waar ze hem ten toon stellen... 8)7
offtopic:
Ik snap wat je bedoelt, maar wil toch een kleine kanttekening maken. Ik ben naar dat reizende circus geweest en had wel een gevoel van ramptoerist toen ik bij dat gedeelte aankwam, maar het gevoel dat overheerste, was dat die monoque een leven heeft gered. Een prachtig staaltje veiligheidstechniek om met eigen ogen te aanschouwen. F1 is heel ver gekomen als het gaat om de veiligheid van de coureur en die monoque is daar een bewijs van. Daar mag zo'n rondreizend circus best trots op zijn imo.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:04

GeeBee

Oddball

Ik voorzie een nieuwe markt voor blokjesbedrukkers: 11 microfigs in de outfit van je favo team om hier in te kunnen zetten.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• zonoskar
  • Laatst online: 20:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor als je alle 3 de versies van de tijdmachine wilt maken :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:47:
Ik was bezig met mijn 'Fake' UCS Millennium Falcon, ik zal hem hier niet posten. Hij is af, inclusief de mods voor de uitlaat en de achterste platen, waardoor de grote ronde ventilatie poorten mooi in lijn zitten. Maar wat ik me afvraag, hoe displayen jullie jouw Falcon? Met de minifigs in het schip, of iets anders? Ik zag dat er een aantal grote plates over waren na de mod voor de achterste platen, dus ik heb daar een stand van gemaakt voor de minifigs. Die kan ik aan de UCS plaque vastmaken. Staat best mooi vind ik.
Ik heb die schuine stand met inderdaad een kleine stand voor de minifigs en de plaque ernaast. Zo zie je alles het best :9~

• Haay
Misschien heb ik eroverheen gekeken, maar ik heb nog geen berichten gezien van Tweakers die de Enterprise-D set aan het bouwen zijn. Ikzelf was tijdens de kerstvakantie begonnen en dit zijn foto's die ik maakte toen ik al een stukje onderweg was. Ik vond het wel gaaf hoe je beide kanten in spiegelbeeld van elkaar via diverse SNOT technieken bouwt, en dan via drie klemstukken tegen elkaar aan klemt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsO9776XxNIBY5lVHNMB04DKMbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgXchIijXpPCculPJ2yNlOoz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9thnQVghFHvvDJPZwumoWJxMLMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPIqfNSnwTS8bKBSnil9bPYx.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels is het Warpdrive gedeelte klaar (nog geen foto van) en kan ik aan de Saucer-section beginnen. :)
Met in totaal 30 nummers op de zakjes, en meestal één nummer (of soms twee nummers) per dag bouwen ben ik er wel even mee bezig!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:51

Wailing_Banshee

You're Next

Haay schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:49:
Misschien heb ik eroverheen gekeken, maar ik heb nog geen berichten gezien van Tweakers die de Enterprise-D set aan het bouwen zijn. Ikzelf was tijdens de kerstvakantie begonnen en dit zijn foto's die ik maakte toen ik al een stukje onderweg was. Ik vond het wel gaaf hoe je beide kanten in spiegelbeeld van elkaar via diverse SNOT technieken bouwt, en dan via drie klemstukken tegen elkaar aan klemt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inmiddels is het Warpdrive gedeelte klaar (nog geen foto van) en kan ik aan de Saucer-section beginnen. :)
Met in totaal 30 nummers op de zakjes, en meestal één nummer (of soms twee nummers) per dag bouwen ben ik er wel even mee bezig!
Wij hebben hem als kerstcadeau onder de boom gezet. Maar we hebben nog wat andere grote sets te bouwen, denk dat we vandaag met de Endurance beginnen

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Haay
Wailing_Banshee schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:00:
Wij hebben hem als kerstcadeau onder de boom gezet. Maar we hebben nog wat andere grote sets te bouwen, denk dat we vandaag met de Endurance beginnen
Ik had hem ook als kerstcadeau (voor mezelf, met bijdrage van mijn vrouw) onder de kerstboom staan. :*)

• Tc99m

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben toch overstag gegaan en heb hem (indirect) gekocht, een vriend van me heeft hem besteld en wil hem bij nader inzien niet, en ik mag hem voor een flink lagere prijs van hem overnemen. Blijf bij mijn bezwaren maar zo'n goede deal krijg ik niet meer. :P Moet wel nog even wachten tot hij wordt geleverd.

Zag gisteren op Instagram een leuke mod van 2bricks voorbij komen, mini-brug in de saucer section:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2qHE2-oN2Uh1uDy3x3ATM5w7lA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R4WPTZxK8yfuHrr0FuGJP9kv.png?f=fotoalbum_large
(zie hier voor meer foto's plus een korte video: https://www.instagram.com/p/DTKJCSHjsZx/)

Hij heeft ook een simple mod gemaakt die de deflector wat beter doet lijken op de 'echte' versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_blrLLpAdD5Vo_24lN_dlXzJZUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QBRpAWoJ8rzTXrUDYi5JWNy1.png?f=fotoalbum_large

Simpel toe te passen (jammer dat LEGO dat zelf niet heeft gedaan ;) ), op het YT-kanaal van 2bricks komt binnenkort een uitgebreidere video met alle mods voor de Enterprise-D.

scintillating

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:53

Ankh

|true

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben aanbeland aan het laatste zakje. Leuke en uitdagende build, het is echt een bakbeest.
Wist overigens niet dat mensen graag voortgangsfoto's wilde hebben :9 Zal ik voor de volgende keer doen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:43
Ik hoopte vandaag met Falcon Bricks de nieuwe CMF door te kijken in de lokale Intertoys, maar Falcon is nog niet bij. Weet iemand of ze dat nog wel van plan zijn of dat een ander het al wel goed doet ofzo?

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:34

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

HelloIamAldo schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:13:
Ik hoopte vandaag met Falcon Bricks de nieuwe CMF door te kijken in de lokale Intertoys, maar Falcon is nog niet bij. Weet iemand of ze dat nog wel van plan zijn of dat een ander het al wel goed doet ofzo?
Ik gebruik zelf minifig scan. Voor zover ik weet is die gratis en zitten alle CMF's erin.

-Te huur

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:00
rammes schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:55:
Voor wie zijn BTTF Delorean graag in de vrachtwagen van Dr E Brown wil parkeren zijn hier de gratis bouwinstrukties.

https://rebrickable.com/m...-brown-value-van/#details

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze twee gecombineerd met een mooie achtergrond van Twin Pikes mall in een Ikea lijstje zou een mooie zijn om aan de muur te hangen. Er hangt hier al een Ikea Kasseby met invulling, die heb ik nog eentje liggen maar is te ondiep. Geen idee ook of er inmiddels een wat diepere optie beschikbaar is.

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:43
Yagermeister schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:22:
[...]

Ik gebruik zelf minifig scan. Voor zover ik weet is die gratis en zitten alle CMF's erin.
Ah cool, die heeft 'em al wel. Bedankt :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:55

QuattroNL

It is I.

Ik heb wel de nodige SC polybags en ook SC F1 autootjes maar deze laat ik graag aan me voorbij gaan -O-

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Pagina: 1 ... 159 160 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .