Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 161 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:12
Tc99m schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:34:
[...]

Het assortiment dat specifiek voor AFOLs en specifieke fanbases (Star Trek, Pokemon) is bedoeld is duur ja, mee eens, maar volwassenen zijn zeker niet de belangrijkste markt waar LEGO zich op richt. De bulk van de releases zijn echt nog steeds gericht op kinderen. City, Friends, Creator, DUPLO, Disney, Star Wars, Minecraft, Marvel, etc., zijn echt (voornamelijk) gericht op kinderen en daar ligt de gemiddelde prijs (m.u.v. Icons/18+/UCS achtige sets binnen Disney, Star Wars en Marvel) nog steeds wel onder de 100 euro hoor. Met name City, Friends en Creator hebben heel veel betaalbare sets. Voor ons als AFOLs minder interessant, dus het valt misschien minder op, maar ze zijn er wel degelijk.
Ja precies, ik snap wel dat ze de AFOL sets flink aan de prijs maken, het is nu eenmaal een bedrijf wat geld wil verdienen. De 650 euro set is inmiddels al niet meer als preorder beschikbaar dus de vraag is er.

Van de zomer komt er volgens dit Legoleaks topic een nieuwe Pokemon wave met smartbrick sets.

Voor kinderen is er zeker nog super veel keus, ook relatief betaalbaar. Denk ook aan Dreamzzz of Ninjago, mijn zoontje vindt deze fantastisch en deze zijn vaak met >30 % korting te vinden. De grotere sets van deze thema's zijn net zo leuk of misschien wel leuker om te bouwen dan de AFOL sets gebaseerd op externe IP's vind ik. Misschien omdat de Lego ontwerpers bij de eigen IPs meer vrijheid hebben?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:47

rammes

koekebakker 1e klas

Tc99m schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:20:
[...]
Je kunt altijd op de 'ouderwetse' manier een zwemslip maken:

[Afbeelding]

Zelf de gekleurde beentjes vervangen door gele beentjes en klaar. ;)
Dat is alleen voor minifigs die in Frankrijk gaan zwemmen, mijn minifigs mogen gewoon een zwemshort aan 8)

Ik zou het doen!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:14
AppieNL schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat de klacht van de prijs nu meer zit in het feit dat je alle 3 bijvoorbeeld moet kopen als je alleen Charizard leuk vind of een base erbij krijgt terwijl je ze zonder wilt. Of een base en pokeball erbij krijgt terwijl je alleen een Pikachu wilt.

De prijs per part is redelijk ja, maar Lego weet ook dat de gemiddelde consument daar naar rekent en als er dan een hoop kleine onderdelen zijn zoals 1x1 steentjes zoals @Martinspire ook aangaf, is het eigenlijk toch duur.

Al deze setjes hadden in de prijsrange van €60-€100 kunnen zitten als het alleen 1 beestje per set was zoals Eevee. "Gotta collect them all!" :)
De echte grap is dat ik ook veel eerder geneigd zou zijn om meerdere sets van 100 euro te kopen dan eentje van 650. Die brick-built bases mogen ze wat mij betreft sowieso mee stoppen, ze bevatten bijna meer onderdelen dan het bouwwerk zelf.

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Moet wel zeggen, je ziet een heel duidelijke strategie van Lego richting AFOL's. Duurder, sneller en display'able. Denk dat ze toch echt nog wel een tijdje meeliften in de AFOL hype die primair startte vanaf Corona. Met de huidige release cyclus, verbreding qua thema's en GWP's zie je actieve marketing naar mensen met meer financiële middelen. Zou me niet verbazen als het een mooi neveneffect heeft dat meetbaar is; namelijk dat dit vaak ook mensen zijn die daarbij nog een kleinere set kopen voor kinderen. Daarmee eigenlijk nog wat extra omzet.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:50
ErikT738 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:02:
[...]

De echte grap is dat ik ook veel eerder geneigd zou zijn om meerdere sets van 100 euro te kopen dan eentje van 650. Die brick-built bases mogen ze wat mij betreft sowieso mee stoppen, ze bevatten bijna meer onderdelen dan het bouwwerk zelf.
Idd, het zou me serieus niet verbazen als die base van de €650 set 3000 of meer onderdelen is. Waardoor er zo'n 1250 parts per Pokemon overblijft.

Maar goed, het zou leuk zijn als Eevee de eerste is van een serie in een serie waarbij je Pokemon gewoon los kan kopen zonder poespas. Zijn iets van 700 Pokemon toch? (ik ben er al een tijdje uit ;)), dat zijn de komende 699 sets al gecoverd :D

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:44

SomerenV

It's something!

JBplap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 01:33:
Ik snap het gezeur op de prijzen eigenlijk niet zo.

Eevee €60/587=
€0,102

Pikachu €200/2050=
€0,0975

Starters €650/6838=
€0,0950

Alleen Eevee zit net boven de 10ct/steen, de rest zit er gewoon onder. Star Wars heeft bv flink wat sets die er boven zitten. Dus voor zo'n licentie en unieke parts gewoon helemaal prima.

En dan krijg je bij de grote set ook nog een GWP die de prijs/steen aanzienlijk omlaag gaat brengen als je deze verkoopt.
De prijs per part is prima ja, maar zoals eerder genoemd zit zeker de grotere set vol met kleinere onderdelen, en je krijgt er een hoop bij wat je wellicht niet wilt hebben zoals de base. Dat maakt zo'n set voor veel mensen te duur. Voorheen keek ik ook altijd wel naar de price per part, maar inmiddels kijk ik ook naar de footprint, of wat er daadwerkelijk staat.

Overigens zitten City-sets, dus zonder licentie, best vaak boven die 10 cents per part. Wel of niet een licentie zegt dus niet altijd iets over de prijs.
Wat mij betreft had het idd ook zonder de base gekunt, maar die stenen kunnen de algemene voorraad in, altijd handig. Denk dat alleen de figuren bricklinken duurder gaat worden dan de set (helemaal na de GWP 'korting') want de unieke onderdelen zullen absurd duur gaan worden.
Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik zal niet snel (eigenlijk gewoon helemaal niet) een deel van een set op laten gaan in de algemene voorraad. Stel dat je hem ooit weer compleet wilt maken dan is het echt een gekut om dat voor elkaar te krijgen, zeker met grotere/duurdere sets. Je gaat geen set van 650 euro kopen om 2/5e van de steentjes niet te gebruiken.
Enige wat ik jammer vind is dat Pikachu qua schaal een beetje te groot is tov de rest.
Voor de rest, wat een gave wave! Natuurlijk heb ik alles besteld.

Overigens liep het iig in de UK storm, daar was de GWP eerst gelimiteerd tot 8500 sets, was binnen een uur weg. Inmiddels is de limiet weg en kun je hem weer bestellen.
Hij gaat nu op Ebay al voor $200,-

Ben wel benieuwd als de 1/huishouden limiet straks weg is of het uit kan om de set te kopen en de 3 starters apart te verkopen, en dan de stenen van de bases over te houden. Voor mensen die idd niet in 1x zo'n bedrag willen/kunnen uitgeven.
Dat de GWP voor 200 euro op Ebay staat geeft al aan hoe verrot dat systeem is. Op Reddit lees je enorm veel dat mensen juist die badges wel graag had gekocht. Set van ~40 euro ofzo, dus dat is voor bijna iedereen gewoon betaalbaar. Nu zit het achter een betaalmuur van 650 euro, of je moet een prijs betalen die aardig over de kop gaat. Ergens snap ik wel dat er een relevante GWP is, maar het voelt nog altijd wat vies dat het gekoppeld is aan zo'n enorm dure set die lang niet iedereen kan betalen. Het zou in dat opzicht eerlijker zijn om zo'n set gratis mee te geven, maar dat je hem ook los kunt kopen. Maar goed, dan is het niet meer exclusief, geen FOMO meer, en zijn er wellicht minder mensen bereid om zsm die 650 euro neer te klappen. Weet je ook meteen waar het LEGO om te doen is :N

Het doet me wat dat betreft goed dat je steeds meer weerstand ziet richting die praktijken, maar ook richting de flinke focus op AFOLS met alsmaar duurdere en grotere sets. Nu met Pokemon zie je ook best veel mensen de vergelijking maken met Mega Bloks, waarbij die er vaak beter uit komen. Uiteindelijk alleen maar goed als de heerschappij van LEGO een beetje afbrokkelt. Daar wordt iedereen alleen maar beter van onder aan de streep.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:24
Daarentegen zijn de bloemstukken wel good value for money. Ze staan langer mooi, ruimen makkelijker op en qua prijs ontloopt het elkaar niet veel.

• AppieNL
sheane schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:11:
Zou me niet verbazen als het een mooi neveneffect heeft dat meetbaar is; namelijk dat dit vaak ook mensen zijn die daarbij nog een kleinere set kopen voor kinderen. Daarmee eigenlijk nog wat extra omzet.
Weet ik zo net nog niet, hoorde ergens vorig jaar dat Lego vanuit intern onderzoek wel merkt dat de binding bij kinderen wat stagneert. Een redelijke portie van de "corona AFOL" is ook niet per se iemand die binding heeft met Lego, maar wel met een onderwerp van een Lego set (botanical, F1, art, architecture, Icons en Ideas met jaren 80-90 sets, Mario, Zelda enzovoort), wat zich dan niet per se vertaald naar een setje kopen voor dochter/zoon/neefje/nichtje. Daarnaast heeft het kopen van bouwsteentjes op aliexpress/temu ook een vlucht genomen de laatste jaren "want kinderen boeit het toch niet dat het geen echte Lego is" (begrijpelijk imo) en het is goedkoper. En niet te vergeten andere bouwmerken zoals Cada en Bluebrix snoepen ook wat af van Lego tegenwoordig.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 13-01-2026 13:36 ]

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:12
In plaats van naar de prijs per steentje kan je ook naar de prijs per gram kijken, dat biedt soms een betere indruk van de meerprijs die op sets zit van bepaalde IPs.

Ik vind ook dat er nu vaak onnodig veel steentjes worden gestopt in standaarden, basissen enzo. Een extreem geval is het nieuwe aquarium waar je als je de reviews mag geloven de eerste helft van de build van 41 zakjes alleen maar bezig bent met het bouwen van het frame en de basis.

Overigens breek ik mijn sets wel af en sorteer ze dan in de bakken voor MOCs, behalve de sets van mijn 90s space verzameling. Maar ik bouw ze dan ook niet snel een tweede keer.

[ Voor 3% gewijzigd door LvanW op 13-01-2026 13:41 ]

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:37
ErikT738 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:02:
[...]

Amen, dat is voor mij ook echt een doorn in het oog.

Ik vind het in dat kader ook jammer dat ze met raised baseplates zijn gestopt, m.n. bij speelsets voor kinderen.

scintillating

• Tc99m
HelloIamAldo schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:27:
Daarentegen zijn de bloemstukken wel good value for money. Ze staan langer mooi, ruimen makkelijker op en qua prijs ontloopt het elkaar niet veel.
En je spaart je een hoop geld aan verse bloemen of Pokon uit. ;)

scintillating

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:46
LEGO is een beetje als Apple geworden, veel gezeur van fans, geweldige verkoopcijfers. Als ik de reacties soms lees dan vraag ik me af hoe ze überhaupt nog sets verkopen. Het is nooit goed genoeg: kleine goedkope sets zijn niet gedetailleerd genoeg, grote sets zijn weer te duur en bij een middelgrote set wordt er van beide kanten geklaagd. _O-

[ Voor 60% gewijzigd door NotSoSteady op 13-01-2026 13:58 ]

• Tc99m
SomerenV schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:20:
[...]
Overigens zitten City-sets, dus zonder licentie, best vaak boven die 10 cents per part. Wel of niet een licentie zegt dus niet altijd iets over de prijs.
[...]
Valt wel mee toch? Als ik op Brickwatch naar recente City sets kijk, is bij de meeste de prijs onder de 0,10 cent per part (en bij degenen die daarboven komen is dat vaak te verklaren omdat het een boot is of omdat er rails bij zitten).
Kanttekening is wel dat dit de goedkoopste prijs bij de retailers is, niet de adviesprijs (kunnen we ook ergens een lijst van de price per part op basis van adviesprijs zien @JPDeckers? :p ).

scintillating

• Tc99m
LvanW schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:40:
In plaats van naar de prijs per steentje kan je ook naar de prijs per gram kijken, dat biedt soms een betere indruk van de meerprijs die op sets zit van bepaalde IPs.
Probleem is alleen dat gewicht niet wordt opgenomen in de meeste overzichten... en de part count staat gewoon op de doos.

scintillating

• AppieNL
NotSoSteady schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:53:
Als ik de reacties soms lees dan vraag ik me af hoe ze überhaupt nog sets verkopen.
Heel simpel? We zijn hier een klein vocaal groepje? We hebben nagenoeg nul invloed op de verkoopcijfers van Lego :D

Het verbaasd me persoonlijk ook helemaal niks dat de €650 Pokemon set al niet meer valt te pre-orderen en de Badges GWP al eerder op was. Dat ik de set niet hoef, doet niks af voor de 100 anderen die hem wel willen :)

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:44

SomerenV

It's something!

AppieNL schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:31:
[...]

Weet ik zo net nog niet, hoorde ergens vorig jaar dat Lego vanuit intern onderzoek wel merkt dat de binding bij kinderen wat stagneert. Een redelijke portie van de "corona AFOL" is ook niet per se iemand die binding heeft met Lego, maar wel met een onderwerp van een Lego set (botanical, F1, art, architecture, Icons en Ideas met jaren 80-90 sets, Mario, Zelda enzovoort), wat zich dan niet per se vertaald naar een setje kopen voor dochter/zoon/neefje/nichtje. Daarnaast heeft het kopen van bouwsteentjes op aliexpress/temu ook een vlucht genomen de laatste jaren "want kinderen boeit het toch niet dat het geen echte Lego is" (begrijpelijk imo) en het is goedkoper. En niet te vergeten andere bouwmerken zoals Cada en Bluebrix snoepen ook wat af van Lego tegenwoordig.
Lumibricks doet het ook echt enorm goed qua alternatieve merken. Dat merk krijgt ook lovende reviews. Toffe sets, meegeleverd licht en alsnog goedkoper dan LEGO. Maar da's allemaal alleen maar goed. Door de concurrentie met LEGO gaat de kwaliteit van alternatief spul omhoog. Die stijging is de afgelopen paar jaar wel te zien. Als je ziet waar we van af komen (Lepin-rommel) en waar we nu staan... da's echt dag en nacht. LEGO moet op zijn beurt ook zorgen dat alternatieve merken niet teveel terrein winnen.

Mijn broertje heeft met kerst ook zijn eerste LEGO gekregen. Als kind deed hij er nooit echt wat mee, en al volwassene al helemaal niet. Hij is echter fan van Porsche, dus heeft hij van z'n vriendin de witte 911 gekregen. Maar die gaat niet zelf nog iets kopen verwacht ik. Die ene set is leuk omdat het Porsche is, niet omdat het LEGO is. M'n schoonvader had dat met de Notre Dame. Die sprak hem wel aan, en LEGO leek hem ook wel leuk (hij houdt normaal van puzzelen), maar daar is het ook wel bij gebleven. Al had ie op een gegeven moment ook de groene Lambo gekocht met een of ander heel raar verhaal, maar nooit opgebouwd.

LEGO schittert wat mij betreft met goede thema's. Die grote eenmalige sets zijn ook mooi, maar ik heb liever meerdere setjes van één thema bij elkaar staan. En dan het liefste thema's die niet gebonden zijn aan een IP, zodat designers los kunnen gaan en we niet alleen een grijze massa krijgen (*kuch* Star Wars *kuch*).
LEGO is een beetje als Apple geworden, veel gezeur van fans, geweldige verkoopcijfers.
Ik denk dat fans over het algemeen nog wel happy zijn hoor. Kijk naar de D&D set, of de Enterprise-set, of de Botanical-reeks, of Icons. Met City zijn ze ook goed bezig inmiddels, met een aantal toffe sets in de line-up. Ze slaan alleen iets vaker dan voorheen de plank mis volgens een steeds grotere groep fans. Teveel van hetzelfde bij Technic, teveel focus op hypercars bij de Speed Champions, iets te vaak ongelofelijk grote of dure sets en steeds vaker smerige praktijken met GWP's. En de laatste paar jaar iets te vaak issues met quality control. Scheurende steentjes (vooral bij minifigs) of afwijkende kleuren bijvoorbeeld. En men ziet nu ook bij andere merken wat er mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDhTTfHmASkAGUpymc9Q_6rT058=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XEKFXWv52EtctEGNusTxVENB.png?f=fotoalbum_large

Dat is wat de concurrentie aanbiedt. 2868 steentjes, verlichting en enorm veel geprinte steentjes, voor 159 euro. Hoe je het ook went of keert: zo'n merk laat zien dat het op veel vlakken ook anders (beter?) kan. LEGO is de afgelopen paar jaar steeds duurder geworden terwijl de concurrentie absoluut niet stil heeft gezeten. Logisch dus ook dat de klachten toenemen aangezien de kwaliteit niet perse omhoog gegaan is.
Tc99m schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:02:
[...]

Valt wel mee toch? Als ik op Brickwatch naar recente City sets kijk, is bij de meeste de prijs onder de 0,10 cent per part (en bij degenen die daarboven komen is dat vaak te verklaren omdat het een boot is of omdat er rails bij zitten).
Kanttekening is wel dat dit de goedkoopste prijs bij de retailers is, niet de adviesprijs (kunnen we ook ergens een lijst van de price per part op basis van adviesprijs zien @JPDeckers? :p ).
Ik kijk naar de adviesprijs, al is het bij City in het verleden erger geweest dan het nu is. Vooral de sets met wat grotere onderdelen komen wat duurder uit nu. Een voordeel van CIty is wel dat ze best vaak met mooie kortingen te koop zijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Tc99m
SomerenV schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:05:
[...]
Ik kijk naar de adviesprijs, al is het bij City in het verleden erger geweest dan het nu is. Vooral de sets met wat grotere onderdelen komen wat duurder uit nu. Een voordeel van CIty is wel dat ze best vaak met mooie kortingen te koop zijn.
Ja, City is standaard met korting te krijgen (alleen wordt met een hoge adviesprijs de prijs mét korting ook weer iets hoger natuurlijk ;)).

Heb jij ergens een overzicht waar je makkelijk price per part (gebaseerd op adviesprijs) van meerdere sets in een lijst of iets dergelijks kunt terugzien (en ook op kunt sorteren)? Daar was ik laatst namelijk naar op zoek.

scintillating

• NotSoSteady
Tc99m schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:08:
[...]

Ja, City is standaard met korting te krijgen (alleen wordt met een hoge adviesprijs de prijs mét korting ook weer iets hoger natuurlijk ;)).

Heb jij ergens een overzicht waar je makkelijk price per part (gebaseerd op adviesprijs) van meerdere sets in een lijst of iets dergelijks kunt terugzien (en ook op kunt sorteren)? Daar was ik laatst namelijk naar op zoek.
https://brickset.com/sets/theme-City/year-2026

• Tc99m
Ja, die ken ik ;) maar dan kan ik de price per part dus niet in de lijst zélf zien (los van dat Brickset uitgaat van de prijs in de VS, en die kan zeker sinds de importheffingen flink afwijken van de EU prijs). Ik kan in het menu waar je de lijst kunt customizen geen optie vinden om price per part toe te voegen.

scintillating

• NotSoSteady
Tc99m schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:28:
[...]

Ja, die ken ik ;) maar dan kan ik de price per part dus niet in de lijst zélf zien (los van dat Brickset uitgaat van de prijs in de VS, en die kan zeker sinds de importheffingen flink afwijken van de EU prijs). Ik kan in het menu waar je de lijst kunt customizen geen optie vinden om price per part toe te voegen.
Misschien komt dat omdat je een mobiel gebruikt. Zie ze hier namelijk wel gewoon op de overzichtspagina.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yp8Eg7e.png

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:14
Als ik de reacties soms lees dan vraag ik me af hoe ze überhaupt nog sets verkopen.
Vooral omdat ze de eerste waren en omdat ze als enige de minifigs mogen maken die iedereen uit zijn of haar jeugd kent. Oh ja, en omdat het daadwerkelijk verkrijgbaar is bij de Kruidvat en dergelijke. Ik vraag me heel erg af of ze in een vacuüm nog van andere bouwsteen merken zouden winnen.

Het is overigens niet alsof Lego niets goeds doet hoor, maar ze slaan tegenwoordig gewoon steeds vaker de plank mis, of nemen shortcuts die met een dergelijke premium prijs eigenlijk niet uit te leggen zijn (stickers in de Enterprise van 400 euro, die ook nog eens een fout blijken te bevatten).

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
JBplap schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 01:33:
Ik snap het gezeur op de prijzen eigenlijk niet zo.

Eevee €60/587=
€0,102

Pikachu €200/2050=
€0,0975

Starters €650/6838=
€0,0950

Alleen Eevee zit net boven de 10ct/steen, de rest zit er gewoon onder. Star Wars heeft bv flink wat sets die er boven zitten. Dus voor zo'n licentie en unieke parts gewoon helemaal prima.

En dan krijg je bij de grote set ook nog een GWP die de prijs/steen aanzienlijk omlaag gaat brengen als je deze verkoopt.

Wat mij betreft had het idd ook zonder de base gekunt, maar die stenen kunnen de algemene voorraad in, altijd handig. Denk dat alleen de figuren bricklinken duurder gaat worden dan de set (helemaal na de GWP 'korting') want de unieke onderdelen zullen absurd duur gaan worden.

Enige wat ik jammer vind is dat Pikachu qua schaal een beetje te groot is tov de rest.
Voor de rest, wat een gave wave! Natuurlijk heb ik alles besteld.

Overigens liep het iig in de UK storm, daar was de GWP eerst gelimiteerd tot 8500 sets, was binnen een uur weg. Inmiddels is de limiet weg en kun je hem weer bestellen.
Hij gaat nu op Ebay al voor $200,-

Ben wel benieuwd als de 1/huishouden limiet straks weg is of het uit kan om de set te kopen en de 3 starters apart te verkopen, en dan de stenen van de bases over te houden. Voor mensen die idd niet in 1x zo'n bedrag willen/kunnen uitgeven.
Prijs per blokje, of prijs per kilo is leuk.

Maar op een bepaald punt maakt dat voor mij niet meer uit. Dan kijk ik toch naar het ontwerp en als het heel mooi is dan koop ik het en anders niet.

Misschien intressant als je later nog wat anders ervan wil bouwen en je je parts collectie wil aanvullen. Maar als je de set niet wil uitparten is de prijs per part eigenlijk oninteressant en gaat het alleen om de prijs versus het totale ontwerp.

Nu ben ik geen pokemon fan dus dan is het natuurlijk vrij vlug beslist. Maar ik had dit met de Enterprise. Leuk maar niet voor dat geld, onafhankelijk van hoe de prijs per part is.

Andersom heb ik ook genoeg sets gekocht waar bij de prijs per part aan de hoge kant was Maar dat ik het ontwerp zo leuk vond dat ik het wel op dag één tegen de volle mep bij lego zelf heb gekocht.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:22:
@JBplapDit weekend heb ik een MOC gebouwd op basis van de Daytona SP3 supercar, een Ferrari 12Cilindri. De build was op zich vermakelijk, echter werkt de versnellingsbak niet, er is teveel weerstand bij het eerste tandwiel wat de schakelflippers aanstuurt. De vering werkt op zich wel, maar er is zo weinig ruimte onder de spatborden dat het er net zo goed niet op had hoeven zitten. Beetje jammer, maar daarvoor ziet het er wel cool uit en niet als een rally Ferrari. Maar goed het was een display model. Wel cool dat de versnellingsbak onder de motor zit aan de voorkant, ipv zoals Lego dit doet bij de achteras. De achterraam zit wat dubieus in elkaar (noppen in technic gaten proppen), maar verder vrij weinig vreemde bouwtechnieken, al zijn de deuren wel wat gammel. Ik kwam wel 2 9L liftarms te kort, beetje vreemd. Ik had mijn Daytona dan wel omgebouwd naar de pimped versie en een ontkleuringskuurtje gegeven, maar ik kon de originele 9L liftarms nergens meer vinden in mijn onderdelenbak. ook zat er een groot gat achter de voorspatborden, dat heb ik opgevuld met een zwarte 2L liftarm (geen rood meer beschikbaar).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt verbluffend hoeveel details hij van het origineel heeft weten over te nemen! Echt bizar! :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffwpFCIhDeDWes7LPTubInVi7cs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2SY2s7G1AaT5HNPSvwQJX8MJ.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnlTaLNtDJIPIHtbTFCEhuReDdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZBB4zaR5vk8NQ8mA5Wrgubs8.webp?f=fotoalbum_large

En toch is het hem nét niet .. de verhoudingen misschien, de neus, het is het nét niet. Had anders graag een Ali Daytona gekocht om zo'n MOC te maken. Ik ga natuurlijk niet mijn Daytona SP3 slopen :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wie kan mij helpen?

Ik zoek een bescheiden aantal stukjes.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBVTLjhLI_Gl9S7pJJjF9WhxDq4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D4XnNKpbiSLgPZzVOViQDIxb.png?f=fotoalbum_large

Bricklink komt vervolgens met 2 of 3 winkels die ieder 7 tot 10,90 rekenen voor verzending (en handling) en dat voelt niet goed voor zo'n 9 euro aan stukjes .. :X

Hoe pak ik dit het beste aan? Moet ik elders kijken?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Het klopt dat je light grey en light bluish grey door elkaar bestelt?

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Reinier schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:12:
Het klopt dat je light grey en light bluish grey door elkaar bestelt?
ja, zijn verschillende bouwsels :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Er zit niks anders op dan zelf zoeken naar de voordeligste combinatie van verkopers. Het automatische systeem voldoet gewoon niet. Ik heb er sowieso altijd ruzie mee :D
Pagina: 1 ... 161 162 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .