Vandaag voor het eerst een setje in elkaar gezet met die nieuwe “papieren” zakjes. Dit is toch veel milieuvervuilender dan die oude zakjes? Het is namelijk papier èn plastic samengevoegd. Dus duurder, meer grondstoffen en niet recyclebaar omdat je het niet bij papier maar ook niet bij plastic mag gooien?
Als ik me niet vergis is een evt lining gewoon afbreekbaar. Maar die zakjes zijn alsnog ruk omdat je niet goed kunt zien of er niks in is achter gebleven.dr86 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:50:
Vandaag voor het eerst een setje in elkaar gezet met die nieuwe “papieren” zakjes. Dit is toch veel milieuvervuilender dan die oude zakjes? Het is namelijk papier èn plastic samengevoegd. Dus duurder, meer grondstoffen en niet recyclebaar omdat je het niet bij papier maar ook niet bij plastic mag gooien?
Helaas, doorzichtig papier bestaat nog steeds niet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Oeh hoor ik daar kerst-themed container terminal?almightyarjen schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 19:18:
[...]
Samen met de kids de kerstman postkantoor set van vorig jaar bouwen en het kerstdorp weer opbouwen.
Oh en iets met een container terminal
Bij mij staat Tudor-corner op het programma naast alle wintersetjes. Al even naar uitgekeken deze
[ Voor 13% gewijzigd door Cyclonist op 05-12-2025 23:07 ]
Zeker.. vorig jaar begonnen met de alpine lodge, ga nu beginnen met Santa’s visit. Heerlijk ff verstand op 0 en de tijd vergeten tijdens het bouwen.Gim schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:03:
Zijn er mede-Tweakers die ook al een set in gedachte hebben om tijdens de kerstvakantie te gaan bouwen? Een zen momentje tijdens alle feestdrukte, waarbij even niks ertoe doet behalve die set voor je neus... en misschien dat drankje ernaast![]()
Ik ga zelf in ieder geval op mijn dooie gemak genieten van de modular van afgelopen jaar. Elke dag een stukje![]()
Met de afgelopen twee sets allemaal net iets teveel gehaast en geprop tussen de bedrijven door. Gelukkig waren het kleinere sets, maar dan nog zonde als je sommige stappen praktisch staande aan de tafel aan het doorlopen bent alsof je elk moment weg moet. Mede daardoor dat het met de MOC challenges ook maar niet wilde lukken; een MOC bedenken zonder rust werkt niet![]()
Dus één voornemen en ik begin er al gelijk dit jaar nog mee
Hell no, ik hoop die terminal voor kerst 2026 af te hebben, dus misschien volgend jaar?Cyclonist schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:06:
[...]
Oeh hoor ik daar kerst-themed container terminal?
Ik ben samen met mn zoontjes al druk bezig met ons Winter Wonderland op te bouwen.Gim schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:03:
Zijn er mede-Tweakers die ook al een set in gedachte hebben om tijdens de kerstvakantie te gaan bouwen? Een zen momentje tijdens alle feestdrukte, waarbij even niks ertoe doet behalve die set voor je neus... en misschien dat drankje ernaast![]()
Ik ga zelf in ieder geval op mijn dooie gemak genieten van de modular van afgelopen jaar. Elke dag een stukje![]()
Met de afgelopen twee sets allemaal net iets teveel gehaast en geprop tussen de bedrijven door. Gelukkig waren het kleinere sets, maar dan nog zonde als je sommige stappen praktisch staande aan de tafel aan het doorlopen bent alsof je elk moment weg moet. Mede daardoor dat het met de MOC challenges ook maar niet wilde lukken; een MOC bedenken zonder rust werkt niet
Dus één voornemen en ik begin er al gelijk dit jaar nog mee
Ieder jaar weer traditie
Voor kerst liggen wat Star Wars en Space setjes klaar om ook samen te bouwen.
Ik bouw laatste tijd eigenlijk nog het meeste met mn boys wat playsets, vind ik net zo leuk of leuker dan die dure 18+ sets.
Leuke feature blijft ook het "Samen Bouwen" met 2-3 tablets en de builder app linken.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"