De Ninjago Legacy en Dreamzzz sets zijn echt geweldig. De gewone Ninjago sets vind ik persoonlijk wat minder. Nu nog wachten op de aankondiging van The Old Town Legacy set. Volgens Duckbricks gaat de set aan de hoge verwachtingen voldoen. Verspreid over het jaar zullen de Legacy sets hier allemaal wel komen.
Leuke sets, ook de minifigs!RaZ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:54:
Oeh, die nieuwe Speed Champions die nu te pre-orderen zijn, zien er echt cool uit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afbeeldingen zijn klikbaar en linken naar het product op Lego.com
Het valt mij op dat LEGO best wat nieuwe wielen op de markt brengt, om de sets iets meer body te geven.
Volgens mij hadden de oude series allemaal redelijk dezelfde wielen als ik mij niet vergis!
Volgens mij zijn alleen die van de Ferrari nieuw, de andere 2 zitten volgens mij ook bij de 911 GT3RS (77239)PurpleBlue schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:06:
[...]
Leuke sets, ook de minifigs!![]()
Het valt mij op dat LEGO best wat nieuwe wielen op de markt brengt, om de sets iets meer body te geven.
Volgens mij hadden de oude series allemaal redelijk dezelfde wielen als ik mij niet vergis!
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Klopt, dat is onderdeel fsmall2 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:11:
Volgens mij ook een nieuw element op de Ferrari bij de deur rechts? Of ik heb iets gemist.

Onderdeel d zit in deze set. En die moet ik ook gewoon hebben
Ey!! Macarena \o/
Vooral (/alleen?) die van de Ferrari, die heeft zelfs een kek logootje erop.PurpleBlue schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:06:
[...]
Leuke sets, ook de minifigs!![]()
Volgens mij zijn die van de Bugatti en de McLaren wel bij meerdere SC's geleverd (maar daar kunnen de echte kenners me wellicht corrigeren).
Edit: die van de Bugatti bij nader inzien ook. Die center cap op die velg heb ik niet eerder gezien.
En wat @Mad-Matt al zei.
Vind vooral die Ferrari best een tof ding. Die gaat hier sws. wel komen.
[ Voor 9% gewijzigd door SuBBaSS op 03-12-2025 16:36 ]
Die Ferrari vind ik wel het tofst van deze 3. Maar als het goed is krijg ik van de sint eerst nog de Speed Champions F40 op pakjesavond.
Graag gedaan! Ik wil de verwachtingen wel een beetje temperen hoor, het aanbod losse onderdelen is veel minder groot en uitgebreid in Rhenen. Maar het is een charmante winkel met een leuk afwisselend aanbod. Op Instagram kan je een beeld krijgen van hun (losse onderdelen) aanbod. Onder tafel hebben ze dan nog grote bakken ongesorteerde LEGO staan.LoveLegoSorting schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:21:
[...]
Bedankt voor de tip van BlokjesPlaza! Ben heel benieuwd als je die beter dan Blokjesland vindt! Ga het zeker een keer proberen. De prijs bij Blokjesland hangt inderdaad wel erg af van wat je zoekt en hoeveel tijd je hebt. Ongesorteerd is €27,50 per kg (dat valt toch wel mee?), Super ongesorteerd €40 (kan echt alles inzitten en elke week ververst), gesorteerd €60 per kg en moderne kleuren + technic €100. Als je alleen uit de duurste categorieën neemt, kom je als ik het goed hebt inderdaad uit op de pick-a-brick prijzen. Bij BSL bricks is ongesorteerd (met ook deels gesorteerd) voor 1 prijs van €50 per kg. Bij BSL ben je dus veel tijd kwijt met zoeken en is het niet echt goedkoop te noemen, maar wel een leuk uitje. Net als bij Blokjesland.
https://www.instagram.com/blokjesplaza/p/DNppyEoK93x/
Dat zijn toch wel flinke prijzen, als je kan leven met zelf alles wassen dan is een bulk-lot van marktplaats toch vaak wel een stuk goedkoper - vaak tussen de 10-20 euro afhankelijk van handleidingen en minifigs. Zit uiteraard ook wat schroot bij en soms een nogal ruime leeftijdsmix van van de blokjes.LoveLegoSorting schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:21:
[...]
Bedankt voor de tip van BlokjesPlaza! Ben heel benieuwd als je die beter dan Blokjesland vindt! Ga het zeker een keer proberen. De prijs bij Blokjesland hangt inderdaad wel erg af van wat je zoekt en hoeveel tijd je hebt. Ongesorteerd is €27,50 per kg (dat valt toch wel mee?), Super ongesorteerd €40 (kan echt alles inzitten en elke week ververst), gesorteerd €60 per kg en moderne kleuren + technic €100. Als je alleen uit de duurste categorieën neemt, kom je als ik het goed hebt inderdaad uit op de pick-a-brick prijzen. Bij BSL bricks is ongesorteerd (met ook deels gesorteerd) voor 1 prijs van €50 per kg. Bij BSL ben je dus veel tijd kwijt met zoeken en is het niet echt goedkoop te noemen, maar wel een leuk uitje. Net als bij Blokjesland.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Is er iemand die 76968 in hoogte kan/wil opmeten in deze pose: /f/image/fHTao12Ut4nyBUeVgVz3JWQG.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie nu op de doos dat hij zo 33cm hoog is maar heb in onze nieuwe kast maar 33,8cm wat ik onthouden had als 38
Ik twijfel nu dus een beetje tussen retourneren of houden, als LEGO overdreven heeft zit ik goed, zijn ze bescheiden heb ik een probleem.
(Ik wil hem niet ergens anders. Dus dat valt af
/f/image/fHTao12Ut4nyBUeVgVz3JWQG.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie nu op de doos dat hij zo 33cm hoog is maar heb in onze nieuwe kast maar 33,8cm wat ik onthouden had als 38
Ik twijfel nu dus een beetje tussen retourneren of houden, als LEGO overdreven heeft zit ik goed, zijn ze bescheiden heb ik een probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 03-12-2025 18:10 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
@Donstil Helaas is het Lego dus zal onmogelijk aan te passen zijn zodat het wel in de kast past.
Het doel is ook niet om de set aan te passen, het doel van de vraag is om te kijken of het past.L23 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:24:
@Donstil Helaas is het Lego dus zal onmogelijk aan te passen zijn zodat het wel in de kast past.
In deze positie is de nek het hoogste punt en ik meet hier dan 32,9cm om zo precies mogelijk te zijn.Donstil schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:09:
Is er iemand die 76968 in hoogte kan/wil opmeten in deze pose: [Afbeelding]
Ik zie nu op de doos dat hij zo 33cm hoog is maar heb in onze nieuwe kast maar 33,8cm wat ik onthouden had als 38![]()
Ik twijfel nu dus een beetje tussen retourneren of houden, als LEGO overdreven heeft zit ik goed, zijn ze bescheiden heb ik een probleem.(Ik wil hem niet ergens anders. Dus dat valt af
Bij mij staat kop wat naar boven gericht en dan uiteraard hoger dan 33cm
[ Voor 21% gewijzigd door MEJ op 03-12-2025 18:50 ]
Apple | LEGO | Sony Playstation
Aah thanks! Gelukkig dus geen 34 oid.MEJ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:49:
[...]
In deze positie is de nek het hoogste punt en ik meet hier dan 32,9cm om zo precies mogelijk te zijn.
Dan ga ik het gokken en gaat de doos open vanavond
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld de vuurtoren kan voorzien van een poweradapter ipv gebruik te maken van Batterijen?
Bij het oude 9V systeem zou je een kabel kunnen doorknippen, en er een 9V adapter tussen zetten.
Bij de "Power-UP" versie zie ik zo die mogelijkheid niet.
Ik kan onderstaand blok kunnen misbruiken, maar wellicht zijn er andere/betere ideeen?

Dan kan ik de originele lampjes en motor daar op aansluiten
Bij het oude 9V systeem zou je een kabel kunnen doorknippen, en er een 9V adapter tussen zetten.
Ik kan onderstaand blok kunnen misbruiken, maar wellicht zijn er andere/betere ideeen?
Soldeerbare PU connectoren gebruiken? Zo doe ik het iig...PurpleBlue schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:10:
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld de vuurtoren kan voorzien van een poweradapter ipv gebruik te maken van Batterijen?
[Afbeelding]
Misschien heb je wel gelijk. Ze waren goed op weg om City realistischer te maken, dus ik vind die Rides dingen erg jammer. De rest ziet er redelijk goed uit maar sluit toevallig niet aan bij wat ik leuk vindt (ik heb liever wat minder standaard City dingen dan politie/brandweer/ambulance/vliegveld/kustwacht). Die cement mixer is goed gedaan inderdaad.AppieNL schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:09:
[...]
Really? Ik vind er wel een paar coole tussen zitten zoals de tractor, airport brandweerwagen, kleine Lego vrachtwagen, frietwagen, hot rod, coast guard boot en helikopter. Ik zie mezelf er wel een paar kopen. Cement wagen vind ik ook wel leuk (past mooi bij de andere "mammoet" bouwvoertuigen in die City serie).
Ik haal ook best wel vaak LEGO bij dit soort winkels (waaronder Blokjesland en BSL Bricks). Volgens mij is LEGO op gewicht vooral voordelig bij de hele kleine steentjes. Ik dacht ik ga eens checken of dat echt klopt en heb op Bricklink van een paar kleuren plates en bricks de gewichten en gemiddelde prijzen opgezocht. De kleinste zijn hier 1 x 1 en grootste 2 x 6 (brick) en 2 x 8 (plate).LoveLegoSorting schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:21:
[...]
Je kan hier duidelijk zien dat de prijs van steentjes op Bricklink zwaarder dan 1 g zo rond de 50 euro per kg ligt, maar bij lichtere steentjes dan 1 g ( 2 x 2 plates en 1 * 2 bricks en kleiner) de prijzen een stuk hoger liggen (afhankelijk van de kleur).
:strip_exif()/f/image/56knQR7ajXKF6WAHba5joBme.png?f=user_large)
Dus volgens mij ben je bij de losse steentjeswinkels vooral goedkoper uit als je veel kleine steentjes zoekt. Anders scheelt het niet zoveel ten opzichte van Bricklink (PAB is overigens een stuk duurder dan Bricklink alleen hier verschillen de verschillende kleuren meestal niet qua prijs). Hoe zwaarder het steentje hoe minder voordelig het is om ze per gewicht te kopen ipv per stuk.
Bij Blokjesland is de ongesorteerde Lego wel erg goedkoop maar hier zit ook veel troep tussen (nep lego, vergeelde en vieze blokjes). Verder wel een leuke winkel!
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat is een goed punt! De goedkoopste manier om aan Lego te komen is inderdaad via Marktplaats (of een andere site waar je van een particulier koopt). Ik heb meerdere 'bulken' gekocht, alleen is het nadeel dat je dan allerlei incomplete sets krijgt. Voor mijn dochter maak ik (Friends/Creator/City) setjes compleet en ik vind het zelf ook leuk om vintage sets op te bouwen. Een fysieke winkel is dan wel een oplossing om gericht blokjes te vinden. Anders slipt het huis dicht met grote bakken Lego stenen.mawashigeri schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:53:
[...]
Dat zijn toch wel flinke prijzen, als je kan leven met zelf alles wassen dan is een bulk-lot van marktplaats toch vaak wel een stuk goedkoper - vaak tussen de 10-20 euro afhankelijk van handleidingen en minifigs. Zit uiteraard ook wat schroot bij en soms een nogal ruime leeftijdsmix van van de blokjes.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/WvvMY3OxWutacS6yhUGf4dry.jpg?f=fotoalbum_medium)