Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 154 ... 165 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 11:56
De Ninjago Legacy en Dreamzzz sets zijn echt geweldig. De gewone Ninjago sets vind ik persoonlijk wat minder. Nu nog wachten op de aankondiging van The Old Town Legacy set. Volgens Duckbricks gaat de set aan de hoge verwachtingen voldoen. Verspreid over het jaar zullen de Legacy sets hier allemaal wel komen.

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
RaZ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:54:
Oeh, die nieuwe Speed Champions die nu te pre-orderen zijn, zien er echt cool uit :P

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Afbeeldingen zijn klikbaar en linken naar het product op Lego.com
Leuke sets, ook de minifigs! :)
Het valt mij op dat LEGO best wat nieuwe wielen op de markt brengt, om de sets iets meer body te geven.
Volgens mij hadden de oude series allemaal redelijk dezelfde wielen als ik mij niet vergis!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01 21:48

Mad-Matt

TheDoctor#2181

PurpleBlue schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:06:
[...]

Het valt mij op dat LEGO best wat nieuwe wielen op de markt brengt, om de sets iets meer body te geven.
Volgens mij hadden de oude series allemaal redelijk dezelfde wielen als ik mij niet vergis!
Volgens mij zijn alleen die van de Ferrari nieuw, de andere 2 zitten volgens mij ook bij de 911 GT3RS (77239)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 16:56
Volgens mij ook een nieuw element op de Ferrari bij de deur rechts? Of ik heb iets gemist.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

small2 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:11:
Volgens mij ook een nieuw element op de Ferrari bij de deur rechts? Of ik heb iets gemist.
Klopt, dat is onderdeel f

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/37f7505307822277e5278a656dfa4dccea130cc7/?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Flh4rvs6b40tf1.png

Onderdeel d zit in deze set. En die moet ik ook gewoon hebben >:)

Ey!! Macarena \o/

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

PurpleBlue schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:06:
[...]

Vooral (/alleen?) die van de Ferrari, die heeft zelfs een kek logootje erop.
Volgens mij zijn die van de Bugatti en de McLaren wel bij meerdere SC's geleverd (maar daar kunnen de echte kenners me wellicht corrigeren).

Edit: die van de Bugatti bij nader inzien ook. Die center cap op die velg heb ik niet eerder gezien.
En wat @Mad-Matt al zei. :X
Vind vooral die Ferrari best een tof ding. Die gaat hier sws. wel komen. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door SuBBaSS op 03-12-2025 16:36 ]

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-01 12:30
Die Ferrari vind ik wel het tofst van deze 3. Maar als het goed is krijg ik van de sint eerst nog de Speed Champions F40 op pakjesavond.

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:05
LoveLegoSorting schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:21:
[...]

Bedankt voor de tip van BlokjesPlaza! Ben heel benieuwd als je die beter dan Blokjesland vindt! Ga het zeker een keer proberen. De prijs bij Blokjesland hangt inderdaad wel erg af van wat je zoekt en hoeveel tijd je hebt. Ongesorteerd is €27,50 per kg (dat valt toch wel mee?), Super ongesorteerd €40 (kan echt alles inzitten en elke week ververst), gesorteerd €60 per kg en moderne kleuren + technic €100. Als je alleen uit de duurste categorieën neemt, kom je als ik het goed hebt inderdaad uit op de pick-a-brick prijzen. Bij BSL bricks is ongesorteerd (met ook deels gesorteerd) voor 1 prijs van €50 per kg. Bij BSL ben je dus veel tijd kwijt met zoeken en is het niet echt goedkoop te noemen, maar wel een leuk uitje. Net als bij Blokjesland.
Graag gedaan! Ik wil de verwachtingen wel een beetje temperen hoor, het aanbod losse onderdelen is veel minder groot en uitgebreid in Rhenen. Maar het is een charmante winkel met een leuk afwisselend aanbod. Op Instagram kan je een beeld krijgen van hun (losse onderdelen) aanbod. Onder tafel hebben ze dan nog grote bakken ongesorteerde LEGO staan.

https://www.instagram.com/blokjesplaza/p/DNppyEoK93x/

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:09
[...]
Bedankt voor de tip van BlokjesPlaza! Ben heel benieuwd als je die beter dan Blokjesland vindt! Ga het zeker een keer proberen. De prijs bij Blokjesland hangt inderdaad wel erg af van wat je zoekt en hoeveel tijd je hebt. Ongesorteerd is €27,50 per kg (dat valt toch wel mee?), Super ongesorteerd €40 (kan echt alles inzitten en elke week ververst), gesorteerd €60 per kg en moderne kleuren + technic €100. Als je alleen uit de duurste categorieën neemt, kom je als ik het goed hebt inderdaad uit op de pick-a-brick prijzen. Bij BSL bricks is ongesorteerd (met ook deels gesorteerd) voor 1 prijs van €50 per kg. Bij BSL ben je dus veel tijd kwijt met zoeken en is het niet echt goedkoop te noemen, maar wel een leuk uitje. Net als bij Blokjesland.
Dat zijn toch wel flinke prijzen, als je kan leven met zelf alles wassen dan is een bulk-lot van marktplaats toch vaak wel een stuk goedkoper - vaak tussen de 10-20 euro afhankelijk van handleidingen en minifigs. Zit uiteraard ook wat schroot bij en soms een nogal ruime leeftijdsmix van van de blokjes.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is er iemand die 76968 in hoogte kan/wil opmeten in deze pose: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMVNWBxqhYi8-jgtmD-UY4iUiXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fHTao12Ut4nyBUeVgVz3JWQG.png?f=fotoalbum_large

Ik zie nu op de doos dat hij zo 33cm hoog is maar heb in onze nieuwe kast maar 33,8cm wat ik onthouden had als 38 8)7

Ik twijfel nu dus een beetje tussen retourneren of houden, als LEGO overdreven heeft zit ik goed, zijn ze bescheiden heb ik een probleem. 8)7 (Ik wil hem niet ergens anders. Dus dat valt af

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 03-12-2025 18:10 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

@Donstil Helaas is het Lego dus zal onmogelijk aan te passen zijn zodat het wel in de kast past.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:49
Lijkt me sowieso toch mooier als je de kast gewoon retourneert…

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:24:
@Donstil Helaas is het Lego dus zal onmogelijk aan te passen zijn zodat het wel in de kast past.
Het doel is ook niet om de set aan te passen, het doel van de vraag is om te kijken of het past.

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:57

MEJ

Donstil schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:09:
Is er iemand die 76968 in hoogte kan/wil opmeten in deze pose: [Afbeelding]

Ik zie nu op de doos dat hij zo 33cm hoog is maar heb in onze nieuwe kast maar 33,8cm wat ik onthouden had als 38 8)7

Ik twijfel nu dus een beetje tussen retourneren of houden, als LEGO overdreven heeft zit ik goed, zijn ze bescheiden heb ik een probleem. 8)7 (Ik wil hem niet ergens anders. Dus dat valt af
In deze positie is de nek het hoogste punt en ik meet hier dan 32,9cm om zo precies mogelijk te zijn.

Bij mij staat kop wat naar boven gericht en dan uiteraard hoger dan 33cm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScqQww8n6fMcQWplORtH0vzwt14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MSpsm1Z02Q7Ow51QZWvj8aH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door MEJ op 03-12-2025 18:50 ]

Apple | LEGO | Sony Playstation

• Donstil
  • Niet online
MEJ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:49:
[...]

In deze positie is de nek het hoogste punt en ik meet hier dan 32,9cm om zo precies mogelijk te zijn.
Aah thanks! Gelukkig dus geen 34 oid.

Dan ga ik het gokken en gaat de doos open vanavond ;)

• PurpleBlue
  • Niet online
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld de vuurtoren kan voorzien van een poweradapter ipv gebruik te maken van Batterijen?

Bij het oude 9V systeem zou je een kabel kunnen doorknippen, en er een 9V adapter tussen zetten.
Bij de "Power-UP" versie zie ik zo die mogelijkheid niet.

Ik kan onderstaand blok kunnen misbruiken, maar wellicht zijn er andere/betere ideeen?
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcS3y7Vhvyd4jrIzXiON4qpVTQZQ8evdepQ5Ini-upGT__mAK8HrbManmo3uU9P-N9rvTPX54xYlX6o1r72ySUXE3POm2fZFD3YybSyhGQOM0Auf7aleLUzDcg
Dan kan ik de originele lampjes en motor daar op aansluiten :)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12

almightyarjen

When does the hurting stop?

PurpleBlue schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:10:
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld de vuurtoren kan voorzien van een poweradapter ipv gebruik te maken van Batterijen?

Bij het oude 9V systeem zou je een kabel kunnen doorknippen, en er een 9V adapter tussen zetten.
Bij de "Power-UP" versie zie ik zo die mogelijkheid niet.

Ik kan onderstaand blok kunnen misbruiken, maar wellicht zijn er andere/betere ideeen?
[Afbeelding]
Dan kan ik de originele lampjes en motor daar op aansluiten :)
Soldeerbare PU connectoren gebruiken? Zo doe ik het iig... :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:09:
[...]

Really? Ik vind er wel een paar coole tussen zitten zoals de tractor, airport brandweerwagen, kleine Lego vrachtwagen, frietwagen, hot rod, coast guard boot en helikopter. Ik zie mezelf er wel een paar kopen. Cement wagen vind ik ook wel leuk (past mooi bij de andere "mammoet" bouwvoertuigen in die City serie).
Misschien heb je wel gelijk. Ze waren goed op weg om City realistischer te maken, dus ik vind die Rides dingen erg jammer. De rest ziet er redelijk goed uit maar sluit toevallig niet aan bij wat ik leuk vindt. Ik heb liever wat minder standaard City dingen dan politie/brandweer/ambulance/vliegveld/kustwacht. Die cementmixer is goed gedaan inderdaad.

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-01 16:40
[...]

Ik haal ook best wel vaak LEGO bij dit soort winkels (waaronder Blokjesland en BSL Bricks). Volgens mij is LEGO op gewicht vooral voordelig bij de hele kleine steentjes. Ik dacht ik ga eens checken of dat echt klopt en heb op Bricklink van een paar kleuren plates en bricks de gewichten en gemiddelde prijzen opgezocht. De kleinste zijn hier 1 x 1 en grootste 2 x 6 (brick) en 2 x 8 (plate).

Je kan hier duidelijk zien dat de prijs van steentjes op Bricklink zwaarder dan 1 g zo rond de 50 euro per kg ligt, maar bij lichtere steentjes dan 1 g ( 2 x 2 plates en 1 * 2 bricks en kleiner) de prijzen een stuk hoger liggen (afhankelijk van de kleur).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7e1B4YR3cCVwb9fORqUik2fx2Co=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/56knQR7ajXKF6WAHba5joBme.png?f=user_large

Dus volgens mij ben je bij de losse steentjeswinkels vooral goedkoper uit als je veel kleine steentjes zoekt. Anders scheelt het niet zoveel ten opzichte van Bricklink (PAB is overigens een stuk duurder dan Bricklink alleen hier verschillen de verschillende kleuren meestal niet qua prijs). Hoe zwaarder het steentje hoe minder voordelig het is om ze per gewicht te kopen ipv per stuk.

Bij Blokjesland is de ongesorteerde Lego wel erg goedkoop maar hier zit ook veel troep tussen (nep lego, vergeelde en vieze blokjes). Verder wel een leuke winkel!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0wqoY-T4uzbpmRtVOgmKfS0FH4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvvMY3OxWutacS6yhUGf4dry.jpg?f=fotoalbum_medium

Ben benieuwd naar het bouwen van de decoratieve kerstboom. Ondanks de prijs.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• LoveLegoSorting
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 13-12-2025
mawashigeri schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:53:
[...]

Dat zijn toch wel flinke prijzen, als je kan leven met zelf alles wassen dan is een bulk-lot van marktplaats toch vaak wel een stuk goedkoper - vaak tussen de 10-20 euro afhankelijk van handleidingen en minifigs. Zit uiteraard ook wat schroot bij en soms een nogal ruime leeftijdsmix van van de blokjes.
Dat is een goed punt! De goedkoopste manier om aan Lego te komen is inderdaad via Marktplaats (of een andere site waar je van een particulier koopt). Ik heb meerdere 'bulken' gekocht, alleen is het nadeel dat je dan allerlei incomplete sets krijgt. Voor mijn dochter maak ik (Friends/Creator/City) setjes compleet en ik vind het zelf ook leuk om vintage sets op te bouwen. Een fysieke winkel is dan wel een oplossing om gericht blokjes te vinden. Anders slipt het huis dicht met grote bakken Lego stenen. :)

• LoveLegoSorting
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 13-12-2025
LvanW schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:52:
[...]

Ik haal ook best wel vaak LEGO bij dit soort winkels (waaronder Blokjesland en BSL Bricks). Volgens mij is LEGO op gewicht vooral voordelig bij de hele kleine steentjes. Ik dacht ik ga eens checken of dat echt klopt en heb op Bricklink van een paar kleuren plates en bricks de gewichten en gemiddelde prijzen opgezocht. De kleinste zijn hier 1 x 1 en grootste 2 x 6 (brick) en 2 x 8 (plate).

Je kan hier duidelijk zien dat de prijs van steentjes op Bricklink zwaarder dan 1 g zo rond de 50 euro per kg ligt, maar bij lichtere steentjes dan 1 g ( 2 x 2 plates en 1 * 2 bricks en kleiner) de prijzen een stuk hoger liggen (afhankelijk van de kleur).

[Afbeelding]

Dus volgens mij ben je bij de losse steentjeswinkels vooral goedkoper uit als je veel kleine steentjes zoekt. Anders scheelt het niet zoveel ten opzichte van Bricklink (PAB is overigens een stuk duurder dan Bricklink alleen hier verschillen de verschillende kleuren meestal niet qua prijs). Hoe zwaarder het steentje hoe minder voordelig het is om ze per gewicht te kopen ipv per stuk.

Bij Blokjesland is de ongesorteerde Lego wel erg goedkoop maar hier zit ook veel troep tussen (nep lego, vergeelde en vieze blokjes). Verder wel een leuke winkel!
Wow, wat gaaf dat je dit overzicht gemaakt hebt! Mooie analyse. Heel verhelderend. Nu nog even op zoek naar een blokje dat 1 gram weegt, als referentie voor een winkelbezoek :). Maar als ik een groter blokje zie dat ik nodig heb, zal ik die toch kopen :).

Ik ben blokjes van aankopen in dit soort fysieke winkels gaan wegen en tellen, om iets meer gevoel te krijgen voor een prijs per blokje op Bricklink, en kwam (met deze minder nauwkeurige methode) tot een vergelijkbare conclusie: Als de gemiddelde prijs per blokje bij een fysieke winkel ongesorteerd op ongeveer €0,03 uitkomt, is €0,15 cent op Bricklink voor een klein blokje veel.

• LvanW
LoveLegoSorting schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:50:
[...]

Wow, wat gaaf dat je dit overzicht gemaakt hebt! Mooie analyse. Heel verhelderend. Nu nog even op zoek naar een blokje dat 1 gram weegt, als referentie voor een winkelbezoek :). Maar als ik een groter blokje zie dat ik nodig heb, zal ik die toch kopen :).

Ik ben blokjes van aankopen in dit soort fysieke winkels gaan wegen en tellen, om iets meer gevoel te krijgen voor een prijs per blokje op Bricklink, en kwam (met deze minder nauwkeurige methode) tot een vergelijkbare conclusie: Als de gemiddelde prijs per blokje bij een fysieke winkel ongesorteerd op ongeveer €0,03 uitkomt, is €0,15 cent op Bricklink voor een klein blokje veel.
Voor alles groter dan een 1 x 2 studs blokje is de fysieke winkel niet veel goedkoper denk ik over het algemeen. Maar dat maakt mij niet zoveel uit, ik vind het ook gewoon leuk om met mijn zoontje te zoeken naar leuke blokjes tussen bergen lego :) .

• LvanW
Begonnen aan Enterprise, shuttle pod was alvast erg leuke build!

Los van de stickers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJBWf63XVvvk_5s8JDxcvfIfc2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHl6YQMmpB0SIWeSMjTg3fhm.jpg?f=fotoalbum_large

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:18
PlasticFan schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:37:
Ze waren goed op weg om City realistischer te maken, dus ik vind die Rides dingen erg jammer.
Die Rides vind ik ook vrij apart, maar op zich wel grappig, vooral leuk voor kinderen denk ik. Dikke banden, lekker rond zoeven met een verder klein robuust wagentje wat weer makkelijker is om vast te houden voor ze.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 12:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Het heeft wat werk gekost, maar hij is klaar. Ik heb gekozen voor de Ocarina of Time Deku Tree.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNM13m16ZCuwQfv6hCnbybXrHE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhu43iFAB20aFBCU7jlLeJYB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl88EqVwLMyRG-Mnp8Cxtilyf00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHN5rT4fjvNjoExWVoqgFI98.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYU8xe-U0CZKI0tSEyQZpqrkARw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMIsup6cEgqfmcpRmYLfk1xG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adyDtx8kPyR7YlrT_dvuB8Aa6QM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8MhsQijdnJMObIq6BFCASOo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-L-vPmyHO6jXRRyVEN1iZVBfN9o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pmo7sFCcH6YEhIYus5GMaKWb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZP4jj5tcfS5lAdH5LiXcKy8LucI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOwxA4hd33wtrv8pZnXASH6q.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxKInQnoEVttufEyipRDn0rPo8I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEBDFQMNklRXKPVU47weTG8c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbAXel-xHAOpqwNV055wTfQLB-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TFxbOv35WozQY42CgAUMqKw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-mQL3rNv49qruZG2mGXCRMDjCs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvoeyMnuJRB0zxJ1nEalnjwb.jpg?f=fotoalbum_tile
Nu alleen morgen nog een leuk plekje vinden, zal dan nog een foto delen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

LvanW schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:52:
(PAB is overigens een stuk duurder dan Bricklink alleen hier verschillen de verschillende kleuren meestal niet qua prijs).
Dit hoeft niet perse te zijn. Ik wou vorige maand een paar onderdelen voor de McLaren P1 Pimped build, 240 Technic onderdelen meen ik. Bij Bricklink kwam ik ok 33 euro ex verzenden. Bij PaB was het 45 euro incl verzenden. Het verzenden bij Bricklink was ca 15 euro omdat het om 3 winkels ging. Uiteindelijk dus bij PaB besteld, dan krijg ik nieuwe onderdelen, terwijl bij Bricklink een hoop onderdelen gebruikt waren. Dus altijd even checken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• CLB
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-01 15:41
Heeft iemand toevallig het nummer van het bierglas. Deze zit in de harry potter serie 71028 bij Ron.

• Sander
  • Niet online
Zijn er al tweakers die 10361 de kersttrein met motor hebben gebouwd? Want ik lees in de reviews niet veel positiefs over hoe soepel dat rijdt, vraag me af of dat mensen zijn die gewoon prut batterijen gebruiken of dat de set inderdaad gewoon niet zo goed loopt?

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:44
Versaevel schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:24:
Heeft iemand toevallig het nummer van het bierglas. Deze zit in de harry potter serie 71028 bij Ron.
https://www.lego.com/nl-n...pearsIn=71028&query=68495

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHNidH9z6z5Dytjho2psussW8_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o1Xwpmcwt0dHtmMuEoOBc39K.png?f=fotoalbum_large

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:30
Nieuw plaatje van de nieuwe modular inclusief de GWP 40913 Vintage Parade Car:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdNbuPnqvZ6-iKQX-gLndFsQrf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BnpvNwjbvWM4UF1iqhVfFGqB.png?f=fotoalbum_large

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
Sander schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:31:
Zijn er al tweakers die 10361 de kersttrein met motor hebben gebouwd? Want ik lees in de reviews niet veel positiefs over hoe soepel dat rijdt, vraag me af of dat mensen zijn die gewoon prut batterijen gebruiken of dat de set inderdaad gewoon niet zo goed loopt?
Ik heb de benodigde motor (88011) ingebouwd in 10254 en vraag me dan even af, hoe niet-soepel iets moet rijden. Die motor is naar mijn idee behoorlijk krachtig en trekt zonder enige moeite 10254 vrolijk over de baan.

Wellicht dat de bewegende ijsbeer roet in het eten gooit in dat model? Hoewel 10254 een roterende kerstboom bevat, welke soepel draait.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
derKaiser29 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:34:

[Afbeelding]
Leuk om het orkestje nu compleet rechtsonder te zien! Zelfs in Lego City weet de parade niet de bezuinigingen te ontkomen; in totaal een tweekoppige fanfare en twee gekke hoedjes 😜

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[Afbeelding]
Toch jammer dat ze een echte vintage radio gebruikt hebben en niet de Lego vintage radio set. Gemiste kans...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05

[Afbeelding]
Misschien vind ik de GWP wel leuker dan de modular 😬

https://jaysbrickblog.com...3-vintage-parade-car-gwp/

• Donstil
  • Niet online

[Afbeelding]
Leuke GWP, die komt er hier zeker wel.
De Modular laat ik even wat in prijs zakken, daar ben ik ook op deze foto niet door weggeblazen.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[Afbeelding]
Must have (y)

* aReaRe stoft de creditcard af.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Donstil
  • Niet online
Ooh ik zie nu eigenlijk pas dat het gebouw ook op de officiele pagina voor de GWP staat.
Zover de spanning dus: https://www.lego.com/nl-n...0n6uhs-3146997-1539294-10

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:27
Het lijkt meer op 2 fronts dan echt een gebouw helaas (maar slecht te zien door maar 1 aanzicht)

• melst90
  • Laatst online: 10:51
Donstil schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:50:
[...]

Aah thanks! Gelukkig dus geen 34 oid.

Dan ga ik het gokken en gaat de doos open vanavond ;)
Hou je ons op de hoogte? :)

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:19
Sander schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:31:
Aanvankelijk kon die van mij niet eens rijden, maar ik bleek 2 foutjes gemaakt te hebben (zowel in het mechaniek voor de locomotief, als het mechaniek van de ijsbeer). Dat lag dus echt niet aan de set zelf.

Ben toen gaan zoeken op internet waar het aan kan liggen, en ja; zoek en gij zult vinden, dan kom je idd veel reacties tegen van mensen die aangeven dat het niet goed werkt. Uiteindelijk de oplossing gevonden door ouderwets mn bouwwerk met de instructies na te lopen..... Dus mijn conclusie was toch achteraf dat er geen probleem is met de set, maar dat een foutje bij veel mensen waaronder mezelf snel gemaakt is.... en klagen tegen/over Lego is natuurlijk nog altijd net iets makkelijker dan toegeven dat de fout bij jezelf ligt ;)

Nadat de foutjes hersteld waren kan hij prima rijden, geen enkel probleem.
Moet wel zeggen dat ik ook nog de tram van een vorige set eraan gekoppeld heb, en dan komt de trein pas wel op standje 3 in beweging. Het gewicht van de trein + tram + de wrijving van de 2 mechanieken blijkt net teveel voor de 2 traagste standjes. Misschien kan ik het nog iets verbeteren door iets meer speling in de aandrijving aan te brengen waardoor het hopelijk/mogelijk iets soepeler gaat lopen, maar voor nu teveel moeite.

En voor de puristen die een perfecte soepele trein willen; verwijder de extra mechaniek voor de extra bewegingen en probleem opgelost.

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:52
Ik heb de motor onder de batterij geplaatst ipv in de loc gelaten, dat lijkt iets stabieler te werken (meer druk op de motor door gewicht batterij). Met de motor in de loc werkte het wel alleen leek hij inderdaad iets vaker te slippen.

• Donstil
  • Niet online
No pun intended? :+

• melst90
  • Laatst online: 10:51
Onbedoeld :+

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:41

[Afbeelding]
Alle foto's:
https://www.lego.com/nl-nl/product/shopping-street-11371

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heeft bricklink nou ineens? je leeftijd verplicht invullen "omdat ze het graag willen weten", en als ik wat bogus in vul a la 2018 zegt ie dat bricklink voro volwassenen is en mag ik niet door. Kutcoekies.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:22:
Wat heeft bricklink nou ineens? je leeftijd verplicht invullen "omdat ze het graag willen weten", en als ik wat bogus in vul a la 2018 zegt ie dat bricklink voro volwassenen is en mag ik niet door. Kutcoekies.
en als je 1925 invult, krijg je dan de fout dat Lego t/m 99 jaar is? ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

250 euro, die worden ook steeds duurder zeg.

[ Voor 69% gewijzigd door Gunner op 04-12-2025 15:29 ]

• STLT
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 13:36
Het is wel maar een heel klein gebaar vind ik. Je zult maar een flink gevulde store hebben en dan binnen twee maanden alles op moeten doeken, echt belachelijk kort dag nog steeds. Ontzettend sneu voor die sellers en natuurlijk ook voor de andere fans uit die landen.

Mijn geld zit in stenen... :')

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:28:
[...]

Prijs stijgt inderdaad, maar aantal steentjes ook. Ik heb er geen formules op losgelaten, maar het overzicht wat ik vond was dit in lijn met laatste jaren. Vorige set was 20 euro goedkoper, maar ook 200 stenen minder geloof ik...

Ach... ik heb geen klagen, zolang ik het kan betalen en Lego bouwen nog steeds fijne ontspanning vind, zal ik de modulars toch wel kopen. Gelukkig maar één per jaar!

• AppieNL
Gunner schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:28:
[...]

Ik verbaas me meer over het aantal stenen, 3456 terwijl dit voor mij als een kleinere build oogt dan de Tudor house met 3266. En om nog een oudje te refereren: Assembly Square had 4000 stenen en leek tenminste echt een winkel straatje. Dit heeft maar 500 stenen minder, maar ook 16 studs minder in de breedte om die 500 stenen te gebruiken, dus wtf?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Goosebirdy schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:36:
Ach... ik heb geen klagen, zolang ik het kan betalen en Lego bouwen nog steeds fijne ontspanning vind, zal ik de modulars toch wel kopen. Gelukkig maar één per jaar!
Zeker, ik heb ook die veel te dure kerstboom gekocht. Maar dit is geen first day release aankoop voor me in ieder geval. Als je ziet waar dat Natuurhistorisch museum al voor weggaat...

• STLT
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 13:36
Gunner schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:39:
[...]

Zeker, ik heb ook die veel te dure kerstboom gekocht. Maar dit is geen first day release aankoop voor me in ieder geval. Als je ziet waar dat Natuurhistorisch museum al voor weggaat...
Nu de Tudor Corner nog O-)

Mijn geld zit in stenen... :')

• Haay
  • Laatst online: 13:39
Interview met de 11371 Shopping Street LEGO designer:
En review door Tiago Catarino:

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:39:
[...]

Die Kerstboom was voor mij een stap te ver.... :)
Nou moet ik zeggen dat we ook geen normale Kerstboom in huis hebben en ook niet gaan halen, waren we wel Kerstboomliefhebbers geweest was het misschien anders geweest...

Mijn nichtje - sinds ze klaar is met studie en werkt heeft ze geld - is ook met Lego bezig en die heeft de boom wel; moet bekennen met de trein er rondom ziet het er leuk uit!!! o<:)

GWP lees ik is niet exclusief de nieuwe modular. Dus als ik genoeg andere leuke dingen wil de eerste dagen van januari is de modular ook geen zekerheidje begin van het nieuwe jaar, als ik die GWP maar kan bemachtigen, want die vind ik wel leuk (de auto dan, de belachelijke hoeden niet...) <+:)

[ Voor 17% gewijzigd door Goosebirdy op 04-12-2025 15:50 ]

• Donstil
  • Niet online
Pff 250,- is wel het laatste zetje wat ik nodig had om hem niet direct te kopen. Weer duurder enz.

• Donstil
  • Niet online

• AppieNL
Ben ik de enige (edit: nope video 1 en 2 benoemen het ook, designer keuze, poor choice imo) die een plee aan de straatkant met aan 3 zijden een groot transparant raam een aparte keuze vind van een bewoner dan wel architect?

In iig de laatste video wordt het ontbreken van een trap richting de meubelmakers workshop al aangehaald, maar deze plee locatie mag er ook bij imo :D

[ Voor 11% gewijzigd door AppieNL op 04-12-2025 18:02 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 12:26

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

En het heeft een mooi plekje in de Game Room
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6u4CDa9Fe0XxK-cYERsflApYaM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktskCYocZQWzGoXyOba8yekI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6XeFM3vqp0rdUrq3AKr_93Euk4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUKhAQRgdH2oBlGls3UPeOQK.jpg?f=fotoalbum_tile

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Donstil
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:58:
Ben ik de enige (edit: nope video 1 en 2 benoemen het ook, designer keuze, poor choice imo) die een plee aan de straatkant met aan 3 zijden een groot transparant raam een aparte keuze vind van een bewoner dan wel architect?

In iig de laatste video wordt het ontbreken van een trap richting de meubelmakers workshop al aangehaald, maar deze plee locatie mag er ook bij imo :D
Hahah dat was het eerste wat ik dacht idd, kinky keuze om daar een wc te doen :P

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-01 21:10
Ik ben net begonnen met de modulars, heb alleen Tudor Corner, dus ga deze waarschijnlijk wel kopen. Al zit het aantal steentjes waarschijnlijk in plates van 1x2 en 1x4 of 1x3 en 1x3 waar je normaal zelf 1x6 zou gebruiken.

Ik zoek trouwens een light kit voor mijn Tudor Corner. Wat is volgens jullie de beste en/of mooiste?

• Karp
  • Laatst online: 12:05
De modular ziet er in combinaties beter uit dan ik dacht!

https://playwellportugal....to-dos-restantes.html?m=1

• Archer_VC10
  • Laatst online: 12:03
OmeAnne schreef op donderdag 4 december 2025 @ 20:56:
Ik zoek trouwens een light kit voor mijn Tudor Corner. Wat is volgens jullie de beste en/of mooiste?
Ik ken deze kit zelf niet, ik heb een andere kit van dit merk en het is echt goede kwaliteit spul, maar daar betaal je wel voor: https://www.lightmybricks...r-lego-tudor-corner-10350

• AppieNL
Wat je nog kan doen, is van de overgebleven parts voor de BotW boom een mini BotW Deku Tree maken. Zie ook zijn Reddit topic. Je maakt eigenlijk alleen de boom extra, de rest zijn builds uit de gewone instructies voor dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moeazNH-5HAMeP5Ng6gIUgnEJgU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hw7ujFTJFZR1AWB8oKCDRZ34.webp?f=fotoalbum_large
Heb je ze "allebei" :)

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:46
Goosebirdy schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:36:
[...]

Prijs stijgt inderdaad, maar aantal steentjes ook. Ik heb er geen formules op losgelaten, maar het overzicht wat ik vond was dit in lijn met laatste jaren. Vorige set was 20 euro goedkoper, maar ook 200 stenen minder geloof ik...

Ik heb er wel wat rekenwerk op losgelaten. Uiteindelijk is het maar hoe je het berekent en wat je voor maatstaven aanhoudt. Maar als je kijkt naar prijs per onderdeel zijn deze nieuwe en Tudor Corner van vorig jaar vrijwel even duur met hooguit een zeer lichte inflatiecorrectie.

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:46
En, het gevaarte is binnen! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SK6EiOAgCR68InywfEIhIFfKiGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXcyOi5x1QxNAizzwfBnWkvt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vpF0qg53Qtx63JBKh7fzi1DWSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9wfy2f2oeXKcOnGjgtU1FxP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben een vrij idiote Star Trek-fan en het was allang duidelijk dat ik bij deze set niet op een paar centen zou kijken, maar met die drie doosjes die ik erbij heb gekregen vind ik het eigenlijk nog best een prima deal zo. :)

• OmeAnne
Archer_VC10 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 22:30:
[...]

Ik ken deze kit zelf niet, ik heb een andere kit van dit merk en het is echt goede kwaliteit spul, maar daar betaal je wel voor: https://www.lightmybricks...r-lego-tudor-corner-10350
Ja ik was er wel al bang voor dat de duurste waarschijnlijk ook de beste is. Er is ook ergens een setje voor de helft van de prijs, maar daar lees ik dan weer over dat de snoeren wat kort zijn etc...

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45

Cheezus

Luiaard

Al vaker aangegeven in dit topic maar die lightmybricks kits zijn echt overpriced. Een AliExpress kitje bied exact hetzelfde https://nl.aliexpress.com...cb-439a-9eb0-518b16cd6561

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:00

Petuhr

FreeBSD

Kerngezond schreef op donderdag 4 december 2025 @ 23:42:
En, het gevaarte is binnen! :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben een vrij idiote Star Trek-fan en het was allang duidelijk dat ik bij deze set niet op een paar centen zou kijken, maar met die drie doosjes die ik erbij heb gekregen vind ik het eigenlijk nog best een prima deal zo. :)
Jij hebt hem iig binnen!

Ik heb nog nooit een bestelling gehad welke *zo* ontzettend mis is gegaan bij ze...

Vrijdagochtend 5:40 oid besteld, bestelnummer binnen, geen mail, wel melding dat het gewoon afwachten is.
Vrijdagmiddag al service request aangemaakt, daar ik nog geen mail binnen had.
Maandagmiddag reactie dat er een storing wat in iDEAL betalingen, zou binnen 24 uur opgelost moeten zijn.
Half uur later bestel bevestiging. Kwartier later dat hij niet op voorraad is.
Dinsdag ochtend, iDEAL betaling terug gestort, eh wat?! Bestelling stond nog op lego.com
Gelijk weer service request of dat wel goed ging.
Onderhand was de bestelling gecancelled :?

Service antwoord dat ze de shuttle en chocomel kraampje niet meer hadden, en mij daar een 25,- waardebon voor konden geven. Het mini kasteel zouden ze opsturen.
Weer terug geantwoord dat ik dit zeer jammer vond, daar ik hem gewoon op BlackFriday besteld had, expres om ook de Shuttle er bij te hebben, en dat ze hier wel redelijk een potje van gemaakt hadden ( in iets andere bewoording :+ )

Uiteindelijk heeft ze toch nog ergens een shuttle vandaan weten te toveren, en ik hoop dat die mijn kant uit gaat komen eerdaags + nog 3750 insiderpunten kado.
Nieuwe bestelling geplaatst voor de Enterprise, welke natuurlijk op is, en dus pas in februari ergens komt.
( Met die mini Ninjago set )
Nouja, wel het mini kasteel binnen nu al.

Al met al wel wat gedoe, maar toch nog redelijk goed gekomen.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:50
Petuhr schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:07:
[...]

Jij hebt hem iig binnen!

Ik heb nog nooit een bestelling gehad welke *zo* ontzettend mis is gegaan bij ze...

Vrijdagochtend 5:40 oid besteld, bestelnummer binnen, geen mail, wel melding dat het gewoon afwachten is.
Maandagmiddag reactie dat er een storing wat in iDEAL betalingen, zou binnen 24 uur opgelost moeten zijn.
Dinsdag ochtend, iDEAL betaling terug gestort, eh wat?! Bestelling stond nog op lego.com

Service antwoord dat ze de shuttle en chocomel kraampje niet meer hadden, en mij daar een 25,- waardebon voor konden geven. Het mini kasteel zouden ze opsturen.
Weer terug geantwoord dat ik dit zeer jammer vond, daar ik hem gewoon op BlackFriday besteld had, expres om ook de Shuttle er bij te hebben, en dat ze hier wel redelijk een potje van gemaakt hadden ( in iets andere bewoording :+ )

Uiteindelijk heeft ze toch nog ergens een shuttle vandaan weten te toveren, en ik hoop dat die mijn kant uit gaat komen eerdaags + nog 3750 insiderpunten kado.
Nieuwe bestelling geplaatst voor de Enterprise, welke natuurlijk op is, en dus pas in februari ergens komt.

Bij mij ook ellende. Nog voor 01:00 besteld. Eergisteren de GWP's binnen (fijn) en gisteren zou de Enterprise binnenkomen. Helaas volgens DPD beschadigd en niet afgeleverd. Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat.

• Pat911
Donstil schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:35:
[...]

Leuke GWP, die komt er hier zeker wel.
De Modular laat ik even wat in prijs zakken, daar ben ik ook op deze foto niet door weggeblazen.
Ik zag deze modular in een review van Thiago tussen andere gebouwen in staan. Dan is het echt wel een mooie build die meer diepte oplevert. Andere modulars zijn toch vaak plat aan de voorkant.

Maar als stand alone build vind ik deze te iel, het lijken dan net 2 halve gebouwen. Er moet dan echt iets naast aan beide kanten.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Cheezus schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 07:33:
Al vaker aangegeven in dit topic maar die lightmybricks kits zijn echt overpriced. Een AliExpress kitje bied exact hetzelfde https://nl.aliexpress.com...cb-439a-9eb0-518b16cd6561
In beginsel ben ik het met je eens, maar toch niet helemaal. Lightmybricks is inderdaad duur (protip: koop black friday of 4 mei) maar toch is dat materiaal aanzienlijk beter dan Ali-expres.

Ik heb 11 modulairs, waarvan de eerste 4 zijn uitgelicht met Ali en de overige 7 met lightmybricks. Er zit een aanzienlijk betere handleiding bij, de draden zijn aanmerkelijk steviger en ze hebben een beter doordacht kabelsysteem zodat je niet in het gebouw allemaal draadjes ziet lopen (je kan er nog mee spelen!). Maar het betere verschil is dat de lagen met connector-blokjes van elkaar gehaald kunnen worden en makkelijk kan worden teruggezet.
Als Ali het kan voor zeg 20 euro dan is 60 euro toch beter besteedt geld. Als je het platslaat naar “het zijn uiteindelijk alleen maar ledjes’ dan is Ali de betere keuze.

Overigens zijn 11 en straks 12 uitgelichte modulars mooie versiering van de kamer. :)

• Archer_VC10
  • Laatst online: 12:03
Cheezus schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 07:33:
Het staat ook al hierboven in de post van @Delerium maar ik vind dat echt niet exact hetzelfde. De LMB kabels zijn platte, dunne, foliekabels waardoor ze tussen twee steentjes op elkaar passen. In de LMB set zit een complete voorgefabriceerde straatlantaarn die je 1 op 1 kan vervangen. De Ali set heeft alleen maar wat ledjes, connectoren en ronde snoertjes die je niet op dezelfde manier weg kan werken. Dat is misschien minder erg in een modular als het niet zo belangrijk is hoe de snoertjes er doorheen lopen maar je gaat het verschil echt wel zien en merken bij veel andere sets.

Als je alleen maar lampjes in je set wil, ga gerust voor een Ali setje, maar @OmeAnne vroeg wat de beste is. Dan denk ik dat je echt bij LMB uitkomt. 8)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 16:13
Ik heb twee auto's op de kast staan, een Mustang (10265) en een Camaro (10304). Die wil ik eigenlijk uitlichten, maar de genoemde LMB setjes zijn erg prijzig. Op Ali heb je ook kitjes, maar dan heb je van dat koele witte licht (in ieder geval voor de Mustang). Ik hoef niet perse elk ditje en datje uitgelicht te hebben. Kan ik ook ergens losse lampjes kopen die achter(?) de koplampen kunnen, met als uitbreiding eventueel de achterlichten? Ik ben een beetje zoekende wat voor type lampjes hiervoor gebruikt worden.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Donstil
  • Niet online
Pat911 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:54:
[...]

Ik zag deze modular in een review van Thiago tussen andere gebouwen in staan. Dan is het echt wel een mooie build die meer diepte oplevert. Andere modulars zijn toch vaak plat aan de voorkant.

Maar als stand alone build vind ik deze te iel, het lijken dan net 2 halve gebouwen. Er moet dan echt iets naast aan beide kanten.
Ja ben ik het wel mee eens, nu ik was bewegend materiaal gezien heb van de modular daadwerkelijk in een stad of straat begin ik langzaam wat enthousiaster te worden.

Nog steeds geen day-one buy en dat vind ik jammer maar hij gaat wel op de lijst “komt er nog wel eens”.

• PurpleBlue
  • Niet online
Petuhr schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:07:
[...]

Jij hebt hem iig binnen!

Ai, dat is flink balen.
Mijn ervaring is dat bellen naar de klantenservice sneller is in dit geval.
Via mail/ticket duurt toch wat langer, en gaat vaak een dag overeen.

Wel balen dat je er nu langer op moet wachten. :'(

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45

Cheezus

Luiaard

Delerium schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:17:
[...]
Ik heb 11 modulairs, waarvan de eerste 4 zijn uitgelicht met Ali en de overige 7 met lightmybricks. Er zit een aanzienlijk betere handleiding bij, de draden zijn aanmerkelijk steviger en ze hebben een beter doordacht kabelsysteem zodat je niet in het gebouw allemaal draadjes ziet lopen (je kan er nog mee spelen!). Maar het betere verschil is dat de lagen met connector-blokjes van elkaar gehaald kunnen worden en makkelijk kan worden teruggezet.
Er zal bij de verschillende ali setjes ook nog wel verschil in kwaliteit zitten, ik heb zelf een aantal kitjes van EasyLite en die hebben ook een prima handleiding waarbij de kabels over het algemeen goed weg zijn te werken. Wel laat ik vaak wat LED's achterwege om het geen felle kerstboom te maken maar meer de normale lampen daadwerkelijk verlichten. Die connectoren lijken me wel handig, die heb je bij een goedkope kit inderdaad niet. Als je de boel nog graag open maakt is dat wel een meerwaarde :)
Als Ali het kan voor zeg 20 euro dan is 60 euro toch beter besteedt geld. Als je het platslaat naar “het zijn uiteindelijk alleen maar ledjes’ dan is Ali de betere keuze.
In dit geval ging het om 15 vs 100 euro, als de sfeer/verlichting het primaire doel is dan is Ali de betere keuze. Of je 85 euro wil uitgeven aan een iets mooier kabeltje, betere instructies en een losse lantaarnpaal (die kun je ook gewoon bij ali kopen) moet je dan zelf bepalen :)

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:50
Pendora schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:46:
[...]

Bij mij ook ellende. Nog voor 01:00 besteld. Eergisteren de GWP's binnen (fijn) en gisteren zou de Enterprise binnenkomen. Helaas volgens DPD beschadigd en niet afgeleverd. Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat.
Ze hebben er niet nog een liggen en ik mocht kiezen tussen nieuwe order of refund. Refund gekozen wegens eventuele GWP's tegen die tijd maar mag nu wel de GWP's die ik al heb gekregen houden.
Balen maar het is niet anders.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
Pendora schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:46:
[...]

Dat iets beschadigd is, kan ik me best wel voorstellen. Afgelopen week ook een beschadigde Lego doos in ontvangst genomen, gekocht bij Lego zelf. Ook niet verwonderlijk, wanneer je twee dozen los bij elkaar in een grotere verzenddoos gooit en er verder 0,0 beschermingsmateriaal bij in doet. Die losse dozen willen dan wel gaan bewegen en hoppa, daar zijn ze beschadigd.

Begrijp best, dat er op grond van milieutechnische zaken wat bespaard zal worden, maar dit is weer een andere uiterste helaas...

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:56
Leut schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:20:
[...]
Begrijp best, dat er op grond van milieutechnische zaken wat bespaard zal worden, maar dit is weer een andere uiterste helaas...
Genoeg mogelijkheden om met recyclebare materialen een doos op te vullen. Een Ranpak is er groot mee geworden.
Dus dit lijkt me dan eerder gemakt/kostenbesparing als een doos niet fatsoenlijk opgevuld wordt.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zijn er mede-Tweakers die ook al een set in gedachte hebben om tijdens de kerstvakantie te gaan bouwen? Een zen momentje tijdens alle feestdrukte, waarbij even niks ertoe doet behalve die set voor je neus... en misschien dat drankje ernaast :+

Ik ga zelf in ieder geval op mijn dooie gemak genieten van de modular van afgelopen jaar. Elke dag een stukje d:)b

Met de afgelopen twee sets allemaal net iets teveel gehaast en geprop tussen de bedrijven door. Gelukkig waren het kleinere sets, maar dan nog zonde als je sommige stappen praktisch staande aan de tafel aan het doorlopen bent alsof je elk moment weg moet. Mede daardoor dat het met de MOC challenges ook maar niet wilde lukken; een MOC bedenken zonder rust werkt niet :F

Dus één voornemen en ik begin er al gelijk dit jaar nog mee 8)

• Pat911
Gim schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:03:
Zijn er mede-Tweakers die ook al een set in gedachte hebben om tijdens de kerstvakantie te gaan bouwen?
Ik wil eerst de MOC-competitie nog meedoen, maar ja, ondanks de 2 maanden tijd toch te weinig tijd om er eens goed voor te gaan zitten.
En voor de rest geen vakantie, blijf lekker (thuis) doorwerken, eindelijk eens geen last van collega's >:)

• OmeAnne
Zijn er mede-Tweakers die ook al een set in gedachte hebben om tijdens de kerstvakantie te gaan bouwen? Een zen momentje tijdens alle feestdrukte, waarbij even niks ertoe doet behalve die set voor je neus... en misschien dat drankje ernaast :+

Ik ga zelf in ieder geval op mijn dooie gemak genieten van de modular van afgelopen jaar. Elke dag een stukje d:)b

Met de afgelopen twee sets allemaal net iets teveel gehaast en geprop tussen de bedrijven door. Gelukkig waren het kleinere sets, maar dan nog zonde als je sommige stappen praktisch staande aan de tafel aan het doorlopen bent alsof je elk moment weg moet. Mede daardoor dat het met de MOC challenges ook maar niet wilde lukken; een MOC bedenken zonder rust werkt niet :F

Ik heb op dit moment alleen de Tudor corner, ik zoek nog een mooie voor er naast om in de kerstvakantie te bouwen. Tips?? Ik neig er naar om de bookstore te kopen.

• Gim
  • Niet online
OmeAnne schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:26:
[...]

Ik heb op dit moment alleen de Tudor corner, ik zoek nog een mooie voor er naast om in de kerstvakantie te bouwen. Tips?? Ik neig er naar om de bookstore te kopen.
Als je op dit moment alléén de Tudor Corner hebt, dan zou ik Boutique Hotel of Jazz Club in eerste instantie overwegen omdat die uit productie gaan en momenteel nog in de aanbieding zijn bij Intertoys.

Denk je er nog meer te gaan bouwen?

Boutique Hotel heeft een heel fraai uiterlijk met die vorm en Jazz Club schijnt los van z'n kleurstelling aan de buitenkant weer een heel fraai interieur te hebben (de kas op het dak vind ik ook geinig). Ik heb Jazz Club nog niet gebouwd dus kan alleen zeggen wat ik las en zag. Als ik moest kiezen tussen die twee, dan zou ik voor Boutique Hotel gaan, maar ja... dan loop je wel de pizzeria van de andere mis :P

Book Shop is uit productie dus dat kan duurder uitvallen ofschoon ik hem wel al een paar keer 2e hands aangeboden heb zien worden voor een leuk prijsje. Voordeel van Book Shop is dat ie uit twee delen bestaat en je dus wat flexibeler op één of twee plekken kunt plaatsen. De Book Shop vond ik wel een leuke bouw, maar ook weer niet de meest spannende. Door hem op te splitsen kon ik er wel twee schappen netjes mee opvullen :P

Tudor Corner en Boutique Hotel staan misschien niet zo goed naast elkaar, maar hey... je kunt ze altijd los neerzetten of als je er toch meer gaat kopen, dan lost dat probleem zich ook op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 05-12-2025 14:39 ]

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 20:53

Ik ga met mijn zoon (bijna 7) een aantal van die Fortnite sets bouwen (Lama / Bus / Mecha en Peely). Ik speel zelf geen Fortnite en mijn zoon ook nog niet, maar ik vind het design leuk ;-) Leuk voor in zijn kamer of in mijn mencave. Merk dat hij hier erg naar uit kijkt en er zelf laatst over begon... Pappa gaan we nog een Lego set bouwen in de kerstvakantie?

• OmeAnne
Gim schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:35:
[...]

Als je op dit moment alléén de Tudor Corner hebt, dan zou ik Boutique Hotel of Jazz Club in eerste instantie overwegen omdat die uit productie gaan en momenteel nog in de aanbieding zijn bij Intertoys.

Denk je er nog meer te gaan bouwen?

Boutique Hotel heeft een heel fraai uiterlijk met die vorm en Jazz Club schijnt los van z'n kleurstelling aan de buitenkant weer een heel fraai interieur te hebben (de kas op het dak vind ik ook geinig). Ik heb Jazz Club nog niet gebouwd dus kan alleen zeggen wat ik las en zag. Als ik moest kiezen tussen die twee, dan zou ik voor Boutique Hotel gaan, maar ja... dan loop je wel de pizzeria van de andere mis :P

Book Shop is uit productie dus dat kan duurder uitvallen ofschoon ik hem wel al een paar keer 2e hands aangeboden heb zien worden voor een leuk prijsje. Voordeel van Book Shop is dat ie uit twee delen bestaat en je dus wat flexibeler op één of twee plekken kunt plaatsen. De Book Shop vond ik wel een leuke bouw, maar ook weer niet de meest spannende. Door hem op te splitsen kon ik er wel twee schappen netjes mee opvullen :P

Tudor Corner en Boutique Hotel staan misschien niet zo goed naast elkaar, maar hey... je kunt ze altijd los neerzetten of als je er toch meer gaat kopen, dan lost dat probleem zich ook op :)
180 nieuw in doos voor de bookstore vind ik niet heel raar. Ik vind hem wel geinig eruit zien links van Tudor corner. Ik zal nog even naar die anderen kijken. Jazzclub ziet er wel weer leuk uit rechts volgens mij.

• Gim
  • Niet online
OmeAnne schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:41:
[...]

180 nieuw in doos voor de bookstore vind ik niet heel raar. Ik vind hem wel geinig eruit zien links van Tudor corner. Ik zal nog even naar die anderen kijken.
Er is verder niks mis met de Book Store. Wat telt is dat jij hem leuk vind 8) Ik vond zelf het thema van een book shop leuk (ofschoon er wel meer boeken in mochten staan) en de facade van de gebouwen sprak me aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 05-12-2025 14:44 ]

• OmeAnne
Gim schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:42:
[...]

Er is verder niks mis met de Book Store. Wat telt is dat jij hem leuk vind 8) Ik vond zelf het thema van een book shop leuk (ofschoon er wel meer boeken in mochten staan) en de facade van de gebouwen sprak me aan.
Ik denk wel dat ik er nog meer ga bouwen, als je er eenmaal 1 hebt, wordt je hebberig, tenminste ik wel!

• Haay
  • Laatst online: 13:39

Ik heb al gepland om tijdens de kerstvakantie lekker rustig de LEGO Star Trek Enterprise-D te gaan bouwen. Verder krijg ik de LEGO Nintendo Game Boy als kerstcadeau van mijn kinderen, dus daar ga ik ook wel van genieten. :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als je een modulair voor erbij wil hebben is het Boutique-hotel simpelweg briljant. Het is een mooi gebouw met serieus leuke technieken.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 23:39
Als je 1000 steentjes meer wilt kan je nog even op Dreamland kijken of Natuurhistorisch museum nog beschikbaar komt. Die is nu 194, dat is wel de moeite waard voor twee tientjes meer :)

• PurpleBlue
  • Niet online
Leut schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:20:
[...]

Dat iets beschadigd is, kan ik me best wel voorstellen. Afgelopen week ook een beschadigde Lego doos in ontvangst genomen, gekocht bij Lego zelf. Ook niet verwonderlijk, wanneer je twee dozen los bij elkaar in een grotere verzenddoos gooit en er verder 0,0 beschermingsmateriaal bij in doet. Die losse dozen willen dan wel gaan bewegen en hoppa, daar zijn ze beschadigd.

Dit had ik laatst ook: PurpleBlue in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"
Neem even contact op met de klantenservice, die kunnen dat vast goedmaken 8)
Zijn er mede-Tweakers die ook al een set in gedachte hebben om tijdens de kerstvakantie te gaan bouwen?
Zeker, vanavond komen er wat sets naar voren die dan gebouwd gaan worden :+

[ Voor 15% gewijzigd door PurpleBlue op 05-12-2025 15:52 ]

• Donstil
  • Niet online
Zeker, ik heb nog wat brick link sets in de back-log en ga de T-Rex afbouwen.

In de kerstvakantie van ons dochtertje ben ik ook vrij dus gaan we ook weer met de stad verder :)

Traditiegetrouw een leuke LEGO periode.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik heb het museum en Tudor staan, luxe problemen :p

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• PurpleBlue
  • Niet online
STLT schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:26:
Iemand die de LEGO Ideas 21360 Willy Wonka & the Chocolate Factory besteld heeft met 4x Insiders-punten? Als je die IP weet in te wisselen tijdens de dagen dat ze het dubbele waard zijn levert het 88 euro korting op. Is toch wel een erg leuke korting. Dus ik twijfel, want eigenlijk wilde ik nog wachten met die set. [Edit: ik wacht ermee, weet nog niet 100% zeker of ik hem echt wil en het is ook niet dat ie niks kost]
Wat bedoel je met " Als je die IP weet in te wisselen tijdens de dagen dat ze het dubbele waard zijn levert het 88 euro korting op"

Ik twijfel of ik hem bestel, maar die GWP en 4x VIP punten spreken mij wel aan :D
Dacht slim te zijn, en direct mijn eigen punten in te zetten (6600), maar dan krijg je ook minder VIP punten (5280) :$

• nokie
  • Laatst online: 06:49

Hier ligt Diagon Alley klaar om onder de kerstboom te gaan liggen en het huis van de familie Malfidus.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:03
Ik wil graag nog een keer een alternate build van de Tudor Corner maken. Maar ik denk dat het nog even duurt voor ik daar aan toe ga komen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:48

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tX4thkeww_iYQBlEyVhN7JcCMUc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/akQajAGQY5UUdB9puhOSEF7C.jpg?f=user_large

Zojuist heb ik de Skihut afgemaakt die ik nog had liggen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik het andere kersthuis zo neer zet of andersom.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 05-12-2025 18:27 ]

Strava

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12

almightyarjen

When does the hurting stop?

vhal schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 18:26:
[Afbeelding]

Zojuist heb ik de Skihut afgemaakt die ik nog had liggen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik het andere kersthuis zo neer zet of andersom.
Ik zeg huis andersom :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Pagina: 1 ... 154 ... 165 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .