Viel mij idd ook al op, vandar de referentie naar oude sets. Ik gok dat dit ooit een ANWB set was. TypicalJBL-freak schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:28:
Ach dat gele autootje helemaal onderaan de foto...
On another note: ik twijfel nog steeds tussen de technic Red Bull en de Countach. Countach is droomauto uit mijn jeugd, RBR heb ik wel meer van maar gewoon hele gave grote set. Voor beiden krijg ik vermoedelijk gezeik met de oudste die vindt dat papa een grotere doos leego van SInt krijgt dan hijzelf
keuzes keuzes keeuzes
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vermoedelijk total loss... Zal wel dagwaarde worden via de verzekeraar, zo te zien.JBL-freak schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:28:
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ik hoop voor de bergers dat ze stevige veiligheids schoenen aan hebben, ben zelf ooit eens op 1 Lego blokje gaan staan.😖The Eagle schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:27:
[Afbeelding]
Ik zie oude lego city, technic en ander spul door elkaar heen. Ziet er eerder uit als iemand die een flinke kist tweedehandse lego de kilo verstuurd heeft.
Alsnog prima geschikt om je banden op stuk te rijden, maar zeker nit meer dan de kiloprijs (zeker in de huidige staat)
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Liggen ook deze helikopter wieken bijJBL-freak schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:28:
Was de ervaring vergelijkbaar met dit?gielie schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:42:
[...]
Ik hoop voor de bergers dat ze stevige veiligheids schoenen aan hebben, ben zelf ooit eens op 1 Lego blokje gaan staan.😖
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Van de Lego site:melst90 schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:49:
[...]
Misschien niet eens omwisselen, maar komt die op 2 verschillende plekken te staan. Wel apart, beide nagenoeg even groot, maar wel de helft van de stenen.
De vorige BB-8 set was een stuk groter. Op de Lego site staat dat deze oudere set zo'n 25cm hoog is. Dat is een hele andere schaal dan de huidige serie droids. Ik was ook altijd nog wel geïnteresseerd in een BB-8 set maar het is leuker als deze past bij mijn andere droids, dus ik ga voor deze nieuwe!MEET MORE DROIDS – BB-8 is true to scale with R2-D2™ (75379), C-3PO (75398) and other brick-built droids in LEGO® Star Wars™ collectable sets, all sold separately
DIMENSIONS – The BB-8 figure in this 569-piece set stands over 9 cm (3.5 in.) tall
Omg yessss die BB8!
Was al aan het twijfelen om die oude te halen, maar die past niet qua schaal. Heb C-3PO, R2-D2, C1-10P en K-2SO ook staan, dus deze moet er bij!
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Die RBR vind ik ook nog steeds een heel tof ding als displaymodel.The Eagle schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:30:
[...]
Viel mij idd ook al op, vandar de referentie naar oude sets. Ik gok dat dit ooit een ANWB set was. Typical
On another note: ik twijfel nog steeds tussen de technic Red Bull en de Countach. Countach is droomauto uit mijn jeugd, RBR heb ik wel meer van maar gewoon hele gave grote set. Voor beiden krijg ik vermoedelijk gezeik met de oudste die vindt dat papa een grotere doos leego van SInt krijgt dan hijzelf
keuzes keuzes keeuzes
:strip_exif()/f/image/u3oosznMGmSGTEemR8ffqeQQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Was een aantal weken geleden bij de Dreamland en daar kreeg je er een speciale wall shelfdisplay bij.
Ik zie dat ze hem nu sowieso flink in de aanbieding hebben (en die wall shelfdisplay wordt blijkbaar ook nog meegeleverd): https://www.dreamland.nl/...ing-rb20-f1-auto/01847581

Had daar toen nog even nagevraagd of ik dat ding ook los kon kopen (de auto had ik al), maar ondanks dat ik een set van 200+ euro af kwam rekenen kon dat niet "geregeld" worden.
[ Voor 9% gewijzigd door SuBBaSS op 01-12-2025 20:59 ]
Bedankt voor deze lijst!LvanW schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:56:
Bedankt voor de tips allemaal! Weer wat nieuwe winkels om eens te gaan kijken. Zelf vind ik het zoeken in ongesorteerde lego het leukst. Ik heb de lijst met jullie suggesties aangevuld:
Dit is de lijst met winkels die ongesorteerde lego aanbieden:Deze winkels hebben geen ongesorteerde lego maar wel gesorteerde lego/brickwall:
- Blokjesland in Ede
- BSL Bricks in Hardinxveld - Giessendam
- Bouwsteenwinkel in Bussum
- Bram's Bouwstenen in Breda
- Emma Speelgoed in Dordrecht
- Bloksjop in Goes
- Perron 4 in Alkmaar (ongesorteerd van mei tot september)
- Het Beekse Steentje in Beek (LB)
- Play2day in Gouda
- Otten Speelgoed in 's Hertogenbosch.
Kan iemand mij vertellen wat de prijs van ongesorteerde LEGO bij het Beekse Steentje per 100 gram is? Er staat niets op de website helaas. Ik moet er een lange autorit voor maken en zou graag weten of het de moeite waard is.
Alvast hartelijk dank!
Heeft nog niemand hier de Enterprise gekregen? Of is daar een apart topic voor?
Ik kreeg 'm vandaag en ben met veel plezier aan het bouwen, maar volgens mij ontbreekt er een onderdeel. Bij het bouwen van de standaard (zakje 11) is een zwarte pin te weinig (deze). Ik heb de tafel en vloer al helemaal doorzocht met een zaklamp maar kan deze echt niet vinden. Gelukkig niet zo'n belangrijk onderdeel, ik heb er genoeg in voorraad, maar dit zou voor het eerst zijn dat er een blokje ontbreekt in een nieuwe set.
Missen meer mensen dit onderdeel of kijk ik niet goed?
Ik kreeg 'm vandaag en ben met veel plezier aan het bouwen, maar volgens mij ontbreekt er een onderdeel. Bij het bouwen van de standaard (zakje 11) is een zwarte pin te weinig (deze). Ik heb de tafel en vloer al helemaal doorzocht met een zaklamp maar kan deze echt niet vinden. Gelukkig niet zo'n belangrijk onderdeel, ik heb er genoeg in voorraad, maar dit zou voor het eerst zijn dat er een blokje ontbreekt in een nieuwe set.
Missen meer mensen dit onderdeel of kijk ik niet goed?
Specifiek antwoord op je vraag kan ik niet geven, want ben het simpelweg kwijt wat ik heb uitgegeven.LoveLegoSorting schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:14:
[...]
Bedankt voor deze lijst!
Kan iemand mij vertellen wat de prijs van ongesorteerde LEGO bij het Beekse Steentje per 100 gram is? Er staat niets op de website helaas. Ik moet er een lange autorit voor maken en zou graag weten of het de moeite waard is.
Alvast hartelijk dank!
Buiten het bedrag vond ik het in zijn totaalplaatje niet waard om er nog eens naar toe te gaan, terwijl het praktisch gezien om de hoek ligt.
Het zien van oudere en veel end-of-life sets op de planken, fysiek, blijft altijd leuk. Ook om een beetje te vergelijken wat de prijzen doen vergeleken met de sets toentertijd. Het geeft een nostalgisch gevoel.
Aan het graaien in de ongesorteerde Lego en je doosje vullen zaten een aantal regeletjes. Stel je voor je pakte een x aantal bruine, beige of meer gelimiteerde kleuren (medium nougat, dark red, dark blue etc) blokjes, dan moest je persé 2x zoveel blokjes pakken van rood/blauw/groen/geel. Ik begrijp goed waarom; zodat niet een individu even langskomt om alles van 1 kleur te pakken, maar het bleef vervelend om telkens aan het regeltje te moeten denken en vaak gewoon random blokjes erin te doen die je eigenlijk niet echt nodig hebt.
De gesorteerde Lego en minifigs waren allemaal eigenlijk duurder vergeleken met een Bricklink/Brickowl. Ook als ik verzendkosten erbij reken.
Als je puur gaat met de instelling: ik wil gewoon een aantal honderd gram ongesorteerde lego, dan is dat prima te doen daar en zou ik er ook zo weer naar toe gaan.
Ga je voor specifieke kleuren, dan zou ik toch elders kijken en/of online.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/3yCnmSrSWJS6NM4qgMqJ4hbP.jpg?f=fotoalbum_large)