"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Star Trek vroeger altijd met veel plezier gekeken, maar ik zou echt niet weten waar ik deze set zou moeten laten. Eenzelfde geldt ook voor de grote MF. In het kader van grote nostalgie aankopen hou ik het bij BttF en Ghostbusters
Wel zojuist nog die kleine Bezorgtruck van de kerstman op de kop getikt bij Bol. Grappig hoe de prijs daar elke keer van naar beneden wordt bijgesteld. €12,99 vond ik een prima prijsje. Geen Enterprise, maar wel beter te plaatsen in een winter dorp
Zou alleen wel mooi zijn als ook de City advents kalender nog een duik maakt. Eigenlijk gaat het me vooral om het kerstboom kostuum figuurtje. Als alternatief een Bricklink bestelling plaatsen voor dat ene figuurtje pakt ook niet zo gunstig uit
Nee joh, die kan hartstikke mooi boven het winterdorp zweven!Gim schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:57:
De ene na de andere die een bestelling heeft geplaatst voor de Enterprise.
Star Trek vroeger altijd met veel plezier gekeken, maar ik zou echt niet weten waar ik deze set zou moeten laten. Eenzelfde geldt ook voor de grote MF. In het kader van grote nostalgie aankopen hou ik het bij BttF en Ghostbusters![]()
Wel zojuist nog die kleine Bezorgtruck van de kerstman op de kop getikt bij Bol. Grappig hoe de prijs daar elke keer van naar beneden wordt bijgesteld. €12,99 vond ik een prima prijsje. Geen Enterprise, maar wel beter te plaatsen in een winter dorp
Zou alleen wel mooi zijn als ook de City advents kalender nog een duik maakt. Eigenlijk gaat het me vooral om het kerstboom kostuum figuurtje. Als alternatief een Bricklink bestelling plaatsen voor dat ene figuurtje pakt ook niet zo gunstig uit
Mijn geld zit in stenen... :')
Ja, vreselijk die FOMOgielie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:31:
Ik heb maar 1 gedachte bij de Enterprice.
[Afbeelding]
Ik kan hem zelf vooralsnog weerstaan maar dat komt meer omdat ik van de andere kant ben maar stiekem startrek ook erg leuk vind.
Kleine spoiler voor wie verrast wil worden tijdens de build, maarLvanW schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:14:
[...]
Je kan de pdfs van de handleiding al downloaden, daaraan te zien is er niet echt een onnodige overdaad aan kleine onderdelen. Gezien hij nu al in backorder is vinden velen het de prijs wel waard... Maar het blijft zeker een bak geld. Een interieur lijkt me bijna niet te doen op deze schaal, maar bijvoorbeeld een warp core erin was wel leuk geweest. Benieuwd waar de MOC gemeenschap mee komt! Vind het wel erg gaaf hoe de saucer section los gemaakt kan worden net als in de serie.
De minifigs zijn super goed gelukt, lijkt me leuk om daar bijv. minifig habitats voor te maken van engineering, brug etc.
scintillating
Februari nu zelfs! Maar de GWP is wel nog beschikbaar.Pendora schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:18:
De Enterprise is zelfs al "dubbel" uitverkocht. Eerst was de naleveringsdatum na 3 december en nu is het al na 12 december.
@RickS29 Ik neem aan dat je voor spoedlevering had gekozen?
Nou, we kunnen wel stellen dat het een succes is dan, dat geeft in ieder geval hoop voor een vervolg.
scintillating
Never mind staat op de site van Lego zelf.
[ Voor 18% gewijzigd door Pierre op 28-11-2025 19:25 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Snap dat ze geen korting geven, maar het is gewoon geen aanbiedingTikay schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:04:
[...]
De korting is de 'gratis' exclusieve legoset en minifigure die je bij de aankoop krijgt. (Las dat men op Marktplaats die al verkopen voor €100,-)
Ze zijn niet zo gek bij Lego dat ze meteen een nieuwe exclusieve set al meteen een dikke korting in directe euro geven.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Maar dat heeft ook niemand beweerd toch? Het was enkel de lancering van de set inclusief de GWP die ze (heel uitgekookt) op Black Friday hebben gepland.Thalaron schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:01:
[...]
Snap dat ze geen korting geven, maar het is gewoon geen aanbieding
Dat ie niet zo heet?gielie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:31:
Ik zag hem vanmiddag opgebouwd staan in een LEGO-store. Vond hem minder imposant/groot dan verwacht. Ze hadden er tientallen op voorraad trouwens, maar het was wel in Londen.
Als ik black-friday sales aanklik en direct the Enterprise zie… dat vind ik vreemd. Ik zoek aanbiedingen, geen nieuwe producten met reguliere GWP die je erbij kan krijgenSTLT schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:05:
[...]
Maar dat heeft ook niemand beweerd toch? Het was enkel de lancering van de set inclusief de GWP die ze (heel uitgekookt) op Black Friday hebben gepland.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Black Friday markeert de start van de verkopen voor de feestdagen. Wij zijn dat blijkbaar gaan associeren met aanbiedingen, maar dat hoeft helemaal niet. Een nieuw product lanceren tegen de normale prijs is een heel normale gang van zaken. Ook het woordje 'sale' hebben we in Nederland geassocieerd met 'uitverkoop', maar dat betekent het niet. Het betekent gewoon 'verkoop'.Thalaron schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:16:
[...]
Als ik black-friday sales aanklik en direct the Enterprise zie… dat vind ik vreemd. Ik zoek aanbiedingen, geen nieuwe producten met reguliere GWP die je erbij kan krijgen
Dus het zit 'm vooral in de betekenis die je toekent aan de woorden. Volgens mij staat nergens op de LEGO site dat de Black Friday sales allemaal aanbiedingen zijn. Er zijn wel aanbiedingen, maar die staan onder een apart kopje, de Enterprise staat daar natuurlijk niet bij. Maar daar vind je alle sets met korting.
De FOMO zit hem bij mij alleen maar in die GWP. En juist omwille van die GWP heb ik hem ook nog niet gekocht. De set zelf (Enterprise) komt -hopelijk- ooit nog in de aanbieding en het is een GWP die qua schaal niet bij de Enterprise past, dus ik hoef hem niet perse te hebben. Het is ook geen mooi voertuig ofzo.gielie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:31:
[Afbeelding]
Ik kan hem zelf vooralsnog weerstaan maar dat komt meer omdat ik van de andere kant ben maar stiekem startrek ook erg leuk vind.
Ik kan voor mezelf het nu ook niet echt verantwoorden, gezien de volle dozen lego hier nog.
Zie het ook. Minder dan 24 uur.STLT schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:32:
Als je nu de Enterprise bestelt komt de shuttlepod er niet meer bij zie ik.
Wel interessant dat ze meer voorraad lijken te hebben van de shuttle dan van de Enterprise zelf. Of hij is veel te laat van de website afgehaald
Mja er komt vast meer aan, maar als het allemaal zo geprijst gaat worden. Ik vind het zo ook al irritant dat veel auto's nu niet meer rond de 200 euro zitten, maar al richting de 400 zijn gegaan. Kijk, ik vind Lego ook wel leuk om te hebben en te doen, maar dan koop ik gewoon niks meer. Dan zijn ze een klant kwijt. En ik denk dat Lego ook niet beseft wat dit op de lange termijn doet. Als de sets niet meer gebruikt gaan worden als cadeautjes, loop je over een paar decennia echt achter de feiten aan omdat de nieuwe jeugd er dan niet meer mee opgroeit.Tc99m schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:28:
[...]
Februari nu zelfs! Maar de GWP is wel nog beschikbaar.
Nou, we kunnen wel stellen dat het een succes is dan, dat geeft in ieder geval hoop voor een vervolg.
Hoewel ik het met je eens ben dat de prijs van de afol sets echt de grens overgaan, zijn die sets niet de cadeautjes waar kinderen mee opgroeien. Dat zijn andere series, daar lopen ze het grootste risico als die ook te duur worden voor kleine/middelgrote cadeaus.Martinspire schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 00:26:
[...]
Mja er komt vast meer aan, maar als het allemaal zo geprijst gaat worden. Ik vind het zo ook al irritant dat veel auto's nu niet meer rond de 200 euro zitten, maar al richting de 400 zijn gegaan. Kijk, ik vind Lego ook wel leuk om te hebben en te doen, maar dan koop ik gewoon niks meer. Dan zijn ze een klant kwijt. En ik denk dat Lego ook niet beseft wat dit op de lange termijn doet. Als de sets niet meer gebruikt gaan worden als cadeautjes, loop je over een paar decennia echt achter de feiten aan omdat de nieuwe jeugd er dan niet meer mee opgroeit.
Haha, ik weet niet zo goed wat ik hier op moet zeggen of welke straf ik een dergelijk persoon moet toewensen.STLT schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:34:
Ik zat even naar de shuttlepods op MP te kijken... wordt er eentje door een echte kenner aangeboden:
"Bij deze bied ik een nieuwe en ongeopende shuttlepod aan. Ik kreeg deze set bij mijn aankoop van mijn StarWars Enterprise. Een must have voor elke StarWars fans."
Nah, die Borg minifig bewaren ze maar lekker voor de Enterprise-E.Afas schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:28:
[...]
Ik heb dezelfde overweging om hem voorlopig niet te kopen en bovendien heb ik nog steeds een aantal sets op zolder liggen die ik nog moet bouwen. Het model vind ik wel geslaagd hoewel voor de gimmick er eigenlijk een Borg minifig bij had gemoeten
Ik moet toegeven dat ik ook nog zoek naar een plekje. Liefst hang ik hem hoog boven mijn LEGO-stadje (“in orbit”) maar dan zit je vooral naar de onderkant te kijken en dat is ook weer zo wat.Gim schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:57:
De ene na de andere die een bestelling heeft geplaatst voor de Enterprise.
Star Trek vroeger altijd met veel plezier gekeken, maar ik zou echt niet weten waar ik deze set zou moeten laten. Eenzelfde geldt ook voor de grote MF. In het kader van grote nostalgie aankopen hou ik het bij BttF en Ghostbusters![]()
Dat dus.STLT schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:00:
[...]
Nee joh, die kan hartstikke mooi boven het winterdorp zweven!
Ik wil het je al tijden vragen maar wachtte op een goede aanleiding: is je nickname een verwijzing naar Star Trek Nemesis?Thalaron schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:01:
[...]
Snap dat ze geen korting geven, maar het is gewoon geen aanbieding
Dat klopt !Kerngezond schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:30:
[...]
Ik wil het je al tijden vragen maar wachtte op een goede aanleiding: is je nickname een verwijzing naar Star Trek Nemesis?
Als LEGO ooit met de Reman Warbird Scimitar komt dan koop ik hem direct ongeacht de prijs 🥸
Haha, ik dacht dat je Enterprise-E ging zeggen.Thalaron schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:40:
[...]
Dat klopt !
Als LEGO ooit met de Reman Warbird Scimitar komt dan koop ik hem direct ongeacht de prijs 🥸
[Afbeelding]
Ik gun het je van harte maar wat vind ik de Scimitar toch een lelijk schip.
Ik verwacht ook niet dat ze met de Scimitar gaan komen. De schoonheid zit aan de binnenkant 🫣
De Narada (ook een nickname van mij elders) zou ik ook leuk vinden, maar lijkt mij erg lastig te doen met LEGO.
Maar… een doos met de titel ‘UCS Deep Space Nine’ zie ik wel kans maken als het succesvol genoeg zou blijken.
Vorige week hebben we het gehad over trekkracht en gisteren zijn we vooral gaan kijken naar structuren, stevige constructies en stabiliteit. De leerlingen kregen als opdracht een aardbevingssimulator te bouwen en verschillende bouwwerken te testen op stabiliteit en stevigheid.
:strip_exif()/f/image/ldQ3vjlUXAtPz4SWFcVvGBwv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tL8AybYkU6PD8cz3UQOTucCg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9FtcjfkYk9bBFLEWy1jDaPsH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vMEFakp03TRpQ1RiAOdR8jLK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fe3cRseVP5SKnUSEgUIQe2wN.jpg?f=fotoalbum_large)
De standaardlessen bieden voldoende aanbod, maar ik breid het graag uit met achtergrondinformatie (theorie) en een proef, zodat de verbinding tussen theorie en praktijk nét wat sterker is.
Nu ben ik zelf ook erg enthousiast en heb ik het idee om een dergelijke 'set' hier ook thuis te introduceren. Nu wordt LeGo WeDo 2.0 (45300) niet meer gefabriceerd en zijn alternatieven, zoals Lego Boost (17101) - Creative Toolbox en Lego Mindstorm EV3 (31313) tevens niet meer verkrijgbaar. Het alternatief? Lego SPIKE.
Lego Spike is verkrijgbaar in twee variaties:
• Lego Spike Essential (45345)
• Lego Spike PRIME (45678)
Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de PRIME-set. Waarom? Niet alleen de inhoud van de doos spreekt mij meer aan, het is toekomstbestendiger, lijkt meer variatie te bieden en heeft daarnaast een uitbreidingsset. Voor mijn zoontje van 6 jaar oud (bijna 7) zal de learning curve hoog zijn, maar we leggen de lat graag hoog en dan kunnen we, in ieder geval, een aantal jaren vooruit met de set.
Ik ben benieuwd!
:strip_exif()/f/image/rSxD6FQhtPU1TqhdtwcIVsLP.jpg?f=fotoalbum_large)
(Deze rebrickable moc)
Erg knap bedacht!
Ze melden zich vanzelf: zou je dat spul niet eens komen ophalen?Reintji schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:16:
[...]
…maar de sets liggen nog compleet bij mijn ouders.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
En… een hoge lat betekent dat papa graag mag helpenYonix schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 08:17:
Voor mijn zoontje van 6 jaar oud (bijna 7) zal de learning curve hoog zijn, maar we leggen de lat graag hoog en dan kunnen we, in ieder geval, een aantal jaren vooruit met de set.
Ik ben benieuwd!
[ Voor 79% gewijzigd door GeeBee op 29-11-2025 10:05 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Oeh, gaaf! Die wil ik ook zeker wel maken, wat een mooie zeg. Past denk ik wel mooi bij de sets die ik met de lente wil gaan neerzetten.LvanW schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:44:
Ik had 10281 Bonsai boom kado gekregen, ziet er toch iets andere uit dan verwacht
[Afbeelding]
(Deze rebrickable moc)
Erg knap bedacht!
De LEGO Group en Formula 1 hebben de eerste trailer gelanceerd van Bricks on Track: Building the LEGO® F1® Drivers’ Parade – een spectaculaire special waarin tien volledig bestuurbare LEGO® F1-auto’s schitteren tijdens de FORMULA 1 MIAMI GRAND PRIX 2025 Drivers’ Parade. Alle twintig coureurs van de F1-grid namen plaats in deze unieke LEGO-creaties, tot groot enthousiasme van fans over de hele wereld.De 48 minuten durende special verschijnt binnenkort op geselecteerde tv- en streaming platformen en neemt fans mee achter de schermen bij de bouw van deze buitengewone auto’s. Van het eerste idee tot het raceklaar krijgen van de modellen – elk detail van deze megaproductie komt aan bod.
Achter de schermen bij een LEGO meesterwerk.
In Bricks on Track volgen we het LEGO model productieteam tijdens hun grootste uitdaging ooit: het ontwerpen, bouwen en testen van tien levensgrote LEGO Formule 1-wagens die daadwerkelijk konden rijden. Fans krijgen exclusieve beelden te zien van de bouwfase, de reacties van de coureurs en de magie van het moment waarop LEGO en Formule 1 samenkomen.
De special bevat ook interviews met William Thorogood, Head of Design bij de LEGO Group, en Naomi Schiff, Formule 1-presentatrice en voormalig coureur. Zij delen hun inzichten over de samenwerking tussen techniek, creativiteit en pure passie voor snelheid.
Next up deze?LvanW schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:44:
Ik had 10281 Bonsai boom kado gekregen, ziet er toch iets andere uit dan verwacht
[Afbeelding]
(Deze rebrickable moc)
Erg knap bedacht!
Ik zag die langskomen op reddit, die is echt episch!
:strip_exif()/f/image/4rxLUMkOurtkSMW3rzSAHfsr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had deze al tijden op het oog, en door een combinatie van Black Friday korting + nog wat cadeaubonnen, kon ik deze mooi onder de 100 euro binnenhalen. Leuk bouwsel voor de komende maand.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yUFwHixC7Ggs8ND5qisGOMkB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fGKc3t8bWI91pPOuBJ4Iik0r.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JnzzZ9aNbCmBPk1eUl7d3YRK.jpg?f=user_large)
En ondanks dat het fake lego is, heb ik ws een hele goede methode gevonden om de blokjes schoon te maken. Die wou ik de Lego fans niet onthouden. Omdat de Falcon een hele tijd in een rokershuis gestaan had, was het geheel plakkerig en vol stof, dus mijn plan was om de blokjes eerst voor te weken en daarna in de wasmachine te gooien.
Dus ik heb eerst de set afgebroken en alle losse blokjes in een emmer gemikt. Toen de emmer vol was heb ik er biotex (de groene voor handwas) bij gedaan en wat warm water. Dit mengsel heb ik dan een dag laten staan. Daarna heb ik de blokjes in een zeef gemikt om al het vuile water af te voeren. Het bleek dat de blokjes eigenlijk best schoon geworden waren. Eigenlijk zo schoon dat ik de wasmachine overgeslagen heb. Het rook ook weer lekker. Ik heb de bricks nu op een grote strandhanddoek gelegd om te drogen.
Dus mocht je denken dat je set in de wasmachine moet, kun je ook een emmer met biotex gebruiken. Oja, voor de Millennium Falcon heb je ongeveer 3 emmers van 10L aan bricks
Ik heb na 3 dagen afbreken nu wel enorm pijn aan mijn vingers....
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Goed bezig! Maar… pijn… nieuwsgierig…zonoskar schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:41:
Meer of minder pijn dan dat je er op zou zijn gaan staan? 🫣
Extra tip erbij:zonoskar schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:41:
Nadat ik de Millennium Falcon van @davidov opgehaald had (bedankt nogmaals!), ben ik ermee aan de gang gegaan. De set was een beetje afgebroken en enorm vuil (no offence).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En ondanks dat het fake lego is, heb ik ws een hele goede methode gevonden om de blokjes schoon te maken. Die wou ik de Lego fans niet onthouden. Omdat de Falcon een hele tijd in een rokershuis gestaan had, was het geheel plakkerig en vol stof, dus mijn plan was om de blokjes eerst voor te weken en daarna in de wasmachine te gooien.
Dus ik heb eerst de set afgebroken en alle losse blokjes in een emmer gemikt. Toen de emmer vol was heb ik er biotex (de groene voor handwas) bij gedaan en wat warm water. Dit mengsel heb ik dan een dag laten staan. Daarna heb ik de blokjes in een zeef gemikt om al het vuile water af te voeren. Het bleek dat de blokjes eigenlijk best schoon geworden waren. Eigenlijk zo schoon dat ik de wasmachine overgeslagen heb. Het rook ook weer lekker. Ik heb de bricks nu op een grote strandhanddoek gelegd om te drogen.
Dus mocht je denken dat je set in de wasmachine moet, kun je ook een emmer met biotex gebruiken. Oja, voor de Millennium Falcon heb je ongeveer 3 emmers van 10L aan bricksWordt nog leuk om hem op te bouwen.
Doe de blokjes na het wassen in een sla centrifuge. Dat haalt veel water weg en versnelt het drogen enorm.
:strip_exif()/f/image/grqaXo4UNLs0MHshJVQUMwoC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik maak hem meteen op een MILS-plate zoals ik met vrijwel alles doe. Dat was nog even puzzelen omdat de basis aan één zijde 34 nopjes breed is, dus een klein stukje van de basis wordt opgeofferd om later misschien nog op de aanpalende MILS-plate te bevestigen.
Wellicht off-topic (als Verpleegkundig specialist kan ik het niet laten): al die zooi die op de Falcon plakt/ligt gaat dus ook de longen in 🤮. Man wat moet dat voor een lucht zijn geweest die je geroken hebt. Chapeau dat je hem hebt overgenomen, ik zou hem niet hoeven ook al is het mijn 'unicorn' 😬zonoskar schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:41:
Nadat ik de Millennium Falcon van @davidov opgehaald had (bedankt nogmaals!), ben ik ermee aan de gang gegaan. De set was een beetje afgebroken en enorm vuil (no offence).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus mocht je denken dat je set in de wasmachine moet, kun je ook een emmer met biotex gebruiken. Oja, voor de Millennium Falcon heb je ongeveer 3 emmers van 10L aan bricksWordt nog leuk om hem op te bouwen.
Yep, brickheadz hebben ze bijv. ook niet.einz schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:25:
Ik had de kerstman figure gekocht en wilde deze scannen om in m’n LEGO account te doen. Zit er geen qr code bij. Is dat normaal bij LEGO exclusives?
Dit hoort eigenlijk hier thuis toch?zonoskar schreef op zondag 30 november 2025 @ 00:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Theoretisch wel, maar de schoonmaaktip is ook voor Lego wel handig.gielie schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:07:
[...]
Dit hoort eigenlijk hier thuis toch?
In dit geval vind ik het niet erg om deze hier te lezen.
Een aantal fun facts:
- In totaal 56 minifigures
- 16935 stenen
- ~20kg aan Lego
- € 291,34 'bespaard' vergeleken de Lego retail prijs.
De komende dagen heb ik weer wat te doen
Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch
Ik zou er baseplates tegenaan kitten en daarna afwerken met Legosilmaril8 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:56:
@Remy!!!! misschien eerst maar even tijd steken in die plint linksonder van de deur
Hahaha ik zat al op zo'n opmerking te wachtensilmaril8 schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:56:
@Remy!!!! misschien eerst maar even tijd steken in die plint linksonder van de deur
Binnenkort gaan we alle plinten beneden vervangen, dus dat komt helemaal goed
Was de D&D ook in de aanbieding?Remy!!!! schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:47:
Ik wil iedereen bedanken die m'n rekening leeg heeft gemaakt de afgelopen dagen![]()
Een aantal fun facts:
- 16935 stenen
- ~20kg aan Lego
De komende dagen heb ik weer wat te doen![]()
[Afbeelding]
Ja was bij Bol.com voor €243.
Ja, Bol heeft echt ontzettend veel gestunt de afgelopen dagen. Dat was zowel leuk als niet leuk (meer)
Dus vanuit mij ongeveer hetzelfde als vanuit @Remy!!!! : bedankt voor het leegtrekken van mijn bankrekening en verder vullen van mijn huis
Ik zeg maar zo: mijn geld zit in stenen
Zo'n mooie set vind ik dat, die blijft hier denk ik tot volgend jaar herfst nog wel staan om dan het herfstblad erin te doen, daar kwam het nu niet van. Veel plezier met bouwen, ben benieuwd hoe hij straks komt te staan tegen je andere MILS-plates.Kerngezond schreef op zondag 30 november 2025 @ 07:11:
Zo maar even een foto van mijn nieuwste kunstwerk in wording. De boomhut stond al lang in de planning:
[Afbeelding]
Ik maak hem meteen op een MILS-plate zoals ik met vrijwel alles doe. Dat was nog even puzzelen omdat de basis aan één zijde 34 nopjes breed is, dus een klein stukje van de basis wordt opgeofferd om later misschien nog op de aanpalende MILS-plate te bevestigen.
Soms is het maar goed om niet alles mee te krijgen 😅 anders stond er hier inderdaad ook een nieuwe set.. met Lions Knight was ik ook al te laat.STLT schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:21:
[...]
Ja, Bol heeft echt ontzettend veel gestunt de afgelopen dagen. Dat was zowel leuk als niet leuk (meer). En toen werd hier (in het kortingentopic) nog even gepost dat Bol ook nog 2de halve prijs had (heeft?) op meerdere sets, die had ik zelf toen nog niet opgepikt..
Dus vanuit mij ongeveer hetzelfde als vanuit @Remy!!!! : bedankt voor het leegtrekken van mijn bankrekening en verder vullen van mijn huis.
Ik zeg maar zo: mijn geld zit in stenen
Dat is echt zó waar! Ik moet nu vooral hopen dat ze de komende maanden weer even stoppen met stunten want meldingen van brickwatch uitzetten en hier het kortingstopic ontvolgen ben ik nog niet aan toeSecsytime schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:34:
[...]
Soms is het maar goed om niet alles mee te krijgen 😅 anders stond er hier inderdaad ook een nieuwe set.. met Lions Knight was ik ook al te laat.
In dat topic mag ie eigenlijk ook niet (1-op-1 cloon van een Lego set, incl minifigs), maar het ging me meer om de schoonmaaktip.gielie schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:07:
[...]
Dit hoort eigenlijk hier thuis toch?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Thanks! Ja, wat betreft de andere MILS-plates, op die foto’s moeten we nog even wachten want deze boomhut komt in het bos te staan, en je kunt door een gebrek aan bomen het bos nog niet zien zullen we maar zeggen.STLT schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:26:
[...]
Zo'n mooie set vind ik dat, die blijft hier denk ik tot volgend jaar herfst nog wel staan om dan het herfstblad erin te doen, daar kwam het nu niet van. Veel plezier met bouwen, ben benieuwd hoe hij straks komt te staan tegen je andere MILS-plates.
De boomhut wordt een van de grotere bomen van het bos, de andere bomen zullen deels zelf ontworpen zijn en deels uit Jurassic World sets komen. En ja, de dinosaurussen komen er ook in.
en mijn zoontje heeft vanochtend de Buggy the clown set in elkaar gezet.
'ありったけの夢をかき集め
Arittake no yume wo kakiatsume!!' 🎶🏴☠️
Ik krijg hem alleen niet aan het kijken van de anime... 1150 afleveringen, nee bedankt pap' 🙈. Dit terwijl hij de Netflix serie fantastisch vond.
[ Voor 25% gewijzigd door Psyx88 op 30-11-2025 15:34 ]
Er mist nog 1 getalletje... "Uitgegeven"Remy!!!! schreef op zondag 30 november 2025 @ 12:47:
Ik wil iedereen bedanken die m'n rekening leeg heeft gemaakt de afgelopen dagen![]()
Een aantal fun facts:
- 16935 stenen
- ~20kg aan Lego
De komende dagen heb ik weer wat te doen![]()
[Afbeelding]
Dat is geen fun fact
Leuke foto's!
Vraagje over de foto die ik heb laten staan in de quote, zit het zwaard voor zijn mond vast gemaakt aan het dingetje om zijn nek of is dat in zijn geheel 1 onderdeel?
Leuk! Deze gebruik ik thuis vaak, heb hem maar meteen in m'n onderschrift gezet
Haha, work in progress dus. Komt de A-frame boshut ook in het bos? Om te schuilen voor de dino's?Kerngezond schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:27:
[...]
Thanks! Ja, wat betreft de andere MILS-plates, op die foto’s moeten we nog even wachten want deze boomhut komt in het bos te staan, en je kunt door een gebrek aan bomen het bos nog niet zien zullen we maar zeggen.Het is letterlijk de eerste plaat van het nieuw te bouwen bos.
De boomhut wordt een van de grotere bomen van het bos, de andere bomen zullen deels zelf ontworpen zijn en deels uit Jurassic World sets komen. En ja, de dinosaurussen komen er ook in.
Staat hier ook klaar om nog eens te bouwen dus leuk om te weten dat het zo'n bouwplezier geeft!Brammos85 schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:18:
Jeetje, deze was leuk om te bouwen. En hij schiet nog echt kogels ook! Heerlijke minifigs trouwens
1 onderdeelAppieNL schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:40:
[...]
Leuke foto's!
Vraagje over de foto die ik heb laten staan in de quote, zit het zwaard voor zijn mond vast gemaakt aan het dingetje om zijn nek of is dat in zijn geheel 1 onderdeel?
Nee, die heb ik aan me voorbij laten schieten. Ik vond hem een beetje aan de dure kant, maar ik vind hem ook te groot. Wat namelijk het charmante van de boomhut is is dat hij wel groot is, maar omdat het vooral een boom is springt het er niet speciaal uit in het bos, en dat zou de boshut wel doen.STLT schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:44:
[...]
Haha, work in progress dus. Komt de A-frame boshut ook in het bos? Om te schuilen voor de dino's?
Edit: deze komt er waarschijnlijk wel trouwens.
https://rebrickable.com/m...ni-a-frame-cabin/#details
[ Voor 11% gewijzigd door Kerngezond op 30-11-2025 16:45 ]
Bizar verhaal...LvanW schreef op zondag 30 november 2025 @ 16:36:
Bizarre beslissing van Bricklink (is van Lego): 35 landen worden er over 2 weken van afgesloten. Vraag me af wat de echte reden ervan is, waarschijnlijk niet genoeg omzet om winstgevend te zijn? Import tarieven? Slechte zaak.
Nu zijn er best een paar landen in de lijst met heel weinig shops, maar toch... zoals er op die pagina wordt uitgelegd heeft een land als Oekraine al geen officiele lego shops oid, en dan wordt dit platform ook nog eens vrolijk ontoegangkelijk... Waardoor je als (A)FOL weer extra hindernissen tegenkomt in de hobby.
Ik had al best mijn twijfels bij de overname van bricklink door Lego zelf, dan moet de boel ineens winst gaan draaien, en krijg je dus dit soort gezeik.
Ik kan over het algemeen zelf niet zo veel met de groepjes doem-denkers in de lego community (vooral de "technic is niet meer wat het geweest is" kliek), maar dit soort acties terwijl de chinese merken grote stappen zetten.....
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Paar jaar geleden zocht ik naar 2 onderdelen voor een Duplo set: precies 1 bricklink aanbieder in de hele wereld (echt niet te geloven) en dan bij een of andere baboesjka in Moskou. Dit was ruim 4 jaar geleden, maar het gaat om het idee dat het uiteindelijk om een paar centen voor wat plastic speelgoed gaat dat we het liefst buiten de huidige politiek en internationale verhoudingen willen laten.LvanW schreef op zondag 30 november 2025 @ 16:36:
Bizarre beslissing van Bricklink (is van Lego): 35 landen worden er over 2 weken van afgesloten. Vraag me af wat de echte reden ervan is, waarschijnlijk niet genoeg omzet om winstgevend te zijn? Import tarieven? Slechte zaak.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ik denk inmiddels dat je gelijk hebt gekregen. Het Ferrari autootje is hier nog steeds het 'missing part'gielie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:17:
[...]
Ik heb hier zelf niks mee maar welk model zullen we afspreken om te scalpen? Ik zeg de Ferrari.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ligt gewoon bij de intertoys.Will_M schreef op zondag 30 november 2025 @ 18:03:
[...]
Ik denk inmiddels dat je gelijk hebt gekregen. Het Ferrari autootje is hier nog steeds het 'missing part'
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
zo, jij hebt de zondag gebruikt om even wat terug te lezen? kan ik stellen dat die f1 autootjes niet echt een succes zijn geworden, of vergis ik mijzelf.Will_M schreef op zondag 30 november 2025 @ 18:03:
[...]
Ik denk inmiddels dat je gelijk hebt gekregen. Het Ferrari autootje is hier nog steeds het 'missing part'
Logische overweging. Oh die MOC is leuk, qua schaal heel goed in te passen in een bos!Kerngezond schreef op zondag 30 november 2025 @ 16:44:
[...]
Nee, die heb ik aan me voorbij laten schieten. Ik vond hem een beetje aan de dure kant, maar ik vind hem ook te groot. Wat namelijk het charmante van de boomhut is is dat hij wel groot is, maar omdat het vooral een boom is springt het er niet speciaal uit in het bos, en dat zou de boshut wel doen.
Edit: deze komt er waarschijnlijk wel trouwens.
https://rebrickable.com/m...ni-a-frame-cabin/#details
Bizarre beslissing maar dit is helaas het resultaat van Bricklink dat opgeslokt wordt door een "corporate" met aardig wat principes. Jammer. Bricklink was van en voor de fans van Lego, dat is er nu wel afmawashigeri schreef op zondag 30 november 2025 @ 17:52:
[...]
Paar jaar geleden zocht ik naar 2 onderdelen voor een Duplo set: precies 1 bricklink aanbieder in de hele wereld (echt niet te geloven) en dan bij een of andere baboesjka in Moskou. Dit was ruim 4 jaar geleden, maar het gaat om het idee dat het uiteindelijk om een paar centen voor wat plastic speelgoed gaat dat we het liefst buiten de huidige politiek en internationale verhoudingen willen laten.
Bekijk LEGO DREAMZzz™ Coopers tijgermecha en Zero's hot rod auto - 71497 op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 01-12-2025 12:20 ]
De prijs is alweer gefixed hoor... 68 euro! Ik had even gekeken wat er in zit: heel veel relatief kleine steentjes en plaatjes, maar wel allemaal gangbare kleuren + neon-geel.Kerngezond schreef op maandag 1 december 2025 @ 02:18:
Een korting van 70%? Wat is hier aan de hand?
Bekijk LEGO DREAMZzz™ Coopers tijgermecha en Zero's hot rod auto - 71497 op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
:strip_exif()/f/image/Nvekm0hNrWa2bC7OJHTO3Wzk.jpg?f=fotoalbum_large)
GWP van 10-16 december, $75 drempel (waarschijnlijk ook in Euro)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FEM9VDaRWx6SaAkkja9xBj5g.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wrGwiC0gfb6xiagY2msFiO3e.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/E1DMVZ8MjNqzZpEpYQOGiGCl.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/GnqTzHJ3mwBYFKPwnESbX0VQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9Jc7hmjaWuw5mVE1f48dQQeo.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sOrk6rgI2WC2ZM7UwGyX9kwJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nJhvQw1des92QRDNDAlHMZXB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AY1XK2Oe2qKqYQEtQKyEY1Ni.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KGWXe1hIBYycARTIUg3bUzQ9.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/12ZNK94I8C5MqdEZEf99c2h9.jpg?f=user_large)
Alles met dank aan r/Legoleak (staan daar nog meer plaatjes van deze sets).
[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 01-12-2025 07:00 ]
Een AT-AT mid-scale, voor een leuke prijs wil ik die wel hebben. Kan ie naast de kersteditie staanAppieNL schreef op maandag 1 december 2025 @ 06:57:
Nog wat andere setjes in random order:
[Afbeelding]
GWP van 10-16 december, $75 drempel (waarschijnlijk ook in Euro)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alles met dank aan r/Legoleak (staan daar nog meer plaatjes van deze sets).
Cherry picking want hoef ze niet allemaal. Met sommige mid-scale sets (natuurlijk niet MF of Tantive) moet ik zelfs opzoeken waar t schip ook alweer in de films voorkwam... Shame
De eerste versie heeft wel 2x zoveel steentjes!
De AT-AT komt er wel voor een leuke prijs, leuk om naast de Gingerbread AT-AT te zetten!
Mocht die passen ga ik misschien de oude omruilen. Past toch beter met z'n 'allen'AppieNL schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:02:
@melst90
Deze BB8 zal hoogstwaarschijnlijk in schaal zijn met de rest:
[Afbeelding]
Edit: Nvm, de oude lijkt nagenoeg even groot, misschien ietsje groter, maar verwaarloosbaar?
Misschien niet eens omwisselen, maar komt die op 2 verschillende plekken te staan. Wel apart, beide nagenoeg even groot, maar wel de helft van de stenen.sheane schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:09:
[...]
Mocht die passen ga ik misschien de oude omruilen. Past toch beter met z'n 'allen'
:strip_exif()/f/image/AHOeizRjbbufxAZIy0XUgpme.jpg?f=fotoalbum_large)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit was een van mijn eerste "grotere" technic sets. Ik vind deze erg leuk om te bouwen en een erg gaaf model is het!Rivanov schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:56:
Met Black Friday de RBR gekocht bij Intertoys. En gisteren via Marktplaats de Porsche 911 RSR (uiteraard volledig nieuw in seal). Kan weer lekker knutselen met de feestdagen.
[Afbeelding]
De Ferrari Daytona SP3 was mijn eerste set.melst90 schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:03:
[...]
Dit was een van mijn eerste "grotere" technic sets. Ik vind deze erg leuk om te bouwen en een erg gaaf model is het!
Wil ze uiteindelijk allemaal.. maarja; die prijzen!
Deze beide voor € 150 p/s weten te bemachtigen. Dat vind ik nog schappelijk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Als je die sets wil afwerken in enkele dagen heb je een serieuze bouwmarathon voor de boeg denk ik zo
Sowieso mooie buit
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Het Eldorado Fort is al af... En ben nu bij zakje 9 van het D&D kasteel...Kapoen schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:01:
[...]
Als je die sets wil afwerken in enkele dagen heb je een serieuze bouwmarathon voor de boeg denk ik zo![]()
Sowieso mooie buit
Ik ben dus begonnen met de 'kleine' sets, en was ondertussen Stranger Things aan het kijken, dus dan gaat het wel relatief snel. Hierna is het grote kasteel aan de beurt, en daarna Rivendell. Eerdaags even opzoek naar een verlichtingsset voor Rivendell want als hij af is krijgt hij een mooi plekje in de ensuite kast.
NOS.nl zegt tenminste nog dit:
A2 Utrecht richting 's-Hertogenbosch, tussen Nieuwegein en Culemborg 11 km, 60 min., liggen voorwerpen op de weg, drie rijstroken zijn dicht. betreft LEGO. Omrijden via Gorinchem (A27, A15).
[ Voor 34% gewijzigd door Wailing_Banshee op 01-12-2025 14:41 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Met foto:Wailing_Banshee schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:40:
Ik hoorde net op het journaal dat er op dit moment een file op de A2 staat vanwege lego op de weg.... Iemand die een verhuiswagen vol met lego had? (rws is niet zo vrijgevend met informatie, daar staat alleen: "voorwerpen op de weg")
[...]
We verwachten om 15.00 uur de rijstroken weer opgeruimd en schoon te hebben op de #A2 richting Den Bosch bij afrit Culemborg. De weg ligt bezaaid met legoblokjes. pic.twitter.com/k2IiJ8AS60
— Rijkswaterstaat Verkeersinformatie (@RWSverkeersinfo) 1 december 2025
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik vermoed zelf eerder iets als bijvoorbeeld https://incidentencity.nl/fotoboek/189-2025/197-legoworld
Dus een groter zelfbouw project
Wailing_Banshee schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:40:
Ik hoorde net op het journaal dat er op dit moment een file op de A2 staat vanwege lego op de weg.... Iemand die een verhuiswagen vol met lego had? (rws is niet zo vrijgevend met informatie, daar staat alleen: "voorwerpen op de weg")
[...]

Het is icm. met je username sowieso maar goed dat je hem niet zelf gehaald hebt.
Ik zie oude lego city, technic en ander spul door elkaar heen. Ziet er eerder uit als iemand die een flinke kist tweedehandse lego de kilo verstuurd heeft.
Alsnog prima geschikt om je banden op stuk te rijden, maar zeker nit meer dan de kiloprijs (zeker in de huidige staat
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:no_upscale():strip_exif()/f/image/BMlxbqvzs3e5QkyUIjpF1Iuq.webp?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/iAElOsH5hyuJyjc89POfkACT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jCMz6l6Vplbiv0aKTsYkq6R8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dwtmj9owlY1zS2VAGKxM1e8Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XwqFH93XDC14eWDkbJIIR1pi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7C0bJ94reGj0zbRyRT3EvPHk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f4NPTNmDFsp4Qway3tgwzaN1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GhyE019Z1YY7h9v4fp2WhnvS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HsQxV3EKF1yli7FgrauEYFCh.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/HtMFOcfp82DDp9QrFrXbIr3F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UHoyyWMe2AZQnCGqs4rwvhBG.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/4RKjAEfCRY0hUlP3EfM0sA2e.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4PGkJObgnUE7a3shpDPqi78w.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FVN0ia6nz1ShMfc6ARDavVSh.jpg?f=user_large)