Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 151 ... 165 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:18:
Wie gaat er morgen trouwens de Enterprise bestellen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds twijfel...
Nope, geen ruimte voor en uiteindelijk is het een vrij groot en daarmee heel erg grijs geval. Plus te weinig ruimte en te veel springende kat om 'm ergens neer te kunnen zetten. Het beetje ruimte dat ik heb is voor Rivendell en een paar kleine dingen.

Als er ooit een mooie DS9 set komt, dan wordt het een veel ingewikkeldere afweging.

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@Tc99m Hier ook nog teveel twijfels. Backlog is gegroeid (net als @QuattroNL ) dus ik heb nu teveel nog wat een plek moet krijgen. Laatste 2 SW helmen erbij, Soundwave en ik had nog wat zaken liggen ;) Neig ernaar om deze nog even over te slaan, want ben simpelweg nog niet 100% overtuigd.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:16
QuattroNL schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:28:
[...]

Ik zou 'm héél graag willen hebben maar heb er simpelweg geen plek meer voor.
Daarnaast is m'n backlog ook nog redelijk omvangrijk.
Tot slot was afgelopen vrijdag ook weer een kostbare Legodag.
Dus nee, ik mag deze van mezelf niet kopen :+
Ja, plek was in eerste instantie hier ook een issue, maar ik heb laatst opgeruimd en daardoor is er wel een zeer geschikt plekje vrijgekomen... oeps.

Kosten zijn nog wel een dingetje, al krijg je er wel 2 GWP's (mini-ridderkastelen en chocolademelkkraam) bij die voor mij niet zo boeiend zijn en die ik dan door zou kunnen verkopen. Dat icm wat insiders korting zou de pijn iets kunnen verzachten.

scintillating

• Tc99m
STLT schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:32:
[...]

Ik twijfel nog een klein beetje maar weet eigenlijk wel zeker dat ik hem morgen/vannacht ga proberen te bestellen. Hopelijk lukt het inclusief de GWP. Zal voor mij de eerste keer zijn dat ik een set direct voor de volle prijs bestel, normaal wacht ik op flinke aanbiedingen.

Ik baalde tot voor kort nog zo dat LEGO geen ST sets had (Star Wars heb ik veel minder mee en daar heb ik weinig sets van gekocht) maar nu het zover is baal ik wel een beetje want ik vrees dat ik de komende jaren telkens weer voor de bijl zal gaan als er een ST-set uitkomt.
Het is voor nu een LEGO Exclusive dus voorlopig zal hij nog niet bij retailers voor een lagere prijs te krijgen zijn (al is het soms een beetje vaag hoe lang een exclusive set daadwerkelijk exclusive blijft). Tegenwoordig heeft LEGO meestal ook wel een goede voorraad GWP's, dus

De Star Trek licentie lag voorheen bij BlueBrixx. Ik weet niet of je dat al wist, maar er zijn volgens mij nog wat sets beschikbaar (en wellicht ook via tweedehands kanalen).

scintillating

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:20
Hoppa, weer een bezorger langs gekomen. BlackFriday periode is duurste van het jaar. Dit is niet het enige wat afgelopen tijd besteld is. Baal wel dat veel sets zo goedkoop zijn momenteel. Italian Riviera voor 70 euro goedkoper, AT-ST walker voor 80 euro goedkoper. Maar gelukkig met deze twee dozen gewacht en 3 bestellingen voor losse stenen met dubbele insider points. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gy6KHnytQRHOBfkhCiu5RXI7Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTFXMn5KFv7YCtYiz7doqUP9.jpg?f=fotoalbum_large

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik denk het wel, ben voor 90% zeker

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:20

Ik ga hem bestellen.

• STLT
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:04
gielie schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:37:
[...]

Je verwoordt het heel goed en ruimte is bij mij ook echt een probleem.
Minder kopen, ik lijd helaas aan een ernstige vorm van FOMO, hier moet ik zelf iets mee doen ja.
Misschien in de kerstvakantie maar eens wat sets uitzoeken die weg mogen, de MF is al weg, wat een onding is dat zeg.
Ook heel herkenbaar (helaas). Qua opslagruimte zou ik eigenlijk een koopstop moeten inlassen (al lang) maar ik doe het niet want ik kan wil een set die ik heel graag wil en nu met mooie korting is echt niet laten liggen. Dus nu kan ik niet op of om waar de LEGO staat. Zucht. Komt wel weer goed, maar nu dus effe niet.

Maar eerder kocht ik ook sets/setjes die ik wel aardig vond maar vooral een mooie stukjesprijs hadden, dan had ik weer mooi stukjes voor MOC's (voor ooit, want daar kom ik al helemáál nog niet aan toe). Het lukt me nu wel steeds beter om die niet meer aan te kopen (dan gooi ik ze eerst door rebrickable en zie ik meestal dat ik ze op een paar procent na al precies zou kunnen bouwen dus dan laat ik ze gaan. Met wat moeite :') ) en hopelijk kan ik de eerder aangekochte sets die niet bijzonder zijn binnenkort eens gaan verkopen.

Mijn geld zit in stenen... :')

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:23

Wailing_Banshee

You're Next

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:02:
Hoppa, weer een bezorger langs gekomen. BlackFriday periode is duurste van het jaar. Dit is niet het enige wat afgelopen tijd besteld is. Baal wel dat veel sets zo goedkoop zijn momenteel. Italian Riviera voor 70 euro goedkoper, AT-ST walker voor 80 euro goedkoper. Maar gelukkig met deze twee dozen gewacht en 3 bestellingen voor losse stenen met dubbele insider points. 8)7

[Afbeelding]
ohhh, die Ewok wil ik ook! Ik heb absoluut niets met de "nieuwe" star wars dingen (ik heb alleen de originele 3 films, en in veel mindere mate de 3 prequels gezien en geen interesse in de films/series/tekenfilms/whatever). Ik heb dan ook nu maar 1 star wars lego set (Dagobah, voor mij een hoogtepunt van de films :D), maar de Ewoks ben ik altijd fan van geweest. Ik hoop ook nog op een Jar Jar Binks (ik ben de enige in de wereld volgens mij die dat character fantastisch vind :D).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 15:20
Wailing_Banshee schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:16:
ohhh, die Ewok wil ik ook! Ik heb absoluut niets met de "nieuwe" star wars dingen (ik heb alleen de originele 3 films, en in veel mindere mate de 3 prequels gezien en geen interesse in de films/series/tekenfilms/whatever).
Hier vindt je de laagste prijzen van de Ewok.

Ik heb ook enkel originele trilogie Star Wars. Dus Razor Crest (nu ook goedkoop als retour product bij Bol) heb ik bijvoorbeeld ook niet, al vind ik die wel tof. Maar moet ergens ophouden, toch?! :-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• STLT
Ik wil met bestellen van de Enterprise enerzijds ook van die bon gebruik gaan maken, dat je 200 IP in kan wisselen en er 1000 IP voor terugkrijgt, maar als de site heel druk is weet ik niet of ik het erop wil gokken om daar tijd aan te besteden (en dat er dan weer geannuleerd gaat worden omdat er weer te weinig voorraad ergens van is, met name die shuttlepod).

Ik vind dat wel een ding hoor, met dat voorraadbeheer. Dat er een uur vertraging in kan zitten a la, maar er zijn gewoon mensen die LKC in de nacht besteld hebben (en het ding de volgende ochtend nog steeds bestelbaar was) en pas de volgende middag een annulering hebben gekregen. Dat vind ik toch wel echt slecht geregeld. Maar ja, als het alternatief is dat je 4 uur lang in een queue moet wachten... dan heb ik dat ook weer liever niet.
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:02:

[Afbeelding]
Ja BF is echt een ramp voor de portemonnee en ruimte (ik heb de Riviera dus wel gekocht). Daarom zal ik blij zijn als het straks voorbij is en ik rustig aan weer wat ruimte kan gaan maken. En ondertussen lekker de wintersets gaan bouwen en in de kast neerzetten om van te genieten.
Tc99m schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:44:
[...]
Kosten zijn nog wel een dingetje, al krijg je er wel 2 GWP's (mini-ridderkastelen en chocolademelkkraam) bij die voor mij niet zo boeiend zijn en die ik dan door zou kunnen verkopen. Dat icm wat insiders korting zou de pijn iets kunnen verzachten.
Plus natuurlijk de shuttlepod. Die vind ik zelf niet belangrijk genoeg om te houden dus dat is voor mij ook de manier om de prijs wat te verzachten.
Tc99m schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:58:
[...]

Het is voor nu een LEGO Exclusive dus voorlopig zal hij nog niet bij retailers voor een lagere prijs te krijgen zijn (al is het soms een beetje vaag hoe lang een exclusive set daadwerkelijk exclusive blijft). Tegenwoordig heeft LEGO meestal ook wel een goede voorraad GWP's, dus

De Star Trek licentie lag voorheen bij BlueBrixx. Ik weet niet of je dat al wist, maar er zijn volgens mij nog wat sets beschikbaar (en wellicht ook via tweedehands kanalen).
Ik vind het niet erg om lang te wachten (Tudor Corner heb ik ook nog niet, hoop die voor een zachter prijsje te kunnen scoren), maar als een set nooit in de aanbieding komt was het beste moment om hem te kopen het moment van lancering inclusief speciale GWP. Dat weet je natuurlijk pas achteraf, maar met deze ga ik er maar gewoon een keer voor.

Oeh, nee dat wist ik niet. Ik denk dat ik maar niet ga kijken voorlopig, dan wordt het hier echt een hoardersituatie straks dat je nergens meer kunt lopen :o

Edit: @Wailing_Banshee Nee hoor, ik vind Jar Jar ook geweldig, die zou ik ook kopen denk ik. Dus laat ze daar nog maar even mee wachten :')

• Tc99m
STLT schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:36:
Ik wil met bestellen van de Enterprise enerzijds ook van die bon gebruik gaan maken, dat je 200 IP in kan wisselen en er 1000 IP voor terugkrijgt, maar als de site heel druk is weet ik niet of ik het erop wil gokken om daar tijd aan te besteden (en dat er dan weer geannuleerd gaat worden omdat er weer te weinig voorraad ergens van is, met name die shuttlepod).
Verschil bij het Lion Knights Castle is natuurlijk wel dat dit einde productie was. Dus op is ook echt op.
Als de Enterprise uitverkoopt en de voorraad op is voordat de website is bijgewerkt, komt hij waarschijnlijk in nalevering (al betwijfel ik of hij ook zal uitverkopen - dat komt tegenwoordig met nieuwe releases nog maar heel weinig voor). Shuttlepod is mogelijk een ander verhaal.
Plus natuurlijk de shuttlepod. Die vind ik zelf niet belangrijk genoeg om te houden dus dat is voor mij ook de manier om de prijs wat te verzachten.
Ik zou de shuttlepod dan willen houden, vandaar dat ik hem niet opnoemde. Maar je zou hem idd ook kunnen verkopen om nog een beetje meer terug te verdienen.

scintillating

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:56
De Enterprise gaat pas om 01.00 uur in de verkoop.

De 1000 voor 200 insiderspunten is om 00.00 uur.
Je hebt dus genoeg tijd om eerst de insiderspunten te scoren.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10

spok9

Groen...

Pendora schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:28:
[...]

Ik ben het wel van plan maar alleen als ik Ro erbij kan krijgen. Anders wacht ik op een aanbieding
Black Friday releases blijven exclusief verkrijgbaar bij Lego en zijn zelden tot nooit in de aanbieding. Kijk naar het kasteel, Endurance, Eiffeltoren… Drie GWP’s is dus voorlopig echt de best mogelijke deal.

Ik ga ervoor hoor! Hopelijk wel met shuttle :) Ga er ook een hoop punten voor inleveren :P

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-01 09:59
spok9 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:12:
[...]

Black Friday releases blijven exclusief verkrijgbaar bij Lego en zijn zelden tot nooit in de aanbieding. Kijk naar het kasteel, Endurance, Eiffeltoren… Drie GWP’s is dus voorlopig echt de best mogelijke deal.

Ik ga ervoor hoor! Hopelijk wel met shuttle :) Ga er ook een hoop punten voor inleveren :P
hier dus ook. en de shuttlepod is juist een reden om hem nu en niet later te bestellen.AArgh, de marketing van lego werkt iets te goed. Ik hoop alleen als dit echt een serie wordt, dat het niet alleen maar 'grijze' space crafts worden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik twijfel. Wil die kerstboom kopen in de LEGO store den haag en dan die fraaie GWP scoren naar ja is er voorraad nog dan…. Lastig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• STLT
Tc99m schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:02:
[...]
Verschil bij het Lion Knights Castle is natuurlijk wel dat dit einde productie was. Dus op is ook echt op.
Als de Enterprise uitverkoopt en de voorraad op is voordat de website is bijgewerkt, komt hij waarschijnlijk in nalevering (al betwijfel ik of hij ook zal uitverkopen - dat komt tegenwoordig met nieuwe releases nog maar heel weinig voor). Shuttlepod is mogelijk een ander verhaal.
Ja dat is zo, je hoeft niet bang te zijn dat je naast de set zou grijpen maar ging me dan meer om de shuttlepod eigenlijk.
MiaBella schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:05:

Oh super! Dan staat dat de shuttlepod in elk geval niet in de weg. Wordt wel een latertje zo.

• Tikay
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 14:14
spok9 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:12:
[...]

Ik gok dat deze net als Avengers Tower na drie maanden wel verkocht wordt via Intertoys of een andere 'verkooppartner' aangezien het een 'pop-culture' set/lijn is. Andere BF sets zijn meer historische schepen (Endurance, Titanic) of architectuur (Eiffel Tower, Colloseum) waar misschien wel of geen IP aan vastzit.

Maar de toekomst zal het weten. :9

(Ik laat hem staan, geen ruimte en enkel de GWP spreekt mij meer aan. Die van Voyager heb ik meer mee)

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:30

Pazo

Mroaw?

Oke oke... deze kon ik nu niet laten 'liggen'.
Zojuist de 76417 Goudgrijp Tovenaarsbank – Verzameleditie besteld via Lego.com
Deze is momenteel behoorlijk afgeprijsd, en daarnaast had ik ook nog eens 3800 insiders punten dus ging er nog eens €22,- af. Dus nu voor €322 in de pocket ipv €430 wat ie was. En dat voor 4800+ steentjes.

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt5ea33eb6eb515925/76417_alt2.png

Hoop geld, maar ik vond 'm toen ie uit kwam al heel erg vet.
En hé, het was mijn vrouw die mij erop wees, dus geen verantwoording hoeven afleggen O+
Nu begint wel het lange wachten, want wordt pas na 8-1-2026 verstuurd...

[ Voor 12% gewijzigd door Pazo op 27-11-2025 21:16 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:15
Pazo schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:14:
Oke oke... deze kon ik nu niet laten 'liggen'.
Zojuist de 76417 Goudgrijp Tovenaarsbank – Verzameleditie besteld via Lego.com
Deze is momenteel behoorlijk afgeprijsd, en daarnaast had ik ook nog eens 3800 insiders punten dus ging er nog eens €22,- af. Dus nu voor €322 in de pocket ipv €430 wat ie was. En dat voor 4800+ steentjes.

[Afbeelding]

Hoop geld, maar ik vond 'm toen ie uit kwam al heel erg vet.
En hé, het was mijn vrouw die mij erop wees, dus geen verantwoording hoeven afleggen O+
Nu begint wel het lange wachten, want wordt pas na 8-1-2026 verstuurd...
Ik kon hem ook niet laten liggen. Had hem meteen in de nacht al besteld dus hier is ie al binnen.

Volgend jaar zomer gaat ie eruit. Mijn diagon alley voelde toch niet helemaal compleet zonder deze.

• STLT
Iemand die de LEGO Ideas 21360 Willy Wonka & the Chocolate Factory besteld heeft met 4x Insiders-punten? Als je die IP weet in te wisselen tijdens de dagen dat ze het dubbele waard zijn levert het 88 euro korting op. Is toch wel een erg leuke korting. Dus ik twijfel, want eigenlijk wilde ik nog wachten met die set. [Edit: ik wacht ermee, weet nog niet 100% zeker of ik hem echt wil en het is ook niet dat ie niks kost]
Lennnn schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:44:
[...]

Ik kon hem ook niet laten liggen. Had hem meteen in de nacht al besteld dus hier is ie al binnen.
Hier ook! Prachtige set voor mooie prijs, plus GWP's.

[ Voor 7% gewijzigd door STLT op 27-11-2025 22:35 ]

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:14
Ik ben blij dat ik 2 weken geleden mijn backlog nog eens heb uitgezocht, want ik had mijn oog op een 3de Vikings village (voor Moc’s), mocht ie nog in de aanbieding gaan deze/vorige week.

Bleek ik er toch al eentje (extra) in de kast te hebben liggen. Dat was zeer waarschijnlijk de eerste die ik ooit besteld had, maar hij zat nog in de verzenddoos, met daar zat een sticker van Eldorado fortress op. Waardoor ik hem eerder over het hoofd had gezien.
Dat zal me leren die dozen uit te pakken voor ik ze weg zet.

Maar goed ik dus blij dat ik het heb gecheckt, daardoor heb ik erg relaxed vorig weekend over kunnen slaan en hoewel ik ,er een half oog naar de blackfriday alerts van brickwatch kijk, zijn er nu geen sets die ik nog graag wil hebben.

Scheelt weer in de portomomee.
Veel succes iedereen die opblijft om de deals om 00.00/01.00u te scoren.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-01 14:40
Waar vind ik die coupons waar je 200 punten wissels voor 1000?

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:13
GabrielZ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 00:11:
Ben er ook naar op zoek, snap er niks van. Link brengt je naar de Insiders page en that's it? Punten inwisselen in je mandje (>200) geeft ook geen resultaat.

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:03
GabrielZ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 00:11:
Waarschijnlijk dan pas om 01:00

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:07
MiaBella schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:05:

Ik zit die hele site af te zoeken naar die 1000 voor 200 insiderspunten, maar nergens te vinden.... Waar-o-waar kan dit?

Lees net het bericht van jaspermeul... Vermoedelijk pas om 01.00......

[ Voor 7% gewijzigd door Leut op 28-11-2025 00:29 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Tc99m
De 2 algemene GWP's (Mini Knight’s Castle en Hot Chocolate Stand) komen wel al in je mandje.

scintillating

• Cyclonist
Stappieterug schreef op donderdag 27 november 2025 @ 23:01:
Scheelt weer in de portomomee.
Veel succes iedereen die opblijft om de deals om 00.00/01.00u te scoren.
€97,99 Mocht je nog een Vikingdorp willen :9 (-30%)

• STLT
Cyclonist schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 00:14:
[...]

Ben er ook naar op zoek, snap er niks van. Link brengt je naar de Insiders page en that's it? Punten inwisselen in je mandje (>200) geeft ook geen resultaat.
Kan het ook nergens vinden, blij te lezen dat dat voor anderen ook geldt en het niet aan mij ligt. Hopelijk lukt het nog voor 01u en anders maar niet. Heb in elk geval een paar leuke sets besteld voor mooie korting (en hopelijk GWP's, al heb ik die van vorig weekend al binnen dus misschien geven ze die niet).

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:13

Flabergasted

Prepare to die !

De Razor Crest voor 415,- (30% korting ) is een mooie aanbieding.

https://www.lego.com/nl-nl/product/the-razor-crest-75331

• RoadRage
  • Laatst online: 21:32
Tempting!

• STLT
Bij Bol zijn ze ondertussen ook nog weer verder aan het stunten, flink wat sets voor (meer dan) 40% korting
https://www.brickwatch.ne...s/1/goedkoopste?order=rrp

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:37
Bedankt mensen, ik dacht net dat ik al voldoende geld had uitgegeven aan Lego. Komt er weer een laagste prijs ooit voorbij op Bol.com...
Waarschijnlijk komt er zaterdag een foto voorbij dat ik niet meer zichtbaar ben achter de Legodozen :+

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:12

Bij mij geen twijfel. Het is LEGO en het is Star Trek. Dit is waarvoor ik in de wieg ben gelegd! :D
Ik ben trouwens niet de enige met dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JazPCZakoj-eZhZwBsTO2dpMW2Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gu9cPW49MkTp2odHtLFapYwx.png?f=fotoalbum_large

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:38
Zo, de enterprise is besteld!

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21
Hier ook besteld :)

• STLT
Ik heb 'm! De enterprise en shuttlepod! om 00.58 al

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-01 21:18
Enterprise besteld!

• Cyclonist
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xgxDrMXvAeqy1wmEHc8HHOJ6i8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1lovI9JaKAohgVpcUeHYpSM4.png?f=fotoalbum_large

• spok9

spok9

Groen...

STLT schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:02:
Ik heb 'm! De enterprise en shuttlepod! om 00.58 al
Ja ik ook 8) Genoeg te bouwen weer :)

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Enterprise besteld, jammer dat punten inwisselen niet werkt... de code die ik heb gekregen doet het niet... ugh

• Kerngezond
Kerngezond schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 00:58:
[...]

Bij mij geen twijfel. Het is LEGO en het is Star Trek. Dit is waarvoor ik in de wieg ben gelegd! :D

[Afbeelding]
Jep, ik ben er doorheen. Besteld! *O*

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
Ik heb 'm ook besteld, ik was zo dom om met twee apparaten tegelijk te werken (in verband met de wachtrij), maar toen ik op het ene apparaat al was doorgegaan naar betalen, klikte ik op het andere apparaat op 'in tas' bij de Enterprise. Moest ik ineens ruim 700 euro betalen op het andere apparaat. Daardoor wel wat tijd verloren, ik moest weer terug om eentje uit de mand te halen. Daarna nog korting gekregen met insider points, maar wel 200 points laten staan voor die inwisselactie.

Maar het lijkt wel gelukt en de shuttle zit er ook bij. En nog 2 andere cadeaus. Maar ik kreeg alleen een bevestigingsmail, niet een overzicht van wat ik besteld had. En ik kan dat nu ook niet op de site zien, want de pagina met het overzicht van je bestellingen is 'in onderhoud'. Ik hoop wel dat het lukt, zonder de shuttle wil ik 'm niet, dan wacht ik wel op een aanbieding. Ik heb voorlopig toch geen tijd om de Enterprise te bouwen.

Edit: inmiddels een bevestigingsmail gekregen waar ook de artikelen in staan. De shuttlepod komt er ook aan :)

[ Voor 10% gewijzigd door PhilipsFan op 28-11-2025 01:10 ]

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:03

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ook ik heb kunnen bestellen, om 00:58 begon bij mij de wachtrij al, maar na 9 minuten kwam ik er door heen. Wel extra betaald voor snelle verzending :) En daarna nog een 2e order voor de gingerbread at-at wilde niet dat die de levering van de Enterprise zou vertragen :)

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Squishie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:06:
Enterprise besteld, jammer dat punten inwisselen niet werkt... de code die ik heb gekregen doet het niet... ugh
Hetzelfde hier, code werkt helaas niet, jammer!

• PhilipsFan
Frieda schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:11:
[...]

Hetzelfde hier, code werkt helaas niet, jammer!
Ik heb het ook geprobeerd. Ik krijg wel een code, maar als ik die invul op de redeem-pagina dan krijg ik de melding dat de code 'niet beschikbaar' is.

• Frieda
  • Niet online
PhilipsFan schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:14:
[...]

Ik heb het ook geprobeerd. Ik krijg wel een code, maar als ik die invul op de redeem-pagina dan krijg ik de melding dat de code 'niet beschikbaar' is.
Yep dat heb ik ook helaas.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:36
Met dank aan @QuattroNL's reply in het bestelling topic. Je moet deze URL hebben voor de 1000 punten code:
https://www.lego.com/nl-n...al_LP-EG-INSDR-5XKJQYJFB2

Of als je het zelf wil doen: account pagina en dan uit de opties links in de balk "activiteiten" kiezen en in dat scherm je code invoeren. Als die geaccepteerd is zie je hem ook gelijk terug in je saldo en in je "Puntengeschiedenis".

• PhilipsFan
AppieNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:19:
Met dank aan @QuattroNL's reply in het bestelling topic. Je moet deze URL hebben voor de 1000 punten code:

Of als je het zelf wil doen: account pagina en dan uit de opties links in de balk "activiteiten" kiezen en in dat scherm je code invoeren. Als die geaccepteerd is zie je hem ook gelijk terug in je saldo en in je "Puntengeschiedenis".
Dat werkt! Thanks!

• Tc99m
Kerngezond schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 00:58:
[...]

[Afbeelding]
Tja, ik ben al 30 jaar Star Trek fan (en nog langer LEGO fan), maar heb het toch besloten hem (nu) nog niet te kopen. Lang getwijfeld, dat wel, maar vanavond nog eens goed naar een paar reviews gekeken, en er zitten toch te veel nadelen aan het model waardoor ik die 380 euro voor mezelf niet kan verantwoorden. De Shuttlepod GWP trekt mij niet over de streep, net als die twee andere GWP's.

Ik wil hem toch eerst eens in het echt zien, denk dat ik dit weekend even langs Utrecht ga om te kijken, en wellicht wacht ik dan tot een leuke aanbieding, of tot er meer Star Trek sets worden aangekondigd. ;) Maar wel veel plezier voor degenen die hem wel hebben aangeschaft, Build Long and Prosper! 🖖

scintillating

• xTDRx
  • Laatst online: 23:34
AppieNL schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:19:

Dit werkt wel, thanks!

De vorige keer had ik te lang getwijfeld toen Bol de set tegen de laagste prijs ooit had, dus net heb ik via Bol Red Dragon's Tale besteld voor een nog lagere laagste prijs ooit!

November wordt wel een dure maand. Eerst via Marktplaats de Medieval Blacksmith, Majisto's Magical Workshop en Forest Hideout gekocht.
Afgelopen week in het Black Friday geweld Tudor Corner, Riverdell en de Great Deku Tree gekocht en nu weer voor de bijl, maar ja.. het waren zo'n mooie aanbiedingen :+ .

De enige set die nu nog op mijn lijstje staat is Snow White and the Seven Dwarfs' Cottage..

• RoadRage
  • Laatst online: 21:32
Lange getwijfeld, maar toch de Enterprise niet besteld, te groot, kan hem niet kwijt. :'(

• Frieda
  • Niet online
Hier ook gelukt met de codes, dank aan @QuattroNL voor de juiste link! :) Ben heel benieuwd naar de Enterprise. Ik vind de minifigs helemaal (over the) top en hoop dat de build van de Enterprise ook een beetje leuk is, anders wordt het wel een dure grap! :D

Van het weekend ga ik het kerstdorp ook weer eens opscharrelen en afstoffen. Veel zit nog in elkaar in opbergdozen maar heb ook nog een set van vorig jaar staan waar ik niet aan toe kwam om te bouwen. Zin in!

• STLT
Waarom ze het zo ingewikkeld maken om die code in te wisselen? En dan ook nog de verkeerde instructie sturen in de mail, wel erg knullig zo.
xTDRx schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:26:
[...]

Dit werkt wel, thanks!

De vorige keer had ik te lang getwijfeld toen Bol de set tegen de laagste prijs ooit had, dus net heb ik via Bol Red Dragon's Tale besteld voor een nog lagere laagste prijs ooit!

November wordt wel een dure maand. Eerst via Marktplaats de Medieval Blacksmith, Majisto's Magical Workshop en Forest Hideout gekocht.
Afgelopen week in het Black Friday geweld Tudor Corner, Riverdell en de Great Deku Tree gekocht en nu weer voor de bijl, maar ja.. het waren zo'n mooie aanbiedingen :+ .

De enige set die nu nog op mijn lijstje staat is Snow White and the Seven Dwarfs' Cottage..
Ik ook :X . En november is hier ook een (belachelijk) dure maand geworden met alle LEGO-aanbiedingen die ik gekocht heb.

• mawashigeri
200 punten kwijt en een code die niet herkend wordt, toch jammer. Ik moet zeggen dat al mijn ervaringen met de Lego website tot nu toe negatief geweest zijn: vorige keer het saldo van mijn cadeaukaarten verdwenen waardoor ik vreesde de Renegade te missen, nu dit.
Ze hebben hun digitale winkeltje toch echt niet op orde.

Edit: ze geven dus de verkeerde link, het is deze: https://www.lego.com/insiders/activities

[ Voor 10% gewijzigd door mawashigeri op 28-11-2025 02:03 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Kerngezond
Tc99m schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 01:22:
[...]

Tja, ik ben al 30 jaar Star Trek fan (en nog langer LEGO fan), maar heb het toch besloten hem (nu) nog niet te kopen. Lang getwijfeld, dat wel, maar vanavond nog eens goed naar een paar reviews gekeken, en er zitten toch te veel nadelen aan het model waardoor ik die 380 euro voor mezelf niet kan verantwoorden. De Shuttlepod GWP trekt mij niet over de streep, net als die twee andere GWP's.

Ik wil hem toch eerst eens in het echt zien, denk dat ik dit weekend even langs Utrecht ga om te kijken, en wellicht wacht ik dan tot een leuke aanbieding, of tot er meer Star Trek sets worden aangekondigd. ;) Maar wel veel plezier voor degenen die hem wel hebben aangeschaft, Build Long and Prosper! 🖖
Thanks! Ieder z’n afweging. Ik ben er wat positiever over, ik kan eigenlijk niet zoveel minpunten bedenken, maar daarnaast is de grote D ook nog eens mijn lievelingsschip. <3

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:47
Ik denk… even snel kijken dan. Bijzonder dat LEGO met zijn Black-Driday aanbieding (uitverkoop!) de Enterprise voor 100% van de prijs verkoopt. Mooie aanbieding 🫠

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bedankt @QuattroNL voor de link.
Toch voor veilig gekozen i.v.m de GWP's en de Kerstboom besteld i.p.v morgen in de LEGO shop. De twee GWP's maken de bizarre priijs weer wat goed :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 28-11-2025 07:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tikay
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 14:14
Thalaron schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 07:23:
Ik denk… even snel kijken dan. Bijzonder dat LEGO met zijn Black-Driday aanbieding (uitverkoop!) de Enterprise voor 100% van de prijs verkoopt. Mooie aanbieding 🫠
De korting is de 'gratis' exclusieve legoset en minifigure die je bij de aankoop krijgt. (Las dat men op Marktplaats die al verkopen voor €100,-)

Ze zijn niet zo gek bij Lego dat ze meteen een nieuwe exclusieve set al meteen een dikke korting in directe euro geven. :9

• Jirnsum
  • Laatst online: 20:18
Ik ben vannacht ook aan het sodemieteren geweest met de 200 voor 1000 code. Uiteindelijk opgegeven en Enterprise gescoord. Met de link hierboven de code zojuist wel kunnen inwisselen dus die staan weer op het saldo :-)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:14
Cyclonist schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 00:20:
[...]

€97,99 Mocht je nog een Vikingdorp willen :9 (-30%)
Ik had de aankondiging gezien, en ik had hem zeker gehaald als ik mijn eerste niet weer tegen was gekomen.
Maar 3 is voldoende voor de moc’s en ik heb ook niet meer uitstalruimte om er nog een 4de aan vast te plakken.
En om deze nu te kopen en daarna voor 105 te verkopen…. Dat is de hassle niet waard

Maar toen kwam de dagdeal op bol langs voor de kat…. Dus ik ben alsnog geld aan Lego kwijt in deze 2 weken.

Ik met mijn rubberen ruggengraat. :+

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:43
Ik heb nog veel sets liggen om te bouwen maar kon de gemotoriseerde vuurtoren 21335 niet laten liggen voor 209,99 bij Lego zelf. :P
Leuk voor onder de kerstboom!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Gretzkyus
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:22
De 21342 Insects gekocht met de BF aanbieding, van ~80 naar 48 euro is een mooie korting.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 00:00

Sméagol

Master of Mayhem

Goeiemorgen Lego nerds!

Ik ben gisteren om half 10 naar bed gegaan, en heb heerlijk geslapen. Ben iets voor 8 lekker opgestaan, heb een theetje gezet, en heb even de Lego website gecheckt. Onder het genot van een theetje m'n code opgehaald, en de bestelling voor de Enterprise (inclusief shuttle) geplaatst, hierbij al m'n resterende punten ingezet. Code deed het helaas niet, geen probleem, ik neem wel contact op. Nog even zitten twijfelen over de lighthouse, die vind ik ook supertof, maar wou het niet te gek maken. Het bekende budget/ruimte verhaal, bovendien wordt waarschijnlijk de Sony A7V binnenkort aangekondigd. De Black Friday sets hebben me tot nu toe nooit (genoeg) kunnen interesseren, ook voor de grote Star Wars sets heb ik me kunnen inhouden, maar de Enterprise D was toch m'n jeugd, dus die moest er komen en ik ga er gewoon ruimte voor maken. Modulars staan nu nog in doos totdat ik m'n shit heb opgeruimd (jazzclub vorig weekend besteld), maar de Enterprise wordt m'n Kerstvakantie project. Maar waar the fuck is Miles O'Brien? (en Ashley Judd)

Make lovecraft not warcraft.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:27
@Sméagol Hierboven stond uitgelegd hoe je het wel werkend kunt krijgen die code.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 00:00

Sméagol

Master of Mayhem

Arunia schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:07:
@Sméagol Hierboven stond uitgelegd hoe je het wel werkend kunt krijgen die code.
Ik zag 't achteraf, maar heeft geen haast joh. Die punten komen later ook van pas wanneer ze de Enterprise-E uitbrengen.

Make lovecraft not warcraft.

• Kapoen
  • Laatst online: 20:46
Sméagol schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:02:
Het bekende budget/ruimte verhaal, bovendien wordt waarschijnlijk de Sony A7V binnenkort aangekondigd.
Haha, we hebben enkele weken geleden het model IV gekocht voor m'n vader. Een gigantische upgrade t.o.v. zijn oude Nikon crop sensor DSLR. Dat ff terzijde :)

Mijn sentiment over deze Black Friday:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.idealo.com/folder/Product/206283/0/206283079/s3_produktbild_max/lego-botanicals-happy-plants-10349.jpg
Ik heb deze set en nog eentje van de afgeprijsde sets opgepikt en gewoon mijn VIP punten gedumpd, ik heb ook geen moeite gedaan om een GWP drempel te halen. Kwestie van deze hobby wat onder controle te houden O-)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• spok9

spok9

Groen...

Goeiemorgen Lego nerds!

Ik ben gisteren om half 10 naar bed gegaan, en heb heerlijk geslapen. Ben iets voor 8 lekker opgestaan, heb een theetje gezet, en heb even de Lego website gecheckt. Onder het genot van een theetje m'n code opgehaald, en de bestelling voor de Enterprise (inclusief shuttle) geplaatst, hierbij al m'n resterende punten ingezet. Code deed het helaas niet, geen probleem, ik neem wel contact op. [...]
Hardop gelachen :) Ik lag er om half 2 in :O Ik hoop dat ik de Enterprise toch minstens een dag eerder ontvang dan jij :P (om vervolgens nog weken in de kast te laten liggen ;))

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb hem om 01.19 besteld. Ik werd wakker omdat onze 10 dagen oude dochter honger had. Dus maar even gecombineerd. Website lag plat trouwens, diverse keren een timer gekregen om te verversen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• mawashigeri
Mad-Matt schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:28:
Ik heb hem om 01.19 besteld. Ik werd wakker omdat onze 10 dagen oude dochter honger had. Dus maar even gecombineerd. Website lag plat trouwens, diverse keren een timer gekregen om te verversen.
Pinkje in de mond dan heeft ze wat te sabbelen terwijl jij Lego besteld "voor de kinderen".
Prioriteiten :)

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-01 15:07
Goeiemorgen Lego nerds!

Ik ben gisteren om half 10 naar bed gegaan, en heb heerlijk geslapen. Ben iets voor 8 lekker opgestaan, heb een theetje gezet, en heb even de Lego website gecheckt. Onder het genot van een theetje m'n code opgehaald, en de bestelling voor de Enterprise (inclusief shuttle) geplaatst, hierbij al m'n resterende punten ingezet. Code deed het helaas niet, geen probleem, ik neem wel contact op. Nog even zitten twijfelen over de lighthouse, die vind ik ook supertof, maar wou het niet te gek maken. Het bekende budget/ruimte verhaal, bovendien wordt waarschijnlijk de Sony A7V binnenkort aangekondigd. De Black Friday sets hebben me tot nu toe nooit (genoeg) kunnen interesseren, ook voor de grote Star Wars sets heb ik me kunnen inhouden, maar de Enterprise D was toch m'n jeugd, dus die moest er komen en ik ga er gewoon ruimte voor maken. Modulars staan nu nog in doos totdat ik m'n shit heb opgeruimd (jazzclub vorig weekend besteld), maar de Enterprise wordt m'n Kerstvakantie project. Maar waar the fuck is Miles O'Brien? (en Ashley Judd)
O'Brien zal wel met de Defiant meekomen? :9 Ik neem aan dat Lego dit al helemaal uitgestippeld heeft, voor de komende jaren. Meest voorkomende minifig in allerlei varianten? Worf waarschijnlijk bij de Enterprise-D, DS9, Defiant, en Enterprise-E (First contact). Spock misschien een goede tweede? :+

Zou wel en mooi rijtje zijn denk ik De Enterprise vanaf NX-01 t/m E (of heel stiekem misschien toch F en G erbij?) Aangevuld met de Defiant, en Voyager. Aanvullen met wat exoten hier en daar.

Geef mij trouwens maar alvast een setje redshirt minifigs om mee te gaan op away missions. Is natuurlijk ook helemaal niet handig al die maincast figures. :+

Iemand ondertussen overigens al een bevestiging binnen van z'n bestelling? Ik zie op de site ondertussen alleen nog maar nalevering staan wanneer je de Enterprise besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 28-11-2025 13:21 ]

• Kapoen
TIGER1125 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:58:
[...]
Geef mij maar alvast een setje redshirt minifigs om mee te gaan op away mission. Is natuurlijk ook helemaal niet handig al die maincast figures. :+
redshirt battle pack confirmed? >:)

• TIGER1125
Kapoen schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:00:
[...]

redshirt battle pack confirmed? >:)
Kan toch haast niet anders? Main cast gaat nooit dood, dat zijn altijd de redshirts. :+

• Kapoen
TIGER1125 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:01:
[...]

Kan toch haast niet anders? Main cast gaat nooit dood, dat zijn altijd de redshirts. :+
Hmja, Lego kennende zou de inhoud van zo'n battle pack (dus puur speculatief/cynisch) een minifig met Wesley Crusher uniform, twee redshirts en een medical officer zijn O-)

• TIGER1125
Kapoen schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:05:
[...]

Hmja, Lego kennende zou de inhoud van zo'n battle pack (dus puur speculatief/cynisch) een minifig met Wesley Crusher uniform, twee redshirts en een medical officer zijn O-)
Kan ik wel even mee vooruit ;) Vergeet Worf niet, de nieuwe Chewbacca van het lego universum. (hoeveel ik er daar ondertussen wel niet van heb _O- )

Ik zie ze nu al staan:
TNG battle pack 1, gevolgd door een Klingon en Romulan crewpack. Om daarna hetzelfde rondje met alle (uniform) varianten eindeloos te herhalen (ENT, TOS, VOY, DS9, Films, SNW) maar dan op z'n lego's ook maar 1x een Borg setje at random er tussendoor te gooien. :+

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 28-11-2025 11:13 ]

• Pendora
[...]

Iemand ondertussen overigens al een bevestiging binnen van z'n bestelling? Ik zie op de site ondertussen alleen nog maar nalevering staan wanneer je de Enterprise besteld.
Ik vannacht om 1:08 dat de bestelling bevestigd is.

• RubjeMazter
  • Laatst online: 22:50
Ik zal nog ff reminderen aan de 'Let op' melding onderin...

Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

• RickS29

Ja, bevestiging kwam vannacht al binnen, en ik kreeg net een half uur geleden de melding dat deze verzonden is. :P

• zonoskar
  • Laatst online: 23:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bricklink heeft geen onderhoud vandaag toch? De site ligt eruit...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
zonoskar schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:04:
Bricklink heeft geen onderhoud vandaag toch? De site ligt eruit...
Probleem had ik ook. Maar toen ik Bricklink in een incognito venster opende werkte het wel. Na cookies van afgelopen 7 dagen uit m'n browser verwijderd te hebben kon ik Bricklink weer normaal openen.

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gisteravond kon ik ook niet inloggen in bricklink, en kon ook niet zo snel achterhalen waar dit aan lag.
Bij inloggen bij Lego werd ik teruggestuurd naar Bricklink, maar zonder ingelogd te zijn. Vanmorgen werkte dit nog niet, maar nu lijkt het weer te werken.

Tevens zag ik in het LEGO aanbiedings topic de vuurtoren voor een mooie prijs (Staat al lang op mijn lijstje!)
Meteen wat losse onderdelen meebesteld (minifig parts) en een afgeprijst setje van Halloween, en zodoende ook de GWP's meegepakt! :D *O*

Vorige maand wou ik de Upscaled Santa meenemen in Utrecht, maar niet gedaan i.v.m. LEGOWORLD.
Deze online besteld en zou nageleverd worden na 18 november. Helaas vorige week een mail gehad dat het langer gaat duren. Na contact geeft de klantenservice aan: Na 28 december!
Dan heeft dat toch geen zin meer 8)7

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
PurpleBlue schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:47:
Vorige maand wou ik de Upscaled Santa meenemen in Utrecht, maar niet gedaan i.v.m. LEGOWORLD.
Deze online besteld en zou nageleverd worden na 18 november. Helaas vorige week een mail gehad dat het langer gaat duren. Na contact geeft de klantenservice aan: Na 28 december!
Dan heeft dat toch geen zin meer 8)7
Op tijd ingekocht voor kerst volgend jaar ;)

• STLT
Ik zat even naar de shuttlepods op MP te kijken... wordt er eentje door een echte kenner aangeboden :') :

"Bij deze bied ik een nieuwe en ongeopende shuttlepod aan. Ik kreeg deze set bij mijn aankoop van mijn StarWars Enterprise. Een must have voor elke StarWars fans."

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick Brussel 2025-11-28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHyyZsdJg2m5i0KlE1XViy-3iwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tR81GSn0iOtPnst5kNwJUarp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook zonet de Star Wars Trek }) Enterprise mogen bewonderen in de lego winkel in Brussel, en wat een beauty is me dat in het echt! De volgende foto's doen haar eigenlijk geen/te weinig eer aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0EiUeH4PvCxNeoOEvHsSeE6NYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nW5pT1TuAn42Hg46ei1PoROp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbWW2PBDXaUbdFPyblqe36ammCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3yQnhMr3kpErIUlPlJ3iSCt.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWi9grwLgbIjEjrS7G_090uEvoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6o59HX9lkf2W25EugpBAoxCU.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OS9TJy122wax90u-DCzDllTIccQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FsIF03xpbIJTkWkfLO1qpuh.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn indruk: gewoon zeer mooie set, zo te zien ga ik over enkele dagen zeer tevreden zijn met mijn online bestelling van vanmorgen :9

En ook de gwp's zijn wel leuk imho:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRUoIUk3ewdPBmjI3DKbZPi4qlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQfr3ezxavF1OzfBqOqaHSg9.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tD-P4zeHozxE8tg0ktxmbrC7P04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEbcwrtQe7v7CudoC2nRfBLK.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Pendora
STLT schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:34:
Ik zat even naar de shuttlepods op MP te kijken... wordt er eentje door een echte kenner aangeboden :') :

"Bij deze bied ik een nieuwe en ongeopende shuttlepod aan. Ik kreeg deze set bij mijn aankoop van mijn StarWars Enterprise. Een must have voor elke StarWars fans."
Wat een absurde bedragen worden er geboden voor iets wat nu nog nieuw "gratis" te krijgen is. Tenminste ik ga ervanuit dat als je de shuttle wil, je toch ook wel de NCC-1701-D wil hebben.

• STLT
Pendora schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:20:
[...]

Wat een absurde bedragen worden er geboden voor iets wat nu nog nieuw "gratis" te krijgen is. Tenminste ik ga ervanuit dat als je de shuttle wil, je toch ook wel de NCC-1701-D wil hebben.
Dat zou je denken. Maar misschien dat die mensen de Enterprise zelf niet willen of kunnen betalen. Waarom je dan wel zoveel geld over zou hebben voor de shuttlepod is me inderdaad een beetje een raadsel.

Misschien zijn het ook wel speculeerders, dat ze hopen er nu eentje extra te kopen voor 50 tot 80 euro in de hoop hem over een paar jaar voor nog een stuk meer te kunnen verkopen? Je moet er maar zin in hebben, maar ik denk dat zulke mensen er toch ook wel bij zitten.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01 18:05

Martinspire

Awesomeness

Het ziet er mooi uit die Star Trek set, maar is dat werkelijk 380 euro waard? Zit weer een hoop filler in, zo te zien met 3600 stenen (veel hele mini stukjes om het aantal op te krikken), maar vind hem ook verder niet groot verder. En als ie van binnen dan nog helemaal aangekleed was, dan had ik het nog wel begrepen. Maar mijns inziens is dit een set die onder de 200 had mogen blijven om het nog een beetje leuk te maken. Nu laat ik hem aan mij voorbij gaan want dit vind ik het echt niet waard

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De poppetjes maken het wel af. Dat deel is wel iets wat blijvend is.

Maar als Trek-fan probeer ik toch weg te blijven bij dit soort dure sets, indien je eraan begint is je portefeuille reddeloos verloren, want dan blijft het niet bij 1.

• STLT
Martinspire schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:29:
Het ziet er mooi uit die Star Trek set, maar is dat werkelijk 380 euro waard? Zit weer een hoop filler in, zo te zien met 3600 stenen (veel hele mini stukjes om het aantal op te krikken), maar vind hem ook verder niet groot verder. En als ie van binnen dan nog helemaal aangekleed was, dan had ik het nog wel begrepen. Maar mijns inziens is dit een set die onder de 200 had mogen blijven om het nog een beetje leuk te maken. Nu laat ik hem aan mij voorbij gaan want dit vind ik het echt niet waard
Ik weet het ook echt niet hoor, dat moet ik voor mezelf ook nog gaan uitvinden. En ik hoop dus toch nog wat 'korting' op de set te krijgen door de shuttlepod te verkopen (alhoewel mijn partner vindt dat ik die moet houden omdat ie bij de set 'hoort', dus ik denk er nog maar even over na). Misschien krijg ik er enorm spijt van dat ik hem nu heb gekocht als ie volgend jaar 100 euro goedkoper is, kan heel goed.

Maar ja, Star Trek is wel echt mijn achilleshiel en toen ik de minifigs zag was ik helaas meteen verkocht (hele dure set minifigs :+ ).

• Tc99m
Ik ben zeer kritisch op de set, maar ik heb een aantal video's gekeken die de build zelf reviewen, en het lijkt er niet op dat er veel filler-onderdelen in zitten om de partcount op te krikken. Een écht interieur er in bouwen zou ook niet mogelijk zijn, dat zou ten koste van de stabiliteit gaan (al hadden een paar microbuilds als referenties wel gekund, dat is echt een gemiste kans).

Had het met minder stenen gekund? Vast wel, maar dan was het een veel kleinere en dus ook nog minder gedetailleerde set geweest (of hadden er zichtbare kieren in gezeten, zoals bij veel Millennium Falcons).

scintillating

• LvanW
Je kan de pdfs van de handleiding al downloaden, daaraan te zien is er niet echt een onnodige overdaad aan kleine onderdelen. Gezien hij nu al in backorder is vinden velen het de prijs wel waard... Maar het blijft zeker een bak geld. Een interieur lijkt me bijna niet te doen op deze schaal, maar bijvoorbeeld een warp core erin was wel leuk geweest. Benieuwd waar de MOC gemeenschap mee komt! Vind het wel erg gaaf hoe de saucer section los gemaakt kan worden net als in de serie.

De minifigs zijn super goed gelukt, lijkt me leuk om daar bijv. minifig habitats voor te maken van engineering, brug etc.

• Pendora
De Enterprise is zelfs al "dubbel" uitverkocht. Eerst was de naleveringsdatum na 3 december en nu is het al na 12 december.
@RickS29 Ik neem aan dat je voor spoedlevering had gekozen?

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Delerium schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:32:

Maar als Trek-fan probeer ik toch weg te blijven bij dit soort dure sets, indien je eraan begint is je portefeuille reddeloos verloren, want dan blijft het niet bij 1.
Ik heb dezelfde overweging om hem voorlopig niet te kopen en bovendien heb ik nog steeds een aantal sets op zolder liggen die ik nog moet bouwen. Het model vind ik wel geslaagd hoewel voor de gimmick er eigenlijk een Borg minifig bij had gemoeten :+

• Verbatz
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 28-01 13:35
Pfff. en toch maar overstag met de Enterprise....
Ondanks een zolder vol met backlog, de marketing truc met de GWP werkt gewoon ( voor zwakke mensen met rubberen ruggegraat )

Dank voor de foto's Roeleboel, dat was het laatste zetje. }:O

• RickS29
Pendora schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:18:
De Enterprise is zelfs al "dubbel" uitverkocht. Eerst was de naleveringsdatum na 3 december en nu is het al na 12 december.
@RickS29 Ik neem aan dat je voor spoedlevering had gekozen?
Niet eens haha, gewoon standaard levering

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Voor mijzelf (maar zeker niet voor mijn bankrekening) hoop ik op een berg 'varia kleine plaatsen'-setjes: detailset van de brug, sickbay, transporter room, brig, 10 forward (als dat de correcte naam van de bar is, mijn geheugen laat mij af en toe wat in de steek), enterpise's secondary bridge, holodeck - al dan niet in bepaalde invulling, een relax-set á la een zwembad bij Risa - met als bonus minifig Riker met zwemband? cfr de stormtrooper in de Death Slice, de 'ready room', om dan verder door te gaan met verdere afgeleiden: Quark's casino van deep space 9 etc etc
Gegeven wat ze allemaal uitbrengen bij Star Wars zie ik hier mijzelf fortuinen uitgeven aan plastic in de (nabije) toekomst :P

Het wordt misschien tijd voor een brickwatch-pro-abbonnement, waarbij je automatisch hypothecaire leningen kan aangaan terwijl de sets automatisch voor laagste-prijs-ooit gekocht en opgestuurd worden >:)
@JPDeckers het is maar een suggestie O-)

Edit: ter bijkomende info: de doos van de Enterprise is ongeveer 50x50x20cm - letterlijk met mijn vingers gemeten)

[ Voor 4% gewijzigd door roeleboel op 28-11-2025 16:34 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Verbatz schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:32:
Pfff. en toch maar overstag met de Enterprise....
Ondanks een zolder vol met backlog, de marketing truc met de GWP werkt gewoon ( voor zwakke mensen met rubberen ruggegraat )

Dank voor de foto's Roeleboel, dat was het laatste zetje. }:O
Mijn excuses })

• mawashigeri

Heel herkenbaar - ik heb met mezelf afgesproken in principe geen Star Wars / Star Trek / ... licentie sets te kopen omdat daar inderdaad niet echt een bodem onder zit.

Classic space is een ander verhaal en ook direct gekoppeld aan m'n eigen jeugd, gelukkig is het aanbod beperkt zodat het zonder veel problemen (en kosten) kan - maar dan nog koop ik GWPs of insider specials via MP omdat ik toch die BlackTron cruiser, een oranje torso of een extra space-baby wil hebben :)

• LvanW
roeleboel schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:47:
[...]

Voor mijzelf (maar zeker niet voor mijn bankrekening) hoop ik op een berg 'varia kleine plaatsen'-setjes: detailset van de brug, sickbay, transporter room, brig, 10 forward (als dat de correcte naam van de bar is, mijn geheugen laat mij af en toe wat in de steek), enterpise's secondary bridge, holodeck - al dan niet in bepaalde invulling, een relax-set á la een zwembad bij Risa - met als bonus minifig Riker met zwemband? cfr de stormtrooper in de Death Slice, de 'ready room', om dan verder door te gaan met verdere afgeleiden: Quark's casino van deep space 9 etc etc
Ik hoop ook dat er kleinere setjes komen maar ik denk het eigenlijk niet. De Enterprise valt in de Icons serie, net als bijv. Lord of the Rings. Ik denk dat ze het net als bij Lord of the Rings houden bij periodiek een dure set droppen met GWP voor de FOMO. Als de sticker in de shuttle pod een easter egg is dan zou de volgende een
spoiler:
Romulan Warbird
zijn.

• Pendora
RickS29 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:45:
[...]

Niet eens haha, gewoon standaard levering
Grrr helemaal niet jaloers ofzo....
Pagina: 1 ... 151 ... 165 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .