Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 149 ... 165 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38

SomerenV

It's something!

mawashigeri schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:47:
[...]

Je kan ook proberen een volledige trein te scoren voor die 90 euro (soms minder!), ik heb mijn beide 60197 tweedehands voor gemiddeld 80 euro en inclusief een berg rails en wissels. Verder een paar extra nieuwe motoren via Bricklink gekocht zodat ik alleen de hub hoef te transplanteren naar een andere trein.
Deze set heeft ook nog de goede (metalen) assen.
Heb ik ook overwogen als optie, maar dan zit ik met een trein die ik niet hoef, en ben ik alsnog een hoop geld kwijt voor in principe de motor en wat spoor :+ Daarbij heb ik regelmatig op Marktplaats gekeken, maar men weet over het algemeen wel wat ze vragen.
Jij gaat door voor de koelkast!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 17:08

GeeBee

Oddball

Lennnn schreef op woensdag 12 november 2025 @ 06:50:
Heeft iemand een goede manier gevonden voor het netjes opbergen van instructieboekjes?

Op YouTube zag ik iemand die het in een tijdschriftendoos had verwerkt. Erg netjes, maar ik denk ook wat Amerikaans en daardoor voor in Nederland best prijzig.

Ik zoek het liefst een goedkope oplossing die net wat beter is dan een grote doos waarin alles door elkaar ligt.
Ik bewaar ze in staande A4 archiefdozen, dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TS-Q678tGnLvayPT6QEStagFDIE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NtCNq3NOb1dmMO9hJ3P1FDjA.jpg?f=user_large
Niet erg efficient als je ze wilt zoeken, of je moet alle nrs erop schrijven, maar bouwen doe ik na de eerste keer sowieso van pdf op de tablet.
Je zou het bv kunnen sorteren op thema.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19:05
SomerenV schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 23:23:
[...]

Heb ik ook overwogen als optie, maar dan zit ik met een trein die ik niet hoef, en ben ik alsnog een hoop geld kwijt voor in principe de motor en wat spoor :+ Daarbij heb ik regelmatig op Marktplaats gekeken, maar men weet over het algemeen wel wat ze vragen.
D’r is hier vast wel iemand die een motorloze 60337 van je wil overnemen voor 5 tientjes O-)
Mijn 60337 was €90,- vorig jaar, ben jij compleet voor €40,-

Dus met het Black Friday geweld de set ff in de gaten houten en me daarna een dm sturen ;)

EDIT: net op MP gekeken, daar heeft iemand €75,- voor een set zonder motor geboden. Vind ik te veel, maar met de huidige (best hoge) verkoopprijs van de 60337 betaal je dus netto €35,- voor je powered up combo.

[ Voor 14% gewijzigd door ThaRoof op 16-11-2025 10:01 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:54
SomerenV schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 23:23:
[...]

Ik wilde Bricklink voorstellen, maar die City hubs gaan blijkbaar nu voor €30+ (ouch). Paar jaar terug waren ze nog rond €15. Treinmotor is rond de €10 (was volgens mij paar jaar terug ook ietsje lager).

Het laatste wat ik heb gelezen over de geruchten van PoweredUp 2026 is van deze site. Geen idee hoe betrouwbaar de site of hun informatie is, maar volgens die site komt er dus een nieuwe soort universele hub met meer poorten en oplaadbare accu.

Meer poorten en accu doet mij denken aan de standaard Spike hub (6 poorten), dus wie weet gaat het die kant op. Misschien compacter zodat het ook de City hub zou kunnen vervangen (8x4 studs met accu en dan 6 poorten of zo ipv 8x4 studs met 2 poortjes boven de batterijen).

Volgens die site wordt het ook backwards compatible met het huidige PoweredUp (yay!) (edit: tenminste voor de app, maar dan lijkt me het behoud van het stekkertje ook wel een zekerheid, toch? Toch?! :')) en zouden de eerste (Technic) sets moeten verschijnen in april-juni 2026 met de nieuwe onderdelen. Ook zou de PoweredUp app flink verbeterd worden met de launch van deze nieuwe onderdelen (long overdue!) en zou PoweredUp gebruikt worden in meer thema's dan alleen Technic en treinen zoals Ninjago.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 16-11-2025 12:25 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik moet zeggen dat het me opvalt hoe slecht Bricklink sets verkopen. Ik had er een paar aangeschaft die ik achteraf toch niet wil bouwen (mid-west thema, vind alles middeleeuwen veel leuker :D) dus besloten op Marktplaats te zetten.. Met veel pijn en moeite ongeveer 10% onder retail kunnen verkopen.

Er staan er ook zo veel op Marktplaats.. Zouden mensen die sets nu echt allemaal alleen aanschaffen om met winst te verkopen? Op deze manier vangen ze (gelukkkig) bot haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• SomerenV

SomerenV

It's something!

AppieNL schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:14:
[...]

Ik wilde Bricklink voorstellen, maar die City hubs gaan blijkbaar nu voor €30+ (ouch). Paar jaar terug waren ze nog rond €15. Treinmotor is rond de €10 (was volgens mij paar jaar terug ook ietsje lager).

Het laatste wat ik heb gelezen over de geruchten van PoweredUp 2026 is van deze site. Geen idee hoe betrouwbaar de site of hun informatie is, maar volgens die site komt er dus een nieuwe soort universele hub met meer poorten en oplaadbare accu.

Meer poorten en accu doet mij denken aan de standaard Spike hub (6 poorten), dus wie weet gaat het die kant op. Misschien compacter zodat het ook de City hub zou kunnen vervangen (8x4 studs met accu en dan 6 poorten of zo ipv 8x4 studs met 2 poortjes boven de batterijen).

Volgens die site wordt het ook backwards compatible met het huidige PoweredUp (yay!) (edit: tenminste voor de app, maar dan lijkt me het behoud van het stekkertje ook wel een zekerheid, toch? Toch?! :')) en zouden de eerste (Technic) sets moeten verschijnen in april-juni 2026 met de nieuwe onderdelen. Ook zou de PoweredUp app flink verbeterd worden met de launch van deze nieuwe onderdelen (long overdue!) en zou PoweredUp gebruikt worden in meer thema's dan alleen Technic en treinen zoals Ninjago.
Als je de locatie op Nederland zet dan heb je vier winkels waarbij de goedkoopste 50 euro kost. Binnen Europa is de goedkoopste 30 euro, maar vanuit Hongarije, dus inclusief verzendkosten tikt dat alsnog aan. Op Marktplaats zijn ze ook te krijgen, inclusief motor en afstandsbediening, maar dan ben je ook vlot 70 euro kwijt. Dat vind ik gewoon veel geld voor een systeem dat wellicht al een soort van end of life is. Als LEGO het gewoon zou supporten en ontwikkelen is het een ander verhaal, want dan koop je het ook met het oog op de toekomst, maar dat is nu gewoon niet het geval helaas.

Overigens is Power Functions tweedehands ook kneiterduur. Kijkende naar prijzen van Nederlandse verkopers op BL betaal je alles bij elkaar minimaal 250 euro 8)7 Ik ben dus (foei foei) uitgeweken naar AliExpress. Dan ben je voor zo'n setje voor 15 euro ofzo klaar. Dan boeit het ook niet om het down the line te vervangen voor een nieuwer, beter en duurder systeem.

Overigens viel de trein ombouwen naar Power Functions nog wel wat tegen. Ik had niet door dat het zoveel extra ruimte nodig zou hebben, maar het is gelukt :+ Qua onderdelen kom je voor de trein uit op ongeveer 300 euro, en da's met de 3 treinstellen zoals ik ze hier op de render ook getoond heb.
ThaRoof schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:55:
[...]

D’r is hier vast wel iemand die een motorloze 60337 van je wil overnemen voor 5 tientjes O-)
Mijn 60337 was €90,- vorig jaar, ben jij compleet voor €40,-

Dus met het Black Friday geweld de set ff in de gaten houten en me daarna een dm sturen ;)

EDIT: net op MP gekeken, daar heeft iemand €75,- voor een set zonder motor geboden. Vind ik te veel, maar met de huidige (best hoge) verkoopprijs van de 60337 betaal je dus netto €35,- voor je powered up combo.
Teveel moeite, en in dit geval is het (deels) een kerstcadeautje, dus in dat opzicht ook niet echt zin om het via allerlei omwegen te moeten doen. Het maakt Powered Up wel een stuk voordeliger, dat wel, maar je bent er met een beetje pech ook een hoop extra tijd mee kwijt.
Kuusj schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:49:
Ik moet zeggen dat het me opvalt hoe slecht Bricklink sets verkopen. Ik had er een paar aangeschaft die ik achteraf toch niet wil bouwen (mid-west thema, vind alles middeleeuwen veel leuker :D) dus besloten op Marktplaats te zetten.. Met veel pijn en moeite ongeveer 10% onder retail kunnen verkopen.

Er staan er ook zo veel op Marktplaats.. Zouden mensen die sets nu echt allemaal alleen aanschaffen om met winst te verkopen? Op deze manier vangen ze (gelukkkig) bot haha.
Bij Series 1 was de oplage een stuk meer gelimiteerd en hebben scalpers best hun slag kunnen slaan. Die sets verkochten destijds wel goed voor een flinke premium. Vervolgens is dat met iedere nieuwe serie minder geworden, en daar ben ik heel blij mee. Je ziet mensen die sets al online zetten zodra ze besteld zijn. Lekker joh, een paar euro proberen te verdienen over de rug van mensen die door jou mis hebben gegrepen. Ik hoop dat hun ouders trots op ze zijn.

Tijdens de bestelfase van Designer Program 5 kwam ik toevallig iemand tegen op Marktplaats die twee sets online had staan. Heb toen dit bericht gestuurd:
De nieuwe BDP sets zijn nog gewoon te bestellen (ze hebben de limiet verhoogd) dus om ze nu al te koop aan te bieden met een markup van 60 euro is een ronduit smerige praktijk en maakt misbruik van onwetende mensen. Sowieso is bestellen om ze direct door te verkopen een walgelijk iets in mijn ogen, maar dit ligt er wel héél erg dik bovenop. Kansloos. Je integriteit te grabbel gooien voor 120 euro... je moet het maar willen.
De advertentie werd toen verwijderd of op gereserveerd gezet en heb nooit reactie gehad. Ik walg echt van dat soort volk.

• Kuusj

Kuusj

SomerenV schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:00:
[...]

Als je de locatie op Nederland zet dan heb je vier winkels waarbij de goedkoopste 50 euro kost. Binnen Europa is de goedkoopste 30 euro, maar vanuit Hongarije, dus inclusief verzendkosten tikt dat alsnog aan. Op Marktplaats zijn ze ook te krijgen, inclusief motor en afstandsbediening, maar dan ben je ook vlot 70 euro kwijt. Dat vind ik gewoon veel geld voor een systeem dat wellicht al een soort van end of life is. Als LEGO het gewoon zou supporten en ontwikkelen is het een ander verhaal, want dan koop je het ook met het oog op de toekomst, maar dat is nu gewoon niet het geval helaas.

Overigens is Power Functions tweedehands ook kneiterduur. Kijkende naar prijzen van Nederlandse verkopers op BL betaal je alles bij elkaar minimaal 250 euro 8)7 Ik ben dus (foei foei) uitgeweken naar AliExpress. Dan ben je voor zo'n setje voor 15 euro ofzo klaar. Dan boeit het ook niet om het down the line te vervangen voor een nieuwer, beter en duurder systeem.

Overigens viel de trein ombouwen naar Power Functions nog wel wat tegen. Ik had niet door dat het zoveel extra ruimte nodig zou hebben, maar het is gelukt :+ Qua onderdelen kom je voor de trein uit op ongeveer 300 euro, en da's met de 3 treinstellen zoals ik ze hier op de render ook getoond heb.

[...]

Teveel moeite, en in dit geval is het (deels) een kerstcadeautje, dus in dat opzicht ook niet echt zin om het via allerlei omwegen te moeten doen. Het maakt Powered Up wel een stuk voordeliger, dat wel, maar je bent er met een beetje pech ook een hoop extra tijd mee kwijt.

[...]

Bij Series 1 was de oplage een stuk meer gelimiteerd en hebben scalpers best hun slag kunnen slaan. Die sets verkochten destijds wel goed voor een flinke premium. Vervolgens is dat met iedere nieuwe serie minder geworden, en daar ben ik heel blij mee. Je ziet mensen die sets al online zetten zodra ze besteld zijn. Lekker joh, een paar euro proberen te verdienen over de rug van mensen die door jou mis hebben gegrepen. Ik hoop dat hun ouders trots op ze zijn.

Tijdens de bestelfase van Designer Program 5 kwam ik toevallig iemand tegen op Marktplaats die twee sets online had staan. Heb toen dit bericht gestuurd:

[...]

De advertentie werd toen verwijderd of op gereserveerd gezet en heb nooit reactie gehad. Ik walg echt van dat soort volk.
Een van deze was een series 1 set dus zelfs die doen het bar slecht. Ik heb best een aantal Bricklink sets aangeschaft maar ook best een aantal weer verkocht (gerationaliseerd haha). Achteraf bleken het voor mij toch best vaak impulsaankopen en dan toch best duur. Series 5 heb ik niet eens meer gekeken, en van 4 de Wild West Train maarja gezien mijn post net kun je je dus voorstellen dat ik ook daar liever de middeleeuwse set had gehad achteraf. Die zou ik zo te zien nog net niet met verlies hoeven te verkopen.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:48
SomerenV schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:26:
[...]

Ik heb écht een zwak voor 90's LEGO stadjes. Die nostalgie _/-\o_

Mijn ouders hebben nooit foto's gemaakt van mijn bouwsels vroeger. Foto's waren bij ons echt iets voor speciale gelegenheden, dus soms verjaardagen, maar meestal uitjes en vakanties.

Ik heb één foto van mezelf als kind met LEGO (een van m'n eerste sets):
[Afbeelding]
Geen scan overigens, maar een (slechte) foto van een foto uit 1993, toen ondergetekende 4 was geworden. Ben benieuwd of iemand de set weet te raden.
almightyarjen had het al gezegd, maar die grondplaat herken ik uit duizenden! ;) Zelf ook in 93 of 94 van Sinterklaas gekregen (en Sinterklaas had hem ‘s ochtends al opgebouwd neergezet bij de open haard - zelfs voor de Sint is LEGO té verleidelijk :p )

scintillating

• MiaBella
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:39
Onder andere een stukje Lego nostalgie gefilmd in het klooster Eberbach in de buurt van Frankfurt waar tot het einde van dit jaar een tijdelijk LEGO museum is gevestigd.

BRON: YouTube: Riesiges LEGO Star Wars Diorama aller Episoden! | Ausstellung Rundtour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Apw2oeBvwq3bLtAtKdSFZRE4rtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwHzx3Gv9J5pI8RIoOA031ay.jpg?f=fotoalbum_large

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19:05
Kuusj schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:10:
[...]

Een van deze was een series 1 set dus zelfs die doen het bar slecht. Ik heb best een aantal Bricklink sets aangeschaft maar ook best een aantal weer verkocht (gerationaliseerd haha). Achteraf bleken het voor mij toch best vaak impulsaankopen en dan toch best duur. Series 5 heb ik niet eens meer gekeken, en van 4 de Wild West Train maarja gezien mijn post net kun je je dus voorstellen dat ik ook daar liever de middeleeuwse set had gehad achteraf. Die zou ik zo te zien nog net niet met verlies hoeven te verkopen.
Maar je hebt series 1 en series 1 ;-)
De series 1 waarin het mountain fortress en de train shed zaten presteerden inderdaad niet goed.
Ik heb mijn mountain fortress ook weggedaan een maand of 6 na ontvangst. Daar kon ik toen MSRP voor vangen.

De eerste serie uit het Bricklink Designer Program uit 2021/2022 gingen echt zo 3x over de kop.
Daar was zoveel op te verdienen dat ik een set heb verkocht waar ik eigenlijk wel spijt van heb, maar mijn Lego Store Modular (910009) heeft de rest van mijn order van Bricklink destijds gefund ...

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 23:57

key

De donker blauwe space helmen en air tanks zijn beschikbaar op pab.
Uiteraard even besteld. Ik had toch nog een pab lijstje open staan.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 08:39

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Vraagje voor de vintage Technic fans.
Ik heb onlangs set 8851 op de kop getikt, oftewel de pneumatische graafmachine.
Bij het bouwen vallen twee dingen op:
- Er zit een heel specifiek soort as 10l in de kern om alles bij elkaar te houden. Waarom is niet een normale 10L gebruikt?
-Ik heb ook de 8040, maar die heeft maar één cilinder natuurlijk. Het lijkt alsof er ergens lucht lekt, of slangen/kleppen verstopt zijn. Iemand soortgelijke ervaring met de set qua werking?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:40

Ja, want die eerste serie deed het wel goed, maar blijkbaar zijn ze vergeten dat er tegenwoordig drie keer zoveel exemplaren worden geproduceerd en dat de nieuwigheid er wel een beetje af is.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

magic_nl schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:07:

- Er zit een heel specifiek soort as 10l in de kern om alles bij elkaar te houden. Waarom is niet een normale 10L gebruikt?
Dat is toch die as met schroefdraad? Is volgens mij niet echt veel meer gebruikt daarna.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Heeft iemand een goede manier gevonden voor het netjes opbergen van instructieboekjes?

Op YouTube zag ik iemand die het in een tijdschriftendoos had verwerkt. Erg netjes, maar ik denk ook wat Amerikaans en daardoor voor in Nederland best prijzig.

Ik zoek het liefst een goedkope oplossing die net wat beter is dan een grote doos waarin alles door elkaar ligt.
Ik heb vroeger enkele hoge dozen waspoeder verknipt tot tijdschriftendoos. Ik heb twee dozen gereserveerd voor boekjes van Lego. Daarin staan ze op volgorde van nummer. Ze staan op zolder. Meestal rond kerst stop ik de boekjes uit het afgelopen jaar erbij, die liggen nu nog allemaal in een bureaula. Kleine vouwinstructies liggen gewoon los in een klein doosje.

• AppieNL
Omdat anders de bovenkant te makkelijk van de onderkant kan glijden. Vertrouwen op alleen frictie van de as gaat niet werken.
-Ik heb ook de 8040, maar die heeft maar één cilinder natuurlijk. Het lijkt alsof er ergens lucht lekt, of slangen/kleppen verstopt zijn. Iemand soortgelijke ervaring met de set qua werking?
Bij dezelfde set heeft mijn vader ooit de pneumatische schakelaar gemaakt door, als ik me goed herinner, een stukje stevig alu folie tussen de zwarte schakelaar en het zijkantje te doen, dat was voldoende om het weer werkend te krijgen. Hoe die dat heeft uitgevogeld, geen idee. Het kan best zijn dat bij jou elders het probleem zit. Het kan ook komen doordat de rubbers en was in de cilinders inmiddels gewoon niet meer zijn werk goed doen door ouderdom en daar dus veel lucht ontsnapt.

@zonoskar nog gebruikt in de 8854 en 8862 uit 1989. Ik heb die van mij uit de 8854 gebroken toen ik de set afbrak, was vergeten dat het zo vast zat. Zal allicht een reden zijn geweest dat erna degelijke Technic turntables kwamen, want ik zal niet de enige zijn geweest :')

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:14
defusion schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:01:
Hier mijn beide bestellingen voor het bricklink programma maar last-minute geannuleerd.

Heb de Medieval Seaside Market hier staan, en is een mooie set, was leuk om te bouwen. Maar ga er verder toch niks meer mee doen, ik 'speel' niet met m'n lego, ieder z'n ding, maar gok de meeste AFOL's niet. Wil uiteindelijk gewoon mooie display sets ter decoratie.

Heb nu niet echt samenhang in de collectie (paar icons auto's, speed champions, UCS razor crest, UCS x-wing, wat star wars playsets, een paar midi star wars schepen, beetje technic, en nog wat city en friends sets voor de kids die bij mij in de 'mancave' worden opgeslagen omdat ze teveel hebben ...iemand blijft maar lego kopen...), en nog wat kerst huisjes die ik binnenkort weer mag uithalen.

Denk dat ik het moet gaan terugbrengen naar auto's (en de UCS razor crest mag blijven als pronkstuk).

Desondanks overweeg ik wel sterk het 'lion knights castle'. Ik hoop eigenlijk nog op een last-minute korting met black friday. Dit is een van de weinige sets die nooit echt in de aanbieding is geweest gedurende de hele beschikbare periode.

Maar dan, wat doen jullie met dergelijke sets (met meer focus op 'play' dan 'display')? Toch ergens als display neerzetten? De kids ermee laten spelen? Afbreken en de onderdelen gebruiken voor eigen creaties? Afbreken en weer verkopen als set? Iets anders?
Volgens deze https://www.bricktastic.n...vember-2025-aanbiedingen/ komt Lion's Knight Castle toch met korting te koop tijdens Black Friday

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-01 12:30

Secsytime

Automagisch

Daffie85 schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:10:
[...]

Volgens deze https://www.bricktastic.n...vember-2025-aanbiedingen/ komt Lion's Knight Castle toch met korting te koop tijdens Black Friday
Ben bang voor men portemonnee 😅

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik gebruik een platte curver bak, ietsje groter dan A4.

Hele spul ligt daar plat in.

Ik bewaar zulke instructies (en zo ook nog een paar Storm comics) liever niet rechtop, daar worden ze IMHO niet beter van.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die axle: https://www.bricklink.com...tem.page?P=3737b#T=C&C=11
Is slechts in 3 sets gebruikt en is een vrij uniek onderdeel, zeker toen. Op dat moment was een gewone 10L qua lengte al een zeldzaamheid namelijk. 8 was initieel de max.
* The Eagle mijmert even terug.

8040: vroeger ook een issue mee gehad. Switch kan lekken, verdeel blokje ook. Simpel uit te sluiten middels deductie door eea direct op elkaar aan te sluiten en dan verder te kijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41
KrusT schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:00:
Mijn moeder had wat oude dia's laten digitaliseren, en daar zat er eentje tussen van een oude legostad van me. Zalig stukje nostalgie, dacht ik post het hier ook maar even.
Geen idee wanneer, zal begin tot midden jaren '90 zijn geweest.

[Afbeelding]

Nog iemand dergelijke foto's uit de kindertijd? :)
Ik ben sinds een paar weken mijn oude Lego aan het uitzoeken en heb meerdere setjes weer compleet, allemaal van rond 1993-1995. Lang leve Bricklink en Rebrickable. Wat Spaceshuttle sets, politie, losse voertuigen etc. zijn nu onderdeel geworden van de stad met Friends sets van mijn kids. :)

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04
't Is weer even geleden dat ik die gebouwd heb, maar die oude switches en blokken bevatten iets van rubber voor de afsluiting meen ik. Lang geleden heb ik het eens met siliconenspray 'behandeld' (volgespoten voor zover mogelijk en een tijd laten inwerken) want daarvan wordt rubber weer soepeler en het zwelt iets op.
De afdichtingen waren daarna weer goed, maar de siliconenvettigheid krijg je er nooit meer echt af...
Ook zal dit niet oneindig goed blijven gaan natuurlijk!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 16:07

D75

key schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:39:
De donker blauwe space helmen en air tanks zijn beschikbaar op pab.
Uiteraard even besteld. Ik had toch nog een pab lijstje open staan.
Dank u!

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-01 13:17
helm is er nog airtanks niet meer...

6549690 6549692

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 16:07

D75

Gisterenavond waren beide er nog

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32
KrusT schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:00:
Nog iemand dergelijke foto's uit de kindertijd? :)
Alleen deze....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsfVRuG4bHv9J9PG4WI-fTU9WEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kK3wgu1vWeb6FHughSjWadyo.jpg?f=fotoalbum_large
Volgens mij was mijn inspiratie iets van Blue Thunder, gebaseerd op de rotor van de 8844 set die ik had en gemakshalve ook passend voor figuren uit de Mask serie.... ach, het was lang geleden 8)

• MikeTwo9398
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17-12-2025
Heb deze voertuigen gebouwd in de jaren 80, vermoedelijk 1987 (is ook wel te zien aan de kwaliteit van de foto's). Uit elkaar gehaald in 1997.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPWUomCwBtXmNre1h_7TEOGcexY=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/5va4TWETWo9ArkSvrNGBVZwD.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KplQ41ZaKoS8bRIsDwkpSM45Xac=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/gug6qgMhtyZf9oFcunqbvcgY.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6rmTsGmFdgJJcYV2QmCMRrf_9M=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/2TvNe6rSPyuBCFALFItwiXni.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8J-9uQosbsZLXtQlt9rKaMYY0g=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ehvmpAq0yuNTfnhHdbu13d8L.gif?f=fotoalbum_large

Toen der tijd volgebouwd met knipperende LED's wat net voor de tijd was dat LEGO met de knipper lichten kwam.

In 2017 hem weer eens gebouwd voor de Eurobricks TC12 wedstrijd. Wist nog redelijk goed hoe ik hem destijds gebouwd had. Maar nu met motoren.
https://test.eurobricks.c...3919-tc12-the-big-racoon/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9HR6Q6JYlz3BlyvHbR_zWa-QB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEJlXvxpVpi158Mtgf1rvOvV.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is een link naar het Youtube filmpje: YouTube: TC12 Ricky's Big Racoon

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@MikeTwo9398 De nieuwe versie heeft wel wat meer veerweg dan de oude :) Gaaf ding!

Ik ben begonnen met de pimped build voor de McLaren P1 42172. Ik probeer ook de meeste kleuren te vervangen. De achteras is klaar nu, de pimped build is niet anders dan de Lego build, maar zo met al dat zwart ziet het er toch een stukje gelikter uit IMHO.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDAL3cePXtaTdiTSQpM6OZQ0IeA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tdfn3wed3dsrFIZuMkczgO84.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngaXm1FrjMDIPF5XussUbBblJPU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2H4uQxvD1yPEUMNHs13YxRIH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uf5hrk9cB33Px_TkbZ3wqAHkESs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZB2OVbFq6C3Krj00XCsuGAwO.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick Brussel 2025-11-18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX7hWrWRdBcAi6wrq6SCdR0Vrhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYqLDElzzZFrywYVYN62bu37.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Donstil
  • Niet online

Nou ik wil 910052 nog kopen, de popcorn wagen, alleen daar hapt nog niet echt iemand. Ze denken allemaal goud in handen te hebben, ook al staan er 25 op 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kuusj

Kuusj

Donstil schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:48:
[...]

Nou ik wil 910052 nog kopen, de popcorn wagen, alleen daar hapt nog niet echt iemand. Ze denken allemaal goud in handen te hebben, ook al staan er 25 op 8)7
Ik vraag me echt af wat die mensen denken inderdaad. Ik heb zelf zoiets van een tientje meer of minder ga ik niet merken haha. Alleen de tijd al die je kwijt bent..

Ik had al eerder een koper voor een van de sets die ik te koop had. Of ik 4 dagen kon wachten, prima. Avond vrijgehouden, wat denk je.. komt gewoon niet opdagen. En dat is niet de eerste keer. Review achterlaten voor die user kan niet want daar moet je de advertentie voor verwijderen, uit principe dus wel gedaan.

Dus ik denk dat ik voor de toekomst eens naar Facebook Marketplace kijk. Daar is iedereen net wat minder anoniem.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:32:
@MikeTwo9398 De nieuwe versie heeft wel wat meer veerweg dan de oude :) Gaaf ding!

Ik ben begonnen met de pimped build voor de McLaren P1 42172. Ik probeer ook de meeste kleuren te vervangen. De achteras is klaar nu, de pimped build is niet anders dan de Lego build, maar zo met al dat zwart ziet het er toch een stukje gelikter uit IMHO.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep, dat kleuren vervangen ben ik ook mee bezig met al mijn Icons auto's. Is een karwei maar geeft veel voldoening.

Ik cheat wel hier en daar met onderdelen van GoBricks, zoals bushing en asjes die LEGO niet in alle kleuren maakt, maar dat boeit me niet als eht einde resultaat maar goed is.

Heb de DeLorean en Porsche 911 inmiddels klaar en ben nu met de 10265 Mustang bezig, wacht alleen op nog wat GoBricks onderdelen zoals asjes en bushing voor de wielen in Metallic. Die heeft LEGO namelijk alleen in Bruin (asjes voor), Grijs (bushings) en Donkergrijs (asjes achter) :)

• Donstil
  • Niet online
Kuusj schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:54:
[...]

Ik vraag me echt af wat die mensen denken inderdaad. Ik heb zelf zoiets van een tientje meer of minder ga ik niet merken haha. Alleen de tijd al die je kwijt bent..

Ik had al eerder een koper voor een van de sets die ik te koop had. Of ik 4 dagen kon wachten, prima. Avond vrijgehouden, wat denk je.. komt gewoon niet opdagen. En dat is niet de eerste keer. Review achterlaten voor die user kan niet want daar moet je de advertentie voor verwijderen, uit principe dus wel gedaan.

Dus ik denk dat ik voor de toekomst eens naar Facebook Marketplace kijk. Daar is iedereen net wat minder anoniem.
Ik doe veel op Vinted, althans veel maar dit soort sets enz. Daar heb ik tot nu toe altijd wel aardige deals kunnen maken. Geld ook voor verouderde sets of GWP overigens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48
Sfeerbeeld van mijn space figures.
- CMF series 26 met space figures heb ik compleet. Dus daar wordt het nog mee uitgebreid
- teal, goud, licht groene en licht blauwe spaceman onderdelen verwacht ik eigenlijk wel in januari in de online pick a brick shop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Un-lVSSlmG1rFYh-ber6cteOn1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0M5fEOU8TlfgQulvtvqC22j.jpg?f=fotoalbum_large

Qua display ben ik aan het rondkijken voor wat meer dynamische setting.

Grote space bar spreekt me wel aan. Iets als dit: https://www.flickr.com/photos/34351829@N03/49341827986

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• The Eagle

The Eagle

Terror schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:40:
- CMF series 26 met space figures heb ik compleet. Dus daar wordt het nog mee uitgebreid
- teal, goud, licht groene en licht blauwe spaceman onderdelen verwacht ik eigenlijk wel in januari in de online pick a brick shop.

[Afbeelding]

Grote space bar spreekt me wel aan. Iets als dit: https://www.flickr.com/photos/34351829@N03/49341827986
ALs krakers in een oude Death Star klinkt ook wel als een goed idee ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 23:57

key

Terror schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:40:

[Afbeelding]

Mooie collectie!
Je kan nog altijd verder met Blacktron, M-Tron en natuurijk Futuron, waaronder de nieuwe Futuronstijl.
Deze laatste is sinds kort weer een nieuwe versie op PAB. (is onderweg)

• AppieNL
Nieuwe set voor 2026 in de 15 studs breed Technic autootjes collectie, een Ford GT40.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EV533RKs-m95efEgvnX8mY4ROZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/viNXbVOSoP8bvd5I1afGzkSi.webp?f=fotoalbum_large
Adviesprijs dus €75 (ouch) met 793 onderdelen.
Troost je met de ervaring dat alle wagentjes uit deze serie dusver rond de €35 in de aanbieding zijn geweest, hopelijk deze ook? :')

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 27-01 13:50
Man man man, ik ben Modular Post Office aan het bouwen. Heb inmiddels voor ruim €500 aan stenen besteld. Eerste bestelling ging mis omdat ik niet wist dat Lego maar 200 regels van mijn `csv` importeerde. Dus dacht voor iets meer dan €200 klaar te zijn. Niets bleek minder waar.

Maar nu kom ik er ook achter dat aantal onderdelen veel minder vaak besteld zijn dan in de CSV stonden. En dat heb ik nergens terug gezien.

Bijvoorbeeld dit Window van 1x4x3 in Turquoise. In de CSV staat 32 keer dit onderdeel, in de uiteindelijke factuur staat hij maar 10 keer.

Hoe ervaren anderen dit? Doe je ook wel eens bestellingen voor veel parts bij Lego? Controleer je elk onderdeel voordat je een bestelling plaatst?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Cyclonist
  • Laatst online: 01:11
Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:15:
Man man man, ik ben Modular Post Office aan het bouwen. Heb inmiddels voor ruim €500 aan stenen besteld. Eerste bestelling ging mis omdat ik niet wist dat Lego maar 200 regels van mijn `csv` importeerde. Dus dacht voor iets meer dan €200 klaar te zijn. Niets bleek minder waar.

Maar nu kom ik er ook achter dat aantal onderdelen veel minder vaak besteld zijn dan in de CSV stonden. En dat heb ik nergens terug gezien.

Bijvoorbeeld dit Window van 1x4x3 in Turquoise. In de CSV staat 32 keer dit onderdeel, in de uiteindelijke factuur staat hij maar 10 keer.
Hoe kan dat nou meer dan 500€ kosten? Er lijken zo op het eerste gezicht niet heel veel bijzondere parts te zijn verwerkt, en het aantal (~2750) lijkt ook wel mee te vallen t.o.v. een normale modular.

• Terror
  • Laatst online: 22:48
Ik heb nooit van die grote volumes bij Lego zelf via een CSV ingeladen. Wel via Bricklink en Brickowl, en ook dan is het goed opletten of de totalen kloppen. Soms wordt het idd afgekapt op lagere hoeveelheden i.v.m. voorraad. Nog niet meegemaakt dat dat pas op de factuur zichtbaar werd. Wel dat het in de bestellijst geflagd wordt die je moet uitklappen.

Qua kosten zou ik met dat volume wel bij verschillende winkels shoppen. Ik vermoed dat je met sec de lego site aan de hoge kant zit.
Via Brickowl kom ik La-Brickstore (uit Duitsland) tegen die 2150 van de 2757 onderdelen voor € 170 aanbiedt.
Zelfs als de overige 600 onderdelen tegen een zeer hoge 30 cent per stuk gemiddeld weggaan, dan zou je onder € 400 klaar moeten kunnen zijn.

En sommige winkels vragen bizarre prijzen. Ik zag er een langskomen die bijna alle onderdelen heeft maar daar in totaal € 2300 voor vraagt :F

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 18-11-2025 21:24 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:58
Kuusj schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:54:
[...]
Ik had al eerder een koper voor een van de sets die ik te koop had. Of ik 4 dagen kon wachten, prima. Avond vrijgehouden, wat denk je.. komt gewoon niet opdagen. En dat is niet de eerste keer. Review achterlaten voor die user kan niet want daar moet je de advertentie voor verwijderen, uit principe dus wel gedaan
Kan de user dan geen slechte review terug schrijven? Dit weerhoudt mij er namelijk van om te doen.
Over het algemeen zijn de Lego kopers wel erg gemanierd gelukkig.

• CLB
  • Niet online

CLB

Japanese Cherry Blossom Landscape is nieuw: 1892 pieces - 119,99 euro
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt3f6cace2ff7687c6/31218_Prod_en-gb.png

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-01 12:30
AppieNL schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:45:
Nieuwe set voor 2026 in de 15 studs breed Technic autootjes collectie, een Ford GT40.
Mooi dat die achterwielen groter zijn. Dat vind ik wel een groot gemis van de blauwe Ford GT (42154), waar sowieso de wielen al iets te klein zijn voor de build.
Was wel een leuke build en verder een mooi model.

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:25
Pat911 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:53:
[...]

Mooi dat die achterwielen groter zijn. Dat vind ik wel een groot gemis van de blauwe Ford GT (42154), waar sowieso de wielen al iets te klein zijn voor de build.
Was wel een leuke build en verder een mooi model.
De FordGT heeft ook een prima prijs in vergelijking met de andere modellen. Hij is vaak voor ruim onder de 100 euro te vinden. Andere wagens met vergelijkbare schaal gaan vaak richting (en over) de 150.

• Pat911
XFlame schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:58:
[...]

De FordGT heeft ook een prima prijs in vergelijking met de andere modellen. Hij is vaak voor ruim onder de 100 euro te vinden. Andere wagens met vergelijkbare schaal gaan vaak richting (en over) de 150.
Yep, zelf heb ik 'm gehaald voor 85 euro of zo. Dan is een adviesprijs van 75 voor de GT mk II wel aan de hoge kant. Maar die zal dan ook wel in de winkel komen voor 50 euro of zo.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:45:
Dat is de eerste van de kleine technic auto's die ook echt op het voorbeeld lijkt.

De McLaren Pimped build gaat ook gestaag door, al ben ik nu op het punt waar ik onderdelen nodig heb uit mijn pick-a-brick bestelling, die pas volgende week komt. In de versnellingsbak heb ik zoveel mogelijk licht grijs gebruikt. Sommige onderdelen zijn er niet in die kleur (zoals 7L flipflop beams), dus die heb ik in doinkergrijs gebruikt. En de speciale tandwielen zijn alleen in rood en groen te krijgen. De andere tandwielen heb ik vervangen door de oude, bredere variant. Die hebben wat meer wrijving, maar die kon ik wel in zwart kopen (sommige van gobricks).

Ik vind wel dat de bak stroef loopt. Of dit nou komt door de oude tandwielen, of doordat de MOC een hogere overbrengverhouding heeft waardoor hij sneller draait, weet ik niet. En het lijkt erop dat ik maar 6 versnellingen heb, ipv 7. Dus ik hoop dat dat goed gaat komen als ik de shifters ga maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0XnOV1lgar0SccnI4MgeQgZwSo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rYpuNBFXUWK4T0ax6gTxMapY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWfRR5trponxth8-mmC2KBnQ8aA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xxj3BRk8suORJpI9iyYdRL9e.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKTsCPRg6VZ9PlI9czCpXrcatrs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NP2LxvIWE39pFF2bzRABs0xm.jpg?f=user_large

• AppieNL
@zonoskar
7L flip-flop in LBG bestaan sinds dit jaar.

Wat betreft tandwielen is dit plaatje misschien nog handig van Madoca. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srkQQuE8AQ2qP7VcGTtpRkXPqvM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zJNfSno6uM2PvWxe6uTvgz9Z.jpg?f=user_large
Kan dus een verschil zijn in wat wel en niet soepel loopt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jottum, weer een F1 auto voor 2026.

F1 the movie, de nieuwe Audi (77259), en nu gaat deze er ook komen (77258):
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/speed-champions-77258-f1-academy-race-car-official-reveal-v0-ljbplnmm642g1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=b1b859547006a5066fa2c6b6d678504078ee2a60

Opzich is het wel een kleurrijk modelletje :P

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 19-11-2025 10:18 ]

Ey!! Macarena \o/

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Oh nice die LBG flipflop beam. Nu de 3x5 L flipflop beam nog :) Al kun je deze vrijwel niet zien in de versnellingsbak en al zeker niet wanneer de motor er bovenop zit, dus ik laat het even zo :) Net als die rode 4L en 8L as, daarvan zie je straks niets meer. Dan vind ik het niet zo erg om kleurtjes te gebruiken.

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:55
RaZ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:56:

[Afbeelding]

Nog 2 :|

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:15
Echt he. De velgen zijn dan wel weer anders :D.

Lion Castle voor 319,99 met 2 GWP's op 22 november! _/-\o_ Hoe laat staan deze acties er vaak op. Kan mij herinneren dat het ook wel eens pas rond 01:00u in de verkoop gaat ipv 23:59. Iemand dat helder voor de bril?

• Tc99m
Behalve de (hier al gedeelde) Japanese Cherry Blossom Landscape en 1966 Ford GT40 MKII zijn gisteren ook nog twee andere sets aangekondigd (beide vanaf 1 januari beschikbaar):

Autumn Cottage Garden (11372)
€109.99 - 1102 onderdelen

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/126988_Autumn%204.jpg

Paris - City of Love (21064)
€79.99 - 958 onderdelen

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/126986_Love%209.jpg

scintillating

• NotSoSteady
Metal Mark schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:13:
[...]

Lion Castle voor 319,99 met 2 GWP's op 22 november! _/-\o_ Hoe laat staan deze acties er vaak op. Kan mij herinneren dat het ook wel eens pas rond 01:00u in de verkoop gaat ipv 23:59. Iemand dat helder voor de bril?
Volgens mij gaan aanbiedingen altijd om 00:00 van start en nieuwe sets vanaf 01:00.

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 15:44
Tc99m schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:51:

€79.99 - 958 onderdelen
Beide sets gaan op de kandidatenlijst bij mij.
Ik vind de Garden-serie wel leuk, al waren het geen blijvertjes (maar dat zijn de meeste sets bij mij niet, meestal verkoop ik sets na aantal maanden, gebouwd en wel). Ik vind Lego ontspannend, dus wil hele winter iets te bouwen hebben, dus het is even afhankelijk wat ik nog heb liggen in backlog of ik de sets bij launch. voor hoofdprijs dus, ga halen (dan wel bij Lego store zelf, maak er dagje uit van met de kids :) ) of dat ik wacht op een leuke korting of GWP-periode later in het jaar.

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:03
Metal Mark schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:13:
[...]

Twijfel nu heel erg voor Lion’s Castle. Mooie prijs, die GWP doen me niet veel. Wellicht bestellen, evt terugsturen kan altijd nog…

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Behalve de (hier al gedeelde) Japanese Cherry Blossom Landscape en 1966 Ford GT40 MKII zijn gisteren ook nog twee andere sets aangekondigd (beide vanaf 1 januari beschikbaar):

[Afbeelding]

€79.99 - 958 onderdelen

[Afbeelding]
leuke set, jammer dat ze de orginele architec serie niet doortrekken

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 14:28

[Afbeelding]
Deze ga ik wel halen denk ik. Verder ben ik heeeeeeeel benieuwd wanneer we meer info krijgen over de nieuwe modular building :)

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:06
NotSoSteady schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:53:
[...]

Volgens mij gaan aanbiedingen altijd om 00:00 van start en nieuwe sets vanaf 01:00.
Moet je echt zo snel zijn?

Was niet van plan om er wakker voor te blijven.

• the_ra2_master
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-01 18:50

the_ra2_master

nog steeds geen tijd voor XP

Wat een dubio met al die goede deals en aanbiedingen die eraan zitten te komen de komende weken..

[ Voor 73% gewijzigd door the_ra2_master op 19-11-2025 23:46 ]

AMD Thunderbird 1,2 Ghz, ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR, 768 MB PC133, Maxtor 20,4 Gb, SB Live! Value, Altec Lansing 885, Philips 109E en dat allemaal draait op Win98SE

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 27-01 13:50
Terror schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:20:
Ik heb nooit van die grote volumes bij Lego zelf via een CSV ingeladen. Wel via Bricklink en Brickowl, en ook dan is het goed opletten of de totalen kloppen. Soms wordt het idd afgekapt op lagere hoeveelheden i.v.m. voorraad. Nog niet meegemaakt dat dat pas op de factuur zichtbaar werd.
Je krijgt geen melding als je import meer dan 200 regels lang is. Wel dat bepaalde onderdelen helemáál niet leverbaar zijn, maar niet dat een bepaald onderdeel minder leverbaar is. Geen idee of dat ergens te zien was, maar ik heb 519 verschillende stenen besteld met constant een andere hoeveelheid. Het frame is nooit meer beschikbaar, de 1x1 flat tile is wel leverbaar.

Lego heeft inmiddels gereageerd. Duidelijk is nu dat het verzamelen van alle stenen en volledig handmatig proces is. Dus dat er wat foutjes gemaakt worden bij een bestelling van 200 verschillende stenen, is niet geheel gek. Gelukkig maken ze geen probleem van een aanvulling. Het frame krijg ik nu voor niets in een andere kleur van ze. Dus dat is positief.

Nu is het enkel afwachten of er nog meer missende onderdelen zijn. Die moeten dan achteraf nogmaals.
Terror schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:20:
Qua kosten zou ik met dat volume wel bij verschillende winkels shoppen. Ik vermoed dat je met sec de lego site aan de hoge kant zit.
Via Brickowl kom ik La-Brickstore (uit Duitsland) tegen die 2150 van de 2757 onderdelen voor € 170 aanbiedt.
Zelfs als de overige 600 onderdelen tegen een zeer hoge 30 cent per stuk gemiddeld weggaan, dan zou je onder € 400 klaar moeten kunnen zijn.

En sommige winkels vragen bizarre prijzen. Ik zag er een langskomen die bijna alle onderdelen heeft maar daar in totaal € 2300 voor vraagt :F
Van die bizarre prijzen klopt. Sommige winkels vragen echt asociaal veel geld voor bepaalde stenen en dan loopt het extreem hard op.

Mijn grootste probleem is dat ik dacht voor ongeveer €200 klaar te zijn bij Lego zelf. Maar dat komt doordat er maar 200 regels verwerkt waren van mijn CSV. Dus toen ik ging bouwen, mistte ik meteen extreem veel stenen. Niet heel gek.

Daarna heb ik gekeken voor resterende stenen en waren prijzen niet veel goedkoper dan bij Lego. Maar bij Lego kreeg ik enkel nieuwe stenen. Dus je hebt waarschijnlijk gelijk dat als ik meteen alles had geprobeerd via Bricklink, ik goedkoper uit was geweest. Maar door foutje mijnerzijds ging dat niet goed. Les voor de volgende keer :-)

Overigens heb ik de HTML van mijn 3 bestellingen aan ChatGPT gevoed samen met de CSV en die vond vrij snel welke onderdelen er verschillend waren met mijn bestelling. Dus zo kwam ik er snel achter welke onderdelen niet correct geleverd waren en dat was enkel het window frame.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 19-11-2025 19:26 . Reden: Toevoeging ChatGPT ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-academy-77258-v0-nqx1uh05h82g1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=986167fa6f25ae24c526595fbf9fea6b1e8767ee

Meer pics klik

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 20-11-2025 13:33 ]

Ey!! Macarena \o/

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 18:54
Vandaag bij Bol de dagaanbieding voor slot Neuschwanstein gekocht:
https://www.brickwatch.ne...euschwanstein-Castle.html

5 euro boven de laagste prijs ooit.

Verder heb ik niet veel Lego. Die grote Ferrari Daytona, Ghostbuster auto, en zon blauwe Ford. Ow en vorige week de F1 Williams van Mansell in elkaar gezet.

Dat is qua aantal steentjes allemaal andere koek dan wat ik nu gekocht heb geloof ik.

Ben benieuwd. :)

• MiaBella
  • Laatst online: 22:39
Squishie schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:16:
[...]
Ik had ook een ticket aangemaakt. Heb zojuist een reactie vanuit Lego support:
"Het kan enkele weken duren voordat ze in de puntenhistorie verschijnen, met de volgende activiteit reden: ‘2025 Bricklink Points Correction’. De dubbele punten worden dus toegekend, alleen iets later dan gebruikelijk."
Voor degenen die hier op zitten te wachten.
De correctie naar dubbele punten is vandaag, 19-11-2025, door Lego uitgevoerd onder vermelding van:
"Puntencorrectie BrickLink S5 2025".

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 15:45
MiaBella schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:09:
[...]

Voor degenen die hier op zitten te wachten.
De correctie naar dubbele punten is vandaag, 19-11-2025, door Lego uitgevoerd onder vermelding van:
"Puntencorrectie BrickLink S5 2025".
Hier ook ontvangen 👍🏿

• Tc99m
himlims_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:51:
[...]

leuke set, jammer dat ze de orginele architec serie niet doortrekken
Ja, de laatste toevoeging aan de Architecture Skylines serie is uit 2021 (al zie ik wel dat de Shanghai skyline uit 2018 dit jaar met een nieuw setnummer opnieuw in productie is genomen).

Heel jammer dat LEGO stilletjes de stekker uit dit subthema lijkt te hebben getrokken.

scintillating

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weer een module af van de pimped McLaren P1. Nu moet ik echt wachten tot mijn bestelling binnen is, want ik heb geen zwarte connectors meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Re3ZaGY0C8HwICR_zBOODQqkKV8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OPNoaDRwyzdZyTeIKlzMA9UA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Av4eE5tr1Hh0Lp_BH1C17CcFPww=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uhBfcyCBrQVu9JCiziCHKNSd.jpg?f=user_large

Het geheel bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKBauMCmIo6CwstDr_PDYAZ20lM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fML1s0LIftUZaHXY6iCZROzh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSbDrQiMbJRcya-bLceyd6we_ow=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8KP5pSdh08Eij3jUs1Q69cPL.jpg?f=user_large

De bak heeft iig wel 7 versnellingen, dus dat klopt. Maar hij draait nog steeds erg stroef, zeker in de eerste versnelling. Ik denk met de wielen erop dat hij wel zal rijden, maar de Lego variant lijkt mij beter. Maar goed, het is toch een display model, dus hoe de bak werkt is niet heel relevant. Bovendien deed de versnellingsbak het niet eens meer voordat ik het model uit elkaar haalde (gebouwd volgens Loge handleiding), dus het 'verouderd' ook nog eens. Ik moet de andere supercars eens proberen voor de lol.

Ik zit er ook over te denken om die pearl silver macaroni tubes te vervangen door donker grijs. Vooral omdat de andere onderdelen van de uitlaat ook donker grijs zijn en veelal niet in pearl silver te krijgen zijn. Het maakt het geheel een beetje consistenter, al vind ik de pearl silver wel mooier qua kleur voor een uitlaat.

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 20-11-2025 14:17 ]

• mawashigeri
zonoskar schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:11:
Weer een module af van de pimped McLaren P1. Nu moet ik echt wachten tot mijn bestelling binnen is, want ik heb geen zwarte connectors meer.
'Pro' tip: koop ook transparante pinnetjes, altijd goed ongeacht de kleur waarin je werkt.

• TheDeeGee
  • Niet online

[Afbeelding]

Is een Formule 4 auto :)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

De finalisten van BDP Series 9 zijn aangekondigd. Crowdfunding begint in oktober volgend jaar.

Wild West Blacksmith
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/3771/3771206.4C8F3A3A98A7838D.png
2.513 parts

The Fisherman's Village
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/3772/3772352.D98EDE935500F77C.jpg
3.995 parts

Sleepy Dragon Inn
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/3786/3786851.9B050DA44A08BC29.png
2.981 parts

Pumpkin Patch
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/3765/3765373.5A3DDD0C1B8F278C.jpg
565 parts

Woodbrick Freight Depot
Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/3762/3762073.6E6171867833957F.jpg
2.199 parts

Behalve het vissersdorpje vind ik het persoonlijk niet zo denderend. Afgaande op de hoeveelheid steentjes gaan het ook allemaal prijzige setjes worden. Zelfs de Pumpkin Patch zal met ~50 euro flink aan de prijs zijn voor wat je precies krijgt.

• Tikay
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 27-01 13:40
SomerenV schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 02:29:
De finalisten van BDP Series 9 zijn aangekondigd. Crowdfunding begint in oktober volgend jaar.

Wild West Blacksmith
[Afbeelding]
2.513 parts

The Fisherman's Village
[Afbeelding]
3.995 parts

Sleepy Dragon Inn
[Afbeelding]
2.981 parts

Pumpkin Patch
[Afbeelding]
565 parts

Woodbrick Freight Depot
[Afbeelding]
2.199 parts

Behalve het vissersdorpje vind ik het persoonlijk niet zo denderend. Afgaande op de hoeveelheid steentjes gaan het ook allemaal prijzige setjes worden. Zelfs de Pumpkin Patch zal met ~50 euro flink aan de prijs zijn voor wat je precies krijgt.
Na de trein en General Store wordt dit de derde set in het Wild West thema van dezelfde designer dus die gaat er zeker komen. Heel misschien ook die treinset. :9

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:15
De Sleepy Dragon Inn ziet er nog wel leuk uit, maar ik hou mijn hart ook vast voor de prijzen.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Vorige week eindelijk de Notre Dame in elkaar gezet die al een paar maandjes in de kast te wachten stond.

Zoals al verwacht en bekend heel veel kleine steentjes en veel herhaling, maar dat vond ik niet erg.
Super relaxerend om te bouwen terwijl ik naar een audiobook luister :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GfQXJxZK/IMG-20251112-130643.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KB3Y8vQ/IMG-20251112-130658.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C5SHWk0F/IMG-20251112-130727.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XPYrnnV/IMG-20251112-130739.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/v6xKy07h/IMG-20251112-130611.jpg

Dan heb ik ook nog eens toegeslagen bij boi.com voor de Neuschwanstein Castle
Eergisteren tijdens de dagdeal slechts 165,99 EUR. Happy Days :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6JphsRCT/IMG-20251121-091614.jpg

hoi

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-01 07:24
UnderAVoidSky schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:25:
De Sleepy Dragon Inn ziet er nog wel leuk uit, maar ik hou mijn hart ook vast voor de prijzen.
Mijn partner heeft hier nog de Tudor inn staan. Vraag me af of het dan "anders" genoeg is om nog zo'n corner building te hebben.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

ReVision. schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:29:
Oeh ja die moet ik eigenlijk ook nog hebben. Die past goed bij mijn andere hobby :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZK1nbFATMu0uFYYZcHQD4q0Kl4Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LBkpULX7mOxWzQkqQ7k5m5wH.jpg?f=user_large

• Pat911
HelloIamAldo schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:46:
[...]

Mijn partner heeft hier nog de Tudor inn staan. Vraag me af of het dan "anders" genoeg is om nog zo'n corner building te hebben.
Een rijtje woningen heeft natuurlijk altijd 2 hoeken :+

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:25
Vorige week eindelijk de Notre Dame in elkaar gezet die al een paar maandjes in de kast te wachten stond.

Zoals al verwacht en bekend heel veel kleine steentjes en veel herhaling, maar dat vond ik niet erg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eergisteren tijdens de dagdeal slechts 165,99 EUR. Happy Days :*)

[Afbeelding]
Ik denk dat deze sets beter te behappen zijn als je ze behandelt als Ministeck.
Het resultaat mag er wel zijn, overigens. Nog nooit in Parijs geweest, maar de Notre Dame kriebelt wel. Hopelijk komt er ooit een Sacre-Coeur.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:30

QuattroNL

It is I.

Geheel toevallig de Notre Dame de afgelopen avonden ook gebouwd.
Had 'm een tijd terug 2e hands opgehaald en toen afgebroken (wat ook een flinke klus was).
Het bouwen is vaak aardig repeterend maar het resultaat mag er absoluut zijn!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gs4T1DEBy1u2FEu57MSRQ47GEP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRpBKWuduYY4JvkK4z1HMthj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_MUkcC3SdmAnNgucByYsK5gTWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5a5y1VZ077fbWfiaAVelFd1H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDH9GAPsr-poW5ixz2eNu7wF0U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqOIULK5pNahzcfUyOAOrq0F.jpg?f=fotoalbum_large
Deze mocht ook van m'n vrouw een prominente plek in de woonkamer hebben. Ze had het ook al over een mooie display case ('anders wordt ie zo stoffig').

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

RubjeMazter schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:57:
[...]

Yay... nog eentje in de Randstad...
Ik wilde het net reageren inderdaad. Utrecht, Amsterdam, Leidschendam, Den Haag en straks dus ook Rotterdam. Leidschendam ligt dan ook nog eens enorm dicht bij Den Haag. Waarom geen Groningen? Zwolle? Maastricht? Eindhoven? Den Bosch? Breda? En zo kan ik nog wel even door gaan. Al kan ik me wel herinneren dat er geruchten zijn geweest in het verleden over een LEGO Store in Eindhoven, maar daar kan ik zo niks over terugvinden.

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:56

Wild West Blacksmith
[Afbeelding]
2.513 parts

The Fisherman's Village
[Afbeelding]
3.995 parts

Sleepy Dragon Inn
[Afbeelding]
2.981 parts

Pumpkin Patch
[Afbeelding]
565 parts

Woodbrick Freight Depot
[Afbeelding]
2.199 parts

Ik ben eigenlijk juist wel te spreken over deze serie. De Blacksmith en Sleepy Dragon zijn leuk maar niet zo mijn ding, maar ik vind die Fisherman's Village en Woodbrick Freight Depot echt heel leuk! Maar dat komt ook omdat ik al een Lego-stadje maak met zowel een haven als een spoorlijn, dus het past bij mij echt naadloos in mijn wereldje.

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:56
SomerenV schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:11:
[...]

Ik wilde het net reageren inderdaad. Utrecht, Amsterdam, Leidschendam, Den Haag en straks dus ook Rotterdam. Leidschendam ligt dan ook nog eens enorm dicht bij Den Haag. Waarom geen Groningen? Zwolle? Maastricht? Eindhoven? Den Bosch? Breda? En zo kan ik nog wel even door gaan. Al kan ik me wel herinneren dat er geruchten zijn geweest in het verleden over een LEGO Store in Eindhoven, maar daar kan ik zo niks over terugvinden.
Ja, of Arnhem of zo. }:|

• rammes
  • Laatst online: 21:31

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:36
[...]

Maastricht of makado in beek (centraal voor het zuiden). Ik ben voor, waar is de petitie?

• Tc99m
[...]

De Randstad is natuurlijk wel het meest dichtbevolkte deel van Nederland, maar ja, het lijkt wel alsof LEGO kansen laat liggen in de rest van het land.

Ik woon zelf in Den Bosch, en hoewel je hier wel redelijk wat winkeltoerisme hebt, is het niks in vergelijking met Eindhoven. Daarnaast ligt Den Bosch weer redelijk dicht bij Utrecht. Voor deze hoek van Brabant zie ik Eindhoven toch meer als een logische locatie voor een LEGO Store, meer inwoners (5e grootste gemeente van Nederland, Den Bosch is 18) en meer dagjesmensen en internationaal toerisme, en dichter bij België en Duitsland.
Een paar jaar geleden ging het ook rond dat LEGO serieuze plannen had om iets in Eindhoven te gaan doen, maar is het afgeketst op dat er geen groot genoeg pand op een goede locatie beschikbaar was.

Voor Limburg zie ik het Designer Outlet Center in Roermond nog wel als een goede kanshebber, als je ziet wat voor mensenmassa’s daar op af komen.

scintillating

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:49
[...]
Al kan ik me wel herinneren dat er geruchten zijn geweest in het verleden over een LEGO Store in Eindhoven, maar daar kan ik zo niks over terugvinden.
Er is een keer in het Eindhovens Dagblad een makelaar gequote die vermelde dat LEGO vooral een goede locatie zocht met voldoende ruimte, en dat die in de binnenstad niet beschikbaar was.

FWIW , alweer een paar jaar geleden

• RubjeMazter
  • Laatst online: 27-01 16:10
[...]

En dan zit er ook al eentje in Rotterdam toch? Mall of the Netherlands meende ik.
Oeps, haalde die door elkaar, Leidschendam is dat inderdaad, thanks @Gunner !

[ Voor 6% gewijzigd door RubjeMazter op 21-11-2025 13:25 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RubjeMazter schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:22:
[...]

En dan zit er ook al eentje in Rotterdam toch? Mall of the Netherlands meende ik.
Leidschendam. Net buiten Den Haag (waar er ook al eentje zit).

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Ik reageer op Groningen, maar het concept 'bedieningsgebied' zit erin verstopt. Groningen bedient idd veel mensen in de directe en wijdere omgeving, maar economisch gezien zit de provincie steevast onderaan lijstjes met koopkracht, besteedbaar inkomen etc. Ergo, de provincie is eigenlijk straatarm. En lego=luxe, dus dit snap ik wel. Zeker als de meerwaarde van zo'n winkel al die typische dozen van >200 euro zijn.
Dan is Zwolle een betere keuze (de binnenstad bedient duidelijk een 'rijker' publiek. (maar hier volume weer een ding). Alleen al door ASML zou je in Eindhoven wel een lego-winkel verwachten.

Dan nog, Groningen had een gespecialiseerde winkel maar die is al dik 10 jaar dicht. En de lokale Intertoys op de vismarkt heeft zich sterk gericht op lego, dus een beetje rondlopen is daar geen straf.

[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 21-11-2025 13:32 ]

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Tc99m schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:20:
[...]

De Randstad is natuurlijk wel het meest dichtbevolkte deel van Nederland, maar ja, het lijkt wel alsof LEGO kansen laat liggen in de rest van het land.

Ik woon zelf in Den Bosch, en hoewel je hier wel redelijk wat winkeltoerisme hebt, is het niks in vergelijking met Eindhoven. Daarnaast ligt Den Bosch weer redelijk dicht bij Utrecht. Voor deze hoek van Brabant zie ik Eindhoven toch meer als een logische locatie voor een LEGO Store, meer inwoners (5e grootste gemeente van Nederland, Den Bosch is 18) en meer dagjesmensen en internationaal toerisme, en dichter bij België en Duitsland.
Een paar jaar geleden ging het ook rond dat LEGO serieuze plannen had om iets in Eindhoven te gaan doen, maar is het afgeketst op dat er geen groot genoeg pand op een goede locatie beschikbaar was.

Voor Limburg zie ik het Designer Outlet Center in Roermond nog wel als een goede kanshebber, als je ziet wat voor mensenmassa’s daar op af komen.
Zie in de Designer Outlet echter maar 's fatsoenlijke ruimte te vinden. Dat is zó volgepakt en volgens mij staat er ook nooit echt wat leeg daar. Maar qua locatie zou dat wel ideaal zijn inderdaad. Altijd ramvol mensen, ook vanuit België en Duitsland. En qua hoeveelheid mensen en internationaal volk is Eindhoven inderdaad wel beter dan Den Bosch. Bij Den Bosch heb ik altijd een beetje een studenten-vibe. Bij Eindhoven heb ik dat toch wat minder, ondanks dat er de TU/e zit.
JPDeckers schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:20:
[...]

Er is een keer in het Eindhovens Dagblad een makelaar gequote die vermelde dat LEGO vooral een goede locatie zocht met voldoende ruimte, en dat die in de binnenstad niet beschikbaar was.

FWIW , alweer een paar jaar geleden
Dan zal dat het zijn geweest. Je zou zeggen dat Strijp-S destijds de ideale optie geweest zou zijn. Een hagelnieuw hip centrum, met volgens mij voldoende mogelijkheden (een paar jaar terug in ieder geval). Genoeg potentie zou je zeggen.

• NotSoSteady
Jaarlijks trekt de passage zo'n 11 miljoen bezoekers, waardoor het zowel bij inwoners van Rotterdam als bij toeristen een populaire bestemming is.
Snap LEGO wel.

• mawashigeri
SomerenV schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:30:
Dan zal dat het zijn geweest. Je zou zeggen dat Strijp-S destijds de ideale optie geweest zou zijn. Een hagelnieuw hip centrum, met volgens mij voldoende mogelijkheden (een paar jaar terug in ieder geval). Genoeg potentie zou je zeggen.
Winkelcentrum Woensel: 6,2 miljoen bezoekers per jaar! Piazza (centrum, vlak naast het station) ca. 17 miljoen per jaar. Moet er natuurlijk wel voldoende vloerruimte beschikbaar zijn.

• Tc99m
SomerenV schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:30:
[...]

Zie in de Designer Outlet echter maar 's fatsoenlijke ruimte te vinden. Dat is zó volgepakt en volgens mij staat er ook nooit echt wat leeg daar. Maar qua locatie zou dat wel ideaal zijn inderdaad. Altijd ramvol mensen, ook vanuit België en Duitsland.
Volgens mij staat er weer een nieuwe uitbreiding van de Designer Outlet gepland. Toen ik er in het voorjaar was, zag ik her en der ook wel ruimtes leeg staan. En voor zowel LEGO als het Designer Outlet zelf zou het een goede zet zijn denk ik (hoewel ik echt een hekel heb aan dat soort plekken), gezien de hoeveelheden bezoekers en dat ze van heinde en verre komen.
En qua hoeveelheid mensen en internationaal volk is Eindhoven inderdaad wel beter dan Den Bosch. Bij Den Bosch heb ik altijd een beetje een studenten-vibe. Bij Eindhoven heb ik dat toch wat minder, ondanks dat er de TU/e zit.
Nou, die studentenvibe heb je hier in Den Bosch misschien aan de Onderwijsboulevard (waar Avans en de MBO’s zitten), maar aan de andere kant van het spoor (het centrum dus) is daar weinig meer van te merken. ;)
In Eindhoven is toch echt wel te merken dat er veel studenten (en internationals) wonen, al zie je daar in het winkelgebied misschien weinig van terug.
Strijp-S heeft nauwelijks winkels, daar is vooral horeca (en een paar design/concept stores). Zeker doordeweeks is daar weinig te beleven. Voor LEGO is een locatie waar niet al een natuurlijke aanloop van “gewoon” winkelpubliek is, niet interessant. Er komen mensen doelgericht naar de LEGO Store, maar ze willen ook in een gebied zitten waar voldoende publiek is dat spontaan binnen kan wandelen.

scintillating

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:30

QuattroNL

It is I.

Je mist een 1x1 plate :+ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Wv65nReQI2eNESgzs5RRBMRKm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDD0jYWI9fv2ZqvFCtJk33Ud.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• PurpleBlue
  • Niet online
Fijn voor de mensen daar, echter jammer voor de mensen vanuit het oosten.
Wat mij betreft mogen ze ook wel eens kijken naar Zwolle/Apeldoorn/Arnhem :9

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-01 16:53

Wild West Blacksmith
[Afbeelding]
2.513 parts

The Fisherman's Village
[Afbeelding]
3.995 parts

Sleepy Dragon Inn
[Afbeelding]
2.981 parts

Pumpkin Patch
[Afbeelding]
565 parts

Woodbrick Freight Depot
[Afbeelding]
2.199 parts

De sleepy dragon inn lijkt mij een beetje teveel op de middeleeuwse smid.

Die western smid ziet er wel weer tof uit, maar gaat hem niet worden voor mij.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Wow, heel scherp gezien!

hoi

• The Eagle

The Eagle

Tc99m schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:44:
[...]
Volgens mij staat er weer een nieuwe uitbreiding van de Designer Outlet gepland. Toen ik er in het voorjaar was, zag ik her en der ook wel ruimtes leeg staan. En voor zowel LEGO als het Designer Outlet zelf zou het een goede zet zijn denk ik (hoewel ik echt een hekel heb aan dat soort plekken), gezien de hoeveelheden bezoekers en dat ze van heinde en verre komen.

[...]

Nou, die studentenvibe heb je hier in Den Bosch misschien aan de Onderwijsboulevard (waar Avans en de MBO’s zitten), maar aan de andere kant van het spoor (het centrum dus) is daar weinig meer van te merken. ;)
In Eindhoven is toch echt wel te merken dat er veel studenten (en internationals) wonen, al zie je daar in het winkelgebied misschien weinig van terug.

[...]

Strijp-S heeft nauwelijks winkels, daar is vooral horeca (en een paar design/concept stores). Zeker doordeweeks is daar weinig te beleven. Voor LEGO is een locatie waar niet al een natuurlijke aanloop van “gewoon” winkelpubliek is, niet interessant. Er komen mensen doelgericht naar de LEGO Store, maar ze willen ook in een gebied zitten waar voldoende publiek is dat spontaan binnen kan wandelen.
Eindhoven is qua afzetmarkt veel groter, maar idd, centrum niet echt een A locatie beschikbaar met ook nog eens voldoende parkeergelegenheid vlakbij. Tenzij ze de MediaMarkt op de Mathildelaan het pand uit schoppen :P

Den Bosch sowieso geen A locatie beschikbaar, laat staan voldoende parkeergelegenheid of bereikbaarheid. Plus al twee winkels die een groot assortiment Lego voeren (Otten en 2T toys), dus kleinere en al deels verzadigde afzetmarkt.

Limburg: ik schat dat de afzetmarkt voor Eindhoven en omgeving op zichzelf al groter is dan die voor heel Limburg. Spijtig voor het zuiden maar die provincie is commercieel al net zo oninteressant als de boeren in de Achterhoek. Nofi :)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

The Eagle schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:10:
[...]

Eindhoven is qua afzetmarkt veel groter, maar idd, centrum niet echt een A locatie beschikbaar met ook nog eens voldoende parkeergelegenheid vlakbij. Tenzij ze de MediaMarkt op de Mathildelaan het pand uit schoppen :P

Den Bosch sowieso geen A locatie beschikbaar, laat staan voldoende parkeergelegenheid of bereikbaarheid. Plus al twee winkels die een groot assortiment Lego voeren (Otten en 2T toys), dus kleinere en al deels verzadigde afzetmarkt.

Limburg: ik schat dat de afzetmarkt voor Eindhoven en omgeving op zichzelf al groter is dan die voor heel Limburg. Spijtig voor het zuiden maar die provincie is commercieel al net zo oninteressant als de boeren in de Achterhoek. Nofi :)
Is de Mediamarkt niet al een stuk gekrompen ten opzichte van een paar jaar terug? Gewoon 1 verdieping aan LEGO geven en de rest Mediamarkt. Een betere locatie is er bijna niet. Naast een grote parkeergarage en met een directe verbinding met de PIazza en dus het centrum.

• The Eagle

The Eagle

SomerenV schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:21:
[...]

Is de Mediamarkt niet al een stuk gekrompen ten opzichte van een paar jaar terug? Gewoon 1 verdieping aan LEGO geven en de rest Mediamarkt. Een betere locatie is er bijna niet. Naast een grote parkeergarage en met een directe verbinding met de PIazza en dus het centrum.
Bij mijn weten wel ja. Maar hangt er vanaf van wie het pand is en wat de mogelijkheden zijn. Verhuurder zal hoofdprijs willen, maar zou shop in shop bij de MM zijn dan. Gaat lego niet doen, te ver van hun bed.
Als het pand van de Bijenkorf nou beschikbaar kwam... ;)

Pagina: 1 ... 149 ... 165 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .