"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Het is Sheldon Cooper, uit set 21302.gielie schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:05:
[...]
ik wist niet dat er een minifig van de flash was, leuk.
Ja die bestaat zeker.gielie schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:05:
ik wist niet dat er een minifig van de flash was, leuk.
Geen idee meer uit welke set deze komt. edit, uit deze set maar dan zijn de beentjes vervangen voor de normale versie.
Hij is sneller dan de Bugatti:
[ Voor 16% gewijzigd door QuattroNL op 13-10-2025 15:56 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Stuk sneller dan verwacht, had gerekend eind November oid.
Translyvania Castle en Tortuga!
[ Voor 20% gewijzigd door Squishie op 13-10-2025 16:41 ]
Of als je alleen de actie wilt zien, hierbij een Youtube short
Misschien ben je op een drukkere dag gegaan vorig jaar (of een druk tijdstip)? Wat ik toen begrepen had, was de opzet juist ruimer t.o.v. jaar ervoor terwijl het aantal bezoekers dat naar binnen mocht nog hetzelfde was. Het jaar ervoor hadden ze de kritiek ontvangen dat ook al als te druk werd ervaren, vandaar de ruimere opzet het jaar erop.himlims_ schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:13:
[...]
nog niet aan de koffie begonnende beurs vonden wij wel grappis als volwassen, wel fucking druk
vorig jaar vonden we -te- druk, tozv jaar ervoor. nu leek er geen limitiet te zitten op bezoekers, waardoor het niet plezierig was. en wij naar 2u gegaan zijn.
De eerste en de laatste dag van Lego World zijn vaak het meest rustig. De vrijdag tot en met maandag zijn het meest druk (vaak uitverkocht) en de vijfde dag hikt dan tegen uitverkocht aan. Voor de rest zou ik aanraden als je op tijdstippen komt die "prime-time" zijn (zeg maar 11u-15u), begin dan vooral achter in de zaal je rondje (zoals bij de Fanzone, vaak tot 12u nog vrij rustig) of doe dingen die druk zijn pas na 15u.
Je kan je tot 17 Oktober 10:00 inschrijven voor een kans om kaarten te mogen kopen voor een (schijnbaar) geweldige ervaring in Billund waarbij je 3 dagen wordt ondergedompeld in alles wat Lego te bieden heeft.
https://legohouse.com/en-gb/what-s-on/lego-inside-tour/
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Wel met 3 dagen hotel en maaltijden (nog steeds een fors bedrag, maar je krijgt er wel iets meer voor dan alleen de tour zelf).Arno schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:38:
Interesse is er wel, maar 25.000 DKK is ruim 3.000 euro en dat heb ik er niet voor over
scintillating
Gaan er nog meer Tweakers? of zijn er nog Tweakers die iets tentoon stellen?
(Als onderstaande voor V&A is, verplaats is het. twijfelde even)
Ik had kaartjes gekocht met insiderskorting, maar nu heeft mijn vrouw kaarten gewonnen met een Meet & Greet. Mocht iemand interesse hebben in 3 kaarten met korting, stuur even een DM)
Ik vrees dat ze, na het zien van je filmpje, in Rotterdam op de Maasvlakte I & II momenteel geen interesse meer zullen hebben in je automatisering skill's .
Wél Ge-Wel-Dig mooi gemaakt
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nee, dat denk ik ook nietWill_M schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:35:
@almightyarjen
Ik vrees dat ze, na het zien van je filmpje, in Rotterdam op de Maasvlakte I & II momenteel geen interesse meer zullen hebben in je automatisering skill's .
Wél Ge-Wel-Dig mooi gemaakt![]()

Nu al te bestellen!
[ Voor 39% gewijzigd door zonoskar op 14-10-2025 15:46 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat is het 4e BTTF Delorean model nu?zonoskar schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:44:
Ondertussen is de DeLorean speed champions set bekend.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu al te bestellen!De voorkant is net iets te lomp, maar deze gaat er wel komen hoor.
Zo, die lijkt wel heel erg op een MOC die ik een tijdje geleden al zag. En met die MOC kon je de wielen gewoon omklappen, zoals bij dit gedrocht: https://www.lego.com/nl-n...lorean-time-machine-21103zonoskar schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu al te bestellen!De voorkant is net iets te lomp, maar deze gaat er wel komen hoor.
Deze Speed Champion versie is een 2-in-1, en kan je de wielen niet draaien/kantelen en zal je ze moeten vervangen. Er zijn 3 versies uit de 3 films, en deze Speed Champion is dus alleen film 1 en film 2. Bij film 3 hoort er nog wat op de motorkap, wat bij de 21103 set er wel bij zit.
Kopen doe ik hem wel, al vind ik het echt een lelijk ding.
Ey!! Macarena \o/
[ Voor 101% gewijzigd door CLB op 14-10-2025 16:27 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Eerste (single pack) Speed Champion met 2 minifigs volgens mij, benieuwd of dat nog iets met de prijs doet.zonoskar schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vind met name de koplampen erg tof, zoiets was er nog niet. Dus leuke nieuwe MOC mogelijkheden.
Dat aquarium is wel heel duur met 450 eur voor 4100 steentjes zonder licentie etc.
27,99 net zo duur als de Lightning McQueen die geen mini-fig's heeftJBplap schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:26:
[...]
Eerste (single pack) Speed Champion met 2 minifigs volgens mij, benieuwd of dat nog iets met de prijs doet.
Vind met name de koplampen erg tof, zoiets was er nog niet. Dus leuke nieuwe MOC mogelijkheden.
Dat aquarium is wel heel duur met 450 eur voor 4100 steentjes zonder licentie etc.
Ey!! Macarena \o/
Haha ik keek snel naar het plaatje en dacht, ooh dat zal 1 van mijn zoontjes leuk vinden, cool setje, zal mooi staan. Tot ik die prijs zag, howly mozes wat een prijs!JPDeckers schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:07:
Ook nieuw:
[Afbeelding]
Het Tropisch aquarium (10366)
Ik had gemist dat deze er zou komen eerlijk gezegd
De plantjes zijn trouwens wel echt heel leuk gedaan, leuker dan de vissen.
https://www.lego.com/en-u...m-building-set-for-adults

'stiekem' nog een euro duurder gemaakt dus dan de reguliere speed champions, of is dat de BTFF tax?zonoskar schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:44:
In het bijhorende artikel op brickset.com is er uiteraard veel commentaar op de prijs. Los van die prijsdiscussie kan ik me wel vinden in de commentaren dat deze set misschien beter als diorama was opgezet ipv een aquarium zonder glaswerk.NotSoSteady schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:44:
Bij het aquarium krijg je ook nog een cadeau: een filter met voer
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verder wel leuk om aan te luisteren omdat hij ook veel vragen beantwoord uit de chat over zijn tijd als designer bij Lego.
Deel 1: YouTube: Building the $1000 LEGO Death Star (PART 1)
Voor €27,99 kun je die toch niet laten liggen... zal aardig gaan verkopen gok ik zo!zonoskar schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
scintillating
Toch een beetje lomp dat iets wat er zo overduidelijk bij hoort dan in een GWP gestopt wordt.NotSoSteady schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:44:
Bij het aquarium krijg je ook nog een cadeau: een filter met voer![]()
https://www.lego.com/en-u...m-building-set-for-adults
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Laatst al met die StarWars set, en nu dit weer.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Inderdaad, 28,- is al een prima prijs maar die Speed Champignons gaan ook altijd vrijwel direct in de aanbieding bij de kruidvat. Ding zal op of rond release wel zakken.Tc99m schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:20:
[...]
Voor €27,99 kun je die toch niet laten liggen... zal aardig gaan verkopen gok ik zo!
Alle nieuwe Speed Champions-sets krijgen in 2026 een adviesprijs van €27,99.RubjeMazter schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:51:
[...]
'stiekem' nog een euro duurder gemaakt dus dan de reguliere speed champions, of is dat de BTFF tax?
[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 14-10-2025 19:09 ]
:strip_exif()/f/image/x4213ujqF2oPqMXUAHwazT5b.jpg?f=fotoalbum_large)
Gekocht via amazon en uiteindelijk prima opgelost met wat extra korting van hun kant, maar ergens is het toch sund om een doos zo gehavend binnen te krijgen. Doe er nou gewoon een extra doosje omheen ofzo ...
[ Voor 3% gewijzigd door ThaRoof op 14-10-2025 19:58 ]
Vetskyfox2k schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:08:
Nog eentje van de Star Trek mini-diorama’s!
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...rn-trek-dioramas/#details
[ Voor 9% gewijzigd door gielie op 14-10-2025 21:32 ]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Soms zijn er kleine (GWP-achtige) setjes die je exclusief via Insiders met punten kan aanschaffen (al moet je die dan wel toevoegen aan een bestelling - dus dat moet maar net zo uitkomen). En een paar jaar geleden waren er wel populaire collectibles (zoals de munten). Dus ja, er zit wel eens wat leuks tussen, maar persoonlijk zou ik gewoon voor de korting gaan.Tom Paris schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:15:
Vraag over Insiders-punten. Ik heb een aantal aankopen gedaan bij Lego zelf + recente sets geregistreerd waardoor ik nu 2700 punten heb. Voor die punten krijg ik €18 aan korting voor aankopen bij Lego. Is dat verstandig, of zijn er soms bijzondere Insiders-beloningen die de moeite waard zijn? Ik zie nu niet veel bijzonders, voor een petje vragen ze al 2400 punten...
Let wel even goed op wanneer je je punten inwisselt: deze week krijg je bijvoorbeeld 2x zoveel punten bij je aankopen. Dan is het voordeliger om nu die dubbele Insiders-punten te pakken, en even te wachten met inwisselen (het aantal punten dat je krijgt wordt bepaald aan de hand van wat je uiteindelijk betaalt - als je je punten dus inzet voor korting, krijg je minder punten terug omdat het bedrag dat je uitgeeft lager is).
scintillating
Hoe heb je die korting geregeld? Ik kreeg net zo'n doos..ThaRoof schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:57:
De dozen discussie is veelvuldig gevoerd, en ook al bewaar ik ze niet trouw, vind ik het toch jammer om een nieuwe set op deze manier binnen te krijgen ...
[Afbeelding]
Gekocht via amazon en uiteindelijk prima opgelost met wat extra korting van hun kant, maar ergens is het toch sund om een doos zo gehavend binnen te krijgen. Doe er nou gewoon een extra doosje omheen ofzo ...
Raar, ik heb hem in de lego omdoos gehad, waar dan weer een doos van hun om zat. Amazon gaat eigenlijk wel goed qua dozen en verzendingen.. (bij mij)ThaRoof schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:57:
De dozen discussie is veelvuldig gevoerd, en ook al bewaar ik ze niet trouw, vind ik het toch jammer om een nieuwe set op deze manier binnen te krijgen ...
[Afbeelding]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
De set is amper 250 waard...
https://www.lego.com/nl-nl/product/icons-10366-10366
[ Voor 4% gewijzigd door XFlame op 15-10-2025 07:24 ]
Inderdaad, en zonder problemen gekregen, dat was het eerste aanbod van de klantenserviceRubjeMazter schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:03:
Als je het er écht niet mee eens was had je een nieuwe gevraagd denk ik
Met de vrees de grenzen van het topic te buiten te gaan; contact opgenomen per chat met een medewerker. Kreeg aanbod voor omruilen voor een nieuwe, maar aangegeven dat dat niet hoeft en gevraagd of er een vorm van compensatie mogelijk was. Na uploaden foto's kreeg ik wat geld terug.Cyclonist schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:05:
[...]
Hoe heb je die korting geregeld? Ik kreeg net zo'n doos..
Bij Lego zijn ze juist ontzettend slim, ze zien ook dat veel AFOL's geen moeite hebben om dit soort bedragen uit te geven aan grote sets. Of het nu een Aquarium, Titanic, Deathstar of iets anders is.XFlame schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:22:
€449 voor het aquarium...zijn ze bij LEGO gek geworden? Teveel plastic gesnoven?
De set is amper 250 waard...
https://www.lego.com/nl-nl/product/icons-10366-10366
De gekken zijn de mensen die deze sets kopen
hoi
Als ik de reviews zo door scroll ben ik zeker niet de enige die hem in een enveloppe heeft gekregen. Ik bestel er veel, en meestal gaat het gelukkig goed. Hopelijk klaagt iedereen met zo'n doos, wellicht triggert dat dan ergens een verbetering in de supply chain.Ankh schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:13:
[...]
Raar, ik heb hem in de lego omdoos gehad, waar dan weer een doos van hun om zat. Amazon gaat eigenlijk wel goed qua dozen en verzendingen.. (bij mij)
https://www.bol.com/nl/nl...2NMBXgEAYYASABEgKfqPD_BwE
Wellicht is het ook een beetje als de smartphone markt. Hoog in de markt zetten voor de fans die het altijd kopen ongeacht prijs, om daarna andere kopers over te halen met korting.ReVision. schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:52:
[...]
Bij Lego zijn ze juist ontzettend slim, ze zien ook dat veel AFOL's geen moeite hebben om dit soort bedragen uit te geven aan grote sets. Of het nu een Aquarium, Titanic, Deathstar of iets anders is.
De gekken zijn de mensen die deze sets kopen
Als ik me bedenk dat ik voor het geld van dit aquarium ook een andere premium set als de McLaren of Barad-dur kan halen, dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
Donstil schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:31:
Inderdaad, 28,- is al een prima prijs maar die Speed Champignons gaan ook altijd vrijwel direct in de aanbieding bij de kruidvat. Ding zal op of rond release wel zakken.
Sorry hoor, maar 28,- vind ik dus echt geen 'prima prijs'... Dat vind ik gewoon erg veel geld, voor een handjevol plastic.. Té veel, als je het mij vraagt...
Had ergens verwacht dat LEGO deze even exclusief zou houden, maar dat valt weer mee dusDonstil schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:37:
De Delorean is nu al 23,99 op Bol. Leuk pre-order prijsje wel:
https://www.bol.com/nl/nl...2NMBXgEAYYASABEgKfqPD_BwE
@Pazo Als nu genoeg mensen deze set pre-orderen dan zou het wellicht MOC challenge 2026 kunnen aftrappen
En onder de streep is LEGO weer blij want je hebt na al je overwegingen dan toch besloten om een LEGO set te kopen
XFlame schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:17:
[...]
Wellicht is het ook een beetje als de smartphone markt. Hoog in de markt zetten voor de fans die het altijd kopen ongeacht prijs, om daarna andere kopers over te halen met korting.
Als ik me bedenk dat ik voor het geld van dit aquarium ook een andere premium set als de McLaren of Barad-dur kan halen, dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 15-10-2025 09:37 ]
Speelt hier ook nog mee dat die doos voor max 20-25% gevuld is? Weinig gewicht dat tegendruk kan bieden.ThaRoof schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:57:
[Afbeelding]
Mooi dat Amazon het zo oplost.
Als je er zo naar kijkt 'handje vol plastic' dan is Lego misschien niet iets voor jou? Mooi auto'tje of lelijk auto'tje, de build is waar je het plezier uit haalt met al die apparte technieken. Gewoon niet fomo willen zijn, en geduldig wachten tot je een deal tegen komt waarbij het niet de adviesprijs betaalt, want dat doe ik ook niet als zuinige hollanderMakaja schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:30:
[...]
![]()
Sorry hoor, maar 28,- vind ik dus echt geen 'prima prijs'... Dat vind ik gewoon erg veel geld, voor een handjevol plastic.. Té veel, als je het mij vraagt...
28 euro wordt 26 euro bij kruidvat/trekpleister, en dan 25% korting kom ik op 19,50 voor een auto'tje. Prima prijsje
Ey!! Macarena \o/
You must be new hereMakaja schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:30:
[...]
![]()
Met 7,84 ct per steen valt het sowieso in het goedkopere segment LEGO-sets, vind ik eigenlijk nog best knap aangezien er een IP aan is verbonden. Ben zelf niet zo thuis in de Speed Champions, maar zo te zien heeft deze dezelfde adviesprijs als de andere SC's.
(of een berg plastic uberhaupt twee a drie tientjes waard is, is natuurlijk een andere vraag
scintillating
Als ik hier mijn werkkamer even rond kijk, zie ik voor heel veel geld Lego staan. Spaar het spul nu al bijna 20 jaar. Dus het is zeker wel iets voor mij.RaZ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:43:
Als je er zo naar kijkt 'handje vol plastic' dan is Lego misschien niet iets voor jou?
Het is gewoon mijn persoonlijke mening, dat ik 28,- voor SC gewoon te duur vind. Vond 25,- al stevig en had mijn eigen grens bij 20,- staan.
Laat ik het zo zeggen: met de toegenomen concurrentie vind ik dat Lego zichzelf inmiddels uit de markt aan het prijzen is.. Ik heb er dan ook geen enkel probleem meer mee, om naar alternatieve merken te kijken, zeker gezien de sprongen in kwaliteit daar.
Ik krijg deze ook binnen via Amazon vanavond, ik houd mijn hart vast.ThaRoof schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:57:
[Afbeelding]
Elect a clown, expect a circus.
Zeker niet nieuw. Draai al heel lang mee, en heb ook heel veel al staan. Alleen de laatste 2 jaar lijkt wel alsof er sprake is van stevige inflatie, en is (voor mij!) de prijs/kwaliteit niet meer in orde. De prijs per steen is een lastige, want in dit geval praat je dan over heel veel kleine steentjes. Dus die vind ik minder relevant in deze.Tc99m schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:49:
[...]
You must be new here
Met 7,84 ct per steen valt het sowieso in het goedkopere segment LEGO-sets, vind ik eigenlijk nog best knap aangezien er een IP aan is verbonden. Ben zelf niet zo thuis in de Speed Champions, maar zo te zien heeft deze dezelfde adviesprijs als de andere SC's.
(of een berg plastic uberhaupt twee a drie tientjes waard is, is natuurlijk een andere vraag).
Voor de mensen die, net als ik, ook aan het wachten waren op de 40806 Gingerbread AT-AT, hij is weer beschikbaar op de LEGO-site: https://www.lego.com/nl-n...rbread-at-at-walker-40806Marrtijn schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:33:
[...]
Je was ook net op tijd, want backorder is nu al niet meer mogelijk.
De concurentie heeft zeker mooie auto'tjes, sommige zijn dusdanig mooi dat zelf Lego er niet aan kan tippen. Als je niet merk gebonden bent, kan je echt een hele leuke collectie verzamelen.Makaja schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:50:
[...]
Als ik hier mijn werkkamer even rond kijk, zie ik voor heel veel geld Lego staan. Spaar het spul nu al bijna 20 jaar. Dus het is zeker wel iets voor mij.![]()
Het is gewoon mijn persoonlijke mening, dat ik 28,- voor SC gewoon te duur vind. Vond 25,- al stevig en had mijn eigen grens bij 20,- staan.
Laat ik het zo zeggen: met de toegenomen concurrentie vind ik dat Lego zichzelf inmiddels uit de markt aan het prijzen is.. Ik heb er dan ook geen enkel probleem meer mee, om naar alternatieve merken te kijken, zeker gezien de sprongen in kwaliteit daar.
Ey!! Macarena \o/
Ik heb 'm al besteldGim schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:33:
@Pazo Als nu genoeg mensen deze set pre-orderen dan zou het wellicht MOC challenge 2026 kunnen aftrappenVoorzichtige aanname dat hier genoeg interesse voor is, zij het voor BttF dan wel het SS thema. Alleen de vraag of een zoveelste SS setje voor genoeg variatie in MOCs kan zorgen.
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Nogmaals, ik zit niet zo in de Speed Champions, maar als ik op Brickwatch kijk zie ik dat de adviesprijs al een paar jaar rond de €26,99 is, deze is €1 duurder. Daarnaast heeft deze set twee minifiguren (meestal 1 toch bij SC?), een hoop onderdelen met prints (alleen niet volledig met prints zo te zien, dat is wel jammer). Al met al, geen slechte prijs - in mijn ogen dan.Makaja schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:52:
[...]
Zeker niet nieuw. Draai al heel lang mee, en heb ook heel veel al staan. Alleen de laatste 2 jaar lijkt wel alsof er sprake is van stevige inflatie, en is (voor mij!) de prijs/kwaliteit niet meer in orde. De prijs per steen is een lastige, want in dit geval praat je dan over heel veel kleine steentjes. Dus die vind ik minder relevant in deze.
Ik ben het helemaal met je eens dat bij sommige sets (zeker met een IP) de prijs echt veel te hoog is, maar in deze specifieke set zie ik dat niet zo terug.
En verder niks mis met ook naar 'alternatieve' merken te kijken, daar zitten ook hartstikke leuke sets tussen.
scintillating
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een vaag gerucht gehoord dat het een meubel-/muziekwinkel wordt. Maar dat moet je denk ik nog met een korreltje zout nemen.Donstil schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:32:
Wordt het Modular building van 2026 ook binnenkort aangekondigd of iemand weet? Vorig jaar was dat eind september al, en die B2TF SpeedChampignon is ook voor 1 jan.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
scintillating
Ja dat had ik ook ergens gelezen, ik zou liever eens een ziekenhuis o.i.d. zien.Jakkus schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een vaag gerucht gehoord dat het een meubel-/muziekwinkel wordt. Maar dat moet je denk ik nog met een korreltje zout nemen.
Winkeltjes heb ik zat in mijn stad.
:strip_exif()/f/image/mPIpQmKfHEzGBjjbaYTFFq7B.jpg?f=fotoalbum_large)
(ik weet het, ik moet de stickers nog plakken...)
[ Voor 3% gewijzigd door Archer_VC10 op 15-10-2025 11:37 ]
Echt heel gaaf!Archer_VC10 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:36:
In de 'beter laat dan nooit' categorie.... deze set is in 2014 uitgekomen, toen niet gekocht... in 2016 had ik er eentje in mijn handen maar heb ik hem teruggezet... daar natuurlijk spijt van gekregen maar nu toch nog in prima staat op de kop getikt voor een redelijke prijs:
[Afbeelding]
(ik weet het, ik moet de stickers nog plakken...)
Even wachten op BlackFriday. Vaak kan je dan een kortingscode (tegoedbon) met korting kopenTom Paris schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:15:
Vraag over Insiders-punten. Ik heb een aantal aankopen gedaan bij Lego zelf + recente sets geregistreerd waardoor ik nu 2700 punten heb. Voor die punten krijg ik €18 aan korting voor aankopen bij Lego. Is dat verstandig, of zijn er soms bijzondere Insiders-beloningen die de moeite waard zijn? Ik zie nu niet veel bijzonders, voor een petje vragen ze al 2400 punten...
Die roep klinkt volgens mij al erg lang. Het komt vast een keer goed!Donstil schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:02:
[...]
Ja dat had ik ook ergens gelezen, ik zou liever eens een ziekenhuis o.i.d. zien.
Winkeltjes heb ik zat in mijn stad.
Op Rebrickable zag ik pas ook een mooie MOC:
https://rebrickable.com/m.../brick-hospital/#comments
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Soms hebben ze te goede aanbiedingen maar als het kan vermijd ik ze.
[ Voor 13% gewijzigd door D. Ninjai op 15-10-2025 13:16 ]
Heb je misschien wat fotos van de botanicals? Wij hebben er hier maar eentje staan en overweeg nog een berg te regelen.Thomas schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:37:
Hier weer een bestelling geplaatst, de hibiscus, mini bonsai’s en Japanse esdoorn. Dan hebben we hier weer vrijwel alle botanicals in huis (het staat er vol mee). Begin dit jaar de financieel onverstandige keuze gemaakt om te comitten aan de diorama GWP’s, dus binnenkort hebben we die ook alle 4 staan
.
Ooh die is heel kick. Ik heb alleen geen bankJakkus schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:41:
[...]
Die roep klinkt volgens mij al erg lang. Het komt vast een keer goed!
Op Rebrickable zag ik pas ook een mooie MOC:
https://rebrickable.com/m.../brick-hospital/#comments
Nee, qua parts is het een vrij dure, dat houdt mij zelf ook tegen om hem te makenDonstil schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:29:
[...]
Ooh die is heel kick. Ik heb alleen geen bank
Sorry hoor, maar waar zijn de tijden dat 10 cent per steentje als acceptabel werden gezien?, moet dan altijd alles maar voor een dubbeltje op de voorste rang zijn?, volgens mij heeft de set 357 steentjes en was dit een prima prijs, en inmiddels al weer 23.99 bij BOL.Makaja schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:30:
[...]
![]()
10ct was aan de hoge kant en voor sets met voldoende grote elementen, bij technic eerder 6ct vanwege de pins en assen.Xqlus1ve schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:15:
[...]
Sorry hoor, maar waar zijn de tijden dat 10 cent per steentje als acceptabel werden gezien?, moet dan altijd alles maar voor een dubbeltje op de voorste rang zijn?, volgens mij heeft de set 357 steentjes en was dit een prima prijs, en inmiddels al weer 23.99 bij BOL.
Aanbiedingsprijzen zijn uiteraard geen excuus voor de adviesprijs. Niettemin is deze prijs niet idioot hoog, vergeleken met echt vroeger (opa spreekt van de jaren 70) is het allemaal prima betaalbaar!
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Daar is ie €59.94 thuisbezorgd terwijl ik €37.62 betaalde vóórdat ik extra korting kreeg omdat m'n doos naar de gallemiezen was.D. Ninjai schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:12:
Ik snap het uberhaupt niet om bij Amazon te bestellen, dat is vaak een ellende. In het geval van de Game Boy is het maar een tientje duurder bij Play Today en dan krijg je het in een beschermde doos en steun je een leuke winkel ipv Bezos.
Soms hebben ze te goede aanbiedingen maar als het kan vermijd ik ze.
Ik moet het doen met alleen Wiskunde A op mijn diploma, maar volgens mij is dat meer dan een tientje.
Hadden we vorig jaar niet ook geruchten dat het een Fish & Chips shop zou worden met allerlei groene details? En toen kregen we (een superleuke) corner modular.Jakkus schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een vaag gerucht gehoord dat het een meubel-/muziekwinkel wordt. Maar dat moet je denk ik nog met een korreltje zout nemen.
Die geruchten soms ...
[ Voor 3% gewijzigd door ThaRoof op 15-10-2025 17:54 ]
Ik koop nooit een set voor de adviesprijs, ik wacht altijd op een aanbieding. En die komt altijd wel (enkele exclusives uitgezonderd).
SC's koop ik meestal bij de Kruidvat met de 2e-halve-prijs aanbieding, dan zijn de huidige 18,75/st. Op sommige woensdagavonden krijg je ook nog eens 20% extra korting.
Gewoon geduld hebben als je een lagere prijs belangrijk vindt.
En over Amazon kan ik persoonlijk kort zijn: ondanks hun soms zeer mooie prijzen koop ik daar nooit. Ik gun Bezos mijn centen niet.
(moest ik ook even kwijt).
Hoe kwam jij in een chat terecht?ThaRoof schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:57:
[Afbeelding]
Ik had laatst hetzelfde namelijk, en kon met geen mogelijkheid normaal contact opnemen. Enkel standaard formuliertjes en retour aanvragen, maar écht contact.. nope.
Heb uiteindelijk toen op mijn 2e account hem opnieuw besteld en de 1e retour gestuurd, maar is te zot voor woorden.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Het zit een beetje verstopt, zit nu in Laos en de app werkt even niet meeAngeloonie schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:44:
[...]
Hoe kwam jij in een chat terecht?
Ik had laatst hetzelfde namelijk, en kon met geen mogelijkheid normaal contact opnemen. Enkel standaard formuliertjes en retour aanvragen, maar écht contact.. nope.
Heb uiteindelijk toen op mijn 2e account hem opnieuw besteld en de 1e retour gestuurd, maar is te zot voor woorden.
Al diverse malen gedaan, altijd goede service gekregen.
Is dit gebaseerd op de inflatie-correctie die LEGO heeft toemawashigeri schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:09:
[...]
10ct was aan de hoge kant en voor sets met voldoende grote elementen, bij technic eerder 6ct vanwege de pins en assen.
Aanbiedingsprijzen zijn uiteraard geen excuus voor de adviesprijs. Niettemin is deze prijs niet idioot hoog, vergeleken met echt vroeger (opa spreekt van de jaren 70) is het allemaal prima betaalbaar!
gepast na enkele jaren? Of hanteren we nog steeds de 10ct/steentje methodiek van jaren geleden (los van het feit dat technick een ander ct/steentje hanteerd en dit geen technick set is)?
Ik hanteer nog steeds voor mijzelf de 10ct methodiek, maar ben me ook bewust dat in de euro zone sinds 2020 er een gemiddelde inflatie is geweest van 22%+ en zou het eigenlijk 12ct/steentje moeten zijn.
En wat al eens eerder geroepen wordt, wil je vanaf dag 1 de set al in handen hebben, dan moet je eigenlijk niet zoveel zeuren. Ik koop alle sets die in de handel zijn met een minimale 10ct of lager de steentje (en dit betreft enkel Star Wars sets die al aan de duurste kant van LEGO zitten. Geduld is een schone zaak en iedereen kan sets voor een nette prijs kopen tenzij die 100% exclusief zijn.
De knop zit een beetje verstopt. Op een gegeven moment moet je op een mannetje klikken om een medewerker te spreken.Xqlus1ve schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 05:42:
[...]
Het zit een beetje verstopt, zit nu in Laos en de app werkt even niet mee. Maar je kant via je order of bij klantenaervice een chat opstarten, moet je 2 tot 3 keer blijven roepen dat je een medewerker wil spreken, dan wordt je uiteindelijk door verbonden met een medewerker.
Al diverse malen gedaan, altijd goede service gekregen.
Goede service kreeg ik ook altijd, tot gisteren.
Ik had een order geplaatst van 239 euro. Echt een uur later werd de prijs aangepast naar 219. Contact opgenomen. Amazon: we kunnen pas wat regelen als hij is bezorgd.
Na bezorging contact opgenomen: we vergoeden prijsverschil niet meer. Het enige wat je kunt doen is retour sturen en hetzelfde product opnieuw bestellen.
Wat is dat nou weer voor onzin?
Ja, voor mij ook, ik heb namelijk helemaal niets met auto's of de LotR setsXFlame schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:17:
[...]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Als er op een boekje een QR-code rechtsonder staat dan kan je die op de Lego site registreren en krijg je daar 20 punten voor (ongeacht de waarde van de set).einz schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:10:
Ik heb onlangs de Blacktron gekocht op de lego site en zag zodoende die punten en dat ik daar sets kan registreren. Ik was even benieuwd of ik oude sets ook kon registreren (al dan niet zonder punten) maar zie daar geen mogelijkheid toe. Is er ergens een mogelijkheid om dit wel te doen om een volledig overzicht te hebben? Vermoed dat dit niet bij Lego zelf kan want ik zocht de instructies op van een oude set die ik heb en kon die ook al niet vinden.
De (oudere) handleidingen zoek ik meestal op via Brickwatch. Of gewoon Googlen, er zijn wel wat andere sites die vanalles hebben.
Je kan op o.a. Brickeconomy of Rebrickable een lijst van je sets maken.
Klopt! Al zat het uiteindelijk ergens nog dicht bij de waarheid: het was geen Fish&Chipsrestaurant, maar wel een typisch Britse inn. Én met een donkergroene gevelThaRoof schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:54:
[...]
Hadden we vorig jaar niet ook geruchten dat het een Fish & Chips shop zou worden met allerlei groene details? En toen kregen we (een superleuke) corner modular.
Die geruchten soms ...
Volgens mij zou het toen ook nog een B&B zijn, dat was uiteindelijk gewoon een appartement op de zolderverdieping. En de Haberdashery en de klokwinkel waren ook nog niet bekend.
Ik ben trouwens benieuwd of de volgende modular weer in 'Britse stijl' is
Nog iets: volgens Bouwsteentjes heeft de nieuwe modular 3456 steentjes en kost hij 229 euro
Ik heb een gokje gedaan op een Ebay veiling. Gewonnen voor minder dan drie cijfers in euro's en toen hij aankwam bleek de set in bijna nieuwstaat. Stickers niet geplakt, twee zakjes met accessoires nog ongeopend. Ik had hem beter toentertijd kunnen kopen, maar ach. Zo lopen die dingen soms.Revodrone schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:19:
[...]
Echt heel gaaf!Ben er pas achtergekomen dat deze set bestaat, maar wat een prijzen!!!
Morgen eens gaan vogelen en dan zal ik de resultaten hier posten
edit:
Heb nog maar een AT-AT besteld
[ Voor 12% gewijzigd door Mad-Matt op 16-10-2025 11:05 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Je hebt gelijk dat de adviesprijs an sich niet zoveel zegt, maar een hogere adviesprijs werkt ook door in de afgeprijsde prijs waarvoor retailers in de set in de schappen leggen. Dus ook dan betaal je meer (al vind ik de Speed Champions nog steeds redelijk geprijsd).QuattroNL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:36:
Wat een gemiep over de hoge adviesprijzen.
Ik koop nooit een set voor de adviesprijs, ik wacht altijd op een aanbieding. En die komt altijd wel (enkele exclusives uitgezonderd).
SC's koop ik meestal bij de Kruidvat met de 2e-halve-prijs aanbieding, dan zijn de huidige 18,75/st. Op sommige woensdagavonden krijg je ook nog eens 20% extra korting.
Gewoon geduld hebben als je een lagere prijs belangrijk vindt.
Ik vermijd Amazon ook, maar vergeet niet dat Kruidvat net zo goed onderdeel is van een internationaal miljardenconcern (AS Watson uit Hong Kong). Door LEGO in het lage/middensegment voor hele lage prijzen aan te bieden (dat zij makkelijk kunnen door hun schaalvoordelen), zijn ze ook een geduchte concurrent voor speelgoedketens en zelfstandige speelgoedzaken, die het juist van veel setjes met een prijs tussen 10 en 50 euro moeten hebben.En over Amazon kan ik persoonlijk kort zijn: ondanks hun soms zeer mooie prijzen koop ik daar nooit. Ik gun Bezos mijn centen niet.
(moest ik ook even kwijt).
Ik weet niet of je niet bij Amazon koopt omdat je Bezos gewoon evil en/of een lul vindt (wat an sich heel valide is imo) of om lokale ondernemers of Nederlandse ketens te steunen, maar in het laatste geval kun je dan beter niet je LEGO bij Kruidvat kopen (voor je tandpasta en paracetamol is het een ander verhaal natuurlijk).
scintillating
één AT-AT is géén AT-AT?Mad-Matt schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:04:
Toeval, ik heb gisteren de steentjes binnen gekregen voor m'n Gingerbread(snow)speeders.
Morgen eens gaan vogelen en dan zal ik de resultaten hier posten
edit:
Heb nog maar een AT-AT besteld
scintillating
Goed om te horen. Ik zat te twijfelen of ik 'm wilde hebben voor mijn stad, maar zag 'm deze week staan bij een Lego store en hij ziet er echt goed uit. Dus toch maar aanschaffen.marsie030 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 16:38:
De Italiaanse riviera is af, voor mij de leukste build die ik tot nu toe heb gemaakt.
[Afbeelding]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
mee eens, maar zo ziet de vrouw het niet.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Tuurlijk, if adviesprijs = hoog then afgeprijsde prijs = ook hoger (i.r.t. vorige setjes uit dat thema).Tc99m schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:12:
[...]
Je hebt gelijk dat de adviesprijs an sich niet zoveel zegt, maar een hogere adviesprijs werkt ook door in de afgeprijsde prijs waarvoor retailers in de set in de schappen leggen. Dus ook dan betaal je meer (al vind ik de Speed Champions nog steeds redelijk geprijsd).
Vroeger kocht je een 6-wide SC nog voor 10-12 euro (in de aanbieding), nu een 8-wide voor 18,-. De modellen zijn ook gedetailleerder dus al met al vind ik dat nog acceptabel. 27,- voor een SC vind ik ook echt te hoog.
Als je een day-one buyer bent, ja dan betaal je de hoofdprijs. Dat is een keus maar dan moet men niet zeuren over de hoge prijs
De echt volledig onafhankelijke of puur NL winkels zijn echt een zeldzaamheid en die kunnen nooit voor echt lage prijzen in- en verkopen.Tc99m schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:12:
Ik vermijd Amazon ook, maar vergeet niet dat Kruidvat net zo goed onderdeel is van een internationaal miljardenconcern (AS Watson uit Hong Kong). Door LEGO in het lage/middensegment voor hele lage prijzen aan te bieden (dat zij makkelijk kunnen door hun schaalvoordelen), zijn ze ook een geduchte concurrent voor speelgoedketens en zelfstandige speelgoedzaken, die het juist van veel setjes met een prijs tussen 10 en 50 euro moeten hebben.
Ik weet niet of je niet bij Amazon koopt omdat je Bezos gewoon evil en/of een lul vindt (wat an sich heel valide is imo) of om lokale ondernemers of Nederlandse ketens te steunen, maar in het laatste geval kun je dan beter niet je LEGO bij Kruidvat kopen (voor je tandpasta en paracetamol is het een ander verhaal natuurlijk).
Dus je ontkomt dan niet aan de grote ketens. Zo ook met o.a. Kruidvat.
Als het lokaal 2 euro duurder is vind ik dat geen probleem maar vaak is het meer dan dat.
De reden dat ik niet bij Amazon koop is idd puur en alleen Bezos.
Van AS Watson lees ik geen schrikbarende activiteiten in de media (wat niet betekent dat ze er niet kunnen zijn). Dus ben ik meer geneigd c.q. heb ik minder moeite met daar te kopen.
Kom je het niet tegen of heb je niet gezocht?QuattroNL schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:38:
[...]
Van AS Watson lees ik geen schrikbarende activiteiten in de media (wat niet betekent dat ze er niet kunnen zijn). Dus ben ik meer geneigd c.q. heb ik minder moeite met daar te kopen.
AS Watson is weer van CK Hutchison Holdings en hier is genoeg over te vinden, wat mij betreft dus hypocriet.
en nu terug naar Lego.
Heb deze ook maar besteldMarrtijn schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:57:
[...]
Voor de mensen die, net als ik, ook aan het wachten waren op de 40806 Gingerbread AT-AT, hij is weer beschikbaar op de LEGO-site: https://www.lego.com/nl-n...rbread-at-at-walker-40806
Totale kosten 0,00 aangezien ik nog een vracht punten had liggen
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
"Uw punten verlopen niet als u een aankoop doet of punten inwisselt, aan u de keuze!"
Wanneer ik een aankoop doe in de fysieke Lego Store (in Amsterdam) dan wordt deze, wanneer ik dit bij de kassa aangeef, ook gekoppeld aan mijn account toch? En dan zal de teller van mijn Insiders-punten weer 'gereset' worden, waarna mijn punten weer 3 jaar geldig zijn?
Is er hier toevallig iemand dit dit kan bevestigen?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2eEYGU4acwu8MudomCl2Ra9g.jpg?f=user_large)
Toch maar even geprobeerd met een paar lantaarnpalen, even om te kijken of de schaal en de felheid me aan- of tegen zouden staan.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eQbbKtcBCLlkccmNeQgECmRd.jpg?f=user_large)
Vind het zelf nog niet zo raar staan, de felheid valt me ook mee.
Kan sowieso elk lichtpunt afzonderlijk schakelen dus daar is mee te leven.
Zag ook de set die die lampenwinkel met die makkelijk te onthouden naam LYBMTWF heeft, die doen er ook nog led-strips ed. bij. Maar ik vind het prima zo.
Bonuspunten voor degene die spot welk onderdeel ik na mag bestellen aangezien die "kitten" van me ermee aan de haal gegaan is.
Ja en nee. Voor zover ik weet zijn ze 1 jaar geldig Ze zijn 18 maanden geldig. Je kan de timer ook 'resetten' door een QR code van een boekje te scannen. Dat levert gelijk 20 punten opSuperhuuper schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:36:
Korte vraag voor de kenners hier; Ik heb blijkbaar al bijna 3 jaar geen aankoop meer gedaan via de Lego Website (S@H) en krijg nu de melding dat mijn punten vervallen als ik ze niet inwissel of een nieuwe aankoop doe,
"Uw punten verlopen niet als u een aankoop doet of punten inwisselt, aan u de keuze!"
Wanneer ik een aankoop doe in de fysieke Lego Store (in Amsterdam) dan wordt deze, wanneer ik dit bij de kassa aangeef, ook gekoppeld aan mijn account toch? En dan zal de teller van mijn Insiders-punten weer 'gereset' worden, waarna mijn punten weer 3 jaar geldig zijn?
Is er hier toevallig iemand dit dit kan bevestigen?
[ Voor 8% gewijzigd door RubjeMazter op 16-10-2025 22:17 ]
Ah, thanks! We hebben de afgelopen maanden nog wel een aantal sets gekregen voor verjaardagen van de kinderen. Daar nu 2 boekjes van gescand en lijkt inderdaad te werkenRubjeMazter schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 22:13:
[...]
Ja en nee. Voor zover ik weet zijn ze 1 jaar geldig Ze zijn 18 maanden geldig. Je kan de timer ook 'resetten' door een QR code van een boekje te scannen. Dat levert gelijk 20 punten op
[b]SuBBaSS schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:54:
Bonuspunten voor degene die spot welk onderdeel ik na mag bestellen aangezien die "kitten" van me ermee aan de haal gegaan is.![]()
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/01EEuYaKCcsoULHDouNVSYYF.jpg?f=user_large)
Zou mooi zijn als LEGO gewoon die verloop periode af schaft.RubjeMazter schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 22:13:
Ja en nee. Voor zover ik weet zijn ze 1 jaar geldig Ze zijn 18 maanden geldig. Je kan de timer ook 'resetten' door een QR code van een boekje te scannen. Dat levert gelijk 20 punten op
Voorheen moest je iets kopen om je punten veilig te stellen, waardoor LEGO iets aan je verdient (manier van klantenbinding). Tegenwoordig kun je gewoon een QR code van een foto op marktplaats scannen om je punten veilig te stellen. Dat of wat QR codes van goedkope setjes achterhouden i.p.v. gelijk te registreren.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

:strip_exif()/f/image/t6SjRNY8zk7crKAynUo32hml.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TonqyVdnSv3mEnk2IbK2oBMR.jpg?f=fotoalbum_large)