Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 143 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:34
Shrien schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:20:
Wij zijn dit weekend bij Bricks of Wonder. Iemand hier ervaring mee, iets dat ik niet missen mag?
Die was leuk! Wel een beetje duur in verhouding met een bezoek aan een volwaardig museum of een kunstgalerie, maar daarentegen is het wel een uniek gebeuren op een plek waar je toch al niet naartoe gaat om kosten te besparen.
De speurtocht voor kinderen is prima, de afwisseling in stukken is fenomenaal (van onmogelijk grote Dots kunstwerken tot grote diorama's tot behapbaardere sets die zijn gebouwd om een verhaal te vertellen/gedachte over te brengen. Het meer interactieve gedeelte zit op het eind van de route, dus als je je begint te vervelen is het wel aan te raden even af te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:19
Shrien schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:20:
Wij zijn dit weekend bij Bricks of Wonder. Iemand hier ervaring mee, iets dat ik niet missen mag?
Ik ben een paar maanden terug geweest, was zeker leuk, gewoon rustig doorheen gaan en genieten van wat er allemaal staat. Je bent er toch al snel 2 uur zoet.

Wel iets om rekening mee te houden, er is daar geen toilet, eet- of drinkgelegenheid, die zitten allemaal elders in de mall. Neem dus wat drinken en een koekje mee en ga van te voren even naar het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-10 15:47
Ik zoek voor mijn kids van 9 en 11 iets om wat eenvoudige zaken te bouwen, om te leren over motorgestuurde machines en mechanismen.

Ooit was er zo’n set:

https://www.lego.com/nl-n...powered-machines-set-9686

Maar is er nu nog iets vergelijkbaars? Insteek is om niet iets perfects te maken zoals een complete mijnbouwmachine, maar juist te ontdekken met eenvoudige mechanismen.

Programmeren hoeft (nog) niet.

[ Voor 41% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-10-2025 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:57

SuBBaSS

-has Ryzen

Een :henk voor jou. d:)b

Blij dat ik onlangs die toko in Marum 'ontdekte'. Scheelt weer ongeveer een maand wachten (+6 euro kosten voor een knaken-onderdeeltje van 27 ct. :+).

Update: En done. oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akfnoGWbEkYKZcqSIaXTR5j5ryw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9we7KLIAsMQ1WrNpzTnO0GPz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ploIgL2jyRq-hVftJvJ1wQ6qPa0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jHiiE2uqrcxxxrKWBrhY4EYu.jpg?f=user_large

Excuses voor het scheve perspectief; hij staat gewoon netjes recht.

[ Voor 33% gewijzigd door SuBBaSS op 17-10-2025 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12

Cheezus

Luiaard

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:45:
Ik zoek voor mijn kids van 9 en 11 iets om wat eenvoudige zaken te bouwen, om te leren over motorgestuurde machines en mechanismen.

Ooit was er zo’n set:

https://www.lego.com/nl-n...powered-machines-set-9686

Maar is er nu nog iets vergelijkbaars? Insteek is om niet iets perfects te maken zoals een complete mijnbouwmachine, maar juist te ontdekken met eenvoudige mechanismen.

Programmeren hoeft (nog) niet.
Die education sets zijn er nog steeds, bijvoorbeeld https://education.lego.co...-education-science/45622/
Ze kosten alleen wel een fortuin.. als je het goedkoop wil houden kun je beter wat willekeurige lego op Marktplaats scoren met wat powerUP onderdelen en vervolgens wat YouTube/MoCs opzoeken met leuke voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:03

KRAI.7

Bwoah...

Iemand al bij LEGO World geweest? Ik vroeg me af of je bij de Intertoys in LEGO World ook contant kunt betalen. Ik neem aan van wel, maar kan het niet zo specifiek vinden helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
KRAI.7 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:19:
Iemand al bij LEGO World geweest? Ik vroeg me af of je bij de Intertoys in LEGO World ook contant kunt betalen. Ik neem aan van wel, maar kan het niet zo specifiek vinden helaas…
Ik heb er niet op gelet, de verkoop van losse blokjes was wel pin only, maar die staat los van de Intertoys.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14

almightyarjen

When does the hurting stop?

Inmiddels wordt de layout van de container terminal aardig zichtbaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJ9HO_z0G7KW3M9BeOJekCfLFL0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eWz7b50lXFEkrRNIQklRVg7m.jpg?f=user_large

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest om de rode kraan weer na 1,5 jaar tot leven te wekken. Inmiddels werkt hij, maar nog niet betrouwbaar, zie ook de Work In Progress video: YouTube: Automated container terminal WIP E54: Reviving the red crane

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:12

Oxigeon

En zo is dat!

Transportman schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 23:15:
[...]

Ik heb er niet op gelet, de verkoop van losse blokjes was wel pin only, maar die staat los van de Intertoys.
Aah jij bent er dus geweest. Ik ben van plan om morgen met de kids (4 en 7 jaar) die kant op te gaan. Toch bijna 2 uurtjes rijden voor mij. Is het de moeite waard?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:40
almightyarjen schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 07:34:

[Afbeelding]

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest om de rode kraan weer na 1,5 jaar tot leven te wekken. Inmiddels werkt hij, maar nog niet betrouwbaar, zie ook de Work In Progress video: YouTube: Automated container terminal WIP E54: Reviving the red crane
Wat ontzettend gaaf hoe je hiermee bezig bent! En lekker dat je nu de ruimte hebt om dit allemaal op te bouwen. Dank je wel dat je het met ons deelt! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15

GeeBee

Oddball

Tc99m schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:14:
Ik vind dat ze eens vaart moeten maken met de aankondiging van de Enterprise-D (over een dure hoop plastic gesproken...).
Met een beetje pech wachten ze tot the 40 year francise aniversary.
Encounter at Fairpoint + 40 jaar = 28 sept 2027.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 07:34:
Geweldig project.
Op zich moet de ene monorail baan (op de foto de rechter) wel over de treinrails, maar die andere kan ook andersom. Dus dat je de inter-terminal-verbinding plat laat en die andere er overheen. Dan heb je iets meer variatie en ook de mogelijkheid om die track een tijdje hoog te laten en ergens ander weer te laten dalen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Oxigeon schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Aah jij bent er dus geweest. Ik ben van plan om morgen met de kids (4 en 7 jaar) die kant op te gaan. Toch bijna 2 uurtjes rijden voor mij. Is het de moeite waard?
Ik denk het wel, er is genoeg te zien en er zijn ook genoeg bouwplekken voor kinderen om bezig te zijn. Niet vergeten je kaartjes te kopen online, er is geen verkoop aan de kassa daar.

Zelf vond ik het wat tegenvallen dit jaar, maar dat is ook omdat ik meer ga voor de grote bouwwerken en voor mijn gevoel stond er minder dan vorig jaar en wat er stond was een groot deel een herhaling van vorig jaar.

De Intertoys die aanwezig is heeft wel scherpe prijzen, dus als je een cadeautje aan wil schaffen voor de kids, loop daar zeker even naar binnen. Ik heb de McLaren P1 aangeschaft (zou ik niet voor de kids doen ;)), op de Lego website staat die voor 450, bij de Intertoys heb ik er maar 306 voor betaald.
Pagina: 1 ... 143 144 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .