Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 144 145 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TheDeeGee schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:55:
[...]

Steentjes van toen hebben een andere chemische samenstelling. Die hoor je ook helemaal kraken is je ze op elkaar drukt, moderne LEGO heeft dat niet.
Hee, dat kraken was ik helemaal vergeten van vroeger. Ik las dit en ineens zag ik mezelf bijna 40 jaar geleden met vooral rode steentjes een huis zitten bouwen op het kleed. Thanks for the trip down memory lane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:54
Gim schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:47:
[...]

Leuk voor al die AFOLs die de sets eenmalig bouwen om ze vervolgens jaren ter display te laten staan :P

Afgelopen maand toevallig een paar sets afgebroken die al jááááren staan en daarbij viel het mee. Alleen onderdelen met clips (haakjes) zijn vaak zwaar verzwakt tot nog net niet afbreken aan toe. Die zitten dan puur door de constructie of het niet bewegen nog vast, maar raak ze aan en het gaat eraf.

Met gewone bricks en plates valt het vooralsnog mee hier. Het ene steentje lijkt wat losser te zitten dan een ander, maar niet dat je het eraf blaast. Dat laatste lijkt hier vooral voorbehouden aan onderdelen met clips.

Maar het is wel reden voor me om een aantal sets eens uit elkaar te halen. Dan maar een keertje opnieuw bouwen. Display roulatie. Iets minder display, iets meer in de opslag, iets meer moeten herbouwen, maar hopelijk wel dat bepaalde sets wat langer mee gaan. Al hoor ik ook dat je bepaalde sets maar beter in elkaar kunt laten staan (brittle brown sets), omdat afbreken voor meer ellende zorgt dan laten staan :+

Het gaf hier wel een andere kijk op de hobby. Display is leuk, maar als het lijdt onder het langdurig in elkaar zitten, is het beter om het tijdelijk te displayen en dan even af te breken voor iets nieuws.
Ik denk dat het verhaal wat complexer is. Niets is eeuwig en ook LEGO slijt, maar het tempo zal van meerdere factoren afhangen. Zonlicht is berucht, maar ook een hoge vochtigheidsgraad en temperatuurschommelingen zullen het proces versnellen. De chemische samenstelling zal overigens ook zeker uitmaken, maar daar heb ik geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
Maandag komt de nieuwe designer program van Bricklink weer binnen!

Bij aankoop erg getwijfeld over de 910050 Antique Shop. Toen niet gedaan. Nu zou ik anders kiezen. Iemand die misschien ook twijfelt, maar hem toch niet wil? Neem hem graag over met factuur voor de originele aankoopprijs. Dan mis ik de punten, maar daar moet ik dan maar mee leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:23
Klein vraagje: ik ben op zoek naar een leuk klein lego gerelateerd uitje met mijn zoon (10). Bijvoorbeeld een winkel met een groot/bijzonder assortiment of misschien een museum. Ongeveer max een uur van Vinkeveen. Iemand leuke tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
MallePietje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:53:
Klein vraagje: ik ben op zoek naar een leuk klein lego gerelateerd uitje met mijn zoon (10). Bijvoorbeeld een winkel met een groot/bijzonder assortiment of misschien een museum. Ongeveer max een uur van Vinkeveen. Iemand leuke tips?
Ga naar een lego Store en laat hem zelf 3 poppetjes maken 👍🏿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:56

-pollem-

Are you threatening me?

rammes schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:56:
The Goonies staat op de lego site:

https://www.lego.com/en-us/product/ideas-21363-21363

voor mij echt iets uit mijn jeugd en kijk de film elk jaar wel een keer.. Ik vind em gaaf!
Hoe gaaf! Ik zit niet heel diep in de Lego scene en geef er niet vaak veel geld aan uit. Wil dus even over nadenken. Denken jullie dat dit snel uitverkoopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

GeeBee

Oddball

@-pollem-
Dat blijft koffiedik kijken. Sommige sets houden het heel lang uit zoals de 31058 3-in-1 dino set. Die loopt al bijna 10 jaar!
Wat je kunt doen is een account maken op brickwatch.net. Dan krijg je in elk geval een melding als de prijs gezakt is.

[ Voor 27% gewijzigd door GeeBee op 25-10-2025 11:55 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

MallePietje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:53:
BSL in Sliedrecht; bergen met gebruikte lego met kiloprijzen.
https://bslbricks.nl/winkel/

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

NoTimeRemains schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:30:
[...]

Dit is zo cool. Oh dit wil ik ook wel, met mss een kerstverlichting harpoen om de poten van de AT-AT? Heb je instructies?
Helaas niet, maar ik heb je een PM gestuurd met wat info.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:47
Na de afgelopen tijd vooral wat recente kleinere sets gebouwd te hebben, ben ik nu begonnen aan een oudje uit mijn backlog. Had deze al een tijdje staan en nu dan toch het lef om er aan te beginnen…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsbJTU0Ca8B_pt8AhK1eUSy4MGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XO2Lfmdksu957RXRJXoe5KaC.jpg?f=fotoalbum_large

Met welke set ben ik begonnen?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

De diorama GWP’s compleet! Vind ze heel geinig geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQQFmtmRUkoIL-TCZYfT4qpFaZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTKSSCh9JVRnb5h0NcIuAEfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33

almightyarjen

When does the hurting stop?

Boingo schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:28:
Na de afgelopen tijd vooral wat recente kleinere sets gebouwd te hebben, ben ik nu begonnen aan een oudje uit mijn backlog. Had deze al een tijdje staan en nu dan toch het lef om er aan te beginnen…
[Afbeelding]

Met welke set ben ik begonnen?
Ik zie heel veel bruin. 75059?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yi-9_hfd7yBNhGKIa7Fmsv9guMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVOSGAAKeX5Af1xeBN6JGoze.jpg?f=fotoalbum_large

Het Trevi fontein in elkaar geknutseld op deze regenachtige zaterdag, gekocht op lego world.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28

_Arthur

blub

Vandaag de Classic Space set Galaxy Commander 6980 uit 1983 2e hands gekocht op MP.
Nog een set of 6-7 en dan is mijn verzameling Classic Space tot en met 1985 compleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y55VMzbKiZFBzSTxjtWncr7vFmU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E9wadfYDcnG6utZSdnMQZcge.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:48

SomerenV

It's something!

Ik heb even de hulp nodig van mensen hier die ervaring hebben met treinen. Al sinds jaar en dag vind ik LEGO-treinen heel tof. Dat begon ooit met de Metro Liner en de voorliefde is altijd gebleven, maar ik heb er nooit wat mee gedaan. M'n zoontje heeft nu een Duplo-trein en zo'n houten Little Dutch trein, en het is toch wel gaan kriebelen nu. De LEGO passagierstrein vind ik alleen echt een spuuglelijk ding :+ Men zegt wel eens 'beter kunnen is zelf uploaden' dus...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1bAhJb-OvgPDPLusCyvoeoq1SY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DeS294ExMpLHdkIPNmHRKbsb.png?f=fotoalbum_large

Je kunt wel zien wat het moet voorstellen denk ik :D Het is nog heel erg work in progress na m'n middagje knutselen, maar wat ik wilde weten maar nergens kan vinden: wat zijn de do's en don'ts? Is er een standaard lengte om te hanteren voor de wagons? Bepaalde zaken waar je op moet letten als je niet de standaard train base gebruikt als platform?

De voorste wielen maken gebruik van de Train Motor. Er is daar ook ruimte voor de kabel en battery box, dus daar is in ieder geval aan gedacht. Maar verder ben ik heel erg aan het free wheelen, zonder enige ervaring met treinen. Al heb ik eerder wel een keer de Metro Liner nagemaakt, maar ook alleen digitaal.
_Arthur schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 19:47:
Vandaag de Classic Space set Galaxy Commander 6980 uit 1983 2e hands gekocht op MP.
Nog een set of 6-7 en dan is mijn verzameling Classic Space tot en met 1985 compleet.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2jfOoM3cQPc3eJkVkMndZxQ7oE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OB3Qj5iGPDHt7H83xii6zVlW.png?f=user_large

:+

Classic Space is van voor mijn tijd (mijn bouwjaar is 89) maar de vibe van dat thema heb ik altijd heel tof gevonden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@SomerenV check even de instructies van de Horizon Express, die heeft ook een langere base. Crux zit hem in de draaiende stellen en de bochten kunnen nemen. Je hebt maar een soort bocht qua graden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:48

SomerenV

It's something!

The Eagle schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 22:03:
@SomerenV check even de instructies van de Horizon Express, die heeft ook een langere base. Crux zit hem in de draaiende stellen en de bochten kunnen nemen. Je hebt maar een soort bocht qua graden.
Je bedoelt deze? Die lijkt qua lengte gewoon 'normaal'. Maakt ook gewoon gebruik van de Train Base (die lange plaat).

Edit: dit is ook fraai...
Error 1015
You are being rate limited

The owner of this website has banned you temporarily from accessing this website.

}:|

[ Voor 13% gewijzigd door SomerenV op 25-10-2025 22:20 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1 ... 144 145 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .