Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 141 142 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tc99m schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 00:34:
Zie MiaBella in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic" voor meer info. Ik heb in ieder geval toch maar de knoop doorgehakt m.b.t. de Blacktron Renegade, met 30% korting en nog een berg Insiders punten die eens op moesten kon ik die niet laten liggen.
Bedankt voor dit bericht. Ik had ook nog €33 aan punten liggen. Heb de Renegade kunnen bestellen voor slechts €37 :9

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geen Falcon??

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nog niet gezien nee (Normaal zie je die als eerste ja)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:45
Mad-Matt schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:51:
Ik moet echt m'n lego zelfbouw kast afmaken, ik heb veel te veel zooi die ik moet stallen en nog wil bouwen, dit wordt in ieder geval de volgende MOC die ik maak:
[Afbeelding]
Een vriend van me werkt voor de marketingafdeling van LEGO Benelux, en ik ben hem al maanden aan het stalken met de vraag wanneer de Enterprise-D officieel wordt aangekondigd. Krijg ik vanochtend een berichtje van hem: “hij is eindelijk aangekondigd!”…

… zit daar een foto van deze MOC bij :+

(overigens is de échte grap dat ik vaak eerder dan hem
op de hoogte ben van nieuwe releases)

scintillating

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Na mijn Millennium Falcon debacle is hij er dan toch, heb er even over moeten nadenken maar toch de knoop doorgehakt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tl34GtzDXNV8uQMbYdP_Q6421wU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W10a9W9aFqC5GNSrtH44LayZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop hier meer bouwplezier aan te beleven dan de Millennium Falcon want die viel mij vies tegen.
Te veel technic voor mijn smaak, te veel repeteer en ook al is het eindresultaat mooi om te zien het is een behoorlijk gammel ding met die losse panelen, je kan hem amper fatsoenlijk optillen en hij is mij te groot.
Ik heb de MF dus weg gedaan en de Death Slice gekocht.

Als ik hem ga bouwen houd ik jullie op de hoogte.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:51

Ankh

|true

Mad-Matt schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:51:
Ik moet echt m'n lego zelfbouw kast afmaken, ik heb veel te veel zooi die ik moet stallen en nog wil bouwen, dit wordt in ieder geval de volgende MOC die ik maak:
[Afbeelding]
Was even zoeken, maar dit is hem:
https://rebrickable.com/m...ic-trek-dioramas/#details

Erg gaaf!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:15
gielie schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:36:
Na mijn Millennium Falcon debacle is hij er dan toch, heb er even over moeten nadenken maar toch de knoop doorgehakt.[Afbeelding]

Ik hoop hier meer bouwplezier aan te beleven dan de Millennium Falcon want die viel mij vies tegen.
Te veel technic voor mijn smaak, te veel repeteer en ook al is het eindresultaat mooi om te zien het is een behoorlijk gammel ding met die losse panelen, je kan hem amper fatsoenlijk optillen en hij is mij te groot.
Ik heb de MF dus weg gedaan en de Death Slice gekocht.

Als ik hem ga bouwen houd ik jullie op de hoogte.
Ben héél benieuwd, had precies dezelfde ervaring (MF staat in vuilniszak, ben er klaar mee) en ik hoop dat de DS wel de ervaring gaat geven waar ik op had gehoopt, lijkt een stuk beter in mn straatje te passen. Moet alleen ivm verhuizing nog even wachten dus kom maar door met die ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
davidov schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

Ben héél benieuwd, had precies dezelfde ervaring (MF staat in vuilniszak, ben er klaar mee) en ik hoop dat de DS wel de ervaring gaat geven waar ik op had gehoopt, lijkt een stuk beter in mn straatje te passen. Moet alleen ivm verhuizing nog even wachten dus kom maar door met die ervaringen :)
Misschien niet een issue, maar de weekmakers in een vuilniszak zijn misschien niet heel goed voor de falcon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

davidov schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

Ben héél benieuwd, had precies dezelfde ervaring (MF staat in vuilniszak, ben er klaar mee) en ik hoop dat de DS wel de ervaring gaat geven waar ik op had gehoopt.
Geef ff door waar die vuilniszak gedumpt wordt, dan ga ik daar staan :) Ik vond de Falcon build uitmuntend. Ik heb dan ook niets tegen technic. Ik heb alleen het geld er niet voor over (en eigenlijk ook geen plaats), dus de set gehuurd. Ik ga dat ws ook met de DS doen als deze op voorraad komt bij de verhuurwinkel.

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 08-10-2025 13:05 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:15
pagani schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:51:
[...]

Misschien niet een issue, maar de weekmakers in een vuilniszak zijn misschien niet heel goed voor de falcon ;)
Niet eens aan gedacht, goeie tip.
Maar gezien de lak die ik aan de (nep :$ ) MF heb is dat meer een zorg voor een eventuele volgende eigenaar ;)

@zonoskar Ik PM je wel even met de ins en outs

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Over de Blacktron, ik had de GWP, de Blacktron Cruiser nog liggen maar nooit opgebouwd. Mede omdat de modules niet compatible zijn met de Renegade. Dus ik was aan het ontwerpen gegaan in Studio en wat bricklink orders later kon ik de modules ombouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lLjwU-AUzWl1fxLj4zVqRwfjuM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lvgZ2F2364cHHhRs8I9pvUCt.jpg?f=user_large

Het enige compromis is dat de cargo module niet 100% netjes meer dicht gaat. Vooral de bovenkant had een paar graden extra omlaag moeten gaan. Misschien moet ik die ombouwen naar 1 stud langer, dan zou hij weer 100% dicht moeten kunnen. Ik moet wel zeggen dat die hele cargo module echt slecht ontworpen is. De zijkanten gaan niet echt mooi dicht, ook niet in originele staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHD97q4LfG51w9aBHRQaJ0fBf24=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LKSZR73GFcmAVwAfjMgZ6sQH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzkzDLziiEAsSLHrD1jxIRAHH3o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TexX81LgXs0G2qpiAoQARq02.jpg?f=user_large

Het is een vrij groot model eigenijk. Zeker voor een GWP. Ik heb hem overigens van marktplaats, want ik koop vrijwel nooit via Lego.com en kom dus nooit in aanmerking voor zo'n gift.

Je kan de modules nu dus uitwisselen met de Renegade set, hier heb ik het B-model wat ik eerder al had laten zien uitgebreid met een paar extra modules van de Cruiser:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wfgdbgM-dF2aZzdfaqbwdsqcB8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7sAIvZpZsv8vhpHhB7q7abiT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY8CZ8XXZX3X5rWJw6wWzsAFwKI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UmsoenvwVfpHjehPdl1y5CGi.jpg?f=user_large

Maar je kan ook rare combinaties maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzntxjoinWcRhltgzdMycwj50DY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/D9BpjlfSBRmuhdIQYTUB8eE3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAwPzgl7NP9X6rq7rBLea1O9Cik=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rcsh71PSz7xgGeo2xetUfj7P.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvM3HRWJXXpHX7YpQYNhAfuR37w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QqHCEaiwqp5EP7hTpgrGbWm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 08-10-2025 19:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kon weer aan de slag! Even deze fijne kleine build maken. Erg fijn dat de steentjes met het meisje bedrukt zijn en geen stickers. Idem voor de koplampen. Wat een hel waren die bij de vroegere SC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JpCdzqGB4tdv7utEHBdh-x2gvBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0eaN8492eSVKr9jhwvb1vC3D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:24
sheane schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:38:
Kon weer aan de slag! Even deze fijne kleine build maken. Erg fijn dat de steentjes met het meisje bedrukt zijn en geen stickers. Idem voor de koplampen. Wat een hel waren die bij de vroegere SC.

[Afbeelding]
Erg leuk inderdaad. Eindelijk kon ik hem vinden bij de lokale Intertoys. Koplampen zijn bij de meeste SC geprint volgens mij?
Verder wel heel veel stickers bij dit model -O-

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
Tc99m schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 23:20:
[...]
Je koopt toch een set omdat die je aanspreekt, niet omdat hij 'exclusief' is?
Nee en ja. De exclusiviteit geeft het voor mij wel een extraatje, maar ik bedoelde meer dat het meer een "alweer 5 bricklinksets".. het gaat om een bepaalde moeheid die optreed omdat het niet meer speciaal voelt. En er toch heel vaak vergelijkbare thema's bij zitten, vrijwel elke ronde lijkt er wel iets van een middeleeuws thema bij te zitten. De twijfel zit er ook in: jeetje.. zal ik nou weer 300+ gaan uitgeven?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:17
Een oude wens van mij is in vervulling gegaan: Chell van Portal. Op Marktplaats nieuw in verpakking gekocht voor 35 euro. Niet heel goedkoop, maar gezien het feit dat deze serie al 10 jaar uit roulatie is toch heel schappelijk. Ik ben een blij mens. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3AVzq3tP-RGEsPmyW-gZrDBBNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUtzBJUbAWnr9Uk11fyQz9C3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD9bAcI1oMkTt8RriZO8pKkrXt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCLADN4efhCHnHdiRIIj0B2c.jpg?f=fotoalbum_large

Nu alleen de grote twijfel wat ik ermee ga doen. Ik kan maar niet kiezen tussen hem mooi in een vitrinekastje zetten of toch integreren in mijn LEGO-stadje. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kerngezond schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 04:16:
Een oude wens van mij is in vervulling gegaan: Chell van Portal. Op Marktplaats nieuw in verpakking gekocht voor 35 euro. Niet heel goedkoop, maar gezien het feit dat deze serie al 10 jaar uit roulatie is toch heel schappelijk. Ik ben een blij mens. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu alleen de grote twijfel wat ik ermee ga doen. Ik kan maar niet kiezen tussen hem mooi in een vitrinekastje zetten of toch integreren in mijn LEGO-stadje. :D
Integreren in je Lego stad is natuurlijk het leukst, zeker met portals, de benen aan een kant van een gebouw en de torso op straat ofzo.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Nieuwe aanwinst(en) _/-\o_ in Utrecht stonden de kerstmannen fysiek nog in de winkel. Dus mijn vrouw had hem meegenomen i.p.v. een backorder bij Lego te plaatsen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nSupePZxGiehCzU3rM32qBgfIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVnJU5QpfFIqvs2b3Ed6mQOx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:41

SuBBaSS

-has Ryzen

mir4dor schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:54:
[...]

Erg leuk inderdaad. Eindelijk kon ik hem vinden bij de lokale Intertoys. Koplampen zijn bij de meeste SC geprint volgens mij?
Verder wel heel veel stickers bij dit model -O-
Had die vorige week ook op weten te pikken in een speelgoedwinkel.
Bizar ja, qua stickerij kan het bijna niet gekker. Maar desondanks toch aardig gelukt met die 'aardappelschilmes-methode'.
De gameboy heb ik ook gehaald, maar dat gelooft iedereen wel na foto #856 her en der op dit forum. :+

Ondertussen had ik de Dunk Trickshot set ook binnen. Gisteren even het eerste deel gebouwd.
Ik zie waarschijnlijk over het hoofd hoe die goed te bevestigen is, maar die bal gaat ongetwijfeld zoek raken... Bij het minste of geringste raakt hij los (dat is natuurlijk uiteindelijk ook de bedoeling, maar eentje extra had ik liever gehad ipv. twee minifig heads die bijgeleverd worden.
Boeit mij het of hij lacht of fronst. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXEBWYaV1wFils3LCmx_so4czlM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lw0lLPC4Q1R4YOfT3Y9iPgo1.jpg?f=fotoalbum_medium
(klikklik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vitrinekast, maar wel met een Portal 2 MOC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hebben meer mensen dit? Ik ben bezig met de gameboy en heb het schermpje er nu in gezet met die nintento plate. Vanmrogen toen ik op stond zag ik m op tafel liggen en wilde ik m uit zetten.. want 'vroegah' was het scherm gewoon geel als ie uit stond

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:39
Gefeliciteerd - dat je zo'n wens setje gewoon lekker opentrekt om te bouwen toont de juiste instelling!

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:49

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@sheane tof, ik had hem bij release voor mijn dochter gekocht, samen met de Nissan. Ik mis helaas de zwarte Dodge nog. }:|

Ben nu op zoek naar een achtergrond om hem in een lijstje te stoppen. Veel is betaald, misschien zelf maar even (laten) maken. Ze heeft ProCreate/Photoshop. Tenzij iemand nog een link naar gratis plaatjes heeft...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10
Ondertussen ben ik op een andere manier productief bezig. Ik ben druk met modelen en 3d printen. Nu wil ik een soort lego-zeef/sorteer-toren/iets maken. Die heb ik wel eens eerder gebruikt, maar ze waren het net niet voor mij. Nou ben ik benieuwd wat zo'n ding voor jullie een succes zou maken.

Ik wil sowieso dat hij op IKEA trofast-bakken past. (Ik heb net een lego-hoek gemaakt met de kinderen op basis van die bakken)
Daarnaast wil ik een praktisch systeem, waardoor 1x8 plates niet door dezelfde gaten gaan als 1x1 plates.

Daarnaast wil ik dat deze stapelbaar is, om minder plek in te nemen. En sowieso afmetingen die overeenkomen met die van lego-onderdelen.

Zijn er voor jullie nog vereisten voor zo'n creatie? Iets wat hem zou onderscheiden van andere soortgelijke apparaten? Misschien, zoals bij mij, iets wat je irriteerde of miste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:22
Karp schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:34:
Ondertussen ben ik op een andere manier productief bezig. Ik ben druk met modelen en 3d printen. Nu wil ik een soort lego-zeef/sorteer-toren/iets maken. Die heb ik wel eens eerder gebruikt, maar ze waren het net niet voor mij. Nou ben ik benieuwd wat zo'n ding voor jullie een succes zou maken.

Ik wil sowieso dat hij op IKEA trofast-bakken past. (Ik heb net een lego-hoek gemaakt met de kinderen op basis van die bakken)
Daarnaast wil ik een praktisch systeem, waardoor 1x8 plates niet door dezelfde gaten gaan als 1x1 plates.

Daarnaast wil ik dat deze stapelbaar is, om minder plek in te nemen. En sowieso afmetingen die overeenkomen met die van lego-onderdelen.

Zijn er voor jullie nog vereisten voor zo'n creatie? Iets wat hem zou onderscheiden van andere soortgelijke apparaten? Misschien, zoals bij mij, iets wat je irriteerde of miste?
Er zijn verschillende bestanden te vinden online.

Bijvoorbeeld;
https://www.thingiverse.com/thing:4944153
https://www.thingiverse.com/thing:4254351
https://www.printables.co...le-compact-brick-organize
https://makerworld.com/en...=search#profileId-1588905

Laat je weten welke het beste werkt :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10
Die eerste ligt hier naast me, en was mede reden om er zelf een te gaan maken 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:22
Karp schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:42:
[...]
Die eerste ligt hier naast me, en was mede reden om er zelf een te gaan maken 😬
Die werkt niet goed dus? Dat is wel jammer, zo iets staat ook op mijn planning..
Pagina: 1 ... 141 142 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .