Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Geen Falcon??
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nog niet gezien nee (Normaal zie je die als eerste ja)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Een vriend van me werkt voor de marketingafdeling van LEGO Benelux, en ik ben hem al maanden aan het stalken met de vraag wanneer de Enterprise-D officieel wordt aangekondigd. Krijg ik vanochtend een berichtje van hem: “hij is eindelijk aangekondigd!”…Mad-Matt schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:51:
Ik moet echt m'n lego zelfbouw kast afmaken, ik heb veel te veel zooi die ik moet stallen en nog wil bouwen, dit wordt in ieder geval de volgende MOC die ik maak:
[Afbeelding]
… zit daar een foto van deze MOC bij
(overigens is de échte grap dat ik vaak eerder dan hem
op de hoogte ben van nieuwe releases)
scintillating
:strip_exif()/f/image/W10a9W9aFqC5GNSrtH44LayZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoop hier meer bouwplezier aan te beleven dan de Millennium Falcon want die viel mij vies tegen.
Te veel technic voor mijn smaak, te veel repeteer en ook al is het eindresultaat mooi om te zien het is een behoorlijk gammel ding met die losse panelen, je kan hem amper fatsoenlijk optillen en hij is mij te groot.
Ik heb de MF dus weg gedaan en de Death Slice gekocht.
Als ik hem ga bouwen houd ik jullie op de hoogte.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Was even zoeken, maar dit is hem:Mad-Matt schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:51:
Ik moet echt m'n lego zelfbouw kast afmaken, ik heb veel te veel zooi die ik moet stallen en nog wil bouwen, dit wordt in ieder geval de volgende MOC die ik maak:
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...ic-trek-dioramas/#details
Erg gaaf!
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ben héél benieuwd, had precies dezelfde ervaring (MF staat in vuilniszak, ben er klaar mee) en ik hoop dat de DS wel de ervaring gaat geven waar ik op had gehoopt, lijkt een stuk beter in mn straatje te passen. Moet alleen ivm verhuizing nog even wachten dus kom maar door met die ervaringengielie schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:36:
Na mijn Millennium Falcon debacle is hij er dan toch, heb er even over moeten nadenken maar toch de knoop doorgehakt.[Afbeelding]
Ik hoop hier meer bouwplezier aan te beleven dan de Millennium Falcon want die viel mij vies tegen.
Te veel technic voor mijn smaak, te veel repeteer en ook al is het eindresultaat mooi om te zien het is een behoorlijk gammel ding met die losse panelen, je kan hem amper fatsoenlijk optillen en hij is mij te groot.
Ik heb de MF dus weg gedaan en de Death Slice gekocht.
Als ik hem ga bouwen houd ik jullie op de hoogte.
Misschien niet een issue, maar de weekmakers in een vuilniszak zijn misschien niet heel goed voor de falcondavidov schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:47:
[...]
Ben héél benieuwd, had precies dezelfde ervaring (MF staat in vuilniszak, ben er klaar mee) en ik hoop dat de DS wel de ervaring gaat geven waar ik op had gehoopt, lijkt een stuk beter in mn straatje te passen. Moet alleen ivm verhuizing nog even wachten dus kom maar door met die ervaringen
Geef ff door waar die vuilniszak gedumpt wordt, dan ga ik daar staandavidov schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:47:
[...]
Ben héél benieuwd, had precies dezelfde ervaring (MF staat in vuilniszak, ben er klaar mee) en ik hoop dat de DS wel de ervaring gaat geven waar ik op had gehoopt.
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 08-10-2025 13:05 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Niet eens aan gedacht, goeie tip.pagani schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:51:
[...]
Misschien niet een issue, maar de weekmakers in een vuilniszak zijn misschien niet heel goed voor de falcon
Maar gezien de lak die ik aan de (nep
@zonoskar Ik PM je wel even met de ins en outs
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lvgZ2F2364cHHhRs8I9pvUCt.jpg?f=user_large)
Het enige compromis is dat de cargo module niet 100% netjes meer dicht gaat. Vooral de bovenkant had een paar graden extra omlaag moeten gaan. Misschien moet ik die ombouwen naar 1 stud langer, dan zou hij weer 100% dicht moeten kunnen. Ik moet wel zeggen dat die hele cargo module echt slecht ontworpen is. De zijkanten gaan niet echt mooi dicht, ook niet in originele staat.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LKSZR73GFcmAVwAfjMgZ6sQH.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TexX81LgXs0G2qpiAoQARq02.jpg?f=user_large)
Het is een vrij groot model eigenijk. Zeker voor een GWP. Ik heb hem overigens van marktplaats, want ik koop vrijwel nooit via Lego.com en kom dus nooit in aanmerking voor zo'n gift.
Je kan de modules nu dus uitwisselen met de Renegade set, hier heb ik het B-model wat ik eerder al had laten zien uitgebreid met een paar extra modules van de Cruiser:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7sAIvZpZsv8vhpHhB7q7abiT.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UmsoenvwVfpHjehPdl1y5CGi.jpg?f=user_large)
Maar je kan ook rare combinaties maken:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/D9BpjlfSBRmuhdIQYTUB8eE3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rcsh71PSz7xgGeo2xetUfj7P.jpg?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 08-10-2025 19:48 ]
Erg leuk inderdaad. Eindelijk kon ik hem vinden bij de lokale Intertoys. Koplampen zijn bij de meeste SC geprint volgens mij?sheane schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:38:
Kon weer aan de slag! Even deze fijne kleine build maken. Erg fijn dat de steentjes met het meisje bedrukt zijn en geen stickers. Idem voor de koplampen. Wat een hel waren die bij de vroegere SC.
[Afbeelding]
Verder wel heel veel stickers bij dit model
Daily driver; MB R171 SLK280
Nee en ja. De exclusiviteit geeft het voor mij wel een extraatje, maar ik bedoelde meer dat het meer een "alweer 5 bricklinksets".. het gaat om een bepaalde moeheid die optreed omdat het niet meer speciaal voelt. En er toch heel vaak vergelijkbare thema's bij zitten, vrijwel elke ronde lijkt er wel iets van een middeleeuws thema bij te zitten. De twijfel zit er ook in: jeetje.. zal ik nou weer 300+ gaan uitgeven?Tc99m schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 23:20:
[...]
Je koopt toch een set omdat die je aanspreekt, niet omdat hij 'exclusief' is?
:strip_exif()/f/image/BUtzBJUbAWnr9Uk11fyQz9C3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OCLADN4efhCHnHdiRIIj0B2c.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu alleen de grote twijfel wat ik ermee ga doen. Ik kan maar niet kiezen tussen hem mooi in een vitrinekastje zetten of toch integreren in mijn LEGO-stadje.
Integreren in je Lego stad is natuurlijk het leukst, zeker met portals, de benen aan een kant van een gebouw en de torso op straat ofzo.Kerngezond schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 04:16:
Een oude wens van mij is in vervulling gegaan: Chell van Portal. Op Marktplaats nieuw in verpakking gekocht voor 35 euro. Niet heel goedkoop, maar gezien het feit dat deze serie al 10 jaar uit roulatie is toch heel schappelijk. Ik ben een blij mens.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu alleen de grote twijfel wat ik ermee ga doen. Ik kan maar niet kiezen tussen hem mooi in een vitrinekastje zetten of toch integreren in mijn LEGO-stadje.
Had die vorige week ook op weten te pikken in een speelgoedwinkel.mir4dor schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:54:
[...]
Erg leuk inderdaad. Eindelijk kon ik hem vinden bij de lokale Intertoys. Koplampen zijn bij de meeste SC geprint volgens mij?
Verder wel heel veel stickers bij dit model
Bizar ja, qua stickerij kan het bijna niet gekker. Maar desondanks toch aardig gelukt met die 'aardappelschilmes-methode'.
De gameboy heb ik ook gehaald, maar dat gelooft iedereen wel na foto #856 her en der op dit forum.
Ondertussen had ik de Dunk Trickshot set ook binnen. Gisteren even het eerste deel gebouwd.
Ik zie waarschijnlijk over het hoofd hoe die goed te bevestigen is, maar die bal gaat ongetwijfeld zoek raken... Bij het minste of geringste raakt hij los (dat is natuurlijk uiteindelijk ook de bedoeling, maar eentje extra had ik liever gehad ipv. twee minifig heads die bijgeleverd worden.
Boeit mij het of hij lacht of fronst.
:strip_exif()/f/image/Lw0lLPC4Q1R4YOfT3Y9iPgo1.jpg?f=fotoalbum_medium)
(klikklik)
Vitrinekast, maar wel met een Portal 2 MOC.Kerngezond schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 04:16:
Een oude wens van mij is in vervulling gegaan: Chell van Portal. Op Marktplaats nieuw in verpakking gekocht voor 35 euro. Niet heel goedkoop, maar gezien het feit dat deze serie al 10 jaar uit roulatie is toch heel schappelijk. Ik ben een blij mens.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd - dat je zo'n wens setje gewoon lekker opentrekt om te bouwen toont de juiste instelling!Kerngezond schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 04:16:
Een oude wens van mij is in vervulling gegaan: Chell van Portal. Op Marktplaats nieuw in verpakking gekocht voor 35 euro. Niet heel goedkoop, maar gezien het feit dat deze serie al 10 jaar uit roulatie is toch heel schappelijk. Ik ben een blij mens.
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ben nu op zoek naar een achtergrond om hem in een lijstje te stoppen. Veel is betaald, misschien zelf maar even (laten) maken. Ze heeft ProCreate/Photoshop. Tenzij iemand nog een link naar gratis plaatjes heeft...
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Ik wil sowieso dat hij op IKEA trofast-bakken past. (Ik heb net een lego-hoek gemaakt met de kinderen op basis van die bakken)
Daarnaast wil ik een praktisch systeem, waardoor 1x8 plates niet door dezelfde gaten gaan als 1x1 plates.
Daarnaast wil ik dat deze stapelbaar is, om minder plek in te nemen. En sowieso afmetingen die overeenkomen met die van lego-onderdelen.
Zijn er voor jullie nog vereisten voor zo'n creatie? Iets wat hem zou onderscheiden van andere soortgelijke apparaten? Misschien, zoals bij mij, iets wat je irriteerde of miste?
Er zijn verschillende bestanden te vinden online.Karp schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:34:
Ondertussen ben ik op een andere manier productief bezig. Ik ben druk met modelen en 3d printen. Nu wil ik een soort lego-zeef/sorteer-toren/iets maken. Die heb ik wel eens eerder gebruikt, maar ze waren het net niet voor mij. Nou ben ik benieuwd wat zo'n ding voor jullie een succes zou maken.
Ik wil sowieso dat hij op IKEA trofast-bakken past. (Ik heb net een lego-hoek gemaakt met de kinderen op basis van die bakken)
Daarnaast wil ik een praktisch systeem, waardoor 1x8 plates niet door dezelfde gaten gaan als 1x1 plates.
Daarnaast wil ik dat deze stapelbaar is, om minder plek in te nemen. En sowieso afmetingen die overeenkomen met die van lego-onderdelen.
Zijn er voor jullie nog vereisten voor zo'n creatie? Iets wat hem zou onderscheiden van andere soortgelijke apparaten? Misschien, zoals bij mij, iets wat je irriteerde of miste?
Bijvoorbeeld;
https://www.thingiverse.com/thing:4944153
https://www.thingiverse.com/thing:4254351
https://www.printables.co...le-compact-brick-organize
https://makerworld.com/en...=search#profileId-1588905
Laat je weten welke het beste werkt
Die eerste ligt hier naast me, en was mede reden om er zelf een te gaan maken 😬iketot schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:40:
[...]
Er zijn verschillende bestanden te vinden online.
Bijvoorbeeld;
https://www.thingiverse.com/thing:4944153
https://www.thingiverse.com/thing:4254351
https://www.printables.co...le-compact-brick-organize
https://makerworld.com/en...=search#profileId-1588905
Laat je weten welke het beste werkt![]()
Die werkt niet goed dus? Dat is wel jammer, zo iets staat ook op mijn planning..Karp schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:42:
[...]
Die eerste ligt hier naast me, en was mede reden om er zelf een te gaan maken 😬
Ik doe weer mee aan het Bricklink Designer Program en dit is mijn nieuwe MOC voor deze ronde: The Sunset Hotel!
De MOC is geïnspireerd op de Art Deco hotels op Ocean Drive in Miami South Beach én het klassieke LEGO thema Paradisa uit de jaren 90. De set is 28 studs diep en 32 studs breed en kan makkelijk op een baseplate geplaats worden voor in een LEGO stad.
Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden! Mocht je willen stemmen, dan kan dat op deze pagina. Je kan hier ook meer plaatjes zien.
/f/image/0EYgQR85ec8K4Ahl8ibeFjxw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3JuGp7PvkzmUf1nzloYYtWya.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EVbeSG73wXriq8JUXrsU5Ydw.png?f=fotoalbum_large)
heel gaaf gemaakt! ik zou m kopenDistractedBldr schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:12:
Hoi allemaal!
Ik doe weer mee aan het Bricklink Designer Program en dit is mijn nieuwe MOC voor deze ronde: The Sunset Hotel!
De MOC is geïnspireerd op de Art Deco hotels op Ocean Drive in Miami South Beach én het klassieke LEGO thema Paradisa uit de jaren 90. De set is 28 studs diep en 32 studs breed en kan makkelijk op een baseplate geplaats worden voor in een LEGO stad.
Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden! Mocht je willen stemmen, dan kan dat op deze pagina. Je kan hier ook meer plaatjes zien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
2 stuks hebben mijn interesse: figuurtje met space trui en broek en de Scout.
Toch maar weer eens op zoek of de lange reis naar een Lego store maken.
https://uniekebricks.nl/product-tag/bam-2025/
[ Voor 11% gewijzigd door key op 09-10-2025 13:35 ]
Gaaf, zou mooi naast de Diner staan. (met flink wat aanpassinge om hem 'modular' te maken. Maar ik weet dat dat niet mag bij BLDP.DistractedBldr schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:12:
Hoi allemaal!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hadden er al op gestemd toen we door de lijst liepen
Oeh, dat zijn wel leuke ideeën! Mijn gedachte was om een homage te maken aan het einde van Portal 2 en haar verbouwereerd uit dat kleine bovengrondse schuurtje te laten lopen. In het spel was dat midden in een graanveld, bij mij zou dat dan op het strand zijn. Maar jouw idee is ook wel erg geestig!Mad-Matt schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 07:29:
[...]
Integreren in je Lego stad is natuurlijk het leukst, zeker met portals, de benen aan een kant van een gebouw en de torso op straat ofzo.
Ik zie dat er op Rebrickable ook wel een paar leuke Portal MOC's zijn. Deze is echt geniaal:ErikT738 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:15:
[...]
Vitrinekast, maar wel met een Portal 2 MOC.
https://rebrickable.com/m.../glados-portal-2/#details
Maar deze vind ik ook wel wat hebben. Beetje duur voor zoveel kale vlakken, maar het kamertje is leuk:
https://rebrickable.com/m...ortal-chamber-00/#details
Ja, ik zie mezelf wel als een soort van verzamelaar, maar het gaat er mijns inziens uiteindelijk om dat je er wat leuks mee doet. Ik weet dat sommige puriteinen en handelaren er van gruwen, maar ik heb het doosje gewoon weggegooid.mawashigeri schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:05:
[...]
Gefeliciteerd - dat je zo'n wens setje gewoon lekker opentrekt om te bouwen toont de juiste instelling!
Ik vind hem erg mooi en hij ademt volledig de sfeer waar ik zo van hou! Ik heb alleen één minpuntje. Misschien zie ik het verkeerd, maar ik zie niet goed hoe de bezoekers naar de bovenliggende verdiepingen moeten komen. Is er een trappetje of een lift die ik niet kan ontdekken of is dat een stukje realisme wat je hebt opgeofferd?DistractedBldr schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:12:
Hoi allemaal!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zit een lift hoorKerngezond schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:56:
[...]
Ik vind hem erg mooi en hij ademt volledig de sfeer waar ik zo van hou! Ik heb alleen één minpuntje. Misschien zie ik het verkeerd, maar ik zie niet goed hoe de bezoekers naar de bovenliggende verdiepingen moeten komen. Is er een trappetje of een lift die ik niet kan ontdekken of is dat een stukje realisme wat je hebt opgeofferd?
Ey!! Macarena \o/
Heel gaaf,DistractedBldr schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:12:
Hoi allemaal!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik mis alleen een minifig met een kettingzaag
Ik zou de auto in die build vervangen door een zwarte Ferrari Daytona of een witte Ferrari Testarossa 💪
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
:strip_exif()/f/image/VN4pB1C9gfQ6s5er3p269a6V.jpg?f=fotoalbum_large)
Death Star on display. Ik heb niet zoveel met Star Wars LEGO, maar ik vond het toch wel een gaaf gevaarte. De platte vorm geeft toch ook meer mogelijkheden om het interieur beter af te werken. De medewerker zei dat hij zeker afgelopen weekend aardig had verkocht.
En ondanks dat ik me had voorgenomen niks te kopen…
:strip_exif()/f/image/TiUP4sHhRQ2pqSSWo5k5Mn2Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kunt dus ook een losse minifig kopen (dat is €3,50) i.p.v. een doosje van drie. Wist ik niet, maar wel fijn want ik kon niet kiezen.
scintillating
Nice, die onderste 2 staan op mijn lijstje. Lag er maar een lego store in de buurt.Tc99m schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:04:
Vandaag weer een overstap in Utrecht… en dan kan ik het niet laten om even HC in te wandelen.
[Afbeelding]
Death Star on display. Ik heb niet zoveel met Star Wars LEGO, maar ik vond het toch wel een gaaf gevaarte. De platte vorm geeft toch ook meer mogelijkheden om het interieur beter af te werken. De medewerker zei dat hij zeker afgelopen weekend aardig had verkocht.
En ondanks dat ik me had voorgenomen niks te kopen…
[Afbeelding]
Je kunt dus ook een losse minifig kopen (dat is €3,50) i.p.v. een doosje van drie. Wist ik niet, maar wel fijn want ik kon niet kiezen.
Ook zijn er 3 nieuwe kerst figuren. Gouden kerstman, een kerst vrouwtje en een elf. Ook die moet ik zien te bemachtigen voor mijn moeder die lego kerst fan is.
Ik hou me aanbevolen als iemand langs de winkel komt en de prijs schappelijk wil houden voor een mede tweakers/lego fanaat.
[ Voor 5% gewijzigd door key op 09-10-2025 18:44 ]
Hij heeft hem eindelijk afReinier schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:58:
[...]
Leuke set. Ik kocht hem een tijd terug maar heb hem ook weer weggedaan. Hij was in vrijwel nieuwstaat. Hij leent zich heel goed om op XXL formaat te 3d-printen
https://www.youtube.com/@MattDenton/search?query=8860
En ik zie in het vorige topicdeel dat jij zijn video's zelf al had gepost
Edit: oja Matt noemde mijn nog in een van zijn video's my 4 seconds of fame
Misschien had ik er andere verwachtingen van?iketot schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:22:
[...]
Die werkt niet goed dus? Dat is wel jammer, zo iets staat ook op mijn planning..
Ik vind het nogal stom dat een 1x8 plate in "het onderste bakje" kan belanden, alsof het een 1x1 plate is. En ik vond het model ook niet zo mooi, maar kan ook aan m'n vorige printer liggen. Toch wat slordige hoekjes en draderigheid die niet nodig is.
En ik ben toch aan het oefenenen met modeleren, dus mooie een kans om iets anders te bedenken!
Ja als hij verticaal erin in de eerste bak komt dan kan bij indd beneden doorvallen maar denk dat het meeste wel gesorteerd wordt en dat scheelt dan..Karp schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:01:
[...]
Misschien had ik er andere verwachtingen van?
Ik vind het nogal stom dat een 1x8 plate in "het onderste bakje" kan belanden, alsof het een 1x1 plate is. En ik vond het model ook niet zo mooi, maar kan ook aan m'n vorige printer liggen. Toch wat slordige hoekjes en draderigheid die niet nodig is.
En ik ben toch aan het oefenenen met modeleren, dus mooie een kans om iets anders te bedenken!
Dankjewel! Feedback is altijd welkom natuurlijkKerngezond schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:56:
[...]
Ik vind hem erg mooi en hij ademt volledig de sfeer waar ik zo van hou! Ik heb alleen één minpuntje. Misschien zie ik het verkeerd, maar ik zie niet goed hoe de bezoekers naar de bovenliggende verdiepingen moeten komen. Is er een trappetje of een lift die ik niet kan ontdekken of is dat een stukje realisme wat je hebt opgeofferd?
Er zijn genoeg easter eggs die ik er niet in heb verwerkt... Om het netjes te houdenSf1nX schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:20:
[...]
Heel gaaf,
Ik mis alleen een minifig met een kettingzaag
Hier heb ik zeker over nagedacht! De 1e versie van de auto is gebouwd met de onderdelen die beschikbaar waren voor Series 8. De auto was toen zwart als verwijzing naar de auto uit 6416 Poolside Paradise. Helaas waren enkele essentiële onderdelen niet meer beschikbaar in zwart voor Series 9... Toen heb ik gekozen voor blauw met een witte baan over het midden. Mogelijk pas ik de auto in de toekomst nog aanWill_M schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:28:
@DistractedBldr
Ik zou de auto in die build vervangen door een zwarte Ferrari Daytona of een witte Ferrari Testarossa 💪
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dsOAHO65uCdK2FlneYbbXn8S.jpg?f=user_large)
Dunk Trick Shot done.
Dit zou mijn eerste set zijn sinds ik uit de dark ages ben die potentieel speelbaar is.
Maar dat zal niet gaan gebeuren... Hoewel het mechanisme aardig werkt is het bijna een frustrerende bezigheid (oops, toch wel even "gespeeld" dus).
Geen teleurstelling wat dat betreft, ik wilde hem toch alleen als display model naast de andere Dunk set zetten.
Die derde, met dat rare figuur laat ik mooi aan me voorbij gaan.
Ben ook nog bezig met de Trevi fontein.
Was wat aan het proberen met de (custom) verlichting voor ik hem helemaal afbouw. Nu is het nog relatief makkelijk weg te werken omdat het gebouw zelf een goede holte heeft om de controller in te bouwen. Over de lantaarnpalen ga ik nog nadenken (dit was even een probeersel zo) maar deze set leent zich er echt mooi voor.
[ Voor 30% gewijzigd door SuBBaSS op 10-10-2025 07:32 ]
• Lego Batman Logo - 76330 - 79,99 euro

• Batman Vs Superman Batmobile - 29,99 euro

• The Batman - Batmobile - 29,99 euro

• Batman & Robin Batmobile - 29,99 euro
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
SuBBaSS schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:14:
Ben ook nog bezig met de Trevi fontein.
Was wat aan het proberen met de (custom) verlichting voor ik hem helemaal afbouw. Nu is het nog relatief makkelijk weg te werken omdat het gebouw zelf een goede holte heeft om de controller in te bouwen. Over de lantaarnpalen ga ik nog nadenken (dit was even een probeersel zo) maar deze set leent zich er echt mooi voor.
[Afbeelding]

Zulke ledjes kun je rechtstreeks in de originele lantaarnpalen kwijt, eventueel 1 of 2 van de lampen daadwerkelijk met LED maken omdat 4 misschien wat fel wordt
https://nl.aliexpress.com/item/1005004313016402.html
Ik had zitten kijken naar die originele lantaarnpalen uit de set, maar die staan op 'stengeltjes' die niet hol zijn... Dus had al wat (extra) spul via ali besteld. DIe felheid is idd. wel een ding.Cheezus schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:06:
[...]
[Afbeelding]
Zulke ledjes kun je rechtstreeks in de originele lantaarnpalen kwijt, eventueel 1 of 2 van de lampen daadwerkelijk met LED maken omdat 4 misschien wat fel wordt
Kan deze dan wel via een ab schakelen (alle lichtpunten apart) maar zag daar idd. al een mogelijke uitdaging.
Dank voor de tip iig.!
Nice!, heb je de LEGO Dimensions Game zelf ook?Kerngezond schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 04:16:
Een oude wens van mij is in vervulling gegaan: Chell van Portal. Op Marktplaats nieuw in verpakking gekocht voor 35 euro. Niet heel goedkoop, maar gezien het feit dat deze serie al 10 jaar uit roulatie is toch heel schappelijk. Ik ben een blij mens.
Klopt, leuke figs overigens.Tc99m schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:04:
Vandaag weer een overstap in Utrecht… en dan kan ik het niet laten om even HC in te wandelen.
[Afbeelding]
Volgende week zaterdag ben ik daar hopelijk weer, en hoop dat ik dan weer wat BAM figuren compleet kan maken
Heb je ergens een linkje. of afbeelding van deze figuren?key schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:08:
[...]
Ook zijn er 3 nieuwe kerst figuren. Gouden kerstman, een kerst vrouwtje en een elf. Ook die moet ik zien te bemachtigen voor mijn moeder die lego kerst fan is.
Ik hou me aanbevolen als iemand langs de winkel komt en de prijs schappelijk wil houden voor een mede tweakers/lego fanaat.
Dan wil ik wel voor je kijken volgende week
Zijn er overigens nog meer Tweakers die volgende week naar LEGOWORLD gaan?
Wij gaan zelf op zaterdag
Koop “gewoon” de complete lantaarn op ali. Kost 1euro meerCheezus schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:06:
[...]
[Afbeelding]
Dat is de makkelijkste oplossing maar zo'n ding is ruim 2x zo groot.. Bij een 'micro scale' model staat een 'minifig scale' lantaarnpaal naar mijn idee niet zo goedhimlims_ schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:19:
[...]
Koop “gewoon” de complete lantaarn op ali. Kost 1euro meer
Het systeem van verschillende verkopers waarvan geen enkele alles in de store heeft, soms absurde verzendkosten hoger dan wat DHL zelf vraagt, ‘handling fees’ bij sommige verkopers, soms hogere prijzen dan bij Lego Pick-a-Brick zelf, blokjes die niet meer te krijgen zijn en speculatie door verkopers(25€ voor één enkel blokje …) betekent dat dit eenmalig en nooit weer is. Bricklink werkt totaal niet.
Heeft iemand een betere manier gevonden om een set of MOC bij elkaar te zoeken? Uiteindelijk heb ik best veel nog bij PAB gevonden. Ook hadden we een paar maanden geleden nog een Legoland abonnement en kwamen daar best vaak. Bij de uitgang van de Brick Factory was achteraf gezien misschien best veel te krijgen geweest.
Maar zijn er betere en betaalbare alternatieven op internet? (Ik ben bang van niet). Brickowl werkt ook niet echt beter. Alles nieuw kopen zolang het op de markt is, is een spotgoede optie in vergelijking met later alles bij elkaar te Bricklinken.
Bij Bricklink kun je druk op de knop alles bij verschillende winkels zien en in winkelwagentjes droppen. Zal veelal niet de goedkoopste of netste oplossing zijn, maar dat scheelt in ieder geval veel tijd.GoingDutch schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:53:
Mijn zoon wilde een oud setje hebben dat al 15+ jaar van de markt is en ik dus aan het Bricklinken om de losse onderdelen bij elkaar te zoeken(new in box kost nu 1000€). Dat was wel even stress de afgelopen dagen.
Het systeem van verschillende verkopers waarvan geen enkele alles in de store heeft, soms absurde verzendkosten hoger dan wat DHL zelf vraagt, ‘handling fees’ bij sommige verkopers, soms hogere prijzen dan bij Lego Pick-a-Brick zelf, blokjes die niet meer te krijgen zijn en speculatie door verkopers(25€ voor één enkel blokje …) betekent dat dit eenmalig en nooit weer is. Bricklink werkt totaal niet.
Heeft iemand een betere manier gevonden om een set of MOC bij elkaar te zoeken? Uiteindelijk heb ik best veel nog bij PAB gevonden. Ook hadden we een paar maanden geleden nog een Legoland abonnement en kwamen daar best vaak. Bij de uitgang van de Brick Factory was achteraf gezien misschien best veel te krijgen geweest.
Maar zijn er betere en betaalbare alternatieven op internet? (Ik ben bang van niet). Brickowl werkt ook niet echt beter. Alles nieuw kopen zolang het op de markt is, is een spotgoede optie in vergelijking met later alles bij elkaar te Bricklinken.
Dit heb ik geprobeerd en het werkt helaas niet om de volgende redenen. Bricklink maakt dan bijvoorbeeld 5 of 6 mandjes aan met alleen al 5 of 6 keer 10€ aan verzendkosten. Verder kijkt Bricklink niet naar de prijs, de verkopers met het meeste aanbod hebben de hoogste prijzen. Een verkoper met een paar ‘lots’ minder aanbod is soms ruim meer dan de helft goedkoper maar die wordt niet gekozen.Arunia schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:59:
Bij Bricklink kun je druk op de knop alles bij verschillende winkels zien en in winkelwagentjes droppen. Zal veelal niet de goedkoopste of netste oplossing zijn, maar dat scheelt in ieder geval veel tijd.
Het werkt echt totaal niet, ik vond het zo’n belachelijke(commerciële) ervaring dat ik mijn account ga sluiten zodra ik alles binnen heb.
Het logo is erg gaaf! Die gaat er wel komen.CLB schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:47:
4 nieuwe Lego Batman Legacy-sets:
De nieuwe serie auto's zijn een beetje meh. Ze lijken een iets ander formaat te hebben dan de huidige serie batmobiles.
Ze zijn zo te zien allemaal nu 18cm lang. Dat is 2cm-7cm korter dan nu. En daardoor komen ze toch anders over.
En ook maar 1 minifig, geen bad guys meer.
[ Voor 8% gewijzigd door RichardG op 10-10-2025 10:30 . Reden: Toevoeging lente van de nieuwe batmobiles ]
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Ik zag een tijdje terug hier ook al zo'n oproep voorbij komen, ik wil dat best doen maar ben maar onregelmatig in Utrecht en het zijn vaak spontane bezoekjes... Je kunt ze ook bij sommige websites bestellen maar dan ben je wel wat meer kwijt.key schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:08:
[...]
Nice, die onderste 2 staan op mijn lijstje. Lag er maar een lego store in de buurt.
De BaM voor kerst liggen overigens nog niet in de winkel, ik denk dat die volgende maand pas komen. De exacte momenten waarop ze die omwisselen zijn voor mij ook niet altijd helder (ik dacht 4 x per jaar, maar ik neem aan dat ze wel voor januari nog de kerstfiguren erbij leggen).
scintillating
Het probleem is een beetje dat het een marktplaats iets is en veel dingen niet bekend zijn op voorhand. Zeker dingen als verzendkosten en handlingfees. Waarbij die eerste op zich wel redelijk bekend zou moeten zijn. Maar snap ergens je punt.GoingDutch schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:23:
[...]
Dit heb ik geprobeerd en het werkt helaas niet om de volgende redenen. Bricklink maakt dan bijvoorbeeld 5 of 6 mandjes aan met alleen al 5 of 6 keer 10€ aan verzendkosten. Verder kijkt Bricklink niet naar de prijs, de verkopers met het meeste aanbod hebben de hoogste prijzen. Een verkoper met een paar ‘lots’ minder aanbod is soms ruim meer dan de helft goedkoper maar die wordt niet gekozen.
Het werkt echt totaal niet, ik vond het zo’n belachelijke(commerciële) ervaring dat ik mijn account ga sluiten zodra ik alles binnen heb.
Ik gebruik het zelf sporadisch en vooral voor kleinere bestellingen. Dan kun je handmatig zelf beter zoeken. Maar grote hoeveelheden is gewoon echt niet te doen inderdaad of je verlies erin nemen.
Gaan de "gingerbread" kleueren een nieuwe trand worden?CLB schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
bricklink en brickowl zijn de enigen naast PaB voor zover ik weet. Als je nep lego wilt zijn er een aantal alternatieven, maar die hebben ook niet alles. Een MOC is gewoon lastig bij elkaar te zoeken omdat de designer altijd wel onderdelen gebruikt die hij/zij heeft, maar super zeldzaam is en niet meer door Lego gemaakt wordt. Dus om nou te zeggen dat bricklink totaal niet werkt...GoingDutch schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:53:
Mijn zoon wilde een oud setje hebben dat al 15+ jaar van de markt is en ik dus aan het Bricklinken om de losse onderdelen bij elkaar te zoeken(new in box kost nu 1000€). Dat was wel even stress de afgelopen dagen.
Wat ik vaak doe is:
- Kijk wat PaB kost en wat daar mist.
- Kijk wat de automatische selectie van bricklink oplevert.
- Als PaB niet teveel duurder is bestel ik daar en de rest gooi ik in een wanted lijst en:
- Als dit 3 of meer winkels zijn dan delete ik alle winkelwagentjes en kijk wat de bovenste leverancier allemaal mist en wat dat kost.
- Als dit te duur is, of je mist echt veel dan doe ik de automatische selectie weer en kijk in de winkelwagentjes welke onderdelen heel duur zijn. Van deze dure onderdelen kijk ik of daar een alternatief voor is, bijv zonder print, of een nieuwere mould. Dit verander ik dan in de wanted list en begin van voren.
Het is elke keer weer uitvogelen wat de beste en goedkoopste manier is, dat is ook een beetje de uitdaging vind ik. Ben er wel al achter dat PaB vaak maar 10 a 20% duurder is dan bricklink en soms zelfs goedkoper. Dus daarom check ik die nu als eerste.
Wat is dat voor onderdeel bij het voorwiel (waar de as doorheen gaat), dat heb ik nog nooit gezien.
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 10-10-2025 11:04 ]
Wat dat betreft heeft de explosie aan unieke stukjes/kleuren het niet makkelijker gemaakt.
Voor de liefhebbers van de kerst figurenPurpleBlue schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:01:
[...]
Nice!, heb je de LEGO Dimensions Game zelf ook?
[...]
Klopt, leuke figs overigens.
Volgende week zaterdag ben ik daar hopelijk weer, en hoop dat ik dan weer wat BAM figuren compleet kan maken
[...]
Heb je ergens een linkje. of afbeelding van deze figuren?
Dan wil ik wel voor je kijken volgende week![]()
Zijn er overigens nog meer Tweakers die volgende week naar LEGOWORLD gaan?
Wij gaan zelf op zaterdag
https://preview.redd.it/b...494906aa5ae5ac71518afa313
Volgens mij is dat deze, ik herkende m uit een ander setje. (76179)zonoskar schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:00:
Wat is dat voor onderdeel bij het voorwiel (waar de as doorheen gaat), dat heb ik nog nooit gezien.

https://rebrickable.com/p...el-fork-with-2-x-2-plate/
Ik snap persoonlijk niet dat het logo vol wordt gepropt met random zwarte onderdelen. Het voegt niet zoveel toe in mijn ogen en maakt de set onnodige duurder. Het logo van Star Wars en Marvel is ook gewoon clean.RichardG schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:25:
[...]
Het logo is erg gaaf! Die gaat er wel komen.
Heb lang zitten te twijfelen over de BrickLink serie 6 modellen en heb toch maar de Sequoia Tree Trail gekocht. Als ik mij tussen nu en een half jaar bedenk, kan ik altijd nog annuleren. Dat is dan wel het grote voordeel aan de Bricklink serie. Ik kijk persoonlijk wel uit naar serie 7 en dan met name het Sushi Restaurant. Wat een toffe vibe hebben ze daar weten neer te zetten. Set zal wss ook wel richting de 300,- gaan ben ik bang...
@Tc99m & @key: ik was er toevallig gisteren nog voor die andere tweaker die hier recent een oproep plaatstekey schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:08:
[...]
Nice, die onderste 2 staan op mijn lijstje. Lag er maar een lego store in de buurt.
Normaal gesproken ben ik meermaals per week in de buurt van een Lego winkel. Ik wil er tijdens een lunchwandelingetje best af en toe naar binnen lopen, geen probleem. Ik heb al eens vaker voor Tweakers in dit topic BAM figuren gehaald en opgestuurd.
Toevallig gaat dit komende weken waarschijnlijk niet lukken. Vanaf eind oktober weer wel. De kerstfiguren zijn er vanaf december toch?
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Lief dat je voor andere tweakers doet!spok9 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:14:
[...]
@Tc99m & @key: ik was er toevallig gisteren nog voor die andere tweaker die hier recent een oproep plaatsteTwee uur voorafgaand aan jouw comment helaas...
Normaal gesproken ben ik meermaals per week in de buurt van een Lego winkel. Ik wil er tijdens een lunchwandelingetje best af en toe naar binnen lopen, geen probleem. Ik heb al eens vaker voor Tweakers in dit topic BAM figuren gehaald en opgestuurd.
Toevallig gaat dit komende weken waarschijnlijk niet lukken. Vanaf eind oktober weer wel. De kerstfiguren zijn er vanaf december toch?
Ik houd het in mijn achterhoofd, gezien ik er ook niet echt bij in de buurt woon
Volgens mij komen die kerstfiguren rond november dacht ik.(althans, vorig jaar)
Volgens mij is dit bedoeld als een 'gouden' Batman (vanwege een of ander jubileum vermoed ik?).gielie schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:53:
[...]
Gaan de "gingerbread" kleueren een nieuwe trand worden?
scintillating
Klopt, is inderdaad goud. Op dat ronde plaatje onder de Batwing staat "20 Years"Tc99m schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:38:
[...]
Volgens mij is dit bedoeld als een 'gouden' Batman (vanwege een of ander jubileum vermoed ik?).
Ik had liever dat ze 76139 1989 Batmobile nog een keer sociaal voor mij uitbrachten. Deze was al lang uitverkocht voordat ik terugkwam bij Lego
Ben wel benieuwd welke set het is! Vaak kan je besparen door een andere kleur te kiezen of dat ene blokje met een print van 25 euro te laten zitten. Daarnaast is 'new in box' voor alles ouder dan 5-10 jaar een nogal dure vergelijking, is tweedehands ook zo duur?GoingDutch schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:53:
Als het om de bouwervaring gaat kan je natuurlijk ook vreemdgaan met GoBricks vervangers of zo, maar dat is een avontuur op zichzelf en niet zo geschikt voor 'beginners' als ik zo flauw mag zijn.
Bij webrick kun je anders zo een parts list uploaden, makkelijker dan bij bricklink vind ikmawashigeri schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:16:
[...]
Ben wel benieuwd welke set het is! Vaak kan je besparen door een andere kleur te kiezen of dat ene blokje met een print van 25 euro te laten zitten. Daarnaast is 'new in box' voor alles ouder dan 5-10 jaar een nogal dure vergelijking, is tweedehands ook zo duur?
Als het om de bouwervaring gaat kan je natuurlijk ook vreemdgaan met GoBricks vervangers of zo, maar dat is een avontuur op zichzelf en niet zo geschikt voor 'beginners' als ik zo flauw mag zijn.
Damn, die gaan er dus allemaal komen …CLB schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij lego kun je tegenwoordig ook een parts list uploaden. Maar alles heeft zo z'n voor en nadelen. Zowel webrick als lego heeft niet alles, en hoe ze om gaan met missende onderdelen verschilt ook enorm. Wat ik doorgaans doe is m'n lijst uploaden op lego, kijken wat er mist, een Studio bestand maken met de missende onderdelen en dat uploaden naar Bricklink om te gebruiken als wanted list. Als je eenmaal een beetje door hebt hoe dat werkt is het goed te doen.42erik schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:24:
[...]
Bij webrick kun je anders zo een parts list uploaden, makkelijker dan bij bricklink vind ik
Met webrick loop je tegen dezelfde issues aan, maar is geen officieel spul dus goedkoper.
Oh, dat wist ik niet, dat Lego dat inmiddels ook ondersteundSomerenV schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:50:
[...]
Bij lego kun je tegenwoordig ook een parts list uploaden. Maar alles heeft zo z'n voor en nadelen. Zowel webrick als lego heeft niet alles, en hoe ze om gaan met missende onderdelen verschilt ook enorm. Wat ik doorgaans doe is m'n lijst uploaden op lego, kijken wat er mist, een Studio bestand maken met de missende onderdelen en dat uploaden naar Bricklink om te gebruiken als wanted list. Als je eenmaal een beetje door hebt hoe dat werkt is het goed te doen.
Met webrick loop je tegen dezelfde issues aan, maar is geen officieel spul dus goedkoper.
Het zit mooi in de buurt voor me en zo te zien zijn ze een mooi alternatief voor het (na)bestellen van losse parts. Via lego werkt wel maar echt heel vlot gaat dat allemaal niet, zeg maar.
Nu zie ik dat ze daar ook LED verlichting aan de collectie toegevoegd hebben en ineens wordt dat een heel mooi alternatief voor Ali, want daarop zit je ook nogal eens 4+ weken te wachten.
De collectie is wel vrij beperkt (en momenteel zijn bijv. 'wit' en 'warm wit' niet leverbaar, maar ze hebben daar wel een voorziening voor notificatie als het weer wel leverbaar is), maar voor mijn doel(en) is het meer dan genoeg.
Je hebt verkeerde verwachtingen van Bricklink.GoingDutch schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:53:
Bricklink is fantastisch.
Ik heb er een paar weken terug één zien staan.... ik kan alleen niet op mijn foto lezen wat de prijs is:RoadRage schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:12:
[...]
Ik had liever dat ze 76139 1989 Batmobile nog een keer sociaal voor mij uitbrachten. Deze was al lang uitverkocht voordat ik terugkwam bij Lego
/f/image/cwoeN8goTUggquRGqKosQZvy.png?f=fotoalbum_large)
Als je geïnteresseerd bent: bel even met het Brickz museum in Milton Keynes, dit was in hun shop.
Ik werk vlakbij die in Amsterdam, als je (of iemand anders) ze nog wilt stuur maar even een DM.key schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:08:
[...]
Xbox Live: MarkH
Het is de 7662, de Trade Federation MTT. Inmiddels heb ik alles besteld. Een paar blokjes in een andere kleur of gebruikt, die zijn niet meer(voor een acceptabele prijs) in de originele kleur nieuw te krijgen. Bijvoorbeeld de 10x10 dish in reddish brown. New in box op Bricklink is de goedkoopste 1200€ in de EU. Gebruikt Lego vind ik toch minder en zou ik niet snel doen. Het heeft mij zo'n 240€ gekost via PAB en Bricklink (99.9% nieuw), inclusief verzendkosten.mawashigeri schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:16:
Ben wel benieuwd welke set het is! Vaak kan je besparen door een andere kleur te kiezen of dat ene blokje met een print van 25 euro te laten zitten. Daarnaast is 'new in box' voor alles ouder dan 5-10 jaar een nogal dure vergelijking, is tweedehands ook zo duur?
Er is nu een nieuwe blauwe MTT te koop voor maar 115€, maar die is toch echt minder.
Ik denk dat Legoland (de Brick Factory) de beste optie is als je veel wil inslaan. Je zag daar ook complete zakken gevuld worden.
Gisteren nog in de lokale Lego winkel in de mall geweest, ze hebben ook een PAB muur maar met een kleine selectie onderdelen. De nieuwe Death Flat Star hadden ze ook opgebouwd staan
Heb zelf het centraal station van Lego City voor 53,99 kunnen bestellen:)
Ja daarom had ik die geplaatst in het Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopicdoobieters schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:01:
Bij Smyts toys krijg je nu boven de €50 besteding €10 extra kassakorting, alleen vandaag.
Heb zelf het centraal station van Lego City voor 53,99 kunnen bestellen:)
Bedankt, ik zal eens contact opnemen met hen. Ik weet dat er een Nederlandse shop is, daar is die volgens mij tussen de 400 en 500. Dat is toch wel erg pittig.Archer_VC10 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:24:
[...]
Ik heb er een paar weken terug één zien staan.... ik kan alleen niet op mijn foto lezen wat de prijs is:
[Afbeelding]
Als je geïnteresseerd bent: bel even met het Brickz museum in Milton Keynes, dit was in hun shop.
Hij zal hier ook niet goedkoop zijn hoor, maar mocht het een serieuze kant op gaan... ik ben over een paar weken weer in de buurt. Neem even contact met me op en wellicht kan ik je de verzendkosten besparen.RoadRage schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:52:
[...]
Bedankt, ik zal eens contact opnemen met hen. Ik weet dat er een Nederlandse shop is, daar is die volgens mij tussen de 400 en 500. Dat is toch wel erg pittig.
Er staan er meerdere op marktplaats, tweedehands natuurlijk.RoadRage schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:52:
[...]
Bedankt, ik zal eens contact opnemen met hen. Ik weet dat er een Nederlandse shop is, daar is die volgens mij tussen de 400 en 500. Dat is toch wel erg pittig.
Voor 225 euro heb je (zo te zien) een prima versie met een nieuw stickervel erbij!
Ik denk dat de prijs tegen valt, hier komen nog invoerrechten en belasting bovenop.Archer_VC10 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:01:
De 'Death Slice' staat op London Luton in de Lego shop voor £809.99 te koop. Ik ga er niet aan beginnen, maar wellicht zijn er liefhebbers die het overwegen. Mocht je langs dit vliegveld komen.... natuurlijk.
Volgens mij bedoelt hij zelf meenemen, aangezien een specifieke Lego store niet zal verzendengielie schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:35:
[...]
Ik denk dat de prijs tegen valt, hier komen nog invoerrechten en belasting bovenop.
Dan ontloop je de invoerrechten en belasting ook niet...42erik schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:34:
[...]
Volgens mij bedoelt hij zelf meenemen, aangezien een specifieke Lego store niet zal verzenden
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RcRPmGpmI2IiWEJkGhQ799TT.jpg?f=user_large)
De lion knights castle was echt tof om te bouwen en ziet er in werkelijkheid veel beter uit dan men zo op fotos ziet. Lekker veel kleine details zitten er in verwerkt.
De DnD set is ook vrij gedetailleerd maar gebruikte wel aardig wat grote stukken om een stuk van het gebouw of landschap op te bouwen. Dat vond ik jammer aangezien de lion knights castle zo veel met losse steentjes deed. Het binnenleven is echter fantastisch.
Het zijn in ieder geval toffe sets. The lion knights castle kocht ik omdat die binnenkort eruit vliegt en ik hem toch nog graag wilde hebben. De DnD set had een mooie aanbieding op Amazon. Daar was die namelijk afgeprijsd naar 300,00 EUR. Eigenlijk had dit gezamelijk wel maximaal 500,00 EUR mogen kosten naar mijn mening maar ja, het is wat het is.
Van de insider punten heb ik nog de Blacktron Renegade op back order besteld. Ik hoefde nog maar 30,00 EUR te betalen dankzij mijn insider punten. Ik ben benieuwd wat daarvan de bouw belevenis is. In ieder geval lekker old school
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ja hoor, het is wel meer gericht op kinderen maar ook voor volwassenen leuk als je into LEGO bent. Hou er wel rekening mee dat het i.v.m. de herfstvakantie heel druk kan zijn (met kinderen dus).markkie95 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:15:
Vraagje, een vriendin van mij wilt met mij naar Legoworld (we zijn beiden rond de 30). Uit de video's en de website krijg ik enorm het idee dat het alleen nog voor kinderen is. Is het nog wat voor volwassenen of is het daadwerkelijk alleen nog maar gericht op kinderen?
scintillating
Thanks voor je reactieTc99m schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:25:
[...]
Ja hoor, het is wel meer gericht op kinderen maar ook voor volwassenen leuk als je into LEGO bent. Hou er wel rekening mee dat het i.v.m. de herfstvakantie heel druk kan zijn (met kinderen dus).
yup - zie het als een pretpark met lego thema. lego house is veel leuker (vonden wij tenminste)markkie95 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:15:
Vraagje, een vriendin van mij wilt met mij naar Legoworld (we zijn beiden rond de 30). Uit de video's en de website krijg ik enorm het idee dat het alleen nog voor kinderen is. Is het nog wat voor volwassenen of is het daadwerkelijk alleen nog maar gericht op kinderen?
Gaat denk ik over Lego World in Utrecht vanaf eind deze week en niet die in Denemarken.himlims_ schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:34:
[...]
yup - zie het als een pretpark met lego thema. lego house is veel leuker (vonden wij tenminste)
nog niet aan de koffie begonneniketot schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:01:
[...]
Gaat denk ik over Lego World in Utrecht vanaf eind deze week en niet die in Denemarken.
vorig jaar vonden we -te- druk, tozv jaar ervoor. nu leek er geen limitiet te zitten op bezoekers, waardoor het niet plezierig was. en wij naar 2u gegaan zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 13-10-2025 10:14 ]
https://rebrickable.com/mocs/?q=AT-ST
Ik neig naar:
https://rebrickable.com/m...iny/at-st-walker/#details
of
https://rebrickable.com/m...tvud/31074-at-st/#details
Ben bang dat de eerste te groot is.
[ Voor 20% gewijzigd door Mad-Matt op 13-10-2025 10:18 ]
Gelukkig is de jaarbeurs op loopafstand van de binnenstad - en ligt de LEGO Store daar precies tussenin. Als het niet meer te houden is bij LEGO World heb je dus een goede ontsnappingsroute.markkie95 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:27:
[...]
Thanks voor je reactieJaa dat van de herfstvakantie hadden we al gedacht (ik werk zelf in het onderwijs dus ik voelde dat al aankomen haha)
scintillating
Klopt, je gaat het niet voor elkaar krijgen om deze shop (achter de security) te laten verzenden. Het ging mij vooral om het prijsverloop, de mogelijkheden om zo'n set verder mee te nemen, dat zijn risico's die we verder maar niet gaan bespreken hier.42erik schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 23:34:
[...]
Volgens mij bedoelt hij zelf meenemen, aangezien een specifieke Lego store niet zal verzenden
Om toch nog wat andere Lego zaken in de mix te gooien, ik ben zo ongeveer op het punt waar Leonard in gaat trekken in het appartement:
De vorige jaren waren het 2 grote beurshallen met stands per lego thema met vaak wel een activiteit gericht op kinderen om te doen. (schminken bij friends, dat werk) Maar dus ook een gedeelte met vb de laatste botanicals sets of star wars of wat meer volwassen gerichte sets. Maar het leukste voor volwassenen is toch echt de fanzone met MOCS van mede lego fans. kun je zo een paar uur rondneuzen!markkie95 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:15:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/0eaN8492eSVKr9jhwvb1vC3D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dVnJU5QpfFIqvs2b3Ed6mQOx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zTAcq1CcoBvwoaPVGghU2LjH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0aX53G1b7JqVheKtsidQ2UNq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/T5hFfq2HuBRj184qzGwtFM16.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uWycmFqzfZ3USOCziCIy68bj.jpg?f=fotoalbum_large)