Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

42erik schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:40:
https://www.facebook.com/share/r/1EAXpWhMRA/

Woow... De speed champions hebben een eigen pitstraat gekregen
Nice. Als ie een volgende uitdaging wil mag ie Zandvoort namaken. Inclusief kombocht ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:15
Gim schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:18:
[...]
Zou mooi zijn als je een oplossing vind. Diverse voorbeelden van een winterse A-Frame gezien, maar geen enkele met instructies en parts list. Eentje ook zonder MILS zou inderdaad mooi zijn.

Maar zag er goed uit _/-\o_
[...]

En met jou genoeg anderen *O* Zag al beeldmateriaal van mensen voorbij komen die hun woonkamer nu al aan het verbouwen zijn om aan de slag te gaan met een winterse lay-out.
Tijll schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:58:
[...]
Heb vanochtend een mailtje ontvangen van Rebrickable admins dat mijn MOC niet voldoet aan de regels en dat ze hem disabled hebben. Mijn MOC betreft een 'color replacement' van een originele set of MOC en dat mag niet. Ik was niet helemaal op de hoogte dat ze dit bedoelen met een color replacement.

Ik probeer nu eigenlijk een oplossing te verzinnen om hem wel op rebrickable te krijgen. Andere MOCs van de A-Frame gebruiken een slimme omweg door een MILS-plate eronder te schuiven met een kampvuur. Wellicht dat ik dat ga doen met 2 soorten parts-list. Één met mils plate en één zonder.
Uiteindelijk is m'n Winter A-Frame voor de tweede keer afgekeurd en mag een 'recolor' niet bestaan in een betaalde MOC. Weet niet of dit helemaal de bedoeling is maar, voor de geïnteresseerden in de instructies/partslist staat mijn DM open.

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:11
Tijll schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:10:
[...]

[...]

Uiteindelijk is m'n Winter A-Frame voor de tweede keer afgekeurd en mag een 'recolor' niet bestaan in een betaalde MOC. Weet niet of dit helemaal de bedoeling is maar, voor de geïnteresseerden in de instructies/partslist staat mijn DM open.
Jammer zeg. Maar als het dan toch niet betaald mag, kun je hem er dan beter niet gewoon gratis opzetten? Jammer van het geld maar dan doe je er tenminste nog meer mensen plezier mee dan een handjevol Nederlanders.

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:15
Kerngezond schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 00:29:
[...]

Jammer zeg. Maar als het dan toch niet betaald mag, kun je hem er dan beter niet gewoon gratis opzetten? Jammer van het geld maar dan doe je er tenminste nog meer mensen plezier mee dan een handjevol Nederlanders.
Goede vraag, maar daar had de admin ook moeite mee. Eigenlijk tolereren ze recolors helemaal niet.

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• Kerngezond
Tijll schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 00:39:
[...]

Goede vraag, maar daar had de admin ook moeite mee. Eigenlijk tolereren ze recolors helemaal niet.
Wat raar. Ik snap niet wat dat nou zo fundamenteel anders maakt dan een gewone moc. Zijn er trouwens nog andere sites met meer mogelijkheden? Kan me zo voorstellen dat het niet helpt dat Rebrickable overgenomen wordt door LEGO zelf.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:22
Kerngezond schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:49:
[...]

Wat raar. Ik snap niet wat dat nou zo fundamenteel anders maakt dan een gewone moc. Zijn er trouwens nog andere sites met meer mogelijkheden? Kan me zo voorstellen dat het niet helpt dat Rebrickable overgenomen wordt door LEGO zelf.
Misschien is LEGO bang dat het de verkoop van sets die nog in de winkel liggen beïnvloedt ofzo.

scintillating

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-08 15:15
@la_fusion en @LvanW wat leuk dat jullie op Lowlug XL waren! Goed vermaakt hoop ik? Ik was er ook, bij het podium stonden we met deze opstelling waarvan vandaag een filmpje is gemaakt.

Mocht je denken waarom zie ik hier meer voertuigen dan tijdens de zondag: niet iedereen kon er bij zijn op zondag en namen hun voertuigen dus weer mee.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tijll schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:10:
Je kunt een DM tegemoet zien :)
Kan me zo voorstellen dat het niet helpt dat Rebrickable overgenomen wordt door LEGO zelf.
Ik heb een memo gemist?! :? Bricklink is overgenomen door LEGO, maar Rebrickable wordt nu ook overgenomen? Dan hoop ik wel dat bepaalde MOCs niet offline gehaald worden, zoals bijvoorbeeld de diverse MOCs van de witte Icons Porsche, omdat het de sales van LEGO's eigen Lambo kan hinderen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
sinds ik hier al lange tijd lurk en geniet van jullie creaties, ook maar eens een update van mijn project dat ik voor de zomervakantie ben begonnen (ergens begin Juli).

Ergens in mijn backlog ligt de Everyone is Awesome, maar de gemiddelde lezer van dit forum heeft natuurlijk al veel meer kleuren liggen dan de 11 kleurtjes die daar worden uitgebeeld. Mijn plan was om het eens dunnetjes over te doen, maar dan uitgebreider.
Eerste punt van aandacht, vormgeving. De display-set van Lego zelf geeft een geweldige weergave en diepte, maar als je plannen hebt om meer minifigs neer te zetten, kom je heel snel diepte tekort. Daarbij, de grote boog bovenop de achtergrond is lastig om in meer kleuren te vinden (zeker als het meeste uit mijn bestaande collectie moet komen).

Vanuit die gedachte ben ik begonnen met een kleine display voor een minifig. (volgens mij was oranje het eerst)
Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-0.jpeg

De basis is 4*9 twee plates hoog, met een 1*4 plate voor-onder, zodat ze precies uitsteken over de rand waar ze ter display staan. In de achtergrond, een 4*4 toren met een slope, curved leidend naar een plat 'dak'.
Direct bij de eerste paar kleuren heb ik al besloten dat de achtergrond geen harde eis is wat betreft de slope, curved omdat deze (en varianten) lang niet allemaal beschikbaar zijn, of in mijn bezit zijn. Orion/transparant heeft hier al een alternatief.

Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-1.jpeg
en ook de breedte-eis is snel vervallen, aangezien sommige dingen nou eenmaal makkelijker zijn met een bredere footprint.
hier ook gelijk al het eerste voorbeeld dat ik oud-wit niet dezelfde kleur vind als nieuw-wit en mijn best heb gedaan de beste en de slechtste stenen wit te vinden.

zoals gezegd, deze afbeeldingen zijn al even oud, en als ik binnenkort weer even heb, zal ik een uitgebreide update geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

Ik heb een memo gemist?! :? Bricklink is overgenomen door LEGO, maar Rebrickable wordt nu ook overgenomen? Dan hoop ik wel dat bepaalde MOCs niet offline gehaald worden, zoals bijvoorbeeld de diverse MOCs van de witte Icons Porsche, omdat het de sales van LEGO's eigen Lambo kan hinderen.
Als Rebrickable al van Lego was, gaat Lego echt geen MOCs van de Porsche verwijderen omdat het de verkoop zou kunnen schaden van de Lambo.

Los van dat Lego dan zo'n beetje tegen 1 van zijn eigen kern principes ingaat om creativiteit te stimuleren, krijgt het dan zo'n ongekende berg kritiek over zich heen (inclusief van mij), dat ze die keutel nog sneller zullen intrekken dan de enquête om de papieren instructies af te schaffen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:05
Maand geleden zagen we een bouwsel in de Lego store staan in de Westfield Mall.
Met qr code voor de instructies.
Vorige week de benodigde doos 2x gekocht. Want 2x nodig.
Dit is de uitkomst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDr33m3vCTZf53UAVvq_u8BfV7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XST1WorKQ8CN7JwebN5zjvP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZdC6rKBUTktkpJoi0SufKZr-RI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzMz7m8ljegq07CDLNH9l7Gr.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat er proberen iedere maand een andere Legoset bloemen erin te zetten voor afwisseling.

De nodigde doos is 20 euro per stuk volgens mij. Met heel veel doorzichtige steentjes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de eerste lego vaas die ik wel mooi vind, moet ik nog zien :+
tot nu toe vind ik een echte vaas het meest natuurlijk overkomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmyWCtmVS9MhD8RyRwjmXZggz_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKHHdHlijqzaKNkXMrnAf3El.jpg?f=fotoalbum_large

@ymnia die minifigure display is wel erg leuk gedaan! dank voor delen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 28-08-2025 12:56 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:52
AppieNL schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:38:
@la_fusion en @LvanW wat leuk dat jullie op Lowlug XL waren! Goed vermaakt hoop ik? Ik was er ook, bij het podium stonden we met deze opstelling waarvan vandaag een filmpje is gemaakt.
[YouTube: Bulk Goods]
Mocht je denken waarom zie ik hier meer voertuigen dan tijdens de zondag: niet iedereen kon er bij zijn op zondag en namen hun voertuigen dus weer mee.
Hoe kan ik je op zondag herkent hebben? Heb nog even met mijn zoon(Siem, wellicht dat je dat nog weet) een loader(geel en niet de grijze die ook bediend kon worden) bediend en ben daarbij geholpen door iemand van jullie. Wellicht door jou want er waren 2 personen aan het helpen ;)

Vond het mooi om te zien maar was er wel snel doorheen. Had zelf nog veel uitgebreider kunnen blijven kijken maar de kinderen (7, 5, 3) hadden wat minder geduld. Wel hebben ze nog een flinke tijd met de blokjes gebouwd.

Zoals gezegd, erg mooi om die bouwsels zo in het echt te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:54
Wild Chocolate schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 18:27:
Ik zal wel oud zijn, dat ik bij hijskraan met Dixie aan Patty Brard moest denken :+
Ik ook, maar ik ben ook oud :+
AppieNL schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:23:
[...]

Je bedoelt de wielen kunnen niet sturen? Draaien kunnen ze wel degelijk ;)

Er is wel een mod (van €5) voor een sturende variant van deze set op rebrickable:
https://rebrickable.com/m...409-steering-mod/#details
Scherp, en bedankt. Ga ik toch eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen. Zou het liefst de voorwielen en achterwielen contra gestuurd willen hebben.

Edit: dat contragestuurd zit in die MOC. Top.

[ Voor 3% gewijzigd door Pat911 op 28-08-2025 13:18 ]

• AppieNL
@la_fusion in principe ben je dan door mij geholpen, beide gele loaders (maar ik gok die met wit dakje want die heeft meer gereden het weekend) waren van mij. Maar fijn dat jullie je vermaakt hebben.

Waar je me aan kon herkennen? In principe had ik een keycord met mijn naam erop om, maar ontdekte pas na een uur of 2 dat we open waren voor publiek dat ik die in de auto had laten liggen (ben die toen wel gaan halen). Daarop stond ook dezelfde naam als hier op het forum. Was je er voor die tijd dat ik het ontdekte dan was ik vrij onherkenbaar behalve door dat 3 van de 4 MOCs van mij ook op dit forum stonden, maar dat is over meerdere maanden verspreid in het afgelopen jaar of zo, dus niet raar als die link niet gelegd werd.

• antonvdijk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:21
[...]

Misschien omdat anders teveel variatie bestaat? Moeilijk vraagstuk wel, want een winterthema (wit) snapt iedereen, maar wat als ik grijs doe? Of een mengelmoes met 50% wit? En nog een met 49% wit? En nog een met 98% wit.
Misschien dat met iets meer wijzigingen qua thema de uitslag andere kant op kan keren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

QuattroNL schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:04:
[...]

Kijk, zeer handig! Ik ga idd eerst even na of dit klopt. En ik haal de dure parts eruit (de bedrukte parts haal ik sowieso bij Steindrucker).

[...]

Mooie lijstjes maar alleen in csv formaat, geen xml of ander formaat welke Bricklink snapt (of ik kijk met m'n grote teen, kan natuurlijk).
De CSV kun je gebruiken op https://www.rebrickable.com om een parts list te maken (onder My Lego->My Parts Lists). Vervolgens kun je die parts list dan exporteren naar bricklink. Maar ook bijv naar Lego PaB lijsten, handig als je nieuwe bricks wilt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• daedalus81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-08 18:27
TheDeeGee schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:26:
Had nog wat backlog op de zolder, dus deze maar in elkaar gezet.

Wat is het toch een vette auto :D

[Afbeelding]

Alleen rond de deur wat dingen aangepast, zodat het zijraam wat groter lijkt.
als je de printable wheels erop zet is hij nog mooier
je vind de link via racingbrick op youtube

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
Wat raar. Ik snap niet wat [een recolor] nou zo fundamenteel anders maakt dan een gewone moc.
Ik snap het wel: je gebruikt feitelijk het werk van iemand anders, bijvoorbeeld dat van Lego zelf zoals hier.
Daar kan rebrickable mogelijk weer juridische problemen mee krijgen en dat willen ze voor zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door mawashigeri op 28-08-2025 19:45 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Is iemand bekend met Hall of Bricks?

Is de website betrouwbaar en weet iemand toevallig hoe het zit met kwaliteit?

[EDIT] Niet meer nodig. Afgaande op een aantal reacties elders schijnen ze mindere kwaliteit te bieden. Als ik er dus iets mee wil doen, dan wordt het al Steindrucker.

[ Voor 43% gewijzigd door Gim op 29-08-2025 11:14 ]

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-08 11:47
Ik ben nu bezig met het bouwen van de Jazzclub ; wat mij opvalt is dat er veel spanning op de grondplaat optreedt en hierdoor soms een gedeelte losschiet
De plaat wipt aan de voorkant enig zins ophoog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:45
AppieNL schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:14:
@la_fusion in principe ben je dan door mij geholpen, beide gele loaders (maar ik gok die met wit dakje want die heeft meer gereden het weekend) waren van mij. Maar fijn dat jullie je vermaakt hebben.

Waar je me aan kon herkennen? In principe had ik een keycord met mijn naam erop om, maar ontdekte pas na een uur of 2 dat we open waren voor publiek dat ik die in de auto had laten liggen (ben die toen wel gaan halen). Daarop stond ook dezelfde naam als hier op het forum. Was je er voor die tijd dat ik het ontdekte dan was ik vrij onherkenbaar behalve door dat 3 van de 4 MOCs van mij ook op dit forum stonden, maar dat is over meerdere maanden verspreid in het afgelopen jaar of zo, dus niet raar als die link niet gelegd werd.
Wat leuk! Ik was er met mijn zoon die ook Siem heet hij vond de loaders ook erg leuk! Heeft ze allebei kunnen proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OV-trfN-r_JrT5fmJg09opWhksY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRvVYn0103ltECIBaGMcBhbq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kerngezond
Zo, ik ben bezig met het afronden van mijn zomervakantie. En daar hoort ook het afronden van mijn grootste bouwwerk tot nu toe bij, blijkbaar twaalf blokjes groter dan Assembly Square. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asD-LEjX5zWUAwUenJfGeFVVpzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUs9PdwQEvHRnzHxzHGaOn22.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is het toch een mooi ding! Nooit enig moment getwijfeld aan, laat staan spijt gehad van mijn aankoop. :D

Ik kreeg de belichting niet optimaal om 3:30 uur in de nacht, en de achtergrond is natuurlijk ook lelijk. Ik zal hem nog wel een keer fotograferen bij daglicht als hij geïntegreerd is in mijn stad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:49
Arunia schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:23:
Maand geleden zagen we een bouwsel in de Lego store staan in de Westfield Mall.
Met qr code voor de instructies.
Vorige week de benodigde doos 2x gekocht. Want 2x nodig.
Dit is de uitkomst.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Denk dat er proberen iedere maand een andere Legoset bloemen erin te zetten voor afwisseling.

De nodigde doos is 20 euro per stuk volgens mij. Met heel veel doorzichtige steentjes.
Zou je die link naar de isntructies willen delen? Wel een leuke vaas, maar ben vooral benieuwd hoe het wordt als ik hem in 1 of 2 kleuren maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:59
Heeft iemand van jullie de laatste Rebrickable mat?

Fijn matje, maar de kleur herkenning valt toch behoorlijk tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKgzShSRDgusUtTy0MbVdWksBtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWqocBOEJ39F0FlvLSd5u8Tw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Lennnn op 29-08-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
sparow schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:53:
[...]

Zou je die link naar de isntructies willen delen? Wel een leuke vaas, maar ben vooral benieuwd hoe het wordt als ik hem in 1 of 2 kleuren maak.
Deze is die ze hadden staan:
https://www.lego.com/cdn/...se_BI_LP-PR-NO-Y84KHOSO9J

Deze kwam ik met zoeken net tegen:
https://www.lego.com/cdn/...Building_Instructions.pdf

Zag met zoeken online dat iemand hem zelf host. Maar volgens mij is hij door Lego zelf gedaan. En de opmerkingen waren niet heel erg positief haha. :+
Mijn dochter vond ook dat een enkele kleur of iets beter was. Maar goed. Wilde gewoon wat bouwen zeg maar en de bloemen staan er wel leuk in. Wellicht dat ik ooit een andere vaas maak. Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:52
LvanW schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:38:
[...]

Wat leuk! Ik was er met mijn zoon die ook Siem heet hij vond de loaders ook erg leuk! Heeft ze allebei kunnen proberen.

[Afbeelding]
Dat is dan wel weer erg toevallig!

@AppieNL niet eens zo op de naamkaartjes gelet maar dan heb je ons inderdaad geholpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 10:10
Lennnn schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:05:

[Afbeelding]
Volgens mij zit je verkeerd, dat steentje lijkt light blue grey, staat die op de mat? leg hem daar eens naast? (helemaal rechts boven)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
gielie schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Volgens mij zit je verkeerd, dat steentje lijkt light blue grey, staat die op de mat? leg hem daar eens naast? (helemaal rechts boven)
Bedoel je Light Bluish Gray? Die is wel echt grijsachtig. Het was denk ik medium blue.

Ik heb alle kleuren er even opgelegd. Dan lijkt het opzich wel aardig, maar er zit duidelijk verschil in kleur. Ook light aqua en medium azure zijn niet geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSEnl97Ezm9sBXiRRyzxwmPKqi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ux7LXiCctzbdcxeurVMrDIw1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fnft3YLsQybbzNosSBgwrVLPsfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zor2mOZ9l7sUxBj9jbIbN0ZQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Lennnn op 29-08-2025 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 12:32
Arunia schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:06:
[...]

Deze is die ze hadden staan:
https://www.lego.com/cdn/...se_BI_LP-PR-NO-Y84KHOSO9J

Deze kwam ik met zoeken net tegen:
https://www.lego.com/cdn/...Building_Instructions.pdf

Zag met zoeken online dat iemand hem zelf host. Maar volgens mij is hij door Lego zelf gedaan. En de opmerkingen waren niet heel erg positief haha. :+
Mijn dochter vond ook dat een enkele kleur of iets beter was. Maar goed. Wilde gewoon wat bouwen zeg maar en de bloemen staan er wel leuk in. Wellicht dat ik ooit een andere vaas maak. Ik weet het niet.
Wij hebben de vaas hier ook staan. Had em ook een maand ofzo terug in westfield mall zien staan. Hij is misschien een beetje aan de drukke kant, iets minder verschillende kleuren erin had ook gekund, maar dan lukt het waarschijnlijk niet meer om de vaas met 2x 11040 te bouwen.
Wij hebben er 10342 in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Lennnn schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:10:
[...]

Bedoel je Light Bluish Gray? Die is wel echt grijsachtig. Het was denk ik medium blue.

Ik heb alle kleuren er even opgelegd. Dan lijkt het opzich wel aardig, maar er zit duidelijk verschil in kleur. Ook light aqua en medium azure zijn niet geweldig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
aan de hand van jou foto heb je gelijk ja, maar wat een kleurverschil tussen jouw foto en het plaatje van de website.
Wel mooi zon mat, had het nog nooit gezien, ga er denk ik ook een bestellen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
Lennnn schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
welke versie heb je dan? Hier v14, jan2024 lijkt inderdaad met Bright Light Blue en Light Aqua een stuk beter op wat er bij hoort(maar blauwe kleurtjes lego zijn er op dit moment ook verschrikkelijk veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
gielie schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:55:
[...]

aan de hand van jou foto heb je gelijk ja, maar wat een kleurverschil tussen jouw foto en het plaatje van de website.
Wel mooi zon mat, had het nog nooit gezien, ga er denk ik ook een bestellen.
Ja, jammer dat er zo´n afwijking is. Voor het sorteren was het wel handig geweest als het zou kloppen. Ik zie nu pas dat Light Bluish Gray ook enorm afwijkt van de werkelijkheid.
Opzich geen ramp aangezien ik toch nog iets in elkaar moet zetten om bijvoorbeeld de trans-greens goed uit elkaar te houden. Trans-bright green en trans-neon green vind ik nog wel eens verwarrend.

Voor de rest ben ik wel tevreden over de mat. De kwaliteit is prima en er staan een hoop handige dingen op als je bezig bent met MOC´s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
ymnia schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:02:
[...]

welke versie heb je dan? Hier v14, jan2024 lijkt inderdaad met Bright Light Blue en Light Aqua een stuk beter op wat er bij hoort(maar blauwe kleurtjes lego zijn er op dit moment ook verschrikkelijk veel)
Dit is de laatste versie (V2.0 April 2025). Zou er iets niet helemaal lekker zijn gegaan met deze print dan? Het is vreemd dat een oudere versie beter zou zijn qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
avdieren schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:55:
[...]

Wij hebben de vaas hier ook staan. Had em ook een maand ofzo terug in westfield mall zien staan. Hij is misschien een beetje aan de drukke kant, iets minder verschillende kleuren erin had ook gekund, maar dan lukt het waarschijnlijk niet meer om de vaas met 2x 11040 te bouwen.
Wij hebben er 10342 in staan.
Die set moet ik nog maken en ga ik de komende dagen bouwen. Dan haal ik de Ikea vazen weg en maak ik de andere bloemen schoon en breek ik ze af om op te bergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:44
Kleuren blijft sowieso wel een dingetje, zit vaak genoeg te turen naar de handleiding wat ze nu echt bedoelen. Op basis van wat in het zakje zit kan je dan wel afleiden wat het is, maar klopt geen bal van met de werkelijkheid :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
Lennnn schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:08:
[...]

Dit is de laatste versie (V2.0 April 2025). Zou er iets niet helemaal lekker zijn gegaan met deze print dan? Het is vreemd dat een oudere versie beter zou zijn qua kleuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgjqcCuNSZFPrh4uHymtN9LFOCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7a4Bun78JlnxMXMhpD80UZLU.jpg?f=fotoalbum_large

nou heb ik de onderdelen niet gesorteerd met de officiele namen er bij, maar volgens mij zijn dit wel de bedoelde kleuren

light aqua lijkt verkeerd, ik denk dat ik er een Yellowish Green op gelegd heb

[ Voor 4% gewijzigd door ymnia op 29-08-2025 11:21 . Reden: plaatje beter bekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
ymnia schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:20:
[...]

[Afbeelding]

nou heb ik de onderdelen niet gesorteerd met de officiele namen er bij, maar volgens mij zijn dit wel de bedoelde kleuren
Die dark blue lijkt op de foto wel dark brown. Is dit de foto of komen de kleuren echt zo slecht overeen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53-g_CcWVxsQT12kkJDqbv-U7dE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aCZGEoyUWfvVgTbzv6wkGInO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door gielie op 29-08-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
gielie schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:22:
[...]
Die dark blue lijkt op de foto wel dark brown. Is dit de foto of komen de kleuren echt zo slecht overeen?
op de mat is Dark Blue veel paarser dan de Lego er op, de foto maakt dat het dat de mat bruiner lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Lennnn schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:05:

[Afbeelding]
Oehw...dat is geinig :) ......ik wist niet dat RB dat soort spul verkocht en ik heb toch al best wat MOC's gekocht daar.

Thanks voor de tip. ik ga eens rondsnuffelen voor Sintekerstverjaardag d:)b

dat die kleuren niet helemaal jofel kunnen zijn maakt me niet zo heel veel uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 29-08-2025 11:24 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tc99m
Eerste beelden van de nieuwe LEGO Ideas Gizmo* (21361)

1125 onderdelen, €99,99

https://brickset.com/arti...1-gremlins-gizmo-revealed!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5nI8_HChohmkxaEPUpmXkVDvns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPtXeTisVQoClTBYCxY2TRXm.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyF1vPkI_bLhyKGc0eoQ1A0uvDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6mBdtyYRdlBAAAEf6BT1NzI.jpg?f=fotoalbum_large
*geen eten geven na middernacht

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 29-08-2025 16:03 ]

scintillating

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:46

rammes

koekebakker 1e klas

Tc99m schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:21:

1125 onderdelen, prijs: $109,99 (kon nog geen EU prijs vinden)
[Afbeelding][Afbeelding]
Nat maken schijnt ook problematisch te zijn :P

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:44:
[...]

En om hem af te maken... Niet in de felle zon zetten :)

Om de vervolggrap ook maar meteen te doen: dan verkleuren de steentjes niet :p

Maar serieus, komt er nu ook een gremlin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[Afbeelding][Afbeelding]
Ah, wat een schattige Furby 8)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-08 22:46
RaZ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:32:
[...]

Ah, wat een schattige Furby 8)
_O-

Mooi ter ere van het 41 jarige jubileum? 8)7
Dat moet geen 18+ zijn, maar eerder 50+

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-08 16:02
RichardG schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:39:
[...]

_O-

Mooi ter ere van het 41 jarige jubileum? 8)7
Dat moet geen 18+ zijn, maar eerder 50+
41 jarig jubileum.......shit, ik ben oud

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
thanks voor de reacties en de thumbs-up!

net maar even (bijna) alles opgepakt en gefotografeerd,
Omdat ik de foto's uniform heb geprobeerd te maken, zijn niet alle details zichtbaar. Zo is goud opgebouwd uit hekjes (staand en liggend), de glow in de dark magier lijkt wit, die mogen jullie er zelf bij denken.
Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-2%20-%20Copy.jpg Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-3%20-%20Copy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-4%20-%20Copy.jpg Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-5%20-%20Copy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-6%20-%20Copy.jpg Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-7%20-%20Copy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-9%20-%20Copy.jpgAfbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-10%20-%20Copy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-11%20-%20Copy.jpgAfbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-12%20-%20Copy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://hubregtse.eu/Images/Minifigures-8%20-%20Copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ymnia schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:31:

Omdat ik de foto's uniform heb geprobeerd te maken, zijn niet alle details zichtbaar. Zo is goud opgebouwd uit hekjes (staand en liggend), de glow in de dark magier lijkt wit, die mogen jullie er zelf bij denken.
[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt heel leuk gedaan :Y

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 18:51

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik kijk uit naar een tof B-model 😇

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tc99m
rammes schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:44:
[...]

Juist niet! Dan krijg je meer LEGO! *O*

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
99,99 EUR in NL, beschikbaar per 1 oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:41

SuBBaSS

-has Ryzen

[Afbeelding][Afbeelding]
Moet bij het zien van die beestjes altijd meteen aan deze scène denken.

Vooral hoe die gremlins dat deuntje uit de intro van New York, New York "neuriën"; moet er na 40+ jaar nog steeds om gniffelen.

Jaja, het is de tweede film en dit is nadat 'het' allemaal fout gegaan is en gremlins als Lego lijken me sowieso een lastige opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-08 22:09

vhal

ಠ_ಠ

JPDeckers schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:44:
[...]

99,99 EUR in NL, beschikbaar per 1 oktober.
Stevige prijs in vergelijking met bijvoorbeeld de vergelijkbare 75318 qua grootte en aantal bricks. Toch een WB/Universal licentietax? :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:43
[...]

Die dark blue lijkt op de foto wel dark brown. Is dit de foto of komen de kleuren echt zo slecht overeen?[Afbeelding]
Het is volgens mij erg moeilijk om dezelfde kleur die in een injection moulded stukje plastic zit op een stuk stof te printen, dus je houdt altijd kleurverschil. Dat zal bij sommige kleuren meer zichtbaar zijn dan anderen. Zie het als een indicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
Archer_VC10 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:22:
[...]

Het is volgens mij erg moeilijk om dezelfde kleur die in een injection moulded stukje plastic zit op een stuk stof te printen, dus je houdt altijd kleurverschil. Dat zal bij sommige kleuren meer zichtbaar zijn dan anderen. Zie het als een indicatie :)
Nu ik er zo over nadenk, waarom maken ze niet gewoon een mat met een verzameling echte LEGO-stukjes ter referentie? Gewoon een mat met kleine uitsparingen en van elk stukje één.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Registratie: Oktober 2024
  • Niet online
Kerngezond schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:27:
[...]

Nu ik er zo over nadenk, waarom maken ze niet gewoon een mat met een verzameling echte LEGO-stukjes ter referentie? Gewoon een mat met kleine uitsparingen en van elk stukje één.
Bestaat ook al, zie Periodic table of the lego colors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Die dark blue lijkt op de foto wel dark brown. Is dit de foto of komen de kleuren echt zo slecht overeen?[Afbeelding]
Ik zou bijna denken dat het om een blokje gaat van een alternatieve fabrikant; zoals via de “plus supermarkt” of andere promotie

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Niet online
Update van de Lego-"stad". Er zijn stranden en een jungle ontstaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u833QS1RnbkYOMtK7zKzQv0ZePM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wo5VlZQmbUe5JHddtao67Ov.jpg?f=fotoalbum_large

Het in verval geraakte fort is overgenomen door nieuwe bewoners:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NCAhfBBuo9VmIqXcT4WWxokZnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ja9JwpILcFf08E88dPXCJWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Details:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cM-gnEqbaunR3DE-DgFQ-MXr3-M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpskBRMTCJgJGAE6L46MmrpW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfAFAKCnCk3wBlHQ8FZcswBjyFY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWCSSSaYf62gPH5r3Y7DtZ5o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aY_DXoO551_wW36-iii7Cw_I4M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m44VcVYZzIPhaLnf23oo7rIN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jccbjmox6c8J7jpUUJR1-QLwgI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwPZUc340oOmn0fBzkD20P4g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQHvS6ekdiX5joU_rkEIWO9BOos=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6v59gZxElHFge4R3wf5AXly.jpg?f=fotoalbum_tile
.
Aan de andere kant van de kamer groeit een villawijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JFpA2CmiR4zrA-hAHWBvcDTe4E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yOiXPXBq3XJb90x764ZgCio.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4dXuDJyhhlSLOJ0lNlWZ0kPh18=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATsVAWVlPIHTKl6jbi0CV1yU.jpg?f=fotoalbum_tile
.
Tussen de jungle/zee/strand en de villawijk onstaat nog een Minecraft-dorp, maar dat is één grote chaos 8)7, dus die zal ik jullie besparen.

Om de "stad" op het oppervlak van deze kamer een beetje tof vol te bouwen zijn nog heel wat Bricklink-bestellingen nodig, vooral van planten. En dan krijg ik nu al klachten over te weinig ruimte voor nieuwe wijken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
himlims_ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:16:
[...]

Ik zou bijna denken dat het om een blokje gaat van een alternatieve fabrikant; zoals via de “plus supermarkt” of andere promotie
Nou... vanmiddag wat geknutseld met nieuwe tan 1x6 plaatjes; het kleurverschil was verschrikkelijk!
En dan te bedenken dat ik hartstikke kleurenblind ben, maar wel erg gevoelig voor luminantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PlasticFan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:59:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Details:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
.
[Afbeelding][Afbeelding]
.
Tussen de jungle/zee/strand en de villawijk onstaat nog een Minecraft-dorp, maar dat is één grote chaos 8)7, dus die zal ik jullie besparen.

Om de "stad" op het oppervlak van deze kamer een beetje tof vol te bouwen zijn nog heel wat Bricklink-bestellingen nodig, vooral van planten. En dan krijg ik nu al klachten over te weinig ruimte voor nieuwe wijken! :P
Nice. Eerste gedachte: hier hoort deze bar bij:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5c/Leisure_Suit_Larry_bar.png

Dus dan heb je nog ff een klusje ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PlasticFan
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:20:
[...]

[Afbeelding]

Haha, ik dacht hieraan (heb ik nog liggen). En dan misschien nog wat "exotischer" d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oiih1MmPcWAk_5-OGddmSaCruIo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNc0xPbO7mu0lY1sl1R55XAA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pR3yGIYb-zhXCKwO80Uj81ptaNY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfpXPjOzw0yxuAODZhnx5MQ8.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PlasticFan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:27:
[...]

Haha, ik dacht hieraan (heb ik nog liggen). En dan misschien nog wat "exotischer" d:)b
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat was naam van die serie ook al weer? Zo’n jaren 80 / Miami vice / Scarface vibe

“The island” (?)
“The palace” (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PlasticFan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:59:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Details:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
.
[Afbeelding][Afbeelding]
.

Wow 🤩 super gave “piraat” opstelling! Ben benieuwd hoe jouw project groeit en evolueert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:54

Tarin

Just plain weird.

himlims_ schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:35:
[...]

Wat was naam van die serie ook al weer? Zo’n jaren 80 / Miami vice / Scarface vibe

“The island” (?)
“The palace” (?)
Paradisa was dat. Om een of andere reden kreeg mijn broertje daar een paar sets van, onder anderen die grote villa.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tarin schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:41:
[...]

Paradisa was dat. Om een of andere reden kreeg mijn broertje daar een paar sets van, onder anderen die grote villa.
10 punten - dat was het inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
Lennnn schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:06:
Op zich geen ramp aangezien ik toch nog iets in elkaar moet zetten om bijvoorbeeld de trans-greens goed uit elkaar te houden. Trans-bright green en trans-neon green vind ik nog wel eens verwarrend.
Ik gebruik een UV zaklamp, alle trans-neon zie je direct!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
PlasticFan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:27:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Mijn zusje had Paradisa LEGO! Goede herinneringen aan, we hebben eindeloos samen met de LEGO gespeeld en daarbij liep alles vlekkeloos in elkaar over. Elke zichzelf respecterende LEGO stad heeft namelijk een raketlanceerbasis en een tropisch vakantie-eiland voor de kust! :P

Nu ik er over nadenk besef ik me pas dat dit mogelijk een inspiratiebron is geweest voor mijn huidige (subtropische) LEGO-stad. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:09

SeatRider

Hips don't lie

Karp schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:33:
[...]

Ik kijk uit naar de Millennium Gizmo :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
Karp schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:33:
[...]

Zou het kunnen dat dat model al bestaat? ;)
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/75230-1/75230_alt1.jpg
The Eagle schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:20:
[...]

[Afbeelding]

"Ken sent me" >:)
Al die adventure games van Sierra (en video gaming in het algemeen) waren een deel van mijn 'dark ages' toen Lego iets minder interessant werd :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
sypie schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:48:
Zijn er ook verzamelaars van oude LEGO catalogussen uit de jaren 70?[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Sp9Tyg7DwHOck-UbqvQ7N52HUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4SPPX9Guo8ki1QcPYG5HQH5.jpg?f=fotoalbum_large

Dank voor de boekjes @sypie !
Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
ymnia schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:31:

...
Erg gaaf om te zien zeg!
Ga je dit voor alle figs doen, of alleen voor een beperkt aantal/speciale?

Ik heb nog geen ruimte voor al mijn figs,en op deze manier helemaal niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
PurpleBlue schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:10:
[...]

Erg gaaf om te zien zeg!
Ga je dit voor alle figs doen, of alleen voor een beperkt aantal/speciale?

Ik heb nog geen ruimte voor al mijn figs,en op deze manier helemaal niet :P
Ik heb een lange lijst boven de schuifdeur hier, dus ongeveer 2mtr ruimte. En als bonus staan ze daar veilig voor mini (van 4)

Ik heb nog wel honderd minifigs die gemaakt kunnen worden dus dat wordt em niet.
Ik heb nog wel een dozijn-ish kleuren waar ik nog wat van wil maken. Ergens halverwege ben ik zelfs een voortgangs bordje gaan maken om alles bij te houden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:36
Prijzen en kortingen...

Zoals velen heb ik een lijstje op brickwatch met sets die ik nog graag zou hebben.
Nu krijg ik gisteren een melding dat Volvo EC500 Hybrid graafmachine (42215) goedkoopste ooit staat, €296 ipv €399 Lego prijs. Dat is 26% korting op de officiële prijs.

Is dat voldoende om de stap te wagen, of wacht ik nog even af?
(Heb vandaag ook een kortingsbon van amazon ontvangen op eerste aankoop via app voor 10%)

Nu ben ik zelf eens op onderzoek geweest, naar wat een "aanvaardbaar" kortingspercentage is voor grotere sets. Ik heb daarvoor brickwatch gebruikt, de officiële prijs van Lego en de laagste prijs ooit.
Ik heb een 25-tal (duurdere) sets vergeleken, vooral Technic, Icons en een paar Creators.

Bij de sets die al enkele jaren beschikbaar zijn zie ik dat de korting tussen Lego prijs en laagste prijs rond de 44% a 50% ligt. Bij iets recentere sets gaat dit naar 33% a 40%.
(Er zijn natuurlijk uitzonderingen, Rivendell bijvoorbeeld haalt slechts 20%)

Dus denk ik dat 35% korting voor een grotere set een realistisch streefdoel is.

Wat is jullie gedacht hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerngezond
tsjarlie schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:28:
Prijzen en kortingen...

Zoals velen heb ik een lijstje op brickwatch met sets die ik nog graag zou hebben.
Nu krijg ik gisteren een melding dat Volvo EC500 Hybrid graafmachine (42215) goedkoopste ooit staat, €296 ipv €399 Lego prijs. Dat is 26% korting op de officiële prijs.

(Heb vandaag ook een kortingsbon van amazon ontvangen op eerste aankoop via app voor 10%)

Nu ben ik zelf eens op onderzoek geweest, naar wat een "aanvaardbaar" kortingspercentage is voor grotere sets. Ik heb daarvoor brickwatch gebruikt, de officiële prijs van Lego en de laagste prijs ooit.
Ik heb een 25-tal (duurdere) sets vergeleken, vooral Technic, Icons en een paar Creators.

Bij de sets die al enkele jaren beschikbaar zijn zie ik dat de korting tussen Lego prijs en laagste prijs rond de 44% a 50% ligt. Bij iets recentere sets gaat dit naar 33% a 40%.

Ik heb niet heel veel ervaring met de duurste sets, het duurste wat ik koop zijn de grote modulars. Maar ik heb wel echt veel LEGO gekocht de afgelopen anderhalf jaar, en mijn ervaring daarbij is als volgt:
Bij LEGO Friends is het regelmatig haalbaar om te wachten op kortingen van 45%, en die zijn het overigens dan ook dubbel en dwars waard qua kwaliteit.
Bij LEGO City is 35% een realistisch streefdoel, 40% lukt soms ook nog.
Bij de echt grote sets is meer dan 40% korting vaak ingewikkeld. Dan zit je echt met schimmige buitenlandse aanbieders waarbij je nog maar moet hopen dat je doos onbeschadigd aankomt. 35% voor een grotere set is ambitieus. Alleen Technic daar heb ik niet echt zicht op omdat daar mijn interesse niet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
@tsjarlie Ik ben echt een koopjesjager als het op Lego aan komt. Niet omdat ik het geld niet heb, maar 'omdat het kan'... en ik ook een zuinige Hollander ben 😎 Ik mik altijd op 30-35% korting. Dit is met een goede portie geduld goed haaldbaar. Vooral einde van het jaar, richting de feestdagen, en in de maand januari erna is meestal het moment voor dit soort kortingen.

Hogere kortingen zijn ook haalbaar, maar dan moet je echt Brickwatch + mail-alert + notificatie hebben. 40+ % kortingen zijn vaak 'flash sales' en dan moet je er snel bij zijn.

Mijn streefbedrag voor PPP (price per piece) is altijd zo rond de 0.06 euro geweest, maar dit wordt steeds lastiger met al de price hikes van Lego de afgelopen jaren.

Een bijkomend voordeel van 30-35% korting is dat als je weer van de set af wilt, je er meestal wel het aankoopbedrag voor terug kan krijgen.... zo bouw je de set dus 'gratis' 😎 Zo blijft het nog enigszins een betaalbare hobby 🙈

[ Voor 13% gewijzigd door Psyx88 op 30-08-2025 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:29
tsjarlie schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:28:
Prijzen en kortingen...

Technic gaat over het algemeen tot rond de 40%, zou voor die set dus nog even wachten (is net nieuw) en bij 38% of hoger toeslaan

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .