Is er al meer bekend over die kersttrein?
Gaat een duur najaar worden zo 😅
Gaat een duur najaar worden zo 😅
[ Voor 17% gewijzigd door Deathchant op 01-09-2025 20:55 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Nice, Ben nu de Octan fig aan het bouwen, en daarna is de piraat uit Billund aan de beurt!JPDeckers schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:57:
[...]
Ook vandaag bekend gemaakt:
[Afbeelding]
Up-Scaled Santa Minifigure (40820), EUR 54,99
Heb je die van Harry Potter ook al?PurpleBlue schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:03:
[...]
Nice, Ben nu de Octan fig aan het bouwen, en daarna is de piraat uit Billund aan de beurt!
Ook zag ik ook no 2 figuren van Harry Potter, en nu deze! Ik ben fan!
Heb je ook een tweede wc in huis? Kun je daar Peach hangenDeathchant schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:49:
Bij mij thuis kan nu iedereen tenminste lekker poepen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(ps: sorry, tis geen échte Lego, maar ik wilde em toch effe delen)
[ Voor 3% gewijzigd door Wailing_Banshee op 02-09-2025 07:43 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 7% gewijzigd door Jakkus op 02-09-2025 11:00 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik moet hierbij altijd denken aanBrammos85 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:51:
Ik heb niets met Fortnite, maar dit is verdomde leuk, alleen al door de sloot minifigures die erbij zit!
[Afbeelding]
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Ik had er 3 goed! (vind ik best goed voor een agnostJakkus schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:45:
Ook leuk om te delen: afgelopen weekend was er een markt in de wijk van onze kerk. Ik had in de kerk een tafel waarop ik een paar Bijbelverhalen had uitgebeeld in Lego. Ik had bakken met Lego meegenomen, mensen konden daarmee zelf ook een verhaal uitbeelden. Verschillende kinderen en volwassenen hebben dat ook gedaan!De verhalen op de eerste zes afbeeldingen heb ik zelf gemaakt, de rest is door anderen gemaakt
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dit zijn de verhalen die zijn uitgebeeld:
spoiler:-De wonderbare visvangst (Jezus roept vanaf de kant: gooi je net uit aan de andere kant!).
-De verloren zoon (hij durft bijna niet thuis te komen, maar zijn vader wacht op hem met uitgestoken armen).
-Mozes leidt het volk door de zee.
-Zijn vrienden laten een verlamde man door het dak zakken om hem bij Jezus te brengen.
-Jezus roept naar de tollenaar Zacheüs, die zich heeft verstopt in de boom: kom naar beneden, vanavond wil ik in jouw huis zijn.
-De zaaier zaait. Een deel van het zaad komt terecht langs de weg, een deel in het onkruid, een deel op rotsgrond, en een deel komt op en draagt vrucht.
-Jezus ontmoet de Samaritaanse vrouw bij de put
-Ismaël slaapt onder een struik, en zijn moeder Hagar weet niet meer wat ze moet doen nu Abraham haar heeft weggestuurd. Maar God ziet haar.
-Mozes bij de brandende braamstruik.
-Een dwaze man bouwde zijn huis op zand, een wijs man bouwde zijn huis op een rots.
-De Kerststal
-Een parel in Gods hand
-Pasen: het graf van Jezus is leeg!
@himlims_ Dank je wel!!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Is de nieuwe Wall-E nou exact gelijk aan de oudejip_86 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:24:
Vooral gekocht voor Wall-E, zit erg leuk in elkaar. De armen schuiven in een soort kanaal waardoor het draaipunt niet vast staat. Het hoofd is ook erg stabiel.
[Afbeelding]
Vergelijking met zijn broertje![]()
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
subtiele(The Eagle schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:32:
[...]
Is de nieuwe Wall-E nou exact gelijk aan de oude
* The Eagle heeft de oude nog nieuw in doos staan, maar wil die eigenlijk niet open maken
Staat waarschijnlijk mooi naast de F40 in doos, duh
Als ik de handleiding zo doorkijk ja en nee.The Eagle schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:32:
[...]
* The Eagle heeft de oude nog nieuw in doos staan, maar wil die eigenlijk niet open maken
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 02-09-2025 15:18 ]
De oudere Wall-E is solo zonder EVE en is ook groterThe Eagle schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:32:
[...]
Oeps, je hebt gelijk, thnxAppieNL schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:17:
@jip_86
Zag het niet op de eerdere foto, maar ook daar zit het en ik weet voor 99% zeker (100% als ik een plaatje/manual ga zoeken) dat je rupsbanden verkeerd om zitten (hele linker rupsband moet rechts en vice versa). Die grote disc in de rupsband hoort aan de achterkant van het lijfje, niet voorop.
De oude staat op dikke tracks, dat ziet er toch een stuk beter uit.himlims_ schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:55:
De orginele/oude wall-e is toch wel gedetailleerder en in mijn beleving meer lijkend op de film. De nieuwe voelt beetje aan als een temu-aftreksel
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Oeh, die is inderdaad wel mooi! Weer eens wat anders dan een plantje.Tc99m schreef op woensdag 3 september 2025 @ 00:08:
LEGO Ideas - Mineral Collection (21362)
880 onderdelen, € 59,99 - verkrijgbaar vanaf oktober
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geinig setje, gaat er hier wel komen denk ik!
Ja helemaal top, mijn zoon is into de mineralen en Lego, mooie combi dit!Tc99m schreef op woensdag 3 september 2025 @ 00:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geinig setje, gaat er hier wel komen denk ik!
Oh, maar die is inderdaad ook wel leuk. Maar je hebt helemaal gelijk, ze hebben een jaar of twee geleden een flinke make-over gedaan qua stijl. Daarvoor was het veel meer clichématige roze voor meisjes, nu hebben ze iets meer gefocust op de achterliggende psychologie van het gemiddelde meisje.Reinier schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:58:
Hee leuk, die boot hebben wij ook
[Afbeelding]
Onee, wacht
De nieuwere Friends-setjes zijn wel veel fraaier qua kleurenpalet. Niet zo paarsigrozig.
Nice, vrouwlief overgehaaldjip_86 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:24:
Vooral gekocht voor Wall-E, zit erg leuk in elkaar. De armen schuiven in een soort kanaal waardoor het draaipunt niet vast staat. Het hoofd is ook erg stabiel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Gewoon openmaken! Even verstand op nul, inademen, snel die seal plakkers doorsnijden met een mesje en er valt een hele last van je schouders. En het is gewoon een erg leuke set die je toch niet wil verkopenThe Eagle schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:32:
Ondertussen denkt je vrouw: "Mooi, manlief laten denken dat ie me moest overhalen, terwijl ik die set sowieso al wou. Kom ik nog goed mee weg, voor hetzelfde geld wou hij nog een set ernaast voor zichzelf"
Niks meer van gehoord, behalve wat geruchten en/of verwachtingen. Sommige mensen verwachten namelijk dat het een re-release gaat worden van de vorige trein, net zoals ze met de WV Toy Shop hebben gedaan een aantal jaar terug. Die was meen ik ook volledig hetzelfde op wat kleine details na.Secsytime schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:10:
Is er al meer bekend over die kersttrein?
[ Voor 74% gewijzigd door Gim op 03-09-2025 10:04 ]
Dat zou ik ook helemaal niet erg vinden, die trein was erg mooi! Het is dat de resell prijzen belachelijk zijn, anders had ik hem al gekocht.Gim schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:38:
[...]
Gewoon openmaken! Even verstand op nul, inademen, snel die seal plakkers doorsnijden met een mesje en er valt een hele last van je schouders. En het is gewoon een erg leuke set die je toch niet wil verkopen
[...]
Ondertussen denkt je vrouw: "Mooi, manlief laten denken dat ie me moest overhalen, terwijl ik die set sowieso al wou. Kom ik nog goed mee weg, voor hetzelfde geld wou hij nog een set ernaast voor zichzelf"
[...]
Niks meer van gehoord, behalve wat geruchten en/of verwachtingen. Sommige mensen verwachten namelijk dat het een re-release gaat worden van de vorige trein, net zoals ze met de WV Toy Shop hebben gedaan een aantal jaar terug. Die was meen ik ook volledig hetzelfde op wat kleine details na.
Ik zou het niet eens zo erg vinden, want dan is er totaal geen noodzaak voor een nieuwe aankoopWel fijn sowieso voor de mensen die nog helemaal geen trein hebben!
En wie weet is ie gelijk aan de vorige trein, maar dan met een paar andere wagons; kan altijd leuk zijn om daar dan de instructies van te downloaden.
Ik hoop dat een dezer dagen het nieuws komt. Er zit deze week nog een officiele announcement aan te komen, maar dat lijkt te gaan om de nieuwe Death Star. Wellicht daarna?
Die gingerbread AT-AT moet toch wel hard gaan lopen day 1. Zie op diverse plekken behoorlijk enthousiasme over de AT-AT dan wel de gingerbread Darth VaderAltijd grappig om zoiets te verwerken in de lay-out. Zo wilde ik de Tallneck van Horizon ook al in het winterse landschap integreren, ware het dat die set EOL is en ik hem nooit heb gekocht
Even afwachten dus. Stel het wordt een re-release, dan verwacht ik ergens wel dat ze hem aangepast hebben met instructies om hem uit te breiden met Powered Up componenten. Met de oude was dat nog PF. Geen idee of dat veel verschil maakt met inbouwen.Secsytime schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:12:
Dat zou ik ook helemaal niet erg vinden, die trein was erg mooi! Het is dat de resell prijzen belachelijk zijn, anders had ik hem al gekocht.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 17% gewijzigd door Jakkus op 03-09-2025 10:59 ]
Staat nu ook op de Lego-website: Mineralenverzameling - 21362Tc99m schreef op woensdag 3 september 2025 @ 00:08:
[ Voor 124% gewijzigd door CLB op 04-09-2025 06:43 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
[ Voor 36% gewijzigd door Pazo op 03-09-2025 22:04 ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Die Sequoia Tree Trail is wel gaaf gedaan. Al zit er toch een behoorlijk verschil met het hart van Sequoia National Park, waar onder meer de Wikipedia: General Sherman Tree staat. Die is 83m hoog. Als je dat beschouwt klopt de verhouding met die cabin voor geen meter en zijn het maar kleine Sequoia boompjes.CLB schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:59:
[...]
Staat nu ook op de Lego-website: Mineralenverzameling - 21362
Wel tof dat die vanuit Lego Ideas werkelijkheid is geworden, ik vond 'm toen al leuk.
We wachten geduldig, lijkt me ook leuk setje... Zojuist wel de Grote Piramide van Gizeh besteld![]()
Eerst maar eens de 'normale' versie opbouwen denk, of toch direct de bekende Rebrickable-moc, neerzetten...
[Afbeelding]
Of ik koop er nog eentje en maak deze moc:
[Afbeelding]
Volgens mij nog niet gepost; Lego Bricklink Series 6 bekend
• The Art Factory - 229,99 euro
[Afbeelding]
• Gold Mine Expedition - 299,99 euro
[Afbeelding]
• Off-road Adventure - 79,99 euro
[Afbeelding]
• Outlaw Forest Den - 229,99 euro
[Afbeelding]
• Sequoia Tree Trail - 269,99 euro
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 03-09-2025 22:21 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het probleem is alleen dat het bijna niet te doen is om de Sequoia’s op schaal te doen. LEGO-minifig schaal is ongeveer 1:42. Dat zou neerkomen op een LEGO-boom van 2 meter!The Eagle schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:18:
[...]
Die Sequoia Tree Trail is wel gaaf gedaan. Al zit er toch een behoorlijk verschil met het hart van Sequoia National Park, waar onder meer de Wikipedia: General Sherman Tree staat. Die is 83m hoog. Als je dat beschouwt klopt de verhouding met die cabin voor geen meter en zijn het maar kleine Sequoia boompjes.
En uiteraard gemiste kans om er een auto bij te doen, want Tunnel Log:
[Afbeelding]
(Niet mijn foto, uiteraard wel doorheen gereden)
Aan de prijs, maar wel een heel gaaf concept.
Toffe sets weer! Ik kijk met name uit naar de Outlaw Forest Den. Tot dusver alle kastelen gekocht en deze mag dan niet ontbreken.CLB schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:59:
[...]
Staat nu ook op de Lego-website: Mineralenverzameling - 21362
Wel tof dat die vanuit Lego Ideas werkelijkheid is geworden, ik vond 'm toen al leuk.
We wachten geduldig, lijkt me ook leuk setje...
Zojuist wel de Grote Piramide van Gizeh besteld![]()
Eerst maar eens de 'normale' versie opbouwen denk, of toch direct de bekende Rebrickable-moc, neerzetten...
[Afbeelding]
Of ik koop er nog eentje en maak deze moc:
[Afbeelding]
Volgens mij nog niet gepost; Lego Bricklink Series 6 bekend
• The Art Factory - 229,99 euro
[Afbeelding]
• Gold Mine Expedition - 299,99 euro
[Afbeelding]
• Off-road Adventure - 79,99 euro
[Afbeelding]
• Outlaw Forest Den - 229,99 euro
[Afbeelding]
• Sequoia Tree Trail - 269,99 euro
[Afbeelding]
Ik ken de HP franchise alleen van de films (en dan nog in 't Engels), dus bij een kamer van hoge nood denk ik spontaan aan iets anders vrees ik...Pazo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:53:
Zojuist besteld:
De Kamer van Hoge Nood kan dan in het (modulaire) kasteel.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Zitten wel een paar leuke tussen zeg.Kapoen schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:29:
[...]
Ik ken de HP franchise alleen van de films (en dan nog in 't Engels), dus bij een kamer van hoge nood denk ik spontaan aan iets anders vrees ik...![]()
In die kamer van hoge nood zou je dan wel op je gemak dit artikel kunnen lezen/bekijken:
146 projects qualify for Second 2025 LEGO Ideas Review
Blimey, 146 inzendingen ter goedkeuring
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 04-09-2025 15:32 ]
Oh.. zie ik daar een nieuwe grijze space helm aankomen??!Kapoen schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:08:
En over Ideas gesproken: https://brickset.com/article/124602/ideas-competition-winner-announced!
Deze winnaar in de categorie build your hobby wordt een GWP:
[Afbeelding]
Ik vind 'm wel grappig, maar het is natuurlijk mogelijk dat dit ontwerp nog zwaar wordt gewijzigd door Lego zelf.
Ik help het je hopen, maar zoals ik zei, Lego kan dit ontwerp nog sterk aanpassen.sparow schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:28:
[...]
Oh.. zie ik daar een nieuwe grijze space helm aankomen??!
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Zeer leuk, maar liever een zwarte spaceman!Kapoen schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:08:
En over Ideas gesproken: https://brickset.com/article/124602/ideas-competition-winner-announced!
Deze winnaar in de categorie build your hobby wordt een GWP:
[Afbeelding]
Ik vind 'm wel grappig, maar het is natuurlijk mogelijk dat dit ontwerp nog zwaar wordt gewijzigd door Lego zelf.
https://www.lego.com/nl-nl/product/death-star-75419Dennis van der Stelt schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:08:
Over enkele minuten gaat stream live waarin ze Death Star van €1000 aankondigen.
https://www.lego.com/en-us/live/premiere
Mooi? Ik vind het echt een smerig iets. Heel die Death Star zit ramvol met details behalve dat ene stukje waar de GWP precies in past. Voelt een beetje alsof ze een stukje uit de set hebben gehaald om dat als GWP aan te bieden. Wil je de complete set dan moet je hem haast wel vrijwel direct kopen. Voor een set van 1.000 dollar is dat echt te absurd voor woorden. Dan heeft de set ook nog stickers, weinig dual molded parts of prints op de beentjes of armpjes voor de minifigs en de achterkant...jip_86 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:44:
[...]
https://www.lego.com/nl-nl/product/death-star-75419
Dat is hem dan. Wel mooi dat je de GWP ook kan integreren in de echte build. Vind ze meestal niet zo veel toevoegen.
[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 04-09-2025 16:05 ]
EUR 1,000 voor een set van 14 studs breed en dan ook nog stickersDennis van der Stelt schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:08:
Over enkele minuten gaat stream live waarin ze Death Star van €1000 aankondigen.
https://www.lego.com/en-us/live/premiere
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
scintillating
Ik moet zeggen dat ik het 'open' deel (waar door je de ruimte in kunt kijken) juist wel mooi vind, ook omdat zo'n shot in de films zit met veel "leegte". Het geeft een idee van de schaal van de shuttlebay. Dus ook zonder GWP vind ik het nog steeds "compleet", ik zie het wel echt als een optionele aanvulling.SomerenV schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:00:
[...]
Mooi? Ik vind het echt een smerig iets. Heel die Death Star zit ramvol met details behalve dat ene stukje waar de GWP precies in past. Voelt een beetje alsof ze een stukje uit de set hebben gehaald om dat als GWP aan te bieden. Wil je de complete set dan moet je hem haast wel vrijwel direct kopen. Voor een set van 1.000 dollar is dat echt te absurd voor woorden.
scintillating
[ Voor 20% gewijzigd door Tc99m op 04-09-2025 16:38 ]
scintillating
Goed (en terecht) punt. Ik had het meer bekeken vanuit het oogpunt dat ik nu een GWP van Italiaanse Riviera heb waar ik verder niet heel veel mee kan.SomerenV schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:00:
[...]
Voelt een beetje alsof ze een stukje uit de set hebben gehaald om dat als GWP aan te bieden. Wil je de complete set dan moet je hem haast wel vrijwel direct kopen.
Noemde ze al in de video, weegt 8 kilo, dus die hebben ze bewust laten varen.als je hem aan de muur wilt hangen
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Wat voor mij jeukt aan de Death "Slice" (ik vind hem leuk gevondenTc99m schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:14:
Ik snap de ophef over de vorm van de Death Star "slice" niet zo goed. Persoonlijk vind ik het juist wel origineel - weer eens wat anders dan de open bol (die mij juist weer wat minder aansprak omdat het zo rommelig oogt) dan de vorige twee.
Wat ik wel jammer vind is dat er ondanks de prijs nog best veel stickers in deze set lijken te zitten. Dat hadden wel echt prints mogen zijn.
De achterkant... tja... het beperkt de mogelijkheden om deze set te displayen. Aan de andere kant zou het veel extra onderdelen kosten om de achterkant netjes af te werken (zonder in te leveren op detail en functionaliteit aan de voorkant) en dus ook een nog hogere prijs (of lagere winstmarge).
Dat de benen van de minifigs niet allemaal dual molded zijn vind ik zelf niet zo'n probleem (niet alsof ik deze set zelf ga aanschaffen, maar toch), maar kan me voorstellen dat dit voor minifig-verzamelaars wel een puntje is.
Al met al vind ik het een leuke set, ga hem niet kopen, maar zeker eens goed bekijken in een LEGO store!
Als Star Wars fan vind ik hem echt heel gaaf, dit is echt een mooie display set. Ontzettend jammer dat de GWP zo mooi erbij past zodat je hem wel bij launch moet kopen om hem compleet te krijgen, alleen 1000 euro is mij echt te gortig.Dark_Angelus schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:49:
[Afbeelding]
Beste unit als je 'm zo ziet.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
[removed]
Mja, wanneer iets 'Ultimate' is, is natuurlijk niet strikt vastgelegd. Ik snap je punt wel hoor, en zo'n model zoals ze bij de vorige 'echte' UCS Death Star (II) hebben gedaan, maar dan een slagje groter ofzo, zou natuurlijk ook heel gaaf zijn, maarja, dat geeft weer geen of weinig ruimte voor interieurs, en dan was dáár weer over geklaagd.AppieNL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:03:
[...]
Wat voor mij jeukt aan de Death "Slice" (ik vind hem leuk gevonden) is dat dit een UCS is, een Ultimate Collector's Series set. Als ik dan in het interview lees dat er keuzes zijn gemaakt om de hoeveelheid parts (en dus de prijs) te drukken, vind ik dat het verkeerde uitgangspunt. Ultimate moet het best haalbare zijn, niet het best haalbare voor prijs X en knip alles maar weg dat boven die prijs is. Iets simpels als een Death Star Trench run aan de achterkant kost blijkbaar al teveel volgens het interview.
scintillating
Mooie collectie, heb min of meer hetzelfde staan (alleen heb ik niet zo’n grote kast). Bij mij is Diagon Alley onderweg voor bij mijn Gringott’s bank, dus ik moet eventjes wachten voor hogsmeadePazo schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:53:
Zojuist besteld:
[Afbeelding]
Kost wat, maar dan heb je (hopelijk) ook wat![]()
Leuk dat er ook 3 gifts bij zitten. De Kamer van Hoge Nood kan dan in het (modulaire) kasteel.
Als aanvulling op de hele HP collectie die we aan het verzamelen zijn
Richting de kerst gaan we alles weer opbouwen. Laatste keer wat het zo, de kast is eigenlijk al te klein:
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door nokie op 04-09-2025 18:52 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Ik vind 1000 euro ook gewoon niet bij LEGO of speelgoed passen. En ja, LEGO focust zich steeds meer op AFOLS, maar... 1000 euro... dat voelt toch als een soort grens die overschreden wordt. LEGO is altijd al wat duurder geweest dan veel andere speelgoed-merken, maar dat kon je rechtvaardigen door te stellen dat je er eindeloos dingen mee kunt maken en het een leven lang mee gaat. Zo'n display-set koop je niet om eindeloos dingen mee te maken. Je gaat geen 1000 euro uitgeven aan zoiets voor de onderdelen. Ik heb me al vaker negatief uitgelaten over dit aspect van het moderne LEGO dus ik ga er nu niet al teveel woorden aan vuil maken (grote kans dat sommige hier nu weer denken 'daar heb je meneer negatief weer'Prosac schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:20:
Het is een beetje een zuurkousen-topic zo, maar ik was inderdaad ook wel hevig teleurgesteld in de Deathstar en tegelijkertijd zeer content. Ik voel me niet "genoodzaakt" 1000 euro uit te geven. Het heeft wel iets, al die diorama's in een gigantische display, maar dit is niet wat ik verwachtte (wilde?) van een 1000 euro UCS Deathstar.. zelfs een halve bol zoals de piramides met daarachter de diorama's had ik al beter gevonden.
maar goed, 1000 euro bespaard.
la_fusion schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:08:
Ik ben allang blij dat ik geen fan/verzamelaar ben van al die star trek gerelateerde zaken. Een of andere dode ster die de ene keer een kapotte bal is en de andere keer niet meer is dan een ronde verzamelbak voor minifigs die broeken uit 1 stuk aanhebben
Vandaag zelf aan de F40 speed champions begonnen met de oudste dochter. Na 1 zakje pas 2 stickers dus dat is een goede score voor de gemiddelde speed champion auto
[ Voor 21% gewijzigd door SomerenV op 04-09-2025 20:47 ]
Precies, gewoon positief bekijken dat je een smak geld aan andere zaken kan verpatsen!Prosac schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:20:
Het is een beetje een zuurkousen-topic zo, maar ik was inderdaad ook wel hevig teleurgesteld in de Deathstar en tegelijkertijd zeer content. Ik voel me niet "genoodzaakt" 1000 euro uit te geven. Het heeft wel iets, al die diorama's in een gigantische display, maar dit is niet wat ik verwachtte (wilde?) van een 1000 euro UCS Deathstar.. zelfs een halve bol zoals de piramides met daarachter de diorama's had ik al beter gevonden.
maar goed, 1000 euro bespaard.
Ja.. met besparen bedoel ik eigenlijk niet dat die 1000 euro op de rekening blijft staan.mawashigeri schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:41:
[...]
Precies, gewoon positief bekijken dat je een smak geld aan andere zaken kan verpatsen!
Titanic is misschien ook wel te slicenDennis van der Stelt schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:14:
Heb al heel lang de Titanic willen hebben, misschien koop ik die wel als vervanging. Erg jammer.
Voor Lego misschien niet, voor mij welTc99m schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:58:
[...]
Mja, wanneer iets 'Ultimate' is, is natuurlijk niet strikt vastgelegd. Ik snap je punt wel hoor
Maar.... dan was het wel een Death Star en geen Death Sliceen zo'n model zoals ze bij de vorige 'echte' UCS Death Star (II) hebben gedaan, maar dan een slagje groter ofzo, zou natuurlijk ook heel gaaf zijn, maarja, dat geeft weer geen of weinig ruimte voor interieurs, en dan was dáár weer over geklaagd.
Volgens mij wilde de designer een micro schaal trench run overwegen en de achterkant afwerken (gewoon wat grote plates en tiles en wat greeble voor de trench run denk ik dan) is een druppel in de emmer van een set met al 9023 stukjes? Ik denk dat 300 extra onderdelen (en dat is nog ruim misschien) al een eind komt en 70% van dat aantal zal in de kleine frutsels zitten om een micro scale trench run in elkaar te flansen en dat klein grut kost Lego nagenoeg niks.Voor een trench run zouden ze de hele achterkant beter moeten afwerken. Dat had dus een hele laag (van boven tot onder) extra bricks en plates/tiles betekend.
Nou snap ik dat het uitgangspunt van Lego altijd kinderen is, maar bij een set van €1000 durf ik toch wel te stellen dat je dan als Lego zijnde je doelgroep nogal verkeerd inschat. Tegen de tijd dat een kind €750 bij elkaar heeft (ding komt geheid met 25% korting) is de set misschien al weer uit de handel?Dennis van der Stelt schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:14:
In de video zegt de designer ook "ik ging er gewoon van uit wat ik leuk gevonden zou hebben als kind". Alleen is het nu een set van €1000 voor volwassenen. Je herkent de scenes uit de films, maar het apparaat zelf vind ik niet herkenbaar.
Ik zie het probleem niet, er zijn wel meer grote sets. Staat leuk in de hoek van de kamer ipv een potplant. Kan mooi in de botanicals reeksKerngezond schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:31:
[...]
Het probleem is alleen dat het bijna niet te doen is om de Sequoia’s op schaal te doen. LEGO-minifig schaal is ongeveer 1:42. Dat zou neerkomen op een LEGO-boom van 2 meter!
Dat is te makkelijk
Dat is gewoon "Lunch Atop a Skyscraper" in lego. Dus niet zo heel toevallig dat dat hetzelfde ontwerp is.42erik schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:08:
[Afbeelding]
Maar ook deze....
[Afbeelding]
Huh? Toevallig precies hetzelfde ontwerp zeker, zelfs met het draadje voorlangs...
[removed]
mawashigeri schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:41:
[...]
Precies, gewoon positief bekijken dat je een smak geld aan andere zaken kan verpatsen!
Bij deze dan een suggestie, je houdt zelfs nog wat budget overProsac schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:49:
[...]
Ja.. met besparen bedoel ik eigenlijk niet dat die 1000 euro op de rekening blijft staan.
![]() |
Deze set staat met stip op nummer 1 voor mijn Kerst 2025 wish listjip_86 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inderdaad! Voor minder dan die Death Star kost heb ik dit voorjaar ook een erg mooie gitaar gekochtKapoen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:00:
[...]
[...]
Bij deze dan een suggestie, je houdt zelfs nog wat budget over![]()
(klikbaar)Alle gekheid op een stokje, dit is uiteraard geen serieuze suggestie. Ik vind het wel grappig dat Lego naar prijzen gaat waarvoor je dus effectief al een kwalitatief muziekinstrument in huis kan halen. Elektrische gitaar is nu per toeval mijn andere hobby, maar in dezelfde prijsklasse kan je dus ook prima blaasinstrumenten, piano's,... vinden.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 05-09-2025 09:34 ]
Tja, ik heb dus helemaal niets met muziekinstrumenten...Kapoen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 08:00:
[...]
Alle gekheid op een stokje, dit is uiteraard geen serieuze suggestie. Ik vind het wel grappig dat Lego naar prijzen gaat waarvoor je dus effectief al een kwalitatief muziekinstrument in huis kan halen. Elektrische gitaar is nu per toeval mijn andere hobby, maar in dezelfde prijsklasse kan je dus ook prima blaasinstrumenten, piano's,... vinden.
Wat is dit?42erik schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:08:
[Afbeelding]
Maar ook deze....
[Afbeelding]
Huh? Toevallig precies hetzelfde ontwerp zeker, zelfs met het draadje voorlangs...
Dit zijn twee van de 146 IDEAS inzendingen die meer dan 10.000 stemmen hebben gehaald en nu de reviewfase ingaan. https://brickset.com/arti...nd-2025-lego-ideas-reviewDCNY schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:32:
[...]
Wat is dit?
Leak?
Moc?
Ideas?
Als die als set uitkomt komt ie gelijk
scintillating
Er staat zelfs een Black Pearl in. Ben je net iets te laatTc99m schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:51:
[...]
Dit zijn twee van de 146 IDEAS inzendingen die meer dan 10.000 stemmen hebben gehaald en nu de reviewfase ingaan. https://brickset.com/arti...nd-2025-lego-ideas-review
Overigens niet de enige dubbeling in de lijst...
*edit* mijn geleuter gewoon verwijderd, mijn excuses.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:29:
[...]
Tja, ik heb dus helemaal niets met muziekinstrumenten...
Het is nog altijd: wat vind jij het waard? Als dat minder is dan de prijs die gevraagd wordt, koop je het niet. Als dat meer is dan de prijs die gevraagd wordt, koop je het wel. Persoonlijk vind ik hem wel mooi, maar niet het geld waard, dus ik twijfel er niet eens aan om hem te kopen.
[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 05-09-2025 15:58 ]
Nee hoor want die heet 'Captain Jack Sparrow's Pirate Ship' en niet 'The Black Pearl'jip_86 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:20:
[...]
Er staat zelfs een Black Pearl in. Ben je net iets te laat
Dat denk ik eerlijk gezegd ook.. toch gek dat ze met zo'n hoekige vormen niet in staat zijn het beter vergelijkbaar te maken. Anyway, an sich staat ie best leuk en voor de gemiddelde persoon best herkenbaar. Zo is de Lego boomhut(21318) best realistisch en uitgebreid maar bij een goede MOC wordt dat natuurlijk nog een flink stuk verder doorgevoerd.SomerenV schreef op donderdag 4 september 2025 @ 20:28:
De F40 (de 8-stud-wide versie neem ik aan?) heb ik naar gekeken, maar ik vind hem net niet lekker kloppen. Hij oogt alsof de proporties niet helemaal kloppen, waarschijnlijk voornamelijk door het windshield onderdeel. Zonde, want de F40 vind ik wel tof. Ik denk dat een F50 beter was gelukt met de huidige onderdelen.
De pest met LEGO is dat je gewoon enorm beperkt bent in bepaalde onderdelen, waaronder de voorruit. Daar zijn 3 of 4 varianten van? Dat kun je nog deels verbloemen door er iets op te printen, maar dat kent ook z'n grenzen. Zo vind ik de Nascar Camaro, Mustang Dark Horse en BMW M4 qua vorm echt heel erg op elkaar lijken. Da's denk ik ook een beetje de reden dat ik niet meer heel warm loop voor Speed Champions. Qua vorm is het vaak net niet, enorm veel stickers, waaronder vaak iets als de koplampen en ik vind de hypercars of concept cars persoonlijk vaak niet zo denderend. Porsche ben ik op zich wel fan van, maar daar vind ik de bovenkant weer veel te recht en hoekig terwijl Porsche juist bekendstaat om z'n rondingen.la_fusion schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:27:
[...]
Dat denk ik eerlijk gezegd ook.. toch gek dat ze met zo'n hoekige vormen niet in staat zijn het beter vergelijkbaar te maken. Anyway, an sich staat ie best leuk en voor de gemiddelde persoon best herkenbaar. Zo is de Lego boomhut(21318) best realistisch en uitgebreid maar bij een goede MOC wordt dat natuurlijk nog een flink stuk verder doorgevoerd.
Dat weet ik, maar dan nog vind ik ze iets teveel op elkaar lijken... Krijg hier wel het idee van dat de ene inspiratie bij de ander opdeedredwing schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:14:
[...]
Dat is gewoon "Lunch Atop a Skyscraper" in lego. Dus niet zo heel toevallig dat dat hetzelfde ontwerp is.
Ik vind het een ingewikkelde en eerlijk gezegd ook lichtelijk nutteloze discussie. Hobby's kosten geld, en binnen die hobby (in dit geval LEGO) vind ik het legitiem om prijzen te vergelijken maar daarbuiten gaat elke vergelijking al snel mank. Een collega van mij heeft als hobby auto's en geeft duizenden euro's uit aan het onderhoud van zijn auto. Ik geef zelf helemaal niets om auto's en heb niet eens een rijbewijs, dus voor mij voelt dat weer als complete geldverspilling. Als hij dan weer nieuwe remmen en banden heeft laten zetten bereken ik voor de gein weleens hoeveel LEGO ik daarvan had kunnen kopen, maar we praten er altijd over in termen van hoeveel plezier het ons geeft. Iedereen die een beetje gezonde financiële huishouding heeft reserveert een bepaald bedrag voor z'n hobby, en daarbij is het een zinvolle uitdaging om dat efficiënt te besteden, maar plezier blijft altijd subjectief.Kapoen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:22:
[...]
Ja uiteraard, dat snap ik. Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn, ik wou eigenlijk niet bijdragen aan de discussie over wat je specifiek krijgt voor €1000 bij Lego. Uiteraard is dat aan de fans van de franchise om zelf uit te maken. Ik wou gewoon een poging doen tot vergelijking tussen hobby's, en per toeval is muziek/gitaren dan mijn andere referentiepunt. Misschien kunnen kenners dat ook wel doen met RC auto's, warhammer beeldjes, magic the gathering, bordspelen, legpuzzels,...
Meh, dan zal marktplaats binnenkort wel weer vol staan met mensen die weer grof geld ruiken...
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Om eerlijk te zijn... je hebt gelijk, ik ga mijn vorige post gewoon weghalen want het was ook niet mijn bedoeling om nog een (meta)discussie op gang te trekken. Ik vond het gewoon een grappig idee dat je voor de prijs van een Lego set ook een halve muziekstudio kan aanschaffen, meer niet.Kerngezond schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:33:
[...]
Ik vind het een ingewikkelde en eerlijk gezegd ook lichtelijk nutteloze discussie. Hobby's kosten geld, en binnen die hobby (in dit geval LEGO) vind ik het legitiem om prijzen te vergelijken maar daarbuiten gaat elke vergelijking al snel mank. Een collega van mij heeft als hobby auto's en geeft duizenden euro's uit aan het onderhoud van zijn auto. Ik geef zelf helemaal niets om auto's en heb niet eens een rijbewijs, dus voor mij voelt dat weer als complete geldverspilling. Als hij dan weer nieuwe remmen en banden heeft laten zetten bereken ik voor de gein weleens hoeveel LEGO ik daarvan had kunnen kopen, maar we praten er altijd over in termen van hoeveel plezier het ons geeft. Iedereen die een beetje gezonde financiële huishouding heeft reserveert een bepaald bedrag voor z'n hobby, en daarbij is het een zinvolle uitdaging om dat efficiënt te besteden, maar plezier blijft altijd subjectief.
De hele My First Sony serie in Lego ?Kapoen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:57:
[...]
Om eerlijk te zijn... je hebt gelijk, ik ga mijn vorige post gewoon weghalen want het was ook niet mijn bedoeling om nog een (meta)discussie op gang te trekken. Ik vond het gewoon een grappig idee dat je voor de prijs van een Lego set ook een halve muziekstudio kan aanschaffen, meer niet.
Ey!! Macarena \o/
Ja, ik vind het niet erg hoor, ik vond het alles bij elkaar nog best een nuttige discussie. En dat 1000 euro veel geld is voor een LEGO-set vind ik op meerdere vlakken best een geldige bewering. Maar ik zou dan zeggen dat je voor één Death Star een compleet dorp van LEGO kan bouwen, en als dat de afweging is dan weet ik wel hoe ik die zou maken.Kapoen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:57:
[...]
Om eerlijk te zijn... je hebt gelijk, ik ga mijn vorige post gewoon weghalen want het was ook niet mijn bedoeling om nog een (meta)discussie op gang te trekken. Ik vond het gewoon een grappig idee dat je voor de prijs van een Lego set ook een halve muziekstudio kan aanschaffen, meer niet.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq