Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 136 ... 138 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
42erik schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 15:29:
[...]

Dat weet ik, maar dan nog vind ik ze iets teveel op elkaar lijken... Krijg hier wel het idee van dat de ene inspiratie bij de ander opdeed
Zo heel veel inspiratie is er niet nodig om dit plaatje na te maken:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9c/Lunch_atop_a_Skyscraper_-_Charles_Clyde_Ebbets.jpg

Je noemt zelf dat draadje al, maar als ik dit na zou maken zou ik dat precies hetzelfde doen. Zo heel veel mogelijkheden heb je dan ook niet. Zeker niet als je de schaal meeneemt die bepaalt wordt door de poppetjes. Alleen de achtergrond kun je echt anders maken en die is bij beiden dan ook echt anders (de onderste heeft b.v. echt naar voren gewerkt met de gebouwen onderaan)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:30
Ze hadden de SpaceX versie kunnen pakken :P
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GYWrKiZXgAAbpt6?format=jpg
https://x.com/SpaceX/status/1839064233612611788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:21
Daarnet gespot in een supermarkt, in de groenten-en-fruit afdeling.

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uip3wfWEFA2U7kK6CdTc782j6H8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LH7HmBF0tXAg0z6fm7xyKUXj.jpg?f=fotoalbum_tile
In de achtergrond letterlijk 'banana for scale' :P

Dus de marketing achter dit idee... "doe mij maar een kropsla, halve kilo spruiten, een tros bananen en... een doos Lego."?

En blijkbaar moet je de doos ook afwegen gezien er een weegschaal naast staat.
Ik vermoed dat je bij thuiskomst ook best je aankoop meteen in de koelkast plaatst?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:14
RaZ schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:25:
[...]

2 januari volgend jaar ;)

https://www.bricktastic.n...schijnen-in-januari-2026/

Mag hopen dat Lightning McQueen een miscommunicatie is, en dat het een auto wordt van een film met Steve McQueen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcJ9xr2A36Tpr8IT0T8fcp-eAtU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3xdMYrCJqEdn3YagF6Kztz8l.jpg?f=user_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is opzich een leuk auto'tje geworden :Y Alleen niet voor mij 8)

https://www.lego.com/nl-nl/product/lightning-mcqueen-77255

[ Voor 7% gewijzigd door RaZ op 05-09-2025 19:42 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 15:19

rammes

koekebakker 1e klas

Auto's en andere dingen met een gezichtje krijg ik echt de kriebels van. Net zoals dat locomotiefje met een gezicht. Brrrr

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
Begin van de verwatering van de SC lijn vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kapoen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:58:
Daarnet gespot in een supermarkt, in de groenten-en-fruit afdeling.

(klikbaar)
[Afbeelding]
In de achtergrond letterlijk 'banana for scale' :P

Dus de marketing achter dit idee... "doe mij maar een kropsla, halve kilo spruiten, een tros bananen en... een doos Lego."?

En blijkbaar moet je de doos ook afwegen gezien er een weegschaal naast staat.
Ik vermoed dat je bij thuiskomst ook best je aankoop meteen in de koelkast plaatst?
Afdeling houdbaar meets afdeling bloemen :+
Verwelkt iig niet :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
rammes schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:00:
Auto's en andere dingen met een gezichtje krijg ik echt de kriebels van. Net zoals dat locomotiefje met een gezicht. Brrrr
Ho Ho Ho eens even jij… ben jij nu Lightning McQueen en Thomas de trein met elkaar aan het vergelijken :X

Mijn Disney hart huilt!!! Cars is echt een hele leuke film namelijk.. en Lightning McQueen is een held! Of ben ik misschien gewoon iets teveel fan van Disney? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

schumi1986 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:02:
[...]

Ho Ho Ho eens even jij… ben jij nu Lightning McQueen en Thomas de trein met elkaar aan het vergelijken :X

Mijn Disney hart huilt!!! Cars is echt een hele leuke film namelijk.. en Lightning McQueen is een held! Of ben ik misschien gewoon iets teveel fan van Disney? :+
Hej whatever works for you, maar ik krijg er kriebels van. :X

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Edgenumber schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:18:
Begin van de verwatering van de SC lijn vrees ik.
Speed Champions zijn sowieso voor kinderen van rond de 9 jaar. En daar past die Lightning McQueen daar wel bij gezien de leeftijd denk ik. Voor volwassenen die die auto'tjes ook leuk vinden hoort die er gewoon niet tussen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik spaar zelf geen SC. Maar ik hoop voor anderen dat het niet zoals de architecture lijn gaat verwateren.

Dat was eerst echt gericht op architectuur en zijn nu toeristische attracties. Wel een link met architectuur, maar er zijn architectonisch belangrijkere gebouwen waar niks mee gedaan wordt. <- goed, je merk dat ik hier wat mee had en het mij pijn doet welke richting die lijn is uitgegaan.

Maar ik hoop dus voor de SC spaarders niet dat dit straks een lijn wordt met al Lightning McQueen zijn collega's. Of allerlei andere voertuigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
rammes schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:04:
[...]

Hej whatever works for you, maar ik krijg er kriebels van. :X
Moet zeggen dat ik ook de kriebels krijg, van een halve Death Star voor 1000euro en wanneer je niet snel beslist om de set te kopen je de GWP mist en je met een incomplete set komt te zitten 8)7

Soms begrijp ik de keuzes van Lego echt niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 17:02
RaZ schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:05:
[...]

Speed Champions zijn sowieso voor kinderen van rond de 9 jaar. En daar past die Lightning McQueen daar wel bij gezien de leeftijd denk ik. Voor volwassenen die die auto'tjes ook leuk vinden hoort die er gewoon niet tussen.
De nieuwe F1 film met Brad Pit in de hoofdrol heeft onlangs het record gebroken voor 'racefilm met de grootste opbrengst'. Mag jij 1x raden wat de film was die hiervoor bovenaan stond: Cars 2.
Blijkbaar ziet Hollywood animatie films ook gewoon als serieuze films. Mijn dochter was helemaal gek van Cars, en ik vind het een geinig autootje, dus deze gaat er wel komen.
Ik was afgelopen weekend in Zandvoort bij de F1 race en heb daar ook verschillende mensen in heel serieuze rode race T-shirts zien lopen met LMQ erop. Staat gewoon voor Lightning McQueen. Erg grappig als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

schumi1986 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:14:
[...]

Moet zeggen dat ik ook de kriebels krijg, van een halve Death Star voor 1000euro en wanneer je niet snel beslist om de set te kopen je de GWP mist en je met een incomplete set komt te zitten 8)7

Soms begrijp ik de keuzes van Lego echt niet
Ik vind de set echt niet mooi, ik heb de millennium falcon gehad die vond ik wel tof. Destijds voor 600 euro kunnen kopen, dat was ook wel de max. 1K ga ik echt niet uitgeven en helemaal niet aan een set die ik niet mooi vind.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
rammes schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:34:
[...]

Ik vind de set echt niet mooi, ik heb de millennium falcon gehad die vond ik wel tof. Destijds voor 600 euro kunnen kopen, dat was ook wel de max. 1K ga ik echt niet uitgeven en helemaal niet aan een set die ik niet mooi vind.
Idem. Heb hier de 3 grote sets staan, Millennium Falcon, Star Destroyer en de AT-AT. Ik keek er enorm naar uit om een Death Star aan de collectie toe te voegen, ondanks dat 1000 euro uitgeven aan een Lego set voor mij nog te doen is ben ik helemaal geen fan van hoe deze set eruit ziet. En die GWP is gewoon een kei harde naai streek.

Bij de AT-AT kon je de extra stoelen tenminste nog opvullen met Storm Troopers uit Battle Packs welke los te koop waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:28

SomerenV

It's something!

[...]

Ik heb de Millenium Falcon, wat echt een onwijs toffe set is, maar ook direct duidelijk maakte voor mij waarom ik dergelijke sets nooit meer ga kopen. Als display piece zijn ze prachtig maar nemen idioot veel ruimte in. En door de hoeveelheid onderdelen moet je haast wel in omgekeerde volgorde afbreken en terugdoen in genummerde zakjes anders is opnieuw bouwen echt onbegonnen werk. Afbreken en de steentjes sorteren met de rest van de losse steentjes maakt het helemaal onmogelijk om zo'n set ooit nog opnieuw te bouwen tenzij je er aanzienlijk meer tijd aan kwijt wilt zijn.

Op een gegeven moment kom je qua piececount op een aantal dat het los van een display piece gewoon steeds minder praktisch wordt. Op dat moment kun je je denk ik af gaan vragen of je niet beter af bent met daadwerkelijke modelbouw :')

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:53

krietjur

Where am I?

Gelukkig heb ik uberhaupt niets met star wars, dus deze set zou ik voor 100 euro nog voorbij laten gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

krietjur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:47:
Gelukkig heb ik uberhaupt niets met star wars, dus deze set zou ik voor 100 euro nog voorbij laten gaan ;)
Joajoa

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:04
krietjur schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:47:
Daarmee schiet je ook weer door in je redenering. Ik heb zelf weinig met Star Wars, maar voor 100 euro zou ik deze Death Slice direct kopen. Het ding heeft ruim 9000 onderdelen, dus dan zit je op 1,1 cent per onderdeel. Dat is een voordelige en indrukwekkende voorraad reserveonderdelen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:44

Superkiwi

Hoi doei

RaZ schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:05:
[...]
Speed Champions zijn sowieso voor kinderen van rond de 9 jaar.
Wut?
Speed Champions zijn meer display dan speelbaar.
Kinderen van 9 spelen liever met Lego City auto's.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:35

QuattroNL

It is I.

Superkiwi schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 02:09:
[...]

Wut?
Speed Champions zijn meer display dan speelbaar.
Kinderen van 9 spelen liever met Lego City auto's.
Idd. Ik heb als autoliefhebber 2 vitrinekasten vol met SC's. Puur ter display dus. En ik blijf ze kopen (incl binnenkort een nieuwe vitrine :9).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik blijf ze ook kopen hoor :P

Maar een auto'tje van een animatieserie voor de doelgroep peuter/kleuter met ogen en een mond? Nee, ik heb daar helemaal niks mee :P Al is het niet plakken van sticker met de ogen op de voorruit natuurlijk ook een optie ;)

Waar ik dan wel op hoop, is een A-Team duo-pack. De bus van BA en de Corvette van Face. Miami Vice met de 2 Ferrari's. The Dukes of Hazard met The General Lee (al gok ik dat die er nooit zal komen vanwege de vlag).

Dat heeft voor mij nostalgische waarde want dat keek ik als kind van ±10 jaar oud.

Ik heb zelf helemaal niks met auto's, maar ik kan een mooie auto's wel waarderen. Zo loop ik regelmatig langs een huis waar een Hummer voor de deur staat, en dat is echt een hele gave bak. Geel/oker met zwarte accententen zoals de Porsche die dit jaar uitkwam. Zal een leuker auto'tje zijn dan die Merc Wagon R :P

Maar opzich kan een Renault 4 of 5 ook gewoon prima, zwik stickers er bij, en je hebt een rally-uitvoering. Laat die Simca's en Trabantjes maar komen. En waar blijft die kever met nummer 53? 8)

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 06-09-2025 10:53 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
RaZ schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:41:

Maar een auto'tje van een animatieserie voor de doelgroep peuter/kleuter met ogen en een mond? Nee, ik heb daar helemaal niks mee :P Al is het niet plakken van sticker met de ogen op de voorruit natuurlijk ook een optie ;)

Waar ik dan wel op hoop, is een A-Team duo-pack. De bus van BA en de Corvette van Face. Miami Vice met de 2 Ferrari's. The Dukes of Hazard met The General Lee (al gok ik dat die er nooit zal komen vanwege de vlag).

Dat heeft voor mij nostalgische waarde want dat keek ik als kind van ±10 jaar oud.

Ik heb zelf helemaal niks met auto's, maar ik kan een mooie auto's wel waarderen. Zo loop ik regelmatig langs een huis waar een Hummer voor de deur staat, en dat is echt een hele gave bak. Geel/oker met zwarte accententen zoals de Porsche die dit jaar uitkwam. Zal een leuker auto'tje zijn dan die Merc Wagon R :P

Maar opzich kan een Renault 4 of 5 ook gewoon prima, zwik stickers er bij, en je hebt een rally-uitvoering. Laat die Simca's en Trabantjes maar komen. En waar blijft die kever met nummer 53? 8)
Ik herken wel een beetje wat je zegt. Ik heb ook niet zoveel met auto’s, maar een mooie Lamborghini of Bugatti van LEGO koop ik ook nog wel eens, juist omdat die dingen ook in het echt een soort over de top cartooneske wansmaak hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:54

Heb ook weinig met die supercars, maar een Renault 4 of een T3 busje zou ik dan wel weer kopen.
Er zou ook een BTTF Delorian aankomen, die wil ik ook, en een busje van het A-Team zie ik ook wel zitten!
Maar de zoveelste Bugatti o.d., meh.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Toen ik vorig jaar wist dat ik ging verhuizen, heb ik besloten al mijn lego sets uit elkaar te halen, te wassen & in de nieuwe woning weer op te bouwen.

Eerste set die ik onder handen nam was de Horizon Tallneck 76989, maar kwam er toen al snel achter dat ruim 1200 steentjes in 1 grote zak dumpen misschien niet zo handig was 🤡

De uitdaging van dit weekend is dus alles uit te zoeken op formaat & deze set weer op te bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkxuBLpswwfPvtquTE7d6zXnfKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYhMGBEgjKhHad4GpFsNBNtQ.jpg?f=fotoalbum_large
Begon al fijn met de eerste 2 figuren welke beiden 1 steentje gebruiken welke maar 1 x voorkomt.. Succes met zoeken! _O-
Kostte een uur, maar wel gelukt 😅 Ben nog wel even zoet hiermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Er waren twee SC's naar me onderweg; de Evija en de F40.
Maak ik het pakketje net open, is die Evija al in elkaar gezet. :o :D
(Aankoop via een shop, maar de Evija had ook een heel schappelijk prijsje).

Heb besloten het geen probleem te vinden. Jammer weliswaar dat ik hem niet hoef te bouwen maar daarvoor heb ik die F40 nog.
Nu even de instructies opzoeken want ik moet de spoiler er nog even op klussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SuBBaSS schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:13:
Er waren twee SC's naar me onderweg; de Evija en de F40.
Maak ik het pakketje net open, is die Evija al in elkaar gezet. :o :D
(Aankoop via een shop, maar de Evija had ook een heel schappelijk prijsje).

Heb besloten het geen probleem te vinden. Jammer weliswaar dat ik hem niet hoef te bouwen maar daarvoor heb ik die F40 nog.
Nu even de instructies opzoeken want ik moet de spoiler er nog even op klussen.
Oh, als ik dat had geweten had ik die niet in het aanbiedingen topic gezet :P Ik weet dat ze ook 2de hands verkopen, en dat er altijd netjes bij zetten, en bij die hebben ze dat dus niet gedaan. Bouwinstructies vindt je hier: https://www.lego.com/nl-n...ilding-instructions/76907

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

RaZ schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 14:16:
[...]

Oh, als ik dat had geweten had ik die niet in het aanbiedingen topic gezet :P Ik weet dat ze ook 2de hands verkopen, en dat er altijd netjes bij zetten, en bij die hebben ze dat dus niet gedaan. Bouwinstructies vindt je hier: https://www.lego.com/nl-n...ilding-instructions/76907
Geen issue verder hoor. Heb er zelf niet heel goed op gelet, maar snapte natuurlijk wel dat er iets met die prijs was. Geinig modelletje verder. En het scheelt weer stickers plakken! 8)
Dank je wel in ieder geval.

[ Voor 3% gewijzigd door SuBBaSS op 06-09-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

Niet dat het zo werkt bij Lego (die brengen dan gewoon de set opnieuw uit met een nieuw nummer met hogere prijs zoals bij de Death Star speelset of doen zo'n price hike zoals in 2022 of 2023 over de hele linie), maar als je de adviesprijs van de Falcon UCS van 2017 nu voor inflatie corrigeert, kom je op een bedrag van ongeveer €1100* :D

*Op basis van de €850 adviesprijs die volgens mij al sinds 2017 voor Nederland gold, in Duitsland was toen de adviesprijs €800 en dit is met de genoemde price hike in 2022 of 2023 gelijk getrokken met Nederland. Ga je uit van de €800 adviesprijs, zit je nog steeds boven de €1000 :D

[ Voor 20% gewijzigd door AppieNL op 06-09-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:35
KrusT schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:01:
[...]

Heb ook weinig met die supercars, maar een Renault 4 of een T3 busje zou ik dan wel weer kopen.
Er zou ook een BTTF Delorian aankomen, die wil ik ook, en een busje van het A-Team zie ik ook wel zitten!
T2 Camper is een optie :) Lijkt helaas EoL, dus wel aardig aan de prijs:
https://www.brickwatch.ne...swagen-T2-Camper-Van.html

Verder met je eens, van mij mag de SC ook normale iconische wagens gaan bevatten. Rolls Roys Spectre wellicht? Of een ID.Buzz? Range Rover?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:13
KrusT schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:01:
[...]

T2 MOC-232245
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-232245/692124.jpg/1000x800.jpg
Renault 4 F4 - MOC-177059
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-177059/88244.jpg/1000x800.jpg
De T3 is kennelijk erg lastig, weinig goeie MOCs gezien, MOC-137534 is wel aardig
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-137534/169039.png/1000x562p.png

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Deze MOC mag Lego best in productie nemen :Y :
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/up/25/2516bdeb1433af7f834c16a8cc0b81a1.png/800x405.png
https://rebrickable.com/m...mmler/nemos-nautilus-car/

En deze is ook wel gaaf: https://www.reddit.com/r/...rnu/lego_corvette_c8_z06/

[ Voor 18% gewijzigd door RaZ op 06-09-2025 20:53 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Het vetste vind ik persoonlijk minifig-scale, maar op die schaal zijn personenwagens vrijwel onmogelijk, tenzij je inboet op bijvoorbeeld het erin kunnen passen van een minifig (is dit een minifig-scale-paradox? :+ ). Voor zaken als busjes en vrachtwagens werkt het een stuk beter, al kent dat ook nog voldoende uitdagingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LhTL286sG0KLoB-4kz_SYtRD34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kw18G58ANZ0HhIZ2DE9Iq5VD.png?f=fotoalbum_large

Dat ding is héél erg work in progress, maar laat wel het potentieel zien. Alleen wat vervelend dat je eigenlijk maar één vooruit hebt die 6 breed is... Maar deze schaal (1:43) komt vrij aardig uit met de hoogte van minifigs en met wat creatief ontwerpen kun je 2 minifigs naast elkaar kwijt voorin. Wat je krijgt is een beetje een hybride tussen een zo echt lijkend model en een 'hier kun je mee spelen'-LEGO model.

Normale auto's zijn in deze schaal 5 breed (~180cm), busjes 6 (~210cm) en vrachtwagens 7 (~250cm).

Je zou eens moeten zoeken naar 5 wide LEGO auto's. Zit héél tof spul tussen _/-\o_ Zoals deze Golf:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-106587.jpg/1000x800.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond
Vandaag een middagje naar de winkel in Utrecht geweest. Voor de geïnteresseerden een overzicht van de muur:
YouTube: LEGO pab-muur Utrecht 2025-09-06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@SomerenV

Ik heb zo een jaar of wat geleden eens in 'Stud.IO' een model gemaakt van het type touringcar waar ik (inmiddels ruim) 30 jaar geleden nog als 'eigen rijder' dagelijks mee onderweg was. De bedoeling was destijds om dat model vervolgens ook daadwerkelijk te gaan bouwen incl. alle benodigde Lego Minifigs .....

Een EOS-233 (een écht Belgisch 'van Hool' kwaliteitsproduct) had in de maximaal toegestane 'touristclass' opstelling van de passagiersstoelen totaal 61 (krappe) zitplaatsen voor passagiers beschikbaar bij een voertuiglengte / breedte van 13.60 Mtr. /2.50Mtr. In 'Royal Class' opstelling hield ik daar nog 48 passagiersstoelen van over, in 'Comfort Class' nog 54. De bestuurdersstoel en de stoel voor een eventuele reisleider voorin zo'n wagen slokte in beide gevallen de voorste ruime meter van de gehele lengte al weg.

Met 5 Minifigs op de achterste zitrij mag je gaan uitrekenen hoe lang en breed dat dat gevaarte op Lego schaal had geworden én hoe duur het zou gaan worden om dat model vervolgens ook nog eens echt te kunnen gaan bouwen incl. alle 63 Lego Minifigs.

:o :9 :+

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 07-09-2025 01:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Will_M schreef op zondag 7 september 2025 @ 01:01:
@SomerenV

Ik heb zo een jaar of wat geleden eens in 'Stud.IO' een model gemaakt van het type touringcar waar ik (inmiddels) ruim 30 jaar geleden nog als 'eigen rijder' dagelijks mee onderweg was. De bedoeling was destijds om dat model vervolgens ook daadwerkelijk te gaan bouwen incl. alle benodigde Lego Minifigs .....

Een EOS-233 (een Belgisch 'van Hool' kwaliteitsproduct) had in de maximaal toegestane 'touristclass' opstelling van de passagiersstoelen 61 (krappe) zitplaatsen voor passagiers beschikbaar bij een voertuiglengte/breedte van 13.60 Mtr. /2.50Mtr. De bestuurdersstoel en de stoel voor een eventuele reisleider voorin zo'n wagen slokte de voorste anderhalve meter van de gehele lengte al weg.

Met 5 Minifigs op de achterste zitrij mag je gaan uitrekenen hoe lang en breed dat dat gevaarte op Lego schaal had geworden én hoe duur het zou worden om dat model vervolgens ook nog eens te gaan bouwen incl. alle 63 Lego Minifigs

:o :9 :+
In schaal 1:43 valt het qua kosten uiteindelijk wel mee ;) Het lastige met bouwen op schaal is dat minifigs twee schalen hebben. 1:43 in de hoogte en 1:22 (ongeveer) in de breedte. Als je 1:22 pakt dan krijg je een unit van 77 studs lang en 14 studs breed :D Dat loopt aardig in de kosten ja, maar is qua ontwerpen ook best een uitdaging. Als je daar vervolgens een minifig naast zet dan klopt het echt voor geen meter omdat de bus gewoon véél te groot is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXrPjpUq13kU6Hxz2ErTAZvSAEE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SPfda5VGDnHgYHpNFKQ6Cu2P.png?f=fotoalbum_large

Ik heb daar zo geen fancy render van want nooit af hoeven maken, maar da's de Ebusco 3.0, en die is in het echt 250cm breed en 12 meter lang. Hij oogt in verhouding met minifigs correct qua formaat, maar er passen in de breedte maar 2 minifigs in dat ding, met een klein gangpad er tussen. In totaal kunnen er 10 in zitten, een chauffeur, en er zijn wat staanplaatsen (met faux klapstoeltjes).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYvmMAcjBlG2eYkAiO26_BCkpYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lbEkt0JtW46TBxtgn5vjS8rJ.png?f=fotoalbum_large

In 'jouw' schaal om er het correcte aantal minifigs in te krijgen zou het model twee maal zo breed zijn en meer dan twee maal zo lang. Dat is echt huge en loopt dan echt enorm in de kosten. Mijn versie zou op 60 á 70 euro uit komen gok ik. Niet perse goedkoop, maar ook niet onbetaalbaar.

Heb je nog afbeeldingen of renders van wat je destijds gemaakt hebt? Ik ben wel benieuwd namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SomerenV schreef op zondag 7 september 2025 @ 01:30:
[...]

In schaal 1:43 valt het qua kosten uiteindelijk wel mee ;) Het lastige met bouwen op schaal is dat minifigs twee schalen hebben. 1:43 in de hoogte en 1:22 (ongeveer) in de breedte. Als je 1:22 pakt dan krijg je een unit van 77 studs lang en 14 studs breed :D Dat loopt aardig in de kosten ja, maar is qua ontwerpen ook best een uitdaging. Als je daar vervolgens een minifig naast zet dan klopt het echt voor geen meter omdat de bus gewoon véél te groot is.

[Afbeelding]

Ik heb daar zo geen fancy render van want nooit af hoeven maken, maar da's de Ebusco 3.0, en die is in het echt 250cm breed en 12 meter lang. Hij oogt in verhouding met minifigs correct qua formaat, maar er passen in de breedte maar 2 minifigs in dat ding, met een klein gangpad er tussen. In totaal kunnen er 10 in zitten, een chauffeur, en er zijn wat staanplaatsen (met faux klapstoeltjes).

[Afbeelding]

In 'jouw' schaal om er het correcte aantal minifigs in te krijgen zou het model twee maal zo breed zijn en meer dan twee maal zo lang. Dat is echt huge en loopt dan echt enorm in de kosten. Mijn versie zou op 60 á 70 euro uit komen gok ik. Niet perse goedkoop, maar ook niet onbetaalbaar.

Heb je nog afbeeldingen of renders van wat je destijds gemaakt hebt? Ik ben wel benieuwd namelijk :)
Ik heb daar helaas inmiddels niets meer van over nadat ik overgestapt ben op het (privé) gebruik van een Macbook en ik destijds al zoiets had van: Dat gaat 't 'm niet meer worden qua bouwen.

:'( 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Weer een nieuwe aanwinst, de Tyrrell P34 uit 1976 :)

MOC gemaakt door Bento Brick.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKcIB74tfKqdhhdcFP8p5X0sJ-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4bm8L1PJs6BsXpXmrMgvI97.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9bJ08JHASPZRAK1tHc-5UJ1ZKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIcPutKTKZ6uHjAtKYhePZdt.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vX4W7HHJ8MGjbp2DbXxFJbNmJA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLGZJxShcm3oCiQ0D70JU1Sb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/up4r5VYPnZy-fVMbyCc9sG3kPLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acLsTt5omcWbPovtVP1g5zU1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LKbAUcMD2x30h2T1eSvZi-pVXE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsSIJf0UVmIhTq7jcJ7FKVWV.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

F1 & Lego zondag,
dus we blijven nog even bij de F1 modellen.

Dit maal de Williams Racing FW14B en Nigel Mansell (10353), ik vind die oude Lego F1 wagens geweldig.
Maar ik vond het een te groot gemis dat de sponsoren niet tijd accuraat waren.

Dus heb een meer kloppend stickersetje bij Mattsbricks gekocht.

Zie hier het resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Wpn4WbcZ/1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8DzPxDnn/2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YFskbtGQ/3.png

Origineel:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/6DlAqZ76/s8/f1-australian-gp-1992-nigel-mansell-williams-fw14b.jpg

Nadeel is wel dat sommige stickers over meerdere onderdelen zitten, dus uit elkaar halen is er niet meer bij.
Ook is de maat net anders dan bij Lego stickers, en kom je soms net niet goed uit. Heb de Camel logo's zo goed mogelijk laten aansluiten maar dan loopt de blauwe driehoek niet perfect.
Maar al met al ben ik heel bij met het resultaat :+

De Senna McLaren heb ik ook al gebouwd, maar het alternatieve setje daarvoor plakt over wat bedrukte onderdelen heen. Dus daar wil ik eerst kale steentjes voor bestellen, kon ze helaas niet uit de algemene voorraad halen, heb toch nog te weinig Lego :9.

Dat is bij deze Williams wel een gemis tov de McLaren, hier helemaal geen bedrukte sponsoren. (alleen 2 1x1 tiles met een half blauw driehoekje. De McLaren had toch aardig wat bedrukte onderdelen van oa Honda.

[ Voor 5% gewijzigd door JBplap op 08-09-2025 00:28 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:08
Op vakantie in Portugal, kwamen een (kleine) LEGO store tegen. Helaas niets wat ons aansprak (los van dat meenemen lastig zou zijn…

Ze hadden wel een leuke build staan. Pastel de Nata;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNv8gidm-2jDF2V1_kzKb7Qpi1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YeHRWqZ7DLDBui6dmr3i33a9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTvL0zKyMUEEG1b8Uc18w4zaNTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aplDaAx5QMZUYpBKXQHZhXsJ.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbqX8hmgsYTjARC_dlliUejgnJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNVdIqFHbIetl117afx5PAdG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik las hier ergens een paar posts terug iets over een Volkswagen T1 (volgens mij?) en moest daar aan denken toen ik 5 wide LEGO auto's benoemde, dus ik heb er gepoogd eentje te maken. Nog niet af, maar wilde hem wel alvast delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
JBplap schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:40:
F1 & Lego zondag,
dus we blijven nog even bij de F1 modellen.

Dit maal de Williams Racing FW14B en Nigel Mansell (10353), ik vind die oude Lego F1 wagens geweldig.
Maar ik vond het een te groot gemis dat de sponsoren niet tijd accuraat waren.

Dus heb een meer kloppend stickersetje bij Mattsbricks gekocht.

Zie hier het resultaat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Origineel:
[Afbeelding]

Nadeel is wel dat sommige stickers over meerdere onderdelen zitten, dus uit elkaar halen is er niet meer bij.
Ook is de maat net anders dan bij Lego stickers, en kom je soms net niet goed uit. Heb de Camel logo's zo goed mogelijk laten aansluiten maar dan loopt de blauwe driehoek niet perfect.
Maar al met al ben ik heel bij met het resultaat :+

De Senna McLaren heb ik ook al gebouwd, maar het alternatieve setje daarvoor plakt over wat bedrukte onderdelen heen. Dus daar wil ik eerst kale steentjes voor bestellen, kon ze helaas niet uit de algemene voorraad halen, heb toch nog te weinig Lego :9.

Dat is bij deze Williams wel een gemis tov de McLaren, hier helemaal geen bedrukte sponsoren. (alleen 2 1x1 tiles met een half blauw driehoekje. De McLaren had toch aardig wat bedrukte onderdelen van oa Honda.
Gebruik zelf de mod van Bento Brick met hier en daar aanpassingen van mijzelf.

Zo heb ik vorige week de achtervleugel smaller gemaakt, van een 4 naar 3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSNpiSJQMEYh8jCAw8c1q8Gi_BU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCsMk9VdiFSCiC04bsXlBEmP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsL7Lbhe8j0BFBRZZkdCDe4gVTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhgXg263YuzV01N0yKd6vAlW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j68yes6EsPdVbab-40aWtW3jFJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCTueuXaIKCu5M4zT9iot8Mb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Nieuwe teaser van Lego voor de aankomende Star Trek set:

https://www.instagram.com/p/DOVz5d3jGNr/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ben wel benieuwd, is denk ik de 1e keer iets van Star Trek als ik me niet vergis.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:34
Haha, kwam hier voor precies dezelfde reden.

Afbeeldingslocatie: https://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2025/09/LEGO-Captain-Picard-Minifigure.jpg

Picard minifig ziet er goed uit!

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
Pierre schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:50:
[...]

Ben wel benieuwd, is denk ik de 1e keer iets van Star Trek als ik me niet vergis.
Correct (van LEGO tenminste - BlueBrixx had eerder wel een Star Trek lijn).

Er is ook al een en ander gelekt, zie o.a. Tc99m in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"

[ Voor 10% gewijzigd door Tc99m op 08-09-2025 14:57 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donkerlicht
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 10-09 13:40
SpeedyNick schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:12:
Eerste set die ik onder handen nam was de Horizon Tallneck 76989, maar kwam er toen al snel achter dat ruim 1200 steentjes in 1 grote zak dumpen misschien niet zo handig was 🤡
Dat is mijn standaardmanier van bouwen. Vorige week nog begonnen aan het Disneykasteel (71040), alle zakjes openen en over tafel gooien. Zijn iets meer dan 4000 stukjes. De Tallneck staat nog op zolder. Zal ik ook op dezelfde manier bouwen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ServiceDeskBoye
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-09 15:31
Afgelopen weekend aan deze set begonnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aJxi_RhHvqHym_v4XWY0Mbqtag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lA7yZX0qnNChDkLi4s2OTTr.jpg?f=fotoalbum_large

Samen met die brickheadz
Was een erg leuke build om te doen, ik heb me zeker 3 a 4 uur dik vermaakt.

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuDJhGTHmYL7jW2s5WQTA6uf7Iw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pEp6HYjIL2KQMD7UZ67RdpTY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:41
Wellicht een mooie kans voor mensen die nog iets missen van de bricklink sets:

Vanaf morgen 17:00 (óf 08:00 óf 17:00, dat is nog niet helder) kan je enkele bricklink sets bestellen via LEGO zelf.
Bron (bricktastic)

edit: betreft deze sets:
Series 1

Old Train Engine Shed voor €219,99
Mountain Fortress voor €339,99
Parisian Street voor €289,99
General Store voor €139,99
Snack Shack voor €44,99

Series 2

Brick Cross Train Station voor €259,99
Logging Railway voor €189,99
The Ocean House voor €179,99
Mushroom House voor €79,99
Ominous Isle voor €219,99

edit 2: de webpagina lijkt al te zijn geupdatet waardoor de tijd 17:00 is.

[ Voor 43% gewijzigd door RubjeMazter op 08-09-2025 23:24 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

donkerlicht schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:18:
[...]

Dat is mijn standaardmanier van bouwen. Vorige week nog begonnen aan het Disneykasteel (71040), alle zakjes openen en over tafel gooien. Zijn iets meer dan 4000 stukjes. De Tallneck staat nog op zolder. Zal ik ook op dezelfde manier bouwen.
Wij gooien het niet over de tafel, aangezien we iets langer dan een uur over een build doen, maar wel worden alle zakjes leeggegooid in een bak. Alleen voor de Titanic hebben we (deels) een uitzondering gemaakt. Daar hebben we per boekje alle zakjes in een bak gedaan (dus in drieen gesplitst). We hebben toen wel een grotere bak moeten kopen :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:09

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Tc99m schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:55:
[...]
Zag deze twee ook nog voorbij komen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het zijn allemaal vage plaatjes, dus lastig oordelen. De vorm/uitvoering vind ik oké, het blijft LEGO dus perfecte curves krijg je nooit en van exposed studs lig ik niet wakker.
Ik snap alleen die gele/zandkleurige accenten op de met name schotelsectie niet. Die zijn op het originele model zo niet aanwezig. De deflector ziet er ook een beetje gek uit, net als de onderkant van de schotel (daar zitten een soort inhammen in?). Maar goed, de officiële plaatjes en het model in de winkel maar even afwachten. Ik hoop wel dat dit niet tegenvalt; als deze set flopt dan zal dat ook wel het einde van Star Trek LEGO betekenen.

Qua minifigs: jammer dat ze voor Troi niet het uniform hebben gekozen, en voor Wesley Crusher het uniform uit het eerste seizoen.
De zandkleurige elementen zijn wel correct, alleen in de effectshots in de serie vallen die niet op. Zoek maar eens afbeeldingen op van het model zoals het is gebruikt voor de effectshots in de serie - dan zie je die vlakken ook. Ook veel schaalmodellen (non-LEGO) van de 1701D hebben die vlakken.

Voor wat betreft de inkepingen: die horen er inderdaad niet te zitten, en ik gok dat die op het LEGO-model iets te maken hebben met het mechanisme om de schotel aan de drive hull te koppelen. In de serie gaat dat men een vergrendelingsmechanisme dat op deze schaal niet in LEGO na te bouwen is, dus ik vermoed dat ze het anders hebben opgelost en de inkepingen het gevolg vsn die oplossing zijn.

De minifigs lijken wel geslaagd (vooral nu het Picard-figuurtje officieel onthuld is en je de details op de rest ook beter kunt plaatsen). Vooral dat vrijwel alle figuurtjes met een accessoire worden geleverd dat inderdaad iets over het personage zwgt (Data's kat Spot, Riker's trombone etc.).

Ik hoorde ook dat er een kleinere set uitkomt met daarin een shuttle en een Ensign Ro minifig.

Ik hoop dat het allemaal een beetje aanslaat en we ooit ook een Voyager-set krijgen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkerlicht
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 10-09 13:40
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:15:
[...]

Wij gooien het niet over de tafel, aangezien we iets langer dan een uur over een build doen, maar wel worden alle zakjes leeggegooid in een bak. Alleen voor de Titanic hebben we (deels) een uitzondering gemaakt. Daar hebben we per boekje alle zakjes in een bak gedaan (dus in drieen gesplitst). We hebben toen wel een grotere bak moeten kopen :D
Ah ja, op een tafel vind ik met veel stukjes gemakkelijker zoeken. Dan kan het lekker uitgespreid worden. Bij kleinere sets en tussen bouwsessies door zitten de steentjes wel in een bak. Anders ben ik bang dat de kinderen en/of katten er mee aan de haal gaan.

Overigens staat hier de Millennium Falcon (75192) ook nog in de garage om ooit gebouwd te gaan worden. Daar ga ik ook een uitzondering voor maken door per doosje te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:39:
[...]

De zandkleurige elementen zijn wel correct, alleen in de effectshots in de serie vallen die niet op. Zoek maar eens afbeeldingen op van het model zoals het is gebruikt voor de effectshots in de serie - dan zie je die vlakken ook. Ook veel schaalmodellen (non-LEGO) van de 1701D hebben die vlakken.

Voor wat betreft de inkepingen: die horen er inderdaad niet te zitten, en ik gok dat die op het LEGO-model iets te maken hebben met het mechanisme om de schotel aan de drive hull te koppelen. In de serie gaat dat men een vergrendelingsmechanisme dat op deze schaal niet in LEGO na te bouwen is, dus ik vermoed dat ze het anders hebben opgelost en de inkepingen het gevolg vsn die oplossing zijn.

De minifigs lijken wel geslaagd (vooral nu het Picard-figuurtje officieel onthuld is en je de details op de rest ook beter kunt plaatsen). Vooral dat vrijwel alle figuurtjes met een accessoire worden geleverd dat inderdaad iets over het personage zwgt (Data's kat Spot, Riker's trombone etc.).

Ik hoorde ook dat er een kleinere set uitkomt met daarin een shuttle en een Ensign Ro minifig.

Ik hoop dat het allemaal een beetje aanslaat en we ooit ook een Voyager-set krijgen.
Lego blijft gewoon compromis sluiten, blokjes zijn beperkt, volledig met je eens, ik vind het een goed geslaagd model. En die shuttle met Ensign Ro schijnt een GWP te zijn bij bestelling. Ik als ST fan hoop ook echt dat deze serie aanslaat.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
Voor de buurman van mijn schoonmoeder is wellicht die Star Trek reeks wel tof. Alhoewel ik geen idee heb of het wat voor hem is (Lego that is).
Vind het tof, maar ga het niet kopen.

Baal nog steeds dat ze met al het gezeik rondom Activision (zo lijkt het) nooit verder zijn gegaan met de Overwatch reeks. Heb de oorspronkelijke allemaal in mijn bezit. Weet alleen even niet waar ik ze gelaten heb. :+

Deze moc vind ik dan ook zeker wel geslaagd:
https://rebrickable.com/m...tch-bastion-skin/#details
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbPV7IoHNCzOH6gwNRVdoYKX4ns=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kwojLD1xUmXjV3xtQJfOIJVZ.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 09-09-2025 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RubjeMazter schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:21:

Vanaf morgen 17:00 (óf 08:00 óf 17:00, dat is nog niet helder) kan je enkele bricklink sets bestellen via LEGO zelf.
Bron (bricktastic)

Series 1

Snack Shack voor €44,99

Series 2

Cool, ik ga wel wat kopen, Snack Shack voor ons "food truck festival" in de stad.

En twijfel nog tussen Old Train Engine Shed en Brick Cross Train Station, alle twee kan ik ze eigenlijk niet kwijt maar ik zoek nog wel een goeie plek wat een start plek voor een trein zou kunnen zijn. Wordt dus waarschijnlijk de Old Train Engine Shed

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerngezond

Bron (bricktastic)

Series 1

Snack Shack voor €44,99

Series 2

Oef, dat gaat een dilemma worden. Brick Cross Train Station is zo mooi, maar ik had in mijn budget hier even geen rekening mee gehouden. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kerngezond schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:47:
[...]

Oef, dat gaat een dilemma worden. Brick Cross Train Station is zo mooi, maar ik had in mijn budget hier even geen rekening mee gehouden. :$
Hier hetzelfde, ik wil Hogsmead en de Enterprise nog kopen, dat is al meer dan m'n Lego budget dit jaar nog.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45
Thalaron schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:03:
Op vakantie in Portugal, kwamen een (kleine) LEGO store tegen. Helaas niets wat ons aansprak (los van dat meenemen lastig zou zijn…

Leuk! Kon het in Osaka ook niet laten de Lego store in te lopen. Was ook makkelijk, moest van de kinderen toch de Ghibli store er naast bezoeken. Nou ja, en van mijzelf. Daar hadden ze een build gemaakt van de lokale takoyaki, okonomiyaki gerechten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wylv8hwX7b-o-iU-9tP_X5gbC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MA0Aj3CKKHg7pmEo6LgI1meA.jpg?f=fotoalbum_large

Met de lage yen, en belastingvrij inkopen kon je daar wel relatief goedkoop dingen kopen. Alleen had ik de koffers al vol :(

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kerngezond schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:47:
[...]

Hehe heel herkenbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:01:
[...]

Hier hetzelfde, ik wil Hogsmead en de Enterprise nog kopen, dat is al meer dan m'n Lego budget dit jaar nog.
Heb net bedacht dat ik het station laat lopen, is wel fancy maar past hier niet echt. Wel inspiratie voor een nieuwe MOC :*)
Het lijstje hier is een beetje lang: de speed champions, nog 2 star wars helmen, de enterprise (waarschijnlijk), soundwave, wall-e, en nog ergens een keer de Heartlake City appartementen en winkels (42670).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:39:
[...]

Op foto's van het originele model (zowel 6, 4 als 2 ft) dat is gebruikt voor de effectshots zie je echt niet deze zandkleurige/bruine vlakken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9F0hKUkNO9FUpyQpqORZ55mnhE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/G8BdYls04JdktJK8pG2WT1oP.png?f=user_large

De gelekte foto's zijn van hele matige kwaliteit, en het komt wel vaker voor dat die niet goed overeen komen met hoe de kleurverhoudingen er uit zien op de uiteindelijke LEGO-set. Dus misschien ziet het er uiteindelijk wel anders (beter) uit.
Met de inkepingen op de saucer section bedoel ik deze dingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDfADAcvdIDbozTJBSY2s0cGIHo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/opjc1XUqrdSoZOxjhm0a9nPh.png?f=user_large
Ik vermoed dat dit inkepingen zijn voor ramen, alleen zijn ze wel heel erg prominent aanwezig en op het model subtieler.

De twee parallel lopende strepen op de stardrive section zijn voor de standaard om de set op te displayen.
De hoop bij de LEGO/Star Trek community dat er nu allemaal andere schepen en CMF-series met Star Trek personages komen is groot, maar het zal voor een heel groot deel afhangen van hoe goed deze set verkoopt. Als de LEGO Enterprise-D te 'cartoony' wordt (waar het een beetje op lijkt), zal dat helaas tegenvallen vrees ik - maar ik blijf hoop houden. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Tc99m schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:18:
[...]

Op foto's van het originele model (zowel 6, 4 als 2 ft) dat is gebruikt voor de effectshots zie je echt niet deze zandkleurige/bruine vlakken:
[Afbeelding]

De gelekte foto's zijn van hele matige kwaliteit, en het komt wel vaker voor dat die niet goed overeen komen met hoe de kleurverhoudingen er uit zien op de uiteindelijke LEGO-set. Dus misschien ziet het er uiteindelijk wel anders (beter) uit.

[...]

[Afbeelding]
Ik vermoed dat dit inkepingen zijn voor ramen, alleen zijn ze wel heel erg prominent aanwezig en op het model subtieler.

De twee parallel lopende strepen op de stardrive section zijn voor de standaard om de set op te displayen.

[...]

De hoop bij de LEGO/Star Trek community dat er nu allemaal andere schepen en CMF-series met Star Trek personages komen is groot, maar het zal voor een heel groot deel afhangen van hoe goed deze set verkoopt. Als de LEGO Enterprise-D te 'cartoony' wordt (waar het een beetje op lijkt), zal dat helaas tegenvallen vrees ik - maar ik blijf hoop houden. ;)
Dit is de onderkant van het Eaglemoss-model (een peperduur, iets van 2500 euro, model van de EnterpriseD:

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/4122M12adwL._AC_.jpg

Ook daar zie je de zandkleurige panelen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tc99m schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

[...]

Het is natuurlijk onmogelijk, zie hier ook de kleurverschillen in de panelen, dit is met Lego gewoon niet fatsoenlijk te doen.

Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/memoryalpha/images/e/e9/USS_Enterprise-D_studio_model_showing_its_true_colors.jpg/revision/latest?cb=20110922165106&path-prefix=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:21:
[...]

Dit is de onderkant van het Eaglemoss-model (een peperduur, iets van 2500 euro, model van de EnterpriseD:

[Afbeelding]

Ook daar zie je de zandkleurige panelen.
Dat zijn dus ook niet de panelen die ik bedoel :)

Ik weet dat er zandkleurig (oranje/geel/bruin, het is maar net hoe 't licht er op valt) elementen op de Enterprise-D aanwezig zijn, maar op de bovenkant van de schotel op het LEGO model zitten vier zandkleurige wedge plates aan weerszijden van de brug (zie de foto in mijn vorige post). Die kleuren zijn op die plek niet op een oorspronkelijk model aanwezig (zowel niet de modellen die zijn gebruikt om te filmen, de digitale modellen of modellen die door producenten als Eaglemoss zijn uitgebracht ;)).

Nogmaals: misschien valt de kleur anders uit op het uiteindelijke model, maar als dit een poging is om de aztec decaling van het oorspronkelijke model te simuleren (wat ik vermoed), hebben ze qua kleurkeuze de plank misgeslagen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Mad-Matt schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:23:
[...]

Het is natuurlijk onmogelijk, zie hier ook de kleurverschillen in de panelen, dit is met Lego gewoon niet fatsoenlijk te doen.

[Afbeelding]
Klopt, maar dan is het denk ik niet de oplossing om een andere kleur toe te voegen die daar niet "hoort". :p

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tc99m schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:33:
[...]

Klopt, maar dan is het denk ik niet de oplossing om een andere kleur toe te voegen die daar niet "hoort". :p
Als je hem dusdanig graag wil, maar je hieraan stoort, koop je toch een paar paneeltjes in de "juiste" kleur, probleem opgelost. Persoonlijk denk ik dat dit model wat levendiger wordt van wat kleur. Als ik naar de UCS Star Destroyer kijk heb ik me altijd geërgerd aan de grijze massa.

Voor mij is het persoonlijk geen dealbreaker, ik vind hem er sowieso goed uit zien en er komen echt nog wel mocs met mogelijk verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Thalaron schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, wij hebben hem ook gezien in april :D Zitten best veel stukjes in (11.500 stukjes, 12 kg, 58x58x24 cm, 1 maand werk). En ze hebben 3 lego stores in Lissabon, 2 in de stad, en 1 op het vliegveld. Die andere in de stad heeft een danseres staan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Mad-Matt schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:41:
[...]

Als je hem dusdanig graag wil, maar je hieraan stoort, koop je toch een paar paneeltjes in de "juiste" kleur, probleem opgelost. Persoonlijk denk ik dat dit model wat levendiger wordt van wat kleur. Als ik naar de UCS Star Destroyer kijk heb ik me altijd geërgerd aan de grijze massa.

Voor mij is het persoonlijk geen dealbreaker, ik vind hem er sowieso goed uit zien en er komen echt nog wel mocs met mogelijk verbeteringen.
Oh ja, ik lig er niet van wakker hoor, alleen komen hier voor mij als LEGO en Star Trek fan natuurlijk twee werelden samen en dan vind ik het juist ook wel leuk om in de details te kruipen. ;)

scintillating

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Van de week kwam deze voorbij op Amazon voor een goede prijs.
Kan ik eindelijk de Dark blue space fig afmaken met helm en airtank! d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pllW1TvG8pTf4il_wsewKNPgayg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaN5fMWayQIQnXibvUiLiEnA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Tc99m schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:31:
[...]

Dat zijn dus ook niet de panelen die ik bedoel :)

Ik weet dat er zandkleurig (oranje/geel/bruin, het is maar net hoe 't licht er op valt) elementen op de Enterprise-D aanwezig zijn, maar op de bovenkant van de schotel op het LEGO model zitten vier zandkleurige wedge plates aan weerszijden van de brug (zie de foto in mijn vorige post). Die kleuren zijn op die plek niet op een oorspronkelijk model aanwezig (zowel niet de modellen die zijn gebruikt om te filmen, de digitale modellen of modellen die door producenten als Eaglemoss zijn uitgebracht ;)).

Nogmaals: misschien valt de kleur anders uit op het uiteindelijke model, maar als dit een poging is om de aztec decaling van het oorspronkelijke model te simuleren (wat ik vermoed), hebben ze qua kleurkeuze de plank misgeslagen.
De panelen zitten inderdaad niet op dezelfde plek, maar ik heb wel sterk het gevoel dat men de kleurverschillen probeert uit te beelden.

Dit is de bovenkant van diezelfde Eaglemoss-set:
Afbeeldingslocatie: https://blog.trekcore.com/wp-content/uploads/2017/12/header-entd-xl-1.jpg

De panelen naast de brug, die het LEGO-model wel heeft, zitten niet op het Eaglemoss-model, maar er zijn wel dergelijke panelen zichtbaar verder naar achteren (richting de deur en het approach platform van shuttlebay 1).

[ Voor 1% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 09-09-2025 12:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online

Bron (bricktastic)

Series 1

Snack Shack voor €44,99

Series 2

Nice voor mensen die het gemist hebben!

In het artikel staat:
De voorraad die nu beschikbaar komt, bestaat uit extra geproduceerde modellen die normaal gebruikt worden ter vervanging van beschadigde of kwijtgeraakte sets of uit orders die later zijn geannuleerd

Een aantal sets uit die serie heb ik dus beschadigd ontvangen, maar LEGO kon er niets aan doen want eenmalig en geen voorraad. Ik heb toen, na versturen van foto's een vergoeding gehad in de vorm van wat Insider points, maar had hem liever omgewisseld voor een onbeschadigde.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Dit is de nieuwe Winter Village trein dan. Weet niet of hij al voorbij gekomen is. Zag hem zo snel niet hier.

Heb wel het idee dat de nadruk wat meer op de kleur blauw is komen te liggen. Santa's Visit had veel blauw, Santa's Post Office had wat meer blauw en nu de trein ook weer. Ziet er verder wel leuk uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BecmJ_e2MNY_gqrBxFL3yBvVbiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvKM6uhE0WD3vKB3ppJHS1jp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1ZN3wu3D7Z4zCp5P0Ut1wF80KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jobuX1eSkESxXpNUGDR6PiDU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 09-09-2025 12:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tc99m
En een nieuwe kerstboom...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_x7Jo1QA772qgbB1yYl6jtnQrus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTT3YyfMwt6STh8JhoBM6VOw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UFsF2iMwaeljs4hFqPCcvfsMkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUqnkBNQWGW0WAL3QBwqWoXv.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Gim schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:46:
Dit is de nieuwe Winter Village trein dan. Weet niet of hij al voorbij gekomen is. Zag hem zo snel niet hier.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor mij toch net iets te veel een remake van 10254, en aangezien ik die al heb laat ik deze trein aan mij voorbij rijden. :+

Tenminste voor nu; mocht hij voldoende zijn afgeprijsd dan pik ik hem misschien wel op.

Die kerstboom daarentegen vind ik wel heel erg cute, die gaat er wel komen, samen met het nieuwe gingerbread huisje.

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 09-09-2025 12:53 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online

Heb wel het idee dat de nadruk wat meer op de kleur blauw is komen te liggen. Santa's Visit had veel blauw, Santa's Post Office had wat meer blauw en nu de trein ook weer. Ziet er verder wel leuk uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hopelijk is een 9V motor ook te realiseren in de set :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:52:
[...]

Voor mij toch net iets te veel een remake van 10254, en aangezien ik die al heb laat ik deze trein aan mij voorbij rijden. :+

Tenminste voor nu; mocht hij voldoende zijn afgeprijsd dan pik ik hem misschien wel op.

Die kerstboom daarentegen vind ik wel heel erg cute, die gaat er wel komen, samen met het nieuwe gingerbread huisje.
De trein blijft natuurlijk een trein dus enige gelijkenis viel te verwachten. Heb zelf wel t idee dat de vorige trein net wat "echter" was met een normalere wagon (ipv eentje met cadeau papier wrap) en dat kolenkarretje (de nieuwe lijkt meer gevuld met cadeautjes?). En zoals ik naderhand opmerkte, andere kleurstelling.

Het is sowieso geen waarschijnlijke buy voor me want de vorige trein voldoet prima. Kan wel leuk zijn om iets van zo'n wagon na te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

PurpleBlue schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:55:
[...]

Hopelijk is een 9V motor ook te realiseren in de set :)
Staat beschreven op de achterkant van de doos (2e plaatje)? Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Gim schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:58:
[...]

De trein blijft natuurlijk een trein dus enige gelijkenis viel te verwachten.
Ja, maar dit gaat wel iets verder dan 'enige'. Qua constructie zal hij vast iets anders in elkaar zitten, maar in de basis is dit qua uitstraling en opzet dezelfde set.

Ik vind het niet erg, ook als het een andere trein was had ik hem niet gehaald, en ik snap ook dat ze een nieuwe trein uitbrengen want dat zal veel mensen aanspreken, maar ik vind het qua ontwerp niet echt origineel... Alsof er te weinig tijd was om iets nieuws te bedenken.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Aldmar schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:14:
[...]

Staat beschreven op de achterkant van de doos (2e plaatje)? Of bedoel je iets anders?
Ah, zie het ja.
ik heb deze 9V motor, maar zal dan ook wel passen :)
Afbeeldingslocatie: https://www.bricklink.com/PL/590.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 21:08
Op de achterkant van de doos staat een kleine blauwe trein. Daar staat bij 3D printed piece. Is dat nieuw ?

Ik heb al een tijd de rode Harry Potter trein, dat gaat zo blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ruim 3000 stukjes, ben benieuwd wat die gaat kosten met de huidige prijzen... :X

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Donatelloo schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:38:
Op de achterkant van de doos staat een kleine blauwe trein. Daar staat bij 3D printed piece. Is dat nieuw ?

Ik heb al een tijd de rode Harry Potter trein, dat gaat zo blijven.
Ja, het is blijkbaar een treintje dat dus kan "rijden" (de wielen kunnen draaien). Voor mij ook het eerst dat ik zoiets in een LEGO-set zie.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:38

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu ook bij Lego
https://www.lego.com/nl-nl/product/icons-10361-10361

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:09
Haha 300 euro voor een kerstboom 8)7

Ziet er leuk uit, daar niet van, maar wat een prijs joh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Oke, never mind, voor 300 euro komt die er ook alleen in de aanbieding... :P

scintillating

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

iketot schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:46:
[...]

Dat is wat ik heb met 99% van de sets van Lego tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:09
Mad-Matt schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:57:
[...]

Dat is wat ik heb met 99% van de sets van Lego tegenwoordig.
Zou niet willen zeggen 99%, maar wel vaak inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

Bron (bricktastic)

Series 1

Snack Shack voor €44,99

Series 2

FYI: Een reminder dat de sets nu te bestellen zijn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 23:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TestDummie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:00:
[...]

FYI: Een reminder dat de sets nu te bestellen zijn!
Zo gaat hard. Was er 17:01/17:02 en kreeg het kasteel al niet meer in mijn winkelmand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

iketot schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:46:
[...]

Ik werd vooral enthousiast van die kat die erbij zit. :+
Mini tuxedo. O+
Interieur van het ding is ook nog wel geinig.

Maar 300 euro waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaattt???? :D
Mafklappers daar. Voor 100 euro minder was het nog niet eens een must buy.
En de speciale space kersttrui noem je niet even? :o :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHEobwyaPPpWLK3kczryWIYHQlQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9ECLprZPKRpuExPewx2p9zc6.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door SuBBaSS op 09-09-2025 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is er hier iemand die nog een Kleur- en afstandssensor 88007 heeft en niet gebruikt?

Ik heb vandaag eindelijk weer de motor kunnen kopen maar 88007 is niet meer te krijgen 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:12:
[...]

Zo gaat hard. Was er 17:01/17:02 en kreeg het kasteel al niet meer in mijn winkelmand.
Ik heb het kasteel net kunnen bestellen voor 17 uur, de links naar de lego shopping card werkten al maar toen de bestelling rond was en ik het berichtje typte was het al tijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:41:
Is er hier iemand die nog een Kleur- en afstandssensor 88007 heeft en niet gebruikt?

Ik heb vandaag eindelijk weer de motor kunnen kopen maar 88007 is niet meer te krijgen 😢
Bricklink? Staan er niet veel, maar in ieder geval 1 uit Finland. Rest USA.

Signature van nature

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:18

almightyarjen

When does the hurting stop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0bhZl22DDYk3PR7Dxxa3ecKsj0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Vqz9K4HYChhIo5XBgj7UXTRW.jpg?f=user_large

Vanaf de zijkant ziet die nieuwe WV locomotief er wel erg slecht uit :/

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
almightyarjen schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:11:
[Afbeelding]

Vanaf de zijkant ziet die nieuwe WV locomotief er wel erg slecht uit :/
Inderdaad niet moeders mooiste, maar is hij nou gemotoriseerd? Dat had ik nog niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sircuri schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:04:
[...]

Bricklink? Staan er niet veel, maar in ieder geval 1 uit Finland. Rest USA.
Zit net te kijken toevallig. Alleen met shipping en handeling wordt hij dan meer dan €50,-

Misschien toch maar doorbijten.

Pagina: 1 ... 136 ... 138 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .