Het Grote Lego Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 133 ... 144 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:10

GeeBee

Oddball

Ah… die had ik gemist (y)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
KW25 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:26:
[...]

Die is idd een stuk mooier! Waar kan je de benodigde parts vinden? Of zijn het echt de 600+ extra parts die je nodig hebt?
De onderdelen in de linkse lijst heb je nodig, zijn er 214.

https://rebrickable.com/s...=MOC-202130&2-set=10330-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-10 16:46
melst90 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:21:
Zijn hier ook mensen met de set rivendell hebben?
Hoe hebben jullie deze uitgestald, volgens mij zijn er weinig kasten waar de set normaal inpast.
Wij hebben deze.
We hebben de set niet in maar op 2 trofast kasten gestald. Die van 145 hoog, 46 breed en 30 cm diep. Maar daar is hij eigenlijk ook al te breed en te diep voor, dus hangt een beetje over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:20
Hoe hebben jullie deze uitgestald, volgens mij zijn er weinig kasten waar de set normaal inpast.
Ik heb zo’n vierkante vakjeskast van Ikea en daar staat hij bovenop. Daarvoor stond hij op een plank. Ik zou het niet in een kast willen zetten omdat de set aan meerdere kanten mooi is om te bekijken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Nope - maar wel barracuda island, en die is vergelijkbaar met rivendall: een bouwwerk die vanaf iedere hoek wel iets te zien heeft, nodige figures en “verhaaltjes” en veel details. Daarom staat het barracuda island op een tafel.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melst90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-10 14:58
Thanks voor de tips om Rivendell ergens op te zetten ipv van in. Ik pas mijn zoek gebied even aan en maakt het makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:54
Volgende winter village set word een trein: https://www.bricktastic.n...gende-winter-village-set/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Ja, dat gerucht was al eerder langsgekomen hier… Tot nu toe lees ik op alle sites en fora met geruchten “trein”, dus dan zal het wel waar zijn. :p

Ik heb al een trein (10254) en tram (10308), voor nóg een trein loop ik niet echt warm… Dat zou dan het tweede jaar op rij worden dat ik de Winter Village set oversla.

Ben benieuwd of het een stoomtrein wordt (misschien een remake van 10173 Holiday Train?) of een moderne trein… “Express” klinkt toch wel een beetje sneltreinachtig.

[ Voor 13% gewijzigd door Tc99m op 18-08-2025 23:56 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Het moet in het dorp passen anders sla ik ook over het als afgelopen jaar met dat dikke sneeuwdek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
In other news (hing ook al een tijdje in de lucht):

LEGO.com account integration coming to BrickLink on September 18th
It was announced back in June that LEGO would soon roll out the integration of your LEGO.com account with your BrickLink account, creating a single sign-in experience. It has now been confirmed that this will start on September 18, 2025.

[…]

LEGO Account integration will create a single sign-in experience for both LEGO.com and BrickLink.com. If you already have a LEGO Account, you’ll soon be able to merge it with your BrickLink account. If you don’t have one yet, you’ll need to create one and then merge it with your BrickLink account to keep using all your favorite BrickLink features. In markets where the LEGO Group offers the LEGO Insiders program, a LEGO Account is created as part of signing up for LEGO Insiders.
Volledige FAQ hier: https://www.bricklink.com/help.asp?helpID=2670, inclusief eisen voor de nieuwe gebruikersnamen

scintillating

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afgelopen tijd tussendoor een Stargate gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54726593390_69d120bc6a_c.jpg

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Pin0 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:28:
Afgelopen tijd tussendoor een Stargate gemaakt:
[Afbeelding]
Oh, dat heb je leuk gedaan :Y

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:19
Leuke aanpassing van de Happy Plants die ik op Eurobricks voorbij zag komen.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54724435778_a329299d82_c.jpg

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:28
melst90 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:16:
Thanks voor de tips om Rivendell ergens op te zetten ipv van in. Ik pas mijn zoek gebied even aan en maakt het makkelijker!
Ikea Billy en dan de diepere variant. Maar achteraf vind ik een stelling handiger dan een kast want ik heb twee Billy’s naast elkaar. Als de set lang is en je wilt meerdere naast elkaar zetten dan zit er geen wand in de weg. Vaak kan ik niet meer dan twee sets naast elkaar plaaten, of een enkele zoals Rivendell.

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 19-08-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 14:30

artificial_sun

Mazda Rx7

Tc99m schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:55:
[...]

Ja, dat gerucht was al eerder langsgekomen hier… Tot nu toe lees ik op alle sites en fora met geruchten “trein”, dus dan zal het wel waar zijn. :p

Ik heb al een trein (10254) en tram (10308), voor nóg een trein loop ik niet echt warm… Dat zou dan het tweede jaar op rij worden dat ik de Winter Village set oversla.

Ben benieuwd of het een stoomtrein wordt (misschien een remake van 10173 Holiday Train?) of een moderne trein… “Express” klinkt toch wel een beetje sneltreinachtig.
Ik heb deze zomer de 10254 2e hands kunnen scoren. Dus ik heb een dubbel gevoel bij, maar we zullen zien als hij onthuld wordt. Eigenlijk is mijn opstelling toch te smal voor die grote draai cirkel van de Lego trein.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
artificial_sun schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:31:
[...]

Ik heb deze zomer de 10254 2e hands kunnen scoren. Dus ik heb een dubbel gevoel bij, maar we zullen zien als hij onthuld wordt. Eigenlijk is mijn opstelling toch te smal voor die grote draai cirkel van de Lego trein.
Je kunt eventueel kiezen voor een andere partij die rails met een kleinere draai cirkel biedt. Al moet ik wel zeggen dat de kerst trein met alles erop en eraan wat meer kan slippen in de bochten.

Met de trein kies ik er vaker voor om hem gewoon 'statisch' in de layout op te nemen. Half spoor en gewoon laten overkomen dat ie net bij t station is aangekomen of zo. Scheelt veel ruimte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
artificial_sun schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:31:
[...]

Ja, ik heb hem ook om de boom lopen (met een afsplitsing langs het dorp), maar ik heb een paar rechte stukken er tussen gezet om het een iets groter rondje te maken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

LEGO heeft ook flexibele rails, die zou je ook kunnen gebruiken om een grotere cirkel te maken (al moet je er dan wel direct een hoop via Bricklink ofzo bestellen - ze worden dacht ik niet los verkocht). Of idd naar andere merken kijken zoals anderen hier al voorstellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Tc99m op 19-08-2025 11:34 ]

scintillating

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bezigheidstherapie van de afgelopen tijd! Inmiddels is de Friends Mansion ook al echt af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amWQ3Vf3yBsWehk1kYHLnmls7L8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8OxQoKBgHpVsr03E3vQoKif.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBxja7MatDYhi3QOM4cqItHnKwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duIAJDhEX1xKXGap3hR665r2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSrDnO6nmfOtZXu3Jz2kum2Ys48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzsXPDAN0656f9jXSICpMfM6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:58
Tc99m schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:55:
[...]

Ben zelf iets te laat ingestapt met de wintervillage, en als kind altijd zo graag een Lego trein willen hebben (maar ik had al 2 bakken vol houten treinen dus m'n ouders vonden dat terecht onnodig)....

Maarrrrr zit nu midden in een verhuizing, straks eindelijk plek voor een boompje met een dorpje rond de feestdagen.... Ik snap de teleurstelling voor hen die al een of dé (kerst)trein hebben... maar boy oh boy, alhoewel ik alweer een jaar in een Lego-stop zit vrees ik dat dit een insta-buy kan worden. Kinderlijke gevoelens borrelen al omhoog en heb nog geen foto gezien :D

En ja ik weet nu al dat het natuurlijk niet daarbij blijft: moeten natuurlijk rails bij, en nu je toch bezig bent een advent kalender etc etc, kan me niks bommen: als het een wintertrein gaat worden dan komt die er!

En nu maar hopen dat het niet toch iets anders is :P

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ondertussen weer terug uit Denemarken :)

Met onderstaande thuis gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMEBQfc2rUWrMiI_t-1HSBcg50c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2P3N84uJvMe9RWe7nRsN2at.jpg?f=fotoalbum_large
- De beschikbare sets in "The Lego House" (signed Duck, helaas geen piraat signed)
- Spacebaby + bloemen GWP
- Minichef
- Minichef bricks
- 6 rode blokjes
- minifigs getrade in Legoland. (zie verderop)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsjGagofPKij4qYD39N5IFuLmrw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7guFNCNTsORWF3ot3GNoEmDe.jpg?f=user_large
3x figs uit de legoland "Go Figure" store
1x Minichef
3x BAM figuren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTNYc3lwHnljVJ_lVcXJWT7aoZs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uE1KkIbQHg2EhBaY7FTtejca.jpg?f=user_large
Erg leuk dagje gehad, van 's begin tot eind (10:00 -19:00)
Onze dochters vonden het super, en de drukte die dag was goed te doen. 8)
Wachttijden waren niet al te lang, dus veel kunnen genieten van alle atracties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZ09aLbX6MQxCe2uLsTZ4QyUUno=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uuCYFFP8eDzE8XPZK3DZyk02.jpg?f=user_large
De beschikbare "Specials" in Legoland heb ik laten staan. (130euro omgerekend voor die grote set overigens)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNaEROwvL7BPb6ttFMebRAoyNG8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cI7cC8DJfa75uW8cXFLATywE.jpg?f=user_large
In de "Go Figure" store nog de BAM figuren gescoord (deze onderdelen zag ik niet in de LegoHouse store)
Hier ligt het "netjes" gesorteerd wat mij een hoop tijd scheelde met zoeken :+ Wel net iets duurder, maar per 6 "normaal", dus ook 3 figs gemaakt met "I 💗 Legoland" torso

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ogHAws_FhPcawxRrTRQ2bwoCps=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CCeC477uLQ2xwlIYNVKKRNJq.jpg?f=user_large
Deze zag ik in de "gallery" staan. Erg leuk model. Nu ik er op let, zijn er ook nog meer figuren in dit formaat, dus even kijken welke er nog meer zijn 8)

Ook had ik gelezen over het "traden van minifigures"
Samen met mijn dochter voor vertrek nog wat oude figs verzameld, en meegenomen.
Het bleek inderdaad dat je ze kon "traden" ofwel, elke fig die je interesant leek, kon je ruilen tegen die van jou.
Dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8jwshb-ANChcuynQvUDsqKDt0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32caXdFvyLb3A2Z6Dkfsyzhc.jpg?f=fotoalbum_large
(Dit is een initatief van de medewerkers zelf, en hun eigen figuren bleek later, gezien sommige personeelsleden niet blij waren als mijn dochter een oude fig ruilde voor een mooie CMF, of andere nieuwere fig :D )
Ben vooral blij met de Crashdummy CMF! oOo

LEGO HQ:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwLnGrOfksYMNYI8lPTSCAkmq_U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4AvGEt1C6B7rpc7FoBpPIQtV.jpg?f=user_large

De dag erna naar het LEGO House geweest, ook erg leuk!
Kleiner dan verwacht, maar door het vele spelen en wat drukte heb ik mij er de hele dag (van 10:00 tot 20:00) vermaakt met onze dochters. (tussendoor even buiten bij de bakker een broodje gegeten)

Voor mij en de meiden was dit echt fantastisch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UWhSxRJz0h3GWoG-fqDtowMzss=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cSeSiQRAIKuCFXMmzOFgyecM.jpg?f=user_large

En voor de Classic Space fans:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Q4yc_VmbyOYX5-HJ2siMcGIuoY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/klgV36tTcqtskHC67xOsDOs4.jpg?f=user_large
Groene classic helmpjes voor het oprapen :o
Bij navraag aan een medewerker, was het niet de bedoeling dat je de figs mee nam (al gebeurde dat wel heel vaak), maar mocht ik wel een helmpje meenemen :) )

Uiteindelijk toch een plekje gevonden bij de Minichef :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04pZvq1J2E-8rJe7Wc854-RrJFM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qAwhUNVZhp9WVeCBAICwkMhB.jpg?f=user_large

Wij vonden het kidsmenu prima, en voor de "adult" extra's liepen wij niet warm.
Bij navraag konden wij ook een kids menu bestellen, maar waren de porties kleiner.
Ook werd er bij verteld dat wij gratis konden bijbestellen, met uitzondering van het vlees/vis.

Wij hebben dus 4x kids menu genomen, al vond ik de zalm flink in verhouding met frietjes/pasta en groente.
Maar na wat extra frietjes/pasta en salade hadden we ruim voldoende voor een prima prijs :)

Al met al, een prima LEGO beleving gehad in Denemarken :)

[ Voor 3% gewijzigd door PurpleBlue op 19-08-2025 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
davidov schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:14:
[...]

Ben zelf iets te laat ingestapt met de wintervillage, en als kind altijd zo graag een Lego trein willen hebben (maar ik had al 2 bakken vol houten treinen dus m'n ouders vonden dat terecht onnodig)....

Maarrrrr zit nu midden in een verhuizing, straks eindelijk plek voor een boompje met een dorpje rond de feestdagen.... Ik snap de teleurstelling voor hen die al een of dé (kerst)trein hebben... maar boy oh boy, alhoewel ik alweer een jaar in een Lego-stop zit vrees ik dat dit een insta-buy kan worden. Kinderlijke gevoelens borrelen al omhoog en heb nog geen foto gezien :D

En ja ik weet nu al dat het natuurlijk niet daarbij blijft: moeten natuurlijk rails bij, en nu je toch bezig bent een advent kalender etc etc, kan me niks bommen: als het een wintertrein gaat worden dan komt die er!

En nu maar hopen dat het niet toch iets anders is :P
Haha, ik gun het je van harte dat er dit jaar een trein komt hoor! ;)
Ik zou het jammer vinden (al sluit ik niet uit dat ik hem toch haal als hij erg leuk blijkt te zijn), maar kan er ook goed mee leven, mijn dorp staat toch al aardig vol.

Voor mij was de vorige Winter Village trein wel echt weer een kickstart van mijn afol-leven. Ik was na m'n tienerjaren nooit echt 'gestopt' met LEGO, maar had er wel lange tijd geen plek in huis (en minder geld) voor. Toen ik eens voor Sinterklaas een LEGO adventkalender kreeg (en inmiddels genoeg plek in huis had), ging ik weer rondkijken en heb ik in een opwelling de trein en het bijbehorende station gekocht, en toen was het hek weer van de dam en kwamen de modulars etc. vanzelf. ;)

scintillating

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-Brick Brussel 2025-08-19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JWkkaA591okLMm37SPsSUWa_9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7d47svBe50vWs8T4u75aiMF.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:39:
Haha, ik gun het je van harte dat er dit jaar een trein komt hoor! ;)
Ik zou het jammer vinden (al sluit ik niet uit dat ik hem toch haal als hij erg leuk blijkt te zijn), maar kan er ook goed mee leven, mijn dorp staat toch al aardig vol.

Voor mij was de vorige Winter Village trein wel echt weer een kickstart van mijn afol-leven. Ik was na m'n tienerjaren nooit echt 'gestopt' met LEGO, maar had er wel lange tijd geen plek in huis (en minder geld) voor. Toen ik eens voor Sinterklaas een LEGO adventkalender kreeg (en inmiddels genoeg plek in huis had), ging ik weer rondkijken en heb ik in een opwelling de trein en het bijbehorende station gekocht, en toen was het hek weer van de dam en kwamen de modulars etc. vanzelf. ;)
Ik gun het anderen ook van harte.

Ik hoorde dat de nieuwe WV duurder zou worden, tenzij dat iets is wat alleen voor USA gaat spelen. Maar aangenomen dat de set duurder wordt en dat het naast inflatie ook terug te zien is in het aantal stenen, hoop ik dan wel dat de trein hooguit gelijkwaardig wordt aan de vorige trein en dat er al gelijk een klein stationnetje bij zit. Anders zie ik het al gebeuren dat we volgend jaar weer een station krijgen ;) Een jaartje budget besparen is mooi, maar hoeft niet twee jaar achter elkaar :+

Maar als het dus een trein wordt hoop ik ergens vooral dat ik nergens noodzaak zie om hem zelf te moeten willen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Gim schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:21:
[...]

Ik gun het anderen ook van harte.

Ik hoorde dat de nieuwe WV duurder zou worden, tenzij dat iets is wat alleen voor USA gaat spelen. Maar aangenomen dat de set duurder wordt en dat het naast inflatie ook terug te zien is in het aantal stenen, hoop ik dan wel dat de trein hooguit gelijkwaardig wordt aan de vorige trein en dat er al gelijk een klein stationnetje bij zit. Anders zie ik het al gebeuren dat we volgend jaar weer een station krijgen ;) Een jaartje budget besparen is mooi, maar hoeft niet twee jaar achter elkaar :+

Maar als het dus een trein wordt hoop ik ergens vooral dat ik nergens noodzaak zie om hem zelf te moeten willen :P
De adviesprijs van de vorige trein was bij release €104,99 voor een trein + 16 spoordelen.
De prijs van de (waarschijnlijk) nieuwe trein wordt $129,99 in de VS; in Europa volgens de geruchten €109,99 of €119,99. Een station erbij zou leuk zijn (al zat bij de vorige trein ook een soort "station", m.a.w. een heel kort stukje perron met een bankje :+ ), maar voor die prijs zal dat dan ten koste gaan van rails (of de grootte van de trein).
Het zou me (positief overigens) verrassen als LEGO én een goede trein, én een rondje rails én een station voor die prijs in de set weet te proppen.

Misschien weten ze nog wel een konijn uit de hoge hoed zak van de Kerstman te toveren en komen er dit jaar twéé Winter Village sets uit: een trein én een nieuw station!

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 19-08-2025 14:29 ]

scintillating

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mijn dochter is F1 fan.. en houd van lego..
Wat krijg je dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mo8-0xH06Le4LkPeUxO0O2SfDK0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0rNfCgLZTlxvd4y4uyU905nO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwfwQEPBcAxNIiXJ6A5WveDappU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eEn4bkJ5CBfGhg9vqAHtiojm.png?f=fotoalbum_large

Meeste trouwens gekocht op vakantie in Australia.. moest zelfs een extra koffer kopen voor haar extra spul (en ook van de andere souvenirs)..

Wel grappig die f1 minifigs zitten in een zelfde doosje.. maar de QR is uniek, dus ze heeft een app gevonden om te kijken welke er in het doosje zit.. betekende wel dat we 6 winkels langs moesten om de collectie (bijna) compleet te krijgen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• jip_86
Het eerste gebouw is klaar :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7MN6zyEmrwjynQo8MYDHlx0wCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcldrbIiwNcE5LWvCsjjeBy1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkolS4VaFu4cV4wrqKvghsU72bA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJdHesyi079CFZ0YO0UJtEu8.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Gelekt: LEGO Ideas - Willy Wonka* and the Chocolate Factory (21360)

2025 onderdelen, €220, beschikbaar op 18 september

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3-qEAQnIc8OgiBB_z7KXN-hhh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4nWhSk9SolpM9agpm5hSOcq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/691T0HM_xf6NCXvIvE9GkMeNjpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qxqG2BHwT7955KPCtoheXaH.jpg?f=fotoalbum_large

*niet Charlie want gebaseerd op de film uit 1971 en niet het boek of de film uit 2005

Overigens heeft de oorspronkelijke Ideas inzending dan wel meer de uitstraling van de film uit 2005, maar dan wel met minifiguren die op die van de film uit 1971 lijken... Snap wel dat ze volledig voor de 1971 versie zijn gegaan, ziet er imo ook wel beter uit. Alleen jammer dat ze geen opgeblazen versie van Violet Beauregarde en langerekte versie van Mike Teevee erbij doen...

[ Voor 18% gewijzigd door Tc99m op 20-08-2025 22:01 ]

scintillating

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 13:46
Tc99m schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:53:
Gelekt: LEGO Ideas - Willy Wonka* and the Chocolate Factory (21360)

2025 onderdelen, €220, beschikbaar op 18 september
Ik ben fan van de Ideas serie, menige set gekocht (en later weer verkocht, i.v.m. beperkte ruimte), nu ook de Italiaanse Riviera (21359) aan het bouwen (en recent ook de mini-figuur/ kauwgum ballenautomaat), maar deze Wonka set doet mij niet veel (deed het originele ontwerp mij ook niet overigens).
Ik laat deze in eerste instantie dan aan mij voorbijgaan, alleen als 2026 geen interessant Lego-jaar voor mij wordt, kan het zomaar zijn dat deze set alsnog eens online, bij goede aanbieding, zomaar in mijn winkelmandje staat..... ;)
Maar ik verwacht het dus van niet....

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 07:04

Wailing_Banshee

You're Next

Goosebirdy schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 06:43:
[...]

Ik ben fan van de Ideas serie, menige set gekocht (en later weer verkocht, i.v.m. beperkte ruimte), nu ook de Italiaanse Riviera (21359) aan het bouwen (en recent ook de mini-figuur/ kauwgum ballenautomaat), maar deze Wonka set doet mij niet veel (deed het originele ontwerp mij ook niet overigens).
Ik laat deze in eerste instantie dan aan mij voorbijgaan, alleen als 2026 geen interessant Lego-jaar voor mij wordt, kan het zomaar zijn dat deze set alsnog eens online, bij goede aanbieding, zomaar in mijn winkelmandje staat..... ;)
Maar ik verwacht het dus van niet....
Ik vind dit juist wel een leuke set (en die Italiaanse Riviera doet mij weer helemaal niets :p), en mogelijk dat ik hem wel ga kopen. Ik vind hem er vrolijk uit zien met veel detail.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn er ook verzamelaars van oude LEGO catalogussen uit de jaren 70?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IG4poNJdLDjF0LgT2JV2Cwd94E0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufD7z3qJzCVujpYXpI0XuVT2.jpg?f=fotoalbum_large

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sypie schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:48:
Zijn er ook verzamelaars van oude LEGO catalogussen uit de jaren 70?[Afbeelding]
voor alles is wel een verzamelaar te vinden :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Archer_VC10
  • Laatst online: 08:09
Zijn er ook verzamelaars van oude LEGO catalogussen uit de jaren 70?[Afbeelding]
Zo te zien ben je er zelf een! ;)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zag net op reddit een coole inzending voor de Lego Ideas site. En een van de weinige Technics inzendingen: https://beta.ideas.lego.c...31-4e0e-aa62-01b8d942c00d

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/7191fb55-5bf5-44c2-9715-7d8db8d6aad3/original:0:0/webp

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/6173483e-c23c-44a7-9d2c-f4623fca3eb4/original:0:0/webp

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 21-08-2025 10:47 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06

Maximus

There is no substitute

zonoskar schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:46:
Ik zag net op reddit een coole inzending voor de Lego Ideas site. En een van de weinige Technics inzendingen: https://beta.ideas.lego.c...31-4e0e-aa62-01b8d942c00d

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Supported. Heb zelf niet zoveel met Technic, maar vind het gaaf dat er een keer een technic inzending is.

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Zo te zien ben je er zelf een! ;)
Gekregen bij een doos die via de post opgestuurd was, als bedankje voor iets wat ik gedaan had. Lego was voor junior, boekjes interesseren hem niet zo.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool, heeft een beetje bushplane vibes, en dat setje vind ik zelf echt een topper, nog over nagedacht om em ook drijvers te geven zoals deze ideas inzending

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/8855-1.jpg
Doet mij denken aan een van mijn favorieten van vroeger... De 8855 Prop Plane

Wel mooie nieuwe uitvoering

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Zijn er ook verzamelaars van oude LEGO catalogussen uit de jaren 70?
Verzamelen is een groot woord, maar als ik ergens oude boekjes of een catalogus tegenkom neem ik het mee als men er niet te veel voor vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:26

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die is echt fenomenaal leuk _/-\o_

Zag deze ook langs komen op Reddit en ik heb hem gevraagd of die misschien als MOC op Rebrickable komt :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08:11
Fraggert schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:52:
[...]

Die is echt fenomenaal leuk _/-\o_

Zag deze ook langs komen op Reddit en ik heb hem gevraagd of die misschien als MOC op Rebrickable komt :)
Wouldn't hold your breath.
Dat mag niet volgens de voorwaarden van Lego Ideas. Als het geen Lego product wordt zit het IP hierop 3 jaar vast bij Lego. Als het wel een Lego product wordt zit het IP nog wat langer vast ;)

In theorie zou hij ze gratis kunnen aanbieden, want de voorwaarden zeggen dat je niks mag verkopen, maar het lijkt me niet slim om je relatie met hen zo op het spel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@ToolkiT Dat van zo'n app is al even zo. Voor mijn dochter ook best wel vaak die dingen staan scannen. Voel me dan best wel "stout" op zulke momenten, maar ja. Die specifieke die maar 1 keer in zo'n doos zitten, zijn vaak al weg. Wat dat betreft heeft het dan weer weinig zin. Denk dat het met die F1 wel anders zal zijn, maar wellicht vergis ik me.

Super fijn dat de QR codes uniek zijn. Dat dan weer wel. :)
Hoop dat je ze voor je dochter allemaal kan vinden uiteindelijk. Maar Bricklink werkt gelukkig ook wel. Heb dat zelf met die Mario minifigs gedaan. Geen gezeik, hier heb je iets meer dan los per doosje en ik heb ze in één keer compleet.

Net nogmaals gezicht naar die Wolf die bij die minifig zat van dit jaar. Want dat was er dan eentje in die reeks die weinig in de grote doos zat en dus iedere keer eruit gegraaid werd. Nu net geen 7 euro betaald bij iemand in Nederland voor alleen de wolf inclusief verzending. Die wolf zit overigens alleen bij dat karakter, dus redelijk uniek ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 22-08-2025 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:08
Jazeker, ik heb daar ook veel van thuisliggen... zijn mooie bladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 08:26

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ThaRoof schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:33:
[...]

Wouldn't hold your breath.
Dat mag niet volgens de voorwaarden van Lego Ideas. Als het geen Lego product wordt zit het IP hierop 3 jaar vast bij Lego. Als het wel een Lego product wordt zit het IP nog wat langer vast ;)

In theorie zou hij ze gratis kunnen aanbieden, want de voorwaarden zeggen dat je niks mag verkopen, maar het lijkt me niet slim om je relatie met hen zo op het spel te zetten.
ah juist jammer, nou dat had ik niet durven vermoeden...maar aan de andere kant: Lego gonna Lego :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Nieuwe Black Pearl (Captain Jack Sparrow's Pirate Ship - 10365) leaks

2862 onderdelen, prijs waarschijnlijk €329,99, release medio september
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCLvLvVV-58SFbVrMlBKjv8lo40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiA2AwyMvaXFreHPzcxjEgD4.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IuqxhPekUbBL4HpXzBft7aTZLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R72EU3I9Ecy2wuHfPzq51wDH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gi0zSDQkkdBgIuuXZuwAGmx5kd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECzNufwW91hyBIW3Psp4c935.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STl6W1VKNr2nEh-dqn3sHCaAeJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCfSKqjvhFhDBNISJx0prvuU.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:15

Pazo

Mroaw?

*knip* Dit topic is niet bedoeld voor V&A.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 25-08-2025 11:18 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Arunia schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:45:
@ToolkiT Dat van zo'n app is al even zo. Voor mijn dochter ook best wel vaak die dingen staan scannen. Voel me dan best wel "stout" op zulke momenten, maar ja. Die specifieke die maar 1 keer in zo'n doos zitten, zijn vaak al weg. Wat dat betreft heeft het dan weer weinig zin. Denk dat het met die F1 wel anders zal zijn, maar wellicht vergis ik me.

Super fijn dat de QR codes uniek zijn. Dat dan weer wel. :)
Hoop dat je ze voor je dochter allemaal kan vinden uiteindelijk. Maar Bricklink werkt gelukkig ook wel. Heb dat zelf met die Mario minifigs gedaan. Geen gezeik, hier heb je iets meer dan los per doosje en ik heb ze in één keer compleet.

Net nogmaals gezicht naar die Wolf die bij die minifig zat van dit jaar. Want dat was er dan eentje in die reeks die weinig in de grote doos zat en dus iedere keer eruit gegraaid werd. Nu net geen 7 euro betaald bij iemand in Nederland voor alleen de wolf inclusief verzending. Die wolf zit overigens alleen bij dat karakter, dus redelijk uniek ook.
Het personeel in de winkel vond het geen enkel probleem dat wij daar die hele doos aan het scannen waren een half uur lang _O-
En ik kreeg ook het idee dat sommige autotjes/minifigs er of weinig in zaten of mensen de top teams er al snel uit snaaien..
Letterlijk de allerlaatste die we scande was de auto die ze het liefst wilden (McLaren, want ze is een LN4 fan :) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@ToolkiT Haha, ik heb het ook wel eens gevraagd. Maar kan me voorstellen dat winkeliers er niet perse happig op zijn. Bepaalde autotjes/minifigs zitten ook beperkt in de dozen hoor. Maar dat is met een Magic the Gathering, Pokemon en Lorcana ook.

Die Wolf uit de laatste reeks bijvoorbeeld heeft dat ook. Als een doos al aangebroken is, dan hoef je daar al niet meer naar te zoeken is mijn ervaring.

Fijn dat die voor je dochter in ieder geval gevonden is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Arunia schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:07:
@ToolkiT Bepaalde autotjes/minifigs zitten ook beperkt in de dozen hoor.
Dat is volgens mij tegenwoordig niet meer (in ieder geval niet met de minifiguren): er zijn 12 minifigs per CMF-serie, en in de doos zitten er 36 in totaal, van iedere minifig 3 exemplaren.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 20:19
ToolkiT schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:04:
[...]

Het personeel in de winkel vond het geen enkel probleem dat wij daar die hele doos aan het scannen waren een half uur lang _O-
En ik kreeg ook het idee dat sommige autotjes/minifigs er of weinig in zaten of mensen de top teams er al snel uit snaaien..
Letterlijk de allerlaatste die we scande was de auto die ze het liefst wilden (McLaren, want ze is een LN4 fan :) )
Vorige week bij de speelgoedwinkel vroeg de cassiere zelfs of ik wilde weten welke er in de verpakking zat. Toen ik aangaf dat ik zelf al had gescand vond ze dat alleen maar mooi :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Tc99m schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:15:
[...]

Dat is volgens mij tegenwoordig niet meer (in ieder geval niet met de minifiguren): er zijn 12 minifigs per CMF-serie, en in de doos zitten er 36 in totaal, van iedere minifig 3 exemplaren.
Dit klopt inderdaad.

Had in de Lego winkel gevraagd voor die autootjes, zocht specifiek een aantal, en toen had de medewerkster juist een doos gehaald achter om er zeker van te zijn dat hij er tussen zou zitten.

Als ze eenmaal in de winkel liggen aangebroken, dan is de kans groot dat de gewilde poppetjes inderdaad al weg zijn ja, maar ze zitten er allemaal evenveel van in bij het openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
iketot schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:47:
[...]

Dit klopt inderdaad.

Had in de Lego winkel gevraagd voor die autootjes, zocht specifiek een aantal, en toen had de medewerkster juist een doos gehaald achter om er zeker van te zijn dat hij er tussen zou zitten.

Als ze eenmaal in de winkel liggen aangebroken, dan is de kans groot dat de gewilde poppetjes inderdaad al weg zijn ja, maar ze zitten er allemaal evenveel van in bij het openen.
Ja, in veel LEGO Stores worden ze zelfs al door het personeel vooraf gesorteerd, vragen kan daar inderdaad nooit kwaad (tenzij je het leuk vindt om te scannen natuurlijk ;))

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06:53
Tc99m schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:11:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Vind hem wel een vrij zwart geheel, maar goed zo heet het schip ook :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

procaliber schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:48:
[...]

Vind hem wel een vrij zwart geheel, maar goed zo heet het schip ook :+
Wees gerust, onder het zwarte uiterlijk zit vast een hoop groen, azure, light pink en nog meer kleuren die je niet kunt gebruiken. :X

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had realistischer gekund als er allemaal ingepakte witte pakketten op de steiger hadden gestaan :P

Maar verder wel heel gaaf model en heel goed gelukt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Laatst online: 07:00

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg leuk model. Bij vliegtuigen zie je vaak dat het erg lastig is om zinnige technische functies in te bouwen.
Ik moet het doen met mijn allereerste technic set, het B model van 852:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/sets/852-1-b2/82831.jpg/1000x800p.jpg
Leuk feitje: die vier grote 6x16 zwarte platen zaten erbij voor dit B model, ze worden niet gebruikt in de helikopter!
Ook zien we een flinke illegale verbinding in het staartstuk...

[ Voor 9% gewijzigd door mawashigeri op 23-08-2025 10:47 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Illegale verbinding? _O-

Welke instantie heeft je dat wijs gemaakt ? :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-10 15:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTeVWqVmVnbpAlbc2ZzHepCW60k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8vCH01jGVAdCNPTnmGCpkPI.jpg?f=fotoalbum_large

Verrassend leuke set, zeker voor de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:25

SuBBaSS

-has Ryzen

mawashigeri schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:45:
[...]

Erg leuk model. Bij vliegtuigen zie je vaak dat het erg lastig is om zinnige technische functies in te bouwen.
Ik moet het doen met mijn allereerste technic set, het B model van 852:
[Afbeelding]
Leuk feitje: die vier grote 6x16 zwarte platen zaten erbij voor dit B model, ze worden niet gebruikt in de helikopter!
Ook zien we een flinke illegale verbinding in het staartstuk...
Dan is de Concorde ook een illegale! :(
Achter de cockpit, die "antenne" zit ook tussen de studs gedrukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XzvRtq_l2KUMf-QAZwN4MuLCS8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZjNLg7J82gWasiSNPLEoRbx.jpg?f=fotoalbum_medium

Maar de discussie is hier eerder geweest; dit zou nog toegestaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
RaZ schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:56:
Illegale verbinding? _O-

Welke instantie heeft je dat wijs gemaakt ? :P
https://youtu.be/jWtZUzkvQ2E?si=HlfX9Cs__qF8wXfQ

Rond de 3.40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
SuBBaSS schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:17:
[...]

[Afbeelding]

Met studs is het niet de bedoeling, zonder kan dan weer wel. Linkje 1 post hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
SuBBaSS schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:17:
[...]

[Afbeelding]

Ik kan het niet goed zien, maar tiles (plat, geen studs) “mogen” wel, plates (met studs) niet. Tiles zijn namelijk een fractie dunner waardoor de plate waar je ze inklemt niet onder druk komt te staan.

Uiteraard zal niemand je stoppen als je het doet, maar “officieel” mag je dus geen plate tussen de studs van een andere plate klemmen omdat de spanning het onderdeel zou kunnen beschadigen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:25

SuBBaSS

-has Ryzen

Tc99m schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:44:
[...]

Ik kan het niet goed zien, maar tiles (plat, geen studs) “mogen” wel, plates (met studs) niet. Tiles zijn namelijk een fractie dunner waardoor de plate waar je ze inklemt niet onder druk komt te staan.

Uiteraard zal niemand je stoppen als je het doet, maar “officieel” mag je dus geen plate tussen de studs van een andere plate klemmen omdat de spanning het onderdeel zou kunnen beschadigen.
Ben ik (door dit topic) van op de hoogte. Had ik wat duidelijker moeten maken in mijn post.

En anders wist ik het dankzij oa. jou en @42erik nu wel.
De voorbeelden uit dat filmpje maken het goed duidelijk. (y) Vooral die ene waarbij de boel duidelijk krom trekt door de plaatsing. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:50

Amphiebietje

In de blubber

Tc99m schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:44:
Nou ja, "officieel" sinds een bepaald jaartal (jaren '90 of later?), want die regeltjes hebben ze pas later opgesteld. Het mag overduidelijk zijn dat ten tijde van dat B-model het gewoon nog mocht...

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• neevedr
  • Laatst online: 22-10 22:22

neevedr

Dat was ik niet!

Als liefhebber van retro draaischijftelefoons kon ik het tijdens mijn vakantie in LEGOLAND niet laten om de nieuwe LEGO-telefoon, die deze maand is uitgebracht, mee te nemen en natuurlijk direct in elkaar te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZ9MRCMKA2ETd1Vit2mQY71-tJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHKZLoKqvQ2AKASdBsqlysXv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LX1anbruwwVL4JKbaTGmbL3mbX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtWlmEYvgNLr6EV7petaXk3j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l8MC3DNWKkkwHJxaj1KMl9mmPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyql31DNbTtM7jeDpD2mKgeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_33rL_iNYgFlZP15gKqPDrYm80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGnSoDgcNBs5sOUFy0MFeRB6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrY6WWw4w543tj_1aFqtp1G1a0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwZXhw4r9NmCQ2kTFYMlBaJh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-10 17:31
Ik wil starten met de bouw van de Jazzclub 10312
Nu lees ik op bouwsteentjes dat er een fout in de handleiding staat :
Fout instructies: In het instructieboek is een fout geslopen waarbij bouwstappen met onderdelen uit zakje 13 vermeld staan bij het voorgaande zakje. Het betreft bladzijden 252 en 253 met respectievelijk stap 332 en 333. De onderdelen nodig voor deze stappen bevinden zich in zakje 13. We hebben deze fout in het instructieboek doorgegeven aan de betrokken afdeling. Deze fout zal in de eerste batch van de set aanwezig blijven en waarschijnlijk in een latere productieronde aangepast worden.

Weet iemand of dit inmiddels is aangepast in de latere series

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:50

Amphiebietje

In de blubber

@Hansw1 Is dat geen kwestie van zakje 13 openmaken en kijken wat er in zit t.o.v. wat de handleiding aangeeft?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hansw1 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:58:
Fout instructies: In het instructieboek is een fout geslopen waarbij bouwstappen met onderdelen uit zakje 13 vermeld staan bij het voorgaande zakje. Het betreft bladzijden 252 en 253 met respectievelijk stap 332 en 333. De onderdelen nodig voor deze stappen bevinden zich in zakje 13. We hebben deze fout in het instructieboek doorgegeven aan de betrokken afdeling. Deze fout zal in de eerste batch van de set aanwezig blijven en waarschijnlijk in een latere productieronde aangepast worden.

En waarom kan je dat niet zelf controleren of op die pagina's die fout staat ja of de nee??

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:37

Goed dat @Hansw1 dit aangeeft, anders wordt hij weer voor gek verklaard dat hij niet kan Lego’en. Dus als je bij zakje 12 bent en je stenen zijn op, geen paniek, dan moet je zakje 13 openmaken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

gielie schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:00:
[...]

Goed dat @Hansw1 dit aangeeft, anders wordt hij weer voor gek verklaard dat hij niet kan Lego’en. Dus als je bij zakje 12 bent en je stenen zijn op, geen paniek, dan moet je zakje 13 openmaken.
Omdat hij het nu weet, zal dat geen probleem moeten zijn als hij met die set gaat beginnen. Er is maar 1 manier om er achter te komen en dat is door die set te bouwen.

Ik hoop dat het hem lukt zonder dat hij weer vast loopt ;)

Ik ben zelf ook dom, want ik sla ook wel eens een stap over, en dan denk ik ook, dit klopt niet, en dan kan ik weer 2 pagina's terug en ben ik gewoon 1 of meerdere stappen vergeten. :P En dan heb ik het niet over een grote modular, maar een speed champion auto'tje :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Laatst online: 07:51
RaZ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:12:
[...]
Ik ben zelf ook dom, want ik sla ook wel eens een stap over, en dan denk ik ook, dit klopt niet, en dan kan ik weer 2 pagina's terug en ben ik gewoon 1 of meerdere stappen vergeten. :P En dan heb ik het niet over een grote modular, maar een speed champion auto'tje :P
Bekend probleem. Ook omdat ik niet altijd kijk naar welke steentjes nodig zijn voor een stap. Ik kijk gewoon naar de tekening om te zien wat er bij moet. En dan vergeet je wel eens wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Pat911 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 07:19:
[...]

Bekend probleem. Ook omdat ik niet altijd kijk naar welke steentjes nodig zijn voor een stap. Ik kijk gewoon naar de tekening om te zien wat er bij moet. En dan vergeet je wel eens wat.
Hehe herkenbaar ja. Dan heb je ineens een stukje over waar je meteen van weet dit kan geen reservestukje zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 15:07
Verwachten we nog ergens dubbele VIP punten oid? Volgens mij is er al een tijdje geen actie geweest?

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

MarkH NL schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:57:
Verwachten we nog ergens dubbele VIP punten oid? Volgens mij is er al een tijdje geen actie geweest?
Er loopt nu een actie op een beperkt aantal sets (tem de 30e geloof ik 31e augustus dus )
lego Nederland
lego België

[ Voor 26% gewijzigd door roeleboel op 25-08-2025 13:58 . Reden: links toegevoegd ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 15:07
roeleboel schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:06:
[...]

Er loopt nu een actie op een beperkt aantal sets (tem de 30e geloof ik)
lego Nederland
lego België
Ah oops, ben nog niet helemaal wakker. Botanical Garden staat erbij maar als je er op klikt staat er niet bij dat je dubbele punten krijgt ;(

Garden: Verdien 2475 LEGO® Insiders-punten (329,99 EUR)
Automaat: Verdien 1275 2550 LEGO® Insiders-punten (169,99 EUR)

Update: Garden: Verdien 2475 4950 LEGO® Insiders-punten *O*

[ Voor 6% gewijzigd door MarkH NL op 26-08-2025 02:20 ]

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het is toch nog best lastig om iets leuks te maken van de onderdelen van 1 set en dan nog vrij veel van de onderdelen te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EOn4ZBQOcDwpNshMPrlZ3pOi0o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/d3p53Hitxnt6BGHc5yNh8T82.jpg?f=user_large

Het is een 2 verdieping commandocentrale met boven de centrale en onder de huiskamer met bed. Op de begane grond is een deur, maar ik kreeg het niet voor elkaar om een trap te maken naar boven. Dat moeten ze dan maar springen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbmmroPaZYzZpof7xvIykmTAYak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soV75s7wQ33jie0UlWTlS5yT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZfLWvF48WAS1c5drnCnFSwKE9Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hES2t2vcL0qzqkKy5fD4gfpg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Grmx-XqTyUQEK-y972Y5_Elsm6E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xBNKmZ41Zukd6e6Yw9uzLhwu.jpg?f=user_large

Er is ook nog een lanceerplatform voor de 2-traps raket. De brandstofleiding kan wegscharnieren voor lancering.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfp_bnBft4HsQWunMSO4vT53Opg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F9UWJIsDrQdLDJUJyZDOcmRP.jpg?f=user_large

Een rover hoort er natuurlijk ook bij. Deze heeft een grond-radar aan boord om mineralen te zoeken. Deze kan omlaag gelaten worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ66vFOWp4nEp0Pip7wLLBNq_LI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x70lhfRFDxXxwZy7qVzTS0LB.jpg?f=user_large

Er waren ook genoeg wedge plates over om nog een vliegtuigje te maken. Alleen geen cockpit delen meer, dus het is een cabrio geworden. Er zit wel een landingsgestel onder geinspireerd op de originele set (kind of).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Haje-QGX2jR5hpC6oQU0-OSeJdk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hv4njOuTCTZWFaRBymhiSR2f.jpg?f=user_large

Ik heb de officiele B en C modellen van de set er even bij gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjKeRQxepDyIlE5VZt6NsWDm6Lc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7aO7nCd2WshD1dwV26s45Vl5.jpg?f=user_large

Ik zou er instructies van maken, maar ik heb in mijn versie van de 10497 een aantal dingen vervangen door beter gekleurde onderdelen, dus ik weet niet waar deze onderdelen terecht gekomen zijn in de MOC. Ik denk dat ik zo'n 60% van de onderdelen van de set gebruikt heb. Wat nog over is, is vrijwel alleen nog geel en rood. Paar grijze en blauwe 1x plates zijn ook nog over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
zonoskar schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:16:
Het is toch nog best lastig om iets leuks te maken van de onderdelen van 1 set en dan nog vrij veel van de onderdelen te gebruiken.

[Afbeelding]

Het is een 2 verdieping commandocentrale met boven de centrale en onder de huiskamer met bed. Op de begane grond is een deur, maar ik kreeg het niet voor elkaar om een trap te maken naar boven. Dat moeten ze dan maar springen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er is ook nog een lanceerplatform voor de 2-traps raket. De brandstofleiding kan wegscharnieren voor lancering.
[Afbeelding]

Een rover hoort er natuurlijk ook bij. Deze heeft een grond-radar aan boord om mineralen te zoeken. Deze kan omlaag gelaten worden.
[Afbeelding]

Er waren ook genoeg wedge plates over om nog een vliegtuigje te maken. Alleen geen cockpit delen meer, dus het is een cabrio geworden. Er zit wel een landingsgestel onder geinspireerd op de originele set (kind of).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou er instructies van maken, maar ik heb in mijn versie van de 10497 een aantal dingen vervangen door beter gekleurde onderdelen, dus ik weet niet waar deze onderdelen terecht gekomen zijn in de MOC. Ik denk dat ik zo'n 60% van de onderdelen van de set gebruikt heb. Wat nog over is, is vrijwel alleen nog geel en rood. Paar grijze en blauwe 1x plates zijn ook nog over.
Mooie Classic Space homage!

scintillating

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Had nog wat backlog op de zolder, dus deze maar in elkaar gezet.

Wat is het toch een vette auto :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WGQItzb6FNttSv-NAtbND1C0tI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcOUoHP4T6lRzuJmmITcaw34.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen rond de deur wat dingen aangepast, zodat het zijraam wat groter lijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:39
Tc99m schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:11:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
https://www.lego.com/nl-n...parrows-pirate-ship-10365

349,99, 2862 stenen.

Wel gaaf maar vind ‘m stevig aan de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-10 20:08

QuattroNL

It is I.

zonoskar schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:16:
Dus als ik het goed begrijp heb je gewoon 3x de 10497? Nice! _/-\o_

Ik heb 2x die set en net het B-model (de LL924) gemaakt. Ga de bedrukte blauwe 1x6 bricks nog bij Steindrucker bestellen.
Alle 3 de originele classic sets heb ik ook, incl dat lanceerplatform.
Zal binnenkort eens een poging wagen ze leuk bij elkaar te zetten :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-10 19:15
QuattroNL schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:35:
[...]

Ik heb 2x die set en net het B-model (de LL924) gemaakt. Ga de bedrukte blauwe 1x6 bricks nog bij Steindrucker bestellen.
Alle 3 de originele classic sets heb ik ook, incl dat lanceerplatform.
Zal binnenkort eens een poging wagen ze leuk bij elkaar te zetten :9
Toevallig afgelopen weekend bij LowlugXL geweest, daar stond een volledige setup van de space van vroeger incl blacklight lampen om zo alles mooi uit te lichten! Erg gaaf!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LvanW
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-10 22:16
la_fusion schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:37:
[...]

Toevallig afgelopen weekend bij LowlugXL geweest, daar stond een volledige setup van de space van vroeger incl blacklight lampen om zo alles mooi uit te lichten! Erg gaaf!
Ik was daar ook, was erg gaaf gedaan inderdaad! Allemaal MOCs van de Aquazone (onderwater) thema's: https://brickipedia.fandom.com/wiki/Aquazone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSbVeqF0EcLeO3pT54e6coBQnl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grGneiraqE7XiUlZRy30pNCw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWUYT-VkFw5n4ezusY3Dprc0Sf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1v65K2K4S0Ql7pwYykU8g6bg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

QuattroNL schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:35:
Ik heb 2x 10497 + een aantal onderdelen om het C model ook te kunnen bouwen (komt neer op ongeveer een halve 10497). En ook hier en daar onderdelen in betere kleuren. En een MOD zodat het C model ook een inklapbaar landingsgestel heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door zonoskar op 26-08-2025 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:37
TinusXIII schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

https://www.lego.com/nl-n...parrows-pirate-ship-10365

349,99, 2862 stenen.

Wel gaaf maar vind ‘m stevig aan de prijs.
Ik ben absoluut fan van de piraten sets (alhoewel wat minder van de Disney lijn), meer zelfs nog dan van het ridder thema.

En het ziet er erg mooi uit, zeker in combinatie met het gun port mechanisme.

Maar die prijs….. |:( 8)7 wtf. No way.
Misschien dat ik het zou overwegen op een prijspunt van 200e max op een goeie dag.

Dus deze laat ik voorbij gaan.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

zonoskar schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:37:
[...]

Ik heb 2x 10497 + een aantal onderdelen om het C model ook te kunnen bouwen (komt neer op ongeveer een halve 10497).
Top! Zo wil ik het ook doen.
Je hebt niet toevallig al een partslist met wat je extra nodig hebt, puur om van de overgebleven parts van het B-model een 918 te maken? *; oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Stappieterug schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:38:
[...]

Ik ben absoluut fan van de piraten sets (alhoewel wat minder van de Disney lijn), meer zelfs nog dan van het ridder thema.

En het ziet er erg mooi uit, zeker in combinatie met het gun port mechanisme.

Maar die prijs….. |:( 8)7 wtf. No way.
Misschien dat ik het zou overwegen op een prijspunt van 200e max op een goeie dag.

Dus deze laat ik voorbij gaan.
Mijn gaafste set blijft nog steeds Barracuda Bay. Die was €250,- met een vergelijkbaar aantal stenen. En zag er naar mijn mening nooier uit.

Vind deze ook te duur, zeker omdat dit meer een display set is. Ga m uiteindelijk wel een keer kopen maar zeker niet voor €350,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik ben echt benieuwd naar de 2 Speed Champions van volgend jaar Lightning McQueen & de DeLorean.

Lightning McQueen is natuurlijk een cartoon-auto'tje en die heeft een mond en ogen. Voor de doelgroep van 8+ zal dat geen enkel probleem zijn. Voor de verzamelaar die wat ouder is, valt die dan buiten de boot in vergelijking met de rest. Zou leuk zijn als er een A en een B versie van komt. 2 raampjes, waarvan 1 met oogjes en een mond, en 1 zonder.

De DeLorean hoop ik dat ze net als dit gedrocht het auto'tje van alle 3 de films kan maken, een A/B/C-versie.

En Chinesche sportwagens/supercars zou ook wel leuk zijn, want dat zijn ook toffe karretjes.

In het geruchten circuit gaan er meer film auto's komen. Doe mij maar een gele taxi van The 5th Element, of een futuristische politie auto van Demolition Man. Of Judge Dredd. En laten we Mad Max ook niet vergeten :P

En wat mij betreft zou Lego ook wel Locomotiven gaan uitbrengen die zo veel mogelijk op het orgineel lijken zoals die Speed Champions. Zou voor mij een instant buy zijn :Y En als ze daar dan ook wagons appart gaan verkopen zoals een 1st klas en 2de klas passagierswagon in de zelfde kleurstelling zodat je je eigen trein kan samenstellen. 1 loc, 2 2de klas wagons en 1 1ste klas wagon. En er ook een bar/restaurant wagon in een andere kleurstelling. Of als je geen passagierswagons wil dat je wagons kan kopen om een goederentransporttrein te maken, een wagon voor olie/gas. Een wagon voor gekapte bomen voor naar de houtzagerij ofzo. Of een wagon om auto's op te zetten, bijvoorbeeld om 2 speed champions op te zetten.

Ik heb dan zelf geen ruimte om een legotrein op rails door m'n huis te hebben, maar een loc met een leuke wagon er achter op een stukkie rails gaat wel lukken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

QuattroNL schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:03:
[...]

Je hebt niet toevallig al een partslist met wat je extra nodig hebt, puur om van de overgebleven parts van het B-model een 918 te maken? *; oOo
Nee, ik heb die alweer verwijderd uit mijn wanted lijsten. Maar ik zag dat iemand op rebrickable een lijst gedeeld heeft: https://bricksafe.com/pag...laxy-explorer-parts-lists

Ik zou wel de 1x6 bricks met de 928 print erop vervangen door 2x 1x3 bricks die nog over zijn, en de 2 grijze staart onderdelen vervangen door 2 blauwe die ook nog over zijn. Dat scheelt al gauw 5-10 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 27-08-2025 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Nu online
Voor wie het interessant vindt: de laatste halfjaarcijfers van the LEGO Group. Kort samengevat: toegenomen marktaandeel, hogere omzet en winst. De vlag kan weer uit in Billund. ;)

Ook wel leuk om te weten: de meest populaire thema's van LEGO waren het afgelopen jaar City, Technic, Botanicals, Icons and Star Wars.

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 27-08-2025 14:12 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:11
Tc99m schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:12:
Voor wie het interessant vindt: de laatste halfjaarcijfers van the LEGO Group. Kort samengevat: toegenomen marktaandeel, hogere omzet en winst. De vlag kan weer uit in Billund. ;)

Ook wel leuk om te weten: de meest populaire thema's van LEGO waren het afgelopen jaar City, Technic, Botanicals, Icons and Star Wars.
Ik weet wel niet of dit een record is om trots op te zijn:
With 314 new sets launched in the first half of 2025 – a record for the company –
Kwaliteit boven kwantiteit zou mijn voorkeur hebben.

Maar aan de cijfers te zien loopt het nog als een tierelier daar in Billund dus de champagne zal wel tegen het plafond zitten :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Lekker gewerkt iedereen! *\o/*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-10 18:29

Ben nu toevallig bij zakje 13, en heb tot nu toe gewoon alles kunnen bouwen. Dus volgens mij is het gefixed. Had de doos al sinds LEGO World vorig jaar staan.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Pat911
  • Laatst online: 07:51
De Lego City kraanwagen is af. Leuke build, veel SNOT (wat mijn vriendin niet leuk vindt, want die wil juist de studs zien en dat het lekker blokkerig is).
En als de basis er eenmaal is, moet je nog aan de gang met Technic om een echt werkende kraan te maken. Niet al te moeilijk, is 9+, dus als 50-plusser lukte het mij ook wel.

De combi van standaardsteentjes met technisch Lego vond ik erg leuk. Maakt het bouwen wel wat interessanter.
Enige 2 minpuntjes
- er past wel een minifig in de cabine van de kraan, maar in het chauffeursgedeelte moet het hoofddeksel eraf.
- de wielen kunnen niet draaien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTysCDJdO0vM5b5UnMTOjAYiHh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxSsBkXPEikmhObokof2ISTn.jpg?f=fotoalbum_large
Kraanwagen met 3 minifigs en een toilet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61fJ6uarSvLEaMrNU4Ba-xg33HQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SZdMhf53sBWpB491Dbn5FS8B.jpg?f=user_large
Oh nee, toch nog een 4e minifig. Ja, je zal maar moeten, gelukkig is de rol niet leeg, leuk detail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Izb9e251mhcVzDQu7nuNO3k0wsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2UyYtecOkAG3UR2pI1LIx5a.jpg?f=fotoalbum_large
Ook de steunpoten klappen mooi uit, met grondplaten erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqoN6JDmMmfkIPAGYL605Es7EQc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gKfUxXgbiAXJTyKMc6kGs56X.jpg?f=user_large
Uitgeschoven kraan is flink hoog. Indrukwekkend.
Wel een idee om de Lego kerststraat te rebricken als 1 groot huis, en dan de kraan de kerstboom neer laten zetten op het dak of zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5LA0s2RIrG1oN8kIoD8tcMZxxQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ki5w55bVKhVhetsb89gaRdJo.jpg?f=user_large
Banana for scale - buigt wel door, maar hield het net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Pat911 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:37:
- er past wel een minifig in de cabine van de kraan, maar in het chauffeursgedeelte moet het hoofddeksel eraf.
Niet eens zo gek, meeste kraanmachinisten zullen die in het echt ook af doen als ze gaan rijden ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De Lego City kraanwagen is af. Leuke build, veel SNOT (wat mijn vriendin niet leuk vindt, want die wil juist de studs zien en dat het lekker blokkerig is).
En als de basis er eenmaal is, moet je nog aan de gang met Technic om een echt werkende kraan te maken. Niet al te moeilijk, is 9+, dus als 50-plusser lukte het mij ook wel.

De combi van standaardsteentjes met technisch Lego vond ik erg leuk. Maakt het bouwen wel wat interessanter.
Enige 2 minpuntjes

[Afbeelding]
Kraanwagen met 3 minifigs en een toilet.

[Afbeelding]
Oh nee, toch nog een 4e minifig. Ja, je zal maar moeten, gelukkig is de rol niet leeg, leuk detail.

[Afbeelding]
Ook de steunpoten klappen mooi uit, met grondplaten erbij.

[Afbeelding]
Uitgeschoven kraan is flink hoog. Indrukwekkend.
Wel een idee om de Lego kerststraat te rebricken als 1 groot huis, en dan de kraan de kerstboom neer laten zetten op het dak of zo.

[Afbeelding]
Banana for scale - buigt wel door, maar hield het net.
Dat met die Dixie vraagt wel serieus om een Lego remake van Jackass :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
The Eagle schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Scherp _O-

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:39
The Eagle schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Ik zal wel oud zijn, dat ik bij hijskraan met Dixie aan Patty Brard moest denken :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36
De Lego City kraanwagen is af. Leuke build
<knip>

Enige 2 minpuntjes
Je bedoelt de wielen kunnen niet sturen? Draaien kunnen ze wel degelijk ;)

Er is wel een mod (van €5) voor een sturende variant van deze set op rebrickable:
https://rebrickable.com/m...409-steering-mod/#details

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
https://www.facebook.com/share/r/1EAXpWhMRA/

Woow... De speed champions hebben een eigen pitstraat gekregen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Laatst online: 07:00
QuattroNL schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:03:
Niet nagekeken of het klopt, maar deze rebrickable gebruiker heeft zo'n lijst gemaakt.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

mawashigeri schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:50:
[...]

Niet nagekeken of het klopt, maar deze rebrickable gebruiker heeft zo'n lijst gemaakt.
Kijk, zeer handig! Ik ga idd eerst even na of dit klopt. En ik haal de dure parts eruit (de bedrukte parts haal ik sowieso bij Steindrucker).
Mooie lijstjes maar alleen in csv formaat, geen xml of ander formaat welke Bricklink snapt (of ik kijk met m'n grote teen, kan natuurlijk).

Pagina: 1 ... 133 ... 144 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics: :)Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .