Afgelopen weekend nog gevraagd naar een onderdeel uit juli '24. Ze hebben nog wel eens wat achter de hand!key schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:27:
[...]
Snelle google zou het juni moeten zijn. Als klinkt juli geloofwaardiger.
Zouden ze er niet liggen dan helpt vragen vaak ook. Is mij bij de ijsbeer van de vorige serie BAM ook gelukt.
Netjes een poppetje voor mij gebouwd en wel aangeleverd uit het magazijn.
BTW PB gestuurd
Dan was het vast een glijbaan element???Karp schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:48:
[...]
Afgelopen weekend nog gevraagd naar een onderdeel uit juli '24. Ze hebben nog wel eens wat achter de hand!
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Oh. Nice! Welke Store was dat?Karp schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:48:
[...]
Afgelopen weekend nog gevraagd naar een onderdeel uit juli '24. Ze hebben nog wel eens wat achter de hand!
Utrecht. Ik had deze compleet in m'n handen, los van het bovenlichaam. Die heb ik toen maar gevraagd!
Stond me net even te verbazen in de lokale speelgoedwinkel.
Er stonden 2 ferrari speed champions modellen (gewoon in de verpakking) in een vitrine, waaronder deze:
https://www.lego.com/en-gb/product/458-italia-gt2-75908
Nou zag ik de prijs erbij staan; net geen honderd euro(!!).
De andere was een 488 GT3 maar van die stond de prijs er niet bij.
Nou snap ik dat deze niet meer leverbaar zijn, maar dit is toch niet de Lego-prijs mag ik hopen?
Laat maar; mijn onwetendheid op dit gebied.
Ik zie bij nader inzien (bijv. op bol) oudere speedchampions voor nog veel gekkere prijzen.
Er stonden 2 ferrari speed champions modellen (gewoon in de verpakking) in een vitrine, waaronder deze:
Nou snap ik dat deze niet meer leverbaar zijn, maar dit is toch niet de Lego-prijs mag ik hopen?
Laat maar; mijn onwetendheid op dit gebied.
Ik zie bij nader inzien (bijv. op bol) oudere speedchampions voor nog veel gekkere prijzen.
[ Voor 25% gewijzigd door SuBBaSS op 28-05-2025 17:20 ]
Retail prijzen kan je altijd terug vinden op BrickEconomy: https://www.brickeconomy....ns-ferrari-458-italia-gt2SuBBaSS schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:55:
Stond me net even te verbazen in de lokale speelgoedwinkel.
In dit geval €14,99
Bedankt!FReaKaNDeLL schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:21:
[...]
Retail prijzen kan je altijd terug vinden op BrickEconomy: https://www.brickeconomy....ns-ferrari-458-italia-gt2
In dit geval €14,99
Ik verbaasde me er vooral over dat deze in een normale speelgoedwinkel alsnog voor de hoge prijs de deur uit ging. Ze houden daar, voor zover ik kan zien, normaal gesproken de normale prijzen aan voor de sets die ze verkopen.
Hier gaat het zelfs over die hoogste prijzen heen.
[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 28-05-2025 17:27 ]
Is er een manier om er achter te komen in welke stap een bepaald onderdeel wordt gebruikt in een Legoset anders dan het boekje doorspitten? Ik ben bezig met bouwen, juiste zakjes geopend en mis twee onderdelen. Nu heb ik die plates wel in een maatje langer terwijl ik die niet nodig lijk te hebben. Met wat aanpassingen kan ik die vast ook nu al gebruiken, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik ze niet over een uurtje nodig ga hebben natuurlijk als ze helemaal ingebouwd zitten...
Altijd als je zo'n type vraag stelt vind je de onderdelen twee tellen later opeens wel...
Altijd als je zo'n type vraag stelt vind je de onderdelen twee tellen later opeens wel...
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 29-05-2025 09:36 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
@CLB ik heb niet het antwoord op je vraag, maar het kan natuurlijk ook simpelweg ontbreken. Ik mis tot heden ook een stukje voor mijn Millennium Falcon. Gelukkig zit dat stukje aan de buitenkant, dus als ik die nergens tegenkom dan is dat achteraf eenvoudig op te lossen middels een nabestelling.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
vraag niet goed gelezen
[ Voor 94% gewijzigd door mawashigeri op 29-05-2025 11:49 ]
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
ftfyTheDeeGee schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:49:
Voor deze twee heb ik geen plekMaar ik verkoop ze nog niet
[Afbeelding]
Je hebt er vast zelf mee zitten spelen en redenen hebben om het niet te doen, maar ik zie wel ruimte om ze te plaatsen in de beschikbare ruimte:
Plank 1: VW Kever, Donkervoort Caterham, Mini
Plank 2: Chrevolet en Porsche
Plank 3-6: Zoals die al zijn
Plank 7: VW Bus helemaal links (als hij met zijn neus die kant op moeten blijven staan), F40 in het midden, Fiat 500 rechts. Busje (en de rest) zal iets schuiner staan dan nu)
F40 op plank 1 en de Caterham op 7 kan natuurlijk ook. Nagenoeg zelfde formaat. Maar zo zou ik een beetje schuiven. 3 kleine(re) autootjes op 1 plank. Maar ik snap ook dat de huidige setup de voorkeur heeft.
Mooie kast er voor trouwens, ergens te koop?
Toch maar even wat geprobeerd danAppieNL schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:09:
[...]
ftfy
Je hebt er vast zelf mee zitten spelen en redenen hebben om het niet te doen, maar ik zie wel ruimte om ze te plaatsen in de beschikbare ruimte:
Plank 1: VW Kever, Donkervoort Caterham, Mini
Plank 2: Chrevolet en Porsche
Plank 3-6: Zoals die al zijn
Plank 7: VW Bus helemaal links (als hij met zijn neus die kant op moeten blijven staan), F40 in het midden, Fiat 500 rechts. Busje (en de rest) zal iets schuiner staan dan nu)
F40 op plank 1 en de Caterham op 7 kan natuurlijk ook. Nagenoeg zelfde formaat. Maar zo zou ik een beetje schuiven. 3 kleine(re) autootjes op 1 plank. Maar ik snap ook dat de huidige setup de voorkeur heeft.
Mooie kast er voor trouwens, ergens te koop?
![]() |
De VW Bus ga ik waarschijnlijk wel een keer verkopen, zo'n mooi model model vind ik het niet eigenlijk (meer). Die kan ik dan vervangen door de Countach die ik nog in de doos heb zitten, dat is een mooier model om te displayen
Die vitrine is al HEEL oud, heeft voorheen nog bij mijn oma gestaan. De achterwand heb ik vinyl op geplakt dat waren normaal spiegels, ook zijn er twee extra glasplaten toegevoegd.
@TheDeeGee Best leuk zo, maar is er een reden dat je de VW bus en Caterham zo neer zet? Ik dacht een zig-zag patroontje te zien welke kant de neusjes op staan per plank bij je eerdere foto. Ik denk dat het wat rustiger staat als ze op 1 plank allemaal dezelfde kant uit staan. Daarnaast was mijn gedachte daar achter om het "grootste" model daarbij achteraan te zetten (de VW Kever en VW bus) zodat je die ook nog goed kan zien terwijl het tweede autootje op de plank er dan misschien een beetje half voor staat. Op basis van de tweede foto zou ik zo'n layout van links naar rechts de VW Kever, Mini en dan Caterham neer zetten (persoonlijk liever de F40, want in een persoonlijke ranking F40 set>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Caterham set en komt de F40 dus niet op de "laagste" plank
)
Jammer voor mij van de kast, maar nou je het hebt over glasplaten toevoegen, ook daarvan kan je er nog 1 kwijt denk ik, maar ik weet niet hoe makkelijk alles 2-3CM hoger/lager hangen is in die kast.
Jammer voor mij van de kast, maar nou je het hebt over glasplaten toevoegen, ook daarvan kan je er nog 1 kwijt denk ik, maar ik weet niet hoe makkelijk alles 2-3CM hoger/lager hangen is in die kast.
Hmm, ik blijf die Porsche wel leuk vinden maar na mijn oude collectie bekeken te hebben ben ik geen fan van veel wit (of blauw en grijs).
Eens even spieken bij de regenboog collectie hier op tweakers voor een kleurtje.
Hier staan alle oude sets wel in elkaar maar ik heb nog geen kasten (wel ruimte) om ze neer te zetten. Komende vlucht gaan de laatste sets mee. Daarna maar eens kijken voor een kastenwand...
Eens even spieken bij de regenboog collectie hier op tweakers voor een kleurtje.
Hier staan alle oude sets wel in elkaar maar ik heb nog geen kasten (wel ruimte) om ze neer te zetten. Komende vlucht gaan de laatste sets mee. Daarna maar eens kijken voor een kastenwand...
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Heb alles alweer terug gezet, vind het gewoon te druk staanAppieNL schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:40:
@TheDeeGee Best leuk zo, maar is er een reden dat je de VW bus en Caterham zo neer zet? Ik dacht een zig-zag patroontje te zien welke kant de neusjes op staan per plank bij je eerdere foto. Ik denk dat het wat rustiger staat als ze op 1 plank allemaal dezelfde kant uit staan. Daarnaast was mijn gedachte daar achter om het "grootste" model daarbij achteraan te zetten (de VW Kever en VW bus) zodat je die ook nog goed kan zien terwijl het tweede autootje op de plank er dan misschien een beetje half voor staat. Op basis van de tweede foto zou ik zo'n layout van links naar rechts de VW Kever, Mini en dan Caterham neer zetten (persoonlijk liever de F40, want in een persoonlijke ranking F40 set>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Caterham set en komt de F40 dus niet op de "laagste" plank)
Extra plaaten is gewoon een kwestie van extra gaatjes boren. Binnenkant van de kast is 169 cm dus dat worden dan vakken van 21 cm, maar dat komt niet uit met de scharnieren in het midden. En ik denk dat je alles dan te veel gaat comprimeren qua zicht, helemaal met auto's die verder onderop staan.
Er komt toch een moment dat je weer geen ruimte hebt. De Beetle, Fiat, VW Bus en Mini staan het hoogst in de lijst van auto's om in de toekomst te verkopen. Er komt binnenkort een AC Cobra aan wat ook een sport/muscle car is en daar passen de eerder genoemde 4 toch niet bij.
[ Voor 3% gewijzigd door TheDeeGee op 29-05-2025 14:58 ]
Volgens mij @QuattroNL, tenminste als hij niet al klaar is met alle mogelijke kleuren van de Porsche 911.mir4dor schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:50:
Excuses dat ik even inbreek; ik ben thuis de box aan het uitruimen en nu vond ik dit;
[Afbeelding]
Ik meen me te herinneren dat iemand hier op het forum opzoek was naar het stickervel, ik weet alleen even niet meer wie
@TheDeeGee Ik snap het, vakjes van 21cm is wellicht wat krap. Ik heb ze zojuist in mijn setup eens opgemeten en die zijn 19-20cm. Ik vind het eigenlijk alleen storend bij de VW Bus (de linker) en bij de VW Kever een beetje. Maar vanaf de bank heb ik daar geen last van. Foto van mij eerder uit het topic:
:strip_exif()/f/image/wshKKTMXYNKimhXMi4kZbbnj.jpg?f=fotoalbum_large)
De andere modelletjes zijn laag genoeg (imo).
Het liefst upgrade ik deze 2 kastjes naar 1 kast zodat ik de ruimte tussen de autootjes misschien ook nog zou kunnen benutten. Maar ja, wat je zegt, de ruimte houdt ooit op
Landrover en Williams liggen hier nog boxed, Lambo nog niet gekocht, maar komt er ook wel, net als de Cobra. Op zich wel een ideetje voor, maar dat wordt dus niet in deze kastjes.
edit: nog terugkomend op mijn eigen "ranking": de pickup staat daar omdat die daar het lekkerst uitkwam, maar vind hem eigenlijk te leuk voor de "laagste" plank. De London bus staat daar omdat ik hem niet onder de vloer kon zetten
En nee, het is niet per ongeluk dat 2 Britse auto's op dezelfde hoogte staan, of de busjes, of de Fiatjes, of de 2 Chevrolets
:strip_exif()/f/image/wshKKTMXYNKimhXMi4kZbbnj.jpg?f=fotoalbum_large)
Het liefst upgrade ik deze 2 kastjes naar 1 kast zodat ik de ruimte tussen de autootjes misschien ook nog zou kunnen benutten. Maar ja, wat je zegt, de ruimte houdt ooit op
edit: nog terugkomend op mijn eigen "ranking": de pickup staat daar omdat die daar het lekkerst uitkwam, maar vind hem eigenlijk te leuk voor de "laagste" plank. De London bus staat daar omdat ik hem niet onder de vloer kon zetten
[ Voor 15% gewijzigd door AppieNL op 29-05-2025 15:25 ]
Basement Jaxx zou vragen bij je eerste foto: Where's Your Head AtYonix schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:01:
@TheDeeGee en @AppieNL: mooie collecties!![]()
Hier is de Mario Kart inmiddels klaar. Leuke build en geen stickers!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ey!! Macarena \o/
Die eerste foto doet me denken aan mijn neefje die laatst zin had in zowel racen met zijn RC auto en voetballen in de tuin.Yonix schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:01:
@TheDeeGee en @AppieNL: mooie collecties!![]()
Hier is de Mario Kart inmiddels klaar. Leuke build en geen stickers!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zit even te kijken naar een vitrine en kwam deze website tegen.AppieNL schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:11:
@TheDeeGee Ik snap het, vakjes van 21cm is wellicht wat krap. Ik heb ze zojuist in mijn setup eens opgemeten en die zijn 19-20cm. Ik vind het eigenlijk alleen storend bij de VW Bus (de linker) en bij de VW Kever een beetje. Maar vanaf de bank heb ik daar geen last van. Foto van mij eerder uit het topic:
[Afbeelding]
Het liefst upgrade ik deze 2 kastjes naar 1 kast zodat ik de ruimte tussen de autootjes misschien ook nog zou kunnen benutten. Maar ja, wat je zegt, de ruimte houdt ooit opLandrover en Williams liggen hier nog boxed, Lambo nog niet gekocht, maar komt er ook wel, net als de Cobra. Op zich wel een ideetje voor, maar dat wordt dus niet in deze kastjes.
edit: nog terugkomend op mijn eigen "ranking": de pickup staat daar omdat die daar het lekkerst uitkwam, maar vind hem eigenlijk te leuk voor de "laagste" plank. De London bus staat daar omdat ik hem niet onder de vloer kon zettenEn nee, het is niet per ongeluk dat 2 Britse auto's op dezelfde hoogte staan, of de busjes, of de Fiatjes, of de 2 Chevrolets
https://www.vitrines.nl/v...inekast-pr09-schuifdeuren
Zo'n kast met 8 planken (9 vakken) maakt het ongeveer 21 cm per vak. 9 planken (10 vakken) zou ik kunnen met een ruimte van ongeveer 19 cm.
Die van 86x35x198 zou ik best kwijt kunnen, maar best een prijzige kast van bijna €1000. Voordeel is wel de mogelijkheid tot een dichte achterwand, wat wel fijn is.
EDIT: Kom er ook net pas achter dat die lui het dorpje naast ons (Leerdam) zitten in Asperen. Zal binnenkort eens langs gaan in de showroom, en kijken wat er mogelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door TheDeeGee op 29-05-2025 18:28 ]
Vraagje aan de 3d print techneuten. Ik heb zowel de Lego Technic F1 Mercedes als de Red Bull. Nu wil ik beiden plaatsen in een Ikea Besta kast, ik heb het vermoeden dat ik met een 3d geprintte ‘stand’ best wel een kans maak zodat ze passen. Heeft iemand dit al eens geprobeerd, danwel een linkje naar het 3d print bestand?
Edit:
Heb het vlgs mij al gevonden:
https://www.thingiverse.com/thing:5468283
Edit:
[ Voor 14% gewijzigd door austin_77 op 29-05-2025 18:34 . Reden: Link toegevoegd ]
Ik niet, maar met hout kan je ook wel ver komen. Houten stand maken, en een blokje Lego op lijmen en daar je technics op vast klikken. Of via een gat in het hout en dan technic stick de verbinding maken zodat ie ook op z'n plek blijft.austin_77 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:30:
Vraagje aan de 3d print techneuten. Ik heb zowel de Lego Technic F1 Mercedes als de Red Bull. Nu wil ik beiden plaatsen in een Ikea Besta kast, ik heb het vermoeden dat ik met een 3d geprintte ‘stand’ best wel een kans maak zodat ze passen. Heeft iemand dit al eens geprobeerd, danwel een linkje naar het 3d print bestand?
Ey!! Macarena \o/
Los van je vraag, de Besta kast is 60cm breed, binnenruimte 56cm, de Red Bull F1 auto is volgens de site van Lego 63cm lang? Dus past niet? Ook niet met die schuine stand denk ik (voor- en achtervleugel verpest het denk ik).austin_77 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:30:
Edit:
[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 29-05-2025 20:35 ]
Yup, dat is aardig aan de prijs. Maar wel mooi ja. Dit is blijkbaar ook nauwelijks breder dan mijn huidige setup van 2 Detolfs (85cm vs 86cm van die vitrine), dus zou het ook kunnen overwegen.TheDeeGee schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:00:
[...]
Zit even te kijken naar een vitrine en kwam deze website tegen.
https://www.vitrines.nl/v...inekast-pr09-schuifdeuren
Zo'n kast met 8 planken (9 vakken) maakt het ongeveer 21 cm per vak. 9 planken (10 vakken) zou ik kunnen met een ruimte van ongeveer 19 cm.
Die van 86x35x198 zou ik best kwijt kunnen, maar best een prijzige kast van bijna €1000. Voordeel is wel de mogelijkheid tot een dichte achterwand, wat wel fijn is.
EDIT: Kom er ook net pas achter dat die lui het dorpje naast ons (Leerdam) zitten in Asperen. Zal binnenkort eens langs gaan in de showroom, en kijken wat er mogelijk is.
That's me!mir4dor schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:50:
Excuses dat ik even inbreek; ik ben thuis de box aan het uitruimen en nu vond ik dit;
[Afbeelding]
Ik meen me te herinneren dat iemand hier op het forum opzoek was naar het stickervel, ik weet alleen even niet meer wie
Oef, een nieuw stickervel!
Als je er vanaf wil ofzo, pb me maar
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Afgelopen week voor een zacht prijsje een tweede exemplaar van de Creator 3 in 1 Castle set kunnen bemachtigen. Meteen dit lange Hemelvaartsweekend gebruikt om hier een mooie (gratis) MOC van te bouwen van Rebrickable
Erg tevreden met het resultaat!
:strip_exif()/f/image/ElMIh5Iye2Ryr0mW5CZ6vYhz.jpg?f=fotoalbum_large)
Erg tevreden met het resultaat!
:strip_exif()/f/image/ElMIh5Iye2Ryr0mW5CZ6vYhz.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe Nike collab aangekondigd...
https://brickset.com/arti...ike-experiences-announced!

Ik probeer om niet bij voorbaat al te negatief te zijn over 'afwijkende' LEGO-sets (smaken verschillen, en sommige sets waarvan veel AFOLs niks van willen weten zijn soms onverwachts populair bij een ander publiek), maar in dit geval twijfel ik toch wel heel erg of het een succes gaat worden (zeker met de Adidas Superstar nog in het achterhoofd, die je op een gegeven moment overal in de aanbieding kon krijgen omdat ze hem anders niet kwijtraakten).

Ik probeer om niet bij voorbaat al te negatief te zijn over 'afwijkende' LEGO-sets (smaken verschillen, en sommige sets waarvan veel AFOLs niks van willen weten zijn soms onverwachts populair bij een ander publiek), maar in dit geval twijfel ik toch wel heel erg of het een succes gaat worden (zeker met de Adidas Superstar nog in het achterhoofd, die je op een gegeven moment overal in de aanbieding kon krijgen omdat ze hem anders niet kwijtraakten).
[ Voor 17% gewijzigd door Tc99m op 30-05-2025 15:52 ]
scintillating
Misschien dat deze het in de USA beter doet, daar zijn ze meer van het basketbal.Tc99m schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:51:
[Afbeelding]
Er zal vast wel iemand een alternatieve bouwwerk van maken. En dan wordt die set hebberigerTc99m schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:51:
[Afbeelding]
Voor zondag wil ik graag de Krusty burger gaan aanschaffen en ook graag de GWP voor uitgaven boven de 200 euro scoren (https://jaysbrickblog.com...t-releasing-in-june-2025/) maar ben dus wel benieuwd wat jullie meestal kiezen om net over de grens te gaan.. weer een sleutelhanger die je niet gebruikt of op dit moment een mini f1 auto?
Normaal ga ik meestal voor een CMF maar dat zijn nu dus die f1 autos..
@la_fusion
Als het in de buurt is: 1 van de fysieke Lego winkels bezoeken, daarbij ronden ze het gewoon naar boven af en krijg je dus wel de GWP (is mijn ervaring dusver iig). Wil je toch online bestellen: wat van die prulletjes als een Lego beker of zo?
Als het in de buurt is: 1 van de fysieke Lego winkels bezoeken, daarbij ronden ze het gewoon naar boven af en krijg je dus wel de GWP (is mijn ervaring dusver iig). Wil je toch online bestellen: wat van die prulletjes als een Lego beker of zo?
In de buurt nog wel redelijk maar past niet qua timing. Daarnaast zijn de benzinekosten dan hoger dan een sleutelhangerAppieNL schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:05:
@la_fusion
Je zou ook kunnen overwegen wat losse onderdelen via Pick a Brick mee te bestellen die tellen ook mee. Alleen betaal je tot 12 euro nog 6 euro servicekosten...la_fusion schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:56:
Voor zondag wil ik graag de Krusty burger gaan aanschaffen en ook graag de GWP voor uitgaven boven de 200 euro scoren (https://jaysbrickblog.com...t-releasing-in-june-2025/) maar ben dus wel benieuwd wat jullie meestal kiezen om net over de grens te gaan.. weer een sleutelhanger die je niet gebruikt of op dit moment een mini f1 auto?
Jammer dat de nieuwe Speed Champion nog nergens te bestellen is, had graag gehad zondag, of in ieder geval maandag. Maar zal pech hebben.
Vind het eigenlijk best geinig.Tc99m schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:51:
[Afbeelding]
Zag (als ik me niet vergis) bij Ali zulk soort sets maar dan van de jordan 1's. Vond dat geinig bedacht en het leek me wel wat.
Nu deze set ook wel. Ik heb dan ook zeker wel wat met basketbal (gek genoeg dan weer niet met de dunk-modellen van nike) en het lijkt me een aardig displaymodel.
Ik ben niet zo van de minifigures maar ik begrijp uit de discussie hier onlangs dat anderen dat wel zijn. Zijn die nou niet zuur?
Mazzeltje dan natuurlijk als je de set goedkoop kunt scoren maar alsnog koop je dan 1177 onderdelen voor de kat z'n staart.
Edit:

Kijk dan, coole dude toch!?
Heeft zelfs nikes aan!
[ Voor 4% gewijzigd door SuBBaSS op 31-05-2025 06:02 ]
Toen ik eerder dezelfde vraag stelde bleek dat niet zo te zijn...LvanW schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:06:
Je zou ook kunnen overwegen wat losse onderdelen via Pick a Brick mee te bestellen die tellen ook mee. Alleen betaal je tot 12 euro nog 6 euro servicekosten...
Hier bijna op de helft van het T-Rex-skelet, heerlijke build en wordt echt wel groot zo bij elkaar, heel tof. De wereldbol komt vandaag binnen en daarna is het even doorbijten en even afkicken qua grote sets. Heb niks meer waarvan ik denk, die moet ik hebben en tijd en ruimte zijn ook wel twee essentiële dingen die er maar weinig zijn.
Wil nog wel een setje uit het Bricklink Designer Program 7 als die daadwerkelijk komt, maar dat duurt nog maanden helaas...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hey leuk, die ben ik nu net ook aan het bouwen.corset schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:24:
op 75% van de melkweg set. En wat hou ik er van. Podcast/film aan en lekker genieten. Zo mogen er nog wel veel meer sets uitkomen
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Ik vind de minifig ook erg gaaf inderdaad!SuBBaSS schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 05:59:
[...]
Vind het eigenlijk best geinig.
Zag (als ik me niet vergis) bij Ali zulk soort sets maar dan van de jordan 1's. Vond dat geinig bedacht en het leek me wel wat.
Nu deze set ook wel. Ik heb dan ook zeker wel wat met basketbal (gek genoeg dan weer niet met de dunk-modellen van nike) en het lijkt me een aardig displaymodel.
Ik ben niet zo van de minifigures maar ik begrijp uit de discussie hier onlangs dat anderen dat wel zijn. Zijn die nou niet zuur?
Mazzeltje dan natuurlijk als je de set goedkoop kunt scoren maar alsnog koop je dan 1177 onderdelen voor de kat z'n staart.
Edit:
[Afbeelding]
Kijk dan, coole dude toch!?
Heeft zelfs nikes aan!
:strip_exif()/f/image/7PtQTWZX10xPbaPesgPbNQmN.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is dat toch een ongemanierd kereltje, die Mario..
[ Voor 6% gewijzigd door ruurd v. op 31-05-2025 15:24 ]
”F*ck-a, you! It’s-a me, Mario, bitch”ruurd v. schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:20:
[Afbeelding]
Wat is dat toch een ongemanierd kereltje, die Mario..
Tuurlijk Millennium Falcon 😎Ingelogd schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:36:
[...]
Er zal vast wel iemand een alternatieve bouwwerk van maken. En dan wordt die set hebberiger
Ik zou het doen!
Heel vet! Had zelf ook ooit nog het idee om deze te bricklinken maar toch maar gestopt met het bij elkaar kopen. Blijft wel een toffe set!MarkH NL schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:02:
Mijn gebricklinkde Grand Carousel is eindelijk compleet! Geen musicbrick want die is niet te betalen, stickers en doek zijn aftermarket. Aantal bricks hebben een andere kleur ivm beschikbaarheid.
Heb het controle deel een beetje aangepast want heb er geen motor bij gedaan.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vandaag bij Brams Bouwstenen in Breda geweest. Ik wilde wat onderdelen voor mijn classic batmobile op speed Champions formaat halen. Helaas was niet alles bij PAB te bestellen.
Mooie winkel als je onderdelen zoekt. Veel oudere sets, maar naar mijn mening stevig aan de prijs.
Even gesproken met de behulpzame man aan de kassa.
ook nog een blauwe futuron fig kunnen scoren en een extra losse torso.
Vanavond of morgen de rest van de missende onderdelen nog bestellen via PaB samen met de nieuwe futuron minifigs.
Mooie winkel als je onderdelen zoekt. Veel oudere sets, maar naar mijn mening stevig aan de prijs.
Even gesproken met de behulpzame man aan de kassa.
ook nog een blauwe futuron fig kunnen scoren en een extra losse torso.
Vanavond of morgen de rest van de missende onderdelen nog bestellen via PaB samen met de nieuwe futuron minifigs.
Iemand de nieuwe Honda S2000 Speed Champion al kunnen bestellen?
Zo vreemd dat deze nergens te krijgen is.
Misschien omdat je te vroeg bent? Pas leverbaar op 1 Juni, dus morgen. Dan kun je hem bestellen bij Lego.comPopcorna schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:47:
Iemand de nieuwe Honda S2000 Speed Champion al kunnen bestellen?
Verwacht het dan morgen te ontvangen, dat gaat zo niet.Loader schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:57:
[...]
Misschien omdat je te vroeg bent? Pas leverbaar op 1 Juni, dus morgen. Dan kun je hem bestellen bij Lego.com
Morgen naar de fysieke lego storePopcorna schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:28:
[...]
Verwacht het dan morgen te ontvangen, dat gaat zo niet.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Door deze MOC toch maar the Black Panther set gekocht. Lego had echt de plank misgeslagen, maar deze man heeft er een hele vette set van gemaakt.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Afgelopen week schade ingehaald van een periode van weinig bouwen. Bij één van de laatste kruidvat 2+1 gratis acties 3 F1 speed champions gekocht en gebouwd. En hier zal ik het ook bij houden, ga niet de hele serie halen. Hiermee stopt dan ook dat ik alle 8 studs single packs speed champions in bezit heb. De Honda S2000 en wave van augustus komen er dan wel weer compleet.
:strip_exif()/f/image/C21C3PftgqnJ7DrH2YHUQylA.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast sinds release van de McLaren P1 al marktplaats aan het volgen voor een acceptabele prijs voor de GWP. En dat moment was er afgelopen week voor 30 euro. Vind hem er wel leuk uit zien!
Toen zag ik onlangs dat er een insider reward van Mario beschikbaar kwam alleen hiervoor miste ik nog zo’n 1700 punten. Dus op marktplaats gaan kijken maar daar gaan ze voor zo’n 50 euro en dat ga ik er niet voor betalen. Dus op zoek naar een andere oplossing
Hoe kom ik aan 1700 punten? Nou bij de T-Rex krijg je 1875 punten en er was een GWP (Baby Astronaut) die het goed doet qua prijs. Zo gezegd zo gedaan en de T-Rex gekocht via Lego. Normaal wacht ik altijd op mooie acties bij andere resellers maar met de verkoop van de GWP (binnen 1 dag verkocht) en ‘gratis’ Mario Kart Spiny Shell vond ik het wel waard. Afgelopen 2 avonden direct begonnen met de T-Rex en dit wordt een grote. Denk dat ik hem met een Lack plank van Ikea aan een wand ga maken.
:strip_exif()/f/image/OMfku37WSA1pCqN31o9pveg4.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen de T-Rex verzonden was had ik dus voldoende punten voor de insider reward alleen die kun je alleen laten bezorgen met een bestelling. Vond 2 kleine lego exclusives en die besteld. De travel case staat leuk bij de up-scaled minifig. London bus nog geen idee, misschien wel als een cadeau voor kinderverjaardag.
Als kers op de taart zag ik dat de McLaren P1 in de actie was bij Bol. Voor 290 euro nog steeds redelijk aan de prijs maar de actie van toychamp heb ik toendertijd gemist en de vorige keer bij Bol te lang getwijfeld voor 290 euro dus nu direct gekocht!! Hier ga ik mee starten als de T-Rex is afgerond. Zal mooi staan naast de Daytona, Sian en Chiron.
:strip_exif()/f/image/C21C3PftgqnJ7DrH2YHUQylA.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast sinds release van de McLaren P1 al marktplaats aan het volgen voor een acceptabele prijs voor de GWP. En dat moment was er afgelopen week voor 30 euro. Vind hem er wel leuk uit zien!
![]() | ![]() |
Toen zag ik onlangs dat er een insider reward van Mario beschikbaar kwam alleen hiervoor miste ik nog zo’n 1700 punten. Dus op marktplaats gaan kijken maar daar gaan ze voor zo’n 50 euro en dat ga ik er niet voor betalen. Dus op zoek naar een andere oplossing
:strip_exif()/f/image/OMfku37WSA1pCqN31o9pveg4.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() |
Toen de T-Rex verzonden was had ik dus voldoende punten voor de insider reward alleen die kun je alleen laten bezorgen met een bestelling. Vond 2 kleine lego exclusives en die besteld. De travel case staat leuk bij de up-scaled minifig. London bus nog geen idee, misschien wel als een cadeau voor kinderverjaardag.
![]() | ![]() |
Als kers op de taart zag ik dat de McLaren P1 in de actie was bij Bol. Voor 290 euro nog steeds redelijk aan de prijs maar de actie van toychamp heb ik toendertijd gemist en de vorige keer bij Bol te lang getwijfeld voor 290 euro dus nu direct gekocht!! Hier ga ik mee starten als de T-Rex is afgerond. Zal mooi staan naast de Daytona, Sian en Chiron.
Apple | LEGO | Sony Playstation
De kleine versie is vergelijkbaar, misschien zelfs wel leuker om te maken.Sabbas-nl schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:06:
[...]
Heel vet! Had zelf ook ooit nog het idee om deze te bricklinken maar toch maar gestopt met het bij elkaar kopen. Blijft wel een toffe set!
Xbox Live: MarkH
Zojuist bij de lego Store een aantal BAM classic space figs kunnen scoren!
Ook een gesigneerde automaat meegenomen 👍😎
Gesigneerd door wie precies?PurpleBlue schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:31:
...
Ik heb gisteren de Nike set in de pre order besteld, samen met de Japanse esdoorn. Daarnaast via de 'rewards' een aantal achtergronden besteld van de punten.
Zat al een tijdje te denken om iets van een achtergrond bij mijn japanse tuin af te drukken maar deze kant en klaar oplossing werkt allicht beter.
De blauwe torso denk ik?PurpleBlue schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:31:
Xbox Live: MarkH
Zat er een limiet aan vast?PurpleBlue schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:31:
Door de ontwerper van de set.
Flinke rij vanmorgen in Utrecht (was tussen 10 en 12 uur)
:strip_exif()/f/image/46d3oD4Kk5zxrxZZdPHvcJyr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb 3 lichtblauwe classic space figuurtjes extra kunnen bemachtigen. Er waren meer mensen op classic space jacht
:strip_exif()/f/image/DC3VU4fk0tHuOemjtuUlDage.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder mijn classic space man serie met de lichtblauwe uitgebreid tot er 2 naar voren komen uit de ballen automaat
:strip_exif()/f/image/FkANy18Pat1l65DPYdYOTY0I.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de nieuwe BAM moet er nog een plekje voor gevonden worden bij de rest van de collectie.
Die lijkt mij echt wel een super leuke build met de mechaniek binnenin, veel plezier!PurpleBlue schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:55:
[...]
Door de ontwerper van de set.
Flinke rij vanmorgen in Utrecht (was tussen 10 en 12 uur)
[Afbeelding]
Ik heb 3 lichtblauwe classic space figuurtjes extra kunnen bemachtigen. Er waren meer mensen op classic space jacht![]()
[Afbeelding]
Verder mijn classic space man serie met de lichtblauwe uitgebreid tot er 2 naar voren komen uit de ballen automaat![]()
[Afbeelding]
Voor de nieuwe BAM moet er nog een plekje voor gevonden worden bij de rest van de collectie.
[Afbeelding]
200 fish found!
Lego 21353 Botanical Garden?Zeehond schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:09:
[Afbeelding]
Iemand die de set herkent aan de hand van de parts?
Hij lijkt lego/intertoys exclusief te zijn, heb em vanmiddag bij dr intertoys meegenomen.Popcorna schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:28:
[...]
Verwacht het dan morgen te ontvangen, dat gaat zo niet.
En daarmee ook de eerste 2 punten op de spaarkaart, helaas loopt de actie maar tot eind augustus, en zo heeeeel concurrerend is de it niet op prijs, dus ik gok dat dat gratis setje en kortingsbon em niet gaan worden, ik denk dat bijv de technic skyline elders genoeg goedkoper te vinden gaat zijn om de spaaractie zinloos te maken
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Jammer, had gehoopt op bijvoorbeeld ook Amazon, altijd goedkoper te krijgen.vectormatic schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:08:
[...]
Hij lijkt lego/intertoys exclusief te zijn, heb em vanmiddag bij dr intertoys meegenomen.
En daarmee ook de eerste 2 punten op de spaarkaart, helaas loopt de actie maar tot eind augustus, en zo heeeeel concurrerend is de it niet op prijs, dus ik gok dat dat gratis setje en kortingsbon em niet gaan worden, ik denk dat bijv de technic skyline elders genoeg goedkoper te vinden gaat zijn om de spaaractie zinloos te maken
Die groene Aston martin set was toch ook Intertoys exclusive? Tenminste, die heb ik daar moeten kopen.
Hoe is die? Staat ook op mn wishlist maar wacht eigenlijk op een aanbieding. Maar volgens mij is ie enkel via Lego te koop dus kan ik lang wachten…
Geen idee, die heb ik zelf voorbij laten gaanPopcorna schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:33:
[...]
Jammer, had gehoopt op bijvoorbeeld ook Amazon, altijd goedkoper te krijgen.
Die groene Aston martin set was toch ook Intertoys exclusive? Tenminste, die heb ik daar moeten kopen.
Intertoys zal vast een keer wel iets kwa actie doen, maar zal relatief lang wachten zijn, en niet zon lage prijs als je bij andere speed champions kan krijgen.
Daarom heb ik em ook maar gewoon voor dr volle mep gekocht vandaag, weinig trek om maanden de boel in de gaten te houden voor een paar euro
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Bijna alle parts voor de 1966 batmobile bij elkaar kunnen krijgen. Helaas verkoop lego de rode raam 30044 niet in PaB.
En 1 zwarte boog niet. De ramen zijn helaas wel een blikvanger aan de voorkant van de auto, waar ze onderdeel van de bumper zijn.
En 1 zwarte boog niet. De ramen zijn helaas wel een blikvanger aan de voorkant van de auto, waar ze onderdeel van de bumper zijn.
Gelijk heb je, ook maar besteld. Op YouTube een review bekeken, het kleurverschil van het roze van de steentjes en de stickers is dramatisch.vectormatic schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:12:
[...]
Geen idee, die heb ik zelf voorbij laten gaan
Intertoys zal vast een keer wel iets kwa actie doen, maar zal relatief lang wachten zijn, en niet zon lage prijs als je bij andere speed champions kan krijgen.
Daarom heb ik em ook maar gewoon voor dr volle mep gekocht vandaag, weinig trek om maanden de boel in de gaten te houden voor een paar euro
YouTube: 2 Fast 2 Furious (Suki’s) Honda S2000 Review / LEGO Speed Champions
[ Voor 10% gewijzigd door Popcorna op 01-06-2025 20:46 ]
Hmm, zonde van het kleurverschil maar soit, deze ging er toch komen, ik heb ook niet heeeeel kritisch naar de vorm van het ding gekeken, dit is gewoon een gevalletje speed champions zijn doorgaans leuke builds en f&f is een guilty pleasurePopcorna schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:43:
[...]
Gelijk heb je, ook maar besteld. Op YouTube een review bekeken, het kleurverschil van het roze van de steentjes en de stickers is dramatisch.
YouTube: 2 Fast 2 Furious (Suki’s) Honda S2000 Review / LEGO Speed Champions
Die heb ik net gelezen! Enorm interessant!KrusT schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:37:
En een vroeg vaderdag cadeau van m'n wederhelft:
[Afbeelding]
En: dit weekend bij Bol de P1 gescoord
[ Voor 5% gewijzigd door Jirnsum op 01-06-2025 22:02 ]
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Idem. Het valt me wel op de veel Amerikaanse sets een enorm kleurverschil hebben en dat Europeesche sets dit iets minder hebben.vectormatic schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:26:
[...]
Hmm, zonde van het kleurverschil maar soit, deze ging er toch komen, ik heb ook niet heeeeel kritisch naar de vorm van het ding gekeken, dit is gewoon een gevalletje speed champions zijn doorgaans leuke builds en f&f is een guilty pleasure
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De build is wel leuk tot nu toe. Afwisselend van werken aan de details en dan weer een stukje van het gebouw wat het interessant houdt i.p.v. al het kleine werk achter elkaar. Heb de set zelf gekocht tijdens een dubbele vip actie + set bij aankoop.DCNY schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:50:
[...]
Hoe is die? Staat ook op mn wishlist maar wacht eigenlijk op een aanbieding. Maar volgens mij is ie enkel via Lego te koop dus kan ik lang wachten…
200 fish found!
Huh, hoe maak je dat onderscheid? Wordt deze honda in amerika gemaakt?zonoskar schreef op zondag 1 juni 2025 @ 23:52:
[...]
Idem. Het valt me wel op de veel Amerikaanse sets een enorm kleurverschil hebben en dat Europeesche sets dit iets minder hebben.
Lego die in de VS verkocht wordt komt uit de Lego fabriek die in Mexico staat.vectormatic schreef op maandag 2 juni 2025 @ 07:05:
Huh, hoe maak je dat onderscheid? Wordt deze honda in amerika gemaakt?
Lego die in Europa verkocht wordt komt uit Europese fabrieken: Hongarije, Tsjechië, Denemarken.
Ah ik snap em, ik heb dus potentieel minder/ander kleurverschil dan een amerikaanse reviewerHaay schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:55:
[...]
Lego die in de VS verkocht wordt komt uit de Lego fabriek die in Mexico staat.
Lego die in Europa verkocht wordt komt uit Europese fabrieken: Hongarije, Tsjechië, Denemarken.
Gisteren in de Lego winkel in Den Haag geweest, daar was geen Classic Space (meer) beschikbaar bij de Build Minifigure.
Mijn zoontjes wilden wel graag allebei de Red Bull minifig auto, dus scanner gepakt, en tijdens het scannen kwam er een medewerkster vragen of we iets specifieks zoeken en gaf daarna aan dat ze wel even een nieuwe doos zou halen, dan weet ik zeker dat hij er tussen zit, erg fijne service dus!
Ook was er een special waar je een draakje kon bouwen en meenemen, was eigenlijk tussen 12:00-14:00 (en zolang de voorraad strekte), wij waren er rond half 5 pas, en er was nog genoeg over en we hebben allemaal een draakje kunnen maken en meenemen :-)
En als laatste had mijn zoontje ook nog aan medewerker gevraagd of hij een papegaaitje uit de minifigure build mocht hebben, en ook dat was geen probleem.
Lego winkel is duurste plek om Lego te halen, maar ook wel de fijnste vind ik zelf.
Mijn zoontjes wilden wel graag allebei de Red Bull minifig auto, dus scanner gepakt, en tijdens het scannen kwam er een medewerkster vragen of we iets specifieks zoeken en gaf daarna aan dat ze wel even een nieuwe doos zou halen, dan weet ik zeker dat hij er tussen zit, erg fijne service dus!
Ook was er een special waar je een draakje kon bouwen en meenemen, was eigenlijk tussen 12:00-14:00 (en zolang de voorraad strekte), wij waren er rond half 5 pas, en er was nog genoeg over en we hebben allemaal een draakje kunnen maken en meenemen :-)
En als laatste had mijn zoontje ook nog aan medewerker gevraagd of hij een papegaaitje uit de minifigure build mocht hebben, en ook dat was geen probleem.
Lego winkel is duurste plek om Lego te halen, maar ook wel de fijnste vind ik zelf.
Amerikaanse influencers/youtubers krijgen Lego uit een fabriek uit de buurt gok ik. Idem met Europeesche influencers/youtubers.Het viel me bijv op bij Jang dat zijn stickers en prints op de ARC 170 slechter zijn als die bij HdS.vectormatic schreef op maandag 2 juni 2025 @ 07:05:
[...]
Huh, hoe maak je dat onderscheid? Wordt deze honda in amerika gemaakt?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Leuk!iketot schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:36:
In Utrecht was het pas vanaf 13:00 uur.
Ik was er met mijn dochter, en even naar gevraagd. Personeel gaf aan dat ze (gezien de signeersessie van de minifigure automaat) niet eerder konden starten, en dat het altijd een drukke bedoeling was.
Wij hebben deze dus laten voorbij gaan.
Jammer, is best een geinig draakje!PurpleBlue schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:49:
[...]
Leuk!
In Utrecht was het pas vanaf 13:00 uur.
Ik was er met mijn dochter, en even naar gevraagd. Personeel gaf aan dat ze (gezien de signeersessie van de minifigure automaat) niet eerder konden starten, en dat het altijd een drukke bedoeling was.
Wij hebben deze dus laten voorbij gaan.
Zag eerst de poster dat het was, maar toen ik de tijd zag zei ik nog "Oh dat is jammer dan jongens, het is al geweest".
Totdat mijn zoontje naar binnen keek en zei "Het kan nog hoor!" En inderdaad
Je had dat bouwgebeuren met het mini disney kasteel moeten zijn. 2 uur in de rij staan. Hadden een foutje de dag ervoor gemaakt waardoor er niet eens genoeg meer was.iketot schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:36:
Gisteren in de Lego winkel in Den Haag geweest, daar was geen Classic Space (meer) beschikbaar bij de Build Minifigure.
Wel die GWP gele bloempot met bloemen gekregen. En uiteindelijk toen blij dat mijn vrouw toch altijd even vraagt en we zonder de onderplaat nog 2 kasteeltjes compleet hebben kunnen krijgen van extra onderdelen. Eentje voor iemand die met ons in de rij stond.
Met mijn dochter voor vaderdag nog een setje mini autootjes gemaakt en meegekregen.
Het is altijd wel een happening en ik ga graag als ik er ben even een Legowinkel in. En met vakantie ook vaak met een set naar buiten.
Ik zag dat de 1:8 Sian dit jaar uit de handel zou gaan. Zit er met een schuin oog naar te kijken. Als ik prijzen zoek kan het nogal wat schelen (via bol zou hij aanmerkelijk gunstiger geprijsd zijn).
Maar nu lees ik in de reviews dat er kleurverschil in het groen kan zitten.
Wat is de ervaring van de Sian-bezitters hier? Geldt dat voor alle modellen of zouden er bijv. meerdere versies van in omloop zijn?
Wat is de ervaring van de Sian-bezitters hier? Geldt dat voor alle modellen of zouden er bijv. meerdere versies van in omloop zijn?
Mijn Sian heeft wel op verschillende steentjes kleurverschil. Het punt alleen is in hoeverre dat erg is. Tijdens het bouwen zit je er natuurlijk bovenop en valt het goed op / irriteert het. Hierna heb ik hem aan de muur gehangen en kijk je altijd naar de auto van een bepaalde afstand en valt het eigenlijk niet meer op. Dus moet je je afvragen in hoeverre je hier last van hebt. Maar dat is mijn meningSuBBaSS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:54:
Ik zag dat de 1:8 Sian dit jaar uit de handel zou gaan. Zit er met een schuin oog naar te kijken. Als ik prijzen zoek kan het nogal wat schelen (via bol zou hij aanmerkelijk gunstiger geprijsd zijn).
Hier ook Sian bezitter en voor mij valt vooral op dat part 15100 (Lime Technic, Pin with Friction Ridges and Pin Hole) wat afwijkt. Ben wel echt een zeikerd wat dat betreft en sommige valt het pas op als ik het aangeef.
Naar mijn weten zijn er geen meerdere versies in omloop maar als je bijv op Reddit kijkt zijn er wel die er meer last van hebben dan anderen.
Naar mijn weten zijn er geen meerdere versies in omloop maar als je bijv op Reddit kijkt zijn er wel die er meer last van hebben dan anderen.
Apple | LEGO | Sony Playstation
Tja, ik ken mezelf. Het is wel goed dat ik dit vooraf weet iig. Soort van reality check.Brutuss schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:01:
[...]
Mijn Sian heeft wel op verschillende steentjes kleurverschil. Het punt alleen is in hoeverre dat erg is. Tijdens het bouwen zit je er natuurlijk bovenop en valt het goed op / irriteert het. Hierna heb ik hem aan de muur gehangen en kijk je altijd naar de auto van een bepaalde afstand en valt het eigenlijk niet meer op. Dus moet je je afvragen in hoeverre je hier last van hebt. Maar dat is mijn mening
Als het als "verrassing" zou zijn gekomen dan denk ik dat mijn reactie zou zijn dat je van een lego topmodel van deze prijs wel beter mag verwachten.
Blijft verder wel een tof model en ik denk dat ik er wel overheen zou kunnen stappen.
(Daarbij; in de garage die ik heb zit ook kleurverschil in de groene tiles en die heb ik ook niet teruggestuurd ofzo.
Dank voor de reacties.
Ik heb die al een redelijke tijd staan en het is me nooit opgevallen. Wellicht dat ze in nieuwere releases een deel van de steentjes met een iets andere kleurset hebben gemaakt?SuBBaSS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:54:
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik deel die mening wel hoor! Voor een set waar je zoveel geld aan uitgeeft zou je mogen verwachten dat alle blokjes dezelfde kleur hebben of in ieder geval een marginale afwijking hebben. Verder is hij zeker cool om te maken en daarna te displayen. Zo breed is hij niet dus denk dat je er makkelijk overheen kunt stappenSuBBaSS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:11:
[...]
Tja, ik ken mezelf. Het is wel goed dat ik dit vooraf weet iig. Soort van reality check.
Als het als "verrassing" zou zijn gekomen dan denk ik dat mijn reactie zou zijn dat je van een lego topmodel van deze prijs wel beter mag verwachten.
Blijft verder wel een tof model en ik denk dat ik er wel overheen zou kunnen stappen.
(Daarbij; in de garage die ik heb zit ook kleurverschil in de groene tiles en die heb ik ook niet teruggestuurd ofzo.).
Dank voor de reacties.
Dat laatste is precies wat ik me ook afvroeg en dat dat de evt. (veel) lagere prijs kan verklaren?Arno schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:29:
[...]
Ik heb die al een redelijke tijd staan en het is me nooit opgevallen. Wellicht dat ze in nieuwere releases een deel van de steentjes met een iets andere kleurset hebben gemaakt?
Aan de andere kant: als het inderdaad zo is dat er meerdere versies van zijn, dan zou je dat toch wel ergens op de doos moeten kunnen vinden zou ik denken?
Ik zie het niet, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan de legoSuBBaSS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:54:
Vind het wel de gaafste van de 1:8 (de Porsche heb ik nog niet helemaal af en de P1 komt ergens die jaar). De bouwtechniek en zijn gaaf en hoe het er allemaal uiteindelijk uit ziet is echt top!
Battle.net Spud#2543
De P1 was voor mij mijn hernieuwde kennismaking met Technic na 30+ jaar.TepelStreeltje schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:55:
[...]
Ik zie het niet, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan de lego
Vind het wel de gaafste van de 1:8 (de Porsche heb ik nog niet helemaal af en de P1 komt ergens die jaar). De bouwtechniek en zijn gaaf en hoe het er allemaal uiteindelijk uit ziet is echt top!
Was wel een beetje 'overwhelming', maar wat een bouw-ervaring.
Kan me voorstellen dat het bij de Sian niet anders is>
Die Porsche vind ik ook erg gaaf van de 1:8's trouwens maar daarvoor pis ik ruim naast/achter het potje geloof ik...
De stickers op Jang zijn 10353 Williams waren ook zeer slecht, terwijl ze bij mij juist wel goed waren.zonoskar schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:46:
[...]
Amerikaanse influencers/youtubers krijgen Lego uit een fabriek uit de buurt gok ik. Idem met Europeesche influencers/youtubers.Het viel me bijv op bij Jang dat zijn stickers en prints op de ARC 170 slechter zijn als die bij HdS.
[YouTube: LEGO Star Wars 2025 ARC-170 review! Both better & worse than you've heard | 75402 #NotSponsored]
[YouTube: Mies & völlig einfallslos konstruiert : LEGO® Star Wars 75402 ARC-170 Starfighter]
Zo is er ook nog steeds dat gedoe met plastic zakjes in de US.
Op de seals van een doos stond vaak een combinatie van 4-5 cijfers en letters. Dit was de code voor de productiedatum. Soortgelijke codes staan ook op actuators, motors en accu's. Op dozen zonder seals (maar ook sinds jaren op dozen met nu blanco seals) staat het ergens op de doos. In principe valt uit de productie code de maand en het jaar af te leiden, soms ook de dag dacht ik.SuBBaSS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:34:
[...]
Dat laatste is precies wat ik me ook afvroeg en dat dat de evt. (veel) lagere prijs kan verklaren?
Aan de andere kant: als het inderdaad zo is dat er meerdere versies van zijn, dan zou je dat toch wel ergens op de doos moeten kunnen vinden zou ik denken?
De aanbiedingsprijs nu is ook niet vanwege de kleurverschillen en is ook nauwelijks een aanbieding (de €319?) Als die paar maanden terug nog rond de €260 was?
Volgens mij waren de kleurverschillen vooral een issue bij de eerste lichting/maanden van productie. De mijne heeft het ook, maar mij stoort het niet zo (heeft zo'n kleurenblindheid in het groene spectrum ook eens een voordeel
Of het nu nog steeds een ding is? Geen idee, maar de lichting van het eerste half jaar is in principe allang in alle winkels verkocht. En volgens mij heeft Lego toendertijd ook gereageerd op de kritiek, dus ze weten heel goed dat de klanten het niet tof vonden (en terecht imo, "premium" product binnen Lego, wat al een premium product is) en er dus hopelijk mee aan de gang zijn gegaan.
@AppieNL Je hebt gelijk, zo'n dikke aanbieding was het niet (die 319 idd.) maar ik moet nog "leren" om de prijzen op de lego-website en de prijzen via andere aanbieders te onderscheiden.
Ik had nota bene die P1 bijna via lego gekocht voor net geen 450 euro terwijl de eerste aanbieding al meteen een 70 tientjes lager zat.
Overigens net weer even de lokale speelgoedwinkel binnengelopen en ze hadden heel wat nieuwe releases binnen.
Zo ook de Japanse Esdoorn die ik via Lego heb besteld maar dus net zo goed daar had kunnen kopen. Dan kon ik meteen bouwen.
Heb me ook weer stevig lopen verbazen.
Ze hadden daar de creator expert winter village #10235 uit 2013 nieuw staan voor een "schappelijke" 299,95.
Nou zit ik nog niet zo in dat winter-thema, maar ik begrijp dat er hier velen hun kerstdorpen weer in gaan richten zodra de dagen korter worden.
Dus mocht je nog op zoek zijn naar die set, op 300 euro zitten en een reisje naar Oost-Groningen zien zitten; sla je slag.
Ik had nota bene die P1 bijna via lego gekocht voor net geen 450 euro terwijl de eerste aanbieding al meteen een 70 tientjes lager zat.
Overigens net weer even de lokale speelgoedwinkel binnengelopen en ze hadden heel wat nieuwe releases binnen.
Zo ook de Japanse Esdoorn die ik via Lego heb besteld maar dus net zo goed daar had kunnen kopen. Dan kon ik meteen bouwen.
Heb me ook weer stevig lopen verbazen.
Ze hadden daar de creator expert winter village #10235 uit 2013 nieuw staan voor een "schappelijke" 299,95.
Nou zit ik nog niet zo in dat winter-thema, maar ik begrijp dat er hier velen hun kerstdorpen weer in gaan richten zodra de dagen korter worden.
Dus mocht je nog op zoek zijn naar die set, op 300 euro zitten en een reisje naar Oost-Groningen zien zitten; sla je slag.
www.brickwatch.netSuBBaSS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:33:
@AppieNL Je hebt gelijk, zo'n dikke aanbieding was het niet (die 319 idd.) maar ik moet nog "leren" om de prijzen op de lego-website en de prijzen via andere aanbieders te onderscheiden.
Hoef je niks te leren, allerlei info wordt je aangereikt en nog met een kek grafiekje erbij van de prijsgeschiedenis per set
Hier was de lokale Intertoys ook druk met de nieuwe sets, ik heb het werk wat lichter gemaakt, door gelijk 2x 42209 Volvo Wheel Loader mee te nemen nog voordat ze het schap in gingen. Eentje om te bouwen en de andere voor parts om op dezelfde schaal (nog) een RC wheel loader te maken. Ik heb volgens mij in 10 jaar geen set meer gekocht "voor de parts", maar dit setje heeft nog steeds een hoop nuttig spul (of spul dat al jaren niet meer in productie is zoals de gele velgen, laatste keer 2011) waarbij ik geen zin heb om te wachten op Bricklink met normale prijzen of PaB en het setje zelf vind ik een goede Technic set dat die ook wel een tijd in de kast mag staan als modeltje. Ik heb niks tegen de lading auto's van de afgelopen jaren, maar zo'n (vooral volgepropte) wheel loader is dan wel leuk. Beetje old school Technic vibe met zo'n degelijke set van een voertuig uit de bouw.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier kun je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen. Andere leuke/ interessante topics:
- De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
- Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
- Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
- Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
- Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
- Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
:strip_exif()/f/image/Se9ezPiWPW9QZwOyGTKf41M4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d1GA6QaBjPKQ8HEUF7gZz0mV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MUuW9yAO9AASJ4ukBjgmAfnu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rDMnKu09ngJ8HplG7WIObhts.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WAdDxGwffPVrA9SQcjsyXifh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XgH6sAIKiVttwR28P8bl3ibr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2R5s5hFHKLV8apNpO8hyczix.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4KK4MXoDalnRiuzJhJ49PR2i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2fdKbsMoyi7UMxt2Cstl0KRL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/qYhQ6KgdJJIQ2AgZTOObcQO0.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qbuWW198TmQGjJPq8ArINgL5.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x2pR7e83dUubGia2c0zVzs0e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XRKuV0bCA9dgLusxOtoOpfJi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zqKv6bu29HBcbJU4Q0HYGPK2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3ryFPGyXca9jDFnazOhMuBy5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x9YwwK6UV5ALkZMczAecuA5W.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YoT9rmjl6UFx8RfPBTLH634u.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hmdD3GxVC0DHdk1BKfU0qCvb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KatFdNZCzs0VP6nEQSnZ1Cpi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yXZKWTwpjbWcl71JAB71cP3r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tvbxzlxgKu2nvM16FDVUZ0e2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pLiaWl3kwBoaIdUiIharXC31.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/iNd2V1Q7thPpYkVbjmtb49WK.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9zvsOJgLfF2lUCgp3giHPtHY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KUCWeqdzZyx39nV2QiQM6FTk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MYLXIJhqMayxTcgYYZp1Dzla.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XofgED9RvoFfwdqBbA4F645B.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gNiMsaHv9BnNlJfRf9DMgedb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9A3cJx1QxbKgivSFedKlMCwo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HQ6ySbXRkLBmBNl1nKJg6IBZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/o5doSHHgbfSstAJ46sNQBiDO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qsHbE3CYkwcRoPxjr5oYjX0N.jpg?f=fotoalbum_large)